Skip to content


       Szűrés lista

Egy összegben kéri bank a jelzáloghitel tartozást

Azt hitted, hogy nincs annál keményebb, amikor a kedves T-COM nem engedte felbontani a szerződést az összedőlt felsőzsolcai házaknál, mert alá volt írva a hűségnyilatkozat?

Hogy ezt már tényleg nem lehet überelni?

Hogy nincs ennél pofátlanabb?


Nos, a vörösiszap-katasztrófa mindenkiből kihozza a legrosszabbat:

"Egy összegben kéri a bank a jelzáloghitel tartozásukat - ezt állítja több olyan károsult, akinek használhatatlanná vált a háza a vörösiszapos katasztrófában.

Az emberek szerint a bankok azzal keresték meg őket, hogy felmondják a jelzáloghitel szerződésüket, és mivel a fedezeti érték megsemmisült, egy összegben kell kifizetni a tartozást. Az RTL Híradó által megkérdezett ingatlanszakértő azt mondta, a katasztrófában érintett településeken csökkenni fog a házak értéke." - RTL

Címkék: katasztrófa pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr622363206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.11. 17:13:27

Pont akartam írni valahová, úgy felnyomta a vérnyomásomat! BAKKER! Ledózerolják a házad, hogy gátat építsenek a falu közepén, erre, mivel megsemmisült a jelzáloggal terhelt ingatlan, a bank követeli tőled a pénzt. Azonnal.
Mennyi bankadót szabtak ki ezekre a nyomorultakra? Nem kéne megemelni? Hátha abból tanulnának.

Ironfist 2010.10.11. 17:17:22

@neccharisnyás útonálló:
Na ja, és mivel a bank nem akar veszteséget termelni, mit gondolsz, kin veri le a bakadót? Úgyhogy nosza, emeljük csak azt a bankadót, hátha lesz még 10000 forint egyszer egy automatás pénzfelvétel!

Marcellusca 2010.10.11. 17:25:18

Azbesztmegb@sz ...... !!!

@Geza: Őőőőő, izé, van benne valami. :)

@fokabacsi: Ja.

@neccharisnyás útonálló: Hogy majd azt is a jól fizető ügyfelekkel fizettessék meg? :(
Mert róluk lehet mér egy bőrt lehúzni. :(((

tkgabor 2010.10.11. 17:49:42

Amit már régen megtanultam: MINDIG MINDENT LEHET ÜBERELNI!!!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.10.11. 18:00:13

@ColT: Ez nem jófejség kérdése... a hülye bank megnézhetné, hogy mennyit költ marketingre.
Lehet, hogy nem vesztene annyit az esetleg bedőlő jelzáloghitellel, mint amennyit ezzel a patkány lépéssel.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.10.11. 18:14:47

Amennyiben ez igaz, a károsultak megkérdezhetik a banktól: Egy darabban kéri vissza az alkalmazottat vagy jó lesz iszapba csomagolva, részletekben? Nemsokára retken megy a hírek, megnézem. Nem lennék meglepődve amennyiben kiderülne, hogy kamu az egész. Mondjuk az ellenkezőjén sem.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2010.10.11. 18:18:44

értem. kéri.

akkor végre ugye mindenkinek nyilvánvaló, hogy a jelzáloghitel felvétele esetén *kizárólag* egyvalaki kockáztat: _az_adós_

kuckucmadar 2010.10.11. 18:18:48

Szegény embert az ág is húzza...pont egy bank ne tenné??? Egyébként a szemétségnek nincs határa...

k-zoltan 2010.10.11. 18:35:39

@ColT: IMF hitelből mentette meg őket az állam amit bubor/libor + 360 bps-en adott nekik kölcsön (nem örökbe)

kuckucmadar 2010.10.11. 18:52:13

Most hallom, a bankok keresik a megoldást!!! Vajon megtalálják? :(

2010.10.11. 18:59:20

Muhaha, futhatnak a pénzük után, sose látják! Az volt a szerencsés, akinek hitel volt a házán, mert az többmillió forinttal kevesebbet bukott, mint az, aki már az utolsó petákig kifizette. A bank meg pórul járt, és kész, semmi esélye sincs rá, hogy valaha viszontlássa azt a pénzt, hacsak az állam ki nem tömi őket megint közpénzből. De ezt tán csak nem fogja Orbán megtenni. Egyenlő lenne a politikai öngyilkossággal számára.

1kutya 2010.10.11. 19:01:06

@kzol_: agyarországon egy sem vette igénybe (az otp, meg az mkb lett volna jogosult rá a kiírás szerint, de még ők sem).

1kutya 2010.10.11. 19:03:12

@Geza: "Anno a lakáshitelek megkötésének kötelező feltétele volt, hogy a lakásokra a hiteltartozást elérő összegű biztosítás legyen kötve, és arra kedvezményezettnek a bank legyen felvezetve, pont az ilyesmi eseteket kezelendő."

most akkor mondjam el, hogy a lakáshitelesek hány százalékának kell havonta felszólítást küldözgetni a bankoknak, hogy fizesse már be azt a 3 havi hátralékát, mert a biztosító felmondja a biztosítását?

hanyattesnél bazmeg!

fokabacsi 2010.10.11. 19:07:34

@1kutya: Cöcöcöcö ! Akkor mi volt az a "feltőkésítés" ami mai pénzen 5000 milliárd körül történt?
Miért van itt dupla nyereségük mint nyugaton? Még megsajnálom őket, tele zokogom a moslékost !

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.11. 19:09:28

@kzol_: Ja, a IMF hitelt meg ők fizetik vissza... Nem, az állam, azaz mi...

@TaTa86.: Ez is igaz, bár én is ezt mondtam, csak nem fejtegettem a dolog marketingérték-oldalát.

@Ironfist: Olyan törvényt kell hozni, hogy a bankok ne tudják ránk verni a bankadót. Azaz rám nem nagyon tudják, mert nem tartozom egynek sem, és szeretném, ha ez így is maradna.

kuckucmadar 2010.10.11. 19:29:03

@Észnél vagy????csernaja obca:

turcsány karcsi elvtárs 2010.10.11. 19:30:16

na ha valamire ráférne az államosítás, az pont a teljes bankszektor lenne.
kezdhetnék az erstével. mi is volt az? postabank?

2010.10.11. 19:34:20

Nincs itt semmi gond: ha volt hitek volt biztosítás is. Ha volt biztosítás, akkor a biztosító fizet . fizet a banknak ami jár, a maradékot meg a károsultnak oszt jónapot.

vomit 2010.10.11. 20:03:33

@denever: ha meg ehhez hozzaveszed, hogy ebben a rencerben a kolcsonadott "penz" nem letezik a hitel alairasanak pillanataig, azt csak az altalad adott ingatlanfedezetet teremti elo a semmibol, akkor biztosan ledobja az agyad a lancot.

Korai haszonelvezoi ket evszazaddal ezelott igy biztattak egymast:
"Közben a lakosság túlnyomó többsége, amely szellemileg képtelen e pénzrendszer működését felfogni, zokszó nélkül fogja elviselni a terheit."
www.webofdebt.com/excerpts/introduction.php

salander 2010.10.11. 20:10:36

@ColT: Az OTP-n meg az FHB-n kívül nem hiszem, hogy a magyar állam bármilyen bankot kimentett volna, szépen rábízták az anyavállalatukra a feladatot.

@Frengi: De valószínűleg itt nem volt, mert "minek az".

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2010.10.11. 20:11:47

@Frengi:
"Nincs itt semmi gond: ha volt hitek volt biztosítás is. Ha volt biztosítás, akkor a biztosító fizet . fizet a banknak ami jár, a maradékot meg a károsultnak oszt jónapot. "

teljes tévedés. ugyanis a hitelbiztosítást forintban kötötték, a tőketartozással megegyező nagyságban. a bank viszont a kezelési költséggel emelt díjat kéri vissza, ami egy 25 éves szerződés esetén majd 30-40%. plusz bejátszik a devizaárfolyamnövekedéssel járó tőkenövekedés, tehát messze több a fizetendő, mint az esetleges biztosítás által fedezett rész.

azontúl a bankok sokszor túlértékelték az ingatlanokat, és bár csak max 60%os fedezetet vállaltak, a tényleges tőketartozás már nagyobb lehet az ingatlan értékénél is.

ha meg adott esetben ki is fizeti a biztosító a biztosítást (nem hivatkozik vis maior-ra), akkor az még lazán lehet kevesebb, mint a teljes tartozás, és ezzel a hitel le sem záródik, mert a fennmaradó tartozást - akárcsak elárverezés esetén - az adósnak vagy kezesének rendeznie kell.

ezért mondom, hogy a bank _semmit_ nem kockáztat.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2010.10.11. 20:15:48

@vomit:

pontosan. és a devizahitel egy percig sem CHF vagy EUR. hanem egyszerű "virtuális" határidős ügylet, amelyben a bank minimum a kamat + kezelési díj + konverziós költséget nyeri.

extrém esetben már árfolyamnyeresége is van.

és eladósodás esetén - ha mondjuk az értékbecslő cinkosan túlbecsülte az ingatlant - elárverezésnél a befolyt bevétel nem fedezi a kamatokkal növelt tőketartozást, akkor a fennmaradó részt szépen fizeti a kisemmizett adós. függetlenül attól, hogy a bank jól vagy rosszul döntött a hitel folyósításakor, sosem fog bukni és semmit nem kockáztat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.11. 20:25:33

@salander: Mivel az az anyavállalat dolga, de mondjuk az OTP és a FHB is olyan, hogy rohadtul nem kellett őket semmitől megmenteni.

2010.10.11. 20:47:59

Hát, gyereke, lehet, hogy már volt, de én most értesültem, hogy az ÁNTSZ is akcióba lépett:

"A híradásokban szerepelt, hogy az V8cars.hu köré szerveződött, amerikai autók szerelmeseiből alakult klub tagjai szerda óta minden nap saját költségen főznek a kolontáriaknak. Felhívtuk az akció egyik szervezőjét, aki a honlapon jeepzoli nicken ismerhető, kolontári lakos, mert arról értesültünk, hogy le akarták állítani a magánakciójukat. "Valóban idejött egy hölgy pénteken, és felháborodottan követelte rajtunk a 3 medencés mosogatót és különféle engedélyeket, majd azt mondta, másnap visszajön értünk a kollégáival" - mesélte.

Csakhogy a falut szombaton evakuálták, ezért a hölgy már nem tudott visszajönni intézkedni. Viszont jeepzoliék engedélyt kaptak Dobson Tibortól, hogy továbbra is főzhessenek a faluban lévők számára. "A rendőrök, az önkéntes munkások és a tűzoltók egész nap dolgoznak, de a kirendelt napi ételadaguk összesen egy bagett, ennyi nem elég" - mondta. Jeepzoliék naponta 500 adag ételt főznek, ma sertéspörkölt a menü uborkával, de volt már borsos tokány, marhagulyás és chilis bab is a terítéken, így a Kolontáron dolgozók kapnak meleg ételt."

eszkep 2010.10.11. 20:50:09

Ide kapcsolódik, milyen híreken fogy el a papírzsebkendőm:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/11/az_erste_kikelt_a_kormany_ellen/

Egyébként az érdekes, hogy a banké a tulajdonjog, de kockázatvállalás nulla.

2010.10.11. 20:55:41

@denever: A kisemmizett adós nem fizet ki semmit, mert ki van semmizve. Max ha lesz egyszer egy bejelentett állása (ami ugye a magyar hajléktalanok közt nem túl gyakori), akkor vonogathatják az ott kapott nettó fizetésének egy törvényileg meghatározott részét (ha jól emlékszem maximum az 1/3-át). Minden más esetben amit a bank nem tudott behajtani, azt a bank bebukta.
Bármily hihetetlen, szoktak a bankok is bukni. Példul a 0% indulós suzukikon volt egy pár csúnya bukás, mert sokan rosszhiszeműen elvitték, egy buznyákot sem törlesztettek, de hónapokig gyilkolták az autót. Mire a bank megunta a pénzét várni és átfutott a végrehajtási procedúra, már közel sem volt annyiért eladható, mint amennyibe a banknak került. (Ezért is szüntették be a 0%-os indulós akciókat villámgyorsan.) Okos nép a magyar, meglátja az ilyen lehetőségeket... a bankár meg azt mondja, igen, ha ti így, akkor én is így, és amit bebukott az egyik ügyleten, ugyanannyival emeli a másik, jóhiszemű adós tölesztőjét.

2010.10.11. 21:03:11

@beebeer: na persze, nehogy már a földön fekvőbe ne rugjon még egyet egy ilyen fontos hatóság is... jó kis ország lett ez, hogy basznák meg, ezért már érdemes volt rendszert váltani!

marcinátor (törölt) 2010.10.11. 21:10:26

@turcsány karcsi elvtárs: Az erste leánykori neve mezőbank, ami meg az agrobankból jött létre. A postabank ott kapcsolódik, hogy azt valamikor megvette az erste.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.10.11. 21:18:42

Ugye a bankok nem akarják, hogy a népharag csillapításaképpen a FIDESZ megszigorítsa a bankadó kondícióit, és csak a kivonulás lesz az egyetlen alternatíva?

arlequin 2010.10.11. 21:36:13

minden ilyen bankárt akasztani kell, de előtte kalodában 2 hétig...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2010.10.11. 21:49:55

@csernaja obca:

na nem addig az. akit kilakoltatnak a saját lakásából a tartozása miatt még nem egyenes úton az utcára kerül fedél nélkült árulni. mert vannak olyan adósok is, akik történetesen még rendelkeznek munkahellyel és van havi keresetük. ők pl. mehetnek albérletbe, ha találnak értelmes áron. és rajtuk még keményen vasalják a törlesztőt. és akkor szépen a végére lehet, hogy tényleg az utcára kerülnek.

nem jó ez így. a fogyasztási/gépjármű hitel dolgait nem illő összekeverni az ingatlancélú kölcsönökkel. én is hallottam bűnszövetkezetben elkövetett hitelcsalásokról, amik nem álltak meg egy suzuki széthajtásában, hanem szépen értékbecslő+ügyvéd+banki ügyintéző+"adós" négyesének - illetve néha a banki ügyintéző kihagyásával - valósultak meg, többszázmilliós buktákat okoztak bankoknak. egyszerűen eladhatatlan zsákfalusi ingatlanokra vettek fel 3-5x annyi pénzt, mint amit ért.

ez a bank baja, amit részint ő, részint a rendőrség tud megoldani. de az nem járja, hogy a kockázatok 99 százalékát az adós viseli, miközben a bank pilótajátékot játszik a hitelével devizában.

és sok szemét tetűláda üzletkötő ezrekkel átváltatta a forint alapú jelzáloghitelét 2008 októbere környékén devizára, miszerint ennél már úgyse lesz rosszabb....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.11. 21:56:00

@beebeer: Gratulálok az ÁNTSZ-nek... Érted, logika az lehetne, vagy gondolkodás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.11. 21:57:32

@ColT: Bővebben, ugyan értem én, hogy betartaják az előírásokat, de tartassák be ott, ahol normális körülmények vannak, azaz éttermekben, rendezvényeken stb. Kolontáron meg szükséghelyzet van, bocs. Örülnek, hogy van kaja.

megmondomdom 2010.10.11. 22:45:27

Ezt Tóta-Bayer W-nek írtam, de ő annyira szereti moderálni a neki ellentmondókat, hogy beírom ide is. Ugyanis az ügyeletes libsi bértollnok azt állítja, hogy ez az egész csak valamiféle véletlenség, amire nem lehet felkészülni ......

Tóta W, értékelése olyan silány, hogy összeölelkezhetne az egykor az ő oldalán focizó Bayer Zsoltikával.
Az állam, vagyis helyesebben az uralkodó elitek -szegény Tóta, ebben az esetben elsősorban a libkomcsikra vonatkozik, hiszen ők privatizálták fillérékért a haveroknak, illetve ők kormányoztak a legtöbb ideig- és a vöröskapitalisták is felelősek. Az állami szervezetek a korrupció és az urambátyám kapcsolatok miatt nem hajtotta végre a szükséges ellenőrző feladatokat, nem követelték a környezetbiztonságos működtetést, a vöröskommunisták meg a szabadrablás útján összelopott milliárdjaikból nagy ívben tettek a környezetbiztonságos üzemeltetésre. Ez egy ilyen világ. A világ fejlett részein sehol nem tárolják ily módon a vörösiszapot. A vöröskommunisták extraprofitot nyertek az olcsó, de környezetre hihetetlenül veszélyes, felelőtlen tárolási módszerükkel, most ideje fizetniük.
Egyetlen normális ember se az alumíniumgyártás ellensége, azt viszont joggal követelik meg, hogy biztonságosan termeljenek, gyártsanak ezek az üzemek. Ahogy azt is joggal követelik meg a vöröskommunistáktól, ha már erkölcstelen módon jutottak hozzá a nemzeti vagyonhoz, akkor legalább felelősségteljesen üzemeltessék azt. Méltóztassanak a nemzeti vagyon ellopásából származó vagyonukból a megfelelő, európai szintű működtetésre is pénzt szánni. Megfelelő módon figyeljék, ellenőrizzék a veszélyes üzemeik tevékenységét. Ne azon legyenek, hogy a profitmaximalizálás érdekében lefizessék az ellenőrzést végzőket, miközben életveszélyes módon üzemelnek.
Egyébként, Tóta-Bayer W-nek figyelmébe ajánlom, hogy itt nem volt olyan elkerülhetetlen természeti jelenség, amire nem lehetett felkészülni.
Reménykedek, hogy Tóta-Bayer W. a bértollnoki tiszteletdíja mellé a gazdáitól kap egy jó adag lúgos vörösiszap-pakolást is, amit igénybe is vesz.

megmondomdom 2010.10.11. 22:48:01

A drága kedves bankok, a mi jó szolgáltatóink. Ezek után ne csodálkozzon senki, hogy a zsidókat utálták.
Annyira hiányzik belőlük minden emberi, minden érték, hogy az már hihetetlen. De az a legszörnyűbb, hogy annyira ostobák, hogy nem figyelnek oda viselkedésük "médiaértékére".
Söpredék! Azért a "felelősséggel tartozunk a befektetőinknek" szlogennek is van határa!

fokabacsi 2010.10.11. 22:53:06

@ColT: Csak tudod, a mi országunkban lakó emberek között éppen annyi debil van mint máshol,"adott az isten hivatalt, majd ad észt is hozzá" ! És ANTSZ-es lett a hölgy, vagy valaki dugja !
Vagy ezért , vagy azért !

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.10.11. 23:12:21

Nemrég volt, hogy kiégett egy hiteles háza, ott is felmondás etc., a banknak fizetett a biztosító, a nő meg ott maradt a kokszos házzal, pénz nélkül. Azt hitte, hogy majd neki fizet a biztosító, abból helyrehozatja a házat, és fizeti tovább a részleteket. Logikus így lett volna. Nagyon csalafinta egy bagázs ez a biztosítós-bankos társaság. Az apróbetűs részben tuti hogy védve vannak minden eshetőségre. Csak adná az ég, hogy egyszer őket vigye el valami természeti jelenség.

Béla Bácsi 2010.10.11. 23:12:54

Mielőtt bérki anyázásba kezdene, előre bocsátom, hogy nem vagyok affilálva semmiféle pénzintézettel és utálom a bankokat, mint a szart édesmagam is, DE: ez csak egy sima jogi procedúra. A bankok (helyesen!) felismerték, hogy a jelzálog "kezese", a ház megsemmisült vagy értékcsökkent. ez benne kell, hogy legyen a szerződésben, hogy ha fennforgás van, a bank bármikor kiabálhatja, hogy nem ér a nevem! Most is ez van, sima ügy: pl. egy más esetben Kolompár Rinaldó jelentős jelzáloggal a házán egy szép napon elméletileg elhatározhatná, hogy értékesíti a tetőről a cserepet így egészítvén ki a segílyke mellé a megélhetéséhez szükséges pénzösszeget. Ilyenkor a bank, veszélyt sejtvén kérheti a tartozás accelerációját és egyöszegben kérheti a fennálló tartozást.
Namármost, kérem szépen: itt nem látok semmi ördögit a bankok részéről, itt nem természeti katasztró súlytotta területről van szó. Itt világosan egy gondatlanságból elkövetett súlyos anayagi kárt és emberéleteket követelő balesetről van szó, amiért száz százalékban a tározót üzemeltető tulajdosok a felelősek személyes vagyonukkal is! Ki kell perelni a szart is belőlük!
Ezért gyanús nekem az egyébként katonásan hangzó orbáni szentencia, miszerint állami tulajdonba akarja hirtelen venni a gyárat. Ez sziklán hangzik, csak ippeg az állam lévén majd a tulajdosnos, neki kell kártalanítani a károsultakat (akik személy szerint Önök lesznek, kedves blogozó adófizetők!) és miután minden sértés gyógyíttatott, minden kár megtéríttetett (ismétlem: a köz vagyonából!) valaki újra "privatizálja majd azt a fránya timföldgyárat valami kis tíz millióért. Talán épp a jelenlegi tulajdonosok, akik igaz "veszítik" a tíz millió forintokat, amit leperkáltak hajdanán az üzemért, de így ország-világ előtt moshatják kezeiket, hiszen ők is bűnhődnek, "vagyontalanná" degradálódtak vaskezű Orbán itélete miá, viszont megmenekülnek milliárdok kifizetésétől kártérítés gyanánt és majd ha a (vörös) port elült visszavásárolják csendben a "rossz gazda" államtól azt a fránya medencét bagóért megest.
Itt jön be még egyszer a bank: Ők itt csak jogosan sorbaálltak a pénzükért, én nem pécézném ki most az egyszer őket ezért, van egy millió más ennél sokkal felháborítóbb dolog, ami miatt basztatni lehet őket.

Rwindx 2010.10.11. 23:34:16

@Béla Bácsi:
"Ez sziklán hangzik, csak ippeg az állam lévén majd a tulajdosnos, neki kell kártalanítani a károsultakat "
Nekem is ez jutott eszembe amikor erről olvastam először, de mint kiderült az államosítás is csak kamu. Egész pontosan állami felügyelet alá vonják, ami annyit tesz a jogi tulajdon továbbra is azé akié, a bevételek és a kiadások a tulajdonost érintik egyaránt, csak éppen nem rendelkezik a tulajdonával korlátlanul valamennyi ideig.

Béla Bácsi 2010.10.11. 23:42:40

@Rwindx: Az nem is lenne rossz! Talán így ki tudják verni belőlük a kár összegét!

megmondomdom 2010.10.12. 00:07:12

Az is nagy baj, hogy a magyar sajnos nem tudatos fogyasztó. A kinti civilmozgalmak nekimennek a multiknak is, itt meg........... Amikor egyes bankok így viselkednek katasztrófahelyzetben, akkor társadalmi bojkott alá kellene venni őket. Meggondolná az a "bank", hogy máskor figyelmesebb legyen. De a magyar hülye, ötször jobban át is basszák, mint a nyugati polgárokat. Civil érdekérvényesítés = 0. Csak az ótépé a jó.....................

Béla Bácsi 2010.10.12. 00:58:06

@Dariengo: Hát igen. Erre kéne a lenn említett fogyasztó védelmi felügyelet vagy valami efféle, akinek lenne foga is és ilyenkor fellépni ellenük, vagy egy komoly "class action lawsuit"-ot a nyakukba akasztani, hogy ne érje meg nekik szórakozni legközelebb ezzel. De sajna, a magyarok még nem elég dörzsöltek az új világhoz, még be van tanulva, hogy az állam és minden hivatal tudja a törvényt és rosszat nem tehet és nem akar. Itt a leányzónak kell megtanulni megvédenie magát a moziban, ha a fiúk a bugyija felé nyúlkálnak.

Spiritmonger 2010.10.12. 01:23:49

@bulvármédiás =>: egyetlen, a hazai piacon jelenlévő lakossági bank sem vonulna ki. ha Orbán elég tökös, akkor bemondja a bankoknak, hogy az EU átlaghoz képest dupla-tripéa nyereségükből fognak adózni úgy, hogy az ügyfelekre ebből semmit sem terhelhetnek. aki megérti, az marad, aki nem, az kivonul Magyarországról, de ebben naz esetben bukta a kint lévő hiteleit. hidd el, senki sem menne ki, ajvékolnának egíy sort, meg fenyegetnének mindennnel, mindenkivel, de maradnának, mert túl jó nekik a magyar piac

Meridian74 2010.10.12. 03:04:47

@Trükkadmin: "Hihetetlen bazdmeg, remélem fent lesz, hogy melyik bankról van szó, és elmegyünk szarral kikenni a székházukat, mint Cartman."

Látatlanba mondom: a CIB Bank volt az egyik... ennél szarrágóbb társaságot nem hord a hátán a Föld, miközben büszkén hírdetik, a San Paolo csoport tagja. Jah, ez az a bankszövetség melyet felhasználnak a pénzszivattyúzásra.

De remélem, mihamarabb pénz helyett péniszt fognak szívni, abból is a jó nagy retkes lófasz-félét...!

Illúzióromboló kockacukor 2010.10.12. 07:20:03

Bankok?
index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/12/harom_bankot_uz_el_a_bankado/
Talán még külön posztot is érne: szegény szerencsétlenek, alapból veszteségesek... :(

eszkep 2010.10.12. 07:48:58

@Illúzióromboló kockacukor: Népszavás cikk... Kíváncsi lennék, melyik bankok lehetnek azok? Csak azért, mert illene tudniuk, hamarosan az egész EU-ban lesz bankadó. Ha az amerikai székhelyű CIB az egyik az külön poén, mert ott már szintén van bankadó.

eszkep 2010.10.12. 07:52:27

@Illúzióromboló kockacukor: A hír fő poénja az, hogy a bankok Magyarországon dolgoznak a legnagyobb nyereséggel az egész EU-ban...

Egy számadat:
- Svájci frank alapú hiteleken: 5,5%
- Svájci jegybanki alapkamat: 0,25%

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 08:32:58

@Geza: mi 2006-ban vettünk fel hitelt "Nyuszómuszótól" (használt lakásra, forintban), és ott tényleg úgy volt, hogy a hitelösszegre biztosítást kellett náluk kötni.

Ez tartott is asszem 2008 őszéig, amikor is jött egy levél, hogy ők megszüntették a biztosítást, ha akarok én kötni, akkor nosza.

Persze a hitel törlesztője emiatt egy kanyit sem csökkent.

fogash 2010.10.12. 08:34:39

@Spiritmonger: tegyük hozzá, hogy 2009ben (=a gazdasági világválság évében!) a bankszektor 300.000.000.000 Ft (háromszázmilliárd forint) adózott nyereséget ért el. 2010 I. negyedévében még csináltak 123 milliárd profitot, majd a második negyedévben már csak 15 milliárd lett. Jé, bazmeg, amint kitalálták a bankadót, már veszteségbe is borult a rendszer? Azt meg hogy? Csak nem kreativ könyvelés történt? ááá, itt???

hatesz 2010.10.12. 08:35:17

"Három magyarországi bank azt fontolgatja: kivonul hazánkból - írja keddi számában pontosan meg nem nevezett forrásokra hivatkozva a Népszava.

A lap nem nevezte meg a pénzintézeteket. Csak annyit közölt a három bankról, hogy mérlegfőösszegük alapján nem sokkal vannak az OTP mögött.

A Népszava szerint a pénzintézetek úgy találják, hogy a rendkívüli bankadó túl nagy teher a számukra, mivel nélküle is veszteségesek. Ez azt jelenti, hogy a saját tőkéjükhöz kell nyúlniuk, hogy teljesíteni tudják a rájuk eső adóterhet - teszi hozzá a lap. Szerinte a bankok gyors javulást nem várnak, hiszen jövőre ugyanezt az adót készül kivetni rájuk a kormány.

A távolabbi jövőről csak annyit tudnak, hogy valószínűleg 2012-től csökken a különadó összege. Ez azonban édeskevés ahhoz, hogy maradásra ösztönözze a csalódott bankokat - írta a Népszava"

index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/12/harom_bankot_uz_el_a_bankado/

Na ez milyen már, értitek, szegény bankok VESZTESÉGESEK!
Mi ez ha nem vastagbör?
Na mondjuk a Népszava elég hiteles forrás: "...írja keddi számában pontosan meg nem nevezett forrásokra hivatkozva..." meg "A lap nem nevezte meg a pénzintézeteket."
Szóval az egyik "újságírójuk leült aztán írt valamit...

Rwindx 2010.10.12. 09:11:47

@Illúzióromboló kockacukor:
Jellemzően semmi konkrétumot nem mond, azaz tiszta hangulatkeltés.

2010.10.12. 09:42:51

@denever: Abban igazad van, hogy a lakhatás egy alapvető szükséglet. De az ingatlanhitelek jelentős hányadát nem a ház megvásárlására vették fel, hanem fürdőszobacsempézésre, ablakcserére, fűtéskorszerűsítésre meg másefféle mellőzhető beruházásokra, és itt már azért nem alapvető létszükségletekről van szó...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 09:58:52

@csernaja obca: " ablakcserére, fűtéskorszerűsítésre meg másefféle mellőzhető beruházásokra, és itt már azért nem alapvető létszükségletekről van szó." - remek gondolat. az ne zavarjon, hogy egy-egy ilyen "nem alapvető létszükségletet" kielégítő beruházással mennyi energiát tud megtakarítani (ezáltal mennyi pénzt spórol), de a barma még a környezetet is kíméli.

Bár végül is igazad van, egy lakásban (házban) csak él az ember, felújítani sosem kell. Ugyanaz a festés jó 20 évig, ugyanaz a parketta, járólap jó 50 évig, hiszen ezek mind-mind olyan időtálló anyagok, amelyek SOSEM kopnak el.

Nyugtass meg, hogy viccnek szántad!? (mert én annak...)

z666 2010.10.12. 10:15:16

Lámpavasra a bankok felsővezetőit! (Is.)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.12. 10:38:47

Nem értem mi a probléma?Meg lehet mondani a banknak:Ott a házam Kolontáron.Vihetik!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.12. 10:40:29

@hatesz: Azt valahogy úgy kéne csinálni,hogy:Mehetnek,de a kintlévőségeiket nem hajthatják be.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 10:48:08

@Tigeri: "Nem értem mi a probléma?Meg lehet mondani a banknak:Ott a házam Kolontáron.Vihetik!" - hja, téglánként :((((

azért megnézném a szitut, amikor a banki ügyintéző, meg a végrehajtó megy zár alá venni az ingatlant, mert nem fizették a törlesztőt. szerintem egészen rövid időn belül "meglincselődnének"...

regression 2010.10.12. 10:50:47

Ez a bankok válasza a bankadóra.

Háború van: a bankok és az állam között.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.12. 10:51:55

@Seduxen: Ezt mondom.Ott a házam maradéka.Pecsételjék-zárják,akármi.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.12. 10:52:53

@Seduxen: Ezt persze úgy mondom,hogy bízom benne:kapnak valahol egy másik lakást.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 11:14:53

@Tigeri: sokan kapnak:

www.orientpress.hu/73074

azért ez is egy szép "gesztus". (sőt, annál jóval több)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 11:14:53

@Tigeri: sokan kapnak:

www.orientpress.hu/73074

azért ez is egy szép "gesztus". (sőt, annál jóval több)

kovego 2010.10.12. 11:54:50

amikor én felvettem a jelzálog hitelt a házunkra, akkor az egyik feltétel az volt, hogy legyen biztosítás a házra, mert ha valami lesz a házzal, akkor a biztosító fizet.
és rohadtul nem volt mindegy, hogy milyen biztosítást fizetek, a bank megnézte, és azt mondta, hogy ennek és ennek kell benne lennie.
a bankok miért nem a biztosítókat keresik fel?

Éhesló 2010.10.12. 12:06:26

Szerintem a bankosok szarjanak sünt.
Mind.
Ha ez megvolt, adják vissza az államnak az összes konszolidációs kötvényt, amit lenyúltak tőle az elmúlt 20+ évben.
Ebből meg is lenne a rakétagyorsaságú felemelkedésünkhöz szükséges költségvetési többletünk.
Ha ezek után még mindig itt akarnak nyerészkedni ,akkor kemény adót és valódi szakmai felügyeletet zuhantani a nyakukba.

Jason Bourne 2010.10.12. 15:29:07

lelketlen, kapzsi banda

2010.10.12. 15:34:08

@Seduxen: Én a saját házamon akkor végzek tatarozást, ha van rá pénzem. Ha meg nincs pénzem, akkor keverek csirízt, és beragasztom vele télire a régi ablakot, mint nagyanyáink. Akinek nincs pénze, annak ne legyenek igényei sem, nekem erről ez a véleményem. A környezetet meg úgy ahogy van, leszarom, a használt olajosrongyokkal és apróra vágott gumiabroncsokkal tüzelt vaskályhánál nincs takarékosabb fűtés, elhiheted, ugyanis SEMMIBE se kerül.
A tököm tele van azokkal, akik mindenféle szirszarra aláírtak olyan hitelszerződéseket, amelyek finoman szólva is előnytelenek számukra, most meg picsognak. Aki hitelt vesz föl, az azt a pénzt költi, amit még meg sem keresett, és a mai világban sajnos semmiféle garancia nincs rá, hogy valaha is meg fog keresni! Arról nem beszélve, hogy hitelre minden drágább, még árfolyamkockázat nélkül is legalább 28% thm-el.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.10.12. 15:41:16

@csernaja obca: "Ha meg nincs pénzem, akkor keverek csirízt, és beragasztom vele télire a régi ablakot, mint nagyanyáink" - ezen a vonalon haladva éljen a kerti pottyantós, meg a lovaskocsi.

2010.10.12. 16:08:39

@denever: Lehet benne valami: ez eseben - feltéve ha a bár lista nem szempont - nem fizetni, árverezzen a bank.
Persze, sajnos mind e mellett lefogja titani a bankszámlát, a nyugdijjat, és az egyéb jövedelmeket.

Valandil 2010.10.12. 16:13:15

1. Szegény bankok, csak 40%-os haszonnal dolgoznak.
2. Biztosító úgyse fizet, mert megvan a károkozó.
3. A cég Rt., az pedig csak a törzstőkéje összegéig felel bármiért - egy szaros Bt-ben a beltag teljes vagyonát kockáztatja!
Érdemes megnézni a biztosítók és bankok tulajdonosi körét: bizony sokszor komoly átfedés összefonódás van!

2010.10.12. 16:17:33

Hát erre cikkre lehet a végén odabiggyeszetni: No comment.

De azért bennem van a kisördög, miért nem mondanak neveket. Mely bankok azok? Csak nincs közte az OTP is? Mert így megint csak " a bankok", semmi konkrétum. Jó lenne, ha lenne egy bátor ember, és kiállna, hogy xy banktól megkeresett xy személy, és ezt mondta. Csak hogy tudjam, melyik banknál mondjam fel az esetleges szerződésem(esetleg). Mondjuk az is felháborító volt, amikor valamelyik tv adón nyilatkozta a károsult, hogy egész nap várták a biztósító emberét, aki "toszott jönni". Persze, talán nem engedték be.....

2010.10.12. 16:18:47

@Valandil:
Pl Csányi-Demján-Járai összefonodás? Csak kérdem? :)

delano 2010.10.12. 16:35:11

@z666: "Lámpavasra a bankok felsővezetőit! (Is.) "

Bírom az ilyen igazi vérkomcsi hozzászólásokat. Lámpavasra a tőkéseket, és a kizsákmányolókat, igaz? Éljenek a proletárok, ugye? Gondolom sajnálod, hogy idén nem tudtál Thürmer Gyuszi bácsira szavazni...

delano 2010.10.12. 16:40:48

Én részben egyetértek a bankokkal. Megszünt az ingatlanfedezet azzal, hogy összedőlt a ház. Jogosan követelik vissza egy összegben a pénzüket. Csak nem a lakástulajoktól kéne követelni, hanem attól, aki miatt összedőltek a házak: vagyis a MAL-tól. Vagy, ha volt a házakon lakásbiztosítás, akkor a biztosítótól. Meg hát várhattak volna egy kicsit, amig rendeződik a helyzet.

Ez a bank ellenes közhangulat nem vezet sehova. A bankokra szükség van egy normális gazdaságban, mert hitel nélkül nincs fejlődés.

delano 2010.10.12. 16:54:24

@turcsány karcsi elvtárs: "na ha valamire ráférne az államosítás, az pont a teljes bankszektor lenne.
kezdhetnék az erstével. mi is volt az? postabank? "

Itt mindenki kommunista lett?

Rwindx 2010.10.12. 17:22:20

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=139759&is=1
"Elkötelezettek hazánk mellett a Magyarországon működő külföldi tulajdonú pénzintézetek, várhatóan fenntartják a közeljövőben helyi tevékenységüket - reagált a cikkre Müller János, a Magyar Bankszövetség vezető tanácsadója is. "

A cikkben elég konkrét banknevek is vannak. Ennyit a népszaváról.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2010.10.12. 18:37:25

@Frengi:

a bukta ott figyel sajnos, hogy hiába fogadja el a bank hitel fedezetéül az ingatlant a becsült áron (ill. annak maximum 60%-án), ha árverezésre kerül a sor, akkor nem a fedezeti értékével számít, hanem az épp aktuális eladási értékén. Tehát ha van egy 10millás ingatlan, azt a bank a hitel fedezeteként max 6misinek nézi, de ha árverezéskor - pl rossz piaci helyzet/válság miatt - a dolog csak 4 gurigáért megy el, akkor _nem_a_bank_bukta_a_2_milla_különbséget - mert pl az elején rosszul saccolta be az értéket, hanem az adós. a bank itt nem kockáztat semmit, mivel mindennek a fedezete az adós. éppen ezért a bank nem is feltétlenül érdekelt abban, hogy az ingatlan túl jó (reális) áron menjen el, mert majd az adós fizeti a többit.

na ez a gigantikus szemétség. ráadásul a köbön.
a bank sose bukik.

2010.10.12. 18:41:33

@Seduxen: Rengeteget lehet spórolni egy pottyantóssal. Gondolj csak utána, minden vécéöblítés 10 liter ivóvíz a szemétbe, ha naponta kétszer meghúzod, az már 600 liter per hó, plusz ugyanennyi után a szennyvízelvezetési díj, ez még pesten is több mint 320 Ft, de vannak olyan vidéki települések, ahol 1000 Ft körül jár! Akinek nem fussa az angolvécé luxusára, az igenis szarjon fabudiba! A lovaskocsival ugyanez a helyzet: vidéken, ahol egy-két hektár legelőt párszázezerért megkapsz, rohadt gazdaságos. Nincs felelősségbiztosítás, nincs benzinköltség, és ha már nagyon rozoga a lóerő, nem kell újat venni milliókért, húsz-harmincezerért befedezteted, és teljesen ingyen reprodukálja önmagát (ha történetesen kancáról van szó), utána ha a csikó belenőtt az igába, a házörző kutya még sokáig eheti a régi ló husát, csontjaiból pedig népművészeti tárgyakat faraghatsz a hosszú téli estéken, melyeket aztán a vásárban vagy a vaterán árulhatsz. Arról már nem is beszélve, hogy a lószarból egyszerű eszközökkel metánt lehet fejleszteni, amivel hibátlanul működik a sparheit, a konvektor, vagy az áramfejlesztő motorja.
Rengeteget lehet ám spórolni minimális kényelmetlenségek vállalásával, de azt persze nem, itt mindenki úgy akar élni, mint a királyok, de dolgozni érte az büdös, megveszik hitelre, aztán fel vannak háborodva, ha a bank vissza meri kérni a pénzét, és három hónap türelmi idő után rájuk küldi a végrehajtót. Nincs igazuk! Én azt tartom: mindenki addig nyújtózkodjék, ameddig a takarója ér! Sőt, nemrég még az számított felelőtlennek, aki jövedelméből félre nem tett nehezebb napokra, hanem mind az utolsó garasig elköltötte. Most meg már az lett a normális, ha valaki többet költ, mint amit keres, és utána rí? Mi ez a dzsentri tempó emberek?

fokabacsi 2010.10.12. 20:19:54

@delano: "Ez a bank ellenes közhangulat nem vezet sehova" Te valami bankár vagy ?? Mire fel szednek itt a bankok 22-45% kamatot???A jegybanki alapkamat 5,7% !! Tegyen rá 12%-ot ! Kerekítve 18% !! NINCS EGY SEM AMELYIK 20% ALATT KÖLCSÖNÖZNE !!DUPLÁJA A NYERESÉGÜK MINT NYUGATON !! Hogy aztán a cullangokat ( számlavezetési díj, hitelbírálati díj stb )el ne felejtsem??! A magyarországi keresetek mellett?? Miért tülekednek egymás sarkát taposva, ha itt annyira "szar" ? Nekem az a véleményem: Ha nekem borítja el a házam az iszap, és odapofátlankodik a bankalkalmazott , hogy azonnal fizessek egy összegben, biztos nem a saját lábán megy el ! Úgy havonta kapok egy ajánlatot , mint legutóbb ,"most vegyek fel kétmillió forintot, és csak 3,4-et kell visszafizetnem" ! Összetéptem, és bele a moslékos vödörbe ! Egyik fiók nyílik a másik után. Mégis kit néztek kreténnek??

2010.10.12. 21:00:30

@fokabacsi: van elég kretén, jól megy nekik az üzlet. Ez az ország itt mézesbödön nekik, hiszen évszázados hagyománya van a szomszédsárgításnak. A paraszti világban csak a hímzett vánkosokat rakták a plafonig a tisztaszobában (miközben maguk rongyokon aludtak a kemencezugban), meg négyesfogatokkal villogtak egyszerű fuvarosok (oszt lőcsöskocsit húzott, hihihi), szóval megvan a történelmi előzménye az ikea bútornak meg hárommilliós luxuskocsinak, amit meg KELL venni, feltétlenül, mert hát egy akkora úr, mint egy magyar panelproli (vagy devecseri lomiscigány) mégsem lakhat régi szekrények közt, nem járhat tíz éves lada szamarával, neki le kell pipálnia a szomszédságot, akár ha csalás árán is, hitelből reprezentálva nem létező gazdagságát.

fokabacsi 2010.10.12. 21:27:57

@csernaja obca: Sok mindennel nem értek egyet amiket írni szoktál, de ebben sok igazság van ! Egy dologban nem akar vetélkedni a népesség nagy része ! Ez a tanulás, kulturálódás !! de remélhetőleg ha majd a "rabszolganemzedék" kihal akkor lehet majd érdemi változást várni !!

fokabacsi 2010.10.12. 21:31:36

@csernaja obca: Még valami nem lényegtelen !! Egyetlen népnél sem vagyunk alávalóbbak !! ( Kivétel a dolgozni beilleszkedni nem akaró retkes cigány !

2010.10.12. 23:07:49

@fokabacsi: Hát én azért tudnék néhány a magyarnál szorgalmasabb, okosabb, kedvesebb, hagyományait jobban becsülő népet. Hogy ne menjünk a monarchia határain kívül, ott vannak a tiroli osztrákok. De a magyarban nem az a fő baj, hogy nem tud a pénzzel bánni, és bedől minden ócska átverésnek, hanem hogy a saját hibájából sem tanul. Amikor a csillagos egekbe emelik a valutahitelét, nem az az első gondolata, hogy "de hülye vagyok, hogy önként dugtam bele a fejem a hurokba, és még vigyorogtam is hozzá", hanem elkezd köpködni hogy a rohadt bankok így meg úgy, vagy ríni, hogy most már valaki már fizesse már ki helyette a hitelét, hogy ne kelljen már kiköltöznie neki, szegény árvának abból a lakásból, amely árának még a tizedét sem törlesztette a banknak. Na ez az, amitől a gyomrom kifordul honfitársaimtól. Degenerált csürhe! Nem akarom én, hogy Wagner áriákat fütyüljenek a villamoson, vagy hogy soha rossz döntést ne hozzanak, de szerintem felnőtt embertől az elvárható lenne, hogy a konzekvenciákat le tudja vonni. De itt mindenkit elvakít a saját határtalan egoizmusa. És a magyar igenis lusta nép, mindenik a munka nélküli, gyors, gennyesre gazdagodás ábrándját kergeti, ha bármilyen hatalmat kap, csak azon jár az esze, hogy éljen vissza vele a saját hasznára, és leszarja, ha a többi tízmilliónak kára lesz belőle. Mindenki. Nem tudsz mondani egyetlen egy olyan személyt az elmúlt húsz évben (de előtte sem nagyon), aki a közjó érdekében, az ország ügyeinek előbbrevitele érdekében bármilyen, akár csak a legkisebb személyes áldozatot önként vállalta volna, pedig jópár ügyet egy-két tollvonással el lehetne intézni (példul az alvállalkozói piramisok dolgát a közbeszerzésben.) Szerintem szar egy nép ez a magyar (tisztelet a kevés kivételnek), megfordultam én már sokfele a világban, voltak olyan uticéljaim is, ahol szar népeket találtam, de ide visszajönni az mindig egy sokkoló élmény volt, mert a magyar a legtrehányabb, leglustább, legönzőbb, és legbutább nép mind közül, amelyiket valaha is megismertem! Ami meg a cigányokat illeti: pont Devecser volt az egyik olyan mintaközség, ahol a cigányok nagyon szépen feltalálták magukat, és évek óta teherautószámra szállították német nyelvterületről a használt tévét, mosógépet, fűnyírót, sílécet, bútort, gumiabroncsot, nagyker szinten ellátva a messze földről érkező vásározókat, ócskásokat, használtcikk-kereskedőket. Igaz, túl sok áfás számlát nem állítottak ki, de bűnöző életmódnak mégsem nevezném azt, amit csináltak, csomó szegény embert láttak el olcsó luxuscikkekel, nekem se lett volna soha 630 eurós Eudora mosógépem - ha ott nem hever szakadt ékszíjjal 8e-ért az egyik cigány kereskedő udvarában. ;-) Hasznos cigányok azok, sajnálom őket, hogy most tönkrementek. :-(

Rwindx 2010.10.13. 00:24:48

@csernaja obca:
pár észrevétel:
1. itt volt 40 kommunizmus, aminek sikerült eléggé kimosnia a pénzzel kapcsolatos felelős gondolkodást az emberek főleg az idősebbek agyából. Gyakran a családon belül is látom, és hiába mondom neki hogy hülyeséget csinál, általában utána jön csak rá, mert ugye a nyakas is a magyar. Ezt újra meg kell tanulni, és nem az iskola padban, ez sok idő. Ez a válság szerintem kitűnő de nem olcsó tanítómester.
2. a magyarok azok akik a hiteleiket, ezen belül is inkább a lakáshitelt a legkitartóbban fizetik.
3. Hatalom, és az azzal való visszaélés: alapvető emberi tulajdonság, nem nemzetfüggő. Inkább kicsit környezetfüggő, mert ha megtorolják, akkor próbálja magát visszafogni. Na nálunk ezt nem torolták sokáig (gyenge állam).

+1 amit írsz az egy nettó faszság a rívásról hogy valaki fizesse ki a hiteleket a felvevő helyett. Nincs ilyen rívás, a politikusok licitáltak egymásra a választásokkor, azt meg azért ne mossuk ide. Ami rívás van az egyedül az egyoldalú, alárendelt viszony felszámolásának elvárása bank-ügyfél viszonylatban, ez pedig jogos, szerintem még a te világnézetedben is.

ui.:Majd válaszolok a kommunizmus/kapitalizmus témában is csak mostanában el vagyok havazva. Láttam volt ott némi félreértésed.

2010.10.13. 07:08:43

@Rwindx: itt egy percig sem volt semmilyen kommunizmus, csak valami szocializmusnak csúfolt előképe, ami tulajdonképp egy kapitalizmus volt, ahol az állam volt az egyetlen tőkés. A hitelekben érintettek jó része (a mai harmincasok) akkoriban még kis gyermek volt, a pénzzel bánni a kilencvenes évek második felében tanult. Csak az egészen primitív emberek jellemző motivációja a megtorlástól való rettegés. Kulturált lények képesek több-kevesebb önmegtartóztatásra, ha pillanatnyi önérdekük a közösség érdekével ellentétes. Példa képpen állíthatnám a holland királynőt, akinek elvileg vétójoga van a parlament döntései fölött, de emberemlékezet óta nem élt vele, és amikor egy interjúban megkérdezték tőle, miért nem, azt felelte, hogy azért, mert az ő érdeke a népe érdeke, vagyis a népet képviselő, szabadon választott parlament és kormány munkájába beavatkozni saját érdeke ellen való lenne, még ha esetleg járna is bizonyos pillanatnyi előnyökkel. Na ezt nevezem én kultúrtőkének! Ha magyar lenne, tuti mindent elgáncsolna, ami nem felel meg a ködös ideáljainak, és próbálna a színfalak mögött kicsinyes politikai alkukba bocsátkozni a miniszterelnökkel... :-( Hiteles-rívás már itt, ezen blog kommentboxaiban is volt, ami meg a banki ügyfél alárendeltségét illeti: az előnytelen és egyenlőtlen feltételeket ajánló hitelszerződéseket körbe kell röhögni, nem aláírni, és akkor senki sem kerül kiszolgáltatott helyzetbe. Aki önként dugja a fejét a hurokba, és vigyorogva várja, hogy a bankárok meghúzzák, arra a darwini evolúcióelmélet vonatkozik. ;-)

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.10.13. 09:20:10

@csernaja obca: igaz, hogy egy percig sem volt itt kommunizmus, és a szocializmust is csak építettük, de csak keleti viszonylatban! egy elvileg újraegyesült (nagyon nagyon elvileg és egyáltalán nem az elvek szintjén) európában mást jelent a szó: szocializmus. egy nuygati típusú szocializmushoz képest a "mi" jelenlegi "szocialista politikánk" is sokkal durvább, egész mást jelent, nemhogy az átkosé. a szu-n belül köszönhetően 56-nak is a legvidámabb barakk voltunk. nyugati szempontból az már akkor is csak egy alig fűtött, döngölt földes padlójú, romos házikó volt. úgyhogy bár egyértelműen helyesebb egy kis részben szabad szocialista féldiktatúráról beszélni Magyarország kapcsán, de tőlünk nyugatabbra ez nem fejezi ki azt, amit ők érthetnek alatta.

az arisztokrácia nem azért nem avatkozik bele nyilvánosan (mert azért háttérben persze, hogy beleavatkozik) az ügyekbe mert annyira haladó gondolkodásúak (azért születéstől fogva mások bármilyen értelemben való alávetésének jogát birtokolni eléggé nem haladó elgondolás).. meghúzzák magukat, mert az idő nem alkalmas arra, hogy reflektorfényben parádézva villogjanak azzal, hogy ők felsőbbrendűek. (néhány tényleg hiszi is, hogy felsőbbrendű.) a polelitnek azért van szükségük rájuk, mert történelmi összekötő szerepük van. lásd II. Erzsébet személye a korábbi gyarmatbirodalmakkal még mindig összekötő kapocs. (ha meghal, a legtávolabbiak biztosan kilépnek majd a "laza" gazdasági szerveződésből, aminek központja Anglia.) hollandiának az utat az anti-royalista felkelések (amelyek franciaországban, angliában, spanyolországban különböző mértékben, léptékben értek el eredményt vagy "eredményt") egyértelműen megmutatták. próbálják mindenütt a jótékonykodást propagálni, amivel nem lenne semmi baj önmagában, de érdekből teszik (mégha néha valóban felelősségtudattal is - ami viszont abból fakad, hogy sokat birtokolnak a vagyonból születésüktől kezdve, és ebből következően a külső(!) elvárásoknak akarnak megfelelni). kicsit megkapargatja az ember a díszes felszínt és alatta egész komoly rohadást sőt rothadást lehet felfedezni. nem különbek az alattvalóiknál (sőt van aki jobb náluk) mégis ők élnek palotákban. (és nemapolitikusak ők egyáltalán. csak nyelik a békát, hogy az az istenadta (de ördögvigye) nép annyira odavan a látszatdemokráciáért, ami valójában egy kevert jellegű diktatórikus korpotokrácia.)

lakni szeretnek az emberek, s szükségük is van rá. ma nemigen lehet lakást venni hitel nélkül. ebből következően a "hitelezők" egyoldalúan, kizárólag saját érdeküknek megfelelően adnak "kölcsönt" aminek a feltételeit idővel még tovább is módosítgatják. aki eleve tudja, hogy nem tud majd fizetni, az annyit próbál költeni, amennyit nem szégyell (érdekes kérédéskör az is, hogy miért nem tud, vagy fog tudni majd fizetni - mert lehet, hogy azért mert újabb porsche talált gazdára egy újabb kulcsár személyében; vagy mert a bankárvilág (annak egy része tudatosan) elszabta a pénzügyi manővereket /máig röhögőgörcs fog el, és egyben döbbenet is, hogy egy papagáj is több anyagi hasznot hoz egy távol-keleti tőzsdén, mint a brókerek - akik 97%-a veszteséget "termelt"/) viszont legtöbben szívesen elkerülnék a bankokat, de nem akarnak fedél nélkült árulni, ha már egyszer munkahelyük van és becsülettel dolgoznak, így aztán felveszik a hitelt, aminek a költségei a kezdettől a kifizetésig a "költségei" axponenciálisan növekednek.

biztos vagyok benne, hogy te is aláírsz isp-nél hűségszerződéses papírokat. nem arról van szó, hogy minden ember annyira hülye, hogy biankó felhatalmazást akar adni egy cégnek, hogy az bármikor megváltoztathassa a szolgáltatási feltételeket; sokkal inkább arról van szó, hogy a 3-4 szolgáltató (akiknek áraiban azért van némi eltérés mert egy bizonyos szolgáltatóé a hálózat, a többi bérli - hogy legyen "verseny") közül adott területen egy kerül monopol helyzetbe (meg is egyeznek egymással a szolgáltatók csendben néha hangosan cívódva, hogy monopol helyzetben lévő cégen kívül más nem megy x területre, amíg be nem gyűjt meghatározott számú előfizetőt..), és ha net kell (mert ma már kell is, nem pusztán szórakozás, sőt valakinek munka) akkor aláírsz te bármit. mert kényszer.

Rwindx 2010.10.13. 10:49:56

@csernaja obca:
"itt egy percig sem volt semmilyen kommunizmus, csak valami szocializmusnak csúfolt előképe"

Mivel a kommunisták hozták létre ezért nevezzük kommunizmusnak, és nem azért mert megfelelt-e a marxi, engelsi, lenini, tökömtudja milyen elveknek. De nevezzük külvilágtól elzáró diktatúrának, ebbe remélem nem kötsz bele. Tőlem nevezhetjük fonókörnek attól még olyan állapotok uralkodtak amilyenek.

Én nem láttam olyan rívást amit itt próbálsz felvelezetni, pedig minden vastagbőrős posztot elolvasok, a kommentek többségével egyetemben. Ha viszont a "nem kell aláírni" szisztéma mellett érvelsz a megfelelő jogi szabályozás helyett. Akkor kicsit a vadkapitalizmusos beszélgetésünből annyit idelöttyintenék, hogy "nem kellett volna elmenni éhbérért dologzni, akkor nem lettek volna kizsákmányolva". Ugyanaz a cinizmus.

Rwindx 2010.10.13. 11:51:00

penzcentrum.hu/cikk/1025507/1/reagalt_az_otp_a_vadakra_mi_lesz_az_iszapkarosult_jelzaloghitelesekkel

"...A legnagyobb magyarországi hitelintézet úgy döntött, hogy a katasztrófa sújtotta térségben ingatlan károsodása, illetve megsemmisülése miatt nem mond fel hitelszerződést. ..."

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.13. 12:23:41

@delano: Ő pont messze nem vérkomcsi.Ő a másik irányba "szélsőséges".:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.13. 12:26:23

@csernaja obca: Figyelj!Ha nem tetszik a Magyar,mehetsz vissza Izraelbe.:))
De félre téve a tréfát:Mi vagyunk a világ legbutább-legokosabb népe.

jágör68 2010.10.13. 13:20:30

Magyarország, Magyarország....
Magyar privatizáció= lopás
Magyar magántőke bevonás=rablás

delano 2010.10.13. 14:28:22

@fokabacsi: "Te valami bankár vagy ?? "

Nem. De sok ismerősöm dolgozik bankban, akiket most divat utálni, pedig nincsenek agyonfizetve a közhiedelemmel ellentétben. Ráadásul folyamatosan be vannak szarva a belengetett leépítésektől, mert a bankadót nyilván meg kell spórolni vhol.

fokabacsi 2010.10.13. 15:03:49

@delano: Nézd , mikor zárták be egymás után a bányákat, akkor én gép és villamosipari technikusként elmentem hegeszteni. Ugyanis a négy szakmám közül az egyik ez ! És nehogy megmagyarázd, hogy az a néhány alkalmazott "nyeli le" a bank pénzét ! Vajon a vezető "Uraknak is csökkentettek??

Asidotus 2010.10.13. 15:19:03

Nekem hitelem van, lakáson. Azon a lakáson meg biztosítás. Ilyenkor a biztosítónak kéne fizetnie, nem? (könnyíti a helyzetet (vagy nehezíti), hogy a bank és a biztosító egy cégcsoport.)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.13. 17:08:30

"A Magyar Bankszövetség közleményben és nyilatkozatban is cáfolta, hogy tagjaik visszaélnének az önhibájukon kívül bajba jutott adósok kiszolgáltatott helyzetével."
hvg.hu/gazdasag/20101013_PSZAF_vorosiszap_karosultak

2010.10.13. 19:39:25

@fogsunder: @Rwindx: a kommunizmusnak, szocializmusnak van pontos, a Magyar Értelmező Kéziszótárban lefektetett definíciója. Ezt átértelmezni ilyen vagy olyan szempontból legalább akkora ostobaság, mintha mától a kutyát macskának neveznétek.
A holland királynő meg joggal hiszi magáról, hogy felsőbbrendű, mint a holland panelproli a füves cigivel a pofájában. De említhettem volna a sokkal elcsépeltebb Széchenyis, birtokjövedelem felajánlós példát is a közérdekű önmegtartóztatásra. Szerinted Csányi mikor fogja felajánlani az OTP egy évi jövedelmét bármilyen célra is? ;-) Vagy Várszegi, vagy Demján, vagy Gyurcsány vagy Orbán? Lófaszt, leszarják az összes többit, leszarják, hogy egy putriország közepén élnek, nekik megvan mindenük, a többi meg dögöjjön meg. Ugyanez a mentalitás a magyar társadalom összes osztályát jellemzi. "Lehúzás", "átgázolás", de ha velük csinálja valaki meg, akkor égig ér a picsogás, hát broáf!
Lehet lakást venni hitel nélkül. Lehet, hogy nem pont Budapesten, és nem új építésűt, talán még csak nem is összkomfortost, de bőven lehet. Mondjuk egy Devecserben mennyibe kerülhetett egy lakható családi ház kétoldalt lomiscigány szomszédokkal a baleset előtt? 2 millió? 3 millió? Ez azért nem egy olyan beláthatatlanul nagy összeg, amit össze ne lehetne rakni külföldi munkából, örökségből, akármiből. Csak itt magyarországon mindenki mindenből egy számmal nagyobbat akar, mint amire futná neki, és aztán gondolkodás nélkül aláírnak tücsköt-bogarat.

Rwindx 2010.10.13. 22:24:44

@csernaja obca:
Nem igazán érdekel hogy minek hívod azt ami 47 és 89 között volt Magyarországon. Én kommunizmusnak, a kommunisták után, az nem érdekel hogy ideológialiag problémás volt-e vagy sem. Nekem a kommunisták rendszere a kommunizmus. Pont. Hogy azt is elbaszták leszarom.
Egyébként ha az a kutya fél a kutyáktól, nyávog, bajsza van, felmászik a fára, dorombol akkor az biza macska.

Mégegyszer mondom a politikusokon és esetleg egy-két nagyon ostobán kívül senki sem rítt hogy fizessék ki a polgár helyett hitelt. Nekem pl kibaszott sok hitelem van, fizetem sírás nélkül, azt azonban joggal várhatom el hogy a bank ne módosíthasson egyoldalúan egy szerződést amelyet megkötöttünk, úgy hogy hasonló csak ellenkező előjelű módosításra nekem pedig nincs lehetőségem. Vagy úgy gondolod az fair? Mert itt summa summarum erről van szó, amit te valami homályos oknál fogva összekeversz a hitel visszafizetésének megtagadásával.

2010.10.14. 18:02:43

@Rwindx: Kommunikálni csak azokkal tudok, akiről tudom, miről beszélnek. Aki a "macska" szó alatt nem egy kis, kerekfejű, nyávogó tejfölpusztítót ért, azzal pont annyi esélyem van eszmét cserélni, mint egy hottentottával. Sőt, még rosszabb a helyzet, mert a hottentottát egyáltalán nem értem, a hozzád hasonló elmezuttyantakat meg félreértem. Nekem meg semmi kedvem nincsen találgatni, hogy vajon melyik kifejezés eredeti értelme helyett éppen mire gondolsz.

Rwindx 2010.10.14. 18:14:38

@csernaja obca:
Kérdezz meg 100 véletlenszűen kiválaszott magyar állampolgárt vajon 1947-1989 között kommunista diktatúra volt-e Magyarországon. A válaszuk fogja megmondani ki az elmezuttyant.
Ha az igenek jelentős többségben vannak akkort te.
Ha közel ugyanannyi, akkor vitatott.
Ha a nemek, akkor én.

Ne legyenek kétségeid az eredmény felől, nem mindenki akarja társadalom tudományok és elvek apróbetűs részet olvasgatni, csak azt látja ami feltűnő. Én próbálok magyarul beszélni, te meg elfogult kommunistaként szőrszálhasogatni.

2010.10.14. 18:53:10

@Rwindx: Egyél szart! Egymillió légy nem tévedhet! ;-)

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.10.14. 20:10:02

Az tuti, hogy ezek a felmondások egy automatikus folyamatban mentek ki, szerintem az összes nagyobb bank megadja a moratóriumot a károsultaknak. Tegnapi hír, hogy az erste fél éves fizetési moratóriumot adott, asszem a cib jelentette be ma, hogy két évig nem kell fizetniük az ingatlanos károsultaknak, és a szerencsétlenség óta befizetett összegeket visszautalják, a kamatokat visszavágják és jön sorba az összes többi bank is, otp, citi stb.

süti beállítások módosítása