Skip to content


       Szűrés lista

1956 bűnei már elévültek?

Két ország, három ember és három eset. Krenz, Zentai és Biszku. Érdemes összehasonlítani.

 

Egon Krenz (született 1937, Kolberg), a néhai NDK utolsó kommunista államfője volt 1989. október 18. és 1989. december 3. között. Másfél hónapig. Ez idő alatt a kommunista párt elnöke is volt, mind a két pozíciót Eric Honeckertől örökölte. Ő rendelte el a berlini fal lebontását. 1992-ben vádat emeltek ellene a belnémet határon érvényben lévő tűzparancs miatt. Krenz a menekülők lelövését alkotmányosnak és a népjognak megfelelőnek nevezte. A pere 5 évig húzódott, végül a bíróság négy lelőtt menekülő ügyében találta felelősnek és ezért 6 év és 6 hónap börtönbüntetésre ítélte. Mivel a per ideje alatt fogságban volt, így mindössze 18 nappal az ítélethirdetés után szabadult. 1999-ben a szövetségi bíróság kezdeményezte az 1997-es ítélet felülvizsgálatát. Újból perbe fogták és 2000-ben ismét 6 és fél év börtönbüntetésre ítélték. Krenz fellebbezett, de elutasították. Ezután  a karlsruhei alkotmánybírósághoz fordult panasszal az ítélet ellen. Az alkotmánybíróság azonban úgy döntött, nem foglalkoznak érdemben a beadvánnyal, így Krenz 2000-ben bevonult a hakenfeldei börtönbe. 2003-ban feltételesen szabadlábra került. 

  

Zentai Károly (született 1922), a II. világháború idején a magyar hadsereg katonája volt. 1950 óta Ausztráliában él. Zentai Károlya gyanú szerint a II. világháború idején, 1944-ben Budapesten két katonatársával együtt megölte Balázs Pétert, mert a 18 éves fiatalember nem viselte a zsidók megkülönböztetésére előírt sárga csillagot. A feltevések szerint Zentai a náci Németországgal szövetséges magyar hadsereg tagjaként követte el a gyilkosságot. Zentaira 2004-ben bukkantak a háborús bűnösök felkutatására specializálódott Simon Wiesenthal Központ nácivadászai. Feljelentése alapján a magyar katonai ügyészség megvizsgálta az ügyet, majd a kormány 2005 elején kérte Zentai kiadását. A Fővárosi Bíróság nemzetközi elfogatóparancsot adott ki 2005. március 3-án a feltételezett háborús bűnös ellen. 2005. július 8-án - a magyar kiadatási kérelem alapján - az ausztrál hatóságok letartóztatták Zentait, majd óvadék ellenében szabadlábra helyezték. Az ausztrál belügyminiszter 2009 novemberében járult hozzá a kiadatáshoz, de Zentai fellebbezést nyújtott be a döntés ellen. Zentai a perek során végig tagadta a gyilkosságot és állította, hogy a kérdéses időpontban nem tartózkodott Magyarországon. A kiadatás ellen benyújtott fellebbezésükben Zentai ügyvédei azzal próbáltak érvelni, hogy az állítólagos gyilkosság, amellyel védencüket vádolják, az akkori magyar törvények alapján nem minősült háborús bűncselekménynek. Zentai azonban még mindig Ausztráliában van, mivel sikerrel fellebbezett az ellen a miniszteri döntés ellen, amelynek értelmében kiadható volt a magyar igazságszolgáltatásnak. Zentai ügyvédei szerint hibás volt a belügyminiszteri döntés, mert Zentait Magyarországon hivatalosan nem vádolták meg semmivel, csupán kihallgatni akarták, és a két ország közötti kiadatási megegyezések értelmében Ausztrália nem adhat ki olyan embert Magyarországnak, aki ellen nem emeltek vádat.

 

Biszku Béla (született 1921), kommunista politikus, 1957-1961 között belügyminiszter. A forradalom leverése után a megtorlás irányítja volt. Szerinte belügyminiszterként politikai tisztséget töltött be, az ország közbiztonságának helyreállításáért és a törvények betartatásért dolgozott. A mérlege: 300 kivégzett, 20 000 bebörtönzött ember és 200 000 kivándorló.
2010. október 21-én Gellért Ádám feljelentette a Nemzeti Nyomozóirodánál. A feljelentés szövege pdf-ben, érdemes végigolvasni.
Ebben Biszkut a következőkkel vádolták meg: emberiesség elleni bűncselekmények (a Nürnbergi Katonai Törvényszék statútum 6. cikk c) pont és nemzetközi szokásjog), különösen üldözés politikai okokból (persecutions on political grounds), emberölés, és más embertelen cselekedetek (other inhuman acts).  


"Az 1956-os eseményeket követő megtorlásokkal kapcsolatban a belső jogon alapuló büntetőjogi felelősségre vonás nem lehetséges, annak azonban nincs akadálya, hogy az eljárások a nemzetközi szokásjog és/vagy a Magyar Köztársaság által aláírt nemzetközi szerződések alapján induljanak meg. (...) 

A magyar nyomozóhatóságok a fentebbi jogelveket alkalmazva, a genfi egyezmények alapján már több, ítélettel záruló nyomozást folytattak az ún. sortűzperekben. (...)

Legjobb tudomásom szerint azonban az ügyészség/nyomozóhatóság mindeddig sosem vizsgálta meg, hogy alkalmazhatóak-e az emberiesség elleni bűncselekmények az 1956 utáni megtorlásokra."


A sortűzperek kapcsán a bíróság szerint a katonák tettét a magyar büntető törvény szerint emberölésnek kell minősíteni, ami 15 év múltán elévül, a LB 1999-ben úgy döntött, hogy a sortüzek az 1949. évi genfi egyezmény alapján emberiség elleni bűntettnek tekintendők.

Nos, az ügyészség megvizsgálta a 17 oldalas beadványt, és tegnap visszadobta:

"A hazai jog rendelkezése szerint a feljelentésben megjelölt cselekményt - előre kitervelten, több emberen elkövetett emberölés bűntettét - az elkövetéskor hatályban lévő jogszabályok szerint kell elbírálni. Ennek rendelkezései szerint azonban e bűncselekmény miatt - elévülés okán - eljárás már nem indítható. Vagyis Biszku a hazai jogszabályok alapján nem büntethető tetteiért, a vonatkozó nemzetközi dokumentumok alapján pedig szintén nem áll meg a feljelentés, mert ezek szerint a feljelentésben megjelölt cselekmények nem minősíthetők emberiség elleni bűntettnek, így a feljelentett személyek nemzetközi szokásjog alapján történő felelősségre vonására nincs lehetőség." 

Gellért Ádám a következőt írta ezután:


A sortűzperekben a bíróságoknak a genfi egyezmények alapján kellett eljárniuk. Erre azért kényszerültek, mert minden más bűncselekmény elévült, s így az Alkotmánybíróság útmutatását követve, az elkövetéskor hatályos nemzetközi jog szabályait alkalmazták.

A hatályos Btk. alapján továbbra sincs jogilag lehetőség az 1956-os megtorlások feltételezett elkövetőinek felelősségrevonására. Míg azonban a hatóságok álláspontja eddig az volt, hogy a nemzetközi jog eszközei elégtelenek, a beadvány arra hívja fel a figyelmet, hogy igen is létezik egy olyan nemzetközi bűncselekmény, ami jogi alapját képezhetné egy büntetőeljárásnak.

Az angolul crimes against humanity-nek (magyarul emberiesség elleni bűntett) nevezett bűncselekményt a nemzetközi jog 1945-től, a nürnbergi perektől kezdődően rendelte büntetni. Tényállási elemeit nem egy nemzetközi egyezmény, hanem a nemzetközi jog másik fő forrása, a nemzetközi szokásjog tartalmazza.

A nemzetközi jog szerint 1956-ban az emberölés, a jogtalan bebörtönzés, a lakosság üldözése akkor minősültek emberiesség elleni bűntettnek, ha azt a nemzetközi jogban tiltott fegyveres agresszió során vagy azzal összefüggésben követték el. A beadvány többek között azt állítja, hogy a szovjet beavatkozás agressziónak minősült, s hogy az 1956-os megtorlásokat azzal összefüggésben követték el.

A beadványban emellett az áll, hogy 1956-ban emberiesség elleni bűntettnek minősült a lakosság diszkriminatív (politikai) alapokon történő szisztematikus üldözése.

Fontos kihangsúlyozni, hogy a Btk. szóhasználatában az emberiség elleni bűncselekmény nem azonos a fentebbi nemzetközi bűncselekménnyel. Az előbbi egy gyűjtőfogalom, a Btk. egyik fejezetcíme, önálló jogi tartalommal nem bíró kifejezés.

A beadvány alapján nem csak Biszku Béla, hanem minden olyan személy ellen el lehetne járni, aki a megtorlások bármelyik fázisában aktív szerepet játszott (felsővezetők, bírók, nyomozók, ügyészek).

Gellért Ádám 


Létezik, hogy ebben az országban a szocialista diktatúra bűntettei miatt senkit sem vonnak felelősségre? De a II. világháborús "háborús bűnösöket" a mai napig is keresik, kutatják?

Hogy évülhetnek el az 1956-os forradalmat követő megtorlás bűntettei? A 300 kivégzés, börtönbüntetések, kínzások ...

Az 1956-os forradalom harcaiban résztvevő, a forradalmat követő megtorlás során kivégzettek, vagy börtönben meghaltak nevei. A lista 235 kivégzett ember neveit tartalmazza, de nem teljes ...

54 évvel ezelőtt ezen a napon verték le szabadságharcot.

Szégyen az ügyészség határozata. 

Biszku pedig továbbra is békében, nyugalomban éli az életet. 

Egy ember akadt, aki legalább megpróbálta. Ennyit ért el. Legalább megtudtuk, hogy 1956 már elévült, és nem volt ott semmilyen emberiség elleni bűncselekmény.

Volt pár gyilkosság, oszt ennyi.

Címkék: társadalom abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr672422812

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Demagóg szöveg az iskolaújságban 2010.11.05. 18:33:44

Ma az étteremben kezembe akadt az egyik helyi egyetem havi diáklapja. Az első oldalak valamelyikén trikolórra festett betűkkel díszelgett a meglehetősen szűk látókörű gondolkodásra valló, „Magyar élet, magyar étek, magyar

Trackback: Népírtó szentek 2010.11.04. 14:44:08

 Mióta bezárták az OPNI-t, azóta annyi bolnd emberrel lehet találkozni az utcákon kedves Árpád, hogy te azt elképzelni sem tudod. A múltkor sétálgatok nagy magányomban, elmerülve gondolataimban, mikor elém lép egy férfi és megkérdezi tőlem, hogy i...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 17:52:18

@csernaja obca:
Ó, nem is mint történelmi tényezőt, csupán mint humorforrást említettem meg az örömödet.

Fura tényeket látsz te a világban, lehet, hogy ha kihúznád a fejed és széttekintenél nem csak rákosi pajtás bélbolyhainak fodrozódásából olvashatnád ki az eseményeket :)

Bár szerintem megvakulná/kiégne az agyad a rengeteg új információtól, maradj tehát ebben a pózban :)

arlequin 2010.11.18. 18:20:03

@csernaja obca: "tanulni, tanulni, tanulni!"
ez a tipikus esete annak az emberfajtának aki mindig csak tanul, de nem ért meg semmit...

@Conv: lassacskán úgy tűnik, hogy a kartárssal való 'vitád' egyfajta maszturbáció lenne. ;-)
de melyik végén állsz a lónak?

guma 2010.11.18. 19:21:36

@arlequin: Eztetet nem illik tudakolni? De jól vetted észre a fickós kedvét máshol már ajánlgatja bőszen a sajátját :) DDDDDDD

2010.11.18. 19:33:58

@Conv: Hagyjuk az én személyemet... mondd, konkrétan te melyik részletet ismered másképp, mint ahogy írom, és kapod a linket vagy az irodalom címét, ami engem igazol. Na, tessék, neked is álla pálma, kezdd ki, amit mondok! Csak vigyázz, nehogy saját magadból csinálj a végén bohócot. ;-) Ti tisztára olyanok vagytok, mint a csajok: világnézetetek nem racionális, hanem emócionális alapú, és ha valami nem illik bele a rózsaszín ködötökbe, akkor az hazugság, aki mondja, az meg hülye. Vagy ti tényleg csajok vagytok? Akkor bocsi. :)

arlequin 2010.11.18. 19:44:10

@Conv: én pedig a stoppos vagyok ;-)
@csernaja obca: te pedig tisztára olyan hülye vagy mint egy férfi. racionális. és ami nem illik bele a szögletes kockádba, akkor az aki mondja, az meg hülye. Vagy te tényleg férfiak vagy? Akkor bocsi. Abból éppen egy oldalborda hiányzik, hogy rendes ember legyen...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 19:54:48

pl. kezdjük a legfrisebb hülyeségekkel :)

"Az viszont tény, hogy Horthyt mindenki utálta: a munkások a Dicsőséges Őszirózsás Forradalom vérbe folytásáért, az arisztokraták pedig IV. Károly trónfosztásáért. "
és ha én adom annak a linknek a cáfolatát amit Te beraksz ide akkor ki nyert? :)

Koma, elhiszem, hogy tudsz téged igazoló dokumentumokat mutatni, mindkét oldalról vannak ilyen írások, a balik oldalról értelemszerűen több, mert a második világháború utáni marxista történetírás szerzői és ideológusai is saját érdeküknek megfelelően torzították Horthy megítélését:
Horthyt minősítették többek között fasisztoidnak, diktatórikusnak és népnyúzónak. A pozitív Horthy-kép megszüntetése érdekében érdemeit elvitatták, tevékenységét pedig a magyar történelem mélypontjaként mutatták be.

A rendszerváltás után azonban a magyarországi történetírás szakított a korábbi szemlélettel és mostanra jóval objektívabb Horthy-képet tudott kialakítani. Tevékenységének főbb elemeit illetően többnyire megegyeznek a történészek nézetei, azonban számos kérdésekben még mindig nincs egyetértés közöttük. Ilyen például az antiszemitizmushoz való viszonya.

Horthy Miklós megítélése kétségkívül kedvező volt a Horthy-korszak nagy részében. A tanácsköztársasággal szemben álló erők az „országmentőt” látták benne az „országvesztőkkel” szemben. Ebben szerepe volt a revíziós sikereknek is, amely során békés úton, a politika segítségével Magyarországhoz visszacsatolták az elvesztett, magyarlakta területek döntő többségét. Emellett a jelentős gazdasági fejlődés és modernizációs törekvések is ebbe az irányban befolyásolták a közvéleményt

"Bizony, ha nem áll mögötte Gömbölini meg az országunkat már akkor is csak lábtörlőnek használó Antant, akkor egy kettőre szurokba és tollba forgatták volna őkormányzóságát, és a kutya se csaholt volna utána. "

Gömbössel kapcsolatban ajánlom Horthy Miklós: Emlékirataim című könyvét.
Az egykori kisantant propagandistái támadták Horthyt, mivel a trianoni békeszerződésben Magyarországtól megszerzett területek megtartására törekedtek, amit jórészt szintén magyarellenes propagandájuknak köszönhettek.
Hitler külön bírálta, hogy Horthy rendszere vonakodik meghozni a zsidótörvényeket.

guma 2010.11.18. 20:03:43

@Conv: pl " pősze enélkül a húzás nélkül is bekaphatja :) "

Fura az ízlésed, vagy nagyon fickós ma a hangulatod (választhatsz :))) DDD), Csak ennyi...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 20:18:49

@guma:

karizmatikus, adakozó egyéniség vagyok, megosztom másokkal amim van :)

arlequin 2010.11.18. 20:22:41

@Conv: azt hiszem túl sokat olvastál keresztény könyveket és rád ragadt a karizma. az ilyet nevezzük valláskárosultnak...
p.s.: mostan büszkélkedek egy kicsit. ez a 'valláskárosult' kifejezés tőlem származik. tizenéve ötlöttem ki egy hirtelen őszinteségi roham alatt. most már az egész ország használja (ki is húzom mind a 156 centimet! na jó, vmivel magasabb vagyok...)

2010.11.18. 20:31:13

@Conv: A horthyval szembeni gyűlöletről és megvetésről még Török Imre sportújságíró visszaemlékezéseiben is olvashatsz (Kedves lovakról, furcsa emberekről), és pedig neki aztán abszolúte semmi ideológiai érdeke nem fűződött hozzá, hogy visszadatált anekdótákat találjon ki erről. Kétségtelen, hogy mintegy 25 éves uralmának nagyobbik részében, úgy 15 évben nyugodtan aludhatott. Ennek az ára 10 év fehérterror, mely eszközeiben éppen úgy nem válogatott, mint a Rákosi rendszer (sőt, utóbbiban a gulágok felállítása és az internálások jogalapját pontosan a huszas évekbeli jogszabályok adták!), és Gömbölini csak 1932 után merte feloldani a statáriumot, továbbá ennek ára volt a hagyományos magyar főrendi arisztokrácia (Festeticsek, Eszterházyak, Andrássyak stb) mellőzése, és a kapitalista selfmademanokkal helyettesítése, ami azért finoman szólva is furcsa egy hagyományőrző szerepben tetszelgő kormányzótól.
Hitler meg nem tudom, mit bugyogott, a Kristallnachtra már kész volt nálunk is az Első Zsidótörvény, és rá egy évre megvolt a második is, 1941-re pedig teljesen holokaszt-konform volt az országunk.

guma 2010.11.18. 20:31:25

@Conv: Ennyire nem lehetsz minden téren adakozó! :))) DDD
@arlequin: Te meg ötölj - hatolj csak tovább, még eu-s támogatást is pályázhatunk arra a pár centire, ha jobban megy tőle a bot :) DDD

2010.11.18. 20:36:46

@arlequin: Mindig is a racionális férfiak vitték előre a világot. Amíg a lököttek bégettek meg imádkoztak a templomban, vagy a humunculust próbálták megteremteni, ami elvezet majd a fémeket arannyá változtató Bölcsek Kövéhez, addig mi, racionális férfiak, feltaláltuk a kereket, a hajót, a gőzgépet, a téglát, a legrondább betegségek gyógyírjait, a villanykörtét, a kompjutert, meg milliónyi egyéb dolgot, ami széppé és kényelmessé teszi az életet. ;-) A csajok helye a főzőkanálnál van, amihez nem értenek, abba nem kell belekotyogniuk.

arlequin 2010.11.18. 20:48:55

@csernaja obca: aha. persze. a sok mitugrász aki állandóan vmi többre vágyott és létrehozta hiroshimát meg a megelőző csapást. racionális... a bokáig sem ér az intellektusnak. de menjél számlálj birkákat szavazáson.
éljen az éljen!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 21:01:20

@csernaja obca:

Gömbös-Horthy viszonyról:
Hatalmi ambícióit és egyéb törekvéseit mind a munkásságot képviselő szociáldemokrata, mind a kisiparosok és az állami alkalmazottak egy részét képviselő keresztényszociális szakszervezetek is elutasították, a tekintélyuralmi állam kialakítását Horthy és a hagyományos vezetőréteg is ellenezte. Bethlen és köre kibuktatásával Gömbös kivívta Horthy ellenszenvét is.

"Hitler meg nem tudom, mit bugyogott,"

Hitler megítélése eleinte pozitív volt Horthy irányában, azonban a Csehszlovákia, majd a Lengyelország elleni agresszióban való részvétel megtagadása után egyre nagyobb ellenszenvet érzett a vele többször is ellenkező kormányzó iránt. Horthy pedig „brigantiknak és bohócoknak” tartotta a nácikat. Horthy rendszere vonakodott meghozni a zsidótörvényeket, ez Hitler eléggé nehezményezte.

"1941-re pedig teljesen holokaszt-konform volt az országunk. "

Nem tudom milyen teljes holokausztkészségről beszélsz 1941-re az országban :)
1939 és 1941 között körülbelül 10-20 ezer zsidó menekült Magyarországra, Cseh- és Lengyelországból, Ausztriából, Németországból és Szlovákiából, mert itt biztonságban voltak.
1942 márciusában Magyarország miniszterelnöke Kállay Miklós lett. Kállay el szeretett volna szakadni a németektől és kilépni a háborúból valamint elutasította a nácik zsidópolitikáját. Két évig tartó miniszterelnöksége alatt mindvégig ellenállt a német nyomásnak, így Európa többi részeivel ellentétben Magyarországon a zsidó lakosság biztonságban érezhette magát. A Kállay-kormány 1942-1943 folyamán összesen nyolc alkalommal állapodott meg a németekkel a külföldön élő magyar zsidók hazahozataláról. 1944. március 19-én Magyarországot megszállta a német hadsereg, míg a németellenes Kállay utódja Sztójay Döme lett a miniszterelnöki székben. A deportálás pontos terveit és a kapcsolódó jogszabály-tervezeteket Endre László és Baky államtitkárokkal történt konzultációk után, a kormányhoz Jaross miniszter nyújtotta be. A zsidóellenes intézkedések első hullámát a 1944. március 29-én tartott kormányülésen fogadták el.
1941 július végétől a magyar szervek néhány hét alatt mintegy 16-18 ezer zsidót szállítottak át a határon a németek által megszállt keleti területekre. 1942 és 1944 között a konzervatív Kállay-kormány leállította a deportálásokat, Horthy mint kormányzó szabad kezet adott a kormánynak. Vviszont miután [érted? miután megszállták az országot! hogy a magyarokat, az országot mentsék a pusztítástól] 1944. március 19-én a német csapatok megszállták Magyarországot, a megszálló csapatokkal együtt Magyarországra érkezett az ún. különleges bevetési egység (Sondereinsatzkommando – SEK), melynek feladata az ország „zsidótlanítása” volt.
A magyar „különbéke-tapogatózások” következményeként Hitler elrendelte, hogy a német vezérkar dolgozza ki Magyarország megszállásának a tervét. Március 15-én Hitler tárgyalásra hívta Horthyt melynek következményeként, a német nyomás hatására, Horthy megígérte, hogy nem ad parancsot az ellenállásra, meneszti Kállay-t és a németek elvárásainak megfelelő kormányt nevez ki. Cserében Hitler megígérte, hogy a megszállás csak átmeneti lesz.
Horthy 1944. június 26-ára koronatanácsot hívott össze, melyen javasolta a deportálások beszüntetését. Ennek ellenére Sztójay miniszterelnök és Jaross Andor belügyminiszter sikerrel szabotálta Horthy szándékait.

2010.11.18. 21:18:26

@arlequin: Attó, hogy valaki okos, még lehet gonosz. De aki buta, az sem mind ártalmatlan, sőt! Ezek teljesen különböző dolgok, nem egymásból következőek. Pont ez volt Hitler orbitális tévedése, hogy azt hitte, az etnikai/vallási hovatartozás alapvetően meghatározza az ember személyiségképét. Nem így van. Viszont az ember személyiségképe alapvetően meghatározza a világhoz való viszonyát, néha a vallását is.

arlequin 2010.11.18. 21:23:31

@csernaja obca: csak az a gond kedves ember, hogy egyáltalán nem ugyanazt értjük ugyanazokon a szavakon. innentől fogva igen nehéz beszélgetni. nemde?
egyáltalán nem arról beszélsz amiről én.
bátorkodtam rámutatni, hogy létezik valami 'több' a racionális és az emocionális felett. és az nem a 'tudatalatti'. de te annyira vulgármaterialista szókészlettel és gondolatcsapásokkal dolgozol, hogy eleve feleslegesség és lehetetlenné tesz bármiféle valódi párbeszédet.

Rwindx 2010.11.19. 00:52:06

@Conv:
Nem fejezted be, ugyanis 1944 augusztus 29-én Horthy kivágta Sztójayt és leállítatta a deportálásokat,és még aznap Lakatos Géza királyi honvéd vezérezredes lett megbízva a miniszterelnökséggel, illetve azzal hogy tervezze meg az ország kilépését a háborúból. Október 15-én a németek Horthy fiát elrabolták, Horthyt megzsarolták, Lakatost letartóztatták és bebörtönözték a kollaboráns Szálasi pedig kormányra került. Ekkor indultak be a valódi deportálások.

Kicsit Karcos 2010.11.19. 08:49:22

@Rwindx:

"a kollaboráns Szálasi pedig kormányra került. Ekkor indultak be a valódi deportálások."

Biztos vagy ebben?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 09:39:45

@Rwindx:
csernaja válaszára vártam a folytatással egy kicsit bővebben, de nem teljesen ezzel a tartalommal, mivel van sejtésem mivel próbálkozna a továbbiakban :)

@Kicsit Karcos: :)
A németek 1944 augusztusában, a román kiugrás és Horthy hasonló irányba tett lépései hatására álltak végül Szálasi mögé. Hitler külön parancsára szeptember folyamán a nyilasok megkezdték a hatalomátvétel megszervezését. Október 15-én a kormányzó kiugrási kísérletét követően a német és nyilas csapatok megszállták a főváros stratégiai fontosságú pontjait, este Szálasi bejelentette a hatalomátvételt és a háború folytatását.
A Harmadik Birodalomba munkakölcsönzés címén indítottak útnak zsidókat, ezek nagy része valójában a koncentrációs táborokba ment.
Szálasi, Sztójay Dömével szemben, vonakodva deportálta a magyar zsidóságot. Bár antiszemitizmusa vitathatatlan, de a németek erőteljes nyomása ellenére 1944 novemberében létrehozatta a védett pesti gettót. A német fél felhívta Szálasi figyelmét a védlevelek nemzetközi jog szerinti érvénytelenségére, ő azonban mégis elfogadta azokat.
Szálasi zsidókkal kapcsolatos politikája jelentősen jobb volt, mint a német megszállás után a Sztójay-kormányé. Szálasi nem akarta megölni a zsidókat, hanem inkább a dolgoztatásuk híve volt. A megnyert háború után pedig a zsidóságot ki akarta telepíteni Magyarországról

Kicsit Karcos 2010.11.19. 10:04:02

@Conv: valójában a zsidók szerint is '44 tavaszán lezajlott a deportálás oroszlánrésze. Szálasi már inkább csak a paták kidomborításaképpen lett zsidófalónak megjelölve. Egyébként olvastam Szálasinak A magyar állam felépítésének terve c. írását, én abban semmi ántiszemitizmust nem láttam visszaköszönni, egyszerű nemzeti-vallási kisebbségként kezelte őket emlékeim szerint, és mint ilyeneknek, speciális jogokat is biztosított volna nekik, de történészek biztos több forrást ismernek. Hogy nem szerette őket, az még nem ántiszemitizmus a szó mai értelmében. Szerintem nem is minősítette őket sehogy sem, mint pl. Hitler a Mein Kampfban. Érdemes volna tisztába tenni ezt a kérdést is, különös tekintettel arra, hogy akkoriban nemcsak zsidókat, hanem németeket és magyarokat is százezerszám deportáltak, ami valahogy feledés homályába látszik merülni.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 10:34:51

@Kicsit Karcos:

44 tavaszán valóban sok zsidót deportáltak, azonban azok a budapesti kivégzések (az ominózus dunapartiak) deportálások ekkor kezdődtek igazán (eddigre a vidéki zsidóságot valóban nagyrészt már deportálták).
A mennyiségi deportálások valóban tavasszal zajlottak (amit ugye leállítottak aztán) de a pesti zsidók a szálasi időszakban lettek irtva, deportálva főként). Persze ez nem azt jelenti, hogy ez Szálasi utasítása alapjn a személyes amntiszemitizmusából eredt, hanem leginkább a német megszállásnak köszönhető.

Egyébként ezt az antiszemita dolgot valóban tisztázni kellene, nem csak ez ügy kapcsán, hanem a mára vetítve is, Szálasiék egyébként a Sztójay kormányhoz képest kifejezetten filoszemitának számítottak zsidó ügyben szerintem.

Kicsit Karcos 2010.11.19. 11:17:47

@Conv: én onnan közelíteném meg ezeket az eseményeket, hogy a világháború az egész ország számára kurva nagy tragédia volt, mint ahogy ez a legtöbb háborúval egyébként lenni szokott. Szemernyivel nem látom borzalmasabbnak azt, hogy a zsidókat gettóba zárták, és ott kényszermunkát végeztettek velük, sőt, mint azt, hogy a többieket meg kiküldték a Don-kanyarba harcolni, ahol egyébként szintén nemcsak a vörösök golyóitól lehetett elesni, hanem baráti tűzben is, vagy aki szökni akart, azt ott ugyanúgy lelőtték, mint aki a gettóból akart lelécelni. A háborúk ilyenek, ezt nyugodtan lehet borzalmasnak hívni, de azt nem lehet, hogy szétválogatjuk így az embereket, hogy az egyik helyről menekülőt lelőni természetes, a másikról menekülőt lelőni soha el nem évülő, példa nélküli, embertelen gaztett.

Azt sem lehet elvárni, hogy mindig mindenki remek döntéseket hozzon. A vörösök elleni harc céljával így utólag is maradéktalanul egyetértek, abban a helyzetben én is szinte mindent arra tettem volna fel. Az eszközöket talán másképpen válogattam volna meg, de utólag könnyű okosnak lenni. A nemzeti-területi alapú szétválogatás teljesen természetes volt a nem is olyan régi időkben, ld. a Székely Hadosztályt. Ma már más megközelítése van a dolgoknak, a többség objektív - nemzeti-vallási stb. megközelítéstől mentes - szabályokat igyekszik alkotni, azt viszont mindenkinek ugyanúgy be kell tartania. Ezt az elvet számonkérni viszont régebbi korok döntéshozóin teljesen abszurd, és arról sem vagyok meggyőződve, hogy a mostani doktrína az egyetlen helyes, igazságos és eredményes álláspont.

A teljes egészében Magyarország területén kívül történt holokauszt eseményeinek tényeivel és azok értékelésével kapcsolatban természetesen maradéktalanul osztom a büntető törvénykönyv téziseit, így azokra nem is igazán akarok kitérni. Szálasi szerepének megítélése viszont igen kevéssé alapul tényeken, és sokkal inkább zsigeri érzelmeken. Belőle jelkép lett, Sztójayból pedig valamiért nem. Valójában Szálasinak leginkább Sztójay bűnei voltak-vannak felhánytorgatva.

guma 2010.11.19. 11:21:32

@Kicsit Karcos: @Conv: Fiúk ez nagyon jó gondolat.

Nem kellene nektek egy kicsit összefogva, vagy külön - külön akár itt (mint Horizont) egy posztot írni ebben a témában. Sokat lehetne tanulni tőletek, és ilyen higgadt elemzés nagyon kell a mai világban!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 11:36:17

@guma:

voltaképpen nem igen van rá szükség szerintem.
Karcos is, én is már leírt anyagokból vesszük az ismereteinket (legalábbis gondolom karcos sem végzett kutatómunkát ebben a témakörben - ugyanúgy mint én sem - amit még senki más nem publikált), ezek már leírt, megjelent tények, ismeretek, akit érdekel a téma, már ismeri őket, aki pedig nem akarja ezeket elfogadni, illetve más (egyáltalán bármilyen) ideológia mentén nézi a történelmet, mint pl csernaja, azt nem igen fogja sem meggyőzni, sem elgondolkodtatni a dolog.

A tények ismeretének lehetősége adott, mindenkire rá van bízva (és nagyon helyesen van így), hogy mit gondol, miként értékeli saját vagy környezete szubjektiv megitélése szerint az eseményeket, vagy pedig egyáltalán mennyire kíván objektív maradni csak a tények figyelembe vételével érzelmek nélkül elemezni azokat, s döntést/ítéletet hozni magában.
Semmivel nem alacsonyabb rendű, vagy elítélendőbb akár csernaja álláspontja az időszakkal kapcsolatban mint akár a hungaristáké vagy "Horthystáké", akár az enyém vagy karcosé. Elvárhatatlan, hogy egy ilyen kaliberű eseményt egyformán ítéljen meg minden ember.
Persze a történetírástól már elvárható lenne az objektivitás.
Azonban nem tartom magam olyan felkészültnek a témában, hogy mindenre kiterjedő, akár vita kezdeményezésére alkalmas postot tudnék írni róla. Osztani tudom az észt egy-egy szegmensről, természetesen a személyes véleményem és meglátásaim alapján, azonban ez nem elegendő egy ilyen mélységű, volumenű téma konkrét és korrekt ismeretterjesztéséhez.

guma 2010.11.19. 11:45:47

@Conv: A gondolat tőletek származik :
@Kicsit Karcos: Érdemes volna tisztába tenni ezt a kérdést is, különös tekintettel arra, hogy akkoriban nemcsak zsidókat,
Majd te : Egyébként ezt az antiszemita dolgot valóban tisztázni kellene, nem csak ez ügy kapcsán, hanem a mára vetítve is,

Ezzel is maradéktalanul egyet értek :"A tények ismeretének lehetősége adott, mindenkire rá van bízva (és nagyon helyesen van így), "csak tudod, ha nem keresgélni, hanem látja az ember egy helyen akkor az más ...

Kicsit Karcos 2010.11.19. 12:24:29

@Conv: szintén egyetértés.

@guma: itt egy helyen láthattad, amiket írtunk (Conv, csernaja obca, Rwindx, én stb.).:)

Egyébként ami egészen biztosan az akkori események megértésének útjában áll, az az akkori főszereplők irományainak széleskörű megismerése útjában álló akadályok sora. Pedig mint ahogy a kommunizmust sem lehet megérteni Marx, Engels vagy Lenin írói munkásságának ismerete nélkül, ugyanígy a többi oldalt sem.

Íme néhány:

www.radioislam.org/historia/hitler/mkampf/hun/index.htm
suttogo.mozgalom.org/irodalom/irodalom.php?id=11
www.hungarian-history.hu/lib/horthy/horthy.pdf

Kicsit Karcos 2010.11.19. 12:28:59

@guma: és persze a fasizmusnak, mint a náci kártya ászának (köszi a kitalálónak) az alapműve: suttogo.mozgalom.org/irodalom/irodalom.php?id=12&x=mussolini2

Kicsit Karcos 2010.11.19. 12:40:52

@guma: és hoppá, Horthy emlékiratai magyarul is elérhetők, be is falom a hétvégén, ha lesz időm:

www.nemenyi.net/doc/02HorthyEm.pdf

guma 2010.11.19. 12:43:36

@Kicsit Karcos: OK! Tudod sokkal felszínesebb az átlag ( én is!!!) és nem ás le ennyire. Összeszed ezt -azt és koromnál fogva a töri tanítást sem emelhetem alapnak...
Ezért jó olvasni amikor ilyen higgadtan tálaljátok az anyagot (mert másik nagy hiányosságom, hogy nem igazán mélyedtem el benne sosem!). Köszi :)))
@Conv: Keked is KÖSZ :)))

2010.11.19. 18:35:31

@Conv: Köszönöm a részletes leveledet. Bizony, nem tudom, milyen személyes viszonya volt Horthynak Hitlerrel és Gömbölinivel, de őszintén szólva nem is nagyon érdekel. A 44-es kiugrási kísérlet nekem túl kevés, túl későn kategória. Naná, hogy amikor már láthatóan süllyedt a fasizmus hajója, minden patkány menekült róla.
Az első zsidótrvény (1938) kimondta, hogy a 10 értelmiséginél többet foglalkoztató munkahelyeken max 20% lehetett a zsidó. A második zsidótörvény (1939) ezt 6%-ra szigorította, a közigazgatásból, közoktatásból és engedélyeztetés alá eső kereskedelmi és ipari tevékenységekből teljesen kitiltotta őket, és ez már faji alapon definiálta a zsidót. A harmadik zsidótörvény (1941) már azt is megtiltotta, hogy keresztény és zsidó között akár alkalmi sexuális kapcsolat, akár házasság legyen. Ezzel kész volt a mű, gyakorlatilag vihették a zsidókat auswitzba a nélkül, hogy hiány maradt volna utánuk. Horthy meg semmit sem csinált ellene.
Elfelejtetted említeni, hogy az az 1939 és 1941 között idemenekült 10-20 ezer zsidó meg vagy hamis papírokkal bújkált, vagy pedig "biztonságos" internálótáborokba zárták őket. (Volt egy külön e célra fundált hatóság, az un Külföldieket Ellenőrző Országos Központi Hatóság) Már 1941 júliusában, a Szovjetunió elleni háború megkezdésével párhuzamosan megkezdődött a magyar állampolgársággal nem rendelkező zsidók összegyűjtése, és az összegyűjtött, körülbelül 18 ezer embert augusztus 27-28-án a magyar határtól mintegy 100 kilométerre lévő Kamenyec-Podolszkij környékén (a helyi zsidó lakossággal együtt) tömeges kivégzésekben legéppuskázták. Talán ennyit a "horthy volt a magyarországra menekült zsidók nagy barátja" mítoszról. Aki pont ide menekül, nagyon rábaszott, ez tény, és ekkoriban még nem volt elrabolva horthy fia és nem volt megszállva az ország a nácik által, szálasy meg legfeljebb a szélről ordibált.
Kállay egy másik történet, az ő idején csakugyan nem voltak deportálások, de azért több zsidótörvényt elfogadott a parlament, és a külföldön, meneklés közben elkapott zsidók deportálása felett azért ő is szemet húnyt, legfeljebb néhány gazdag és befolyásos barátokkal rendelkezőnek engedélyezték a hazatelepülést, biztosították számukra az átmeneti védettséget - ez azonban csupán a puszta vegetációjukra vonatkozott, jogfosztott, másodrendű állampolgárok voltak mindaddig, amíg végül értük nem jött a sonderkommandó.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 18:57:26

@csernaja obca:
"...idemenekült 10-20 ezer zsidó meg vagy hamis papírokkal bújkált, vagy pedig "biztonságos" internálótáborokba zárták őket. (Volt egy külön e célra fundált hatóság, az un Külföldieket Ellenőrző Országos Központi Hatóság) "

A hamis papírokra a Cseh- és Lengyelországból, Ausztriából, Németországból és Szlovákiából meneküléshez volt szükségük, nem a magyarországi tartózkodás miatt te szerencsétlen :)
Ilyen hatóság ma is működik, idegenrendészet (BÁH) a neve és a menekültek ma is táborokban vannak elhelyezve :)

"...Kamenyec-Podolszkij környékén (a helyi zsidó lakossággal együtt) tömeges kivégzésekben legéppuskázták. Talán ennyit a "horthy volt a magyarországra menekült zsidók nagy barátja" mítoszról. "

azt elfelejtetted megemlíteni a dologgal kapcsolatban, hogy Fridrich Jeckeln SS-tábornok alakulata volt aki a Kamenyec-Podolszkij vérenzést csinálták, nem a magyarok.
Horthy jóváhagyásával a magyar állampolgársággal nem rendelkező zsidókat gyűjtötték kárpátaljára magyarországról kitelepítve amagyar hadsereg műveleti területén. Háborús okokból minden nem magyar állampolgárságú szemben álló félhez tartozó nemzetiséget kitelepítettek, nem csak a zsidókat. A mészárlással egyidőben egyébként a térséget a németek vették át, már nem volt a magyar hadsereg műveleti területe. Amikor a magyar hatóságok tudomást szereztek a történtekről, tiltakozásba kezdtek. :)

Tudod, ha már eseményekkel dobálózol, akkor azt korrekten írd le miért és hogyan történtek a dolgok, mert ez így csak manipulatív bolsevik tempó amit előadsz :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 19:03:29

@csernaja obca:

jah és ezen jót röhögtem:

"amíg végül értük nem jött a sonderkommandó"

a sonderkommandó a gázkamrában és a táborban megöltek holttesteit elégető, főleg zsidókból álló munkacsapat volt bazzeg :)

amire te gondolsz, az a Sondereinsatzkommando. Azonban az az 1944. március 19-én Eichmann vezetésével Budapestre érkezett alakulat, amely a zsidók gettósítását és deportálását szervezte a magyar belügyi hatóságokkal együttműködve.
Nem tudom feltűnt-e a dátum ennél? 1944. nem '39-'41

abandi 2010.11.19. 19:40:10

@csernaja obca:
jaj de fáj, még most is, Te kis csacsilány...

2010.11.19. 19:52:57

@Conv: felhívom figyelmedet, hogy a holocaust rémségeit nem csak tagadni, hanem bagatellizálni is bűn. A mai menekülttábor meg a fasiszta internálótábor teljesen más dolog. Ez már csak abból is látszik, hogy a mai menekülttáborokba gyűjtött külföldieket nem viszik el háborús ővezetbe golyófogónak. Az, hogy történetesen az SS géppuskázott, az csak egy dolog, azoknak a szerencsétlen embereknek eleve ott sem kellett volna lenniük, hogy mégis ott voltak, az igenis a nácikkal kvaterkázó horthy sara. Aki éppenséggel nem nagyon verte a tamtamot, hanem sunyin kussolt a dologról. Lehet a dolgot csűrni-csavarni, de tény ami tény: horthyka részt vállalt egy előre látatóan vesztes háborúban, összefogdosta és átadta a náciknak az ide menekült zsidókat, és emiatt egy szikrányi lelki furdalása sem volt 3 hosszú évig, akkor is csak azért próbált kiugrani, mert látta, hogy az oroszok megállíthatatlanul jönnek, és jó lett volna neki idejében a nyeréshez állókhoz dörgölőzni, hátha akkor megtarthassa az ebül szerzett kormányzói székét. Bár ez elég hiú ábránd volt a részéről, hiszen tudhatta, hogy az oroszok mögött ott jönnek az egykori Őszi Rózsások is. Ha lett volna realitásérzéke a hapsinak, akkor 44-ben nem a kiugrással próbálkozik, hanem lemond, és az első géppel repült volna dél-amerikába az egész pereputtyával meg a csahos kutyáival együtt. Ez lett volna a legjobb, amit a hazájáért tehetett volna!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.19. 20:15:48

@csernaja obca:
felhívom rá a figyelmed, hogy hülye vagy :)))))))

fokabacsi 2010.11.19. 21:00:21

@abandi: Az összeset megölték, legéppuskázták. Kik mentek dél amerikába USA-ba Izraelbe, itthon kik maradtak ???????????????????????????????????????????????????????????????????????

2010.11.19. 21:20:29

@Conv: Dehogy. Én vagyok normális. Mindenki más a hülye. ;-)

2010.11.19. 21:29:17

@fokabacsi: Az okosabb zsidók még a balhé előtt megpattantak távoli országokba, és onnan mentek aztán Izraelbe. Aki itthon maradt, azok közül is sok elbújt. A mi családunk is bújtatott egyet, és mondhatom, remek befektetésnek bizonyult, a háború után elővettük a présházból, leporoltuk, és a zsidó villámgyorsan megtalálta a helyét az új rendszerben, és kifogyhatatlan volt a hálája. ;-) Meg azért a koncentrációs táboroknak is voltak túlélői. Egy egész népet kiirtani nem kis feladat azért... főleg, ha még közben három fronton háborúzik is az ember.

Kicsit Karcos 2010.11.20. 01:05:40

@csernaja obca: svábot, kulákot nem bújtattatok?

2010.11.20. 08:59:06

@Kicsit Karcos: A svábok meg a kulákok túlságosan fenn hordták az orrukat ahhoz, hogy pont tőlünk kérjenek menedéket. Ha kértek volna, talán kaphattak is volna, miért ne? Nagy kockázat nem lett volna, hiszen ha le is bukunk velük, a zsidó valószínűleg el tudta volna maszatolni. :)

fokabacsi 2010.11.20. 10:27:27

@csernaja obca: ""A svábok meg a kulákok túlságosan fenn hordták az orrukat ahhoz,"" Aki semmiféle bűnt nem követett el, miért kellene annak menedéket kérni, bujkálni? Ja , hogy a diktatúra ismérve az, hogy bárkit bármikor bármilyen ürüggyel elvitethetett az AVO-AVH, vagy bárki akinek bökte a szemét valami miatt? Szép háza volt, rosszat szólt a kocsmában... stb.

2010.11.20. 13:02:45

@fokabacsi: Hát igen, a diktatúrának már csak ilyenek. Példul: "A tanácsköztársaság bukása után megindult a nemkívánatos személyek internálása, amelyről egy belügyminiszter által kibocsátott bizalmas utasítás rendelkezett. Internálhatóvá váltak azok a kommunisták is, akik konkrét politikai bűncselekmény elkövetésével nem voltak gyanúsíthatóak. Ugyanezen nap egy belügyminiszteri rendelet a letartóztatásokról is született, ami szerint bizonyítékok hiányában is letartóztatható az, akiről feltételezhető, hogy kommunista érzelmű." ;-p

fokabacsi 2010.11.20. 13:44:11

@csernaja obca: Védd csak a "patkányköztársaságot". Arról meg felejtkezz el hogy csak úgy szórakozásból gyilkolászgattak előtte, aztán csodálkoztak , veled együtt, hogy internálva lesznek.
Ezekről mély hallgatás volt. Szégyellték ?? Mint ahogy mély hallgatás volt a '48-53 közötti dolgokról is ?? Vagy az '56-63-közötti gyilkolászásokról? Azt is szégyelltétek? AKKOR MIÉRT CSINÁLTÁTOK?

2010.11.20. 14:09:22

@fokabacsi: Ja, ha te nem érzed túlzásnak, hogy nem csupán azokat internálták, akik "szórakozásból gyilkolásztak", hanem azokat is, akik ugyan tevőlegesen nem vettek részt ebben, de a társaságukhoz tartoztak, sőt, azokat is, akik akár közéjük is tartozhattak volna, és ha közéjük tartoztak volna, akkor biztos gyilkolásztak is volna... akkor én kérek bocsánatot. ;-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.20. 16:28:32

@csernaja obca:
ja, ha te nem érzed úgy, hogy azokat is kell büntetni akik biztatták, segítették és a kést adták a gyilkosnak, akkor én kérek bocsánatot :)

cimbi te vagy nagyon ügyetlen provokátor vagy, vagy végtelenül ostoba :) ilyen közhelystílű dumákkal védekezni/érvelni bazzeg :)

nemsokára előveszed majd az addig jár a korsó a kútra kezdetűt és a ki korán kelt is? :)

2010.11.20. 16:32:12

@Conv: Nem bizony. Én úgy érzem, hogy a BŰNÖSÖKET kell büntetni, nem azokat, akikre ráfogjuk, hogy "akár ő is lehetett volna." :-p

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.20. 16:34:58

@csernaja obca:
értem, tehát szögi lajos esetében a dolog úgy gondolod túlzó, hogy az is sittet kap, aki csak biztatta a rugdosókat, és az is aki kést dobott nekik, meg az is aki a segítséget nem engedte oda? :)

vagy ebben az esetben nem, csak ha a kommerekről van szó? :)

2010.11.20. 18:04:58

@Conv: nem tudom, ki a franc az a szögi lajos. De azt egyértelműen túlzásnak tartom, hogy ha kitör a menetrendszerű fradi-dózsa pankráció, akkor a csendőrök ne csak a helyszínen talált pankrátorokat verjék össze a kardlappal, de még ne is csak a közismert fradi és dózsa drukkereket, hanem bárkit, akiről okkal vagy ok nélkül feltételezhető, hogy esetleg a fradinak vagy a dózsának szurkol. Ez valami olyasmi volt, mint a mostani "mellénytörvény!"

trojka 2010.11.20. 18:13:38

@csernaja obca:
Ember, akkor te vagy csipkerozsika, ha nem tudod, ki az a Szögi Lajos. Neked jobb halalt kívánok...

2010.11.20. 18:41:16

@trojka: Őszintén szólva nem nagyon érdekelnek celebek.

trojka 2010.11.20. 19:34:46

@csernaja obca:
Celebek engem sem érdekelnek...de azt, akit a mocskok a gyerekei szemeláttára a semmiért agyonvernek, igenis, sajnálom, és felháborítonak tartom...te alapbol vagy ilyen, vagy csak megjátszod magad?

2010.11.20. 19:48:58

@trojka: Milyen vagyok? Megmondtam: nem tudom, miről beszélsz. Még a kortárs tízmilliót sem ismerem név szerint, nemhogy ki tudja mikor agyonvert személyeket.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.20. 20:18:43

@trojka: Ő egy egyszerű (nagyon egyszerű) troll csupán :)

Horizont 2010.11.20. 20:54:28

@csernaja obca: Már bocs, de azért ennyire hülye még te sem lehetsz, hogy nem tudod ki Szögi Lajos! milyen celeb ugrik be neked? Nem hiszem el, hogy erről az iszonyatról nem hallottál semmit! A föld alatt éltél? Vagy börtönben voltál? vagy világ körüli úton? Na akkor kapd a kezed közé a "gugli a barátom"-at és nézz utána és ne írjál baromságot. Ismeretlenül is többet érdemel!!!

2010.11.20. 21:03:20

@Horizont: Ne szivassatok már, bökje már ki végre alaki, ki a fene ez a szögi lajos, és honnan kellene ismernem?

Horizont 2010.11.20. 21:14:12

@csernaja obca: Először is nagy betűvel írjuk sőt csupa nagy betűvel SZÖGI LAJOS TANÁR ÚR! Nyugodjon békében! Tanácsoltam írd be a gugliba és megtudod! Nem fogom megírni neked ez a büntetésem. Tényleg nem hiszem el, hogy halvány lövésed sincs. Ezt minden magyar EMBER-nek TUDNIA KELL!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.20. 21:49:34

@Horizont: nehogy azt hidd, hogy nem tudja :)
szerintem nincs olyan ember az országban aki nem tudja, csak trollkodik itt a jóember, hogy oglalkozzunk vele, egyrészt mert az iskolában farsangkor azt hitték nullának öltözött, a kutya is lesajnálóan megy el mellette az utcán, még a mozgásérzékelő sem kapcsol be a közeledtére, másrészt pedig, nehogy be kelljen ismernie, hogy már megint hülyeségeket beszélt :)

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.11.20. 21:53:19

@csernaja obca: Ha vennéd a a fáradtságot és rákeresnél Szögi Lajos halálra verésének körülményeire, nem csak állandóan visszakérdeznél, talán egy percig embernek tartanálak. De mivel erre semmi esély, így nem is tartalak embernek, legkevésbé honfitársamnak.

te egy hazátlan nímand vagy, aki nem érdemli meg a magyar nevet

Mellesleg inkább drága jó anyádat kellett volna idejében fellógatni. Akkor te sem ugatnál itt.

2010.11.20. 22:08:03

@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi: ja, hogy az olaszliszkai gázoló...há mér nem azt mondjátok!
De most már akkor magyarázzátok meg nekem, hogy ha Prónay Pál és Ostenburg-Moravek Gyula felakasztgathatta a lenin-fiúk másodunokatestvérének a babáját azzal az ürüggyel, hogy "biztos őt is megagitálták a komenyista pártba", akkor egy tisztességes kisebbségi család miért ne verhetne agyon egy tetten ért gyerekgyilkost? Nem látok se logikát, se következetességet a gondolatmenetben! Ti mindent torz, idológiai szemüvegen át néztek, mnt Don Quijote, aki várkastélynak látta a fogadót, és hercegkisasszonyoknak benne a lotyókat.
Szögi gyulát meg személy szerint ugyanúgy leszarom, mint a többi idegbeteg, össze-vissza száguldozó autóst, akik jobbról-balról dudálva előznek, ha betartok egy 40-es sebességkorlátozást, aztán persze ha kimegy nekik a 45e Ft-os fénykép, vagy elgázolnak egy gyereket, akkor még ők rínak, hogy micsoda igazságtalanság, hogy megbüntették őket. A tököm tele van az ilyen felelőtlen, egoista idiótákkal!

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.11.20. 22:25:07

fekete kapca: most is hazudsz, és a szart kened. mint minden igaz bolsevik. az egész életed hazugság. megmondtam: ha anyád idejében lógott volna, neked most nem fájna ennyire a létezés, és nem próbálnál állandóan mások asztalára szarni. mert mást sajnos nem tudsz. ha esetleg van saját családod: őket őszintén sajnálom.

2010.11.20. 22:36:14

@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi: Este már ne igyál ennyit, mert aztán nem tudsz holnap felkelni, osztán ki fogja helyetted a szart ellapátolni???

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.20. 22:39:11

@csernaja obca:

"egy tisztességes kisebbségi család miért ne verhetne agyon egy tetten ért gyerekgyilkost"

megteheti. csakhogy nem volt semmiféle gyerekgyilkosság :)

"Szögi gyulát meg személy szerint ugyanúgy leszarom, mint a többi idegbeteg, össze-vissza száguldozó autóst,"

nem gyula, hanem Lajos, és nem száguldott, alig ment hússzal :)

"Nem látok se logikát, se következetességet a gondolatmenetben! "

azt látjuk, hogy nem, elvégre most azt mondod, hogy miért ne, hiszen nem igen értetted meg a kérdést :))))

azt kérdeztem, hogy a Szögi gyilkosság esetén azokat is le kell-e sittelni, aki nemért hozzá, hanem csak kést, baltát adott a kezébe az elkövetéshez az elkövetőnek, miközben biztatta, és a segítségére érkezőket nem engedte oda?

egyszerű kérdés, kérném rá a választ trollocska :)

ha az a válaszod, hogy igen, meg kell büntetni, akkor magyarázd el nekem, hogy a komcsik bűntetteinél miért ne kellene megbüntetni azokat is akik támogatták a komcsi vérengzéseket, támogatásukkal, eltitkolásaikkal, és az ideológia hazug igazolásával?

ha a válaszod nem, akkor meg kell kérdeznem , mi a lófüttyért vered itt a nyálad, itt senki nem tehet semmiről, hiszen nem követte el a dolgokat, menj és panaszkodj annak, kérd számon azon a felháborodásod, aki neked ártott :)
Mi akik úgy gondoljuk nem csak a cselekvők a bűnösök, hanem az összes komcsi-szoci szarházi, joggal pampogunk itt, mert mindet meg akarjuk büntetni.
De te? Aki szerint csak a konkrét tevőleges bűnöst kell büntetni, nyugodtan fogd be a szád, lúzer :)

Érted trollocska? kezd a logikája kibontakozni? :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.20. 22:42:30

@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi:

nincs családja, bazzeg egy ilyen lúzerrel még a falu kecskéje sem áll szóba, szerintem az anyja is zaciba adta amikor az első szó elhagyta a száját, mert már akkor látszott, rajta, hogy csak kiröhögik miatta :)

A szerencsétlen csak azért jár ide, hogy valaki hozzászóljon, mert már a csótányok is kiköltöztek mellőle :)

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.11.20. 22:55:19

@Conv: Ugyan mit is várjon az ember olyasvala(ki)mitől, aki kapcának nevezi magát? :))

Az ilyenek szenvednek a legjobban. Már itt a földön eléri őket a saját pokluk. Lassan belehülyülnek a saját fekete imaginációjukba. Egyetlen baj van ezzel: más emberek életét is össze akarják mocskolni. Az ilyeneket jobb korokban a közösség ösztönösen kivetette magából, ami alatt megkövezést, hosszú botokkal történő agyonverést, élve elégetést kell érteni.

2010.11.20. 22:57:53

@Conv: Hülyeség! Nem áll a hasonlatod. Horthyék teljesen ártatlan embereket is internáltak, csupán azért, mert feltételezték, hogy kommunisták, és ha kommunisták, akkor akár lenin fiúk is lehettek. Ez kb. olyan, mintha gyurcsányék fekete hajú embereket fogdostak volna össze Olaszliszkán, mert feltételezhető, hogy akinek fekete a haja, az cigány, és aki cigány, az lehet, hogy benne volt a lincselésben is, hiszen azt a cigányok csinálták. horthy módszerei semmiben sem különböztek az általatok szapult ÁVH-s módszerektől, annál is inkább nem, mert az ÁVH-s internálások jogalapját csupa-csupa huszas évekeli jogszabály adta. Ha utáljátok Rákosit, akkor horthyt is utálnotok kell, mert pont ugyanolyan rémuralmat csinált az utóbbi is, mint az előbbi, csak éppen nem négy évre, hanem tizenkettőre! És teljesen felesleges örökké félrebeszélni, mert szögi balambérnak rohadtul semmi köze nincs ahhoz, hogy Magyarországon a Dicsőséges Őszirózsás Forradalom után éppen csak csírázni kezdő demokratkus berendezkedést a legvéresebb terrorral elsöpörte egy katonai puccs, és a kormányzói széket egy náci-pöffeteg foglalta el, akinek annyi realitásérzéke sem volt, hogy ne üzenjen hadat az Amerikai Egyesült Államknak meg Oroszországnak egyszerre, amikor nyilvánvaló volt, hogy bármelyik megzabál minket reggelire. Ez a balfasz elküldte a nagyapáitokat golyófogónak a Barbarossába, ezzel ezüsttálcán szolgáltatva a casus bellit a hazánk megszállásához, és ti ezt istenítitek? Meg vagytok ti huzatva!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.20. 23:23:26

Az eleje is baromság, de a vége az az igazi!!!!!!!
köszi :))))))))))

"a Dicsőséges Őszirózsás Forradalom után éppen csak csírázni kezdő demokratkus berendezkedést a legvéresebb terrorral elsöpörte egy katonai puccs"

:))))))))))))))))))))

@csernaja obca:

dehogy istenít itt bárki is valakit... pontosabban Te igen, de ez betudható a nyilvánvaló ostobaságnak.
nem tudom feltűnt-e de nem említette senki mint istent, vagy mint legnagyobb államférfit, esetleg még dicsőséges vezetőt sem senki Horthy-t, csupán a faszsáégaidnak mutattuk meg a realitását.
tudod, ha valaki objektíven szemlél valamit/valakit, az nem azt jelenti, hogy az isteníti.
Éppen ellenkezőleg, a nyomorúságos ideológiai szemléleted (miként bármely párttdroidé) az ami piedesztálra tudja emelni a legszarabb embert is és a legótvarabb viselkedést is.

nem tudom elgondolkodtál-e már azon, hogy mennyire jellemző a Szögi féle megnyilvánulásod az ideológiai látásmódodra, jelesül, hogy lófaszt sem tudsz a dologról (gyerekgyilkos, száguldozó), de osztod az észt :)
[persze biztos vagyok benne, hogy tudod te, hogy nem halt meg semmiféle gyerek, el sem lett ütve, és hogy nem volt semmiféle száguldozás, csak élvezed, hogy foglalkoznak veled, mert troll vagy]

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.20. 23:26:25

@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi:

"Az ilyeneket jobb korokban a közösség ösztönösen kivetette magából. "

ez már megtörtént vele, ippeg emiatt, itt a neten trollkodik, biztos vagyok benne, hogy az életben szarik rá mindenki, talán a boltos is inkább legyint, fizetnie sem kell csak ne kelljen szóba állnia vele. :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.20. 23:27:13

@csernaja obca:
trollocska válaszolsz egyébként?
meg kell büntetni azokat is akik segítették a konkrét elkövetőket, vagy sem? :)

Rwindx 2010.11.21. 00:27:53

@Kicsit Karcos: @Conv:
Hmm, akkor valamit lehet benéztem. Úgy rémlett Horthy igen gyorsan leállítatta a deportálásokat.

Egyébként itt szerintem elég tényszerűnek és elfogulatlannak tűnő információk vannak: www.holokausztmagyarorszagon.hu

2010.11.21. 09:58:15

@Conv: Szerintem meg éppen az volna az objektivitás, ha 80 évvel ezelőtti politikai bűnök megítélésével kapcsolatban nem vonnál le messzemenő következtetéseket kortárs köztörvényes bűnesetekből. A cigányok sosem politizáltak, ide keverni őket csak szánalmas figyelemelterelési próbálkozás.

Horizont 2010.11.21. 09:59:25

@csernaja obca:
Szégyelld magad!! Ezt még rólad se gondoltam volna, még ha néha baromságokat is írtál!
De most kinulláztad magad! Mindenkinek igaza van akik eddig szidtak!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 10:24:04

@csernaja obca:
trollocska, ne szánalmaskodj már, ne próbálj terelni, nem fog menni, itt csak te vagy hülye, a többiek nem, nem politikáról van szó, hanem erkölcsi-etikai-jogi kérdésről. :)

Válaszolj szépen és egyenesen: meg kell e büntetni a konkrét elkövetőn kívül azokat is, akik támogatták/támogatják, az elkövetőt, biztosították a tettéhez a hátteret, segítették annak kivitelezésében?

kiegészítő kérdések:
a társadalom elleni bűncselekménynek tartod-e a szervezett formában történő erőszakos rákényszerítését embereknek valami olyan dologra amivel nem értenek egyet, ami nekik hátrányt okoz, ami az életüket, vagyonukat, veszélyezteti, egy kisebb csoport által?

2010.11.21. 10:52:01

@Conv: Te terelsz itt össze-vissza. Egyszerűen átsüt a soraidon, hogy egyetlen motivációd a féktelen kommunista-gyűlölet. Horthynak nagyvonalúan elnézed, hogy 12 évig statáriális bíróságokkal meg internálásokkal lépett fel mindenki ellen, aki a kommunizmusnak akár csak a gyanújába keveredet, de Rákosi az mekkora egy rohadék volt amikor a horthy rendszer törvényeit alkalmazva ugyanígy lépett fel annak prominensei ellen. Tuskóláb az neked nemzeti hős, hogy fegyverrel lázadt, de bezzeg Béla bácsit azonnal feszítsék keresztre, amiért a hatályos törvények szerint megbüntette őt, és alvilági bűntársait. Egy nagy össze-vissza beszéd vagy, nem lehet veled történelemről beszélgetni, mert a történelmi szereplőket nem tetteik szerint ítéled meg, hanem a szerint, hogy kommunisták voltak-e vagy kommunista-ellenesek. A kommunistáknak még a feleségét is fel kell akasztani, aki este zabkását főzött nekik, ezáltal támogatva őket, de aki a Köztársaság téren hasba lőtte a fehér zászlót lobogtató, fegyvertelen Mező Imrét, az neked szabadságharcos hős, akit igazságtalanul büntettek meg. Ne haragudj, de ezt a szánalmas sematizmust egyszerűen unom, menj el egy csendes sarokba, aztán csikorgasd a fogadat egyedül! ;-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 11:46:29

@csernaja obca: no idézd hol néztem el, hol mondtam ilyet, hogy az jó volt, aztán én idézlek, ahol Te a komcsikat istenítetted :)

gyanítom neked nem fog menni az idézés :)

koma mutass már a te fantazmagóriáidon kívül egyetlen mondatot tőlem olyat amiben olyasmi van amit itt a szemere hánysz :)))))))

Valakivel összekeversz :)
Persze, tudom, hogy nem, csupán a torll véred hajt a hülyeségek dumálásában, és megpróbálsz olyasmit a számba a gondolataimba adni ami soha nem volt ott.
Engem vádolsz politikai nézetek mentén történő világnézettel? :))))))))))
Te? :))))))))))))

"Ne haragudj, de ezt a szánalmas sematizmust egyszerűen unom, menj el egy csendes sarokba, aztán csikorgasd a fogadat egyedül! ;-)"

trollocska bazzeg, ugye az ilyen dumákat te sem bírod megállni anélkül, hogy röhögj magadon? :))))))))))))))))))

trollocska te egyre mélyebbre süllyedsz a hülyeségedben :)

no válaszolj szépen a kérdésekre:

- meg kell e büntetni a konkrét elkövetőn kívül azokat is, akik támogatták/támogatják, az elkövetőt, biztosították a tettéhez a hátteret, segítették annak kivitelezésében?

- a társadalom elleni bűncselekménynek tartod-e a szervezett formában történő erőszakos rákényszerítését embereknek valami olyan dologra amivel nem értenek egyet, ami nekik hátrányt okoz, ami az életüket, vagyonukat, veszélyezteti, egy kisebb csoport által?

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.11.21. 13:13:43

@Conv: A bolsevik alapvető hibája a végletes gondolkodás és fanatizmus, kombinálva egy hároméves gyerek érzelmi intelligenciájával. Alapvető ingerekre kórosan reagál.

Annyira beszűkül a tudata, hogy csak szélsőségekkel tud operálni, higgadt érvelésre, konkluzívitásra képtelen, de ami legszebb az egészben, emiatt gyötri a rossz lelkiismeret, így minden aljasságát projektálni azaz másokra kivetíteni próbálja.

Tankönyvi eset.

fokabacsi 2010.11.21. 14:53:15

Szűrjétek ki ezt a "fekete faszt" .Már nincs kedvem idejönni bosszankodni a hülyeségein. Menjen a partizáninfo-ra az neki való.

2010.11.21. 15:00:19

@Conv: Bűnsegéd az, aki bűncselekmény elkövetéséhez SZÁNDÉKOSAN segítséget nyújt (Btk.21.§.(2) bek.).
A segítségnyújtás többféle lehet, eszerint megkülönböztetünk
a) fizikai (bűncselekményének valamilyen külső feltételét biztosítja)
b) pszichikai bűnsegédet. (tanácsadás, bátorítással, buzdítás)
A bűnsegéd tevékenysége és a tettesi bűncselekmény megvalósulása között okozati összefüggés áll fenn, tehát bűnsegédként csak olyan segítségnyújtás értékelhető, amelynek szerepe volt a tettesi bűncselekmény megvalósulását eredményező folyamatban. A bűnsegéd tevékenysége csak szándékos lehet, de a tettesi alapbűncselekmény is csak szándékos lehet.

A kommunista párt tagjának vagy szimpatizánsának lenni nincs ok-okozati összefüggésben a Lenin-fiúk túlkapásaival, ugyanis hiányzik a bűncselekmény fizikai vay szóbeli támogatására vonatkozó _szándékosság_. Ezért a pöffeteg statáriális kommunistaüldözése sem tekinthető igazságszolgáltatásnak, pusztán vétlen emberekkel szembeni terrorsorozatnak.

2010.11.21. 15:05:31

@Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi: A nemzeti érzületek alapvető hibája a torzult világkép és értékrend, mely alkalmatlanná teszi őket a valós ok-okozati összefüggések felismerésére. Ebből kifolyólag reakcióik sem lehetnek helyesek, és végül összeverik, levízágyuzzák őket. A kitartóbb példányokat legumilövik, tömlöcbe vetik, a súlyos bűntetteket (pl. népirtásokat) elkövetőket meg nyilvánosan felakasztják, mint pl. Saddam Husseint vagy szálasit.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 15:15:01

@csernaja obca:

trollocska, válaszolsz a kérdésre, idézed a szavaim amelyekkel megvádoltál, vagy próbálsz még mint hal a vödör takonyban, kisiklani a válaszok és a vele járó felelősség elől? :)

a párt összes tagja tevőlegesen, fizikailag, befizetéseivel támogatta a kommunista csürhe terrorját és diktatúráját.
A szimpatizánsaik pedig pszichikai bűnsegédként vettek részt benne.

no válaszolj szépen a kérdésekre:

- meg kell e büntetni a konkrét elkövetőn kívül azokat is, akik támogatták/támogatják, az elkövetőt, biztosították a tettéhez a hátteret, segítették annak kivitelezésében?

- a társadalom elleni bűncselekménynek tartod-e a szervezett formában történő erőszakos rákényszerítését embereknek valami olyan dologra amivel nem értenek egyet, ami nekik hátrányt okoz, ami az életüket, vagyonukat, veszélyezteti, egy kisebb csoport által?

:)

2010.11.21. 15:27:06

@Conv: A válaszom fent olvasható. Egy politikai párt tagjának vagy szimpatizánsának lenni hogy lenne társadalom elleni bűncselekmény? Neked elgurult a gyógyszered! A munkásokat kizsákmányolni, az a bűncselekmény, meg a menedékért folyamodó üldözötteket összefogdosni, és elküldeni golyófogónak az orosz frontra, az a bűncselekmény.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 15:37:01

@csernaja obca:
tehát akkor a náci párt és a fasiszta párt tagjának, ezek szimpatizánsának lenni lenni sem bűncselekmény akkor.
tehát miért is üldözték, üldözik a komcsik, szocik őket?

erre e kérdésre még adós vagy a válasszal:
- a társadalom elleni bűncselekménynek tartod-e a szervezett formában történő erőszakos rákényszerítését embereknek valami olyan dologra amivel nem értenek egyet, ami nekik hátrányt okoz, ami az életüket, vagyonukat, veszélyezteti, egy kisebb csoport által?

:)

2010.11.21. 15:57:11

@Conv: Igen, ez egy kis túlkapás volt Rákosi részéről. A II. világháború éppen elég rettenettel szolgált ahhoz, hogy kialakuljon egy erős bosszúszomj. Tulajdonképpen maga a Nümbergi Per is egy klasszikus koncepciós per volt.
A kérdésed nagyon nehéz. Igazándiból a rákényszerítés célját kellene minden egyes egyedi esetben mérlegelni. Nyilván nem eshet azonos megítélés alá az, ha a társadalom nagy része azt akarja, hogy a zsidókat gázkamrákban öldössék le, és valaki rájuk kényszeríti, hogy de mégse így legyen, mint az, ha az emberek azt akarják, hogy a zsidókat ne öldössék le, és valaki rájuk kényszeríti, hogy de mégis. Magasabb szintű filozófia és morál kell érvényesüljön, itt nem "a statuálás a lényeg."

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 16:38:14

mondj egy olyan politikai vonalhoz kötődő pert a komcsik diktatúra terrorja idején amelyik nem volt koncepciós per volt :)

nincs itt semmiféle filozófia, a kérdés az, hogy bármi is legyen egy közösségen belül a többség szándéka, bűncselekmény-e ha a közösség szándékával ellentétes dolgokra kényszerítik erőszakkal, fenyegetéssel a közösséget, úgy, hogy azzal a többségnek kárt okoznak ?

válaszolsz a kérdésre?

- a társadalom elleni bűncselekménynek tartod-e a szervezett formában történő erőszakos rákényszerítését embereknek valami olyan dologra amivel nem értenek egyet, ami nekik hátrányt okoz, ami az életüket, vagyonukat, veszélyezteti, egy kisebb csoport által?

2010.11.21. 16:57:31

@Conv: Hogyne lenne filozófia. Vagy szerinted ha heten megszavazzák, hogy a nyolcadik kösse föl magát, akkor az teljesen rendben van? Van egy általános europai értékrend, melyet olyan közhelyekkel szoktak jellemezni mint az élni és élni hagyni, amit nem kívánsz magadnak, te se tedd embertársadnak stb. ez ellen nem csak egyének, hanem közösségek is véthetnek. Ott volt a holocaust, a vallásháborúk, boszorkányperek... szerinted boszorkányokat égetni teljesen helyénvaló, pusztán mert a többség hitt bennük? És Mária Terézia egy társadalom elleni bűncselekményt követett el, amikor betiltotta ezeket???

trojka 2010.11.21. 17:08:13

@csernaja obca:
Elsö kézböl, hogy a cigányok sosem politizáltak, 1956. oktober, Ozd, gyár. cigány a tömegben, kezében magyar nemzetiszinu zászlo, ordít: "aki magyar, ide jöjjön, aki magyar, ide jöjjön..." Persze, ez nem politika, ez hazaszeretet, vagy valaki a kezébe nyomta a zászlot, fulébe sugta a szöveget (ez nem sok, meg tudta jegyezni), meg még kapott pár ruppot, mint ahogyan most szokták a választásoknál...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.21. 17:30:24

@csernaja obca:

trollocska, nem vagy te ennyire hülye bazzeg :)
nagyon szarul terelsz, válaszolj már a kérdésre :)

nagy rakás nyomorúság vagy te ember, és az a hiba, hogy sejtésed sincs róla, mert olyan buta vagy mint a tök :)
bazmeg :) neked mikor fog feltűnni, hogy pár hozzászólásonként ellentmondasz magadnak? szar vagy trollnak is :)

mindenesetre én a tegnapi napra visszatérve pontosan olyan sorsot kívánok neked mint amiről nem is hallottál :)
ha nem troll vagy akkor azért, mert aki ennyire ostoba azt agyon kell ütni, ha meg troll vagy, akkor azért, mert annyira ostoba vagy, hogy azt sem tudod rendesen csinálni :)

no, legyél jó, meguntalak, mert csak a saját farkadat kergeted, nincs annyi eszed, amennyi kellene ahhoz, hogy még fennmaradjon az érdeklődés. ennyire már én sem vagyok hülyefetisiszta :)

2010.11.21. 18:11:31

@Conv: Arra felelj, trollocska, hogy Mária Terézia egy társadalom elleni bűncselekményt követett-e el, amikor betiltotta a közkedvelt boszorkányégetéseket? He? Néha bizony kényszert kell alkalmazni a sötét babonák, társadalmi igazságtalanságok ellen. A vallási kegyetlenkedések és a kapitalizmus embertelensége ellen csak így lehet harcolni.

trojka 2010.11.21. 18:32:20

1956 és Mária Terezia...hát, ez elég jo párositás...kulonben, az egy dolog, hogy Terezia néni mit tiltott be...a másik dolog, hogy eldugott telepuléseken, "elgyagyault hatalmasok" mennyire tarották be a rendeletet...itt, az interneten könnyen megtalalhato...

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.11.21. 19:40:00

@csernaja kapca: Tudtad hogy mindenki kommunistának születik? Szerencsére a túlnyomó többség kinövi ezt az állapotot, ti. a hangyatudatot, és el tudja magát helyezni egy finoman rétegzett közösségben.

Rajtad már nem lehet segíteni. Talán lehetne próbálkozni egy hét napos szigorú böjttel, ami sok megtévedt embernek adott már alkalmat tisztultabb belátásra. Szerintem csak időfecsérlés lenne.

arlequin 2010.11.21. 20:48:16

@csernaja obca: hűűűűű. komám.
te tényleg így és úgy?

nem lennék még a helyemben sem aki olvassa, pláne aki írja...

égessél/gyilkoljál/pusztítsál magadban.
de egy biztos.
ha találkozunk akkor eltöröm a hangodat.

szilánkosra...

trojka 2010.11.21. 21:25:43

@arlequin:
"Uram, bocsáss meg neki...nem tudja,mit cselekszik"

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.11.21. 22:07:53

@csernaja kapca: Biztos olyan lehetsz, mint a szovjet törpe. Az tudod milyen?

Hatalmas. Irdatlanul óriási.

phoooeyyy

arlequin 2010.11.21. 22:47:19

@trojka: igen. nem tudja. de azt mondja, hogy tudja...

@csernaja obca: szegény kis trollocska, picinyke provokatőr. ha teli a gatyád, akkor cseréld ki. ez civilizált népségnél szokásos. én is kimegyek a vécére, ha dolgom van. te ehelyett teligatyázol... nem monodm ez is megoldás, de errefelé legfeljebb 2 éves kor után elhagyják.
még akkor is, ha vörös nagy kalapáccsal jönnek. mondjuk nem csodálom ezt a kommunista naturizmust megfelelő sznob prüdériával vegyítve. ámbátor meztelen, de a nemi részek el vannak sötétítve. ez nyilván a 'fontolva haladás' no meg az 'ötéves terv' keretében történik.
na fejlődjél tovább a tévedhetetlen történelmiség vaskohójában.
...
szénné...

süti beállítások módosítása