Skip to content


       Szűrés lista

Nézőpont kérdése

A kormány a Simor MNB elnök elleni offenzíva keretében 2 millió forintban maximalizálta a MNB elnöki fizetést, viszont a felügyelőbizottság elnökének a fizetése (?) a mindenkori elnöki bér 15%-a, így a felügyelőbizottság elnökének be kellett volna érnie havi rongyos 300 ezerrel.

November közepén azonban új fb tagokat választott meg a Parlament, így lett a felügyelőbizottság tagja és elnöke Járai Zsigmond, volt fideszes pénzügyminiszter és volt MNB elnök, jelenleg a CIG Pannónia Életbiztosító Zrt. egyik tulajdonosa és a MOL igazgatósági tagja.

"Járainak csak nem szúrhatjuk ki a szemét havi 300-al, most mit csináljunk, most mit csináljunk???"


Egy hét alatt meg is született a megoldás, november 24-én benyújtották a törvénymódosítást ("Lex Járai"?), tegnap meg is szavazták: a MNB fb-elnök fizetését havi 1,2 millió forintra, a tagok fizetését havi 800 ezer forintra emelték.

Azok után, hogy tegnap szemforgató módon eltörölték az 5 legfőbb közjogi méltóság 13. havi fizetését (hűha, micsoda fasza gyerekek vagyunk), nagyon vicces olvasni, hogyan indokolták ezt a csekély, 400%-os emelést.

„Az alkotmány lefekteti, hogy mindenkinek joga van olyan jövedelemhez, amely megfelel a végzett munkájának mennyiségének és minőségének. Ez szükségessé teszi a felügyelő bizottság elnöke és tagjai tiszteletdíjának módosítását. A fix összegű szabályozás átláthatóvá teszi a jelenlegi százalékos előírást."

Érted? A naponta 2x lehugyozott Alkotmányra hivatkoznak, és hogy fix jobb, mint a százalékos ...

Az Alkotmányra hivatkozva akkor mi is kérhetünk legalább egy inflációkövető béremelést? Fixet, természetesen ...

Kedvencünk, Szijjártó Péter is csak ennyit tudott mondani:
"Jelentős különbség a nemzeti bank elnöke és felügyelőbizottsági elnöke között, miközben a felelősség ügyében koránt sincs ekkora különbség, ezeket egymáshoz kellett igazítani."

Valójában a felügyelőbizottság a jelenleg  hatályos jegybanki törvény szerint a Magyar Nemzeti Bank belső gazdálkodását, tényleges működését ellenőrizheti. A testület nem szólhat bele abba, hogy az MNB hogyan alakítja a monetáris politikát.

Nincs különbség a felelősség ügyében, ugye Peti?

A parlamentben megkérdezték erről Cséfalvay Zoltán államtitkárt, hogy ezt mégis akkor hogy gondolták? 

A rövid és tömör válasz:
"Minden nézőpont kérdése, mert az igaz ugyan, hogy négyszeresére emelték Járai fizetését, de a jegybank elnökének azonban így is csak a 60 százaléka."


Én kérek elnézést ...

Címkék: politika fidesz pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr532501430

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy munkaügyi per margójára 2010.12.08. 15:35:29

Remélem az MNB újra nem választott felügyelő bizottsági tagjai tökös gyerekek. Nem a nagy pénzről, hanem az elvekről szól a dolog.A köztisztviselői bér plafon bevezetése 2010. szeptember 1-je után a jegybank elnök fizetéséhez kötött járandóságuk 300 00...

Trackback: Járai pénze 2010.12.08. 13:04:25

  Bizonyára emlékszünk még arra, hogy mekkora ordibálás volt a narancssárga sarokban amiatt, hogy a Magyar Nemzeti Bank elnöke, Simor András fizetése havi nyolcmillió forint volt. Akkor azt mondták a fiúk, hogy ez így nem mehet tovább, mert mi az,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.12.08. 14:10:28

@eszkep: A nemzeti együttműködés és igazságosság kúrmánya nem törődhet személyesen minden pedellus bérével, mert a sasmadár nem vadászik legyekre. Ők csak a gazdagokat tekintik a nemzet részének, nekik emelnek, a többieknek meg "el lehet menni" :-(

gramercy 2010.12.08. 14:13:12

azert erdekes hogy akinek sajat biztositotarsasaga van annak ilyen piszlicsare osszegek szamitanak

elegge szarrago

trojka 2010.12.08. 14:16:25

@Marcellusca:
Tényleg, hová lett Emese? Majdnem szerelmes lettem ebbe a picikébe!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.08. 14:16:25

@Marcellusca: látom mostanában a gondolataid a faszkorbács körül mozognak. akarsz beszélni róla? :))))

Marcellusca 2010.12.08. 14:19:19

@Seduxen: Ja, ja.

De, ha már itt tartunk: Nem összeegyeztethetetlen, hogy egy magán pénzintézet tulajdonosa az állami MNB fb-elnőke????

zrobasé 2010.12.08. 14:19:54

amnéziások vagytok, hisz ez is meg lett szavazva a nép által, ezt akarták a zemberek, ezért szavazott szinte egyként a NERander-völgyi tömeg !!!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.08. 14:22:03

@zrobasé:

Ez is rajta volt a szavazólapok hátulján? :))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.08. 14:22:24

@eszkep: arról már nem is beszélve, hogy egy Járainak szerintem kibebaszott módon mindegy, hogy 300, vagy 2 millió. Neki ez is, meg az is benzinpénz.

Mi a francnak kell ilyen magas labdákat dobálni? Csinálná 300.000-t, és annyi.

scr 2010.12.08. 14:22:33

Ezt nem értem. Nem úgy van, hogy Simor fizetése most is 8 millió (mert ehhez nem lehetett nyúlni), csak a 2 millió fölötti részt 98%-ban leadózza?
A Járaiéknak így a 8 millió 15%, azaz 1,2 millió járna, minden trükközés nélkül is.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.08. 14:23:32

@Marcellusca: passzolok :)))

de ha MÉG összeférhetetlen is, akkor majd gyorsan kinyomnak egy törvénymódosítást, és onnantól kezdve (persze visszamenőleges hatállyal) már NEM LESZ az :)))

eszkep 2010.12.08. 14:25:18

@Sörömpőőr: Ezt a kommunista párthoz méltó kommentet a kapcsolat.hu-ról másoltad ide?
Megjegyzem ezt a táplálékláncos hasonlatot Torgyán vezette be a magyar közéletbe, tehát nem tudom mire akarsz vele itt kilyukadni?

Kicsit Karcos 2010.12.08. 14:25:37

@Marcellusca:

"Nem összeegyeztethetetlen, hogy egy magán pénzintézet tulajdonosa az állami MNB fb-elnőke?"

Á, ugyan! Soros Gyuri bácsit PSZÁF-elnöknek!

zrobasé 2010.12.08. 14:27:58

@laspalmas: ott-ott...csak sokan nem forditották meg...és ugye távozás után nincs reklamáció ! :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.08. 14:29:55

@scr: nem, 08.21-től úgy szól a törvény, hogyasszondja:

"Az elnök tárgyév március 1-jétől a következő év február végéig terjedő időszakra vonatkozó, MNB-től származó havi keresete a Központi Statisztikai Hivatal által hivatalosan közzétett, a tárgyévet megelőző évre vonatkozó nemzetgazdasági havi átlagos bruttó kereset tízszerese."

www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/havi-brutto-200-duplajara-nott-tiz-ev-alatt-az-atlagkereset-323787

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.12.08. 14:31:43

@Marcellusca: Nem összeegyeztethetetlen, hogy egy magán pénzintézet tulajdonosa az állami MNB fb-elnőke????

Nem, mert a legtöbb kérdésben a felesége dönt. :)))))))

Marcellusca 2010.12.08. 14:34:15

@gramercy: Ki a kicsit nem becsüli ... :)))
Ezekben az ínséges időkben minden fillér számít. :D

@Seduxen: Ja, ja.
Ollan szívesssen forgatnám. A zösszes idióta prolimókust szétcsapnám vele. :)

Libero 2010.12.08. 14:35:11

Költsék az összes lét patikára, orvosra és párttemetésre!!!

Marcellusca 2010.12.08. 14:36:13

@laspalmas: Biztosssan a zapróbetűs részben. :)
Ollan apróval írva, hogy senkisenem látta. :D

És mi vagyunk a hüjjjék, hogy nem vettük észre. :)))

Marcellusca 2010.12.08. 14:39:11

@Valahol Máshol: Neki is??? :)
Vaze, lehet, rosszul nősültem? :DDDD

kyncza 2010.12.08. 14:42:19

Azt mondja meg valaki, hogy hogy a faszba lehet egyszerre 2-3-4-5-6-7 elnöki, tulajdonosi, igazgatósági, igazgatósági tanácsi székbe belekerülni??? EGYSZERRE?

Valami fideszes nyilatkozzon már! Bassza meg, én az egy munkámat is csak abbahagyom naponta, nem befejezem, de másikat akkor se tudnék vállalni, ha a nap 30 órás lenne.
Persze ha 35 órás, akkor már igen...meg kéne szavaznia a kormánynak!

A kurva életbe, hogy ilyen kibaszott naplopó, faszkalap, tudatlan emberek annyit keresnek, hogy megszámolni se tudják, a adófizető meg máról holnapra gondolkodik!!
(igen, ők is fizetnek adót, én is leszarnám, ha a havi bruttó 20.000.000-nak vinné a felét az állam)

ucsacsu 2010.12.08. 14:42:30

Nem baj ,már csak három és félév,s jön a jobbik!!! :::)))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.08. 14:42:44

@Valahol Máshol: "Nem, mert a legtöbb kérdésben a felesége dönt. :)))))))"

valahogy így?

www.waces.hu/dugnam.blog/pasthelod.hell-and-heaven.org/dugnam/index.html

"Négy óra tíz van, félre levágod a füvet, utána kinyalsz! Hatkor vacsora.."

2010.12.08. 14:46:29

@eszkep: Tag vagyok. ;-) Ez egy ókori latin közmondás. "Aquila non capit muscas." Torgyán doktor méltó koalíciós partnere volt a cigány viktátornak.

Marcellusca 2010.12.08. 14:49:24

@kyncza: Ugye, ugye?
Hogy millen könnyen lehetne új munkahelyeket teremteni?!

Rohaggyon meg a zösszes álláshalmozó!!!

kyncza 2010.12.08. 14:57:07

Amikor az előző cégemnél dolgoztam, már akkor is azon gondolkodtam, hogy ennek a cégnek is hogy a fenébe éri meg megtermelni annyi manager fizetését.
800 ember dolgozott összesen a cégnél, 14 manager, 50 ilyen-olyan középvezető.
A soron dolgozó emberek fizuja 3 műszakban(alapbér), 70-80körül
A középvezetők 300-600e!
A managerek fizetése 800-1200e volt!!! Emelett cégautó, telefon, lakhatási támogatás is járt nekik. A munka akkor ment jól, amikor nyári vakációjukat töltötték, mert nem tudták a hülye ötleteiket ráerőszakolni a gyártásra. Ez kb, 2006-ban volt.
Egyszerűen nem értem, h mi indokol ekkora fizetés ilyen naplopó embereknek, amikor már a HR-es megnevezésük direkt/indirekt állomány volt, azaz ki hozza a pénzt a gyárnak és kit tartanak el belőle.

S.O.A. 2010.12.08. 14:58:06

@eszkep: "Egyébként a 300 000 nevetségesen kevés, pláne a magánszférához viszonyítva."

Na akkor kezd el sorolni az állami és magán bankok felügyelőbizottsági tagjainak fizetését, amire ezt a kijelentést alapoztad. Te biztosan tudni fogod, a szánalmas Zero-tól ilyesmit nem kérdeznék...

www.origo.hu/archivum/20090814-bankarfizetes-nem-nyilvanos-magyarorszag-bankvezetoinek-fizetese.html

huhaö 2010.12.08. 15:05:29

"az MNB elnöke többet keres az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve elnökénél" - mondta Szijjártó Péter.
hat petike nezze meg kiaz a FED, es ha a FED-nel kihuzza a gyufat a kugyai "moody es tarsai" egy
ohra alatt eltüntetik a piacrol magyarorszagot. kerdezem hagy orszagnak van a devizajanak arany biztositekja? mindnek $-ban van mert a FED igy akarta es ha a FED rontja $ erteket mindenki mehet, es amit itt minden politikus "fizetest" kap es valahol befektet az is uszott csak mindenki kapzsi es mindig többet akar, ki szenved a szar melos, a FED mar a kis bajszost is tamogatta es aki ellen szegül azt eltüntetik, hat a viki se valtoztassa meg a jatekszabajokat
a sivatagban a homokszem nagyobb nala, mert a penz iranyitja a vilagot es a penz = FED
viki sokat beszel de nem mond semmit

f.m.j. 2010.12.08. 15:14:49

index.hu/belfold/budapest/2010/12/08/oriasrovarok_tamadasatol_tart_csipak_peter/

ezért a szarért meg letaroltak egy fél hegyet...

és azért, hogy ezek a mocskok jól éljenek, letarolnak minket is

kezdek beleunni, hogy nem változik semmi, ill. csak rosszabb lesz

f.m.j. 2010.12.08. 15:24:34

@Seduxen: egyáltalán nem, szerintem rémesen nyomasztó lehet ilyen helyen lakni
ízléstelen, és boldogtalanság szagot érzek :)
az én otthonomban most mézeskalácsillat van, szerintem ezek azt se tudják mi az, de egy hegyet letarolhatnak (a természetet sajnálom)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.08. 15:25:48

@f.m.j.: küldeném Neked az alábbi trailer-t, egy régi-régi klasszikus :))

0.50-től a lényeg :))))

www.youtube.com/watch?v=MNzWYVWfRIc

f.m.j. 2010.12.08. 15:30:34

@Seduxen: köszi :) de amúgy megvan, ez a Zeppelin-hoteles ürge, akinek egyszercsak lett 16 milliárdja (by index :))
tudod, így inkább nem kéne, szeretek nyugodtan aludni, ezt a tetvet meg nem biztos, hogy nem így fogják egyszer kirobbantani a luxusbunkijából, csak mert csupa becsület, és erény lengi körül :)

f.m.j. 2010.12.08. 15:31:26

ja, aztán mehet a konteo blogra :):):)

Énbagoly 2010.12.08. 15:36:52

Csak halkan jegyezném meg, hogy én 300.000-ért is elvállaltam volna a dolgot.
Talán befért volna az időbeosztásomba ez is. Pedig nekem se biztosítóm, se igazgatósági tagságom.
Mondjuk, biztos csak én vizionálom, hogy ezeken a munkahelyeken dolgozni is kell, mert szerintem egy ember nem tud ennyi pozíciót tisztességesen ellátni.

A személyre szabott törvényalkotás meg a jelek szerint a fidesz sajátja. Biztos be akarnak kerülni a rekordok könyvébe vele, azért hajtanak.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.08. 15:40:16

@f.m.j.: mi tagadás erre akartam "finoman" célozni, hogy val'szeg nagyobb az esélye Csipak úrnak arra, hogy egy didergős hajnalon egy Paveway III.-as "ébreszti", mint Neked :))))

Marcellusca 2010.12.08. 15:40:34

@Énbagoly: Émmég főállásban is bevállalnám. :D

Énbagoly 2010.12.08. 15:43:36

@Marcellusca: szerintem engem is meg lehetne győzni. :)
Bár, azért remélem jár még mellé autó, miegyéb...

Kicsit Karcos 2010.12.08. 15:54:34

@Marcellusca:

"Émmég főállásban is bevállalnám"

Úgy csak a lúzerek vállalnak be ilyen posztokat, ez úgy ér valamit, ha kormánytagként beterjeszted, képviselőként megszavazod, FB-tagként kijárod, a magánszférában lefölözöd, újságíróként megírod, aztán elköszönsz a nyolcórásoktól, és elmész ebédelni.

huhaö 2010.12.08. 16:19:46

ti itt 300.000 huf fizetesröl beszeltek= takaritonö fizetessel, de a baj,hogy a fönök mindenki penzevel jatcik es
a ti jövötökkel, a rossz benne ha ezt elszurja csödbe ment az orzsag es a nepe is,meg az is a baj, hogy a rencer valtas ota csak megszoritasok vannak a nep meg dolgokon beszelget amin ugyse tud valtoztatni,a szegenyembernek odadobnak egy kis csontot es ragodikrajta,közben a nagy csontot ö viszi el,ha ez az emberek fejeben nem tudasodik akkor az orszag halalravan itelve

nemáá 2010.12.08. 16:32:21

Tudtam, hogy simlisek lesznek mint voltak, hogy pofátlanul visszaélnek a hatalommal mint már tették, hogy olyan lesz mintha Monty python-t néznék, és mégis rájuk szavaztam a szocik ellen. Most meg csak nézek és a fal adja a másikat. Elb.sztam és otthon kellett volna maradnom.

eszkep 2010.12.08. 16:38:49

Seduxen hívta fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2001. évi LVIII. törvényre, mint jogforrásra, amely szabályozza többek között a felügyelő bizottság tagjainak a díjazását. Itt nem konkrét összegek vannak leírva, a hanem az elnök fizetéséhez viszonyítják százalékos arányban. Nos amiről nem szólt a ballib média és zero posztja sem:
A díjazásokat most úgy módosították,hogy PONTOSAN UGYANANNYI legyen, mit a bérplafon bevezetése előtt, ami ügye Simorra már vonatkozik. Vagyis a FB elnökének esetében:
8 000 000 * 15%= 1 200 000
Persze úgy sokkal jobban hangzik, hogy „négyszeresére emelkedett”… Zero, milyen érzés lemenni kutyába? Én tudom, hogy fontos az index-es link + reklámbevétel, na de mindent megtenni érte...

huhaö 2010.12.08. 16:56:45

@eszkep: nem az a lenyeg ki menyit keres a lenyeg a te fizetesedell legyel megelegedve es ha nem akkor azon dolgozz hogy ugylegyen ha nem tudsz akkor nem kell masokat hibaztatni
a hiba mindig felüröljön, aki dönt mi es hogy legyen.
a mai vilagban mindenki azt nezi hogy hogyan er a segge közeleb a falhoz ezt becsületes modon csinalni megkell tanulni,mert nem mindenki igy csinalja

Marcellusca 2010.12.08. 16:59:56

@eszkep: Te érted is, amit írsz???

Bazzeg, rosszabb vagy, mint a szíjjjájtópetike!

Kartal (rezervált) 2010.12.08. 17:00:50

@Gunther (Regisztrált kommentelő): akkor az ott fagy meg. Eszkep agyát elborította a narancs köd és köpköd, üt, vág, ha valaki nem szopkodja a Viki farkát legalább annyira mint ő. Én megértem a vallásos rajongást a Vezér iránt, de ez már kezd kurvára gáz lenni...

Miért csodálkozunk? Min csodálkozunk? A politika még mindig a szervezett bűnözés legalizált formája, mert ha valamit a Vezér csinál, vagy a kormánypárt, akkor az nem lehet törvénytelen. Már várom, hogy valamelyik fidesznyik gépén pedofil képeket találjanak, vagy torrentezéssel bukjon le, mert biztos, hogy akkor gyorsan törvényben fogják engedélyezni ezeket.

minimalista 2010.12.08. 17:01:15

@eszkep:
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
fáj a szemellenzős ostobaságod!!!

tudi 2010.12.08. 17:05:26

Nem tudom meddig tart Simon megbízatása, de én a helyében már inkább az MNB utáni békésebb napokra készülődnék, mert szerintem úgyis Járai lesz helyette újra az elnök, a felügyelőbizottság elnöki széke csak ideiglenes.
@kyncza:" Azt mondja meg valaki, hogy hogy a faszba lehet egyszerre 2-3-4-5-6-7 elnöki, tulajdonosi, igazgatósági, igazgatósági tanácsi székbe belekerülni??? EGYSZERRE?" Nem tudom sajnos erre a választ, illetve tudom, vagy legalábbis gondolom, de én szívesen elvállalnám.
Amúgy az már engem is elgondolkoztatott, hogy miért van annyi manager, de csak arra az értelmes válaszra tudtam jutni, hogy lehet, hogy sok hülyeséget ki tudnak találni, de ha az egyik egyszer bejön, azzal kaszálhat a cég és egy idő után már a fejem vertem a falba, hogy tanultam volna tovább az anyja szentségit.

huhaö 2010.12.08. 17:07:04

@Marcellusca: @eszkep: Te érted is, amit írsz???

Bazzeg, rosszabb vagy, mint a szíjjjájtópetike!
ö igen, petike se rossz ember ha alszik vagy meg almaban is rosszalkodik???

Marcellusca 2010.12.08. 17:08:37

@huhaö: Én attól félek, hogy álmában is beszél. :)

Pechünkre bekapcsolva hagyja a diktafont. :DDDD

huhaö 2010.12.08. 17:10:13

@tudi: bisztos kell egy partkönyv es van minden

2010.12.08. 17:12:14

Nagyon helyes, hogy erről vitatkozunk, mert ahhoz, hogy mennyi legyen a bakelnök fizetése, ehhez legalább mindenki ért.

Minden más meg le van szarva.

huhaö 2010.12.08. 17:28:05

Frengi · frengi.blog.hu/ 2010.12.08. 17:12:14
Nagyon helyes, hogy erről vitatkozunk, mert ahhoz, hogy mennyi legyen a bakelnök fizetése, ehhez legalább mindenki ért.

hat ez az hogy mindenki vitatkozik, de ha JOLvegzi a munkajat megerdemli ha nem akkor költözzön a panelba es kap 80.000 huf es eljen meg belöle

Kicsit Karcos 2010.12.08. 17:33:23

@Frengi:

"Nagyon helyes, hogy erről vitatkozunk, mert ahhoz, hogy mennyi legyen a bakelnök fizetése, ehhez legalább mindenki ért."

:)))))))

huhaö 2010.12.08. 17:40:41

az az erzesem mindenki milliokat akar keresni. magyarban van egy hazam es a szomszedok kurva szegenyek a boltban 30-100 huf tartozas a jövedelmük kb, 90.000 huf ha viszek csokit mosoport örülnek mit majom a fa..nak. en nem tudom mien vitatkoztok?????
a problema azertvan hogy meg kell oldani es ha a vezer valamit nem jol csinal akkor ??????
egy allamot mindig a munkasra kell epiteni ha ezt nem vesszük figyelembe akkor baj van

2010.12.08. 17:45:08

@huhaö: Aha, persze, mert tisztességes fizetést az pont *munkával* lehet elérni ebben az orszában, mi? :-(

eszkep 2010.12.08. 17:45:58

@minimalista: Ebben mi az ostobaság??????????????????

huhaö 2010.12.08. 18:08:32

@Sörömpőőr: igen, ha nem lopsz nem csalsz nem rabolsz a többi mar ugymond tisztesseges munkaval keresett penz , kreativ nekkellened (csak politikus ne legyel)

2010.12.08. 18:14:17

@huhaö: a diplomások nagy szellemi munkája az minden pénzt megér, de bezzeg aki a kenyeret süti nekik éjjel, az fordujjon csak föl. Honnan is olyan ismerős...? Ja persze! Az Állatfarmból!

2010.12.08. 18:18:24

@huhaö: Én nem így látom. Én úgy látom, hogy itt, ha nem vagy valakinek a valakije, és nem lopsz-csalsz, akkor csak máról-holnapra nyomoroghatsz. Ha csonkig dolgozod a kezedet, akkor esetleg egy kicsit langyosabb a szar, és nem állig ülsz benne, csak mondjuk mellig, de kiemelkedni sosem tudsz, az rendszer szinten van beállítva, hogy ne tudjál.

huhaö 2010.12.08. 18:21:30

eröl irok egesz ideje , hogy az allamnak a munkas emberre kell epiteni, Ö dolgoza ki mindenki fizeteset es ha ezt nem vesszük figyelembe akkor szarba a haza

huhaö 2010.12.08. 18:23:33

@Sörömpőőr: igy van, minel butab a nep annal könyeb iranyitani

huhaö 2010.12.08. 18:27:43

@Sörömpőőr: ezen kell valtoztatni es nem vitatkozni, az EU- belepes ota csak megszoritasok vannak egyik vezer tolja a masikra a hibakat de ki szenved?????????

huhaö 2010.12.08. 18:34:52

@Sörömpőőr: enmeg nem lattam egy orszagotsem ahol a politikusok fizeteset csökkentetek,hogy a melos több penzt kapjon

DonCiccio 2010.12.08. 18:37:03

Én marha! A választások után kezdtem aggódni, hogy nem lesz témánk. :-D
Napi kettő Taigetosz hívogató akció. Az lássuk csak... 1600 irritáció 4 év alatt. A zemberek szerintem hamarabb megunják ezt a vircsaftot....

2010.12.08. 18:44:54

@huhaö: A nadrágszíjpolitika nem eu-s találmány. Így volt a belépés előtt is. Sőt, a rendszerváltás előtt is. Nagyjából a hetvenes évek óta ez megy. Csak most már egyre jobban húsba vág az a szíj. Nemsokára eljön az igazság pillanata, és a politikusoknak szembe kell néznie a problémával, Persze mind próbálja megúszni... de minél tovább halogatják, annál jobban fog fájni, ha egyszer kifakad a gennyes seb!

csendesbob 2010.12.08. 18:59:59

@eszkep: egyszerű vagy mint egy faék ezért nem érdemled meg, hogy elmagyarázzam, miért is született ez a poszt. szánalmas.

huhaö 2010.12.08. 19:06:45

@Sörömpőőr: nem tudom hany eves vagy ,en 35 eve elek külföldön valamikor büszke magyar voltam ,70-80 as evekben magyarorszagot a KGST orszagokban ugy neveztek mint a kis amerikat
de a mostani polit elite megprobal nyugati stilust felvenni,DE hol tanult a mai polit mind a ruszkiknal, a kapitalizmus es a szocializmus külömbsege semmi csak az egyik nyilt a masik burkolt kizsakmanyolas, tehat nesokat varj ettöl a polittol sem

Horizont 2010.12.08. 19:12:51

Nem lehet, hogy azon túl menően, hogy Orbán szereti Járait (na), azért találta ki ezt a 4-szerest, hogy ezzel is Simort bosszantsa? :)

@huhaö: Mi már nem várunk semmit, csak a remény tart életben bennünket:) Ma már magunkra se lehetünk büszkék nem csak a hazánkra!Őszintén akkor most örülsz, hogy már 35 éve nem itthon......

Horizont 2010.12.08. 19:15:37

@huhaö:
Most látom egy korosztály vagyunk. A rendszerváltáskor itthon mi 35 évesek azt hittük oké, de jó, pár év és olyan leszünk mint Ausztria! Ekkorát melléfogni:(

Hundoc 2010.12.08. 19:28:54

„Az alkotmány lefekteti, hogy mindenkinek joga van olyan jövedelemhez, amely megfelel a végzett munkájának mennyiségének és minőségének. Ez szükségessé teszi a felügyelő bizottság elnöke és tagjai tiszteletdíjának módosítását. A fix összegű szabályozás átláthatóvá teszi a jelenlegi százalékos előírást."

Hm, akkor ezek szerint a tűzoltók meg a nővérek munkája egy nagy kalap szart sem ér?! Mert a havi 80 ezer nettójukkal akkor ennyire értékelik a munkájukat.

huhaö 2010.12.08. 19:43:58

@Hundoc: na mashol a növerek par 00 többet keresnek, es mit akar a kormany ebböl a piziböl is elveszik a megtakaritotat az emberektöl!!!! csökkensek az Ö fizetesüket de meg emelik is,van miböl

huhaö 2010.12.08. 19:47:54

@Horizont: igaz magyar 20 evel levan maradva a gondolkodasban(polit)

2010.12.08. 19:54:09

@huhaö: Cö-cö... már a hatvanas években elég jól látható volt, hogy mi lesz a vége, jött az Új Gazdasági Mechanizmus... aztán begyűrűzött a benzinválság, Kádárék felvették azt a bizonyos 1mrd USD hitelt... a nyolcvanas években itt már mindenki rettegve várta a január 1-éket, hogy minek mennyivel megy vajon föl az ára. No persze akkor még a teljes körű foglalkoztatottság meg a szociális ellátórendszer működött, olyan nyomorról messze nem volt szó, mint manapság, de túl nagy optimizmusa nem volt ok akkor sem. Grószék nem tudták megoldani a problémát, hát félreálltak. Akik meg utánuk jöttek, nem is akartak semmit megoldani, csak nagy gyorsan degeszre gazdagodni, és aztán elszelelni. Végeredményképpen meg most itt tartunk, ahol. :-(

2010.12.08. 19:56:52

@Hundoc: Az alkotmány e passzusának komolyságára jellemző, hogy a minimálbér nettó 57e Ft, a hivatalos létminimum pedig 78e Ft. :-(

Horizont 2010.12.08. 20:15:13

@Sörömpőőr:
"mindenki rettegve várta a január 1-éket" Azért túlzásokba ne essél már:) Ha az szerinted rettegés volt akkor minek neveznéd ami ma van?

huhaö 2010.12.08. 20:17:58

@Sörömpőőr: az 1milli$ a olajra meg az utakra vettekfel okey de nem azt akartam mondani,
a valtas utan igy ahogy mondod mindenki csak a sajat zsebere "dolgozik"es igy egy orszagot nem lehet fenttartani az emberek aki tud menekül vagy atlatja vagy megprobal valtoztatni amire most keves az esej vagy beszel az ember vagy beletörödik vagy??? az emberek nagyon elkenyelmesedtek-majd lessz jobb ezt kikell varni,DE a prognosis nem ezt mutatja a finanz vilag meg figyel es parrossz lepes-beszolas-cselekedet es annyi ezt amit a polit-nek megkell erteni. de a mostani kormany 1/2 m-rel a szönyeg felett lebeg nagy hiba mert viki sem a spanyolviaszt talaltafel, irtam, errefele nem jo szemmel nezik a tevekenyseget en a magyarokat nagyon sajnalom

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.12.08. 20:23:26

jóféle poszt
rég röhögtem ilyen jót :D bár én tiszta lelkiismerettel tehetem, mert nem szavaztam a polgári szószba mártott kommunistákra :)

---
egyébként meg tiszteljétek eszkép munkásságát. ha hobbiból csinálja ezt a tag, akkor mnden elismerésem az övé. ha lenne egy kis gógyija a PÁRTunknak, akkor simán lecserélnék Pötit rá. eszképben egyszerre testesül meg a rogán tóni ellenállhatatlansága és varga misi független szakértelme.
a kérdés, kedves eszkép, hogy szeretsz-e kötött pulcsit hordani? :))

Horizont 2010.12.08. 20:31:08

@.Pierre Bezuhov.: Akkor beszélhetnél így ha te nem álltál volna soha sehol. De nem így volt.

2010.12.08. 20:32:14

@Horizont: Most kb. ugyanolyan ívű az emelgetés, mint a Kádár rendszerben volt. No persze most sem örülünk neki...

@huhaö: Ha arrafelé nem nézik jó szemmel a viktatúrát, az nekünk reményre ad okot... Mert itt meg a magyarokat ezer éve kihasználó, átbaszó, és szarban hagyó nyugatiakat nézik egyre kevésbé jó szemmel. Amit ők eddig jó szemmel néztek, abban nekünk nem volt köszönet! Mondjuk egyelőre még a cigánytörpében sem... de lehet, hogy felületesen ítéljük meg. A drágalátós imf-t meg világankot meg a brüsszeli vízfejet viszont már nagyon is jól ismerjük!

Horizont 2010.12.08. 20:35:30

@Sörömpőőr:
Biztos, hogy te akkor itt éltél és éltél ??:)
Én aztán tényleg nem csípem Viktorunkat, de ez a lecigányozása annyira szánalmas már!

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.12.08. 20:41:08

@Horizont: buszmegállóban szoktam állni.

egyébként, kedves Horizont, a tények azok makacs tények: én soha, semmilyen formában nem járultam hozzá ahhoz, hogy egy kommunista bagázs jószerivel korlátlan hatalmat kapjon ebben az országban. pont. s ezen nincs mit tovább ragozni

2010.12.08. 21:03:35

@Horizont: pedig az. Nézd csak meg a régi képeit, ezekről aztán ordít:
magyar.files.wordpress.com/2006/03/orban_macho.jpg
www.budaiblog.com/budai/wp-content/uploads/2009/08/Orban_Viktor_kiskoru.jpg
w.kuruc.org/galeriaN/hir/orban19a.jpg
w.kuruc.org/galeriaN/hir/ovnephads.jpg
Füstifecske a legteljessebb mértékben. Bár végülis ha az usa elnöke lehet szerecsen, a mienk is lehet rétinigger...

huhaö 2010.12.08. 21:17:14

@Sörömpőőr: addig mig hagyar nem netto fizetö mint ausztria addig azIMF nem ban a magyarral kesztyüskezzel ez a politon mullik,a nyugat nagyon is elfogatta a magyar o-got de a pollit mindig elbaberalta.akissebsegi kerdes minden orszagban nagy problema.megmentettek a ruszkik a magyart a kapitalizmustol es meddig fizetett a magyar a haboru kiegyenlitest???ezt a mai polit elfelejtette nem mert csak a hasznot nezik Kerdezem: atvan vilagitva a politikusok cegei honnand kapjak a megbizasukat ,a kisember mindenhol levanszarva de itt legalabb megprobaljak azt hogy elni es elnihagyni, vagy azert dolgozol hogy elj vagy azert elsz hogy dolgozz
csak hülyen tudnak beszelni az egesz polit kivülröl csili-vili belül meg rohad

Horizont 2010.12.08. 21:32:25

@Sörömpőőr:
Te hülye vagy azt hiszem! Képzeld én is tök fekete voltam hajdanán és nem voltam cigány!
"rétinigger.." Sőt duplán hülye vagy! Soha nem hittem volna, hogy én valaha védeni fogom Orbánt,de inkább ő mint te! Az eszem megáll!Már nem írok olyanokat, hogy de mégis, meg szégyelld magad, meg ilyeneket. Azt írták nem vagyok trendi! Így csak azt írom HÜLYE VAGY!!!! És még finom is vagyok!Ez se trendi!

2010.12.08. 21:36:09

@Horizont: Aha, már értem! Antiszemita vagy, ugye? Inkább a cigány kell, mi? No akkor megnyerted, élvezzed!

Horizont 2010.12.08. 21:37:53

@.Pierre Bezuhov.: Hát nem is ragozni kell. A tény az tény! Van egy irányvonalad. (ha őszinte voltál) és én attól rosszul tudok lenni amikor valaki megbírál egy másik embert olyan dologban amiben ő sem gömbölyű, csak az előjele más. Eszkep-en mosolygok, röhögök, dühöngök,szánakozok, de te sem vagy egy ma született bárány ugye tudjuk. Hiába állsz a buszmegállóban:)))

Viktus 2010.12.08. 21:39:53

@eszkep:
Az FB-k káderjutalmazóhelyek ... nem csinálnak semmit.

Horizont 2010.12.08. 21:41:30

@Sörömpőőr:
Nem értesz te semmit! Még saját magadat se! Sajnálom, hogy ilyen kisemberek élnek köztünk mint te!Kifejthetném, hogy te mit élvezzél, de úrinő vagyok, vagyis próbálok maradni, de itt nem könnyű!
Nem te vagy csernaja obca reinkarnációja? Vagy ő maga?

huhaö 2010.12.08. 21:43:02

rétinigger NA meg eztse hallotam,es a szekesfehervari szakmunkaskepzöbe jaro felzarkozok mik??

2010.12.08. 22:19:41

@Horizont: Te? Úrinő vagy? Te??? Mondhatom, ügyesen titkolod. :-)

f1rst 2010.12.08. 22:33:21

@nemáá: Ha otthon maradsz,akkor is olyan,mintha rájuk szavaztál volna,merthogy a hallgatás beleegyezés/
Egyébként kíváncsi leszek,mit tudnak majd kihozni a mostani 2/3-os királyságból,mert ha elkúrják,nem csak ők mennek a süllyesztőbe.

Horizont 2010.12.09. 06:05:08

@Sörömpőőr: Hát a te bunkóságodhoz mérten mindenképpen!!

f.m.j. 2010.12.09. 07:54:52

@Horizont: hörömpő obcának katyvasz van a fejiben, az egyik percben náci, cigányellenes, a következőben a kádárizmus lelkes híve, aztán meg a liberális piacgazdaság mindenhatóságát hirdeti, de egyet gondol, megint tovább hasad, és együttérző ember, de hopp, nicsak egyet fúj a szél, kifordul az a fránya köpönyeg, és faszparasztozik egyet (lehetőleg hölgyeket...:)
nézetei képlékenyek, ezt nyitottságként, árnyalt gondolkodásként próbálja eladni, de szerintem simán csak gerinc, és jellem hiánya...

fokabacsi 2010.12.09. 08:40:59

Az EU-ban is lopnak mint a szarka. Mi meg le sem vagyunk szrva.
kuruc.info/r/42/70681/

mazolika 2010.12.09. 09:22:48

@eszkep: Mi a baj a 300 000 fizetéssel? Szerintem egy normális életvitel mellett ez bőven elég az élethez. Mihez kezd a többi pénzzel? Az a helyzet, hogy van egy bizonyos határ, ami fölött nincs értelme a pénznek. Azaz, a fölött már az lesz a munkája, hogy mire költse el a sok pénzét :)

Bárcsak nekem is ez lenne a bajom ;) Amúgy én az 1,2 milliós bruttó fizetésemből akár egy embernek is adhatnék munkát, nem?

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.12.09. 09:34:23

"Az alkotmány lefekteti, hogy mindenkinek joga van olyan jövedelemhez, amely megfelel a végzett munkájának mennyiségének és minőségének" - na elmennek a JBK anyjukba.
Ja, nyilván a kórházi ápoló meg a tűzoltó, meg a törvényi szabályozást naponta megszegve túlórázó pedagógusok (és még sorolhatnám...) egyáltalán nem fontos munkát végeznek és még azt is szarul, nekik csak ennyi jár. Bezzeg ők, nélkülük a Föld is megállna forogni, hát persze! Rohadt képmutató szarházi banda. Tényleg ki kéne őket hajtani egy hónapra kapálni-kaszálni, ágytálazni, fej nélküli hullákat autóroncsból kivágni, (stb) aztán újra megkérdezni a véleményüket. Ha rossz a válasz, még egy kör. Elképesztő pofátlanság és nagyképűség. Hogy lehet ilyen arrogáns szarházi embereket odaengedni egy ország vezetéséhez? (félreértés ne essék: a korábbi bandának se tapsoltam ,sőt. De most ezek vannak ott, most ezekkel van bajom). De tudják mit? Csinálják így. De akkor az ápolónőt, tűzoltót (stb) is fizessék meg. Ja, hogy most megszorítás van, spórolunk, értem. Mi lenne ha magukon kezdenék? Értem én, hogy szarban a haza. De valahogy költekezni azt most is tudunk. Dzsentriország ez még mindig, faszom, és ahogy látom az is marad, ez az irány :-(

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.12.09. 09:37:14

@Hundoc: Baszki, pont ugyanezt írtam le, csak nem olvastam végig a kommenteket :-) Szóval, örved, nem csak én látom így.

2010.12.09. 09:48:58

@mazolika: Hogy lenne elég? Lízingelsz két audit meg törlesztesz egy 300 milliós habcsókvillát, és már el is ment a 300e!

@xcrow: az a passzus csak a "polgárokra" vonatkozik, a prolik felőlük éhen id dögölhetnek. A nagy "nemzeti együttműködésből" már megint kihagyták a bérből és fizetésből élőket. :-( nekünk csak a befizetés jut belőle, a kifizetés az elkúróknak jár.

zkdqts 2010.12.09. 12:03:01

Az üléspont határozza meg az álláspontot. Mint mindig.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.12.09. 12:57:17

Csak röviden: Azért ennyi az emelés, mert az eredeti 8 milka 15% 1,2 millió, így pont annyit kap, amennyi járna, csak Simor nem kapja meg a saját fizuját.
Tényleg, Simor fizuja megmaradt, vagy tényleg le tudták csökkenteni?

Hundoc 2010.12.09. 17:26:25

@xcrow: Én sem olvastam végig a kommenteket, szóval lehet, hogy már más is leírta meg biztos sokak fejében megfordult ez. Ráadásul a kórházi dolgozók meg a tűzoltók minden szempontból meg vannak lőve, mert a szakszervezeteik szinte tehetetlenek a dolgozókra vonatkozó büntetőjogi szankciók miatt is (meg a helyi szakszervezetek ált. totál inkompetensek és lesz*rják a dolgozót).
Bár a tűzoltóknak kezd tele lenni a hócipőjük:
hirszerzo.hu/belfold/20101119_tuzoltosag_tulora_kifizetes

süti beállítások módosítása