Skip to content


       Szűrés lista

Az ORFK és az atomvonat

November 20-án atomvonat haladt át Magyarországon. A vonat a szerbiai Vinca kutatóreaktorából összesen 8030 nagy dúsítású, kiégett fűtőelemet vitt el Magyarországon át Szlovéniába, ahol tengeren vitték tovább Oroszország felé.  A szerelvényt minden állomáson és vasúti átjáróban, illetve a közút mellett futó sínek mentén is rendőrök és kommandósok biztosították.

Koblinger László, a szállítmányt több más hatóság közreműködésével engedélyező Országos Atomenergia Hivatal (OAH) főigazgató-helyettese szerint a nagyszabású biztonsági intézkedésekkel kísért szállítmány költségeit a Nemzetközi Atomenergia Ügynökségen keresztül teljes egészében az Egyesült Államok állta.

Az USA Nemzeti Nukleáris Biztonsági Ügynöksége (NNSA) 2004-ben indított egy Global Threat Reduction Initiative (GTRI) néven futó programot. A GTRI keretében az amerikaiak világszerte igyekeznek azonosítani, biztonságba helyezni és begyűjteni azokat a nukleáris anyagokat, amelyek nagy kockázatot jelentenek, vagy nincsenek kellő biztonságban. A program a "sebezhető", nem kellően védett civil nukleáris létesítmények nagy dúsítású fűtőelemeire koncentrál, amelyeket különböző szerződések alapján igyekszik visszajuttatni származási helyükre, Oroszországba vagy az Egyesült Államokba. A GTRI honlapja szerint erre azért van szükség, mert az ilyen fűtőelemekből terroristák házi készítésű atombombát vagy sugárzó anyaggal szennyezett, úgynevezett "piszkos bombákat" állíthatnak elő.

A program Közép- és Kelet-Európában is működik, mivel az itteni kis államok kutatóreaktorait annak idején szintén nagy dúsítású szovjet fűtőelemekkel látták el - mondta Koblinger László. Míg a Paksi Atomerőmű fűtőelemeinek urán-235-tartalma 3,5-4 százalék, addig a kutatóreaktorokban használt fűtőelemeknek 20 százalék fölötti urán-235-tartalmuk van. Ilyen kutatóreaktor található Vinca mellett Budapesten is, a KFKI (a korábbi Központi Fizikai Kutatóintézet) telephelyén: az amerikaiak által fizetett program keretében ezt a reaktort például fokozatosan átállítják alacsony dúsítású fűtőelemekre - mondta a főigazgató-helyettes.

Koblinger szerint a hétvégén Magyarországon átszállított, kiégett fűtőelemek elszállítása "hajszálnyit problémásabb volt", mint a világ más részein begyűjtött urán elszállítása, mert a szerb fűtőelemek tokozása korábban meglehetősen rossz állapotban volt. A vincai reaktor 1958 és 1984 között működött, a most elszállított elemeket pedig a leállítás óta tárolóban tartották: "mivel a délszlávok egy ideig mással voltak elfoglalva, nem nagyon foglalkoztak ezzel, és a fűtőelemek alumíniumtokjai ezt megsínylették" - mondta. Az elmúlt években ezért az elemeket teljesen "újra kellett tokozni", rozsdamentes acéltokokba helyezték őket, és csak így lehetett vonatra rakni a szállítmányt. A szállítás másik nehézségét az útvonal okozta, a legrövidebb út ugyanis Ukrajnán keresztül vezetett volna, de az ukrán hatóságokkal nem sikerült megegyezni a szállítás feltételeiről.

Maradt hát a Magyarországon is átvezető hosszabb, körülményesebb útvonal.
A rendőrségnek a hatályos magyar és EU-s jogszabályok szerint kötelessége biztosítani az ország területén áthaladó atomvonatokat, és mivel a szerb szállítmány minden hatósági engedélyt megkapott, annak a védelmét nem utasíthatta vissza.

A nagyfokú készültség természetesen indokolt, elvégre nem kockacukor van a vasúti kocsikban, másrészt meg napjainkra az atomvonat szóhoz automatikusan kapcsolódik a tüntetők kifejezés. Legutóbb egy francia-német szerelvény ellen demonstráltak több ezren, néhányan oly hevesen, hogy ellenük könnygáz, gumibot, vízágyú is bevetésre került.


(képek innen)
 

Nálunk ilyesmiről szó sem volt. Sőt, a vonatttal kapcsolatos infók titokban tartása olyannyira jól sikerült, hogy a magyar Greenpeace "az RTL Híradójától tudta meg, hogy egy hasonló szerelvény áthaladt Magyarországon." Ezután kiadtak egy korrekt közleményt, és kész.

Tehát nem voltak terroristák, tüntetők, bejött a vonat, kiment a vonat, feladat kitűnően teljesítve, siker.

Csak egy icipici szépséghiba van....

Buktunk rajta kb 20 milliót. 

Az ORFK szerint a biztosítási tevékenység a rendőrség számára összesen 57,4 millió forintba került. A szolgáltatásért a kiégett fűtőelemek tulajdonosával kötött szerződés alapján 35 millió forint plusz áfa járt a rendőrségnek - áll az [origo]-nak küldött tájékoztatásban.

Az azonban az ORFK tájékoztatásából nem derült ki, hogy miért kértek a szerelvény biztosításáról kötött szerződésben kevesebb pénzt, mint amennyi költségük a vonattal volt. Az ORFK sajtóosztályán erre a kérdésre későbbre ígértek választ.

 

Két verzió van:

1, Megkapták az infót, hogy jön a vonat, biztosítani kell. Modellezték, megtervezték, csináltak egy kalkulációt, levontak a végösszegből 20 milliót, és kiszámlázták az amcsiknak.

2, Megkapták az infót, hogy jön a vonat, biztosítani kell. Megcsinálták, kiszámolták a költségeket, levontak belőle 20 milliót, és kiszámlázták az amcsiknak.

Mert arra gondolni sem merek, hogy csak úgy hasraütés alapján mondtak be egy számot az USA-nak, most meg vakarják a fejüket......

 

Címkék: rendőrség abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr242502373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Énbagoly 2010.12.09. 09:27:24

Első reakcióm erre az volt, már anno is, hogyha nem ilyen nagy csinnadrattával csinálják, akkor a fene sem tudott volna róla.

Secnir 2010.12.09. 09:29:24

"Csak egy icipici szépséghiba van...."

igen, csak egy.
a biztosításhoz a kommandósok, stb. adottak, mivel van munkahelyük, fizetésük stb.
Tehát azt nem kellett kifizetni. Még egyszer.

a biztosításhoz a gépjárművek adottak, nem most szerezték be.
Tehát azt nem kellett kifizetni. Még egyszer.

Esetlegesen a benzinköltséget ugye.
57m huf az a mai napi áron számolva az 163.000 liter benzin, mondjuk a teljes kísért hossz az 400km volt (kanyargós úton vitték), 10l/100km-es fogyasztású autókkal, az azt jelenti, hogy 4000 autóval kísérték.
Legyünk nagyvonalúak, minden kommandós két autóval ment, az akkor is kb. 2000 autó. az még mindig csak 28m huf. a maradék legyen az 1000 kommandós veszélyességi pótléka: 28.000.- ft (mert kb annyit kaptak).

kijön, ha mondom...

Énbagoly 2010.12.09. 09:29:59

Ja, és a kérdésre válaszolva, szerintem hasraütés volt a számolás helyett.

Énbagoly 2010.12.09. 09:32:15

@Secnir: Persze, kijön, ha így számolsz utána, de más helyeken az a gyakorlat, hogy azt a pénzt is kifizettetik, amit egyébként is kifizetnének, a feladat nélkül is. Csak mi jószívűek, és gazdagok vagyunk.

Secnir 2010.12.09. 09:32:34

...amúgy teljesen jól csinálta az ORFK, hogy ilyen csendben, probléma nélkül kezelte le a dolgot...
(nem akarok vészmadár lenni, de ha egy x terrorista csoport U235-öt akar szerezni, akkor egy Magyarországon áthaladó atomvonat teljesen jó erre a célra)

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2010.12.09. 09:33:13

Az előre tervezés ősi magyar szokás :D

Secnir 2010.12.09. 09:40:38

@Énbagoly:
"de más helyeken az a gyakorlat, hogy azt a pénzt is kifizettetik, amit egyébként is kifizetnének, a feladat nélkül is."
és akkor arra az időre az amcsik fizetik a TB-t, stb?

"Csak mi jószívűek, és gazdagok vagyunk. "
nem, mi hülyék vagyunk...

Énbagoly 2010.12.09. 09:42:43

@Secnir: hát igen. :) Mind a kettőre.

De nálunk is az van, ha mondjuk egy focimeccset kell biztosítani a rendőrségnek, akkor kiszámláznak cakk-pakk mindent, nem?

2010.12.09. 09:44:30

ha a buzik biztosítására nem sajnáltuk a zsernyákokat, ez is belefér.

Secnir 2010.12.09. 09:48:23

@Sörömpőőr:
"ha a buzik biztosítására nem sajnáltuk a zsernyákokat"

oda kell a veszélyességi pótlék: az egy min. 8 órás rendezvény, ahol nem hajolhatnak le a leesett pisztolyért, nem mehetnek WC-re, csak síkosított gumibotot használhatnak...

jozicsenko 2010.12.09. 09:49:20

@Sörömpőőr: ja, csak merjél benyújtani a melegeknek egy számlát helyszíni biztosításról, 50m Ft-ról
elküldenek melegebb éghajlatra, az fix

vagy inkább kifizettetik velünk, barom adófizetőkkel...

Homeoffice 2010.12.09. 10:00:05

Zero.
Ebben nem értek Veled egyet.
Ha már szabadon dönthetnék az adómról. Inkább erre költsenek, (Az atomvonat sikeres biztosítására) Az a 20 millió szerintem megérte.

Homeoffice 2010.12.09. 10:01:06

Nem zero. Laspalmas:)
Ezer bocsi:)

S.O.A. 2010.12.09. 10:02:30

Hiába, más kvalitású emberek szervezik és bonyolítják a különleges biztosítást, és más kvalitású emberek kalkulálják ezek költségeit... ami a közös, hogy 20 év után mindegyik nyugdíjas lesz...

lilabirka 2010.12.09. 10:05:22

Ha nem tévedek, végső soron a rendőrséget is abból fizetjük, ahova az áfa megy, akkor (57,4 - 35*125%) = már csak 13,7.
Az 57,4-re is illett volna valami forrást közölni.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.12.09. 10:24:12

Milyen plusz koltseg? Valaki mar emlitette, hogy ezeket az embereket nem most toboroztak es kepeztek ki, kulon ere a celra. Vagyis ember, jarmu, fegyver es maszk (a legfontosabb!) mar volt. Akkor mi kerult 50 millaba? Potlekok? Utlezaras? Forgalomtereles? Egyebkent nalam ez is fejvakarasos bamba nezest okoz. Lekordonoznak egy utcat, majd mondanak egy osszeget, hogy az hany tiz millioba kerult. Frissen vettek a kordont? Vagy fizettek az onkormanyzatnak a lezart utca kapcsak keletkezett karok miatt? Az uzleteknek a bevetel kiesesert? A lakoknak az okozot kenyelmetlensegert? A buziparade idejen, amikor 6 utcanyi szelesegben gyakorlatilag evakualtak a kornyeket, fizettek az elkergetett embereknek a szivatasert? Az extra parkolasi dijert, amibe az autosoknak ez fajt? Mert az, hogy az amugy is szolgalatban levo rendor mashol acsorog, az csak nem lehet extra koltseg, a fizeteset meg mar egyszer kifizettek az adombol. Vagy ilyenkor jutalompenzt kap? Netan (mint ahogy ebben az esetben is gyanitom), a huszmilla az a mutyidij, amit minden esetben felszamolnak egy allami cegnel, mint kozertben az AFA-t?

Egyszer nagyon szivesen vegigbogarasznek egy reszletezett szamlat, ahol pontrol pontra kifejtik, hogy mi mennyibe kerult, es legfokeppen miert is kerult az annyiba, na meg persze hogy ki az otvaros csupaszpatkany kapta meg a penzt vegul (mert az nem feltetlenul az, akinek a nevere a szamla szol).

Amikor anno a gardistakat fujkaltak meg tangaltak fuvon ulesert, akkor a banda 90%-a videkrol folcibalt rendor volt, akik potlekert jottek "nacikat" verni. Legalabbis mindenhonnan ezt hallottam vissza, miszerint a hetvege, a veszelyes uzem, es a tavoli helyen torteno szolgalatbol adodo potlekok csabitottak egy reszuket a jelentkezesre. Mert ez is keringett am, hogy nem parancsot teljesito muszalykatonak, hanem onkentes zsoldosok voltak, mivel maguk jeletkeztek a plusz penzert. Egyszer ezt is jo lenne tisztazni. Mert ha varosi legenda, akkor a rendoroknek is erdeke, hogy kideruljon, mi igaz ebbol. Ha meg nem, akkor azert, hogy igazam teljes tudataban kophessem le, ha osszefutok egy ilyen takonygerincuvel.

Kicsit Karcos 2010.12.09. 10:26:54

És az nem lehet, hogy kifizettették, csak okosba? Nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni!

MagyarZizzi (törölt) 2010.12.09. 10:34:16

@Meleardil Eressea Iluvadan:
Egy egész országon áthaladó atomvonat biztosítása azért több embert igényel, mint egy helyi rendezvény védelme; gondolom a pénz egy része a környékbeli rendőrök mozgósítására (pluszfizetés), benzinköltségre meg az önkormányzatoknak ment az útlezárások miatt, de igazad van, még így is sok egy kicsit.
Azt nem tudom, kinek köszönhető, hogy Magyarországon megúsztuk az atomvonatot tüntetőcsordák nélkül, de okos ember volt az illető. Egyébként nem tudom, mit gondolnak a külföldi greenpeace-esek, hogy ahelyett, hogy engednék a veszélyes anyagot gyorsan kivinni az országból, inkább feltartóztatják, hogy sugározzon még egy kicsit a környéken...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.09. 10:39:51

Szerintem jobban jövedelmezett volna a buli, ha az egész vonatot tokkal-vonóval eladjuk mondjuk az Al-Kaidának :))

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.12.09. 10:46:08

@MagyarZizzi: Persze. Igazad van. No es pont ezert kerdeztem. Amikor az atomvonat biztositasaert 35 millat szamlaztak, akkor hogy jon ki a masik? Amikor egy felvonulas, vagy tuntetes "biztositasa" (olykor szetverese) kapcsan 50-70 milliorol, sot, volt hogy 170 milliorol beszeltek. Ott mi a togy kerult olyan sokba? Ettol fuggetlenul all a kerdes. Ha az eszkozok mar megvoltak, es jelentos beruhazast a dolog nem igenyelt, akkor az ilyen esetben kiszamlazot, majd begyujtott osszeget ki kapja? Csak elmolyolnek en azzal a reszletezett koltsegelszamolassal. Nem genyasagbol. Ezt ugyanis most tenyleg nem ertem, pedig szeretem tudni, hogy mi miert es hogyan tortenik.

Secnir 2010.12.09. 10:49:46

@Meleardil Eressea Iluvadan:
azért került kevesebbe az atomvonat, mer' azt nem kellett lefújni paprikasprével.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 11:04:43

Hm. Arra gondolni sem merek, hogy a fűtőelemek tulaja aszonta', hogy neki az 57 milla túl sok, szal legyen má' kicsit kevesebb.

"Mert arra gondolni sem merek, hogy csak úgy hasraütés alapján mondtak be egy számot az USA-nak, most meg vakarják a fejüket......"
Ez meg szimplán csak töketlenség, ahol ekkora pénzek vannak, ott nem szoktak hasraütni,csak azt nézni, hogy hogy lehet belőle nyúlni...

Egyébként ilyenkor - bár magam is fontosnak tartom a környezetvédelmet - röhögök a zöldségeken, mivel az atomenergia az egyik leginkább környezetbarát energaforrás, szemben pl. a hőerőművekkel, amik ellen pl. annyira nem szoktak kampányolni...
Próbálják ki, itt Pécsett milyen a belváros délkeleti szélén akár, ahol már 1-2 nap alatt vastag fekete korom ül az ablakokra, és az az erőműből jön...

fogash 2010.12.09. 11:17:13

lassan mondom, hogy mindenki megértse: ha beülsz egy taxiba, akkor is csak a benzinpénzt fizeted, ugye? Hiszen a kocsi úgyis megvan, a taxis úgyis benne ücsörög, ha beülsz mellé, ha nem. Neki is csak annyi költsége van, amennyi az üzemanyag, ugye?

Sőt, a kocsmában is csak a sör árát fizeted, hiszen a bárpult, a sörcsap, a pohár, meg a csapos úgyis ott van, nem?

Sok idióta mikor levezeti... Igen, amikor 10 rendőr egy napig őriz egy vonatot, akkor a havi összköltségük (bér+járulék+jármű+kapitánysági öltözőszekrény+ruhakopás+stb) arra eső részét is rá kell számolni! Meg persze a speciálisan a célra beszerzett extra eszközöket, a futott kilométert (üzemanyag+jármű amortizációja, lízingdíja arra a napra, stb).

Ezen felül lehet még veszélyességet pótlékolni, meg mivel civil szolgáltatásról van szó (lásd futballmeccsek biztosítása) esetleg haszonkulcsot is lehet rá számolni, hogy ne az adófizetőknek kerüljön pénzébe.

Mellesleg ha Mo-on csak ez a 20mio Ft ment volna / menne a levesbe, akkor én nagyon boldog lennék...

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.12.09. 11:35:30

@fogash: Idiota am a repedtsarku jo edes...

Ha nem fogod fol, mi is a kerdes valojaban, akkor ne frocsogj itt a nagy arcoddal. Neked kulon nem magyarazom el, mert taho voltal, a tobbiek meg ugy tunik, kisegito iskolai modszerek nelkul is megertettek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.09. 11:45:23

@Gunther (Regisztrált kommentelő):

Jó dolog az atomvonat sikeres biztosítása, sőt kifejezetten büszke vagyok rá, hogy nem volt olyan botrány,mint a németeknél, tehát ügyesebben titkolóztak a mi rendőreink, és normálisabbak a mi környezetvédőink.
De képzeld el a szitut, hogy bejön a cégeteknek egy megrendelés az ENSZ-től, dolgoztok rajta mint állat, aztán valahogy 20 millával kevesebbet számlázol ki, és magyarázod, hogy "dehát úgyis ráértünk, mi is és a számítógépek is itt voltak az irodában, és különben is jó célt szolgált". Szerinted a főnöködnek mekkora lenne a feje ? :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.09. 11:51:01

@ColT:

Egy ilyen akciónál inkább többel kéne kalkulálni, nem? Mondjuk "vészbiztosítás" címszó alatt , mert mi van ha nem csak sima biztosítás lesz, hanem akció?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.09. 11:52:47

@fogash:

Sok kicsi 20 millió sokra megy ám......és a töketlenség miatti pénzvesztés sokkal rosszabb, mint a lopás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 12:10:59

@laspalmas: Mondasz valamit! Bár mondjuk akció, és a magyar rendőrök?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 12:11:39

@laspalmas: Na igen, erre Pintér nem reagált? Nekem ez fura.

Secnir 2010.12.09. 12:22:53

@laspalmas:
"De képzeld el a szitut, hogy bejön a cégeteknek egy megrendelés az ENSZ-től, dolgoztok rajta mint állat, aztán valahogy 20 millával kevesebbet számlázol ki, és magyarázod, hogy "dehát úgyis ráértünk, mi is és a számítógépek is itt voltak az irodában, és különben is jó célt szolgált"

a hasonlat hibás.
1. "dehát úgyis ráértünk" - ha ráérnek, akkor a cégeteknek nincs havi rendszeres bevétele
2. "a számítógépek itt voltak az irodában" - a rendőrautók megvoltak, a maszkok, fegyverek stb. szintén

Johnny336 2010.12.09. 12:52:51

Vajon mi a célja az USA-nak, hogy felvásárolja mindenhonnan az uránt?
Biztos nem a világbéke, sem a környezetvédelem.

Viktus 2010.12.09. 13:00:06

@Johnny336:

Nem felvásárolja, hanem biztosítja, hogy a származási helyére visszakerüljön lásd. USA v. Oroszország ... eléggé érdekében áll, hogy pl. ezt a szerb cuccot ne pattintsa meg v.mi allahakhbar banda, mert azok valószínűleg az USA területén játszanának vele ki robbant a végént.

hoplita 2010.12.09. 13:03:11

@Meleardil Eressea Iluvadan:

".....Ha meg nem, akkor azert, hogy igazam teljes tudataban kophessem le, ha osszefutok egy ilyen takonygerincuvel. ....."

Ne csináld mán, mer' mingyán jön Conv....és te is nemzeticigány és szarmagyar leszel....
Húzd össze magad, vazzeg...:))))
Kékcigányokat csak siratni szabad, baszlatni nem...:)

z666 2010.12.09. 13:04:45

@Johnny336: "Vajon mi a célja az USA-nak, hogy felvásárolja mindenhonnan az uránt?
Biztos nem a világbéke, sem a környezetvédelem."
Az USA és a Szovjetúnió mindig is a Világbékéért harcolt. Mindenhova el akart(j)ák vinni, akár kellett akár nem. Elhozom neked a békét, akkor is, ha beledöglesz! :)

hoplita 2010.12.09. 13:08:12

@laspalmas:

".....Jó dolog az atomvonat sikeres biztosítása, sőt kifejezetten büszke vagyok rá, hogy nem volt olyan botrány,mint a németeknél, tehát ügyesebben titkolóztak a mi rendőreink, és normálisabbak a mi környezetvédőink...."

Jujjjjjjjj.....
Hogy megelőztük a hanyatló nyugatot, meg a dajcsokat, mi?
Én is büszke vagyok....naná, de mennyire.
Jesszuspepi...:(((
Ugye, ez valami vicc akart lenni....?

Viktus 2010.12.09. 13:11:23

@hoplita:

A sváboknál a nagy jólétti társadalomban nem tudnak magukkal kezdeni a középosztálybéli szerencsétlenek nálunk ez a réteg hiányzilk. :P Itt a középosztály örül, ha a számlák befizetése után a következő fizuig megvan a kaja ...

Johnny336 2010.12.09. 13:15:10

Mi van, ha szimplán szállítási költségért szereznek be bombának valót?
Kisméretű nukleáris bombát szerintem simán ledobnának afgánokra, Irakra, Iránra, stb.
Egy óceánnal vannak arrébb, őket nem érdekli...

Viktus 2010.12.09. 13:17:22

@Johnny336:

Mentális problémáid vannak, vagy az olvasás okoz nehézséget? az amcsik azt fizették, hogy biztonságosan visszavigyék a ruszkikhoz.
Az USA atomot akarna dobálni van neki már legyártva pár ezer robbanófej minden féle kivitelben ...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.09. 13:20:18

@Secnir:

A kommandósok se kommandóznak 7/24, ahogy a tűzoltók se vonulnak folyton. Néha csak várnak, hátha menni kell.

engem gyíkká változtatott 2010.12.09. 13:21:31

@hoplita: csak-csak befut egy áll-környezetvédő.

igen, erre büszkének lehet lenni, ugyanis ma lehet (illik) tudni, hogy aki atomenergia-ellenes, az NEM környezetvédő.
az vagy nem ért hozzá, vagy szándékosan tereli el a figyelmet a valódi veszélyforrásokról.

a greenpeace is ilyen szervezet.

Johnny336 2010.12.09. 13:23:08

@Viktus: igen, mentális problémáim vannak...meg szimplán problémáim a nagypofájúakkal, mint te. Egy komment alapján megítélsz? Lófaszjóska.
Az USA-ba és Oroszországba viszik őket. Ez a vonat pont az oroszokhoz ment.
Nem vagyok összeesküvés-elmélet gyártó, de azzal illik tisztában lennie egy felnőttembernek, hogy pl. USA "jócselekedetei" mindig valamilyen gazdasági érdeket szolgálnak - amiből ők járnak a legjobban. Pl. Panama-csatorna megépítése; első vh-t úgy nevezték, hogy "Big Business"; bajuk volt SZU-val, felfegyverezték a tálibokat, Bin Laden-t megtéve vezetőjüknek. Aztán kényelmetlen lett nekik, most üldözik.
Ugyanez volt Szaddammal. Harcoltak a nácizmus ellen, de a nácitudósokat kimenekítették, mert jól jöttek az űrkutatáshoz.
Vagy elfelejtettél bejárni történelem órára általános iskolában?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.09. 13:25:30

@hoplita:

Tényleg mennyivel jobb lett volna, ha valaki elköti a vonatot, vagy eléfekszenek a zöldek, és hallgathatnánk a gusztustalan kékcigányozásodat.....

hoplita 2010.12.09. 13:28:36

@Viktus:
Mondom én, hogy megelőztük...:)))
De ha eccer utólérnek.....na akkor lesz maj' haddelhadd...:)
Kábé 20 év.....vagy annyi se.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.09. 13:29:36

@hoplita:

kislány, én ilyet nem mondtam, ezt csak a sajnálatosan csökött agyad vette így le :)

Amit én mondtam az az, hogy egy halott embert nem anyázunk/gyalázunk/kékcigányozunk le, ha semmit nem tudunk róla, csak annyit, hogy melyik cégnél dolgozott.

Van egy olyan érzésem Meleardil eddigi hozzászólásai alapján, hogy Ő is egyetért ezzel.
Attól függetlenül, hogy rendőrt takonygerincűnek nevez, az általa ismert cselekedete alapján.
Tudod miért van ez?
Tudnád, ha volna csepp eszed, van különbség, ha valakit azért ócsárol valaki amit tett vagy azért mert ugyanannál a cégnél dolgozik.

Secnir 2010.12.09. 13:31:30

@laspalmas:
naja, de arra az időre kapnak fizetést, míg egy cég alkalmazottai, ha nincs megrendelés, akkor nem (sarkítva).

hoplita 2010.12.09. 13:33:26

@laspalmas:
Ja....elköti, min egy lovat, mi...?
Nem nézel te túl sok gagyitévéfilmet...???:)))

Kíkcigányozni én anélkül is tudok......ha neked gusztustalan, lelked rajta.
De ha szerinted az a kívánatos, hogy ne tuggy arról, hogy atmvonatocskák mászkálnak a hátsó kertedben, úgy, hogy a szomszédaid beintenek, és te meg még ettől boldog és elégedett is vagy.....akkor azt kell mondanom, nem nehéz téged boldoggá tenni...legalábbis ilyen ajrópai téren.
Máshogy nem tudhatom..:DDD

hoplita 2010.12.09. 13:38:11

@engem gyíkká változtatott:
Én nem vagyok se áll, se ál, se meg valami kúrvaigazi sem.
Csak nem szeretem, ha a faszommal csalánt vernek, úgy, hogy én majd csak akkor jövök rá, amikor a számlát állni kell.
Gondolom nem zavart téged sem a vörösiszap tározók léte....eddig.
Hátrébb az agarakkal, öcsi.

hoplita 2010.12.09. 13:39:40

@Conv:
Kabbe, köcsög.:)))

Azé' hoztalak szóba, mer' sejtettem, hogy megjelensz, faszomfütty.:)))))

Fell Bandi 2010.12.09. 13:45:05

@Secnir: ugye ezeket csak viccből írtad?

"a biztosításhoz a kommandósok, stb. adottak, mivel van munkahelyük, fizetésük stb.
Tehát azt nem kellett kifizetni. Még egyszer.

a biztosításhoz a gépjárművek adottak, nem most szerezték be.
Tehát azt nem kellett kifizetni. Még egyszer."

Nem tudom, hogy komolyan írtad, vagy viccből, de ekkora baromságot régen láttam.
Mondd majd legközelebb a CT diagnosztikai vizsgálatodnál, hogy a CT rtg. amortizációjáért te nem fizetsz, mert az már megvolt nekik korábban is.
Így a 80,000 Ft helyett csak 400-at vagy hajlandó fizetni. A röntgenorvos meg a nővér amúgy is dolgozna, miért te fizetnéd a bérüket?
Vagy mondd a 200 milliót beruházó turbó-javítónak, hogy te csak a melós órabérét fizetnéd ki, mert a berendezést nem a te kedvedért vették!
Úgy küldenek el a halál f@szára, ahogy megérdemled. Vagy egyszerűen csak kiröhögnek, és sajnálkozni kezdenek, hogy bezárt az OPNI.

vomit 2010.12.09. 13:49:20

a kiegett futoelembol maximum piszkos bombat lehet kesziteni.
depletedcranium.com/why-you-cant-build-a-bomb-from-spent-fuel/

hoplita 2010.12.09. 13:52:06

@vomit:
Ez tény, ezt mindenki tuggya, akinek van valami halvány segédfogalma az atombombás buliról.

De itten azér kellett titkolózni, mert errefelé lesben áll az alkaloida.....nem úgy, mint a nyúlbéla dajcsoknál.

Marcellusca 2010.12.09. 13:52:53

Az még senkinek nem jutott eszébe, hogy a 35 millás vállalás a legrövidebb útra szólt?
Mivel arra nem tudták vinni, ezért keletkezett a plusz, majd' 20 millás költség?

hoplita 2010.12.09. 13:56:05

@Marcellusca:
Na, meg a veszélyességi pótlék...
Milyen rázós mán egy ilyen vonatot őrizni......ahelyett, hogy kalampárék körmére néznél, vazze'..:))

Secnir 2010.12.09. 13:59:51

@Fell Bandi:
ehh
te is kevered a szezont a faszommal
az rtg-t ne keverd össze egy ember fizetésével. a rendőr feladata(i között van) az is, hogy adott esetben kísérjen valamit/valakit, a saját(céges) autójával. ezért ő kap egy havi fizetést, meg egyéb juttatásokat, pl. 40 éves korában elmehet nyugdíjba.
EZ A DOLGA EMBER! ÉBRESZTŐ!
akkor mire megy el 57m huf?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.09. 14:00:26

@hoplita:
Te tényleg nagyon nehezen érted meg, hogy ne udvarolj, csak te vagy buzi én nem :)

Azért hoztál szóba, mert egy nyomorúságos kis pöcs vagy kislány, és azt hitted találtál valakit aki majd igazolja, mégsem vagy olyan sütét barom, mint ami látszik.
Sajnálom, ilyet itt nem hiszem, hogy találsz.
Menj szépen a meleg klubba, ott majd szeretgetnek, és kiélheted az egyenruha fóbiádat is :)

hogy on legyek a posthoz:

nem tudom hány embert kellett pluszban szolgálatba állítani, ide oda vezényelgetni, utaztatni, és milyen költségekkel jár annyi plusz embernek a napidíja, így halovány lila fingom nincs mennyi lehet az annyi, éppen lehet valóban 50 misi is, de az tényleg bohóckodásnak tűnik, hogy előre nem tudták megmondani ezt a költséget pontosan.

Secnir 2010.12.09. 14:01:42

@Fell Bandi:
ja, és akkor is megkapja pl. a kommandós a fizuját, ha nem kell kommandózni, egy hónapban (lehet hogy túlzok) 30 napból 28-on.

Secnir 2010.12.09. 14:04:49

@Conv:
akkor csak tipplej mint én.
legyen az utaztatás 1 nap
legyen kivezényelve 500 ember
az 114.000.- napidíj
ez még nagyjából hihető is a rendőrök fizetését tekintve...

...csak itt felmerül ugye az, hogy elvileg (ELVILEG) nekik ez lenne a munkájuk, ezért kapják a bérüket. Akkor miért kapnak most plusz pénzt?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.09. 14:06:31

@Marcellusca:

5-6 éve szervezték az utat, Ukrajna már rögtön az elején beintett.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.09. 14:08:25

@Secnir:

nem tudom hogy megy ez, de a kommandósok szerintem a többi napon ugyanolyan járőrök, nyomozók, stb, mint a többi, csak emellett van egy + kiképzésük, amit alkalmaznak szükség esetén. szóval én ezt úgy képzelem, hogy nem ül bent minden megyei/területi rendőrkapitányságon 16 beöltözött kommandós egy sötét szobában napi 24 órában koncentrálva, és vár a parancsra, hanem az állomány speciálisan képzett tagjai kapják a bevetési riasztást, mennek, beöltöznek és kivezénylik őket.

ha mégis a csücsülve váró kommandós verzió a valóság, akkor lófasz a seggébe azoknak akik ezt így kitalálták, ilyen a világon nincs.

Secnir 2010.12.09. 14:10:25

@Secnir:
laspalmas céges példájára visszatérve:
adminisztratív dolgozó havi bére 400.000 br.
egész hónapban nem csinál semmit, viszont utolsó pénteken egész nap dolgozik, ezért felvesz +114.000-et.
kérdem én: jogosan?

Marcellusca 2010.12.09. 14:10:35

@Secnir: Mer', talán, a fakabátok sincsenek 24 órát szolgálatban.
Még a KMB sem.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.09. 14:11:38

@Secnir:
nekik is van szolgálati idejük, nem a dolgozó rendőröket hívták be, hanem a szolgálatban lévő állomány mellé hívtak/osztottak be még plusz szolgálatra embereket. ezt a pluszpénzt kell kifizetni.
gondolom.

tudod, mint amikor szolgálatban van egy tucat tűzoltó, akkor sem azokat vezénylik ki az erdőtűzhöz, hanem plusz embereket hívnak be szolgálatra, hogy a városban is maradjon a szükséges állomány.

Secnir 2010.12.09. 14:13:30

@Conv:
hát a készenlétieket nem tudom, de ha belegondolsz, hogy őket elvileg a nap 24 órájában rendelkezésre kell állniuk, akkor nem hiszem, hogy járőröznének.
ráadásul pl. egy járőrt könnyebben érhet mondjuk sérülés (elsodorják stb.), és egy kommandós túl "drága" ahhoz, hogy ilyen helyekre dobják ki őket. én inkább azt tudom elképzelni, hogy napi 8 órában bent üldögélnek egy laktanyában, viszonylag kényelmes körülmények között, mint a tűzoltók, és ha riasztás van, akkor go.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.09. 14:14:32

@hoplita:

Lol, szerinted közvéleménykutatást kéne tartani, hogy akarjuk-e az atomvonat áthaladását, vagy nem?
Zöldbolond vagy ?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.09. 14:16:22

@Secnir: nem hiszem, hogy így lenne, konkrétan mert ismerek ilyet :)
persze lehet, hogy van ilyen egység valahol, de őket nem tartom valószínűnek, hogy ilyen szállítmánybiztosításhoz vetnék be.

Viktus 2010.12.09. 14:18:05

@Johnny336:

Pedig problémáid lehetnek igen komolyak. Az USA gazdasági érdeke ebben a témakörben annyi, ha elveszik pár ilyen fincsi uráncucc, ha még allah harcosai nem is tudnak atombombát fabrikálni belőle, de egy kisteherautónyi robbanóanyag közé helyezve eldurrantják v.mi amcsi nagyvárosban az igen szép nagy dollárszázmilliárdos kárt okoz.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.09. 14:18:14

@Secnir:

Szerintem ők személyesen nem, csak a rendőrség, mint intézmény, mert ezen a napon nem a kötelező feladatukat látták el a rendőrök, kommandósok, hanem bérmunkáztak. Kölcsönadták őket, na!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.09. 14:20:44

@hoplita:
@Conv:

Itt és most elég ebből a stílusból.

hoplita 2010.12.09. 14:20:45

@laspalmas:
Kétségtelenül vannak zöld beütéseim, de zöldbolondnak nem nevezném magam.

Tudod, ez az eljárás engem a 80-as évekre emlékeztet, maikor mindenki úgy tudta, hogy nálunk nincsenek robbanófejek, csak a cseheknél, meg a lengyeleknél...
Aztán 91-ben kiderült, itt is voltak.
De az állítólag még egy más világ volt.
A szerbek basszák meg a fűtőelem maradványaikat, ahogy akarják.
Én nem engedélyeztem volna áthaladást.
És ha tudok róla esetleg még tüntetni is hajlandó vagyok......mer' én, a náci ilyen vagyok.

Fell Bandi 2010.12.09. 14:22:03

@Secnir: a fizetését persze hogy megkapja, de ez független a jelen kérdéstől. Az ő dolga az, hogy a magyar közbiztonságot védje, nem pedig az, hogy idegen, tőlünk független szállítmányokat kísérgessen. Akinek megéri, fizesse ki! Vagy vigye ott, ahol akarja!

hoplita 2010.12.09. 14:43:33

@laspalmas:
Ha már takarítasz, akkor leszel szíves alaposan...?
Mert abbahagytam, de te bennhagytál valamit....

Secnir 2010.12.09. 14:46:26

más
nem tudom, hogy csak nekem tűnt-e fel az útirány?
Szerbiából északra Magyarországra,
Magyarországról nyugatra Szlovéniába
Szlovániából délre a tengerre
a tengeren el Horvátország, Macedónia, Görögország, Törökország alatt keletre
a tengeren Bulgária, Románia, Moldova, Ukrajna mellett fel Oroszországba

nem lehetett volna mondjuk Szerbiából Románián (Bulgárián) keresztül behajózni, és onnan Oroszországba vinni?

Viktus 2010.12.09. 14:47:04

@hoplita:

Jó dolgodban nem tudsz mit kezdeni magaddal?

Viktus 2010.12.09. 14:47:46

@Secnir:

Gondolom megbízható útvonalat kerestek :P

hoplita 2010.12.09. 15:25:26

@Viktus:
Háppersze vazzeg, permanensen unatkozok....:))

trojka 2010.12.09. 17:13:11

bejött, kiment, kész. verheti itt magát a Greenpic, a sok ilyen-olyan környezetvédö, akkor is meg fogják tenni máskor is, senkit meg nem kérdezve. így nem volt balhé, verekedés, letartoztatás, bíroság. "Magyarországon csend van és nyugalom. az emberek (!) várják a karácsonyt". Ja, "jelentem."

tudi 2010.12.09. 18:32:27

Nem tudom, hogy mi miatt számolták el magukat, de engem az most jobban érdekel, hogy mindez balhé nélkül zajlott le(nem is tudtam, hogy áthaladt ilyen egyáltalán), nem kellett tüntetőkkel hadakozni a rendőröknek és legalább valami miatt nem szerepeltünk negatívan a nemzetközi sajtóban(igaz pozitívan sem). Azért én egyszer megkérdezném a sok zöldet (nem az ép eszűeket ), hogy miért jó nekik az atomvonatok ellen tiltakozni, de azért a szobában égő villany jó, meg az internet gépen.

turcsány karcsi elvtárs 2010.12.09. 19:05:35

@Secnir: vagy akár a horvátokon keresztül küldeni a vonatot.

és ez az egész történet pár nappal azután zajlott, h az usa és az oroszok közös nevezőre jutottak a rakétapajzsot illetően.

uniplet 2010.12.09. 19:27:27

Ami a KFKI-t illeti.
Nagy örömmel olvastam, hogy nálunk is található ilyen fűtőanyag.
Főleg azért örülök, mert szinte BP. kellős közepén van.
De ami igazán érdekes, a következő.
Múlt évben volt szerencsém nehány alkalommal meglátogatni nevezett intézményt.
Aki volt már ott, az tudja, hogy egy egy irányból megközelíthető, teljesen körbezárt létesítmény.
A portán szigorú regisztráció után lehet csak átlépni, és csak meghívóval.
Kocsival csak egy ember hajthat be, a fegyveres őrség ellenőrzése mellett.
Nem tudom mi lehet még ott, de sok kis cég működik a területen, ami BP. egyik, ha nem a legértékesebb területe. Ami igazán érdekes volt , az viszont a kedves őr úr által használt köszöntési forma, amikor behajtottam a kapun.
Idézném: SHALOM...
Pedig nem INKAL-osok voltak.
Mindenki gondol amit akar...

hoplita 2010.12.09. 19:29:12

Ahogy azé' a képeket elnézem a nagy kommandérosoknak áemdét nyomtak a kezükbe.
Pedig asszem a terrorelhárításnál már jó ideje nem ez van rendszeresítve...
Igaz, az AMD legalább magyar vas..:)

hoplita 2010.12.09. 19:30:30

@uniplet:
Ne zsidózzál, te antiszemétista....:DDDDD

uniplet 2010.12.09. 19:33:47

@hoplita: Én antishalomista vagyok kérem :)
Hamá úgyis megszálltak minket, legalább magyarul tudassa velem :)

hoplita 2010.12.09. 19:43:25

@uniplet:
Ilyen kicsire már nem nagyon adnak...ha meg szóvá mered tenni, már el is ástad magad.
Csak rövidlátó felfuvalkodottságukban azt hiszik, hogy Isten így felejtette a világot....
Én megsúgnám nekik, tévednek.

fogash 2010.12.09. 21:08:22

@Meleardil Eressea Iluvadan: Neked kicsi a kukid, hogy ennyire önbizalomhiányosan agresszív vagy? Még egyszer, csak neked:

A rendőrt ha kivezénylik valahova, az NINCS INGYEN. Akkor se, ha amúgy is van autója, ruhája, gumibotja, meg szolgálatban is lenne. Több hozzászóló is úgy gondolta, hogy ingyen vóna, ezért hoztam a taxis, stb. példákat. Te meg találva érezted magad, pedig akinek nem inge...

Hogy miért pont 57millió a vonatbiztosítás és miért csak 35öt adtak árajánlatba, az valóban egy érdekes kérdés. Az is érdekes kérdés, hogy ehhez a - valóban operatív tevékenységhez - képest mi került háromszor annyiba egy sima pesti magyarverésen. Ezt lehetne feszegetni, de engem jobban érdekel, hogy a Hoover Dam felett, vagy a hannoveri (?) kikötőben hogyan tudtak olcsóbb hidat ÉPÍTENI, mint a Margit-hidat felújítani. Ahhoz képest ez a 20m csak aprópénz, vihar egy pohár vízben. :(

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.12.09. 23:34:34

@fogash: rossz a példa. a taxi és sok minden más is "csak" tercier szektorbeli "szolgáltatás". (a kereslet és kínálat egymást soha le nem fedése miatt nem kevés viszontagsággal: szabadrablással és megélhetési gondokkal, amik más-más nézőpontból de mindig fennállnak - méghozzá egyszerre.) a rendőri biztosítás viszont KÖZszolgáltatás KÖZFELADAT ellátására(!) minden időben. van neki ára, kell is legyen; hiszen pénzből működik a rendőrség, az adófizetők pénzén! elvileg a bűnözők esetleges egyetnemértése mellett, mindenki javára.. amíg a rendőrség "maszekolt" ezügyben, addig a kirendelt rendőri létszám hiányzott máshonnan! a kapott pénzen sem képeztek vagy képeznek ki valójában új rendőröket. pláne nem azonnal, hogy egyidőben holmi atomhulladék-vonatok kényszeres országon-átvezetésével, ott is legyenek, ami miatt a rendőrség létezik! az ukránoknak úgy látszik nem volt muszáj keresztülengedni a szerelvényt az országukon. (naná, hiszen nem fizette ki őket az orosz fél annyira gázszerződéssel, hogy az ukrán rendőrség egyáltalán elgondolkodjon azon, hogy most 1 vagy 2 millió hrivnyát kérjenek (esetleg 5 plusz lada terepjárót, hiszen nyilván más is olyan hülye, hogy akár államadósság fejében is azt kérjen, hiszen: "azt ajánlották az oroszok".. /az ukránok nem tudták és nem tudják megfizetni a "világpiaci" gázárat amit a muszka oligarchák követelnek, de mi persze igen (sőt többet!). az ukránok meg a negyedét fizették másfél évtizedig. amíg mi a legtöbbet az egész régióban.. a "fázás" az éhenhalás és a kínhalál nem elvi kérdés a legtöbb helyen.. és megfizethetetlen. úgy látszik egyeseknek tőlünk ez csak és kizárólag pénz kérdése./.)

ha nem közfeladat ellátására használják a rendőrséget és még korlátozzák is a szintén adófizetői pénzekből drágán (hogy ne éhezzenek a tolvaj, sikkasztó gazemberek sem.. kapná meg az összes aprópénzben az ellopott összeget százszoros-ezerszeres elfogyasztásra!) épített utak, közlekedési eszközök használhatóságát, akkor olyan összeget adjanak meg, ami több is mint amennyibe valóban kerülhet és került a kért szolgáltatás. (és a lopási-korrupciós rátát is lejjebb kéne szorítani mindehol.. ahol sokat markolnak, ott keveset fognak.. dolgozni is.. ez a tapasztalat.) egy vidéki nb1-es mérkőzés biztosítási ára a járulékos költségekkel együtt (némi balhéval) alulról veri a 10 milliót, a fővárosban meg is haladja! és ott megsérülhet pár ezer ember maximum (tudjuk alig tizenakárhány vérző sebesült a maximum eddig). egy atomhulladék-vonat ha kisiklásra csak rendkívül kicsi is az esély, még okozhat millióknak(!) problémát (rossz váltók, rossz pályaállapot, rosszul felrakodott vonat..). ehhez képest ez mindenképpen olcsó dolog volt, de drága mulatság.. (egyébiránt: akkor hazudtak amikor fővárosi tüntetések, felvonulások biztosításáért kértek el nagyobb, vagy éppen nyilvánvalóan kis összegeket, vagy most a vonatbiztosítás kapcsán?)

kaptak érte pár tízmilliót amiből még lopni se tudnak számukra megfelelően. nem volt muszáj kockáztatni.. más sem tette! az adriai tenger és szerbiai partja biztosan szebb atomhulladék újrafeldolgozó üzemek és atomtemető nélkül, de kaptunk onnan valaha bármit is? elvették azt is ami volt.. ilyen ki nem mondott zsarolásokkal vagyunk tele mi magyarok, és még így is belénkrúgnak mindenütt.. a hülye vezetőink meg aprópénzért odarakják a fejüket és a mi seggünket a lábak elé..

véleményem szerint a greenpeace - mint külföldi szervezet pláne - leginkább ugráljon máshol, de ez a sunyin vagy éppen pléhpofával nyíltan kiégett kazettás újrahasznosításbéli (nemhogy az "aktuális" kutatólaboros atom"hulladék") vonatoztatás veszélyes , minden időben alulfizetett tevékenység, szóval nincs rá szükség - a zöldek az emberek érdekét képviselik ezekben az ügyekben.. eleve nincs az a pénz amiért ez megéri nekünk..

ha nem tetszik a leszállítóknak, vagy egyes korrupt vezetőknek, hogy normálisék nem akarják ezt az atomos mizériát: vigyék ölben, egyesével az urán pasztillákat a "rendeltetési helyükre"! akinek pedig nem jut ólomruha, az előtte nyaljon fel egy kilométer sót az adriai tengerparton apály idején!

pakesz (törölt) 2010.12.10. 01:36:29

35 evesen elkuldenek 1 azaz EGY embert elonyugdijba 150e nyögdíjjal
normalis ember meg 30 evig fizette volna az adot, ha valaki 150e -t kap nyugdijba akkor legyen a brutto bere 230e, ebbol 150e az ado+jarulek
tehat ha rendesen melozna tovabb akkor +150e -t adna be, igy meg 150e -t vesz ki
ez havi 300e

300e * 12 = 3.6 milka
letelik 6 ev es pont ott van mint ez az atomvonat
lesz neki meg ötször 6 eve
es meg hanyan vannak ilyenek

pakesz (törölt) 2010.12.10. 01:45:49

amugy elegge vastagon fog a rendori biztositas szamlajan a ceruza
nagyon durvan felulbecsulik!

belfold.ma.hu/tart/rcikk/a/0/114744/1
"Egy járőr pár rezsi óradíja óránként 10 ezer forint - közölte."
tehat egy fo naponta 40e

a szamlan ez volt rajta, rafizetes ebben az atomvonatos esetben nem volt, csak elmaradt az extraprofit (ami amugy kell, hogy majd ne kelljen az orbantakaroggy tuntetokre annyit elszamolni)

turcsány karcsi elvtárs 2010.12.10. 06:32:21

most nézem, milyen puhos gecik ezek a halasi rendőrök :)
viszont a kommandósok gyanúsak: fekete ruha, bakkancs, náczi rohambili. nem gárdistákok ezek?

Spiritmonger 2010.12.10. 12:13:56

ne a költségeken rinyáljanak, hanem annak kell örülni, hogy szépen megoldódott a feladat
senki sem akadályozta a vonatot, se terrorista, se fasszopó zöldállat

trojka 2010.12.10. 20:52:09

Valaki mesélje már el, hogy mi volt abban a vonatban...konkrétumot tud valaki felmutatni? Nem? akkor mindenki, aki ezt állitja, menjen a fenébe, mert csak a sz..t akarja kavarni. miert kell minden hulye dumának felulni? hogy vannak fényképek...akár 10 évesek is lehetnek...de ha mostaniak is...kinek jo ez a nagy felhajtás?

2010.12.12. 19:11:53

@uniplet: A KFKI-ban dolgozok. Legközelebb vedd le a kipát, ha nem akarod, hogy shalommal köszönjenek. ;-) Nekem még soha egy őr sem köszönt héberül. Amúgy ez az anyag csak egy szar rádióaktív szemét, 2001 óta még egy arab tenoristának sem jutott eszibe, hogy pont ebből készítsen atombombát, de most már nem is nagyon fog, mert épp a múlt héten vitték el betonba öntve a cuccot. Nincs ott semmi veszélyes, csak egy 52 éves kutatóreaktor, még néhány rozoga fizikus, aki arra vár, hogy betöltse végre a nyugdíjkorhatárt, aztán az utolsó leoltja a lámpát. Egyébként ha rettegni akarsz, akkor inkább a műegyetemi kutatóreaktortól rettegj, az bent van a lakóővezetben, és mindenféle szedett-vedett arab vendégdiák simán hozzáférkőzhet. ;-)

uniplet 2010.12.12. 22:04:16

@Sörömpőőr:
Ezek szerint járnak oda kipában is? :)
Neked nem köszöntek???
Modortalanok ! :)
A cikk alapján írtam, hogy van még ott valami.
Örülök, hogy ha nincs, és mert egy kocka betont elvittek azért vagy vele ilyen tisztában.:)
Azért a kétkedés jogát megtartom.
Mától pedig, az egyetemitől is rettegek.
Az utolsó leoltja a lámpát.
Aztán a területet vissza adják a természetnek mi? :)
Irakban is találtak egy csomó tömegpusztító fegyvert.
Ja, nem mégsem.

lyken 2010.12.12. 22:24:57

@Secnir: "a biztosításhoz a kommandósok, stb. adottak, mivel van munkahelyük, fizetésük stb.
Tehát azt nem kellett kifizetni. Még egyszer.

a biztosításhoz a gépjárművek adottak, nem most szerezték be.
Tehát azt nem kellett kifizetni. Még egyszer."

Amortizációról hallottál már?
1. Lehet, hogy a melós ki van fizetve, de amíg vonatot biztosít, nem a munkáját végzi. Valószínüleg a szokásos munkáját addig más végzi el helyette túlórában. Tehát: pluszköltség keletkezett.

2. A gépjármű vásárlásakor keletkezik egy célkalkuláció, ennek alapján km-re/időszakra vetítve lebontható, hogy mennyibe kerül egységnyi km/időszak. Ha a kocsi kimegy vonatot biztosítani, a megtett km-t felszorozzák az amortizációs km díjal és kijön egy összeg. Ez a költsége a kocsi aznapi munkájának.

2010.12.14. 06:24:35

@uniplet: Nincs itt semmi, és nem is volt. Magyarország nem egy atomhatalom. Még azt az egyszem nyomorult erőművünket is a ruszkitól kellett kikönyörögnünk. A fűtőanyagot bele szintén. Zsidók itt is vannak, mint mindenütt, de sokkal kevesebb, mint mondjuk a könyviparban vagy a színházi életben. Minden esetre az intézetben az átlag életkor kb 65 év, sokan itt totyognak 30-40 éve, és még egyelőre nem nőtt ki a harmadik fejük, úgyhogy én azt hiszem a terület nem nagyon lehet különösebben szennyezett. Egyébként meg egy ócska szar hely a világ végén, ahol a hó és a jég az úr, nem tudom, kinek és mire kellene pont ez a terület, de ha van ilyen személy, hát éppenséggel talál üres telket a Konkoly Thege Miklós úton eleget.

süti beállítások módosítása