Skip to content


       Szűrés lista

Benyújtották

Ahogy megígérték, a FIDESZ-KDNP alkotmányjavaslatát ma Lázár János és Harrach Péter beterjesztették az Országgyűlés elé. Március 22-én kezdődhet róla az általános vita, és április 18-án lehet a zárószavazása.


(fotó:fidesz.hu)

Lázár azt mondta, remélik, hogy "a jövő Magyarországának alkotmányát, Európa egyik legjövőorientáltabb alkotmánytervezetét" tudják beterjeszteni,  és bízik abban, hogy a parlament érdemi vita után a javaslat jelentős részét elfogadja majd.

A javaslat összesen 82 oldal, ebből 31 maga a tervezet, 30 az indoklás, és 16,5 oldalt tesz ki a 225 fideszes és 36 kádéenpés képviselő nevének felsorolása és aláírása (ezek egyébként felérnek egy vékonyabb pszichológiai szakvéleménnyel).

Benne van minden, amiről szó volt: országnév, vármegye, fogantatás, 1 ombudsman, anyai szavazati jog.

Lehet olvasgatni. Index-es gyorselemzés.

Címkék: politika fidesz alkotmány

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr652737927

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politikai parasztbarokk 2011.03.14. 23:42:46

Pártunk és kormányunk új alaptörvénnyel örvendeztette meg Magyarország vármegyéinek honfiait és honleányait. Nagy a vigasság, áll a bál. Tulajdonképpen az iromány, amit letettek az asztalra jól jelképezi mindazt, amit az elmúlt – te jó ég –...

Trackback: Nem véneknek való vidék - a jóléti állam alkotmányos felszámolása 2011.03.14. 18:53:31

Míg a bloggerek szimbolikus-retorikai háborút folytatnak arról, hogy mennyire jellemző a kelet-imádat a mérsékelt jobboldalon, addig a mérsékelt jobboldali kormány egy újabb területen bizonyítja nekünk, hogy keleti szél fúj. Csendben elülteti az európa...

Trackback: A Kaufman-terv 2011.03.14. 17:37:01

 Theodore Nathan Kaufman amerikai üzletember a szerzője annak a könyvecskének, amely a Germany Must Perish! (Németországnak pusztulnia kell!) címmel 1940 végén vagy 1941 elején jelent meg Newarkban. Kaufman New York Manhattan nevű városrészében sz...

Trackback: Tetszik az új alkotmány? - de őszintén! 2011.03.14. 14:02:01

Sok weboldal éppen most szavaztatja a népet az új (tervezett) alkotmányról, hogy tetszik-e vagy sem, miért pont mi maradnánk ki? :-) Pedig a kérdés nem is olyan egyszerű: a tervezett szöveg egy elég erős jogi szöveg, amit lehet, hogy tud értelmezni az ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jofiu 2011.03.15. 14:46:46

... es miert kell jelszo, hogy kimasoljunk egy szoveget a torvenytervezet pdf-ebol?

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.03.15. 14:48:02

@guma:

hát az iszapos cikkükön kiakadtam, tényleg.
nem véletlenül írtam le h
"jaaa, az önhájpoló kuruczos bátorságú-antiivörösiszaphájpolós-majmok..."

persze egy ilyen után törvényszerű, h letiltanak.
de kellett. szükségük volt rá. :DD

2011.03.15. 14:58:19

@global001: Azt a lófaszt sem a kezükbe kellett volna... :-( Szánalmas agyatlan droidok, hogy kapartak a hatalomért, megkapták, tessék, gyakorlatilag teljhatalmú urai az országnak, de minek? Hiányzik belőlük a szellem, az újító, építő képesség, folytatják ahol gyurcsány abbahagyta, sőt. :-(

2011.03.15. 15:12:06

@Jofiu: porhintés az egész, a lényeg marad a régiben, csak rákötöttek nemzeti színű pántlikával egy műanyag szentkoronát. A választási rendszer, a politikai berendezkedés, a politikai felelősség kérdése meg az összes többi szinte változatlan. Szinte. Mert a radírgumi azért megint dolgozott.

global001 2011.03.15. 15:13:57

@Hajszás Láncos: Nekem az a meglátásom 1 év távlatából, hogy ezek rosszabbak mint az előbbi banda! Ugyanúgy lopnak, hazudnak, hülyének nézik az embereket DE ezek cinikusak, nagypofájuak és túlértékelik a saját "zsenialitásukat"!!!!!!
Most is ez az idióta elkezdte basztatni a németeket: " a kommunizmus és a fasizmus kiagyalói között egyetlen magyar sincs, így azok a nemzetek igazán ne kritizáljanak minket, akikről ez nem mondható el."
Csak azt nem tudom ha kivonulnának a német cégek /Audi, Mercedes stb/ miből lesz pénz ???
Szerencsétlen KDNPs majmok imádkoznak, hogy induljon be a német gazdaság és meg szájba hgyozza öket!!!
Én is kezdem azt az álláspontot képviselni, hogy szándékosan, aljas módon akarják tönkretenni az embereket és az országot , a két elbukott választás miatt.:(

global001 2011.03.15. 15:18:10

Annyit még kiegészítésnek, hogy nemcsak a német cégek, hanem a többi "ilyen módon megszólított" nemzet cégei is kivonulhatnak és akkor lesz "Hajrá Viktor!".

gramercy 2011.03.15. 15:28:04

@global001: demokraciat se a magyarok talaltak ki

olvasni kell tudni a sorok kozott :-P

Dendrobatidae 2011.03.15. 15:34:14

@Jofiu: "Az most rendelkezésnek számit, vagy sem? Benne minden 'büszkek vagyunk'-kal, 'valljuk'-kal, akkor most ez rendelkezés, hogy büszkék vagyunk és valljuk? "
Nem érted miért, mert nem ismered, honnan jött ez a szöveg! Most megláthatod egy húsz évvel ezelőtti, hasonló szófosásból:

"Elvi Nyilatkozat
Mi, magyar demokraták utódai vagyunk mindazoknak, akik a francia forradalom hármas jelszavának örökségét kívánták politikai valósággá tenni. Annak az Európának a része akarunk lenni, amely az elmúlt kétszáz évben nagyobb haladást ért el, mint az emberiség egész addigi története folyamán. Független, demokratikus, jóléti államot akarunk.
Utódai vagyunk a reformkornak, amely kivezette Magyarországot a középkorból és lerakta egy modern nemzet alapjait. Elődünk Széchenyi István és Kossuth Lajos.
Utódai vagyunk az európai és a magyar liberalizmusnak, amely korlátozni akarja az állam hatalmát a társadalommal szemben, meg akarja szüntetni az emberi személyiség kiszolgáltatottságát, meg kívánja valósítani a gazdasági élet önelvűségét. Elődünk Eötvös József.
Utódai vagyunk a polgári radikalizmusnak, amely általános választójoghoz, politikai jogokhoz akarta juttatni az egész magyar társadalmat, és amely utoljára érezte át teljes tragikus jelentőségében Magyarországnak a nyugati fejlődéstől való leszakadását. Elődünk Jászi Oszkár, aki nem tett engedményt soha semmilyen színű totalitarizmusnak és nemzeti elfogultságnak.
Utódai vagyunk az európai és a magyar szociáldemokráciának, amely először talált hatékony politikai eszközöket arra, hogy a szegény embert megvédje a kizsákmányolástól, tudatosítva jogát a jólétre. A szociáldemokrácia bizonyította be, hogy a politikai szabadságjogok a dolgozók jólétének garanciája. Elődünk Kéthly Anna.
Utódai vagyunk a magyar népi mozgalomnak, amely radikálisan szembefordult a nagybirtokkal és
a magyar úri társadalommal, és amely nyomasztó politikai körülmények között is folytatta harcát
a társadalmi demokráciáért. Elődünk Bibó István és Szabó Zoltán.
Utódai vagyunk az 1953-1956 közötti pártellenzéknek, amely szembeszállt a sztálinizmussal, és pártja parancsánál többre tartotta a nép akaratát. Elődünk Nagy Imre.
Utódai vagyunk annak a szövetségi törekvésnek, amely a Charta `77-tel való szolidaritást kinyilvánította, és 1977 óta egyesítette a demokratikusan gondolkodókat Magyarországon.
Elődünk Donáth Ferenc
Harcolunk a természetes közösségek önrendelkezéséért:
- a területi közösségek autonómiájáért és háborítatlanságáért, a községek, városok és tájegységek önkormányzatának jogáért;
- a vallási közösségek szabad működésének jogáért;
- a származási közösségek önszerveződésének és önmeghatározásának jogáért, olyan államjogi státusban, amilyet igényelnek.
Harcolunk az életforma szabad megválasztásáért és az ennek alapján történő közösségekbe tömörülés jogáért.
Harcolunk azért, hogy a modernizáció ne a természet „legyőzését” jelentse, hanem békés és kímélő együttélést a természettel.
Harcolunk a nemzeti szuverenitásért:
- az állami függetlenségért;....................stb.

Na, ez egy részlet az SZDSZ pártalkotmányából. Kb. ilyen szintű ez a Fidesz alkotmány is. Szerintem még a szövegírójuk is ugyanaz. Elvégre egy helyről indulta, csak Viktor még jó időben váltott. Végnélküli értelmetlen szófosásért sohasem kellett a szomszédba menniük.

Jofiu 2011.03.15. 15:42:19

@Hajszás Láncos: Ha nem egy alaptovenyrol lenne szo, amit mindenkinek es minden torvenynek tiszteletben kell tartani es alkalmaznia, akkor nem emlitenem, ha fossak a szot.
Egy apro fogalmazasi valtoztatas is szamithat, hat meg ha szofosnak.
Hogyan kell ertelmezni ezt az uj, terjedelmes reszt?

Na meg ha nincs erdemi valtoztatas, csak felszines, akkor szep dolog ez az elavult regi torveny, meg hasolo szovegek.

Jofiu 2011.03.15. 15:48:45

@Dendrobatidae:
Na az is szep. Korulmenyes szofosas.
Kicsit zavar az ilyen egy alkotmanynak nevezett dologban.
Torvenyrol lenne itt szo, nem pedig politikai naggyulesrol ahol lehet csapolni a nagyzolo szavaknak.
Hogy fog kinezni ezek utan egy adotorveny vagy egy Btk.?
"Hiszek egy smasszerban, mindenhato hatalmaban".
"Vallom, hogy az adoellenorok mindenki boldogulasaert elo szentek"
Igy?

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.15. 16:00:06

@Dendrobatidae: Tudod, az az érdekes, hogy én ezzel az Elvi nyilatkozattal azonosulni tudok.

(Tegyük fel, nem látom, kik csinálták és mit tartottak meg belőle...)

2011.03.15. 16:01:11

@global001: Engem a pofázás egyáltalán nem érdekel. Csak a tettek. Az pedig nincs. Csak a szájkarate meg a megszorítások. Annyival azonban tartozunk az igazságnak, hogy Gyurcsótány sem volt híján a cinizmusnak. De nem ez a lényeg. Hanem hogy a fidesznek nincs programja, a fidesz nem készült fel a kormányzásra, a fidesz most beadja nekünk a kegyelemdöfést. 2010-ben a lakósság 1/3-a élt a létminimum alatt, 2014-re mennyi lesz ez a szám? Hol van már az egymillió koldus országa... a horthy-fasizmus, amivel kádár alatt ilyesztgettek minket, mára vágyálommá szelidült. :-(

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.03.15. 16:06:36

Ők benyújtották ezt, én meg felkínálom nekik a ló, egy bizonyos alkatrészét, népgazdasági hasznosításra. Mert ezen nagy szemfényvesztő duma mögött azért tudjuk, hogy kb. sima jogászi sunnyogás és stiklis jogászkodás áll. Szemfényvesztés. Mint az eddigi teljesítményük.

2011.03.15. 16:08:13

@Jofiu: Hát igen, egy törvénynek műszaki precizitással és félreérthetetlenül kellene definiálnia a jogokat és kötelességeket. E helyett teleszarták az egészet lózungokkal, amibe később azt magyaráznak bele, amit csak akarnak. És ezt így fogja megszavazni a sok bólogató mameluk, és minden marad a régiben. Tulajdonképpen ami itt folyik, nem egyéb, mint a nyilvános kicsúfolás a nép azon jogos óhajának, hogy a választási rendszer és az államberendezkedés változzék meg. Hiszen az új alkotmány ideája pontosan ezért került terítékre 2006-ban. Oszt most ezzel a nesze semmi, fogd meg jól szarral akarják betömni a pofánkat, miközben kóka lakomájának morzsáit szedegetik a háttérben.

Dendrobatidae 2011.03.15. 16:16:57

@Gyalogfenyő: Hát persze, látatlanban ez is jól hangzik. Csakhogy így húsz év után már tudjuk mi volt mögötte. A nagy büdös semmi.
Nekem pont az a gondom, hogy Magyarország egy operettország. Mintha egy vígoperettben élnénk. Kacagányos, turulmadaras, nemzetiszín hazafiak, munkásbarát baloldaliak és jogvédő liberálisok.... mind egy előadás szereplői. Betanult szerepekkel. A közönség pedig tapsol. Hol ennek, hol annak, de tapsol.
De aki már unja ezt a habos-babos színelőadást, (mint pl. én) annak kicsit kezd elmegyógyintézet hangulata lenni ennek egésznek.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2011.03.15. 16:43:49

Ez az égés, hol vannak ehhez a cocik... Fizetett statiszták... :) Wazze, Viktorka nem is beteg...
www.origo.hu/itthon/20110315-penzert-szerveztek-kozonseget-a-marcius-15ei-unnepsegre.html

Gyalogfenyő (törölt) 2011.03.15. 16:46:32

@Dendrobatidae: :)
Ez inkább szomorújáték. Amit korszerűbben tragikomédiának nevezhetünk.
Nekem folyamatosan van egy olyan érzésem, hogy dörgölőznének a nemességhez, talán ezért kell vármegye. (De "azok" más formációkban vannak.)

Horizont 2011.03.15. 17:02:14

@Boli:
Égések hete! Egy égés Szanyinak, egy égés Orbánnak!
Nekünk meg a sanyarú valóság jut!

2011.03.15. 17:15:16

@Dendrobatidae: Pedig a legérdekesebb részek a színfalak mögött zajlanak. Gyakorlatilag akiket ártalmatlan bohócoknak vélsz, javainkat elvették, és eladtak minket rabszolgának, bizony. A színpadon halálos ellenségek, de előadás után a művész-büfében puszi-pacsi, és együtt röhögnek az idiótákon, akik azt hiszik, hogy az előadás a valóság.

Cateran 2011.03.15. 17:17:28

@na__most__akkor:
Igazad van "IQ vagy mialofasz".... Ugyan halvany gozom sincs mi koze az ekezettel valo irasnak az iqhoz,de sebaj..azt tudom,hogy en peldaul azert irok ekezet nelkul,mert angol az op. rendszerem,angol a billentyuzet-kiosztasom es angol a billentyuzetem...de biztos azert, mert hulye vagyok...(es semmi koze ahhoz a tenyhez, hogy angliaban elek...)
Szoval csak remelni tudom,hogy nem te vagy nalatok a csalad esze...

fokabacsi 2011.03.15. 17:43:53

@becsoccsent: "egy szot sem szoltam volna, leven nem vagyok nyeltannaci. viszont furcsa, hogy olyanok fikaznak masokat azert, hogy hasznalnak ekezetes karaktereket, akik nem tudnak helyesen irni. van az a sztori a szalkarol es a gerendarol, olvassatok utana"
Bizony ! Nem is szólhatsz, mert szinte nincs egy szavad ami megfelelne a magyar helyesírás szabályainak..

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.15. 17:47:40

@fokabacsi:
azért ezzel a nickkel, fura izélgetni azt aki ékezetek nélkül ír :)

Semmi baj azzal ha valaki ékezet nélkül ír. Ezer és egy oka lehet.
Azzal már van, aki nem tudja elolvasni :)

Horizont 2011.03.15. 17:50:48

@Conv:
Én el tudom olvasni, de fenemód idegesít, és bántja a szemem:)
Bennem van a hiba?:)

fokabacsi 2011.03.15. 18:07:04

@Conv: Romboljátok csak a nyelvet !
Itt szabadon szarba szokkenhetnek a gondolataitok !

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.15. 18:11:24

@Horizont: no, ha el tudod olvasni akkor nincs olvasási gondod, ha zavar az meg olyan, hogy vannak dolgok amik zavarnak, de így működik a világ :)

Nem várhatod el senkitől, hogy ne írjon ide, mert olyan helyen él, vagy dolgozik ahol a magyar billentyűzet és a magyar oprendszer nem beszerezhető, esetleg nem ért a magyar karakterészlet telepítéséhez/nincs hozzá jogosultsága a gépen.
- Külföldön él, a munkahelyén nincs a munkaállomáson/gépen jogosultsága nyelvi karakterkészletet váltani
- Külföldön tanul, az iskola idegen nyelvű oprendszer licenszét adja neki akár a géppel együtt, nincs jogosultsága a gépen karakterkészletet váltani
- Itthon él, de a munkája megkívánja, hogy idegennyelvű karakterkészlettel dolgozik, sőt csak ilyen van telepítve a gépre a munkahelyen
- Itthon él, olyan gépe van amin idegen nyelvű oprendszer van csak (ócsón vette az ebayen vagy külföldön)
stb. a lehetőségek sora végtelen miért nincs ékezetes karaktere.

Senkinek nem árt vele. Engem jobban zavar az ha nem használ valaki mondatvégi és mondatközi írásjeleket (vessző, pont, felkiáltójel, stb vagy ezeket halmozza ész nélkül) esetleg szóközöket nem használ az írásjelek esetén, vagy rosszul használja, pl.:

ez egy mondat ez pedig egy másik mondat
ez egy mondat . ez pedig egy másik mondat!!!!!!!!!!!!!!!
Ez egy összetett mondat ugyan de baszik benne lenni bármiféle írásjel nehogy értelmezni lehessen a mondatot Pedig itt már egy másik mondat kezdődik de laszarja.
aztán van a sülthülye akinem jól használja az írásjeleket.Nemhagy szóközt a mondatvégi írásjeleknél.Ez is idegesítő.
Meg az is amikor szóközt rak minden egyes kibaszott írásjel elé , mögé , akármit , akárhogyan ír !

Szóval, szerintem nem az ékezetes karakterek hiánya az ami bosszantó, hanem a hülyeség.
Bár én is szoktam csak kisbetűkkel írni, amikor a meló miatt ki van lőve a véletlenek elkerülésére is a nagybetű, de a z írásjeleket használom.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.03.15. 18:19:52

@Horizont: @fokabacsi: @Conv: @Cateran: @surcapisca: @Alamio: / bocs azoknak, akiket kihagytam /
éés persze a topic indító nyelvanalítikus mesternek:
@na__most__akkor:

. .. , . .. . , ,, . . .. .. . , . ..

(köszönetem @Dövan:-nak)

Horizont 2011.03.15. 18:22:55

@Conv: Szép magyar anyanyelvünk kibelezve:) Persze engem is sok minden más is zavar. De őszintén bevallom, hogy örülök, hogy bejött ez a blogimádat és itt legalább sok olyan ember is ír, aki már nem iskolás és nem is ír, nem is olvas! Itt legalább megteszi. Szerény dolgokkal is be kell érni:) Sokan nem szerették a nyelvtanórát:) Bár a tartalommal sokkal több baj van. Nálam a mélypont a mérhetetlen gyűlölködés a másik iránt. Ez kiváló helyesírással és ékezetek használatával együtt is a "mélybe" taszít!

@Marcellusca (I'm happy):
A szocializmusban ki kellett mennünk május elsején felvonulni, utólag megszólja mindenki. Most meg pénzért mennek ki, hát szóhoz se jutok. Akit megkérdeztek, pénz nélkül egy se ment volna ki:(
1972 március 15-én a barátnőmmel együtt szó szerint hazazavartak a rendőrök a várból. Jó kis balhé volt.Pénz nélkül.

gramercy 2011.03.15. 18:29:04

@fokabacsi: te meg analizald csak

a nyelveddel

skicc pali segget

Horizont 2011.03.15. 18:32:52

@szorokin: na de én nem gondoltam se mélymagyarra, se más magyarra:DDDDD

@gramercy: na de most ezt miért???

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.15. 18:37:07

@Horizont:

Gondolom smittpali úgy jött a képbe, hogy Ő is a legotrombább helyesírással tett nyilatkozatot a magyar nyelv megvédésére.

Horizont 2011.03.15. 18:42:30

@Conv:
Hahahaha már jó lesz dolgozni menni, mert lelassultam:)
De ilyen felajánlást tenni? Szegény fokabácsi:))))

fokabacsi 2011.03.15. 19:02:11

@gramercy: Te meg az enyémet B+! De bekaphatod, csak megkeresem a krétát,és megkrétázom neked, meddig, mert olyan mohó vagy ! :-)))))

Pretoryan 2011.03.15. 20:14:48

A legnagyobb baj mo.-gal hogy nincs politikai kultúránk. Magyarországon van nagyjából egy radikális jobb oldal, ami nem túl szalonképes, ahogy a radikális oldalak általában nem azok! Van egy liberális "öko" pártunk ami súlytalan, van két populáris pártunk aminek csak a színe más, a tartalma ugyan az (szarrá rabolni az államot az embereket pedig egyre súlyosbodó terhekkel megrokkantani).

Nincs jobb oldal, olyan igazi, konzervatív ember ritka mint a madár, liberálist keverik a zsidó nagytőkével az SZDSZ miatt, ami erős tévedés, és bal oldal, egyáltalán nincs. És akkor még ne is beszéljünk olyan Magyarországon ismeretlen kombinációkról mint "liberális jobb" vagy "konzervatív bal". Tőlünk nyugatabbra viszont ezek a kombinációk erősek, mivel szélesebb spektrumban tudnak gondolkodni, és tőlünk borzasztóan hiányoznak.

Bee-zony 2011.03.15. 20:25:45

Nem gondoltam volna, hogy valaha is egy nézeten leszek bármely SZDSZ-essel, de ezeket a dolgokat korrekt módon (és pártszimpátiától-ellenszenvtől függetlenül) csak egyféleképpen lehet látni.
A Fidesz „csodákra” képes: egy platformra tudja hozni az egyébként széttagolt ellenzéket saját magával szemben. Ez is valami, kétségkívül.
A kérdés (az egyik a sokból) pedig még mindig ugyanaz: kinek hiányzik a Vajk-István kontra Koppány szembenállás és polgárháború a XXI. században?
Nem jogállami az új alkotmány tervezete
index.hu/belfold/2011/03/15/nem_jogallami_es_megoszto_az_uj_alkotmany_tervezete/
„A hétfőn benyújtott alkotmánytervezet nem felel meg azoknak az ígéreteknek, amelyekkel azt a kormánytöbbség az utolsó hetekben beharangozta. Az a szöveg, amit benyújtottak, a meglévő köztársasági alkotmányt nem véglegesíti, hanem alapjaiban forgatja fel. Az sem igaz, hogy nem változik az állam közjogi struktúrája. Erről Kis János filozófus, az SZDSZ egykori elnöke beszélt kedd délelőtt a Nyílt Társadalom Intézet Archívumának épületében.”
„A preambulum Kis szerint elválaszthatatlanul összekapcsolja az alkotmányozó etnikai nemzetet a vallásossággal. Minde(n)kitől elvárja, hogy a szöveg élén álló fohásszal, a Himnusz első sorával is azonosuljon. Kis szerint azonban a himnusz olyan időben íródott, amikor a nyilvánosság nyelve a vallásosság volt, ezért akkor is és ma is mindenki számára elfogadható. Közel 200 évvel a Himnusz születése után egy világi állam új alkotmányának elején azonban ez a szöveg a sz(e)kularizáció tagadását jelenti. Olyan alkotmányt hoznak létre, amivel tudatosan megosztják a népet: az egyik részére szabják, a másikra viszont rákényszerítik.”

gramercy 2011.03.15. 21:37:06

@Horizont: en egy gombnyomassal kifogtam, ize, kiszurtem a fokat :D

Horizont 2011.03.15. 21:47:58

@.Pierre Bezuhov.:
Mit lehet erre írni? Megyünk vissza az időben:(

Most hallgattam meg a neved mellett lévőt:) Köszi, szuper volt:)))))

@gramercy: Én senkit ki nem szűrnék, mert meghalnék a kiváncsiságtól, hogy miről írhat....:))))

minyimaaa 2011.03.15. 22:18:30

népek OFF, erősen, de lehet belőle ON, ha lesz poszt

onthespot.blog.hu/2011/03/13/tokio_japan#comment-form

rövid történet: lejött a poszt, h aranyifjaink mennek a földrengés helyszínére, mint
"újságírók" (wtf, hogy mi alapján és hogy szerezték e titulust, stb)
aztán a kommenterek szétszedték őket, - ahogy kellett/megérdemelték, - azaz istenesssenn.
erre gyorsan levették őket a címlaprúl a zindexesek, mer már égő volt.
mos meg aranyifjaink elmentek a zorigóhu ...

KELL A ZSÉÉÉ, KELL A PROFIT .

www.origo.hu/nagyvilag/20110315-itt-nincs-mit-keresni-helyszini-riport-japanbol-az-on.html
---------------------------

és nemtomméé, de ez engem annyira, de annyira felb.szott,
... bicskanyitogató
csak lehet azé, mer nem vagyok luxus-aranyifjú és nem tolták alám a soksok zsét és így nem termelhetek profitot mások szenvedéséből, nyomorából (azaz a földrengésről írott exluzív riportjaimmal)

nemtom. de kibaszottul idegel.

Szerintetek ??

2011.03.15. 22:26:19

@Pretoryan: Van baloldal: MUNKÁSPÁRT. Csak éppen az egész baloldali eszme iszonyatosan le van járatva és össze van mosva a sztálinizmus bizonyos elemeivel, pedig az annak csupán egy alfaja.

dekol84 2011.03.16. 00:05:51

@Rob67: "Anyám felsikkant: jaj, jut is eszembe. Ereszt a vécé, meg kell javítani apádnak. Nagyon nagy a szarszag... :) "

Valóban nagy a szar szag! Az egész országban! A szar fityisz szaga tölti be a levegőt ami az áporodott, 20 év rothadását magánviselő zorbánéval vegyülve valódi bűzorgiát kelt országszerte! Facsarja az orrot, a zemberre az okádási ingert hozza! Ideje lenne egy kiadósat szellőztetni, hogy a Széll kivigye ezeket a faszokat, de a nagyon messzi büdös picsába!

Jofiu 2011.03.16. 02:29:33

@dekol84: te most direkt irtad a hitvallas hatasvadasz stilusaban a kommented, vagy eleve ez a stilusod?
A felhaborodas ertheto.
Csak feltunt, hogy az uj alkotmany hitvallasa sem jobb stilusban irodott mint a te kommented. Igaz szalonkepesebben, de a stilus ugyanaz.
Hatasvadasz.

eszkep 2011.03.16. 08:42:10

@Rob67: "A kedves ősfideszesek nem voltak benne könyékig annak az alkotmánynak a létrehozásában, amit most annyira lecserélnének?"

És a hét legidiótább hozzászólása címet már az első munkanap ki kell osztanunk...
1949-ben, "ősfideszesek"??? Ja igen, és 1944-ben pedig ők hiúsították meg a kiugrási kísérletet is...

eszkep 2011.03.16. 08:45:05

@Conv: A "hét második legidiótább hozzászólója" titulus kiosztása sem váratott sokáig magára...
A "létrehozás" és a "módosítás" között "árnyalatnyi" különbség azért van... Amúgy '90-ben igazán "számottevő" politikai erő volt (?) a FIDESZ, mi?

eszkep 2011.03.16. 08:46:55

@dekol84: A "hét legprimitíbvebb hozzászólója" titulus sem váratott sokáig magára. Igazán tárgyilagos, informatív és objektív szösszenetet sikerült összehoznod... mennyit gondolkoztál rajta?

eszkep 2011.03.16. 08:50:06

laspalmas
Kösz a "gyorselemzést", a nívós, objektív gyorselemzést egy igazán objektív médiától.

"Ez elvi lehetőséget adhat arra, hogy csökkentsék a rokkantak, özvegyek, munkanélküliek már most is létminimum alatti segélyét"

Abból, hogy konkretizálnak egy eddig "levegőben lógó" fogalmat, milyen messzemenő következtetéseket képesek levonni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.16. 08:52:10

@becsoccsent: A magyar összefogásos dumádat nem értem, mire írtad.

A fröcsögés meg azt jelenti, hogy másokat (nagyrészt ok nélkül) vehemensen szidalmaz, élőszóban még a nyála is fröcsögne :D

Na szóval, amíg nem mondod meg, hogy hol nem írok, illetve mit, helyesen, addig teljeséggel üres beszólogatás, amit csinálsz. Én is tudom, hogy nem tökéletes a fogalmazásom, szóval...

Egyébként ha már az ékezet nélküliségnél tartunk, ha már nincs ékezeted, attól még lehet nagybetűket használni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.16. 08:54:35

@Hajszás Láncos: Na ami itt folyt 40 évig, azután magyarázd meg, hogy van pozitív oldala...
Meg aztán, utána jött a "baloldali" Petike-Ferike-Grdonka kormányzás, aminek ugyan sok köze nem volt a baloldalisághoz, de mivel annak vallotta mahát, hát még jobban elásta.

becsoccsent 2011.03.16. 09:17:22

@fokabacsi: " Bizony ! Nem is szólhatsz, mert szinte nincs egy szavad ami megfelelne a magyar helyesírás szabályainak.. "

ha az ekezetet felteszed, aztan odakepzeled a nagy kezdobetuket, akkor az en irasomban nincs helyesirasi hiba, a tiedben viszont igen. ennek tukreben nem ertem, mire van nagy arcod.. tanulj meg helyesen irni, aztan johetsz vissza kifogasolni :)

@ColT: oda is irtam neked, melyik hsz-ben hibaztal. ha meg ezutan sem talalod meg, kerj meg valakit, hogy segitsen.

fikat attol nem fogadok el, aki helyesirasi hibakat vet. ha kifogastalan stilusban, hibaktol mentesen megy, akkor lehet jonni a kisbetukkel, meg az ekezet nelkuli karakterekkel.

addig mindenkinek kuss van.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.03.16. 09:30:06

'napot náczi söpredék!

"munkahelyi ártalom" okán meg kell(ett) néznem az eme remekművet (a tartalmával kapcsolatban inkább no comment), de egy valami kiszúrta a szememet. és az nem más, mint az igénytelenség.

www.parlament.hu/irom39/02627/02627.pdf

ez ugye a HIVATALOS verzió, amit az Országgyűlésnek nyújtottak be. nem is tudtam, hogy Magyarország zászlaja a "fekete-fehér-fekete", illetve, hogy a címer is emígyen néz ki.

a slusszpoén:

www.mno.hu/upload/docfiles/1103/alaptorveny.tervezet.pdf

ez már színes :DDDDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.16. 09:30:55

@becsoccsent: Pont te szólsz be? Akkor képzeld oda az én kommentembe a helyes alakot, ha minket nem kell, hogy zavarjon a nagybetűk hiánya...

Amúgy igen, hiba lehet (még mindig nem tudom, hol, ugyanis a franc ér rá veled szórakozni), de az hiba, amit te csinálsz, az meg szándékos... El lehet dönteni, melyik a nagyobb gáz...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.16. 09:33:52

@becsoccsent: Na már leesett, hogy az a komment közepére berakot valami akart az "odaírás" lenni. És mi vele a baj? Haljak meg, ha látom.

fokabacsi 2011.03.16. 12:17:14

@becsoccsent: ha az ekezetet felteszed, aztan odakepzeled a nagy kezdobetuket, akkor az en irasomban nincs helyesirasi hiba, a tiedben viszont igen. ennek tukreben nem ertem, mire van nagy arcod.., aztan johetsz vissza kifogasolni :)
Ekezetet nem ismerek ! Ékezetet , ekézetet igen . Tukrem sincs. Ertem az melyen allat? Johetsz az mi? A te egybefolyó tagoltság nélküli izraeli szófosásodra kíváncsi valaki?
ilyen "helyesirasi" hiba van az én írásomban? tanulj meg helyesen irni-helyesen : Tanulj meg helyesen írni.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.03.16. 13:42:36

@minyimaaa:

engem is felbaszott.
itt a friss cikkük.
onthespot.blog.hu/2011/03/16/saigon_vietnam

már utalják a pézecskéjüket exkluzív riportjukér'.
mer megérdemlik.

profitáljanak csak a katasztrófából.
remélem sugározni is fognak egy kis fényt a sötét magyar hon-ra/-ba....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.16. 13:44:20

@minyimaaa: ű

Miért, hova menjenek forgatni? A Rózsadombra? Szerintem kurva jó riportokat csinálnak, megvan az összes ...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.03.16. 14:13:42

@eszkep:
"A "létrehozás" és a "módosítás" között "árnyalatnyi" különbség azért van... "

szia fidióta.
mesélj hol beszéltem módosításról vagy létrehozásról.

a fidesz "rendszerváltó" párt volt, 22 fővel a parlamentben, szóval, igen, számottevő politikai erő volt 1990-ben.

becsoccsent 2011.03.16. 18:34:44

@fokabacsi: helyesen: Tanulj meg helyesen irni!

gyoker :P

@ColT: ha nem tudod, miert helytelen az a bizonyos mondat, kerj meg valakit, hogy segitsen. de lehetoleg ne fokabacsit, ha jot akarsz magadnak ;)

fokabacsi 2011.03.16. 18:53:02

@becsoccsent: "Tanulj meg helyesen irni! " ideje lenne , ha megtanulnál ! Az " ír " szó hosszú " Í " vel írandó !! Ír, úr ír, íródeák.
Hány osztályt jártál te nyelvtantanár? Nem lehet kapni izraelben magyar ékezetes programot?

becsoccsent 2011.03.16. 21:12:22

@fokabacsi: ejnye, elragadott a hev, hogy egyre tobb helyesirasi hibat vetesz? :)
@ColT: nem tudod, mit hibaztal, tehat szemelyeskedsz? nezz magadba inkabb, toled ez nem ereny.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.17. 03:13:17

@becsoccsent: Nem személyeskedés volt, csak egyre gyanúsabb, hogy valójában csak az agyam akarod felb*ni... És megállapítottam, mostanra milyen színvonalra süllyedt a társalgás. Ha akkora nagy korrekt vagy, hát mondd meg, mi nem tetszik...

fokabacsi 2011.03.17. 07:28:26

Nyomassatok egy "szűrést" legyetek szívesek erre a becsocsant-ra . Köszönöm.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.17. 09:51:14

Csak most!
Nylevtannáciknak ingyenes utazás a grammablogra, azonnali indulással!

dalos 2011.03.17. 19:36:18

Azt nem tudja valaki, hogy az aranybulla ellenállási záradékát mikor vezetik be újra???
A pallosjogot a bankok és a hitelezők már úgy is megkapták!

2011.03.17. 19:56:47

@ColT: Ha neked magyarázni kell, akkor már régen rossz. Élvezd és dícsérd a feudális kleptokráciát, ami most van, oszt sose láss jobbat!

Jurganov 2011.03.17. 20:52:27

igazából azt nem értem teljesen, hogy mi ez a sírás. vissza lehet nézni, elég sokan akartak itt királyságot, most épp az épül. így jártunk, olyan ez is mint a hasmenés:" ha menni kell, akkor menni kell".

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 05:15:16

@Hajszás Láncos: Szerintem te megint nem értetted, amit írtam...
...sajnos a kommunizmus, mint eszme, már rég elsikkadt, még ha annak idején jól is volt kitalálva. Az 1910-es években, amikor a cári hatalmat döntötték meg a kommunisták, bármilyen más eszmével az élükre lehetett volna állni, követték volna.
Nem annyira az eszme volt ott sem a lényeg, csak hogy az urakat elkergessék, akik sanyargatták őket.

Amúgy te milyen pozitív hatásait láttad 1945 óta a magyarországi kommunizmusnak? Mesélj, kíváncsi vagyok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 05:16:29

@Hajszás Láncos: Jah igen, szóval a "szocializmus" számomra nem jelentett ennél jobbat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 05:23:40

@Hajszás Láncos: Jah meg hogy kleptokrácia; igen, most kiderül, ha valaki sumákol; a szocializmusban ugyanez a lopás büntetlenül mehetett, mert nem derült ki, mert ugye a sajtó nem írhatta meg, hogy miből épülnek a vezető káderek dácsái, ugye? Meg bizonyos köröknek szolgálati autó, lakás, te meg várhattál rá éveket... Tényleg sokkal korrektebb volt...

2011.03.18. 06:30:19

@ColT: A kommunizmus eszméje annyira forradalmian új, hogy csak az igazán nyitott, haladó szellemű emberek tudják magukévá tenni. Ezért az "urak elkergetése" után szükség van néhány szigorú átmeneti intézkedésre a reakció letörésére. Ezt ismerte fel Sztálin. Aki egyébként simán a gulágra küldte a saját puszi-pajtijait is, ha csak a legkisebb gyanú is felmerült velük szemben, hogy saját hasznukat keresik a pozíciójukban. Magyarországon azért sok pozitív hatása volt a "kommunizmusnak". Elsősorban faluhelyen volt érezhető a javulás. A horthy-fasizmus alatt gyakorlatilag középkoriéletszínvonal volt az általános: komfort nélküli vályogház, petrojlámpa, teknőben mosás, társadalombiztosítás egyáltalán nem volt, szegénységi betegségek (TBC, paraziták stb) annál inkább. Ezt kb. húsz év alatt tökéletesen felszámolták. Városokon is hatalmas tömegek kaptak egészséges, összkomfortos, (a kor színvonalán) korszerű panellakást, megszűnt a munkanélküliség, elterjedtek bizonyos fogyasztói javak, amelyek a háború előtt elérhetetlenek voltak a széles tömegek számára (autó, frizsider, filmfelvevő stb). Összeségében nézve a hetvenes évekre a széles tömegek sokkalta közelebb voltak a világszínvonalhoz, mint a háború előtt valaha is. Aztán újra bevezették a kapitalizmust, és most megint fényévnyi távolságra vagyunk, a magyar nép által megtermelt javakat föléli az offshore újburzsoázia, a többieket meg direkt gonoszságból, pitiáner rövidtávú érdekek miatt tönkretették, lásd cukorgyárak esete. EZ A RENDSZER SZAR. A KAPITALIZMUS NEM A JÖVŐ, HANEM A GYÁSZOS MÚLT, AMIT EL KELL TÖRÖLNI.

Jurganov 2011.03.18. 08:21:27

@ColT: azért egyrészről nem került annyiba a vezetőség dácsája mint amennyit most csak egy útépítésből ellopnak, plusz lehet, hogy várhattál éveket egy autóra, most meg megveszed, majd elviszi a bank(vagyis se pénzed se autód). a kapitalizmus 2 dologban jobb, egyrészt mert a peonoknak biztosít egy álmot (amit sosem érhetnek el, de legalább vágyakozhatnak valami után), másrészt mert a kapzsiságot-mint egyetlen szükséges emberei tulajdonságot-tolja az előtérbe.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 11:49:25

@Hajszás Láncos: @Jurganov: Szerintem ehhez nem kell többet hozzáfűzni. Ha olyan nagyon tetszik, akkor menjetek Koreába, ott is olyan jó. Amúgy az 50-es évek után teljesen általánosan emelkedett az életszínvonal, főleg a háború utáni újjáépítés miatt. Valószínű a Horthy-rendszerben is lezajlott volna ez a folyamat, hogy a falu felzárkózik a városokhoz. Mivel az piacgazdaság lett volna, igény tuti lett volna a komfortra.

A szoci fejlesztés meg egy elég erőltett dolog volt, mert gondolj bele, miből valósult meg? Nem hős gazdaságunk teljesítményéből, mert elég sok külföldi hitelt kellett felvenni...

Hogy a dácsa nem került annyiba? Honnan tudod? Honnan tudod, mire költöttek, és mennyit? Mert érdekes, a boltokban semmi nem volt, kicsit feljebb meg azért akadt tej-vaj... Nem kicsit volt visszás.

Amúgy a jelen gazdaságban viszont van lehetőséged felemelkedni. Nem mondom, hogy ez a vadkapitalizmus jó így, de ez helyi jelegzetesség; nézz szét kicsit nyugatabbra, ahol kultúra is van, nem csak ez a szoci érából örökölt barbarizmus.
És amúgy ha hülye módon veszed fel a hitelt, akkor persze, hogy viszi a bank az autót. Ja, kérem amíg a takaród ér. Nekem is ezért van 20 éves autóm, de nincs hitelem.

Sztálin meg beteg volt, pszichopata, üldözési mániás. Azért szórta ki a puszipajtásait.
Ha belegondolok, hány embert öltek meg, hát azért nem tűnik olyan fényesnek az az időszak.
Jut eszembe, ma itthon nyugodtan szidhatod a politkusokat, és a rendszert is, nem visznek el...
A nagyonszép 50-es, 60-as években pedig azért ez elég könnyen megtörtént... Meg az is, hogy kivégeztek, mert csak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 11:50:45

@Jurganov: ja, igen, a szocializmus pedig még álmokat sem hagyott, lehettt tespedni; olyan is volt, persze kivéve, aki felnyalta magát, de kösz, nem, az nekem sosem ment.
Igazából szerintem nektek ez hiányzik, hogy a seggetek alá toljanak mindent, de az sajnos eléggé utópia.

2011.03.18. 16:51:34

@ColT: Te a saját feltételezéseidet és propaganda brossúrákból összeszedett tévképzeteidet állítod szembe a történelmi tényekkel. Sajnálom, de arról nem tudok vitatkozni, hogy "mi lett volna ha" csupán arról, hogy MI LETT. A kapitalizmus a szocializmus előtt is, a szocializmus után is nyomort és szenvedést okozott, adódik a következtetés, hogy a kapitalizmus rossz. Hogy mi lett volna ha 49-től 89-ig kapitalizmus van, azt meg senki sem tudhassa, max találgatni lehet. Mint a lottószámokat.

fokabacsi 2011.03.18. 17:20:40

@Hajszás Láncos: Meg kell nézni az Osztrákokat, hol vannak ! Aztán lehet a retek bolsevizmust dicsérgetni. A bolsevizmus azon bukott meg, hogy rengeteg ember azért járt be a munkahelyre , hogy kipihenje magát . Mikor szóvá tettem, én voltan a "demagóg! Három váltásban "dolgozott" 29 ember, ebből effektíven 21 volt akit lehetett használni.Nyolc meg a töltelék. Négy év múlva összeborult az egész ! Úgyhogy te pont ne beszélj propaganda brossúrákról.

fokabacsi 2011.03.18. 17:25:48

@Hajszás Láncos: Te tudsz még hülye brossúra dumát nyomatni!? "Ezért az "urak elkergetése" után szükség van néhány szigorú átmeneti intézkedésre a reakció letörésére."
Elkergették tönkretették pl. a falusi értelmes gazdálkodni tudó embereket , mert volt valamije , nem a kocsmába hordta a hasznot mint a lumpen pártfunkci, meg kellett a háza a párttitkárnak ! Egyedül te vagy itt aki nyomatja a hülye sztalinista brossúra dumát ! Ezért kár volt a pártgyűlésre járni!

2011.03.18. 17:57:38

@fokabacsi: Miért nem rögtön az USÁ-t? ;-) Ausztria nem összehasonlítási alap, teljesen mások a két ország adottságai.

fokabacsi 2011.03.18. 18:15:19

@Hajszás Láncos: Igen . Teljesen mások ! Értelmes tiszta dolgozni tudó szerető takarékos emberek.
és van egy csomó hegyük. meg fele annyi állami alkalmazottuk mint itt! És nincsenek tele cigánnyal.

fokabacsi 2011.03.18. 18:22:44

@Hajszás Láncos: Még kifelejtettem, hogy onnan kitakarodtak az oroszok '55ben ! Nem ültek a nyakukon a bolsik 42+12 évig.
Az előbb ez rossz helyre ment.

2011.03.18. 18:32:20

@fokabacsi: Na látod, látod. ;-) Tegyük még azt is hozzá, hogy rájuk egészen más békefeltételek vonatkoztak, mint a Hitler csatlósául szegődött Magyarországra, és már láthatjuk is, mennyivel több különbség van a két ország között, mint a gazdasági forma. Magyarországnak inkább a fél-kapitalista Jugoszlávia lehetne összehasonlítási alap - csak éppen ott a különbség nem olyan látványos.

zrobasé 2011.03.18. 18:36:47

@Hajszás Láncos: ajánlott olvasmány: Orwell : Állatfarm
ajánlott országlátogatás : Kuba, Észak-Korea
ajánlott példakép : Pol Pot

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.18. 18:56:39

@Hajszás Láncos: Mondjuk azért a kommunizmus okozta jólétről kérdezz meg pár nem csőkomcsi magyart, meg oroszt is, hogy milyen fasza volt.
Ugyanez lengyelek, románokkal pl.

A vidékről meg annyit, hogy azért kicsit nyugatabbra sem vályogházban laknak még mindig... meg itt sem... Az a fejlődés mindenképp végbement volna.

@fokabacsi: Ennyi, lehet találgatni, hogy akkor mi lett volna, ha itt kidobják a ruszkikat.

fokabacsi 2011.03.18. 19:24:47

@Hajszás Láncos: "Tegyük még azt is hozzá, hogy rájuk egészen más békefeltételek vonatkoztak, mint a Hitler csatlósául szegődött Magyarországra" Meg a türelmi zónában dolgozó nénikéd !
Teeeeee ! Ilyen mondat leírása után neked még van bőr rajta, mást pártbrossúra szöveggel vádolni?
Mert Ausztria mint a Hitler szülőföldje "szocialista" lett 44-ben ugye ??
Milyen iskolád van neked, ?
A 8 általános megvan?

fokabacsi 2011.03.18. 19:28:27

@ColT: Ha bement egy osztrák kocsmába az orosz katona , akkor ők kimentek !Mindenki ! Mert nekik volt gerincük ! Itt meg a zsidóbolsik Sztalin emlőjén (a hosszún) csüngtek az élen Rosenfeld Manóval !

2011.03.18. 20:03:27

@fokabacsi: Hitler Ausztriában született, de Ausztriának ennyi köze volt hozzá, és nem több. Egyszerűen bevonult a Wehrmacht, és Ausztria megszűnt önálló nemzetállam lenni. Ezzel szemben a lovastengerész önként bújt bele Hitler seggébe, és elküldte apáinkat és nagyapáinkat megdögleni Hitler hadüzenet nélküli háborújába Oroszország ellen.

@ColT: Megpróbálom olyan egyszerűen fogalmazni, hogy még te is megértsed:
1938: düledező vályogház, petrojlámpa, teknőben mosás, "mondd mit érlel..."
1972: vadiúj téglaház, villany, televízió, moszkvics, összkomfort, kultúrház, társadalombiztosítás
2010: tartós munkanélküliség, kikapcsolt gáz, megszüntetett vasút, éhező gyerekek, utcai zavargások
Ezek a tények.
A többi meg csak blabla.

fokabacsi 2011.03.18. 21:35:44

@Hajszás Láncos: "önként bújt bele Hitler seggébe,"
Komcsik önként belebújtak Sztalin seggébe.
Nem a kérdésre válaszoltál:
Milyen iskolád van neked, ?
A 8 általános megvan?

Jofiu 2011.03.18. 22:25:56

@Hajszás Láncos:
Azon tul, hogy szerintem is ujburzsoazia van, a masokat kihasznalo uj korszak, azert a korabbi fejlodest nem irnam a kommunizmus szamlajara kizarolag.
Van par egyeb orszag, ahol szinten lekuzdottek a paraziakat meg ilyesmit, sot jobban is, es nem kommunizmus volt.
Kedvenc megvalosult szocializmus/kommunizmus orszagom Svedorszag. Ahol meg par evvel ezelott is arrol lehetett felismerni a cegvezetot, hogy Saab-bol szall ki, nem pedig valami olcso, hasznalt tavol-keleti autobol. Es esetleg volt egy chopperja is. Hetkoznapokban alig volt kulonbseg a menok es a lecsuszottak kozott.
Manapsag valtozik.

Jofiu 2011.03.18. 22:35:06

Az alkotmanytervezetrol pedig tovabbra is a hozzaszolasok elenyeszo resze beszel.
Teljes csondet erzek a liberalis mediaban is e korul a tema korul.
Lehet, hogy csak bekepzelem, hogy ez furcsa?
Valaki latott mar egy jogasztol velemenyt? Lehet, hogy lemaradtam.

2011.03.19. 06:59:45

@Jofiu: Persze, vannak más konszolidált társadalmak is, példul Hollandiát is meg lehet nézni. A kérdés csak az, hogy a szabadablásos kapitalizmusból milyen út vezet ide? Egyes történészek szerint az un "jóléti kapitalizmus" pontosan azért jött létre, mert rettegtek attól, hogy a Szovjetúnió exportálja a bolsevik forradalmat. Kihúzták a dolog méregfogát, mondván hogy tele gyomorral nem lehet forradalmat csinálni. Így volt-e, nem-e, nem tudhatjuk, annyi minden esetre biztos, hogy amióta vége a hidegháborúnak, nyugaton is egyre keményedik a kapitalizmus.

@fokabacsi: Dehogy, a komcsik éppen hogy onnan bújtak ki. Rákosi is, Nagy Imre is éveket töltött Moszkvában a sztálini rendszer apparatcsikjaként. Az lett volna a meglepő, ha elhatárolódnak az öreg Josziftól. De valószínűleg ezt nem is tehették volna meg. A kérdésedet meg leszarom, ismerem már jól a hozzád hasonló szánalmas kis pondrókat, akiknek ha kifogynak az észérvei, megpróbálnak belekötni a másik iskolájába, szemszínébe, etnikai származásába stb, én erre nem vagyok kíváncsi, úgyhogy nem is árulok el magamról semmi személyes adatot, amin csámcsoghatnál, nyomikám.

trojka 2011.03.19. 06:59:54

Arrol mi van, hogy igen tisztelt kisebbségunk szoszoloja, "savanyu pofáju Kállai" kijelentette, POFÁTLANSÁG, hogy öket kihagyták az alkotmánybol. Tegnap hallottam hogy "közelednek az álláspontok". Kállai ur mandátuma lejártáig helyén maradhat. Ezek szerint, azért volt egy kis ejnye-bejnye? Amugy, ezek a majmok nem magyar állampolgárok? Rájuk másik alkotmány kéne hogy vonatkozzon? Állam az államban?

2011.03.19. 07:27:33

@Jofiu: Nincs mit beszélni róla, hiszen konkrétumokat, szemléletbeli újdonságokat nem tartalmaz, csak telenyomták népnemzeti lózungokkal a régit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.19. 14:48:44

@Hajszás Láncos: A moszkvics vagy volt, vagy nem.
3-5-10 év várakozás autóra, telefonra, stb. Hiánygazdaság.

"2010: tartós munkanélküliség, kikapcsolt gáz, megszüntetett vasút, éhező gyerekek, utcai zavargások"
Tartós munkanélküliség a szocializmusban azért nem volt, mert bújtatták. ezt fel tudod fogni?
Tehát azt is, hogy az a rendszer züllesztette eddig ezt a helyet?

Miből fedezték azt a rendszert? Hogy ne legyen munkanélküliség, mert voltak egy gyár egy részegén húszan, amiből 15 lazsált?
Nyugati kölcsönökből b+! És mire volt az jó? Hogy miután az egész összeomlott - ami csak idő kérdése volt - ott álljunk 91-ben a padlóra küldve, üres államkasszával, és olyan adóssággal, hogy még ma is azt szopjuk.

Tényleg, kurva sok értelme volt.

2011.03.19. 15:23:34

@ColT: Na és? Most is 3-5-10 évig törleszted az új autót. ;-) A bújtatott munkanélküliség meg a kapitalizmus között meg az a nagy különbség, hogy a bújtatott munkanélküli nem fagy halálra a saját házában, a mostani meg simán. Az 1960-as évek végén Magyarország külföldi adóssága elhanyagolható nagyságú volt (kb. 0,4 mrd USD). Az eladósodás folyamata a hetvenes években indult meg. 1979-ben 10mrd USD, majd 1989-ben 21 mrd USD az államadósság. Ekkor a szocializmusnak vége szakadt. Most az utána következő "hatékony kapitalizmusnak" köszönhetően 97mrd USD-nál járunk. Úgy, hogy közben a teljes állami vagyon elúszott, és a lakosság a legmélyebb nyomorba süllyedt (a mai Magyarorság kb. 1/3-ad része a létminimum alatt él, de a többiek közül se mindenki van túl messze tőle.) Ezek után lehet fikázgatni a gulyáskommunizmust és bizonygatni, hogy a kapitalizmus igenis jobb gazdasági rendszer, de remélem megbocsátasz, ha csak egy halk kacaj lesz a válaszom rá. ;-p

fokabacsi 2011.03.19. 16:41:04

@Conv: Nem ismerem de rátapintottam a lényegre, mert igen érzékeny lett hirtelen. Biztos ez is ilyen szocietas-os bérfórúmozó !

andrisi 2011.03.23. 17:59:24

index.hu/belfold/2011/03/23/85_szazalek_nem_a_gyerekek_utani_szavazojogra/ - ennek fényében igazán érdekes csak, hogy szinte (!) minden kormánypárti képviselő aláírta, vagy minden képviselővel aláiratták. Idézem a lényeges részt:

"A Fidesz és KDNP képviselőcsoportjából csak egy-egy ember adhat már be a közel egymillió visszaküldött kérdőív kiértékelése alapján valamilyen módosító indítványt az elkészült alkotmány tervezethez. Az országgyűlésben benyújtott dokumentumot előterjesztőként ugyanis aláírta a két frakció összes tagja, a Fideszből 225, a KDNP-ből 36 képviselő, csupán Lázár János és Harrach Péter nem szerepel a névsorban. A parlamenti szabályok alapján az előterjesztő nem nyújthat be módosító indítványt beadványához, így ezt már csak a két frakcióvezető teheti meg, valamint a parlamenti bizottságok."

Jurganov 2011.03.25. 20:50:48

@ColT: most olvasom, hogy mekkora vicceket válaszoltál. kissé szánlak is ezért-hiszen nem igazán megy a gondolkodás-de sebaj, rádhagyom :)

süti beállítások módosítása