Skip to content


       Szűrés lista

Ha itt terem az ellen, ki fogja tudni megtölteni a puskát?

Ha megcsinálnák egyszer a magyar Elnök embereit, nálunk nem dráma lenne, hanem sírvaröhögős sitcom, túl az angol abszurd humoron. Lassan 1 éves a kormány, szóval közeledünk az évadzáró epizódig, látszik, hogy a Nagy Átívelő Szál így az évad végén az alkotmányozás. No, itt aztán kijön minden, ami magyaros.

A mezei fideszesek összefognak a Jobbikkal hogy nehogy kivegyék a vármegyéket a szövegből?
Csodálatos!

Még egy noname "párt" ex-pártállami képviselője is
képes megírni egy alkotmánytervezetet, míg három - megválasztott - ellenzéki párt csalánnal veri a faszát, és arra sem képesek, hogy írjanak egy saját tervezetet?
Csodálatos!

A miniszterelnök úr szerint kb.
mindenki rasszista, ezért nem lesz gyermekek után extra szavazat, de reméli pár év múlva megváltozik az emberek véleménye?
Csodálatos!

Nem lesz népszavazás az alkotmányról, mert a Zembereknek
"túl összetett" egy ilyen 60 oldalas iromány, nem úgy, mint a faék egyszerűségű vizitdíj. És ezt így ki is mondják.
Csodálatos!

A sietség és fordítási nehézségek miatt lett "más" az alkotmánytervezet angol nyelvű fordítása,
hazudja bele Szájer a kamerákba. A Nemzeti Hitvallás szövege pedig  azért maradt ki, mert "ünnepélyes volta miatt nehezen tűri a nyersfordítást".
Csodálatos! A médiatörvény és a Széll Kálmán terv után újra megjátsszák ezt az ovis trükköt, harmadjára három hónapon belül!

Most pedig Pósán László képviselő (egyetemi tanár) felfedezett egy szörnyű ellentmondást a hatályos törvények és az alkotmánytervezet között, "amik még senkinek sem szúrtak szemet, mert az alkotmány úgy szól, hogy Magyarországon a honvédelem mindenkinek a kötelessége, de a honvédelmi törvény azt mondja, hogy nincs sorkatonaság. Ott van a feloldhatatlan ellentmondás az egészben, hogy ha ne adj’ isten hirtelenjében itt terem az ellen, s ha kiosztják a puskát, és aki még életében nem látott puskát, az még meg sem tudja tölteni".

Mert ha meg tudja tölteni a puskát ... (lol, látszik hogy történész, vagy 120 éve nem tölt meg senki semmilyen puskát), akkor azzal aztán ki lesz űzve innen az ellen :)

No, ennyit a modern hadviselésről. Töltsd meg a puskádat és irány a front!

Pósa képviselő úr azonban tovább szövi a gondolatmenetét, egyszerűen csodálatos!

"- Pósán: Régóta mondják szakmai körökből, hogy minimális kiképzést vagy valamit muszáj lenne visszahozni, hogy az alaptörvényben lévő kötelezettséget el lehessen látni.

- A minimális kiképzés azt jelenti, hogy időben lenne minimális kiképzés minden magyar állampolgárnak? Vagy mit jelent ez szerinted?
 - Pósán László: Én azt gondolom, hogy ha a honvédelem kötelezettség, ez a mostani alaptörvényben is így van, akkor annak az előfeltételét, hogy ez megvalósítható legyen, azt igenis hozzá kell rendelni. Még világosabban fogalmazva: olyan emberek, akik életükben nem láttak egy kézifegyvert, egy kézigránátot, egy gázálarcot, én nem tudom, micsodát, azokkal ezt nem lehet megvalósítani. Erre mondtam példának azt, hogy Svájcban, ott az van, hogy ott nem tudom, hány hónap, valamennyi van, hát... (közbeszólás újságírók részéről), de nem úgy van, hogy mindenkinek van, fel van az osztva, hogy melyik kantonoknak hogy, merre, meddig.

- De mi nem Svájcban élünk. Szerinted az mit jelent, hogy minimális kiképzést jó lenne visszahozni? Mennyi lenne az? Egy év? Három hónap? Egy hét? Mi az elképzelésed ezzel kapcsolatban? Mi az a minimális kiképzés?
- Pósán László: Mivel én nem vagyok a katonai ügyeknek azon szakértője, aki meg tudja mondani, hogy mi a minimális időkeret, mi lenne az, ezért nem merem azt mondani, hogy két nap. Mondhatnám ezt is. Miért? Lehet. Fogalmam sincsen! De lehet, hogy két hét. Lehet, hogy két hónap. Nem tudom. Ezt meg kell kérdezni azoktól, akik a mostani hadseregben a kiképzés ügyeivel foglalkoznak. És meg tudják mondani, hogy kérem szépen, géppisztollyal történő lövést, lövöldözést, karbantartást, tisztítást, ez, az, amaz, egy nap alatt meg lehet tanulni, vagy kell hozzá egy hét. Nem tudom. Nem tudom. Én voltam valamikor sorkatona, én az tudom, hogy egy éven keresztül a géppisztolyt azt állandóan ki-be raktuk, szétszedtük, visszapakoltuk, mindent csináltunk vele. De hogy ha keresztre feszítenek, akkor sem tudnám megmondani, hogy három nap után tudtuk ezt, vagy három hét után tudtuk ezt. Nem tudom. Nem emlékszem már erre vissza. Meg kell kérdezni, aki ezt... Halványlila gőzöm sincs. De azt tudom, hogy annak sok értelme nincsen, hogy egy hónapon keresztül fegyverkarbantartással töltsék a sorkatonák az idejüket, mert erre is volt példa egykoron, az baromság, úgy, ahogy van, baromság."

(A sajtótájékoztató teljes szöveg itt elolvasható, csak a legkeményebb idegzetű olvasóknak ajánlom!)

Tanítsanak meg puskát tölteni, kérem!
Kérem, kérem, kérem!!!
Addig a munkahelyemre be lehet küldeni egy közmunkást aki helyettesít!

Megígérem, hogy majd felöltöm az új kacagányomat, elkötöm a lovamat és úgy vonulok be a "Heves vármegyei Horthy Miklós kiképzőtáborba", ahol előbb részt veszek a Káel Csaba rendezte eskütételen a Szent Koronára, magamévá teszem a NER-t és a NENYI-t is (persze nem úgy), átveszem a szolgálati puskámat, megtanulom tölteni és karbantartani, és a derék, adófizető állampolgár után harcos honvédő állampolgár is leszek, aki nemcsak hogy adójából eltartja azt a cirka 25 ezer fős hivatásos katonaságot (akik 45 évesen már húznak nyugdíjba) de két kézzel is kiveszi a részét a haza megvédéséből!

(Gubcsi után Pósán az új kedvenc!)

Facebookon meg is alakult az első csoport a sorkötelezettség visszaállítása ellen. Estére várom a drámai hangú MSZP-LMP sajtótájékoztatót, illetve a könnyes szemű, hálás Jobbikost.

Micsoda ország ez!

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr752787506

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sorkötelezettséget akar a fideszes képviselő 2011.03.31. 15:18:42

"A hogyan veszítsük el a népszerűségünket négy év alatt" című sorozat újabb állomásához (vagy álomásához?) érkeztünk: ma Pósán László fideszes képviselő mondta azt, hogy biza' az Alkotmány értelmében újra be kellene vezetni a sorkötelezettség...

Trackback: Csak az menjen katonának 2011.03.31. 14:13:18

Csak az jöjjön katonának, aki ilyet szeret - tartja a népdalba ágyazott népi bölcsességünk. Amivel minden értelmes és humánus emberfő csak egyet tud érteni. Sőt még a hivatásos katonák többsége is, hiszen a kényszerített katona nem jó katona. Továbbá í...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.01. 20:49:10

@Conv:

ha meg tudod cáfolni @derelyegrádi szellem: gondolatát
AKKOR és CSAK AKKOR
lehet jogos amit mondtál/írtál nekem.

ENNYI.

Állj neki és cáfold meg szellem gondolatát és nálad lesz az igazság.
az én gondolat és kérdés váram meg kártyavárként összeomlik

ha ezt sem látod,
akkor gondolom sokszor bukhattál analízisből v algebrából.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.01. 20:52:35

@szorokin: az összefüggés és az ok nem ugyanaz bazzeg :)))))))))))
emellett megpróbálok megvilágítani valamit annak a pupák szamár formádnak;
szellem a "csak" szót nem a kizárólag értelmében hanem a csakhogy, ámde értelmében használta a mondatban, de ezt te is láthatod, ha összeszeded magad és még pár tucat hozzád hasonlóan silány minőségű elmét, és értelmezed a szövegkörnyezetet a válasz okának összefüggésében :)

no, te karcsú eszű, gaborgyás, bambula marha, menj szépen játsz magaddal,
blog.hu/user/353152/tab/data
blog.hu/user/523061/tab/data
egyenlito.blog.hu/2011/03/23/burial_a_dubstep_idoutazoja_ujra_a_szinen/fullcommentlist/1#c13092939

mert itt nem a te szellemi színvonaladnak megfelelő kommunikáció folyik. :)

édes istenem, jobbikos dogmák :))))))))))))

Marcellusca 2011.04.01. 20:54:36

@szorokin: Azzal, hogy ugyanazt ismételgeted, még nem lesz érthető a kérdésed.
Ha annyira hülyék vagyunk, miért nem próbálod másként feltenni a kérdéseidet?

Ja, hogy az már nem megy.
Na, pont ezért nem érted a több oldalról, többféleképpen megadott válaszokat.
Pont te magad vagy az, aki csak saját magát hallja és nem képes mást elfogadni.

Egyébként tipikus példája vagy annak, aki:
- kimondottan örülhet, hogy nem volt katona, mert kicsinálták volna;
- pont az ilyeneknek találták ki a sorkatonai szolgálatot, mert embert, férfit faragtak volna belőle, nem maradt volna kis rinya-picsa!

De, talán ezt megérted: HÚZZÁL A PICSÁBA oda, ahol fogékonyak a hülyeségeidre!!!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.01. 20:56:57

@szorokin: Öööö....szellem fideszbirk....akarom mondani fideszes.
Első kérdére a válasz:Nem sok.
Másodikra:Nem sok.

picur3ka 2011.04.01. 20:57:17

@szorokin:

De, bele soroltal, nagyon is.

Es ha erzekeltel egy valaszt egy topikrol, amit allitolag olyan nagyon kibaszott fontosnak tartasz, hogy a Vastagbor egy faszfej, ha nem posztol rola, akkor mi a fenenek nem valszoltal ra? Ezt magyarazd ki, faszomkam!

Mer kozbe minden masra valaszoltal, ugye, hogy megjegyezzuk a rekord kedveert.

Te egy beteg fasz vagy. Nem szemelyeskedek, hanem komolyan mondom, keress fel egy pszichologust, mielott keso.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.01. 20:59:11

@Marcellusca (I'm happy): A katonaság neked is jó volt.Ott legalább parancsolgathattál.Nem úgy mint otthon....:))

picur3ka 2011.04.01. 20:59:11

@Marcellusca (I'm happy):

Azzal, hogy ugyanazt ismételgeted, még nem lesz érthető a kérdésed.
Ha annyira hülyék vagyunk, miért nem próbálod másként feltenni a kérdéseidet?

Szetrohogom magam.

anchor 2011.04.01. 21:03:32

@hoplita: Az állam akkor hívja magát hazának, mikor a vágóhídra küldi a fiait.

asmodean 2011.04.01. 21:11:44

@Conv:
blog.hu/user/353152/tab/data
blog.hu/user/523061/tab/data
egyenlito.blog.hu/2011/03/23/burial_a_dubstep_idoutazoja_ujra_a_szinen/fullcommentlist/1#c13092939

Ez kész :)))))))))))))))))))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.01. 21:15:29

@asmodean:
néha elbeszélget magával, megtámogatja a saját álláspontját más nickről, de amúgy nincs semmi gond a fejében :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.01. 21:19:18

@szorokin: A Nato tagság sem sokat ér szerintem ha valaki kelet felől támad.A románok éppen időben fognak átállni/békét kötni,mi pedig szarban leszünk,mert a hülye vezetőink:Mi majd megvédjük európát!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.04.01. 21:24:37

@Conv: Bazze! Én itt a netkávézóban felteszek egy kérdést az asztal egyik oldaláról,majd átülök a máik oldalra és válazolok magamnak.Annyira egyedül vagyok.:))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.01. 21:26:04

@Tigeri: amíg egyetértetek nincs baj, csak nehogy vitába keveredj magaddal :)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.01. 22:48:14

@Conv:

#1
no, te karcsú eszű, gaborgyás, bambula marha, menj szépen játsz magaddal,
blog.hu/user/353152/tab/data
blog.hu/user/523061/tab/data
egyenlito.blog.hu/2011/03/23/burial_a_dubstep_idoutazoja_ujra_a_szinen/fullcommentlist/1#c13092939

ez most milyen leleplezés akart lenni zsenikém ??

mán bocs de a minyimaa az az indanetes nevem.
aminek köze nincs a minyimaaa nevű bloggerhez.

#2
a kérdésekre meg nem válaszoltál.
át se gondoltad h miről beszéltem annak kapcsán, h "szellem" -nek igaza van e vagy sem.

helyette turkáltál és személyeskedtél.
ennyi telt tőled.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.01. 22:56:16

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

"Es ha erzekeltel egy valaszt egy topikrol, amit allitolag olyan nagyon kibaszott fontosnak tartasz, hogy a Vastagbor egy faszfej, ha nem posztol rola, akkor mi a fenenek nem valszoltal ra? Ezt magyarazd ki, faszomkam!"

annyi a történet, h elég hamar leesett h ez a poszt a sorkötelezettségről és nem az alkotmányról szól. legalábbis h a kommentelő népséget csak ez az egy érdekli.

ennyi.

picur3ka 2011.04.01. 23:23:30

@szorokin:

Az nem ezen a poszton otrtent, baszkikam.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 00:02:16

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

tudom. na és ?
ez mit változtat ennek a posztnak a kommentjei szempontjából ?

One Bad Habit 2011.04.02. 07:57:24

@Spiritmonger: "vissza kell állítatani az általános hadkötelezettséget"

Persze, meg a keresztes hadjáratokat, a lovagi tornákat, a jobbágyságot meg a spanyol inkvizíciót.
A sorkatonai szolgálat anno köztudottan a melegágya volt a társadalmi szintű összefogásnak. :D

fokabacsi 2011.04.02. 08:32:17

@One Bad Habit: Sok szerencsétlen két ballábasnak, igencsak jót tett . Meg annak az öreg katonának is aki elküldött egy reggel, egy lavorral vízért, hogy mosdani tudjon, én meg hogy testápoló is legyen benne bele "csurrantottam" neki. :-)) De csak hogy ápolt legyen a bőre ! :-)))

2011.04.02. 08:39:31

Hmmm... megeszem a kalapomat, ha ezek a pofátlan politikusok fegyverforgatásra merik képezni a huszonéveseket. Ha én ilyeneket csinálnék, mint ezek, még a kenderkötelet is csak jegyre merném adni, kizárólag B típusú nemzetbiztonsági átvilágításon átesett személyeknek, 1m-es darabokban, nehogy a nyakam köré tekerjék. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.04.02. 09:04:51

@szorokin:

Idejössz a követhetetlen kommentjeiddel idegesíteni mindenkit, aztán csodálkozol, ha a 10-ik türelmes magyarázat utáni töretlen értetlenséged miatt elhajtanak?

Az összetartás oka nem a pártszimpátia, hanem a szellemi színvonal. Hasonló a hasonlóval, tudod.
Összeszedett figyelmedet egyébként az is jól jellemzi, hogy lejobbikosoztad a bandát, legelőször is engem, de sebaj.
Sajnálni egyébként nem kell, nekem legalább nincs beragadva az Enter a billentyűzetemen.

Menj a Lemil-blogra, tedd fel ott a háború-NATO valószínűséges "kérdéseidet", biztos vagyok benne, hogy Tiboru is szeretni fog. Nagyon.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 12:14:30

@laspalmas:

a szellemi színvonalról annyit, h nekem 150 feletti az iq-m.
ennyit a szellemi színvonalamról.
ergo
lehet azért kjövethetetlenek a kommentjeim mert hülyék vagytok.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.02. 12:22:04

@szorokin: akkor barátom tudnád, hogy hogyan kell bárki számára érthetően kérdéseket feltenni :)

az igazság az, hogy te egyszerűen hülye vagy.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 12:41:56

@laspalmas:

tessék a levezetés:

1, ha @derelyegrádi szellem: -nek igaza van, akkor háború esetén szükség van sorkatonaságra

2, magyarország közel van e a háborúhoz ?

azt állítom, hogy magyarország akkor és csak akkor van közel a háborúhoz
ha vagy az EU vagy a NATO tagsága megszűnik.
de igazándiból csak a NATO tagság számít ebből a szempontból.

3. mikor állhat fenn a 2, beli helyzet ?

a, ha mo kilép valamelyikből, v mindkettőből
b, ha valamelyik szervezet megszűnik létezni

4, ezért kérdeztem ezek tényekkel/érvekkel alátámasztott valószínűségeit.
---------------------------------------------------------------------------
sajnálom, ha ez követhetetlen a népnek, akkor
tényleg nincs értelme idejönnöm és érvelnem/kérdeznem.

-------------
Amúgy, szerintem ennek a valószínűsége 10-20 éven belül elenyésző
legalábbis a NATO megszűnése nagyon nem valószínű.
USA-nak érdeke, EU-ban is ez gyakorlatilag a közös nevező, h
legyen védelmünk a gonosz Keleti muszlim országok, stb ellen.

ergo

a sorkatonaság bevezetésére lényegi indok nincs.

csak szociális/szimbólikus okok lehetnek, azaz
-ha az uralkodó párt számára ezek értéknek számítanak, akkor
be fogja/akarja vezetni,
kivéve, ha túl drága az államnak.

-ha meg nem, ld ballib kormány, akkor az elsődleges mérlegelési
szempont nyílván a pénzkérdés.
ergo
meg is szűntették.

szerintem a fityisznél is ez fogja eldönteni, egy csoportnyi közgazdász kiszámolja a költségvonzatát, és
ha nagyságrendileg nem drágább (max 2szerese a kőccség), mint a zsoldosseregnek, akkor bevezetik
ha egy nagyságrenddel drágább a sorkötelezettség, akkor nem vezetik be

-----------------------
@Conv: -tól meg csak azt vártam, ha azt mondja h hülye vagyok, stb
össze vissza beszélek , stb
akkor elég lett volna szellem állítását cáfolni
és ekkor az egész kártyaváram összedől.
ha meg nem cáfolja meg, akkor áll, mint a cövek.

ennyi.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 12:51:22

@Conv:

"akkor barátom tudnád, hogy hogyan kell bárki számára érthetően kérdéseket feltenni :)"

nagyon tévecc ember.
és nem látod át ill tévesen látod.

a jó kommunikáció és a szociális képességek nem az iq-ról szólnak.
azok max az érzelmi intelligenciáról szólnak.
az meg (szerintem) simán alacsony nekem.

így értve simán hülyézhetsz, ha ez örömöt okoz neked

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.02. 12:58:46

@szorokin:
nagyon nem érted, hogy a logikai levezetésed alapjaiban hibás, mivel nem azért van szükség a sorkatonaságra, amit te levontál következtetést.
értelemszerűen a kérdéseidnek semmi köze a sorkatonaság létalapjához.

a kérdéseid értelmetlenek azon szempontból, hogy miért kell, miért szükséges a sorkatonai szolgálat.
a miért, és az ok el lett magyarázva több ember által is, csak sajnos nem igen értetted meg. természetesen azért mert mindenki más hülye, csak te vagy helikopter :)

ám bennünket nem zavar, ha úgy gondolod neked van igazad, sőt az sem, hogy szerinted végtelen a bölcsességed, mi szeretjük a ripacs paprikajancsikat, jól szórakozunk rajtuk.
hidd el örülünk, ha valakin röhöghetünk a mai kemény, kiélezett gazdasági-politikai élethelyzetben

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.02. 13:16:00

@szorokin:
olyan, hogy szociális képesség nincs. készség van.
a társas kommunikációs készség (ez sem a képesség, az más tészta) fejlettsége pedig a személyi intelligencia függvénye.
a tanult ismeretek mennyisége és minősége nem elsődleges kifejezője az intelligenciának, de a tanult ismeretek alkalmazásának (képzettségek) módja, már az intelligencia függvénye. ez már a képesség fogalomkörébe tartozik.
miként a látás a hallás, ízlelés, tapintás, az eszközhasználat szintén képesség. a mód ahogyan ezeket használod, az készség, s elsődlegesen az intelligencia függvénye minőségében.

az érzelmi intelligencia (eq) a kommunikációs készséghez de még csak a kommunikációs képességhez is csupán olyan formában kapcsolódik, hogy milyen módon vagy képes kifejezni az érzéseidet, hangulataidat, mennyiben tudod befolyásolni a kommunikáció útján másokét.

természetesen minél fejlettebb valakinek az intelligenciája, annál könnyebben tud kommunikálni, annál könnyebben tudja bármely kommunikációs partner számára érthetővé, kifejezővé tenni gondolatait, közlendőjét. a kommunikáció fejlettsége és minőségi skálája bizony kifejezetten az intelligencia függvénye.

egyre inkább bebizonyosodik, hogy nem elhamarkodott és alaptalan kijelentés volt amikor téged akár jómagam, akár bárki más lehülyézett.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 14:36:08

@Conv:

lovagolj a szavakon, attól biztos igazad lesz.

te aztán csak tudod.
hisz azt hiszed mindenhez értesz.
a hübriszed határtalan.
amiket leírtál erről, annak legalább a fele nettó hülyeség.
látszik h közöd nincs ehhez a világhoz, nem ismersz
igazi kiemelkedő intelligenciájú embereket,
/ ha ismernél nem beszélnél össze ennyi ökörséget /

akármit is mondasz, a mondataid alapján te összemosod a szociális intelligenciát a iq-val.
magyarul gőzöd sincs az egész témakörröl.

ajánlom figyelmedbe:
hu.wikipedia.org/wiki/Asperger-szindr%C3%B3ma

annyit erről, h Einstein és Teller aspergeres volt.
meg annyit h az ostoba kurucinfosoknál már
az asperger is olyan szitokszó, mint a zsidó meg a cigány.

a sötét horda, mennyél csak velük, ott a helyed.

azt hiszed csak az az ember lehet intelligens, akit értesz.
ill
csak az az ember intelligens, aki egyet ért veled.

csak ez a való világban nagyon nem így szokott kinézni:
és épp nem az a jele h érti a tömeg/nép.

csak tudod a magas intelligencia egyik rákfenéje épp az szokott lenni, h az embert gyakran

félreértik v nem értik
ekkor jön a tipikus reakció:
aki egy ilyen emberrel beszél kb így szokot reagálni a magas iq-ra:
mivel én értelmes ember vagyok, ez meg itt összevissza beszél mindenféle értelmetlen

zagyvaságot, nyílván nem én vagyok a hülye
ergo
ez a zagyváló tuti hülye,
- így működik a közember, az átlahos ember, ha egy másképp működő aggyal/emberrel
találkozik [ pl magas iq-júemberrel ]
/ így működsz te is conv és palma meg a többiek is. /
aztán kiközösítik.
ennyi.

Szókratésszel megitattatták a méregpoharat, ill sunyiban elmenekülhetett volna, de nem

tette.
büszkébb volt annál.
-----------------------------

te egy olyan ember vagy aki pont jól tud kommunikálni ebben a közegben.
pont idevaló vagy.

én meg levontam a következtetést.
maradok matematikus fizikus és vegyész barátaim körében
ők nem mondják h hülye vagyok, semmi ilyesmit
tudjuk becsülni egymás eltérő gondolkodásmódját.

te iq náci, ..
a választási rendszeredet módosítanod kell, h kiszűrd a 130 feletti plussszavazataid

privilégiumából a 130 feletti veled egyet nem értőket...

Jéé Szilárd Leó pacifista volt
Teller meg hélya, ....

hogy lehetséges ???
hooogy ???

ember, nyertél te már országos matekversenyt ?

tudod mi az az intelligencia, tényleg ?
a legnehezebb része a jó kommunikáció a többi ember felé ...
/ igen azokról beszélek, akiknek alacsonyabb .. /

minél nagyobb a távolság annál nagyobb a szakadék és annál inkább kiközösítik az ilyen

embert,
kivéve egy esetet, ha megkapja a társadalomtól a zseni státuszt, akkor elfogad

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 14:41:47

mielőtt valaki elkezdeni baszogatni a tördelésért:
nem én tördeltem ilyen hülyén.

ja vannak helyesírási hibák is, nem néztem át.

amúgy ha nem tudnék helyesen írni, még akkor is lehetnék zseni ill bármilyen intelligens
merthogy a 2 dolog nem függ össze.
semennyire sem.

bandika gazdája 2011.04.02. 16:18:19

@szorokin: Mostanában nem szóltam hozzá, de nem bírom ki. Te tényleg nem érted (vagy nem akarod érteni) a másik miról beszél! Tudod mit? Én azt sem hiszem el, hogy az IQ-d 150. Én egy ilyen embert ismerek, - hát nem a te színvonalad! Alapfogalmakkal sem vagy tisztában!

asmodean 2011.04.02. 16:37:26

Országos matek verseny ...
Kész vagyok ettől a gyerektől :)))))))))
Szerintem hamarosan az ellenőrzőjének a scan képeit is linkelni fogja. :))))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.02. 16:48:05

@szorokin:
no, ez a szociális intelligencia (isq) a témában eddig nem merült fel, - a szociális intelligencia egyik központi összetevője az a képesség, hogy milyen gyorsan és pontosan tudjuk átlátni és felfogni egy komplex társas helyzet történéseit, a mások irányunkban megnyilvánuló érzéseinek és magatartásának megértési képességét foglalja magában, szemben az eq-val mely a saját érzelmi fogékonyságot jellemzi másokkal szemben - különálló dolog, ami nem tudom hogy került elő a végtelenül sötét fejed feneketlen bugyraiból. Miként azt sem látom, az asperger szindróma és a kuruc, meg einstein és teller hogyan került elő, de igazából nem is érdekel a bomlott elméd nyomorúságos képzelgéseinek oka.
a tény az tény marad, bármi is az ok, hülye vagy

egy kis segítség neked, mert mit sem tudok róla és halovány lila fingom nincs miről beszélek: (egy vbőrös, régi hozzászólásom felelevenítése beemelve ide neked)
az intelligenciát két nagy általános csoportra osztják: az absztrakt, és az intuitív intelligenciára.
ezek magukba foglalják a
- logikus intelligenciát, azaz az ésszerű okfejtést
- a verbális logikát - ez jelenti a nyelvi értési képességet ugyanúgy, mint a szókincs terjedelmét
- a térbeli intelligenciát, (pl. ábrázoló geometria)
- a képzeletre vonatkozó intelligencia, vagyis a fantázia (pl. egy adott tárgyból kiindulva kitalálni, majd tovább fejleszteni, és több variációban létrehozni egy új ötletet)

általánosítva, mérési szakcsoportonként:
- a szociális,
- érzelmi és
- praktikus intelligenciát.

a szociális intelligencia a szociális kapcsolatok terén nyilvánul meg, a mások hozzánk való viszonyulása, irántunk táplált érzései megértésének képességét értjük alatta.
az érzelmi intelligencia azt mutatja, mennyire vagyunk képesek felfogni és értelmezni mások és önmagunk érzelmeit.
aszituációhoz köthető praktikus intelligencia tulajdonképpen olyasmi, mint a barkácstehetség. van némi köze a logikus intelligenciához, de azért mégsem ugyanaz.

az általános iq teszt mindezeket együttesen egy tesztsoron belül méri.
lehetséges, hogy valakinek kifejezetten erőssége a logikai feladatok megoldása, ami, ha azt vesszük, egy elvont dolog, ugyanakkor komoly korlátokba ütközik a praktikus intelligenciát megkívánó problémák megoldásával szemben.
minden egyes ember birtokában van az intelligencia összes, különböző mértékben fejlett formájának, ennek megfelelően alakul az általános intelligenciája.

Béla Bácsi 2011.04.02. 17:47:50

@Conv: Úgy vagyok, mint a Bandika gazdája, eddig csendben figyeltem az ingyen cirkuszt, köszönöm Szorokin, mindent megér!
Asszem, ha tovább húzzátok szerencsétlen önkinyilatkoztatott zseninket és országos számtanverseny győztesünket, még a végén eléri a szokásos nyavajája újra: az epilepszia.
A legnagyobb baja szegénynek, hogy nem voltatok hajlandók besétálni az ő szerinte véghetetlenül kifinomult és ravasz logikai csapdájába, miszerint ha nem lépünk ki a NATO-ból, akkor nincs szükség honvédelemre. Ezen aztán bedühödött szegény 150-esünk, mert szerinte ez annyira egyértelmű és világos, hogy csakis geci jobbikos összefogásból nem akarjuk látni a fától az erdőt.
Viszont a vita visszaidézi régi óvodáskoromat, amikor az utcán hazafelé menve jókat szórakoztunk egy-egy elvadult kutya hergelésén pálcával a kerítésen kívülről.

2011.04.02. 18:20:33

@Béla Bácsi: a cirkusz jó, de hol marad a kenyér? ;-)

bandika gazdája 2011.04.02. 18:35:27

@Hajszás Láncos: Pont most kenytem meg mangalica zsírban sült almával!

2011.04.02. 18:37:34

@bandika gazdája: Jól megy annak, aki nyugdíjas, még zsíros kenyérre is fussa. ;-) Nekem csak Titiániai Fűleves van.

fokabacsi 2011.04.02. 18:41:15

Nálunk már küszöb sincs. Megették a gyerekek ! Úgyhogy ridikült fel, és menjetek sétálni a türelmi zónába !
Ne itt rinyáljatok.

bandika gazdája 2011.04.02. 18:44:05

@fokabacsi: Má megint nem érted a viccet, de akkor miért morogsz?

bandika gazdája 2011.04.02. 18:52:27

@fokabacsi: Ja és ... Már csak azért sem panasz volt, mert próbáld ki, hogy mangalica zsírban süssél fokhagymát, hagymát meg almát ha akarsz finomat enni jó kovászos kenyérrel meg zöldhagymával ... És még nem is olyan drága! (Kivéve a zölhagymát, fokhagymát, almát, mangalica zsírt meg a kovászos kenyeret!) A só olcsó! De olyan is!

Béla Bácsi 2011.04.02. 19:26:47

@bandika gazdája: Nagyon vakmerő vagy! Nem félsz te a koleszterintől?

bandika gazdája 2011.04.02. 19:36:25

@Béla Bácsi: Sűket duma! Hála az egyik barátnőmnek mindig van itthon háznál nevelt mangalica zsírja, szalonnája, stb. Három hete csináltak egy vérképet (nem én akartam, a háziorvos már évek óta könyörgött érte) tök normális a koleszterinem (is)! Máshol van a kutya eltemetve! Nem attól halunk amit megpróbálnak belénkugatni!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.02. 19:39:58

@bandika gazdája: a mangalica pl kifejezetten koleszterinszegény

bandika gazdája 2011.04.02. 19:42:16

@Conv: Így van! Meg amit nem a boltban veszek, az tudom miből van!

Béla Bácsi 2011.04.02. 19:43:36

@bandika gazdája: Istenem, én is imádom az összes "disznóságot", csak engem csütörtökön engedtek ki a Kardiológiáról...

bandika gazdája 2011.04.02. 19:48:03

@Béla Bácsi: Na az már baj! De biztos nem házi mangalicától lettél beteg! Gyógyulj meg gyorsan! Döntsd el, és már meg is gyógyultál! Rákos barátnőmnek bemagyaráztam, hogy meggyógyul, és meggyógyult, mert hitt nekem! Már sok éve!

Béla Bácsi 2011.04.02. 20:01:39

@bandika gazdája: Mindig mondtam, nagy dolog a hit! Köszi a jókívánságot! (Azért eszek én még ilyesmit talán...:) ).

Béla Bácsi 2011.04.02. 20:09:48

@Conv: Igen, csak az a baj, hogy a HDL az csakis a testmozgásból, tornázásból keletkezik, a mangalicazsír viszont csak az LDL állományt gazdagítja (és a kardiológusokat:)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 20:16:41

@Conv: @bandika gazdája: @Béla Bácsi:

nem kell elhinned, kedves bandika gazdája, leszarom h mit gondolsz.

röf-röf-röf

további jó röfögést nektek
és egymás faszának szopogatását.
és egymás dícsérgetését.
további jó hordaviselkedést: azaz fekete bárányozást
és kiközösítést.

remélem jól fogtok szórakozni, hajrá !

röf-röf-röf

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 20:21:36

@Béla Bácsi:

amúgy nem 150es vagyok.

további jó napot és további jó szórakozást.

@bandika gazdája:

nyílván az összes ilyen ember ugyanolyan, és ha épp nem vagyok olyan, mint akit ismersz, akkor nem is lehetek, annyi amennyi

te egy igazi tudós elme vagy.
zseniális és hibátlan a gondolatmeneted.

gratulálok !

neked is további boldog életet és további jó kirekesztést + szórakozást !

Béla Bácsi 2011.04.02. 20:21:40

@szorokin: Köszönjük hülyegyerek!
(Az nem zavar, hogy nem biztos, hogy mindnyájunknak van fasza?)
Meg mi ez a röf-röf? Elkajtabajtattad a kis légúti befújókádat? Szegényke...

bandika gazdája 2011.04.02. 20:29:30

@szorokin: Nem vagy kirekesztve te jámbor! Gyere mindennap! Engem nem zavarsz! Sőt! Nem gondolom, hogy két embernek ugyanolyannak kéne lenni, csak van hasonló színvonal. De tudod mit? Hogy örüljél elhiszem neked a 150-et! Ami pedig a háborús veszélyt illeti, azért mégis hidd el: nem jó az, ha egy ország védtelen abban a hitben, hogy úgysem fogja megtámadni senki. Ugye láttál már varjút karón?!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 20:37:51

@Conv:

kétféle tesztet szoktak az emberek kitölteni
az egyik az IQ, a másik az EQ

az IQ-m annyi amennyit írtam.
az EQ-m szar.

ha véletlenül el akarnál mélyülni ebben a témában
itt ez a blog, a blog íróját személyesen ismerem, őneki nincsenek kétségei
se az iq-m se az eq-m kapcsán.

livewithit.blog.hu
------------------------------------

további jó szitkozódást, személyeskedést, hülyézést, vazelinozást és buzizást.
ja és lehet aspizni is meg zsidózni is meg pisiskölyközni is.
qva magas szellemi és logikai és intelligencia színvonaladdal.

jó buli a kiátkozás és a kiközösítés, további jó kirekesztéseket
jó gyülölködéseket és röfögést.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 20:42:40

@bandika gazdája:

nem a védtelenségről beszéltem, te sem értetted meg azt, amit legalábbis legutoljára
"levezetés" címmel írtam palmának címezve.

conv sem akarja érteni, hát ne értse.
lelke rajta.

ha nem érthető, tuti h azért van mert csak én lehetek a hülye.
hozzászoktam ehhez évtizedek alatt.

szóval leszarom.

további jó szórakozást/röhögést
pl rajtam és gondolj amit akarsz.

bandika gazdája 2011.04.02. 21:04:25

@szorokin: Nem röhögök rajtad, nem tudom honnan veszed, de hogy valami nem stimmel veled, az tuti! Te csak olyanokkal tudsz beszélgetni akik egyetértenek veled?! Unalmas életed lehet! Tudod milyen jókat szoktam vitatkozni pld. Conv.-val? Mégsem vagyunk haragban! Ezt a kirekesztés mániát meg meg kéne beszélned egy pszichológussal és ezt komolyan mondom! A fene sem akar téged kirekeszteni! Még nálad süketebbeket sem szoktunk! Van mód szűrésre, de nemigen szoktunk szűrni. Legfeljebb, ha valaki ilyeneket mond mint te pld. (kapjátok be egymásét) akkor aznapra, vagy arra a hétre befejezem. De attól még tudok aludni.

anchor 2011.04.02. 21:13:05

@Conv: Látom már neki is a földön hasalsz, mint Kamuszutrának volt, dicsérendő az igyekezeted, de hiábavaló.

bandika gazdája 2011.04.02. 21:14:36

@anchor: Gondolom ezt nekem szántad! :-) Igazad van!

Béla Bácsi 2011.04.02. 21:24:04

@szorokin: Keresd elő Symbicort-odat és inhalálj gyorsan!

guma 2011.04.02. 21:42:58

@szorokin: sajnálom, de nagyon "elszálltál" ismét...

nem lehet, ennyire "kapaszkodni" sajátos elgondolásunkba, kérdésünkbe ha kísérletet sem teszünk rá, hogy a "beszélgetés" folyamát elfogadva vitatkozzunk, kérdezünk.
valamit hajtogatva csökönyösen, sosem célravezető és még a legnyugodtabb embereket is magad ellen hangolod.

régóta jársz ide, tisztába vagy nagyjából az emberekkel, stílusokkal...
fel sem foghatom, miért hozod magad ilyen helyzetbe és durvulsz be, osztasz ki mindenkit!

van amikor meg kell állni!
szünete tartani...
más módon, más formában kell, és lehet emberekkel kommunikálni, ha kíváncsi vagyok valamire.
hibáztál!
nem tudsz amikor kell : LEÁLLNI, VÁLTANI!

bandika gazdája 2011.04.02. 21:46:09

@guma: A véleményét megtarthatja, nem kell senkivel egyetérteni. De ez így nem vita.

guma 2011.04.02. 21:49:30

@bandika gazdája: ezt próbáltam megfogalmazni!

sajnálom, ha nem ez jön le... :)

anchor 2011.04.02. 22:03:29

@bandika gazdája: Nem, Convnak, bocs, ha félre ment.
@Conv: Vigyázz vele! Észrevétlenül lerángat a maga szintjére, és ott simán legyőz a rutinjával.
Conv • www.i-honlapkeszites.hu 2011.02.26. 21:35:29
@anchor:

már lehasaltam, így is lefelé kell néznem a nyomorultra, a talaj nem engedi, hogy odáig süllyedjek ahol ő van :)

nem vitázok vele, elmondtam a véleményem és adok neki adatokat, bizonyítékokat, ha már kérte, arról, hogy miért is állítottam amit állítottam :)
ennyi.
az sem érdekel, hogy nem érti, az sem ha érti, az sem ha megvilágosul, az sem ha a tények súlya miatt még jobban utál, nagy ívben szarok rá, se nem ellenfél, se nem tényező egy vitában :)
Erre utaltam.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 22:26:56

@guma:

kösz a figyelmeztetést, és az emberi hangnemet.

de vedd már észre h mások miket mondtak rám,
és ők kezdték kivétel nélkül a személyeskedést !!!
olvasd végig az egészet, akkor kiderül, h így történt.

palma is csak engem lát, az nem zavarta ha más lealjasodott, az nem
az a helyén van.
Conv kapásból ezzel kezdte, pedig előtte semmi ilyesmit nem írtam neki..: "látom, ma megint megint összekeverted az extracsúszós vazelint az extracsípőssel."
Conv:"nem trollozok, nem libbantozok, mára a "kis rinyáló buzi"-t választottam neked"

:)))))))))))
te szerencsétlen, nyomorult szellemi posvány, te csökött agyú tyipityapa, te végtelen szomorúságú pöcsvirágos babaszoba-töltelék :)))))))))))))))

ez már színvonal.

Conv biztos def. szerint intelligens és kultúrált fiatalember, akkor is, ha épp ilyeneket írkál.
és palmának se a többi vastagbőrösnek ezzel semmi baja
ő/ők objektív(ek), cseppet sem részrehajló(k).

ja.

és látom neked sem szúrt szemet.

(többek közt ezért is mondom h palma Jobbikos, amúgy több gárdista/Jobbikos hülyeségnél
a vastagbőr kussolt, és pl a mandíner írta meg ezeket sorra ... pl Zagyva zagyvalékai ...
/ késöbb lehet h kényszerből berakták, de elég tisztán emlékszem h
Conv akkor is kioktatott h mi bajom van stb .. lényegtelen az egész ..blabla /
ezért is mondom azt h az egész vastagbőr elfogult és alapvetően Jobbikos szellemiségű.
...Jóvan a mandíner meg fityiszes...
csak nem kellene eljátszani folyamatosan a függetlenséget ill a világnézeti semlegességet...)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.04.02. 22:28:08

@guma:

és mondd h ezen mit nem lehet érteni, és mondd h nem igaz a gondolatsor
"tessék a levezetés:

1, ha @derelyegrádi szellem: -nek igaza van, akkor háború esetén szükség van sorkatonaságra

2, magyarország közel van e a háborúhoz ?

azt állítom, hogy magyarország akkor és csak akkor van közel a háborúhoz
ha vagy az EU vagy a NATO tagsága megszűnik.
de igazándiból csak a NATO tagság számít ebből a szempontból.

3. mikor állhat fenn a 2, beli helyzet ?

a, ha mo kilép valamelyikből, v mindkettőből
b, ha valamelyik szervezet megszűnik létezni

4, ezért kérdeztem ezek tényekkel/érvekkel alátámasztott valószínűségeit.
"

guma 2011.04.02. 22:41:03

@szorokin: ismételni tudom csak!

"nem tudsz, amikor kell : LEÁLLNI, VÁLTANI! "

(és most lényegtelen, ki milyen kötődésű...
az is lényegtelen ebből szempontból, hogy mikor ki osztott ki és miért...
és te is tudod a "gazdáknak" totális joguk mihez mikor van kedvük, és mi befolyásolja őket témaválasztásnál - magánügy!
ha érdekel - csatlakozol a témához, ha nem itt hagyod őket.)
nekem csak ennyi a véleményem és erre részemről több szót nem vesztegetek.

bandika gazdája 2011.04.02. 22:46:54

@szorokin: Jó éjszakát mindenkinek! Neked is! :-)

asmodean 2011.04.02. 23:13:26

@szorokin:

A sorkatonaság mellett felhozott érvek egyikén lovagolsz és erre építed az egész gondolatmeneted.
Az hogy többen felhoztak más érveket mellette meg sem érintett, kiragadtad ezt az egyet és rögeszmésen ebbe kapaszkodsz.
Maga az állítás amit leírsz sem zárja ki annak, hogy a sorállományra más okból is szükség van:

"1, ha @derelyegrádi szellem: -nek igaza van, akkor háború esetén szükség van sorkatonaságra"

Ellenben:
Országos matekverseny győzteseknek: "A sorállomány akkor és csakis akkor szükséges, ha háború van." vagy "A sorállomány akkor és csakis akkor szükséges, ha háború van"
Érzed a különbséget az 1. ponthoz képest kiloötven?

Ha pedig a szigorú megkötést nézzük, olyat senki nem állított max te képzelted bele. Viszont mástól várod, hogy megtámogasson egy csak általad képzelt veled ellentétes vita álláspontot.
Ami ugye baromság, mert teszem azt az az érv, hogy a döntéshozatali képességet erősíti a katonai kiképzés, nem releváns a háborús feltétel szempontjából, ugyanakkor ilyet más nem is támasztott, ugyanakkor egy másik ok mellett érv.

Matekversenyeseknek: Ha a Pitagorász tétel bizonyítását használjuk a a Thalesz tétel igazolására könnyen belátható, hogy a Thalesz tétel nem megfelelően alátámasztott.
Ezért nem szokták a Thalesz tételre a Pitagorasz tételének a bizonyítását használni.

Comprende?

(PS: 1983-ban a világ kb 2 percnyi távolságban volt egy nukleáris háborútól novemberben, 6 év múlva meg felbomlott a keleti blokk. Kb ennyire stabil valami, ami a nemzetközi politikához kapcsolódik. Ha 6 év múlva itt háború lesz, már akkor is késében vagyunk, ha most azonnal elkezdünk teszem azt egy sokat emlegetett svájci rendszerű sereget csinálni.
5-6 év is nagy idő, ami alatt bőségesen bekövetkezhetnek nem várt fordulatok.)

Comprende?

Felhoztak viszont több érvet mellette, amelyeket neked kellene cáfolni, de ezeket meg figyelmen
kívül hagytad.

asmodean 2011.04.02. 23:30:19

Egyébként pedig a témával kapcsolatosan tudom ajánlani Robert A Heinlen: Csillagközi invázió könyvét(!). Nem Verhoeven filmet, mert az egy baromság és jól példázza, hogy Verhoeven nem értette a könyvet.

Egy jövőbeli társadalmat vázolt fel benne Heinlein. Például: Nincs kötelező katonai szolgálat, de aki nem vonul be, az nem szavazhat és nem tölthet be bizonyos állami tisztségeket.

kaqkkfioka 2011.04.03. 07:03:20

index.hu/kulfold/2011/04/02/orbanra_reagalnak_a_hataron_tuli_magyarok/
Ha baj van a szlovákok talán nem, de a románok valszeg eltaposnak.

mrZ (törölt) 2011.04.03. 10:18:18

@kaqkkfioka:

Szerintem pedig pár napos összevissza lövöldözés után közös italozásban végződne a buli.
Nem sok románt találsz aki golyó közelébe menne.
Utcán/parlamentben handabazdázni igen szórakoztató, oszt ennyi.

Miska39 2011.04.03. 12:46:04

"adójából eltartja azt a cirka 25 ezer fős hivatásos katonaságot (akik 45 évesen már húznak nyugdíjba)"

Csak röviden annyit, hogy megvolt mindenki előtt a lehetőség egyenruhát húzni! Lehet irigykedni a SZOLGÁLATI NYUGDÍJ-ra és NEM(!!!!) korkedvezményes nyugdíjra, de nem sok olyan szakma vagy munkakör létezik ahol az eskü szövege tartalmazza, azt is, hogy a Ti seggeteket akár az élete árán is megvédi! Teszi ezt ÖNKÉNT és ezzel lemond olyan alapvető állampolgári jogáról mint a véleménynyilvánítás és a gyülekezési jog!
De Ti csak azt látjátok ebből, amivel lehet a közvéleményt hergelni ellenük.
Nem baj. Most sajnos ez a trendi.

Spiritmonger 2011.04.03. 18:32:19

a sorkatonaság kötelezővé tétele nem kerülne többe a magyar államnak, mint a mostani szerződéses rendszer, de lenne néhány előnye, ami egyfelől anyagiakban, másfelől társadalmilag lenne felettébb hasznos

az anyagi előnyök közé az ingyen munkaerő tartozna, meg az, hogy egy év alatt bele lehet verni egy olyan egészségszemléletet a bakába, hogy utána az életmódjával kevesebbe kerül a tb-kasszának

a társadalmi előnyöket már kiveséztük itt, de a legfontosabbakat itt is elmondanám. vészhelyzet, katasztrófa, esetleges belső vagy külső fegyveres támadás esetén a lakosság képes lenne az önszerveződésre, a kárenyhítésre, az ellenállásra, az azonnali reagálásra, az érdemi összefogásra, így adván esélyt saját magának és a családtagoknak a túlélésre

ha valaki ezt nem akarja megérteni, azzal nem lehet mit csinálni

személyes szinten pedig, a katonai szolgálat alatt történő szívatások jellemépítőek, letörik a nagyarcúak nagy arcát, megtanítják őket a fegyelemre. valódi toleranciát, segítőkészséget és emberismeretet ad, ami máshol sokkal nehezebben tanulható

2011.04.03. 19:17:53

@Spiritmonger: Két-három hét alapkiképzés végülis mindenkire ráférne, és azt még akár poénnak is fel lehet fogni. De két-három ÉV az szerintem vaskos túlzás.

Béla Bácsi 2011.04.04. 03:30:16

@kaqkkfioka:
"Ha baj van a szlovákok talán nem, de a románok valszeg eltaposnak."
Hogyan?
Építettek egy új lézer-hazugság rakétát? (Kohn-Banditával a közepén?)
A románnál történelmileg bizonyítottan gyávább, alantasabb, sunyibb nép még nem élt. (Lásd: Anonymus: Gesta Hungarorum)
Az antantba beerőltetésük utáni "tűzkeresztségben" egy százlóalj (!) osztrák-német katona futamította meg az első román hadsereget! Nem semmi! A csapatokat vezénylő osztrák tiszt nem akart hinni a szemének!
A román nép "hős" és békeszerető. Csak "népi felkelői" voltak, mint a sok utcanévtáblán díszelgő Avram Jancu (a román nép egyszerű fia), aki azzal írta be aranybetűkkel a román nép dicső történelmének lapjaira nevét, hogy az 1848-as szabadságharcban a hazájuk szabadságáért vérüket ontó magyar katonák hátrahagyott védtelen szeretteit gyilkolta le és rabolta ki ingóságaikat.
A dicső rómaiak egyenesági leszármazottjai ugyanazt a kápráztató harcmodort vallják és űzik, mint a magyarországi kisebbségként ismert névrokonaik:
Harcolni csakis védtelenek ellen, nagyon-nagy túlerőben, aljas indokból szabad!
(Ez csak akkor következne be, ha Magyarországot letarolná mégegyszer a "művelt nyugat/LMP/zöldek/Izrael/Amnesty International" vezette nemzetközi haderő.
Ők nem farkasok (csak apafarkason nevelkedtek), ők csak "szelíd" dögevő sakálok. Szóval, amíg nem fekszünk a vérünkben a földön, nem kell tőlük tartanunk.

fokabacsi 2011.04.04. 07:18:27

Soha nem az a nehéz, hogy egy országot lerohanjanak. Azt meg lehet tenni pár nap alatt. Hanem azt utána megtartani! Nézzétek meg a délszláv háborút, mire mentek a szerbek a "krajina"jaikkal! Azt sem tudták, hogy meneküljenek.

arlequin 2011.04.04. 07:23:35

@szorokin: rendben vagy ember?
hol személyeskedtem én véled?
nem kell hogy elszaladj a lóval, de legalább egyetlen mondatomra mutass már rá, légyszíves!

kösz!

legyetek jók pupákok!

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 10:17:55

@A_Harlem_Fekete_Führere: Kösz, Harlem:) Nagyon érdekes volt a linked!
Semmit sem tudtam, hallottam a svájci katonai kiképzési rendszerről:(

Azért ezt tényleg MINDENKINEK, aki ideszületett, erre az átjáró helyre, jó lenne elolvasnia.

Nő létemre, ha időm engedi, "odalapozok" majd néha a lemilre:)
Már a könyvjelzőmbe tettem:)

Amúgy a finnek is nagy pacifisták - szóban;)
Ők tanultak, és nem felejtettek: máig emlékeznek, mennyire hajszálon múlott, hogy CSAK Karéliát sikerült a Vörös Hadseregnek elfoglalnia.
Ezt a FIATALOK is kívülről fújják, kb.kicsit olyan nem, nem, soha kicsengéssel. Ők tudják, hogy ellenállásukon min múlott. Lehettek volna ők is egy Szovjet Köztársaság anno. Őket is odasorolták, a szovjet katonai hatáskörbe tartozó zónához....De a finnek akkor másképp gondolták....Ezért nagyon sokan mennek MA is önként a hadseregbe, ahol szintén presztizs, ha valaki fiatal volt sorkatona.

Kösz a linket. Ezekről a dolgokról - ha véletlenül ide nem csángálok - soha nem hallottam volna. Mert nem nagyon propagálják sehol kies hazánkban a svájci modellt;)

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 10:42:11

@Ásó[Mosó]maci: Most, hogy olvasgatom végig a kommenteket, most látom, leírtad már, amit én...Bocs, hogy ismétellek, öntudatlanul is;D
A szavak nem, de a a mondandód értelem szinte azonos az enyémmel:)

Sajnos ritkán van időm végigolvasni egy posztot+ kommenteket, most van egy kis időm, és ebben a percben értem a te hszd-hez.
Örülök, hogy pontos tényekről írsz, míg én csak ott élő rokonaim és éppen most szolgáló unkokaöcsém beszámolói alapján írtam.

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 11:24:21

@James Onedin (aka Zöld Ember): Sorkatonai seregben nem szolgáltam, de a vállalkozó lét "idegfeszültséget átlagot messze meghaladó jól tűrési tréningje" asszem felér a sorkatonaival;)

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 12:09:48

@szorokin: Többedszer írod:

"2, magyarország közel van e a háborúhoz ?

azt állítom, hogy magyarország akkor és csak akkor van közel a háborúhoz
ha vagy az EU vagy a NATO tagsága megszűnik.
de igazándiból csak a NATO tagság számít ebből a szempontból.

3. mikor állhat fenn a 2, beli helyzet ?

a, ha mo kilép valamelyikből, v mindkettőből
b, ha valamelyik szervezet megszűnik létezni

4, ezért kérdeztem ezek tényekkel/érvekkel alátámasztott valószínűségeit."

Akkor nekilátok, a magam némber esze szerint válaszolni:

1/. ""2, magyarország közel van e a háborúhoz ?
Válasz: nem, most nincs. Sőt valszeg 5 év múlva sem. De lehet, 100 év múlva se.

Viszont: egy sorkatonaságot/kiképzett katonaságot úgy általában, sorkatonasággal bővítve - sztem kiépíteni, működtetni nem lehet 3 perccel egy háborús üzenet kézhezvételétől számítva.

1.1/. "azt állítom, hogy magyarország akkor és csak akkor van közel a háborúhoz
ha vagy az EU vagy a NATO tagsága megszűnik.

Nem példa nélküli eset:) Írjunk képzeletben mondjuk 1963-at. Volt reális esélye a Jugoszláv polgárháborúnak? És hogy nemzetközi seregnek kell beavatkoznia, mert ki tudja mivé eszkalálódik a helyzet, itt, tőlünk, ahol lakom, kb. 50 méteres légvonalban....
Nem igazán. Talán a látnoki fantáziálók is fifty-fifty esélyt adtak volna rá:)
30 év múlva véres realitássá vált.

Írjunk 1952-őt. Gondoltuk volna (ha élünk akkor), hogy a Szovjet birodalom atomjaira hullik szét 1988-ban de facto, aztán már csak egy-két év és el is felejtjük, hogy volt valaha egy SZU?
Mégis megtörtént.
Szeréncsére valahogy stabilizálódott a helyzet, lehetett volna rosszabb is Kelet-Európára, sőt a világra nézve is. Sok-sok millió halottal. Lehet, hogy ebben szerepe volt annak, hogy volt ellensúlyos, akkor még katonailag erős nagyhatalom képes volt kellő nyomást gyakorolni a folyamatokra (USA).

1.2/. "de igazándiból csak a NATO tagság számít ebből a szempontból."
Szted míg a föld forog, mindig is lesz NATO? Ez meg van írva földtörténetünkben?

3/. "
3. mikor állhat fenn a 2, beli helyzet ?

a, ha mo kilép valamelyikből, v mindkettőből
b, ha valamelyik szervezet megszűnik létezni"

Válaszom:
a/. Mo. nem lép ki a NATO-ból, EU-ból, nem sok a valószínűsége. Inkább, hogy megint meghúzzák a léniát valamiképpen a Lajtánál:(
Mi majd valami "toldalék" leszünk.
Ez utóbbi vélemény, nem tom semmi érdemlegessel alátámasztani:(

b/. Bármelyik szervezet bármikor megszűnhet. Ez nem is kérdés számomra! És meg is fog szűnni. Mint minden eddigi katonai szövetség a történelem során.
Vagy akár gazdasági-politikai társulás, kvázi gazdasági birodalom jellegű konstrukció (az EU-ra gondolok). Ugye, Anglia nagy gyarmatbirodalma, amely azért katonai is volt, de gazdasági is, egyszer csak szétfoszlott, mint az albioni köd?

4/. ezért kérdeztem ezek tényekkel/érvekkel alátámasztott valószínűségeit."

Válaszom: momentán ennyi jutott eszembe:(

Üdv.

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 12:23:24

@fokabacsi: Jaj, ezen felbuzgott bennem a fantázia;D

Egy parány problemám azzé' van: várnom kell minimum szürkületig:) - de még annál is jobb a mélysötét, csillagtalan, holdtalan éj;DDDDD

Így 50+ körül:(

A ridikülömet előkészítettem minden eshetőségre, van csipkés harisnyám, fekete, kivágom a blujzom jó mélyre (köldökig - ha nem jön senki, közben tudok köldöknézni, meditálni;D

Csak azt nem tom mán mit is kellene csinálni, elfelejtettem;DDDDDDDDDDDDDDDDD
Sétálni le s fel még tudok, bot nélkül:D

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 12:24:24

@bandika gazdája: A só az élet íze és megrontója;D

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 12:30:21

@Béla Bácsi: Jobbulást és vigyázz magadra mostmár!

Bár a mangalica ritkán ölt embert, az ember viszont sűrűn öl magnalicát;)

Ha mondjuk mangalica-kondás életformát folytattál volna, nem kerülsz a kardiológiára. Csak ez a szakma megszűnt, nem hiszem hogy van rá EU-konform szakmai besorolás:(

A kondás szakmában asszem a pulié a stresszes szerep:)

Béla Bácsi 2011.04.06. 13:34:19

@Donna (Cara)mba: Köszönöm a kedves szavakat, jó lelkű teremtésnek tűnsz így a neten.
Én édesmagam nem vagyok egy disznóölő tipusú ember, kerülöm az efféle magyar népszokást, ha lehet. Az életformaválasztási megjegyzés most válaszút előtt ért, igyekszem figyelembe venni!
(Mondjuk a szag az egy hátrány ebben a szakmában)

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 15:11:45

@Béla Bácsi:
OFF
Igen, valóban:)
Képzeld, van Erdélyben, a Partiumban egy hely, ahol fenn a Rézhegységben szlovákok - azaz tótok - élnek. Ők szabadon tartják a disznókat újból...gyönyörű tölgyesek és rétek vannak arrafele. Nem lehet rossz az a malacocska, amelyik valódilagos makkot is eszik:D
És boldogok és szabadon kószálnak (mármint a mangalicák:)
Hogy a tótok is boldogok-e és szabadon kószálnak - látod, arról nem szól a fáma:D
De ez a történetke nem is a tótokról, hanem a malackákról szól:)

Régen is disznótartásból, tehéntartásból - túró, vaj, gomolya készítéséből - éltek meg, mert ott jobbára csak kaszálók vannak, a búza ritkaság, inkább egy kis rozs ha megtermett. No meg méteres karóra felfuttatott bab (ottani nevén paszuly) volt a népeledel.

Jobbára a tejből készült termékeket hozták le a magyarlakta völgyekbe búzáért cserébe, vagy jöttek aratásra, napszámba. Ez persze még nagyanyám, dédanyám idejében volt.

A nyáron jártunk arrafele és olyan vidám látvány volt a sok malacka szabadon:)

A koleszterin meg nekem is elég pocsék egy tartozékom - ez a mostmár hozzám tartozó rész nemrég fejlődött ki bennem, én nem szorgalmaztam, főleg úgy nem, hogy a "rosszból" van sok, a "jóból, a védőből" van kevés.

Hiába, az a jó szívem - ahogy te mondod - látod nekem is veszélyeztetve van:)

Pedig ha megfordulok Pesten a nagy Vásárcsarnokban mindig veszek mangalicaságokat és liba- vagy kacsahájat zsírnak és tepertőnek, amit magam sütök ki, DE: nem eszek belőle!

Csak nézem búbánatosan:(
Helyette csinálok magamnak egy tál csicseriborsót, sok salátával:(

De azért mangalicaságok nélkül is - néha - szép az élet.
Néha meg nem:(

Ma például majdnem szépnek tűnik:)

Legyen Neked is egy szép tavaszi napod!

ON

Béla Bácsi 2011.04.06. 18:39:42

@Donna (Cara)mba: Köszönöm még egyszer a kedves szavakat! Bizony néha úgy jön, mint a mangalica pecsenye!
Kassán tanult műszaki főiskolán egy barátom és ha néha valamilyen szünetre hazajött és az iskoláról kérdeztük, csak lassú fejcsóválással mondogatta (szinte csak magának): "A tót észnek nincsen párja!"
De most viccen kívül, a természetesen fölnövő állat húsának sincs párja!
A koleszterintől meg ne félj annyira, egy-egy kis finom adag hébe-hóba nem árt, nem árthat meg!
(Az én sztorim pl. hogy a 40%-os dugulás a szivet tápláló főéren hirtelen megrepedt, a vörösvértestek meg azt hitték, hogy maga az ér repedt meg, így nagy örömmel gyorsan "begyógyították" a "sebet" hirtelen 100%-os dugulást előállítva perceken belül. Jó, hogy közel hozzánk a kórház!)
A vörösök mindig csak a bajt okozzák! :))

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 20:14:04

@Béla Bácsi: Ja, a vörössel én is módjával élek:) Nincsenek jó emlékeim ezzel a színnel kapcsolatban:)

A hajam ugyan sötétbarnára van festve, de lehetne vörös is, ruhában, kosztümben sem rossz a vörös...De itt nagyjából el is akadtam;)

Szóval úgy egyébiránt én is óvatos vagyok a vörös színnel:)

A tót észjárásról pedig nincsenek információim, tapasztalatom:)
Talán jobb is így;)

A_Harlem_Fekete_Führere 2011.04.06. 21:13:11

@Donna (Cara)mba: örülök, hogy tetszett, nagy lemil rajongó vagyok én is (és szerintem leszel te is) :) Olvastam már a finnekről is, becsülöm őket (is) a hozzáállásukért. Meg bárkit, aki így viszonyul ehhez, nagyon sajnálom, hogy itthon ennyire hiányzik ez a szemlélet (bár megértem miért van így). Az 1 bites emberek véleménye terjedt el itthon, lásd a "minek ide hadsereg mikor NATO/EU tagok vagyunk? ugyan minek fenntartani bármekkora hadsereget mikor Kína/Oroszország/a pirézek azt is lenyomná" stb. Az a baj, hogy ennyi jut el a hülye politikusaink agyáig is. Svájc tényleg a legjobb példa: na ha valakik úgy érezhetnék, hogy a hadsereg kidobott pénz azok ők. És nem érzik úgy. Pedig szarabb terep (katonai szemmel), értelmesebb szomszédok, összehasonlíthatatlanul nagyobb nemzetközi presztízs. És mégis. Az a durva, hogy kis hazánkat az szállja meg minimális kockázattal aki akarja. Van 8000 katonánk. Senkit ne tévesszen meg, hogy 25000 fő a honvédség létszáma, a könyvelők csak békeidőben veszélyesek. ;) Órákig lehetne ragozni, mivel szvsz mindent elrontottak a kormányaink ami a hadsereggel kapcsolatos. Mindegyik. A legvadabbnak mégis a következőt tartom: a hadseregnek ha jól tudom cc. 300 milliárd forint az éves költségvetése. A BKV-ra meg rátolunk évi mennyit? 120 milliárdot? Csak az én zsebemben nyílnak a bicskák?

Donna (Cara)mba 2011.04.06. 22:06:27

@A_Harlem_Fekete_Führere: Máris elolvastam a második lemil posztot:)

A Stuxnetről, és képzeld, még nekem is derengett valami a fejemben;)
Profi egy csapat, az tuti.

Egyelőre nem kommentelek ott, mert tényleg annyira profik vagytok, hogy legfeljebb II. Ilija pátriárka dícséretes ténykedésénél szólalhattam volna meg:)

Na tessék, nem is 2 posztot, hanem, 3-at + kommenteket olvastam el:D

Nem dolgozol véletlenül a reklám-promóció-kommunikáció szakmában?;DDD
Merthogy kitünően, hibapont nélkül, célközönséget 100%-san eltalálva promováltad a blogot:)

Grat.!:)

A_Harlem_Fekete_Führere 2011.04.06. 22:55:44

@Donna (Cara)mba: :D Ó én csak egy lelkes olvasó vagyok, nincs közöm a blog szerkesztéséhez.
Szerintem nyugodtan kommentelj, ha van kedved, ihleted, biztos örülnek neki, és ott sem mindenki szakértő ám (mármint a kommentelők között).
És mielőtt laspalmas vagy zero vagy bárki más kitenne innen, hogy más blogot emlegetek, sietve közlöm, hogy a Vastagbőrt is reklámozom ám! :) Télleg!

Nurrddin 2011.04.09. 14:02:02

az amerikánus hadsereggel példálózni felettébb vicces
az elmúlt száz évben (mióta van repülőgép) amikor kiszálltak az amerikai katonák a repülőgépből, annyiszor égtek le mint a rongy...
lásd: II VH. ahol a minimum 7-8 szoros túlerővel tudtak csak boldogulni, vagy korea, vietnám, irak, afganisztán...

de a levegőben sem olyan viruózok mint ahogy sokan gondolják... lásd granada és a lebombázott bolondokháza esetét
az amerikai történelemnek egy említésre méltó tábornoka volt, aki a sors különös fintoraként éppen az egyesült államok ellen harcolt (gyk. Robert E. Lee)
lebombázni vagy elfoglalni, és megtartani nagyon nem ugyanaz

a sok kis hazai bombázó harris murisan osztja itt az észt....

Donna (Cara)mba 2011.04.20. 20:56:31

@szorokin: Egy régi tartozásom most rendezném:

Bár én nem értek egyet Veled egyetlen ponton sem, a kérdéseid jogosak - mert kérdezni szabad. Éppen ezért is reagáltam érdemben rájuk.

Sajnálom, hogy meglehetősen durva és azonnali személyes támadás ért.

Azért bízom benne, még visszatérsz a Vbőrre, és kicsit emberibb lesz a hangnem is Veled szemben.

Üdv.
Donna

süti beállítások módosítása