Skip to content


       Szűrés lista

Kormányzati divatdiktátum

Találós kérdés: Kinek mi jut eszébe a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumról (KIM)? Mivel foglalkozik vajon?

Közigazgatás és igazságügy ami így elsőre beugrik, nem?

Ezen belül pedig .........rengeteg dolog.

Hihetetlen, de mivel ők az "országmárka alakításáért felelős tárca", még öltözéktervezési pályázat is van a repertoárjukban.

Februárban hirdették meg a a Design Terminál Nonprofit Kft.-vel és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel közösen, "Gombold újra - Divat a magyar" néven.


"A pályázat célja a tradicionális magyar öltözék- és divattörténeti értékek és hagyományok modern szemléletű feldolgozása, beemelése a hazai és nemzetközi divatszakmába. Valamint a figyelem ráirányítására a fiatal magyar tervezőkre.

A versenyzőknek ruházati és kiegészítő kollekciókat kell készíteniük tradicionális öltözködési formák, ruhadarabok és kiegészítők, alapanyagok, színvilág, díszítések és motívumok, technikák felhasználásával. Mindezt olyan formában, hogy az a mai kortárs divatba illeszthető és értelmezhető legyen.

A tervezők három kategóriában nevezhetnek: látványruha, hordható/hétköznapi ruházat, kiegészítők. A részletes pályázati kiírásban olvasható az is, hogy különösen támogatott, ha a tervező kisebbségi motívumokat, hagyományokat jelenít meg vagy az esélyegyenlőségi szempontokat is figyelembe veszi. Netán tradicionális technológiákat használ fel.

A zsűri öt kategóriában hirdet győztest, amelyeket 200 ezertől 450 ezer forintig jutalmaznak. A pályázat lezárásaként egy nagyszabású divat show-n kerülnek bemutatásra a kollekciók május 8-án az Európa Nap programjának keretében. A kreációk leadási határideje március 17.

A pályázati anyagokat a Kiíró által felkért neves szakértők és közéleti személyiségekből álló zsűri értékeli."

 

Van honlap és Facebook-oldal is, ahol követhetjük az eseményeket. Bár engem nem túlzottan érdekel, mert egyrészt a barátnőm különb táskákat varr, mint a tisztelt tervezők, másrészt meg nagyon unom már ezt a hagyományőrzésbe csomagolt szavazótáborszélesítést/altatást, majdnemvármegyéstől, kúriástól, reptérátnevezéssel, hangzatos jelszavakkal együtt. Ne akarják rámtukmálni az ízlésüket, ne legyen kötelezően elvárt, és cukormázzal bevont a múltbanézés, és pláne ne a KIM szervezzen divatpályázatot, mert ez valami óriási mélypont... Mi lesz a következő, darutollröptető verseny Matolcsy szervezésében, élő tévéközvetítéssel?


(fotó: Hornyák Dániel)

Az egészben egyébként Nagy Anna a legdurvább, valami nagyon erős anyagot tolhat a szövegírója. Április 28.:


"Nagy Anna kormányszóvivő a mai sajtótájékoztatón elmondta, hogy a pályázattal a komoly gazdasági és innovatív tartalékokkal rendelkező iparágra, és annak a kiemelkedő tehetségű, fiatal hazai művelőire kívánják felhívni a figyelmet. „Amikor a magyar termékek, a magyar vállalkozások támogatásának és életképességének fontosságáról beszélünk, akkor soha ne feledjük, hogy köztük több száz magyar fiatal tehetséges vállalkozóról beszélünk. Köztük például hazai divattervezőkről, akik startra készen, állnak, hogy a magyar emberek számára elérhető áron, kreatív, szép, hordható magyar ruhákat tervezzenek. Ez nemcsak gazdaságilag jó, hanem, valljuk be jó érzés is lehet. Ez csak rajtunk fogyasztókon múlik” - fogalmazott a szóvivő."

 

Múltkor Orbán a fogászati turizmust emlegette, mint a gazdaság egyik húzóerejét.
Pontosan hét nappal később Nagy a fiatal divattervezőket.
Most csütörtökön vajon kit hoznak fel példaként?
 

Címkék: fidesz abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr172873874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa! 2011.05.03. 11:59:04

Bokánfossák majd magukat Londonban, meg Párizsban a kreációktól. Szájkosarunk már van...
"Most csütörtökön vajon kit hoznak fel példaként?"
Én nagyon reménykedem, hogy a kötélipar lendül már fel egyszer :D

Viktus 2011.05.03. 12:01:35

Kérjék el Morvai Krisztina ruhatervezőjének a címét , és egy problémával kevesebb :P

eMM2 2011.05.03. 12:13:51

Kell a meló a narancsos holdudvarnak.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.05.03. 12:19:58

"Csődvédelmet kért az 53 magyar és nemzetközi ruházati boltot működtető Jeans Club Ruházati és Kereskedelmi Kft,írta a Napi Gazdaság."

Lehet, hogy a piaci rést szeretnék betömni gombokkal. :))

Énbagoly 2011.05.03. 12:25:34

A magyar textilipart gyönyörűen tönkretették már a Kínából behozott ruhákkal. Ezzel nem fogják helyrehozni.
Különben meg, ha valaki magyar tervezőként, magyar anyagból, magyar munkaerővel akar magyar ruhát gyártatni, akkor az minden lehet, csak nem olcsó tömegtermék. És egyáltalán nem lenne elérhető árú az átlagembernek. Max a fidesz kormány kedvenc rétegének. A sokat kereső, felső középosztálynak. Azoknak pedig elenyésző részét érdekli a magyarkodás.
Inkább a világmárkákba szeretnek öltözködni.

zrobasé 2011.05.03. 12:28:35

Zsűri egyik tagja :
TOLVAI RENÁTA
A Megasztár 2010-es győztese,aki lehetőséget kapott arra, hogy megvalósíthassa álmait. Korával és ruhatárával a divatot követő fiatal nőket képviseli.
mu ha ha

Marcellusca 2011.05.03. 12:28:37

@eMM2: Nem a meló. Csak a lóvé! :)

Viktus 2011.05.03. 12:31:36

@Énbagoly:

Lehetne elérhető áron kisebb haszonkulcs által ... mondjuk nemzetgazdasági szempontból nem tétel ez bár annyira jó, hogy megoldás lehet pl. a képzetlen tömegek elhelyezkedésére pl. keleti régiókban. Egy márkás cipő nem 30-40 ezerből készül el kínában szép kis haszon van rajta.

kej 2011.05.03. 12:33:15

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: pont ezt akartam linkelni.

reméljük makány márta is indul:)

kej 2011.05.03. 12:34:40

@zrobasé: azért ne legyünk igaztalanok. a zsűri többi tagja azért ezt-azt letett már az asztalra

Énbagoly 2011.05.03. 12:38:02

@Viktus: Igen, meg lehetne oldani olcsóbban is, ha nem hazai alapanyagokból készülne. Magyar textilgyártás már csak nyomokban van. Kiegészítőket pláne nehéz magyart beszerezni. Szakember lenne hozzá, hiszen anno sokat képeztek. De az áram, a fűtés, a bérleti díjak, az adók, és járulékok mind magyarok lennének.
Persze, csak ha legálisan akarod csinálni. És képzetlen emberek ebben a szakmában csak selejtet képesek gyártani.

Secnir 2011.05.03. 12:39:15

@kej:
"azért ne legyünk igaztalanok. a zsűri többi tagja azért ezt-azt letett már az asztalra"

többnyire húszezreseket, hogy bekerülhessenek a zsüribe.

zrobasé 2011.05.03. 12:41:36

@Viktus: képzetlen emberekkel ? naneee...mi 5, azaz öt varrónőt próbáltunk ki, nem nagy wasistdas-t kellett volna megcsinálniuk, mind elvileg képzett volt (tanult szakmája varrónő) és az ötből négy használhatatlan selejtet csinált...

Mourinho már nem a király 2011.05.03. 12:42:06

Nemtom, érdekes.
Ez a Matolcsy nyilatkozat viszont elgondolkoztató: index.hu/gazdasag/magyar/2011/05/03/matolcsy_kipateroltuk_az_imf-et/
Nyilván itt is erős amiket nyilatkozik, de az alapkoncepció elgondolkoztató. Valahogy valóban meg kell állítani az eladósodást, mert ha nem az imf bábja marad az ország örökre. Nyilván a módszerek vitathatóak, de bárki bármit csinálna a megszorítások sosem lesznek népszerűek.

lightby 2011.05.03. 12:45:28

„Amikor a magyar termékek, a magyar vállalkozások támogatásának és életképességének fontosságáról beszélünk, akkor soha ne feledjük, hogy köztük több száz magyar fiatal tehetséges vállalkozóról beszélünk. Köztük például hazai divattervezőkről, akik startra készen, állnak, hogy a magyar emberek számára elérhető áron, kreatív, szép, hordható magyar ruhákat tervezzenek. Ez nemcsak gazdaságilag jó, hanem, valljuk be jó érzés is lehet. Ez csak rajtunk fogyasztókon múlik”

a Tűzraktérben is VOLT egy-két neves magyar ruhadesigner, tehetséges kisvállalkozó...
Akkor most kit támogatunk?

Manatwork (törölt) 2011.05.03. 12:46:11

@zrobasé: Majd ha valóra válik a nagy terv, hogy minden munkaadónak 20% vikinget kell alkalmaznia - na majd akkor lesz szép világ neked :(
Vagy már most is ezt a numerus classust alkalmazod? Csak mert írtad hogy 5-ből 4 selejtet csinált. A maradék 1 (a 20%) lehet hogy már a viking volt???? :D

Énbagoly 2011.05.03. 12:46:15

@zrobasé: :) Igen, sokan hiszik azt, hogy varrni mindenki tud. :S

zrobasé 2011.05.03. 12:48:30

@Anthony-Mourinho a király-: milyen megszoritások ? ember, ezek nem megszoritások, mert a népinemzetikonzervativ-fülkeforradalmi kormány habitusából nem megszoritások jönnek ki, hanem újjászervezés...még egyszer kiejted a szádon, hogy megszoritás, schmittpál önnönkezével tetoválja rád az összes helyesírási hibáját !

zrobasé 2011.05.03. 12:50:34

@Manatwork: nem, mintamelót kértem tőlük, határidőre (jó nagy volt), a varrnivaló se volt nagy szám, és ettől tettem függővé az alkalmazást...mondom, 5-ből 4 első körbe kihullott...azzal az eggyel messzemenőkig meg vagyok elégedve...

zrobasé 2011.05.03. 12:52:25

meg lehet nézzni a honlapjukon a TERVEZŐK alatt, hogy kb milyen pályázati munkákat küldtek be...szuper... nemhogy tömeg, de még rétegtermelés se lesz egyikből se...

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.05.03. 12:53:13

Nem értem ezt a tömény fikázódást. Szerintem jó koncepció, korrekt honlap, inkább jelképes díjak, és végignéztem a honlapon feltüntetett pályamunkákat, sok van, ami tetszik. És IGEN, kellenek szimbolikus, kiemelt projektek, amivel foglalkozik a kormány. Ez speciel egyáltalán nem übermagyar giccs.

Viktus 2011.05.03. 12:59:56

@zrobasé:
Be kell tanítani :P gondolom kínában a parasztok sem varrónőnek születtek alapból ... egyszerűbb betanítani őket az alapvető varrásosdira, mint mondjuk közgazdásznak.

kej 2011.05.03. 13:00:45

@Secnir: mondjuk a nemzeti múzeum igazgatójáról, meg mondjuk a zoób katiról sem feltételezek ilyet

Secnir 2011.05.03. 13:15:54

@kej:
az élcet azért kihallhattad volna a szövegből.
amúgy akkor legyen teljes a Zsüri lista (MOME: Moholy-Nagy Művészeti Egyetem gyk):

Terv Zsűri
Sárváry Katalin Textilművész, a MOME docense, DLA hab.
Kisfaludy Márta Az Óbudai Egyetem Terméktervező Intézetének igazgatója, öltözéktervező iparművész.
(ők döntik el, ki kerül a döntőbe, ki nem. Nem kifogásolható, mert szakmai véleményezés várható el szakmabeliektől)

Döntő Zsűri
Baán László A Szépművészeti Múzeum főigazgatója. (hááát, legyen OK)
Kopek Gábor A MOME rektora (OK)
Maróy Krisztina A GLAMOUR főszerkesztője (he? Glamour? ilyenkor hol a Nők Lapja?)
Novák Péter Előadóművész (he?)
Papp-Váry Borbála Kormányzati kommunikációért felelős helyettes államtitkár (hehehe?)
Tolvai Renáta A Megasztár 2010-es győztese (he?)
Zoób Kati Divattervező (OK)
Simonovics Ildikó A Kiscelli Múzeum művészettörténésze (hááát, OK)
Zsótér László A MOME rektorhelyettese (OK)
Harmati Hedvig A MOME szakirányú tanszékvezetője (OK)

itt van 4 (négy) olyan személy, akinek szvsz semmi keresnivalója a zsűriben, legfőképpen egy politikai államtitkárnak. Ja, hogy valakinek igazságot kell tennie pártatlanul, ha a docensek összevitáznak? :D

asmodean 2011.05.03. 13:17:18

@Anthony-Mourinho a király-:
Ez az ország mindig csak az előtt áll, hogy jó legyen, meg a trend forduló előtt, meg fellendülés előtt, olybá tűnik hogy tényleg csak állunk, közben meg halad el a világ mellettünk.
Nem panaszkodásként, hanem tényként mondom.
Ha egyszer már tényleg fellendültünk saját kezűleg állítok szobrot a gazdasági-pénzügyi mit tudom én milyen miniszternek, legyen az Matolcsy, Oszkó vagy bárki.

kej 2011.05.03. 13:21:28

@Secnir: államtitkár-asszonyon átsiklottam. a novák mindenben benne van a megasztártól kezdve. szerintem ő viszi a bulvárvonalat a zsűriben. azért papp-váryval nehezebb lesz a blikknek dűlőre jutnia. persze nem védem a zsűrit. a projekt annyira nem gáz egyébként. személy szerint én nem hordanék huszármente zsinórozású táskát, de akinek ez a heppje az csak viselje. az echon volt régebben egy műsorvezető csaj, aki folyamatosan különböző attilákban szerepelt. mostanában nem láttam. az persze igaz, hogy a számos tehetséges divattervezőnk közül jó, ha kettő be tudott futni külföldön. lehet, hogy három. az is zavaró egy kicsit, hogy se textiliparunk, se bőriparunk, se az alapanyagok előállításához szükséges könnyűiparunk nincsen. így egy kicsit nehéz lesz. szarházi kozmopolitaként pedig igen csak tud zavarni ez a múltba révedős országimázs. persze a hagyományokat ápolni kell.

redriot77 2011.05.03. 13:36:33

"hogy a magyar emberek számára elérhető áron, kreatív, szép, hordható magyar ruhákat tervezzenek."

Ez már nevetséges. Erről nekem ez jutott eszembe:
"Magyar rapper ne viseljen baseballsapkát,
Mely eltakarja szép magyar homlokát!
Magyar rapper viseljen darutollas föveget,
Magyar nyelven szavaljon szép magyar szöveget!"

:PPPP

Secnir 2011.05.03. 13:41:35

...nem mellékesen a pályázatok között leledzik a Szom-Hor (volt Pécsi Kesztyű) is.
azonban
ámde:
az ingyenes céginfó szerint a Szom-hor ellen végrehajtást kezdeményezett a Baranya megyei apeh ápr. 28-án, míg a cég telephelyére bejelentett cég az APEH weboldala szerint:
YIEN HUNGARY KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÓ KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG "FELSZÁMOLÁS ALATT"
így, nagybetűkkel.
persze gondolom a kettőnek semmi köze egymáshoz :P

Pinabajusz 2011.05.03. 13:44:07

Kurva komoly lehet eza MoholyNagy. A www.mome.hu/a_mome_tmdt_szervezete.html oldal tele van gmailes meg freemailes cimekkel. Erdekes, megtalalhato listaban a Babarczy nevu picsa is, aki a nagy liberator, "sajtoszabadsag" hive, meg aki cigogyekereket visz haza a hetvegen - lasd az egyik korabbi vastagbor bejegyzest. Nem lehet, hogy azert is vontak be oket, hogy egy kicsit csendesebben obegassanak?

zsoltix 2011.05.03. 13:48:59

Nekem a 600 millas kormany-marketing jut rola eszembe: ''A Bell & Partners Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. szervezheti meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) lakossági tájékoztató kampányait 600 millió forint (480 millió forint plusz áfa) keretösszegben. A cég nyerte meg ugyanis a KIM médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási, reklámügynökségi, illetve online kommunikációs feladatok elvégzésére kiírt közbeszerzési eljárását - derül ki a tárca honlapján közzétett szerződésből.''

Haloperidol 2011.05.03. 13:50:05

@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka:

Én igazából vele értek egyet. Menj el Ausztriába, ahol ünnepnapokon Stájerországban nem szégyen felvenni a kantáros bőrgatyát, és nem égő a nőknek sem népviseletben ünnepelni. És nem csak a földművesek, hanem városi emberek is viselnek ilyesmit. Vagy menj el Japánba, Indiába, ahol nem szégyen kimonóba vagy száriba mászkálni.

És szomorú, hogy a hozzászólók többsége eleve cikinek tartja a magyar rzuházatot és inkább veszi meg 150-200e forintért az (olcsóbb) HugoBoss és Armani öltönyöket, mint egy egyedileg szabott bocskait vagy atillát. Ami tényleg különleges. Külföldön, amikor én megjelentem ilyen öltözkben, elismerést és érdeklődést kaptam, míg ha egy HB vagy Armani öltönyben mentem volna, akkor mindenki csak a vállát vonogatta volna: ilyen mindenkinek van, NYban és Milánóban is...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.05.03. 14:03:42

"Múltkor Orbán a fogászati turizmust emlegette, mint a gazdaság egyik húzóerejét." Foghúzóerejét? :D

Amúgy ez a kevésbé rossz kezdeményezések közé tartozik. Az biztos, hogy ez sem jut tovább az elitnél, nem lesz nagy magyar divatforradalom, de attól még jó is kisülhet belőle.

Alapvetően kedvelem Novák Pétert, de fogalmam sincs, hogy egy néptáncos/ rockénekes/ műsorvezető mit keres ebben a zsűriben.

Max. 2011.05.03. 14:14:20

Divattervezőkkel akarják fellendíteni a gazdaságot? MUHAHA.

Amúgy milyen fogászati turizmus, amikor a románoknál negyedannyiért megcsinálnak mindent, és még esetleg az is előfordulhat, hogy a rendelőben/szájsebészeten nincsenek kifogyva a vegyszerek/érzéstelenítők/satöbbik?

Viktus 2011.05.03. 14:21:01

@Max.:

Megnyugtatlak a nyugati fogturisták nem a közgyógyba mennek, hanem magánklinikákra, és tényleg töredéke még az a pénz is az osztrák, német, angol kezelésnek.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.05.03. 14:46:25

@Max.: Ha utaztál repülőn, a fedélzeti újságokban láthattad a magyar magánfogorvosok hirdetéseit. Ez tényleg komoly biznisz, kinti szervezőirodákkal stb.

bandika gazdája 2011.05.03. 15:07:27

@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka: Kell is nekik, mert mi legfeljebb álmodhatunk fogorvosról!

jágör68 2011.05.03. 15:33:19

Pénz nincs- csak a haveroknak- a többinek meg jó lesz a magyaroskodó, nemzetisekedő cirkusz.
Circenses et circenses!

Dr. No 2011.05.03. 15:36:14

Oszt a végeredmény hol lesz legyártva, Kínában vagy Törökországban? Csak mer' itthon a textilipar úgy tíz-húsz éve megszűnt.

tryclops 2011.05.03. 15:59:48

@Clermont: A Moholy-Nagy igenis neves oktatási intézmény, az, hogy nem tudod, hogy a volt Iparművészetiről beszélsz, az téged minősít. A gmail meg lehet, hogy ingyenes levelező fiók, de pl én is inkább ezt használom, és nem a céges gagyit. Mert kezelhetőbb. Szerintem mások is vannak így vele...
Az igazi vicc igazából az, hogy mindezt az eseményt a KIM szervezi. Navracsics bácsi, kend szervezte újra a magyar közigazgatást: mégis milyen munkát tetszett végezni? Legközelebb meg a rendőrség költségvetését eldugjuk a Fölművelésügyi tárcához? Ebből így a büdös életben nem lesz spórolás, mer' ahhoz az kellene, hogy tudjuk mire mennyit költünk. Azt hittem, hogy sikerül egy kis rendet vágni a tárcák átszervezésével, de úgy tűnik csak mélyebb lett a homály. :(
Most tényleg mondjam azt, hogy kérjük vissza az Országimázs Központot? :D

gono 2011.05.03. 16:13:46

Hadd csajozzanak már egy kicsit ott a hivatalban a fiúk! A fiatal divattervezők pedig egyáltalán nem rossz anyag.

kubatov_kommunista 2011.05.03. 16:45:08

hát jó pénzért ülök én a számítógép előtt bő gatyában, kalappal a fejemen, karikás ostorral akár még disznószart is beszerzek, bár nem teljesen fogom, hogy ez az image miért jobb mint a farmer+poló kombó... de szívesen csinálok magamból hülyét is, ha az kell. Mondom jó pénzért!

Toussaint L'Overture 2011.05.03. 16:46:11

Annyival azért még kiegészíteném a fenti írást, hogy Tolvai Renátát felkérték, vegyen részt a zsűri munkájában.

velvet.hu/blogok/gumicukor/2011/05/02/tolvai_renata_divatshow-n_zsurizik/

Ide másolom a tegnapi Velvet poszthoz írt véleményemet a dologról:

"Már maga az ötlet is hányadék.
Mi a tököm köze van a kormánynak a divathoz?
Utoljára Mao Ce-tung mondta meg a kínaiaknak, hogy mibe kell öltözniük.
Mostantól Ovi és a buta bábjai mondják meg majd, hogy a pitykés dolmány, vagy a zsinóros mente a hivatalosan elvárt divatos öltözék?
A nagyseggű erdélyi dizőzről nincs mondanivalóm."

Dr Kangörény 2011.05.03. 16:55:44

Torgyán doktor szellem kísért, a csersznyecsereüzlet is hasonló lehetőségként volt belengetve.

A jelképes doglokkal meg tele van már a tököm, mert pártunk és kormányunk mást sem tesz, mint jelképes dolgokkal foglalkozik, de a fantasztikusan új gazdaságpolitkának egyelőre nyoma sincs - amit tesznek az ugyanaz a megszorítás, amit bajnaiék csináltak, csak durvább keretek között.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.03. 17:13:23

@redriot77:

a vége mennyire találó.....

"Állok a pusztában, gatyám lobog.
Seggem kilóg, gyomrom korog.
Nézek a magosba, gondolok nagyot!
Magyar égre magyar csillagot!
Nyugati szél fú, délibáb ragyog.
Magyar vagyok, szittya vagyok!
Nem vágyok sokra, de egyet akarok:
Magyar nemzeti hip-hopot!"

bastian 2011.05.03. 17:19:04

Nemsokára úgyis mindenféle ruha be lesz tiltva, úgyhogy a poszt irreleváns... :))

b46 2011.05.03. 17:38:07

Ennél hülyébbet is kitaláltak már. Pártpolitikai közvélemény-kutatás a 16-18 évesek között kérdőíveknek álcázva, és elpocsékolva megint milliárdokat, tőlünk meg azt várják, hogy váltsuk meg az ország adósságát.Végül még a békekölcsönt is be kéne vezetni, nem?!

rajaram 2011.05.03. 17:49:07

Az öcsém élettársa már kapott is 700000-et, hogy csináljon 6 cipőt.

Horizont 2011.05.03. 17:57:05

Két tervezőt és a terveit kiemelném:
"Anh Tuan
A vietnami gyökerekkel rendelkező magyar tervező táskakollekciójának különlegességét a huszárruhák zsinórozását idéző attraktív megoldások adják. "
"Banics Adrienn, Szutor Judit
Az alsószoknya dicsérete. A magyar női viselet alapdarabja egyetlen kiegészítővel, a karikás ostorral variálva. "
Az első nem is magyar , a másodiknál mint nő kijelenthetem nem tudtam mire vágytam! Mindennap ebbe menne dolgozni a magyar nő. A piros hetesen! Elképzeltem:)))
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium!!?? Ilyen jól állunk? Semmi dolguk?? Minden a legnagyobb rendben?? Úgy sajnálom, hogy én erről nem tudtam!

JohnHenry 2011.05.03. 18:10:35

Mao-öltönyt, ezeret!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.03. 18:23:48

Magyar embernek magyar kacagányt
Magyar embernek magyar leventét
Magyar embernek magyar leventét
Magyar embernek magyar bocskait
Magyar embernek magyar darutollat
Kalapjára

Horizont 2011.05.03. 18:32:11

Teljesen mindegy mit adnak ránk, így is úgy is kilóg a seggünk belőle:)

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2011.05.03. 18:39:21

másnak is feltűnt, milyen tömeg van a sajtó tájékoztatón?
3 db mikrofon?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.03. 19:04:41

@tryclops: a gmailre tudod fogadni a céges címre érkező leveleket, és ugyanonnan a gmailről tudsz írni is a céges emil címmel. szal értem én, hogy szereted a gmailt, én is azt használom, de azért az email címe egy cégnek ne gmailes legyen

Táskás Tóni 2011.05.03. 19:28:58

@Anthony-Mourinho a király-: Megszorítások?!? Még tegnap is azt nyilatkozta az a pic..szájú szóvivő, hogy itt nincsenek megszorítások.

rianna 2011.05.03. 19:36:38

Szerintem nem hülyeség. Máshol is promotálják a saját népi motívumaikat (plusz zenéjüket, kultúrájukat), miért épp a mienk lenne rosszabb.

Advanced Flight 2011.05.03. 19:40:30

@Toussaint L'Overture: tehát ha valamiben állami, neadjisten kormányzati pénz van, akkor az már maga a diktatúra. Te is hogy a fenébe lehetsz ennyi ésszel szabadlábon....:-)

Horizont 2011.05.03. 19:41:15

@rianna: Azért itt nem erről van szó....Senki nem is mondta, hogy rosszabb! Sőt! A mienk a legjobb!Mert a mienk! De azért látogass már el a honlapra:)

Kartal (rezervált) 2011.05.03. 20:19:58

Én csak egy dolgot nem értek, és ezzel azt hiszem egy időre be is fejeztem a kommentálást.

KIT AKARNAK HÜLYÍTENI???
Minket ilyen szarokkal nem tudnak, az egyenruhás bűnözés című baromságot sem vettük be. A munkahelyen is csak csóválták a fejüket a kollégák, hogy ezek idióták. Csak egy dolgot tudok elképzelni: saját magukat hülyítik ezzel az egésszel. Építenek egy Potemkin-világot, és amikor kinéznek az ablakon, azt látják, aztán tapsikolnak maguknak, hogy jaj de ügyesek vagyunk! Hogy megoldottuk, mi? És közben a valóság szép lassan kirohad a talpuk alól.

Horizont 2011.05.03. 20:45:08

@Kartal (rezervált):
Talpnyalók és tapsolók még akkor is lesznek hidd el!

Romanee Conti 2011.05.03. 22:26:04

Kedves laspalmas!

Én belülről látom a dolgot, kedvesem divattervező, indult a pályázaton. A pályázat kiírása, különben rendben volt, (soha nem indult ilyen magyarországi pályázaton, de ez jól kitalált dolog)

Első körben tervek beadása. (Design Terminál a lebonyolító) 270 tervből 80 jutott tovább. A 80-ban tizenegykét meghívott tervező is! (amit nem értek, mindegy) Leadás, értékelés utáni napon, reggel 8.30 kor jött az értesítés.

Folyamatos információ, segítség a pályázattal kapcsolatban. A 2. fordulóban két napos "védés" az már elkészült anyagoknak (pályázonként 10 perc). Itt szakmai zsűri. Ami meglepett, igaz volt tizen meghívott tervező, a zsűri nem vette figyelembe, a 35-be nem jutottak be autómatikusan a meghívottak. A kétnapos értékelés után, másnap, azonnal jött az értesítés, az elbírálásról. Ahogy látom, innentől a Design Terminál kivonul, a divatbemutató rendezői vették át a terepet. Fegyelmezetten, hozzáértéssel minden egyes bemutatandó ruha tételes megbeszélésével. Itt tart a dolog ma. Meggyöződésem, hogy le lesznek (vannak) osztva a lapok, de ez pártfüggetlen. De szakmailag, eddig nagyon korekt, jól szervezett a dolog. Amennyiben a későbbiekben érdekel a véleményem, szivesen megosztom a tapasztalatainkat.

tryclops 2011.05.03. 22:32:10

@Conv: Jaja, naná, hogy én is átirányítom rá a cégeset. Egyébként a felvetésed jogos, bár nem cég, hanem oktatási intézmény. Amúgy meg faszom tudja, én úgy vagyok ezzel az ímélesdivel, hogy ha céges akkor + 1 óra az átfutás, úgyhogy inkább a hatékonyságot veszem célba, és mindenkinek megy ki a privát cím. Ha céges kontakt, ha privát, akkor is. Ez olyan, mintha nem adhatnám meg a saját postai címemet senkinek, csak a cég központot. Az normális? :-/

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.03. 22:36:33

@tryclops: hát ezért van a "hivatali" email feltüntetve a névjegykártyán és a privát is.
hivatalos levelezésnél, kapcsolatnál, azért illő a "hivatali" email címet megadni.

Toussaint L'Overture 2011.05.04. 11:38:44

@Advanced Flight:

Ebben a córeszban erre költeni a pénzt, bűn!
A kultúra minden területéről kivonják a pénzt, baromságokra meg mindig akad néhány milliócska. Adakozzunk az államadósság összegének csökkentésére, meg a szent szarra, közben eszement ötletekre talicskával tolják a pénzt. A kormány kormányozzon, a minisztérium meg tegye a dolgát, és ne akarjanak belekotnyeleskedni olyan ügyekbe, amihez semmi közük.
Egyébként látatlanba lefogadom, hogy hamarosan kötelező nemzetieskedő viseleteket kell felvenni az iskolásoknak ünnepekkor, és a Dress Code elő fogja írni mit illendő felvenni bizonyos alkalmakkor. Véletlenül nem történik itt semmi sem...!
Tetszik érteni miről beszélek?
Egyébként meg támogassák a Lázár testvérek, vagy a Helyi Téma a nagy eseményt, egy rossz szavam se lesz.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.05.04. 11:57:18

1. Ha a magyar divattervezőket támogatják, az nem baj (de nem ilyen magas szinten kéne). Ha a népművészetet, az se. De a kettő keveréséről már ordít, hogy pénzkitalicskázás...

2. Mikor megláttam az államtitkár p*csa vezetéknevét, egyből felment bennem a pumpa, talán nem kell mondani, miért is...

3. T. Renáta örökös sztárolását én se értem. Például mi a ráknak kell pont neki fellépnie a Roxette előtt?

4. N. Péter ennyire mindentudó valaki, hogy egyformán jó a megaszar zsűrijébe meg ide is? Ennyi erővel akár engem is be lehetne venni a Duna-hidak építőmérnöki bíráló bizottságába és a Filmszemle zsűrijébe is...

vomit 2011.05.04. 23:02:55

@Anthony-Mourinho a király-: addig nem allitod meg az eladosodast, amig kolcsonkeres utjan teremtodik az orszag sajat penze.
www.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=27226

2011.05.05. 09:29:42

Én nem látok ebben semmi kivetni valót, sőt!

Most éppen Bajorban nyomom a melót. Az itteni emberek öltözködésére a fentiek pontosan ráillenek. Nem csak bőrnadrág és drindli van, de ehhez cipő, blúz, táska, nyaklánc még hajcsat is, de lehet kapni kötő fonalat is, amiből a lustakötéses bajor kardigánt meg lábszárvédőt lehet kapni.
Az emberek hordják, hétköznap, de ünnepen kiváltképp.
És ami a lényeg: aki bőrnadrágban meg végig a Marien platzon, hogy utána Viktualimarkton a fák alatt Scnitzelt ebédeljen a kék kockás abroszon, senki nem tesz rá megjegyzést, hogy náci, se nem hogy németkedik.
A magyar viselet sokban hasonló a többi európai viselethez, én itt a C und A ban vettem matyóhímzéses pólót (maide in Kina), de amit a miénk, azt nem kellene elrejteni.
Megyek haza, és muszáj, leszek venni egy Bocskai kosztümkabátot, mert jön az október fest, és drindlit én a magyar hagy ne vegyek már fel.

Súlyos 2011.05.06. 19:02:55

@Frengi: aki akart, az eddig is tudott magyarosan öltözörni, ehhez nem ugrásra kész, kitörni készülő divattervezők kellenek, hanem már meglévő kékfestőkhöz, posztósokhoz, varrónőkhöz kell becsengetni.

Nyitott kapuk döngetése...

süti beállítások módosítása