Skip to content


       Szűrés lista

Így tedd anonimmá a szociális kérdőívet

Tegnap megjött a szociális kérdőív személyes Orbán Viktortól, a vastag boríték több csodát is rejt, fussunk végig rajtuk. Az alibikérdések lényegtelenek, azokra nem is térnénk ki.

1. Vonalkód a név felett

Az 1 milliárdos büdzsébe nem fért bele, hogy két külön A4-es lapra nyomtassák a 10 nyomorult kérdés, de Orbán 1 oldalas levelét azért mellékelték.
A kérdések az egyik A4-es lap két oldalára kerültek fel, így aki kitölti és visszaküldi a kérdőívet, annak bizony ott lesz a neve, címe és még egy gyanús egyedi vonalkód is, mivel mindezek ott szerepelnek a fejlécben.

Semmi baj, egy kisolló segítségével 15 másodperc alatt anonimmá teheted a kérdőívet, igaz, ezzel megy a levesbe a hátlapon a hetes kérdés, a devizahiteles.





2.
Emailcím

Íme, egy csodálatos lehetőség, hogy az ország egyik legnagyobb, éppen épülő spamlistájára felírasd a haragosod, a köcsög munkatársad, a főnöködet, a kedvenc politikusodat.



3. A kép


Hát ez beszarás a köbön. Nem tudom mi volt a koncepció, talán nem akartak a lap alján ilyen sok helyet üresen hagyni, de egy elképesztően béna, félig kifestett (!) rajzot tettek oda, rajta apa, anya, 3 gyerek, nagypapa bottal (talán rokkant? mert akkor a munka világa várja vissza!), egy tehén (!), és a nagymami valami növénnyel a kezében (talán kender?).
Nem sikerült egy fényképet készíteni? Gyorsan felskiccelt egy rajzot Szijjártó Peti tesója? Mennyiért? Mi van a szerzői jogokkal? Hol a "művész" neve, csendélet címe?

Nem tudom hol láttam ilyen rajzot, talán Rákosi elvtársnak küldtek a a gyerekek ilyeneket, vagy a 70-es, 80-as évek nemi felvilágosító könyveiben voltak ilyenek. Vagy a Jehovás szórólapokon.

Érthetetlen az egész, mindezt 8 millió (!) példányban.

Valaki küldjön be egy vízfestéket, hogy befejezzék a művet:


4.
Adatkezelés

Az adataimat "a Kormány által kijelölt államigazgatási szerv" kezelje, és felhasználhatja a velem való közvetlen kapcsolattartáshoz? Milyen szerv? Milyen közvetlen kapcsolattartás?
Az írásban történő visszavonást kinek kell küldeni?

Kattintva nagyobb:

 

 
5. A válaszboríték


Az irányítószámra hívnám fel a figyelmet ... milyen figyelmesek, nem? Megvették maguknak az 1848-es irányítószámot. Vajon az 1956 kié lehet?

Ja, és tényleg Orbán Viktor személyesen fizeti a postaköltséget, a saját pénzéből? Mert akkor érdemes lenne beindítani a Nagy Borítékmásoló Bizniszt, hálánk jeléül az eddigiekért...

+ Szijjártó


Megkérdezték a jó Pétert, hogy miért kellett vonalkód a kérdőívre. Bár ne tették volna ...
Lehetett előre sejteni a választ: "gyurcsányahibás" és "elmúltnyolcév" ...

"Az egyik leglényegesebb különbség a Gyurcsány-korszak és a nemzeti ügyek kormánya között, hogy míg a szocialisták az emberek feje fölött hoztak döntéseket, mi a konzultációkra alapuló kormányzást folytatjuk az ország megújítása, átszervezése érdekében. A személyes adatokra eszerint azért lesz szükség, mert a szociális konzultációt újabb konzultációk fogják követni, ezért került sor a változtatásra, és immár lehetőség nyílik a nemzeti konzultációban való részvételre elektronikus úton is."

Címkék: fidesz abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr362911879

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hallgassuk meg egymást, konzultációs lázban ég a világ! 2011.05.19. 22:51:17

Íme, eljött a csoda, csatlakoztunk a Nemzeti Együttműködés Rendszeréhez! De legalábbis szeretnénk konzultálni mi is, HALLGASSUK HÁT MEG EGYMÁST! Az alábbi kérdőívet neves szakértőink bevonásával alkottuk meg, nagy segítségünkre volt továbbá a nemzet &q...

Trackback: Így tedd anonimmá a szociális kérdőívet 2011.05.19. 21:40:52

Tegnap megjött a szociális kérdőív személyes Orbán Viktortól, a vastag boríték több csodát is rejt, fussunk végig rajtuk. Az alibikérdések lényegtelenek, azokra nem is térnénk ki.

Trackback: Tartalomhoz a forma 2011.05.19. 13:20:27

A nagy sikerű alkotmányozás után újabb kérdőívvel keres meg bennünket a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (Orbán Viktor felkérése alapján). Ma kézhez is vehettem a saját, névre szóló példányomat, melyet természetesen szi...

Trackback: Orbán megismétli Gyurcsány hibáját? 2011.05.18. 12:18:33

Örvendetes, hogy a kormány a világ megregulázása helyett elkezdett végre dolgozni is, és végre felvállalja azt, hogy olyan döntéseket hozzon, amelyek nem feltétlenül népszerűek, de nagyon úgy néz ki, hogy pontosan abba a folyóba lép bele, mint az épp a...

Trackback: Retro-Liget | „EMLÉKEZZÜNK MEG A SZEGÉNYEKRŐL” 2011.05.18. 11:05:27

RETRO-LIGET Liget 1992/2  |  R. Várkonyi Ágnes - „EMLÉKEZZÜNK MEG A SZEGÉNYEKRŐL”  (részlet) Egyszer csak felfigyeltem, hogy a reformkor mennyit foglalkozott a szegénységgel. Európai méretekben. Kölcsey ugyanolyan s...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyéves Önkéntes 2011.05.18. 13:44:33

Most ezzel a kivágósdival csak azt éritek el, hogy június 1-től engedélyköteles lesz a körömvágó olló.

Marcellusca 2011.05.18. 13:45:18

@Seduxen: Abból keveset lehet lenyúlni. :P

Gonosz Repülőmókus 2011.05.18. 14:05:55

@abschattung:
f: gyurcsányahibás csinálja meg ő
g: Nem tudom megítélni a kérdést (nem vagyok autószerelő (sem))

Gonosz Repülőmókus 2011.05.18. 14:07:20

@abschattung: Ez hagyján, de mit fogsz szólni akkor, ha majd az orvosod dug egy ilyen papírt az orrod alá? :D

Gonosz Repülőmókus 2011.05.18. 14:10:54

@Kicsi Kacsa: Hamarosan mindenki fog kapni a bőre alá egy aznosító chipet és hamarosan kiépítik országos szinten az ehhez szükséges jelfogókat. Előbb lesz ebből országos lefedettség mint mobil telefonból. A cigányok persze nem kapnak, mert az rasszizmus lenne.

Gonosz Repülőmókus 2011.05.18. 14:12:22

@Ásó[Mosó]maci: "valamint egy tehén" - na ezen besz@rtam :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.05.18. 14:18:24

A kód fel sem tűnt de a "képen" kiakadtam.Amúgy vannak jó kérdések,de ezeket most fel tenni...
A jobbiknak már vannak megoldásaik egynémelyikre...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.18. 14:38:35

@Viktus:

óóóóó :-(((

akkor fel sem adom!

garrett27 2011.05.18. 14:38:47

Túlvariálja mindenki ezt az anonimitást! Emberek itt a tökéletes megoldás: KUKA! Na ott kotorjanak ha akarják ismerni a véleményem!

Emiksz 2011.05.18. 14:42:55

Esküszöm, én visszaküldöm, úgy, hogy a nevemet meg a vonalkódot kiollózom előtte!
Pápá 7. kérdés :)

dr. vuvuzelafan 2011.05.18. 14:47:41

@ColT: Az semmi, a filc alól simán kiolvassák, hogy mi van ott. Nekem a kérdőív megláttán rögvest az jutott eszembe, hogy az adatokat kitakarva lefénymásolom (vagy beszken, paint-radír, kinyomtat). Ezután már talán el lehet gondolkozni azon, hogy egyáltalán érdemes-e kitölteni, visszaküldeni (gyanítom, semmi értelme, úgyis azt hazudják a válaszokról, ami nekik tetszik). Eredeti állapotában maximum gyújtósnak használnám a "kérdőív"-et, vissza semmi esetre sem küldeném.

dr. vuvuzelafan 2011.05.18. 14:49:37

@Seduxen: Ehhe-ehhe, pont erről dumáltunk egy kollegával. Ha van sapka, ha nincs sapka, ha ilyen sapka van vagy ha olyan... egyik sem jó:( lassan tényleg el kell menni ebből az országból...

bandika gazdája 2011.05.18. 15:02:23

A grószfaternál az egy szívlapát nyele?! Aha! Akkor köll!

dr. vuvuzelafan 2011.05.18. 15:03:53

@vuvuzelafan: Mondjuk az még egy érdekes kérdés, hogy mi lenne, ha a válaszborítékot is sokszorosítaná az ember, és egy jó adag nekik nem tetsző módon kitöltött, azonosító nélküli kérdőívet kapnának vissza. Szerintem egy ilyen borítékot simán össze lehet hajtogatni egy megfelelően megszerkesztett A4-es oldalból.

Viktus 2011.05.18. 15:18:48

@ColT: @vuvuzelafan:

Előre közölték a gaz komenyisták ármánykodását kiszűrendő csak a sértetlen vonalas ívek vesznek részt a nemzet konzultációjában.

Marcellusca 2011.05.18. 15:22:53

@Viktus: Tehát, nincs rajta egyetlen kis tinta paca sem. :)
Majd ők oda teszik az ikszet a "megfelelő" helyre. :D

dr. vuvuzelafan 2011.05.18. 15:26:30

@Viktus: Éppen lehet gyártani kamuvonalkódos-kamucímes íveket is:)

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 15:38:09

Bezzeg ha nem kérnének email címet, akkor arról szólna ez a poszt, hogy "csak egy email címet kellene kérni és azzal meg egy vonalkóddal megoldható lenne tized ennyi pénzből is".

Ha meg nem kérdeznék meg az embereket, arról szólna ez a poszt, hogy "bezzeg a Fidesz 2005-ben ELLENZÉKBEN tudott nemzeti konzultálni, most meg KORMÁNYON leszarja a zemberek véleményét".

Ej, ej, balliberális zugfrikász, nem változol soha!

Viktus 2011.05.18. 15:42:10

@mondatoló:

Ejj hülyegyerek bánná a fene, ha a gazdasági szabadságharc közepette a keserves adóforintokat nem ilyenekre csesznék el, hanem saját pénzből bohóckodnának ... egyébként tényleg van ilyen agyhalott az országban, aki elhiszi, hogy ezeket az íveket bárki részletekbe menően elemzi, és feldolgozza :D te még ugye hiszel a Mikulásban is?

zrobasé 2011.05.18. 15:47:30

@mondatoló: "Ej, ej, balliberális zugfrikász, nem változol soha!"
tedd még hozzá, hogy gyurcsányahibás, meg hogy elmúltnyócév...
de látom neked mindegy, mire szórják el a pénzed, csak ne a szocik tegyék...ha a fidesz teszi, akkor az olyaaaaaaaan szuper...
mechanikus narancs

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 15:51:29

@Viktus: nah, akkor lenne ám csak kiakadás, ha a Fidesz küldene ilyen kérdőívet... Amúgy miért is neki kéne, a kormány kormányoz, nem a párt!

Persze nem muszáj elhinned, de szerintem jelentkezz legközelebb feldolgozós diákmunkára, ha már nagykorú vagy egyáltalán, és akkor személyesen győzödhetsz meg róla.

És még egy szomorú tény: a demokrácia pénzbe kerül.

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 15:53:06

@zrobasé: Gyurcsány a hibás, meg a szocik 8 éve! Ha ők nem kúrjantják el az országot... jah, te akkor is rinyálnál minden szarért.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.05.18. 15:55:08

az a "kép" egyszerűen frenetikus. :-o 3 szoba - mikor még a mezőgazdasági ingatlanból (ahol eddig éltek) is, kirakták őket.. 3 gyerek - de a legkisebb nem a boldogan feszítő apukától van, a könyökficamos nagyfiú a részeges nagyapától kapott "bészbólsapkában" vidul (hogy miért kapta azt majd egy pszichiáter fogja neki elmondani és azt is, hogy az úgy nem normális); a középső gyerek meg láthatóan retteg a marslakó mostohájától, aki éppen hazatelefonál. nagyi meg viszi a saját temetésére a virágot, mert nem tudja, hogy az elharapódzó polgárőrbűnözés miatt ugyan valóban agyonverik a temetőben és berugják egy gödörbe a megcsonkított hulláját, de a virágot is elveszik tőle.. 4 kerék - na az nem volt és most sincs ki..

balról jobbra: kim baszinger, pityinger lokni megyünk lokni lászló huga, obama/osama, kiskínai (merugye minden hatodik ember az), bármicvós kisfió kiparejtő alibi silddel, moldova györgy, szörnyella de frász, etus a keramikus (de a kaspója reklámnak számított ezért az levágták a képről).. állnak a langymeleg húgyban, a csűr előtt - ahonnan kitették a szűrüket.. közben balról zöld fergeteg közeleg, és István apánk nem látja ezt mert felhős az ég..

zrobasé 2011.05.18. 15:58:23

@mondatoló: ó igen okoska, de ismersz, de ismersz...akkor mondd meg a tutit, taniccs, te jedimester...és ha szabadna kérnem, fizess is adót helyettem

Marcellusca 2011.05.18. 16:02:10

@mondatoló:
"...a kormány kormányoz... - De jó is lenne, kis naridroid!
Sajnos nem azt teszi.
Ez a kérdőív meg csak arra jó, hogy az ilyen nagy birkáknak, mint amilyen te is vagy, legyen mit lobogtatni, hogy: Mi konzultáltunk, mi megkérdeztük.
Konzultáltak a nagy, büdös lóf@szt!!!
Ezek kamu kérdések, nevetséges válaszlehetőségekkel.
A kérdéseket, dolgokat már régen eldöntötték.

Fehérvarjú 2011.05.18. 16:03:16

@mondatoló: De én gaz náczi vagyok. Ugathatok-e polgártárs? Törölhetem-e a konzultációs papírotokkal?

global001 2011.05.18. 16:06:37

Én erre kérem a konzultációs e-maileket:
verdanyadbaszijjarto@faszláma.hu

dr. Aullah 2011.05.18. 16:06:46

OFF:

A csaj, akit az IMF góré megerőszakolt... állítólag AIDSes volt...
A fagyi visszanyal.

oatBXL · http://blog.osztrogonacz.com 2011.05.18. 16:14:52

@global001: dehisz nincs is ilyen domain:

--------------
Whois Server Version 2.0

Domain names in the .com and .net domains can now be registered
with many different competing registrars. Go to www.internic.net
for detailed information.

No match for domain "FASZLAMA.HU".
>>> Last update of whois database: Wed, 18 May 2011 14:13:13 UTC <<<
------------------
pedig már majdnem elkezdtem írni a levelet :)

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.05.18. 16:20:59

szijartopeter anagrammák:

részletei:

esze rojt
jatt prior
szja tipor
rajt szop
posta rejti

teljesen:

ezer pajor sitt
ezres ropi jatt
jetiszer tropa :-D
rajz stereotip
jetire op szart
erre iszap tojt
pete rizsa rojt
eposz irat rejt
torz eres pajti
szop raji teret

beszédes mind :-D

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 16:21:38

@Marcellusca: akkor vajon miért nem vezették be például a gyerekek után járó plusz szavazatot? Pedig ezt a ZORBÁN már előre eldöntötte, oszt' mégis kivették! Na most akkor mi a fasz van?

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 16:23:18

@Fehérvarjú: Csak bátran, ha nem csúszik! De aztán nekem ne sírjál, hogy "fent döntenek el mindent" és hogy "le se szarják, mit gondolnak az emberek"...

zrobasé 2011.05.18. 16:28:21

@mondatoló: tipp : mer' a NÉP nem akarta ?! (muhaha, "hány éves is vagy szép, szőke herceg ? 27 ! És még hiszel a mesékbe ?"

Viktus 2011.05.18. 16:30:48

@mondatoló:

Menteni kellene ami még menthető nem ott folytatni ... édeskevés minden szart nemzetibe csomagolni ...

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 16:35:17

@zrobasé: figyelj, csűrheted-csavarhatod, a lényeg: a Fidesz tájáról (ha jól emlékszem, közvetlenül OV-tól is) elhangzott, hogy valamilyen formában biztosítani kellene a 18 év alattiaknak is a szavazati lehetőséget. Aztán kiküldték a kérdőíveket, visszaérkeztek, feldolgozták majd NEM került bele az alkotmányba ilyesmi. Bár nyilván te ezt is meg tudod magyarázni.

Fehérvarjú 2011.05.18. 16:36:13

@mondatoló: Eddig se sírtam, tudtam én, hogy szarnak ám rám.
De legalább nem is hitegettek vele, hogy fontos a véleményem és a pénzemet sem b@szták el rá feleslegesen.

A "gyerekplusszavazatott" meg azért vették ki mert bár állandó jelleggel "tátott szájjal rohangálnak a faszerdőben", mégis sokkal többen reklamáltak érte mint a nyugdíjas és egyéb húzásaikért.
Egyelőre még többségben vannak a fehér emberek, de úgy tudom, hogy abban maradtak visszatérnek rá majd később, ugyanis még nem vagyunk "elég felnőttek" hozzá. Gondolom most nézegetik a demográfiai előrejelzéseket, hogy a 10éves tervbe bele fér-e még.

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 16:36:22

@Viktus: ott folytatni?? Eddig azt hallottam, hogy mindent megváltoztatnak! Wtf?!

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 16:38:56

@Fehérvarjú: "sokkal többen reklamáltak érte mint a nyugdíjas és egyéb húzásaikért"

Tehát, figyelembe vették az emberek véleményét.

Köszönöm.

Marcellusca 2011.05.18. 16:39:47

@mondatoló: Elárulom, kicsi droid: mert nem is akarták! :P
Ez csak egy konc volt, hogy eltereljék a figyelmet a táppénz és egyéb járandóságok megnyírbálásáról.

De, te higyj, amit akarsz!
Ill. annak, amit a vezír és szócsövei (sz@ros szájjal) mondanak.

csárli hárper 2011.05.18. 16:40:50

jelentem alássan hőn szeretett vezetőnk várva-várt levelét mi is megkaptuk a napokban.
asszony megkérdezte ismerek-e orbán viktor nevezetűt mert ő írt nekünk személyesen, én balga meg azt feleltem hogy nem( jöhet a Q7 és a TEKI katonák értem) erre ez az egyszerű lélek asszony kibaszta a kukába hogy csak úgy visszhangzott(érte is jöhet a fekete Q7), már összecsomagoltunk és várjuk nagy szeretettel őket hogy megkezdhessük büntetésünket egy átnevelő táborban...

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 16:42:35

@Marcellusca: ja, hogy eltereljék... nyilván csak el kell terelni a szót és minden megoldható :-)

Na többek között ebbe bukott bele az elmúlt 8 év.

zrobasé 2011.05.18. 16:46:24

@Marcellusca: eszkep ideküldte a haverját ? :D

Viktus 2011.05.18. 16:47:56

@mondatoló:

Elkúrás az elkúrás marad attól, hogy másképpen kúrják el ...

Fehérvarjú 2011.05.18. 16:52:00

@mondatoló: Így is lehet mondani.
Figyelembe vették a saját jó felfogott érdekükben. De majd ha már nem félnek akkor lenyomhatják a torkunkon ismét.

Marcellusca 2011.05.18. 16:52:47

@zrobasé: Úgy néz ki. :)))

Vagy csak váltás volt. :)
Tudod: 24/48-ban nyomják: eszkep, picur3ka és most mondatoló. :DDDD

zrobasé 2011.05.18. 16:55:47

@Marcellusca: és Selmeczi Gabika és Kun János szerelemgyerekét, az örök terelőművészt, Vidékit miért hagytad ki ? :)

Marcellusca 2011.05.18. 17:23:27

@zrobasé: Úúúú, báááázzz, télleg. :D

Lehet, hogy ő kisfőnök féle, bármikor írhat. :DDDD

egerészölyv 2011.05.18. 17:31:19

Szép dolog a gyűlölet, méltányolom, de annyra hülyék már ne legyetek, gyerekek, ha kérhetem, hogy egy csoportképet csendéletnek hívtok...

vakuljmagyar 2011.05.18. 17:37:06

Jézusmária:)))... ezek valami nagyon ütőset szívhatnak. Tényleg ilyen alacsony a szellemi szinvonal nálunk, hogy ezt valaki megválaszolja és visszaküldi?

DSityu 2011.05.18. 18:43:49

Vonalkód, e-mail cím, stb... DNS mintát ne küldjek?
A válaszboríték címzése pedig felér egy negyed koronával.

tudi 2011.05.18. 19:44:08

Mi még nem kaptuk meg, majd valamikor, de lehet soha. Amúgy meg ezt az egész add meg a neved című témára azért lehet szükség, mert így el tudják mondani, hogy legalább megkérdezték a zembereket.

Sruttyenbacker 2011.05.18. 20:07:26

@Seduxen: Ők az emberek mellett állnak, mig bdetuszkolják a nagy, fekete autóba, éjjel 2-kor!

mildi 2011.05.18. 20:15:18

beszkennelem, paint csodákra képes, teszek rá egy random vonalkódot, kinyomtatom, és mehet vissza.

Max. 2011.05.18. 20:18:42

Az nem bot, hanem ásó, ez a kép konkrétan egy Jehova Tanújás szórólapról van, és hogy félig van kifestve, az azt jelképezi, hogy ez a szép világ épülőben van.

Amiért megmondtam a tutit, kérek plusz 50 holokausztkárpótlási bónuszpontot. Ennyi kell még ahhoz, hogy szintet lépjek.

Dendrobatidae 2011.05.18. 20:34:24

Már régóta mondom, hogy a Fidesz nem egy párt, hanem egy szekta, ez a kép is csak megerősített ebben. Ugyanaz az egész mint valami idióta jehovás szórólap. "idillikus" rajzolt kép. Vigyorgó emberekkel, háttérben tehén, esetleg füvet legelő tigris. A Jehováknál minden kérdésben választ ad Jehova, aki figyel rád, szeret téged. Itt Orbán szektavezér figyeli a véleményed, megoldja a problémáid,... komoly színvonal. Nagyon komoly...

Vannak, akik szerint elfogadhatatlan, hogy a boltokban árult zsömlék nem egyforma nagyságúak. Egyetért-e azokkal, akik szerint minden zsömlének nagynak kell lennie, és a Nemzeti Ügyek Kormánya lépjen fel a kis zsömlék ellen?

a) Egyetértek a Nemzeti Ügyek Kormányával, hogy minden zsömle legyen nagy, kerek és friss, mert az államnak be kell avatkozni az emberek védelmében.

b) Nem értek egyet, kapitalistáknak joga van kicsi, savanyú, fonnyadt zsömlét eladni a jóhiszemű, dolgos magyar népnek,

c) Nem tudom megítélni a kérdést...

Gonosz Repülőmókus 2011.05.18. 20:42:48

@mondatoló: Na akkor megpróbálom elmondani, hogy többek között mi ezzel az egésszel a probléma.
Egyrészt az, hogy egy ilyen kérdőívet nem szabadna névvel, címmel, vonalkóddal ellátva kiküldeni (illetve vissza). Ha valaki nem küldi vissza, az is jellemzi.
A kérdések alapvetően nem rosszak, (a válaszok már más kérdés), viszont ezek a kérdések önmagukban, a kormány gazdasággal, oktatással egyebekkel kapcsolatos koncepcióit nem ismerve, teljesen értelmetlenek. Ezeket viszont nem a zembertől kell megkérdezni utólag, hanem éppen ellenkezőleg, a választási kampány alatt kell a párt terveit az emberekkel megismertetni. Na ilyen itt nem volt. A fidesz még csak nem is igérgetett igazán (néhány hülyeséget elsütött, meg nagy kínnal átvett ezt-azt főleg a jobbiktól). Ezért nem is értem, hogy ki, mi alapján szavazott a fideszre. OV mosolya miatt?
Ezek a kérdések fel sem merülhetnének, ha lenne normális koncepciója a fidesznek.
Harmadrészt miért pont ez a 10 kérdést kell most megkonzultálni, mikor kb. másik ezret is lehetne?
Ha van tényleg valamilyen fontos kérdés, akkor legyen népszavazás. Az is durva sokba kerülne, de legalább lenne értelme és kontrollálható lenne (legalábbis ennél jobban).
A többi pedig az ő munkájuk. Nem azért vannak ilyen rohadtul megfizetve, hogy minden problémában más véleményét kérjék, és ha valami nem jön össze, akkor meg mutogathassák, hogy ti akartátok.
Ilyen a világon nincs.

Meridian74 2011.05.18. 22:27:06

A vonalkódhoz egy megjegyzés: már eleve névre szólóan és a címedre küldve kaptad a küldeményt, tehát nem értem én a vonalkód miatti parát. Ha kaptál ilyen küldeményt, akkor MÁR ELEVE nyilván vagy tartva, méghozzá pontosan.

Meridian74 2011.05.18. 22:39:22

Ja, egyébként én mindegyik ilyen papírra vastagon filccel ráírtam, hogy mikor lesz már végre TÉNYLEGES felelőségrevonás? Ha nem lesz, megbuktok!

CSak persze úgyse olvassa senki az illetékesek közül el ezt.

Jozeph Pelikahn 2011.05.18. 22:56:21

"- Mondtam a Petinek, hogy színes legyen, mert annak több a föle, erre leadja ezt az anyagot pázmek! Hogy a tökömben számlázzak ezért annyit amennyiben megegyeztünk? De aztán a pénzért pontosan fog jönni, abban sosincs hiba! Gézukám kitaláltam valamit: tegyé má alulra valamit, ott a clipart cédé, mindegy mi csak színes legyen, hogy az offszetgépen tudjuk nyomni, köszike!"

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.18. 22:56:41

@Gonosz Repülőmókus: ez a rosszindulatú megközelítése a kérdésnek. A jóindulatú meg az, hogy a demokrácia nagyjából ezt jelenti. Nem pedig azt, hogy 4 évente megválaszthatunk egy pártot, oszt' csá, 4 évig megint kuss a népnek. Az ókori Athénban alkalmanként 6000 ember vett részt a népgyűlésen, aztán cserépszavazással eldöntötték hogy mi legyen. Erre most nincs lehetőség, viszont időnként néhány fontos kérdésben lehet véleményt mondani. Én ezt jó dolognak látom.

Ironfist 2011.05.19. 00:13:01

@Gonosz Repülőmókus:
"Ezért nem is értem, hogy ki, mi alapján szavazott a fideszre. OV mosolya miatt?"
Megmondom én neked mi miatt.
OVi: Elmúltnyolcév, Gyurcsányahibás, elmúltnyolcév, Gyurcsányahibás, elmúltnyolcév, Gyurcsányahibás, elmúltnyolcév (...)
Átlagos intelligenciájú (ami nem túl magas, de ez van) szavazó: hát, persze nem tetszenek, de azért valamit mégis...
OVi: Elmúltnyolcév, Gyurcsányahibás, elmúltnyolcév, Gyurcsányahibás, elmúltnyolcév, Gyurcsányahibás, elmúltnyolcév (...)
Szavazó: Igen.. hát, ha maga mondja, akkor...
OVi: ELMÚLTNYOLCÉV, GYURCSÁNYAHIBÁS, ELMÚLTNYOLCÉV, GYURCSÁNYAHIBÁS,ELMÚLTNYOLCÉV, GYURCSÁNYAHIBÁS (...) !!!!!!!!!!!
Szavazó: ...... elmúlt nyolc év...

Hát ezért.

A fidesznek pedig a megalakulása óta nem volt normális, sem pedig egységes koncepciója, mindössze azért jött létre, hogy Orbán Viktor, és a klikkje hatalomra juthasson. Se koncepciója nem volt, se költségvetési terve, se semmije, amivel országot normálisan irányítani lehet. Egyvalamit leszámítva. Azt az istenverte PR-t. Na az van nekik, bőven, és emiatt a sok birka megy, és rájuk szavaz. Csak érdekes, hogy ha bekerülni ilyen jól tudnak, akkor miért igyekeznek ennyire ki? Vagy ez is a terv része lenne, hogy megint tönkrebaszhassák az országot, hogy ha most leváltják őket, akkor az azutáni ciklusban megint sírhassanak, hogy a szocik miatt dőlt be az ország? Hiszen azt ne feledjük, hogy lehet, hogy a szocialisták sem tettek csodát, de Medgyessyék már mélyrepülésben vették át az országot 2002ben.
Vagy a másik ötletem, hogy szép lassan betiltatják az ellenzéket, kitolják a ciklusok idejét, ésatöbbi...

Az meg, hogy a levél ingyenesen jött, az olyan parasztvakítás, hogy még. Ez kérem a feladónak ingyenes. De nem ingyen szállítja a Posta, csak magára vállalja a költségeket. A Postának ki is a tulaja? Ja, az állam. Akkor most ki is fizette meg ezt a nyolcmillió levelet a válaszborítékkal, meg Orbán Viktor ocsmány, vigyorgó pofájának színes nyomtatásával együtt? Mi voltunk. Tud róla a sok fideszbuzi? Nem. Vagy ha igen, akkor igazítanak egyet a szájukban lévő FIDESZ feliratú faszon, és azt gondolják, hogy ez azért jó, mert [insert random fideszhazugság here].

Ironfist 2011.05.19. 00:19:25

@mondatoló:
ez a rosszindulatú megközelítése a kérdésnek.

Nem, ez a szakmai megközelítése a dolognak, hogy ha már azért vannak ott, hogy irányítsanak, akkor tegyék a dolgukat, és ne a mi pénzünkön kérdezzenek meg minket teljesen szakmai dolgokról, amikhez az ország 90 százaléka nem ért, de jól lehet manipulálni a kérdésekkel, és a megadott válaszlehetőségekkel, hogy azt válaszolja, amit ők akarnak, és ha esetleg számon is kérik rajtuk, akkor csak meglobogtatják, hogy ezt akarta a nép.

A tiéd pedig a seggnyaló megközelítése a dolognak, vagy, ha nem, akkor a bértollnok megközelítése a dolognak. Esetleg a 70-es IQjú megközelítés. De ezen a hármon kívül mást nem tudok elképzelni, hogy miért védesz egy ennyire nyilvánvaló olyasmit, amivel megintcsak kibasznak veled (is).

gyugyó 2011.05.19. 08:35:11

A válaszborítékon az a szám az mi? Az nem azonosításra szolgál? Mert akkor hiába vágom ki a vonalkódot.

Marcellusca 2011.05.19. 08:46:22

@Dendrobatidae: Hofiva élve: Nem a zsömle kicsi.
A pofád nagy!
xD

Marcellusca 2011.05.19. 08:52:53

@Ironfist: Van egy 4. lehetséges változat: 70-es IQ-jú, seggnyaló bértollnok.

tede 2011.05.19. 11:20:02

Nem hülyeség ez, akit érdekel ez a fajta konzultáció, az vegyen benne részt. Én is így teszek és megadom az email címemet, miért ne tenném?
Akit nem érdekel ez a fajta vélemény nyilvánítás az simán csak ignorálja a levelet, abban úgyis nagy gyakorlata van sokaknak, hogy konkrétan lesz@rni mindent és élni böszmeként a világban.

medvemellszobra 2011.05.19. 11:33:50

@mondatoló: "Orbán Viktor a műsorban hangsúlyozta, a gyermekek után járó választójog lehetőségéről szóló passzust a konzultáció válaszai alapján ki kell venni a kormánypártok alaptörvény-javaslatából, ő azonban - mint fogalmazott - nem akarja "ezt a harcot feladni végleg", és a következő években szeretne energiát fordítani arra, hogy meggyőzze az embereket arról, vegyék elő újra ezt a kérdést, és fontolják meg."

( www.fidesz.hu/index.php?Cikk=160757 )

Ez alapján mit gondolsz, nem lesz benne egy év múlva?

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.19. 11:43:26

@abschattung: nem szabad próbálkoznia a meggyőzéssel?

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.19. 11:48:05

@Ironfist: Hát öcsém, nem tudom hogy rajtad sírjak-e vagy nevessek :-)

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.19. 11:49:33

@Marcellusca: Köszönjük a 160-as IQ-jú, független, objektív szavazópolgár bölcs hozzászólását :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2011.05.19. 11:55:36

@DSityu: "Vonalkód, e-mail cím, stb... DNS mintát ne küldjek?" - na látod ezen én is gondolkodok egy ideje. De mint gyakori C.S.I néző nem tudom eldönteni, hogy MILYEN mintát adjak? Olyan széles a paletta, amiből tudnak DNS mintát venni :DDDD

zrobasé 2011.05.19. 12:08:46

@tede: szuper, küldjed csak, hajrá...én meg igen örülök, hogy megint ilyen hasznos,fontos, szükséges dologra dobálják a nehezen megkeresett pénzemből levont adóforintjaimat...tényleg nem lehetne ezt a pénzt fontosabb dologra forditani, jó ez igy...

medvemellszobra 2011.05.19. 12:23:26

@mondatoló: az emberek demokratikus és hatékony megkérdezéséről:

"Svájc is szövetségi állam, ám Németországgal ellentétben a népszavazás az alpesi országban szövetségi szinten kap nagyobb szerepet. Svájcban a népszavazások kezdeményezésének három útja ismert:
Kötelező népszavazás: Az alkotmány legcsekélyebb változását a parlament mellett a polgároknak és a kantonok többségének is jóvá kell hagynia. Ugyanez vonatkozik a nemzetközi szervezetekbe való belépésre és az egy évnél hosszabb időre tervezett és az alkotmányból nem levezethető szövetségi törvényekre. Ez esetben kötelező népszavazást tartani.[20]
Fakultatív népszavazás: A polgárok képviseleti szerveinek (pártok, egyesületek) lehetőségük van bármely életbe lépő törvény népszavazás útján történő megerősítésére vagy elvetésére. Ehhez 50 000 támogató aláírásra van szükség.[21]
Kantoniális referendum: Legalább nyolc kanton által kezdeményezhető a szövetségi parlament által már elfogadott törvényekről. Eddig egyetlen alkalommal, 2003-ban alkalmazták, akkor egy adótörvény változása váltotta ki 11 kanton ellenállását.
Svájcban a népszavazás a politikai rendszer szerves része és gyakran alkalmazott eszköze. Az éves gyakorisággal bekövetkező voksolások élénkítik a pártok és a közvélemény kapcsolatát, ugyanakkor arra készteti a parlamenti erőket, hogy a reformokat közösen, mindenki által elfogadható kompromisszumokkal dolgozzák ki. A népszavazás erős mivolta teszi Svájcot az ún. kompromisszumos demokrácia mintaországává."

(Kevesebb) infó a magyar népszavazásról:
" Az eredményes népszavazás kritériuma, hogy az érvényesen szavazó választópolgárok több mint fele, de legalább az összes választópolgár több mint egynegyede a feltett kérdésre azonos választ adjon."

Ha óvatosak vagyunk, és csak 9 milliónak vesszük a lakosságot, az 2250000 fő.

hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A9pszavaz%C3%A1s

VS.
"Szájer József azzal kapcsolatban, hogy péntekig csaknem nyolcszázezer ember küldte vissza kérdőívet, azt mondta: bízik abban, hogy ez a szám eléri majd az egymilliót. Azt ígérte: az észrevételeket beépítik a szövegbe;"

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=160130

Ha ez sikerült is, és mondjuk még plusz negyedmillió, az érvényes népszavazáshoz képest akkor is egymillió mínusz.De nem sikerült, csak kb. 1 000 000 (11%):

"Sikeresnek tartja az új alkotmányról szóló nemzeti konzultációt Szájer József, a Nemzeti Konzultációs Testület vezetője. Március végéig ugyanis a választópolgároknak kiküldött kérdőívekből csaknem egymillió érkezett vissza, azaz a szavazásra jogosultak több mint 11 százaléka mondta el véleményét a készülő alaptörvény-tervezetről. Szájer József a Krónikának azt mondta, ennél kisebb részvételre számítottak"

www.mr1-kossuth.hu/hirek/legfrissebbek/szajer-sikeres-volt-az-uj-alkotmanyrol-szolo-nemzeti-konzultacio.html

Az "elmútnyócévet" én sem sírom vissza, félreértés ne essék, de akkor volt HÁROM érvényes népszavazás (EU - 2003, egészségügy, külhoni magyarok - 2004, "háromigenes" -- 2008.)

POLITICIAN / PENFRIEND ?

medvemellszobra 2011.05.19. 12:24:27

@mondatoló: meggyőzéssel, vagy győzködéssel? meggyőzéssel igen.

medvemellszobra 2011.05.19. 12:33:52

@mondatoló: ja: "tukmálással" és utolsó pillanatban beadott egyéni javaslattal viszont végképp nem.

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.19. 12:47:05

@abschattung: most te tényleg a Fideszt fikázod azért, mert nem értük még el a svájci demokrácia szintjét? Amúgy meg -- feltételezem azért másolgattad be a svájci példát, mert jónak tartod, én is -- ez is csak azt támasztja alá, hogy a kormány jól teszi, hogy megkérdezi bizonyos dolgokról az emberek véleményét. Egyébként felőlem lehetne a kérdésekben ügydöntő népszavazás is, viszont a hangos kisebbség hónapokig hisztizne, hogy ez mennyibe kerül, és amúgy meg lehet hogy simán eredménytelen lenne.

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.19. 12:49:29

@abschattung: győzködésről és tukmálásról eddig csak te beszéltél.

Amit nem szavaztak meg az emberek a kérdőíven, arról nem adtak be semmilyen módosítót.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.19. 12:53:32

@Meridian74:

Mit nem értesz?

Ha visszaküldöd névvel vonalkóddal, akkor azt is tudni fogják, hogy te személyesen
a, visszaküldted / nem küldted
b, miket válaszoltál.

Minden kérdőív névtelen, ez benne a lényeg.

tede 2011.05.19. 13:55:26

@zero: ezek a kérdések és a válaszok olyanok, hogy lehet névvel is lehet vállalni. Pont ezért vannak kiválasztható lehetőségek, nem lehet semmil olyan válaszolni, amit kínos lenne a válaszolónak. Az email cím miatt meg kell az azonosítás. Én örülök neki, hogy megkérdeznek és válaszolok is. Aki meg nem hisz ebben, az nem küldi vissza. Egyszerü megoldás lenne. Én ezt érzem, hogy csak a kötözködés megy,
Pontosan ha email-ben is lehetne ilyen kérdezz-feleleket megoldani, akkor jelentősen csökkennének a költségek.
Én sokkal inkább arra gondolok, hogy a sárga irigység beszél a jelenlegi ellenzékből, mert ez tényleg egy jó ötlet, hogy visszajelzést kérnek az emberektől és persze nem a szociknak jutott eszébe. Érthető, hogy fújnak rá, bár nem túl elegáns.

medvemellszobra 2011.05.19. 14:41:46

@mondatoló:

"Amit nem szavaztak meg az emberek a kérdőíven, arról nem adtak be semmilyen módosítót."
Tudom, ez még nem történt meg, és remélem nem is fog. A meggyőzés viszont továbbra is oké (artikulált érvek mentén).

"most te tényleg a Fideszt fikázod azért, mert nem értük még el a svájci demokrácia szintjét?"
Itt és most éppen nem fikázom a Fideszt.
(bár személyes véleményem szerint ők is hibásak ebben vastagon, mint még olyan sokan - többek között akár én is).

"Ez is csak azt támasztja alá, hogy a kormány jól teszi, hogy megkérdezi bizonyos dolgokról az emberek véleményét."

A megkérdezés alapvetően jó, nem is vitatom, és tényleg szükséges. De ezeket a konzultációkat nem éreztem megkérdezésnek. Sőt, inkább balsejtelemnek.
Ezért rugóztam kicsit a népszavazáson: egy érvényes népszavazás érvényesebb megkérdezés, nem úgy, mint egy irányított kérdéssor, amit az emberek nagyrészt nem vesznek komolyan és nem is küldenek vissza.*

*Nem valószínű, hogy az érdektelen polgárok csakis politikai meggyőződésből nem küldik vissza. Talán inkább a szakmaiság (szociálpszichológia, marketing, interjúkészítés, tipográfia) mellőzése miatt a készítők részéről. Amikor a hatalmat megszerezni kellett, az akkor kezdeményezett népszavazásokban (2004, 2008) ez a ("svájci") társadalmi kommunikáció többé-kevésbé működött. Ha a hatalom megvan, akkor már nem működtetni kell, csak lepapírozni?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.19. 16:22:00

@tede:

én is szeretek ilyenekre válaszolni, de nem szeretek ilyen adatbázisokban szerepelni, és általában más esetben jelezheted, hogy nem járulsz hozzá az adataid kezeléséhez ...itt hol lehet ezt megtenni?

Meridian74 2011.05.19. 18:25:55

@zero: és ezen mit változtat az hogy kivágod a vonalkódot? Nem leszel beazonosítható a válaszod alapján? Akkor elkönyvelik annak, hogy nem küldted vissza, kapod majd a térítős leveleket.

Borenbukk 2011.05.19. 19:08:33

@tede: Lelkem, te egy termeszeti csoda vagy. Lathatoan kepes vagy irni es olvasni, es ebbol kifolyolag valoszinuleg eletben is vagy, anelkul, hogy emlitesre melto egyeb agytevekenyseget produkalnal.

mondatoló · http://3mondat.blog.hu 2011.05.19. 19:39:54

@abschattung: Tudom, hogy te nem vagy egyenlő az ellenzéki pártokkal, de azért megkérdezem tőled: ha tényleg lehetnének jobb (jó) kérdések, miért nem adja elő azokat egyik párt sem?

strandpapucs 2011.05.19. 20:13:38

a rajz olyan mint valami félig sikerült kép 89 előttről :p

www.cultiris.com/kepek/thumb/41128/w

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.05.20. 02:15:37

Ez a banda nem a népszerűségre hajt, ezt egyre világosabban látom. És kezdem egyre jobban tisztelni őket. Csak azt még nem tudom, hogy mire hajt.

zrobasé 2011.05.20. 09:13:48

@tede: @mondatoló: na, akkor szerintetek a kormány most miért tárgyal a kérdőív 6-os pontjáról, sőt N.A. szerint bármelyik pillanatban meg lesz az egyesség, ha annyira fontos a zemberek véleménye ? vagy ha visszajön a kérdőiv, összesítik, akkor szólnak majd, hogy bocs, izé a NÉP nem akarja megmenteni a devizahiteleseket, a megállapodás semmis...valós szcenárió,aha...
más...
2-es pont...most hogy is néz ki az áram-,gázárszabályozás ? ki is vezetett be hatósági árat, ármoratóriumot, ilyesmit ? ki volt aki saját hatáskörbe megemelte az áram árát, de úgy, hogy az a költségvetést hizlalja, és nem a szolgáltatókat ? ki szabályozza, hogy mennyi lehet a profit ? és pontosan mit is jelent az extraprofit ? levezetve, tényekkel, számokkal alátámasztva kérném...

medvemellszobra 2011.05.20. 09:27:22

@mondatoló:

Nem, valóban nem vagyok egyenlő az ellenzéki pártokkal (a szekta-stílus a kormánypárt sajátja, bár pl. Pojáca Fletó is kezd beletanulni Csuti Néró módszereibe...).

Továbbra sem a tartalmat kifogásoltam (bár az is megérne egy misét), hanem a köpönyegforgatást, az "engem-hülyének-nézést", hihetetlen fontos dolgok (kádár rongyos rózsaszínű ernyőjének becsukása, szavahihetőség, demokrácia, racionális gondolkodás, tolerancia, sokszínűség, tehetség, jó ötletek, gazdasági kérdések, vallás, külhoni magyarok, trianon, EU, magyarságtudat, közös identitás, környezetvédelem, olyan politika, ami nemcsak szűk pártkörök gazdasági érdekei és személyes ügyei (!!) mentén zajlik stb.) apró pénzre váltását.

Fontos: az, hogy bírálni merészelem a méltóságos kormányoldalt:
a, nem ekvivalens azzal, hogy a többi pártképződményt dicsérem, és népszerűsítem
b, nem ekvivalens azzal sem, hogy bármelyik párt fel tudná mutatni ennek ellenkezőjét

A kérdésedre a válasz: a populizmuson túl kéne jutni, hogy bárki is értelmes kérdéseket tegyen fel, kormány és ellenzéki oldalon egyaránt.

Llychllyn 2011.05.22. 13:36:32

@fogsunder:
ez ütött.... "torz eres pajti":)
a rajzról nekem is az őrtorony magazin jutott eszembe, ahol vidáman ölelgetik egymást az oroszlánok és a torz kis kópék valami pikniken - inkább rakták volna oda a lopott trágyadombos fényképet.

trojka 2011.05.22. 21:43:43

Mi van, ha személyesen fogjuk visszavinni...mindnyájan...

nemjogasz 2011.05.23. 16:36:32

Mondjuk érdekes a kérdések megfogalmazásában, hogy nem azt írják, hogy "terveink szerint", hanem "Vannak, akik szerint"...
De pl. a gyógyszeres kérdés is jó, hogy a válaszlehetőségek: 1.igen. 2. Van gyógyszerlobbi, ami a zemberek érdekei ellen van, de a Nemzeti Egyyütműködés Rendszerének Fülkeforradalmi (Zemberek) Kormánya ne védje meg a Zembereket a gonosz nagytőkétől. 3 nemtom.
Amúgy olyan kérdés miért nincs, hogy "Vannak, akik szerint a hazug, tolvaj, demagóg kormányt el kéne zavarni a francba, mások szerint a lámpavasipart kellene inkább fejleszteni. Ön mit gondol?"

35x 2011.05.24. 14:24:11

Jó a cikk,a "kérdések", észrevételek, de legyünk már egy kicsit "elfogadóbbak" a XXI.sz.- ban és tiszteljük már az emberek önként választott vallását vagy gondolkodás módját.Jehova tanúi!nem Jehovák,és Jehovás szórólapok!és megjegyzem, hogy nem tartozom oda, mielőtt le lennék szólva, csak megakadt rajta a szemem.

süti beállítások módosítása