Skip to content


       Szűrés lista

Vasútfelújítás - Válaszolt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A hétfői posztunk kapcsán a feltett kérdéseinkre megjött a NIF válasza:

"Véleményünk szerint a két kiválasztott beruházás a horvátországi Križevci – Koprivnica vonal, illetve és a Devecser-Kolontár vonalszakasz káresemény utáni felújításának összehasonlítása a Szajol-Püspökladány projektcsomaggal felületes, megalapozatlan műszaki ismeretek mellett merülhet csak fel.

Az összehasonlítás teljesen abszurd (fogalmazhatunk úgy is „megdöbbentő”) a Devecser-Kolontár vasútvonal felújításának esetében. A kolontári példa – mely horvát pályához hasonlóan szintén egyvágányú – a pályamunkák ipari katasztrófa sújtott vágányrészek helyreállítását jelentették kárelhárítással és a meglévő régi sínek és régi keresztaljak visszaépítésével!

Lényegében olyan ez, mintha kétszer egy sávos út kopórétegének cseréjét összehasonlítanánk egy zöldmezős autópálya beruházással. 

A Križevci – Koprivnica esetében a beruházó HŽ Infrastruktura kérdéseinkre elküldött műszaki leírása alapján úgy látjuk, hogy jelentősen kisebb volumenű felújításról van szó, elmondásuk szerint „villamosítási munkák nem folynak, csak kisebb javítások”. Az egyébként is kisebb állomásokat csak minimális mértékben újítottak fel (az állomási geometriáról megállapítható a kevesebb állomási vágányszám és a kisebb mértékű utasforgalmi létesítmény korszerűsítés, illetve állomásfelújítás csak részlegesen érinti az állomási vágányhálózatokat). Ezen megállapítások mellett már szinte eltörpül a tény, hogy a vonalszakasz maga egyvágányú eltérően a Szajol-Püspökladányitól. 

A Szajol-Püspökladányi beruházás már fenn tárgyalt munkákhoz képest összehasonlíthatatlanul bővebb műszaki tartalommal rendelkezik. A beruházás keretében történik az alépítmény teljes felújítása és megerősítése, a kábelcsatornák cseréje és új kábelalépítmény kiépítése, a villamos vezeték hálózat és tartóoszlopainak teljes cseréje, a 160 km/h sebesség feltételeként kötelező 33 db szintbeni átjáró átépítése (közúti, gyalogos és kerékpáros), valamint a nagy sebesség miatt elengedhetetlen ívkorrekciók. Teljes körű vasútállomás és üzemi épület felújítások, peronok, perontetők, világítás cseréje, a teljes szakaszon elengedhetetlen új elektronikus biztosítóberendezés kiépítése 160 km/h sebességre. A Szajol-Püspökladány egy komplex beruházás, amely nem csak a felépítményt érinti, hanem a teljes vonalszakaszt gyorsabbá, biztonságosabb, európai színvonalúvá fejleszti. 

A beruházás költségét az alábbi részletes, de nem teljes műszaki leírás támasztja alá. Amennyiben felvetődne kérdésként, hogy miért kell a magyar államnak nehéz gazdasági helyzetben a horvátnál sokkal szélesebb műszaki tartalommal kibővített beruházást támogatnia, akkor arra az a válaszunk, hogy azért, mert a magyar kormány az ország EU csatlakozásakor vállalta a transzeurópai folyósok teljes körű felújítását, azonban fontos megemlíteni, hogy egy ilyen széles körű beruházást az Unió 85 százalékban támogat: 

PÁLYASZERKEZETI MUNKÁK

·         Hézagnélküli vágány építése V=160km/h-ra 137 040 + 33 561 vm (a vm: vágánymétert jelent, melyben van 2*1 m sín, 1,5 vasbeton alj és kapcsolószerek aljanként 4 készlet)
·      196 300 m nyíltvonali és állomási felsővezeték hálózat átépítése oszlop, tartó és munkavezeték bontással és új beépítésével
·     5 db állomáson villamos felsővezeték energia távvezérlés (HETA) kiépítése (Törökszentmiklós, Fegyvernek-Örményes, Kisújszállás, Karcag és Püspökladány)
·         33 db (kettő vagy több vágányt keresztező) szintbeni útátjáró építése
·      3 db közúti aluljáró építése (Törökszentmiklós állomáson, Karcag állomáson és Püspökladány állomáson)
·         1 db közúti felüljáró építés (Kisújszállás-Karcag állomásközben)
·         1 db gyalogos és kerékpáros aluljáró építése (Karcag-Püspökladány állomásközben)
·         5 db gyalogos peronaluljáró építése állomáson (Törökszentmiklós, Fegyvernek-Örményes, Kisújszállás, Karcag és Püspökladány állomásokon)
·         19 db műtárgy felújítás (vasúti pálya alatti áteresz, kisebb kerethíd, stb.)
·         40 m nyílású vasúti acélhíd felújítás (Apavári Csatornahíd 2 db hídszerkezettel)
·         133 db kitérő (váltó) beépítése (Törökszentmiklós állomáson 21 db, Fegyvernek-Örményes állomáson 14 db, Kisújszállás állomáson 27 db, Karcag állomáson 29 db, Püspökladány állomáson 39 db, valamint 3 db nyíltvonali szakaszokon)
·         133 db kitérőben villamos váltófűtés kiépítése
·         Útépítés összesen 14614 m hosszban (5220 m hosszban a különszintű vasút-közút keresztezésekhez csatlakozóan, 6310 m hosszban a 33 db szintbeni útátjáróhoz csatlakozóan, egyéb kiegészítő útépítés 3084 m hosszban)
·         Zajárnyékoló fal építése: 11 692 m2

 ÁLLOMÁSOK

·         41 018 m2 peronépítés
·         9 684 m2 perontetők, előtetők építése
·         19 db peronlift építése
·         Karcagon 1 db 120/25 kV-os transzformátorállomás rekonstrukciója
·         2 db vasúti üzemi épület építészeti átalakítása bizt.ber. jelfogó helyiségek számára (Törökszentmiklós, Fegyvernek-Örményes állomásokon)
·         Az összes állomáson villamos energiaellátás, térvilágítás kiépítése főelosztó cserével, peron és előtető világítás, aluljáró világítás kiépítése, illetve átalakítása (Törökszentmiklós, Fegyvernek-Örményes, Kisújszállás, Karcag és Püspökladány állomások)
·         Kenderes állomás részleges vasúti pálya átalakítása a Szajol (kiz.) – Kisújszállás (bez.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez kapcsolódóan.
·         Az összes állomáson állomási előtér rendezés történik, továbbá kiépítésre kerül összesen 140 db P+R, 320 db fedett B+R parkoló, továbbá 9 db mozgáskorlátozott parkoló (a parkolóhelyek darabszáma a tervezés és engedélyeztetés után véglegesedik, mely a kivitelező feladatát képezi)

 BIZTOSÍTÓBERENDEZÉS

·         46 810 m hosszban állomási biztosítóberendezési kábelalépítmény építés
·         67,7 km kétvágányú vasútvonalon elektronikus biztosítóberendezés kiépítése
·    Az összes állomáson új elektronikus állomási biztosítóberendezés kiépítése (5 db – Törökszentmiklós, Fegyvernek-Örményes, Kisújszállás, Karcag és Püspökladány állomások)
·     Az összes állomáson a jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása az építési fázisoknak megfelelően (5 db – Törökszentmiklós, Fegyvernek-Örményes, Kisújszállás, Karcag és Püspökladány állomások)
·         A szükséges új biztosítóberendezési üzemi épületek tervezése, átalakítása, kivitelezése az állomásokon.
·      Új vonali biztosítóberendezés létesül az interoperabilitási követelményeknek megfelelően, kiegészítve az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) 2-es szintjének vezérlésére alkalmas centralizált illesztő felülettel

- Milyen indokok alapján lett kizárva a többi pályázó? 
- A kizárásoknak különböző okai voltak, minden esetben súlyos kritériumoknak nem feleltek meg a pályázók, amelyek miatt a közbeszerzési törvény egyértelműen fogalmaz, és a pályázatból való kizárást ír elő. Ilyen hibák voltak a hiánypótlások benyújtásának elmulasztása, az ajánlatból hiányzó beárazott költségvetés és ajánlati biztosíték, a pályázó fél nem nevezett meg megfelelő végzettséggel rendelkező szakembert, de volt példa a Közbeszerzési Törvény által a verseny tisztasága érdekében tiltott összeférhetetlenségre is. Ilyen esetekben a NIF Zrt. törvényesen csakis a pályázók kizárása mellett dönthetett. 

- Mi indokolta a 2 projektben kiszámolt mérnökár megemelést a közbeszerzés eredményhirdetése előtt 2 nappal. Mennyire bevett eljárás ez?  
- Bevett eljárás, a NIF Zrt. a közbeszerzés eredményhirdetése előtt már az eljárás alatt, hetekkel az eredményhirdetés előtt kérelmezte a kivitelezés forrását biztosító Támogatási Szerződés összegének megemelését a kormányhatározatban szereplő összeggel. Amennyiben az eredményhirdetésig a NIF Zrt. a Támogatási Szerződés összegének növelésére nem kapott volna felhatalmazást, a közbeszerzési eljárást forráshiányra való tekintettel eredménytelennek kellett volna nyilvánítani. 

- Hogyan teljesül a kormány elvárása, hogy a Magyar Állam nem köthet szerződést átláthatatlan tulajdonosi szerkezetű társasággal? Önök megvizsgálták a Közgép tulajdonosi körét? 
- A NIF Zrt. minden egyes ajánlattevő és alvállalkozó tulajdonosi körét megvizsgálja 

Üdvözlettel: 

Titkárság és Kommunikációs Iroda
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt."

Címkék: nif

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr612936450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Max. 2011.05.27. 13:08:03

Villáminterjú Maxszel:
-Önben maradtak kétségek a kapott válaszok függvényében a szituáció tisztaságát illetően?
-Á, dehogy.
-Köszönöm az interjút!

Wendiii · http://hivataliagyhalal.blog.hu 2011.05.27. 13:17:29

Kicsit még így is sokallom a költségeket, de ezzel a magyarázattal jobban el tudom fogadni. De akkor is: Miért a Közgép???

serrath 2011.05.27. 13:23:00

@Wendiii:
Valszeg azért, mert valamelyik szentnek arra hajlik a keze.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.05.27. 13:23:59

Hejj pedig az előző post-ban hogy mondta a magáét a sok hülyegyerek. "mer kolontáron miJen" ócsó vót'. :D

Kicsit Karcos 2011.05.27. 13:24:38

"A Szajol-Püspökladány egy komplex beruházás"

Hát ha komplex beruházás, akkor komplex beruházás, azok sosem olcsók.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.27. 13:25:37

"Önök megvizsgálták a Közgép tulajdonosi körét? "
Persze, csak abban voltak a megfelelő emberek :D

"Mi indokolta a 2 projektben kiszámolt mérnökár megemelést a közbeszerzés eredményhirdetése előtt 2 nappal. "
Kevés jutott volna a cimbiknek...

Amúgy valamennyire érthetőbb a dolog, de nekem is sok még mindig az a nagy eltérés.

Wendiii · http://hivataliagyhalal.blog.hu 2011.05.27. 13:32:32

@serrath: Ez magától értetődik, de azt hittem, hogy esetleg létezik más magyarázat.

Hessler ezredes - halál az ötven órára 2011.05.27. 13:33:46

- a 2.zityola között elbidálják a vitamure csindut 45 fokban jobbra és kiépítenek 9 durndunt,
- továbbá a 26.fricmában átvezetnek 16 köbkilóméter szantyát.
- végezetül a dzsundzsóból átklipálják a nutyit 16%négyzetgyök hárommal és így megkapjuk a végszámlát, ami: 80 milliárd. Kérjük bankszámlánkra 8 napon belül átutalni. Köszi.
Értve vagyok?

serrath 2011.05.27. 13:37:18

@Wendiii:
nem kell bonyolítani a dolgokat, mindig egyszerűek:D

Marcellusca 2011.05.27. 13:41:09

@Hessler ezredes - halál az ötven órára: Hehe!
Mintha csak a választ, a posztot olvasnám. :D

dr. Aullah 2011.05.27. 13:41:57

Van aki azt hitte, hogy nem fogják megmagyarázni? Amióta öszödi beszéd=igazság beszéd... azóta én elhiszem, hogy BÁRMIT megmagyaráznak.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.05.27. 13:42:19

@zero: nyilván nem, a NIF-elég leegyszerűsítve válaszolt, viszont maximálisan igaza van abban, hogy teljesen abszurd egy projektet a másikkal hasonlítgatni. A válasz első fele mondhatni korrekt, a kérdésekre adott válaszok már nem annyira.

eszkep 2011.05.27. 13:45:32

@serrath: Szerintem bárkiről is lenne szó, ugyaneztírnád...

eszkep 2011.05.27. 13:46:02

@zero: Ööö... hol látod az ellentmondást?

fogash 2011.05.27. 13:47:00

ez még mindig nem magyarázza, hogy miért kerül TÍZSZER annyiba, mint Franciaországban, Németországban, vagy az USÁ-ban 1km új vasút megépítése, illetve miért csak 50%kal olcsóbb, mint egy kétvágányos, 400kmh-ra méretezett TGV/ICE vonal építése, Ny-Európai bérekkel...

VendégTroll 2011.05.27. 13:51:25

Azért jó autópálya meg vasút felújításból lopni, mert mindig meg lehet magyarázni a "komplex beruházás", "megalapozatlan műszaki ismeretek"-el. De hát mit várunk egy olyan országról, ahol még a luxus sportautót is megpróbálják megmagyarázni, hogy csak biztonságosan szeretett volna időben A-B eljutni.

A horvátországi hasonlat lehet sántít, nyilván nincs tökéletesen egyforma két beruházás - rá is ugrottak -, de senkiben ne maradjon semmilyen kétség, EBBŐL (IS) BIZONY LOPNI FOGNAK. Nem kicsit, nagyon. Azért jó, hogy a EU is támogatja, mert akkor még bátrabban lehet lopni, hisz talált pénz.

Az a "szerencse" nálunk, hogy annyira átlátszóan lopnak, hogy minimális realitásérzékkel is világosan látni, mire megy ki a játék. (kőröshegyi völgyhíd, M6, Margit híd felújítás, stb.)

minimalista 2011.05.27. 13:52:18

Mit is mondjak, maradtak bennem kételyek mind az ár, de kiváltképp az utolsó kérdésre adott válasz tekintetében...

eszkep 2011.05.27. 13:52:22

@fogash: "miért kerül TÍZSZER annyiba, mint Franciaországban, Németországban, vagy az USÁ-ban"
Honnan az infó? Merthogy a hétfői posztban ilyen állítás nem szerepel, az biztos.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.27. 14:03:34

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:

"teljesen abszurd egy projektet a másikkal hasonlítgatni"

Megyeri-híd vs. Rügenbrücke ? :)

Tapmancs 2011.05.27. 14:24:49

@fogash: Ja, nekem is az ugrott be hogy a TGV/ICE dolgot nem magyarázták meg. Biztos azért ilyen drága mert a régi síneket / talpfákat / alépítményt előbb el kell szállítani, míg a vadiúj építésnél csak ODA kell vinni. :)

eszkep 2011.05.27. 14:27:06

@laspalmas: ne szépítsük a dolgot: ha két ennyire eltérő volumenű dolgot hasonlítotok össze, az rátok nézve ciki.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.05.27. 15:03:33

@eszkep:

Nem tudom, de en nem erzem ugy, hogy Laspalmas-nak vagy zero-nak itt kulonosebben magyarazkodni kellene. Mar az eredeti cikkben is tok nyilvanvalo volt, hogy az osszehasonlitas nem jo, mamint a (horvat es a voros iszap). De ez teljesen mellekszal a tortenetben.

A lenyeg, hogy olyan ceg kap egy eleg daraga beruhazast, akirol nem tudjul, hogy ki a tulaj, holott az volt a mondas, hogy ilyet nem lehet. Masreszt elegge kerdeseskorulmenyek kozott dolt el a kozbeszerzes.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.27. 15:07:33

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:

Én annak is örültem, hogy válaszoltak.

Tudod, ki ott a kommunikációs ember? Loppert Dani :))
index.hu/belfold/loppert1205/

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.27. 15:12:14

@eszkep:

miért lenne ciki?
nem lehet kérdezni?
vagy nyeljünk be mindent, amit mondanak?

Meg volt indokolva, miért annyiba kerül? Nem volt.
Meg volt indokolva, miért emelték meg az összeget? Nem volt.
Tudjuk miért a 3. helyezett Közgép nyert? Nem tudjuk.
Tudjuk kik a Közgép tulajdonosai? Nem tudjuk.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.27. 15:26:23

@zero:

De ha nem raktad volna ki a választ, akkor egy indexesszekértolószánalmasbolsi lennél :)))
Eszkep semminek sem tud örülni....

Kurt S. Earp 2011.05.27. 15:28:28

@zero:
miért lenne ciki?- Azért, mert mi azt mondjuk.
nem lehet kérdezni?- De, azt lehet. Úgy okosodik az ember ha kérdez, de aki kiváncsi hamar, nagyon, nagyon hamar megöregszik.
vagy nyeljünk be mindent, amit mondanak?- Ha sokat ugrálsz, nem csak azt fogod lenyelni amit mondunk, pöcsfej.
Meg volt indokolva, miért annyiba kerül? Nem volt.- Ez egy komplexusos beruházás értelmiségikém, ércsük?!
Meg volt indokolva, miért emelték meg az összeget? Nem volt.- Kuss!
Tudjuk miért a 3. helyezett Közgép nyert? Nem tudjuk.- Ki fogod húzni a gyufát, picikém.
Tudjuk kik a Közgép tulajdonosai? Nem tudjuk. -Asszem, most már nem is fogod megtudni.

Dörrenés. Kettő.

A blog.hu szolgálati közleménye másnap: A vastagbőr blog bizonytalan ideig szünetelteti a működését. Kérjük, látogasson vissza később.

Marcellusca 2011.05.27. 15:32:48

@zero: És most sem kaptunk választ.

Magyarázkodást igen, de választ nem.

zrobasé 2011.05.27. 15:42:00

@zero:
miért lenne ciki?--- mert eszkep azt mondta, és kész...örülj neki, hogy nem demagógozott le
nem lehet kérdezni?--- lehetni lehet, de ciki
vagy nyeljünk be mindent, amit mondanak?---amit a NER mond, az úgy van, és máshogy nem is lehet, kapisi ?!

Meg volt indokolva, miért annyiba kerül?---gyurcsányahibás...bezzeg ha szocik csinálnák, teccene mi te kis indexhazugbérblogger ? különben is ez fele, mintha a gyurcsány csinálna...komcsiknak kuss van
Meg volt indokolva, miért emelték meg az összeget? ---mert gyurcsányahibás és az államadósság
Tudjuk miért a 3. helyezett Közgép nyert? ---mer ő nem komcsilibsiindexeshazugdemagóg és gyurcsányahibás
Tudjuk kik a Közgép tulajdonosai? ---pofád lapos, nem komcsik, az tuti, ennél több nem kell

lyken 2011.05.27. 15:42:06

"A NIF Zrt. minden egyes ajánlattevő és alvállalkozó tulajdonosi körét megvizsgálja "
Végülis azt nem írták, hogy mi van ha nem felel meg az elvárásoknak. Ügyesen kerülték el a választ.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.27. 15:47:05

@lyken:

Az valóban egy gyönyörű elterelés :)

Hessler ezredes - halál az ötven órára 2011.05.27. 15:48:38

@Marcellusca:
levél a jereváni rádióhoz:
A vasutasbrigád tagjaiként azt szeretnénk tisztelettel kérdezni a rádiós elvtársaktól, hogy igaz-e, hogy Majakovszkij elvtárs öngyilkos lett? és ha igen, akkor mik voltak utolsó szavai?
Válasz:
Igen, igaz, hogy Majakovszkij elvtárs öngyilkos lett. Utolsó szavai ezek voltak: Ne, elvtársak, ne lőjetek!....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.27. 15:53:58

@lyken:

Ha ismeretlen a tulajdonosi kör, akkor mit vizsgálnak vajon ...?

Agyalap 2011.05.27. 16:07:56

Bullshit, bullshit, bullshit...

Fasza kis mellébeszélés az egész. Beleveszünk 48000 m2 peront is? Az is milliárdokba kerül ám.

Ha el is fogadom, hogy a vasút km-e drágább mint az autópályáé, már az autópálya építés is legalább négyszeres áron futott más országokhoz képest. Persze mondhatjuk, hogy azt sem lehet összehasonlítani...

Marcellusca 2011.05.27. 16:11:31

@zero: Hogy továbbra is ismeretlen-e.
Mer', akko' jó. :D

dannyrose 2011.05.27. 16:23:31

www.sinekvilaga.hu/2010_6_Iszapkatasztrofa_Kolontar_es_Devecser_tersegeben.php?index=4

"A vasút ismét üzemképes lett, 60 km/h-s sebességgel a forgalom felvehető volt, de csak vasúti szempontból."

60km/h kontra 160 km/h

:)

kacsa! 2011.05.27. 17:11:19

Na, végülis örüljünk neki, hogy válaszoltak, kicsit legalább az olvasóközönség szemét felnyitotta a vasútépítés mikéntjével, lépéseivel kapcsolatban, csak az nem került ki, hogy mi kerül ezen a fotelon 7200 forintba???

dr. Aullah 2011.05.27. 17:46:21

OFF:

Sajnálom az offot, de találtam egy nagyon mókkás hírt:

index.hu/bulvar/2011/05/27/nem_tudtak_hogy_lopni_mennek/

"Azt állították, a főváros VIII. kerületében bízta meg őket a fuvarral egy férfi, de nem tudták, hogy lopni mennek. Titokzatos megbízójuk, akinek egyelőre semmi nyoma, azt sem közölte velük, hogy hova kell vinni az általa kivásárolt telephelyről a csaknem négymillió forintot érő árut. A fuvardíjat is csak később kapták volna meg."

ucsacsu 2011.05.27. 18:04:03

orbánék utáni kormánynak gyűlik a munka,lesz mit kibogozni.

martonx 2011.05.27. 20:06:08

@zero: Most komolyan Zero. Gondoltad, hogy nem fogják tudni megmagyarázni? Persze, hogy megmagyarázzák.
Az más kérdés, hogy ez magyarázatnak maximum akkor felelne meg, ha arról lenne szók, hogy miért kerül annyiba, mint mindenhol máshol.
Olyan ez, mint amikor megmagyarázták, hogy miért kell alagút sorozat a dombságra, vagy miért kell völgyhíd a dombságra.
Sajnos teljesen hülyének néznek minket.

martonx 2011.05.27. 20:07:40

@ucsacsu: senki nem fog itt kibogozni semmit. Orbánék vasutat építenek 10X áron, a komcsik meg autópályát 10X áron. Hány vizsgálat is indult autópálya (völgyhíd, alagút) építés ügyben?

lyken 2011.05.27. 22:30:18

@zero: Jobb híján a ROI-t. Az elvtársakét... őőő... akarom mondani polgártársakét.

@Agyalap: Persze, hogy belevesszük a peront. Azért ilyen drága, mert 4 rétegben rakják egymás fölé.

"Persze mondhatjuk, hogy azt sem lehet összehasonlítani..."
Áááá, ez varázslatos. Amikor Feri kormányoz akkor össze lehet hasonlítani, mikor meg Viktor a sztár akkor már hirtelen nem.

@kacsa!: "Na, végülis örüljünk neki, hogy válaszoltak.."
Mire? Csak én látom a félválaszokat meg a terelést meg a mellébeszélést? Csak én nem látom még mindig, hogy miért kerül dupla-tripla-négyszeres árba, mint máshol európában?

Egyik banda autópályázott, a másik vasutazik, előtte megközösen grippeneztek. Mi itt a prollema?
Valamiért beugrik ez az idézet: "Én kiverem neked, te kivered nekem, de semmi b*ziság, világos?"

kacsa! 2011.05.27. 23:30:50

@lyken: Hozzászólásom második felét is sikerült elolvasni?

2011.05.28. 06:48:22

Ez nem más, mint porhintés, kormolás. Még hogy ne hasonlitsuk össze a horvátok vasutépitésével a "hős" magyar jelenlegi vasutkorszerüsitést. Hát nem is lehet! Ugyanis ott a nem egy helyen ,sziklákba épitették a pályát, ez pedig könnyebb mint a földturkálás és zömités. Nem a jelenlegit kellett korszerüsiteni, ugy hogy az alap már megvan. Igy aztán lehet nyomni a sódert, lehet magyarázni, de nem lehet egyértelmüen bebizonyitani, hogy valós az ár amit leirtak.
Az igaz, hogy jattolni kell, mert nálunk a korrupció jelen van. A politikában meg kimondottan. Ebből gazdagodtak és gazdagodnak meg egyes egyesek, akiket pártjuk odatett vezetőnek. Na ez az ami gyomorforgató és bicskanyitogató és ezt próbálják megmagyarázni? Ezt nem lehet!

Kartal (rezervált) 2011.05.28. 07:33:11

@VendégTroll: egy haver dolgozott az új M6 építésén. Megkérdeztem tőle, mit NEM loptak az építkezés alatt. Nem tudott érdemben válaszolni, ezek szerint még a földmunkagépek sem voltak biztonságban...

eccerüvagyok 2011.05.28. 09:43:24

@Kartal (rezervált):
Dolgoztam autópálya építésben, ill. "környékén". Senkinek ne legyenek kétségei: ott mindenki úgy lop, mint a szarka. Utolsó lapátostól az építésvezetőkig mindenki. Vasbetontól kezdve a "lónyálon" át az aszfaltig mindent. A fehérgalléros részről nem tudok nyilatkozni, de biztos, hogy ott is mindent megtesznek a cél érdekében... Ez egy ilyen ország.
Kíváncsi lennék, hogy Európa civilizáltabb felén mi újság, de az biztos, hogy M.o. egy züllött, leamortizált, erős morális válsággal bíró fostenger. Szararcú testvérünk után: ennyit érünk.

fokabacsi 2011.05.28. 09:45:44

@lyken:" A beruházás keretében történik az alépítmény teljes felújítása és megerősítése,
Azért mertb hazudnak mint az állat! Azt hiszik, ha ugyanazt kétszer írják le akkor többnek látszik:a

"kábelcsatornák cseréje és új kábelalépítmény kiépítése," Magyarul, a kábelcsatornát kicserélik! (ha?.)

"a villamos vezeték hálózat és tartóoszlopainak teljes cseréje, "
Értsd : komplett vezetékcsere! Azért felújítás, nem? Talán csak a síncsavart akarták cserélni?
Teljesen hülyének néznek mindenkit!?

greybull 2011.05.28. 09:57:44

@Hessler ezredes - halál az ötven órára:
"- a 2.zityola között elbidálják a vitamure csindut 45 fokban jobbra és kiépítenek 9 durndunt,
- továbbá a 26.fricmában átvezetnek 16 köbkilóméter szantyát.
- végezetül a dzsundzsóból átklipálják a nutyit 16%négyzetgyök hárommal és így megkapjuk a végszámlát, ami: 80 milliárd. Kérjük bankszámlánkra 8 napon belül átutalni. Köszi.
Értve vagyok? "

Tévedsz:
- Nem a 2.zityola között, hanem a 3. között!
- Nem 16 köbkilométer szantyát, hanem 32-őt, végül
- nem a nutyit, hanem csucsit!
Milyen szakember vagy Te?

gramercy 2011.05.28. 10:55:45

ész-fasz megáll, ékszíj ledob

oké, szerintem 500-800 milla, ha lefizetnek 1,5-1,8 milliárd, ha nagyon jól lefizetnek 2 milliárd
és akkor ez 2,4 lesz

Kartal (rezervált) 2011.05.28. 11:57:58

@greybull: mértékletes. Csak 40%-ot akart visszacsorgatni, a szokásos 60% helyett...

Kartal (rezervált) 2011.05.28. 12:01:53

@eccerüvagyok: itt nincs morális válság. Ahhoz morál kéne elsősorban, az meg annyira hiánycikk, hogy már azt sem tudjuk, létezik-e egyáltalán. Azt szokták mondani, hogy fejétől bűzlik a hal, de itt az egész hal úgy rohadt ahogy van, bűzlik az fejétől, farkától, mindenhonnan, ráadásul fostengerben úszkál. Csak az a kérdés, hogy egy erősebb erkölcsi érzékkel megvert ember ebben az országban hogy tud élni ép pszichével?

Mbraun 2011.05.28. 13:57:22

Mikor fognak 160km/h-al szaladgalni a vonatok... 2050-ben ? A sok numerologia miatt nem volt turelmem vegigolvasni... Ja es a palyazatakon ugy zarjuk ki a tobbi jelenkezot hogy a puszipajtas cegenek "parameterei" szerepelnek a tenderben. Persze annak meg offshore tulajdonosa lesz hogy jo sok adot/ es egyeb befizetni valot lehessen kikerulni.... Ha privatizaltak volna anno a MAVot elorebb jarnank fejlesztesugyileg...

fogash 2011.05.30. 16:14:43

@eszkep: bazmeg olvasd el a hétfői poszthoz írt hozzászólásaimat, ott vannak benne a linkek, hogy mennyibe kerül a TGV, az ICE, a francia sima vasút, stb építést! De csak a te kedvedért, még egyszer is:

(fogash 2011.05.23 20:58:40)
A TGV egy kilométere 15,8mio euróba kerül, ez 4-4,2mrd Ft/km. 40m széles pályatesttel, két vágánnyal, 300kmh-ra méretezve, végig kerítésekkel. A francia sima vasút 1mio EUR/km, az 270mioFt/km, vagyis negyede ennek a magyar árnak.

www.journaldunet.com/economie/magazine/enquete/argent-public-combien-coute-a-l-etat/combien-coute-un-kilometre-de-ligne-tgv-15-9-millions.shtml

A német ICE se olcsó: a világ egyik legdrágább vasútvonala, a Würzburg-Hannover szakasz (327km) egységára 18,7mio EUR/km-re jött ki. Igaz, ebben a pályában van:
77km feltöltött szakasz (kisebb völgyekre)
82km bevágás (kisebb dombok ellen)
121km alagút (61db, köztük több alagútban betonra csavarozott sínekkel a zúzottkő ágy helyett)
294db híd, melyek összesen 30km-t tesznek ki.

ja, ebből a pályából egy 100kmes szakasz 400kmh sebességre engedélyezett, a többi (az alagutak kivételével) 300 kmh-ra.

A Hannover-Berlin szakasz (264km) 2,6mrd euróból valósult meg, itt a kilométerköltség fele (9,8mio EUR/km) a fentinek, kétharmada a TGV-nek. Magyarul: 2,6mrd Ft/km, ami alig a duplája a magyar sima vasút tervezett árának.

www.hochgeschwindigkeitszuege.com/deutschland/ice-schnellstrecken.php

MAGYARISZTÁNT LESZÁMÍTVA A VILÁGON MINDENHOL 1mio EUR A VASÚT KILOMÉTERÉNEK EGYSÉGÁRA. CSAK MI VAGYUNK ILYEN SZERENCSÉTLEN HELYEN, AHOL "más műszaki tartalom" MIATT EZ A TÍZSZERESE. NÁLUNK BALFASZABB NÉPEK ENNYI PÉNZBŐL 3-400KMH-RA ENGEDÉLYEZETT PÁLYÁKAT ÉPÍTENEK...

A sok agyhalott miatt ordítok, akik bármilyen indokkal is, de a védelmükbe veszik ezt az árat.

eccerüvagyok 2011.05.31. 20:21:29

@fogash:
...szánalmas. Mármint ez az ország. Na de hát hülyék vagyunk, megérdemeljük ezeket a férgeket.

süti beállítások módosítása