Skip to content


       Szűrés lista

Nem meglepő, megmondták

Múlt kedden vezető hír volt, hogy "Hurrá, mégsem 3 hónapig jár majd csak a munkanélküli segély álláskeresési járadék".

Azért örült ennek annyira mindenki, mert a március elején bemutatott Széll Kálmán-terv, és az arra épülő, Brüsszelnek leadott konvergenciaprogram is azt tartalmazta, hogy az álláskeresési támogatás jelenlegi 270 napos időszakát mindössze 3 hónapra rövidítik le (és ezzel párhuzamosan beindítják a mkfn közmunkaprogramot), mert ezzel 42,9 milliárd forintot spórol az állam. Persze a csökkentés miatt rengeteg támadást és kritikát kellett elviselnie az ország "sereghajtóból éllovassá" változtatásán munkálkodó meg nem értett szakembereknek...

Aztán a Pintér Sándor belügyminiszter által benyújtott törvényjavaslat mégsem ezt, hanem azt tartalmazta, hogy az ÁJ folyósításának leghosszabb időtartama 180 nap.

A látszólagos ellentmondást természetesen "megmagyarázta" az NGM egy közleményben:


"Az a törvényjavaslat, amely szerint hat hónapban maximalizálná a kormány az álláskeresési járadékot, maximálisan megfelel a Széll Kálmán Tervben elvárt megtakarításnak és teljesíti azt az elvárást is, hogy az álláskeresési járadék időtartama átlagosan 3 hónap alá csökkenjen.

Ennek nem mond ellent - sem költségvetési oldalról, sem az ellátás paraméterei szempontjából - az, hogy azok, akik hosszú ideig, legalább öt évig folyamatosan legálisan dolgoztak, hosszabb ellátási időre legyenek jogosultak, mint azok, akik adott esetben mindössze néhány hónap foglalkoztatás után veszítik el az állásukat. A javaslat ezáltal összességében a munka becsületének visszaállítását, a legális munkavégzésre ösztönzést is szolgálja"

 

Persze kiderült, hogy most is, mint már annyiszor, csak szemfényvesztés történt, és hopp, az utolsó pillanatban mégiscsak megcsinálják, amiről eredetileg beszéltek.

A szokásos módon.

Tegnap Czira Szabolcs képviselő az Országgyűlés foglalkoztatási és munkaügyi bizottságának tagjaként a délutáni ülésen benyújtott egy egyéni módosító javaslatot, miszerint az ÁJ folyósításának leghosszabb időtartama 180 HELYETT 90 nap.

Czira úr egyébként sok más politikushoz hasonlóan hosszú-hosszú évekig keményen dolgozott a magánszférában, mielőtt emberek életéről döntést hozó pozícióba került. Ja nem is, csak hülyéskedtem.

Az indoklása a jobbikosokéval ellentétben neki minden, csak nem vicces.

 

Természetesen bizottságbéli párttársai megszavazták a javaslatot. Köszönjük!

Most már csak a munkahelyek hiányoznak, kérjük azokat is....

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr383007847

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tényleg a közmunka Orbánék csodafegyvere 2011.06.23. 21:04:35

 A fasztarisznya kormány Európa egyik legrugalmasabb munkaerejévé tenné a magyart és a kkv-k előnyére differenciálná a Munka "Oktondi" Törvénykönyvét - derül ki a punnyadt Nemzetgazdasági "Xavér" Minisztérium által ma közzét...

Trackback: Buszbalesetek: Miért öl a magyar út? 2011.06.23. 20:34:31

A hétnek még nincs vége, mégis megvonhatjuk a megdöbbentő mérleget: hétfő óta a magyar országutakon három súlyos buszbaleset történt, amelyekben összesen kilencen haltak meg, és több tucatnyian megsérültek. A balesetek mindegyikében nem menetrendszerű,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.23. 16:52:56

@Viktus: Hát ez az .Én is írtam,hogy a politikusaink a lopott pénzt miért nem valami termelő ágazatba fektetik be ezzel munkahelyeket teremtve.De ahhoz meg kéne mozdulni.

2011.06.23. 17:49:10

@GGG77: Tulajképpena diploma-hisztériát is a gonosz törpének köszönhetjük. Az ő elbaszott programja volt az ezredfordulón a "tudásbázisú társadalom" meg a "minden harmadik magyar zsebébe diplomát" - na persze ezek akkor is csak a rá jellemző lózungok voltak. Valójában az volt a helyzet, hogy a Ratkó gyerekek utódai ekkoriban fejezték be a középiskolát, és mivel már ekkor SEM volt annyi munkahely, amelyik felszívhatta volna őket, törpe napóleon polgártárs szépen bedugta őket az iskolapadra, gondolván, hogy ezzel most négy évre letudta a problémát, addig sem mennek a pályakezdő munkanélküliek irodájába segélyért. Aztán 2002-2005 körül ezek vagy elvégezték az egyetemet, vagy kibuktak, munkahelyek meg nem teremtek közben, és előállt a munkaerőpiaci túlkínálat. Ehhez hozzájött még a 2008-as válság, és meg is érkeztünk a mai helyzethez. Akik a hetvenes évek második felében, vagy később születtek, egyszerűen megszívták a faszt, de csutkáig, és ahogy most a helyzet kinéz, sose lesz rendes élletük, vagy eltartják őket az őseik a nyugdíjukból, vagy mehetnek az eu-ba a lengyel és román tömegekkel pankrációzni egy-egy feketemosogatói vagy gipszkartonozói munkáért.

lyken 2011.06.23. 18:53:05

@bandika gazdája: Tesco-ban láttam egyszer. Ha volt, akkor jellemzően vittünk 3 tucat 0,75-öst.

@csak_csendben2: "Nem értünk egyet.
Azt eszi meg a piac, akinek halvány lövése sincs..."
Ezzel így egyetértek. Viszont a lakosság közel 100%-a gondolkodásképtelen, önellátásra alkalmatlan, kormányzati segítségre váró szociális juttatás függő. Ennek szellemében általánosítottam.

@GGG77: "Fúj, bazmeg. :) "
Nem tőlem idéztél. Egyébként szerintem egy jó Edelweiss citromkarikákkal és bajor pereccel verhetetlen.

@Conv: "a lindemans-t vagy a floris-t preferálod?"
Szerény nézetem szerint a Guiness A sör. Persze más üdítőket is fogyasztok néha, de csak módjával. Ezt a két márkát nem ismerem, de ki fogom próbálni. :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.23. 19:21:41

@lyken: Ez az általánosítás csúnya dolog.Én nem várok senki segítségére,dolgozom.Van egy csomó jó ötletem,csak az a baj,hogy mind úgy kezdődik,hogy kell hozzá 100 millió forint.
Persze szerinted most én vagyok töketlen,hogy nem tudok szerezni rongyos 100 milliót.
Áh hagyjuk! :))

Viktus 2011.06.23. 19:22:21

@Hajszás Láncos:

Nah igen, és a kedvencem ez a szaporodjál össze-vissza meg nemzethalál ... mikor sehol nincsen nyoma mire is kellene annyi gyerek? meg nagy motiváció sincsen ezen tekintetben max. az alsó rétegeknél megélhetés céljából ... na mondjuk ott még lesz bőven gyermekáldás kipótolni a kieső bevételeket.

Viktus 2011.06.23. 19:25:30

@Tigeri:

Nem jó feneket nyaltál :P

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.23. 19:32:56

@lyken: bazz ez a kettő a kriek két verziója :)

www.italwebaruhaz.hu/foldal/details/483/48/s%C3%B6r%C3%B6k/gy%C3%BCm%C3%B6lcs-s%C3%B6r%C3%B6k/
www.selection.hu/termek.php?termek=1490

én azonban a német és cseh söröket szeretem a világos sörök közül. a sör ízű söröket :)
szerintem a sör az a staropramen, zlaty bazant, kaltenecker, ratskeller, berliner, radeberger, wernesgrüner, a barna, vörös és fekete sörök közül a leffe, liefmans, chimay, rickards, köstriczer :)

persze ízlik a többi holmi is, mint pl a kriek, de azt én nem tarom sörnek. ahogyan a guinesst sem.
a guiness az guiness, a sör meg sör, de ezt az írek nagyon szépen el tudják magyarázni két pofon közt ha sörözöd a guinesst :) főleg ha ezt csapoltra mondod :)

a guiness az a legenda és a híres márkanév, a beamish és a murphy's az igazi jó ír sör.

olyan mint a coronita. híres, de nem sör. bár mondjuk a coronitával szemben a guiness legalább finom :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.23. 19:38:23

@Viktus: Én olyant nem csinálok.Nem azért,mert olyan becsületes vagy hanem mert ahhoz sincs elég eszem.

2011.06.23. 20:02:35

@Viktus: A gyerek húsz éves project, utána fog kelleni. Nincs ezzel semmi baj, csupán annyi, hogy pillanatnyilag a puszta önnfenntartás is napi gond kereső (!) munkahellyel rendelkező (!) emberek százezreinek - a többiekről nem is beszélve. Tökre örülök, hogy törpe napóleon polgártársnak öt gyereke van - próbálná meg egyetlen hónapig nettó 85.000-ből eltartani őket meg a ténsasszonyt! Vagy nem is, inkább 36e közmunka-díjból! ;-p

2011.06.23. 20:08:08

@Tigeri: Hát igen, erre a problémára találták ki hajdanában a részvénytársaság formát. Neked van ötleted, nincs pénzed, részvényeket bocsátasz ki, és összeszeded rá a pénzt, utána már csak csinálni kell. Csak ebben az álkapitalista kleptokráciában ez is jól meg van umbuldálva, hogy te, mint magánszemély ezt ne tehesd meg, számodra a maximális elérhető vállalkozás maradjon csak az újságárus bódé a buszmegállóban, tovább ne juss, akármilyen ötleted is van. Megy a kukába, mert a Hatalomnak nem tetszik, hogy te csak úgy kiemeld a fejedet a fejedet a szürke tömegből, és bekavarj a gondosan leosztott kártyáikba.

Kartal (rezervált) 2011.06.23. 20:12:08

Semmi konstruktívat nem tudok ehhez hozzátenni, marad az ökölbe szorult gyomor és a vau-vau: KURVA ANYÁTOK POLITIKUSOK!

youtu.be/D4-Mli0G4ZI
youtu.be/heQF3psYJLo

janper 2011.06.23. 20:35:45

@Hajszás Láncos: figyelj, el nem tudom kepzelni, hogy egy tapasztalt es hozzaerto gepesz, programozo, fizikus ma Magyarorszagon a versenyszferaban ne tudnak 500e brutto felett keresni 5 evvel az egyetem utan. Akkora hiany van beloluk otthon is, hogy lasszoval fogjak oket. Aki ez alatt keres, az nem nezett korul vagy nem ert hozza.

janper 2011.06.23. 20:39:19

@csabapayne: " A fiatalok sokszor csak annyit láttak, hogy diplomával lehet csak rendesen megélni. (ez talán változni fog a következő években). " Valtozni fog -- meg extremebb modon igaz lesz ez az allitas. A manualis munka a kinaiakkal fog versenyezni, szoval kb. egy tal rizs varhato erte.

2011.06.23. 20:51:51

@janper: Lehet, hogy igazad van. A kérdés csak az, hogy van-e 3,5 millió gépész, programozó meg fizikus állás országunkban? Merthogy ennyi aktív korú munkavállaló szeretne megélni, tisztességgel felnevelni a gyerekeit. Bónusz kérdés: ha mindenki gépész, programozó, meg informatikus lesz, akkor ki fogja a villamost vezetni, a pénztárgépet verni a közértben, vagy éppen a begyulladt vakbeledet kioperálni?

makacshalacska 2011.06.23. 20:55:26

Ebből tömeges kivándorlás lesz és most nem vicceltem.

lyken 2011.06.23. 20:57:40

@Conv: lol
Lindemans, a cimke alapján. Viszont nekem szalmázott ládában hozták 0.75-ös méretben parafadugósan.

"persze ízlik a többi holmi is, mint pl a kriek, de azt én nem tarom sörnek. ahogyan a guinesst sem."
lykenisztánaban ez eretnekség és minimum máglya jár érte. :P Ha kétharmadom lesz, akkor majd jól törvénybe is iktatom. Ja, nem. Ahhoz haza kéne költözni.

tucano 2011.06.23. 21:01:43

@makacshalacska: Visszamenőleges jóslás volt. Olyan országban lakom, ahol aztán tényleg semmi értelme és még messze is van. Tavaly őszig kb. 50 magyar volt, most több mint ezer!!! Még az utcán sem találkoztam magyar turistákkal, de most állandóan összefutok frissen ideköltözött, a nyelvet egyáltalán nem beszélő, de igen jól képzett jövendő rabszolgákkal.

csoko20 2011.06.23. 21:03:54

Pintár Sasa tavaly valami éhséglázadásokat emlegetett, nem?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.23. 21:04:26

@Hajszás Láncos: nem kell mindenkinek gépésznek fizikusnak, programozónak lennie, legyen bútor-asztalos, ács, vagy gipszkartonszerelő, vegyésztechnikus, cipész, fodrász, tetőfedő, műszerész, szakgondozó, állatgondozó, stb.
ezek mind hiányszakmák.
röhögni fogsz, tudok oylan szakiskolát ahol nem indult bútorasztalos osztály mert nem volt meg a 3 fő az évfolyamba. megyeszékhelyről van szó. viszont ugyanabban a városban túljelentkezés volt a médiamanagereket képző magániskolába.

ezeket a szakmákat pont el tudná végezni a képességeivel egy csak büfészakos diplomára képes felsőfokú oktatásra jelentkező.
... bár nem biztos, egyik másik szakma több tanulást és gyakorlati érzéket kíván, mint amire ezek képesek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.23. 21:06:23

@lyken: szerintem még ez sem érné meg a hazaköltözést :)

tucano 2011.06.23. 21:13:24

@Viktus: COnv felsorolásából 2 papír is a zsebemben, szakmai tapasztalat nagyon szép és nem 2, hanem 5 nyelv nagyon profin és még 2 némileg. Munkám mindig is volt, sőt karrierem!(muhahaha), csak igen komoly senior pozícióban kiderült, hogy a fizum nem éri el egy dél-olasz utcaseprő bérét. Ne hasonlítsuk össze a ledolgozott időmennyiséget, munkamorált és a folyamatos emberek sorsáról hozott döntések miatti stresszt azzal, hogy hat órában sétál az ember a tengerparton és néha látványosan fogóval a zsákba tesz egy használt óvszert vagy sörösüveget. Azóta már csináltam azt is több szudáni és tigrinya kollégával rövid ideig, de persze gyorsan oldódtak a dolgok:) Viszont van összehasonlítási alapom és azt hiszem nyugodtan kérdezhetem, hogy mennyire van kifordulva magából a világ otthon, a k. mindenit?

lyken 2011.06.23. 21:14:56

@Conv: Manapság mindenki szellemi munkát akar végezni. Ja, és minnél gyorsabban meggazdagodni.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.23. 21:20:02

@Conv: itt a hiányszakmák listája :

ezekre a szakmákra jelentkezőknek közepes átlagú tanulmányi eredményektől 10-30 ezer forintig kapnak ösztöndíjat az államtól a tanulók amit a gyakorlati oktatásukat biztosító cégek szintén állami támogatással havi 20 ezer forinttal még megfejelnek. ez 30-50 ezer forint havonta még tanulóként. ez bizony egy átlag családnak elég nagy segítség tud lenni. ezzel szemben a szülők sokszor inkább tolják a gyereket a büfészakra mert az diplomát ad, aztán panaszkodnak, hogy de drága a képzés, de nehéz megélni, meg minek taníttatták, ha nincs neki munka?

holott ezek mellett a szakmák mellett, amiből élni tud a kölyök akár elmehetne esti iskolába, vagy levelezőre és szerezhetne majd amikor már van megélhetése, a továbblépéshez diplomát.
gyanítom, hogy akkor már nem büfészakot célozna meg, ha lenne tétje, és nem anyu meg apu adná a hátteret.

docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:ihbU_beV53IJ:www.nfu.hu/download/7326/B16_mell%25C3%25A9klet_Hi%25C3%25A1nyszakm%25C3%25A1k%2520list%25C3%25A1ja.doc+hi%C3%A1nyszakm%C3%A1k&hl=hu&gl=hu&pid=bl&srcid=ADGEESjyAmc2bVuLE4F8b1Ls4oKPgnHN_P4FcPSdH-OeQPNpmSnbbJIHBcs75Ni5Ya6WsyMrE_ojcuGLi-nsuwxjkJq8r5APpTAzzRrqxTU_jOujjLGttZfoPRUjOIBiR5kxx3Ncarrq&sig=AHIEtbQI4lKpnE-k0EeJM0FV0L-3hdC7Cg

reccs 2011.06.23. 21:21:23

@lyken: Mégse a diplomásokkal vannak tele a munkaügyi irodák, hanem a szakma nélküliekkel, mégis mindenkinek a diplomás csípi a szemét.

2011.06.23. 21:23:19

Általában egy beküldött önéletrajzra 3-4 hét alatt válaszolnak. Pillanatok alatt el fog menni az a 3 hónap. Esetleg kötelezni kell majd a cégeket, hogy 8 napon belül válaszolniuk kell minden önéletrajzra?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.23. 21:27:13

@tucano:

én is voltam a két diplomával (az egyik humán, a másik reál) udvari segédmunkás, méghozzá majdnem egy évig.
de nem volt más a környéken, mozdulni meg nem tudtunk akkor.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.23. 21:32:34

@reccs:
nem, nem a diplomás csípi a szemét senkinek, csak most ezt a vonalat beszéljük, mert felmerült, hogy majd a diplomás munkanélkülieket is viszik talicskázni meg lapátolni.

erre mondtam, hogy nehéz lesz a büfészakos diplomásoknak - akik a diplomás munkanélküliek többségét adják - a végzettségüknek megfelelő munkát biztosítani a közmunkaprogramban.

bár oda lehet tenni a médiamarketing-kommunikáció szakos vagy politológus szakos diplomást rakni észt osztani a talicskázók mellé, hátha agyonverik őket :), vagy ők is megfogják a lapátot esetleg, ahogyan a többi munkanélküli.

Blogger Géza 2011.06.23. 21:40:02

@mruniverzum: Nem kéne elhinni minden hülyeséget, idézet az utolsó idevonatkozó KSH kiadványból:

"2011. február–áprilisban a 15–74 éves foglalkoztatottak létszáma 3 millió 759 ezer fő volt, ami
0,7%-kal több, mint az előző év azonos időszakában."

tucano 2011.06.23. 21:40:21

@Conv: Nagyon sok olyan ismerősöm van, aki nem tud mozdulni, nekem szerencsém volt, mert a szüleim egészségesek, meg túl sokat olvastam Jelky Andrásról:) Nem is baj egy kis fizikai munka,csak megdöbbentő, hogy ilyen piszlicsáré munkákat is milyen értelmesen (helyi viszonylatban szarul), , a család eltartására alkalmas módon fizetnek. Bocsánat, nem ez a megdöbbentő, ez nagyon jól van. Azon gondolkodom, hogy ha egyszer lesz pénzem, akkor tuti csinálok egy alapítványt, hogy néhány magyar diák még időben meglássa, hogy is lehetne élni, aztán vagy belehülyülnek otthon vagy kiharcolják maguknak:)

Blogger Géza 2011.06.23. 21:58:43

@Hajszás Láncos: Neked pedig egy sürgős elemorvosi vizsgálat kellene paranoid skizofrénia tárgykörben.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.23. 22:20:38

@Hajszás Láncos:

"egyszerűen megszívták a faszt, de csutkáig, és ahogy most a helyzet kinéz, sose lesz rendes élletük,"

én is osztom szárnyaló optimizmusodat :)))

2011.06.23. 22:27:18

@Conv: Ezek a szakmák azért "hiányszakmák", mert lófaszt sem akarnak fizetni értük. Műszerészként keresek nettó 86e-t (bejelentve 8 órába), gondoltam, elmegyek lovásznak, mondták hogy 75e zsebbe, a hét 7 napján 7-től 12-ig, hát tök vicces. Még jó, hogy nem kapnak rá embert, létminimum alatti bérezésért ki a franc fog elbújni egy ammóniaszagú istállóba szart talicskázni?
Bútor asztalos képzés? Hova? Minek? Az MDF bútorok korában??? És még milyen képzést indítanál? Műstoppolót? Bognárt? Töltőtoll készítőt? Órást? Vájárt? Kalapost? Lejárt lemez ez már mind, megváltozott a világ, ezek a szakmák pont arra jók, mint az büfé szakos diplomák: beállhatsz velük a mekibe.

2011.06.23. 22:34:29

@Blogger Géza: Most voltam elmeorvosnál, mániás depresszióm van, szóval még egy kicsit finomíts a diagnosztikai képességeiden! :-p

@szorokin: Ez a realitás. Le vannak osztva a kártyák, a legutolsó alulfizetett közalkalmazotti állásig. Aki (pechére) későn született, az várhat arra, hogy valahonnan kihaljon valaki, akinek a helyét kb. századmagával együtt megpályázhatja. És ha nem őt választják, megint várakozás. És közben repülnek az évek, és nincsen az egésznek tartalma, csak az örök fillérszámlálás, új és új reménykedés, és utána új és új pofára esés.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.23. 22:42:04

@Hajszás Láncos: te jófiú, ezek a hiányszakmák azért hiányszakmák, mert az adott térségben ezekre lenne kereslet, csak éppen nincsenek szakemberek.

ez a fizetés bármennyire is minimálbér, pont egy minimálbérnyivel több, mint a diplomás semennyi.
emellett pontosan az ösztöndíjjal több a semminél a tanulás idején, sőt hozzáadhatod a büfészakos képzés díját amit elfelejthetsz.

persze igen, hangzatosabb, elegánsabb azt mondani, hogy álláskereső társadalomszociológus vagy, mint azt, hogy bádogos vagy.
csak, hát az egyiket mondva legalább kenyeret tudsz venni, míg a másikat mondva éhen halsz. nem beszélve a jellemfejlődésről.

emellett, ha van egy minimálbéres munkád és még mindig megvan az ösztönzés benned, hogy márpedig te médiamarketing menedzser szeretnél lenni, akkor még mindig elmehetsz tanulni, úgy, hogy van egy szakmád amivel ki tudod termeli a napi iskolatejed árát.

aztán ha nem találsz média manegeri állást, elgondolkodhatsz, hogy no akkor mégiscsak megcsinálom a marika néni ereszét azért a kis napidíjért, nem pedig állba ver a szomszéd amikor előadod neki, hogy ha egy jó fotóval a tévében meghirdetné a rotációs kapáját egy általad írt marketingszöveggel, akkor akár három ezer forinttal is többért tudná eladni egy hónap múlva a kapát, ne adja el most azonnal a jóskának, csak mert kell a pénz a tüzelőre.

Viktus 2011.06.23. 22:44:56

@tucano:

Na igen azt nem akartam hozzátenni , hogy az a diplomájával vígan kimegy pl. hajóra ... :P

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.23. 22:46:00

@lyken: @Conv: @Hajszás Láncos: Az a baj,hogy a rendes kétkezi munka elvesztette becsületét.Pl a tömeggyártás miatt is.Régen a pék lelakatolta a lapátját,hogy senki más ne használja,annyira vigyázott rá.Hallottam olyat is,hogy úgy csinálta a terméket,hogy a fiatalabb ne lássa hogy csinálja.A zelmúlthúszévben(ezt bele kellett vennem) sajnos csak az jött le,hogy munkából nem lehet megélni.A munka nincs megfizetve.Ha még mindig pékségben dolgoznék másfélszer ennyit talán kereshetnék 5-10x! ennyi munkával,minimálra bejelentve.
A mai világban csak azt látja az ember hogy alekosz a menő meg a politikus,meg a bűnöző.
És ugye viktorék megmutathatnák-ha nem lennének egy köztörvényes banda-hogy neked paraszt nem tudunk több pénzt adni,de a bűnözőket elítéljük legalább.
Ha nem lett volna a Cozma gyilkosság sztojkáék még mindig szabadon garázdálkodhatnának.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.23. 22:53:53

Pláne vidéken ahol röhelyes/siralmas pénzekért dolgoznak.

Viktus 2011.06.23. 22:55:06

@Hajszás Láncos:

Conv elvan a maga álomvilágában :P bár lehet a harmincas rabszolgabér mellett már vonzó lesz a 70 :P bizonyára ez a cél

Viktus 2011.06.23. 22:56:30

@Tigeri:

Sztojkáék helyére gondolod még nem állt senki? :O

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.23. 23:05:54

@Viktus: Akkor arra kell rászállni és nem hagyni,hogy kinője magát.Bár a csepeli balhé után amikor 150 -en kivonultak hallottam olyat ,hogy azt is egy börtönben lévő bandafőnök helyére lépő csávó szervezte.Valami arab mondta neki,hogy jöhetsz te száz emberrel is.Hát jöttek is.De most már ilyen nem lesz,mert rend lett 2 hét alatt.

Viktus 2011.06.23. 23:10:28

@Tigeri:

A helyedben erről nem kötnék nagyobb fogadást ... most is van csak a médiát egyre inkább ellenőrzi a Fidesz így már a mindennapos cigány terror hírei korlátozva jutnak el a "fogyasztókhoz".

2011.06.23. 23:25:55

@Conv: Minimálbérért melózni nem egy életpálya. Megtakarítani nem tudsz, főiskolát finanszírozni ebből ugyan nem fogsz, sőt, el sem engednek konzultációra, nincs olyan, hogy te most két hetente eltűnsz három hétköznapra, ezt melyik munkáltató tűri el? A minimálbérrel csak elfecsérled az időt, azt az időt, amit komoly álláskeresésre, interjúzásra, jól fizető alkalmi munkák keresésére tudnál fordítani. A minimálbéres tehenész állás maga a végső nihil, a társadalomból való önkéntes kivonulás szinonímája, amikor az egyén végleg feladja az összes ambícióit, társas- és környezetére vonatkozó igényeit, és belesüpped a reménytelenség iszapjába, hagyja magát kizsákmányolni a mindennapi köleskásáért. Onnan, öregem, nincs visszaút, onnan már csak lefelé van.

@Viktus: Szerintem sosem próbálta, amit tanácsol. Én viszont igen.

@Tigeri: Én is így látom a dolgot. Mondjuk a tömeggyártás még nem lett volna baj, emlékezz csak, a kádár rendszerben még nagyon is jól fel lehetett csipegetni a morzsákat, pont a maszek pékeknek volt gyöngy életük, az Alföldi Kenyérgyár termékeit nem volt nehéz felülmúlni minőségben, kisgyerekként magam is számtalanszor álltam kígyózó sorban 8 Ft-os maszek kenyérért, hogy jót ehessünk. A baj szerintem ott kezdődött, amikor irreálisan alacsony áron kezdtek el bejönni a távolkeleti áruk. Akkoriban épült le a teljes könnyűipar, felborult a produktív és újraelosztó szektorok egyensúlya, és ez azóta is egyre romlik.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.23. 23:33:51

@Hajszás Láncos:

igen, a büfészakos diplomás munkanélküliség sokkal inkább életpálya :)

azt hiszem már csernaja korodban is mondtam, hogy végtelenül pesszimista és élhetetlen gondolkodású ember vagy, no ez azóta sem igen változott :)

2011.06.23. 23:42:53

@Conv: Egyik sem életpálya. Erre mondtam, hogy ennek a korosztálynak egyszerűen nem osztottak lapot. Könnyű többszázezres fizetéssel opimistának lenni... miközben a ksh adatok szerint az ország lakosságának 1/3 része a létminimum alatt él. Nyilván mind pesszimiska meg élhetetlen, mi? Örülj, hogy neked sikerült az élet, oszt ne szólj bele abba, amiről fogalmad sincs.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.24. 00:13:09

@Hajszás Láncos:
hát tudod, tettem érte, hogy elérjem amit elértem. én sem kaptam egy fillért sem az életkezdéshez. mondhatni megdolgoztam érte, és tanultam érte (máig tanulok érte) hogy meg is őrizzem.

sőt még gyerekeim is vannak, akik közül kettő már a továbbtanulás korában van, a nagyobbik felsőfokú képzésen. azonban ezen közben, már van egy szakmája, amiben bármikor tudna és tud dolgozni.

nem a laposztással van baj, hanem a korosztály egy részének élhetetlenségével, a szülők gondolkodásával.

Viktus 2011.06.24. 00:20:16

@Hajszás Láncos:

Van aki elvan a szülők összehordták ... netán jó helyen suvickolta a narancsot ...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.24. 00:39:26

@Hajszás Láncos:

@Conv: - írja "hát tudod, tettem érte, hogy elérjem amit elértem. én sem kaptam egy fillért sem az életkezdéshez. mondhatni megdolgoztam érte, és tanultam érte (máig tanulok érte) hogy meg is őrizzem."

ez jogos, csak hogy sokan hülyébbek sokkal conv-nál.
ha megszakadnak sem tudnak maj' V birodalmában flexibilis és iszonyatosan versenyképes éhbérért való köz-rab-munkánál jobb melót kapni/szerezni...

szóval laposztás a környezet alapján, azaz pl h hova születtél, és mikor..
ill
laposztás tehetség/képesség alapján.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.24. 00:41:23

@szorokin:

nincs igazság és nem is lesz (lehet).
még akkor se, ha egész véletléenül vmikó mán nem V leszen az gazda.

Viktus 2011.06.24. 01:07:00

@szorokin:

Na ja, de törekedni lehetne rá :P

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.24. 02:26:53

@Conv: "csernaja korodban" Ez olyan,mint amikor a bolondok házában összezárják a két Napóleont.Egy hét múlva az egyik már Josephine-nek vallja magát.:))

2011.06.24. 07:46:31

@Conv: Nem vitatom az érdemeidet, de értsd meg végre: a kilencvenes évek eleje, amikor te kezdted, egy egészen más világ volt, mint a mostani. Tudtál élni a helyzettel a nagy átalakításkor, jól van, ügyi vagy, tesék itt egy kockacukor. Most nincs helyzet, csak egy nagy rohadt iszapos állóvíz, ahol mindenki tíz körömmel kapaszkodik abba sokba vagy kevésbe, amit eddig kikapart, mert az eredeti tőkefelhalmozás korszaka lezárult. Még van egy kis utózengés, pár piti tanácsadói szerződést még elsütnek pártvonalon meg ez-az, de alapvetően le vannak osztva a kártyák, akinek jutott, jutott, akinek nem jutott, vagy még gyermek volt akkoriban, az mehet angliába wc-pucolónak, mert itt, ha a feje tetejére áll, és úgy kukorékol, akkor se érdekel senkit,.hogy a világon van, és szeretne ő is egy szeletet a nagy tortából.

Egyéves Önkéntes 2011.06.24. 08:12:49

@Conv: elképzelem, ahogy ássuk majd az Északi Főcsatornát és a parton a munkanélküli szociológusok írják belőlünk a doktorit
Jedem das seine. :D

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.24. 08:49:05

@szorokin:

csakhogy hajszás nem ilyen laposztásra gondolt, mint a képességek, vagy a földrajzi helyszínek, területek, a megszületésedkor, hanem arra, hogy összeesküvő módon a politikai és gazdasági elit mindent behatárol, hogy aki nem sleptag az ne tudjon élni.

szerintem meg a gazdaság viktortól, feritől függetlenül okozza ezt.

@Hajszás Láncos: 2004-ben az eu-s csatlakozás miatt megszűnt az addigi életem, ugyanis abban a pillanatban az uniós szabályozások miatt a humán diplomámmal végezhető fizikai munkám amiből megéltem megszűnt. de ezen már polemizáltam itt a bőrön, nem fogok ismét belemenni a műemlék épület felújítás és a szabályozások témakörébe.
szóval akkor új életet kellett kezdenem, új egzisztenciát teremtenem, stb. ráment mindenem, tanultam, mert a real diplomám adta tudás addigra egy kicsit megkopott, aktualitását vesztette.

de a lányom sem a "rendszerváltás idején" kezdett tanulni és munkát keresni.

én tartom, hogy mentalitás, ész és csak kevéssé a szerencse, még kevésbé a politikai elit függvénye, ki hogyan irányítja az életét.

2011.06.24. 09:01:04

@Conv: Összeesküvésről nem beszéltem, csupán arról, hogy sok az eszkimó, és kevés a fóka. Akinek jutott, jutott, akinek nem jutott, az éhen maradt, ennyi. És ezen változtatni nem az egyén hatáskörébe tartozik. (Azon túl, hogy természetesen erre időben és térben korlátozott lehetősége van.) Irányítani az életet egy bizonyos pozícióból lehet. Neked volt tartalékod 2004-ben, amit fölélhettél. És akiinek nincs? Ez nem mentalitás kérdése, egyáltalán nem. Ezek objektivitások, vagyis az egyénen kívűl álló körülmények. Hogy ezek a körülmények mitől függenek és hogy jöttek létre, azon lehet vitatkozni, csak éppen semmi értelme nicns. Alkalmazkodni egy darabig lehet, de most már nagyon fogytán vannak a lyukak a nadrágszíjon, saját hajánál fogva meg csak Münchhausen báró tudta kihúzni magát a mocsárból. ;-p

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.24. 09:22:07

@Hajszás Láncos:

miután is feléltem a tartalékom, nem ugyanabból a helyzetből indultam mint bárki, mint az olyan akinek nincs tartaléka?

az életed irányításához, hogy ne hangzatos lófaszdiplomákért adj ki pénzt, hanem olyan szakmát válassz mire szükség van, amiért nem fizetni kell, hanem neked fizetnek, bizony nem pozíció hanem ész és mentalitás kérdése.

a te sirámaidat meg végképp nem értem, állításod szerint hitelmentes, család nélküli, egyedülálló ember vagy. tehát nincs ami akadályozzon abban, hogy akár lakhelyet változtass, bármit kezdj magaddal, hogy előrébb juss.
de te csak sajnálod magad folyamatosan és szidod azt aki többre vitte.

szóval a pesszimista, élhetetlen gondolkodás az bizony például nálad is a legnagyobb visszatartó erő nem pedig a körülmények, meg a politikai, gazdasági helyzet befolyásolása, a gonosz vállalkozók, a geci kormány, vagy bárki/bármi más rajtad kívül..
és te elég jellemző példánya vagy az ezen területen mutatott mentalitásnak . százezerszámra vannak ilyenek mint te.

Gyani · http://skypesuli.hu/ 2011.06.24. 09:25:42

jó kérdés, merre vannak az új munkahelyek...

golyóstroll 2011.06.24. 09:34:32

@Hajszás Láncos: azért elég vicces, hogy a lúzerségedért mindenki hibás, csak te nem :D
igaza van @Conv: -nak, rengetegen vagytok, akik arra vártok, hogy a sült galamb a szátokba repüljön. Aki meg tesz magáért valamit, az szemét vállalkozó vagy zsidó vagy csókos, vagy akármi.

Viktus 2011.06.24. 10:25:48

@golyóstroll:

Melyik országból tetszik írni? :D

golyóstroll 2011.06.24. 10:29:04

@Viktus: áh csak innen, izreelből

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.24. 13:48:16

@Conv:

volt ott időhatározó is [ "és mikor.." ] :))

attól függetlenül, h egyetértek e hajszással.

lehet pl h @Hajszás Láncos: hasonlóan nehéz körülmények közé került, de pl debil, pl nem tud írni, és így neki csak a hiperrugalmatos-köz-rabszolga-éhbér-munka marad osztályrészéűl.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.24. 14:55:24

@szorokin: a mikor sem releváns a téma szempontjából annak igazolására amit állít.

ha bárki ebben a helyzetben van, amit felvázoltál, nincs oka csodálkozni, hogy neki csak ezen bérkategóriás munka jutott, és emiatt mást hibáztatni sem, hogy neki miért csak ez jut.
az oka benne magában, a képességeiben, a viselkedésében van, nem pedig mindenféle külső kényszerkörülményekben.

2011.06.24. 15:34:31

@Conv: Adj nekem tanácsot, ha olyan okos vagyol, konkrétan mit csináljak? Itt és most ebben a pillanatban. Konkrétan hova költözzek, kinél jelentkezzek és minek, avagy milyen vállalkozásba fogjak a kb. 150e spórolt pénzemmel, hogy 80-100e nettónál több jövedelmem legyen? Hiszen te ezt mind pontosan tudod... nosza, hallgatlak!

@golyóstroll: na megjöttünk a lúzerezéshez. Ez egyeseknek kurvára megy, azt tudjuk. De ha megkapargatjuk kicsit a dolgokat, kiderül, hogy szélhámosságokon, illegális dolgokon gazdagodtak meg, avagy nem is gazdagok valójában, csak a 0% indulóra elhozott lízingsuzuki ablakából fikáznak, közben hó közepén már csak zsíroskenyeret zabálnak, és csak a kilakoltatási moratórium miatt van még fedél a fejük fölött. ;-)

bandika gazdája 2011.06.24. 15:39:09

@Conv: Azért nem biztos, hogy igazad van, mert nem tudjuk, hogy hol lakik. Nálunk biztos jobb a helyzet, de van ahol nagyon szar! Ne mondd hogy költözzön el, Magyarországon az nem olyan egyszerű! Kecskeméten majd minden ház meg lakás eladó, de a Mercédesz miatt nem mennek lejjebb az árak sem vétel, sem bérlés esetén! Amit eladsz Miskolcon vagy Nyíregyházán, azért itt egy garázst sem vennél. Igaz munkát könnyebb találni.

golyóstroll 2011.06.24. 15:49:21

@Hajszás Láncos: na pont erről beszéltem, irigy vagy, mert másoknak jól megy.
mentségeket keresel arra, ami vagy: tipikus lúzer.

2011.06.24. 16:05:48

@golyóstroll: Szerintem meg te vagy a tipikus nagyképű fikadzsó, aki mindekit lelúzerez, közben meg a faterja helyezte bele a jóba, de mivel ezt szégyelli bevallani, csak össze-vissza hacsekol, amikor nekiszegezik a kérdést a "lúzerek": konkrétan HOGYAN lehet kikecmeregni a csávából.

bandika gazdája 2011.06.24. 16:55:37

@golyóstroll: Helyben vagyunk! Akinek elfogynak (vagy nem is voltak) érvei, az elkezdi sértegetni a másikat! Mit tudsz róla, hogy lelúzerezed?! Egyébként meg néhány lúzer bizony sokkal szimpatikusabb, mint egy-egy mindenkin átgázoló nagyképű seggfej!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.24. 18:03:29

@Hajszás Láncos:

sajnos nem tudok tanácsot adni, lévén eddig csupán a siránkozást láttam tőled, nincs semmi elképzelésem, ötletem, hogy mire vagy valójában képes, mi az amit sikerrel tudnál irányítani, kezelni, tevékenykedni, mi érdekel, mennyire vagy kreatív, mennyire vagy alkalmazkodóképes, mennyire vagy kitartó, stb.
magadat kellene ismerned.
ha azt mondod, nem vagy képes többre, én elfogadom, csak ne másokra mutogass okként.

de hiszek benne, hogy ha csak fele annyi energiát fordítasz az előbbre jutáson gondolkodásra, mint amennyit a megkeseredett siránkozásra, akkor még el is érhetnéd a célod.

@bandika gazdája:

egyedülálló, hitelmentes, fiatal ember az elmondása szerint, aki nem függ senkitől és semmitől.
ennyi a válaszom.

Szóönt 2011.06.24. 18:38:55

A lényegről megfeledkezett mindenki. Erről az undorító szemét gennyes sumákolásról, hogy televerték a sajtót a 90 nap helyett mégis 180 lesz aztán laposan csendesen fél perccel szavazás előtt módosították a mégis kilencven nap lesz-re.
Igazi aljadék undormány megoldás a becsület polgári bajnokaitól. Csak a szokásos sunyiság.
Marhára tele vagyok velük.
Undorítóak a módszereik.

lyken 2011.06.24. 20:17:14

@Hajszás Láncos: "Adj nekem tanácsot, ha olyan okos vagyol, konkrétan mit csináljak? Itt és most ebben a pillanatban. Konkrétan hova költözzek, kinél jelentkezzek és minek, avagy milyen vállalkozásba fogjak a kb. 150e spórolt pénzemmel, hogy 80-100e nettónál több jövedelmem legyen? Hiszen te ezt mind pontosan tudod... nosza, hallgatlak!"

Nem, ezt te tudod pontosan. Henry Ford mondta: "Whether you think you can, or think you can't, either way, you're right!"
Ha fejlődni akarsz, akkor olvass Robert Kiyosakit, Michel Gerbert, Donald Trumpot. Ezek nem mondanak neked semmi konkrétat, de a saját kreativitásod és tapasztalataid alapján kibontakoznak előtted majd lehetőségek.
Ha meg találod azt önmagadban, ami begyujtja a tüzet, akkor képes leszel kitörni a siránkozó szintről. Ha ki akarsz törni. Ez nem lehetőség kérdése, ha eldöntöd, hogy megléped akkor meg fog történni. Ha eldöntöd, hogy ez nem lehetséges, akkor nem lesz lehetséges. Iszonyatos mennyiségű lehetőség van a gazagodásra, de ehhez fel kell ismerned a lehetőségeket és élned kell velük. Hiába kérsz tanácsot Convtól vagy mástól. Az az ötlet amit nem te találsz ki, tervezel meg és ezáltal teszel a magadévá, nem fog számodra működni. A pénzügyi rendszert ami gondoskodik rólad neked kell felfedezned, megtervezned, megvalósítanod, megszeretned. Ez szellemi fegyelmet igényel, amire sokan nem képesek. Ők azok akik állami gondoskodást akarnak, a szociális juttatás a kedvenc kifejezésük, hisznek a nyugdíjban(furamód a mikulásban nem) és biztonságosnak hisznek egy munkahelyet, annak ellenére, hogy a munkaszerződésük nem örökre szól.

2011.06.24. 20:50:38

@lyken: Ez a szokásos ezoterikus bla-bla az önbeteljesítő jóslatokról. Abban egyetértek, hogy a tisztességes jólétnek nincs receptje. De ebből nem következik, hogy BÁRMI bejön, amit te találsz ki. Képzeld, volt már egy pár próbálkozásom, és csak buktam rajtuk. Időt, energiát, pénzt. Hagyjuk most a cipőtisztítóból lett milliomosok legendáját békén, ha voltak is ilyenek, vagy ezerszer annyi rohadt meg cipőtisztítóként az utca porában. Essentia capitalismo: az "erősek" elveszik a "gyengéktől" munkájuk gyümölcsét, és felélik azt. Így működik a rendszer. Mindig is így működött. Pont ez a rendszerszintű igazságtalanság hívta életre a kommunizmus gondolatát.

lyken 2011.06.24. 21:06:10

@Hajszás Láncos: Ezt így is lehet nézni. De akkor ne sértődj meg azon, ha van aki felkelt, leporolta magát és jól járt. Azon se sértődj meg, ha ezek az emberek másoknak is elmondják, hogy van élet a csirkeól ajtaján túl is. Olyan élet, ahol nem fosztják le őket ciklikusan.
Te hiszel benne, hogy ez egy ezoterikus marhaság. Én meg láttam, hogy nem az. Ez nem önbeteljesítő jóslat. Ha úgy állsz hozzá, hogy az állás a biztonságos, a nyugdíj a jövő és a lakás birtoklása a cél, akkor neked ezek lesznek a fő értékek. És valószínűleg el fogod ítélni azokat akiknek mondjuk a gazdagodás a cél és az, hogy akkora vagyont halmoznak fel, hogy nem kell dolgozniuk. Pedig ők hozták létre azokat az állásokat, amiket esetleg oly nagyon preferálsz.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.24. 21:51:24

@Conv: Hát nyafogni azt tud.
@Hajszás Láncos: Esetleg tanulj nyelvet,végezz el valamilyen tanfolyamot(valamilyen szakmára gondolok) bár nem tudom mennyit dolgozol,mennyi időd van.Otthon ahelyett hogy a tévé előtt döglenél csinálhatod ezeket is.(én beszélek,pedig én is szarul osztom be a rengeteg időmet) de íme néhány javaslat.

Viktus 2011.06.25. 01:35:13

@lyken:

Te már gyémántos mlm ügynök vagy? :D:P

2011.06.25. 08:15:02

@Tigeri: Ülj le, fiam, egyes! Két nyelven beszélek, három szakmám van, a tévét meg már több mint másfél éve kikapcsoltattam. Most már azt mondja mg valaki, hogy ki az, aki ezt értékeli? A munkabér ajánlatok szánalmasak, a feladott apróhirdetéseimre meg szökőévente jelentkezik egy komolx megrendelő, ha nem lenne a minimálbéres főállásom, már rég becsődöltem volna.

Horizont 2011.06.25. 13:12:31

@Hajszás Láncos:
Ez van amikor kommentek alapján bekategorizálják az embert, nagyon rosszul és helytelen módon!

bandika gazdája 2011.06.25. 14:47:41

@Hajszás Láncos: Most sajnos nincs időm, de majd mondok neked eztazt! Ti meg ne bántsátok! De nagyokos lett itt hirtelen mindenki! Az élet szerencse dolga is, nemcsak okosságé!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.25. 15:46:07

@Hajszás Láncos:

asszem nincs jobb és biztosabb:

qrvának kell állni. :D

arra mindég van igény, (fix a fix kereslet).

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.25. 15:48:48

@Hajszás Láncos:

vagy ott a teccsó:

"Füredi Tibor vagyok, 38 éves, teszkó-áru-mozgató-menedzser, jelenleg 3 gyermekem van, négy éve dolgozok az áruházban, nagyon elégedettek velem a főnökeim, vörksopokon jól szerepelek,
nagy perspektívát látok a munkahelyemen, fejlődési és előrelépési lehetőséget, '87-ben érettségiztem 3,4-es átlaggal, és a legkisebb is számít, teszkó"

www.youtube.com/watch?v=0spnt6zFxEY

2011.06.25. 16:02:40

@szorokin: Van már itt épp elég kis kurva nélkülem is. ;-) Nekem valami olyasmi való, hogy ne nekem kelljen futnom a munka után, hanem a munka fusson utánam. Unom már az árversenyt több csillió kisvállalkozóval, hogy melyikünk vállalja be két petákkal önköltség alatt azt, amit végül úgyis basznak kifizetni az ilyen-olyan módon pozícióba került kis nyálfejű hülyegyerekek, mert ők azt is megtehetik, úgysem perelem be őket 10e/ügyvédóra + perköltségért. Egyszerűen a tököm teli van! Magyarországon 20 év alatt újra kialakult a rétegtársadalom, és az a réteg, ahol a pénz van, gyakorlatilag bármit megtehet, viszont teljes mértékben hiányzik belőle az "úri becsület." A többiekre meg nem lehet építeni, mert 2020-ban sem lesz két forintjuk.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.25. 17:32:25

@Hajszás Láncos:

"Magyarországon 20 év alatt újra kialakult a rétegtársadalom"
ez nagyjából a régi (azaz ugyanaz, mint ami vuót)

[ régen is ott voltak azok a rétegek. vö: mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek
állatfarm, orwell ]

vö.: rendszerváltás volt-e vagy móccerváltás

szerintem egyértelműen a zutóbbi a helyzet.

2011.06.25. 17:40:01

@szorokin: Nem, ez nem a régi. Itt már grand cagnon-nyi szakadék van a rétegek között. A kádárizmus ha nem is volt tökéletesen egyenlő, de azért lényegesen konszolidáltabb társadalom volt, mint ez a mai. Ma már tök sci-fi visszagondolni arra, hogy aki egy kicsit is akart, pár nap alatt talált munkát, vagy hogy netán egy vájár ugyanannyit vagy többet keresett (a műszakpótlékok és egyebek miatt) mint ugyanannál a vállalatnál a bányamérnök, vagy hogy az OTP egy non-profitorientált szervezet volt, és nem volt ÁFA. Ezt egy ma húsz éves egyszerűen el sem tudja képzelni.

guma 2011.06.25. 18:00:43

@szorokin: ebben @Hajszás Láncos:-nak van igaza!

de itt van a lengyel vélemény osztrák lapból: www.stop.hu/articles/article.php?id=895864

és, hogy az elmúlt évek milliárdokat felemésztő sarát, mennyire az akkori ellenzék okozta jól példázza pl a MOL árának több milliárdos többlete (és lehetne sorolni, de minek!).
a mai hírnek pedig itt eredete az akkori szemforgató akciójuk amivel keresztbe tettek az országnak :
orulunkvincent.blog.hu/2011/06/25/hatarozati_javaslat#more3013638
ennyi bődületes hazugság ami nap mint nap kiderül, hogy ne az emberek fizessék meg - szerintem csak azt jelentette : mindenki fizesse meg, hogy le mertek váltani minket...

trojka 2011.06.25. 18:59:16

Emlékszem rá, hogy annak idején a "sikta" után a melosok (gyáriak, bányászok, stb) bementek a megszokott kocsmájukba egy felesre, meg egy pofa sörre. ez olyan természetes volt, minthogy reggel fel kellett kelni, s munkába kellett menni. Ettöl még senki sem mondta rájuk, hogy részegesek. Tessék megnézni, hogy ma kik mennek "pofa sörre"? amikor kinyit a kisbolt, már 6.00-kor megjelennek a munkanélkuliek, (muslicák) eliszogatják a kis pénzuket és politizálnak kb. 8.00-ig. este folytatják, addig szunnyadnak, délben esznek valamit (ha van mit.) Hát, ezt hozta ez a piszok nagy demokrácia.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.25. 19:46:12

@guma:

szerintem nem feltétlenül nem értek egyet @Hajszás Láncos: -al.
arra gondolok, h
én arról beszéltem, h a rétegeknek nem kellett lecserélődnie, sőt, h nem cserélődött le a hatalmi elit.
az egy másik kérdés, h a (társadalmi) rétegek közt,
ember-ember közt durván nőttek a különbségek, persze, szerintem is.

szóval itt elszabadult durván a kapitalizmus, vadkap. van
ismert tény, h közép-kelet európa lett az elsőszámú kísérleti terepe
at IMF, Világbank, stb..nek; -
a korábbi 20-30 évnyi latin amerikai kísérletezés főleg itt folytatódik

és az itteni szoclib elitet ez nem h cseppet sem aggasztja, hanem örömmel, önként vitték az országot (nem magukat, hisz ők az elit) a vágóhídra, a kísérleti táborba....

trojka 2011.06.25. 20:03:39

Persze, hogy persze....Csavez (tudom, nem igy kell irni) már sanzén s...be rugta oket, (meg még egy páran) hát keresni kellett egy marha országot, marha vezetöivel egyutt, amit mindenféle vádakkal sakkban lehet tartani, valamint gazdaságilag, politikailag és pénzugyileg maorkra lehet szorítani...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.26. 21:41:53

@Hajszás Láncos: Bocs haver,nem tudtam hogy egyenesen Supermannel beszélek.
Akkor a faszér nem dolgozol már külföldön agyas?
Ha úgy vesszük nekem is van 3 szakmám.de ha ilyen nagyon okos vagy miért nem tudsz valamit kezdeni magaddal?
@Horizont: Jóvannmá na!Sokkal többet te sem néztél ki belőle ugye?Írt ő már nagyon durva stílusban is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.26. 21:47:12

Ha jól emlékszem csernaja korában volt,hogy nagyon durván elküldtem én is a stílusa miatt.

lyken 2011.06.27. 01:04:58

@Tigeri: "Ha úgy vesszük nekem is van 3 szakmám.de ha ilyen nagyon okos vagy miért nem tudsz valamit kezdeni magaddal?"
Ha veszel 3 embert és megtanítod nekik ugyanazokat az információkat, akkor simán megeshet, hogy A személy kiválló egyéni dolgozó lesz, de nem tud csapatban dolgozni, vállalkozónak pedig csapnivaló. B személy bár kiválló vállalkozástervező és irányító, nem képes munkaerőként értékelhető tejesítményre. C személy pedig lehet, hogy kiválló, de csak csapatban képes dolgozni.
Ugyanígy megeshet, hogy bár valakinek van 3 diplomája, de ez csak annak köszönhető, hogy vizsgák előtt "beseggelte" az anyagot, így a való életben nem képes semmire. Nyelvismeretre ugyanígy igaz, az, hogy a felsőfokú diplomás esetleg nem képes élő nyelvkörnyezetben elboldogulni, ugyanakkor Pistike, aki a prohétből meg guldenburgok örökségéből szedte fel a nyelvet, simán felveszi odakint a ritmust, mert megvan hozzá az érzéke. Ez nem jelenti azt, hogy bárki akinek papírja van az tök hülye, de aki nem ér el semmit és csak panaszkodásra képes azt természetesen a helyén kell kezelni.

2011.06.27. 01:45:01

@Tigeri: Mondjuk, hogy szeretem a hazámat. ;-) Aztán itt vannak idős szüléim, az összes barátaim, itt ismerem ki magam a közigazgatásban és a szokásokban. De lehet, hogy az lesz a vége... ha már nem lesz több lyuk a nadrágszíjamon. De Bergengócia nem vonz, sem az esős Anglia, Hollandia, a fagyos skandináv országok szóba se jöhetnek, Portugália most ment csődbe, marad Franciaország, ami úgy-ahogy hasonlít... de pill az a helyzet, hogy amennyivel többet fizetnek odakint (ha egyáltalán kapk egy wc-pucolói melót), azt nagyjából be is buknám az albérleten meg a csillió mütyűr szirszar újra megvételén, amit nem tudok magammal vinni két bőröndben. Agyaltam én már ezen sokat...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.27. 02:37:57

@Hajszás Láncos:

nincs más lehetőség akaszd fel magad (vagy csak ásd el magad fejjel lefele)
vagy alapíts pártot vagy terrorszervezetet
vagy (bár most a fityisz érában nem eccerű) alapíts egyházat !

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.27. 02:40:33

@szorokin:

az egyházalapítás (magam számára) amúgy, nekem is nagyon szimpatikus
jó élete van egy egyházatyának, egy alapítónak, azaz a prófétának :)

2011.06.27. 08:15:17

@szorokin: Gondoltam már rá, hogy Magyarországon egyetlen egyház sincsen, amely az antik görög isteneket imádná. Pedig szerintem jópofa mitológia, lehetne áldozatokat bemutatni a legkülönbözőbb szakisteneknek, mini delfi jósdát üzemeltetni stb.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.06.27. 13:32:40

@Hajszás Láncos: Oké,szereted a hazád.De akkor is ki lehetne menni pár évre nem végleg.
Ha hideg országba mész,akkor egy fél évre tavasztól őszig.Én így csinálnám.De gondolom nekem is van az a pénz amiért kibírnám a hideget is.

2011.06.27. 14:57:50

@Tigeri: Oké, mondjuk, hogy kimegyek fél évre, tf. hogy már aznap, hogy megérkezek, kapok munkát (nem valószínű), fogamhoz verem a garast, és összespórolok mondjuk egy- vagy éppen kétmillió forintot. Utána hazajövök, és AKKOR mi a fütyimet csinálok? Elmegyek kubikolni közmunkába?

2011.06.28. 13:18:59

@GGG77: Előbb csörög a telefon, huszonéves nőci: "a szirszar kft-től hívom, megkaptam az életrajzát, és az a kérdésem, hogy holnap be tudna-e jönni interjúra?" - "nem, holnap sajnos nem érek rá, talán csütörtök délután" - "de mi holnap tartjuk az interjúkat" - "sajnos ezt az ügyet most már nem tudom elhalasztani" - "akkor viszlát" és lecsapta a hülye picsa. Ja, körülbelül másfél hete küldtem nekik önéletrajzot, szóval bőven lett volna ideje ELŐRE szólni, ha már ilyen rugalmatlan az időbeosztása. Persze akkor tök feleslegesen odabumlizhattam volna, mert ebből úgy sem lett volna semmi, ahol alapból ilyen a hozzáállás, ott tapasztalataim szerint más bajok is vannak.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.28. 22:39:59

@Hajszás Láncos:

"delfi jósdát" ... neeeeeeem
állami beruházásként, állami pénzér felcsúti jósdakomplexumot kéne csinálni, amúgy ebben benne lennék én is, jó biznyisz lenne.

Ott kellene visszamenőleg (3-4 ezer évre) meghonosítani a zOrbán kultuszt
zOrbán kultusz @ the felcsuth augur complex

süti beállítások módosítása