Skip to content


       Szűrés lista

Ide több, oda kevesebb

A hétfői után a keddi Magyar Közlöny is tartalmazott finomságot: kormányrendeletet a 2012-2013-as költségvetési bevételek kiadások tervezett összegéről.

Vagyis irányszámokat kaptunk, amik valószínűleg változnak még párszor, de jó kiindulópontnak tekinthetők az elképzeléseikről.

Ami izgalmas, az a kiadási oldal.

Az ideinél 2012-ben kevesebb jut a következőkre:

- Egyedi és normatív támogatások -12,2 % (2011: 214,9 mrd, 2012: 188,6 mrd)

- Fogyasztói árkiegészítés -8,3 % (109,0 : 100,0)

- Lakásépítési támogatások -6,3 % (126,0 : 118,1)

- Családi támogatások, szociális juttatások -2,9 % (628,3 : 610,3)

- Munkaerőpiaci Alap kiadásai -16,1 % (337,2 : 282,9)

- TB alapok -0,8 % (4534,3 : 4495,8)

- Egészségbiztosítási Alap -5,1 % (1459,6 : 1385,0)

- Elkülönített állami alapok -13,9 % (410,1 : 353,2)

- Nukleáris Alap kiadásai -13,4 % (16,7 : 14,5)

- Kutatás- Technológiai Alap kiadásai -0,7 % (46,0 : 45,6)

- Kormányzati rendkívüli kiadások -75,0 % (16,4 : 4,1)

- Egyéb kiadások -1,7% (32,7 : 32,2)

Jövőre több jut nekik:

- Központi költségvetés +3,0 % (8894,2 : 9159,6)

- Közszolgálati műsorszolgáltatás támogatása +10,4 % (58,7 : 64,8)

- Az államháztartás alrendszereinek támogatása +13,3 % (1881,8 : 2132,0)

- Kamatkiadások +4,6 % (1052,2 : 1100,8)

- Kezességbeváltás +6,1 % (35,4 : 37,5)

- Tartalékok +14,6 % (123,9 : 142,0)

- Befizetés az EU költségvetésébe +5,3 % (258,1 : 271,8)

- Állami vagyonnal kapcsolatos kiadások +1,6% (106,4 : 108,0)

- Nemzeti Kulturális Alap +4,1 % (8,8 : 9,2)

- Nyugdíjbiztosítási Alap +1,2 % (3074,6 : 3110,7)

 

A Széll Kálmán Tervben belebegtetett megszorítások számszerűsítései tükröződnek a csökkenésekben (pl. munkanélküli ellátás csökkentése, gyógyszerkassza), viszont a növekvő állami kezességbeváltás, a tartalékok növelése, és a kamatkiadások növekedésével számolás a nem túl rózsás gazdasági helyzetre utalnak, vagyis a kormány sem bízik abban, hogy jövőre jobb lesz, sőt.

Mindezek fényében különösen bájos, hogy bár a közmédiás elbocsátáshullám indokaként az összevonás utáni párhuzamosságok megszüntetése mellett azt hozta fel az MTVA, hogy a munkavállalók idei bér- és járulékköltségei 20 milliárd forintot vesznek el a 63,1 milliárdos költségvetésből, melyből ötmilliárdot a kormány zárolt februárban; és a 600 fő elküldésével jövőre 3 milliárd forintot spórolhat meg az alap, amelyet műsorgyártásra kíván fordítani.

Ehhez képest MÉG kapnak 6,1 milliárdot. Mire?

Megfizetik a maradók hűségét? És bár minden szarabb lesz jövőre, de majd ők csinálnak egy csomó közszolgálati tévéműsort a Zembereknek arról, hogy milyen jó dolog a legizgalmasabb országban élni? 

Címkék: gazdaság fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr823085503

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nálunk a tetvek beszélnek 2011.07.21. 13:34:57

„A Fidesznél azt valljuk, hogy nem a szavak, sokkalta inkább a tettek beszélnek.”...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2011.07.21. 12:41:22

Segítek neked. Lerövidítem:

Az ideinél 2012-ben kevesebb jut a következőkre:
-Minden, ami a családokat, családalapítást támogatta eddig.

Jövőre több jut nekik:
-Minden, amit az állam kezel és el tud úgy költeni, hogy nem kell beszámolni róla senkinek.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.07.21. 12:41:37

Nálunk a szakmában (épitőipar) 2010-re mondtuk, hogy ez a mélypont. Aztán 2011-re. Úgy tűnik van még hely a béka segge alatt :/

Novbert 2011.07.21. 12:42:58

Én azt mondom, a közszolgálati műsorszórás még lenyelhető béka, ugyanmár, mi az a szaros hatmilliárd! De plusz százötvenmilliárd "Az államháztartás alrendszereinek támogatása" céljára. Ez mi a franc?

Nurrddin 2011.07.21. 13:06:32

@Kőmíves Kelemen: szintén zenész, lassan egy évtizede minden évben elképzelhetetlennek tartottam hogy lehet még szarabb, de aztán kiderült, hogy a fantáziámmal szegényes..

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2011.07.21. 13:10:01

Istenem, de jól mutatna az a pénz (a közszolgálati műsorok helyett) a csőd szélén táncoló egészségügyben. De sebaj, majd csinálnak legfeljebb egy olyan műsort, amivel az otthon elvégezhető kisebb műtétek sufnibarkácsban is megoldhatók lesznek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.21. 13:12:27

@Aullah:

Jó-jó, tudod július 1 óta óvatos az ember...:)))

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.07.21. 13:39:06

Ugye egyikőtök sem felejtette el a Bajnaiféle EBK és IMF kölcsönt? Ugye nem? Vagy mégis? Kint volt az MNB honlapján Draskovics komisszár aláírásával díszítve. Valahol meg is van otthon. Épületes olvasmány.

Rémlenek a feltételek? 17 hónap felhasználási idő (pont a választásokig), 2 év türelmi idő, aztán 8 részletben negyedévenként (vagyis 2 év alatt 2012 második felétől kezdve) kamatostul az egészet visszafizetni.Cirka 18 milliárd dollárnyi összeg.

A magyar állam teljes vagyonával felel érte. Papiron gyakorlatilag ugyanott vagyunk, mint a görögök. Mert bár az adósságunk lényegesen kissebb, olyan rövid határidejű visszafizetést vállaltunk, amibe könnyen belebukhatunk.

Orbánék intézkedéseinek fele a hatalom mindenáron való megszilárdítását szolgálja, a másik fele pedig annak a pénzügyi feltételeit igyekszik megteremteni, hogy 3 év múlva még legalább papíron létezzen Magyarország.

Én aztán osztom őket, mert náluk arrogánsabb geng még rajzfilmben is ritka. Ennek ellenére pont azokat az intézkedéseiket tudom megérteni, amikre a legtöbb fújólást kapták. Sok mindent másképp csinálnék a helyükben, de lehet hogy csak azért, mert a valós helyzetről sokkal kevesebbet tudok.

Én azon csodálkozok, hogy az ismert számok tükrében mindössze ennyi a költségcsökkentés. Merthogy a spóroláson és fogcsikorgatós fizetésen kívül az egyetlen elfogadható alternatíva a nyugati pénzügyi renddel szembeni nyílt lázadás. Azt meg a Fidesz soha nem fogja vállalni.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.07.21. 13:47:43

@Meleardil Eressea Iluvadan:
csak két tétel, ami ellentmond az említett lehetőségeknek:
/nem nagy tételek, de az üzenetük a gazdaságnak azért érthető/

- Kutatás- Technológiai Alap kiadásai -0,7 % (46,0 : 45,6)
------------
- Nyugdíjbiztosítási Alap +1,2 % (3074,6 : 3110,7)

Homeoffice 2011.07.21. 13:49:38

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Elmondom Te nagyon zseniális:)
Ezeket a a pénzeket kötvénykibocsátásból fogják fedezni.
Gond nélkül.

Homeoffice 2011.07.21. 13:51:14

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Nah még valami, Te nagyon zseniális.
A magyar államkötvényekre 2-3 szoros túljegyzés van mindig.
Görögo. azért van kibaszott nagy szarban, mert a piacról nemtudja finanszirozni a hiteleket..

Nurrddin 2011.07.21. 13:54:02

@Meleardil Eressea Iluvadan: esélytelen a visszafizetése, ezt mindenki tudja, mármint határidőre. hacsak nem gatyára vetkőzik az ország, de annak is meg lesznek a következményei

az említett lázadás talán nincs is olyan messze, európa tűzfészkeit kötötték vagy kötik most egy hasonló pénzügyi infúzióra, úgyhogy lehet nem mi kezdjük (talán nem is lenne baj)
itt jegyzem meg, izland már fellázadt, csak keveset beszélnek róla, nehogy példaként szolgáljon

2011.07.21. 13:54:25

Ha netán megbetegszel és nincs pénzed gyógyszerre, vagy nem lesz aki meggyógyitson, akkor majd meghallgassuk Lázár, Matolcsy, vagy netán Orbán beszédét. Ha erre sem gyógyulunk meg, akkor a következőt kell tenni.
1. Javasasszonyhoz, kuruzslóhoz, netán füvesemberhez fordulhatunk. Ha ez sem jön be, akkor a fal felé és megpróbálunk aludni. Rosszabb esetben a következő verziók jönnek.
2. Veszel 1 liter , házipálinkát majd kimész a temetőbe. Nekifogsz sirt ásni önmagadnak. Közben megiszod a pálesz felét. Ami maradt azt kiteszed a sir szélére egy levéllel..Ezután befekszel a gödörbe.
3. Bizol benne, hogy valamely tisztességes ember--nem politikusra, pártvezetőre, pártkatonára és volt, vagy jelenlegi kormánytagra gondolok --elolvassa a levelet, amelyben megirod hogy turja rád a földet és mivel nem akarod hogy ingyé dolgozzon, a megmaradt páleszt igya meg az emlékedre. Ez a magyar eü jövője!
De félretéve a viccet, ez már röhejes és felháboritó. A "zemberekre nincs pénz, de van az MTV1-M2 -re. De vajon ki nézi már ezeket a hiradókat és műsorokat? Mert normális aligha.
De a lényeg, hogy dübörögjön a kormányzati kommunikáció, ami azt sugalja, hogy minden szép és jó, van jövőnk.Ez igaz. Van jövőnk. Szörnyű és sötét.Miként a multunk is.

Nurrddin 2011.07.21. 13:55:28

@Gunther: igen, zseniális húzás, hitelből a hitelt....
pazar
a provident dolgozta ki a rendszert?

Homeoffice 2011.07.21. 13:56:02

@SzGEE:

Érdekes. A rövidtávű kötvényekre 2-3 szoros volt.

Homeoffice 2011.07.21. 13:56:49

@Nurrddin:

Nem.:) Ez a megszokott. Sajnos....

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.07.21. 14:01:35

@Gunther: Na világosíts fel te észosztó bajnok, hogy azután a brutálisan magas jegybanki kamatra épülő, tonnaszám kibocsájtott állampapírokat mégis miből fizetjük vissza? Ahhoz ugyanis 2 év alatt cirka 20%-os GDP növekedést kellene produkálni. Teljesen reális, nemde? Vagyis akárhogyan is indítják a finanszírozást, a következő három évben legalább évi 1000-1200 milliárd forintot pluszban ki kell facsarni a költségvetésből. Mert ha nem teszik, akkor csak újabb kölcsönökkel lehet ezt a kifizetést kiváltani, ami 4-5 éven belül akar a másfélszeresére is duzzaszthatja az államadósságot. Akkor pedig, csiribú-csiribá, megérkeztünk a görög-ír-portugál-spanyol klubba. A küszöbön toporognak az olaszok is, szerintem még jövőre felvételt is nyernek.

Nurrddin 2011.07.21. 14:03:20

@Gunther: a végeredményt tekintve mindegy, hogy egyenesen beleszarunk a kútba, vagy csak a kávájára, és belepiszkáljuk....

Nurrddin 2011.07.21. 14:14:08

két megoldás van
1 vagy az embereket nyúzzuk, és a folyamatos nadrágszíjhúzásból finanszírozzuk a hitelt
2 megpróbálunk valamiféle haladékhoz jutni, és a társadalmat engedjük olyan szintre kerülni, amely már képes nagyrészt magától finanszírozni...
ez legalább egy kis féket tehetne az adósságörvényre

az eddigi kormányok, eddig csak az első utat próbálták, gondolom arrafelé kisebb a személyes ellenállás
mégiscsak könnyebb a választókat átverni, akikkel csak 4 évente találkoznak, mint a pénzpiac résztvevőit, akikkel pár havonta kell vacsorázgatni a gundelben..
pedig ennyire jó helyzetben még nem volt kormány mint a fideszé
és nem csak a 2/3-ad miatt
simán kapna haladékot, egyszerűen csak a jobbikra kéne mutogatnia; hogy ha nem kapunk, akkor a következő kormányba jönnek ezek (a jobbik) és majd azokkal tárgyaljatok...

biztos vagyok benne, hogy a nagy pénzvilág ezt nem szeretné, de a kormánynak még ehhez sincs esze, hogy ezt a kártyát kijátssza

Homeoffice 2011.07.21. 14:15:36

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Sajnos, Mélyen Tisztel Tanult és Okos Kommentelőtársam, a jelen helyzet az amit én mondok:)
Hidd el ez nekem sem tetszik.
A másik megoldás pedig a nemzeti vésztartalék.
(vagy 35 milliárd euró dev tartalék)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.07.21. 14:29:23

Csoda, hogy tolják a lóvét a közmédiába, mikor ilyenekkel kell felvenni a versenyt? :)
www.hir24.hu/szines/2011/07/21/mar-forog-az-uj-valosagshow-a-balatonon/

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.07.21. 15:31:16

@Gunther: Le a kalappal, mert lerepül! Ez volt a Hónap Érvelése:
"Sajnos ... a jelen helyzet az amit én mondok."

Tehát azért van igazad, mert te mondod. Magyarázat vagy érv ehhez már nem is szükséges, elvégre csak egy műveletlen sudribunkó veheti a bátorságot (mélységes tudatlanságában és primitívségében), hogy a kétely szele meglegyintse egy olyan szintű kinyilatkoztatás hallatán, mint amit tudomásunkra hoztál. Ehhez képest a Védák, a Korán, a Biblia mind csak hétköznapi bohóctréfák.

Piszkálódást félretéve, ha valóban van megalapozott és logikus magyarázatod, azt oszd meg velem, mert tudni szeretném. Nem azért, hogy belekössek, hanem hogy tudjam.

Viktus 2011.07.21. 15:38:33

Ezer milliárd felett a hiány
Az államháztartás - helyi önkormányzatok nélküli hiánya - 1.034,6 milliárd forint volt az első félévben.

hirszerzo.hu/profit/20110721_hiany_ezer_milliard

Homeoffice 2011.07.21. 15:41:20

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Úgy látszik rosszul fogalmaztam.:)
Nu.
Én csak a gyakorlatot mondtam, amit jó ideje csinálnak a kormányon lévők.
Ha nincs elég pénz, kötvényeket bocsátunk ki. (Amig van rá kereslet)
Hitelt hitelből.
Ennyi.

Viktus 2011.07.21. 15:47:24

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Ugye nem felejtetted el, hogy nem is olyan régen abból a pénzből vásárolta meg pl. a MOL részvényeket a kormányzat pl. mellette meg ne felejtsük el ott leledzenek a nyugdíjmegtakarításokból bezsebelt milliárdok .... az adósság elleni harc lett volna ténylegesen az új csapásirány elég rendesen lehetett volna még csökkenteni.

2011.07.21. 15:53:19

@Meleardil Eressea Iluvadan: Lehet itt magyarázni, de megmagyarázni inkább azt kellene, hogy hová tették az elmult 21 évben az állami vagyont és hová, kire költötték a sok ezer milliárd $, vagy "juro" hitelt.
Ja nem neked, hanem az "elit"-nek.Ám ezt senki nem tudja , de megy a duma és a másik sértegetése. Tudsz ezzel kapcsolatosan valami konkrét dolgot--mármint hogy hová lett a "zsé"?
Ha igen, légy szives oszd meg tudatlan fejemmel!

Haloperidol 2011.07.21. 15:58:24

Kutatás- Technológiai Alap kiadásai -0,7 % (46,0 : 45,6)
Ezért megyek szeptembertől Angliába kutatni (biotech terület). Idén egyedül az OTKA maradt mint hazai pályázati lehetőség, abban pedig már régóta nem nyer olyan ember, aki nincsen közel valamiféle (általam sajnos ismeretlen) tűzhöz.
Megfogadtam, hogy ha idén sem nyerek (negyedszerre) akkor elhúzok innen. Csodák csodája, ugyanaz a pályázat, amit az OTKA nem támogat, külföldön nyert. Bye-bye, szép hazám. Azért a piros pöttyös túró rudi hiányozni fog.... :)

Viktus 2011.07.21. 16:21:48

Minden idők legrosszabb hiányadata jött
napi.hu
Júniusban az államháztartási hiány 310,4 milliárd forint volt, ami minden idők legrosszabb adata. A féléves deficit így 1034,6 milliárd forint lett, ami egy milliárd forinttal magasabb a tavalyinál, de az is igaz a 2006-os rekord 1284,9 milliárd forintos deficittől elmarad.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.07.21. 16:26:56

@LION_heart: sok sikert, sajnos sokak vannak hasonló cipőben......a kutatásra, oktatásra, egészségre kell költeni a pénzek javát, ezek nélkül nincs jövője egy országnak, de hát mi mesterien tudjuk a jelenért feláldozni a jövőt.....................

Viktus 2011.07.21. 16:30:47

@LION_heart:

Elmennél egy unalmas országba? :O

Viktus 2011.07.21. 16:35:55

index.hu/gazdasag/vilag/2011/07/21/eurocsucs/ Európa urai? :O a mi kedves vezetőnket meg nem hívták meg tanácsot adni a jobbkezével egyetemben ... pedig egyedülállóan nagyszerű csodát visz véghez kishazánk egész Európa követhetné a közmunkás jövőt.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.07.21. 16:38:07

@laspalmas: kapd be ezeket izgalmakat :P , én maradnék a saját fejlesztéseseknél :)
külön érdekes lesz (vagy mondhatnám azt is: izgalmas ;)/ ez a reálhozamos parasztvakításos bulika, érdekelne majd, hogy milyen arányban költötte, fektette, törlesztette az istenatta nép a saját maga álltal gyüjtögetett, és NER-esen ünepelve,de igazábol alamizsnaként /pofád befogod/ jelleggel megkapott pízeket

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2011.07.21. 16:40:36

@Viktus: már követte, hol 80 éve, hol 60 éve, hol .... éve, túl eredményes és sikeres nem sok helyen volt..........

Nurrddin 2011.07.21. 16:51:57

@jános515:
ott a pont
de nyugodj meg, ha rajta múlna már régen fütyülne a szél a talpa alatt a felelősöknek
ha meg rajtam, legalább 15 éve leszakadtak volna a kötélről, mert vagy a nyaka, vagy a kötél foszlott volna el

Haloperidol 2011.07.21. 18:49:41

@laspalmas: @Viktus: Az utóbbi időkben nem az a kellemes izgatottság vett rajtam erőt a pályázat írása közben, hanem inkább az esélytelenek nyugodt letargiája. Most viszont már a f@szom kilett, és mivel magánéleti problémák is bejöttek, már tényleg nincsen semmi jelenleg, ami itthon tartson. :) Ködös Albion, már nagyon várlak. Na, EZ MOST kellemes izgatottság! :)

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.07.21. 18:56:37

Most nem számoltam ki, de a fentiek alapján ez összesen + vagy - ?

A közszolgálati média plussza meg tényleg fura a beharangozott leépítések után, s ezt szvsz még az "M2 Gyerekcsatorna" indulását követően a saját műsorok gyártása se indokolja. (Csak ha olyan klasszikus mesék születnek ebből, amin ismételten generációk nőnek fel - na, akkor ámen.)
Vagy valami nagy szabású átalakításon gondolkodnak, amivel a MTV még BBC közelibb lesz?

Ami viszont szemen szúrt:
Egyedi és normatív támogatások: 188,6 MFt
EU költségvetés: 271,8 MFt
lemaradtam valamiről, s ezek szerint már nem nettó haszonélvezők vagyunk?

minimalista 2011.07.21. 19:50:39

@bulvármédiás =>:
Minden évben hozzájárulunk az EU költségvetéshez, amit támogatás formájában lehívhatunk és ez nem jelenik meg a központi költségvetésben, vagy ha igen, nem a kiadási oldalon. :)
Amúgy összességében a csatlakozásunk óta bruttó szopóágon vagyunk - legalábbis szerintem.

@Meleardil Eressea Iluvadan: Pedig @Gunther: korábban olyan tájékozottnak tűnt, de ezek szerint nem érti, hogy mi a probléma ezzel az egésszel. Talán, ha megnézné a Money Masters-t...

jozicsenko 2011.07.21. 20:13:37

van ennek a frankválságnak egy nagyon mocskos hozadéka: mivel a lakosság a pénzt a bankokba lapátolja (ha tudja), ezért nem tud költeni

vagyis a belső fogyasztás pont azért nem élénkül, mert a bankok elszívják - lehet ezt csendes bosszúnak is tekinteni a különadóért, meg lehet a rendszer velejáró hibájának is tekinteni

de ami fix: a komancsok után a fidesz most 2014ig csak fogcsikorgatva tüzet fog oltani és reméli, hogy az emberek nem felejtik el pl a 36%os szja-t...

bár magam abban reménykedek, hogy fletó vitéz gáton lesz és alatta szakad be (az mszp...)

mert más nem lehet (náluk fixen lesz ingatlanadó, szja, és minden szép, amit már láttunk)

a fidesz? hát a fene tudja, egy lyukas gumit nem bíznák rájuk...
(konkrétan irtózom a szélesvásznú nagypofájuktól, hogy a radai rossebb nyalogatná mindnek a h3réjét citrommártásban...)

jozicsenko 2011.07.21. 20:21:53

@bulvármédiás =>: eddig se voltunk azok, sajnos: a multik vitték ki az uniós támogatások kb 80%át, a hazai kiscégek olyan sz.patásban vannak, hogy ha celluloidon lenne, azzal kezdődne: rendezte Kovi...
@jános515: eredeti tőkefelhalmozás: történelmi és közgazdasági alapfogalom, nem ragozom - a lényeg, hogy egy szűk hazai réteg kezében nagyon-nagy tőke halmozodott fel, ők a hazai cégek tulajdonosai, vezetői: be már nem kerülhetsz közéjük (hacsak nem találod fel pl a tücsök alapú erőműveket): szorosan védik egymást, párttól függetlenül
@Nurrddin: soha nem fognak senkit sem felkötni: 48ban is csak egy szem minisztert sikerült felkötnünk...
@laspalmas: nálam már is izgalom, ha a rezsi nem több az előző havinál...
@Meleardil Eressea Iluvadan: sajnos ez egy körforgás: ha a gazdaság reálisan és jól müködne, akkor kb 20 év alatt érnénk egy olyan szintre, hogy a gdp arányos adósságunk kezelhető legyen (már most is az, de az eurohoz kevés): az mszp mocska, sara ott jön ki, hogy a köv 3 évre elköltötték az összes pénzt, mindet: sajnos állami szektorban vagyok, látom mennyire nem akarnak fizetni, mennyire szivatnak mindenkit ----> pedig az uniós pénzeket gyönyörüen el lehetne költeni, ha meg tudnák magyarázni a nagy állami tenderek nyerteseinek, hogy legalább azért fizessék vissza az adó egy részét, mert abból lesz önerő a következőre - olyan ez, mint a zimmerferi a balatonon: 3 hónap alatt akarnak kaszálni 12 hónapra és még most sem értik, miért kerülik őket lassan 10-15 éve (amióta horvátország elérhető)

2011.07.21. 21:38:40

Nekem ez tetszik: "- Kamatkiadások +4,6 % (1052,2 : 1100,8)"

A nyugdíjállamosítás egyik indoka volt, hogy így csökken az adósság és csökkennek a kamatkiadások. Aha.

vomit 2011.07.21. 22:12:13

@Nurrddin: tevedes, harom megoldas van, a harmadik viszont a tortenelmi peldak alapjan csak a orszagokon segitene, sot kepes volna megerositeni oket, ami rossz az uzletnek.
www.youtube.com/watch?v=SixS1JMDgUk#t=420

FreeTibet 2011.07.21. 22:33:50

Ezzel most baromira nem értek egyet. Azért nézük már a kiadási oldalt:
- Jó, hogy csökkennek a normatív támogatások és árkiegészítések? Igen jó, mert kevésbé torzítja a piacot, kevesebb ember lesz kedvezményezett.
- Jó, hogy nem növekednek tovább a családi támogatások és szociális juttatások? Igen, jó; ne az állam tartsa el az embereket, lássák azt, ha a dolgoznak, jobban tudnak boldogulni.
- Jó, hogy kevesebbet költünk a munkanélküliekre, a nyugdíjasokra? Igen épp itt az ideje.
Ezek a nagy tételek. Nem érdekel, hogy állami pénzból pár milliárdot elpropagandáznak, úgysem nézek TV-t. A nagy jóléti rendszerváltozásból kell visszavenni és ebből a szempontból igenis örvendetes bármi ami az állami kiadások és az komolyabb csökentése felé mutat.
Adósságtörlesztésre meg nem azért kell többet költeni, mert jövőre szarul fognak menni a dolgok, hanem a meglevő IMF hitelek költségei miatt - azt meg tudjukkik kúrták el...
Ja egyébként rühelem a Fideszt, az aroganciájukat és a tapló politikusaikat, de legalább azt ne kritizáljuk már, amit jól csinál(ná)nak.
Az egykulcsos adó és az állami újraelosztás csökkentése igenis kellenek, ezzel leszünk versenyképesebbek a környező országokkal szemben, vagy legalább hasonlóan versenyképesek. Aki mást mond az kommunista idióta.

2011.07.21. 22:59:27

Valaki mondja már meg ennek az őrült viktátornak, hogy politikai propagandával nem fog a nép jól lakni!

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2011.07.21. 23:28:04

"Megfizetik a maradók hűségét? És bár minden szarabb lesz jövőre, de majd ők csinálnak egy csomó közszolgálati tévéműsort a Zembereknek arról, hogy milyen jó dolog a legizgalmasabb országban élni? "

Javaslom a figyelmedbe Orwell muveit... Az allatfarmot es az 1984-t.

Tokugyanerrol szol. pepitaban.

Pszt! 2011.07.22. 00:41:57

És a katolikus egyház 19 milliárdot kap!

regress 2011.07.22. 05:39:21

szalai kannamari meg 29 milliárdot,kellett a tek.11-ért stb.stb.

2011.07.22. 07:40:09

@jozicsenko: Bocs, ezt eddig is tudtam. De én azt szeretném megtudni, hogy hová, kinek --osztogatták, az állami vagyont és hová tünt el a több ezer milliárd $, és "juro" hitel.
Már csak azért is, mert ebben az országban, 1990-től, semmi nem nőtt, csak a kurva drágán megépitett utak száma, a milliárdosok, a pártok, a politikusok és a szegények lettek többen.
Jó volna végre, ha valaki--valakik elmondanák, hogy hová, mikor, kinek , miért és mennyi zsé ment el.

jozicsenko 2011.07.22. 07:52:10

@jános515: no, pont ezt nem fogod megtudni: a pénz megvan, felgyűlt egy szűk réteg kezén, oda már nem kerülsz be - és politikai oldaltól függetlenül megvédik egymást, mert a pénz a legjobb klánképző...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.07.22. 08:19:07

'reggelt náczi söpredék :)))

egy kis offocska így a reggeli kávé előtt, és szerintem HELYETTE is:

penzcentrum.hu/karrier/kirughatjak_a_kisgyermekeseket_es_a_nyugdij_elott_allokat_is.1029088.html

"A Pénzcentrum.hu birtokába került Munka törvénykönyve tervezett módosítása szerint viszont már a védelmi időszak alatt is lehetne közölni a felmondást. Az indoklásból az derül ki, mintha a lépésre azért lenne szükség, mert a munkáltatók így is, úgy is megszabadultak a gyermekesektől, csak rendkívüli felmondással, amit esetenként indokolatlanul alkalmaztak. A tervezet szerint megszűnik a 15, illetve 30 napos türelmi idő is, a felmondási idő a védelmi időszak leteltének napján egyből elkezdődik."

"Az előterjesztés szerint kikerülne a Munka törvénykönyvéből az a rendelkezés is, hogy csak különösen indokolt esetben lehetne rendes felmondással felmenteni azokat a munkavállalókat, akiknek kevesebb, mint 5 évük van hátra az öregségi nyugdíjkorhatár betöltéséig. Ennek magyarázata, hogy a különösen indokolt eset fogalma nehezen volt értelmezhető, és bizonytalanságot okozott a munkaügyi gyakorlatban."

lyken 2011.07.22. 08:20:19

@SzGEE: Jaj, de szomorú, csak 40 milliárdot lehet kinyomtatni? Kemény az élet mostanában Narancsvidéken.

2011.07.22. 08:21:47

@jozicsenko: Nem is akarok bekerülni, bakker. Nekem még van gerincem, becsületem és tisztességben szeretnék megöregedni.Ha eddig mindezt megtartottam az életbe, akkor már most nem leszek pojáca, megélhetési képviselő és képmutató politikus sem. Ezekből van rengeteg az országban. Ezért tartunk ma itt.

tomwar 2011.07.22. 08:38:38

@Seduxen: A szocialis konzultaciot ertekelo OV beszedben mintha pont az ellenkezojet mondta volna, hogy vedett kort szeretnenek az zemberek...
(igaz, csak kb. egymillioan...az meg kissebbseg a 8 millio valasztopolgarral szemben...hiszen csak olvasas kerdese, az adat ugyanaz....)

Seduxen (már NEM dr.) 2011.07.22. 08:41:12

@tomwar: ennyi. kifacsart gondolkodás, de van benne logika: ha 1 millió ember szeretné a védett kor intézményét, akkor "joggal feltételezik", hogy a többi meg NEM.

Kartal (rezervált) 2011.07.22. 09:07:53

@Aullah: köszönöm, pontosan ugyanezt akartam írni. És, bár nem szeretem a hírszerzőt, olvassátok el ezt is:

"Egyetlen dolog van, amit szeretnénk figyelmébe ajánlani a t. olvasóközönségnek, országunk népének, pártjának és kormányának. Szerintünk az alacsony születésszámnak van egy viszonylag egyszerű faktora, amit így a maga egyszerűségében nem nagyon hallottunk emlegetni az utóbbi időszakban.
Legegyszerűbben úgy lehetne összefoglalni, hogy a mindenkori magyar kormányok szarnak arra korosztályra, melytől a magyar társadalom reprodukcióját (el)várják."
hirszerzo.hu/publicisztika/20110720_gyerekszuletes_csokkenes

ursus artos 2011.07.22. 09:08:56

"Megfizetik a maradók hűségét?"
472. poszt ugyan arra.
Ha úgy tetszik: igen, megfizetik a maradók hűségét. Na? Most jobb?

tomwar 2011.07.22. 09:13:24

@Seduxen: Ezert is tartottam az egesz szocialis konzultaciot rohejesnek (a feltett kerdeseket is....): kizarolag arra szolgalt, hogy indokoljon intezkedeseket...ha igy jo, igy olvassuk, ha meg amugy, akkor ugy..
Kb. mint a Kennedy-Hruscsov autoverseny...

Kartal (rezervált) 2011.07.22. 09:14:15

@Seduxen: tegnap pont erről dumáltak a rádióban is. Hogy mennyire jó, hogy "rugalmasabb" lett a munkáltató számára a munkáltatói környezet (magyarul: azt tehetnek a munkavállalóval amit akarnak, úgy élhetnek vissza a hatalmukkal ahogy akarnak, a kurva anyjukat).

Meg azoknak a gerince is rugalmas, akik ezt kitalálták, megszavazták. Ezt a törvényt vajon mennyiért vették a tisztelt háztól? Egyáltalán, mennyibe kerül ma egy törvény? Nem tudja valaki? Mert összedobhatnánk a pénz, és vehetnénk mi is egyet, pl hogy a képviselők páros napokon bohócsipkában kötelesek megjelenni a Parlamentben, páratlan napokon meg házatlan csigának öltözve (ehhez elég ha ugyanúgy nem járnak be mint eddig). Rohadékok.

Kartal (rezervált) 2011.07.22. 09:16:42

@Aullah: ezt eddig is tudtuk. Mit gondolsz az egészségügy szétverése miről szól? Hogy lehet, hogy a cigányokat ellátják ingyen és bérmentve, a feleségem után meg én kell fizessem a TB-t, az orvost, különben kirúgják a fenébe.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.07.22. 09:25:07

@Kartal (rezervált): lennének tippjeim, hogy ezt az Mt. módosítást kb ki írta. Demjánra, vagy Csányira tippelek, esetleg a holdudvar valamelyik - eddig rejtve maradt - oligarchájára.

gondolom ezzel kívánják "visszaterelni a nőket a munka világába". ha máshogy nem, akkor a konténermunka világába.

"páratlan napokon meg házatlan csigának öltözve" - ez bizonyos szempontból nehéz lenne, lévén még a "házatlan csiga" is egy megtestesült gerincoszlop ezekhez képest.

@tomwar: erről szól a politika :( már csak egy ideológiailag felkészült futóbolondot kell keríteni, aki mindezt kommunikálni tudja... ja, azt nem kell. már van: síjjájtópétej. (akinek a fejét elnézve, elég gyakran gondolom azt, hogy el is hiszi, amit mond, és ez az igazán ijesztő).

2011.07.22. 09:31:11

@Meleardil Eressea Iluvadan:

"A magyar állam teljes vagyonával felel érte. Papiron gyakorlatilag ugyanott vagyunk, mint a görögök. Mert bár az adósságunk lényegesen kissebb, olyan rövid határidejű visszafizetést vállaltunk, amibe könnyen belebukhatunk."

Az 500 mrd-os MOL vétel teljes ellentmondásban ezzel a kijelentéssel.

2011.07.22. 09:34:13

@jozicsenko:

"az mszp mocska, sara ott jön ki, hogy a köv 3 évre elköltötték az összes pénzt, mindet:"

Ne értsd félre, nem akarom védeni az MSZP-t, de:
"Az 500 mrd-os MOL vétel teljes ellentmondásban ezzel a kijelentéssel. " :-)))))

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2011.07.22. 09:35:44

@FreeTibet:
"- Jó, hogy csökkennek a normatív támogatások és árkiegészítések? Igen jó, mert kevésbé torzítja a piacot, kevesebb ember lesz kedvezményezett."
Úgyvan! Aki meg nem képes beosztani ha van munkája persze, a havi 60600 forintot az rohadjon meg, annyit is ér!

"- Jó, hogy nem növekednek tovább a családi támogatások és szociális juttatások? Igen, jó; ne az állam tartsa el az embereket, lássák azt, ha a dolgoznak, jobban tudnak boldogulni."
Igazad van! napi 12 órás munkával akár a havi nettó 80000 forint is elérhető közelségbe kerül! Az meg MÁR MINDENRE ELÉG UGYE ?

"- Jó, hogy kevesebbet költünk a munkanélküliekre, a nyugdíjasokra? Igen épp itt az ideje."
Szerintem a rohadt élősködő nyugdíjasokat meg a munkanélkülieket valami táborba kellene gyűjteni...egyetértesz ugye ?

Ritka undorító mocskos egy szarházi féreg vagy te patkány ...

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.07.22. 10:18:03

@MikeBoy: "Az 500 mrd-os MOL vétel teljes ellentmondásban ezzel a kijelentéssel. "

Kijelentésnek ütős, de megint csak nincs mögötte logikus érvelés. Konkrétan semmi nincs mögötte. Egyik esetben sem. Kijelented hogy így van, és ezzel bizonyítottad is. Az üres beszéd mindig üres beszéd, akár üres a fej, amiből szól, akár nem.

A MOL részleges visszavásárlása szintén hitelből történt, méghozzá cirka 2 milliárd dollárnyiból, ami egy nagyságrenddel kisebb az általam korábban említett összegnél, és a lejárata is lényegesen hosszabb. Tehát abban a témában, amiről írtam, nem befolyásolja jelentősen a tényeket. Sőt abban a témában is jelentéktelen, amit @jozicsenko: írt.

Innentől mindkét fellengzős hozzászólásod tartalmatlanná válik. Érvelj, vagy szállj le a magas lóról.

tomwar 2011.07.22. 10:46:08

FreeTibet!
Justice forHungary!
Bar en szivesen megneznelek egy Tienanmen teren egy tuntetesen...vagy a Nemzeti Egyuttmukodes Rendszereben a cimbiknel nem tuntetunk?
Tenyleg, hogy tetszett, amikor a kinai zaszloval takartak el azokat, akik a velemenyuket fejeztek volna ki Kina Tibet politikajaval kapcsolatban?

2011.07.22. 10:50:48

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Persze, hogy nincs érvelés, mivel nem érveltem.
Ha jól tudom, de javíts ki: a MOL-t IMF hitelből vette a jelenlegi kormány. Abból, amire utalsz és ami Bajnaiék rendelkezésére állt már, de nem költötték el. Ha a 18 mrd dollárod helyes, akkor ez a teljes hitel 15%-a. Ugye ez nem arra utal, hogy nagy a baj....

De, ha ez nem így lenne, akkor is amit írsz olyan, mintha az IMF hitel valami "ördögi és gonosz manó" lenne az állami hitelrendszerben, pedig nem az.

Az írásodból nem is igazán derül ki, hogy mi a probléma az IMF hitellel szerinted? A rövid táv? Ennyi! Talán a kamat mértéke? Vagy amire elköltötték?

Ez itt szerinted micsoda? Ez jobb, mint az IMF hitel?

www.napi.hu/tozsdek-piacok/rekordot_hozott_a_magyar_allamkotveny-kibocsatas.477751.html

tomwar 2011.07.22. 11:09:04

@Meleardil Eressea Iluvadan:
Mikeboy-al ertenek egyet...es egy kerdes: a MOL pakettre elkoltott IMF hitel miert hosszabb lejaratu, mint a "sima" IMF hitel, es mitol kedvezobb a kamatozasa? Viki szep szemeiert?

2011.07.22. 11:23:02

@Meleardil Eressea Iluvadan: Ha már kukacoskodunk, akkor pontosan irjuk le a MOL vételárát: tehát 1,88 milliárd "juró" vagyis 507 milliárd ft volt a vételár. Ezt pedig--ha tettszik, ha nem--az IMF-től felvett hitelből vette meg a kormány. Tehát--hitelből vásárolunk, és ezt egy ujabb hitelből finanszirozzuk! Hát ez tényleg zseniális!

Kartal (rezervált) 2011.07.22. 11:55:14

@FreeTibet: hát te nem vagy normális. nem is részletezném, @orbánmentesítő: már megtette.

@orbánmentesítő: Ne nevezd patkánynak, az egy gerinces állat.

@Seduxen: továbbá a Házatlan Csigák Országos Szövetsége jegyzékben fog tiltakozni, hogy ne hasonlítsuk őket mindenféle férgekhez...

2011.07.22. 11:57:51

@Meleardil Eressea Iluvadan:

"Innentől mindkét fellengzős hozzászólásod tartalmatlanná válik"

Ez meg bocsi egy olyan külön gyöngyszem, amit megint nem hagyhatok szó nélkül.
Ugye a másik hozzászólásomra is írtál valamit, ki tudja, minek?
Én erre reagáltam:

"hogy a köv 3 évre elköltötték az összes pénzt, mindet:"

Ugye a MOL egy olyan tranzakció, ami az éves teljes költségvetés kb. 3-4%-a. Áruld el nekem kérlek, ha a fenti állítás igaz, akkor hogyan lehet egy ilyen tranzakciót végrehajtani, ami be sem volt tervezve előre a költségvetésben?

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.07.22. 13:32:49

Te jó Atya Úr Isten! Olvassátok is, amit írtok, vagy csak úgy ömlik ki kontroll nélkül? Érv ismét nem hangzott el. Ami meg annak látszik az így fordítható:"Azért van igazunk, mert mi okosak vagyunk, te meg hülye."

Önmagában a hitel sosem gond, ha tudod, hogy vissza tudod fizetni, és simán meg fog térülni kamatostul. Lehet hitelt jól, és lehet rosszul fölvenni. Konkrétan a Bajnaiféle hitel a lehető legszarabb volt. Nem másolom ide, amit korábban írtam senki diszlexiája kedvéért. Inkább csak kiegészítem.

Azt tülkölték a médiában, hogy kedvező a kamat. Igen. Tényleg. Az alap hitelkeretig, ami ha jól emlékszem 1.1 milliárd ecu. De mi tízet vettünk fel, és 1.1 milliárdonként sávosan emelkedett a kamat! Ráadásul több mint a kétharmadát költötték a forint árfolyamának stabilizálására. Mert nekünk annyira kell az a fos euro, hogy akár el is adósodunk a kedvéért.

Miből vették a MOL-? Hát hitelből azt is. Csakhogy azt a pénzt más feltételekkel sikerült felvenni. Háromszor jártak itt Vöröspajzs úr képviselői, mire megegyeztek. Ráadásul ezt nem csak úgy szétlocsolták a sivatagba, hanem befektették. Nem állítom, hogy tutira jó lesz ez nekünk hosszútávon, de legalább nagyon valószínű.

No ennyi. Nem biztos ám, hogy igazam van, mert csak arról beszélhetek amit tudok. Tehát ha valaki meg tud cáfolni, tegye meg, mert azzal is tanulok, és tájékozottabb leszek.

A funkcionális süketnémákkal való ordítozás pedig nem szórakoztat, így hát nem is folytatom.

2011.07.22. 14:00:22

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Még egyszer utoljára!

MI A PROBLÉMÁD?

Írd le ide szépen azokat a kamatokat KONKRÉTAN, meg a futamidőt is! Meg azt is amit belinkeltem neked (rekord államkötvény kibocsátás)! Meg a MOL-ét is! Milyen hitelből, milyen paraméterekkel.
Aztán vessük össze és aztán kezd el nekem mesélni, hogy az IMF hitel felvételével mekkora is az a kár ami az államot érte azzal szemben, ha azt a hitelt nem vesszük fel vagy a piacról szerezzük be!
Lássuk már azt a medvét!

"No ennyi. Nem biztos ám, hogy igazam van, mert csak arról beszélhetek amit tudok. "

Hiszen ott van ahogy írtad, te aztán tudod!

"Miből vették a MOL-? Hát hitelből azt is. Csakhogy azt a pénzt más feltételekkel sikerült felvenni."
Ennek a konkrétumaira külön kíváncsi vagyok!! Mik is azok a más feltételek??

"Ráadásul több mint a kétharmadát költötték a forint árfolyamának stabilizálására"
Kicsoda költötte és hogyan és minek a 2/3-át? Mi az szerinted, hogy költeni az árfolyam stabilitására.

"Tehát ha valaki meg tud cáfolni, tegye meg"

Mit cáfoljunk meg és hogyan? Azt, ha azt írod, hogy "jól emlékszem".
Rosszul emlékszel. Ezt nem tudom másképpen megcáfolni.

Az a baj, hogy nincs mit cáfolni, mert még nem írtad le azt amit cáfolni kellene.
Feltettem itt csomó kérdést (nagyon sokat, mind a témában). Szépen ess neki és akkor lesz cáfolat is. De addig, ha kérhetem ne akard, hogy bárki hasra essen tőled.
És ne feledd a forrásokat, mert én már adtam neked egyet kérdéssel együtt. Még arra sem jött válasz.

Meleardil Eressea Iluvadan 2011.07.22. 15:25:49

@MikeBoy: Te nagyon hülye vagy. Úgy tűnik, kissé idegbeteg is. Mekkora hiszti! Tehát részedről az érvelés az nem más, mint egy nagy marék kérdés hatalmas arccal odalökve? Amennyiben ebben semmilyen fogyaték nem gátolna, elolvashattad volna amiket eddig írtam, sőt, a megértésére is meg lett volna a remény, s akkor láthatnád, hogy kérdéseid zömére már megadtam a választ. Miközben én és mások is hosszan fejtegettük ezt nem csak most, de évekre visszamenően itt a Vastagbőrön, addig te nem mondtál semmit. Követelődzöl, hetedjére is csak kérdéseid vannak. Kredenc széles arccal eljátszod a jólértesültet, de még azt sem fogod fel, amit konkrétan a szádba rágnak.

Ezt a fenti eszmefuttatást sem neked szántom, hanem azoknak a gyanútlanoknak, akik bedőlnek a színjátszásodnak. Fiúk, ha akartok egy ingyen kört a vitatkozó szobában, forduljatok bizalommal MikeBoy-hoz!
www.youtube.com/watch?v=teMlv3ripSM
Mentél a Topo-s dobozban, alulfejlett trollcsíra.

2011.07.22. 16:57:12

@Meleardil Eressea Iluvadan:

NO TÉNY, NO TUDÁS, NO VITAKÉSZSÉG = IGNORE

2011.07.22. 17:00:00

@Meleardil Eressea Iluvadan:

De az abszolút bunkóságodat megbocsájtom, mert az legalább te vagy... ;-))

2011.07.22. 17:43:44

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Tudod mit? Utoljára csak ma, csak neked:
www.privatbankar.hu/html/cikk/cikk.php?kommentar=26498
Hátha egyszer végre sikerül egy-két kamatot összehasonlítani és rácsodálkozni a valós világra....

süti beállítások módosítása