Skip to content


       Szűrés lista

Iskolaügy

Sokan, sokszor elmondták már, hogy az életét a gyerekei után kapott, és egyéb segélyekre alapozó ún. mélyszegény, kb. 90% cigányokból álló társadalmi réteg növekedésének megállításának egyetlen útja a kiskorúak kiemelése a családokból, és akár bentlakásos iskolában is (by Jobbik), de a szüleik által egyáltalán nem értéknek vagy csak normálisnak tartott oktatást biztosítani nekik. Kicsiként evőeszköz és WC-használat, higiéniai és szociális ismeretek, majd az átlag általános iskola, legvégül pedig valamilyen szakképzés. Minimum.

Senkinek nem lehet egy szava sem, úgy tűnik, hogy az álmok valóra válnak.

Mivel azonban törvényt nem lehet bőrszín vagy életkörülmények alapján hozni (vagy legalábbis csak nagyon csavarosan lehetne), a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb utat választják a döntéshozók.

A szabályok minden gyerekre vonatkozni fognak.
Kötelező óvoda 5 éves kor helyett már 3-tól, és egész napos iskola.

Pénteken az MTI-nek adott interjút az oktatási államtitkár.


"Hoffmann Rózsa az egész napos iskoláról elmondta: az alsó tagozaton kötelezővé tennék, mivel a felmérések szerint a gyerekek több mint 70 százaléka amúgy is napközis, így ott nem okozna nagy változást. Felső tagozaton az egész napos iskola bevezetését követően bizonyos tanórán kívüli foglalkozások kötelezőek, míg mások - például kézműves szakkör - választhatók lennének. Azt szeretnék, ha felső tagozaton az énekkar, a zeneoktatás a különböző szakkörök az iskolában lennének, hogy a gyerekeknek ne kelljen "vándorolniuk a helyszínek között". Természetesnek nevezte, ha egy diák akár valamely sportágban, vagy egy adott tárgyban kiugró tehetségű, és iskolán kívüli foglalkozásra jár, akkor az igazgató felmentheti a délutáni foglalkozások alól. Az intézkedés bevezetése fokozatosan történne, alsó tagozaton már a jövő tanévtől életbe léphet az új rendszer, de a felsőben is "minél előbb" szeretnék megvalósítani az egész napos iskolát.

(...)

Rendelkezik a jogszabály a hároméves korban kezdődő kötelező óvodáztatásról is, amelynek többletköltségét a gyermekek száma alapján évi kilencmilliárd forintra becsülik. A KSH 2009. évi adatai alapján a 3-6 évesek 84 százaléka jár óvodába, mintegy 72 százalék háromévesen kezdi el az óvodát. Az óvodai helyek száma 363.024, a kihasználtság 90 százalékos. A többletigény felét a kihasználtság növelésével lehetne kielégíteni. Az óvodai ellátás területileg hiányos megoszlása miatti fejlesztéseket EU-s forrásból lehet finanszírozni, illetőleg a családi napközik rendszerének bővítésével lehet megoldani - jelezte Hoffmann Rózsa.

A kereszténydemokrata oktatáspolitikus összegzése szerint az új törvény célja, hogy korrigálják az iskolaügy azon "torzulásait", amelyeket különösen a nyolc év szocialista-liberális irányítás alatt elszenvedett, valamint azokat a hiányosságokat, amelyeknek pótlása a rendszerváltás óta elmaradt. Az iskolákat és az egész iskolaügyet vissza kell emelni arra a helyre, amelyet a magyar neveléstörténet kijelölt, azaz hogy az iskola az oktatáson, a tanításon túl a gyermekek teljes személyiségét fejlessze. Az iskola feladataiba az erkölcsi, a honvédelmi, az egészséges életmódra, a családi életre - szabad választás szerint, de bővülő körben a vallásos nevelésig és a hazaszeretetre nevelésig mindaz beletartozik, amit a nevelés fogalma jelent - mondta, kiemelve: a törvény elnevezésében a nemzeti szóval azt kívánják deklarálni, hogy az iskola alapvetően hozzájárul az ország, a magyar nemzet építéséhez, és a köznevelés a legfontosabb nemzetstratégiai ügyek egyike."

 

Örültök, vagy mégse ilyen lovat akartatok?

Címkék: oktatás politika fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr313203262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GOLAZ 2011.09.05. 11:28:44

Én is voltam napközis. Ennél feleslegesebb dolgot el sem tudok képzelni az iskolában. Tipikus látszattevékenységek, félig iskola - de nem is otthon időtöltés órákon át, ami nem is jó semmire, ez az egész a tipikus képmutatás. Tűnjön úgy, hogy minden rendben van és akkor a valóság már nem is számít. Egyébként mi a pedagógiai célja ennek az egésznek? Mert, hogy mi az iskola feladata, azt leírták, de, hogy miért kell bent lenni délután 5 - ig, azt nem.

LiberGon 2011.09.05. 11:29:01

@csabapayne: "De ehhez komoly, felelősségteljes tanítók kellenek. Abból sajnos kevés van már."

Ez így van. Egyszerűen nincs a pályán megfelelő emberanyag.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.09.05. 11:37:39

@Énbagoly:
A volt középsulim INGYEN kapott volna laborfelszereléseket, eszközöket, de a tufa-barom igazagatónőnek nem kellett, mert hogy pár év múlva úgy is bezárják a sulit, de a plazma tv az irodájában és a laborjában ott figyelt a falon.
Az iskolát be is zárták pár évre, de újra nyitották azóta.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.09.05. 11:39:14

@LiberGon:
És ilyen körülmények mellett még egy darabig nem is lesz.

2011.09.05. 11:40:13

@Viktus: szerencsére nálunk be vált, legalábbis annál a gyerekenél, akinek volt szerencséje oda járni. Sajnos a kisebbik gyerekemnak nem, és ez meg is látszik rajta.

Más gyerekekről nem tudok nyilatkozni, nekem csak 3 van, ebből nem lehet messzemeő következtetés levonni.

LiberGon 2011.09.05. 11:40:49

@csabapayne: Nem feltétlenül van összefüggés.

butalo01 2011.09.05. 11:42:27

Gyakorló szülőként állítom, marhaság. Csak a gyerekek eltüntetése az utcáról, plázából mikor a vezér és családja vásárol. A napközibe járt gyermekeimmel késő estig kellett leckét csinálni, szakkör, zeneóra, sport stb. nincs. Vajon felsőben, aki eddig a hídon terrorizálta az áthaladókat mit fog csinálni délután? (némi számtan: 1 tornaterem 8*2 osztály napi 1 testnevelés óra, mennyi az?)
A kényszer tetűirtás most jogszerű?
Ez az intézkedés a fülkeforradalmároknak szól (akik ugyanolyan agyhalottak mint a szoci szavazóbázis).
A tanári kar problémáit nem is említve (eddig is nehéz volt felkészülni, eztán még idő se lesz)

LiberGon 2011.09.05. 11:51:08

@butalo01: Köszönjük, hogy megmondtad a frankót!

2011.09.05. 11:53:14

@Reckl_Amál: én haztartásökonómia-életvitel-szociálpedagógus szakkal nem tudtam otthon elhelyzkedni. Még napköziben sem, az óraszámot meg drasztikusan csökkentették. (megjegyzem itt a kolléganőkból kitelne egy tanári kar, van tesi, de még németszakos is, aki otthon nem kellett.)

Még ingyen - önkéntesként - is szivesen mentem volna, de nincs rá érdeklődés.

Még a szülők is azt mondták, hogy háztartás? Minek azt tanulni? Pedig háztartása mindnekinek van, míg matematikus, bölcsés kevesebb gyerekből lesz.

butalo01 2011.09.05. 11:56:35

@LiberGon: Melyik részével?
Agyhalottnak tetszik lenni?
Vagy esetleg több tornatermes az iskola?
Esetleg tetű?
Vagy a hídpénzből lett a bodzaültetvény?

Viktus 2011.09.05. 11:57:05

@Frengi:

A Zsolnai módszerben pl. nincsen bukás ... ráadásul képolvasás van alsó tagozatban így pl. a diszlexiás gyerekeknél harmadikban bukik ki, hogy nem tanultak meg olvasni.

butalo01 2011.09.05. 11:58:54

@LiberGon: Esetleg melyik iskolába tetszik tanítani?

LiberGon 2011.09.05. 12:06:25

@butalo01: Nem szeretem ha nagy arccal beírják a tutit főleg egy olyan dologgal kapcsolatban amit nem is ismerünk igazán és még el sem kezdődött.

butalo01 2011.09.05. 12:16:32

@LiberGon: Ne is kezdődjön el, mert éhséglázadásról sem tudjuk a tutit és még sem szeretnénk ugye?
De néhány saját gyermeknevelési élményedet megoszthatnád velünk, hogyan sikerült megtanulnia írni, mit csinált elsősként, negyedikesként, esetleg felsőben a tanulószobán?
Esetleg a saját élményeidet?
Mi a véleményed arról, hogy a tornatermi öltözőből be kell vinni a levetett ruhát, táskát a tornaterembe, mert elveszik (ellopják?), hogy a lopáshoz -bármilyen érték -nem hív az iskola rendőrt és az áldozatot fenyegeti miért hagyta őrizetlenül?
Hogy fizikailag erősebbek elveszik az uzsonnát, zsebpénzt?
Hogy szünetben nincs felügyelet a folyosón, udvaron?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.09.05. 12:19:36

@csizsikpizsik:

Persze, mivel sok a gyerek (pláne hogy nem nagyon csinálnak plusz férőhelyeket, inkább törvényben emelik a max. csoportlétszámot, legutóbb asszem tavalyelőtt), és ha egy csoportban csak 1-2 ilyen van, már akkor is kevesebbre kell figyelniük, miközben a szülő ugyanannyit fizet, és a normatíva is marad.
Nem szabad hagyni és kész.

LiberGon 2011.09.05. 12:27:41

@butalo01: Nekem ilyen élményeim nem voltak az iskolában. Mindazonáltal tisztában vagyok azzal, hogy ezek megtörténnek és természetesen elítélem. De nem tudom ez miképp kapcsolódik a témához...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.09.05. 12:29:43

@csabapayne:

""a családi napközik rendszerének bővítésével"... Ez elég érdekesen hangzik, de jó értelemben."

Akkor lefordítom: az adóból nem telik a kötelező ovi hátterére, így fizessen a szülő pluszban .
Még most is tetszik?

CyberPunK 2011.09.05. 12:31:26

Volt egy tanár levele a neten, ahol feltette a kérdést, hogy mit válaszoljon arra a kérdésre, hogy miért éri meg rendesen gürizni a mai Mo-n, miért ne inkább bűnözzön az ember. Amit kibővítenék azzal, hogy milyen hazaszeretetre lehet neveleni ma bárkit, mit lehet ebben szeretni. Főleg, hogy lassan minden épeszű tiplizik innen.

Amúgy rühhellem ezeket a kötelező dolgokat. Döntse el végre állam bácsi, hogy alapesetben a szülő eltudja-e dönteni, hogy mi jó a gyerekének vagy mi nem jó. Ugyanis ezzel kollektíve mondják ki, hogy mindenki balfasz a gyereknevelésre. Nice.

kicsi szaffi 2011.09.05. 12:31:56

a felső tagozatos fiam bepánikolt az egész napos suli hallatán is és rögtön érdeklődött, hol lehet felmentést szerezni ... még emlékszik, hogy a napközi milyen volt, lecke befejezés -ellenőrzés otthon, olvasástanulás eleve otthon. Az első szülőin meg elmagyarázták, senki se képzelje azt, hogy a napközis tanár le tud ellenőrizni 25-30 leckét több tárgyból is, hangosan olvasni pedig végképp nincs idő ...

butalo01 2011.09.05. 12:35:15

@LiberGon: Elmesélem, ilyen körülmények közé zárnák a gyermekeket kötelezően, itt nem az elit iskolába járókról van szó, hanem azokról akikből még lehetne adófizető állampolgár, de lesz-e ha 6-15 éves korukban ilyen hatások érik őket?
Vajon azokon pedig akiken idáig sem segített az iskolai nevelés ezután, hogy 3-5 órával többet tölt ott fog-e? Nem akarom, hogy így próbálják ki!

ftk 2011.09.05. 12:36:52

Nem jutottam végig a kommenteken, elnézést, ha már volt. Az egész napos iskola _drága_. Sok pénzbe kerül. Ugyanis nem a megőrzés időbeli kiterjesztését jelenti, hanem a nap átszervezését, a szaktanárok rendelkezésre állását, változatos napi programot, tanulási idő, hely és segítség nyújtását stb. Na most ezt költségcsökkentéssel akarják megvalósítani.
Amúgy a gyerekem iskolaotthonos, és elég jól beválik (van idő és mód délután tanulni, együtt a többiekkel, emellett délután vannak a készségtárgyak, illetve a tesi egy része, valamint az iskolai fakultatív programok, szakkörök, sport, művészeti órák). Tehát a normális megvalósítást támogatom.
Ja igen: jellemzően a felsősök szoktak plázákban kódorogni és a gépeket nyúzni otthon egyedül délutánonként, nem? (Nem azt mondom, hogy alsósnál lehetetlen, de talán nem mindennapos.) Akiknek viszont az egész napos iskola nem lesz kötelező, ha jól értem.

kicsi szaffi 2011.09.05. 12:38:18

és arról még ne is beszéljünk, hogy az ebéd ehetetlen (24 fős felsős osztályból egy gyerek sem eszik a menzán), tornaterem egy van, esős időben lehet még stipi-stopizni az aulát, délután a zeneiskola kihelyezett tagozata használja a felsős termeket ... a gyerekek meg egész délután a mobiltelefonon játszanak, unatkoznak - plusz óraszám, hely és pénz nélkül ki fogja őket lefoglalni, értelmes programra terelni?

Asidotus 2011.09.05. 12:40:30

Az én véleményem az, hogy a nevelés a szülő dolga lenne, az iskola az oktatás terepe, kell hogy legyen.
Sajnos úgy látom, hogy eg jó ideje nem divat nevelni a gyereket. Nem rossz ötlet a délutáni napközi, de nagyon kemény dió azt értelmesen megszervezni. Ha jól csinálják, és ez igazából csak az adott iskola tanári karán múlik, akkor jó dolog lesz.
Erősen tartok attól, hogy a jobb iskolákban tanuló gyerekek még jobbak lesznek, a rosszabb iskolákban tanulók meg még jobban lemaradnak.
A Fidesz politizálását alapvetően nagyon könnyű megérteni (ha eltekintünk az egyértelműen balfék lépéseiktől):
a társadalmi mobilitás csökkentése, az elitben lévők sátutásnak hosszú távú, több generációra nyúló konzerválása. Kivétel nélkül minden lépésük ebbe az irányba mutat.

reKorrekt 2011.09.05. 12:44:54

Érdekes, nálunk sosem volt olyan hogy jött az erősebb és elvette a kaját. Vagy hogy valaki nem bírt magával és basztatta a többieket. Illetve volt ilyen, egyszer, aztán a tanár odament és úgy törölte képen hogy az anyjától kapta otthon a másikat mert nem tetszett neki. Igen, én is kaptam, egyszer, aztán már tudtam hol a helyem. Akkor szarul esett, de most tudom hogy kellett.
Na ilyet most nem lehet mert mocskosnácziak meg a kiccsalád kis túlzással rendőri kísérettel megy be verekedni az iskolába utána.

2011.09.05. 12:51:53

@Viktus: Zsolnai módszerben nincs képolvasás, a legkisebb fiamnál - aki nem ezzel a módszerrel tanult - csak 5-ben vették észre a dslixiát.
Bukás meg eddig sem volt 4. osztályig, csak most állították vissza, de a Zsolnaiban is lehetett évet ismételni, ha a szülő és a pedagógus kérték.

amúgy persze igazad van, te mindent jobban tudsz.

butalo01 2011.09.05. 12:58:18

@reKorrekt: amikor édesapám járt általános iskolába csak férfi tanár volt, mikor én még majdnem fele-fele volt a nő-férfi tanerő, most mutatóba van férfi pedagógus, az iskolai fegyelem köszönő viszonyban sincs a régivel nem sírom vissza a régit, de az iskolából hiányzik

LiberGon 2011.09.05. 12:59:25

@Nűnű: Igen ez így van, de sajnos sok szülő nem képes normálisan nevelni a gyerekét ezért lenne jó az iskola mint afféle "második védelmi vonal". Nem akarom, hogy úgy tűnjön mintha magas lóról beszélnék de ha szerencsétlen szülő nem kapott anno normális nevelést akkor hogy a fenébe várhatná el bárki tőle, hogy ő majd jól neveli a gyerekét?

CyberPunK 2011.09.05. 13:07:58

@LiberGon: Tulajdonképpen minek a gyerek a szülőnek? Csak a gond van vele, betegszabik, táppénz, és még így is kallódik a legtöbb. Szerintem alapítsunk gyereknevelő táborokat, ahol képzett emberek tanítják a nebulóknak a mindennapi életet, az iskolától a honvédelemig mindent napi 24 órában. A szülő meg csak dolgozzon és adózzon. Ez még illene is az új közmunkaprogramhoz.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.05. 13:08:34

@reKorrekt: Látod nálunk akadt jó pár olyan férfi pedagógus, akinek pl sosem kellett, hogy üssön. FELTÉTELEZTÜK róla, hogy pofán baszna, ha úgy viselkednénk, és mivel egyik sem egy 50kiló vasággyal típus volt, nem is nagyon akartuk kipróbálni :)

Amúgy az egész ott indul, hogy ehhez valóban egy szülő is kell, aki - már persze ha jogos volt, hogy a gyerek kapott bent egy taslit - nem feljelentget, meg tanárt ver, hanem a tasli párját otthon adja a csemetéjének.

mry314 2011.09.05. 13:11:12

@Secnir: Amire gondoltál, az a bölcsődei elhelyezés kérdése! Óvodába azon év májusában (és csak akkor) lehet jelentkezni, amikor a gyermek betölti 3. életévét... Egyébként pedig, ahogy a bejegyzésben írva vagyon a területi eloszlás a gond...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.05. 13:11:18

@CyberPunK: ha esetleg van leszármazottja Artur Axmann-nak, akkor a "Gyermeknevelő Táborok" vezetőjének felkérhetnénk őt :)))))

CyberPunK 2011.09.05. 13:14:37

@Seduxen: Dehogy, Afrikában tömegével vannak megfelelő táborvezetők, méghozzá nagy gyakorlattal és ENSZ ajánlással. :)

zrobasé 2011.09.05. 13:15:22

@mry314: ha te mondod...akkor az, hogy a lányomat 1,5 évesen BE KELLETT IRATNI az oviba, az valami párhuzamos világ lehetett...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.05. 13:21:10

@CyberPunK: "és ENSZ ajánlással." - juuuj :))

spinat 2011.09.05. 13:21:32

még ha jó ötlet is lenne az egésznapos iskola, akkor sem fog müködni. Amúgy nem a szülö feladata lenne a nevelés? Nem kéne ezt áttolni az iskolára.

Ironfist 2011.09.05. 13:25:42

Bentlakásos iskola még hagyján. De ha a tanárnak ott sem lesz több joga, mint a mosatni iskolákban, akkor mégis mi az anyámkínjával gondolták megfékezni a gyerekek közti cigányterrort? Feketepontokkal? Intőkkel? Ugyanmár, ha a gyereket egyáltalán erdekli, akkor messziről odabassza az ellenőrzőjét a tanárnak "Nesze bazmeg!" felkiáltással, aztán büszkélkedik vele - a többi kis fattyú szemében meg ő a hős. És az ilyenek közé vállaljak én gyereket? Csodálkoznak, hogy fogy a magyar? Nem csak azért kevés a gyerekvállalás, mert kevés rá a pénz, hanem mert olyan körülményekhez senki nem akar gyereket vállalni, hogy rettegni kelljen, hogy jobb esetben mikor rabolják ki, és verik meg, rosszabb esetben mikor ölik meg a cigányok. És ez saját tapasztalat, szóval aki erre azt mondja, hogy rászistá vagyok, meg előítéletes vagyok, az szopjon le!

mry314 2011.09.05. 13:33:04

@zrobasé: Valószínű... :) Viccet félretéve: Mi idén tavasszal akartuk beíratni a nagyobbikat oviba (júliusban volt 3 éves) 3 óvodából küldtek el minket, és mondták, hogy jöjjünk vissza májusban, mert CSAK AKKOR lehet beiratkozni...

Persze, nem tudom, hogy Te az ország melyik részén élsz, ez Budapest X., XI. kerületében, és Érden történt...

CyberPunK 2011.09.05. 13:33:45

@Seduxen: Tekintettel arra, hogy folyamatosan tiltakozik az ENSZ az afrikai gyereknevelési gyakorlat ellen biztos hogy valamit jól csinálnak. A Fidesz meg mostanában nagyon szereti az alternatív megoldásokat, így biztos, hogy vevő lesz erre. :)

zrobasé 2011.09.05. 13:35:55

@mry314: a nyugati részén...és erősen drukkolok, hogy pár éven belül a megyénket hozzácsatolják ausztriához :)

mry314 2011.09.05. 13:37:05

@mry314: A kicsit pedig, aki most 15 hónapos be sem írathattuk... (Bölcsődébe sem vették fel helyhiány miatt, de ez más kérdés)

bandika gazdája 2011.09.05. 13:37:34

@Frengi: A háztartástant (amúgy mindenestől: sütés, főzés, takarítás vegyszer nélkül, időbeosztás, pénzbeosztás, babaápolás, állatápolás, növénygondozás stb.) kötelezővé tenném fiúknak, lányoknak egyaránt.

bandika gazdája 2011.09.05. 13:39:12

@laspalmas: Magánovi havi 75 ezertől felfelé a csillagos égig.

mry314 2011.09.05. 13:40:55

@zrobasé: Egy ilyet találtam, valószínűleg előjegyzés az, amiről itt többem beszélt(et)ek:

www.ovodatar.hu/tudastar/2008/05/01/mit_kell_tudni_az_ovodai_jelentkezesrol/

mry314 2011.09.05. 13:43:11

@bandika gazdája: A legtöbb esetben az étkezés+egyéb járulékos költségek természetesen ebben az árban nincsenek benne...

Avatar 2011.09.05. 13:46:43

@CyberPunK: Így van, nem kell szarozni, el kell venni minden szülőtől a gyerekeit, és Hoffmann Rózsára bízni a nevelésüket, hiszen nyilván ő a legjobb nevelő az országban. Így mindenki nyer! Tulajdonképpen a vörös khmerek hasonló húzása is csak azon bukott el, hogy nem volt Hoffmann Rózsájuk.
Milyen jó lesz, amikor majd a gyerekeknek nem csak du 2-ig tartanak majd a tanórák, de az egész napjuk be lesz osztva. Nehogy már olyat is csináljon, ami csak úgy magától érdekli tanári iránymutatás nélkül. Az pl. hogy délután szabadon számítógépezget a sulilaborban a gyerek, az nem jó, mert még a végén informatikus lesz belőle, pláne ha csupa olyanok gyűlnek össze a laborban, akiket a gépek érdekelnek.
Legyen inkább a délutáni 1 óra számítógépezés is kötelező program az egész osztálynak, akkor legalább 90% látványosan unatkozni fog. Viszont hely sem marad annak, aki akár 2-3 órát is programozgatna, így a kockulást is meggátoljuk!
Ugyanez persze a focira is érvényes, kötelező 1 órás délutáni focizás van a kockácskának is, meg annak is, aki egész délután rúgná a bőrt...

bandika gazdája 2011.09.05. 13:51:51

@mry314: Azért mondom, hogy alsó határ panelben 2-3 gyerekkel!

Apafarkas 2011.09.05. 14:07:07

@Reckl_Amál: Akkor majd visszakapom az adómnak azt a részét, amit erre költöttek, ha a gyerek külföldön fog dolgozni? Meg munkaheylet is adnak majd a szerződés mellé, vagy a frissdiplomás is mehet közmunkába kubikolni?

Viktus 2011.09.05. 14:21:30

Schmitt elégedett a szép tartású diákokkal
Az államfő örült, hogy a gödöllői egyetemen nem túlsúlyos, hanem harmonikusan fejlett ifjakat talált

Viktus 2011.09.05. 14:22:42

@Frengi:

Biztos jobban a saját bőrömön tapasztaltam mivel a 80-as években azok "szerencsések" közé tartoztam akik először tapasztalhatták ezt az új szenzációs módszert.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.09.05. 14:29:21

@mry314:

nem-nem, mi is 2évesen írattuk be anno, és csak éppenhogy sikerült úgyis

mry314 2011.09.05. 15:19:58

@laspalmas: Akkor lehet, hogy minket vertek át... Most már mindegy. Bölcsődei "beíratásra" tudtok valami tuti tippet? (Az írassuk be 1..2..3 évvel a kezdés előtt nem működik)

Secnir 2011.09.05. 15:20:47

@mry314:
nálunk hiába tölti be, ha nincs hely...
... még a két magánoviba sincs!

mry314 2011.09.05. 15:29:41

@laspalmas: még egy info:

www.szentlorinc.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=469&Itemid=1

emiatt is írtam, hogy hiába iratod be, vagy lesz várólistás, csak abban az évben van esélye, hogy fel is vegyék, amelyikben tölti a 3. életévét. Előtte semmi értelme "beiratni". Nekünk ezt mondták a XI. ker.-ben...

Ayuamarca 2011.09.05. 15:36:09

@laspalmas: Palmas! A bentlakásos iskolák NEM by Jobbik! Nézz utána a Modeval Projectnek, Franciaországban nagy sikereket értek el ilyen elmaradott, "mélyszegény" fiatalokkal. A Jobbik ezt csupán saját ötletként tálalta, mire rögtön náci lett. Kíváncsi vagyok, a franciák miért nem lettek nácik, amikor erről a projektről a Kossuth Rádió számolt be egy fél órás műsorban...

Marcellusca 2011.09.05. 15:38:33

Nem rossz ötlet. Kivételesen.

A Főnök is egy olyan suliban kezdett most, ahol 6. osztályig egésznapos tanítás van (elemi).
Délután 4-ig tanórák, amiknek idejét nem veszik túl szigorúan, 1.-2. osztályban addig tart egy óra, amíg figyelni tudnak a gyerkőcök. Utána szünet.

Én igazából a majdani, szabályozott, kötelező jellegű kivitelezéstől félek.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.05. 15:48:03

@Marcellusca: azért azt is tedd hozzá, hogy a Főnök (miután az apjára ütött) kisegítőbe jár, ott persze, hogy ennyit foglalkoznak velük :DDDDDD

Viktus 2011.09.05. 15:50:48

„Semjén Zsolt szerint a Szent István-i tanulság úgy is megfogalmazható, hogy ami jó az egyháznak, az jó az országnak, és ami jó az országnak, az jó az egyháznak. Az egyházi iskolákból és intézményekből olyan gyerekek és felnőttek lépnek ki, akik "Isten és ember iránti szeretetből teszik azt, amit tesznek és ez hasznára válik mindenkinek" - fogalmazott.”
MTI

Délután pár órát imádkozhatnak a gyereket meg ilyesmi :P Készülhetnek a magyar feltámadásra. :) Magyar legyen hited, és lészen országod.

Viktus 2011.09.05. 15:52:01

@Secnir:

Hol van ez? ismerek féltucat munkanélküli óvónőt keresek még pár befektetőt, és nyitok ott magánovit ... itt 50 kilométeres körzetben csak bezárnak ovikat ...

bundi124 2011.09.05. 16:27:05

Lenne egy pár észrevételem, javaslatom:

- a tanulmányi eredmény alapján be lehetne vezetni egyfajta Önrészt, amiből a tanárokat lehetne motiválni. Ebben az esetben nem szabad, hogy az a rendszer elkurvuljon olyan szociális irányba, ami most a felsőoktatásba van.

- A napközi/bentlakásos rendszernek nem kéne érintenie azokat, akik a tantestület egybehangzó véleménye szerint a nélkül is kielégítően fejlődnek. Mindenképpen napközis lenne a 3,5 vagy 4,0 átlag alatti. Az átlag nem feltétlen kell így legyen, de a súlyozást kb így gondolom.

- Azoknak a szülőknek, akiknek napközis a gyereke mindenképpen szükséges lenne a hozzájárulás, hiszen amíg ott van, az iskola költ rá. A családi pótlék felét pl. lehetne rögön oda folyósítani.

- Amelyik tanuló "HHH"-s vagy sajátos nevelési igényű, ill. a szociális rendszerből kiemelten részesedik. Továbbá a családban a szociális támogatások egy munkaképes korúra jutó összege meghaladja az XXX Ft (hatástanulmány után megállapítható), annak a bentlakásos iskola kötelező (nem napközi), továbbá az ilyen esetekben a teljes eltartottra jutó szociális juttatást az intézmény javára kéne jóváírni.

Ezekkel a specializációkkal el lehetne választani azokat a gyerekeket, akiknek ez szükséges a többitől.

Vélemény?

Kabbe (törölt) 2011.09.05. 16:35:15

ha olyan nagyon okos egy nép lenne a magyar.....akkor miért tart itt?
a szlovákok mögött.
...ja tudom, a gyurcsányi::))

Marcellusca 2011.09.05. 16:41:46

@Seduxen: De Őt legalább felvették. :P

Míg a KisSedu-nál még kérdéses, hogy el fogja-e érni azt a minimális szintet. :DDDDDDDDDD

2011.09.05. 17:03:03

@aaaabbbb: Én is iskolaotthonosba jártam, és nekem tetszett, hogy azért kicsit lehetett ott is játszani, mint az oviban, nem volt olyan sokkoló, hogy az ember csak úgy belecsöppenjen egy fegyelmezett, kötelességekkel teli kiképzésbe. Persze mi csak hétvégére kaptunk házi feladatot, a könyveket, füzeteket is csak akkor vittük haza, hétköznap mindent megcsináltunk az suliban, volt rá idő elég, még az iskolatévé adását is megnéztük.

tudi 2011.09.05. 18:08:48

@bundi124: Nekem tetszik ez az elképzelés, sőt jó. Ezt így kellett volna csinálni, ennél a törvény tervezetnél is. Bár az eredeti sem rossz, ha jól is csinálják meg a mostaninál talán jobb lehet. Az viszont tény, hogy a nevelés a szülő dolga kellene, hogy legyen, de ugye sok családban mind két szülő dolgozik, hogy megéljenek, a megélhetésiek, pedig ugye a neveléssel nagyon nem törődnek. A két szülőnek munka után ugye nem sok kedve van a gyerekkel foglalkozni, tisztelet a kivételnek, sajnos ugye nem vagyunk egy Hollandia, ahol, a nők részmunkaidőben tudnak dolgozni és így is bőven megtudnak élni.

Zsiráfovics Zsiráf 2011.09.05. 18:42:24

@molnibalage: "Ha elvégzel egy sulit és itton nem találsz munkát, akkor fizethetd vissza a képzés költségeit."
Avval azért-mint alaptétel- ugye egyetértünk, hogy nem az általunk megtermelt adóból kell finanszírozni olyanok képzését, akik utána nem hoznak adóbevételt az országnak?

Horizont 2011.09.05. 18:53:24

Egymillió háromszázezer gyerek kezdte meg csütörtökön a tanévet. 24 ezerrel kevesebben. Ehhez a mínuszhoz mennyivel kevesebb pedagógus kell?
Ez az egész kérdés attól is függ ki hol lakik. Ha egy nagy városban él minden másképp van mint egy kis faluban ahol valaki mindig otthon van. Eddig volt a liberális oktatás most ránk köszöntött a kereszténydemokráciás:) Egész napos oktatás? Délután már semmire nem használható a gyerek, mert este nem fekszenek le időben (számítógép, tévé). A napközi sokkal jobb megoldás lenne, mert akinek van nagyszülő " kézközelben" azt nem adnák be. Az egész napos suli meg kötelező.
A felső tagozaton nagy baromság. Megint visszakanyarodhatunk a szülői nevelés a családi háttér kérdéséhez. Aki úgy (nem)neveli a gyerekét, hogy azt se tudja merre jár délután és a plázába lóg (vagy kitudja hol) az a gyerek ha délután 5-kor engedik ki a suliból akkor is elmegy oda ahová akar. A szülő nem nevel, nem szigorú, nem következetes, vagy csak simán leszarja a saját gyerekét. Az iskola tanít, de nem nevel, mert nincs a kezében fegyelmezési eszköz. A hatalom csal, lop, hazudik. A TV, internet ontja a celebes, színvonal alatti baromságokat. A kör bezárult! Ugyan honnan lennének (jól)nevelt gyerekeink???
Gyöngyösön átadták a katolikus egyháznak az egyik általános iskolát, egyik középiskolát, a zeneiskolát. A tanévnyitó 3/4 órás mise volt. Minden óra előtt imádkozás van, ezt ugyan a középiskolába felfüggesztették (nagy volt a felháborodás). Pedig azt ígérték ez nem lesz! Ez meg a lónak a másik oldala.
Én úgy látom, hogy amit hosszú, hosszú évek alatt elbaszkuráztak azt nem lehet egyből helyrehozni. És azt is látom, hogy a mai világban ha valamit kötelezővé tesznek az veszett fejsze nyele lesz! Erre mikor jönnek rá ott fenn?? Ezt csak a szocializmusban tudták kivitelezni:)
(mert nem ébredtünk akkor még tudatunkra:DDDD )

Zsiráfovics Zsiráf 2011.09.05. 19:04:34

@Nurrddin: "nem értem, mi ebben a vastagbőr... a kötelező óvoda? a napközi?"
A kötelező. Sajnos az elmúlt huszonegykét évben országunkat irányítók csak a piacgazdaság lényegét nem értik.
Szolgáltatás!
Az államnak is szolgáltatnia kell(ene), hogy (adó)bevételhez jusson.
Minden, ami kötelező, az automatikusan ellenkezést vált ki az emberekből.

Amúgy csak egy példa.
Tételezzük fel, hogy a gyermek olyan sportban jó, amelyet versenyszerűen, iskolai szinten, nem lehet űzni. Szerintem ennek nem attól kell függenie, hogy az iskola igazgatója felmentést ad-e neki az egész napos iskola alól.

Horizont 2011.09.05. 19:05:58

@csizsikpizsik: @laspalmas:
Ha visszapörgetem az időkerekét akkor bevallom, hogy 1983-ban (!!) amikor szültem a másodikat kaptunk 6 hetet és utána délben ebéd után rögtön el kellett hozni a nagyobbat az oviból. Nem volt egy leányálom nekiindulni a picivel (10. emeleten laktunk sokszor rossz volt a lift) de tettük a dolgunkat azt nem mondom, hogy morgás nélkül, mert ott ahol senki nem hallotta azért elmorzsoltam 1-2 káromkodást, de " hivatalosan " elfogadtuk. Igaz akkor nagyon sok gyerek volt még. De az is igaz mindenkit felvettek a saját körzetébe, bölcsődébe, óvodába, iskolába:) Ja és mindenhol csak 1-3 cigány kisgyerek volt akkor még, belesimulva az adott közösségbe:)

csodalámpa 2011.09.05. 19:10:33

@Vittore.: 98'-ban érettségiztem, nekünk már a gimiben így volt.... heti három tesióra, egy duplatesi, meg egy rövidebb, általában a nagyszünet elé téve, hogy a 17 csaj végig tudjon zuhanyozni (1 öltöző 2 zuhanyzóval). Elsős korunkban még bevett dolog volt, hogy a tesitanárnő óra után csekkolta, ki zuhanyzott, ki nem. Idővel a legigénytelenebb osztálytársaim is rászoktak...

Spiritmonger 2011.09.05. 19:40:17

az ötlet alapvetően nem rossz, annyi kell hozzá, hogy mindenképpen kellene minden délutánra mindenkinek kötelező sportválasztás. persze nem lehet mindenhol vízilabdázni vagy jégkorongozni, de minden iskolában lehetne az alábbiak közül legalább 3 féle edzést tartani:
foci, kosár-, kézi-, röplabda, kickbox, box, judo, birkózás, asztalitenisz,

az atlétika, úszás, tenisz, golf, kerékpár, stb az infrastruktúraigényes huncutság, de vannak helyek, ahol ezek kivitelezhetőek, míg a jégkorong, a vízilabda, a síelés, stb megmaradhat néhány régiónak különösebb fejlesztés nélkül

ha egy kölök 6 éves korától 18 éves koráig heti 4-5 alkalommal jár valamilyen edzésre, olykor versenyre is, akkor az azt jelenti, hogy az a társadalom, ahol ez megvalósult, testileg-szellemileg egészséges felnőtt egyedekből fog állni rövid idő után. egy olyan környezetben, ahol kötelező a sportolás, a gyereknek nem lesz igénye arra, hogy drogozzon, cigizzen, igyon, plázákban csövezzen tanulás helyett, emós köcsög legyen, stb, mert a közegben a teljesítmény lesz a divat

ehhez tartozik, hogy teljesen hülyeség az a mondás, amit qrva rég óta mondogatnak, hogy sportolás vagy tanulás, általános- és középiskolában csak az lehet a megoldás, hogy sportolás ÉS tanulás.

persze lesznek leszakadók, de ők lesznek a járulékos veszteség, egyre csökkenő mértékben. a sport mellett járhat a gyerek művészeti képzésre is, ha akar, de a sportnak, már egészségjavító hatása miatt mindenképpen elsőbbséget kell élveznie minden más délutáni programmal szemben.

ha ez megvalósulna, akkor anyagilag 3 év múlva jelentkezne a hatása nagyon erősen, onnantól kezdve folyamatosan. volt szerencsém tárgyalni Kropkó Péterrel, az egykori kiváló triatlonossal, aki a tárgyalás idején éppen minisztériumi tanácsos volt pár éve, és ő mondta, hogy mindenhol rájöttek már, hogy minden egység pénz, amit az élsportra költenek, 3-5 év múlva a TB-kasszában háromszorosan kerül megtérülésre

még egy botrányos, sőt borzasztó adat:

a 18 év alatti korosztály nagy része elhízott, nagy része dohányzik, nagy része soha nem sportolt, testileg gyakorlatilag teljesen elhanyagolt állapotban van. ezen az állapoton csak a kötelező sportoktatás segíthet, semmi más. ha ezt narancsszínben viszik véghez, ám legyen, nem számít, de cselekedni kell, most, különben a fiatalok elsilányulása egyre gyorsabban megy végbe

Spiritmonger 2011.09.05. 19:46:07

@LiberGon: hidd el, elég sokan vagyunk olyanok, akik mostani 30-ok, beszélnek egy-két idegen nyelvet a magyaron kívül, és a szüleik valóban nevelték őket...ja, hogy egy sem bánja ezt az ötletet?

csodalámpa 2011.09.05. 19:50:24

@Seduxen: ehh, eszembe jutott. hogy nálunk a legnagyobb riszpektje a max 150 cm-s matektanárnőmnek volt (előtte valamii fiúszakmunkásban tanított, gondolom ott edződött meg). Alapvetően korrekt volt, de ha szükségét érezte, pszichoterroristává vált, 4 év alatt még a hangját sem kellett egyszer sem felemlenie....furamód a más tanárnőket idegösszeroppanásba kergető vagány gyerekek az ő óráin pedáns diákként viselkedtek....

Herbert_West 2011.09.05. 20:10:40

Félve és halkan jegyzem meg, hogy miért is olyan kurva nagy gond, hogy a gyerekek közös szociális élete a grundról a plázába/parkba/tökömtudjahova tevődött át?

(Aki a grund szent és sérthetetlen alapeszményével jön, annak üzenem, hogy oda se önmagától került a gyerekek szocializáló helye, hanem a városba költözéssel alakult az ki.)

Nyilván vannak rétegek, ahol igen durván oda kell(ene) figyelni arra, hogy hol császkál a gyerek, de erre a problémára nem egy mindenre és mindenkire érvényes úthenger a megoldás.

Énbagoly 2011.09.05. 20:31:14

@Spiritmonger: alapvetően az elvek miatt nem vitatkozok veled, csak a körülmények miatt.
Miért fontos egy iskolában minden évben ugyanazt a menetrendet követni testnevelésben? Miért kötelező a gyerekeket olyan sportba belekényszeríteni, amire esetleg alkatilag nem alkalmas?
Például a lányom finoman fogalmazva sem labdaérzékeny. Lehetne olyan sportot találni neki, amit szívesen csinál, és nem utálja előre. Annyiféle lehetőség lenne még, csak a rendszernek rugalmasabbnak kellene lennie.

Valamelyik ex élsportolónk találta ki a sportválasztó napot, nem? Azzal kellene kezdeni az egészet. felmérni minden gyereket, hogy melyik sport való neki.

lindani 2011.09.05. 21:05:33

@Spiritmonger:
teljesen egyetértek,a sport lenne a megoldás..no igen én is 30as korosztály vagyok,én is sportoltam általánosban és középsuliban végig,akkor sem került kevés pénzbe de anyuék is úgy voltak vele ahogy én is vagyok most hogy az enyémek sportolnak..inkább erre költöm,majd máshol megspórolom.
A kötelező sportokkal csak 1 baj van..hogy találni kell edzőket akik tartják és nem csak megtartják az edzést hanem ott tudják tartani a kamaszokat,akik szívvel lélekkel hitet adnak a gyereknek önmagukban a sportban ,
és igen szigorú is kell hogy legyen mert nem egy nem két nagymenő gyereket kell tudniuk jól kezelni..nekem ilyen edzőm volt..ő aztán az életre nevelt!
A közösséghez tartozás és a küzdeni tudás megtanulása pedig felbecsülhetetlen később...

Nyilván rengeteg gyerek tiltakozna a kötelező edzés ellen..mennyivel kényelmesebb otthon chipset zabálva a gép előtt tespedni...na itt kell a szülőnek keménynek lenni...látni kell mi a gyerek érdeke és nem letudni azzal,hogy"jól van kicsim,ha nincs kedved ne csináld.".... aztán pár év múlva sápítozni h elkallódott a gyerek...időben kell okosnak lenni..utólag már mindegy.

Károly4 2011.09.05. 22:29:34

"magyar neveléstörténet" = Iskola a határon

IrishOak 2011.09.05. 22:59:17

Rózsi néni klassz nagymama, de nem bánnám, ha az unokáival lenne inkább elfoglalva.
Annyira süt belőle, hogy a XIX.század , hogy az már fáj.
((Az én gyerekkoromban volt divat az egész napos suli, aztán jött a délelőtt-délutános tanítás(egyik hét délelőtt,másik hét délután)...és igen egész nap tudtak elfoglaltságot találni. Mert a váltott műszakban lehetett menni a hittanra:-D hétvégén meg misére. A versenysport- mert akkoriban is úgy lehetett lógni, ha sportegyesületi igazolt volt az ember-nem mentesített csak a fele hittan alól..höhö...
Aztán jött a minden második szombat (míg a szülők kommunista szombaton robotoltak) már 'kivoltam mint a tök, mert a vasárnapi mise miatt egy pihenőnap sem volt.(ugye most senki nem fogja azt mondani, hogy Kádár korában nem lehetett bármikor bármihez imádkozni?))
Van egy 'nagy' gyerekem és reménykedtem hogy neki talán jobb lesz... Hááá' nem ... remélem el is takarodik ebből a trágyafészekből,mert már elegem van, hogy huszonéves létére egyetemekkel a háta mögött nem tud annyit keresni, hogy a havi rezsijét kifizesse egyedül. De most van baj, mert van egy pici gyerekem is.... nincs bölcsőde, nincs óvoda. Az iskola meg egy zárt gettó lesz megint???? félelemben tartással, és heti 5 templommal? Fenyegetéssel, és megfélemlítéssel? bakker.. vissza a poroszokhoz? vagy mi van itten Rózsika néni eszemaszivitnekije...

IrishOak 2011.09.05. 23:13:52

Bocsánat, hogy hosszú voltam, csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy..... ez már volt.... ennek a rendszernek kb 1987-89-ben vége lett,mert már akkor is befuccsolt.
Na mondjuk az imádkozós részre volt még próbálkozás az MDF idejében, de aztán 'hálisten alább hagytak a terrorral.

Tessék újat kitalálni, esetleg a világ dolgait figyelni, és nem a múlt század kidobott szarait elővenni a porcelánnippek közül. De mit várunk egy kommunista szombatokban szocializálódott nagyitól... aki lehet, hogy az angolkisasszonyoknál imádkozott is - de mára azt gondolja: dögöljön meg minden kis fattyú, nekik se legyen jobb mint nekem...

Bee-zony 2011.09.05. 23:15:34

„…ez a mostani fiatalság 60%-ban életképtelen nulla,”

„Ez az egész napos iskola egy nagy faszság. Alsó tagozatban még elfogadható, főleg, ha az iskola tudja biztosítani a különböző szakköröket, és nem csak egy délutáni gyerektárolóként működik.”

Pontosan, többségében gyerektárolóként működik, és zombigyárként, ahol a gyerekek kockásra ülik a seggüket az iskolában a semmiért, és így az életképtelenségi arány még sokkal jobban meg fogja közelíteni a 100%-ot, melynek következtében a szaporodás hiánya és kihalás is arányosan nagyobb lesz. Az életképesek (és akiknak van olyan szerencséje, hogy ilyenek a szüleik) nem járnak napközibe, hanem 1.) különórákra és tényleges sportolásra járnak; 2. önállóak, és előbb-utóbb megszöknek a napköziből, és ha még önállóbbak és életképesebbek, akkor az országból is; 3. a dzsipszik nem csak a napköziből, hanem az iskolából is megszöknek…
Az önállóak járnak jól, és a törvénytisztelő (a szarházi alakok törvényeit tisztelő) birkák fognak majd valamikor rájönni, hogy így még sokkal jobban a kihalás útjára lettek terelve, törvényileg.
Ez az iskola(rendszer) nem az életre tanít, hanem elpazarolja az életidőt, és elcseszi az életet.
De van, akinek pont ez a célja.
Nem tudom, sikerült-e már megelőzni Észak-Koreát, vagy még mindig ők vannak elől…
Van-e még olyan ország, ahol kötelező egész nap az iskolaépületben raboskodni? És ahol minden további nélkül kitehetnék az épületekre a táblát, hogy fiatalkorúak börtöne, esténkénti hazajárással, heti két szabadnappal, és nyári szünettel.
És persze megint elfelejtették (szándékosan) megkérdezni a gyerekeket, hogy szerintük saját maguknak mi, és hogyan lenne jó. És a szarházi felnőttek tönkreteszik a gyerekek életét is.
Magyarországon időben visszamenőleg normálisnak mondható oktatás Horthy idejében volt. Az egész kontraszelektált büdöskomcsi és büdösfidesz ideje a pusztulás és a pusztítás – persze nem csak az oktatás terén, hanem ám blokk –, ahol a tehetségeseket kiemelik, hogy vagy segédmunkás lesz belőled, vagy disszidens, mert aki gondolkodó és tehetséges, az ennek a rendszernek nem a barátja.
Ma hallottam, hogy egy felmérés szerint Európában minden harmadik embernek valami pszichés baja van. Le is van írva:
Az európaiak 38 százalékának van mentális vagy idegrendszeri problémája
index.hu/tudomany/2011/09/05/az_europaiak_38_szazalekanak_van_mentalis_vagy_idegrendszeri_problemaja/
Magyarországnál maradva, van a degenerált szülő szériában, és van az ordító, visító, őrjöngő, „mint akit élve nyúznak” óvodás, szériában. Aki azt hiszi, hogy ez a világ más tájain is így megy, az nézzen körül alaposan a világ más tájain, és azt fogja látni, hogy ez máshol nem így megy, nyugodtak a szülők és a gyerekek, és nincs se rángatás, se ordítás.
Az egész Nyugat rothad, mint egy fertőzött gyümölcs; a Távol-Kelet sokkal ellenállóbb, amit az is mutat, hogy ott nincsenek vezető pozíciókban a fő rothasztók, a zsidók, se a díszgój csicskásaik, a zsidó tanácsadók által kiképezve és irányítva.
Vajon ki mondta ezt? „Ne figyeljenek arra, amit a megválasztásomért mondok.” Csak nem az Orbán? De. Ezt kellett volna a széles nyilvánosság előtt választási beszédként elmondani… „Sohasem” hazudik, csak nem fejti ki az igazság minden részletét Gyurbán…
kuruc.info/r/6/84549/
Az ál-ellenzéki váltóga(rá)zdálkodást bőven elegen leírták már 2010 előtt is. A többség pedig akkor tekinthető szellemileg érettnek, ha az MSZP-Fidesz és klónjai támogatottsága 5% alá csökken.
Ezt helyben kivárni, ahhoz nagyon sok ráérő idő, és hosszú élet kell… úgyhogy nem ez az optimális.

„Egyébként mi a pedagógiai célja ennek az egésznek? Mert, hogy mi az iskola feladata, azt leírták, de, hogy miért kell bent lenni délután 5 - ig, azt nem.”
A cél a magyarok teljes kiirtása, de ha ezt leírnák, ahhoz képest az öszödi böszmeség csak pillefing lenne. Nem fogják leírni a tényleges célt, úgyhogy javaslom az egyéni gondolkodást.
1. gyakorlat: mi a célja a marhák vágóhídra terelésének?
2. gyakorlat: miért nem mondják meg nekik?
3. gyakorlat: mekkora a különbség a négylábú patás, és a kétlábú laposkörmű között?
... and so on.

lyken 2011.09.06. 08:40:38

@bundi124: "a tanulmányi eredmény alapján be lehetne vezetni egyfajta Önrészt, amiből a tanárokat lehetne motiválni. Ebben az esetben nem szabad, hogy az a rendszer elkurvuljon olyan szociális irányba, ami most a felsőoktatásba van."
Egyik legjobb gondolat amit az utóbbi 10 évben oktatás kapcsán hallottam.

butalo01 2011.09.06. 09:58:54

Megosztanék veletek a napköziről egy tegnapi példát.
Alsó tagozat: a c osztályos napköziseket az a osztályosokhoz csapják. (miért, nem tudom). A c osztályosok nem kapnak uzsonnát mert a napközis tanár bácsinak senki sem adott listát arról, hogy kinek jár uzsonna. Az uzsonna előre kifizetve.
Ez így emberi, pedagógiai szempontból példamutató, sőt kötelezni kell minden gyermeket napközibe járni...

Horizont 2011.09.06. 22:30:48

Már tegnap írtam arról, hogy a katolikus egyháznak átadott iskolákban miket követelnek! Itt.@Horizont: Ma hallottam, hogy az egyháznak átpasszolt zeneiskola igazgatóját elbocsájtották (aki klarinét tanár is) mert nincs MEGKERESZTELVE!! Az egyházi általános iskolában pedig a szülők kaptak ilyen misekönyvet vagy misefüzetet amiben igazolniuk kell, hogy voltak misén. A szülők!
A szép új világ itt van már a spejzban! Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

lyken 2011.09.07. 07:08:15

@Horizont: A katolikusok iskolákat kaptak és ki lettek nevezve kápónak. Éljen a ignore_what_i_say Viktor értékrendje. Lehet, hogy itt is az történt mint az azonnali nagyarányú adócsökkentésnél, dehát ugye ne figyeljünk arra amit mondtak a kampányban.

elektromotor 2011.09.07. 07:48:09

@lyken: Az előbb Meseházi osztotta az észt az M1-en, hogy mit hogyan kellene csinálni a fidesznek!? Csak azt nem értem, volt nekik 40+12 évük!! Mi a qrva édesanyjuk csipáját csináltak?! Mindent tönkre tettek, eladósítottak, széjjelloptak.Most okosodtak meg?! Most tudják, mit kell csinálni a másiknak?! Rohadjon meg az írmagjuk is! A pofabőrük csizmatalp szerűnél is vastagabb.

lyken 2011.09.07. 08:50:58

@elektromotor: Ellenzékben mindenki csak az észt osztja. Nézd meg, hogy a Fidesz ellenzékben benyujtott ha jól emlékszem, 720 tv javaslatot és módosítót. Majd mikor megválasztották őket akkor ezek bekerültek a fiókba és meglépték ezek közül azt a 6-8 darabot amiket komolyan gondoltak az arculati jellege miatt. A szocik 2002-ben ugyanezt csinálták. Mind ugyanezt csinálja. Ellenzékben jár a szája, nyomja az ötleteket. Éppcsak számolni nem tudnak. Ennek következtében bármelyik kerül hatalomra, megy a helyben toporgás, mennek a látszatintézkedések. Közben az alkalmatlan pártemberek szervezetten vagy szervezetlenül elkezdik szépen sütögetni a saját gesztenyéjüket. Aztán ha már van és jut, akkor a család meg az ismeretségi kör is hagy részesüljön belőle.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.09.07. 08:54:41

@lyken: nincs itt semmiféle ellenzék.
két szerep van amit felváltva játszik ugyanaz a a banda két részre osztva. Ugyanazt csinálja, ugyanabból a megfontolásból, ugyanúgy, mindkét csoport, csak az elnevezésük más.

lyken 2011.09.07. 14:14:40

@Conv: Ez értelmezés kérdése. Az én értelmezésemben a magyar ellenzék az a csoport, aki éppen nem fér közvetlenül a húsosfazék mellé, ezért csak mérsékelten tud lopni.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.09.07. 14:35:53

@lyken:
erről beszélek én is. csak ennyiben különböznek.

KissámIi 2011.09.08. 11:14:55

Lehet, hogy túl sok összeesküvés elméletet olvastam, de én ebben az egész napos suliban latom a jövő generáció agymosottá válását..biztos beléjük alfázzák, hogy innentől minden fasza nálunk, bólogassatok..

elektromotor 2011.09.08. 16:33:17

@KissámIi: A "kátrányos helyzetűeknek egyenesen kötelezővé tenném! Katonaiskolai szigorral embert lehetne nevelni belőlük esetleg! Nem látná otthon a mocskot! Esetleg kevesebbet .

guma 2011.09.08. 22:11:35

hvg.hu/itthon/20110908_felsooktatasi_torveny_koncepcioja

"Nemzeti középosztályt" gyúr a kormány, munkanélküliség lesz az ára

Növekvő munkanélküliséget, a fiatalok további elvándorlását és súlyosbodó szakemberhiányt jósol Réthelyi Miklós nemzetierőforrás-miniszter a hvg.hu birtokába került felsőoktatási törvénytervezet legfrissebb koncepciójában arra az esetre, ha mindaz megvalósul, amit egyébként a saját tárcája akar. De cserébe legalább a "nemzeti középosztály színre lép" – állítja a miniszter.

IrishOak 2011.09.10. 20:06:06

@Horizont: No fentebb pont ezt írtam.. ez már volt... Emléxem, hogy izgult a kispap, hogy meglegyen a kellő pecsétem, hogy bérmálkozhassak... mert a 'rohadt" versenysport miatt hiányoztam pár vasárnapi miséről:-DD
@laspalmas:
... De tényleg bakker 1970-ben vagyok, vagy hol??? az anyámban biztos nem...

lyken 2011.09.10. 20:33:46

@laspalmas: Ja, a mézesmadzagszöveg tök szép, csak közben folyik az inkvizició. Szóval semmi különös, a katkók megint adják önmagukat.

Vidéki 2011.09.11. 08:29:25

Egyik ember annyi, mint a másik,
Bár a bőre barna vagy fehér.

A szabályok minden gyerekre vonatkozni fognak.

Kötelező óvoda 5 éves kor helyett már 3-tól, és egész napos iskola.
„Örültök, vagy mégse ilyen lovat akartatok?” kérdezi a szerző.

Petőfi a maga korában Pató Pálban személyesítette meg azt a fajta magyar nemest, aki minden változást eleve elutasított és jellemző mondása volt: „Ej ráérünk arra még!”

Napjaink közvélemény formáló értelmiségének jelentős része is valami hasonló életérzést örökölt Pató Pálhoz hasonló nemes őseitől.

Ők a változással kapcsolatban indíttatást éreznek arra, hogy bebizonyítsák mindenről, hogy mit, miért nem lehet megvalósítani, valamint, hogy a tenni akarók által javasolt megoldások eleve hülyeségek, és akik tenni akarnak valamit, azok hozzájuk képest született hülyék.

Ayuamarca 2011.09.11. 12:28:48

Ezt is megéltem. Egy elvakult jobb oldali szavazó a Drága földet idézi, a kommunisták kvázi himnuszát... ha jól emlékszem talán egy időben még a Szovjetunió himnusza is volt. Grat, igazi fideszes vagy!

Horizont 2011.09.11. 14:15:16

@Ayuamarca: :DDDDDD
Nem lenne rossz ha így lenne:D Ettől csak távolodunk!
"Egyik ember annyi, mint a másik,
Bár a bőre barna, vagy fehér,
Egyetért, mert egyenlő az ember:
Mennyi munkát végez annyit ér."
Nekem @Vidéki: egy másik mozgalmi nótát juttatott eszembe:
"A fény a Napból jön, s a Földnek kincset ér.
A néger barna tőle, más pedig fehér.
De lenn a forró égöv alján és az Elba partján
egy a színe, csak piros a vér. "
Milyen lelkesen énekeltük anno....mi barmok gyerekként el is hittük:(

elektromotor 2011.09.11. 18:00:05

"Egyetért, mert egyenlő az ember:
Mennyi munkát végez annyit ér."
Az egyik 20 ft-ot, azt is segíjjkéből! A másik az alkotó értékteremtő munkájával előállít napi 70-100 000 Ft-ot! Na melyik az értékesebb!

süti beállítások módosítása