Skip to content


       Szűrés lista

Más farkával a csalánt

Az immár egy éve elfogadott, át nem gondolt, ki nem számolt "egykulcsos adó" elkúrása tegnap újabb szintre lépett az elfogadott 2012-es adótörvényekkel.

Nem lett volna jobb tavaly januárban, amikor kiderült, hogy elbaszták, javítani és elnézést kérni?
Vagy csak javítani, felőlem Szijjártó mondhatta volna, hogy az "elmúltnyolcévahibás" ...

Mivel jövőre megszűnik az adójóváírás, így a br. 250 ezer alatti keresők nettó jövedelme jelentősen csökkenni fog. De Orbán "még soha nem hazudtam" Viktor többször is szúrósan nézve a kamerába azt nyilatkozta, hogy senkinek sem csökkenhet a fizetése, kemény fejtörést okozva ezzel Matolcsyéknak. Hogyan ne csökkenjen a Zemberek fizetése?

Hosszú vajúdások után tegnap megszületett a Rogán "Bérmonitoring Bizottság" Antal és Matolcsy "egykulcsos" Gyuri szerelemfattya: a kompenzáció.

Értelmet ne keressen benne senki, nyilván a "csökkentsük a vállalkozások terheit" és a "csökkentsük a vállalkozások adminisztrációját" kampány részese ez a törvény.

Sajnálom, hogy Orbán Viktor nem beszélt arról a londoni közgázos hallgatóknak és tanáraiknak, hogy Magyarországon még a magánszektorban is a kormány dönti el, hogy kinek mennyivel emelkedjen a bére, csak amiatt, hogy szinten maradjon a nettó bér. "Szinten tartó béremelés", megint feltaláltuk a spanyolviaszt! Ilyet még úgysem hallottak a Temze partján, ebben biztos vagyok.

Először is a a 27 százalékos tb-járulékot szociális hozzájárulási adóvá nevezték át. Mivel ez már nem járulék, hanem adó, így ebből már adható kedvezmény a munkaadónak.

A kedvezményt havonta lehet megállapítani, mértéke 2012-ben vagy a bruttó bér 21,5 százaléka, de legfeljebb 16 125 forint, vagy a 16 125 forintnak a 75 ezer forint feletti bruttó bér 14 százalékát meghaladó része lehet. Ez azt jelenti, hogy bruttó 190 ezer forint bér felett már nem jár kompenzáció.

Viszont.

"Csak akkor kaphatja a fenti kedvezményt a cég, ha minden olyan munkavállalója bérét megemeli, akik havi bruttó 300 ezer forint alatt keresnek, és az emelés révén nettó bérük nem csökken. Vagyis az állam csak a havi 190 ezer forint vagy az alatti bruttó bért keresők után adna kedvezményt, de a cégektől elvárja a 190 és 300 ezer forint közötti keresetűeknél is a bérfejlesztést. Amelyik cég nem teljesíti a nettó bér szinten tartásához szükséges minimális bruttókereset-emelést, azt két évre kizárhatják a közbeszerzésekből, és nem kaphat állami támogatást." - írja az Origo.
 
Remélem érthető :-)

Vagyis a kedves magánvállalat adja meg először a központilag előírt béremelést, ami most úgy néz ki, hogy 5% lesz. Majd kompenzálja még béremeléssel a kieső adójóváírást is mindenkinek, és senkinek sem csökkenhet a fizetése bruttó 300 ezer alatt. Cserébe kevesebb szociális hozzájárulási adót kell fizetnie a bruttó 190 ezer forint alatt kereső dolgozói után, de a kedvezmény összege szintén a bruttó bértől függ. Sőt, a 12 600 forintos adójóváírás a munkaadónak majdnem 20 ezer forintjába kerül.
Mindezt a kedves cég számolja ki, vallja be, és természetesen teremtse elő a bevételt a béremelésre, ami nem lehet gond, hiszen zakatol-pörög a GDP, a másik oldalon meg ellenőrizzék le, hogy jól számolta ki a cég a kedvezményt, majd még azt is ellenőrizzék le, hogy valóban senkinek sem csökkent a fizetése bruttó 300 ezer alatt.

Egyszerű és nagyszerű, bürokráciamentes és vállalkozásbarát törvénynek tűnik, na Jakab Andor, nem jött meg a kedved munkát adni 10 embernek?

Friss: Az Inforádiónak nyilatkozott az NGM.
A versenyszféra kompenzációja 84 milliárd, az állami szféra kompenzációja 64 milliárd, csakhogy az adójóváírás összege 240 milliárd, így 70 milliárdot a cégek adnak bele.

Címkék: gazdaság válság adó

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr783384161

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kompenzálás körbe-körbe 2011.11.16. 00:06:54

Szóval a kormány megemeli az adókat, utána rákényszeríti a cégeket, hogy béremeléssel ellensúlyozzák az adóemelés hatását, majd a béremelés költségeit kifizeti a cégeknek... Zseniális. Csak én érzem ezt egy kicsit körkörösnek?

Trackback: Adóváltozás 2012: januártól terményben és szervekkel is lehet majd adózni 2011.11.15. 18:57:48

Az éjszakába nyúló parlamenti vita legfontosabb eredménye, hogy 2012. január 1-től nem kizárólag Forintban, de terményben is lehet majd adózni. Mivel az ország lakosságának jelentős része vélhetően nem tud majd élni ezzel a lehetőséggel, számukra a köz...

Trackback: Nagy Feró leevázta az X-faktort? 2011.11.15. 18:13:58

A sóbiznisz nem kislányoknak való. Nem csoda, hogy a közelebbi napokban két alaposan rendkívül méretes ősbunkónak is betett magasság; bár igaz, alapvetően másképp vezették le a feszültséget....

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.11.15. 17:51:33

Ezzel az Europass dokumentummal hol és milyen állást pályázhatna meg egy 49 éves férfi? Mihez ért a miniszterelnök a huszonnégy évvel ezelőtt szerzett diplomájával? Úgy értem, szép dolog az, ha valaki szervezeteket, kiadókat, szerkesztőségeket alapít...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2011.11.15. 17:49:56

Nemzetgazdasági miniszterünknek soha nem volt versenyszférás állása, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, tanácsadói és bizot...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ironfist 2011.11.16. 00:20:06

@Enrico72:
""Nyilvánvalóan nem ő ment oda és beszélte rá az embereket az öngyilkosságra, de az is köztudott, hogy ő hajszolta öngyilkosságba őket azzal, hogy nem fizette ki őket és semmijük nem maradt. Hiába csűrjük-csavarjuk a szavakat a tény, tény marad.""

Te hülye vagy.

1.-Az, hogy valami szerinted "köztudott" az nem, ismétlem NEM egyenlő azzal, hogy tény.
2.-Más "érved" is van egyébként, vagy csak az, hogy "libás" meg, hogy "őmiatta lettek öngyilkosok". Mert ez kábé azon a szinten van, hogy "2006 október szemkilövős ávósok", meg, hogy "gyurcsányahibáselmúltnyolcév".
3.-Deriváld már le azt a kapcsolatot, amit egy koldusbotra jutott öngyilkos, és a "miniszterelnök, aki épp hozzná helyre az országot" közt látsz! Tételesen! Hogy jutunk el Bajnai Gordontól addig az emberig, aki megölte magát, mert szegény lett? Lépésről lépésre, avagy ahogy felétek dívik a kifejezés: kockáról kockára. Hajrá, lehet válaszolni!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.16. 01:01:13

Pedig az állam megtehetné,

Azaz meg tudná tenni, hogy rendeletekkel (illetve néhány kihagyásával) szabályozza, emelje a magánszektorban lévő béreket, javítsa a foglalkoztatottságot és ez által javítsa a közhangulatot.

Nem lett volna szabad bevezetnie az egykulcsos szja-t. Fokozatosan kellett volna csökkenteni az adónemek számát, vagyis egyszerűbbé tenni a bevallásokat.
Nem lett volna szabad hagyni, hogy az új adókulcsok miatt bárkinek a nettó bére csökkenjen. Ott, ahol az adókulcsok alacsonyak, eddig mindig emelkedett a befizetői kedv és az összeg is.
Csökkenteni kellett volna a munkabérre eső terheket. Ez kötelező, ne csak az összeszerelő multi járjon jól a neki járó állami szubvenciók miatt.
Meg kell tartania az EVA-t jövőre is és nem szabad emelni az adókulcsot.
Nem lett volna szabad bevezetnie NETA-t (népegészségügyi termékadó).
Nem lett volna szabad megemelnie az üzemanyagok jövedéki-adó tartalmát.
Nem lett volna szabad bankadót kivetnie. Minden szolgáltatószektorra kivetett adót a fogyasztó fizet meg.

Magyarul: ha már forintot gyengít, és belső fogyasztás kíván generálni, akkor több pénzt kellene hagyni az emberek zsebében, hogy fogyasszanak. Több pénzt kellene hagyni a vállalatok zsebében (hogy a növekvő fogyasztás miatti többletbevételükből tudjanak adni egy részt a munkavállalónak bérfejelsztés címén, vagy csak azért, hogy meg tudjanak tartani minden korábbi alkalmazottat.

Nemes gondolat, hogy a munka nemesít (közmunkaprogram), de abból a "bérből" nem lesz fogyasztás, ezért alapvető fontosságú lenne a kis- és középvállalkozói réteg erősítése (és nemcsak a holdudvaré), amelyik munkát tud adni az adófizetőknek. Pompás dolog, hogy az összeszerelő multik adják a GDP nagy részét, viszont a mikro-, kis- és közepes vállalkozások adják (adnák) a foglalkoztatottak zömét.

És a legfontosabb: OLCSÓBB állam, üvegzseb, korrupció elleni harc, és a nyugdíjrendszer átgondolt reformja, ami égető probléma.

Egyszerűen annyi történik csupán, hogy a kormány ezt valamiért nem látja, vagy nem akarja látni. Vagy külföldi pénzügyi körök diktálnak (számtalan konteo van erről), vagy pedig Viktoréknak egy egészen elfuserált, feudális államberendezkedés lebeg a szemeik előtt - amin könnyű uralkodni. Vagy mindkettő.

Szolgák vagyunk a saját országunkban, mi nem haldoklunk, mi így élünk. Pedig lehetne máshogy is.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.11.16. 01:10:42

@Hegseztő: baszod én kapok blokkot a hiperben, kapok blokkot a kisboltban, kapok áfás számlát a benzinkúton, kapok áfás számlát a szálláshelyen, kapok blokkot az étteremben, áfával terhelt minden számlám, befizetek minden adót, takarodj már a gecibe.

komplikato 2011.11.16. 01:17:46

@SvenH.: "kiemelnem a roki nyugdijas reteget akik miutan okosba leszazalekoltak mentek sipakolni a reumatologusoknak egy kis termalvizert...
oszt megrohantak a szecskat dagit es gellertet mert INGYEN JART AZ IS!!!"

Ezt hol álmodta jópolgár? Beutalóval 1500 a jegy, anélkül 8000 vagy több. És azért, hogy az aljas munkásemberek, panelprolik, és rokkantak ne rondítsák a helyet a 8000 rugóval bemenő vendégek előtt, hoztak egy szabályt, hogy hétvégén nem, hétköznap csak késő délután lehet bemenniük. Volt beutalom a hátam miatt, nem vagyok rokkant ... még, és gyakorlatilag kiderült, hogy sohanapján kiskedden mehetek be beutalóval. DE AKKOR SEM INGYEN!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.16. 01:19:31

@Hegseztő:

A számlaadási morállal kapcsolatban: jó a kommented, sok igazságod van, és jó dolgot feszegetsz, mert óriási probléma ez. Sokat kellene javulni ezeken a területen (számlaadás, számlakérés, nem okosba-intézés).

A pénztárgép-Sharp szalagos számológép kombóval én is találkoztam már, de olyannal is, akinek semmilye sem volt, csak egyszerűen árulta prortékáját. Ez egy Normafánál lévő, mezei, mobil kürtőskalácsos volt. Figyeltem a népet, sokan vettek tőle, senki sem kérte el a blokkot, és az arcokból ítélve nem is hiényolta azt.
A legszebb az, amikor a NAV egyik területi kirendeltségén működő büfében SEM kapsz blokkot.

SvenH. (törölt) 2011.11.16. 01:35:18

@Kompli: multidot nem irtam ki rendesen?
ez igy ment 20 evvel ezelott, sajnalhatod hogy nem akkor eltel, az elelmeseknek akkor aranyeletuk volt

Hegseztő Hegesztő 2011.11.16. 02:07:12

@Kusics Iván: Na látod Kiscserkész! Az általad felsorolt kevés számú nagyok befizetéséből építik a kocsid alá az utat, meg fizetik ki a tanáraidat, de sok kis nem számla-adóból meg megjavíthatnák az országutakat (pl) Vagy tán Németországban élsz?
Azért majd küld el a számlaadó fogorvosod nevét és címét., légysz.... Meg a fodrászod címe is érdekel, aki mindíg számlázik...

Hegseztő Hegesztő 2011.11.16. 02:36:39

@Zébácsi:
persze, persze nem volt szép a banki adó, de a muszáj nagy úr . Pénzt pedig onnan lehet elvenni, ahol van, ha egyszer nagyon kell. A közmunka nem fizet valami fényesen, de még mindég jobb, hogy van némi kereset, mint attól egyébként sokkal kevesebb segély...Ugyanakkor van mit elvégezni . Munka és apénz az utcán hever, mondja a közmondás...Ebben az országban bármit elvégez a közmunkás , vagy bárki , ártani nem fog vele, mert itt szinte minden lerobbant állapotban van.
Én úgy tudom, kb 2000 milliárd be nem fizettett adó és illetékelmaradás van. Ez pedig elég nagy pénz, amiért már érdemes felkelni. Kb 1000km autópálya ára, átlagterepen...
Sajnos bármilyen irányba indulunk is el, mindég az jön ki, a bevétel nem fedezi a kiadást. Mit lehet tenni, hát persze lehet hitelt felvenni. Ennek lett az eredménye a 85% -os eladosodás. A sok minusból adódott össze. Egyszerűen elfolyt a pénz. Én nem mondom, hogy ellopták. Ennyi pénzt egyébként sem lehet ellopni. Ennek az állítása merő demagógia lenn. De szép lassan elfolyatni apénzeket, igen is lehet. Sőt, nem kicsit nagyon! Úgy jártunk mint egy rendes emeber, aki folyamatosan kölcsönkéreget..mert...... most még az egyszer adjál....meglátod visszaadom...

2llkedő 2011.11.16. 06:08:21

@Hegseztő:
"persze, persze nem volt szép a banki adó, de a muszáj nagy úr . Pénzt pedig onnan lehet elvenni, ahol van, ha egyszer nagyon kell."

Etióp kisgyerek kifogja az aranyhalat. Az aranyhal megszólal: - Van három... - Nyam-nyam-nyam-nyam...

Az éhség is nagy úr! Csak ha az etióp kisgyerek is gondolkodna, akkor a három kívánságból sokkal jobban lakhatna.

"Én úgy tudom, kb 2000 milliárd be nem fizettett adó és illetékelmaradás van. Ez pedig elég nagy pénz, amiért már érdemes felkelni. Kb 1000km autópálya ára, átlagterepen..."

Jó lesz az 700 km autópályának is. Nézd meg a makói havasokban mennyiért építjük az M43-ast.

"Ennek lett az eredménye a 85% -os eladosodás."

Nem ennek az eredménye (ill. csak részben). Volt egy világgazdasági válság, amikor is a gídípí ugrásszerúen lecsökkent, a deviza árfolyam pedig megnőtt. Ebből adódóan a nevező csökkent, a számláló nőtt, így nétt a százalékos érték. Ugyanúgy, ahogy most mondják, milyen hatalmasat csökkentettek az adósságon. A tény az, hogy devizában lehet, hogy csökkent, de forintban a manyup pénzek lenyúlása mellett is nőtt éppen a devizaárfolyam drágulása miatt. Ez az általad nevezett elfolyatott pénz.

2llkedő 2011.11.16. 06:15:36

@Hegseztő: "de sok kis nem számla-adóból meg megjavíthatnák az országutakat"

Ha a sok kis nem szálaadó mindig adna szálát, meglepődnél, hogy mi mennyibe is kerül valójában. Mert akkor kénytelenek lennének árat emelni.

Lencsés lstván 2011.11.16. 06:36:32

@Zébácsi: Nyugi, van olyan étterem, amely egy APEH épület földszintjén működik és ott sem láttam még blokkot.

Lencsés lstván 2011.11.16. 06:39:07

@Enrico72: "Nyilvánvalóan nem ő ment oda és beszélte rá az embereket az öngyilkosságra, de az is köztudott, hogy ő hajszolta öngyilkosságba őket azzal, hogy nem fizette ki őket és semmijük nem maradt. Hiába csűrjük-csavarjuk a szavakat a tény, tény marad. "
- Te nagyon hülye! A Wallis már csak akkor vette át a Hajdú-Bét-et, amikor már anyagi bajban volt. Gyakorlatilag már csak felszámolt. Az adósság felhalmozásához Bajnainak nem volt köze.

Lencsés lstván 2011.11.16. 06:40:47

@Frank99: "Megkötött szerződést nem akarnak kifizetni egy vállalkozómnak, mert azóta Pesten döntik el, mit lehet kifizetni??? Valszín kifizetik, csak kéősbb, de ő addig miből fizet? Lejárt számla, lejárt fiz. határidő..." - Idén már nem is fizetnek semmit, ezt most megmondom neked, hogy a költségvetés hiánya ne szálljon el. Majd januárban.

McDobbent 2011.11.16. 06:44:07

Nekem minden tetszik, kulonosen a 16% ado. Koszonom.

Lencsés lstván 2011.11.16. 06:49:04

@Enrico72: "Mert nem 1,4% a növekedés?" - Te agyatlan narancs! A gyenge forint miatt a multik most szállítanak kifelé és számolnak el az anyavállalattal euróban, mert most azt átváltva könnyedén kifizetik forintban a magyar beszállítókat. Ez áll a GDP növekedés mögött. A hullámvasút gazdaság politika miatt, ha majd jön az IMF hitel és a forint kicsit erősödik, akkor leállnak a kiszállításokkal, egyből a GDP csökkenni fog, forint megint gyengül, gyorsan kiszállítás.
Erre a hullámvasútra tudod ki baszik rá? A magyar KKV szektor, a multi meg nyer rajta, sokat, nagyon sokat. Ennyit az imádottjaid gazdasági hozzáértéséről. Ja és amikor a forint erős, akkor még jön még egy trükk, akkor viszik ki a nyereséget. Ez meg a nemzetgazdaságnak basz be.
De sebaj, tapsolj csak az "unortodox" gazdaság politikának!
Egy valuta hullámzása ezért bassza szét az adott ország gazdaságát és az IMF-et pont azért hozták létre, hogy a segítségével megakadályozzák az ilyen árfolyam hullámvasutakat, te idióta!

2llkedő 2011.11.16. 06:49:29

@McDobbent:
Minten natyon szép, minten natyon jó, mintennel mek fagyok elégedve!

Roy 2011.11.16. 07:19:11

@bucbuc: Mi volt meg? Az a 6% az egyhavi nyugdíjra vonatkozott. Így nem volt visszamenőleges. Az akkor lett volna, ha januártól lett volna.

VT Man 2011.11.16. 07:21:10

@Hegseztő:
"A sok EVA-s is befizeti a kötelező részt, de mivel nem kell számla neki, így a költségszámláit odaadja a KFT-s haverjának, aki visszaadja neki az AFAT, vagy annak egy részét."

Ezt a ragalmazast kikerem magamnak, mint EVAs! En nem is szoktam szamlat kerni a koltsegekrol, eleg a nyugta, es maganzsebbol fizetem, EVAzott penzbol. Tul kenyelmetlen lenne minden apro szarrol szamlat kerni, meg X meg Y helyre vinni, szamolgatni, stb.

nu pagagyí 2011.11.16. 07:45:43

A cikkhez:
Az állami szféra bérkompenzációját is a (magán)cégek dobják össze, nem csak a sajátjukat.

Bruhahahahihihi 2011.11.16. 08:23:19

a régi felhívás aktuális lett: FEGYVERBE!!!!

csoko20 2011.11.16. 08:26:18

@Hegseztő: "A sok EVA-s is befizeti a kötelező részt, de mivel nem kell számla neki, így a költségszámláit odaadja a KFT-s haverjának, aki visszaadja neki az AFAT, vagy annak egy részét. Osztoznak...."

Az EVA-zók többsége nem csak azért választotta az EVA-t, mert kevesebb adminisztrációval jár, vagy mert nem kell számlákat gyűjteni. A legtöbb ilyen cég, vállalkozó profiljából adódóan minimális költséggel dolgozik. Egy könyvelőiroda, ügyvédi iroda, orvos max. pár karton A/4-es papírt, irodaszert tudna indokolhatóan elszámolni. Egy apeh ellenőrzésen azért szemet szúrna, hogy mi ez a 3 raklap pékáru, autóalkatrész stb. Aki meg bevállalja a stiklit, az EVA nélkül is bevállalja.

Komolyan gondolod, hogy egy evás, amikor vásárol valamit, akkor előveszi a noteszt, hogy melyik ismerőse, melyik cégére kérje a számlát?

Vidéki 2011.11.16. 08:27:27

@STX Joe:
A földön járva, nagy bevásárlóközpontokban megfordulva, szememet nem behunyva észleltem, hogy vannak akik bevásárlókocsikat hatalmasan megrakva a pénztárnál ÁFÁ-s számlát kértek.

Mi lehet ebben a ráció?

Milyen hátsó gondolat motiválhatja ilyenkor az ÁFÁ-s számla kérést?

Csak nem a szépen hangzó adóoptimalizálás?

Lehetséges-e, hogy nem minden EVÁ-s olyan talpig becsületes ember, mint te, aki szívesen kiveszed a részedet a közteherviselésből?

Vidéki 2011.11.16. 08:31:48

@csoko20:

Nem kell sok ismerős, elegendő egy kebelbarát.

nanehogymár 2011.11.16. 08:33:14

Sok a munka – ezzel indokolja Lázár János az országgyűlési frakciók működési kiadásainak, pontosabban támogatásának emelését. Az emelés elmaradása az alkotmányos rendet veszélyeztetné a Fidesz frakcióvezetője szerint.

:D

tistedur 2011.11.16. 08:34:57

@Vidéki: és honnan tudod, hogy a számlakérők evások?

VT Man 2011.11.16. 08:41:01

Alapvetően nem rossz a poszt, de azért:

"Mindezt a kedves cég számolja ki, vallja be, és természetesen teremtse elő a bevételt a béremelésre, ami nem lehet gond, hiszen zakatol-pörög a GDP"

Ne felejtsük el, hogy az infláció lényege, hogy a kenyér egyik évben 100 Forint, a következőben 105 Forint. Miért? Mert volt 5% infláció, ami mindennek megdobta az árát.

Tehát, a pék miből fizessen 5% béremelést? Hát abból, hogy most már 105 Forintért fogja adni a kenyeret.

zrobasé 2011.11.16. 08:43:13

@Vidéki:
a logikád érdekes...szerinted aki áfás számlát kér, az adóoptimalizáló, ill. a terminusodban adócsaló...szóval a hatályos magyar jogszabályok betartása, számlakérés, költségelszámolás az a te értelmezésedben csalás...gratulálok...szóval te azt mondod, hogy nem kell betartani a szabályokat, irány az anarchia, ennek örülnél, ez tenne boldoggá...bravó...majd ha visszaszavazod a kedvenc gyurcsányodat, talán akkor jön el neked a kánaán...

nanehogymár 2011.11.16. 08:46:47

@STX Joe:
te tényleg ennyire buta vagy? :(

Borenbukk 2011.11.16. 09:02:31

@Meleardil Eressea Iluvadan: A nemet csoda ezen formajaban nem letezett. A gazdasagi fellendules iszonyatos allami eladosodasbol(meg nemi zabralasbol) volt, ami a haboru nelkul szepen maga ala temette volna Nemetorszagot. Ugyhogy ha mi megprobalnank, akkor nem a gonosz USA/Izrael gazdasagi-hatalmi tengely szurna ki velunk, hanem a gazdasagi torvenyszerusegek, es az az aprosag, hogy semmi eselyunk nincs haborut nyerni senki ellen a kornyeken.

csoko20 2011.11.16. 09:10:59

@Vidéki: Mondjuk egy mérnök milyen számlát kérjen, hogy a "kebelbarátjának" is jó legyen? Vonalzóról, szögmérőről, évente egy laptopról? Mert másra felesleges pénzt adnia, csak hogy a "kebelbarát" áfát spóroljon.

Nem mellesleg a kebelbarátnak van szája, önerőből is tud kérni, nem jkell mellé evás jeltolmács.

Kivlov 2011.11.16. 09:12:20

A probléma ott van, barátom, hogy az átlagbér 200-220 bruttó. Ez még minimlbérnek is kevés kellene legyen ilyen árak mellet...

Nem vagyok fideszes 2011.11.16. 09:19:35

@Enrico72:

Kis barátom, te olyan setét vagy, hogy a fekete lyuk hozzád képest atomvillanás.

2llkedő 2011.11.16. 09:21:05

@Vidéki:

"Mi lehet ebben a ráció?"

Semmi. Csak ne feledd el, hogy attól függetlenül, hogy ÁFÁ-t nem számolhatnak el az evasok, gyűjteniük kell a számlákat.

2011.11.16. 09:24:16

@nanehogymár: Ez eszmletlen ez a csávó... van képe az alkotmányos rendre hivatkozni, pont neki? Remélem az elsők között fogják a falhoz állítani, ha kitör az éhséglázadás!

@Vidéki: Ezek azok az emberek, akik a szánalmas kis büféket, út széli kolbászsütő bódékat, éjjel-nappali közérteket üzemeltetik, ahol nincsen akkora forgalom egy-egy cikkből, hogy ládaszámra hozzák a nagykerből, mert rájuk rohadna a fele, ezért inkább megveszik a tuskóban, az áfát meg visszaigényelik, hiszen amikor továbbadják a cuccot, akkor az után is be kell fizetniük egy áfát, és az már úgy durva lenne.

@Bruhahahahihihi: majd márciusban. Most még hideg van.

nanehogymár 2011.11.16. 09:25:49

www.portfolio.hu/gazdasag/tortenelmi_csucs_kozeleben_a_magyar_allamadossag-rata.158411.html

na remélem előkerülnek a nyomorék narancsosok :)) akik kézzel lábbal vitatták még két napja amit mondtam :D
ja és ebben nincs még benne az elszállt októberi-novemberi árfolyamkorrigált emelkedés!

nanehogymár 2011.11.16. 09:28:20

@Hörömpő Töhötöm:
hát a lázárféle alkotmányos "rend" -et, de mindegy is, mert tavasszal, néhány fűtésszámla, inflációs hatások és nominálisan is csökkentett bérek után rájuk gyújtják a parlamentet

ili810 2011.11.16. 09:36:39

@Kivlov: De szép is lenne? Vagy ebben már a miniszteri és a többi több millás fizu is benne van?

Homeoffice 2011.11.16. 09:39:14

@nanehogymár:

Ugyan. Nem lesz itt semmi.
Birkanép a magyar. Sajnos....

Kivlov 2011.11.16. 09:39:48

@ili810:
Mivel átlag, benne van.
Ebben még Simor 7 misije is.
Szánalmasan alacsony összeg. Átlagnettónak sem lenne túl sok...

Kivlov 2011.11.16. 09:40:17

@nanehogymár:
Aszitted. 2006ban is csak halvérűsködés volt...

Vidéki 2011.11.16. 09:41:43

@zrobasé:

Ne bírálgasd Gyurcsány elvtársat!

Olvasd el Körösényi: „Szerintem” bejegyzését.

Megtudhatod belőle, hogy a Demokratikus Koalició lesz a demokrácia zászlóshajója és mintapártja a kollektív tudatnak és szeretetnek. A közösségi szellem vasútja és az összefogás viaduktja.

A párnapos párt megalkotta alapszabályát, ami arra hivatott, hogy lássák a játékban résztvevők mik a szabályok. Milyen jogaik és milyen kötelezettségeik vannak, ha beszállnak.

Például: választókerületi szervezetek és annak vezetői.

Ezek pártagokból állnak, akiket nem az alapszervezet tagsága fogad be soraiba, hanem a Gyurcsány vezette elnökség. Az elnök személyesen határoz arról, hogy lehet-e valaki tag vagy sem.

Ha lekáderezték a tagjelöltet és rábólintott a vezér, akkor tagként a legfontosabb feladata, hogy fizesse a tagdíjat. Ha ezt három hónapig elmulasztja, akkor az elnökség kizárja a pártból. De tulajdonképpen bármikor kizárható, hiszen van egy olyan szabadon értelmezhető homályos passzusa a tagkizárással foglalkozó pontnak, amire bármikor hivatkozhat az elnökség. Ez az: „Kizárható... ha egyébként veszélyezteti a párt céljainak megvalósítását...”.

Ez nagyon hasonlít a lenini "demokratikus centralizmus" párt működtetési elvéhez, ezért mondhatjuk, hogy nagyon demokratikus.

ili810 2011.11.16. 09:41:50

@Zébácsi: Nem a kürtöskalácsos ÁFA csalásáról van itt szó! Egy kisvállalkozó pár 10e ÁFA be nem fizetése után a NAV már rögtön ráveri az ajtót. Azt magyarázza meg, hogy hogyan lehet több 100mill-val tartozni. Ezek amik soha be nem hajthatóak. A kisvállalkozónak inge gatyája rámegy ha ellenörzést kap.

Homeoffice 2011.11.16. 09:43:36

@Vidéki:

Inkább Ne Bántsd Gyurcsány Elvtársat.
Új pártot hozott létre, gyengítve az eddig meglévőket.
Figy nem lehet hogy Fidesz-zsoldos? Eléggé alájátszik nekik:)

Vidéki 2011.11.16. 09:47:25

@zrobasé:

Írod: „a logikád érdekes...szerinted aki áfás számlát kér, az adóoptimalizáló, ill. a terminusodban adócsaló...szóval a hatályos magyar jogszabályok betartása, számlakérés, költségelszámolás az a te értelmezésedben csalás..”

Nagyot tévedsz: Én „az ártatlanság vélelme” sziklaszilárd talaján állok.

dr. Aullah 2011.11.16. 09:49:57

OFF

index.hu/belfold/2011/11/16/lazar_novelne_a_frakciok_tamogatasat/

"Sok a munka – ezzel indokolja Lázár János az országgyűlési frakciók működési kiadásainak, pontosabban támogatásának emelését. Az emelés elmaradása az alkotmányos rendet veszélyeztetné a Fidesz frakcióvezetője szerint."

Lézer! A k*rva anyádat! Nem hogy nem nyilatkozhatsz ilyet, NEKED MÉG A SZÁDRA SEM SZABADNA VENNI AZT A SZÓT, HOGY MUNKA!

zrobasé 2011.11.16. 09:51:19

@Vidéki: érdekes, rajtad kivül senki se emlitette ilyen mélységik gyurcsányt és új pártját...
ez nálad valami beteges vonzódás, avagy a terelésed újabb állomása...hirtelen elkanyarodtál az adócsaló evásoktól gyurcsányhoz, ügyes, bár hatástalan...de ha téged ennyire foglalkoztat, hogy mit csinál ő, akkor lépje be a pártjába...
a 82%-os GDP adósságrátához mit szólsz ? hmm ? ill. mit szólnak nálatok, a minisztériumban ? mi az új kommüniké ? most ki a hibás ? gyurcsány ? EU ? nyugat ? németek ? bajnai ? oszkó ? görögök ? olaszok ? pirézek ? zero és a vastagbőr ?

zrobasé 2011.11.16. 09:53:34

@Vidéki: aha persze...pont te adod meg mindenkinek az ártatlanság vélelmét...komolyan, az a szerencséd, hogy nem vagy pinokkió...tudod a történetet, aki mikor hazudott, nőtt az orra...ezt meg te olvasd el...

Hegseztő Hegesztő 2011.11.16. 10:03:38

@csoko20:
Jó oke, nyertél! Nem minden EVA-s, számlagyártó. Egyébként is a jelenlevők mindíg kívételek. és az EVAS sem rossz ember, hanem ő csak azt használja ki, amire a törvény lehetőséget ad. Az EVas ugyanolyan ember mint mi. Nem azt mondtam, hogy te vagy én vagy a többi "szakértő" akik, mi itt a blogban "szakértünk" bundázunk. De prószáljunk meg országosan gondolkodni.

Vámosi Szabolcs úr nem kezdő gyerek a szakmában, ő is említette , hogy kb 100.000 EVAs- van, és a felső határ ugye a 25millás évi bevétel. Elmondta, maga ellen beszél mert ő is EVAS, mióta kirugták az APEH-től. Látható volt annak idején, nem fog vezet jóra az EVA. A korrupció melegágya. Igy is lett. Országosan.
.A nyugati világban egyébként nincs is EVA, vajon miért?
Hogyan lehet fejleszteni, gépeket venni, anyagot venni és gyártani, és termelni, ha nincs pontos könyvelés. Nincs szükség például a 25 % AFá-ra a vállakozásban, amit egyébként visszaigényelhetne a vállalkozó? Ennyivel minimum drágában gyárt, mint a számlás. Így aztán arra kényszerül, hogy bundázzon. Ne csak a kis nyugdíjas vállakozóra gondoljunk, hanem aki azért összehoz mondjuk 25 millát, meg a családjában még hárman, ugyanazt. Az már összesen 100 millás vállakozás, ahol azért már célszerű felírni egy cédulára hogyan is áll a vásár , már csak a saját érdekében is. Ha nincs könyvelő, ugyan honnan tudja a vállakozó, hogy hogyan áll a cége.
Azért fut alá sok vállakozó és vállakozás, és nem tud adót fizetni ha kell, mert fogalma sincs hogyan áll. Számos jól menő vállakozóval találkoztam már, aki azt hiitte tele van suskával és, bumm.... jött a felszólítás, hogy fizessen be ennyi, meg annyi elmaradást. Na ezzel ő nem kalkulált...Mindjárt kiderült, nem többlete van, hanem llenkezőleg, hiánya.
MáS: Hogyan lehetséges, számos megvénült sztár estében, akik panaszkodnak, csak 28.000 Ft a nyugdíjuk. Milyen hálátlan a társadalom, mondják, csak ennyi nyugdíjat kapnak, vagyis a minimumot. Számos esetben a kastélyukból üzengetnek a TV -n keresztül, nekünk.
Csak éppen azt nem mondják, hogy nem fizettek adót, járulékot, Tb-t soha, vagy csak a kötelező minimumot.

És ott van a sok egészségügyi vállakozás. Milliókat kaszálnak, befizetik 25 milláig az adót, aztán utána meg már csak a zsebbe megy a buli. Olvastok újságot, remélem?

És amióta a világ világ volt könyvelés. Gondoljatok a 4000 éves "Irnoka"szobra" c. kis figurára a Kairói Nemzeti Múzeumban. Ha a fáraóknak megérte könyvelőt tartani, miért ne érné meg a mai világban is a vállakozónak pontosan könyveltetni. Nem kell félni a számlától, nem ördögi az. Még a raktáros is felírja a forgalmát.
Miért éppen az EVAs "könyveljen" zsebből -zsebbe.

Hegseztő Hegesztő 2011.11.16. 10:20:26

@csoko20:
Minden rendes cégnak kell, hogy költsége legyen...Ha nincs költsége, vagyis ellentételezés, hatalmas nyereséggel kell, hogy dolgozzon. Akkor viszont sok adót kell , hogy fizesesen.vagy magas bérjuttatásokat adjon...De nálunk ez másként megy...

Vidéki 2011.11.16. 10:24:18

@zrobasé:

Írod: „a 82%-os GDP adósságrátához mit szólsz ?”

Nemsokára a spekulánsok a forint erősödésére fognak spekulálni. Akkor nézd meg az adósságrátát ha a HUF/EURO 270 körül lesz.

A spekulánsok mindig sóvárognak a változás után, mert azon lehet nagyokat kaszálni, különösen akkor, ha elég erősek ahhoz, hogy a változások irányát is képesek befolyásolni.

A szocializmusban született egy dal, amely jól kifejezte a változás iránt sóvárgást:

„Egy pályaudvaron születtem én,
Azóta minden pályaudvar az enyém,
Ott mindig van érkezés,
És mindig van indulás,
Ott nemcsak szólam a változás.”

2llkedő 2011.11.16. 10:25:01

@Hegseztő:

"Ha nincs költsége, vagyis ellentételezés, hatalmas nyereséggel kell, hogy dolgozzon."

Az ugye eszedbe se jut, hogy esetleg qrva nyomott áron dolgozik?

2llkedő 2011.11.16. 10:26:01

@Vidéki:

"Akkor nézd meg az adósságrátát ha a HUF/EURO 270 körül lesz."

Ezt melyik mesében olvastad?

Hegseztő Hegesztő 2011.11.16. 10:26:42

@STX Joe:
ezért vagy ab Start, 25 %-al drágább a kokurenciánál..Ennyit vesztesz a nyereségedből..

Bükkszerelmese 2011.11.16. 10:32:00

Természetesen tudom, hogy az egykulcsos adó az egy borzalmas dolog, hiszen "elveszi a szegénytől, és a gazdagnak adja" ezzel verem én gazdagként a szegény faszával a csalánt, mindezt tudom.
Abba belegondolt-e valaki, hogy miért szapulja egy fél ország a "gazdag jól keresőket" miközben mindekinek csukott szemmel fogna legalább annyi minimálbérre bejelentett ismerőst az ismeretségi körében, mint olyat aki jól járt az egykulcsossal. Tudom, most mi vagyunk a fekete bárányok, de amíg progresszív volt az adótábla, addig a mi faszunkkal verték a csalánt. Ez leesett már itt valakinek, vagy a zsigeri irigység olyan vastag hályogot ereszt mindenki szemére, hogy ezt ignoráljuk?
Én olyan gazdag vagyok, hogy egy 7 éve Renult Clio 1,5 dci gékocsival járok, amin még hitel sincs, képzeljétek el. Na most lehet irigykedni tovább, és szemlesütni az összes adócsaló haver és családtag társaságában. Rúgjatok inkább belénk. Sokkal egyszerűbb, és úgyis az összes gondot megoldaná, ha ismét 43 forintot vinnék haza minden megkeresett 100-ból. Tudom. Ide lőjetek.

Vidéki 2011.11.16. 10:34:06

@Hegseztő:

Egy idős embertől hallottam, aki még 1945 előtt egy közepes magyar vállalat főmérnöke volt:

„Kettős könyvelést készítettünk az akkori kapitalizmusban: Egyet a vállalatnak és egyet az adóhivatalnak”.

Homeoffice 2011.11.16. 10:36:35

@Bükkszerelmese:

Ebben igazad van.
DE
Nemcsak minimálbéres vállalkozók vannak.
ezenfelül a Bruttó 180-210 es fizetésűek is csak néznek (ugyanis Nekünk is azt ígérték, hogy adócsökkentés lesz)
Tudom. Nem mindenki járhat jól.
Nem Tőled sajnálom a pénzt. Megkeresed bevallod kifizeted.
Annyit kértünk volna, hogy nekünk is legyen jobb..
Ennyi.

2llkedő 2011.11.16. 10:36:40

@Bükkszerelmese:

10 milkánál többet keresel egy évben? A munkád mellett van időd esetleg telefonon más dolgokat is intézni? Esetleg maszekban dolgozni? Mert egy futószalag mellett dolgozó a wc-re is csak engedélyjel mehet. Ez a különbség.

Hegseztő Hegesztő 2011.11.16. 10:42:23

@2llkedő:
Nyomott árak? Mire gondolsz konkrétan? A parkettásra? Kőművesre,cipészre? zöldségesre? autószerelőre? Biztosításra? Esetleg a fogorvosnál még oké. Sokat dolgoztatok az építőiparban például,és az autóiparban is. Már ott tartok, hogy Németországban olcsóbban veszem és olcsóbban javítom. Nézd meg a az utazási árakat, repjegyeket is , hasomlítsd össze. Hol vannak már a nyomott árak?
De komolyra fordítva a szót, ez régebben így volt, e vonatkozásban ebben igazad van, de változott a helyzet mára. A magyaros tüttyögéssel, szervezetlenséggel és minőséggel a nyomott árak időszaka már a múlt homályába vesztek...Az árak kiegyenlítődtek, de ott maradt a minőségi hiányosságunk és ezért állunk vesztésre.

zrobasé 2011.11.16. 10:42:26

@Vidéki: megnézem...gondolom az a tény sem zavar téged, hogy az emelkedésbe nem csak a forint árfolyama játszik be, hanem az újonnan felvett hitele is...65-35 arányban...de téged ezek a tények ne zavarjanak, még a végén összezavarodsz...
ha meg a huf-eur 270 lesz, te nézd meg az exportbevételeket, meg a gdp növekedést...

2llkedő 2011.11.16. 10:46:28

@Hegseztő:

"Már ott tartok, hogy Németországban olcsóbban veszem és olcsóbban javítom."

Nézd meg ott mennyit vez el a zállam, és itt mennyit vesz el a zállam.

Bükkszerelmese 2011.11.16. 10:49:41

@2llkedő: Nem, nem keresek többet.
Versenyszférában dolgozom, és vért szarok, hogy meglegyen a tőlem elvárt terv.
Reggel nyolctól, kb. hatig, fél hétig minden hétköznap.

Meg is fizetnek érte, de most egy éve érzem, hogy a többletmunkámért valóban jobb életet nyerek.

Ez a második hozzászólásom, és reggel negyed kilenckor akartam regisztrálni. Most lett rá 5 percem. Vitatkozni, reagáni mindnre úgysem lesz. Sajnos, vagy szerencsére.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.11.16. 10:53:31

@Bükkszerelmese: És azért beregeltél hogy közöld a pórnéppel jól keresel? (Képzeld, én is, sőt, akkor mi van?) Nem lehet hogy a Mandiner/Viktor fésze a Te felületed? :)))

Hegseztő Hegesztő 2011.11.16. 11:02:56

@Bükkszerelmese:
értem én az egykulcsos rendszert, de eddig nem jött be, és itt megint az adók nem megfizetésésére térünk vissza. Itt az volt a jószándék, hogy ha kevesebb adót fizet a "gazdagabb" több marad fejlesztésre neki, ergó munkahelyet teremt..Itt a "gróf és kocsisa" polémia jött volna vissza.Vagyis: Ha jól megy a grófnak, akkor jobban megy a kocsisának is és mega cselédjeinek is. Ugyanis ha rosszul megy a grófnak, nyíilván a kocsisának is rosszul megy.
Mert ugye, abban azért egyetértünk, ha a kocsisnak adjuk a pénzt a gróf gazdasága tuti nem fog jobban menni. Ezért kell a középosztálynak valamit hagyni, mert ott van az ész...
Szlsőséges esetben ,adhasz a csövesnek milliókat is, abból sohasem lesz munkahelyteremtés.
De szegény Matolcsinak és szegény nekünk ez az egyébként tisztelettet érdemlő terv nem igazán jön össze, mert nem fizetünk adót és nem fejlesztjük a felszabadult pénzzel a vállakozást. nyilván a töblet kifolyik az országból vagy máshova vándorol. A pénz már csak ilyen...Persze ez jó adu az ellenzéknek, aki adót emelne a többkulcsos adózással. Így még esélyt sem adva a vállakozásoknak a fejlesztésre.
de ne hidd el, hogy a többkulcsos adózás mindent megold. hiszen eddig az volt és mi lett az eredménye? A 85% -os eladósodás...
Pá!

2011.11.16. 11:03:34

@ili810: A magyarázat nagyon egyszerű: a több százmilliót egy negyedéven belül kell összeszedni. Ezek az un fiktív számlák, amelyek mögött sem teljesítés, sem tényleges pénzforgalom nincs, egyetlen szerepük, hogy egy vagy több legálisan működő vállalkozás nyereségi adóalapját csökkentsék. És természetesen mivel teljesen fiktív a tranzakció, a számla kibocsátója ha akarná, se tudná befizetni az áfát, így hát előáll egy követelés, ami, hogyha ügyes a számlagyáros, és nincs a nevén semmilyen nagy értékű vagyontárgy, behajthatatlan.

@Gunther: Helyesebben szólva, csak annyit kértünk volna, hogy nekünk se legyen rosszabb!!!

@Bükkszerelmese: Nem az összegekről van itt szó, hanem a trendekről. Ha a kis keresetek is megőriznék az (amúgy már korábban is szánalmas) vásárlóerejüket, a lőtéri kutyát sem érdekelné, hogy csökkentik a felső adókulcsot.

2llkedő 2011.11.16. 11:09:17

@Bükkszerelmese:

"Nem, nem keresek többet."

Bajnaiék éppen ezt kezdték el. A sávhatár kitolását, ami Számodra az egykulcsosnak felel meg. Aki az említett összeg felett keres, szerinted kétszer annyit dolgozik, mint Te? Nála is érvényes, hogy amennyivel többet dolgozik, annyival keressen is többet? Mert szerintem nem. Ami korábban volt, hogy az átlagkereset már a legmagasabb adókulccsal adózott, az röhej volt. De ugyanúgy röhej az is, hogy aki havi két milkát keres, az ugyanúgy adózzon, mint aki százezret keres. Mert ugye egy napp huszonnégy órából és egy éjszakából áll, azaz vannak fizikai és időbeli korlátok. Mindig leírom, ez olyan, mint az acél viselkedése. Az acél rugalmas? Igen, egy bizonyos határig. Aztán már minimális többleterő hatására is nyúlik. A havi nyolcszázezer feletti keresetnél már ez érvényes. Minimális többletmunkával már jóval többet lehet keresni. Például azzal, hogy vannak kapcsolataid, telefonon tudod intézni a maszek ügyeket, vezetőségi tag vagy öt cégben, egyszerre vagy parlamenti képviselő, polgármester, és európa parlamenti képviselő.

zrobasé 2011.11.16. 11:09:27

@Hegseztő: "Persze ez jó adu az ellenzéknek, aki adót emelne a többkulcsos adózással. Így még esélyt sem adva a vállakozásoknak a fejlesztésre.
de ne hidd el, hogy a többkulcsos adózás mindent megold. hiszen eddig az volt és mi lett az eredménye? A 85% -os eladósodás..."
csak szólok, hogy jövöre többkulcsos lesz az adózás...
csak szólok, hogy most mintha nem az ellenzék, hanem a kormány emeli az adókat (jövedéki,áfa,eva ha elfelejtetted volna)
csak szólok, hogy az eladósodottság pont most ugrott 82%-ra...

2011.11.16. 11:11:55

@Hegseztő: Magyarországon ez a hasonlat úgy néz ki, hogy ha a grófnak rosszul megy, akkor a kocsisnak is, ha viszont a grófnak jól megy, akkor a kocsisnak ugyanolyan rosszul, mint korábban. Ezért nem lett az egykulcsosnak semmi kézzel fogható eredménye. Nem a grófnál kell hagyni a pénzt, hanem a kocsisnál. Ő fog fogyasztni, ő, aki eddig hiányt szenvedett, nem pedig a gróf, akinek eddig is megvolt mindene.

2llkedő 2011.11.16. 11:14:49

@Hegseztő:
"Itt az volt a jószándék, hogy ha kevesebb adót fizet a "gazdagabb" több marad fejlesztésre neki, ergó munkahelyet teremt.."

Azokon a munkahelyeken, ahol bért kell fizetni, eleve nem igaz ez, mivel a dolgozó bért kapott, aminek a nettója növekedett nekije. Viszont ő nem fejleszt, nem hoz létre új munkahelyt. A cégnek viszot ugyanannyiba került, (vagy még többe a kötelező béremelés miatt), tehát a munkahely sem nem fejleszt, sem nem hoz létre új munkahelyt. Tehát eleve kudarcra volt ítélve a dolog.

Viktus 2011.11.16. 11:21:46

A GDP-arányos államadósság 82 százalékra hízott a harmadik negyedévben a második negyedévi 76,7 százalékról - írja az MNB közleménye.

hvg.hu/gazdasag/20111116_mnb_allamadossag nem áll jól a küzdelem :P

Hegseztő Hegesztő 2011.11.16. 11:35:07

@2llkedő:
Már ott tartok, hogy Németországban olcsóbban veszem és olcsóbban javítom."

Nézd meg ott mennyit vez el a zállam, és itt mennyit vesz el a zállam.

Válasz az alábbiakra:
Meg fogsz lepődni, ugyanannyit , vagy még többet. A történet kulcsa a fejekben, iskolázottságban, a morálban, a szakosodásban, tradiciókban dől el.
Ennek végső terméke, hogy a munka sokkal szervezettebb, minőségi. Egy német gyerek ugyanis úgy nő fel, hogy ami német és a papája készíti el, gyárt vagy végez el, az a világ legjobbja. Ez, őt aztán egész életében végigkiséri. A német nem exportra gyárt, hanem ő a saját piacára gyárt. Ja, hogy jönnek külföldi igények is, kéne a cucc. Ok! Vigye a külföldi. Az fel sem merül benne, hogy exportra jobb minőséget kell gyártani...
Tehát a mentalitás, a pontosság, a minőségi és szállítási pontosság
Ezért sajnálom, hogy a magyar ipar és mezőgazdaság a privatizáció (és nem a reprivatizáció) áldozata lett és szerencselovagok kezébe került. Bérmunkából élünk, mint a napszámosok.
Nincsenek önálló termékeink, nincs szellemi értéktöbblet. Eltüntek a mérnökök, az örvosaink rabszolgáknalk szerződnek el külföldre és a mezőgazdaságunk talán 5 féle terményt állít elő, nincs már kertészet , zöldségtemelés sem.
Szerintem, hogy a Rábát visszaveszik, talán elindul valami innováció és akkor nem azon agyalunk, hogy az elvonás sok vagy kevés..
Gondolj a 7 milliós Svédországra, akik kíváló repülőket, autókat és sokmindent gyártanak.vagy Dániára, akik kézbentartják az új szélerőművek technológiáját, pedig talán csak 4 millióan vannak és eltartanak még egy királyt is..És ezekben az országokban az elvonás a mienkét lényegesen felülmulja...
Ha van miből, hát vonjanak....

Már ott tartok, hogy Németországban olcsóbban veszem és olcsóbban javítom."

Nézd meg ott mennyit vez el a zállam, és itt mennyit vesz el a zállam.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.11.16. 11:35:59

@Hegseztő: fodrászhoz nem járok, van nekem ilyen nullás gépem, vettem (blokk ellenében) a teszkóban. a fogorvosban igazad van, bár az én esetemben nem, lévén nem lenne mit leszámláznia.

összességében azért írtam amit, mert újabban előjött ez az adózási morál játék, mint minden baj forrása, pedig az ember tömegekben nem társadalomfilozófusok és közgazdászok különleges elegye, csupáncsak afféle dolog, ami korbács elől elszalad, az igából kibújik, az apróvadat csak ímmel-ámmal kergeti ki odvából, de azért mégis kérne ebédet. hiába oldható meg látszólag ezzel minden probléma, az adózási rendszernek kell igazodni az emberhez és nem fordítva. kevés, megfelelő mértékű és kvázi megkerülhetetlen adó szükségeltetne, aztán nem lenne miről beszélnünk.

Secnir 2011.11.16. 11:40:40

@Vidéki:
ki a faxom az a körösényi? hol van neki blogbejegyzése? párttag lett, hogy tudja mik a szabályok a DK-ban?

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.11.16. 11:42:58

@Hegseztő: és gondolj Nagy-Britanniára, ahol az angol fiatalok fanyalogva néznek az itteni napidíjt ott óránként nyújtó gyári munkára, a bevándorló fiatalok a Burger King söprögetését megunva inkább segélyt kérnek, egy Rovert kétnaponta kell szervizbe vinni, mert a részeg írek, akik hajlandóak voltak összerakni az itteni fizetés tízszereséért, azért jó munkát már annyira nem akartak végezni. ahol a húszmilliós vadiúj TVR-ről már a Top Gearbe küldött bemutatópéldányán leválik a tetőkárpit, és egyben kiesik a kesztyűtartó.

a nemzetkarakteriológia is szép tudomány, de ebből sem lehet levezetni mindent.
ott van Chile, beszoptak egy jobbos diktátort, balos szélsőségeseket, egy teljesen szar hegyes csíkországban élnek, a német bevándorlóktól eltekintve kb. ugyanolyan spanyolok és meszticek, mint az argentinok, és mégis köröket vernek a milliószor jobb adottságú, dicsőségesebb történelmű, sokszor nagyra tartott nagyszomszédnál.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.11.16. 11:47:46

@Vidéki:
"Nemsokára a spekulánsok a forint erősödésére fognak spekulálni. Akkor nézd meg az adósságrátát ha a HUF/EURO 270 körül lesz."
Soha?

2llkedő 2011.11.16. 11:53:34

@Hegseztő: " Egy német gyerek ugyanis úgy nő fel, hogy ami német és a papája készíti el, gyárt vagy végez el, az a világ legjobbja."

Ebben igazad van. Ők ebben nőttek fel. De nem az utóbbi 20 évben. Mi mindig is kiszolgálók voltunk, a mi fejünk erre állt rá. Szép cél az, hogy gondolkodjunk úgy, ahogyan a németek. Viszont ez nem megy egyik napról a másikra. A másik dolog, ami mindig elfelejtődik, hogy nekünk nincs pénzünk, nincs versenyképes iparunk, nincs nyersanyagunk. Nálunk nem fektetett be az USA a háború után, mi élveztük a szocializmus építését.
A rendszerváltozgatáskor pedig utcalányok lettünk, akik a testükből élnek. Nem azért, mert ezt élvezik, hanem azért, mert ebből tudják elérni azt a színvonalat, amit szeretnének. Abból lehet élni, ami van.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.11.16. 11:56:00

"Eltüntek a mérnökök, az örvosaink rabszolgáknalk szerződnek el külföldre "
Igen. Munkatársam bátyja orvos. Pár hónapja van kinn Angliában azóta 4 millió ft körül sikerült spórolnia. Örülnék én is ilyen rabszolgamunkának.

2llkedő 2011.11.16. 12:13:51

@Hegseztő:

"Nincsenek önálló termékeink, nincs szellemi értéktöbblet. Eltüntek a mérnökök, az örvosaink rabszolgáknalk szerződnek el külföldre"

Lennének önálló termékek, csak nincs aki finanszírozza. Van szellemi értéktöbblet, csak nem finanszírozzák megfelelően. Le lett értékelve (ez még az átkos öröksége). Mint ahogyan az orvosok sincsenek megbecsülve, mert amit Ők csinálnak, az nem olyan, mint amikor átveszel egy autót.

Viktus 2011.11.16. 12:18:03

Az euróövezet magától szétesik
A forint leértékelését, a bérek csökkentését javasolja nekünk Daniel Alpert amerikai közgazdász.
index.hu/gazdasag/vilag/2011/11/16/az_euroovezet_lehetseges_vege/

:D Ez ám a komoly szaki :D Az emberek meg gyakorolják a fényevést pl. ? :D

2llkedő 2011.11.16. 15:13:40

@Vidéki:

"""Sohase mondd, hogy túlvagy már mindenen.
Sohase mondd, hogy tovább már nincs nekem.
Mindig van új és még újabb, hát várd a csodát,
De sohase mondd, hogy nincs tovább.""""

Vidéki 2011.11.16. 16:02:45

@2llkedő:

Nagyon igazad van.

A római közmondás szerint is:

"Dum spiro spero", azaz "Amíg lélegzek, remélek".

Secnir 2011.11.16. 17:16:13

@Vidéki:
elolvastam.
nemcsak ezt, hanem az alapszabályzatot is. mi a gond vele? mi nem demokratikus benne?

Vidéki 2011.11.16. 18:12:54

@Secnir:
"mi nem demokratikus benne?"

Az. hogy Gyurcsánynak demokrati, a többinek pedig kuss.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.16. 22:37:47

@ili810:

Bocsánat, ha félreérthető voltam: alapvetően nem a kisvállalkozó áfacsaló stiklijeiről kívántam írni, csupán az áűltalános jelenséget szerettem volna bemutatni.

S mivel nagyobb üzemméret esetén az elcsalt pénz is több, nem is gondolom, hogy az áfa-, vagy bármilyen csalás egyedül a szegény, csóringer kisvállalkozó privilégiuma lenne.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.16. 22:59:27

@Hegseztő:

"persze, persze nem volt szép a banki adó, de a muszáj nagy úr ."

Köszönöm válaszod. Kérlek ne haragudj, de több témát is érintő, felvető kommentedből csak a bankadó témakörére reagálok.

A bankadó kivetése (és bármilyen adó kivetése) mit sem ér akkor, amikor más csapokat megnyitva folyik el a pénz az országból.
Nem részletezem, elég, ha csak az szja miatt kieső 500 Mrd HuF-ra, vagy a "piszkos" IMF-pénzen drágán vett, szintén 500 Mrd HuF-ba fájó MOL részvénypakkra gondolok.

Még egy aspektus:

Kis túlzással fél Európa reklamál a magyarországi devizahitelesek végtörlesztése miatt - teszem hozzá, joggal. Az állami jobb láb magánjogi szerződéseket tipor sárba, és durván beavatkozik a bankok pénzáramlásába.
Magánjogi szerződések esetén nincs helye egyik lábanak sem, a bankokat meg a devizahitelezés előtt kellett volna megregulázni.

Szóval, bankadó kivetése helyett azt a megoldást kellett volna választani, amit Angyal József adószakértő javasolt: az állam, a bankok és a hitelesek egyenlő arányban viseljék a végtörlesztés terheit.
Ez méltányos lett volna mindenkivel szemben, és a bankok (meg a bankok anyacégei, az anyaországok pénzügyminiszterei) belátták volna, hogy jobban járnak így, mert nem zúdul rájuk Xezer Mrd HuF értékben egy eladhatatlan és irtó nagy adminisztrációval járó ingatlantömeg. Az ország jól járt volna, mert helyreállt volna az ingatlanpiac, emberek tízezrei menekültek volna meg a kilakoltatás, tulajdonvesztés réme elől, és megszűnt volna a lakosság nagya rányú deviza-eladósottsága.
Nagyon okos elképzelés, van benne spritusz.

Persze a kormányak ez nem volt jó, mert ebből nem lát pénzt (nincs bankadó), és nem lehet demagóg módon villogni a plebs előtt, hogy mi bezzeg megcsapoltuk a bankok extraprofitját.

Azt hiszem, önmagában ez a sztori (devizahitel-végtörlesztés) bizonyítja, hogy mennyire alkalmatlan a kormány szűklátókörű gazdasági vezetése, programja a kilábaláshoz, mennyire ötlettelen, csak a pénzszerzésre kihegyezett ámokfutás zajlik itt.
De sebaj, bár ebből EU-s bünti lesz, amit majd a következő kormény fizet ki - majd ne csodálkozzon senki, amikor az akkori kormány támogatói elszámoltatást követelnek.

Nem tudom mit csináltak sutyiban a fidesz fiúk 8 évig, merthogy mindenre felkészültek, egyedül a kormányzásra nem.
Egy (siralmas) vicc, ami ebben az országban kormányzás címszó alatt folyik.

Jurganov 2011.11.17. 12:48:16

@Zébácsi: sajnos nem bankadót vetettek ki hanem banki adót. a különbség az, hogy nem a bankok profitját adóztatják meg ( egymás közötti kereskedés, spekulációk, megmagyarázhatatlan kezelési költségek, stb) hanem olyan adót vetettek ki ami közvetlenül áthárítható az ügyfélre. megy a sírás-rívás a bankok részéről, de nem sokat, vagy éppenséggel semmit sem buktak. melyik üzletág a nyereséges még most is? melyik termel hihetetlenül nagy profitot? a pénzügyi szektor. más: amikor felmarták az eu-s kompenzációt, hogy ne omoljanak össze ( kapitalizmus van, piacgazdaság. ki nem sz*rja le, ha csődbemennek-majd lesz másik, tehát miért is kapták?) akkor nem sírtak, mikor ezen felül lehúzták a magyar államot ugyanezen a jogcímen ( mivelhogy az anyabank nem ad pénzt, hiszen ez tisztán magyar részleg) akkor sem sírtak, de ha valamit nekik kell fizetni akkor már jajajajaj.
más: ne legyünk naívak, a banknak kimondottan érdeke, hogy elvegye ami a biztosíték-és nem fog megoldhatatlan problémát támasztani az, hogy venni kell fel néhány adminisztrátort. ha megnézed mit tesznek a bankok eléggé nyilvánvaló, persze lehet, hogy nem így van és egyszerűen csak elrontják a dolgokat, hogy ne menjen annyira jól, de én arra gondolok, hogy kimondottan erre van kihegyezve a dolog.

2llkedő 2011.11.17. 12:55:23

@Jurganov:
"megy a sírás-rívás a bankok részéről, de nem sokat, vagy éppenséggel semmit sem buktak. melyik üzletág a nyereséges még most is?"

Nyissál bankot, oszt te is nyereséges leszel.

"akkor nem sírtak, mikor ezen felül lehúzták a magyar államot ugyanezen a jogcímen "

Csak tájékoztatlak, hogy nem húzták le az államot, mivel kölcsönt kaptak, és azt vissza is fizették.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.17. 13:22:07

@2llkedő: Kaptak 400 vagy 600 milliárdot.Arra most nem emlékszem,hogy hitel volt vagy támogatás.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.17. 13:25:41

@2llkedő: És én nem féltem őket a végtörlesztés meg a bankadó miatt.Valahogy túlélik.Meg elég sokan vannak akik fizetnek ha beledöglenek is.Mármint a hitelesek.

2llkedő 2011.11.17. 13:56:55

@Tigeri: Még Csányi is visszafizette.

2llkedő 2011.11.17. 13:59:17

@Tigeri: "Meg elég sokan vannak akik fizetnek ha beledöglenek is.Mármint a hitelesek."
Úgy, mint Magyarország.
Viszont itt nem csak a végtörlesztésről van szó, hanem a megbízhatóságról, a jogbiztonságról, hitelességről, és a társasjátékról.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.17. 14:09:25

@2llkedő: De itt szerintem a htelfelvevő van sokkal jobban kiszolgáltatva és ő szopik a legjobban.
Ugye annyira a bankokkal sem mer szívózni a kormány.
De persze a jogbiztonság nekik is szüséges ez igaz.

2llkedő 2011.11.17. 14:28:24

@Tigeri: "De itt szerintem a htelfelvevő van sokkal jobban kiszolgáltatva és ő szopik a legjobban."

Mindig a hitelfelvevő van kiszolgáltatva, és mindig ő szív. Persze attól függ, hogyan fogjuk fel,

A megoldás az, hogy nem kell hitelt felvenni. Igaz, hogy akkor a 3d-s tv-t most még nem tudom nézni, csak legfeljebb két év múlva.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.17. 15:21:32

@Jurganov:

Korrekt hozzászólás, osztom véleményed.

Jurganov 2011.11.18. 07:05:17

@2llkedő: sikerült hihetetlen precízen megragadnod a hozzászólásom lényegét.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.18. 13:09:34

@2llkedő: Nem mindenki tévére vesz fel hitelt.Ennek különböző családi okai is lehetnek.Sajnos nem mindenki tud megtakarítani.Nem poénból költözik valaki külön lakásba például.

Szúrófény 2011.11.19. 06:25:33

Előírom a béremelést neked!/ Népszerű leszek,/ Munkáltató belegebed/ vagy elbocsájt/ Ettől szép a FIDESZ világ!/ Adó beszedés kell nekem,/ közmunkát emelem!/ Ő az édes gyermekem!

süti beállítások módosítása