Skip to content


       Szűrés lista

Háromból három se

Szerintem kipróbálták, mit használnak a szemét brókerek...... szerintük, aztán....hát ez lett belőle.

Vagy tényleg meghirdették köztük a Nagyotmondó Versenyt.

Akárhogy is, Giró-Szász mérföldekkel lekörözte Gabikát.


"A kormányszóvivő a bankbetétek biztonságáról tartott sajtótájékoztatón a Fitch döntését illető kérdésre azt mondta: a kormány azt meglepőnek tartja, hiszen éppen az elmúlt egy nap alatt a forint árfolyama az euróval szemben nyolc forinttal erősödött,  és Magyarország CDS-felára (a magyar államadósság törlesztéskockázatára kínált biztosítási tranzakciók árazása) 70 bázispontnyit javult. Hozzátette: emellett az elmúlt 24 órában számtalan olyan nyilatkozat hangzott el a kormány, köztük a miniszterelnök részéről, amely világossá tette, hogy mi a kormány szándéka az EU-val és az IMF-fel folytatott tárgyalásokkal kapcsolatban."

 

Mihez képest ugye........csúsztatásból csillagos ötös, persze a droidok ezt is csont nélkül beszopják, és levonják a következtetést.

minositok.jpg

(kép forrása: Herizonford) 

Az ikonikus tárcánk kevésbé vicces, de részletes közleménye itt olvasható, nanáhogy "Újabb megalapozatlan leminősítés" címmel.

 

Címkék: fidesz abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr523525789

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Cezúra 2012.01.09. 00:51:00

p { margin-bottom: 0.21cm; }Gyurbán Flektorok és Orcsány Virencek siralmas és szánalmas regnálásainak újratermelődését kell elkerülnünk. A tiszta lap is évek fáradtságos munkáját követeli majd. Ahhoz pedig, hogy ne termelje újra önmagát a rendszer, enn...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidéki 2012.01.07. 18:38:00

@anonymand:

Én viszont nem tartom magamat "niemandnak".

anonymand 2012.01.07. 18:38:08

@Vidéki:

Tisztelt Vidéki!

"Nem a mostani kormány halmozta hegyekbe az adósságot." - nagyjából igaz.
Viszont a mostani volt képes még növelni is, a lopott pénz ellenére. Nagyjából ez is igaz.

Tisztelettel:
anonymand

Vidéki 2012.01.07. 18:42:06

@anonymand: " képes még növelni is"?

A forint árfolyamától is függ, ha nem vette volna észre

Euróban számolva jelentősen csökkent.

anonymand 2012.01.07. 18:45:06

@Vidéki:

Romlik a szemed. Csak Neked leírom csupa nagybetűvel:
ANONYMAND

Én meg nem vagyok paraszt.
1-1

Tisztelettel:
anonymand

dr.Hüppögő Balneológus 2012.01.07. 18:50:18

@Vidéki:
"Másnak nincsen joga racionálisan érvelve rámutatni a tévedéseikre?"
Ezt teszi az egész világ, fidesznyik! Mostanában folyamatosan. De Bóvliviktor nem érti.
Mondjuk, te sem.

Vidéki 2012.01.07. 18:51:22

@anonymand:

Hofi Géza mondta:

"A paraszt az nem hülye". "A paraszt az paraszt".

Létezik a "józan paraszti ész" fogalma is.

A józan ész nemcsak a Rózsadombon képes megteremni, hanem az alföldi széles rónaságon is.

anonymand 2012.01.07. 18:52:02

@Vidéki:

Tisztelt Vidéki!

Vagy mindig ugyanúgy számolunk, vagy sehogy.
"A Nemzetgazdasági Minisztérium rendszeresen frissített „adósságnyomás-mérője” ezt a számot jelzi az eredeti (265,5 forintos) euróértéken számolva." - nehezen, de elfogadnám én ezt a metodikát, csak akkor az átvett államadósságot is legyetek szívesek (visszamenőleges hatállyal, mert megy ez Nektek) az "eredeti euroértéken" számításba venni. Köszi.

Tisztelettel:
anonymand

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.07. 18:53:31

@Vidéki: akk.hu//kepek/upload/2012/2011.%20november%20havi%20jelent%C3%A9s.pdf

"A központi költségvetés devizaadóssága november végéig 1799,0 milliárd forinttal növekedett. A devizakötvény kibocsátása 1063,0 milliárd forinttal, a devizahitel felvétel 196,4 milliárd forinttal növelte [...] a devizaadósságot"

Tehát nem csak az árfolyamváltozások miatt növekedett. (Egyébként az államadóssággal nem annyira az a baj, hogy van, hanem az, hogy nem tudjuk fizetni.)

Nem mintha arra számítanék, hogy érdemi reakciód legyen: de nem csak a forint/€ árfolyam romlása okoz államadósság-növekedést. Másrészt meg az is adósság-növekedés, mivel a magyar állam leginkább úgy tud €-hoz jutni, hogy megveszi forintért.

Viktus 2012.01.07. 18:54:53

@Vidéki:

Tökre mindegy igazuk van-e vagy sem tévedtek-e már korábban vagy sem. Ezeknek az értékelése alapján mozog a pénz ... iskolában is a tanár adja a jegyet otthon lehet puffogni, hogy jogos volt-e az érdemjegy vagy sem az alapján mehet a gyerek tovább. Ilyen az élet, :P

Így van ez az életesdiben amit szabad Jupiternek ... nincsen szükségünk majd állandó hitelre, vagy olyan erősek vagyunk, mint Svájc lehet keménykedni.

anonymand 2012.01.07. 18:56:35

@Vidéki:

Tisztelt Vidéki!

Egyetértek Hofival.
Nem vagy igazán kreatív ma este.

1. Neked a paraszt szónak csak pejoratív értelmezése ugrott be.
2. A Rubik kockát sem tudnád kirakni, ha mindig csak ugyanazokat a lépéseket ismételnéd.
anonym and

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: a piramisokat is névtelen senki építették, nem pedig a fáraók....

anonymand 2012.01.07. 19:03:04

@Vidéki:

Tisztelt Vidéki!

Még egyszer.
"@anonymand: " képes még növelni is"?

A forint árfolyamától is függ, ha nem vette volna észre

Euróban számolva jelentősen csökkent." - Egyrészt: kérlek tegezz vissza nyugodtan, ettől nem fog romlani a Forint.
Másrészt:
www.akk.hu/ktgvetesadossag.ivy
Primitív ugyan, de követhető. Következetesen számol. Tedd ezt Te is!

Tisztelettel:
anonymand

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.01.07. 19:03:59

@Vidéki: "" képes még növelni is"?

A forint árfolyamától is függ, ha nem vette volna észre"

És ki a felelős, hogy a forint árfolyama csökken az amúgy is elég szar Euróhoz képest is???

Csak nem az unortodox gazdaságpolitika?

Mondtam, itt Albániában igencsak ortodox gazdaságpolitikát folytatnak. Erősödött is a Lek az Euróhoz képest.

anonymand 2012.01.07. 19:20:19

@Cheradenine Zakalwe:

Tisztelt Cheradenine Zakalwe!

"Igen. Képzeld, vannak emberek, akik egyik rezsimmel sem szimpatizálnak. Ez belefér a világképedbe? Esetleg nézd meg ennek a blognak a bejegyzéseit azokból az időkből!" - feladtam.

Nem találtam hasonló témáról véleményüket, az ártatlanság vélelme Téged is megillet.
Neked hiszek.
Ettől sem romlik tovább a Forint.

Tisztelettel:
anonymand

Secnir 2012.01.07. 19:28:21

@Vidéki:
"Nem kell elfelejteni azoknak, akiknek rövid a memóriája:
Nem a mostani kormány halmozta hegyekbe az adósságot. "

ezt már kifejtettem máshol, de basztál rá válaszolni, fidesznyik, úgyhogy ide is beírom, hogy lássa mindenki:
igazad van, mert az előző két ciklus alatt a fideszes önkormányzatok(!) vettek fel talicskaszámra svájci frank alapú kölcsönöket - amiből ment folyó fizetési hiány csökkentésére, díszkő burkolatra, új belvárosi épületekre, romániában kastélyvásárlásra, soha el nem készülő termálfürdőre - csak épp a termelő munka ill. a helyi gazdaság beindítására nem.
Esztergom
Hódmezővásárhely
Debrecen
folytassam? vegyük már elő a fent említett -brutálisan- eladósodott városok polgármestereit:
Meggyes Tamás - most a parlamentben üldögél
Lázár János - ott fikázza az ellenzéket
Kósa Lajos - egyetlen szavával dönti a forintot
a három város együttes tartozása olyan 90 mrd. forint.
az elmúlt nyolc év, igen.

Secnir 2012.01.07. 19:32:00

@Vidéki:
"A forint árfolyamától is függ, ha nem vette volna észre
Euróban számolva jelentősen csökkent."

szerintem te vagy szógyártó péter, ez biztos.
tudnál mondani hivatalos -ismétlem, HIVATALOS- adatot a jelenlegi államadósságról?
linket kérünk valami állami oldalra, addig csak szófosó hazug fidesznyik vagy...

Ironfist 2012.01.07. 19:41:13

@Vidéki:
"Én viszont nem tartom magamat "niemandnak"."

Mindenki más annak tart.
Egyébként pedig: HAZUDSZ VIDÉKI, HAZUDSZ!

drcvak 2012.01.07. 19:44:10

@Secnir:
És nem csak a nagyvárosok,hanem sokkal kisebb települések is eladósodtak a végtelenségig.
Nálunk két-három éve (nagyközségben élek!) pl.műfüves pálya épült hitelből.Az adósságállomány szintje meghaladja az éves költségvetést...
P.s.:A pálya avatásán "fellépett" egy, az országban világhírű focista is... :)))

Ironfist 2012.01.07. 19:46:06

@drcvak:
"P.s.:A pálya avatásán "fellépett" egy, az országban világhírű focista is... :)))"

Vitya?

Nyuggervadász 2012.01.07. 20:11:14

@Vidéki:
"Vastagbőr most próbálja mosdatni a szerecsent. Meg akar győzni bennünket, hogy ezek a hitelminősítők gáncs nélküli lovagok akiknek a „pontos és hivatalos besorolásában" kételkedni tilos"
Vidéki! Ígérem, soha többé nem nem foglak cseszegetni, bármilyen baromságot is fogsz mondani, ha most az egyszer ŐSZINTÉN válaszolsz :
hogyan nyilatkoztál 2008-2009-ben, amikor ugyanezek a hitelminősítők Gyurcsányékat minősítették le?!?
A fidesznek ugyanis akkor fröcsögött a nyála, hogy ezek OBJEKTÍVEN minősítették le az akkori kormány szar teljesítményét! Még a szende szűz Varga Mihály is így nyilatkozott. Bezzeg tegnap este a HírTv-ben! Varga szerint : most a fidesz mindent jól csinált , a gazdaság számai kiválóak (holott köztudott, hogy a pozitív számok az exportnak -azon belül az autóipari alapanyag, műszergyártásnak- köszönhető. Amit viszont még Gyurcsányék alapoztak meg). A gülű-szemű
riporter - neve nem méltó a megjegyzésre- időnként felordított: a baloldal aljas rágalmai miatt van mindez! Mert büntetlenül rágalmazhatnak! Hát, ritkán nézem azt a tróger , hir hamisításban,
dezinformálásban elsőrangú HírTv-t, de most sokáig megint nem fogom!
Szóval Vidéki, várom , hogy ŐSZINTE légy!

Ironfist 2012.01.07. 20:15:55

@nyuggervadász:
Nézd vissza az akkori híreket! Vidéki azt nyilatkozta kb, hogy Gyurcsányék tönkrevágják az országot, és nagyon is helyénvaló, hogy leminősítettek minket. Sajnos ugyan, mert a fidesz(=hazugok bandája) alatt ilyen sose történhetne, de most ez objektív, és külső szemlélő véleménye.

Mit csodálkozol ezen? Vidéki azt mondja, amit Szélkakas Viktor. Szélkakas Viktor pedig azt mondja, ami - tekintet nélkül bármire - épp az adott pillanatban a legmegfelelőbbnek tűnik.

Virág et. 2012.01.07. 20:21:07

@Vidéki: És 2008-ban nem voltak tőzsdecápák, te gazdasági zseni? Az a kérdés: akkor hazudott a fidesz és nem volt képes a szegény, támadás alatt lévő hazánkat védelmező kormány mellé állni. Ha igazán Lázár János szeretnék lenni, akkor azt mondanám, hogy a spekulánsok oldalár álltak a magyar emberekkel szemben.
Vagy most hazudnak és nincs is semmilyen offenzíva. Spekulánsok persze vannak, de ők az okozat, nem az ok. Meg a bűnbak, hogy nehogy már felelősséget vállaljunk bármiért is. Leesne a fejünkről a korona a falról meg a NENYI.

@tesz-vesz: Nem komplex ez, pofonegyszerű. Akik akkor kritizálták a gazdaságpolitikát, most meg bőszen gyártják az összeesküvés-elméleteket illuminátusokkal meg szabadkőművesekkel, meg ivóvízzel meg mindennel, azoknál ennyi a képlet:
Gyurcsány: fujj, Viktor: szeretlek.

Nincs ebben semmi komplex, ez a világ legegyszerűbb dolga.

Nyuggervadász 2012.01.07. 20:38:18

@Vidéki:
Ezt mondataidat még kommentálni kívánom :
"Nem a mostani kormány halmozta hegyekbe az adósságot."
"Én viszont nem tartom magamat "niemandnak".
1. Ha nem lennél ilyen sötét, látnád, hogy leminősítésnél kisebbik részben számított a GDP-arányos államadósság mértéke. Nagyobb súllyal esett a latba az, hogy a "lopott pénzek"
ellenére sem tudta a fidesz csökkenteni az államadósságot. Ennek zöme a felelőtlen kijelentéseik miatt (Szíjjártó, Kósa, Orbán, Selmeczi, ) következett be! (mármint az árfolyam-növekedés), a másik része pedig a koncepciótlan gazdaságpolitika miatt, a harmadik rész pedig a kigazdálkodhatatlan, most már 10% feletti (és még így sem eladható!) szar állampapírjaik miatt.
2. Lehet, hogy te nem tartod magad niemandnak, de vedd már észre, mindenki más annak tart.
Tipikus fideszes gondolkodásmód. Mindenki más hülye, csak ÉN vagyok okos....

Nyuggervadász 2012.01.07. 20:48:14

@Ironfist:
Persze,hogy tudom, hogyan nyilatkozott Vidéki az akkori leminősítésekről!
Csak most az Ő SZÁJÁBÓL AKAROM HALLANI a beismerő vallomást! Persze, ezt soha nem teszi meg, - hiszen fideszes- de vegye már észre magát, hogy "egyedül maradt a páston!"

ketroot 2012.01.07. 20:48:39

@Virág et.:

Majd erre az lesz a válasz, hogy azóta kiderült, hogy maguk a hitelminősítők hiteltelenedtek el... komolyan. Ja és a gazdasági környezet is teljesen más.

Crip Lee 2012.01.07. 20:50:43

@Jani haverja: ésszerű fideszes???? Ez a kettő kizárja egymást.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.07. 20:57:01

@ketroot: Amennyiben a hitelminősítők en bloc elhiteltelenedtek, miért hisz mégis nekik mindenki a Fideszen és csatolt részein kívül? Mégiscsak nagy pénzek múlnak a minősítéseiken, aztán a konkurencia csak nem tolta le őket a pályáról.

Vidéki 2012.01.07. 21:26:14

@nyuggervadász:

Írod: "Vidéki! Ígérem, soha többé nem nem foglak cseszegetni, bármilyen baromságot is fogsz mondani, ha most az egyszer ŐSZINTÉN válaszolsz :
hogyan nyilatkoztál 2008-2009-ben, amikor ugyanezek a hitelminősítők Gyurcsányékat minősítették le?!? "

Én akkor sem estem hasra a hitelminősítők előtt.

Nem olyannak neveltek, hogy örömet okozzon nekem, ha saját fészkembe piszkíthatok.

Secnir 2012.01.07. 21:54:01

@Vidéki:
"Nem olyannak neveltek, hogy örömet okozzon nekem, ha saját fészkembe piszkíthatok."
miért, szoktál?
nem probléma, de ha beszélni akarsz róla, itt vagyunk.

Stenonis 2012.01.07. 22:58:25

Azért humoros a Giró-Szász....
Ezt mondta: "emellett az elmúlt 24 órában számtalan olyan nyilatkozat hangzott el a kormány, köztük a miniszterelnök részéről, amely világossá tette, hogy mi a kormány szándéka az EU-val és az IMF-fel folytatott tárgyalásokkal kapcsolatban."

Hát cseszd meg.
A kormány fizet a hitelminősítőknek a minősítésért.
Bármilyen változtatás előtt a minősítők értesítik az ügyfelüket és részletesen indokolják a minősítést.
Szóval azután kezdtetek el pánikszerűen nyilatkozgatni,miután megkaptátok az értesítést a leminősítésről. És ezt adja elő pozitív dologként...

Viktus 2012.01.08. 00:49:59

@Stenonis:

Régen nem érdekel senkit mit beszélnek ... még ami szövegeket kiküldtek azok sem voltak köszönő viszonyban sem az elfogadott törvényekkel. Ezeknek annyi hitelessége van kb. , mint a telepi cigánynak, ha kér kölcsön egy ezrest holnapig :D
Nem produkálnak v.mit, akkor nem lesz semmi jó.

rajaram 2012.01.08. 01:39:53

@Vidéki: Amit szabad Jupiternek azt nem szabad az Ökörnek?

Quod licet Iovi, non licet bov(l)i

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2012.01.08. 02:06:30

@Vidéki:
Az UH-1-es helikoptereket meg az Apokalipszis most alapján veszi a honvédség?
Na menj az anyád pinájába.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.01.08. 04:48:40

@Vidéki:

a Fideszben mindenki 10-20 éves filmeket kapott karácsonyra?

rajaram 2012.01.08. 05:27:46

@laspalmas: igen. de vidékié az érdem. ha nem írja le magyarul, nem jutott volna eszembe.

Ironfist 2012.01.08. 07:29:25

@Vidéki:
"Én akkor sem estem hasra a hitelminősítők előtt."

HAZUDSZ VIDÉKI, HAZUDSZ!

Ironfist 2012.01.08. 07:37:12

@nyuggervadász:
"Tipikus fideszes gondolkodásmód. Mindenki más hülye, csak ÉN vagyok okos...."

Helyesen, pláne Vidéki szemszögéből: "Mindenki hülye, csak én vagyok helikopter."

@Jani haverja:
"észszerű fideszes"

Na, arra én is kíváncsi volnék, hogy milyen egy észszerű fideszes (=hazug), mert még nem láttam egyet se. Valami kihalt állatfaj biztos. Vagy inkább kitalált. Jut eszembe, melyik a kakukktojás? Igazmondó fideszes, hazug fideszes, Hófehérke.

Na, valaki?

Hát a hazug fideszes, mert a másik kettő csak a mesében létezik.

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2012.01.08. 07:59:08

Hogy lehet egy söralátétnyi adóbevallást rosszul megcsinálni? Angyal József okleveles adószakértő figyelmeztetett, hogy hibás a NAV által kiadott adónyilatkozat. "A nyomtatvány a személyes adatokon túl mindössze három sort tartalmaz."
"A 2. sorba a szöveg szerint „A jövedelmet terhelő személyi jövedelemadó (16%) összege”-t kellene beírni. Ez a sor több szempontból hibás. Egyrészt a jövedelmet 1,27 x 16 százalék = 20,32 százalék adó terheli és nem 16 százalék." forrás: /adozona.hu/

Vidéki 2012.01.08. 09:01:29

@laspalmas:

Egy régi sláger szövege egy újévi fogadalomról szólt:

„Holnaptól kezdve én megváltozom:
Rá se nézek már a rumra,
Járok majd a Múzeumba…”

Neked is jót tenne, ha Múzeumba (Filmmúzeumba) járnál és megnéznéd "A Tőzsdecápák (Wall Street)" egy 1987-ben bemutatott filmdrámát, mely Oliver Stone rendezésében készült. Michael Douglas a filmben nyújtott alakításáért elnyerte a legjobb férfi főszereplőnek járó Oscar-díjat.

Ha megnéznéd és igyekeznél felfogni azt is, hogy mit akar mondani a társadalomnak a filmművészet, akkor talán nem csüngenél ilyen ájult tisztelettel a három nagy hitelminősítőn, sőt talán annak sem örülnél, mint „majom a farkának”, hogy már megint le vagyunk „minősítve”.

Dr.Zomboss 2012.01.08. 09:24:28

@Vidéki: Hagyd már azt a tőzsdecápát, Gyurcsány idejében nem volt tőzsdecápa, gyurcsánytakarodj volt, Orbán idejében tőzsdecápa van, meg gyurcsánytakarodj. Nem unod a saját hülyeséged?

Vidéki 2012.01.08. 09:38:43

@Dr.Zomboss:

A strucc állítólag homokba dugja a fejét, ha veszélyt érez, nem iis akarja látni a kellemetlen valóságot.

Te is igy gondolsz a "Tőzsdecápák (Wall Street" filalkotásra.

A valóság attól függetlenül létezik, hogy te nem akarsz rágondolni.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.08. 10:40:58

@laspalmas: Azzal nincs baj, a Tőzsdecápák igen jól sikerült alkotás, Madách után jöhet valami könnyebb is. Ha mondjuk frissebből válogattak és kiosztották a 300at akkor más lesz a szólam, valahogy így:

"A hitelminősítők ellen igenis fel kell lépni.

Együtt, a magyar nemzetnek, vagyunk elegen.

Hiszen : A világ tudni fogja, hogy szabadok szálltak szembe egy zsarnokkal, maréknyian, egy sereg ellen, s lándzsáik megsebezhetnek még egy isteni királyt is (Leonidas)."

Nyuggervadász 2012.01.08. 10:42:09

@Vidéki:
Hááát Vidéki, most igazán kellemetlen helyzetbe hoztál! Megígértem, hogy többé nem cseszegetlek
(bármilyen baromságokat írsz is), ha ŐSZINTÉN válaszolsz arra a kérdésemre, hogy miként nyilatkoztál a hitelminősítőkről 2008-2009-ben.
Erre te -mint a Mátyás királyos népmesében az okos lány- "hoztam is ajándékot, meg nem is". Adtál is választ, meg nem is. (most esik le a tantusz: én sokkal nép-nemzetibb vagyok mint te, mert én autentikus, népi forrást jelölök meg. Te meg jössz a Tőzsdecápákkal, " a Coca Cola mámorban fetrengő imperjalisták agonizálását" bemutató filmmel. :-)))) )

"Én akkor sem estem hasra a hitelminősítők előtt."
Ez a "kinyilatkozás" nem KONKRÉT válasz arra, hogy miként nyilatkoztál Gyurcsányék leminősítése kapcsán a hitelminősítőkről. ŐSZINTE, egyenes választ várok.

anonymand 2012.01.08. 10:46:53

@Vidéki:

Tisztelt Vidéki!

Oszt, ha sikerült kihúzni a fejed és képes vagy a tisztánlátásra, akkor ne filmeket nézegessél, hanem:
www.mszosz.hu/files/1/34/frissberestablak.pdf
Oszt jónapot!

Tisztelettel:
anonymand

Vidéki 2012.01.08. 10:50:46

@nyuggervadász:

Régen volt.

Valószínűleg úgy éreztem, hogy a hitelminősítőkhöz képest "Gyurcsány elvtárs, jó elvtárs."

Nyuggervadász 2012.01.08. 10:51:22

@Ironfist:
"Helyesen, pláne Vidéki szemszögéből: "Mindenki hülye, csak én vagyok helikopter."
Milyen helikopter? Csak nem a Hende Csaba által megvásárolni szándékozott, a sivatagi homoktól
megedződött flottára gondolsz?

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2012.01.08. 11:17:46

Financial Times: "Gyurcsány jobb volt, Orbán csak lélegzetvételnyi időt kapott"
Pedig nem tették magasra a lécet.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/ft_gyurcsany_jobb_volt_orban_csak_lelegzetvetelnyi_idot_kapott.506926.html

Dr.Zomboss 2012.01.08. 11:18:04

@Vidéki: Nem arról kérdeztelek, hogy a strucc mit művel, hanem, hogy Gyurcsány idejében nem volt tőzsdecápa, hanem azt mondta-elkúrtam, most meg tőzsdecápa van. Erről mi a véleményed?
A valóság tényleg létezik-1 CHF 260 ft.

Vidéki 2012.01.08. 11:20:27

@nyuggervadász:

Gyurcsány elvtársnak voltak annak idején jó javaslatai is. Ő is emberanyagból készült, nem kell patás ördögnek, vagy földre szállt angyalnak képzelni.

Néhány hétig nagy dobszóval hirdette 7 pontos javaslatát, amely a képviseleti demokrácia működtetéséhez szükséges képviseleti létszám ésszerű méretre korlátozását célozta, valamint azt tűzte ki célul, hogy a parlamenti képviselők ne akarjanak egy seggel több lovat megülni.

.Hiába fenyegetőzött azonban azzal, hogy ha a parlament nem szavazza meg javaslatait, népszavazást fog kezdeményezni.

A javaslat szép csendben kimúlt

A képviseleti demokrácia fenntartásához szükséges képviseleti létszám ésszerű méretre korlátozását 20 év alatt nem lehetett megoldani a pártok vad szembenállása miatt.

A demokrácia fennmarad akkor is, ha csak 200 képviselő foglal helyet a parlamentben.

Az izraeli knesszetben még ennél is kevesebben ülnek, mégis képesek nehéz helyzetekben. jó döntéseket hozni.

Nyuggervadász 2012.01.08. 11:30:40

@Vidéki:
Kár karakiroznod mondandódat a "Gyurcsány elvtárs, jó elvtárs." betéttel.
Gyurcsány jogosan bukott meg. Mégis azt mondom, ( Orbánnal összehasonlítva ), hogy kettejük
"országlását" egybevetve, kis hazánk kevesebb erkölcsi kárt szenvedett el Fletó alatt, mint most, a "szabadságharcos" alatt.
Ígérem, ez volt az utolsó , DIREKT reagálásom mondandóidra (nem mintha meggyőztél volna "őszinteségeddel", inkább annak beismerése, hogy veled nem lehet mit kezdeni).
Egy filmajánlat neked : ne csak a "Tőzsdecápák"-at nézegesd, ajánlom figyelmedbe
Oliver Hirschbiegel " A bukás" című filmjét, ami a "rögeszmés küldetéstudattal rendelkező" Hitler utolsó napjairól szól.

Vidéki 2012.01.08. 11:38:47

@nyuggervadász:

Neked senki sem lehet elég jó.

Ha a mennyországi angyalok kórusának legjobbjaiból válogathatnánk politikusainkat, te azokat is megvetnéd és ócsárolnád.

Talán neked kellene politikai szerepet vállalnod és meg kellene próbálnod a valóságban bebizonyítani, hogy te "mindenható" vagy.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.01.08. 11:53:20

@Vidéki: az is megvan a salemi boszorkányokból, hogy a "kétely az eretnekséggel egyenértékű", ugye?

Kábé te is ilyen vagy, eszedbe nem jut kételkedni a kormányban, hiszen az eretnekség.

Igazi narancsos csillámfaszláma vagy.

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2012.01.08. 12:22:26

Rogán Úr szomszédja végzett már a kerület népszerűsítésével? Újabb 'diákmunkát' kaphat:

www.mfor.hu/cikkek/400_millioert_rendezvenyszervezot_keres_a_kormany_kozbeszerzesen.html

2012.01.08. 13:30:38

@Himpellér: vazze, megint egy testre szabott pályázat: "legalább egy olyan nemzetközi konferencia megszervezése, melyen legalább 10 különböző ország részvevője regisztrált; legalább öt tudományos konferencia megszervezése; legalább egy olyan rendezvényhez kapcsolódó kommunikációs feladat ellátása, melyen részt vett közjogi méltóság, és amelyet a Terrorelhárítási Központ biztosított; legalább két kríziskommunikációs aktivitás megtervezésére, kivitelezésére, illetve legalább három PR film elkészítése" - vajon hány olyan rendezvényszervező vállalat lehet Mo-n, amelyik mindezeket egyszerre fel tudja mutatni? És aki csak egy kríziskommunikációs aktivitás megtervezésével vagy csak két elkészült PR filmmel rendelkezik, az miért van kizárva a pályázatból? Basszák meg a komenyista módszereiket! (A komenyizmusban viccelődtünk azzal, hogy az MSZMP-KB nyílt pályázatot hirdet főtitkári munkakör betöltésére mindazoknak, akik legalább 23 éve párttagok, maximum 52 évesek, minimum 7 évig főtitkárhelyettesként funkcionáltak, és úgy hívják őket hogy Kovács Ernő.)

Dendrobatidae 2012.01.08. 14:31:55

@laspalmas:
Szeva Laspalmas! Azért ez az info is megérne egy posztot, sőt még egy két parlamenti felszólalást is:

A videó a 16. perctől kezd érdekes lenni:

"Róna Péter: Amikor a rendszerváltás megtörtént, - annak ellenére hogy voltunk néhányan, akik más tanácsot adtunk Antall Józsefnek, akinek egyébként a mostani Matolcsy György volt a fiatal jobbkeze - hogy nem kell az azonnali liberalizáció, nem kell azonnal lebontani a vámokat, nem kell azonnal szabadpiacot teremteni a tőkének, nem kell azonnal mindent eladni, és nem igaz, hogy mindent magántulajdonba kell juttatni. Én ezt mondtam. Megjegyzem, hogy annak idején a pénzügyminiszter, Rabár Ferenc volt, aki ezt a nézőpontot képviselte. Ezzel szemben állt Matolcsy György, aki az azonnali liberalizáció elkötelezett híve volt akkor.

Riporter: Ellentéte a marxizmusnak, ami abszolút annak az ellentéte.

Róna Péter: Pontosan. Ugye az történt, hogy jött az azonnali liberalizáció, mindent azonnal feladtunk és azonnal elvesztettük a belföldi piacainkat, és elvesztettük a legfontosabb gazdasági ágazatok feletti bármiféle ellenőrzés lehetőségét..."

Tehát a 16. perc 30 másodpercétől:

www.youtube.com/watch?v=7-vZ32WJQnA

A mi kis nem-ortodoxunkról, gazdasági szabadságharcunk szellemi atyjáról kiderül, hogy ő volt a privatizáció legnagyobb szorgalmazója a rendszerváltás után Antall jobbkezeként. Igaz akkor még ortodox neo-liberális volt, mint a Viktor.
Egy értelmes párt ezzel két nap alatt meg tudná buktatni ezt a barmot, csak ütnie kéne a vasat, amíg meleg. De sajnos nincs értelmes pártunk...

2012.01.08. 15:28:13

@Dendrobatidae: Végülis ebben nincsen semmi rossz: időközben rájött, hogy tévedett. Kivel ne fordult már volna ez elő? A baj nem ez, hanem hogy még mindig nem jött rá a jó megoldásra, folyamatosan csak szaporítja a bajokat. :-(

kej 2012.01.08. 15:55:23

@Himpellér: gondolom igen, mert a legviccesebb része a kiírásnak - ami egyébként elég korrekt -, hogy a reménybeli győztesnek az elmúlt másfél évben legalább egy olyan rendezvény kommunikációját kellett megoldani, amit a tek biztosított. úgy látszik vannak még éhes talpasok:(

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.08. 16:21:43

@Boli: Who, What, When, Where, Why and How.

MTI-újságírás. Profik, na :)

Ironfist 2012.01.08. 16:28:48

@Boli:

Nyomoznak? Miért? Állatkínzásért? Hát, már nem azért, de a kecskéket néha le szokták vágni, igen. Közszeméremsértésért? Hol a szemérem? Rongálásért? Ez mitől lenne rongálás? Vagy miért?

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.08. 16:32:54

LOL!!! :))
Vége a kormánynak!!!
"Az Apostoli Királyság betiltja a pártokat, és folyamatosan veszi át az irányítást"
hirszerzo.hu/nyuzsi/2012/1/8/Az_Apostoli_Kiralysag_betiltja_a_partokat_e_6SQ3NZ

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.08. 16:34:01

@Ironfist:
Közszeméremsértés max. a belvárost elrondító fityisz címke miatt lehetne! :))

2012.01.08. 16:34:50

@Ironfist: Majd hoz egy tv-t visszamenőleges hatállyal a 2/3 hogy halálbüntetés terhe mellett tilos a fidesz irodákra kecskefejeket akasztani, és meg lesz oldva. :-)

Ironfist 2012.01.08. 16:34:51

@Boli:
Akármennyire is zavaró, ez nem szemérem. Ahogy a kecskefej sem az.

2012.01.08. 16:37:56

@Boli: Na már csak ez hiányzott! Fehér lovon bevonulás is lesz? Atya-gatya! Korai volt még bezárni az OPNI-t, lám, még lenne rá igény...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.08. 16:40:47

@Őrült Ló Nagyfőnök:
Majd mehetsz rezervátumba ezért a dumáért, csak lépjenek HATÁLYBA! :))

Ironfist 2012.01.08. 16:45:47

@Boli:
Lehet, de nem szexuális jellegű. Jó, leszámítva Vidékit, Enricot, és egyéb ilyeneket, akiknek erre áll fel :D

2012.01.08. 16:48:37

@Ironfist: orális sexről még nem hallottál-e? ;-)

Ironfist 2012.01.08. 16:56:39

@Őrült Ló Nagyfőnök:
Arra gondolsz, amikor Vidéki csontig benyal Orbánnak? :D

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.08. 17:06:47

@Ironfist:
Az anális... :) De ha valaki élvezi, lelke rajta!

2012.01.08. 17:07:55

@Ironfist: Nem, hanem amikor a kecske leszopja orbánc répáját a szőlőhegyen.

Nyuggervadász 2012.01.08. 17:41:33

@Dendrobatidae:
Örökké hálás leszek Neked azért, hogy felhívtad a figyelmünket erre a videóra.
Eddig is nagy tisztelője voltam Róna Péternek, de mostantól ő nálam " Number one". Hátborzongató volt hallani józan , de egyben kijózanító szavait. Az utolsó bejegyzések egyikében
@Vidéki azt írta, hogy nekem egyik politikus sem tetszik, mindegyiket csak kritizálom. Hááát, ha Róna Péter lenne a miniszterelnök, vagy "csak" a gazdasági miniszter, minden szavát áhítattal
hallgatnám. Persze , a mostani urak soha nem fogják a nagypolitika közelébe engedni, mert
miatta a nap minden percében egy újabb baromságukról rántaná le a leplet!
Matolcsy meg...kiderülne arról az unortodox baromról, hogy (többek között) neki köszönhető, hogy neoliberális tanácsai miatt mindent eladtak az Antall kormány alatt. Kiárusították az országot.....és most tovább rombol!

Dendrobatidae 2012.01.08. 18:10:32

@nyuggervadász:
Szivesen!
Látod, a neoliberális jobbkézből unortodox jobbkéz lett. Észrevétlenül, a narancsos rajongók tapsa közepette. Ebből is látszik, hogy az egész rendszerváltó csürhe egy zárt kaszt, emeszpéstől, fideszestől. Ha már végképp elkúrtak valamit, belőlük lesz a saját maguk ellenzéke is. Ezek szélhámos bűnözők, nem hagyományos értelemben vett politikusok.

jágör68 2012.01.08. 18:21:26

szabadeuropa.shp.hu/hpc/web.php?a=szabadeuropa&o=heti_tema_2011_05_15__zQfm

A
hitel- nem hitel
IMF- EU- nem européér Zorbán

fingfűrészelések helyett

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.01.08. 18:38:57

Ezt olvastátok? Narancskomcsiknak is ajánlott!
"Magyar forgatókönyv

Az államcsőd akkor kezdődik, amikor a hitelt felvevő ország már nem tudja fizetni az adósságát. Ilyen szempontból tehát Magyarország még nincs ebben a helyzetben, de a veszély evidens – véli Török Zoltán. A Raiffeisen Bank vezető elemzője a Borsnak azt is vázolta, milyen is lehet egy esetleges magyar államcsőd „forgatókönyve”. A kiváltó okot, az állam fizetésképtelenné válását természetesen nemérzik az emberek a bőrükön, de a kísérő jelenségek nagyon fájdalmasak.

* Kezdődik minden a gyenge forinttal és az állampapírok árfolyamának drasztikus megugrásával. Ezzel szinte párhuzamosan elszabadulnak az üzemanyag- és az energiaárak, de a többi import árucikk komolyabb drágulásával az ezt követő kéthárom hónap után kell számolni – véli a szakember.

* Újabb két-három hónap elteltével elapadnak az állami tartalékok, külföldi hitel nincs, az adókat sem lehet már felsrófolni, ezért megkezdődnek a drasztikus takarékossági intézkedések.

* Előbb a szociális juttatásokat faragják le, például a nyugdíjak vagy az állami szférában dolgozók bérei apadnak el, komoly spórolásba kezdenek az állami intézmények fűtésében, áramellátásában.

*Újabb hetek múlva intézményeket – iskolák, kórházak – zárnak be.

* Egy-két hónap és drasztikusan leromlik az állami szolgáltatások minősége: akadozik, vagy leáll a tömegközlekedés, éjjel sötétbe borulnak az utcák. Ezzel egyidejűleg a hangulat is romlik.

* Az életminőség ellehetetlenülése után már csak egy hónap kell ahhoz, hogy teljes legyen a káosz: a tömegek ellepik az utcákat, dúlni kezd az erőszak, megkezdődnek a fosztogatások!

Török Zoltán úgy véli, bármilyen nehéz helyzetbe is jutott az ország, ilyen durva fejleményekre nem kell számítani, mert mint mondja, felelős kormány ezt megakadályozhatja."

misztikus alfahím 2012.01.08. 21:15:22

Jellemző, hogy a hitelminősítők megítélése is teljesen átpolitizált. Ha a haverokat minősítik le, akkor nem körültekintőek, ha az ellenséget, akkor objektív valós kritika a teljesítményről.

Ha megengeditek én megfogalmaznék egy harmadik véleményt a hitelminősítő cégekről úgy általában:
Egy nagy kalap sz**t sem ér egyik sem, nem előrejelzik, hanem utólag magyarázzák az eseményeket, sőt az elit hármas (S&P, Fitch, Moody's) befolyásának köszönhetően inkább irányítja a gazdasági folyamatokat, semmint elemzi és minősíti.

static4.origos.hu/i/1111/20111125.jpg

Hazánk vonatkozásában, ha a historikus adatokat szemléljük, mindhárom minősítőnél 1997-ben léptük át a "bóvli" kategóriát, akkor alulról felfelé. Ezután mindhárom minősítőnél töretlen volt a besorolás emelkedése. Az S&P és a Fitch 2001-ben már 4 kategóriával a "bóvli" sáv fölé értékelte Magyarországot, a Moody's még tovább ment, 2003-ban további 2 kategóriát (ráadásul egyszerre 2-t!) javított a besoroláson. Mindhárom minősítő 2006-2007-ben kezdett lefelé módosítgatni, a Moody's be is gyorsított, nehogy lemaradjon a többiektől, így 2012-re mindegyiknél újra elértük a befektetésre nem ajánlott kategóriát.

Tekintettel az országunk helyzetére, ismerve a világpiaci és hazai eseményeket, majd ezeket hozzárendelve a minősítők évszámaihoz és az értékekhez (hazánk GDP arányos eladósodása 50%-ról 80%-ra 2002 - 2008 röpke 6 év alatt emelkedett.) én 3 eltérő következtetést tudok levonni:

1) A hitelminősítők jó besorolásának hála Magyarország könnyen kapott olcsó hiteleket, amiket aztán ész nélkül fel is vett és mivel nem tudott belőlük gazdasági növekedést indikálni, egyszerűen "jóléti" kiadásokra, értelmetlen beruházásokra, vagy mondjuk ki lopásra használta el, így gyakorlatilag 2009-re csődbe juttatta az országot.
Ha innét nézzük a hitelminősítők az okozói Magyarország csődközeli helyzetének, hiszen akkori kormányunk jóhiszeműen járt el, ha ilyen olcsó a hitel ,fel kell venni, világos, nem? Ha ezt a forgatókönyvet nézzük, akkor a három cég nem előrejelzője, vagy utólagos elemzője a válságoknak, hanem egyenesen okozója.

2. lehetséges forgatókönyv: A magyar kormány kreatív könyveléssel jó alaposan megtévesztette mindhárom hitelminősítőt, hiszen azok éppen akkor emelték egyre magasabbra a besorolásunkat, amikor kvázi fűrészeltük magunk alatt a fát, avagy rohantunk a végzetünk felé. Ha ezeknek a minősítő cégeknek lehetne létjogosultságuk, akkor pont az lenne, hogy előre jelezzék: "Ez így nem lesz jó, ezeknek nem szabad több hitelt adni, mert egyre kevésbé lesznek képesek visszafizetni" Ebbéli meggyőződésüknek pedig úgy adhattak volna hangot, ha az adósságunk meredek emelkedését a minősítésünk meredek csökkenése követi. Mivel -e forgatókönyv szerint ilyen könnyű őket "átverni" semmi értelme adni a véleményükre.

3) Ez egy afféle semleges forgatókönyv amit sommásan úgy tudnék meghatározni: senki nem ért valójában semmihez. Ebben a scenarióban öltönyös, kokainszívó idióták, a gazdasági folyamatokkal, ha úgy tetszik a jövővel, nem foglalkozva, értékelgetik az országokat az egyik oldalon, illetve ostoba, semmihez sem értő, korrupt szemétláda politikusok, a valódi gazdasági folyamatokkal nem törődve szétlopják az országokat a másik oldalon. Ebben a forgatókönyvben gyakorlatilag az országok irányítás nélkül száguldó autók, a hitelminősítők pedig a pálya széléről kevéssel az események után kullogva, "porcukros" orcával néha felpillantva feljegyzik melyik autó előzött és melyik zuhant a szakadékba.

Na részemről ennyit a hitelminősítőkről és a kormányokról. :(

Viktus 2012.01.08. 21:20:14

A nyolc év szocialista-szabaddemokrata kormányzás gazdasági katasztrófáját a másfél év alatt elért külpolitikai és külgazdasági elszigetelődés tovább súlyosbította.

www.komment.hu/tartalom/20120108-velemeny-orban-viktor-kormanyanak-kulpolitikai-fordulatara-van-szukseg.html

ketroot 2012.01.08. 21:54:32

@Viktus:

Erre már csak legyintek. Hülye fasz.

2012.01.08. 23:13:28

@Viktus: Annyira osszák ezt a szegény Orbánt, hogy kezdem azt hinni, hogy tényleg jó úton jár, hogy tényleg alaposan a tyúkszemükre lépett a mi "nagy nyugati barátainknak." Érdekes, amikor gyurcsány azonosító nélküli rohamrendőrei gyepálták a békés tüntetőket '56 50. évfordulóján, akkor nem fájt nekik a demokrácia, röhögve nézték a Kempinszky ablakából, de most ez valami egészen más eset.

Viktus 2012.01.08. 23:22:51

@Őrült Ló Nagyfőnök:

Na ja mandineren is aztat írták az egybitesek , hogy ez a garancia, hogy mennyire tuti Orbán ... hvg.hu/vilag/20120108_kim_dzsong_un_video Észak-Korea sem ilyen, hanem a földi paradicsom csak a média lejáratás...

"Jelenleg minden egyes eurón körülbelül 30-40 forintos felárat fizet az ország a magyar kormány iránti bizalmatlanságért, ennyivel gyengébb a forint, mint amit a makrogazdasági fundamentumok indokolnának."

Tuti jó...

2012.01.08. 23:56:14

@Viktus: Ki tudja, mifaszom van észak-kóreában? Zárt ország, nem engednek be senkit. Ez is ott van: www.youtube.com/embed/YDqBWSknlWQ lehet, hogy tényleg a földi paradicsom. A tévéhíradó hitelességét asszem nem kell nagyon fejtegetnem jan 2-e óta..
A 270 Ft-os eurót meg hagyjuk meg a Grimm testvéreknek. Nem egyhamar lesz, akkor sem, ha netán orbán lemondana.

medvemellszobra 2012.01.09. 12:00:55

@Vidéki:
"Nem olyannak neveltek, hogy örömet okozzon nekem, ha saját fészkembe piszkíthatok."

Na, megint a tipikus összemosás. SENKI sem örül annak, hogy BEDŐL a HAZÁJA, jó?! Ettől függetlenül mindenki örülne, ha ez a kókler csapat elkotródna. Az, hogy ennek örülnének sokan, egyáltalán NEM azt jelenti, hogy a fletót várnák vissza.
Ez a sokszoros leminősítés nekem csak egyet mutat: ne szabadságharcolj, ha a nép szavahihetetlennek tart, és nincs sem pénzed, sem katonád, sem jó tábornokaid.

Mondom mindezt úgy, hogy banális igazságok az IMF-ről, hitelminősítőkről, bankokról: 1. hasznosak a gazdaság működéséhez. 2. egyik sem humán szeretetszolgálat, a profit termelése a lényegük és pont. A hitelminősítőké meg hogy azzal csináljanak profitot maguknak, hogy segítenek másoknak a legjobban profitot termelni. Ennyi. És igen, ezért spekulálhatnak is, és gátlástalanul ki is tudják használni a támadási felületeket. Meg főként a sötét hülyeséget...
Éppen ezért nem árt velük tárgyalni, érvelni, befolyásukat akár lehetőségig korlátozni, de ÉSSZEL!!!!
Ajánlok neked a tőzsdecápák helyett egy másik filmet is, biztosan láttad. A keresztapa.

www.youtube.com/watch?v=bB9cLr7OR-A

1. Tudod, a keresztapától azért nem kérsz kölcsön pénzt, hogy lefizesd a saját embereit és megölesd, ha ezt a tervedet teli pofával harsogod mindenfelé szerte a városban, bízva abban, hogy a sarki kocsmából a hír nem jut el hozzá.
2. Ha azért kell a pénz, hogy ehess valamit, miután balga módon a ruletten mindent a fekete 6-osra raktál és bebuktad, akkor sem úgy kérsz kölcsön, hogy "Adjá pénzt váffánkúló porkodíosz!"
Inkább úgy, hogy "Bonasera keresztapa..."
3. És Viktusnak igaza van: a keresztapánál van a lóvé, az ő szavának hisznek. És amíg nem vagy erősebb nála, addig ne pöckölgesd nagyképűen a díszzsebkendőjét a zakóján, mert betonba öntenek és elásnak a sivatagban.

És Visszatérve az elejére: az a fészekbe szarás, amit a vezéred művel. Ha őt elássák, arra MI, MAGYAROK is rohadtul rá fogunk baszni határon innen és túl.

Ha meg

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2012.01.09. 16:33:13

Erről a leminősítés dologról azt hiszem írok majd a blogomban, avagy: talán nem akkora katasztrófa, mint sokan hiszik...

Viktus 2012.01.10. 13:28:59

@Anthony-Mourinho a király-:
Na látod intő jel, akkor is szóltak előre, hogy ez bukó lesz ő nem 100 milliárdos tételt tett ilyen következő ciklusban visszafizetősre, hanem 1000 milliárd felettit lásd a legtöbb különadó-végtörlesztés ...

alterways2 2012.01.10. 21:53:09

@anonymand: betonfal es jobboldali ellen nem nyerhetsz. naluk nem adatokra es racionalitasra megy ki a jatek, csak es kizarolag erzelmekre, nem tudjak, es nem is akarjak ertelmezni az adatokat, csak urugyet keresnek arra, hogy ne kelljen eldobniuk mankojukat, orbant, aki vegre ugy beszel, hogy megertsek (vagy legalabbis azt higgyek, hogy ertik az ertelmetlent).

anonymand 2012.01.11. 01:48:40

@alterways2:

Tisztelt alterways2!

Sz@r lehet annak, aki még a levegőt is Bonsai Duce-n keresztül szívja (két nyelvcsapás között). Mi lesz velük, ha egyszer nem engedik ki többet a gumifalú szobából?

Tisztelettel:
anonymand

süti beállítások módosítása