Skip to content


       Szűrés lista

Nehéz abbahagyni a trükközést

Tegnap benyújtotta a kormány a jegybanktörvény módosítását. Egy vaskos-veretes dokumentumra számítottam, ha már ezen dolgoznak hosszú hónapok óta, de csak 3 oldal az egész. Remélem nem vész kárba ez a "nagyszabású"  munka, és nem dobják vissza Brüsszelből ... mondjuk erre azért megvan az esély.

Pedig már az első paragrafus láttán felszalad a szemöldökünk a homlokunkra:

deviza.jpg

Mivel ez a rész okkal került bele a módosításba, így lehet találgatni, hogy vajon mit terveznek?

A Magyar Nemzeti Bank devizatartaléka jelenleg 35,5 milliárd euró, vagyis kb. 10 000 milliárd forint.

Hogy mekkora devizatartalékra van szüksége az országnak, azt nem tudom, erről biztosan holnap reggelig tudnának vitatkozni a közgazdászok és a politikusok, de a kormány már többször célzott rá, hogy szívesen hozzányúlna ehhez az összeghez.

Simor András elnöki megbízatása jövő év tavaszán lejár, sőt a két alelnöké is: Karvalits Ferencé március végén, Király Júliáé pedig július elején.
Vagyis Orbán Viktor javaslatára Áder János 2013 első félévében egy MNB elnököt és 2 alelnököt fog kinevezni, nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy mindegyik fideszes / fidesz közeli lesz. Remélem, legalább azért közgazdászok lesznek...

- Miért nem várnak ezzel a módosítással 2013-ig? Simor úgysem fogja eltitkolni az összeget, akkor miért ilyen sürgős, hogy kockáztatják az IMF-tárgyalások megkezdését?

- Ha megkötik az IMF-el a hitelmegállapodást, és az IMF tényleg kiveti a rövid pórázt akkor itt nem lesz választási költségvetés. De a devizatartalék titkos lesz .... lehet továbbgondolni ....

- Az IMF-től egy 10-15 milliárd eurós hitelkeretet szeretnénk(?), illetve már eltelt 8 hónap, de még a hivatalos tárgyalásokat sem sikerült elkezdeni. 2008-ban az egész mindössze két hétig tartott. Lehetséges, hogy úgy gondolkoznak, hogy ha már sikerült kihúzni 8 hónapot, akkor ki tudnak húzni még 8 hónapot, hiszen a kért hitelkeretnél 2x-3x nagyobb összeg hever a Nemzeti Bankban. Ha nincs IMF-hitel, nem is tud az IMF beleszólni a magyar gazdaságpolitikába ...

A kérdést persze úgyis feltehetjük: szeretné-e Ön, hogy Matolcsy György rátegye az unortodox kezét erre a 10 200 milliárd forintra, illetve a titkosított összegű devizatartalékra?

Címkék: válság mnb matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr294603679

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.06.22. 15:43:44

Egy évnyi szociológus szakmai gyakorlata van, 24 éve agresszív, gátlástalan megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegm...

Trackback: Nyálgépekkel támad a hazafiság frontján a második Orbán-kormány 2012.06.22. 15:42:04

Kiöregedett haknicelebek dalolják a Határtalan Dal című borzalmat, amelyre a szakrális nemzeti rock műfajának népszerűsítése, a nemzeti érzelmek erősítése és a magyari népek boldogítása céljából szervezett ország-, sőt, világjáró turnét a Made In Word ...

Trackback: Gyerekek, most léptek ki a nagy büdös életbe! - Hoffmann Rózsáék nem hazudtak 2012.06.22. 15:36:11

Gyerekek, most léptek ki a nagy büdös életben, higgyétek el az új alaptörvény díszkiadása, amit a friss érettségi mellé kaptok, sokat segít majd nektek abban, hogy megtaláljátok az utat, ami egy boldog élet irányába vezet! A tárca és az államtitkárság ...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.06.22. 11:18:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.22. 12:05:01

@zero:
A poszthoz tedd hozzá Orbán múlt heti nyilatkozatát, amiben azt mondta, hogy mindenki igyekezzen megszabadulni a devizahiteleitől, mert nem tudják garantálni a forint kilengését (nem szószerinti idézet)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 12:15:46

"A Magyar Nemzeti Bank devizatartaléka jelenleg 35,5 milliárd euró, vagyis kb. 10 000 milliárd forint."

Elírás alert :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 12:16:54

"Vagyis Orbán Viktor javaslatára Áder János 2013 első félévében egy MNB elnököt és 2 alelnököt fog kinevezni, nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy mindegyik fideszes / fidesz közeli lesz. Remélem, legalább azért közgazdászok lesznek..."

Ne mááá, hát az Áder független! Még a Fideszből is kilépett, hogy teljesen független legyen... :D

2012.06.22. 12:17:04

Légyszi mondjátok, hogy ezek csak Orwelli gondolatok, és véletlenül sem fordulhat elő, hogy ezek az ökrök még ezt a lóvét is eltapsolják.
Mert ha igen, és nem marad semmi, csak szólok,hogy a házamat és a testemet nem adom, másom meg nincs :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 12:18:24

"Ha nincs IMF-hitel, nem is tud az IMF beleszólni a magyar gazdaságpolitikába ..."
Ez mondjuk azért nem lenne baj, csak sajnos nem sok értelmes lehetőség van az elkerülésére :(

" szeretné-e Ön, hogy Matolcsy György rátegye az unortodox kezét erre a 10 200 milliárd forintra, illetve a titkosított összegű devizatartalékra?"
Igen válasz esetén egyszerűbb, ha helyből fejbelövi magát az ember. Az eredmény ugyanaz.

2012.06.22. 12:23:51

off

www.quart.hu/quart/fesztival/20120622-politikusok-segitsegevel-kerult-egyenesbe-a-volt.html

a fideszes di...k már tényleg élet-halál urai ebben a rohadt országban. a demokrácia itt tényleg megszünt

on

Secnir 2012.06.22. 12:27:22

hát
nem tudom.
@Enrico72:
" az IMFnek mi a franc köze van hozzá, hogy Magyarország a SAJÁT devizatartalékaival mit csinál "
veled valahol az ált. isk.1. oszt.-nál kellene kezdeni, matematikai alapműveletek címszóval, úgyhogy amit mondok, az nem neked szól.
(ha valaki, szakértő olvassa, helyesbítsen, korrigáljon)
mnb rendelkezik egyfajta devizatartalékkal. felhasználási célja többes:
-egy részének eladásával/vásárlásával tudja korrigálni a forint árfolyamát, hogy ne úgy nézzen ki, mint az ökörhugyozás. spekulánsok kivédésére szolgál
-az állam devizaalapú tranzakciós igényeit ebből elégíti ki (mivel az állam is tart a központi bankban devizaalapú számlát)
-fizetési mérleg finanszírozása
-végső tartalék államcsőd esetére
-likviditáshiány kezelésre szolgál a devizapiacon

mi történik, ha nincs?
-első shortolásra játszó politikusunk be tudja dönteni a forint árfolyamát akár 1000ft/euróhoz, másnap meg vissza 50 ft/euró-ra.
-államcsőd esetén nincsenek fizetések.
-idővel nem lehet valutát kapni az országban
- a kormány nem tudja másnap törleszteni a valutaalapú adósságait.

szép kilátások.
részletesen itt (zero, updatelhetsz akár): www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Kiadvanyok/mnbhu_mnbszemle/mnbhu_msz_201104/antal-gereben.pdf
az első 4 oldal az izgalmas. aki hülye hozz, mint enrico, az meg se nézze.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.06.22. 12:28:44

Rettentő csalódott vagyok.
Csak a devizatartalék?
Hát mi a faszomért nem kell nekik a lakásom, autóm, kötvény-, részvény- vagy pénz alapú megtakarításom?
Mi a leborult jézuskrisztusért nem akarnak még nagyobb vagyont összehozni Simicskának vagy éppen Lázár junornak?

Secnir 2012.06.22. 12:30:05

kezdőknek javallom tesztelésre ezt is:
felnott.hu/penzugy/alapfogalmak_meghatrozsa_1_oldal7.html

@Asztalos Gábor 2:
"A túl magas devizatartalékkal csak annyi a gond, hogy kamatot alig kapunk rá, de cserébe az állam jó drágán vehet fel hitelt."
az MNB a saját devizatartalékára semmilyen kamatot nem d magának. Ön hülye?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.06.22. 12:34:41

@Asztalos Gábor 2: Majdnem jó, amit leírtál, egy feltétellel: HA ebből a pénzből devizaadósságot akarnak visszafizetni. Baj, ha az eddigi gyakorlatból inkább azt valószínűsítem, hogy bőven el tudják majd ezt a pénzt a folyó kiadásokra is költeni?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.22. 12:36:17

@Secnir: Igen, ez hülye!
@Asztalos Gábor 2: Csak halkan kérdezném meg, hogy ha a devizatartalék mennyiségét titkosítják, akkor a befektetőknek milyen biztosítást ad a kormány, hogy megvegyék a magyar állampapírokat? Becsszó?
A témához még egy adalék az előző cikkből is @Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
"Domokos László az Állami Számvevőszék elnöke elmondta, a költségvetési törvény nem számol egy lehetséges IMF-megállapodás következményeivel, az pozitívan hathat a kamatkiadásokra."

Secnir 2012.06.22. 12:36:43

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
hiba a mátrixban
zavar az erőben
széthúzó erő a NERben
komcsi ügynök a fideszben (ja, az régóta, több is van)

Monçada bíboros 2012.06.22. 12:38:57

@Dogla: "Légyszi mondjátok, hogy ezek csak Orwelli gondolatok, és véletlenül sem fordulhat elő, hogy ezek az ökrök még ezt a lóvét is eltapsolják."

Márpedig elfogják.... Egy évvel leszünk majd a választások előtt.
Ha hozzányúlnak a tartalékhoz, akkor a forint árfolyama a fénysebességgel fog száguldani a Föld középpontja felé...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.22. 12:50:14

@Monçada bíboros: Nem jól látod! Az unortodox gazdaságpolitika értelmében (amely nincs megírva egyetlen tankönyvben sem. Illetve lehet, hogy valamelyik tündérmesében meg lesz majd írva!) ha hozzányúlnak az MNB devizatartalékához, akkor az szaporodni fog. Minél többet vesznek ki, annál több lesz.
Azt hittem, hogy a Hírcsárda csak viccelt:
hircsarda.blog.hu/2012/06/07/matolcsy_euro_helyett_milpengo_lesz_2014_re

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 13:08:32

@Secnir: Figyu, köze sok tényleg nincs hozzá, csak ugyebár okos ország NEM használja el a tartalékait :D:D:D:D
Igazából akár felrobbanthatnánk a paksi erőművet is, mondjuk annak is lenne ilyen hatása, mint a devizatartalékhoz nyúlásnak :D

charlie 2012.06.22. 13:08:57

Azért érdemes ezt is átolvasni: www.mfor.hu/cikkek/Az_Orban_kormany_nagy_terve.html

Tény, hogy irreálisan nagy a deviza adósságunk, és jó lenne azt eltüntetni. Viszont ha nincs devizában adósság nincs is szükség ekkora deviza tartalékra.

Logikus lépés lenne, ha ezt tényleg így megcsinálnák, fájna, de kevésbé szerintem mint más megoldások.

A probléma forrása a mutyi lesz megint...

charlie 2012.06.22. 13:11:03

@Monçada bíboros: Ha nincs devizában adósságod, és lecsökkented az importot, akkor ettől még nem megyünk csődbe, vagy jön el a világvége, sőt, az exportra termelő vállalatoknak nagyon jó lenne.

Az a deviza adósság csak egyre nagyobb teher lesz, most akkor fájjon egyszer nagyon, vagy fájjon hosszú ideig?

dr. Aullah 2012.06.22. 13:17:27

@kifordított nagyanyó: Lottóznod kéne... de minimum megmondani a számokat nekem... :D

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.06.22. 13:19:09

@kifordított nagyanyó:

"mennyi idő alatt tapsolják el"

Tudod Te, hogy mennyi éhes fidesznyik/stróman áll sorban a viktor pereputtyától kezdve egészen az utolsó kétszáz-lakosú falvak fideszes vezetésén keresztül a lemutyizott vállakozókig, akik szívesen elbasszák ezt az apró összeget...?!?!

Ne legyenek illúzióid... :))))

Tisztelt Hölgyeim és Uraim,
Önök kérték...!

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.06.22. 13:22:50

@Enrico72:

"Mégis csak volt értelme egyenes gerinccel küzdenünk"

Te Koma...ááá. Menjél a jó kurva édesanyádba!

mokkaczuka 2012.06.22. 13:26:52

@Enrico72: Az a köze, hogy nem Magyarország csinál vele valamit, hanem egy rablóbanda!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.22. 13:27:30

@charlie: Nem vagyok egy közgizda, de valami köze szerintem azért van az MNB devizatartalékának és az MNB által kiadott állampapíroknak egymáshoz. Mondjuk annyi, hogy a devizatartalék a biztosíték a befektetőknek, hogy a befektetésük megtérül. Hogy az államnak van annyi tartaléka, hogy a bizonyos %-os nyereséget meg tudja adni a Magyar Állam a lejáró állampapírok után. És ezért kell, hogy különálló legyen a MNB és az állam vezetése. Hogy a befektetőknek megtérüljön.
Itt lehet azt mondani, hogy a mocsok karvalytőke most megkapja, ami jár neki.
Azonban, ha a befektetők úgy érzik/gondolják, hogy az állam nem tudja majd visszafizetni a kölcsönt, (az állampapírok vásárlása is kölcsön,) mondjuk azért, mert nincs biztosítéka az államnak a visszafizetésre, akkor a következőkben nem vesz állampapírt. Így bármennyire is nagy kamatot ígér az állam, akkor is értéktelen papírok maradnak az állampapírok. Innen kezdve pedig egy ördögi kör.
(Igazából szerintem az egész rendszer hibás, mert nem a megtermelt javak számítanak, hanem virtuális pénzek, de ez már egy más kérdés.)

Secnir 2012.06.22. 13:30:44

de azért folytatnám a devizatartalékos összefüggéses fejtegetésemet:
van nekem 100 euróm (mint ahogy nincs). beteszem bankba kamatozni.
bank erre fogja odaadja mnb-nek egyrészt vigyázzon rá, másrészt kap valami alapkamatot.
ezután bank megforgatja (eladja, befekteti), persze papíron, de nincs gond, hiszen mindenki tudja, hogy az mnb-ben van a pénz, jó helyen.
ugyanez forintbetétre is igaz, csak ott az mnb forintból vesz kötvényt.

mi van, ha viki lenyúlja a devizatartalékot?
semmi.
és ha ezekután én föl akarom venni a forint/deviza alapú pénzemet?
ugyanúgy semmi, de a szó szoros értelmében semmi, mert semmit sem kapok cserébe, mert nincs pénzem :( bank nem tudja kifizetni, mert az mnb sem tudja kifizetni.

folyószámlánál már nem merek megesküdni, hogy ugyanígy van-e.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.06.22. 13:31:30

Még várok. Ha a Fidesz nyeri következö választásokat kétharmaddal, lécelek.
Nem hiszem el, hogy tele van Enricóval az ország!

Kis ember 2012.06.22. 13:51:21

Akkor mielőtt valaki tovább kérdezi, hogy mi szükség devizatartalékra:
Te adnál kölcsön egy olyan embernek, akinek csak a saját családjában használt játékpénzei vannak?

Geza 2012.06.22. 14:16:28

@Kis ember:
Amíg az illető a kocsmájában elfogadja és ad érte sört, a kertészkedő nagynénje elfogadja és ad érte zöldséget, a hentes nagybátyja elfogadja és ad érte húst, a pék sógora elfogadja és ad érte kenyeret, addig simán.

A kérdés csupán az, hogy termel-e/ad-e/nyújt-e az illető olyasmit, amire nekem szükségem van.
Ha igen, akkor még jobb is, ha nem egy harmadik pénznemet használunk, amit más is ingathat.

Persze, ha az illetővel semmi tényleges üzletet nem akarok kötni, hanem csak fialtatni akarom nála a pénzemet, akkor való igaz, tényleg nem jó az ő pénzneme.

A másik oldaláról nézve viszont a dolgot, ha nekem csak ilyen 'befektető' jellegű üzletfeleim vannak, és senki sem tart igényt semmire, amit termelek, akkor viszont miből is akarom majd visszafizetni a tetszőleges pénznemben kapott kölcsönt? A tartalékaimból, amik ugye egyszer kifogynak, és akkor fel is út meg le is.
Akkor viszont már egyszerűbb, ha csak simán felélem őket, mert akkor csak egyedül én fogyasztom lefele őket, nem pedig én is meg a hitelezők is.

Szóval megintcsak oda jutottunk vissza, hogy a termelésre fordított hitel (befektetés, hogy hatékonyabbak legyünk) jó dolog, a fogyasztásra fordított hitel (feléljük, aztán kamattal fizetjük ki) meg rossz dolog.
Ha (értelmes) termelésre vesszük fel a hitelt, akkor lesz exportunk, és a külföld nem fog félni a forinttól, fogyasztásra meg nem szabad hitelt felvenni a tartalék terhére.

Összetett a kérdés, de amíg nem termelünk többet, mint amennyit fogyasztunk, addig garantáltan nem lesz a problémára megoldás.

VT Man 2012.06.22. 14:28:15

Mintha valaki azt írta volna, hogy ha a Fidesz le akarná nyúlni a devizatartalékot, akkor azt ma is megtehetné, a mostani törvények szerint.

Ez így van?

Vagy most csak annyi lesz a módosítás, hogy ez 10 évig nem derül ki?

lobaszopiatej 2012.06.22. 15:15:47

Pedig mennyi nyugdíjast lehetne kielégíteni ennyi pénzből, választás előtt!

lobaszopiatej 2012.06.22. 15:17:49

@VT Man: 10 év az nagyon sok idő, ami meg nem derül ki az meg se történt, ahogyan azt a politikában már megszoktuk.

vasgyuszi 2012.06.22. 15:18:59

@zero: "Remélem, legalább azért közgazdászok lesznek..." Ha olyan merítésbol válogatnak, ahonnan a matolcsit is szalajtották, akkor tképpen felesleges ez a megkötés is ;)

Secnir 2012.06.22. 15:21:42

@VT Man:
nem tudja megtenni, amíg
-az MNB független
-nem derül ki.

sárkányfő 2012.06.22. 15:26:46

Orbánmatolcsy egyszer már bebizonyította, hogy nyom nélkül el tud verni 3 billió magyar forintot.
Most majd nekilátnak, és elvernek még többet.

Ha ezt bármelyik másik párt csinálta volna, a fidesz folyamatos fejhangon sikítozta volna hogy hazaárulás. A jegybanki tartalék az ország pénzügyi biztonságának záloga.

beengedni matolcsyt a jegybank széfjébe = beengedni egy alkoholistát az italraktárba.

mizrolist 2012.06.22. 15:29:51

@Enrico72: olvastad a folytatását is?

"Szerinte korántsem örömteli esemény, hogy az IMF és az EU meghátrált a Fidesz-kormánnyal szemben. [...] Róna úgy látja, az alapvető gondot a harmadik alelnök funkciója jelenti, ugyanis az továbbra sem tisztázott, mivel is foglalkozna ez a "Fidesz által kreált jegybankár".

Álláspontja szerint az új alelnök kinevezése alapvető működési zavarokat okozna az MNB-ben, pedig a jelenlegi jegybank alapvetően jól látja el a feladatát. Egy harmadik alelnök kinevezése egyértelműen a jegybank függetlenségét veszélyeztetné - mondta."

forrás: index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/22/rona_meghatraltak_a_fidesz-kormanytol/

Nem, inkább ne válaszolj, nem olvastál mást, csak a főcímet...

Kutchek (törölt) 2012.06.22. 15:31:32

Ezek az anyjuk ravataláról is eladnák a szemfedőt.....

Brian Cohen 2012.06.22. 15:35:29

@Enrico72: "..Egyébként az IMFnek mi a franc köze van hozzá, hogy Magyarország a SAJÁT devizatartalékaival mit csinál? Megmondom a választ: SEMMI!!!! ..."

Alapállapotban tényleg semmi köze az IMF-nek ha mi sem szólunk hozzájuk. Ha viszont pénzt akarunk tőlük, akkor ellenőrzik a felhasználást. Azért tudják alacsonaybb kamattal adni a kölcsönt mert a szakembereik beleszólnak a gazdaság működésébe és a felhasználásba. semmi kényszer nincs. Ha nem tetszik nyugodtan vehetsz kölcsönt a szabadpiacról. ott a kockázatot is beárazzák és így magasabb kamatra adják. Az IMF a beleszólással csökkenti a kozckázatot.

Piaci befektetők szeretik ha van IMF kölcsön, mert akkor az állam kénytelen a közgazdasági józan ész szabályai szerint felhasználni a pénzt.

Pártunk és kormányunk viszont szeretné ha az IMF a jó hírét adná a beleszólás nélkül (meg egy rakás pénzt). A piaci befektetőket meg megvezetik, hogy az IMF vigyáz a pénzre (pedig nem HIHI!)

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.22. 15:40:30

KImaradt a posztból, hogy a Fidesz-kormány nem csak hozzányúlni szeretne, de 10 évre (!!!) titkosítani is szeretné, hogy mennyi maradt benne.

Nehogy a tollforgató terroristák - olyanok, mint amilyenek a kimittud.atlatszo.hu oldalt is üzemeltetik - kibeszéljék a Zembereknek meg a Zellenzéknek a titkokat.

kiakadtam · http://kiakadtam.blog.hu/ 2012.06.22. 15:45:11

@Enrico72: Minden NORMÁLIS és DEMOKRATIKUS országban független a jegybank, ami azt is jelenti, hogy a monetáris politikába NEM POFÁZHAT BELE AZ ÁLLAM. De Orbánnak nem áll fel, ha valamibe nem pofázhat bele, és ahogy nézem Anikó asszony eléggé veri a fejét már, hogy csináljon valamit végre, vagy legalább vegyenek fel egy fiatal kertészt...

Ja, és te egyenes gerincű küzdésnek hívod ezt a mocskos aljas sunyi trükközést és hazugságcunamit, amit két év alatt ránk zúdítottak? Elmész te az anyádba, hülyegyerek.

Mikka-Makka 2012.06.22. 15:46:44

@Asztalos Gábor 2: te se tanultál sokat a jegybank működéséről, ugye?
10 millió közgazdász országa oh yeahh..

Borenbukk 2012.06.22. 15:47:00

@charlie: Teljesen igazad van. En is le tudom szoritani a rezsikoltsegemet, ha abbahagyom az evest es az ivast.
Ember! Gyakorlatilag nincsenek asvanykincseink es energiahordozoink. Egyedul muvelheto foldterulettel rendelkezunk boven.

tarackos 2012.06.22. 15:50:20

Szerintem egy stabil gazdaságnál lehetne csökkenteni a devizatartalékot korábban a fele is elég volt. Kérdés milyennek ítéljük a jelen bel- és külgazdasági helyzetet?

Nos, belföldön recesszió van az EU-ban meg a jóég tudja mi lesz. Jövőre sem lát senki semmi jót. Ilyen esetben én inkább nem nyúlnék hozzá mert miután a manyupot kizsarolták 3 milla magyartól már csak ennyink van.

zrobasé 2012.06.22. 15:52:35

@Enrico72: "Egyébként az IMFnek mi a franc köze van hozzá"

hogyhogy mi köze van hozzá ?
AZ IMF A MI BANKUNK !!!
ugye tudod ki mondta ?
ezért nem értem, mit hőzöngsz...a mi bankunk, magunknak meg megmondjuk, hogy mit és miért csinálunk, és mink van...vagy te saját magad elöl is eltakarod a pénztárcádban lévő pénzed, ugye ?
ha megjön a bankkivonatod, akkor gondolom fel vagy háborodva, ha ki van irva pontosan mennyi pénz van a számládon, mert azt akkor a bank is tudja !

hu, te, figyelj, ott nálatok a minisztériumban, ahol melozol nincs valami szint amit meg kell ugrani ? mert te azt bizonyitod, hogy ált.iskolai szintű matek se kell...

Secnir 2012.06.22. 16:07:19

@Enrico72:
"Egyébként az IMFnek mi a franc köze van hozzá, hogy Magyarország a SAJÁT devizatartalékaival mit csinál? Megmondom a választ: SEMMI!!!! "

mindamellett az IMF-nek (ha jól tudom) kvázi kontrolljoga és részesedése van az MNB-ben. Az IMF ezügyben idedelegált tagja (akinek beszámolási kötelezettsége van az IMF felé) az a mindenkori pénzügyminiszter (akit most jelenleg Matolcsy Gyurrrrikának hívnak. csak ő szarik akötelezettségére, helyette varga mihályt küldték ki tárgyalni, meg a fellegit).

Agyalap 2012.06.22. 16:13:25

Ide nekünk a tartalékot! Lesz nagy muri, picsi-pacsi fél évig, aztán fájront.

Rémbódess 2012.06.22. 16:16:39

@sárkányfő: "beengedni matolcsyt a jegybank széfjébe = beengedni egy alkoholistát az italraktárba."

Áhh, ez rosszabb... Mert az alkesz előbb-utóbb halálra issza magát és így megmenekül a maradék készlet.
Azt viszont nem tudom elhinni, hogy Matolcsy és bandája "halálra költekezze magát", annyi pénz a világon nincs... :-)

BlogMeister 2012.06.22. 16:31:01

Ha ebből valaki nem látja hogy Orbánnak az MNB devizatartaléka kell, akkor vak!

Hungeralien 2012.06.22. 16:42:44

@Geza: "Amíg az illető a kocsmájában elfogadja és ad érte sört"

Csak viheted a hátadon a hordót a kocsmába, mert benzint már nem kapsz a játékpénzért.

A forint konvertibilitásának megőrzésére kell a jegybanki tartalék.

Hogy a FIDESZ azt üzeni nekünk hogy ehhez semmi közünk és ez sok ember szerint jó? Szerintem nagy hülye az, aki szerint ez nem közérdekű adat és így az állampolgároknak nincs köze hozzá. Az a pénz ugyanis nem Orbán Viktoré, Simicska Lajosé és a Fideszes oligarcháké, hanem az országé, az adónkból, a munkánkból lett, nem Matolcsy teremtette.

Ne nézzenek már hülyének hogy 10 évre titkosítják...
Addig meg elévül a sikkasztás bűncselekménye, mi?

stefiapo 2012.06.22. 16:55:57

Nem vagyok egy párt szimpatizánsa se, nem érdekel, hogy mennyi a devizatartalékunk és ki nyúl hozzá. De! Ha érdekelne akkor ne titkosítgassanak itt és ne ezek a dilettánsok nyúlják már le mert úgy se tudnak mit kezdeni vele. Sajnos ez az igazság....

csabakirályfi 2012.06.22. 17:00:24

@csizsikpizsik - pique takarodj!: "Hát mi a faszomért nem kell nekik a lakásom, autóm, kötvény-, részvény- vagy pénz alapú megtakarításom?"

Ezt honnan gondolod? Mert még nem tudják, hogyan? Majd a jobb agyfélteke...

EsteeSatmary 2012.06.22. 17:03:42

@csizsikpizsik - pique takarodj!: Nyugodj meg szépen, arra is sor kerül, amit felsoroltál- sőt a rongyos életünk is, mert kellenek a rabszolgák, különben a már jóelőre elosztott dev. tartalékból még valami porhintésre kéne költeni / márminthogy feleim lássátok szümtükkel, hogy ennyire spórolunk és vért izzadva , törlesztgetünk- a kötvénytulajoknak vagy se. Tehát ne izgulj, minden kell, de előbb pávatáncolunk egy kicsit ! Nagyobb divat lesz ez a tánc- mint a spanyoltangó!

Secnir 2012.06.22. 17:04:21

@csizsikpizsik - pique takarodj!:
"Hát mi a faszomért nem kell nekik a [...] kötvény-, részvény- vagy pénz alapú megtakarításom?"

azokat is az MNB őrzi.

EsteeSatmary 2012.06.22. 17:18:15

És még annyit: hogy az EU vezetői is összekaphatnák már magukat, mert a tele gatyánkat ők is mosni fogják!

559 2012.06.22. 17:42:55

Kecskékre káposztát bízni???
Lehet, hogy fognak még rajtunk a Görögök nevetni. :(

jani888 2012.06.22. 18:05:41

Ez csak 10 évig titkos.A kaszinó eladásokat 50 évre titkosította még az előző uralkodás idején a Kedves Vezető.

2012.06.22. 18:07:54

Ha már Simor utódlása szóba került.
Hová tűnt Járai Zsigmond?

2012.06.22. 18:51:36

ez a kibaxott mnb tv. nagyon fontos valakiknek, ordenáré mutyi része lehet.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.22. 18:59:06

Kár a devizatartalékon károgni, jövőre a tranzakciós adó miatt egyébként is becsődölünk.

(Már majdnem éhenhaltunk, amikor hirtelen szomjandöglöttünk.)

2012.06.22. 19:03:54

Mocskos, tetű, zsivány, hazug banda ez.
Lopni, csalni, hazudni azt kiválóan tudnak ezek a patkányok.

PamPalini 2012.06.22. 19:08:29

Hmm, én nem értek a lovakhoz, viszont az a kósza gondolat támadt a fejemben - ha már egyenes úton nem ment - milyen jól fel lehetne használni ezt a tartalékot sunyiban a gazdaság egyengetésére, aztán két év múlva mellet döngetni, hogy "Na látjátok, itt a beígért fejlődés"... Csak az a gond, ha közben mi is akkora szarba kerülünk, mint a görögök, a büdös életben nem mászunk ki onnan.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.22. 19:11:45

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
A tranzakciós adó belebegtetése azért kell, hogy látszólag jó legyen a költségvetés. Ha kihúzzák addig, hogy Simor helyére menjen valamifideszes, és máris lehet lenyúlni a szükséges mennyiségű pénzt.

2014-ben úgyis megint ők nyernek, szerintem még 2/3-addal is, mert a jegybanki lóvéból a nyugdijasokat és a képzetleneket megveszik kilóra :/

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.22. 19:32:22

@Kőmíves Kelemen:

Épp most küldenék egy önéletrajzot az OTP-nek, csak közben az jutott az eszembe, hogy lehet, hogy hamarabb dől be, mint a jelenlegi übergáz munkahelyem, ahol kb szintén jövőre várható. :DDD

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.06.22. 19:37:30

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Amikor elkezdtem dolgozni, még csak Takarék volt, semmi más bank.
Nem hittem volna, hogy még egyszer 18 éves lehetek :D

szanalmas 2012.06.22. 20:02:07

Várjál bazmeg, ezen beszartam:

"A Nemzetgazdasági Minisztérium visszautasítja az Állami Számvevőszék kritikai észrevételeit a jövő évi költségvetési tervezés megalapozottságáról, amelyeket a tárca szerint az ÁSZ nem kellően körültekintő munkája eredményezett."

Mondja ezt a körültekintő munkájáról híres NGM! :D
Hát ezeknek minden törvényt át kellett írniuk, de még a pálinkatörvény se lett jó...
Már nem is tudom, hogy erre mit lehet mondani. :D

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.22. 20:25:12

@szanalmas:

Az NGM neve helyesen: OMG.

És Domokos ráadásul full fideszdroid. :DDD

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 20:34:17

@CyberPunK:
"Én is kérek. Mármint abból, amit fogyasztottál. :) "

közgazdaság tankönyvek. ajánlom az olvasásukat a drágabolgárúr műsorába való értelmetlen fröcsögés helyett. Tudom hogy fikázni könnyebb, mint végiggondolni a devizatartalék, devizaadósság összefüggéseit, ezek megfelelő mértékeit.

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 20:40:10

@Secnir:
"
-első shortolásra játszó politikusunk be tudja dönteni a forint árfolyamát akár 1000ft/euróhoz, másnap meg vissza 50 ft/euró-ra."

elmesélhetnéd azt, hogy mégis hogyan lehet 50 ft/euróra beerősíteni a ft-ot, amikor forintforrás korlátlanul áll az mnb rendelkezésére, és ha nem idióták, akkor nem engedik értelmetlenül beerősödni, mint 2008-ban, amikor ahelyett, hogy 260 fölött tartották volna az eurót, (ft euróra váltásával), így óriási mértékű devizatartalékot létrehozva, szartak erre, hagyták beerősödni, a sok lúzer meg felvette a devizahiteleket, és amikor fordult a széljárás, alig volt devizatartalék.

Az 1000 ft-os eurót meg hagyjuk meg az mszp-s suttogó-propagandának, folyamatosan pozitív fizetési mérleg miatt a jelentős ft-gyengülés kizárt. A határidős ft/euró árfolyamok is ezt mutatják, valamint a ft és euró államadósság kamatainak közelsége.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.22. 20:41:46

@Asztalos Gábor 2:

Alacsony tartalékkal kicsinálnak a spekulánsok másfél óra alatt a tőzsdén. Ha nincs devizatartalék, akkor a jegybank nem tud interveniálni.

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 20:43:09

@Secnir:
"
az MNB a saját devizatartalékára semmilyen kamatot nem d magának. Ön hülye? "

Devizatartalékot nem a párnaciha alatt tartják, hanem nullaközeli kockázatú, jelentős likviditású állampapírokban, pl. német állampapírok, amelyek kamata szinte nulla.
Ha meg csökken a devizaadósság, akkor kevesebb devizatartalékra is van szükség, ez minden értelmes ember számára belátható. Persze vannak, akik szerint a mocskoszsidók-mocskosfidesz el akarja lopni az összes devizatartalékot, de ez az ő bajuk.

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 20:47:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"
Alacsony tartalékkal kicsinálnak a spekulánsok másfél óra alatt a tőzsdén. Ha nincs devizatartalék, akkor a jegybank nem tud interveniálni. "

Szóval se mondtam hogy csökkentsük szinte nullára, de a jelenlegi mérték is túl magas. Ez sajnos nem tisztán fizika, hogy lenne egy fix optimális mennyiség, ezt csak becsülni lehet, ha túl kevés, akkor megtámadhatják a ft-ot, ahogy 2008-ban, ha túl sok, akkor meg a finanszírozása visz el óriási összegeket. Kérdés, hogy ha az mnb szerint a mostani mérték a jó, akkor 2008-ban miért volt elég ennél sokkal kevesebb, amikor az erősödő ft miatt (2008 augusztusig) nagyon könnyű és olcsó lett volna jelentős devizatartalékot képezni.

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 20:50:19

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
"Csak halkan kérdezném meg, hogy ha a devizatartalék mennyiségét titkosítják, akkor a befektetőknek milyen biztosítást ad a kormány, hogy megvegyék a magyar állampapírokat?"
a devizatartalék nem biztosíték, hiszen az nem lehet olyan magad, hogy minden ft befektetés (akár állampapír, akár banki betét stb). átváltására elég legyen.
Biztosíték a megfontolt költségvetési politika, amelyből látszik az, hogy 5-10 év múlva is fenntartható lesz. (ez az amely az elmúltnyolc+kettő évben hiányzik)
Ha teljes egészében publikus, akkor a spekulánsok könnyen kiszámíthatják, hogy mekkora összeggel lehet támadni. Pont ezért nem szokás a kamatokat sem előre közölni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.22. 20:51:41

@Asztalos Gábor 2:
Szóval se mondtam hogy csökkentsük szinte nullára, de a jelenlegi mérték is túl magas.
- Mihez képest:?

Ez sajnos nem tisztán fizika, hogy lenne egy fix optimális mennyiség, ezt csak becsülni lehet, ha túl kevés, akkor megtámadhatják a ft-ot, ahogy 2008-ban, ha túl sok, akkor meg a finanszírozása visz el óriási összegeket.
- Ha magas, akkor mit is finanszírozunk?

- Az sem mindegy, hogy deviza, vagy valutatartalékról beszélünk.

- Ha lecsökkentjük, akkor van az orbán-kormánynak elég külső ellensége (rohadt komcsik, gyurcsánybérencek, lioberáljudeo-karvalytőke,...), hogy egyből kivéreztessék a forintot..

- Azt tudjuk, hogy mások mennyi Ft-ot halmoztak fel?

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 20:51:54

@ColT:
"
Igazából akár felrobbanthatnánk a paksi erőművet is, mondjuk annak is lenne ilyen hatása, mint a devizatartalékhoz nyúlásnak :D "

ha már hasonlatokat találunk: teljesen felesleges akkora áramtermelő kapacitást fenntartani, amire max 20 évente egyszer van szükség, mert az sokba kerül fenntartani.

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 20:55:58

@Secnir:
"bank erre fogja odaadja mnb-nek egyrészt vigyázzon rá, másrészt kap valami alapkamatot.
ezután bank megforgatja (eladja, befekteti), persze papíron, de nincs gond, hiszen mindenki tudja, hogy az mnb-ben van a pénz, jó helyen."

minek beszélsz olyanról, amihez nem értesz?
Ha a teljes összeget beteszi az mnb-be, akkor utána mit fog megforgatni? Csak a betétek kis százalékát teszik be, ez a kötelező tartalékráta, de ez nem a devizatartalék soron jelenik meg, semmi köze sincs hozzá. A maradékot forgatja meg, helyezi ki hitelbe, abból fizeti neked a kamatot.
Ha szerinted a teljes betétösszeget beteszik az MNB-be, akkor miért van szükség az OBA-kártalanításokra?

Devizatartalék úgy képződik, hogy vagy ft-ot ad el az MNB devizáért a piacon, vagy hitelt vesz fel, akár a piacról, akár az IMF-től.

2012.06.22. 21:00:35

@Asztalos Gábor 2:

"amikor ahelyett, hogy 260 fölött tartották volna az eurót, (ft euróra váltásával), így óriási mértékű devizatartalékot létrehozva"

Ez az óriás ez mekkora? Küklopsz méretű vagy egyenesen titán?

El kellene végre dönteni, hogy jó-e a közös pénz vagy az MNB trükközgessen össze vissza a Ft-tal, hátha abból tudunk pénzt csinálni.
Amit minden értelmes ember be tud látni, hogy nem élünk meg az MNB spekulatív manővereiből. Akkor sem, ha azt más spekulánsok ellenében teszi adott esetben.
Ha viszont a piac ellenében dolgozik az MNB az meg egyszerű öngyilkosság.

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 21:01:47

Elképesztő hogy olyanok pofáznak az MNB devizatartalékáról, akik szerint a bankok az összes betétet beteszik az mnb-be, majd a nemlétező maradékot forgatják meg.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.06.22. 21:02:57

2013-ban ráteszik a mancsukat, tíz évre titkosítják miközben az összeg elszivárog, egy nagyobb szelete a megszokott zsebekbe (vitya, lali, zsolti, sanyi1, sanyi2, sanyi3 stb.), a többi csak a szokásos értelmetlen unorthodox faszságokra, nameg a fenntarthatatlan állami pénznyelők fenntartására. Természetesen a titkosítás meg az egész színházasdi nem tart ki tíz évig, robban a bomba, nem maradt értékelhető devizatartalék, irány a gödör alja, na nem az amit most válságozunk meg óbégatunk hanem a tényleges csőd, olyan argentin fajta, megugró bűnözés, élelem és vízhiány, szolgáltatások rohamléptékű leállása stb.

Ez ugyan a legrosszabb forgatókönyv de én már nem tudom a fideszből nem a legrosszabbat kinézni.

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 21:03:24

@MikeBoy:
"Ha viszont a piac ellenében dolgozik az MNB az meg egyszerű öngyilkosság. "

momentán pont ez lenne az egyik feladata, amikor a piacon gyengül a ft, akkor erősítse, amikor erősödik, akkor gyengítse.

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 21:05:08

Lehet hogy én tévesztettem el a blogot, úgy tűnik, hogy ez a "fasisztaorbán csődbeviszi az országot" agyhalottak gyűjtőhelye.

2012.06.22. 21:12:43

@Asztalos Gábor 2:

"momentán pont ez lenne az egyik feladata, amikor a piacon gyengül a ft, akkor erősítse, amikor erősödik, akkor gyengítse.
"

Nem!
Ennek önmagában semmi értelme. Ahhoz pl. meg kellene tudni mondania az MNB-nek, hogy adott pillanatban mekkora Ft árfolyamának ideális értéke (ilyen valójában nincs). Amit egyébként a piac határoz meg valójában. Egyébként is, mihez képest vizsgálnánk a Ft-ot?
Ahhoz, hogy az MNB beavatkozzon, olyan indok kell, ami alapvetően nem piaci.

Mondom a kérdés adott: EUR vagy Ft?

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 21:21:34

@MikeBoy:

Normális esetben bizony minden jegybank beavatkozik, amikor az árfolyam túlságosan elmozdul. Nálunk is ezt teszik néha.
Hiszen ha nem ezt tenné, mi értelme lenne a tartaléknak? A piacon mindig lehet devizát váltani, így nem is lenne rá szükség. De ha sokan akarnak egyszerre váltani, akkor hiába tisztán piaci folyamat ez, beavatkozik az mnb.
Természetesen nem teszi közzé az árfolyamsávot (hiszen ez támadásra sarkallna), de ettől még létezik.

2012.06.22. 21:31:03

@Asztalos Gábor 2:

Normális esetben nem létezik olyan, hogy "túlságosan elmozdul".
Gyanítom, definiálni sem tudnád, hogy mi az.
Azok az értékek pedig úgy léteznek, hogy mutatja a mindenkori költségvetés gyakorlatilag. No persze a tervezés és aztán az élet mi lesz!?
De hogy ebben a kaotikus gazdasági helyzetben, hogy hol avatkozna be az MNB? Gyanítom, ők sem tudják vagy ez is túl gyorsan változik, mert minden folyamatosan változik.
De most pl. előfordulhat.

Még mindig a kérdés: EUR vagy Ft?

Asztalos Gábor 2 2012.06.22. 22:25:39

@MikeBoy:
mi az hogy ft vagy euró? mi köze ennek a devizatartalékhoz, amikor még x év az euróbevezetés.

Ha azt mondod, hogy nincs túl nagy elmozdulás, azzal azt mondod, hogy nincs szükség egy euró devizatartalékra is, hiszen a piacon bármikor lehet eurót venni és nem gond a túlzott elmozdulás.

Amúgy a tapasztalatok szerint 310 fölött már bőven beavatkozik az mnb, de lehet hogy már előtte is.

2012.06.22. 22:47:27

@Asztalos Gábor 2:

EUR esetén nincs devizatartalék és nincs jegybanki beavatkozás sem.
Ha érdemes bevezetni az eurót, akkor azzal deklaráljuk, hogy sem a devizatartalék, sem a jegybank beavatkozási lehetőségei nem érnek sokat ahhoz képest, ha erős pénzünk van.

"Ha azt mondod, hogy nincs túl nagy elmozdulás, azzal azt mondod, hogy nincs szükség egy euró devizatartalékra is, hiszen a piacon bármikor lehet eurót venni és nem gond a túlzott elmozdulás."

Hol mondtam én ilyet?

"Amúgy a tapasztalatok szerint 310 fölött már bőven beavatkozik az mnb, de lehet hogy már előtte is. "

Olyan "bőven", hogy hagyta elmenni 320 fölé is! :)))

Annyit állítottam,szerintem nem túl bonyolultan, hogy a jegybank nem képes csodát tenni azzal, ha az árfolyamot szabályozni próbálja (és ez mindkét irányba igaz).
Ha ezt a piaccal szemben teszi, annak semmi értelme (lásd pl. fekete szerda előzményei). Speciális esetben pedig érdemes beavatkozni, még a devizatartalék terhére, de azzal is óvatosan kell bánni.

Vidéki 2012.06.23. 11:11:52

Vastagbőr írja: „A Magyar Nemzeti Bank devizatartaléka jelenleg 35,5 milliárd euró, vagyis kb. 10 000 milliárd forint.

Hogy mekkora devizatartalékra van szüksége az országnak, azt nem tudom…”

Pedig jó lenne tudni, Vastagbőrt mégsem mardossa a kíváncsiság.

A balliberális kormányzat EU-IMF hitel felvételekor mintegy 17 milliárd Euro volt az MNB devizatartalék állománya.

Az MNB mostanra ezt ennek több, mint duplájára duzzasztotta.

Ezt a hatalmasra duzzasztott devizatartalék állományt most muszáj a piacról felvett kedvezőtlenebb kamatozású hitelekkel finanszírozni.

Vastagbőr jót tehetne velünk, kíváncsisággal megáldott honpolgárokkal, elmagyarázhatná nekünk, mi volt jó abban, hogy megduplázták a devizatartalékokat?

Ez a hatalmas devizatartalék az optimumot jelenti-e, vagy még nem értünk el a csúcsra és még tovább kell-e duzzasztani?

Ha tovább kell duzzasztani, mi a határ?

Talán a csillagos ég?

Vastagbőr! Te nemcsak, hogy mindent tudsz, hanem mindent jobban tudsz!

Ne legyél olyan fösvény, hogy nem osztod meg a tudást azokkal, akik szeretnék látni, mit hoz a jövő?

Meddig kell még duzzasztani duzzadó devizatartalékainkat?

Vannak-e a duzzasztásnak határai, avagy minden határon túl muszáj duzzasztani?

Légyszi, homályosíts már fel bennünket!

Most 10 évig kussolni kell a témáról?

Még a létező szocializmusban született ez a szomorú dal, ami kifejezi a kíváncsiak életérzését:

„Mért nem kapni borjúhúst?

Nem tudja senki!

Vagy aki tudja,

Az hallgat!”

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.23. 11:38:08

@Vidéki:

www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Kiadvanyok/mnbhu_negyedeves/Negyedeves_jelentes_201201.pdf

"2011 negyedik negyedévének végén az MNB hivatalos devizatartalékainak
nagysága 37,8 milliárd euro volt, ami 1 milliárd
euro csökkenést jelent a 2011 harmadik negyedév végi
38,8 milliárd eurós értékhez képest.
A devizatartalékok alakulását elsősorban az alábbi tételek
befolyásolták az elmúlt negyedév során:
Az Államadósság Kezelő Központnak október 28-án egy
1 milliárd euro névértékű kötvénye járt le, november végén
pedig az Európai Bizottság által 2008-ban folyósított 2 milliárd
eurós hitelt fizette vissza."

A devizában felvett hiteleket devizában kell visszafizetni. Ha a tartalékot 260-as árfolyamon halmozta fel az MNB, akkor most miért is kellene elkótyavetélnie, hogy aztán 290-ért vehessünk eurot, amiből törlesztünk?

Mennyi és milyen ütemezésű devizakötelezettségünk van lejáróban?

Ha a tartalék 100%-át adósságcsökkentésre fordítjuk, miből védjük meg az árfolyamot a piaci spekulációval szemben?

Gondolkozzatok droidok!

Vidéki 2012.06.23. 12:01:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Szépséges germán neve ellenére ön a droid.

Írja: "Ha a tartalék 100%-át adósságcsökkentésre fordítjuk, miből védjük meg az árfolyamot a piaci spekulációval szemben?"

Ki beszélt arról, Önön kívül, hogy "a tartalék 100%-át adósságcsökkentésre fordítsuk,?

Nem ért Ön magyarul?

Miért van szükség arra, hogy mást olvasson ki a hozzászólásokból, mint ami benne van?

Arról volt szó, hogy a balliberális kormányzat EU-IMF hitel felvételekor mintegy 17 milliárd Euro volt az MNB devizatartalék állománya.

Az MNB mostanra ezt ennek több, mint duplájára duzzasztotta.

Kérdés az volt, hogy van-e optimuma a duzzasztásnak , avagy határtalan-e a duzzasztási kényszer?

Persze a germán őseire büszke nemes úrnak, Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn úrnak nem kötelező gondolkodni.

Nála elegendő érvnek számít, ha a droidozás fegyverét forgatja.

kifordított nagyanyó 2012.06.23. 13:28:24

@Vidéki: @Asztalos Gábor 2: Anyátokat gyerekek!Itt már írták valakikre,lehet hogy az előző kormányra de ezekre is bőven ráillik.:Ezekre én a szobanövényeim locsolását nem bíznám rá!
Na csá gyerekek!

Vidéki 2012.06.23. 14:02:33

@kifordított nagyanyó:

Nagyanyó!

Te inkább Charles Bronsonra emlékeztetsz!

Hogyan tüntetheted fel magadat mégis nőnemű lénynek?

Ironfist 2012.06.23. 15:54:51

@Asztalos Gábor 2:
"Lehet hogy én tévesztettem el a blogot, úgy tűnik, hogy ez a "fasisztaorbán csődbeviszi az országot" agyhalottak gyűjtőhelye."
Én már nem leszek itt sajnos, mire ez tényleg bekövetkezik, küldesz majd egy képet a pofádról, hogy milyen, mikor rájössz, hogy ki az agyhalott valójában? Szeretnék röhögni egy jót a távolból ugyanis. :)

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Gondolkozzatok droidok!"

Őket ez nem érdekli. Több okból sem. Asztalos felhasználó agymosott, ő a saját faszát is lerágná a fideszért. Vidéki pedig egy megfizetett hazaáruló által programozott trollbot, neki ez a munkája, hogy széthúzást, és zűrzavart csináljon tereléseivel, és olyannyira átlátszó hazugságaival, hogy az mindenki számára nyilvánvaló, és fájdalmas.

kifordított nagyanyó 2012.06.24. 10:48:35

@Vidéki: Mer ez a nick nem nekem készült te tetű.
Más gépeken a sajátomat használom.

@Ironfist: Jézusom,te nagyon kezdesz bedurvulni.Még a végén rendes jobbikos leszel...:))
Régen a hazaárulózásba is belekötöttél,hogy konkrétan meg kell mondani,hogy kivel szemben árult hazát az illető,most meg már te is itt tartasz.:))
Nagyszerű,drága tanítványom csak így tovább.Látom a sötét erő kezdi átvenni benned a hatalmat.:))
Na viszlát.

Vidéki 2012.06.24. 11:06:34

@kifordított nagyanyó:

Most akkor nő vagy, vagy férfi, vagy a kettő közötti állapotban lebegsz és semlegesnemű vagy?

A németek a "das" névelőt használnák, ha téged szóba hoznának?

Ironfist 2012.06.24. 13:15:52

@kifordított nagyanyó:
Tévedsz, hazaáruló az, aki idegenek kedvéért tönkreteszi a hazát. Fideszék nem magyarok. Így aki az ő kedvükért rombolja a magyarságot, az hazaáruló :D

Horizont 2012.06.24. 13:49:44

@Vidéki: Mi van kibugyog a költői vénád az érző Fideszért dobogó lelkedből?
Nagy baj ez a devizatartalék, szeretne rácuppanni a főnököd mi?? Szeretné beszippantani mint a magánnyugdíjas pénzt??? Hogy aztán tudjon villogni a statisztikai adatokkal, hogy ő milyen f@sza legény a gáton (vagy a földeken?) hozza a javulást. Csak épp nincs mögötte se munka, se ész, csak ellopás!Így könnyű verni a mellét! Lassan kis Ceaușescu lesz belőle. Romániának nem volt adóssága csak épp a népe beledöglött szó szerint. Magán meg elfelejtett spórolni. Orbán követi:)
Akármennyire véded itt, sajnos érveid nincsenek, sőt röhejesek a válaszaid is. De te csak ajnározd, de készülj a következő ajnározni való pártra mert Orbánnak sül a narancsos bukta, újból és jó nagy adaggal. Neked is jut belőle.....

unc_fester 2012.06.25. 16:58:09

@Asztalos Gábor 2: figyelj már bogaram, ha már ennyire értessz hozzá!
az teljesen véletlenül elkerülte a figyelmedet, hogy 2008 február 26. óta szabadon lebeg a HUF árfolyam? az MNB azóta qrvára nem szól bele az árfolyam alakulásába (gy.k. ezt jelenti a _szabadon lebeg_ kifejezés)
a "régi" és az "új" MNB tv. is azt mondja, hogy elsődleges feladata az árstabilitás fenntartása. azt meg ismereteim szerint még sehol nem bizonyították, empirikus kutatással alátámasztva, hogy az árfolyamoknak bármi közük lenne az inflációhoz. (még ha ezt józan paraszti ésszel, és pénzügyes végzettséggel felvértezve én is logikusnak gondolnám.)

kyncza 2012.06.25. 17:35:05

@Asztalos Gábor 2: azt mondod, h túl magas a devizatartalékunk. Akkor kinek a hibájából és miért nem védték meg a Ft-t télen, amikor hirtelenjében lett 320Eur, 270 svájci frankunk. Nem pont az ilyenre találták ki? Mi a kurva anyjáért kap fizetést a jegybank elnök, ha nem védi meg a Ft-t?

süti beállítások módosítása