Skip to content


       Szűrés lista

Mi az Alaptörvény?

Mi az Alaptörvény? 

"Az Alkotmány az állam alaptörvénye, a legmagasabb szintű jogi norma, amely tartalmazza az állam felépítésével és működésével kapcsolatos legfontosabb szabályokat. Az Alkotmány a legmagasabb szintű norma Magyarországon, így nem lehet olyan jogszabályt hozni, amely ellentétes annak tartalmával. Az Alaptörvény Magyarország jogrendszerének alapja. (...)
Az új normaszöveg megteremti a gazdasági megújuláshoz, az államadósság csökkentéséhez, féken tartásához szükséges alkotmányos garanciákat. Az új magyar alkotmány célja tehát elsősorban nem a közjogi rendszer megváltoztatása, hanem a gazdasági, szellemi megújulás a mögöttünk álló útkereséssel teli húsz év után." - olvashatjuk a kormany.hu-n.


A mai napon minden bizonnyal megszavazza a Fidesz-KDNP kétharmados többsége a "Magyarország Alaptörvényének negyedik módosítása" című kodifikáció remekművet. Ezek egy részét az Alkotmánybíróság tartalmi, más részét formai okokra hivatkozva semmisítette meg.
Többek között beemelik az Alkotmányba:
- A családi kapcsolat a házasság és a szülő gyerek viszony. Házasság pedig csak férfi és nő között jöhet létre.
- Az egyházak elismeréséről a parlament dönt.
- A gyűlöletbeszéd tilalma.
- Április 25. az Alaptörvény Ünnepe.
- A köztársasági elnök az Alaptörvény módosításait 5 napon belül aláírja és kihirdeti, csak eljárási hiba miatt utasíthatja ezt vissza.
- Politikai reklám médiaszolgáltatásban kizárólag ellenérték nélkül közölhető. Kampányban csak a közszolgálati médiaszolgáltatásokban jelenhet meg hirdetés.
- A felsőoktatási intézmények gazdálkodását a Kormány felügyeli.
- Hallgató szerződés.
- Jogellenessé lehet nyilvánítani az életvitelszerűen megvalósuló közterületi tartózkodást.
- Országgyűlési őrség
- Országos Bírósági Hivatal és annak 9 évre megválasztott elnöke.
- Országos Bírósági Hivatal ügyáthelyezési joga.
- Alkotmánybíróság "megrendszabályozása": az Alkotmánybíróság az Alaptörvény hatálybalépését megelőzően meghozott határozataira nem hivatkozhat. A Kúria elnöke és a Legfőbb Ügyész is kérhet utólagos normakontrollt. Kötelező meghallgatni a véleményezendő törvény készítőjét. Megtiltják, hogy az AB olyan jogszabályrész alkotmányosságát is megvizsgálja, amit az indítványozó nem kért. Az Alkotmánybíróság az alaptörvényt és az alaptörvény módosítását csak a megalkotására és kihirdetésére vonatkozó, az alaptörvényben foglalt eljárási követelmények tekintetében vizsgálhatja felül.

Nos, összevethető, hogy ezek a pontok mennyire összeegyeztethetőek a fenti idézettel, hogy mi is az alaptörvény és ezek mennyire a "legmagasabb szintű jogi norma"...

A kormánynak jogában áll a választók adta felhatalmazással a következő választásig kormányozni, törvényeket alkotni, az elképzeléseit megvalósítani. 
De pontosan ugyanennyi joga van ezekre egy esetleges másik kormánynak is, hiszen a választók dönthetnek úgy, hogy kormányozzon valaki más. 
Viszont ha az alkotmányba rögzítenek olyan pontokat, amiknek egyszerűen nincs ott semmi keresnivalójuk, és a következő kormány esetleg máshogy szeretne kormányozni, nem tudja megtenni, mert nem lesz képes módosítani az Alaptörvényt kétharmados parlamenti többség hiányában. Márpedig egyhamar nem lesz kétharmados többsége senkinek Magyarországon, így amit most beleírnak az Alaptörvénybe, az nagy valószínűséggel ott is marad.

Nézzük egy egyszerű példát: a következő kormány szeretné visszaadni a felsőoktatási intézmények autonómiáját, de nem tudja megtenni, mert az összes intézmény gazdálkodását a kormány által kinevezettek irányítják.

Másik példa: A Kúria elnöke és a Legfőbb Ügyész is kérhet utólagos normakontrollt. Lehet döngetni a mellet, hogy "íme, a fékek és egyensúlyok", de ne ugye senki sem gondolja, hogy majd Polt Péter nekiáll utólagos normakontrollt kérni a Fideszes törvényekre. Viszont ha esetleg 2014-ben bukik a Fidesz, a 9 évre megválasztott Legfőbb Ügyész és Kúria elnök még nagy segítség lehet a Fidesz számára, ha keresztbe kell tenni az új kormánynak.

A görcsös "minket nem győzhet le senki" attitűd pedig olyan - tényleg észbontó - javaslatokhoz vezet, minthogy az AB nem hivatkozhat a korábbi esetjogra. Mintha az ország 2011. húsvét napján született volna meg az Alaptörvény kihirdetésével. Pedig az Alkotmánybíróságban lassan több "ex" Fidesz-KDNP képviselő lesz, mint ahány képviselője marad az LMP-nek az Országgyűlésben.

Sólyom László, az AB volt elnöke és volt köztársasági elnök ma egy hosszabb írást közölt az elmúlt 24 év alkotmányozásáról és ma bekövetkező alkotmánymódosításról:


"Az Alkotmánybíróság mindenkire kötelező határozatát nem fogadta el, hanem felülbírálta, s magának tartotta fenn a jogot, hogy az alkotmányosság kérdésében a végső szót kimondja. Ez a rendszer ismerős az alkotmánybíráskodás korai szocialista előképeiből, ahol – a parlament minden más szerv fölött álló voltának szocialista doktrínájából következően – az alkotmányjogi tanácsok vagy akár alkotmánybíróságnak nevezett szervek a törvényeket nem semmisíthették meg, hanem végső soron a parlament döntött. Azonban a magyar demokrácia alkotmánya éppen ezzel a rendszerrel szemben hozta létre a valódi alkotmánybíróságot, amelynek az alkotmányosságot a törvényhozóval szemben is garantáló szerepét és jogállását az alaptörvény kifejezetten fönntartotta. (...)

Az alaptörvény negyedik módosítása szentesíti azt az állapotot, amikor az Alkotmánybíróság alkotmányvédő tevékenységét az Országgyűlés felülbírálja, s ezzel együtt a szakadékot az alaptörvényben írt alkotmányos rendszer és a tényleges helyzet között: ugyanis így – az alaptörvényben lefektetett államszervezeti struktúrával ellentétesen – az Alkotmánybíróság már nem a legfőbb szerve az alaptörvény védelmének. Az alkotmány identitásának megváltoztatása a pillanatnyi hatalmi pozíció kihasználása érdekében azonban magában hordja büntetését: ezt az állapotot minden jövőbeli kétharmados többség örökölni fogja. (...)

Mielőtt a kapu bezárulna, és gyakorlatilag visszavonhatatlanul rögzülne az eredeti alaptörvénynek ellentmondó állapot, egy lehetőség maradt: a köztársasági elnök vétója.(...) A köztársasági elnök olyan döntés előtt áll, amelyben értelmeznie kell hivatalát és a hivatását: az államszervezet demokratikus működése feletti őrködést. A végső döntés, az alaptörvény kötelező értelmezése pedig ma még az Alkotmánybíróság lehetősége és kötelessége mind a köztársasági elnök hatásköréről, mind pedig az adott alkotmánymódosítás alkotmányosságáról."

Sajnos pontosan az következik be, amitől tartottunk: a kétharmados többséget nem a demokrácia, az alapjogok, az alkotmányosság megerősítésre használják, hanem a saját hatalmuk erősítésére, és a következő kormányok kezeinek megkötésére. A Gulyás Gergely-interjúból kiderült, a Fidesz bármit, de valóban beleírhat az Alaptörvénybe, nincs senkinek és semminek beleszólása, senki nem vizsgálhatja, vétózhatja.
Nyilván erről álmodtak 1989-ben ...

Soha többet senkinek kétharmadot -  de akkor ki és hogyan fogja megváltoztatni a Fidesz-KDNP alaptörvényét?

Címkék: fidesz alaptörvény

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr305126825

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az álom én vagyok 2013.03.12. 07:51:24

A négyszögletű kerek erdőben megszületett az Alaptörvény 48-dik módosítása. A módosítást XIV. Viktor király saját maga terjesztette be, önmagával vitatta meg és egyhangúlag fogadta el. Miután néhány éve megszüntette az alkotmánybíróságot, majd a f...

Trackback: A populista alkotmányos kultúra 2013.03.12. 00:29:53

Azért ez a mai fontos nap volt köztársaságunk számára, aláírja majd Áder vagy sem az alkotmánymódosítást. Itt az alkotmányos kultúra megváltozása vált láthatóvá. Csak emlékezzünk rá, hogy azért kellett “Alaptörvénynek” nevezni ezt a jogszabályt, ...

Trackback: "Hálát adunk, hogy Erdély Romániához tartozik" 2013.03.11. 16:03:37

"Ez nem magyarság. Ez egy fogyó nép pökhendi felfuvalkodottsága" - írja a határon inneniekről egy határon túli magyar. Mit gondol egy erdélyi az anyaországi magyarok pökhendi, kirekesztő, melldöngető magyarkodásáról? Megírta kommentben:   "Már e...

Trackback: A maratoni hazudozók kormányáról beszélt Orbán Viktor 2013.03.11. 16:01:16

"Nem engedhető meg, hogy egyes csoportok törvények és szabályok felett állónak nyilvánítsák magukat" - nyilatkozta március elsején a Heti Válasznak. Szerinte demokrácia nélküli többpártrendszer van Magyarországon, az új arisztokráciát egyedül a pénz mo...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.11. 10:13:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meridian74 2013.03.11. 21:11:38

@Rufus78: nagyon remélem a dupláját verik majd a rabló cégekre... pl mi a fenének nekünk olyan, hoyga magyar telekom (távközlési cég, ugye) gáz és elektromos áramot árul?

Azaz csak számláz, és ezért a nagy munkáért zsebretesz 10-20-30% hasznot... mikor éppen hogy sikerül mindenféle kitalált költségekkel megdobni az "előállítási árat", amire ráteszik a haszonkulcsot. Ennek árát tisztán a fogyasztó fizeti. Kell ez nekünk? sztem nem.

Szóval csak legyen most visszaszopatva ezek a cégek, aztán ha nem tetszik, akkor az pont idevág gyurcsány mondást idézném (ezt pont éppen az ilyen faszszopó vállalkozásoknak mondta): ha nem tetszik el lehet innen menni.

Én meg annyival egészíteném ki, hoyg szarért húgyért, jelképes összegért az állam visszavásárolja azt, amit eleve elloptak, majd szétloptak. Ha nem szolgáltatnak, akkor addig lesznek büntetve, amíg belemennek az eladásba. Panaszra lehet menni külföldre, de pont azt kapják vissza, ahogyan az egész kócerájhoz ők is hozzájutottak. Nincs különbség, csak most éppen a visszarendeződés van folyamatban.

Jani haverjának albán haverja 2013.03.11. 21:14:41

@kenájkikit: Lehetsz cinikus, lehetsz egy büdös bunkó is mint azt a hozászolásod mutatja a tényen akkor se változtat, mi vagyunk hatalmon és ez még nagyon sokáig így is marad. Ti meg összecsinálhatjátok magatokat a demokrácia érdekébe az se fog senkit se érdekelni. :D Mégis mit tudtok tenni ellenünk? Azonkívül hogy pár blogon kiadjátok magatokból a feszültséget, még ezzel is nekünk segítetek te kis légyfing. :D

Meridian74 2013.03.11. 21:16:33

@jágör68: "előbb- utóbb csak nekiindulnak a rózsadombi villáknak."

Neked is felteszem a kérdést: kik?

A cigányok hamarabb összeverődnek egy lincselésre, mint 100 magyar egy tüntetésre, a rózsadombra... amin ne csodálkozz, amíg 10-15% nyíltan az mszp-t támogatja, addig az azt jelenti hoyg kurvasok sötét ember van ebben az országban, aminek az eredménye nagyfokú széthúzás, és ezerféle vélemény - ennek kapcsán történő széttagozódás -, holott többnyire csak mindig csak egy legjobb megoldás van bármely problémára, a legjobb szó definiciójából adódóan... és az nem az mszp-féle megoldások.

ásványi répacukor 2013.03.11. 21:23:17

@kenájkikit: Nekifutottam, eredmény ugyan az! Felénk az elektromos hálózat elég ramaty, a fogyasztók sem sűrűn vannak rajta. Cirka 1 év és a soron 3 oszlop kidől. Mikor és miből javitják meg szerinted? A rezsicsökkentésből ugyan nem. Az extraprofitot viszi az osztalék, hálózat szerelőt 2 éve nem láttam, óra leolvasó 1 szer egy évben. Mi még többet fogunk majd megtakaritani, de csak 1 év múlva, addig vonják az általányt. Vezetékes viznél hasonló a helyzet. Több közműadót kell befizetnie a szolgáltatónak, mint amennyi vizdijat beszed. Majd kompenzálják....
A palackos gáz csökkentését várom, de vajon tudja-é a helybéli kereskedő is ezt? Vagy autózzam 20 km-t, ha kifogy a palack, ami szintén nincs ingyé! Tudom én nem is Magyarországon élek. Csak vidéken.

kenájkikit 2013.03.11. 21:30:07

@ásványi répacukor: faszán neki futhattál, akkor elárulom, hogy a rufus által idézett és LINKELT mondatok, korábbi fidesz nyilatkozatok, a többit rád bízom.

kenájkikit 2013.03.11. 21:37:09

@Jani haverjának albán haverja: amúgy elmondom, hogy mit tudunk csinálni, tudunk írni, tudunk tükörbe nézni, hirtelen ez a kettő:D

2013.03.11. 21:38:09

@Meridian74:

"Azaz csak számláz, és ezért a nagy munkáért zsebretesz 10-20-30% hasznot... mikor éppen hogy sikerül mindenféle kitalált költségekkel megdobni az "előállítási árat", amire ráteszik a haszonkulcsot. Ennek árát tisztán a fogyasztó fizeti. Kell ez nekünk? sztem nem."

Ekkora hülyeség leírására ugyan ki kötelez??
10-20-30%
Miért is álltunk meg itt?
40%-50%-60%
végtelen%

Meridian74 2013.03.11. 21:41:19

@ásványi répacukor: na, és eddig miért nem javították ki a dülöngélő oszlopokat? Tavaly és azelőtt nem volt még rezsicsökkentés, amire foghatták ezt volna... szar kifogás.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.11. 21:45:06

@ásványi répacukor:
"Nekifutottam, eredmény ugyan az!"
Lehet, de valami mégis azt súgja nekem, hogy nem azt sikerült kiolvasni a kommentemből, mint amit beletettem:), ezért egy kicsit közvetlenebbül teszem fel a kérdést:
Szerinted biztosan az a legjogkövetőbb magatartás egy kormány részéről, hogy egy független magyar bírósági ítéletet a miniszterelnök "botrányos"-nak nevez, azonnal (fellebbezés nélkül!) kilátásba helyezik az ítélet alapjául szolgáló jogszabályok megváltoztatását, és konzultációs kérdőív kiküldését helyezi kilátásba, ezzel próbálva legitimálni a teljes folyamatot?

Csak mert szerintem nem... és valami azt súgja, hogy szerinted sem:).

Ha egy kérdés úgy van feltéve, hogy "Jó-e az Önnek, hogy kevesebbet kell fizetni a rezsiért?", és úgy lesz, akkor van-e más válasz, mint az "Igen"?

Szerintem egy szolgáltatónak sok mindent előírhat egy kormány: adóztathat, megszabhat adminisztratív és műszaki minimumokat, még az árakat is hatóságivá teheti. Egyetlen dolgot nem tehet szerintem: nem mondhatja, hogy "Ezt meg ezt meg kell csinálnod, de a megszabott pluszszolgáltatás költségeivel nem emelheted meg az áradat".

ásványi répacukor 2013.03.11. 21:48:05

@kenájkikit: A harmadikra sikeredett. Bocsi, de nem olvasok fityisz oldalakat, linkeket. Igy érhető.
De az is, hogy nem akarok ráfizetni, már pedig, ha az lesz, ez lesz. Azt hiszem ezzel nem vagyok egyedül.

Jani haverjának albán haverja 2013.03.11. 21:48:24

@kenájkikit: Ja és ezekből meg is tudtok rendesen élni. Akkor nincs is itt semmi gond, lehet is tovább haladni. :D

Meridian74 2013.03.11. 21:51:33

@MikeBoy: ok, magyarázd el, miért is jó az nekünk, hogy pl a Magyar Telekom, mint távközlési cég - akinek fingja köze nem volt se a gázhoz se az elektromos áram termemlése/szolgáltatásához -, az nekünk, mint fogyasztóknak miért jó, hogy az MVM vagy akárki helyett számláz, nem kis haszonnal?

Amit ezek a köztes kereskedő cégek zsbre tesznek, azt mi fizetjük, vag ymég nem vetted észre?

Amúyg volt két kollégám is, mikor a múlt héten megemlítettem, hogy egyébként tudtáttok, hogy az MT-től nemcsak netet, telefon vehetsz, hanem gázt és áramot is, amire ők nagy boci szemekkel néztek rám, hoyg ne beszéljek már hülyeségekete... megmutattam nekik, nem hitték volna el, de hát ugye a weboldalukon ott van feketén fehéren. Vagyis rózsaszín lilán.

Az emberek fejében is ugyanekkora sötétség van és tájékozatlanság, mert mindenki csak azzal foglalkozik, jaj, csak engem ne rúgjanak ki, legyne meg az akis nyomorék fiozetésem, inkább tegyék k i helyettem a többit, jajj, csak engem ne.... mert akkor mi lesz...?

Az lesz, hogy már nem is a bőrödet nyúzzák, hanem egyenesen a vérdet szívják, és nem is csinálnak belőle nagy ügyet, mert nincs ellenállás, ha meg mégis valaki felemeli a hangját, azt gyorsan lehurrogják.

Van is egy vicc belőle, a pokolban az egyes nációkat különféle módozatokkal őrzik az ördögökök, de magyarokat egyáltalán nem kell őrizni, egymást rángatják vissza a forró vizes üstbe.
Viccnek nagyon találó, csak sajnos pontosan mutatja be a magyar valóságot.

ásványi répacukor 2013.03.11. 21:52:07

@Meridian74: Tavalyelőtt 2-t megreparáltak. A cserét erre az évre ütemezték. Szóval majd-ra.(Ha kidől. Min 1 napos áram szünet)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.11. 21:52:16

@ásványi répacukor:
Köszönöm :).
Pedig pont az a poén benne: A Fidesz régen és ma :)!

2013.03.11. 21:59:49

@Meridian74:

Figyelj!
Leírtál egy nyilvánvalóan teljesen alaptalan dolgot.
Ne kezdj el utána kérdezni, mert nem érdekel! Mellesleg a kérdésed is értelmetlen.
Ha valamit tudni akarsz, nézz utána.
Ha elakarod utasítani, utasítsd el.

De ne magyarázd meg agyatlan bullshittel, csak mert van előtted egy billentyűzet!

kenájkikit 2013.03.11. 22:00:35

@Jani haverjának albán haverja: LOL hatalmas érveket sorakoztatsz:D mindenki tudja, hogy nálatok nem elvárás az, hogy valaki tudjon írni, a többiről nem is beszélek inkább.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.11. 22:02:56

@Meridian74:
Lehet, hogy "nekünk" nem kell, ahogy mondjuk a postaliberalizáció sem. Viszont az EU-tagság feltétele ezeknek a piacoknak a megnyitása. Úgyhogy helyesen nem "el lehet innen menni", hanem "ki lehet innen lépni". Terjeszd fel ezt is konzultációs kérdőív témának, hátha sikere lesz annak is.

Egyébként meg sok minden meg lehet tenni, akár 100%-os adót is ki lehet vetni. De biztos, hogy az az egyetlen módszer, hogy a kormány előbb botrányosnak nevez egy független bírósági döntést, aztán kilátásba helyezi a visszamenőleges jogszabályalkotást? A Fidesz megvédi az embereket a bíróságtól?

Jani haverjának albán haverja 2013.03.11. 22:18:35

@kenájkikit: Hölgyeim és uraim bemutatom az Ultimate Weapont amit bármikor,bárhol elő lehet húzni ha már nem tudunk mást mondani egy egyszerű kérdésre se, a neve: HELYESÍRÁS. Tényleg csak ennyire telik tőletek? :D

ketroot 2013.03.11. 22:18:55

Komolyan faszra kéne húzni azt, aki "extraprofittal" érvel.

Siralmas, egyszerűen siralmas.

ásványi répacukor 2013.03.11. 22:20:31

@Rufus78: Szerinted eme kérdőiveket hány száz vér fityisz és narancs nyugger küldi vissza? Igaz azt hazudnak amit akarnak, mert azt nagyon tudnak. Jó gyüjteményem volt a vityka leveleiből, de le kellett mondanom a Szabad Földet, s más begyujtós nem akadt a kezembe.
A rezsicsökk-evény kulcsa az ELMŰ-nél van, szerinted mit szólna a II. és XI.ker. heti szinten pár órás áram kimaradásnak a Hörrr. tv hiradójának idején? Tudom Rákosi pajtáséknál is voltak szabotázsok, kerültek is emberkék wellnesselni a Hortobágyra evégett ugy 60 évvel ezelőtt. Egy kis nosztalgia sosem árt! Valakiknek kell bünbaknak lenni a saját hülyeségükért. Nehéz újat kitalálni. Most lesznek az áram rejtegetők, meg a gáz kulákok. Vagy csak a komenyista multik ?

kenájkikit 2013.03.11. 22:29:03

@Jani haverjának albán haverja: jajaja, imádkoztál ma már mindenható orbánúrhoz?:D vagy kicsapod a képére, vagy hogy csinálod?:D

Erhardt von Rheindars 2013.03.11. 22:38:58

@Jani haverjának albán haverja: "Az értéktelenedés az nem csak a intézkedéseink miatt van hanem mert a pénzügyi és külföldi politikai körök folyamatosan Viktort és a Fidesz támadják aminek oka hogy nem tetszik nekik az az út amerre ö vezet minket mert az nem nekik jó."

Tipikus fidesz propaganda, Milyen útra vezetett téged Viktor? Szembementek a kapitalizmus elveivel, egy kapitalista világban. Hugyozhatsz te széllel szembe, csak visszavág. Amiben ti hisztek azt szocializmusnak hívják.

"Egyébként ha ennyire nem a világpiaci ár határozza meg az árat akkor mi a magyarázat arra hogy mindig azt mondják hogy az áraink már Európaiak csak a bérek kevesek?"

Maradjunk akkor a benzinnél, mert vannak kivétel árucikkek. Az áraink úgy lehetnek európaiak hogy az állam tartja olyan szinten őket. Mehetnénk európai szint alá ha az állam csökkentené az áfát (17%), vagy a benzin jövedéki adóját (literenként 120ft) Ez esetben kevesebbet kellene fizetni érte, de az állam zsebéből egy rahedli pénz kiesne. (ez például az egykulcsos szja bevezetésekor is előjött, kb sikerült 1000 milliárdos lyukat ütni a költségvetésen) A bérek pedig amiatt kevesek mert keveset termelünk. Ha majd többet termelünk több lesz a bérünk is.

"Tehát ha így van akkor külföldön hogy hogy ilyen magasak az árak mikor ott sokall kisebbek az állami elvonások és sokkal jobb a gazdasági helyzet elvileg?"

Amit leírsz nem feltétlenül van összefüggésben. Egy jól teljesítő gazdasággal a háta mögött is vethet ki adót az állam a benzinre ahogy ez máshol is működik. Hiszen olyan cikket kell megadóztatni amit sokan rendszeresen vásárolnak.

Erhardt von Rheindars 2013.03.11. 22:53:37

@Jani haverjának albán haverja: Még annyit: A benzinárhoz ezen az oldalon találhatsz egy jó kis diagramot. Remekül szemlélteti az arányokat

www.fertopart.hu/rovataink/gazdasag/2250-50__folott_van_az_uzemanyag_adotartalma__

Jani haverjának albán haverja 2013.03.11. 23:15:31

@kenájkikit: Ne magadból indulj ki és ne vetítsd ki a te vágyaidat egy olyan személyre akiről halvány lila fingod nincs hogy ki ő és hogy hogyan él. Elmondom neked hogy 3 gyermek édesapja vagyok aki boldog házasságba él és elmondhatom hogy nem is rosszul. :D Emellett nem ilyen beteg gondolatok forognak az agyamba mint amiket te írsz. Ha lehet egy tanácsom sürgősen nézesd meg magad egy orvossal mert érvrendszered alapján komoly gondok vannak nálad te kis lepkefing.

@Erhardt von Rheindars: Először is elnézést de most már el kéne mennem piheni de ha neked megfelel akkor holnap válaszolok arra amit írtál mert most egy picit hosszú lenne leírni és mint mondtam jó lenne lepiheni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.11. 23:27:39

@zobod: "a periféria országok nem fogják megszavazni egy olyan büntetőmechanizmus létrehozását aminek maguk is alanyai lehetnek"

Hmmm.. Ha jól emlékszem, pontosan egy ilyen mechanizmust hozott tető alá az első magyar EU-elnökség 2 éve és annak a fél évnek ez volt az egyetlen kézzelfogható eredménye...

Háténvagyoka... 2013.03.12. 07:20:58

"és a következő kormány esetleg máshogy szeretne kormányozni, nem tudja megtenni, mert nem lesz képes módosítani az Alaptörvényt kétharmados parlamenti többség hiányában. Márpedig egyhamar nem lesz kétharmados többsége senkinek Magyarországon, így amit most beleírnak az Alaptörvénybe, az nagy valószínűséggel ott is marad."

A következő kormány meg hozhat egy olyan, egyszerű többséges törvényt, hogy nem kell kétharmad az alkotmánymódosításhoz. Hozhat olyan egyszerű többséges törvényt, hogy a száz évre bebetonozottakat bizony ki lehet rúgni. Ha már mindent lehet....
Még jó, hogy nem azt írták (vagy ne adjak ötleteket?), hogy soha többé nemFidesz-kormány nem hozhat semmiféle törvényt....

Meridian74 2013.03.12. 07:31:55

@Rufus78: "...ogy a kormány előbb botrányosnak nevez egy független bírósági döntést, aztán kilátásba helyezi a visszamenőleges jogszabályalkotást? "

A kormány azért van hoyg minket képviseljen, és a többség - aki nem politikus - az pont ezen a véleményen van. Nem véletlenül mondta ezt Orbán, mert pontosan tudja azt, hogy ebben támogatólag nem kétharmada van így, hanem 4/5-e. A bíróság meg tehet egy szívességet. Ezt az ügyet lezaravták kb 3-4 hónap alatt, egy nyamvadt munkaügyi pert meg kb 5 év alatt, egy mocskos csalást meg nem képes tíz év alatt sem. Ez utóbbira ottvan Kulcsár ügy. Hunvaldot meg majdhogynem megdícsérték 15(!!) rendbeli csalás, okirathammísítás(!) és hasonlók miatt...
Te mennyit kapnál a feléért is? 5 évet? 8 évet? Hmmm elloptál pár milliárdot, de nincs zsidó felmemőid - sem támogatóid? Na, akkor 12 év.

felcsutisuttyo 2013.03.12. 07:34:24

Ez az alaptörvény semmi !! Olyan mint az Alaplé...zöldséges katyvasz...trutymó....!!!
Fidesz Tákolmány! Magyrországnak Nincs Alkotmánya! Diktatúrában nincs Alkotmány...nincs mit tisztelni..
Alaplé van!

Meridian74 2013.03.12. 07:40:31

@Erhardt von Rheindars: "gykulcsos szja bevezetésekor is előjött, kb sikerült 1000 milliárdos lyukat ütni "

Végig arról pofáztak, hogy adót emeltek ezzel tulajdonképpen, mert kivezették az adójóváírást, ezért aztán a minimálbéresek is fizetnek mostmár adót.

Ezzel kapcsolatban ki is számolták, ha visszahoznák a többsávos adózást, bajnai-féle verzióban, akkor a legfelső adókulcsnak 48%-osnak kellene lennie, ahhoz, hogy ne csökkenjen az adóbevétel, az adójóváírások miatt.

felcsutisuttyo 2013.03.12. 07:42:03

Egyet lehet tenni...MEGDÖNTENI A DIKTATÚRÁT és illegitimnek nyilvánitani, minden Fidesz katyvasz intézkedést (
amúgyis illegitim volt a csalások miatt a 2010 es választás az 51 százalék.is..LáNCSZAVAZÁS ÉS EGYÉB KUBATOV NYALÁNKSÁGOKKAL)..
MINDENT VISSZACSINÁLNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meridian74 2013.03.12. 07:42:20

@MikeBoy: neked nem is kell, sztem menj és szolidaritásból fizess dupla számlát nekik, az kell neked.

felcsutisuttyo 2013.03.12. 07:43:41

HA GYÁVA A MAGYAR NÉP---akkor megérdemli ezt a NEMZETI SZART!

Meridian74 2013.03.12. 07:44:31

@ásványi répacukor: " szerinted mit szólna a II. és XI.ker. heti szinten pár órás áram kimaradásnak a Hörrr. tv hiradójának idején"
És mit szólna, ha ezért akkora büntetéseket kapna, hogy arról koldulna?

felcsutisuttyo 2013.03.12. 07:54:16

A "közjogtalan, közutálatnak örvendő " Házmester...akinek az orra alatt a surolókefe van , és állandóan csak kapa esik ki a száján..
.márc. 15 elmenekül Magyrországról..Németországba ( , valami szar Fidesz
kitüntetést ad át....remélem leugatják, és lesz aki le is köpi),...
Fél a Gazember, hogy márc. 15 véletlenül átcsap ORMÁNYVÁLTÁSBA és elkapják a tökét a suttyónak!...és jaj neki!
Előbb utóbb úgyis az lesz!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.12. 08:14:41

@Meridian74:
Jaja, Rogán Antal "kiszámolta", hogy:
- HA Bajnai Gordon teljesen ki akarná vezetni a bank- és szektoriális adókat, és;
- HA az így kieső összeget teljes egészében az SZJA-ból akarná pótolni, és;
- HA Bajnai a korábbi formájában hozná vissza az adójóváírást és;
- HA az átlagbér tényleg az alsó kulccsal adózna;
AKKOR az csak egy 48%-os SZJA-kulccsal lenne megoldható.

Nem baj, ha Bajnai "tolmácsaként", "adószakértőjeként" Rogán nekem egy "kicsit" hiteltelen, és hogy nekem a fenti logikában egy kicsit sok a "ha"?

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2013.03.12. 08:28:59

:..hogy a kétharmad vagy a kétharmad: ez az a fajta kérdés, ami a rendszer belső ellentmondását mutatja meg, és nem oldható fel a rendszer saját működésén belül.
de segítek: szar a rendszer, nem rendbehozni kell, hanem teljesen újat alkotni. mivel nincs egyet (sem kettőt-) értés az ebben a szanaszétbasztatott országban. eleve konszenzusra kell jutni, nem pedig nyertes-diktál rendszerben "demokráciázni", tiszta nonszensz amit itt politika címen összeb@sznak. előbb lenne itt regionális vagy megyei autonómia, vagy városállamok, mint valami mítikus egységes ország, ami eleve sohasem volt. a félelem tartja össze ezt a tákolmányt, és mint mindig, van is mitől félni. bár ennyi erővel már dühösek is lehetnénk. talán ez az egy valódi választásunk, mint a demokrácia alattvalóinak.

Secnir 2013.03.12. 09:09:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Olvastam egy könyvet. "

de felvág valaki, de felvág valaki!

lyken 2013.03.12. 09:10:48

index.hu/belfold/2013/03/11/a_fidesz_alairast_gyujt_a_rezsicsokkentesrol/

Kéretik kapaszkodni!
"(Rogán Antal*) frakcióvezető kifejtette azt a véleményét is, hogy az energiaszolgáltatók kereseteit a bíróság „feltűnő gyorsasággal tárgyalta meg, és feltűnő gyorsasággal hozott első fokon ítéletet”, ami komoly veszélyt jelent a lakosságnak, hiszen jogerőre emelkedése esetén egy átlag magyar családnak havi 4400 forintot kellene visszafizetnie januárra és februárra is. A Fidesz azonban ezt nem engedi "

Szóval nem engedik, hogy a bíróság mindenféle önálló ítéletet hozzon. Hova képzelik ezek a független bírók magukat? Mikor ott ül a Tünde a nyakukon? És még önállóan mernek ítélkezni? Hát ez skandallum baszki.

AFulgens 2013.03.12. 09:16:34

Aztarohadt mennyi troll, bertroll, fideszdroid. Nagyon beszarhattak a "odafenn", ha nem eleg, hogy lezaratjak a Sandor-palota kornyeket, meg egy blogra (ami politikailag sulytalan egyenlore, bar ugy erzem kozeledik a vadiratkent felhasznalas ideje) is ennyi idot-energiat-penzt aldoznak.

felcsutisuttyo 2013.03.12. 09:20:14

Arogán üvegszemű, vizenyős tekintetű E.T. ..mindenhez ért...beszarás! :DDDD
Majd amikor ki lesz nyomva a szeme..és ki lesz lökve a z autópályára " sétálni"----_DDDDDDD
az lesz a szép...mert a NÉP büntetni fog...(bíróság nélkül)!!!!!!

felcsutisuttyo 2013.03.12. 09:25:28

a Három Közjogi Népi utálatnak örvendő Buga Jakab országa vagyunk. Nincs min csodálkozni, amikor három suttyó kezében van a hatalom. Kitaníttattuk őket a közpénzen... és egyik sem dolgozik..csak piziciót foglal, élősködik és árt a Magyar Népnek!!!!!! Parazita Nemzeti gazemberek!
remélem a " LÁZ-ADÓ" bevezetés után..gyors számon kérés lesz!!!!!!!!!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.12. 09:42:03

@lyken:
Hát igen, egy "kicsit" vérszemet kaptak a fiúk most, hogy már épp csak halat nem csomagoltak az Alaptörvénybe...
A Fidesz megvédi a magyar embereket és családokat a független magyar bíróság ítéletétől!
Selmeczi Gabriellát kérjük a sminkbe! Selmeczi Gabriellát a sminkbe!

Mennyit fejlődött a világ!
"A Fidesz a törvényesség és a rend pártja. A Fidesz - politikai szervezetként - eddig sem kommentált és a jövőben sem kíván kommentálni bírósági ítéleteket - olvasható a Fidesz sajtóosztályának közleményében."
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=135974

kifordított nagyanyó 2013.03.12. 11:23:08

Azért akik itt szidják a blogot,hogy szidtuk a szocikat.
hunvald 1 milliárdos kár-persze felmentve
hagyó 5 ingatlan-vele nem tudom mi van.
bajnai ötlete az adományok megadóztatása.
Attól nm lesznek szépek,mert vityáék jobban elkúrták!

kifordított nagyanyó 2013.03.12. 11:24:32

...és még ki tudja mik voltak......

AFulgens 2013.03.12. 11:59:44

Mea culpa, most nezem, hogy kave elott az irtam, hogy egyenlore ahelyett, hogy egyelore. Csak hogy ha valaki bele akarna ebbe kotni :)

Ironfist 2013.03.12. 12:24:38

@Jani haverjának albán haverja:

Jaaa, hogy troll vagy! Ahaaa, értem már :) Az a szomorú, hogy amilyen támogatói vannak a fidesznek, el is hittem, hogy valóban vannak ilyenretardált emberek. :)

@Meridian74:

Létszik, mekkora senki vagy a témához, a villanyszolgáltatók 2 (azaz kettő) százalékot tesznek zsebre. A villanyár 60%-a adó, amit Viktor tesz zsebre, és a maradék meg karbantartásra, bérekre, ilyesmire megy el. Az, hogy egy kormány nyíltan kijelenti, hogy de, márpedig ti holnaptól 10%-kal olcsóbban árultok valamit (ez esetben az áramot), az színtiszta kommunizmus. Ráadásul a hülyék még az adóját sem csökkentik, tehát mi következik? Nem lesz karbantartva, jóval kevesebb ember fog náluk dolgozni, és előbb utóbb ugyanarra a sorsra jut majd, mint az közimádatnak örvendő BKV. Azt leszámítva, hogy ha csődközelbe kerülnek, ők megtehetik, hogy fogják magukat, és kimennek az országból, aztán az állam meg gondoskodhat a több tízezer fős apparátusukról. Vagy nem lesz villany. Lehet választani.

Bee-zony 2013.03.12. 12:28:26

Egy focibuzi, és a politikai futballhuligánok kerültek hatalomra 2/3-al, akik mindent erőből, és 100-as IQ-ból oldanak meg. Azzal, hogy az Alkotmányba belepakolják az aktuálpolitikai szarjaikat, átléptek egy határt; ahogy az alkoholizálóknál is van egy határ, amin túl már egyértelműen látszik, hogy nem józanok, így vannak ők is, megártott nekik a kétharmados hatalom (vö. Kadhafi és társai). Közben egy olyan gordiuszi csomót alkotnak (vö. Alkotmány), amit végül már csak karddal lehet megoldani.

„Magyarország jobban teljesít.” Aljasságban és hülyeségben, mi az hogy, nagyon is!

„Diktátor
Diktátor olyan államfő, aki a megszokottnál több hatalommal rendelkezik.”
hu.wikipedia.org/wiki/Dikt%C3%A1tor

Viktátor olyan ál(l)amfő, aki... nem csak a megszokottnál aljasabb, hanem sokkal hülyébb is, a párttársaival és a szavazóival együtt. Akiket sikeresen becsaptak, azok ennyi disznóság megtapasztalásával már rá kellett jönniük, hogy át lettek verve, tehát már csak az elkötelezetten aljasok és hülyék maradtak, az osztogató és fosztogató orbáni diktatúra anyagi haszonélvezői, avagy a rablóbanda tagjai, a kalózok.
Akire azt mondják, hogy veszett, annak meg kell veszni. Végül is két lehetősége van, vagy bebizonyítja hogy nem veszett, vagy megveszik teljesen. Aki a megveszésre és a megvehetőségre hajlamos, az valószínűleg az utóbbit fogja választani, főleg úgy, hogy már rálépett arra az útra.

A Fidesz-KDNP eszenciája:
„Szívjátok csak a fogatok ti kis senkik, itt akkor is az lesz amit Orbán Viktor mond. Álmodozhatok itt a kétharmados többségről a balliberális csürhének hogy majd akkor ők megváltoztatják a szent Alaptörvényünket de olyan úgyse lesz amíg a kedves vezetőnk életben van. Ugyanis mi kiállunk mellette és még vérünk is adnánk érte és a jelenlegi rendszer fenntartásáért ha arról van szó. Akik meg külföldre mentek mert hogy ott minden milyen jó és most onnan osztják az észt nekünk azok ne feledjék hogy mi mindenre emlékszünk és nincsenek elfelejtve és ők is ráfáznak még arra a nagy eszükre, még ha azt is hiszik hogy az Interneten anonimok lehetnek.”

Ez nem paródia, ez Magyarországon a rögvalóság; az a tény, hogy Magyarországon a fidióták kerültek hatalomra.

Magyarországot 2010 óta három nagy társadalmi csapás sújtja, a zsidójárás, a cigányjárás, és a fidiótajárás.
Fidiótáknak egy értelmes dolgot lehet tenni, lemondani a hatalomról. Az erkölcsről és a józan észről már lemondtak, mondjanak le a hatalomról is.
A többieknek ezeket az értelmes és probléma-megoldó dolgokat lehet tenni, vagy elmenni, vagy küzdeni, vagy harcolni, vagy ezek kombinációját.
Küzdeni vagy harcolni nem ugyanaz: küzdelemnél ellenfél van, harcnál ellenség, a küzdelemnél vannak betartandó szabályok, harcnál egy szabály és lényeg van, a győzelem, akár az ellenség fizikai megsemmisítésével is. A harc magában foglalja a küzdelmet is, a küzdelem viszont nem foglalja magában a harcot.
Amikor Hitler azt írta, Harcom, ott a kocka már el volt vetve, akár tudatában volt ennek, akár nem.

A küzdelem Magyarországon már szükséges, és ha ez nem elegendő a fennálló problémák megoldásához, akkor már csak az utolsó lépés maradt.
Ahogy most kinéz, a küzdelem – bár tegyünk meg mindent ezért és ebben, ami tőlünk telik – nem lesz elegendő a problémák megoldásához, tehát meglesz a harc is. Ennek viszont akkor jön el igazából az ideje, amikor már minden más lehetőség kimerült, és nem volt elegendő a problémák megoldásához.
Tehát a harcnak még nem jött el az ideje, mert a küzdelem lehetőségei még nem merültek ki teljesen, hanem „csak” kimerülőfélben vannak.
Amikor sokan érzik úgy, hogy kimerültek a küzdelem lehetőségei, és ugyanúgy megvan a problémahalmaz, és ami van azt nem érdemes tűrni, és elmenni sem lehet, vagy nem érdemes, akkor következik a harc, akár a Gandhi-féle nem engedelmeskedés, amihez nagy tömeg kell, vagy a fegyveres, ami lehetséges partizán-módban is, akik persze nyilván le lesznek terroristázva a hatalmon lévők részéről, viszont a szabadságharcost és a terroristát meg lehet különböztetni a céljaik alapján. Bár az 1848-as 12 pontosokat is le lehet terroristázni, de akinek van szeme, láthatja, hogy az szabadságharc, és nem arról szólt a történet, hogy az egyik zsarnok helyet a másik zsarnok akart hatalomra kerülni.
Az a baj, hogy a jelenlegi magyarországi helyzetben a szabadságharc könnyen összemosódik és -keveredik a zsarnokok vetélkedőjével.
A szabadságharchoz tiszta csapat kell, tiszta, egyértelmű vonalvezetésű célokkal, és ilyen Magyarországon még nincs. A most feltűnt székházfoglalók sem ilyenek, mert az egyneműek házassága a buzulás legalizálása, és szodomita cél, úgyhogy tőlük csak annyi várható, hogy másképpen lesz rossz.
A céljaik egy részét helyesnek tartom, és támogatom, de nem mindegyiket.
Ezzel kapcsolatban Alfonzó egyik példatörténete jut eszembe: van egy terített asztal, minden tip-top, csak a tányérok mellé oda van téve szalvétán egy kis darab szar. Ugye hogy már nem jó az egész?
A féligazság pedig nem az igazság fele, hanem a hazugság egyik formája, az igazságokkal összekevert.
Számomra már csak egy jó felosztás és megosztás van, az egészséges elméjűek akik egyben rendpártiak is, és fontos szempont náluk a kölcsönös előnyösség, a nyer-nyer helyzet mindenkire vonatkozóan, és a beteg elméjűek, akik bűnpártiak, és 0 összegű játszások, amennyit nyernek ők, annyit veszítenek a többiek, tehát így vagy úgy, egyéni és csoportos haszonszerzőként kártékonyak a többiekre, és az egész társadalomra vonatkozóan, és több az általuk okozott kár, mint a haszon. Tehát ők jobb ha nincsenek, ez a társadalmi nyereség.
Egy valóban jó, és jól működő társadalomban a kártékonyaknak nincs szabadlábon való létjogosultsága, őket vagy kényszerrel kell korrekt életpályán tartani, vagy a másik lehetőség, hogy ne legyenek egyáltalán. Tehát vagy a selejt javítása, vagy a megsemmisítése. Ahol a selejtet, a kártevőt javítatlanul szabadon engedik, azzal, hogy letöltötte a büntetését, az beteg, abnormális, degenerált vezetésű társadalom, és ha az ilyen vezetés nem váltható le többségileg, akkor beteg többségű társadalom is (vö. a jelenkori Magyarország), és az ilyen társadalom nem ússza meg tömeges pusztulás nélkül, mert olyan, mint egy beteg szervezet, amelyet megtámadtak a vírusok, baktériumok, férgek, összefoglalva kártevők, ártalmas lények, és nem képes ellenük védekezni, tehát kárt szenved, és hanyatlik és pusztul. Ha nem tudja legyőzni a betegséget, akkor teljesen.
Ez a természet rendje. Aki úgy érzi hogy igazságtalan, tegyen panaszt Istennél. Aztán majd belátja, hogy mégiscsak így van jól.

Ironfist 2013.03.12. 12:37:50

@Ironfist:
Ja, és csak, hogy értsd: ha az állam gondoskodik az áramszolgáltató cégek után itt maradt tömegekről, azt a mi adónkból teszi, tehát újabb költség nekünk, mikor már így is csődközelbe vitte a Viktor-Gyuri duó az országot. Ugyanis olyan, hogy az állam majd fizet, olyan nincs. Az állam nem fizet, mert nincs pénze. Az állam a MI pénzünket osztogatja ide-oda (szeretett kormányunk pedig ebbe nyúl bele), ergo ezt IS MI fogjuk fizetni.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.12. 12:37:52

@Ironfist:
Khm... ha ugyanarról az ábráról beszélünk, vagyis ami itt is volt téma, és az ELMÜ csinált...
vastagbor.blog.hu/2013/02/05/az_egyszerusitett_rezsiszamla
...akkor a 2 (azaz kettő:)) azon nem százalék, hanem forint, és a 60% sem teljesen adó, hanem az össz állam zsebébe jutó rész, amiből "csak" 24% az adó.

A többi az +1 :).

Magyazuela.

Ironfist 2013.03.12. 12:40:23

@Rufus78:
Ja, kicsit én is belekavarodtam :D

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.12. 12:58:34

@Rufus78:
Ja, hát ha csak úgy nem!

"Rogán Antal a közműcégek által indított pert támadásként értékelte, mely szerinte nem a parlament vagy a Fidesz, hanem a családok ellen irányult, akiknek átlaosan 4 400 forintot kéne visszafizetniük, ha a döntés jogerőre lépne. Szerinte hétfői parlamenti beszédében Orbán Viktor nem bíróság munkájáról, hanem a rezsicsökkentést támadó energiaszolgáltatókról mondott véleményt.
Rogán szokatlanul gyorsnak minősítette a FT elsőfokú ítéletét. Az Index kérdésére viszont cáfolta, hogy ezzel a kijelentésével arra célzott volna, hogy a bíróság valamilyen befolyás alatt hozta meg a döntését. Vannak perek, amely páratlan gyorsasággal születnek, miközben más perek nagyon elhúzódnak, ám ezzel – mint mondta – nem céloz semmire - mondta hozzátéve, hogy ezért viszont szerinte a politikának is gyorsan kell megerősítenie a rezsicsökkentés védelmét."

„Ha a profitot begyűjtő cégek helyzetét nézzük, akkor azt látjuk, hogy éveken keresztül óriási profitokat termeltek, tízmilliárdokat kerestek a magyar embereken” – hangsúlyozta Orbán Viktor. Ennek kapcsán elmondta: a villamosenergia-szektor adózott eredménye 2011-ben meghaladta a 31 milliárd forintot. Hozzátette: „az oly sokat panaszkodó gázcégek” közül is volt legalább kettő, amelynek a profitja 5 milliárd forint fölött volt.
Ennek ismeretében azt kell mondanom, hogy a kormány álláspontja szerint a bíróság döntése botrányos, maga a botrány – emelte ki."

Tehát Orbán nem a bíróság döntését "botrányosozta", Rogán pedig nem gondolt a mondatai mögé semmit, aha... Nem, Rogán nyilván csak elismerését kívánta megfogalmazni a független magyar bíróság ítélkezdési gyorsaságával kapcsolatban (talán mert egy faszságról két pillanat alatt meg tudta a bíróság állapítani, hogy faszság!), Orbán pedig... nem is tudom... csak a száját szellőztette biztos, és a levegővételek kísérőjelensége állt össze "véletlenül" érthetőnek vélt hangokká ("A bíróság döntése botrányos, maga a botrány"), mert az enegriacégek említése a kanyarban sincs.

Hogy is van azzal a freudi elszólással?

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.03.12. 14:10:38

@f.domino:

Jobbik 33 tartózkodás. nehogy ellenszegüljetek a gazdinak, a pincsikutya párt.

Meridian74 2013.03.12. 16:20:02

@Rufus78: kicsit sok a ha? Tudod, hogy az, amit a képernyőn nézel, hány "ha" után jelenik meg? (if... then... else)

Meridian74 2013.03.12. 16:22:17

@Ironfist: "étszik, mekkora senki vagy a témához, a villanyszolgáltatók 2 (azaz kettő) százalékot tesznek zsebre. "

Sztem te vagy nagy nulla a témához, mivel ismerem a szolgáltatókat - itt nem fogom kifejteni miért és milyen okból. Te nagykanállal beveszed és nyeled ezt a szar dumát. Végülis szarrá lesz és kiszarod, nem érzel különbséget.

Bee-zony 2013.03.12. 16:24:52

Nem Bajnai, Orbán áll mögöttünk
index.hu/video/2013/03/12/nem_bajnai_hanem_orban_all_mogottuk/

Poén, hogy ki és mivel motivál, viszont egy nagy kérdésem van, az, hogy vajon a mostaniak, akik most szépen ráolvasták a Fideszre, hogy az mennyiben különbözik a 25 évvel ezelőttitől, és hogy honnan hova jutott... a nagy kérdés, hogy ők innen hova jutnak?

Nekem soha nem volt szimpatikus a Fidesz, mert az arrogancia, és „a mi kutyánk kölyke” mutyizás mindig benne volt, és ha az MSZP volt a 0, akkor a Fidesz a -1, és soha nem szavaztam rájuk (2006, 2010 Jobbik), és a Likud testvérpártjától nem is vártam mást, mint azt hogy megpenészedik a narancs teljesen, mert van ott hozzá elég élősködő gomba, bár szolidabb megpenészesedésre gondoltam, nem ennyire látványosra és brutálisra – de hát belehúztak ők is, nem csak a Ron Werberes MSZP.

A nagy kérdés, hogy a mostani tüntetők vajon ellenállnak-e a penészedésnek, a rothadásnak, a megtetvesedésnek (vö. szegfű), és a romlás minden formájának, vagy ha nem, akkor ők milyen sorsra jutnak?
Ha nem ellenállók, akkor ugyanolyan sorsra jutnak, mint az elődök. Ez a kérdés megfejtve.
Mennyivel jobb ez a társaság, és generáció, mint amazok voltak, hm...? A következő 25 év során kiderül.
Nekem a szimpátia-ellenszenv skálán ők inkább szimpatikusak, és ez is valami, és eddig jó... de egy jó kezdet sem garancia semmire a továbbiakat illetően. Egy önkéntes eskü, hogy nem romlanak el, és hogy ellenállnak minden rontási kísérletnek, korrumpálásnak, megvételnek, rossz irányba befolyásolásnak, ez jó lépés lenne.

Másik:
Politikát nem lehet hazugságra építeni? Az MSZP és a Fidesz rá az élő példa, hogy lehet... lehet rá építeni, csak nem lesz jó az építmény.
Akinek külföldi példa kell erre, az is van:
Magyar hajléktalanokkal "mutatják be" az észak-koreaiaknak "Amerika nyomorát"
kuruc.info/r/6/109194/

Azért az ne legyen nagy vigasz, hogy Magyarország Észak-Korea és Albánia között van életminőségben... ebben a térségben nem ez a mérce, hanem a visegrádi négyek, vagy nagyobb léptékben az EU.

Meridian74 2013.03.12. 16:26:06

@lyken: igen, érdekes, ezen senki nem csodálkozik... alig 2 több mint hónap alatt a bíróság elsőfokon hozott ítéletet. De egy szaros banki devizahiteles ügyben, egy munkaügyi perben, egy Hunvald, Hagyó ügyben, egy Kulcsár ügyben, hogy van az, hogy nem hoznak 2 hónap alatt ítéletet?? 2 év alatt sem? Az NBH-t ráereszteném az összes bíróra, korrupciós ügyben, mert itt vastagon kaptak borítékot, és ezzel kapcsolatban kurvára kilóg a lóláb.

Ironfist 2013.03.12. 16:38:20

@Meridian74:

Konkrétan nekem a közgazdaságtan tanárom magyarázta el ezt a témát, de akkor majd jobban fogok hinni neked, meg a homályos áramszolgáltató ismerősödnek. Fogsz te még csodálkozni, mikor már csak a fideszt imádók, meg a cigányok maradnak ebben az országban (meg pár mazochista széljobber), és senki nem fogja tudni őket eltartani, villany nem lesz, víz nem lesz, gáz nem lesz, semmi nem lesz, de azért majd lehet mondani, hogy a siker láthatatlan, meg senki nem érti meg a kormányt, hogy mekkora zsenik. Meg ha valami baj van, az biztos a másnapos brókerek támadása miatt lehet.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.12. 16:47:37

@Meridian74:
Ezügyben talán egyeztess Rogán Antallal, aki "akaratlanul", "célzás nélkül" megzörgette ez a harasztot:
"Rogán szokatlanul gyorsnak minősítette a FT elsőfokú ítéletét. Az Index kérdésére viszont cáfolta, hogy ezzel a kijelentésével arra célzott volna, hogy a bíróság valamilyen befolyás alatt hozta meg a döntését. Vannak perek, amely páratlan gyorsasággal születnek, miközben más perek nagyon elhúzódnak, ám ezzel – mint mondta – nem céloz semmire".

Szerinted a gyorsaságot nem magyarázhatja, hogy tényleg kilógott egy lóláb, csak éppen a másik, vagyis a kormányé, és a kontár módon összetákolt kormányhatározatról ilyen gyorsan meg tudták állapítani, hogy kontár módon összetákolt kormányhatározat, ami törvényeknek mond ellent, hogy messzire nem menjek, például a számvitelinek?

Azt meg ne tudd meg, hogy az én számat hány "ha" hagyta el, miközben kiröhögtem, ahogy informatikát próbáltál keverni a "Hány feltétel együttes teljesülésénél vetné ki Bajnai Gordon a 48%-os SZJA-t?" kérdésbe :DDD! Csak ízelítőül: "HAHAHAHAHAHAHAHAHA!"

Ahhoz is mennyi "if" kellett, hogy te most ilyen okosságokat megossz, hogy hány kardfogú tigris meg mammut elől kellett elmenekülni az őseidnek :D!

titan 2013.03.12. 17:04:46

@Rufus78:
if (vastagBor.countOfPosts > prevCount) {
nariDroid.launch(vastagBor.latestPost);
prevCount = vastagBor.countOfPosts;
}

bocs...

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.03.12. 17:10:07

@dr. Aullah: Ezt kívánják a pártérdekek. Ha netán mégis elzárják az EU-s forrásokat az a haveroknak ezermilliárdos tételeket jelent. Gondolom Laja, Zsóti meg Gabi finoman levezette a reggeli cofee mellett, hogy ezermilliárd nekünk, abból X százalék vissza a pártkasszába meg Y százalék a megfelelő magánszámlára... ennyit megér egy kihagyott "Petőfi cenzúravers elszavalása a bértapsolók előtt" performansz, nemde?

Meridian74 2013.03.12. 17:28:49

@Ironfist: nekem is volt közgáz tanárom. Egy zsidó. Nagy lelkesen magyarázta, hogy 2000-es évek első felében hogyan lehetett cégek adás-vételével kurva nagy pénzeket leakasztani közvetett módon az államtól. Azóta persze az ehhez kapcsolódó kiskaput már bezárták.

Közgazdászod is hazudik. Nyilván van ebben érdekeltsége. Más közkazdászok m eg más mondanak, érdekes, nem? Hoyg is van ez?

Na, én ha már messziről jött embernek, azaz idegennek kell hinnem, akkor inkább hiszek Volner Jánosnak, mint bárki másnak. Ő meg elmondta, hogy vannak számításaik, hogy 30% problémamentesen belefér az árcsökkentésbe. Probléma csak a sírásból, meg jajgatás hallgatásából lesz, de egyébként más nem.
Egyébként meg én is szolgáltatónál dolgozom, tudom mire mennek "el" a pénzek...

titan 2013.03.12. 17:41:36

@titan: ja persze akinek nem inge...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.12. 22:57:00

@Jani haverjának albán haverja: Nacsak, kiteszem innen a "virtuális lábam" kicsivel több, mint 1 napra, aztán máris hódolóm akadt :)

HA ÉRVEKKEL NEM SIKERÜL VITATKOZNI, AKKOR MARAD AZ ÉRTELMETLEN GÚNYOLÓDÁS?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.12. 23:39:51

@thomas87: Drábik János vagy nem épelméjű, vagy pedig valami miatt nagyon alattomosan hazudozik.

Egy jótanács: SOHA ne higgy olyan embereknek, főleg a XXI. sz-ban, aki EGYMAGA talál ki valami forradalmit. Még a közgazdaságtanban sem, hát még a tudományokban. Drábikot pedig minden közgazdász kiröhögi.

A helyesírásró szóló részt nem nagyon tudtam értelmezni, biztosan nekem szólt?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.12. 23:44:50

@thomas87: Jaj, elfelejtettem a kérdésedre válaszolni: Szóval szerintem NAGYON IS ORTODOX gazdaságpolitika kellene Magyarországnak. Ha rajtam múlna (nem fog múlni soha) én az állami újraelosztás jelenlegi 54%-os szintjét levinném kb. 15%-ra első lépésként. A siker kulcsa ugyanis ez. Nézz körül a világban: Azok a sikeres országok, akik SZABAD gazdaságot csinálnak, és az állami újraelosztás alacsony. Ez aló csak néhány skandináv ország a kivétel, de ott is kezdenek jönni a problémák, egyébként ott, azokban az országokban is azért volt csak sikeres EGY DARABIG a nagy állami újraelosztás, mert közben meghagyták a nagy önkormányzatiságot is, amit a Viktátor szintén szépen leépített.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.12. 23:55:28

@Jani haverjának albán haverja:
"Mégis mit tudtok tenni ellenünk? Azonkívül hogy pár blogon kiadjátok magatokból a feszültséget, még ezzel is nekünk segítetek te kis légyfing. :D"

Látod ennyire vagy te albán, hogy ezt se tudod.
en.wikipedia.org/wiki/Albanian_Rebellion_of_1997

Ez itt volt Albániában nem is olyan rég. A kiváltó okok kísértetiesen hasonlítanak a jelenlegi magyar állapotokra.
Csak hogy gondolkozz el egy kicsit rajta.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 00:14:12

@Jani haverjának albán haverja: Nem tőlünk "telik csak ennyire", hanem tőletek, schmittplagival az élen :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 01:02:01

@Bee-zony: Csak szólok, hogy klasszikus értelemben vett hajléktalan gyakorlatilag nincsen Albániában. Mivel ez egy családcentrikus ország, mindenkit eltart valamilyen szinten valami távoli gazdag rokona, azaz a családja. Koldus van (főleg cigányok), de azok is házban laknak. Nyáron a tengerparton vannak alkalmi hajléktalanok (pl. Durres-ban a szeméttelep mellett sátorban), de azoknak van saját házuk, csak valami Isten háta mögötti hegyi faluban, és nyárra leköltöznek a tengerpartra műanyagflakont, meg sörösdobozt, meg egyebeket gyűjteni, mert itt fizetnek érte, a szállodásoknak-éttermeseknek meg nem éri meg szétválogatni a szemetet. De ezek sem a tipikus "büdös emberek", mindig találnak maguknak fürdési, WC-zési lehetőséget. Buszokon, meg utcán, meg aluljáróban soha nem látsz földön alvókat. Ja, és a buszok nem büdösek.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 01:03:40

@Meridian74: Abba nem gondoltál bele, hogy ez a tényállás nevetségesen egyszerű volt, azért hozott a bíróság hamar ítéletet, a Hunvald ügy, meg a többi, meg egy kicsit bonyolultabb?

Meridian74 2013.03.13. 01:51:11

@Jani haverja: nem ismered az én munkaügyi pereemt, amit anno lefolytattam és megnyertem. 3.5 évig tartott... Holott pofonegyszerű volt a rendkívüli felmondás indoka, amit a buta főnököm írásban nyugtázva elis fogadott... ezek után a bíróság képes volt 3.5 évig rágódni rajta mi legyen vele... persze miután a volt főnököm teljes valójában megmutatta milyen sötét is (jókat röhögtünk rajta, de még a halálra unatkozó ülnökök is felébredtek a szundikálásukból, egy-egy elemi eredjű produkciójakor), végül nagy nehezen rászánták magukat a döntésre és helytadtak a kersetemnek, majd másodfokon már csak egy fordulós lett a játék, gyorsan rövidre zárták.

Nem kell itt magyarázkodni mi egyszerű és mi bonyolult. Egyszerű volt ez is. Mennyit csúsztattak a bíróknak, ez itt a kérdés, amit mi egyszerű állampolgárok nem fogunk megtudni, de sztem Orbán már viszont jól tudja mi a valós helyzet, és ezért tajtékzott. Sztem fontolóra van véve a titkosszolgálati módszerek alkalmazása, vagy már eleve alkalmazva van, csak persze ezt nem lehet nagydobra verni. Fognak röpdösni a fejek ezért, az tuti.

Ráadásul nyugodt szívvel teheti ezt meg, a többség mellette áll. Csak itt van pár Törökzsóti-féle idióta, aki politikai érdekből mond ellent, de javaslom. Fizessen ezentúl duplán, szolidaritásból.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 01:57:05

@Meridian74: Hát én úgy látom, hogy Magyarországon ezek miatt a kommunista intézkedések miatt baromi nagy narancsos bukta lesz. Nem is a Fidesz fog bukni, legalábbis nem valószínűsítem, hogy hamar, hanem az ország. Fentebb linkeltem egy Wikipedia-s cikket az 1997-es Albániáról. Sok mindenben kísérteties hasonlóságot lehet felfedezni.

Ironfist 2013.03.13. 01:57:30

@Meridian74:
"Egy zsidó."

Ja éééértem, akkor ennyi, ezzel meg is van magyarázva, igaz? Nincs több kérdésem.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 02:39:40

@Meridian74: Ja, meg neked is ajánlom ezt a kommentemet, értelemszerűen az 1./ pont kivételével, mert az nem ide tartozik: @Jani haverja:

Meridian74 2013.03.13. 06:30:08

@Jani haverja: csakhogy albánia nem megyarország és fordítva. Itt az első télen milliók fagynának csontra.

Egyébként meg abszurdisztánban élünk, lehet vitatkozni a végtelenségig azon, hogy melyik cég milyen haszonnal dolgozik, 2%-al vagy extraprofittal, amikor már tudjuk azt, hogy itt nálunk építik a világon a legdrágábban egy új metróvonalat, és azt is tudjuk, hogy az autópályaépítések is minimum 1.5-2x áron történtek (lásd szomszédos országokban mennyiért építettek) - rossz minősséggel -, ahol pár löszhátba alagutat fúrtak, ami ráadásul majdnem beomlottak ezek után, meg felesleges völgyhidat, meg 30cm magas kilátót sík terepre, stb.

ezek után van még olyan aki hisz az energia szolgáltató cégek sírásának? Ugyan már, az menjem már el egy szemészhez - de ne államihoz, hanem magánzóhoz, persze vastag pénztárcával, mert ugye - és javíttasson már a rövidlátásán...!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 07:09:35

@Meridian74:
Na, hát akkor talán rakd össze a képet:
- M6, 4-es metró, völgyhíd, felesleges EU-s projektek (köztük nekem is a kilátó a kedvencem), de akkor már ne hagyjuk abba itt, mehet a lecsóba a Margit-híd felújítása, a kormányzati negyed, az új tévé-székház, a Kulturális Főváros projekt, "Megyeri"-híd; Igen, jól látod, most felsoroltam egy csomó olyan, könnyen "mutyinak" tartható dolgot, ami a szocik idején történt;
- szóval mindezekből a full tisztességesnek és átláthatónak nehezen tekinthető/gondolható ügyekből (és ezek még csak az országos ügyek, nem a helyiek!) Budai Gyula, Fidesz-elszámolóbiztos majd' két éves kemény munkával a vizsgált 1442-ből tudott találni HETET(!), amiből egyáltalán vádemelést tudtak eszkábálni, de az összes vádemelés sem lehet több, mint 30 (az utolsó bejelentéskor ennyi volt még egyáltalán nyomozati szakaszban), ami 2 (azaz kettő!) százalékos hatékonyság! Ezekből?!
vastagbor.blog.hu/2012/08/31/beszamoltak

Ezek után van még olyan, aki hisz a kormány sírásának? Ugyan már, stb., stb., stb....
Így talán megérted, hogy a kormány sírása nekem már csak ez alapján is miért sokkal-sokkal hiteltelenebb, mint az energiaszolgáltatóké (akik nyilván nem ellenségei a saját pénzüknek).

Vagy pár év múlva majd a Fideszes mutyilistára fogod alapozni az energiaszolgáltatók "sírásának" indokolatlanságát a sokszoros áron felújított vasútvonalakkal, az ócsai "lakóparkkal", a pofára értékesített dohánykoncessziókkal, a földosztásokkal, az azóta folyó EU-s projektekkel, stb.?

Az ember egy önző állat. Pont.

Meridian74 2013.03.13. 07:41:32

@Rufus78: ez egyáltalán nem jelenti azt, hoyg nem felárral épültek ezek a dolgok, csak nem tudták bizonyítani. Az igazság akkor is igazság marad, ha rejtegetik. Az árakat meg össze kell vetni a szomszédos államokéval, aztán gondolkodni rajta mifene ez.

Egyébként meg sokat tudnék arról is mesélni, hoygan is mennek a közbeszerzések. nagyvonalakban úgy, hogy a zártkörű meghívottakhoz eljön egy állami főmufti csicskása, és elmondja a jelenlévőknek, hoyg szereztünk 1 milliárd EUR összeget, autópálya építés céljára, de a pályázaton az fog nyerni, aki ebből az összegből többet jutatt vissza nekünk. Az elvárt minimum 600millió EUR.
És igen, mindezt úgy kell csinálni hogy legálisan le kell számlázni, és nyilván ezután a különböző adókat megfizetni, mert ha vizsgáklat van akkor nem bukhat meg az egész.

Itt jegyezendő meg az, hogyha feketén menne, akkor nem is lenne probléma az egésszel. 1000ből 600 boritékban visszamegy az osztóhoz, 300-ból megépül a pálya, 100 nyereség, ebből még adózás. Marad 70, vagy hasonló.

De itt az 1000-ből adót kell fizetni, 600-at különféle módozatokon elszámolni (ami után ÁFAfizetési költelezettség keletkezik), 300-ba kerül a pályaépítése, adózni is kell, stb, és nem marad szinte semmi, csak a generálkivetelzőnek, az alvállakozók meg szépen hoppon maradnak, kifizetetlenül...

És ezt lehet vizsgálgatni, minden papíron le van tisztázva, a csalás is. A végeredmény 2x drágább autópálya.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 09:07:42

@Meridian74:
"...ez egyáltalán nem jelenti azt, hoyg nem felárral épültek ezek a dolgok..."
Talán nem sikerült megérteni: nekem meggyőződésem(!), hogy "felárral" épültek ezek a dolgok. A kérdés inkább az, hogy:
a) Gondolhatom-e annyira ügyesnek a szocik jogászait, adószakértőit, hogy feltűnés nélkül tudnak eltüntetni teszemazt 600millió EUR-t? Szerintem nem, a pénzmosásnak mindig van nyoma.
b) Ha a cég részéről nem is lehet megfogni ezt a dolgot, akkor miért nem lehetne (ha akarnák) megfogni az állami apparátus oldaláról? Hiszen "valaki" csak rábólint mindenhol arra, hogy az állami költségvetés (=adózók) 2x annyit fizessén egy beruházásért, mint ahogy az piaci körülmények között szokás.
c) Tehát engem nem az érdekel, hogy Budai hogyan tudott találni 61 ügyet, amiből feljelentés lett, hanem hogy hogyan tudott 1381 ügyet találni, amiből még egy feljelentést sem tudott összekaparni, úgy, hogy egyébként viharos erejű volt a politkai hátszél, és a kormány óriási sikerként értékelte az elszámoltatást!

"Egy dolgot szeretek a pénznél is jobban! A mások pénzét!", mondta Danny DeVito az egyik filmjében.

Szóval engem ez jobban érdekel, mint az, hogy Rogán harasztot zörget a bíróságról és a szolgáltatókról, aztán egy nappal később jajnemis! felkiáltással próbálja visszafújni a fingot a seggbe!

Meridian74 2013.03.13. 09:57:00

@Ironfist: elég sok mindent meg lehet magyarázni azzal, ha valaki zsidó. Pl kapuk nyílnak meg, olyanok, amik más számára valahogy még véletlenül sem... de ennek kivesézése már eléggé OFF lenne.

Meridian74 2013.03.13. 10:02:45

index.hu/gazdasag/2013/03/12/most_mar_tenyleg_elegunk_lett_magyarorszagbol/

Üzenem nekik, el lehet húzni, minta vadlibák. Az egyik legszemetebb bank. Persze nem fog elmenni, mert JÓL tudják, hogy tőlünk nyugatabbra, nincs ekkora haszonkulcs, hiába van sokkal több pénz, ott az olyan húzásokért, amit itt megengedtek, azért milliókra (EUR-ban) nem perlik, hanem rögtön szankcionálják őket és a többit is.

Vidéki 2013.03.13. 10:26:50

Zero téveszméje megegyezik Sólyom téveszméjével:

A törvényhozásnak nem szabad alkotmányozni,

hanem az Alkotmánybíróságnak kell alkotmányozni,

mégpedig a nem egy írott Alkotmány alapján, amelyet normális magyar nyelven írtak és magyarul jól beszélő emberek képesek lennének felfogni és értelmezni.

Sólyom László is Alkotmánybíróként betévedt a hit birodalmába, amikor a "Láthatatlan Alkotmány" zűrzavaros elméletét bevitte a köztudatba.

Ezt az elméletet az alkotmányjogászok nagy örömmel fogadták, mert ez illetékességük körét határtalanná tette,

úgy hogy semmiféle felelősség nem terhelte őket döntéseikért.

A "Láthatatlan Alkotmányt" még a "hozzáértő dolgozó nép okos gyülekezete" a parlament sem képes látni, csak néhány természetfeletti képességekkel megáldott felkent személy.

A költségvetést érintő kiszámíthatatlan döntéseik hatalmas lukat ütöttek a már elfogadott költségvetésen (a Bajnai, szakértői kormány alatt is) olyan eredménnyel, mint egy viharban elszabadult hajóágyú egy régi vitorlás hadihajón.

Még a jogászok színe-virága sem volt képes kihámozni a magyar nyelven írt Alkotmányból, hogy Alkotmányellenes törvényt fognak készíteni és megszavaztatni éppen akkor az MSZP támogatásával.

A "Láthatatlan Alkotmány" ködös fogalma beavatatlanok számára racionálisan megközelíthetetlen.

Itt véget érnek a természeti törvények és a logika is csődöt mond, mert mégis csak van néhány személy, aki képes látni a láthatatlant.

Ebben az összefüggésben az AB szerepe annyira misztikus, mint a Bibliai "prófétáké"

akik azzal a kiváltsággal rendelkeztek, hogy csak és kizárólag ők léphettek közvetlen kapcsolatba Istennel és csak ők voltak képesek tolmácsolni Isten parancsait.

Valami hasonló rendszer működik Iránban, ahol az ayatollahok tanácsa van a legfőbb döntéshozó szerepében, míg a többiek csak a bűnbak, vagy az áldozat szerepét játszhatják el.

Részlet egy cikkből (2011. november 12., szombat
Szerző: HVG)( Interjú Schmidt Máriával)

________________________________________

„Nem tudom, jó-e például, ha a „láthatatlan alkotmányra” hivatkozó Alkotmánybíróság mindenbe beleszól,

miközben semmilyen politikai felelősséget nem visel.

– Azért a köztársaság régi alkotmánya is látható, írott szöveg volt.

– Igen, de a testület állandóan olyan döntéseket vindikált magának, és olyan ügyekbe szólt bele, amelyek az írott alkotmányból nem következtek.

Ilyenek voltak például a költségvetési kérdések.”

Virág et. 2013.03.13. 10:39:36

@Meridian74: És akkor ki fog hitelezni a vállalkozásoknak? A 27 milliárdot bukó OTP? Vagy majd közpénzből gründolunk egy bankot és bal zsebből jobb zsebbe tesszük az ország három forintját? Egyébként itt sem (csak) perelték őket, hanem jogszabályilag szankcionálták. Vagy te minek hívod a három éves bankadót, a végtörlesztést?

@Vidéki: Jézusom.

1. az alkotmányjogászoknak nincs illetékességük, hatáskörük még kevésbé. Akikre gondolsz, azok az alkotmánybírák. Az ő hatáskörüket pedig a jogszabály, többek között éppen az alkotmány írja le eléggé egyértelműen. Magyarul mindenkire kötelező érvénnyel értelmezhetik az alkotmányt.

2. Láthatóan fogalmad sincs, mi az a Láthatatlan Alkotmány. Szerinted azzal, hogy ezt a szemetet elfogadják, azzal megszűnik a Láthatatlan Alkotmány? Ennyire fogalmad nincs, hogy miről beszélsz? Segítek, utoljára. A Láthatatlan Alkotmány túl van misztifikálva, a valóságban az írott alkotmány értelmezésének, a korábbi határozatokban foglalt állásfoglalásoknak, a nemzetközi jogi vagy európajogi alapelvek, valamint az egyes alkotmánybírák jogérzékének az összessége. Ennek oka, hogy az alkotmány - még az új is - néhány oldal, absztrakt vázlat csupán. Azt tartalommal az azt értelmezni hivatott testület tölti fel. Ugyanez - kevésbé hangsúlyosan - más jogterületeken is érvényesül. A Kúria elvi döntései jogegységi határozatai a Kúria jogértelmezéséből fakadnak, nincs feltétlen írott alapjuk, de kötelezőek az alsóbb bíróságokra. Amikor az alkotmány azt írja, hogy Magyarország tiszteletben tartja az emberi életet és méltóságot, az önmagában nem sokat jelent. Ezt értelmezni kell, hogy üres szavaknál többet jelentsen - ez az AB feladata, hogy az alkotmányban foglalt alapelvek tükrében megvizsgálja az egyes jogszabályokat, hogy annak megfelelnek-e. Olyan jogszabályt nem fogsz találni, amely szó szerint szembe megy egy alapelvvel, senki nem fogja leírni pl. az élelmiszercsomagolásról szóló jogszabályban, hogy ja és nem tartjuk tiszteletben az emberi méltósághoz való alapjogot, mert csak. Ne legyél ilyen egyszerű.

A negyedik módosítás után annyi lesz a változás, hogy a döntésekben a korábbi döntésekre nem hivatkozhatnak, azaz az eddigi láthatatlan alkotmány elvész, és újrakezdődik az egész. Az alaptörvény alapján fognak az alkotmánybírák új láthatatlan alkotmányt kialakítani, annyi történik, hogy jogfejlődés tekintetében visszatekertük az órát 1990-re. Ezt ünnepled, te szerencsétlen.

3. Most már a Fidesz által kezdeményezett AB vizsgálatok a szocik ellen se jók? Ha seggből száj olimpiai versenyszám lenne, téged kéne nevezni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 10:49:10

@Meridian74: Ez mind ok, de ennek nem a központi árszabályozás a megoldása, hanem a piac liberalizálása. Ugyanis a gond az, hogy a privatizáció során az állami monopóliumból magánmonopóliumot csináltak a közszolgáltatók esetében. Tudom, hogy nehéz ilyen esetben liberalizálni a piacot, tökéletesen nem is lehet, de az USA-ban vannak példák rá (nem mindenhol), és itt Albániában is ezt tervezik, példát véve az USA-ról. Ja, persze ehhez a politikusoknak, meg a minisztériumi dolgozóknak DOLGOZNI, és GONDOLKODNI is kellene, az meg nagyon nem megy nekik.

A többi beruházásra: A kilátó állítólag nem 30, hanem 40 cm magas!!! DDD

Vidéki 2013.03.13. 11:28:10

@Virág et.:

Írod: „ Amikor az alkotmány azt írja, hogy Magyarország tiszteletben tartja az emberi életet és méltóságot, az önmagában nem sokat jelent. Ezt értelmezni kell, hogy üres szavaknál többet jelentsen - ez az AB feladata, hogy az alkotmányban foglalt alapelvek tükrében megvizsgálja az egyes jogszabályokat, hogy annak megfelelnek-e.”

Szép példája volt az „értelmezésnek” az Alkotmánybíróság legutóbbi határozata a hajléktalanokkal kapcsolatban.

Egyik ismeretterjesztő TV csatorna bemutatta az angol rendőrjárőrök tevékenységét.

Ebből kiderül, hogy ott is van sok szabály, amelyek betartását megkövetelik.
Például nem szabad közterületen vizelni, vagy hangoskodni. Ezért beviszi a delikvenseket a rendőr.

Ott nem Alkotmányos jog Közterületeket összeszarni, összehugyozni, szemetes kukákat kiborogatni és tartalmukat szanaszét szórni.

Nálunk Alkotmányos Jog közterületeket összehugyozni, összeszarni vagy akármilyen más módon beszennyezni.

Nálunk emberjogászok azt mondják, hogy nem szabad kriminalizálni azt, amit Nagy Britanniában kriminalizálnak.

A volt Szabolcs utcai kórházat most adják át és megvalósul amit az mszp-szdsz soha nem teremtett meg: külön nappali háziorvosi szolgálat lesz, krónikus és idősellátás hajléktalanoknak.

Éhezni sem muszáj, az utcán megfagyni sem muszáj. Van elegendő férőhely a hajléktalan szállókon, ahol meleg helyen alhat és ehet a hajléktalan. De van egy házirend, amelyet a hajléktalanok többsége érdekében be kell tartani. A hajléktalanok egy része nem akarja alávetni magát bármilyen, bármennyire ésszerű szabályoknak

Az utcán való megfagyásért az AB a felelős de csak elvileg, erkölcsileg., de jure, de facto semmiféle felelősségük sincsen hibás döntéseikért.

Minden megfagyott az ő döntésük miatt van!!!
Az utcán kik fagynak meg?
Akik részegen kihűlnek.
Ez tény.

Azért, mert részegen nem lehet a hajléktalanszállókon megjelenni, kell mellkasi röntgen lelet félévente és nem lehet dohányozni az ágyban és randalírozni.

Ők fagynak meg, mert inkább legyen az utca, minthogy alávessék magukat egy szálloda házirendjének?

És az AB szerint ehhez alapvető emberi joguk van.
A normális embereknek viszont nincsenek emberi jogaik

Nekik muszáj frekventált közterületeken a szarkupacokat, a húgytócsákat, a kukákból kiborítgatott, szétszórt szemetet és egyebeket kerülgetni!

Ennyire féloldalas az „emberi jog” az AB tolmácsolásában!

Az Index írta tegnap.
„Égnek a hajléktalanok a Baross téren
2013.03.12. 14:04 - Tenczer Gábor |
Címkék
baross tér, aluljáró, hajléktalan, tűz, bűz
Ooarrrrgh, what a smell, mondja egy középkorú külföldi úr, leérve a Baross tér gyomrának, vagy méginkább vastagbelének tekinthető gyalogos aluljáró lépcsőjén, ami a Fiumei utat köti össze a Rottenbiller úttal a Rákóczi út alatt.

A férfi viharedzett turista lehet, párjával kedélyesen hasítja az orrfacsaró bűzt, és eltűnik az aluljáró világítás nélküli másik felében.

Mások nem ilyen határozottak. Van aki visszafordul a lépcsőkön, megijedve a sötét, büdös lyuktól, amit a középső részből érkező furcsa nyöszörgő hang tesz még kísértetiesebbé.”

Virág et. 2013.03.13. 11:53:20

@Vidéki: A hajléktalanok most sem vizelhetnek közterületen, az szabálysértés. Amit ez a jogszabály büntetni rendel, az önmagában a közterületen való életvitelszerű tartózkodás, nem a vizelés. Ha valaki frakkban, ezüstkanállal a kezében él az utcán, azt is elviszik. Ne csúsztass.
Egyébként a Kossut-téri Piknik idején nem voltál ennyire kritikus a közterületi vizeléssel. :)

A hajléktalanszállók kapacitása a hajléktalanok töredékrészét sem fedi le. Rendet tartani az ott dolgozók nem tudnak, sokan azért nem vonulnak be, mert ott a többiek meglopják őket, elveszik kevéske értékeiket is.

Persze, kellemetlen a szag, de tudod azzal nem oldódik meg a probléma, hogy bezárják őket. Csak nem látszik, ami gondolom neked elég is.

Vidéki 2013.03.13. 14:23:52

@Virág et.:

"Persze, kellemetlen a szag, de tudod azzal nem oldódik meg a probléma, hogy bezárják őket."

Hát mivel oldódik meg?

Az Egyesült Királyságban beviszi őket a rendőr.

Nálunk nem szabad "kriminalizálni"!

Ki kellene talán képezni az Eltén olyan "bölcsészeket" akik az ékesszólás olyan magas fokát sajátították el, mint egykor Cicero?

A hajléktalan zaklatásnak minősíthetné a "bölcsész szövegelését" és ember jogának tekintené, hogy úgy vágná pofán a bölcsészt, hogy az arról koldulna.

Az emberjogászok ezt a hajléktalan részéről "jogos önvédelemnek" minősítenék!

Virág et. 2013.03.13. 15:01:31

@Vidéki: Mit nem értesz azon, hogy ha valaki közterületen végezte a dolgát, azt eddig is megbírságolták, ha nem fizette, leülhette. Ennek semmi köze ahhoz, hogy a mostani módosítás mindenkit büntet, aki hajléktalan, még akkor is ha a dolgát rendes nyilvános wc-ben vagy az erdőben végzi.

Emberjogok meg nincsenek, azok emberi jogok, a jogászok meg nem bölcsészkaron végeznek, a jog külön kar.

titan 2013.03.14. 16:50:44

@Vidéki: az Egyesült Királyságban sem azt büntetik, aki hajléktalan, hanem azt aki - lakhatásától függetlenül - összemocskolja a közterületet. Az általad említett sorozatban egyébként a legtöbb megbírságolt NEM hajléktalan, hanem részeg/drogos.
Ja, és ott az elesettbe nem belerúgnak még egyet intézményesítve.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2013.03.14. 18:35:41

@Virág et.: @titan: Bár nekem Vidéki ki van szűrve, ezért sem látom az agymenéseit, de itt van egy kis használati utasítás a HVG-től az ilyen narancsseggnyalókákhoz.
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130314_Hulyebiztos_valaszok_ellentuntetoknek?FullComment=true#comments

KopaszMercis 2013.03.27. 13:47:11

@Meridian74:
De kis helyes vagy, hát te úgy értetted, hogy szerintem Vona meg Orbán romák...

Dehogy is, az genetika meg származás kérdése, persze, hogy Vona meg Orbán nem romák...

Az már nem származás, hanem neveltetés és viselkedés kérdése, hogy valaki máglyára való büdös bugris fasszopó cigány-e... na Vona meg Orbán cigányok. En azt írtam.

Elégtelen, visszaülhetsz kiscsillag :)

Mr. Mojo 2013.03.27. 16:10:35

Ez a kopaszmercis gyerek nagy csibész. :)
Ha kell nagymenő vállalkozó, ha kell politikus, ha kell zenész.. Mindenhez ért a kis pöcs... Már a nick-je is elmond mindent arról, mit is szeretne ez a tanulatlan kis index-en felnőtt nyamvadt kis majom.

süti beállítások módosítása