Skip to content


       Szűrés lista

Ünnepélyesen megnyitjuk az 1953/54-es tanévet

Először is szeretném bejelenteni, hogy a minisztériumi levél dacára, mondhatni szabotázsakció keretében múlt pénteken megkaptuk a tankönyveket. Pár darabot mondjuk a leragasztott csomag mellé külön, tehát azok valószínűleg az országos tendenciának megfelelően késve érkeztek, de azért beértek a célegyenesbe. Bár a legnagyobb kíváncsisággal várt világnézetünk alapjai erkölcstankönyv nincs a kb. 8 kilós pakkban, de mindegyik a Mozaik Kiadó terméke, pont ahogy az a nagy államosítási haditervben szerepel. Az összesen 12 ezer forint értékű könyvekért egyébként nem kellett fizetnünk, mert a kormány felmenő rendszerben (vagyis a mostani elsősöktől kezdve) szeretné bevezetni az ingyenes tankönyveket. Tehát csak kölcsön kapjuk őket, a tanév végén le kell majd adni, és megkapja a következő évfolyam. Ez abból a szempontból jó, hogy a beiskolázásra költött kb. 60 ezer forint mellett ezt a költséget megspóroltuk; viszont rossz amiatt, hogy a munkafüzetekre is vonatkozik. Márpedig alsóban abból több van, mint rendes, csupabetű könyvből, és nincs az a radír, ami nyomtalanul eltünteti egy (két, három, négy....) kisgyerek ceruzájának nyomait, csak a papír kopik majd ronggyá, az előző tulajdonos(ok) írásmaradványai pedig könnyen kedvét szeghetik és/vagy félrevezethetik az "örököst".

kellolevél.jpg

Szépek a könyvek egyébként, jónak is tűnnek, Felcsút sincs bennük, bár Dzsudzsák Balázs azért bekerült a modern kor szellemének jegyében.

könyv3.jpg

De abból talán még lesznek viták a legfelsőbb szinteken, hogy az Újpest is, miközben se a Fradi, se a Videoton.

könyv1.jpg

könyv2.jpg

Viszont mi nagyon szerencsések vagyunk, mert a ma reggeli 8 órai évnyitóra nem kellett bevinnünk a könyveket propagandacélból, mint a törökbálinti Bálint Márton Általános és Középiskolában, ahova Orbán Viktor látogat el.

Sőt, csak ez az egy évnyitó lesz/van, mert Hoffmann Rózsa se jön, így nem kell a kedvéért még egyet szervezni, amire már van ideje elmenni, mint a hatvani Kossuth Lajos Általános Iskolában.

tanévnyitó.jpg

Amúgy Hoffmann Rózsa tényleg elég elfoglalt mostanában, szinte minden nap tartott egy tanévnyitót valahol, a mai és holnapi véghajrában pedig már kettőre látogat el. Hogy minek, az rejtély.

évnyitók.jpg

Mind közül amúgy a legszürreálisabb az első tanévnyitója volt. Gyerekek nélkül, az egri bazilikában, egy kormányzati intézkedéseket taglaló előadással, melynek végén az egri érsek virággal köszöntötte fel a közelgő névnapja alkalmából.

rózsaeger.jpg
(fotó: Barakonyi Szabolcs)

Itt mondta egyébként azt, hogy "Az a cél, hogy mind több gyermek részesüljön keresztény nevelésben, hogy szívja magába óvodás és iskolás korban azokat az értékeket, amelyeken Európa és Magyarország felépült."

figyelj.jpgEz ugyan az 50-es évekbeli egyházellenesség szöges ellentéte nézőpontilag, dehát Rózsa mégiscsak a kereszténydemokrata párt képviselője, másrészt viszont a központi cél megfogalmazása a világnézet milyenségének kívánatossága érdekében, és az eddig sem túl rugalmas (bezzeg Finnország!) magyar iskolarendszer további jövőjéről szóló mondata az államtitkár asszonynak, miszerint "A középtávú cél az egész napos iskolarendszer bevezetése." méltóvá teszi az elődök utódává. (Reméljük, legalább a Jobbik-szavazók örülnek, hogy Vona ötletét elkezdte bevezetni a Fidesz-kormány, és nem háborognak azon, hogy demié' az ő gyerekük is, mé' nem csak a cigók.)

Ugyancsak a múltidéző hangulatra erősített rá Rózsa főnöke, az EMMI-miniszter tegnap Debrecenben, az országos tanévnyitón. Balog Zoltán egyidejűleg kérte a politika szereplőit, hogy "ne rongálják a bizalmat a köznevelésben", a pedagógusokat pedig arra kérte, hogy "ne engedjék beszivárogni az iskolákba az ellenállást".

Éberség elvtársak, éberség!

Esetleg még a csodálatos Gólyafióka-avató ünnepséget kéne országosan kötelezővé tenni a tökéletes utánérzés érdekében. Ezt a mókát egyébként az 1994 óta szocialista polgármesterek által irányított Kazincbarcika vezette be még tavaly, és idén már másodszorra tartotta meg.

"A Gólyafióka-avató óriási sikert aratott a gyerekek és a szülők, hozzátartozók körében egyaránt. A város Fő terén több generáció figyelte, ahogy gyermeke, testvére, unokája, dédunokája letette a gólya-esküt, majd különleges jelvényt tűztek a ruhájára. Az összetartozást jelképező rendezvényen mind emellé vidám és gazdag „körítést” varázsoltak a szervezők, emlékezetes perceket szerezve ezzel kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A Gólyafióka-avató a kiselsősök boldog kiáltásával ért véget, s egész Barcika hallhatta, ahogy háromszázan azt harsogták: „Elsősök lettünk!”"

barcika.jpg(montázs: Dezsi Ja)

Az 1953/54-es tanévet ezennel ünnepélyesen megnyitjuk. Szurkoljunk együtt a gyerekeknek, gyerekekért!

 

Címkék: oktatás fidesz kdnp társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr885486099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bretschneider detektív 2013.09.02. 09:34:49

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Azt hittem a Nyomás utána c. Bud Spencer-Terence Hill klasszikusból idézel.
("Mi bajod a Dzsonival?" "Semmi, csak a Zsugabubus az olyan cuki, mint te.")

Marcellusca 2013.09.02. 09:35:52

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Nem mondod/mongya, hogy 895-ben már volt normális oktatási rendszer?! :)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2013.09.02. 09:39:52

@Bretschneider detektív: :-D Ez nem a Még egyszer dühbe jövünk c. klasszikusból van?
@Marcellusca: Állyítólag ez hagyta el a száját. Bár a !444! eléggé libsibolsi lap, lehet, hogy csak a szájába adták.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.09.02. 09:41:21

@Marcellusca:
Nem tudom, de a Zengő ábécé meg az Ablak-Zsiráf miért derogál ennyire ebben a nagy konzervatív modernizációban? Biztos én tudom rosszul, de az ábécé megtanulásához nagy segítség, ha a gyerek asszociálni tud már ismert fogalmakra, dolgokra, erre kap:
- bújtatott reklámot (autómárka);
- kisebbségi gyorstalpalót (színes bőrű Dzsoni);
- irodalmi ismereteket (oké, a gyerek ismerheti a regényt vagy a rajzfilmet, de az akkor is egy róka, aminek szerintem az "R" betűnél lenne a helye);
- sportpreferenciát (foci és Újpest);
És ha megfeszítenek, akkor sem tudom, mi/ki a picsa az a "dzamilla"!

Tényleg nem találni ezeknél jobb szavakat és képeket az ábécé megtanulásához?

dr. Aullah 2013.09.02. 09:45:30

Az az ABC könyv az nagyon durva. Pofám leszakad, ezek semmihez nem értenek...

Marcellusca 2013.09.02. 09:49:42

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Nem tudom előkotorni az én egykori Ablak - Zsiráfomat (Muteréknál van), szívesen felütném, hogy majd' 40 éve hogyan és mi alapján sikerült elsajátítanom a "dz" és "dzs" betűket!

AFulgens 2013.09.02. 09:50:03

@Bretschneider detektív:
Ezekkel nekem is bajom van...
F - Ford... miert nem valami magyar szo, es talan nem is markanev? Mondjuk Ferihegy... ja az nem jo :D Akkor mondjuk Farkas...
Dzs - Dzsoni... naneeeeee, anyam borogass. Dzsipp, (ha nem ragaszkodunk a kezdobetuhoz, akkor Landzsa...)
V - Vuk... ezzel van a legkevesebb bajom, magyar, szeretjuk, jo. De ha nem akarunk neveket, akkor lehet Valami, Valaki, stb. Bar ha a neveeket kiszurjuk, akkor a Farkas is kieshet :P
Ujpest - ... Most komolyan???? Ujvilag (marmint Amerika) vagy esetleg Ujhagyma, Ujkrumpli (megintcsak ha nem ragaszkodunk a kezdobetuhoz...)

Undorito, amit csinaltak a konyvekbol. Tudom, Mozaik, meg nem vagyok szakember. De ez akkor is nonszensz. Dzsudakkal meg Dzseniferrel is bajom van, de az mar csak hab a tortan.

tristen2006 2013.09.02. 09:50:32

a Szegény Dzsoni és Árnika című filmben szerepelt a mini ducse!:)

Marcellusca 2013.09.02. 09:57:43

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Én is kiszúrtam (többet is), de rájöttem: nincsenis nekije ékezettye. :P :D

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.09.02. 09:58:22

Egyébként laspalmas, nincs még valami "csemege" abban az ábécéskönyvben, amit beszkennelhetnél? Esetleg egy trafik a "T"-nél :)?

pierre bayle 2013.09.02. 09:58:31

A Mozaikos tkönyvek általában igen színvonalasak és a kiadóhoz perpill semmi, de semmi köze a kormánynak - én is hallottam, h fel akarják vásárolni, de ha így lesz, az kár lesz.

gipsz.jakab 2013.09.02. 10:16:08

hofman rózsa mióta keresztyény? :)))
az mszmp ben kb mi volt?
belülről bomlasztott ? :)))

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.09.02. 10:22:31

emlékeim szerint a mocskos nyolcvanas években a dzs kezdőbetűt a dzsungel szóval tanították nekem. Persze, a Dzsenifer sokkal polkorrektebb, nyilván.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.09.02. 10:22:40

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): És megint dühbe jövünk a helyes név... :-)

@Marcellusca: Megmondom neked fejből: a dz-nél kifejtették, hogy az csak szavak közepén van, mint az "edzés", a dzs-nél meg annyi volt, hogy "Dzsungel - nézd meg az őserdő címszót" Tényleg, ez a szó miért maradt ki?! A dzsúdót lehet cselgáncsnak is mondani, a dzsessz inkább jazz - de a fene egye meg, a dzsucse kimaradt!!!

A munkafüzetet elnézve viszont attól függetlenül, hogy milyen példákkal oktatjuk a gyerekeket olvasni-írni, az is még mindig durva, hogy ezekkel a rohadt írott betűkkel szívatják őket is. Elő is kerestem ezt a nagyon jó cikket a témában: index.hu/belfold/2012/08/28/a_keziras_vagy_a_folyoiras_hal_meg

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.09.02. 10:22:51

@Marcellusca:
Nem korrekciónak, hanem javaslatnak szántam :), mert egy összetekert újságpapírt könnyebb szemléltetni, mint az újvilágot, az újhagymát és főleg az újkrumplit:).

AFulgens 2013.09.02. 10:24:23

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Igaz, mondtam, hogy nem vagyok szakember, latod :D A Dzamilla amugy egy nev, mint google-bol megtudtam: hu.wikipedia.org/wiki/Dzamilla

Viszont en sem tudtam, hogy mi. Azt hittem valami noveny vagy ilyesmi :D

Boston Cézárja (erőművész, egyéb kat.) 2013.09.02. 10:30:42

Dzamilla??? Ez mos komoly? Elmentektiavérbe!

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.09.02. 10:41:55

@AFulgens: én meg úgy emlékeztem, hogy az Dzsamila, vagy Dzsamilla...

Bretschneider detektív 2013.09.02. 10:59:45

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
Utánanéztem, egyikünknek sincs igaza. Az "És megint dühbe jövünk" c. filmben van, szóval te közelebb jártál az igazsághoz. :-D

Itt, 37:20-nál:
www.youtube.com/watch?v=SgAlcqrHD7Q

Bretschneider detektív 2013.09.02. 11:05:01

@no-night: Faludy György írta valamelyik cikkében, hogy szerinte olyan betű, hogy "dz" meg "dzs" nincs, ugyanis a magyarban a betűk hangokat jelölnek, ezek pedig két hangból állnak. Ennél még az is ésszerűbb lenne, ha az "nj" vagy az "ng" lenne egy betű, mert jóval gyakoribbak a magyarban.

csárli hárper 2013.09.02. 11:18:13

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): aszongya a helyi marharépa, hogy mindent a viktorkának köszönhetnek :) MINDENT!

Llew 2013.09.02. 11:18:25

@Marcellusca: bezzeg a F, mint forddal nincs bajod, csak szegény Dzsonikkal, meg Dzsenierekkel. Pedig milyen szép példamondatokat lehet összehozni, hogy aszonjda Dzsoni forddal megy Dzsenidferért a randira.

csárli hárper 2013.09.02. 11:21:23

az "F" lehetett volna fidesz is, ha nem ilyen visszafogottak az elvtársak...

házelnök 2013.09.02. 11:37:37

Tegnap híradóból hallom: a XIX.században sok helyen fűtés sem volt az iskolákban.
Érthetetlen, hogy a mai pedagógusok miért elégedetlenkednek.

Orbán elmondta, hogy elkerülhetetlen volt az erkölcstan bevezetése, mivel olyan embereket akarunk nevelni akik különbséget tudnak tenni jó és rossz között.
Látszik, hogy ez az orbán nevű sem tanult erkölcstant.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.09.02. 11:42:45

@csárli hárper: jajjj! :D ez "jó" :) és akkor az E-nél lehetne elvtárs, erkölcs, etika; O-nál csakis orbán, K-nál csak keresztény, keresztyén, illetve kdnp, ésatöbbi. X-nél meg csak annyi, hogy ezt a karaktert kell a narancs mellé rajzolni, majd ha nagy leszel, addig apu és anyu rajzolgatja.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2013.09.02. 11:43:00

áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá

Orbán: az iskolák korábban puszta gyermekmegőrzők voltak

Orbán Viktor miniszterelnök nyitotta meg a tanévet a törökbálinti Bálint Márton Iskola új épületének avató ünnepségén

hvg.hu/itthon/20130902_orban_torokbalint_tanevnyito

csárli hárper 2013.09.02. 11:49:00

@*Vörös Szonja*: ne tessék tippeket adni, jó?:) ezek megcsinálják...

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2013.09.02. 11:59:15

\o/ bátor kevesek egyike:

Megtagadta a kérvényírást egy szülő Pécsett

Meglehetősen felháborodtak a szülők a délután 4 óráig tartó iskolán Pécsett. Egy szülő egyenesen megtagadta a kérvényírást, helyette nyilatkozatban közölte, hogy nem kér az egész napos iskolából. Mint írja, „Szülőként semmilyen tájékoztatást nem kaptam arról, hogy a tanítási órák után gyermekem mivel töltheti/vagy köteles tölteni az iskolában a délután 16 óráig fennmaradó időt. Ezt a jelenlegi központosított iskolarendszerben az Emberi Erőforrások Minisztériumának Oktatásért Felelős Államtitkárságától vagy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtól vártam volna. Bár gyermekem jó iskolába jár, s az iskolavezetést valamint az ott dolgozó pedagógusokat teljes mértékben alkalmasnak találom arra, hogy a gyermekek életkorának megfelelő módon gondoskodjanak programokról, információ hiányában csak úgy tudtam dönteni, hogy gyermekemnek az egészséges fejlődéséhez, a családunk értékrendjén alapuló neveléséhez megfelelő időtöltést a délutánokra magam fogom biztosítani". A Pécsi Tudományegyetem Deák Ferenc Gyakorló Gimnázium és Általános Iskolája eközben formanyomtatvánnyal próbálja megkönnyíteni a szülők életét, miután hozzájuk is rengeteg kérdés és panasz futott be az új rendszerrel kapcsolatban.

hvg.hu/itthon/20130902_iskolakezdes_panaszlada/b41115

ucsacsu 2013.09.02. 12:02:10

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
Arért,mert itt,és most fűteni is fognak,ha lesz pénz!!!!!!!

csárli hárper 2013.09.02. 12:22:52

@*Vörös Szonja*: maga, kezdte, maga kezdte! :) de azért überelni a jó öreg csárli bácsit nem kell :)

nandras01 2013.09.02. 12:28:27

@Marcellusca: a "dz"- re már nem emlékszem, de a "dsz"- t a lándzsa és a findzsa szavakkal illusztrálták.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2013.09.02. 12:31:09

@*Vörös Szonja*: köszönöm, igazad van, sajnos belefáradtam ebbe az őrületbe, lassan csak másolom ezt:

www.youtube.com/watch?v=xpxd3pZAVHI

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.02. 12:37:57

"n, így nem kell a kedvéért még egyet szervezni,"
NEEEE, ez mekkora! Volt kom... szocialista vezetőinket idézi vissza!
Különben kisdobosok mikor lesznek újra? Már úgy hiányzik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.02. 12:40:12

Ja meg tényleg. Pár Dzsenifer után miből gondolják, hogy a munkafüzeteket még lehet használni? A könyveket se nagyon hiszem, de hogy a munkafüzeteket...?
Láttak ezek már gyereket közelről? Főleg esetleg "hátrányos helyzetűt"?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2013.09.02. 12:46:38

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

hát olyanok vannak még, hogy Honda, Kanada, Japán stb, az Ü betünél egy Ügyi nevű delfin :)

de a sima kisbetűs, tehát nem tulajdonneves munkafüzetben már normális dolgok vannak

dr. Aullah 2013.09.02. 13:00:22

@laspalmas: Soha nem hallottam az Ügyiről :D

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 13:02:09

@Bretschneider detektív:

"Faludy György írta valamelyik cikkében, hogy szerinte olyan betű, hogy "dz" meg "dzs" nincs, ugyanis a magyarban a betűk hangokat jelölnek, ezek pedig két hangból állnak."

Többszörös tévedés. Faludy persze nem nyelvész, így megbocsátható neki.

A betűk nem csak hangokat jelölnek, Pl. az y betű nem jelöl semmilyen önálló hangot, de az ly sem.

A dzs és a dz nem két hang, hanem egy. Erre a bizonyíték a zöngésedés-zöngétlenedés e hangokkal. Két hang nem tud zöngétlednedni,

Secnir 2013.09.02. 13:14:47

@Cirbolya_sentinel Narancs himnusz -:
"Orbán: az iskolák korábban puszta gyermekmegőrzők voltak"
és bizonyságul magára mutatott....

Secnir 2013.09.02. 13:18:05

@laspalmas:
most látom, szarvasnak egy másik verziót szállítottak...:
szarvas.tumblr.com/post/60065167821

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2013.09.02. 13:18:40

@Secnir: te egy kicsit finomabb voltál :D

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · indavideo.hu/video/Coolio_-_Gangstas_Paradise_magyar_dalszoveg 2013.09.02. 12:00:46
@Penivaldes: hjaaaa, és Vezényló is csak oda járt, értem már miért maradt ekkora barom...Rózsikácskával együtt

Bretschneider detektív 2013.09.02. 14:15:13

A - Alcsútdoboz
Á - Ájemef
B - Bajnai
C - Cécile
CS - Csepel
D - Dinnye
DZ - (e)dzz!
DZS - Dzsídípí
E - Emúttnyócév
É - Érpatak
F - Fidesz
G - Gulyásleves
GY - Gyurcsány
H - Hajdúbét
I - Igazságot!
Í - Íemef
J - Jobbanteljesít
K - Kormányablak
L - Liba
LY - Lyukasenkó
M - Magyarország
N - Nemvolttaggyűlés, Nemikapjukalegtöbbet
NY - Nyugdíjmegvédés
O - O... nem jut eszembe semmi az O-ról
Ó - Ólrájt
Ö - Öszöd
Ő - Őriz
P - Petya
Q - Quimby
R - Rezsicsökkentés
S - Sukoró
SZ - Szafarov
T - Takarékszövetkezet
TY - Tyrafik
U - Unortodox
Ú - Únortodox
Ü - Ügyész
Ű - Űrlap
V - Videoton
W - Wmiki
X - Ismeretlen
Y - Útelágazódás
Z - Zuschlag
ZS - Zsigamarcell

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.02. 15:09:32

@Secnir: Érted. Az Orbán gyerekei hova jártak? Az előző kúrmány alatt is ugyanez volt az iskola...

f.fredericks 2013.09.02. 15:17:49

Most nem tudom miért problémáztok, legalább a svédek elsőben megtanulják elolvasni a nevüket (Dzsenifer, Dzsoki, Dzsesszika, Dzsínó, Márlonbrándó). Elkezdték a felzárkóztatást. :P

Énbagoly 2013.09.02. 15:21:32

@Secnir: ezen akkorát röhögtem, volna, ha nem tartanám elképzelhetőnek, hogy jövőre már ez lesz benne. :)

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.09.02. 15:31:29

@laspalmas: sajnos (?) nincs. Még a dzsinn sem tulajdonnév. De a Dzsenifernek, Dzsokinak, Dzsesszikának meg hasonlóaknak sem kéne annak lennie. Mondjuk személy szerint nagy kedvenc átiratom a Főbe (Phoebe) és a Zsáklin (Jacqueline), ha már keresztnév....

és látod, van! most olvasom Dzsingisz kán-odat :D ügyes vagy, egyes, leülhetsz. Nem vagy polkorrekt :) bár ha keletre nyitunk... ki tudja....

@f.fredericks: +1

Azt említettem már, hogy édesanyámat önkormányzatilag átkeresztelték? képzeljétek el, hogy '76-ban még más volt a cirill betűs átirat, mint néhány évvel ezelőtt. Most, hogy új személyim és új anyámneve van, ha kérdezik hivatalból, elő kell vegyem a személyim, mert nem tudom a nevét. Dehogy néz bárki hülyének.... :D

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2013.09.02. 15:46:58

idő 2013. szeptember 02., hétfő | 15:01
"Csak hagyjanak minket dolgozni, tanítani"

Kiverte a biztosítékot az iskolákban a kormány azon terve, hogy egységes elektronikus adminisztrációs rendszert vezetnek be. Emiatt évi 700 millió forintért megvásárolták a magiszter nevű programot. Csakhogy több iskola már évek óta használja a saját e-naplóját, amivel a tanárok és a szülők is megelégedtek.

Egy erkölcstantanár ironikusan csak annyit írt lapunknak ezzel kapcsolatban, hogy ez lesz az első, amit majd megvitatnak a gyerekekkel. Szerinte ez a rendszer már sok helyen megbukott, ráadásul "a KELLO-féle botrány után mennyire elképzelhető, hogy bármiféle központi rendszer képes lesz több tízezer pedagógus, és több százezer diák vagy szülő kiszolgálására"? Mint írta, két év alatt sok munkája volt abban, hogy egy használható elektronikus naplórendszer működjön az iskolában. "Sikeres volt, szeretik az osztályfőnökök, a szülők is elégedettek. Most ezt a pici sikerünket is el akarják venni... végtelenül elkeserít. Jó, szórják ki a százmilliókat a haveri cégeknek, ez régen is így volt. De hagyjanak minket dolgozni, tanítani.

hvg.hu/itthon/20130902_iskolakezdes_panaszlada/b41127

InversioN 2013.09.02. 15:48:14

Dzsongil találóbb lett volna.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.09.02. 15:51:01

@laspalmas: Ezen jót röhögtem, és én is úgy vallom, hogy a tévé és az internet azért nem fogja kiszorítani az újságot, mert azzal jóval nehezebb lecsapni egy legyet. :-)

De ha jól megnézed a cikket, akkor láthatod, hogy nem a kézírás, hanem a "szépírás" és a kacifántos, a mai korban életszerűtlen betűk tanítása jelentik a fő támadási felületet. Azt ne mondd, hogy Neked olyan írásképed van még, mint amilyent elsőben plántáltak a fejünkbe, és van egy tippem, hogy a gyereke(i)d is kinövi(k) majd néhány év múlva...

Petrow 2013.09.02. 16:11:54

Dzsenifer bátyja már tínédzser. Az édesapja meg még.
bocs, nem lehetett kihagyni :)

Petrow 2013.09.02. 16:14:57

@Bretschneider detektív: ne haragudj, de az ájemef maximum egy tavalyi kiadásban ment volna el, mostanság már minden mainstream média íemefnek mondja. Legyen mondjuk az Á-nál Ákos.

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2013.09.02. 16:37:04

Mondjuk konkrétan a Dzsudzsákos mondaton éppen nem akadnék fenn. Egyrészt vannak betegebb dolgok is ebben az országban (ezt maga a cikk is tanúsítja), másrészt dzs betűs szóból tényleg kevés van, pláne, ami azzal kezdődik, miért ne lehetne köztük egy olyan focistánknak a neve, aki legalább valami többé-kevésbé értékelhető eredményt hozott ebben az országban?

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2013.09.02. 16:38:53

@Petrow: XD Igen, az a kép mindenképpen ordított valami hasonlóért.

Bretschneider detektív 2013.09.02. 17:27:23

Beírtam a hosszú Í-hez is. Biztonsági játékos vagyok.

Bretschneider detektív 2013.09.02. 17:28:08

@Petrow: Erre akartam ám válaszolni. :-D Na szóval:
Beírtam a hosszú Í-hez is. Biztonsági játékos vagyok.

Walter Hartwell White 2013.09.02. 18:16:03

@házelnök: Kende Péter könyvéből tudhatjuk, milyen neveletlen gyerek volt nagyvezírünk. Ezek fényében különösen megkapó, hogy pont ő akarja másoknak megszabni a viselkedési normákat. Köpedelem...

Prof. Dr. Simon Templar 2013.09.02. 18:24:40

"Dzsenifer bátyja már tinédzser"

De már két sötét purdé felelőtlen apukája...

paraszthajszal 2013.09.02. 19:49:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "két hang nem tud zöngétlenedni"

Miért nem tud? A "Mezõkövesdhez" (legközelebbi benzinkút...) mondatban nálam simán zöngétlenedik két hang is (zsd -> st), ez akkor beszédhiba lenne?
___

@poszt: totálisan életszerûtlen, hogy a munkafüzetek akár rendeltetésszerû használat után is használhatóak maradjanak. Még ha sikerül s eltüntetni a ceruzanyomokat, vagy maszatfoltok maradnak utána, vagy annyira elvékonyodik a papír, hogy már a 3. felhasználónál elszakad. Nem is szólva arról, hogy 7 év körüli gyerekek nem szoktak annyira figyelni a holmijukra, úgyhogy tuti szamárfülek, szakadt lapok várják majd a következõ boldog tulajdonosokat.

Szerintem ezt az ingyenes rendszert a munkafüzeteknèl csak a rászorulóknak kellett volna bevezetni. A többieknél nettó kiszúrás a radírozgatás, inkább vehessék meg némi kedvezménnyel.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 20:03:07

@paraszthajszal:

Rosszul fejeztem ki magamat. Félreérthető volt, amit írtam.

Arra gondoltam, hogy ha a dz és a dzs nem lenne önálló hang, akkor a c és a cs sosem zöngétlenedhetne dz-vé, ill. dzs-vé, hiszen egy zöngétlen hangból nem lesz sosem két zöngés. Azaz éppen a c és a cs zöngétlenedése a bizonyíték arra, hogy a dz és a dzs a magyarban ÖNÁLLÓ hang.

Minorkavidor 2013.09.02. 20:47:00

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

dzsamijja iszlamijja: terrorszervezet
@Bretschneider detektív:
Hány féle ing van?
2 féle:
Van a hosszú uj júing és a rüvid uj júing:))

@ColT:

Ez a rendszer rosszabb: 16.00-ig bent kell maradni, csak annak nem akinek a szűlője kér egy kikérőt és a diri a kérelmet pozitívan bírálja el. Az elmúlt rendszerben is volt napközi, de az fakultatív volt, aki nem akart napközibe járni, azt nem kényszerítették. Én is bejáró voltam, alsóban 3-4, felsőben 5-6 órám volt. Alsóban max. 11.40-kor, felsőben max. 13.30- kor vége volt a tanításnak. Jó felsőben néha volt 0-dik óra is. Gimiben is 13.30-kor végeztem, és ott sem voltam mentás és nem kértem tanulószobát sem. Ráadásul ebben a rendszerben noha alapból kötelező a napközi a gyerekek kapnak otthonra is házi feladatot. Ez akár azt is jelentheti, hogy -különösen a felsőévesek esetében- a gyerek akár este 8-ig is tanulhat. Régen a napközi alatt a h.-f-t is elkészítették a diákok, most nem, otthon kell.

Minorkavidor 2013.09.02. 20:53:13

@laspalmas:

A BBC hISTORYBAN olvastam, hogy Dzsingisznek állítólag 16 millió leszármazottja van! Le is vezették, hogy leherséges. Lehet, hogy Magyarországon is él néhány?:))

Minorkavidor 2013.09.02. 20:58:16

@házelnök:

Valamint sportos is legyen az ifjúság! Mondta egy 30 kiló többletsúllyal rendelkező ember.:))

Birkesz 2013.09.02. 21:13:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Arra gondoltam, hogy ha a dz és a dzs nem lenne önálló hang, akkor a c és a cs sosem zöngétlenedhetne dz-vé, ill. dzs-vé"
Nem zöngétlenedik, hanem zöngésedik a c és a cs dz-vé, ill. dzs-vé...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.02. 21:24:00

@Birkesz:

Persze, nyilván. De érted mire utaltam. Az ember hülyeségeket ír ilyenkor már este... Nyilván nem zöngtlenedhet egy eleve zöngétlen hang, legalábbis a magyarban ez nem lehetséges.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.09.02. 23:35:39

@Minorkavidor:
Azt egyébként lehet tudni, hogy akkor mégis mi a pék poklát csinálnak a gyerekek 4-ig az iskolában? Ülnek a padban a táblára meredt tekintettel?

Sznuupi 2013.09.03. 00:04:47

Úgy egyébként. Nálunk iskolaotthonos oktatás is van. Ilyenkor eleve ebéd után van 1-2 óra. Utána udvar, szabad játék, amire szükségük van. Aztán tanulás. Utánozhatatlanul jó, hogy az elsős ded csak hétvégére hozza haza a cuccát, hogy lássa a szülő, hogy mit csinált a héten és csak akkor kell vele tanulni. Egyébként nem tudom hogy vagytok vele, de sok szülő dolgozik. Így én is. Eddig is suliba voltak a gyerekek 4-ig, ezután is ott lesznek. Azért ez a vihar egy kicsit eltúlzott. Csak szólok. Hogy akinek nincs gyereke, vagy nem iskolás még, az ne igyon lúgkövet. Lehet, hogy kell majd valamikor, de azért sóhajtunk 2 mélyet és egészségesen túléljük. :)

Sznuupi 2013.09.03. 00:09:23

Ja! Szerintem a mozaikos könyvek nem rosszak, eddig is ezeket használták a nagyok. :) De az újpesten és a fordon rendesen kiakadtam. Remélem a tantónéninek nem kell majd szorosan a tankönyvet követni. Kinézem belőle, hogy van esze, ki tud találni valami normálisat. Harmadrészt a Vuk az a dargayféle VUK, márha ragaszkodunk ehhez a cucchoz. Különben Fekete Istvánt is hozzá kell rajzolni. Legyen inkább vödör, vagy bármi más V-vel.... :)Vizipókos betűsorolós mesékben két V-s volt, Vízipók és Virágpók. Persze ott komplett mesekapcsolattal.

Komondori Sárkány 2013.09.03. 08:53:25

Dzsedi lovag....

"Az a cél, hogy mind több gyermek részesüljön keresztény nevelésben, hogy szívja magába óvodás és iskolás korban azokat az értékeket, amelyeken Európa és Magyarország felépült." - szerintem az, hogy mik is ezek az értékek valójában, megérne egy kis fejtegetést...

Komondori Sárkány 2013.09.03. 08:58:26

Megvallom őszintén, tavaly nagyon örültem, hogy vége az akut gyomorégésemnek...most meg erre még ezt az orbitális ökör rendszert is kitalálják...
Jövőre menne a lányom iskolába...és most nagyon tanácstalanok vagyunk az asszonnyal, hogy mi legyen. Lehet, hogy a lányom az (európai) értékrendet már tényleg Európában tanulja majd.
És azért Hoffmann Rózsának a római számokat ismernie kellene, mert ez így lassan már XI., nem XXI. század lesz...

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.09.03. 09:09:09

@Minorkavidor:
Ez minden dagadt-törpe autokrata mániája.

Minorkavidor 2013.09.03. 17:14:14

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

Igen, mivel nem áll rendelkezésre elég tornaterem sok diáknak délutánra esik majd a tesi óra Ezenkívül ide lehet rakni a hit-és erkölcstan órákat is, mert már nincs 0-dik óra. Végül a szakkörök is itt kapnak helyet, bár utóbbiak eddig is délután voltak.

Apeiron (törölt) 2013.09.03. 22:49:27

Dzs - Dzsentri. Jobb, ha megszokják alapon.

@Komondori Sárkány:

"Az a cél, hogy mind több gyermek részesüljön keresztény nevelésben, hogy szívja magába ÓVODÁS és iskolás korban "

A kiemelés sokkal érdekesebb. Óvodákat az egyházaknak?

lobster thermidor 2013.09.05. 08:46:45

1953 -54 -ben nem templomokban, vagy bazilikákban nyitották meg a tanévet.
Az más kérdés, hogy itt most a horthysta dzsentroid világot keverik a rákosista önkényuralom elemeivel.

Komondori Sárkány 2013.09.05. 12:49:43

@Apeiron: "A kiemelés sokkal érdekesebb. Óvodákat az egyházaknak?"

Most mit lehet erre mondani? A hívő vezetők, akiknek már semmi sem szent...de már meg sem lepődöm ezen. Az, hogy egy hívő család elviszi a 2-3 éves gyermekét templomba vasárnaponként, az a saját dolga (bár szerintem nem teljesen fair már csak a gyermekre való tekintettel, de ez magánvélemény, mivel az ő családi szférájuk, ezért nem is fűzöm tovább).
Egyébként meg így lesz teljes az agymosás...de ha már oda is beeszi a bánat a "keresztény, erkölcsös" nevelést, akkor rendőröket is raknak majd az ovikba is?

süti beállítások módosítása