Skip to content


       Szűrés lista

A nap képe: Rendőrlufik

Tulajdonképpen tegnapi és négy kép.

"Az iskola rendőre" program országos ünnepélyes tanévnyitója.

Rendőrök lufikkal és pisztollyal.

"A 2008. szeptember 1-jén megkezdett "Az iskola rendőre" programban megközelítőleg 2800 oktatási intézményben közel 2200 rendőr vesz részt. 2013. év szeptemberétől emellett 200 középfokú oktatási intézményben egy új kezdeményezés indul, az "iskolai bűnmegelőzési tanácsadói hálózat"." - police.hu

rendőrlufi1.jpg

(fotó: police.hu, arckitakarás tőlünk, a törvény miatt)


rendőrlufi2.jpg

(fotó: police.hu, arckitakarás tőlünk, a törvény miatt)

rendőrlufi3.jpg

(fotó: M.Smidt János, Népszabadság)

rendőrlufi4.jpg
(fotó: M.Smidt János, Népszabadság)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr265492738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2013.09.03. 14:10:14

@dr. Aullah: Sőt, jobb lenne, ha minden oszályban ülne egy, esetleg mindenkinek a padtársa rendőr lenne. Meg otthonra, a lakásba is kellene egy, mert olyat is hallottunk már, hogy van aki veri az asszonyt meg a gyereket. Ja bocs, az a komondor volt. Akkor rendőrt minden kutyaólba. Kettőt.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.03. 14:33:10

@Свобода:

"aki diktál és akinek diktálnak"

Hát persze.

Nézd, voltam gyerekként diák, és voltam hárommüszakos-dolgozó felnöttként is diák.

Amíg gyerek-diákként ott "blicceltem", ahol tudtam, trógerkedtem, addig felelös-dolgozó felnöttként inkább megszakadtam a tanulásban, ugyanis szükségét láttam a végeredménynek.

Ezzel szeriintem meg is érkeztünk annak a magyarázatához, hogy miért is diktálnak úgy általában. A gyerek-diák az gyerek-diák. Ö ott bliccel és lazít, ahol bliccelni és lazítani tud. Ezért sajnos diktálni kell az "ütemet". Ez egyébként Nyugat-Eu-ban is pont így van.

Magyarország MÈG baromira nincsen felnöve a "sikeresebb oktatás"-hoz.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.03. 14:35:47

@ámbátor:

A városunk általam ismert iskoláiban nem lesz egyetlen rendör sem. Most akkor mi van?

Žďárský 2013.09.03. 14:44:19

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Azért azt remélem érzed, hogy a "diktálni az ütemet" és a "tanárnak mindig igaza van" egy árnyalatnyival mást jelent?

Nem arról kell szólnia a történetnek, hogy a diákok szabják meg az iskolai napirendet és azt csinálnak, amit akarnak. Természetesen irányítani és szervezni kell őket. De mindezt nem csak és kizárólag tekintéllyel és paranccsal, mert annak nincs értelme, ráadásul végtelenül kontraproduktív. Az iskolai kommunikáció kétirányú kell, hogy legyen és a gyereknek is éreznie kell, hogy őt is emberszámba veszik és meg is hallgatják, ha úgy adódik. Ellenkező esetben nagyon hamar elmegy a kedve az egésztől és akkor szenvedhet a pedagógus, hogy újra rávegye a tanulásra.

Mellesleg vannak olyan gyerekek is, akik nem "trógerkednek", ahol tudnak. Például azok, akiket érdekli a tananyag, vagy legalább egy része és azok is, akikkel például a szüleik megértették az iskola fontosságát. A kisebbek inkább az előbbi, a nagyobbak inkább az utóbbi csoportba tartoznak. Ha tényleg végiglinkelted az iskolát, azt bizony sajnálhatod. Ha nem így teszel, talán nem felnőttként kell megszakadnod a tanulásban.
De ez már elég személyes, nem is akarom folytatni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 14:47:15

ha a police.hu-n nincs kitarakva az arc, akkor nyilván nektek se kell

való igaz, kissé disszonáns a rendőr a lufival, nem tudom ki volt az az elmebeteg aki kitalálta, de a rendőr az iskolában nagyon jó program.
ettől még fel kéne kötni az összes politikust term.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 14:51:45

@CSENDES: nem, én azt akarom hogy a mérhetetlenül primitív embereket terrorizálják, ne legyen egy perc nyugtuk se, ha nem viselkednek,
ne az ártatlanokat vegzálják, hanem a bűnözőt, iskolában, köztereken, parlamentben

nemkomplett 2013.09.03. 14:53:25

Sokkal egyszerűbb lenne alapvetően rendőrnek képezni minden nebulót, így egy idő után magától megoldódna a probléma, akkor már meg lehetne szüntetni a többi hülye, fölösleges gimnáziumot, főiskolát, egyetemet, ahol csak az intenzív tücsökképzés megy és csak a drága pénzt viszi. Végre beköszöntene a rég áhított REND!
Mily gyönyörűen nézne ki a kibővített, narancsszín lobogókkal ékes Kossuth téren, a nagy nemzeti seregszemlén a vezérnek tisztelgő tízmillió rendvédelmi emberi erőforrás...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 14:56:36

@Свобода: A megfélelmítés pedagógiai hatékonyságának könyvtári irodalma van. Sokkal inkább kontraproduktív, mint hatásos."

igen? én ezt máshogy tapasztalom, a mi osztályunkban mindenki szorgalmasan tanult, ha volt aki megkövetelte a rendet, bármi áron.
A lezserség, a simogató kéz csak hanyagságot és káoszt szül, amelyben a csoportban lévő buta és erőszakos egyedek veszik át a hatalmat

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.03. 15:04:18

@Свобода: Tegyük hozzá : egy bizonyos határon belül kontraproduktív, de ha egyszerűen lehetetlen másképp fenntartani a rendet, akkor mi van?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 15:04:30

@Свобода: Erre például jó eszköz, hogy a tanárra támadók gyorsított eljárásban komoly büntetéseket kapnak."

ja a tanárokat nyugodtan üthetik, utána már kivonjuk a bűnözőt a forgalomból, gyorsított eljárásában !
kérdezted már erről a tervről a tanárokat? őket akarod beáldozni, hogy nem kapnak védelmet?

"Az iskolai falai között viszont alapvetően pedagógia módszereket kellene alkalmazni."

menj be aztán alkalmazzál egy olvasni nem tudó 7.es cigánynál. teljesen impotens és naiv megoldásaid vannak, le vagy maradva jóember 3 körrel, a társadalom meg elzakatolt melletted, így ne próbálj tanácsokat adni.

kkbk.blog.hu/2009/07/23/van_egy_tortenetem_az_iskolabol
kkbk.blog.hu/2011/07/14/homer_lane_az_iskolaban

Žďárský 2013.09.03. 15:07:25

@tesz-vesz: A német származású, de az USA-ba menekült Kurt Lewin kísérlete a leghíresebb példa erre, de később többen többféle környezetben is megismételték. A tekintélyelvű, demokratikus és a végletesen szabadjára hagyó (idegen szóval laissez faire) vezetési forma közül a leghatékonyabbnak a demokratikus bizonyult, ahol a tanár egyértelműen vezető szereppel rendelkezett az osztályban, de emellett a diákokat is együttműködő partnerként kezelte és egyes döntések meghozatalába bevonta őket.
Gyerekekről lévén szó az sem utolsó szempont, hogy rendre ebben a csoportban érezték magukat a legjobban.

A tekintélyelv addig működik csak, amíg van mivel elrettenteni. Egy tanárom azt szokta mondani, hogy aki csak erőszakkal tud rendet tartani, annak a tekintélye is addig tart, amíg a látómezeje. Az alsósokat még be lehet ijeszteni kemény fellépéssel, sőt, valószínűleg tanulásra is lehet őket kényszeríteni, de a kamaszkor kezdetével inkább dac és ellenállás lesz erre a válasz.

Mivel nagyon sokan a világot csak fekete-fehérben látják, muszáj leírnom: a demokratikus nevelés NEM azt jelenti, hogy mindent szabad. A szabályokat be kell tartani, a vétségekért büntetés jár. Ez az alap.

Személyes történet, hogy nekem egy tipikusan erőszakos és megfélelmítő természetű tanárom volt általánosban. Németet tanított. Az eredménye az lett, hogy sok év tanulás után alig tudok valamit, pedig több más nyelvet is megtanultam felsőfok-közeli szinten.

Žďárský 2013.09.03. 15:13:38

@tesz-vesz: A bűnöző attól lesz bűnöző, hogy bűnt követ el. Aki erőszakos cselekményt követ el, azt a súlyának megfelelően meg kell büntetni, akár tanár, akár diák ellen. Amíg nem követi el, addig mit akarsz vele tenni? Megjósolni a jövőt, mint a Különvéleményben?

Végig is olvastad, amit a pedagógiai módszerekről írtam? Szerintem nem.
Nem lenne szabad megvárni, hogy olvasni sem tudó hetedikesek legyenek. Az elsős gyerek még alakítható, nevelhető. Ha a tanárok fel vannak készítve rá és hajlandók erőfeszítéseket tenni, akkor az egész napos iskolát kihasználva többé-kevésbé ellensúlyozni lehetne az otthoni negatív hatásokat.
Persze csinálhatjuk azt is, hogy rendőrrel tartjuk sakkban az idővel erőszakosság váló túlkorosokat, majd 16 évesen kizsuppoljuk az iskolából és már lehet is szidni mert segélyből és/vagy bűnözésből tartja fenn magát.
Ezt hívják újratermelődésnek, ami egy ördögi körré válik és egyre nehezebb lesz megállítani.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 15:14:22

@Свобода: mi van ha lesz egy iskolai lövöldözés? a norvég példa, columbine, usa számtalan másik helyén, pécs, budapest, voltak már ilyen esetek, azért jó, hogy gazdaságilag és társadalmilag (?) előrébb tart a nyugat, mert láthatjuk a jövőnket bennük.
fel kell készülnünk erre is , fegyveres rendőrt minden iskolába.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 15:18:29

@Свобода: azt mondja arisztotelész amúgy, hogy a jó polgár tud parancsolni, és tud engedelmeskedni is. mikor milyen helyzetben van.
a gyerekeknek engedelmeskedniük kell alapesetben a szüleiknek és a tanáraiknak is, ha nem teszik, büntetést érdemelnek. azért alapvető normákat tartsuk már be.
én még azt is támogatom, hogyha az utcán ordibál egy gyerek az első járókelő üsse pofán. ahogy régen is volt, mesélte az irodalomtanárom, régen a társadalom sokkal jobb emberekből állt, ezek csinálták 56-ot is, és ezek nem is szemeteltek az utcán. még az öltözködésben is jobb ízlésük volt, mint a 80-as, 90-es évekbeli magyaroknak.

Vidéki 2013.09.03. 15:20:02

187
(One Eight Seven)

színes, magyarul beszélő, amerikai filmdráma, 119 perc, 1997

„Az amerikai iskolák többségében már fémdetektor működik a bejáratoknál a fegyverek kiszűrése végett.

Trevor színes bőrű tanár egy veszélyeztetett zónában.

Miután egyik tanítványa majdnem halálosan megszúrja, elköltözik Los Angelesbe.

Szintén problémás környéken végzi munkáját.

Hamarosan elege lesz a pöffeszkedő gengszterpalánták fenyegetéseiből és

az iskolák vezetésének visszahúzódó, gyenge reakcióiból.”

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 15:21:26

@Свобода: nyilván a jó gyerekekkel nem kell keménykedni, mit kell ezen rágódni?

Žďárský 2013.09.03. 15:21:51

@tesz-vesz: Magyarországon ez egyelőre nem reális probléma. Általános vagy középiskolában tudtommal soha nem volt itt lövöldözés, de Európában is talán tíznél kevesebb 20-25 év alatt.
Ennél még az is többször előfordulhat, hogy a gyerekek megszerzik a rendőr fegyverét és megsebesítenek vele valakit vagy magukat.

Fegyver iskolába nem való. A rendőr alkalmi, vagy szükség esetén tartós jelenlétének is lehet értelme, de nem fegyverrel. Kötekedő huligánok megfékezésére úgysem használhatja. Aki pedig lövöldözni akar, az általában hosszan készül a tettére. Ebbe bőven belefér, hogy kifigyeli a rendőr mozgását és első lépésben fejbe lövi.

Vidéki 2013.09.03. 15:24:47

Az USA-ban sokszor előfordult mészárlás is általános és középiskolákban de a legkirívóbb talán egy mészárlás volt a Columbine középiskolában,

Két állig felfegyverzett diák besétált az amerikai Columbine középiskolába, és megölt tizenhárom embert és még többet megsebesített, megnyomorított.

Ha jól kötötték volna össze bombájukat, akkor ennél jóval nagyobb pusztítást okozhattak volna. Egy számító pszichopata és egy öngyilkos hajlamú dühös fiú sokkolta egész Amerikát, amely azóta sokat próbált tenni a hasonló tragédiák megelőzésére. (origo 2009)

Az Investigation Discovery ismeretterjestő csatorna részletesen ismertette a történteket.

A Columbine középiskolának volt ugyan biztonsági őre,

aki talán megakadályozhatta volna a sporttáskákban egész fegyverarzenált az iskolába becipelő diákokat,

de az éppen nem volt a helyszínen, ebédelt.

A felvonuló rendőrség nagy csapata bőrét féltve órákig nem mert beavatkozni.

Csak azután hatoltak be az iskolába, miután az elkövetők kifogyván a municióból öngyilkosságot követtek el.

Tiborfalvi Tibor 2013.09.03. 15:27:23

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: A drága Ildikó néni egyszer húzott ki a fülemnél fogva, amikor nem mentem ki elsősként a teremből időre... Többször se kellett és mást se utána. Érdekes módon nem is az volt az első, hogy otthon elmondjam, hogy hú, akkor most őt jelentsük fel, üsd le apa lécci, mert a tanárnak adtak volna igazat.

Pontosan azok a szülők vannak felháborodva amúgy ilyenkor, akik soha nem tudták megnevelni a gyereküket, de mérhetetlenül rosszul esik nekik, ha valaki más megteszi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 15:31:19

@Свобода: nem akarom azt mondani, hogy lewin egyike azoknak akik világunkat rosszabbá tették, mert nem ismerem, mindenesetre a magyarországi nobel-díjasok nem lewin iskolájában tanultak, hanem Horthyéban.

"aki csak erőszakkal tud rendet tartani, annak a tekintélye is addig tart, amíg a látómezeje. "
nem mondtam, hogy csak erőszakkal , de ezt én nem gondolom így, vannak olyan egyedek akik képtelen érteni sem a szép, sem a csúnya szóból, ők csak a pofonból értenek.
és ez nemcsak a kisiskolásoknál van így sajna, kamaszkorba már nem megy a pofon tény, de simán megbuktatják őket, ha nem teljesítenek, ha pofáznak órán, ordibálnak, ki kell őket csapni. mehetnek a 40 km-errel távolabbi iskolába.

az órán hogy teljesítettél németből? középsikolában se tanultad? egyetemen se?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.03. 15:36:23

@Свобода: " a demokratikus nevelés NEM azt jelenti, hogy mindent szabad. A szabályokat be kell tartani, a vétségekért büntetés jár. Ez az alap. "

Na most amikor a gyerekek egy jelentős része a tanárra támad, mert szarik arra a szabályra, hogy a tanárt nem ütjük meg? A szülője meg szintén leugatja a tanárt? Akkor? Hogyan kéne fenntartani a rendet?
A szabályok elsősorban biztosítják a közösség normális működését. Ha ez nincs, akkor valahogyan meg kell fékezni a remitenseket, mert különben az egész cucc szétesik.
Ha a nedves szülő nem tudja/akarja megértetni a gyerekével, hogy ésszerű keretek között tessék viselkedni, akkor valamit csinálni kell, nemde?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 15:40:43

@Свобода: Aki erőszakos cselekményt követ el, az bűnöző; ha többször öl, ki kell végezni, a börtönökben meg kell felezni az ételadagot, Gandhi is éhségsztrájkolt, jót tesz egy kis önismeret a raboknak is, gondolkozzanak csak el az életről, ne pedig kigyúrják magukat a börtönben. vékony és gyenge emberek jöjjenek k a börtönből, akik sokkal kevesebb embereket képesek bántani. nem nyaralni voltak benn ugyanis

"Amíg nem követi el, addig mit akarsz vele tenni?"
ha még jól is tanul akkor ki kell tüntetni, vagy nem értem a kérdést, aki csak szájjal órán, azt meg kel inteni, ha nem képes 20x-ra se befogni a pofáját, akkor ki kell csapni, igazgatói intők után.

"Nem lenne szabad megvárni, hogy olvasni sem tudó hetedikesek legyenek."
akkor úgy mondom, hogy olvasni nem szerető cigány 7.-es

"Persze csinálhatjuk azt is, hogy rendőrrel tartjuk sakkban az idővel erőszakosság váló túlkorosokat"
rendőrrel tarjuk sakkban a tanárokat és a diákok, vagy mi van már?! nem érted? az én gyerekemet és az én tanáromat védi, VÉDI! a rendőr !!!

"16 évesen kizsuppoljuk az iskolából és már lehet is szidni mert segélyből és/vagy bűnözésből tartja fenn magát."

egy jó ötletnek tartom, ha a rendőr az iskolában számon tartja a gyereket, a problémásokról feljegyzést készít, így könnyebb lenyomozni, könnyebb kielemezni a bolondokat , bűnözőket.
valakinek mindig kel az utcát söpörni, végig kell vezetni a sorsukat, nem vehetjük le a kezüket róluk, nyilván ha több a rendfenntartó mint a bűnöző, akkor nehezítjük a dolgukat, mehetnek a börtönbe, ha bűnt követnek el, lásd kommentem elején újra

Vidéki 2013.09.03. 15:41:16

@Свобода:

Írja: " Egy tanárom azt szokta mondani, hogy aki csak erőszakkal tud rendet tartani, annak a tekintélye is addig tart, amíg a látómezeje. "

A tanára nem a földön jár, ezért nem képes érzékelni, hogy az erőszakot nem lehet kiiktatni az emberi társadalomból.

Vannak olyan emberek akik olyan adottságokkal születnek, hogy élvezik mások elleni agressziót, mások megfélemlítését, kifosztását, elpusztítását.

Zsákmányállatnak tekintik embertársaikat.

Az Investigation Discovery TV csatornán az USA-ban megtörtént bűneseteket elemeznek, ismertetnek.

A legdurvább bűnelkövetőket "Ragadozóknak" nevezik.

Ezeket szép szóval nem lehet lebeszélni arról, hogy hagyjanak fel életformájukkal, ezért a kényszert nem lehet kiiktatni a társadalom életéből.

Nemcsak a bűnöző uraknak lehetnek jogaik, hanem az áldozatoknak is és a potenciális áldozatoknak, a normális embereknek.

Az Investigation Discovery ismeretterjesztő csatornán az USA-ban megtörtént bűneseteket ismertetnek.

Sok olyan eset van, amikor az ottani úgynevezett „jogvédők”, akik a bűnöző urak és úrnők jogait igyekeznek hatalmasabbra kiterjeszteni, miközben megfeledkeznek a normális polgárok, a potenciális áldozatok jogairól.

A naív utópista tanára manapság is elfogadja azt a gondolatot, hogy az ékesszólás, a racionális érvelés a szép szó eltérít minden a potenciális törvénysértőt szándékától.

Élt egyszer egy szocialista író, Makarenko, aki egy híressé vált könyvet írt: „Az új ember kovácsa” címmel.

Ebben azt bizonygatta, hogy az antiszociális magatartás, a bűnözés egyedüli oka a rossz társadalmi berendezkedés (a kapitalizmus).

Ha ez megszűnik és helyébe a szocializmus lép, megszűnik „embernek ember által való kizsákmányolása”, ezáltal a bűnözés is megszűnik. Nem lesz szükség kényszer alkalmazására a társadalom életében.

A szocializmus a Szovjetúnióban felépült, a magántulajdon leépült, létrejött az „osztálynélküli társadalom „, megszűnt „embernek ember által való kizsákmányolása”,

mégis amikor Sztálin elvtárs meghalt,

több, mint tízmillió ember sínylődött kényszermunka táborokban, köztük köztörvényes bűnözők is.

Nem sikerült a kényszert kiiktatni a társadalom életéből, sőt hatalmas létszámú erőszakszervezetek működtek.

Ha egy józan ember megvizsgálja a való világot, érzékelheti, hogy mindig voltak és vannak olyan ragadozó természetű aberrált emberek, akik semmibe veszik normális embertársaik jogait, gyakran élvezik embertársaik megfélemlítését, megerőszakolását, megkínzását, megölését és

akiket az ékesszólás, a racionális érvelés, a szép szó nem tud eltéríteni a bűncselekmények végrehajtásától.

Mi késztet sorozatgyilkosokat arra, hogy embereket gyilkoljanak tömegével, még olyan fejlett országban is, mint az Egyesült Államok, amely már több, mint 40 éve képes volt űrhajósokat juttatni a Holdra?

Talán azért gyilkolnak önként és kéjjel ölve, mert anyukájuk nem mondta meg nekik, hogy ezt nem szabad?

Žďárský 2013.09.03. 15:45:48

@tesz-vesz: Lewinnek nagyon sokat köszönhet a pszichológia, máig ható kutatásai és elméletei voltak. Hiszed vagy sem, de a hazai Nobel-díjasok közül sokan "Lewin iskolájába" jártak. (Bár Lewin munkássága időben későbbre esik, de ez részletkérdés). A fővárosi elitiskolák nagy tanáregyéniségei (Rácz László, Mikola Sándor stb.), akikről szinte minden világhírű tudósunk megemlékezik, teljesen máshogy álltak a tanításhoz, mint a vidéki nádpálcás tanerők. Ők tudtak motiválni és felkelteni az érdeklődést. Persze tény, hogy az átlag tanárnál nagyságrendekkel nagyobb tudásuk volt és sokkal jobb gyerekanyaggal is dolgoztak.

A többihez: egy elfajult kamasznál előfordulhat, hogy csak az erő szavát érti (nem csak konkrét fizikai erőre gondolok), de egy elsősnél még nagyon nem. Az iskola (és persze a szülők) feladata lenne ezt az elfajulást megakadályozni kisebb korban. Később ugyanis erővel már senkibe nem lehet beleverni. Azt persze el lehet érni, hogy a túlkoros nyolcadikas ne pofázzon vissza, de attól még az a gyerek se tanulni nem fog, se másokat tisztelni.
Ezeket a dolgokat nagyjából 5-6. osztályig lehet a gyerekbe belenevelni. Akiből ekkor hiányzik, az maximum felnőttként ébred majd rá, előbb bajosan.

Németből 4-5-ös voltam, általános vége felé inkább már 3-4. Középiskolában csökkentett óraszámban még tanultam, de ott már az angolé volt a prioritás. Egyetemen pedig olaszul és csehül tanultam, emellett az angolt tökéletesítgettem. A német irányában teljesen kiveszett belőlem az érdeklődés és a motiváció. Az emlegetett tanárral a legnagyobb gond egyébként az volt, hogy nem a vétséget büntette, hanem a hibát is. Ugye érzed a nagyon nagy különbséget a kettő között?

Žďárský 2013.09.03. 15:53:09

@tesz-vesz: Akkor sorban:
- A bűnözőt meg kell büntetni, ebben egyetértünk. De ehhez először el kell a bűnt követni. Nem lehet tanárverésért elítélni senkit, aki nem támadott tanárra. Korábban ugyanis ezt írtad:
"ja a tanárokat nyugodtan üthetik, utána már kivonjuk a bűnözőt a forgalomból, gyorsított eljárásában ! kérdezted már erről a tervről a tanárokat? őket akarod beáldozni, hogy nem kapnak védelmet?"

- Olvasni nem szerető cigány hetedikeseknek sem szabadna lennie. Lásd, amit korábban írtam az alsós nevelés fontosságáról.

- "az én gyerekemet és az én tanáromat védi, VÉDI! a rendőr !!!"
Annak kellene lennie a célnak, hogy ne legyen senki az iskolákban, akitől bárkit is védeni kellene. Ez nem megy egyik napról a másikra, szisztematikus munka kell hozzá az iskolát most kezdő korosztályokban. A rendőr csak tüneti kezelés, hosszú távon nem oldja meg a problémát.

- "egy jó ötletnek tartom, ha a rendőr az iskolában számon tartja a gyereket, a problémásokról feljegyzést készít, így könnyebb lenyomozni, könnyebb kielemezni a bolondokat , bűnözőket."
Magyarul egy problémás felsős egyből kerüljön is nyilvántartásba és kezeljük potenciális bűnözőként? Önbeteljesítő jóslatként teljesen biztosan az is lesz belőle... Ehelyett arra kellene törekedni, hogy minél kevesebb olyan gyerek kerüljön ki, aki munka helyett a lopást preferálja. Erről is írtam korábban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 15:56:08

@Свобода: Pécs, Budapest se volt itt korábban, tehát az nem érv, hogy ált. iskolában még nem volt, egy bolond bármikor beszaladhat egy iskolába, egyetemre is kéne amúgy, emg mindenhol ahol sok védtelen ember van, ezért fizetjük az adót ugyanis, hogy biztonságban legyünk, nem azért hogy a politikusok ellopják.

"Ennél még az is többször előfordulhat, hogy a gyerekek megszerzik a rendőr fegyverét és megsebesítenek vele valakit vagy magukat."

és ezt mégis hogy gondolod? délután elalszik a rendőr, miközben a hintaszéken ül, és a gyerekek őrt állnak és besurrannak az őrszobába, vagy dulakodás közben leveszik a fegyvert?
az alapból egy év fogház (nak kéne lennie). ciki amúgy ha egy rendőrtől elveszik a szolgálati fegyverét, ez szankciókkal is jár, bár nyilván ezen lehet vitatkozni hogy hol tartsa a fegyvert, ált. iskolában talán nem kell óvodások letartóztatásához, mindenesetre egy gumibottal egy lövöldöző ellen nem sokat ér.

"Kötekedő huligánok megfékezésére úgysem használhatja"
még. amúgy ha ezek megpróbálják a rendőrt bántalmazni, akkor láblövés és még korrekt és törvényes volt. bár én akkor is kitüntetném ha a fejre céloz, bár ez nem szép látvány, úgyhogy inkább láb.

" kifigyeli a rendőr mozgását és első lépésben fejbe lövi. "
távcsöves puskával? majd valamelyik szgépes játékból megtanulja az osonást, a terepen való profi mozgást. hát igen, nem könnyű a rendőrök élete., mindenre figyelni kell, fel kell készülni mindenre

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 15:59:59

@Tiborfalvi Tibor: Pontosan azok a szülők vannak felháborodva amúgy ilyenkor, akik soha nem tudták megnevelni a gyereküket, de mérhetetlenül rosszul esik nekik, ha valaki más megteszi. "

ez tökéletesen így van. azt még hozzá tenném, hogy sokan nem is akarják megnevelni, mert maguk is korcsemberek. érdekes, hogy autóvezetéshez jogosítvány kell, de gyereket - ami a legfontosabb lenne - akárki vállalhat.

Žďárský 2013.09.03. 16:04:17

@tesz-vesz: Ezzel az erővel fegyveres őrt kellene mindenhová. Buszra, vonatra, kórházba, hivatalba. Egy bolond beszaladhat ugyanis bárhová.
A jogban van egy olyan kategória, hogy szükségesség és arányosság. E szerint egy olyan intézményt, amelyet sosem ért fegyveres támadás, nincs bizonyítható fenyegetettsége és nincs benne semmi, amit fegyverrel lenne érdemes megszerezni, nos azt nem őrizzük fegyveresen.
Egy lőfegyver mindig rizikóforrás.
Hogyan szerzi meg a gyerek? Például úgy, hogy a rendőr lerakja valahová. Hogy ilyet úgysem csinál? Alapesetben nem, de ennél sokkal nagyobb balfaszságokat is követett már el a testület némely tagja. Elég, ha a sok szászból egy megteszi.
Rendőr fegyverének elvétele egyébként büntetendő, azt kapásból nem tudom mennyivel.

Huligánra lövés: megvan erre az intézkedési rend: figyelmeztetés, figyelmeztető lövés, testre lövés. Azonnal csak akkor lőhet a rendőr, ha a támadónál is fegyver van. Egyébként nem hinném, hogy általános iskolákban olyan fenyegetéssel kell számolni, amit legvégső esetben bilinccsel és gumibottal nem lehetne elhárítani.

Az utolsó megjegyzésed pedig tömény cinizmus. Az iskolai lövöldözők szinte mindig belső emberek. Szóval senki nem fogja a portán megállítani. A rendőr tanítási órák idején valószínűleg csak lézengeni fog, vagy mondjuk az asztalánál adminisztrál. Mindenre számít, csak egy fegyveres támadásra nem. Nem lenne esélye elhárítani.
Ahogy a bankos biztonságiaknak sincs, pedig bankrablás azért jóval gyakrabban van.

titan 2013.09.03. 16:09:54

@ColT: szerintem ha a szülő nem tudja/akarja megfelelően nevelni a gyerekét (természetesen ésszerű értékelés alapján), akkor el kell gondolkodni a közbeavatkozáson, a figyelmeztetésen vagy az elválasztásukon.
"A szabályok elsősorban biztosítják a közösség normális működését." - tökéletesen igaz, megfelelő szabályok mellett.
Egyébként szerintem többen elbeszéltek egymás mellett, Свобода szerintem nem a teljes káosz mellett érvel, hanem a teljes diktatúra, önkényuralom ellen. Valahol a kettő között van a megfelelő mértékben és módon szabályozott rend.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.09.03. 16:12:17

@tesz-vesz: " nem akarom azt mondani, hogy lewin egyike azoknak akik világunkat rosszabbá tették, mert nem ismerem, mindenesetre a magyarországi nobel-díjasok nem lewin iskolájában tanultak, hanem Horthyéban."

De nem is Lewin rendszeréből húztak el, mint a vadlibák, hanem Horhyéból.

legeslegujabbkor 2013.09.03. 16:13:05

@Tiborfalvi Tibor:
" Pontosan azok a szülők vannak felháborodva amúgy ilyenkor, akik soha nem tudták megnevelni a gyereküket, de mérhetetlenül rosszul esik nekik, ha valaki más megteszi."

Én inkább úgy látom, hogy azok a szülők követelik az erős kezet minden helyzetben, akinek otthon a gyereke a kérésre nem reagál.

A rendőri jelenlétről és ellenőrzésről pedig azt gondolom, hogy rossz lenne, ha ez a feladat is abban csúcsosodna ki (példának vegyük a közúti ellenőrzéseket), hogy a délutáni szakkörökre induló gyerekeket 3x vizsgálják át, ezalatt a verekedések és a lopások folytatódnak, mert azok bonyolult ügyek, és egyébként sincs idő és kapacitás rájuk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 16:14:20

@Свобода: én már linkeltem neked korábban egy ilyen homer lane-t
nem azt mondom, hogy ne legyen varázslatos és érdekfeszítő az oktatás, de a renitensekkel, a deviánsokkal le kell számolni, gyorsan, hogy ne húzza az időt és maradjon idő a tudásra és a kultúrára is
kkbk.blog.hu/2011/07/14/homer_lane_az_iskolaban
a vidéki nádpálcás tanárok alapozták meg, hogy a gyerekek később is szófogadóak voltak, és érdekelte őket a tanagyag, jobb emberek lettek az elvárt szigortól, és a kiérdemelt jutalomtól

"egy elfajult kamasznál előfordulhat, hogy csak az erő szavát érti (nem csak konkrét fizikai erőre gondolok), de egy elsősnél még nagyon nem. "

érdekes, korábban nem ezt mondtad:

"Az alsósokat még be lehet ijeszteni kemény fellépéssel, sőt, valószínűleg tanulásra is lehet őket kényszeríteni, de a kamaszkor kezdetével inkább dac és ellenállás lesz erre a válasz"

én nem azt mondod , hogy üssük a jó tanulókat, hanem azt, hogy egy kispofonba nem hal bele az aki a szép és a csúnya szót nem érti, minálunk amúgy az volt a szabály hogy háromszor szólunk rá a gyerekre, ha nem engedelmeskedik utána se, mehet a pofon.

"Az iskola (és persze a szülők) feladata lenne ezt az elfajulást megakadályozni kisebb korban. "

igen, ezt mondtam fenn a vidéki nádpálcás tanítókról.

érzem a különbséget, hibát nem szabad büntetni kisgyereknél, tanulónál. hibát csak osztályozni lehet, dolgozatba, feleléskor.

Kandeláber 2013.09.03. 16:14:28

@Свобода: Miről beszélsz?
Az USA-ban a legtöbb iskola alkalmaz fegyveres őrt, NEM RENDŐRT, hanem a saját pénzükből fizetett fegyverest. Ilyesmikben kell őket utánozni.
"A lőfegyver mindig rizikóforrás", mint ahogyan a konyhakés, a baseballütő, a vasrúd stb.. is.
A szükségesség és az arányosság elsősorban a rendőri intézkedés szintjeire vonatkozik, az új Btk.-ben a jogos önvédelemnél már NEM feltétlenül szükséges mérlegelnie a megtámadottnak, hogy nagyobb sérelmet okoz-e a támadónak mint ami őt érné.
A filantróp-liberális szöveged a mai viszonyok között idejétmúlt.

kifordított nagyanyó 2013.09.03. 16:21:27

Mifféle libsibolsi írás ez megint,gyerekek?!
Sajnos ez szükséges.

Žďárský 2013.09.03. 16:21:33

@tesz-vesz: Nem hinném, hogy a verés és a megalázás bárkit jobb emberré tett volna, de ez egy vélemény, a tiéd pedig egy másik. Egyetértésre nem fogunk jutni. Mindenesetre az én gyerekemet lehetőleg ne verje senki, mert úgy igyekszem nevelni, hogy erre ne legyen szükség.

A dac és ellenállás nem jelenti azt, hogy erővel ne lehetne rákényszeríteni dolgokra. Egy felsős még bőven gyerek, a felnőttek fölényben vannak vele szemben. A kérdés, hogy a kényszerítéssel elért cselekvésnek mennyire értelme van. Például annó egy időben a délután korrepetálásokra úgy gyűjtötték be a delikvenseket, hogy egy nagydarab technikatanár beállt a főbejárathoz és tanítás után nem engedte ki őket. Egy idő után szöktek át a szögesdróton, aki meg nem az üres fejjel bambulta végig a korrepetálást. Rákényszerítették őket a jelenlétre? Rá. Volt bármi értelme? Nem nagyon...

Fenntartom a korábbi állításaimat: ha egy gyereket már pofozni kell, hogy értsen, ott valami nagyon félrecsúszott. Lehetséges, hogy az illetővel tényleg nem is lehet máshogy szót érteni. Viszont nagyon fontos lenne megelőzni, hogy ilyen helyzet kialakuljon.

Žďárský 2013.09.03. 16:27:19

@Kandeláber: Az USA azért fegyver szempontból egy csöppet más, mint Magyarország. És iskolai lövöldözés is gyakrabban van...
Nekem nincs bajom a fegyverekkel, amíg azok olyan emberek kezében vannak, akik tudnak vele bánni. Az általános iskolások nem ilyenek.

Ne keverd össze a jogos önvédelmet azzal a szituációval, ha rendőrre támadnak intézkedés közben. Az előbbi civilekre vonatkozik, akik nem számítanak támadásra és nincsenek is kiképezve annak kivédésére, ezért a reakciójuk könnyen lehet eltúlzott. A rendőr viszont ki van, így neki követnie kell a szolgálati szabályzatban előírt intézkedési taktikát.

A filantrópizmus pedig még belőled is előtörhet, ha egyszer szembetalálod magad két kigyúrt "black power" arccal. Szíved joga az erőszakban hinni, de én nem teszem és nem is érzem idejétmúltnak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.03. 16:28:23

@titan: Többiek is ez mellett érvelnek. Viszont az iskola nem tud a családba beavatkozni, az azonban mégsem hagyhatja, hogy renitens, neveletlen gyerekek akadályozzák a többit a tanulásban, esetleg veszélyeztessék azokat.

Mondtam fentebb : nem az iskolarendőr ténye a röhej, hanem az a szomorú, hogy egyáltalán kell!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 16:29:17

@Свобода: Nem lehet tanárverésért elítélni senkit, aki nem támadott tanárra."

hát ez evidens.

"ja a tanárokat nyugodtan üthetik, utána már kivonjuk a bűnözőt a forgalomból, gyorsított eljárásában ! kérdezted már erről a tervről a tanárokat? őket akarod beáldozni, hogy nem kapnak védelmet?"

ezt szerintem nem értetted meg, félreértetted. a rendőr nem csak azért van, hogy sakkban tartsa a bűnözőt, hanem hogy védje a tanárt, az ártatlan és okos gyerekeket.

"Annak kellene lennie a célnak, hogy ne legyen senki az iskolákban, akitől bárkit is védeni kellene."
de ezt nem lehet, a tömegtermelésben is mindig vannak selejtek, számukat csökkenteni lehet, de megszüntetni nem, az emberi természet része a bűnözés, hogy nem vagyunk egyformák, vannak primitívek, barbárok, és vannak intelligens elitek, ma amúgy az utóbbiak uralkodnak politikusként. csak néha véletlenül sikerül jót is alkotniuk, mint pl ez. legalábbis annak tűnik.
könnyebb egy jót embert ültetni a hatalomba, mint minden embert jóvá tenni

"Ez nem megy egyik napról a másikra, szisztematikus munka kell hozzá az iskolát most kezdő korosztályokban, a rendőr csak tüneti kezelés, hosszú távon nem oldja meg a problémát.."

demokratikus és szisztematikus több évi kemény munka! nagyon konkrét vagy, egy álomvilágban élsz, le kéne ereszkedni a földre

"Magyarul egy problémás felsős egyből kerüljön is nyilvántartásba és kezeljük potenciális bűnözőként? "

tudtam hogy az emberi jogokkal jössz. nekünk ártatlanoknak, civileknek vannak emberi jogaink, aki elveri a tanárt, bántalmazza az iskolatársait ne lepődjön meg ha büntetése részeként akta készül róla, mintha te is mondtál volna vmi
megverte az iskolatársát? meg. akkor ne sírjon a szája ha a tényről, igazságról valaki utána beszélni mer, persze nem azt mondom, hogy ezért 20 év múlva lőjék tarkón, dehát az azért mégse járja, hogy agyonverjék egymást a gyerekek egy kővel és erről ne készüljön hivatalos nyilvántartás. ha kiemeljük, megfigyeljük, tudatosan odafigyelünk rá
vagy szerinted azonos módon kell kezelni a jót és a rosszat is? ne is vegyünk róla tudomást? ugyanazt érdemlik? nyilván ha nyugdíjba megy az egyik, akkor az utódját is tájékoztatni kell a esetekről, személyekről, és ne 3 év után emlékezzen vissza rá, hanem azonnal írja le mi történt, szoci munkás nézze meg a családi hátteret is, ilyesmi.

"Önbeteljesítő jóslatként teljesen biztosan az is lesz belőle"
nem hiszem hogy jóslatoknak helyük lenne az egzakt tudományban, és a rendfenntartásban.

"Ehelyett arra kellene törekedni, hogy minél kevesebb olyan gyerek kerüljön ki, aki munka helyett a lopást preferálja. "
érdekes, én is írtam, hogy mindig kell valaki aki az utcát söpri, árkokat ás.

Žďárský 2013.09.03. 16:39:05

@tesz-vesz: "demokratikus és szisztematikus több évi kemény munka! nagyon konkrét vagy, egy álomvilágban élsz, le kéne ereszkedni a földre"

Ez a legnagyobb baj, hogy ezt mindenki álomvilágnak tartja. Ezért persze el se kezdik. Helyette jönnek a rendőrök és a deviánsok újabb és újabb nemzedéke. Ez zsákutca, csak kevesen merik bevallani maguknak.

A nyilvántartásról: Ezúttal te nem értettél meg. Nem a büntetés elmaradásáról van itt szó. Intő, fegyelmi, kicsapás, javító, börtön - megvannak az eszközök a tett súlyától függően. Aki úgymond agyonveri a másikat, az nyilvánvalóan olyan tett, ami élete végéig elkíséri. Az viszont, hogy valaki időnként verekszik az udvaron még nem ok semmilyen bűnügyi nyilvántartásra.

Az önbeteljesítő jóslat egy pszichológiai fogalom és meglehetősen egzakt. Olyan szituációkra vonatkozik, amit leírtam: mondjuk 100 gyerekből, aki általánosban bűnügyi nyilvántartásban vagy rendőri megfigyelés alá került, 85 jó eséllyel tényleg bűnöző is lesz. Ezek persze csak tippelt számok, ilyen nyilvántartás híján statisztika sincs.

CSENDES 2013.09.03. 16:39:06

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Most olvasom, hogy lekisköcsögözöd a fiam. Hál' Imotep, nem agyhalottak nevelték. Merthogy most fejezi be mesterszakot, az általatok lefitymált bölcsészszakon, s elemzi kényszeres ökörségeiteket. És még csak 24 éves. Ja, és mellette dolgozik., s hazaad.

Úgyhogy mehetsz a francba. És valóban. Anyám kirugatta azt az elmebajos nevelőt, aki képes volt egy 3 éves gyerek fejét beleverni a tányérba, mert az nem ette meg a moslékot.

Kandeláber 2013.09.03. 16:42:04

@Свобода: Nem hiszek az erőszakban.
Abban viszont igen, hogy erőszakra erőszakkal kell válaszolni, és ha megdobnak kővel, nem kenyered dobok vissza, hanem tökön rúgom az illetőt.
Lehet, hogy a tanárokat rugdosó kis cigók vagy az iskolába benyomuló pereputtyuk ezek után meggondolják hogy mikor támadjanak a tanárra ha tudják hogy van egy fegyveres is a porondon.
Egyáltalán nem kevertem semmiféle szituációt, csak megjegyeztem, hogy a jogos védelem kereteit tágította az új törvény. Te jöttél a szükségességgel és az arányossággal, ez a rendőrségi törvényben van.

CSENDES 2013.09.03. 16:43:05

@tesz-vesz: Erre elegendő lenne az átkozott, de általam e tekintetben megbecsült Lázár program, amit bizony megvalósított Hódmezővásárhelyen. Rózsika és Balogh tiszteletes pedig nem érti, mert nem akarja. Nem szegregáció, hanem integráció. Náluk működik. Mert befeketettek, mert Lázár - és ebben támogatom - megértette a tanácsokat, sőt olyanokra hallgatott, akik ehhez értenek.

kifordított nagyanyó 2013.09.03. 16:44:44

@CSENDES:
@Свобода:
Srácok ti direkt szélsőséges ellenpéldákat soroltok fel.
Ti még úgy vagytok vele,hogy ha gazsika valami rosszat csinál,akkor buksisimogatás keretében elmagyarázzuk neki,hogy ezt nem szabad.
Sajnos ez már nem elég.
Maradnék még de sajnos mennem kell.
További jó mulatást,viszlát.

CSENDES 2013.09.03. 16:47:41

@tesz-vesz: Mondjuk nem értem mik a reményeid. s azt is remélem, hogy félreértem. csak tán nem azt várod, hogy a fegyveres rendőrrel szemben lépjen fel egy erőszakos diák? Vagy annak valakije?

Az én lányom rendőr. Nem egyenruhás. De bárhová rendlik, aholvá fegyverhasználat kötelező, nem hivalkodhat a fegyverrel, annak takarásban kell lennie.
Az iskolák esetében is mindenki tudja, hogy oda van rendelve egy rendőr. Minek még demonstrálni a fegyveres erő? Miért kell nyomulni az erőszakkal? Az iskolai erőkrő mindenki tudja, hogy fegyveres szervhez tartozik, nyilván van fegyvere. De provokálni, erőt fitogtatni csak erőszakot szül véleményem szerint.

CSENDES 2013.09.03. 16:48:37

@Vidéki: Szűrve, nem keverve. Ja, bocs rázva, nem keverve.

titan 2013.09.03. 16:49:03

@ColT: nem az iskolának kell közbeavatkoznia, hanem alapvetően a közösségnek, és nem akkor, ha rossz tanuló a gyerek, hanem ha egyértelműen nem vagy rosszul van nevelve. Ennek az eldöntése viszont objektív módon szabad (vagy legalábbis ahhoz nagyon közeli). Igen, régen rossz, ha kell a rendőr az iskolába, épp ezért gondolom úgy, hogy ha otthon nem nevelik a gyereket, akkor egy szint után ki kell őt emelni abból a környezetből, mert az a környezet csak ront rajta. Természetesen, ha a környezet változik, az még jobb.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 16:51:44

@Свобода: Ezzel az erővel fegyveres őrt kellene mindenhová. Buszra, vonatra, kórházba, hivatalba. Egy bolond beszaladhat ugyanis bárhová."

ahova lehet miért ne raknánk? mert tiltja a Biblia/Talmud? de azért az iskolai mészárlások típus bűnesetek, és a gyerek sokkal védtelenebb, mint egy felnőtt.
biztos hallottál a mozis mészárlóról is.
nem intézményről beszéltem, hanem sok védtelen emberről, erről is van törvény amúgy.
mit gondolsz miért vannak mentők és rendőrök pl koncertnél. amúgy biztonsági őr szokott lenni az intézményekben is.

" Például úgy, hogy a rendőr lerakja valahová"

ja ebéd közben kirakja az asztalra, mert útban van a széknél, értem.

az én módszerem sokkal jobb a huligánra lövésnél, persze ez nem vonatkozik politikai tüntetésekre.

Az utolsó megjegyzésem nem cinizmus, csupán irónia, a többség értékét nem gúnyolom ki.
az utolsó két tagmondat komoly.

" Mindenre számít, csak egy fegyveres támadásra nem. Nem lenne esélye elhárítani."
lehet hogy lenne pár áldozat, de lehet, hogy nem tömeges lenne az áldozatok száma, lehet pont a te gyereked menekülne meg, persze nem állítom , hogy dulakodásnál nem vehetik el a rendőr fegyverét, megesik, de szerintem ennek esélye kicsi.

"Ahogy a bankos biztonságiaknak sincs, pedig bankrablás azért jóval gyakrabban van. "
a bankrablók nem egy kiló virslivel mennek rabolni, ezeknek az őröknek akinél nincs fegyver a bankban, nincs fegyvertartási engedélyük, vagy erre kérte őket a tulajdonos, hogy ne hordják, vagy a fegyvert általában el kell zárniuk. úgy tudom a bankra a rendőrhatóság adhat ki lőfegyvertárolóhely-engedélyt.
www.kaliber.hu/jog-es-fegyver/jog-es-fegyver-10.html

CSENDES 2013.09.03. 16:53:35

@kifordított nagyanyó: Ja, hogy menned kell? Akkor bocs, hogy megszólaltam a témában.
Akkor azt sem fogod megérteni, miért írtam erről. Egyik gyerekem politikai elemző. A másik egy fegyveres erőszakszervezet (rendőrség) tagja. Mindketten másképen látják.
Mégis tudnak élni egymás mellett. A legröhejesebb az, hogy a fejet levesbe verő lett a bölcsész, míg a tündéri kislány lett a rendőr.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.03. 16:59:59

@CSENDES:

Hozzátettem, hogy (már bocs). Agyébként ironikusnak szántam a "köcsög"-öt. Amúgy pedig tényleg bocs!

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.03. 17:05:55

@legeslegujabbkor:

"hogy azok a szülők követelik az erős kezet minden helyzetben, akinek otthon a gyereke a kérésre nem reagál"

Mind a három gyermekem kifogástalan partner a tisztes hétköznapokban. Ahogy te fogalmazol, "a kérésre reagálnak".
Ez az okozat. Az ok viszont az, hogy erös kézzel neveltem öket, és nem fordítva, ahogy azt te
gondolod.

CSENDES 2013.09.03. 17:12:20

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Én nem ezért haragszom. A tripoliszban nevelkedtem. A szüleim ide kaptak lakást a születésemkor. Már az általános iskolában" levágtam", hogy Rózsi néni, akinek a fia neves "művész volt", nem olyan toleráns, mint az igazgatóság. Az igazgató a rendszerváltás előtt egy nagyon emberi-ember volt, nem szerettük mert nem tudtuk akko még mia a cél. A Tripolisz gyermekei pedig a szbados nevelés kapcsán nem tudták elviselni Novák Rózsi néni erőszakosságát (kai by the way fizikatanár volt) Fia vélhetőleg a Novák család művészi ága volt, lealábbis ezzelo dicsekedett. Ettől még lezuhant a lépcsőn - szemtanú voltam a kiváltó jelelentben - mikor erőszakot alkalmazott az anyuka. ínem tudtam sajnálni. Szerettem a nevelőimet, mert szabadságra neveltek. Rózsi néni nem, bárhogyan szóljon a nemzeti összhangzattan.

Žďárský 2013.09.03. 17:20:15

@tesz-vesz: Egy koncerten azért van mentő, mert sokkal gyakoribb a rosszullét, mint iskolában a fegyveres támadás.
Komolyra fordítva: mindig is ellenezni fogom, hogy gyerekek közé fegyvereseket küldjünk egy talán soha be nem következő esemény kivédésére. Lehet, hogy az USA-ban így csinálják, de ott sem tökéletes a rendszer, hiszen időről-időre jönnek a hírek újabb lövöldözésekről.
Míg Európában csak elvétve van ilyen. Még az olyan , fegyverekkel alaposan ellátott országokban is, mint Svájc.
Az igaz, amit a banki őrökről írsz. Emlékeim szerint régebben többnek volt fegyvere, de többször előfordult, hogy a rablók megszerezték ezért inkább lefegyverezték az őröket.

És igen, el tudom képzelni, hogy ebéd előtt lerakja az asztalra. Néhány rendőr iszonyatosan hanyagul bánik a fegyverével. Láttam már ismerős közeg pisztolyát a teraszon a felesége virágcserepei között is...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 17:38:00

@legeslegujabbkor: minek vizsgálnák át a gyereket? itt nincs legalizálva a fegyver.

amúgy lehet hogy van aki elvárja hogy keményen bánjanak a gyerekével, de ő maga nem tudja megteremteni, de van olyan is aki nem tudja megnevelni, de neolibsi, ezért nem is akarja, beállítja annak, hogy a gyerek "hiperaktív" meg ez a természetes. meg ne krolátozzuk a gyerek szabadságát stb.
pedig szerintem nincs hiperaktivitás, csak nem elég erős a pofon.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 17:52:55

@Свобода: Nem hinném, hogy a verés és a megalázás bárkit jobb emberré tett volna"

hát akkor zárjuk be a börtönöket, mert semmi értelme nincsen, vagy a sose engedjük ki a rabokat, vagy végezzük ki a közepes bűnözőket is, melyik legyen? mert semmi értelme, hiszen nem teszi őket jobb emberré, ne vegzálja a rendőr a bűnözőt mert megalázza, sérti emberi jogaiban ugye? ha elfogják és nyilvánosan elviszik pl a tárgyalásra ilyesmi, a bűnelkövets után adni kell nekik egy cukrot aztán mehetnek a dolgukra
azt mondtad, büntetést érdemel a te demokratikus iskoládban is a izé diák, nem ezt mondtad? akkor te hogyan büntetnéd meg, hogy ne alázd meg a kis lelkét? az nem büntetés, amiben jól érzi magát, csak szólok előre

"Egyetértésre nem fogunk jutni. Mindenesetre az én gyerekemet lehetőleg ne verje senki, mert úgy igyekszem nevelni, hogy erre ne legyen szükség."

hány éves a gyereket? 4-5 van már?

"korrepetálásokra úgy gyűjtötték be a delikvenseket, hogy egy nagydarab technikatanár beállt a főbejárathoz és tanítás után nem engedte ki őket. Egy idő után szöktek át a szögesdróton, aki meg nem az üres fejjel bambulta végig a korrepetálást. Rákényszerítették őket a jelenlétre? Rá. Volt bármi értelme? Nem nagyon..."

ez milyen analógia már nem azért? hogy jön ez ide? te rohadtul nem vagy képben b+
rosszul viselkedtetek? agyonvertetek valakit az iskolaszékkel? megdobáltátok a tanárt a kémiaszertár vaskellékeivel? megcsapkodtátok lánccal a tanárt? akkor meg miről beszélünk?!
le vagy maradva három fényévvel!

"nagyon fontos lenne megelőzni, hogy ilyen helyzet kialakuljon. "
hogyan előzzük meg? írjál már vmi konkrétumot, mert a "demokratikus" szóval sokra nem megyünk

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 17:56:00

@Свобода: vagy várj, mondok neked egy konkrét példát:
gyerekkel játszótérre mész, és hívod a gyereket, este van, de mindig elfut előled, hogyan győzöd meg, hogy most menni kell haza, mikor mindig elfut előled?
és másnap meg utána mindig elfut, akkor ha nem hallgat arra, hogy szépen meg akarod vele mindig beszélni, mit csinálsz? ugye ti libsik hozzászoktok, és egy program lesz, hogy lefekvés előtt mindig fogócskáztok egyet? :) ez az amikor a kutya sétáltatja a gazdát.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 18:03:42

@Свобода: A rendőr csak tüneti kezelés"

ja, de arra is szükség van, tehát beismered mégis. és ki mondja, hogy a többit nem kéne kezelni?mondom én is hogy kezdeni kéne vmit a médiával is (és még sok mással), de a hatalom ezt nem fogja megtenni. akkor ne vessük már el a tüneti kezelést se jó? sok tanár fogja megköszönni, hogy nem verték szét a fejét, de neked ez nyilván nem elég, nem értem, neked mi kéne? a rendőrök fizetését neked adjuk? vagy neked ne kelljen adót fizetned?
mondtam: arról lehet vitatkozni legyen lőfegyver, vagy ne, hol tartsa, de szerintem lőfegyver nélküli rendőr olyan mint egy kiherélt férfi, már ha érted az analógiát

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 18:12:29

@Свобода:
" ezt mindenki álomvilágnak tartja. Ezért persze el se kezdik. Helyette jönnek a rendőrök és a deviánsok újabb és újabb nemzedéke. Ez zsákutca, csak kevesen merik bevallani maguknak."

te vagy az egyetlen aki bemered vallani - sajnos: nekünk is! de még mindig nem hallottunk semmilyen konkrét demokratikus és szisztematikus több évi kemény intézkedést.

"Az viszont, hogy valaki időnként verekszik az udvaron még nem ok semmilyen bűnügyi nyilvántartásra."
ez nem bűnügyi nyilvántartás, te nem értettél meg, ez iskolarendőr-nyilvántartás, szocimunkás véleménycsatolással, nem mondtam, hogy fényképezzük le a kis tetűt rabruhában számokat tartva maga elé. ujjlenyomatot viszont vehetnek tőle. sokat segítene ez a bűnüldözésben, bár ma már mindenki kesztyűt használ, hála a CSI-nek. ez is a média rossz hatása.

"Ezek persze csak tippelt számok, ilyen nyilvántartás híján statisztika sincs. "
de azért egzakt? vagy mi van?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.03. 18:13:21

@titan: Na igen, mert az intéezetkből olyan jól nevelt gyerekek kerülnek ki. Ha me elkülönítik, akkor meg jön a sok idiolibsi, a szegregációval.
Elegem van már ebből, hogy mindenkinek mindenhez van joga, csak aki normálisan tenné a dolgát, az áll lehetetlen feladat előt a sok hülye miatt. A szabadság nem egyenlő azzal, hogy anarchia van, és efelé haladunk.
(Mondjuk nem kis mértékben az elburjánzott, és alkalomszerűen, következetlenül betartatott, alkalmazott szabályok miatt, de ez már más kérdés.)

titan 2013.09.03. 18:20:58

@ColT: a zárójeles részre vonatkozott az "a megfelelő mértékben és módon szabályozott rend" rész abból, amit mondtam. Nem azt mondtam, hogy a jelenlegi a megfelelő. De szerintem amerre tart az egész, az se az. És nem, nem feltétlen intézet, de ha igen is, az miért lesz rosszabb, mint ha hagyják abban a környezetben, ami miatt intézetbe került? Ne ragadj le a Magyarországon megszokott módszereknél.
"Elegem van már ebből, hogy mindenkinek mindenhez van joga, csak aki normálisan tenné a dolgát, az áll lehetetlen feladat előt a sok hülye miatt."
Látod ebből nekem is...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 18:50:03

@Свобода: amúgy rosszul mondod, az önbeteljesítő jóslat egy kezdetben hamis állítás, amely változást idéz elő a viselkedésben, és ez változás az eredeti hamis állítást végül valóra váltja.
de az soha nem volt hamis állítás, hogy megvert más gyereket rendszeresen és ezért büntetést érdemel, persze arról nem kell tudnia, hogy jegyzőkönyv, jelentés készül róla, de ha a sérültnek komoly sérülései vannak, akkor mindenképp készül jegyzőkönyv az esetről, méghozzá nem iskolai rendőrségi. ezek is mind bűnözők lesznek? most emiatt akkor ne is vegyünk fel jegyzőkönyvet az ügyről? ugye hogy nem. az önbeteljesítő jóslat vagy megtörténik vagy nem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 18:52:59

@Свобода: 100 gyerekből, aki általánosban bűnügyi nyilvántartásban vagy rendőri megfigyelés alá került, 85 jó eséllyel tényleg bűnöző is lesz"

és ez a bűnügyi nyilvántartás miatt van, valóban :) mondom: adni kell nekik egy cukorkát, aztán el van felejtve! 400 év kriminalisztikai tapasztalatot dobjunk ki a kukába, csakmer a gyereknek megfájdul a lelke
amúgy nem igaz. hisz nincs erről statisztika, te mondtad.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 19:01:34

@CSENDES: szdsz-esekre?
én szegregáció párti vagyok, a csökötteket le kell választani, ne húzzák a jókat vissza.

legeslegujabbkor 2013.09.03. 19:04:44

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott:
Nem akartam nevelési kérdésekbe belemenni, de örülök, hogy az erős kéz mindhárom azonos természetű gyerekednél bevált, ezek szerint mindegyikük elfogadja a döntéseidet.

Én még mindig úgy gondolom, hogy az elrettentés és félelemkeltés egy rendőr képében nem iskolába való.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.03. 19:07:43

@titan: Az a baj, hogy Magyarországon vagyunk, és itt ritka a normális módszer. Meg ha nem is intézetbe kerülnének, akkor sem sok jót jósolnék.
Azt a környezetet kellene amúgy megszüntetni, ami előidézi az ilyen viselkedést.

@legeslegujabbkor: Persze, az egymást terrorizáló, lopó gyerekek igen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 19:11:19

@CSENDES: erről azért kérdezzük meg a lányodat is, hátha több töke van neki, mint rendvédelmi dolgozónak, hányszor sült el a fegyvere? pedig volt neki.
agressziót szül a kemény fellépés? kétlem, ez ennél bonyolultabb, függ attól, milyen a fellépés, és kinek az érdekében történik, de komolyan jól értem? rendőr az iskolában nálad provokálás, erőfitogtatás? mondd te normális vagy?

legeslegujabbkor 2013.09.03. 19:11:22

@tesz-vesz: Komolyan nem értem, milyen hatást tulajdonítasz egy pofonnak. Szerintem egy gyereket a körülötte lévő emberek nevelnek pofon nélkül, pusztán a viselkedésükkel.

Mindenki csoporthoz akar tartozni, ezért kénytelen annak a szabályait elfogadni. Ha nem lopnak a csoport (osztály) tagjai, akkor az egyén sem fog, és ha megvetendő az aki megüt egy gyengébbet, akkor ő sem fog megverni senkit.

Ha egy gyerek nem akar alkalmazkodni az adott környezethez, akkor meg kell vizsgálni, miért és mihez nem akar pontosan?

titan 2013.09.03. 19:12:31

@ColT: "Azt a környezetet kellene amúgy megszüntetni, ami előidézi az ilyen viselkedést." - abszolút. Erre vonatkozott: "Természetesen, ha a környezet változik, az még jobb."
De a környezetet megváltoztatni kívülről még nehezebb, mint az elrontott nevelésű gyerekből embert faragni. Nyolcadik kerületi lakosként ezt azért legalábbis sejtem.
"Az a baj, hogy Magyarországon vagyunk, és itt ritka a normális módszer." - Ez így van, ezen is változtatni kellene, de most már nagyon sürgősen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 19:28:29

@CSENDES: . A legröhejesebb az, hogy a fejet levesbe verő lett a bölcsész"
mivan? nem az óvónő volt?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 19:35:18

@CSENDES: te miről beszélsz? mondd kinyitnád a szemedet vagy csak a saját hülyeségeidet hangoztatod
erről beszélsz?
www.youtube.com/watch?v=-vz0TBz2n98
ezt a gyereket, aki a taknyát a tanárra keni, úgy kéne fejbekúrni egy vascsővel, hogy semmi nem marad belőle, ennek a rendőri intézkedés meg a bilincs aranyélet!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.03. 19:36:12

@titan: Az a baj, hogy ha az eredeti környezetet hagyod, ahonnan ezek jönnek, akkor újratermelődnek. (Egy bizonyos csoportra gondolva meg főleg.)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 19:39:25

@Свобода: Egy koncerten azért van mentő, mert sokkal gyakoribb a rosszullét, mint iskolában a fegyveres támadás."

ne próbálj terelni, nemcsak fegyveres támadásról van itt szól
www.youtube.com/watch?v=-vz0TBz2n98

"Még az olyan , fegyverekkel alaposan ellátott országokban is, mint Svájc."
svájcban sokkal több a késes támadás, mint a fegyveres, de az kultúrország, kultúremberekkel.

" többször előfordult, hogy a rablók megszerezték ezért inkább lefegyverezték az őröket."
forrást tudsz mondani? én egyre sem emlékszem.

"És igen, el tudom képzelni, hogy ebéd előtt lerakja az asztalra. Néhány rendőr iszonyatosan hanyagul bánik a fegyverével. Láttam már ismerős közeg pisztolyát a teraszon a felesége virágcserepei között is... "
és volt benne töltény? mert akkor el kéne venni az engedélyét

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.03. 19:42:33

@legeslegujabbkor: Szerintem egy gyereket a körülötte lévő emberek nevelnek pofon nélkül, pusztán a viselkedésükkel."

látom nincs gyereked, nincs is miről beszélnünk mert fogalmad sincs a gyakorlatról
itt a példa:
@tesz-vesz:
meg itt:
www.youtube.com/watch?v=-vz0TBz2n98

Bretschneider detektív 2013.09.03. 21:01:07

@tesz-vesz: Így már legalább fegyvert nem kell vinnie a lövöldözőnek, elég elvenni a rendőrét.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.09.04. 00:26:41

"Rendőrök lufikkal és pisztollyal."

A lufival vagy a pisztollyal van bajod?
Megnyugtatlak, egyik se okoz maradandó lelki károsodást egy gyereknek.

a kormány embere 2013.09.04. 07:53:57

Nem árt ha idejében hozzászoknak a kölkök,hogy Isten,mindent lát!És megtorol.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.09.04. 08:34:42

@Vidéki: nem a legdurvább bűnözőket nevezik 'ragadozóknak', te sötét állat, hanem a gyermek/kis/fiatalkorúak ellen szexuális bűncselekményeket elkövetőket.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.09.04. 08:41:46

És vajon az iskolarendőrök fel fognak lépni a túlzott fizikai szigort alkalmazó (pajeszhúzgálás, fülcibálás, körmös) tanerőkkel szemben is? Vagy intézkednek majd, amikor az informatikatanár simogatja a nyolcadikos kislányok fenekét? Netán tesz jelentést majd amikor észreveszi, hogy az iskolafelújításra felhalmozott építőanyag fele az igazgatóúr családi házába beépítve végzi?

Csupa nehéz kérdés ám.

titan 2013.09.04. 09:37:38

@ColT: erre az esetre volt a "kiemelés a környezetből" rész , szerintem ugyanarról beszélünk kb., nem tudom miért vitatkozunk :)

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.04. 09:40:07

@immortalis:

"pajeszhúzgálás, fülcibálás, körmös"

Drága testvérem, kb. 1995 óta nem létezik ilyen. Pedig nagyon nagy szükség lenne rá.

titan 2013.09.04. 09:48:30

@tesz-vesz: *tüssz*, bocs, arrogancia-allergia
mondd már, az a kölyök a videón tán ismerős, hogy így tudod, kinek kéne nevelnie? Emiatt a gyökér iatt kell MINDEN iskolába rendőr?

Félkifli 2013.09.04. 11:49:01

Az egész onnan indul ki, hogy erőszakosan integrálták a szegregáltnak kikiáltott (sok esetben a jelenlegi vegyes osztályoknál mégis jobban működő) iskolákat. Igen, több esetben működött jobban, mint hátrányosan a gyerekek számára. (Külön igényeknek megfelelően lehetett a gyerekekkel foglalkozni, - azért ismerjük be, hogy ezek a gyerekek közel hasonló, hátrányos helyzetű családokból származtak, ebből következően apuka és anyuka legfőbb gondja sem az volt, hogy a gyerek szellemi fejlődését elősegítse, mikor az hazaért az iskolából, - egyes helyeken iskola után elküldték koldulni és kukázni a gyerekeket, télen, mezitláb, XXI. század).
Most miután ezeket a gyerekeket "benyomták", erőszakosan integrálták (vagy legalábbis megpróbálják integrálni) egy számukra idegen, tehetősebb (igen, ehhez a "lemaradó" réteghez, még mi is tehetősebbek vagyunk, náluk 1 cipő jut 2-3 gyerekre) társadalmi csoport gyermekei közé (ahol tegyük hozzá, a tehetősebb réteg felülreprezentált hozzájuk képest), nem tudnak velük lépést tartani - mivel ezen tehetősebb réteg gyerekei a szülők szemében értéket (nem anyagit) képviselnek, ezért a szülő leül vele otthon tanulni, míg a másik gyerek ezen idő alatt megy koldulni, meg bandázni. Soha sem fogják egy szintre hozni ezeket a gyerekeket, sőt, ha xy kisebbségi (az osztályban is kisebbséget képviselnek ugye) lemarad, a túlterhelt tanítónéninek egyszerűbb hagyni őket lemaradni, minthogy az egész osztály teljesítőképességét visszafogják. Kegyetlen az élet. Mindezt a számukra hátrányos helyzetet azok az érdekképviselők okozták, akik mindenáron bezáratták a szegregáció eme nem XXI. század-kompatibilis "förmedvényeit", hogy még hátrányosabb helyzetbe, számukra idegen környezetbe taszítsák a gyerekeket.
Kár, hogy ugyanezek az érdekvédők ugyanakkor nem rendelkeztek pedagógiai ismeretekkel, csak azt tudták ismételni, hogy elnyomás, szegregáció, kirekesztés, azt már ők is lesza[sípszó]rták, hogy mi lesz a gyerekkel.
Na most aki ezek után nem tud beilleszkedni (tessék mondani, miért is tudna, milyen segítséget kaptak ebben?), az ugye "mással üti el az időt", vagy inkább másvalakin üti el az időt, ezért kell a rendőr. Rendőr nélkül is meg lehetne csinálni, csak akkor ugye -fúj, mocskos rasszisták - szegregált osztályokat kellene kialakítani (ha nem faji, akkor "szellemi hovatartozás" mentén, mondjuk ha tanulásbeli képességek alapján válogatjuk szét a gyerekeket, akkor a körülményekből adódó fejlődési eltérések miatt érdekes módon sok esetben faji szegregációt lehet kiáltani. Szóval a politikai korrektség jegyében tesznek éppen tönkre kísérleti alanyként egy teljes nemzedéket (hátrányos és tehetőst egyaránt), és generálják újra meg újra a problémákat, mert akit egy ilyen iskolában mindennap megver egy kisebbségi osztálytársa, az tuti nem lesz rasszista egy idő után, ugyebár?

Jofiu 2013.09.04. 11:53:48

Óóóó, mennyi hólyag!

Bretschneider detektív 2013.09.04. 12:26:18

@tesz-vesz: Eddig hogy lehetett volna? A szituáció tegnap óta adott. Az alkalom már csak az alkalomra vár.

Hülye és úm. légbőlkapott azonnali példám:
Volt már olyan, hogy egy krokodil lenyelt volna egy sárkányrepülőt?
Ugye, Ön sem tud erről?
De ha összezárják őket sok ideig, lehet, hogy megpróbálja...

Bretschneider detektív 2013.09.04. 12:36:01

@tesz-vesz: Jut eszembe, hasonló igenis volt, még film is készült belőle, Beri Ary volt a főszereplő.
Egy hasonló korban, és akkor is komolyan vették a fegyvertárolást, ilyesmit. Oszt mégis hozzájutottak a fiatalok a fegyverekhez. A soproni kettős gyilkosság megvan?

www.youtube.com/watch?v=xkPXxAnr-eI
www.archivnet.hu/politika/a_balassagyarmati_tuszdrama_es_a_munkasorseg.html

És mielőtt azt mondaná, hogy ez Önt igazolja, nem így van. Aki fegyverhez akar jutni, annak most megkönnyítették a dolgát.

Hacsak nem a hülye, abszurd vicc mentén gondolkodtak, amely tömörítve így szól:
A fickót elkapják egy bombával a táskájában a repülőtéren. Azt hiszik, hogy terrorista, de megmagyarázza: ő matematikus. Kiszámolta: annak, hogy azon a gépen, amin utazik épp legyen bomba, 1:1.000.000 az esélye. De hogy ezen a gépen KÉT bomba legyen, annak lehetősége 1:1.000.000.000.000.000.000.000, szóval ő csak jót akart.

Bretschneider detektív 2013.09.04. 12:38:34

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Te akkor végeztél általánosban? Akkor értek már mindent...

kifordított nagyanyó 2013.09.04. 16:09:10

@CSENDES: Mondom,hogy direkt szélsőséges ellenpéldákkal jöttök.

kifordított nagyanyó 2013.09.04. 16:14:03

@Свобода: Akkor önvédelemre se lehessen fegyvert használni,mert lehet néha baleset.
Az ,hogy az esetek döntő többségében meg jól jönne,az le van szarva.

Bretschneider detektív 2013.09.04. 17:57:13

@kifordított nagyanyó: Köszönöm, ez a te szádból nekem egy fél Kossuth-díj.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.09.05. 12:31:43

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: háááát, én a 2011/2012-es tanévből is hallottam ilyen sztorikat kisvárosom egyik oktatási intézményéből. :) De biztos ez csak ilyen libsibolsi rémhírterjesztés.

picur3ka 2013.09.10. 04:19:20

Nem meglepo, a baj az, hogy ilyenre szukseg van, de van.

kuruc.info/r/35/117330/

picur3ka 2013.09.11. 04:19:06

@Свобода:

"Az a gyerek, aki csak kétféle szerepet ismer (aki diktál és akinek diktálnak) egy normálisan működő világban el van veszve. "

Hol van az a vilag? A Sziriuszon, esetleg?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.11. 14:32:56

@immortalis: nem, asszisztál mindhez.
a téglalopó igazgató kultúrhelyeken már nem divat, de a tanárok is tehetnek feljeletést

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.11. 14:37:01

@titan: kib modoros vagy, undorító stílus
azt a gyereket videón két nagy akkora pofonnal kellene köszönteni, hogy kiesik a foga, ez csak a köszönés és még el se beszélgettünk. ez nem elszórt eset.
te és a fajtád képtelen megállítani a táradalom szétesését, csak sipákolni tudtok, hogy nem megoldás erőszakra az erőszak, miközben de.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.11. 14:40:09

@Bretschneider detektív: volt már arra példa hogy bárhol elvették a rendőr fegyverét?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.11. 14:43:26

@Bretschneider detektív: a helyi határőrkerület parancsnoki páncélszekrényéből lopott fegyverekkel"

ja, hogy régebben komolyabban vették a fegyvertartást, csak nem volt bezárva a páncélszekrény. aha.

süti beállítások módosítása