Skip to content


       Szűrés lista

Megéri?494 forintos mozijegyre 5811 forintos állami támogatás

Mennyit bukik az állam a magyar filmet megnéző embereken? Sokat!
Magyar Mozgókép Közalapítvány Kuratóriuma szétosztott "pár millió" adóforintot:

A 39. Magyar Filmszemle játékfilmjeinek MMK-támogatása
      támogatás (millióban)
  Alföldi Róbert   Nyugalom   63,750
  Almási Tamás   Mario, a varázsló   188,500
  Dettre Gábor   Tabló   162,500
  Faur Anna   Lányok   87,760
  Fliegauf Benedek   Tejút   47,000
  Gigor Attila   A nyomozó   91,000
  Hajdu Szabolcs   Off Hollywood   52,000
  Koltai Róbert   Megy a gőzös   55,000
  Lakatos Róbert   Bahrtalo!   40,000
  Mundruczó Kornél   Delta   191,900
  Novák Erik   Zuhanórepülés   62,500
  Paczolay Béla   Kalandorok   110,000
  Ragályi Elemér   Nincs kegyelem   39,960
  Szomjas György   A Nap utcai fiúk   190,000
  Till Attila   Pánik   70,000
  Tolnai Szabolcs   Fövenyóra   70,000
  Török Ferenc   Overnight   162,500
  Tímár Péter   Casting minden   0
      1684,370

Nincs a listában:
+ 462 millót kapott Tarr Béla "A londoni férfi" című filmje, amit nem tudják mikor mutatnak be itthon (pedig ha kap állam támogatást ez kötelező lenne!)
+100  milliót kapott Szász János "A hazug katona" és "A tavasz ébredése" című filmjei összen.

Ez összes 2 milliárd 246 millió forint. Vajon megéri-e ennyi pénzzel a magyar filmeket támogatni?



Dettre Gábor "Tabló" című filmjét 1998 (!) óta 85 millióval támogatták, de még nem készült el. Mi faszt csinál 10 éve Dettre? Másik filmje, "A velencei utazás"-ra 15 milliót kapott, de az sem készült el.




Enyedi Ildikó
"A Szelíd interface" című filmjére kapott 2002-ben 50 milliót, 2003-ban még 30-at, 2004-ben még 20-at. Ezekből összesen tízmilliót vett fel. Ráadásul 2007-ben Hiller István személyes minisztériumi keretéből (!) kapott újabb húszmillió forintot. A film bebukott, sose lészül el.















Szász János
az "Ópium"-ra 250 millió állami támogatást kapott, 21 252 702 forint bevételt hozott -> 43 020 néző látta, és nyert egy fesztiválon. 494 forintos átlagjegyár, 5811 forintos állami támogatás 1 nézőre.

Bacsó Péter
, "Hamvadó cigarettavég" 2001, 30 millió támogatás, 38 ezer néző. "Lumnitzer nővérek" 80 milió támogatás, 47 ezer néző. "A királynő meztelen" című film 30 milliót kaptt, de Bacsó szerint sose fog elkészülni!

Jancsó Miklós
100 milliót kapott a "Mohácsi vészre", 10 464-en láttak és 4 836 272 bevételt hozott. 462 forintos átlagjegyár, 9556 forintos állami támogatás 1 nézőre.

     Ugye milyen könnyű az állami pénzeket szétosztani? 10 millió ide, 100 millió oda. Nem számít, hogy a vájtszemű tarisznyás filmklubbos bölcsészeken kívül a kutya sem látja az elkészült (ha elkészült) alkotást. Az meg milyen hogy el sem készül a film! Visszafizették vajon a felvett pénzt ?
     Ha kormány papol a versenyről, és hogy nem az államnak kell atyáskodva gondoskodni az állampolgárokról, akkor a "szent tehén" filmes szakmára ez miért nem vonatkozik ? Istenem, lehet hogy a fél bandának el kellene mennie rendes munkát vállalnia, mert nem kell ennyi rendező az országban? Ez ugyanolyan bújtatott munkanélküliség mint az állami cégeknél.
     Miért az adófizetők pénzéből van munkájuk? Ha filmesek kapnak, akkor mások miért nem kapnak ennyi támogatást?
   Ezek tudom nem egyszerű kérdések: Kell-e az állmnak a magyar filmgyártást támogatnia? Ha kell akkor mennyivel?  Szerintem persze kell, támogassuk a magyar filmeket, de nem ennyit és nem ennyiért! És számoltassák el őket minden támogatott forinttal! Megfontoltan, alaposan döntsenek az állami pénzekről, nem a múltból, nem a rendező nevéből megélve! És nem 2 milliárdot szánva erre ....

ui: Tímár Petya vajon mit vétkezhetett, hogy még 1 milliót sem kaptt ... az igazán aprópénz lett volna !

Szavazz, mi a véleményed?




Címkék: film közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr51307908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2008.01.23. 11:50:00

Első??? Pedig ez egy állati jó poszt. Gratula. Tényleg dühítő ez a pénzszórás! Tessenek ponzort szerezni, kalapozni, mindenki ezt csinálja, a rendező uraknak-hölgyeknek sem fog leesni az aranygyűrű az ujjáról.

W Joe 2008.01.23. 11:50:37

Azt nem lehetne, hogy csak jó filmekre adjanak támogatást? És ha egy ilyen sincs, akkor ne adjanak egyáltalán. Következő évben jobban összekapnák magukat. Támogassanak művészfilmeket, de nem csak az a művészfilm, amit a készítőkön, meg ismerőseiken kívül senki se néz meg.

movhu 2008.01.23. 11:54:42

Az Egon és Dönci nem kapott, ott a készítők nem az én pénzemen kísérleteztek ( mover.blog.hu/2008/01/04/title_18382 ), miközben hol a Vuk hol a francban van már, mert az sem kevesett kapott ????

nagyM · http://nagym.blog.hu 2008.01.23. 12:07:36

Szerintem igenis adjunk pénzt a magyar filmre. Mert ha csak azok csinálhatnak filmet, akik "összekalapozzák" rá a pénzt, akkor tele leszünk szar komédiákkal, meg Miniszter Félrep-szintű filmecskékkel (ezekre bezzeg elmegy a magyar a cinemacitybe). Jancsó Miklós meg a valaha élt egyik legjobb magyar rendező, a filmjei meghatározó darabjai a magyar filmművészetnek (Szegénylegények, Csillagosok, katonák..stb).

Bizonyára sok pénz az, amiről beszélünk, de ez kell ,ha a magyar filmet fent akarjuk tartani. Azt meg nem igazán lehet eldönteni, hogy mi számít jó filmnek és mi nem.

De ha már itt tartunk ,akkor azt gyűjtsed ki, hogy a színházra mennyit költ el az állam, engem az érdekelne. Mert ha demagóg akarok lenni, akkor azt mondom, hogy egy fillért se adjon rá, mert abból mittomén "lélegeztető gépet" lehetne venni (de nem mondom.) De a klasszikus zenére is ugyanez áll.

A mai világban, amikor szinte el se tudsz bújni a sok hollywoodi, egykaptafára készülő filmnek nevezett valamiktől, nekem jól szokott esni mondjuk egy Mundruczó Kornél vagy egy Fliegauf Benedek rendezés.

De hogy kritkát is fogalmazzak meg: követelem, hogy azokat a filmeket, amikre súlyos milliókat költünk az adófizetők pénzéből olcsóbban lehessen megnézni a mozikban és a magyar közszolgálati tv is játssza őket folyamatosan (ha már ennyi pénzünkbe kerülnek)!!!!!

nana 2008.01.23. 12:10:46

Pénzt erre a sok szemétre????
1 forintot se.
Termelje ki a mozijegyből. Ha vacak a film, nyilván nem nézi meg a kutya se. Akkor meg miért az ÉN, a MI adonkból menjen erre pénz.
Ja igen. Nyalni tudni kell.
Felvenni a sok pénzt, és csinálni egy olcsó szar filmet.
1xűen felháboritó!!!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.23. 12:11:31

a következő Bacsó- és Jancsó-filmek helyett inkább felvenném azt az ötezrest, tízezrest a mozipénztárban... Vagy adják Szásznak, netán Tímárnak, de csak ha nem játszatja Kernéket. Köszönöm.

(jó poszt! grat!)

J. McClane 2008.01.23. 12:12:37

Az még a jobbik eset, ha csinálnak is valamit, nem pedig bebukják a filmet a támogatás elenére is

simonmondja... 2008.01.23. 12:12:47

Szerintem, ha már adtak támogatást, akkor a filmeket le kell vetíteni az adózóknak.

Minden filmet, ami kapott főműsoridőben le kell adni a közszolgálati egyesen.

A filmszemlét meg úgy kell megejteni, hogy ne zsűri döntsön a díjazásnál, hanem

közönségszavazás.

A filmszemle filmjeit legközelebb vetítsék le a közönségnek pár hét alatt, és sms-szavazás alapján szülessenek a helyezések.

Akkor végre nem lesz érdektelen és felesleges a pénz, amit kapnak, és nem egy belterjes kis társaság bulija lenne
a filbiznisz.

movhu 2008.01.23. 12:15:15

Szerintem meg adjanak pl. kamatmentes KÖLCSÖNT. Ha a stáb annyira biztos a sikerben, csak hát pénz kellene, akkor tessék bevállalni a kockázatot is, nem csak úgy szórakozni, és aztán síránkozni, hogy csak 710 ember volt kíváncsi

gonit5 · http://atavolifolddalai.blog.hu/ 2008.01.23. 12:17:47

Adjanak ennyit , de ne 20-ra, hanem csak 5-re, és ne baráti alapon osztogassanak, hanem kapjon az, aki feltehetően tényleg jó filmet fog csinálni.
Amúgy döbbenet, hogy a románok, csehek, lengyelek, szerbek évek óta sikeresebb filmeket gyártanak, mint mi.

guttenberg 2008.01.23. 12:21:52

Semmi baj azzal, ha támogatják a "FILM"rendezőket.. Az elkészült művek biztosan nagyon-nagyon jók. De ugye az el nem készült filmek=a nyelőcsőre vett pénzzel. Kérdem én, ha valki támogat engem egy termék(akár film) elkészítésében amit nem igazán valósítok meg, jogosan lennék felelősségre vonható az eltékozolt javak miatt. Vagy nem? Mert ugye megvalósíthatóság, költségvetés ("uram bocsá" eladhatóság)...stb nem igazán érdekli a művész hölgyeket/urakat. És az természetes, hogy egy "nagy rendezőnek" JÁR!!!!!!!! a támogatás míg egy Egon és Dönci = 0Ft? Néha azért beletekinthetnének a tükörbe a nevezett "művészek"

fénycsepp 2008.01.23. 12:23:40

Szerintem a filmeseknek pályázniuk kéne...mutassanak már egy jó forgatokönyvet (művész,-simafilm, tökmindegy), a rendező tartson egy prezentációt a projektről, aztán egy okos bizottság döntse el, ad-e a lóvéból..pálfi-félék megérdemlik a támogatást, de a Castong minden-szerű borzalmakat támogassa a blikk meg a tv2 :D
ja, és muszáj ilyen sok filmet csinálni?:-o

huta9020 2008.01.23. 12:25:56

szerintem az 1,6 milliárd nem sok önmagában. Az viszont igen, hogy nem kell elszámolniuk a felhasználással. Ebből a aszempontból a film is egy vállalkozás.
Mellesleg egy film értékéhez nem sok köze van, hogy hányan nézik meg.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.23. 12:28:47

a beltenyészet mindig degenerál - de csak az utódok szívnak. szóval marad minden.

igaza van guttenbergnek: a "nagyoknak" (ah, lepattogzott rég az a fény) sajnos "jár" a pénz.. pl. Jancsó utolsó 4-5, marháskodó "filmjéből" hány fiatalt lehetett volna elindítani? (hogy a lélegeztetőgépeket elő ne vegyem :D ) Bacsó meg? nem tom, hogy ő rontotta-e el a Lumnitzert, vagy inkább megmentett pár jó jelenetet, de ezután én a tornasor legvégére állítanám.

nagyM · http://nagym.blog.hu 2008.01.23. 12:34:08

A sikeresség (vagyis bevétel, nézettség) és a művészi érték nem egyenesen arányos. Aki azt mondja, hogy a magyar filmre nem kell pénz, az nagy valószínűséggel egyet sem látott ezekből a filmekből.

De legyen, amit a kommentezők nagytöbbsége akar: legyen piaci alapon a kultúra! de akkor semmiféle kultúrális dologra ne költsön az állam! az egy szép új világ lesz... el lehet képzenli

Nézzük csak a hollywoodi filmeket, jó az. Terminátor 120-at, a gatyi Andrew Vajna-filmeket. Ja, meg a magyar megfelelőit: Egy szoknya, egy nadrág, Casting..stb

de akkor az egyháznak sem jár semmi, mert az kb még ennél is felháborítóbb. szerezze meg a katolikus egyház magának a pénzt a hívőitől, nem? (végül is a hit gyülekezete szépen eltartja magát)

Meg a színházaknak sem kell semmiféle juttatás, éljenek meg abból, amiből akarnak.

a poszt jó, csak nem értek egyet azzal ,amit sugall. olyan ,mintha a Semjén-t hallgatnám a Parlamentben.. attól meg az ég óvjon!

movhu 2008.01.23. 12:37:58

A kultúrára kell pénz, de ha egy filmet elkészülte után a legnagyobb erőfeszítés mellet is csak 1000 újságíró néz meg, akkor annak nincs értelme.
Az egyházak támogatása meg csak akkor tükrözne reális képet, ha az 1%-ot az adózó visszakérhetné vagy oda utalhatná, vajon akkor mennyi lenne...de ez tényleg más téma.

zi 2008.01.23. 12:47:36

Hűha, meglepő dolgokat olvasok itt.
Ma magyarországon a kortárs művészetnek valódi szponzort szerezni igen nehéz, gyakorta lehetetlen.
A nézőszám nem meghatározó egy mű megítélést illetően. A Pink Floyd The Wall c. filmje (R:Allen Parker) iszonyat nagyot bukott itthon. Ettől még a film zseniális, és kevesebb lenne nélküle a filmművészet.
A miniszter félrelép jópofa,szórakoztató, de nem igazán értékeket hordozó film. Kell a közönségnek, hát megveszi.
A kortársakat senki sem fogadta elragadtatással a saját idejükben. De kérdem én, ha nem lett volna pénz, ki emlékezne ma Minarik Edére?

Piaci alapon teljesen eladható bármelyik kortárs poppiaci termék. Azonban az igazi zenészek éveket dolgoznak a sikerért.
Nem kellene a közönségsikereket mércévé tenni.

Szamárfül! Csak akkor vagy jogosult a tíz vagy öt ezresedre, ha egyébként is beülnél Tímár, vagy Bacsó filmre. (Egyébként , hogyan sikerült két ilyen jó rendezőt találnod? Ugye nem akarod azt mondani, hogy a Tanú rossz film?)

kob2 2008.01.23. 12:53:34

És Jankovics Marcell az Ember tragédjára mennyi zsét vett fel?

nevem Van... de ez most nem fontos 2008.01.23. 13:04:36

Jó lenne ez a bejegyzés, ha korrekt lenne.
Mi van mondjuk a színházakkal? Madách?
Az Operaház fantomja kb 10 e a támogatás jegyenként 16 e össz: 26e
Egy elég kétségesen kulturális műsorra…..
De rajta, szed le a filmesekről a keresztvizet… legközelebb Te is kapsz majd valamennyit…. Vagyis többet, mint most

W Joe 2008.01.23. 13:09:01

Nem piaci alapon kéne támogatni a filmeket, de nem is kéne súlyos milliókat adni olyanoknak, akik 20 éve készítettek utoljára olyan filmet, ami értékelhető. Más a művészfilm, és más a művészieskedő film. A művészetet támogatni kell, a belterjes művészieskedést meg "írtani".

Valaki írta a színházi példát. A filmes helyzet most olyannak tűnik, mintha a színházakban csak olyan "modern" darabokat játszanának, amire senki nem venne jegyet, és aki véletlenül vett, az is kimenekül félidőben. Azért a színházakban - amennyire én látom - nem ennyire szörnyű a helyzet.

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2008.01.23. 13:13:26

Maradjon támogatás, de ahogy a cikkíró is mondja, legyen kőkemény elszámoltatás és ne mindig ugyanaz a bennfentes kör kapja a lóvét. Bár ez utóbbit lesz a legnehezebb megakadályozni.
Már az is eredmény, hogy beszélünk róla és néven vannak nevezve ezek az arcok. Amikor kijön 400Ft bevételre 9000Ft támogatás, ezek beszédes számok.

Trebitsch 2008.01.23. 13:15:11

Ha az egészségügy finanszírozásából ki akar vonulni az SZDSZ, akkor a filmipart miért akarja továbbra is támogatni?
Fontosabb a mozi, mint az egészség?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.23. 13:20:36

((drága zi:
kellett már ez a finom langymeleg kötözködés, mi?... nézz ki legalább annyit másból, amennyire magad taksálod. fáradtan mondom: láttam, mindet... egyéb kérdés?))

amúgy a sztárszínházak ügye is elég jogos...

andy 2008.01.23. 13:21:17

Szerintem erről is OV tehet!

User1 2008.01.23. 13:23:13

Baráti társaság. Szerintem meg is sértődnének, ha semmit nem kapnának, hiszen ez nekik jár.

Azzal együtt a magyar filmgyártás sehol sincs, talán a Kontroll az egyetlen kiemelkedő. Rutinszerűen megnézem a magyar filmeket., tragédia. Néhol, pld. Jancsónál simán kilóg a lóláb. Cigány és holokauszt témára milliárdok. Miközben a dokumentaristák talán már éhen is haltak.

WNS 2008.01.23. 13:24:55

Korrekt írás.

Természetesen a filmművészetet támogatni kell, de a mainál kisebb mértékben, és sokkal átláthatóbb módon. Feltétlenül önrészt kellene előrírni (pl. 2o% önrész, 8o % támogatás). A támogatás egy részét pedig vissza kellene fizettetni, ha a film nézettsége nem ér el egy meghatározott küszöböt. És az egészet vissza kellene fizettetni, ha el sem készül.

Ma a nagy pénzt egy szűk, helyenként politikailag erősen elköteleződött, magát "szakmai elitnek" kiadó klub osztja szét egymás között. Ilyen körülmények között ne csodálkozzunk, hogy a magyar film oda züllött, ahol jelenleg van...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.23. 13:30:26

nagyM

Nem azt mondtam hoyg az állam vonuljon ki kultúra területéről. ez sehol sincs így a világban!
De lehetne ésszerűbben elosztani a pénzt, hiszen azért adják oda a pénzt, hogy a mű minál többe ember eljusson, nem pedig hogy xyz rendezőnek legyen munkája, meg 4-5 ezer ember elmenjen rá a moziba .

nevem Van... de ez most nem fontos

Színházoka támogatása más kérdés, hiszen musical-re pl. nem is kapok jegyet 4000 forint alatt, 2-3 hónapra előre ! Tehát drága a jegy, és telt házakkal játszák ! Viszont a musicalet akár évekig is játszahtják, de a mozifilmet meg leveszik a vászonról 2 hét múlva és megy adobozba porosodni .

Amúgy tényleg nem tudom hogy a színházak mennyi támogást kapnak, jöhet az info.


Tudom hogy nem könnyű a téma, és jókat írt be mindenki.És meglepőne higgadtan :))
Én véleményem csak annyi, hogy ez így ebben a formában nem igazán korrekt !

mizrolist 2008.01.23. 13:36:07

WNS-sel abszolút egyetértek. Az el nem készült filmre adott támogatást az utolsó fillérig vissza kellene fizettetni, mert ez így enyhén szólva is gyanús helyzeteket teremt...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.23. 13:37:01

Ja, és a román filmgyártás is megelőzte a magyart.

A "4 hónap, 3 hét, 2 nap" sem közönségfilm, sőt !
www.mozinet.hu/index.nof?o=0&nyelvid=1&k1=1&k2=43&filmid=2785

De mégis :
Cannes :3 nyert díj
European Film Awards :
2 nyert díj (Best Director és Best Film)
Golden Globe : Jelölve

Magyar film mikor jutott / jut el ilyen szintre ?
Max. a fiatalok, Fliegauf Benedek vagy Mundruczó Kornél... de rajtuk kívül még egy csomóan kapnak a "húsosfazékból" ...

bacity · http://kacat.blog.hu 2008.01.23. 13:42:01

ne legyen kultúra piaci alapokon???????
emberek, USA, Franciaország stb...

érdekes módon működik!

. . . és ne felejtsük el, hogy a mit a "belterjesek" sajátjukként próbálnak lenyomni a torkunkon az nem ritkán 20-30 éves koppintás. nem más

Fucksee 2008.01.23. 13:47:26

Pálfy György : Taxidermia
a kedvencem

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.01.23. 13:47:50

iszonyat korlátolt ez az írás. ostoba frázisok, elhasznált érvek, populista szólamok. de a legnagyobb bűne, hogy naív:))
az, h ogy kevés nézője van egy filmnek, az nem csak a film kvalitásait, hanem a közönség színvonalát is tükrözi. a fenti írás alapján nem csodálom az alacsony hazai nézőszámokat...
most pedig lőhettek, úgysem jövök vissza erre az oldalra. "húsosfazék" meg ilyenek, beszarok. 2008-at írunk:)))

kenguru 2008.01.23. 13:53:57

Mar az iras alapjaul szolgalo index cikkben is zavart hogy alapfogalmakat nem tisztaztak:

"Enyedi Ildikó "A Szelíd interface" című filmjére kapott 2002-ben 50 milliót, 2003-ban még 30-at, 2004-ben még 20-at. Ezekből összesen tízmilliót vett fel."

Vagyis nem ugy kell elkepzelni a filmtamogatast hogy odaadjak a rendezoknek a zset teszkosztyorban kis kotegekben, hanem ugy hogy ezeket bizony VIRTUALIS penzek, amit akkor kapnak meg ha a film elkeszitik.
Vagyis pl Enyedi Ildiko csak elmeletben kapott 50+30+20 millat, gyakorlatban ezt csak akkor veheti fol ha a csinal is valamir.

""A királynő meztelen" című film 30 milliót kaptt, de Bacsó szerint sose fog elkészülni!"
Ezert nem is vettek fol ebbol a penzbol semmit. Ez csak egy keretosszeg, az allam ennyit tesz hozza a filmhez HA a tobbit a produkcio mar osszekelpozta.

Persze ez meg nem jelenti azt hogy minden rendben van, sot semmi nincs redben. Eleg pl a Vuk2-re gondolni.

Fontos kerdes: miert kell a magyar filmnek EGYATALAN tamogatas?
Nos azert, mert anelkul nem lenne. Az 10.050.000 magyar allampolgarbol nagyon kevesen jarnak ELEVE moziba, igy gyakorlatilag
hazai forgalmazabol egy magyar film sem elne meg.
Szukseges a bevetelhez a szponzoracio(ebben sokat segit a filmtorveny) es az allami tamogatas.

Az amerikai filmdomping miatt, gyakorlailag csak hasonlo protekcionista intezkedesekkel lehet mukodtetni az europai filmet.

Csak az a fontos, hogy a penzek jo helyre keruljenek, igy valamilyen utolagos tamogatasi ertekeles nagyon kivanatos lenne.

Es meg egy a kultura vs penz vitahoz: a muveszetek palotaja evi(!) negy milliardba kerul az allamnak...

Trebitsch 2008.01.23. 14:00:29

"Fontos kerdes: miert kell a magyar filmnek EGYATALAN tamogatas?
Nos azert, mert anelkul nem lenne."

És? Ha nem tud megélni a piacon, akkor bizony kipusztul. Ezt nevezik piacgazdaságnak.

asztrov 2008.01.23. 14:03:07

egyetértek bobbyperuval. ostoba, tudtalan ez a zero nevű blogger, valóban egy nagy nulla.

az, hogy kevés a néző, nagyban függ a film bemutatásra fordított marketingtől, ez ma gyakorlatilag nulla. másképpen: amiről a forgalmazó úgy iszi, nem kell, az nem is fog kelleni. de amit le akar nyomni a közönség torkán, azt a közönség meg is kajálja. miért van az hogy az értéktelen vacaknak van közönsége?

a magyar filmre elszórt 2,5 milliárd egy kilométernyi autósztráda. így tessék felfogni. azinkívüül országimázs (nemcsak fliegeauf, meg mundruczó, hame a többi. az öreg jancsónak, makknak, szabónak ugyanolyan neve van odakint, mint antonioninak, fellininek, bergmannak. amerikában tarr béla a legismertebb magyar filmes, akinek filmjei teltházasan mentek a megfelelő mozikban-volt marketing.)

szóval ne vakíts öreg, hanem tájékozódj, tanulj és okosodj.

asztrov 2008.01.23. 14:04:18

trebitsch - sehol sem piaci alapú a kultúra. amiről te beszélsz, az a szórakoztatóipar. te se vakíts.

kenguru 2008.01.23. 14:06:05

A film piaca nem igazan produkal tiszta versenyt a nyelvi korlatok, illetve az egyenlotlen feltetelek altal teremtett viszonyok miatt.
En pl nem orulnek neki hogy a hollywwod-i gagyikon kivul minden eltunne a kinalatbol.

Egyebkent a megoldas erre(is) a fizetos filmletoltes lesz.
Sokkal tobb ember fogja tudni ugy megnezni es megvenni a filmeket.
Csak azt a 25 evet kell meg kivarni.

Trebitsch 2008.01.23. 14:09:51

asztrov:

Szerintem pl. az USA nem támogat művészfilmeket állami pénzből.
De ha támogat, az se érdekel. Idehaza majd azután adjanak egyetlen fillért is a Jancsónak meg a többi piacképtelen lilafejűnek, ha az oktatást, az egészségügyet és a nyugdíjat állami pénzből 100%-ig rendezték. Merthogy szerintem kicsit fontosabbak.

Gyuri_ 2008.01.23. 14:14:40

Szerintem a muveszet tamogatasara kell penzt adni, viszont ennel mondjuk egy nagysagrenddel kevesebbet es a kesz filmek legyenek ingyen letolthetoek DVD minosegben.

Ha mar tisztan latszik, hogy az eletben nem fogja visszahozni a tamogatast, akkor felesleges azon a nehany millios bevetelen gondolkozni.

2008.01.23. 14:20:31

Egyetértek! Mindenkivel :)
Na szóval.
Rossz a támogatások elosztása, belterjes a szakma, és a régi 'nagy öregek' kapnak ugyan, de amiket manapság alkotnak... hát...

És igenis tessék végre megtérülő filmeket is csinálni! Kis költségvetésű filmeket, normális marketinggel - és akkor végre lenne (újra) olyan magyar film, ami behozza az árát.

Kell hozzá 2-3 jó kamera, szűk stáb, minimalista helyszín és díszlet. Néhány milló elég is lenne.
Ja, hogy ütős sztori és jó forgatókönyv is kellene? Na igen...

Nem véletlenül mondta Zsigmond Vilmos, hogy itt a rendezők már csak saját maguknak forgatják a filmeket.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.01.23. 15:20:14

Ne legyünk már ennyire elszállva gyerekek.

"de amit le akar nyomni a közönség torkán, azt a közönség meg is kajálja"

ekkora baromságot rég hallottam. Elkezdjem sorolni a gigakampánnyal reklámozott, de csúnyán megbukott filmeket?
midn1, nem megyek bele mert ezer jobb dolgom van , de remélem asztrov barátunk minden filmre beül amit óriásplakáton a képébe "vakítanak".

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.23. 15:20:21

VicGilson

Egyetértek veled .

asztrov

"Kevés néző." És ez kinek a hibája ? Csináljank olyan filmet amire elmennek! Ez olyan mintha egy festő fest egy képet ..magának! Mert neki tetszik.Vagy egy zenekar csinél egy lemezt ami a kutyának nem kell, de a zenakarnak "van munkája"
Én JÓ filmekre megyek moziba, nem érdekel hogy milyen országbam készült. Szarra nem adok pénz !

"Jancsónak, makknak, szabónak ugyanolyan neve van odakint, mint antonioninak, fellininek, bergmannak. amerikában tarr béla a legismertebb magyar filmes,"

MU-HA-HA ... ne hasonlítsuk már össze a szilvát a z almával.Mit is tettek le az asztalra az elmúlt 10 éveben ? Napfény íze ...és ?

tehát akkor teljesen korrektnek tartod, hogy több száz milliót kapjon egy "film" aminek a nézőszáma a béka segge alatt van ? Csak mert "neve van" a rendezőnek ?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.23. 15:28:36

filmbuzi vagyok. szeretem és úgy-ahogy ismerem Tarr filmjeit.

de elfogadhatatlan, hogy az adófizetők pénzéből finanszírozzák a döglődő magyar filmipart.

simonmondja... 2008.01.23. 16:45:32

Ha tényleg neve lenne a rendezőnek, akkor össze tudná kalapozni évente az újabb filmjére a pénzt.
Mint Woody Allen.
Az első filmeseknek kell pénzt adni, hogy nevet szerezhessenek.
De csipkedjék is magukat, mert nincs második lehetőség.
Aki meg forgat, és kicsi a piac, az csinálja úgy, mint Kabos Gyuláék a békeidőkben.
Rögtön két, három nyelven forgasson.
Nem lehetetlen.
Mindjárt nem olyan kicsi az a piac.

zi 2008.01.23. 22:58:47

Szamárfül!

Csak tréfa! Igazán csak tréfa volt.
Sajnálom, ha nem ment át!

Az nem ide tartozik, hogy magam mennyire tartom, de meglepődnél. :(

macskafaraok 2008.02.02. 00:34:51

A kultúra mikor volt olcsó?
Mao?

De OK, botrány hogy soha nem készül e el semmi, vagy csak ezer év után, kérdéses result-al?

damariba éva 2008.02.06. 19:03:26

Zeronak üzenem, hogy magvas gondolatai és bennfentes információ áradatában rögtön az elején, a Dettre Gáborról szólók között felfedeztem néhány tévedést. A Tabló című filmet az idei Filmszemlén bemutatták, de különben már tavaly is készen volt, s hogy miért nem láthattuk akkor, arról ld. a tavalyi szemle híreit és egyéb interneten is olvasható riportokat, tájékoztatókat. Mint kiderült, a film produkciójának története nem különbözik az országban mindenütt tapasztalható korrupciós ügyektől: egyik producere tönkrement, a másik hamisított... A magyar valóság.
A másik film, a „Velencei utazás” — most kapaszkodj meg, öreg Zero, és lásd be, mennyire zéró vagy valóban — elkészült, csak a végső címe: Felhők a Gangesz felett.

Egyébként, ha már a jegyárakat és a nézőszámokat nézzük, akkor nagyon meg lehetne kérdőjelezni például az operajátszás állami támogatását éppúgy, mint a szentnek tartott komolyzenét.... És még sok mást. Én például egyiket sem szeretem, de nem vonnám meg a támogatást, pedig az sem biztos, hogy mindig olyan nagyon magas színvonalúak a produkcióik, csak ezek a műfajok végképp nem érdekelnek senkit, meg annyi nem is értenek hozzá az emberek, hogy még kritizálni sem tudják, nem merik.
Azzal azért egyetértek, hogy a költségvetéssel szigorúan el kelljen számolni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.06. 23:24:57

damariba éva

nagyon örülök ha az írás megjelenése után 2 héttel minden apró félreérteést sikerült eloszlatni, remélem az Index-nek is megírtad mint a "forrásnak", nem pedig csak engem tüntetteél ki ezzel ....

A mostani filmszemléből kiindulva, ahol még inkább kijött, hogy a "fesztiválfilmek" nyertek (=értsd: nem befogadható a tömegek számára) hogy mi a faszért készítsen fesztiválfilmet az én adómból a rendező? Hogy legyen munkája ? Hogy nyerjen díjat a filme, aztén megnézze 2-3 ezer ember ? Kinek készíti a filmet ? Nem a nézőknek ?

Operatámogatás : mennyi támogatás esik egy nézőre? Több mint 10 ezer forint vagy kevesebb ?
Hol a határ ? Mennyit "bukjon" az állam , kultura támogatása címen ?

eva5412 2008.02.07. 07:24:39

damabari éva: "ezek a műfajok végképp nem érdekelnek senkit" ! Akkor miért kell szerinted támogatni államilag?Annak is az adójából aki soha nem jut el az operába,de szeretne!Például!

fuloke 2008.03.06. 13:09:24

Szerintem egyébként valóban nagyon meg kellene gondolni a színház és operatámogatást is. Átgondolva a dolgokat, arra gondolok, hogy lehet, hogy tényleg igazságtalan dolog a közös pénzből támogatni olyan tevékenységeket, amelyet élvezetére az emberek többségének nincs pénze vagy igénye. Én ugyan szeretnék operába menni, de valóban nincs rá pénzem. Sőt, a Nemzeti színházba is elmentem volna régen (most már nem vágyom oda, mióta Alföldinek van lehetősége ott kísérletezni), de nem volt rá pénzem.

süti beállítások módosítása