Skip to content


       Szűrés lista

Raiffeisen Ingatlan Rt. vs. Buda Vár 1:0

Mélygarázst épít a Várban a Raiffeisen Ingatlan Rt. Ehhez elbontották a Budai vár falának egy részét. A Vár az UNESCO világörökségi listáján szerepel. A bontási engedélyt a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal megadta, név szerint Mezős Tamás. Nem áll össze a kép, ugye?
A lebontott falszakasz több mint 500 éves, és jórészt a föld alatt volt, ezért maradt meg ilyen jó állapotban. Siralmas, hogy "túlélte" a törökök kiűzését, az 1848-as csatározásokat, a II. világháborút, és akkor a Raiffeisen-Mező páros egy tollvonással (és egy légkalapáccsal) eltünteti.

Az tipikusan magyaros történet több kérdéset is felvet:

Minek kell mélygarázs a Várban? Minek kell autóval felmenni a Várba? Van várbusz, sima busz, sikló, szépen lehet sétálni is  ...

Profitért mindent? Több millió forint 1 parkolóhely a Várban egy évre, szépen fel lehet szorozni a 290 férőhellyel. Vagy 700 férőhellyel, mert bővíteni fogják majd a mélygarázst. Máris egy milliárdos bizniszt kaptunk, évente ...


Hogy kaphattak a bontáshoz engedélyt? A Kulturális Örökségvédelemi Hivatal melyik szót nem tudja értelmezni , az "örökséget" vagy a "védelmit"? Magyarország a 41. helyen van a Transparency International korrupciós listáján. Vajon a nagy üzlet reményében mennyit kapott zsebbe Mezős Tamás azért az egy pecsétért? Egyáltalán, ezt így mégis hogy képzelte? Ha egy garázst akarok építeni hátul a kertben, ahhoz legalább 20 féle engedély kell, a világörökség részét képező helyen meg egy ilyen Mezős Tamás pecsétje elég? Aki ráadásul ezzel védekezik: "nincs más megoldás" és "ellenkező esetben nem épülhetett volna meg a garázs, ami pedig szerintük a várnegyed védelméhez elengedhetetlen" Remek érvek! A mélygarázs természetesen tényleg elengedhetlen a milliárdos bevétel eléréséhez ...

Vajon ha a római Colosseum alá/mellé mélygarázst építenének, a római Örökségvédelmi Hivatal engedné a Colosseum egy részének elbontását, mert "nincs más megoldás"? Nem hinném ... 

Hol voltak a civilek? Az Óvás is csak a régi zsidónegyed házaiért tudja magát aktivizálni? Bár ezt írják magukról: "ÓVÁS! civil szerveződés Budapest kulturális örökségének védelmére". És a többi civil szervezet? Az antifasiszta tüntetés szervezésére bezzeg futotta, a Budai Vár meg le van szarva? Nem hiszem, senkit sem érdekel ez? Minek kell történni, hogy az emberek kiálljanak valamiért? Ha esetleg a Raiffeisen Ingatlan Rt. lebontja a Mátyás-templomot, mert egy szép teniszpályát építene a helyére, akkor arra felkapnák az emberek a fejüket? Bár nem szeretnék ötleteket adni a Raiffeisen-nek, ki tudja, lehet hogy Mezős Tamás arra is megadná az engedélyt. Úgyis romos már a Mátyás-templom...

Vagy a Halászbástyát. Azt már úgy is kiszemelték maguknak (a reklámfilm itt nézhető meg) ...

 


Molnár László, a Raiffeisen Ingatlan Rt. ügyvezetője szerint ők a várfalhoz hozzá sem nyúltak. Azt hiszem, ez a kijelentés csont nélkül a hónap egyik legpofátlanabb hazugsága, errefelé lehet megnézni az M1 Híradójában.



A témában többet a Sírásók blogon (ami egy régészeri blog, mert ilyen is van ám!)


Címkék: közélet pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr23425996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bulgakov 2008.04.15. 13:19:27

a bal bástyára meg majd vesznek egy új parabola antennát. ...

W Joe 2008.04.15. 13:20:35

Eddig én is azt hittem, hogy csak viccből nézegeti a Raifaissen család a Halászbástyát, de ezek tényleg komolyan gondolják.

Úgy látszik ez ÖKÖRSÉGvédelem, az Örökségvédelem helyett.

DArchAngel 2008.04.15. 13:20:54

Ez van, pénzért, profitért mindent :(

Alfonzhal 2008.04.15. 13:21:10

Hát erre csak egy viszlát és köszi a halakattal felelhetek... :(

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 13:21:54

Tetves,mocskos,nyomorult féreg egy városvezetésünk van nekünk.Európa szégyene.
Az aggteleki cseppkőbarlang alá is kéne építeni mélygarázst.Esetleg wellness-szállót is beléje,annak mostanság nagy divatja van úgyis.
Anyátokpicsája.
Ezen már tegnap is kiborultam,de most pláne.

Szotyi 2008.04.15. 13:24:48

nos Magyarország 2008...
Lehet télleg felvásárolták Mo-t.

JobbraHajts 2008.04.15. 13:26:00

Erre mondja a Raiffeisen tenyerbemaszo reklampicsaja: papapapapapappapap...
amig pofan nem basszak oket meg NEKOM hivatali patkanyat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.15. 13:27:37

"Fejérdy Tamás elmondta, hogy a több száz autónak parkolási lehetőséget nyújtó beruházás másképp nem valósulhatott volna meg, mivel az engedélyt az összes lehetséges változat átgondolása után a legkisebb károsítást jelentő tervre adták ki.

A kompromisszumot nem pénzügyi okokra alapozva, hanem "forgalomtechnikai szempontok" miatt kellett megkötni, mondta, hozzátéve, hogy e nélkül a teljes beruházás meghiúsult volna. Fejérdy Tamás szerint a fal alapozási részének és egy kis felmenő szakaszának elbontása a világörökségi értékre nem jelent veszélyt."

Vagyis még el is ismerik hogy megkárosította a Várat az Örökségvédelmi Hivatal ezzel az engdéllyel.

Idióta ...

Egy igazi szakember veszett el benne ...

agi 2008.04.15. 13:31:02

És nem csak ez az egy ilyen szemétsége van a bankoknak. Az egyik ingatlankezelő bank 1999-ben perrel mmegszerezte Klebesberg Kúnó kultuszminiszter villáját pesthidegkúton (37 millióért) Én akkor egy pici 50 négyzetméteres parasztházért fizettem ott 10 milliót és nagyon olcsó volt. Azóta is várja, hogy összedőljön az épület (jó úton halad, köcsög vandálok már szétverték benne a zsolnai kályhákat, az eredeti faragott faburkolású könyvtárat és a villa külső szobrait). A telek hatalmas, arborétumszerű, ha egyszer végre eléri a villa azt a romossági állapotot, hogy csak lebontani lehessen akkor a bank sok százmilliót fog keresni a telek eladásán. Az hogy ezzel egy műemlék megsemmiül(t). Kit érdekel?

Tud valaki arról, hogy Szendrei Júlia villája is hasonló sorsra jutott? Ugye hogy nem!

Breitkopf 2008.04.15. 13:32:15

Hát, az örökségvédelmi Hivatal is tehet egy szívességet, úgy tűnik, itthon kb. Ráday Mihály védi csak ezeket az értékeket..
Zágrábban is azzal tették tönkre a várat, hogy beengedték az autókat, és kb minden kis zugban parkolnak. MI mélygarázst is építünk nekik - lebontva a várfalat...hol élünk?

dodo 2008.04.15. 13:34:23

Rájfájzen mondja NO Buda Vára
Én mondom: no számla/betét/hitel nálatok.

Ökörségvédelmi hivatal: a mocskos kurva anyátokat!

prometheus_X 2008.04.15. 13:35:26

Feljelenteni eztet a faszt, munkakörében elkövetett nagyfokú károkozásért, műemlékvédelem alá rendelt építmény súlyos veszélyezetetésért, valamint korrupció gyanúja miatt!

És igaza van a szerzőnek: HOL A FASZBA VANNAK A CIVIL SZERVEZETEK?!

Gratulálok hungarisztán!!!

Hamilton 2008.04.15. 13:36:28

Itten van ez azúriember!

Mezős Tamás (1951),
okl. építőmérnök, Ph.D.
Egyetemi tanár, a Műemlékvédelmi Szakmérnöki Szak vezetője, a Kultúrális Örökségvédelmi Hivatal elnöke
mezos@et.bme.hu

Oktatói munka: Műemlékvédelem c. tárgy (magyar, angol, kiegészítő képzés), Ókori építészet története c. tárgy (kiegészítő képzés), Egyetemes ókor, középkor és újkor c. tárgyak (francia nyelvű képzés), Történeti formák rekonstrukciója számítógéppel c. tárgy, Műemléki témájú komplex- és diplomaterv feladatok korrektora
Kutatói témái: A klasszikus egyetemes és provinciális építészettörténet, a XIX. századi magyar építészettörténet homlokzatképzési és formatani rendszereinek elemzése, az építészetelmélet történet és a műemlékvédelem elmélete és története.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 13:37:14

prometheus_X 2008.04.15. 13:35:26
tüntetnek a 2000 fasiszta ellen ( népességünk 0,02 %a, beláthatjuk ugye,mekkora veszély ez).

W Joe 2008.04.15. 13:37:24

Az Örökségvédelmi Hivatalt nem ellenőrzi senki? Ha ott valaki engedélyt adna rá, akkor lebonthatnák a parlamentet, vagy a Lánchídat?

dodo 2008.04.15. 13:38:00

De az ATV persze meg lesz magyarázva hogy milyen maradi az aki ezt ellenzi.

((Kurva ország, főstrici (-k) szopatnak.))

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 13:38:17

Hamilton 2008.04.15. 13:36:28
iwiw-adatlap,telefonszám,lakcím,pls:)
bár az egy kicsit kurucinfós lenne,viszont Ő tényleg megérdemelheti...

B 2008.04.15. 13:39:24

Hofi is mondta: pénzért mindent. ;P

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 13:39:33

Szerintem a palota helyére egy tök cukika bevásárlóközpontot és teccsót lehetne húzni.

dodo 2008.04.15. 13:42:56

:) Igen maradi vagyok, de lépek a korral: legyen madaras tecskó, lakópark, és 5 szintes mélygarázs egyben.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 13:46:47

dodo 2008.04.15. 13:42:56
maradi is vagy,bizony,ugyanis a wellness-hotelt kihagytad.

A Galaxis Elnöke 2008.04.15. 13:48:34

ENNÉL NAGYOBB CINIZMUST MÉG NEM LÁTTAM, AMIT PROFIT ÉRDEKÉBEN TANÚSÍTOTT EGY BANK EZEN A BOLYGÓN...

A GALAXIS INTELLIGENSEBB RÉSZEIN AZ ILYEN EGYEDEKET EVOLÚCIÓS ZSÁKUTCÁNAK NEVEZZÜK, ÉS A "MUTÁCIÓ" TANTÁRGYHOZ MUTOGATJUK ŐKET AZ ŰRHAJÓSKIKÉPZŐ KÖZPONTJAINKBAN...

NEM TUDOM, HOVA TŰNT EL A NORMALITÁS HATÁRA ÉS DEFINÍCIÓJA ERRŐL A BOLYGÓRÓL....

KopaszMercis 2008.04.15. 13:49:10

jarjon a sok geci gyalog!

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.04.15. 13:49:38

"Magyarország a 41. helyen van a Transparency International korrupciós listáján." - Tudnátok, mennyibe volt ez a helyezés!!!
;)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.04.15. 13:53:24

Szép írás, jó írás - csak tudnám ,mi volt a célja..Belegondolni, hogy a sok kocsi ne menjen fel, vagy hogy egy Hilton van fenn, vagy hogy egy kis darab falról van szó, és ezt az Óvás! is tudja, meg a többi civil, és a vár az elbontott részhez képest HATALMAS, ezek miért nem tűnnek fel?
Tiltakozni lehet más ellen. Amikor egész házakat bontanak le.
Uff!

zsu 2008.04.15. 13:53:29

Jaj, de jó, ahogy így személytelenül előadja a "szakember":

"ez egy ilyen mérlegelés tárgya, ez a mérlegelés végül is ilyen megoldásra jutott"

következmények és felelősök nélküli ország...

gergoba 2008.04.15. 13:53:51

annyira nem elegáns, ha valaki egy ilyen cikkben a "játssza" szót egy esszel írja. Brrrr!
(szótő játsz +ja = játssza)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.15. 13:54:37

Golfpálya, lent a Lánchídnál yacht-kikőtő.

2x2 sávos út közvetlenül a Rózsadombról :-(

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.15. 13:55:45

gergoba

Aki nem dolgozik, az nem hibázik.
Javítva.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.15. 13:59:54

Cigiző ·

Pont az ilyen mentalitás miatt született meg az írás.

"csak egy kis faldarab"
"szegény Hilton vendégek"

Most lehet bontani UNESCO védelem alatt álló területen vagy sem?
Neked csak egy kis faldarab, másnak a Szent Korona egy svájci sapka ..

A Hilton vendégeit meg ki nem szarja le? Eleve minek van egy hotel a Várban? Ha autóval érkezik a hotelbe és az a szabály, hogy csak lenet parkolhat a Vár alatt, tudod mit fog csinálni ? Lent fog parkolni a Vár alatt ...

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 14:00:35

A hősök terére kéne egy raffeisen bank.az ismeretlen katona sírjára.
a dohány utcai zsinagóga alá is kéne tenni egy mélygarázst,persze csak indurpindurt megbontva a zsinagóga falát.
ez kiválthatna tiltakozást?

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 14:01:48

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.04.15. 13:59:54
Hollókőt is át kéne szabni, kényelmetlen a turistáknak.
A pannonhalmi apátságot is.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 14:03:12

mielőtt bárki azt gondolná,széljobbról szédültem be,jelzem,nem,semmiképpen sem,kimondottan liberális ember vagyok,de ki tudok borulni a pénz egyeduralmától...
a zsinagóga is csak egy ötlet volt szvsz...

Nzoltan 2008.04.15. 14:03:36

Jó legyen mélygarázs, a falat már úgy sem tudjuk visszatenni.
De akkor a várból tünjön el az össze autó!

dodo 2008.04.15. 14:05:16

"...kis darab falról van szó...
...elbontott részhez képest HATALMAS..."
by Cigiző

Hmm ha az én vagy te kiheréléséről lenne szó:
...csak egy pici kis szövet, számít?
a test méreteihez képest, elenyésző szövetrészről van szó.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 14:05:33

Nzoltan 2008.04.15. 14:03:36
ettől a mélygarázstól csak több autó lesz,kevesebb nem.

F 2008.04.15. 14:10:38

azt nem gondolja senki, hogy itthon mindent manipulálnak? talán még a híreket is?!
Lehet, hogy ez csak az egyik változat, ami korántsem takarja a valóságot?

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2008.04.15. 14:17:37

De most komolyan. Raiffeisen bojkott. Akinek nem tetszik ez az egész és ügyfél, menjen át egy másik bankhoz.

Ezek másból nem értenek.

horgany 2008.04.15. 14:19:36

azt persze tudtátok ugye hogy az a fal ott van? és ha ottmarad ugye mindenki oda jár majd azt nézni? ugye fejlődni akarunk, csak ne kelljen áldozni?
a hivatal tényleg hülye, de nem emiatt...
ez az első alkalom hogy a hivatal valamiben a reális dolgokat vizsgálva hozott döntést

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 14:19:37

demizson bobby 2008.04.15. 14:18:51
:P
én voltam.
köszi:)

buGhunter 2008.04.15. 14:19:47

Csak jelezném hogy ez a 41. helyezés a korrupciós listán pozitív értelemben 41. hely, avagy mi vagyunk a 41. "legtisztább" ország, hangsúlyoznám, elvileg. Viszont tényeket ne közöljünk félrevezetően.

Rsoft 2008.04.15. 14:21:04

Egy kicsit jobban meg kellene nézni miről is van szó. Elméletileg azért épül a mélygarázs, hogy kevesebb autó legyen a várban fenn az utcán parkolva. Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a várban ugyanannyi kocsi fog parkolni, csak a gazdagabja már a garázsban, és helyét átveszi más akiknek eddig nem jutott hely. Ez ugyan csak feltételezés, de a magyar viszonyokat ismerve nagyon valószínű.
Értelemszerűen minél közelebb van a várhoz, annál jobban ki lehet használni a garázst, ezért épül rá a régi várfalra.
Világörökség, meg egyebek... Amikor Athénban volt az olimpia akkor lépten nyomon leállt az építkezés mert valami ókoriba botlottak. Ennek ellenére nem gondolom, hogy ott sem bontottak volna semmit se el, ott is mérlegeltek és döntöttek.
A korrupciós listákon elért "dicső helyezésünk" alapján persze megintcsak kétséges a döntés szakmai helytállósága.
Megnéztem GoogleMapsban a helyszínt és korábban is autók parkoltak ott, tehát ebből a szempontból nem lesz változás, bár nem tudom látványilag milyen lesz a mélygarázs teteje. Az építkezések fotóit és a térképet összevetve eddig az út a kérdéses faldarab felett ment el. Most útban volt. Ha a mélygarázs többszintes lesz, akkor lehetett volna a felső részre érkezni a korábbi terepszinten és akkor a faldarab megmaradthatott volna. Amúgy egy olyan faldarabról van szó ami eddig nem is volt látható, lkönyvelték, hogy itt volt, ilyen és ilyen volt, aztán meg elbontották. Azért ezt a tudatos "műemlékrohasztással" (lásd Klebesberg villa) egybevetni nem teljesen ésszerű.

demizson bobby 2008.04.15. 14:21:07

Valaki mondja már meg,hogy pl a Liszt F. téren miért nincs mélygarázs!?

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 14:21:33

buGhunter 2008.04.15. 14:19:47
ez komoly?nem hittem volna.hm.

Cigiző káros vagy az egészsegünkre! 2008.04.15. 14:21:48

Cigiző te nagyon sötét vagy! Majd a te lakásodat is lebontjuk OK? Kéne 1 magasgarázs a helyére! Valószínűleg te is csináltál hasonló disznóságokat mint a Környezetromboló Hivatal!

guriga 2008.04.15. 14:22:05

Ez van. Patkányok honfoglalása. Meg Vivicitta városvédő futás. Mert attól lesz megvédve a város, ha párszázan végigszaladnak rajta! Én inkább a tarkónlövést vezetném be. Feldmannal és Demszky-vel kezdeném.

Csirke: A Hősök terén az _ismeretlen katona emlékműve_ van.

W Joe 2008.04.15. 14:22:44

Megvan! Emese átigazolt ehhez a bankhoz, és azt mondta: "Van egy ötletem. Bontsuk el egy darabot a várfalból, és építsünk oda egy garázst!"
Csak itt senki nem mondta, hogy: Köszönjük Emese! De az emberek nem autózni mennek a várba.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 14:23:40

Rsoft 2008.04.15. 14:21:04
Igazad van, csak egy a baj. Nálunk, kis országunkban az ilyen precedensek bizony el-elindítanak dolgokat. Ma a kisujjunk, holnap a karunk kell, úgysem látszik, úgysem zavar, úgysem volt használva alapon...

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 14:25:05

guriga 2008.04.15. 14:22:05
Bocsánat, igaz!
(Asszem visszadobom az idegenvezető-igazolványom:( )

peelou75 2008.04.15. 14:28:33

Hát szvsz ha nem csinálnak ott mélygarázst, akkor a büdös életbe nem látja senki azt a nyomorult falat soha. Most kibontanak belőle 2m-t aztán megy a szájtépés, hogy lebontja a Raiffaisen a budai várat... 300 év múlva meg az lesz a téma, hogy a műemlékvédelmi oltalom alatt álló ősmagyar Havanna lakótelepen lebontják az egyik denevérjárta tízemeletest...

Cigiző káros vagy az egészségünkre! 2008.04.15. 14:32:18

Na mégegy cigiző: peelou76 :PPPPPPPP

demizson bobby 2008.04.15. 14:37:09

de ki a ...szom akarta látni azt a falat? jaaa a peelou.
Építsék vissza, temessék be, zárják le! Autóval várba? na negecizzz..

kocsog magyar 2008.04.15. 14:38:57

Ennyire nem szakmai szempontból ilyen zsigerből tiltakozni, egy teljesen szakmai döntés ellen elég furcsa. Egyetlenegy információmorzsából véleményt alkotni egy emberről meg még furcsább (nem beszelve errol a wiw adatlap meg a tobbirol - ez mar nem furcsa, hanem beteg).
Nem Mezős Tamás bűne, hogy autók vannak a Várban, viszont az ő hatáskörébe (is) tartozik, hogy ha már vannak, akkor legalább ne látsszanak (ettől amúgy nem lesz több autó ott, hiszen továbbra is csak az mehet majd be, aki ott lakik, illetve ott dolgozik, csak éppen nem az utcán fognak állni). A kárhoztatott parkoló miatt nemcsak lebontanak egy darab falat, hanem egy jóval nagyobb darabot végre be is mutatnak.
A műemlékvédelemnek vannak bűnei, Mezős Tamásnak is (Szent György tér), de ez pont nem tartozik közéjük.
Csak egy újabb fejezetét láthatjuk a régészek kontra éptörisek meccsnek, aminek az eredménye, hogy a külső szemlélő a manipulatív és minimális információ meg a saját tájékozatlansága miatt a parkolót végzetes örökségvédelmi hibának tartja.

swbe · http://nincs.gz 2008.04.15. 14:42:46

Szerintem ugy kéne, hogy megszerezzük Mezős Tamás órarendjét, és váltásban beülünk az előadásaira és a közepén felállva megkérdezzük, hogy "hogy is volt ez a várfal dolog és hogy mennyit kapott a pecsétért, mert máshol egy védett épület háboru után szétgányolt részeinek korhű rekonstrukcióját nem engedélyezi ez a hivatal a védelemre hivatkozva"

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 14:45:56

Epitesz 2008.04.15. 14:38:57
nem végzetes hiba, csak nehogy precedenst teremthessen valami végzetes hibához.

aTony 2008.04.15. 14:46:16

Komolyan, a pofám leszakad, mit képzelnek ezek itt, hogy csak úgy mindenféle ügyvédi háttér felhasználásával szóvá teszik azta falbontást.
Atomot nekik.

demizson bobby 2008.04.15. 14:48:38

Epitesz 2008.04.15. 14:38:57
Azzal,hogy Mezős T. engedélyt adott a garázsra, egyúttal megszüntette az autómentes(ebb) vár esélyét.
Köszönjük meg neki!? Autópálya nem megy arra? Esetleg egy viadukt?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.04.15. 14:51:49

mindenki épitész, de nem mindenki Epitesz

riszpekt higgadtság

szeloka 2008.04.15. 14:52:19

Na kell még nektek egy kis SZDSZ? Vagy még egy kis kommunizmus. Garázst mindenkinek a várba. Jó mélyen. Aztán ha mindenki bent van, betemetjük az egészet.

Fricci 2008.04.15. 14:52:48

horgany 2008.04.15. 14:19:36:

Ez alapján az egész régészet felesleges, mert ha nem ásná ki valaki azt a köcsögöt/csontot/akármit a föld alól, akkor soha senki nem tudná hogy ott van :)

De tudjuk hogy ott van, a történelmünkhöz tartozik, műemléknek nyilvánították így nem bontjuk le, nem adjuk el, nem alakítjuk át, nem csinálunk garázst, madaras tescot, stb.

horgany 2008.04.15. 14:53:19

Demizson bobby
a város már régesrég nem bír el ennyi autót amennyi van.mégsem csökken a számuk. miért gondolja valaki hogy ha kitiltanák az megoldás lenne????a sok hülye pénzköltő turista pedig elárulom neked hogy szeret autóval menni a várba...

osztovata 2008.04.15. 14:53:34

Ez egy ilyen ország...
Hévizen is épülhetett szálloda védett területre.
A Dohány utcában a régi Nacionál szállodából mi lett? Romhalmaz.
Minden pusztul és csak a pénz határozza meg mi történhet. Világvárost építünk?
Próbálj meg kocsival felmenni Prágában a Hradzsinba!
Vagy menj be autóval a Towerba Londonban.
Esetleg kérd meg a pápát, hogy a Szent Péter Bazilika alá kéne gy jó kis parkoló - úgyis olyan sokan járnak arra.
Tényleg ilyen alapon milyen szép gigapláza lehetne a Palotából. A kupolában penthouse lakások. A pinceszinten törökfürdő (muhaha) és fedett teniszpálya.
Nem is értem, hogy a Kálvin téri üvegirodaházakat mért nem bővítették ki a Nemzeti Múzeummal? Mekkora üres telek áll ott kihasználatlanul. Lebontani! Az üvegirodaházban kis emlékplakett hirdetheti, hogy itt áltt egy múzeum.
A Mátyás templommal is csak gond van - most épp potyognak a kövek és a cserepek. Lebontani és kaszinót a helyére!

Johnny336 2008.04.15. 14:54:33

Havanna minden, csak nem ősmagyar... :)

Johnny336 2008.04.15. 14:55:24

Wiw-es adatlapon azt láttátok mit írt születési Névhez? 1951... :))))))))))))
Lehet nem tudta elolvasni, hogy mire nyomja a pecsét.

horgany 2008.04.15. 14:56:24

frici
szerinted ki megy majd várfalat nézni a garázsba?
kell az örökség, de fejlődni is kell.ha ennyire fontos az a fal akkor miért nem ásták ki eddig hogy lehessen gyönyörködni benne?
értem a felháborodást, de mint írtam, fejlődni is kellene

Francois Pignon 2008.04.15. 15:01:19

Moldovától rémlik valami hasonló sztori, a várról, ami túlélte a törököt meg a labancot, de aztán jött a műemlékvédelmi hivatal... Úgy tűnik, nem lehet akkora baromságot írni, ami ebben az országban előbb-utóbb ne válna valóra.

Fricci 2008.04.15. 15:01:49

horgany 2008.04.15. 14:56:24:

Szvsz ne azért őrizzük meg hogy meg lehessen nézni, hanem hogy ne pusztuljon el... pusztán csak nézni nem túl izgalmas mert csak néhány kő egymáson.

Amúgy én pl. felháborodva nem vagyok, mert már megszoktam hogy ebben az országban a döntéseket sosem szakmai alapon hozzák, vagy legalábbis erősen 'befolyásolja' azt némi pénz.

Csak tényleg fura ez az egész, és félő hogy ezek után még másnak is eszébe jut hogy bontsunk le ezt, alakítsunk át azt.

Fejlődni persze hogy kell, csak azért nem kellene kibontani a várfalat, kiírtani a nemzeti parkokat, (stb.) hogy legyen parkoló, madarasteszkó, stb.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 15:03:12

Johnny336 2008.04.15. 14:55:24
hehe:)szép.

Krisz 2008.04.15. 15:05:03

Nagyon kivancsi leszek, hogy a garazs megepietese utan vajon eltunnek-e az autok a Varnegyed utcairol. Miert van olyan erzesem, hogy NEM!? Biztos lesznek specilais engedelyek kiveteles esetekre es valahogy minden ott lakonak, ott dolgozonak, turistanak, stb. pont ilyen kiveteles esetetekre szolo engdelye lesz...

Dr Kangörény 2008.04.15. 15:06:15

Nekem a faszom kivan az ilyenektől. Ráadásul a hab a tortán, hogy bővíteni fogják a parkolót és akkor az a bejárat, ami miatt most elbontották a falat, feleslegessé válik és le is fogják zárni. Fejlődni meg nem a várban kell bassza meg, ennyi erővel el lehetne bontani minden történelmi emléket.

horgany 2008.04.15. 15:06:27

fricci
egyetértek, de sajna ez a kapitalizmus és a globalizáció.
azt azonban szögezzük le, hogy a várban ettől még nem lesz változás.a turistacsalogató dolgokat nem bántják, bármennyire poénra veszik ezt a kedves komentezők.hiszen azok miatt megy oda a turista és azért vesznek ott lakást az emberek. ezt a részt ne lihegjük ennyire túl

demizson bobby 2008.04.15. 15:10:00

horgany 2008.04.15. 14:53:19
"miért gondolja valaki hogy ha kitiltanák az megoldás lenne????a sok hülye pénzköltő turista pedig elárulom neked hogy szeret autóval menni a várba..."
Azért szeret menni autóval,mert mehet! Ha nem mehet,akkor nem fog szeretni.;)
Nem tud annyit költeni egy turista sem,hogy az életkörülményeimet (nem a várban lakok-hajjaj), vagy a közös kulturális értékeinket veszélyeztetni kelljen érte.

guriga 2008.04.15. 15:10:19

Most már tudom, hogy hülye amatőr vagyok, hogy az szakmai kérdés, hogy lebontanak egy XV. századi műemléket fölöslegesen, hogy pénzzé tesznek mindent, hogy ami megmarad, azt is akkor láthatom, üveg mögül, ha sikerül parkolóhelyet szereznem a bank mélygarázsában. Köszönöm, hogy felnyitottad a szemem Építész.

céerem 2008.04.15. 15:10:28

Ez FELHÁBORÍTÓ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Van bőr a képükön hogy ilyet tegyenek. És hol van ilyenkor a magyar állam vezetése????
Hol van a Köztársasági Elnök????
Hol vagyunk mi, magyarok????
AZ ilyenért nem hogyí engedélyeznie hanem egyenesen BÜNTETNIE kéne a hivatalnak mégpedig súlyosan.
Mélységesen fel vagyok háborodva, de ami a legrosszabb, hogy hihetetlen szomorúságot és elkeseredést érzek. Van még lejjebb? Bontsuk a parlamentet is, mert túl nagy?
Az égvilágon semmi szükség nincs parkolóra a vár alatt. Maximum mellett/előtt/mögött, de semmiképpen sem HELYETT!!!!!!

Fricci 2008.04.15. 15:11:39

Én nem is arról beszélek hogy akkor mostantól pinkre festik a várat mert a t-csoport fizet nekik vagy ilyesmi.

Én elvekről beszélek, és (nekem) az nem fér bele a 'műemlék' fogalmába, hogy ideiglenesen kibontják a vár falát mert mélygarázst építenek. Szvsz meg lehetett volna ezt máskép oldani csak ez így a banknak olcsóbb volt.

De nem mintha számítana hogy mi itt ketten egyetértünk vagy sem, mert ők így is - úgy is megépítik azt a valamit :)

Tuzson­ 2008.04.15. 15:13:48

ha graffitivel fújnék a falra, az még kissebb kárt okozna, mint ez a bontás, szerintetek hányan tépnék le a pocsomet, hogy ezt csináltam, és évekig járhatnék elterelésre, hogy ilyet nem szabad csinálni. De ekkora lukat vájhatnánk a parlament pincéjébe is, és akkor a látogatók a metróból közvetlen mehetnének be megnézni a szent koronát esős időben. vagy ekkora lukat fúrhatnánk a hortobágyi hídba is, és akkor fejlődünk, mert már tíz luku lenne, nem kilenc.

A mélygarázsba meg nem azok fognak parkolni, akik parkolhatnak a házuk elött, hanem azok, akiknek a második, vagy többedik kocsijára nem adtak engedélyt.

ez abszurdisztán, és mindenki bekaphatja, aki védi ezt a mezőt.

Tuzson­ 2008.04.15. 15:13:48 2008.04.15. 15:15:47

Tuzson­ 2008.04.15. 15:13:48:

Ott a pont...

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 15:18:19

Tuzson­ 2008.04.15. 15:13:48
hogy ez nem jött ki a számon előbb.10 pont.

2008.04.15. 15:19:10

A szóbanforgó falrészlet eddig a föld alatt volt, tehát nem látszott, mostantól ugyanott nincs, azaz nem látszik..:-)
Mi ez az egész? Miért nem ásták ki már, ha látvnyosságként is érték? Vagy falként kellene? Készül valami ostrom?

horgany 2008.04.15. 15:19:29

ebben a konkrét esetben ez volt a legkisebb károsítással járó megoldás.
sajna máshol nem megoldható.bárhol máshol a városban ahová terveztek garagét ott mindenki felháborodott és azt mondta csináljanak máshol garázst.de hol?
ez most fura lesz, de máshol ahol garázst csinálnak ott a helyi lakosok érdekei és életkörülményei romlanak ( szerintük), itt viszont egy darab fal sérült, és a helyi lakosok egyáltalán nem panaszkodnak.. fura szitu, de valamit valamiért.
és mellesleg akkora kurva nagy vonzerőt nem jelent az országunk és a várunk hogy ha kitiltjuk az autókat ugyanennyien jöjjenek.. sőt, én sem mennék a várba ha nem mehetnék be autóval

céerem 2008.04.15. 15:20:39

az egy dolog, ha a banknak olcsóbb, de nekem ESZEMBE SEM JUTNA SOHA AZ ÉLETBEN HOGY ENGEDÉLYT ADJAK ILYEN ESZEMENT DOLOGRA.
kurvára mindegy, ki mennyit fizet, ez AZ a bizonyos határ.
ez a mező volt már pszichiátriai vizsgálaton?
komolyan gondolta, hogy ebből nem lesz gáz?

fognám a raiffeisen vezetőségét és szépen a két mocskos kezecskéjével mindegyik visszaépítheti azt a falat ami már soha nem lesz olyan, mint volt.

bájdövéj: ki nézte a falakat a föld alatt? Hahaha.
Akkor a f@szért mentették meg pölö az Abu Szimbeli templomokat, azok meg homok alatt voltak.

Remélem, az UNESCO szankcionálni fog!!!

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 15:21:32

horgany 2008.04.15. 15:19:29
én szoktam.gyalog.és tök jó.

Rá Dios 2008.04.15. 15:22:33

Ja, lenyelte a fele nickemet..
gyébként tényleg, miért nincs a Liszt Ferenc téren, a Nagymező utcában és mindenütt, ahol technikailag lehetséges és anyagilag megoldható, mélygarázs?
A civil szervezetek - tisztelet a kivételnek - álrtalában akkor látszanak, amikor elleneznek, megakadályoznak valamit. Nemn lehetne létrehozni valmit? Nem tiltani, támogatni?

demizson bobby 2008.04.15. 15:23:08

"én sem mennék a várba ha nem mehetnék be autóval "
Ezt nem kellett volna.....
Én eddig az összes szaros turistát gyalog vittem fel a moszkváról.Érdekes ...felértek.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.04.15. 15:23:32

Na most nem azért srácok, de ha ez tényleg ennyire felkúr mindenkit, akkor ehelyett a cikk helyett akár csinálhatnánk is valamit. Például szerintem a budaiak jórésze (főleg tanulók) pénteken ráér egy demonstrációra. Én pl. másfél óra alatt simán odagyalogolok. Mondjuk nem vagyok a tüntetések híve, de azért több értelmét látnám a kultúránkat védeni, mint 2000 "fasisztának" csapni a reklámot...

vicispán 2008.04.15. 15:26:09

Mint közgyüjteményi dolgozó, köszönöm az összes közgyűjteményi dolgozó nevében, hogy a magas Hivatal megmutatta, mit kell tennünk.
Ha majd eltünedeznek a könyvtárakból, levéltárakból, múzeumokból a Dolgok, Amikre Senki Sem Kiváncsi, Mert Nem Tudják Hogy Ott Vannak, és antikváriumokban bukkanak fel, gondoljunk hálatelt szívvel a magas Hivatalra és az ő Vezetőire.

Shape 2008.04.15. 15:28:14

Tisztelt Vastagbőr és olvasóik!

Pár tény ami a fenti cikkből kimarad:
-Sem a régészek, sem a beruházó nem ismerhette pontosan a falszakasz állapotát és méreteit, ezért most módosítani kell az előzetesen elkészített, és engedélyezett terveken is,ergó amikor belevágtak nem az volt a cél,hogy lebombázzák a Budai Vár falát.
-Noha a megkötött szerződés használati jogot tesz lehetővé az építtettő számára, ettől függetlenül kiemelt céljuknak tekintik, hogy a tulajdonos Magyar Állam bemutathassa a hazai történelem egy szeletét képviselő, most napvilágra került falmaradványt, ezzel gazdagítva a Világörökség részét képező Budavári Palota együttest.
-A nemzeti értéket képviselő lelet megmentése és bemutatása érdekében a beruházó Raiffeisen Ingatlan Zrt. vállalta, hogy a tervezettnél később adják át a létesítményt. A leletek miatt az építkezést nagyjából 6 hónapra le kellett állítani. Ennyi idő szükséges ahhoz, hogy a feltárt régészeti lelet fennmaradása érdekében újra tervezzék a Várgarázst és megszerezzék a módosított építési engedélyt.
-A Raiffeisen Bank Ingatlan Rt.ügyvezetője:
Molnár Ferenc (nem pedig Molnár László)

A cikk megtekinthető:
varwebaruhaz.blogter.hu/?post_id=208644

Úgy gondolom ezen tények ismeretében kissé másképp fest a Raiffeisen Bank hozzá állása a dologhoz.

Köszönöm a lehetőséget
üdv,
Shape

Fricci 2008.04.15. 15:29:49

crm azaz Cirmirmi 2008.04.15. 15:20:39 : "..de nekem ESZEMBE SEM JUTNA SOHA AZ ÉLETBEN HOGY ENGEDÉLYT ADJAK..."

De gyanítható hogy nem is kaptál egy pénzel teli borítékot.

Lehet hogy a Mezőnek sem jutott eszébe ezelőtt...aztán meglátogatták, megszámolta, elgondolkozott, újraértékelt, rányomta a pecsétet...

céerem 2008.04.15. 15:30:10

Rá Dios

tök igaz, a Bazilikához is építettek, olyan jól sikerült, hogy nem lehet használni. Mi mérnem tudunk jót építeni???
Ja, a Bazilika nem szúrja valakinek a szemét? Csak mert akkor a Bajcsy-ról lehetne látni a Dunát meg a túlpartot.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 15:30:13

demizson bobby 2008.04.15. 15:23:08
én a 16-ossal vittem őket.Gyalog meg le.túlélték.

vicispán 2008.04.15. 15:35:27

Shape,
ha van valami(nk), ami 500 éves, kibírta a törököt, nem robbantották fel a labancok/kurucok és még 1848/49-ben sem sikerült elpusztítani, akkor tökmindegy milyen állapotban van, nem vágok bele lyukat. Semekkorát sem.
Az meg, hogy a beruházás miatt nyílt lehetőség a feltárásra, csak a hazai kultúra alulfinanszírozottságát mutatja, nem kéne úgy beállítani, mint valami jótéteményt.

Francois Pignon 2008.04.15. 15:37:09

Shape 2008.04.15. 15:28:14

"Sem a régészek, sem a beruházó nem ismerhette pontosan a falszakasz állapotát és méreteit"

Ez különösen széppé is teszi, hogy ennek ellenére építkezni kezdtek egy világörökségi helyszínen. Ezúton is gratulálunk a bátorsághoz.

egy úr a várból 2008.04.15. 15:38:14

mé' nem a zsinagógával kezdtétek? ha már ennyire haladás, meg ilyenek, ott nagyobb szükség van a parkolóhelyekre kedves mezős hittestvér

demizson bobby 2008.04.15. 15:43:52

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 15:30:13
:) akkor már többen vagyunk! :)

Shape 2008.04.15. 15:28:14
Ez mind szép csak nem jelent semmit. Az hogy le kell állítani egy építkezést,az a mindenkori építtető kockázata. Emiatt ne kelljen sírnom.
"nemzeti értéket képviselő lelet megmentése és bemutatása érdekében a beruházó Raiffeisen Ingatlan Zrt. vállalta, hogy a tervezettnél később adják át a létesítményt"
Ez TÖRVÉNYI KÖTELEZETTSÉGE,nem pedig saját vállalás!!!A régészeti feltárások során felszínre került falakat pedig eredetijében meg kellett volna tartaniuk! Na erre bólintott rá a Mezős urambátyám,hogy nem kell.

valaki_senki 2008.04.15. 15:46:12

Osztovata: Ha nincsenek ismereteid valamiről, inkább kussolj, bölcsebb maradsz! A Szent Péter tér alatt egy kurva nagy parkoló van, főleg buszoknak, s miért? Mert úgyis sokan mennek arra. Szerintem a legtöbb kommentelőnek fingja sem volt eddig erről a föld alatt lévő faldarabról (ami, csak így önmagában műemlék, mert olyan helyen van ami azzá lett nyilvánítva, de semmi több), viszon kiváló ok fröcsögve zsidózni és köpködni a multikat. Én kifejezetten örülök, hogy lesz végre normális parkolás a várban, kulturáltan meg lehet oldani. Szerintem a sok okosnak továbbá fingja sincs, hogy hogyan épült oda a Hilton, kb. nagyobb bazdmeg volt.

céerem 2008.04.15. 15:48:11

Fricci

nemnemésnem. ilyen szempontból nagyon "hungarista" vagyok.

Shape
köszi, mindjárt könnyeket hullajtok, hogy a raiff ilyen jóindulatú...

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 15:48:20

valaki_senki 2008.04.15. 15:46:12
a Hilton az külön blogot érdemelne, bár tény, hogy egész szépen illeszkedik a vár látképébe, de ez csak nézőpont kérdése.

céerem 2008.04.15. 15:51:20

valaki_senki

ha tudtam volna hogy ott van, akkor is fel lennék háborodva, mert az a a kib fal a történelmük több száz éves emléke, dehát ilyen alapon csatoljunk át egy-két határmenti települést a szomszédokhoz, úccse tudod, hogy létezik, nem jársz arra, akkor meg minek?

céerem 2008.04.15. 15:52:34

ja a hilton.
annak is letörném a kezét, aki azt engedélyezte. meg annak is, aki a 4 seasons mellé azt a ronda irodaházat engedélyezte.

Fricci 2008.04.15. 15:54:11

valaki_senki 2008.04.15. 15:46:12:

Lehet én vagyok figyelmetlen, de itt nem nagyon zsidózott senki (ha tévedek javíts ki :) )

Egyébként meg a kolosszeum is csak azért műemlék, mert csak. Bizonyos szempontból az is csak egy romos, lyukacsos épület.

A parlament meg ilyen szempontból csak egy bazinagy tanácsháza, mégis valaki azt is műemléknek nyilvánította, ezért nem húzunk rá még egy emeletet pannelből...

maccar 2008.04.15. 16:06:20

Függetlenül attól, hogy látható volt, vagy nem volt látható az a faldarab még a világörökség részét képezte, így aki engedélyt adott ki az elbontására, az nagy vélhetőleg törvényt sértett! Nyilván "nyomós" oka volt rá, talán ezt is érdemes lenne kivizsgálni. Persze ebben az országban nincsenek következmények, így majd szép lassan elfelejtjük ezt az ügyet is, és várjuk a következőt...

demizson bobby 2008.04.15. 16:14:25

Ezt aztán nem lehet lebontani,mint a citadella teraszt. :(
valaki_senki meg inkább senki. ennyi.

horgany 2008.04.15. 16:22:39

mindenkinek
jobb lenne ha nem csinálnánk semmit.ne építsünk, akkor biztosan nem bontunk.üljünk egy helyben, akkor nem lehet bajunk, és különben is, megdöglött a lovam, dögöljön meg a szomszédé is.
legegyszerübb megmondani hogy ez így szar. azt ne mondjuk meg mi lenne a jó, csak azt hogy ez szar.a szar is szar.
én így látom ezt a szart. ez a vita is szar.aki erre reagál az is. befejeztem.

demizson bobby 2008.04.15. 16:35:52

horgany 2008.04.15. 16:22:39
...legalább is ne a budai várat bontsuk el.
jajj,most nézem én is szxr lettem.

Szotyi 2008.04.15. 16:46:27

Azért az ember örül annak, hogy nincsen olyan ismerőse mint horgany.
A Raiffeisen Bank meg megmutatta, hogy mennyire tiszteli a magyarok történelmét, kultúráját....

demizson bobby 2008.04.15. 16:52:51

Szotyi: tiéd a nap poénja!

Engem érdekelne az az apróság, hogy kié - (Ábel a rengetegben: "az is a banké")- az a terület és az vajon hogy jutott hozzá? És hogy akkor ingyé lesz a parkolás, vagy éves garázshely,vagy óránkénti lehúzás?

Horizont 2008.04.15. 16:58:58

horgany-nak! Ebből a hírből ezt a gondolatmenetet kicsikarni,művészet! Bravó!!!
Esetleg benne vagy a 299 kiválasztott között akik ott parkolnak majd??
Annyiszor leírtad a "szar" szót hogy nekem is le kell írnom szar egy hozzászólás volt.Mi is befejeztük de csak veled!
Annyira döbbenetes hír volt ez a fal bontás!Mégiscsak egy 500 évesről van szó.
Annyira átrendeződtek a mai világunk értékei hogy talán meg sem kellett volna lepődnünk.
Dehát basszus az emlékeink a mieink hozzátartoznak az életünkhöz.Fontosak.
Ez csak egy fal,de holnap mi jön?Semmit nem számít hogy a világörökség része?
Ennyire fontos egy mélygarázs?Pont oda?Az csak 299 emberé lesz (tudom bővül)! És kik lesznek a kiválasztottak?
Ennek a Mezős Tamásnak nincs felettese??
Semminek soha nincs felelőse?
Ebben az országban bárki bármit megtehet?
Soha senki nem kap büntetést?
Mégis mi a büdös nagy francot várnak el tőlünk innen alulról??????

pirosalma 2008.04.15. 17:00:49

A demonstrációt támogatom, bár már nem lakom Pesten. Talán felhívná a figyelmet erre és a hasonló szörnyűségekre.

Nem tudom, nem lenne értelme írni az Unesco Világörökséggel foglalkozó központjának? Személy szerint rittyentek egy e-mailt nekik, hogy szerintük ez nem gáz-e, nem kell-e felülvizsgálni a történteket.

Mit szóltok, ez már talán valami eksön lenne, nem csak szájtépés.

qrva 2008.04.15. 17:02:02

Hú, a Raiffeisen napvilágra hozza a falrészletet, hogy közvetlenül erodálhassa a környezet és a sok agyatlan turista? De jó nekünk!

Most csak egy kis darabot vettek ki, de ez precedens, hogy ilyet lehet csinálni.

Úgyhogy még sok ilyen mutogatható lukat kérünk, jó? Aztán amikor már úgy néz ki a vár, mint egy ementáli, bontsuk le az egészet a g*cibe, és legyen helyette egy bankkomplexum! Mindezt persze csakis a mi érdekünkben!

Belátom, az én jellemhibám: semminek se tudok örülni!

demizson bobby 2008.04.15. 17:09:40

qrva: nem kell majd lebontani, szépen összedől,és piramis lesz belőle

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.04.15. 17:10:28

pirosalma 2008.04.15. 17:00:49
írj csak és írjunk még sokan!

Péterffy 2008.04.15. 17:21:49

Sziasztok,

Mindenekelőtt persze köszönet a sirasok.blog.hu szemfüles és bátor kezdeményezéséért, h egyáltalán napvilágra került a gyalázat!

Vastagbőr, Zero, lecci annyit tegyetek be a post-ba lead-be, h honnan volt ez a hír, ui. nem elképzelhetetlen, h lesz folytatása és azt is onnan tudjuk majd meg. Ennyit megérdemelnek az örökségvédő és -féltő posztolók.

Ápilis 18-án a műemléki világnap lesz. E jeles napon a fent sokszor említett Mezős Tamás KÖH elnök a Magyar Tudományos Akadémián(!) fog elnöki köszöntőt tartani a létező reneszánsz témájában. (www.koh.hu/index.php?_mp=hirek&_amp=vilagnap_08&_url=hirek.php)

Na, oda kellene menni és civil kurázsit felmutatva jelezni a világnak a szemfényvesztést és az alávalóságot!

Péterffy

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2008.04.15. 17:51:03

szép dolog ez a felháborodás, meg polgári óvó hevület, meg minden.

anélkül, hogy valamelyik oldalt is támogatnám, árnyalnék kicsit a képen.

- a műemlékek azok bezony életük során sokszázszor átépültek, átalakultak, módosultak. konkrétan a vár is, főleg a falak vonala, mérete, stb.

- a műemlékbe belenyúlni, azt megváltoztatni, bármennyire is lázong a mindenkiben ott lakó amatőr muzeológus, nem ürdügtül való dolog.

- a házak nem szobrok, vagy festmények. természetes, hogy módosítunk, alakítunk rajtuk. a 200 éves épületbe is bevisszük a villanyt, mégse hördül föl a világ. a szigeteletlen pincét is szigeteljük, döbbenet, de modern anyagokkal.
sőt, a belső terek funkcióit is megváltoztatjuk.

- szóval én nagy barátja vagyok a korhű rekonstruálásnak, meg a korszerű műemlékvédelemnek, de ész nélkül nem kell ragaszkodni egy föld alatt levő faldarab minden kövéhez. a vár hangulata nem sérül attól, hogy egy pincében az alapba vágunk egy ajtót.

- az a nagy kérdés, hogy a kilógó felépítménnyel mi lesz, de nem láttam a terveket.

- az adott esetben, a rafi befektetőjének a nyilatkozata persze kamu, jóhogy elhalasztják a beruházást, régészeti lelőhelyen 2 év is lehet a feltárás, addig nem is áshatnának tovább.

szóval az egész egy nagyjából -műemlékileg- érték nélküli föld alatti falszakaszról szól, amit ha átlyukasztanak is, ha cserébe autómentessé válik a vár, én azt mondom, megéri elbontani.

egy másik építész

demizson bobby 2008.04.15. 18:01:24

Akkor egy harmadik építész legyen szíves mellékelni egy látványtervet. A negyedik pedig egy hatástanulmányt, hogy miért is kell ez oda.
egy kis homok egy kis mész, építésznek nem kell...;)

Szotyi 2008.04.15. 19:52:30

"szóval az egész egy nagyjából -műemlékileg- érték nélküli föld alatti falszakaszról szól, amit ha átlyukasztanak is, ha cserébe autómentessé válik a vár, én azt mondom, megéri elbontani."
Mezei halandó nem fog ott parkolni, az átlag turisták meg különbusszal mennek ami szintén nem mélygarázsban szokott parkolni--->gazdagéknak lesz külön helyük, nem kell keverdniük a pórnéppel . NEKIK megéri elbontani!

vicispán 2008.04.15. 21:46:26

mcs,

_elvileg_ egyetértek Veled, de:
- ha át is építik/-tették, a vár vár, a templom templom maradt, nem mélygarázs;
- bele lehet nyúlni bármibe, de 500 éves műemlékekkel nem állunk olyan jól, hogy csak úgy ledózeroljuk őket;
- és épp ezért nem csak "műemlékileg" lehet értékes v. értektelen valami: mi se selejtezünk 1867 előtti iratot, bármennyire is értéktelen és csak a helyet foglalja.

A fentieken felül leginkább az a baj, hogy megint nem megoldást adnak valós problémákra (mert 300 db parkolóhely nem megoldás), hanem csak valakinek a pénztárcája fog jobban dagadni.

guriga 2008.04.15. 23:24:50

Tisztelt Shape!

- A fal jelentős része szabadszemmel is látható volt, nem állíthatja senki, hogy váratlanul bukkant volna rá. A megfelelő hivataloknak köteleznie kellett volna a bankot a teljes(!) feltárás elvégzésére, mégmielőtt a tervezés, de legalábbis a kivitelezés, elindult volna.
- A fallal Zsigmond király gazdagította a Világörökség részét képező Budavári Palota együttest, nem a Raiffeisen bank. A Raiffeisen csak megrongálta. Ha 500 évet kibírt a föld alatt a fal nem látható része, kibírt volna még annyit, amíg a magyar államnak lesz pénze a magyar műemlékekre, a Raiffeisen "jósága" nélkül is.
- Maximális pofátlanság úgy beállítani, mintha a "lelet megmentése érdekében" a Raiffesien szívességet tenne. A törvény _kötelezi_ rá!

Hivatalos hangvételű hozzászólásod arra enged következtetni, hogy valami közöd van a dologhoz. Csak nem a Rafinál dolgozol? Vagy netán a Műemlékvédelmi Hivatalnál?

Utterson 2008.04.16. 00:01:28

Nem hiszem, hogy csak kommentelésre jutna. Nem hiszem, hogy pár szidkozódás mellett végig kellene nézni, ahogy falat bont egy bank a Budai Várban.

Én ezt a linket elküldtem 10 ismerősömnek, akik mind fel voltak háborodva. El fogják küldeni ők is 10 ismerősüknek. A videómegosztókon fent lévő riportrészlet is továbbküldésre kerül. Nem politikai nézettől, vagy vallási hovatartozástól függ ez a kérdés. A műemlékvédelem az állam dolga, aki nem jól teljesíti a feladatát, ez esetben grassroot aktivitás kell, a mindennapi emberektől.

Őszintén szólva, semmilyen szakmai érvet nem tudok elfogadni arra, hogy egy 500 éves falat elbontanak a nemzeti jelképünknek számító Budai Vár falából. Nem is értem a fent hivatkozók véleményét, hogy lehet arra hivatkozni, hogy a szakmai döntés meghozatala miatt nem vonható felelősségre 1 ember (sem).

Csak azért írom ezeket, mert ha tudomásul vesszük, ami történt, akkor mindannyiunk bejegyzése, ezzel kapcsolatos érzelmei semmit sem értek. Ez esetben az időt, amit Ti és én a post írásra fordítottunk, hasznosabb dolgokra is ki lehetett volna használni.

Szerintem nem kéne hagyni hogy ez szó nélkül megtörténjen. Higgyjétek el, hogy ha egyszer előfordul, legközelebb már a közvélemény fele sem fog felfigyelni a következő fairtásra a Városligetben (ahol 'A' kategóriás irodaházak fognak épülni).

Sarolt 2008.04.16. 03:07:27

Hát ha még azt tudnátok, mit terveztek/terveznek az egykori ifipark - Ybl-bazár - helyén.
valami lépcsőzetesen a hegyoldalra felkúszó fém-üveg-kocka förmedvényt, és ahogy elnézem az állapotát, hogy egy vödör maltert nem szántak rá több mint húsz éve, meg is fogják valósítani.
talán mégse kéne hagyni ezeket.

Sarolt 2008.04.16. 03:11:16

megjegyzem, a kálvin-téri üvegförmedvény gusztustalanságokért amelyek eltakarják a Nemzeti Múzeumot, szintén akasztani kéne. (valaki emlitette valahol korábban)

Shape 2008.04.16. 10:17:52

Tisztelt Guriga és a többi hozzászóló!

Félreértés ne essék,én is elítélem,hogy a Budai Várban építsenek parkolóházat az ottani műemlék megrongálásával.
Csupán csak arra bátorkodtam felhívni eme blog olvasóinak figyelmét,hogy azért nem feltétlen a Raiffeisen Bank a hibás és van azért ott némi plusz infó amit a fenti cikk szerzője elfelejtett közölni.
A hozzáállásotok sajnos a mai Magyarországot tükrözi,mindenki fél a változástól,nem hajlandó előre lépni mivel félti a személyes életterét.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.04.16. 13:08:07

Én két dolgot szeretnék megjegyezni. Az egyik, hogy a bármilyen hihetetlen, de a Várban is laknak emberek. Az, hogy most építenek egy mélygarázst, azt is jelenti, hogy nem kezd el mindenki sufniszerű garázsokat felhúzni. Mert egyébként hely sincs rá. A másik, hogy ez annak is a következménye, hogy a Várba költözött a Köztársasági elnök. Eennek is köszönhető, hogy megnövekedett a forgalom.

dany82 2008.04.16. 13:33:16

Várom a Batiz Andrásos posztot :-)

demizson bobby 2008.04.16. 15:50:36

Shape 2008.04.16. 10:17:52
A változással kapcsolatban tévúton jársz.

ReWriter 2008.04.16. 13:08:07
Hány család lakik a várban és azok nevén hány autó van?
Újra felteszem a kérdést:ingyé lesz a parkolás, vagy éves garázshely,vagy óránkénti lehúzás?

Horizont 2008.04.16. 16:03:21

Shape!
Vakvágányra futottál!Erre nem illik hogy hazánkban mindenki változás ellenes! (egyébként azok).Ez nem erről szól.
A vár a világörökség része.A fal 500 éves.Műemlék.Emlékeink része.
A mélygarázs 299 JÓMÓDÚ ember (vagy cége) autójának épül.
Amatőr vagyok műemlékvédelemben de az tuti hogy nem volt joga az illetékes elvtársnak a bontási engedélyt kiadni.Megtette.Vajon miért,kiért????????

Shape 2008.04.17. 07:53:30

Optimista1206 2008.04.16. 16:03:21
Elképzelhető,hogy igazad van.
Csupán csak ara kívántam rávilágítani,hogy a fenti cikk egy Raiffeisen Bank-ot lejárató iromány.
Holott,az a terület már 20044 óta eladó,kiadó a magyar állam által!!!
Sajnos erről szól a mai világ,a nagyvállalatok ott csinálnak pénzt ahhol és amiből tudnak.
Ha a bank szerint ez jó befektetés és úgy gondolják megtérül,akkor természetes,hogy belevágnak.
Ha bárki beleképzeli magát egy ilyen megacég helyzetébe,szerintem nem cselekedne másképp.

vicispán 2008.04.17. 09:09:51

"Csupán csak ara kívántam rávilágítani,hogy a fenti cikk egy Raiffeisen Bank-ot lejárató iromány."


shape, te nem tudsz olvasni....
a cikkben nem is szerepel a "bank" szó.
amire és akire itt a többség ki van akadva, az a KÖH és M. T.
a rafitól (és a bankoktól általában) nem is vártunk mást.

Ft 2008.04.17. 09:21:49

Hát, sajnos manapság már bárki írhat cikket úgy látszik, ráadásul mindenféle tájékozottság nélkül (talán a cikkíró neve - zero - a tájékozottságot hivatott kifejezni?). Azt nem értem, hogy miért kell besározni a Raiffeisen Bank-ot, amikor annak annyi köze van csupán az ingatlanos leányvállalatához, hogy a nevét viseli... (?). Dehát ez a cikkírónak csupán csak egy kis mellékes dolog, ezzel az erővel belekeverhette volna a többi leányvállalat nevét is a cikkbe, sok közük nekik sem lenne hozzá. Hatalmas poén volt, hogy a Halászbástyát már kinézték maguknak, nagyon jót röhögtem rajta... És most minden okos habzó szájjal rárepült a Raiffeisen névre. Gratulálok! Egyébként meg nem tudom mit vártok attól az országtól, ahol mindent privatizálnak, vagy már privatizáltak (és van aki éjszakai áramot vesz a cégének...). Én sem tartom jó ötletnek, hogy a várba mélygarázs épül, de könyörgöm: miért azt kell szidni, aki építi , és miért nem azt, aki egyáltalán engedélyt adott rá? Jó, hogy nem hülye az ingatlanos cég, hogy egy ekkora üzletre azt fogja mondani, hogy bocs, nem építjük meg, mert nem akarunk a műemlékbe mélygarázst. Akkor megépíti másik cég...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.17. 11:00:32

Ft

Aha .... köszi !

"beruházásra kiírt pályázat győztese a Raiffeisen Ingatlan Zrt.-ből és az osztrák WiPark Garagen AG cégből álló nemzetközi konzorcium lett, amelyik létrehozott egy projektcéget, ez építi és üzemelteti majd a garázst."

--tionion-- 2008.04.17. 14:17:17

basszus, hogy az emberekkel ezt a sok szart meg lehet etetni nap mint nap...szájbakúrt egy ország ez, és saját magát szopja le bő nyállal nap mint nap...

--tionion-- 2008.04.17. 14:18:49

OFF

na, ha kidühöngte magát mindenki, nézzétek meg ezt a promó videót, biztos jobb kedvetek lesz:)

Horizont 2008.04.18. 13:45:08

Ft-nek: egyáltalán nem adok igazat neked.Nem zeron kéne elverned a port.
A Raiffeisen bank oda adta a nevét ehhez a dologhoz?? Oda! Ez is reklám nekik csak éppen negatív.
Itt a hozzászólásokban nem is igazán a bankot szidjuk,hanem az illetékest aki kiadta az engedélyt a bontásra.
Abban sem adok igazat hogy miért ne csaphatna le erre a nagy üzletre egy cég,azzal a jelszóval ugye ha nem mi akkor nehogy másnak legyen nagy haszna.
Na ezért tartunk itt ahol tartunk.
Mert ez a szemlélet!!
Eltudnám képzelni hogy egy valamit magára adó nagy cég, bank egy ilyen felkérést visszautasítana plusz még nyilvánosan kiverné a biztosítékot a felháborodástól és MINDENKI felfigyelne és netán akadna egy normális szakember aki leállítaná!
De ez Magyarország!!!!
Álom,álom édes álom!!!!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.18. 14:06:00

Ft

Tudod mi nagy biznisz még?
Egy ötcsillagos hotel a Parlament helyén ...nem ?
Remek a kilátás, nagy a telek ... dózeroljuk le ...!

Ez ám a remek szemlélet !

Shape 2008.04.19. 18:47:07

Kedves Vicispán!

Sértegettelek én?!
Kettőnk közül ezek szerint csak te nem tudsz olvasni!!!
A cikkben többször is benne van a Raiffeisen neve
,bár nem közvetlen a bank,de a leányvállalata.
Ez által az átlag ember,mint (TE) vagy én a bankra fog aszociállni.
Remélem kimerítő volt válaszom...

Üdv,
Shape

Breitkopf 2008.04.22. 00:45:30

Én nem tudom, föntebb már leírtam mit gondolok erről.
Még egyszer hangsúlyoznám, hogy tessék megnézni a zágrábi várnegyedet: gyönyörű lenne, de tele van autóval. Itthon ez a mélygarázs csak vonzani fogja.
Vagy nézzük meg Prágát: letörnék a kezét az ilyen bankárnak, hivatalnoknak. Ja, és nyáron egészen egyszerűen szétverték az ellentüntetők a gyülekező nácikat - nekik miért van mindenre erejük? Sehonnani balkáni bagázs vagyunk.

Roxvox 2008.12.29. 10:16:58

@Horizont:
"Mégis mi a büdös nagy francot.........."

Azt, hogy szépen csendben legyél és csak adózzá vazze, de azt lehetőleg minél többet.

Roxvox 2008.12.29. 10:32:01

Egyszerű, mint a pofon, ha nincs engedély, nem csap le senki az építkezésre, ergo Mezős egy szarházi.

Fandor 2009.03.18. 15:00:20

"Súlyos veszéllyel fenyeget a palota nyugati oldalánál épülő mélygarázs-beruházás megakadása. A Csikós udvarba tervezett PPP-beruházás projektcégének, a WiPark Budavár Garázsüzemeltetési Kft.-nek a tulajdonosai, a Raiffeisen Ingatlan Zrt. és a WiPark Garagen AG kiszálltak az üzletből, így jelenleg egy óriási gödör tátong az udvarban. Szakemberek szerint a gödör oldalfalai beépítés nélkül csak nyárig bírják biztosan a terhelést, azután beomolhatnak. Mivel azonban a magántőke kiszállt a projektből, a befejezés másfél milliárd, vagy a visszatemetés háromszázmillió forintos terhe az államra hárul."

forrás:

www.hirszerzo.hu/cikkprint.100902

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 15:04:52

@Fandor:

Erről csináltam is fényképeket, ha érdekel valakit, hogy mennyire gáz, elküldöm szívesen.

süti beállítások módosítása