Skip to content


       Szűrés lista

Hogyan olvass sok blogot profin?

Egy kis segédletet dobtam össze azoknak, akik már elvesznek a tengernyi könyvjelzők között.
Az egyik legjobb és magyarul is tudó RSS olvasó, (itt mindent megtudhatsz mi is az az RSS) a Netvibes.com használatát mutatom be, lépésről-lépésre. Aki profi, vagy másfajta RSS olvasót használ és nem ismeri a Netvibes-t, annkak is hasznos lehet, mivel elég sok félét kipróbáltunk már, de ez jött be a legjobban:-)

Az a cél, hogy a végén hasonlóan nézzen ki a Netvibes. És hogy mik az előnyei? Többek között:téma szerinti fülecskék. Mozgatható dobozok. A már elolvasott hírt kiszürkíti, így egy szempillantás alatt átlátod, hol és mennyi olvasatlan hír van. Nem kell mindennap végigkattintani az összes kedvenc blogjaidat, hogy van-e egyáltalán új cikk.
/rákattintva minden kép megnyílik nagyban!/





















Magát a hírt is elolvashatod a Netvibes-on belül, de bármikor átválthasz magára az adott oldalra. Oldalt látod az összes hírt.






















Na, akkor vágjunk is bele. Irány a Netvibes.com, ahol ez fogad titeket:
Mivel a IP alapján érzékeli, hogy Magyarországról vagytok, így magyar nyelven jelenik meg. Akinek mégsem, az majd átállíthatja magyarra :)






















Regisztráljuk be magunkat, hogy megjegyezzen minket. Ez azért is remek, mert így bárhol, bármelyik gépen belépve a saját magad összeállított Netvibes oldal fogad. Például nekem a munkahelyen és otthon is be van állítva kezdőoldalnak.






















Ha megvan, akkor jobb felső sarokban a "Beállítások" alatt választhatunk magunk szép színes témát, ha nem tetszik az eredeti. Igazából mást nem is kell állítani. A Kezdőlapot majd a végén boncolgatjuk, most előbb adjunk hozzá egy fülecskét. A + jelre kell kattintani, majd adjuk meg a fülecske nevét:














Ezután ugorjunk át a hozzáadandó blogra és kerssük meg az RSS címét tartalmazó sort:








Jobb kattintás -> "Hivatkozás címének másolása", majd vissza a Netvibes-be.
Itt a bal felső sarokban a "Tartalom hozzáadása" gomra kattintunk, majd az "Új hírforrás"  gombra , és szépen  beillesztjük/ bemásoljuk az  RSS linkjét.
















Ha sikerült, akkor kis kocka formájában meg is jelent, és húzzuk be egérrel abba a fülecskébe, amelyikbe szeretnénk:






















Ennyi az egész! Ezt végig kell ismétleni az összes blogunkkal, nagy meló ha sok van, de csak egyszer kell megcsinálni és bőven megéri!
Ha megvannak a blogok, akkor akár jöhetnek egyéb oldalak RSS tartalmai, mint például az Origo, aminek minden rovatának külön RSS linkje van (erre).

Akkor kanyarodjunk vissza egy kicsit a Kezdőlapra, mert ez emeli ki a Netvibes-et a többi RSS olvasó közül.

Különböző előre elkészített úgynevezett widget-et (minialkalmazásokat) lehet hozzáadni.
Csak nagyvonalakban:
-Bármilyen POP3 emailből beolvassa az emaileket és kijelzi ha leveled jött, ami egyből el is olvashatsz, meg is válaszolhatsz.
-A saját könyvjelzőim fel vannak töltve, így azt bárhonnan elérem.
-Last.fm lejátszó, online zenehallgatás.
-Webkereső (Googel,Yahoo,Ask) videókereső (Youtube,Google,Mysapce) képkereső (Google,Flickr,Yahoo)
-Időjárás
-Wikipedia
-Teendők és meg rengeteg lehetőség:








































Ezeket a minialkalmazásokat így adthatod hozzá:
"Tartalom hozzáadás" -> Essential widget. Itt vannak az alap, de fontos tartalmak, mint például időjárás, naptár, teendők, pop3 email varázsló. Alul a zöld nyíllal lehet lapozni. Amelyik tetszik, azt megfogjuk és lehúzzuk, nem is muszály a kezdőlapra, bármelyik fülcskébe tehetjük!






















A "Tartalom hozzáadás" -> "Browse  categories"-on belül vannak a felhasználók, oldalak, profik általal készített minialkalmazások, téma szerint csoportosítva. Haszáljuk a keresőt, mert elég sok van. Én egyből kiszúrtam az EURO 2008 widget-et, meccsek, eredmények, tabella, út a döntőig, minden egyben, álom-widget!






















Jelenleg 120 624 minialkalmazás van már, tényleg mindenre van egy (vagy több). Ezeket egy külön oldalon (erre) is megtalálhatjátok, ahol akár nyelv szerint is lehet keresni, mondjuk csak a magyar nyelvűekre.
























A minialkalmazások mellett vannak még az úgynevezett "Univerzumok", amik nem egy kis dobozkát ad az oldaladhoz, hanem egy egész oldalt, sok füllel. Példának az Music TV univerzumja:





















Ennyi volt, nekem már annyira alap a Netvibes, hogy nélküle már nem is megy a nezetés:)
Remélem tudtam segíteni, kérdések, ötletek jöhetnek kommentbe.

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr71485862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery · http://gery.blog.hu 2008.05.25. 11:37:45

nekem tegnapelőtt néhány órára meghalt a netvibes. úgy éreztem valami nem teljes az életemben :) szóval azért mindenki tartsa meg a könyvjelzőit is

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2008.05.25. 11:42:31

Köszönöm a tippet, a tanácsokat is, kipróbálom, még sosem volt dolgom ilyesfajta programmal (site-tal).

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.25. 11:44:59

gery

No igen, ha karbantart a Netvibes, azt se tudom már hova kattintsak :))

ikszD 2008.05.25. 12:32:44

Tűzróka nem egyszerűbb? Nekem tőkéletesen bevált.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.25. 12:34:46

ikszD

Kinek mi jön be ... Firefox, igoogle ...van váalszték :)

Lesből Támadó Szárítókötél 2008.05.25. 12:35:11

Elvileg az iGoogle is ugyanezt tudja, de a Netvibes felülete nekem is jobban bejön.

Én a dupla biztonságot szeretem:
Több gépet használok (meló-otthon), melyeken a Netvibes a kezdőlap, és a Firefox könyvjelzőit szinkronizálom a Foxmarks-szal, a Firefoxban pedig a Sage-too alkalmazással nézegetek RSS-t.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.25. 12:47:23

Lesből Támadó Szárítókötél

Köszi a tippet !
Foxmarks-t már telepíttem is :)

rivera 2008.05.25. 12:59:59

köszi a tippet, ránézek bár a google readert pont jónak tartom feedolvasónak. és igen, az rss plusz reader megváltoztatja az ember netezési szokásait, igazából már csak igen ritkán bookmarkolok, a bookmark sáv pedig le is van kapcsolva a böngészőben

vicso 2008.05.25. 13:05:29

ez nagyon jó ötlet, köszi érte!

úrilány 2008.05.25. 13:07:22

2008 május végén még mondd valakinek újdonságot, ha a netvibes-ról írnak?
ezen most meglepődtem kicsit :oops:

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.05.25. 13:11:20

Én pl google readert használok, igaz kb két hete fedeztem fel ezeket a cuccokat, de nekem az tetszik a legjobban. Szóval úrilánynak is válaszolva, majdnem mond valakinek újdonságot május végén:P Hó elején az lett volna :D

pocak 2008.05.25. 13:20:43

úrilány, rengeteg embernek fogalma nincs róla, mi a bánat az az rss, bookmarkok az explorerben a kedvenceknél, aztán annyi. Még relatíve sokat netezőknél is. Sokszor én is meglepődöm barátokon, mennyire sok évvel ezelőtti módszereknél tartanak.

A netvibes meg például nekem is többé-kevsébé új, most támadt csak kedvem komolyan kipróbálni.

(A foxmarks tippért meg köszi, jól fög jönni, ha már tudja a 3.0-t is.)

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2008.05.25. 13:20:51

Én az "újat mond" kategória vagyok, úgyhogy még kérek tanácsot:
a Naptár ablakban most a amerikai ünnepek, évfordulók vannak. Hogy tudom elérni, hogy 1. engem érdeklővé váljon a tartalom (pl. magyar névnapok, vagy a csuda tudja, mi), 2. én magam tudjam határidőnaplóként használni, saját bejegyzésekkel, emlékeztetőkkel?

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2008.05.25. 13:24:21

úrilány: azt hiszem, az elsők között voltak, akik idestova másfél évtizedel ezelőtt cikket írtak a magyar sajtóban (Élet és irodalom) arról, hogy van valami számítógépes világháló meg informatikai szupersztráda, ami majd állítólag megváltoztatja az életünket... Szóval mióta van net, netezek. És mégis: bár nem ma hallom először az RSS kifejezést, csak most, ettől a poszttól kaptam kedvet, hogy egy ilyen szolgáltatást kipróbáljak. Eddig soha, nem is tudtam, hogy kell csinálni. Úgyhogy nem volt felesleges a témafelvetés.
Látod, a világ ilyen összetett :) Mondhatni, logikátlan.

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.05.25. 14:14:21

Nekem a Netvibes új volt, tekintve hogy három hete használok RSS olvasót, a Google Reader személyében. A Netvibes egy rövid látogatás és a screenshotok alapján kicsit tömény, a Google Reader pedig egyszerű, puritán, jól átlátható. Ez nem reklám volt, csak egy szerintem. Abban viszont egyetérthetünk, hogy egy bármilyen RSS olvasó használata nagyban lecsökkenti a neten feleslegesen töltött időt, hiszen egy oldalon összegyűjti, mikor mi frissült, és tényleg nem kell mindent egyenként végignézni.

c{o}ffee 2008.05.25. 14:25:11

Kérdés:
Ha ilyen programokkal olvasnak a felhasználók hírportálokat, blogokat, satöbbit, az visszaveti az oldalak látogatottsági adatait?

úrilány 2008.05.25. 14:29:31


wmitty 2008.05.25. 13:24:21
és
pocak · hairdryerblues.blogspot.com 2008.05.25. 13:20:43

ezt mondtam én is, hogy mindig tanulok valami újat a világról ...és ezért volt az ooops is a végén
bár tudom, téves ítéleteikről az ember nem szoktak beszélni....

úrilány 2008.05.25. 14:34:55

úrilány · johazbolvalo.blogspot.com 2008.05.25. 14:29:31
az emberek, na
radásul még félre is gépelek

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.25. 14:46:47

xyz2

Nem, hanem mint pl. a blog.hu külön oszlopban vannak feltüntetve az RSS olvasók
pl.
visit 3800
rss: 480

De ha már betöltöd az oldalt rendesen, akkor már nem RSS látogatónak számolja.

wmitty
Ha a Naptár-ba belemész, szerkesztés , akkor a
Ical URL-je: az amerikai ünnepekre mutat, Nem tudom mi a magyar link, de van MAGYAR naptár külön:

eco.netvibes.com/widgets/15190/hungarian-holidays

DobayAdam
nem tömény, csak túl sok a lehetőseg. De nem kell telepakolni nagyon, csak a fontosak. Amit nem használsz minialkalmazásokat, zárd be és akkor csak egy csík az egész :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.25. 14:48:47

Netvibes vagy Google Reader, mindegy, csak használd valamelyiket, mert tényleg könnyíti a netezést :)

Amúgy én is Googel Reader-rel kezdtem, de a Netvibes így a fülekkel jobban átláthatóbb :)

110/800 2008.05.25. 16:06:09

Google Readert nem ismerem, a Netvibes-t pár hónapja használom, de teljesen függővé tett :D

macskafaraok 2008.05.25. 16:41:53

Netvibes cool,
Azert maradtam rendes RSS proginal: FeedDemon...

Nem Penny hajója 2008.05.25. 18:22:06

Csatlakozom wmitty-hez! Én 10 éve netezek, de most ez nekem is újdonság volt. Nem vagyok egy geek, úgyhogy nem követem napi szinten az IT-újdonságokat. Ok-ok tudom, ez nem újdonság... :)
Hallottam már a Netvibes-ról, de valahogy nem érdekelt. A post kapcsán viszont kedvet kaptam és időm is volt szöszölni vele, úgyhogy már kész is a saját RSS-oldalam. :)
A Vastagbőrt be is raktam a kedvenc blogok közé :)))

Az indexes fórumoknak nincs külön RSS-ük?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.25. 18:43:35

Nem Penny hajója

Sajnos nincs :(

Üdv az RSS világában :))

wmitty · http://utanamsracok.blogspot.com 2008.05.25. 19:57:37

úrilány: ok, értem

zero: kösz, ezeket is kipróbálom

rivera 2008.05.25. 20:27:12

megnéztem a netvibest, nekem a googlereader kézreállóbb, gyorsabb. a netvibes szép, de nem annyira minimal design, és nem találtam benne pl a google trendshez hasonló funkciót (lehet keveset néztem?)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.25. 21:08:41

rivera

Mivel a Google Trends az egy Google saját alkalmazás mint a Google Maps , így azt hiába is keresnéd a Netvibes-ban :-)

Ez a cikk kifejezettem a kezdőknek szólt, ha valaki már használ RSS olvasót, akkor csak "érdekesség" .

Horizont 2008.05.25. 21:08:58

Nagyon tiszteletre (és csodálatra) méltó ez a kiváló hozzáértés de azért az internetten túl is van élet.... (?)

huncutkata (törölt) 2008.05.25. 22:13:59

azt jól értelmezem ugye, hogyha egy bloghoz nincs RSS csatolva(? - nem tudom, mia helyes kifejezés), akkor azzal ez a Netvibes nem tud mit kezdeni

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.25. 22:53:04

huncutkata

Igen, mert ez ugye egy RSS olvasó akar lenni.
Szerintem minden blognak van RSS elérése...

De lehet hogy így kiírva a blogon hogy "RSS", de lehet hogy a böngészőben a fent a címe után van egy sárga RSS jel.

Melyik blog?

huncutkata (törölt) 2008.05.25. 23:23:19

egy barátnőm jelszavas freeblogja (nincs RSS, se jel a címben)
így jártam

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.25. 23:34:12

Minden freeblogos blognak van RSS címe ... valamit félrenézel ....

co2 · http://anyulontul.blog.hu 2008.05.26. 08:32:23

Profi leírás! Ovisok is megérthetik!
thx zero

Lesből Támadó Szárítókötél 2008.05.26. 14:05:18

pocak · hairdryerblues.blogspot.com 2008.05.25. 13:20:43

beta.foxmarks.com

Jelentkezz be az azonosítóddal és elvileg már töltheted a bétás ext-et a 3.0-s FF-hoz.

huncutka:

A freeblogos oldalak elérhetősége RSS-ben (max. nem rakták ki az oldalra a közvetlen linket):

blogneve.freeblog.hu/feed/

huncutkata (törölt) 2008.05.26. 22:39:06

LTSZ köszi, megpróbálom így (megkérdeztem amúgy, és tényleg kiszedte a közvetlen linket az oldaláról, azért nem találtam)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.27. 10:02:23

új postot követelünk!
*skandál, masíroz*

Edömér 2008.05.29. 19:52:05

Köszi, sok újdonságot írtál számomra. A kis fülecskéket át lehet nevezni valahogy? Lehet, hogy csak én vagyok béna, de az "új fül" feliratot nem tudom megváltoztatni.

Edömér 2008.05.29. 21:36:56

Köszönöm. Közben megtaláltam a fül opciót is. :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.30. 16:22:03

Köszi András!

Ha jól láttam a videón te szerepelsz mint fejlesztő?
Sok sikert és gratuláunk a Netvibes-hoz :-)

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.06.01. 12:00:26

Jól láttad, már egy ideje a Netvibes-nál dolgozom. Köszönöm - én pedig örülök hogy használjátok az oldalt! :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.01. 12:38:42

Bártházi András

Akkor csak így tovább :))

Kíváncsi lennék neked milyen a Netvibes-od, milyen widget-eket használsz ... ha tudsz, nyugodtan ajánlhatsz úgy mint feljebb megtetted ...

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.06.02. 09:39:50

Legfőképpen RSS widgeteim vannak, aztán a fentebb belinkelteken kívül a Netvibes üzenődoboz (felső fekete csíkon a Profil kiválasztása, és a fotód az oldalra húzása), Twitter doboz, és a Miner.hu blogkereső több példányban különböző keresésekkel (Netvibes, Miner, stb.).

süti beállítások módosítása