Skip to content


       Szűrés lista

A "teisteddki.com" bemutatja a Szerencsejáték Rt. támogatásával ...

Tele van a város ezzel a plakáttal, de csak most érte el nálam a jelenléte a kritikus szintet. Nézegessük, ízlelgessük egy kicsit:


















































Az első dolog ami egyből eszembe jutott, hogy nincs is jobb helye a pénzünknek  (Szerencsejáték Rt.), mint egy jó kis "szeressük egymást gyerekek" típusú kampányban ...
Aztán az is eszembe jutott, hogy én igyekszem sokszínű lenni, mernék is,
de nem nagyon sikerül ...

Akkor kinek szól ez a plakát? Kit akar megszólítani?

"Az ország szürkébb lenne romák nélkül" - ez már egyértelműbb mondat. Végig ezen gondolkoztam munkába menet.
Érdekes ... olyan plakáttal miért nem találkozok, hogy "Adócsalók nélkül gazdagabb lenne az ország"? Vagy "Korrupció nélkül olcsóbb lenne az ország"?
Vajon igaza van a plakátnak? Mit tesznek hozzá Magyarországhoz a roma származású állampolgárok? Szorgos, ügyes, dolgos népség, akiknek az adóforintjaikból épül, szépül az ország? Vagy tudósok, professzorok, akadémikusok, Nobel-díjasok kerülnek ki közülük nagy számban? Netalán remek sportolók, nagy számban képviselik hazánkat a pekingi olimpián? Váci utcában láttam tegnap 2 hegedűst, meg ott a 100 tagú cigányzenekar is ... kihagytam  volna  valamit?

Eléggé előtérbe került a romák helyzete, vajon a kedélyeket akarja ez a plakát csillapítani? Lehet, hogy fordítva sül el az egész ...

A szerző:
A plakáton csak ennyi van: www.teisteddki.com (Te is tedd ki - a többi plakátot náluk megnézheted)

A domaint a Mono Kft. regisztrálta, emailcímnek "monoconsulting.com"-os email van megadva.
Google, monoconsulting, keresés:
"Erdélyi Zsolt, az ország első alternatív média befektetője, a Monoconsulting tulajdonosa. Superman néven kezdte a Tilos rádióban, majd később létrehozta az ország egyik legnagyobb zenei könyvtárát és webrádióját."

Közeledünk ...

Velvet.hu, celebadatlap:
"Rádiós, tévés, kreatív. Tévé és rádióműsorain kívül többek között ő találta ki a Campona előtt álló színes kockákat, és 2004-óta az SZDSZ kampányait. Kovács Pisti kiötlője."



















Kampánystart, 2005, SZDSZ: Horn Gábor, Bruck Gábor, a Superman néven ismert Erdélyi Zsolt (jobbról a második), Geszti Péter, Dessewffy Tibor, Pohárnok Mihály.

Messziről indultunk, és az SZDSZ-nél kötöttünk ki.  Az elmúlt 6 évben az SZDSZ, mint krománypárt mit tett ÉRTEM, mint fehér, magyar, dolgozó, rendesen adózó, hetero, nem drogozó,albérletben lakó állampolgárnak? Nem kellett bevonulnom a sergebe ... és még?

Ja, azt nem is említettem, tudjátok ugye, hogy ki a Szerencsjáték Rt. vezéreigazgatója?
Székely Gábor a főváros gazdasági bizottságának SZDSZ-es alelnöke. Biztos teljesen véletlen, hogy pont a Szerencsjáték Rt. támogatja az SZDSZ reklámkampányait kitaláló Erdélyi Zsolt cégének "színes" kampányát ....

Ha demagóg lennék, akkor csak annyit mondanék: Kedves Erdélyi Zsolt! Fogdd a plakátjaidat, és plakátold ki velük Olaszliszkát! Ha vastag a bőr az arcodon, esetleg adj egyet a Szögi családnak is...

Vajon hány ilyen plakátot rakatott ki a kisfalvakba, a vidéki kisvárosokba? Vagy megint csak Budapesten nagy legények a liberálisok?

Amúgy a honlapon lehet szavazni is :

"Van véleményed a kampányról?"
-Egyetértek vele.
-Nem értek vele egyet.

Az állás:
  • Igen: 0.850%
  • Nem: 99.14%
In your face, Superman!

Címkék: közélet abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr48492401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

110/800 2008.05.29. 09:08:25

Idióta libsik. Barmok.
"...akkor inkább már szürke maradnék..."

illetve:
www.kepfeltoltes.hu/080529/080505c1K_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.05.29. 09:31:42

Valaki magyarázza meg, hogy ennek a kampánynak mi értelme van? Ki a faszomat akarnak meggyőzni? Akinek van egy csöpp esze az tudja azt amit most nem írok le mert le lennék megint rasszistázva.

110/800 2008.05.29. 09:45:08

eric!

merjünk rasszisták lenni :D

globocnick 2008.05.29. 10:00:09

Merjünk sokszínűek lenni! Legyél te is színesfém!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.29. 10:28:46

Az a baj (igen most jön Superwoman és jól megaszongya a tutit :D), hogy sokan kurvára csak a két szélsőséget hajlandók látni. Az egyik oldalon állnak a mocskos fasiszták, akik mellesleg rasszisták is, és a biztonság kedvéért még nácik is. Rázzák az öklüket a szabadság bajnokai felé és nem titkolt céljuk, hogy az összes jóravaló romát minél fájdalmasabb kínázokkal áttessékeljék a túlvilágra.

A ásik oldalon pedig ott állnak a mocskos libsik, akik komcsik is és természetesen zsidók. Pártfogásba veszik az összes koszos cigányt és a jóravaló állampolgárokkal akarják kifizettetni a számlát.

Azt kellene csinálni, hogy a valóban jóravaló és kitörni vágyó romákat hatékonyan segíteni feljutni a társadalomba, míg a valóban semmirekellők életmódját felszámolni. De amíg a cigányságot egy homogén masszaként kezeli a kettészakadt magyarság, ebből se lesz semmi, csak az adónkból fizetett gagyibbnál gagyibb reklámkampányok.

mutant · http://universal.blog.hu 2008.05.29. 10:29:34

szerintem nem vagyunk rassztisták azért,mert nem hagyjuk magunkat rettegésben tartani!mondjuk ki,nyíltan: romák nélkül gazdagabb,békésebb és szebb lenne az ország!
A Swungot is Superman vezeti,és volt már rá példa,hogy erről a témáról teljesen más véleményt fejtett ki.talán..."pénz beszél..."
Nem értem...És ez a plakát csak mégtöbb ellenszenvet kelt majd mindenkiben.Tudjátok mit,csinálok egy plakátot,hogy "Merjünk Fehérek lenni!" Sokkal aktuálisabb lenne!A sok fenyegetés mellett inkább nekünk kellene kampányolni,nehogy "kihaló faj" legyünk!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.29. 10:33:43

Pár éve volt egy másik hasonló kampány, valami olyasmi volt, hogy óriásplakáton egy roma portréja, sapkával letakarva és a szöveg: 'A romák x százaléka szégyelli, hogy roma - Ön tehet erről?' szóval azt szuggerálta a kampány, hogy én a diszkrimináló állampolgár tehetek arról, hogy a cigányok szégyellik a származásukat. Na azon még jobban felhúztam az agyam, hogy még a saját rossz hírüket is az én nyakamba akarják varrni. Azzal a marketingessel is el lehetne beszélgetni...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.29. 10:33:57

Rékuc

Igazad van, ezért kurva szar érzés általánosítani ...
De valamit sürgősen kellene lépni a kormánynak, amig nem lesz az nálunk mint Nápoly mellett (lángoló putrik... amúgy érdekes módos , senki sem beszál "fasiszta veszélyről Olaszországban")

Magyarsag · http://muveletiterulet.blog.hu/ 2008.05.29. 10:39:40

A sok idióta kretén, aki ennyire támogatja a sokszínűséget , költözzön már ide egy pár hónapra a VIII. kerületbe.
Járkáljon sötétben, egyedül, a szűk, elhanyagolt sikátorokban, nézzen farkasszemet a bandázó romákkal, ismerje meg az igazi "kultúrájukat"!

DArchAngel 2008.05.29. 10:51:13

Valamennyire liberálisnak tartom magam, de ez megint abszurd. (Ja az SZDSZ-t, na azt nagyon nem szeretem.) Miért jó ez? Miért erre kellett elkölteni ezt a pénzt? Nem lett volna jobb valamilyen támogató intézkedés? Vagy a magyar liberális párt csak addig támogatja a cigányságot, amíg nem kell konkrétan odamenni hozzájuk, esetleg konkrét ötletekkel előállni?
Nevetséges, hogy csak tolja az ország ezt a problémát maga előtt, álszenten azt szajkózva, hogy mindenki egyenlő, és aki felveti a roma-kérdést, az gyorsan le is van rasszistázva.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.29. 10:53:58

'kínázokkal'??? természetesen 'kínzásokkal' akart lenni :D
természetesen szükség van az általánosításokra valamilyen mértékben, és a posttal is egyetértek, csak hát borítékolható hogy erre is 2 féle reakció érkezik zömében.

Barrera 2008.05.29. 11:15:07

Egyetlen dologra vagyok igazán kíváncsi.
Roma KÖTELESSÉG kampány mikor lesz...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.29. 11:19:12

Amúgy én a plakáton már fe sem háborodtam, sokkal inkább, hogy a SZDSZ-es kampányguru erre az SZDSZ.es vezetésű állami cégtől szerzett pénzt ...

Hogy van bőr a pofájukon ehhez ???

Tassadar 2008.05.29. 11:47:50

nos nem tudom, hogy tudjátok de a putriban szinte mindenki tud mindenről eldicsekednek, azzal hogy kit vertek meg stb. és ha kimegy a rendőrség egyértelműen hamisan tanúskodnak de nincsmit csinálni 15en mondják ugyanazt elkell fogadni...mégha lehet tudni hogy kamu szóval ilyen szempontból lehet általánosítani, de amúgy könnyen meglehet különböztetni a normálist(romát) a cigánytól az útóbbi eltéveszthetettlenül paraszt amit könnyen észre lehet venni

Tassadar 2008.05.29. 11:51:04

"Az orszűg a romák nélkül szürkébb lenne"
de mondjuk nehéz lehetet kitalálni valamit ami nem pejoratív a cigányokra nézve

DArchAngel 2008.05.29. 11:59:24

"Az ország romák nélkül szürkébb lenne"

Meg biztonságosabb.
Meg gazdagabb.

110/800 2008.05.29. 12:11:09

Rékuccal egyetértek, a jóravaló romákat (hangsúlyozom, romákat) ki kéne emelni, a többi putris retket meg felszámolni. Persze nem kínzásos-kivégzős módszerrel! Közmunka. És csakis azért kapjon pénzt, ha tesz is valamit érte! Ne fialjon rakásra kölyköket, hogy abból éljen meg a patkányszaros odújában. Persze, hogy az ingyensegélyt elissza, eljátékgépezi, mert nem becsüli meg!! tisztes munkáért kapott bérrel másképp bánik a cigány is.

salvor hardin 2008.05.29. 13:49:23

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.05.29. 10:33:57

egyelőre nálunk szó sincs putriégetésről, csak olaszliszkáról és a többi hasonló esetről.
qrvára nem kell/szabad általánosítani, de amikor horváth aladár arról beszél, hogy megjelent az indulati bűnözés (ld: megélhetési) és ezért a nem romák a felelősek, akkor valami baj van.

Hardcandy 2008.05.29. 14:02:54

sose szerettem őket. nagyon nem. aki a villamoson bagózik meg szórja szét mindenhol a szotyiját azt nehogymár én támogassam. mondjuk tegnap megtettem kirabolt az egyik kis paraszt cigány. amikor meg mondtam neki hogy kurva gyorsan adja vissza egyből ott volt még 3 és persze tagadtak mindent.
Vhogy nem volt kedvem még megkéseltetni magam.
Ja és nem érzem magam rasszistának, se a feketék se a kínaiak nem zavarnak
Vajon az lőítéletek alaptalanok???

110/800 2008.05.29. 14:12:57

Jól oda kéne már csapni nekik, akkor kussban maradnának. Jöttek az idióta libsik, el vannak teljesen kényeztetve a retkek, még jó, hogy elkanászodtak!

Olaszok jól csinálják! Putriégetés! ez tök természetes, hogy kiállnak a honfitársaik mellett! És nálunk mi van? Semmi! Aki ilyesmiről beszél, az rögtön náci meg nyilas. Bezzeg olaszoknál nem rinyál senki, hogy "jajj istenem rasszizmus"! Nálunk meg... Nemcsak gazdasági, hanem erkölcsi mélyponton van az ország, hogy egyszerűen nem tudunk kiállni magunkért!

zala 2008.05.29. 14:29:31

a kampány tőlem filozófiailag/ideológiailag is elfér, viszont vizuálisan elképesztően igénytelennek tartom.

Ilyenkor mindig elképzelem, hogy ha én, akarnék beadni a témában a Szerencsejáték Rt-hez egy látványtervet, supramanként természetesen nulla hátszéllel, valószínűleg a portásig se jutnék vele, annak ellenére, hogy - ha leszámítom a nyilvánvaló elfogultságot a saját munkáim irányában akkor is bátran állítom, azok - nem ilyen kusza, koncepciótlan, mind tipográfiailag, mind pedig szín- és formavilágában fantáziátlan fosok.

Őszinte részvétem mindenkinek akinek ezt kell néznie.

110/800 2008.05.29. 14:39:26

"...vizuálisan elképesztően igénytelennek tartom..."

Az meg a másik!

zala 2008.05.29. 14:59:43

Leégne a bőr a képemről, ha ezt csak mint koncepcióvázlatot kellene bemutatnom. Erre meg Supermantől kezdve a Szerencsejáték Rt. Illetékes Ízléstelen Megbízottjáig isten tudja hány ember bólintott rá.
Arra azért kíváncsi lennék mennyit sikerült Superéknek fogni ezen a hússzínű lovaskocsikerék elé, szarszínű tengelyre fehérrel írt szlogenmagíarázatért, melyet gay-pride szivárvány övez és (figyelem a nagy ötlet, a koncepció megjelenik!!!) sokszínű sáv elé fehérrel írt - így meglehetősen zavaros, nehezen olvasható - sokszínű szlogenrészlet kombóért.

Másrészt ha erre Superman rábólintott, akkor innen jelentkeznék a második fordulóra. A koncepcióm az lenne, hogy egy A4-esre ráokádnék egy stilizált ember alakot, és erre írnánk rá kékkel a szlogent. Tutira PC és PS (gyk: pártsemleges) lenne, hiszen mint tudjuk minden hányásban van sárgarépa, így megjelenne a fidesz-szín is a plakáton, a stilizált alak kifejezné kisebbségünk emberi mivoltát, az okádék meg a többség róluk alkotott véleményét.

zpequino 2008.05.29. 15:40:48

Én ezt nem értem Mi a faszt hirdet ez a plakát? Azt hogy aki cigány az legyen cigány, aki meg fehér az meg legyen fehér? Mindig ezek a homályos utalgatások, egyenes beszéd helyett a semmiért megrovó, társadalomszemlélet-megváltotató gondolatok, magyarul nesze semmi fogd meg jól. Egy metrómegállóban láttam, már akkor se értettem. A londoni metrón legalább hasznos dolgokat írnak ki: ne bömböltesd az mp3-lejátszódat mert zavar másokat, ne hugyozz ide mert megbüntetnek, ne utazz jegy nélkül, ha iskolakerülő gyerekeket látsz, hívd ezt meg azt a számot stb. De ezzel hogy romák nélkül szürkébb lenne, ezt miért? Felvetette egy párt hogy ki kell őket irtani és ez ellen tiltakoznak? Cigányellenes törvényeket készülnek megszavazni? Egyáltalán, veri őket valaki és ezérti? Nem értem.

zpequino 2008.05.29. 15:47:50

A másik az az, hogy mikor múltkor láttam, "egyetértek vele" meg "nem értek vele egyet" volt.
Mivel az "igen"-szavazatok aránya egy százalék sincs, azóta lett belőle "Van véleményed a kampányról? Igen, nem".
Nem veszítenek, nem adjék föl, ők az az 1% akik akkor is tudják, hogy a másik 99-nek hogyan kéne gondolkodni.

Hardcandy 2008.05.29. 16:23:24

Jogos, nem hinném, hogy félniük kéne bármitől is. inkább fordítva. de akkor az eu szólna be ha olyan plakát lenne, hogy "romák nélkül jobb lenne az élet, kedves roma gondolkozz el ezen és húzz haza"

Az a baj, hogy mindenki tudja hogy ez a helyzet Mo-n de sokan inkább azt mondják nevelés meg kirekesztés, és ezért nem tudnak beilleszkedni. dehát nem is próbálnak! és nem is akarnak halkan jegyzem meg ez így pont jó

Tassadar 2008.05.29. 16:25:59

HAHA most néztem a többi plakátot, röhej
"Ne taposs mások jogain!"
még én taposok?én verek meg heccből embereket, én alázom meg őket, én erőszakoltam meg egy lányt és én gyújtottam fel, én lincseltem meg embereket, én loptam, én raboltam?
akkor most ki taposs, kinek a jogain?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.29. 21:30:21

Tassadar

Ja, de azokat már nem akartam kitenni .. világ vicce

Horizont 2008.05.29. 22:27:04

Addig könnyű politikai vezetőinknek hangzatosan védeni a romákat amíg élőben nem találkoznak eggyel sem!
Az ő köreikben nem nagyon fordulnak meg,ők pedig nem látogatnak el a putrisorra ahol a romák nyakáig ér a szar és a szemét,mert arra sem képesek hogy összeszedjék maguk körül.És csak a segélyt várják és a családi pótlékot!És sorban egymásután szülik a kisromákat.
És azért is haragszanak a világra mert 9 hónapig tart egy terhesség!
És akkor kiraknak egy ILYEN plakátot???

athenee 2008.05.30. 19:20:23

zero:

Teljesen kiakadtam én is a kampányon, bár én csak külföldről nézelődök most még pár hónapig. Sokszor elgondolkodtam azon, hogy lehet , hogy én tényleg rasszista vagyok, mert eljutottam arra a szintre, hogy ha lenne egy bazi nagy piros gomb, amit ha megnyomok, minden roma megszűnne fogamzóképesnek lenni, én halljátok, megnyomnám. Tényleg megijedtem magamtól, mert ez nagyon durva, és rengeteget tanakodtam, micsoda egy szörny vagyok, de én tényleg ezt érzem.
De rájöttem, hogy nem vagyok szörny. Antwerpenből tekintgetek most haza, abból a városból, ahol számtalan náció él együtt. Igen, itt is szül ez problémákat, itt is vannak negyedek, de alapvetően mindenki békésen éldegél. Marokkóiak, arabok, franciák, kisebb-nagyobb, az együttélésből fakadó természetes, megoldható konfliktusokkal élnek együtt. Itt mindenki adaptálja a helyi szabályokat, felszáll a buszra, kultúráltan utazik, jegyet lyukaszt, munkába jár, edz a konditeremben, kutyát sétáltat, bevásárol, adózik.
A cigányokkal otthon nem ez a helyzet. Pedig akik ide jönnek Belgiumba, a szarból építenek várat, vagy legalábbis egy takaros kis házat.
Az igazság az, hogy tojok a belgákra, én otthon akarok rendet, ezzel csak azt akarom mondani, hogy normálisan állok a normálisan viselkedő különböző nációkhoz. De a gombot megnyomnám, és ez gáz. És nem az én hibám!

Elkezdtem megfogalmazni egy levelet Erdélyi Zsoltnak, de abbahagytam. De lehet, még megteszem. Neked nincs kedved ezt megtenni? De most komolyan! Itt mérgelődünk magunkban, pedig olyan szívesen elküldeném ezeket a kommenteket vagy szupermajomnak, vagy az szdsz-nek.
Vagy csak szimplán átlinkelem neki ezt az oldalt, hogy lássa már az emberek véleményét. Lehet?

grupi 2008.05.30. 22:11:19

Az ország romák nélkül lehet, hogy nem lenne ennyire sokszínű, de lehet, hogy biztonságosabbá válna.

Sőt talán a tb- és eü-járulék is fedezné a dolgozók ellátását.

Végfezetül ajánlom feiygelmetekbe az alanti képet. Csak egy klikk.

somlainora.uw.hu/merjunk.jpg

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.30. 22:27:49

ariadne

Persze, küldheted neki!
És fogadja jókívánságaimat, még több ilyen remek reklámot és kovácspistit ....

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.31. 13:17:43

a lányt megkötöző és felgyújtó elkövetők cigányok voltak?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.31. 13:59:37

igen ... de csak 1 ...Muki ..ha tényleg ő volt ..

grupi 2008.05.31. 20:22:39

A Muki nevő az nem egy másik bünycselekmény elkövetője volt? Illetve több másiknak..

Horizont 2008.05.31. 23:27:37

A Muki nevű 15 éves volt aki megkötözte,megerőszakolta,és felgyújtotta Pénzes Henriettát,aki 3 hét múlva belehalt sérüléseibe.

Tassadar 2008.06.01. 12:35:29

de vannak tisztességes cigányok is, na persze ők dolgoztak.
"Három roma jelentkezett a Magyar Gárdába"
nem lenne bajom a cigányokkkal ha mind ilyen lenne(remélem nincs semmi vaj a fülük mögött, és felveszik őket)

Bit Rot 2008.06.01. 19:22:21

Nem a szélsőséges csoportok léte és növekvő támogatottsága a probléma!

Ez csak egy következménye, válasza annak, hogy a politika semmit sem tesz a problémák ellen és magára hagyja az embereket!!!

gixer86 2008.06.04. 14:22:38

A nemzet itt összegyűlt bölcseihez:

persze a legegyszerűbb köpködni és elképzelt gombokat nyomogatni. ((c)ariadne) A plakátot nem védem: ízléstelen, ocsmány és ostoba. De cigány kultúra létezik és nem csak a százfogú cigányzenekar alkotja (ld: athesam.godorklub.hu/, most megy éppen) Ami pedig a lényeg: van egy kisebbség Magyarországon, ami jelenleg öt-hat százalék körül jár, de sokkal nagyobb növekedési rátát mutat, mint a magyar etnikum. Jelenleg semmi kormányzati szintű politika nincs ennek a jelentősen alulképzett és átlagosan alacsony jövedelmű csoportnak az integrálására. Tudjuk, hogy a romák között átlagosan nagyobb a bűnözési arány és átlagosan nagyobb arányban élnek segélyből. De ha egy nyírségi kisfaluba születsz (mondjuk 95%-os munkanélküliséggel) és nem tudod elvégezni az általános iskolát mert a családnak nincs pénze arra hogy megvegye a tankönyveket, akkor nincs esélyed arra, hogy te vegyed át a következő magyar Nobel-díjat és nem lepődök meg, hogy lopni kezdesz. Egy brutális csapdában van a magyar cigányság jelentős része és ebből saját erőből nem fog tudni kivergődni. Persze, egyénileg felelősek: Olaszliszka megtörtént és az egyes egyének felelősségre vonhatóak és büntetendőek. De az egész lefelé húzó spirál csak egyre több gondot fog okozni, ahogy a romák aránya növekszik. Erre pedig szerintem a lehető legrosszabb reakció mondjuk Hardcandy-é: "nem tudnak beilleszkedni. dehát nem is próbálnak! és nem is akarnak halkan jegyzem meg ez így pont jó" Ugyanis nem látok olyan megoldási javaslatot a hozzászólók között, ami ne lenne egy egyszerű gettósítás és / vagy kiirtás. Gratulálok, Európa 2008. Lesz egy roma polgárjogi harc,ami még nem indult meg. Érdemes emlékezni a 60-70 évek fekete polgárjogi harcára az USA-ban: a helyzet hasonló, csak még előtte vagyunk. Hogy a konkrét utcai harcokig eljut-e a helyzet mint nemrég Kelet-Szlovákiában, azt nem tudom, de az esély megvan rá. Mindenképpen nagyon sokba fog ez kerülni az országnak: vagy tíz év múlva a kármentés, vagy az integráció támogatása minél előbb. Nem gondolom hogy "megérdemlik", csak azt, hogy a jelen helyzetben tenni kell az integrációért, mert hosszú távon nincs más lehetőség.

Várom átgondolt romapolitikai reakcióitokat :-)

DArchAngel 2008.06.04. 16:20:19

Az integrációt marhára nem az segíti, hogy kiplakátoljuk a városban, hogy legyünk sokszínűek. Sem az, hogy gyerekgyártásért osszuk a pénzt. Sem az, hogy helyenként pozitív diszkrimináció tapasztalható a romák felé különböző hivatalok, kormányzati szervek felől, ami a többségi társadalomban igen rossz szájízt adt, valamint ismétcsak okot arra, hogy a romák ne integrálódjanak.

A tanulás pedig mindenkinek joga, ezért a tankönyv a rászorulóknak ingyen van, akár az étkezés. A probléma azzal van, hogy a roma gyerekek jövőjét a papájuk legurítja a torkán, vagy behajingálja a játékgépbe.

Gilderoy 2008.06.05. 15:03:19

Ez a kampány az szdsz keménymagnak szól, akik minden orbáni böffentésben haláltáborokat látnak. Nekik Demszky védi meg a demokráciát Tarlóstól, Kóka viszi be a vállalkozói teljesítményszemléletet a közigazgatásba, számukra egyfolytában csökken az adó, ha az szdsz van hatalmon, nekik a koalíció felbomlása is azért történt, mert az szdsz a liberális értékekért mindig kiáll, Budapest világváros, a metró csak az ármánykodóknak nem tetszik, gazdasági lemaradásunk illúzió, a korrupció még Németországban is olyan magas, mint nálunk, stb. (Nekem is van egy ilyen ismerősöm. Lipót meg már bezárt)

Gilderoy 2008.06.06. 07:52:59

Az mondjuk dicséretes, hogy a szavazati arányokat megmutatják, még akkor is, ha át sikerült írniuk a szöveget.

Mcfigyelő 2008.06.08. 17:54:51

Én hiszékeny barom! KB 12 éve megpróbáltam munkát adni 6-7 cigánynak. Normális munka normális bérért. 1.nap már égett a pofám miattuk,2.nap már eltűnt néhány dolog 3.nap már egy kereszbe szalmát nem tettek.Ezután feladtam.Tanulság:símogasd az oroszlánt amíg megnem eszi a kezed!

János2 2008.06.15. 12:01:33

Megközelítőleg évente 2.000 milliárdot emészt fel a romák élősködése a magyar gazdaságban.Az erkölcsben okozott rombolásuk pedig felbecsülhetetlen.Európában az okosabb vezetőséggel megáldott országok kirekesztik őket a társadalomból.800 éves európában töltött tartózkodásuk alatt semmilyen kultúrába nem sikerült beilleszkedniük.Jellemzőjük:iskolázatlanság,vérfertőzöttség,munkakerülés,bűnözés,higiéniátlanság.

Redcap 2008.12.29. 16:31:41

Nem szürkébb lenne, hanem FEHÉREBB.

ZetoR 2009.01.05. 14:03:09

én csak annyit üzenek erdélyi zsoltnak és a többi "romákat pártoló majomnak", hogy költözzenek le vidékre a romák mellé és úgy kampányoljanak!

Tündér_Lala 2011.02.04. 08:19:22

Jó cikk. A lényeg, hogy pontosan ez a hozzáállás az, amely lehetetlenné teszi a probléma kezelését, sőt nagyban súlyosbította azt.

süti beállítások módosítása