Skip to content


       Szűrés lista

22 mázlista: bruttó 300 ezer forint a semmiért

A világ vicce amit itt zajlik:

2008. május 15: "Budai Bernadett (kormányszóvívő) hozzátette: az (egészségügyi) pénztárak vezérigazgatói nem kaptak fizetést, és végkielégítésben sem részesülnek majd, hiszen a 22 cég nem kezdte meg az érdemi munkát." Ugyanez szépen pislogva bele a kamerába.

2008. június 5: A 22 állami egészségbiztosító pénztár 22 vezérigazgatójának április 17-től van szerződésük, és mivel a törvényt a parlament csak május 26-án helyezte hatályon kívül, így fejenként bruttó 300 - 400 ezer forintos fizetést kapnak (nyilatkozta Pichler Ferenc, a Pénzügyminisztérium szóvivője).

Persze semmiféle érdemi munkát nem végeztek, de ez érdekel valakit ebben az országban?
Bruttó 7-8 millió közpénz? Zsebpénz ...

Képzeljük el, mi lett volna, ha ténylegesen el is kezdenek dolgozni!
22 Audi A6-os,
22 titkárnő,
22 iroda,
22 iroda tele irodistákkal,
22 13. havi fizetés,
22 jutalom és így tovább és így tovább ... tényleg, ez új rendszer megfogta volna a pénzt!

22 vízfej 1 helyett! Zseniális! Új munkahelyeket ígért a kormány, nem? Erre leszavazzák az ostoba zemberek ...

UPDATE:
"Korábban Simon Mihály a Békés Megyei Egészségbiztosítási Pénztár vezérigazgatója a Békés Megyei Hírlapnak azt mondta: április 17-én írta alá a szerződést. Munkája abból állt, hogy hetente egyszer-kétszer Budapestre kellett utaznia, hiszen mind a 22 pénztárvezető irodája az országos egészségpénztár székházában van. A volt békéscsabai címzetes főjegyzőnek elmondása szerint sokat kellett telefonálnia, leveleznie, s eddig ezt saját zsebből fizették mindnyájan.

Csákány György Mátyás, a Csongrád megyei pénztár vezetője korábban úgy nyilatkozott: nem kapott pénzt, és valószínűleg már nem is fog; ugyanakkor úgy vélte, hogy nem is jár nekik a pénz."

Címkék: poltika pofátlna

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr33505742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 09:56:59

Eszem faszom megáll!
Kérdem én a szadesz ezért mennyi kenőpénzt (jaj mit mondok lobbypénzt) szedett össze??????

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.06. 10:01:38

Sziasztok! Reggel én is hallottam a hírt és egyből rátok gondoltam. :)

Egyébként érdekes, mert pár hete még arról beszéltek, hogy nem fogják megkapni a fizetésüket.

amc 2008.06.06. 10:23:29

...........moslékország...........

REPARATUR 2008.06.06. 10:37:07

a kurva annyát az ilyeneknek.

HA5NX-1 2008.06.06. 10:41:06

Ne haragudjatok, de elvonatkoztatva attól, hogy köz vagy versenyszféra tegyük fel, hogy:

-Felvesznek valahova dolgozni.
-Felmondatok az előző munkahelyeteken.
-Majd 2 hónap múlva szól az új munkaadó, hogy bocsesz, de a tulajdonosok úgy döntöttek mégsem kellesz.
-Az eltelt két hónapra meg nem kapsz semmit. Hiába voltál szerződéses viszonyban a céggel.

Mit tennétek?
Jönnének a levelek ezerrel a Homárra és úgy szétperelnétek a munkaadót, hogy attól koldulna.

A kialakult helyzetért ez a 22 - és az esetleges többi ember - nem felelős.

Sőt az az abdszurd helyzet, hogy jogilag senki sem felelős, hiszen amikor ezeket az embereket felvették, akkor a törvényi szabályozás vájta mederben jártak.

Azt persze fel lehet vetni mint etikai kérdés, hogy akkor, amikor ezeket a lépéseket megtették, csak a vak nem látta, hogy nem lesz semmi a törvényből, tehát legalább is várni kellett volna 2-3 hónapot.

De mint tudjuk az etika, mint olyan nem létezik a magyar politikában. Valószínűleg sok más országéban sem.

Manyizga (törölt) 2008.06.06. 10:52:03

HA5NX:
"Felvesznek valahova dolgozni."
I
gen. Ezek a pszeudo-igazgatók vajon mit dolgoztak egy nem létező munkahelyen, két hónapig amiért bért várnak? :-O

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.06. 10:52:39

HA5NX-1

persze ..ezek az esetek mindig teljesen TÖRVÉNYESEK!

Hiszen nem fizetnének nekik ....

Persze hogy erkölcsös-e vagy hogy a magánszférában miért szopnak az emberek mert a szakszervezet nem áll ki az emberekért az egy külön posztot megérne ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.06. 10:54:24

Amúgy én már várom azt a magyarázatot, hogy itt még az állam járt jól, hsuzen ezek bruttó bérek, vagyis ebből még adózni fognak így a fele visszamegy az államnak ...

Úgy mint itt:
index.hu/politika/belfold/konep5971/
"12 milliárdba került a nem létező kormánynegyed"

A kormány szerint nem érte kár az államot, mert a telekre kifizetett pénz nem veszett el.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 10:54:37

Azért kíváncsi lennék erre 22 vezérigazgatóra.
Milyen módon neveztettek ki erre a posztra.
S honnan jöttek????
Milyen zsíros állást adtak fel ezért?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.06.06. 11:01:02

"Kérdem én a szadesz ezért mennyi kenőpénzt (jaj mit mondok lobbypénzt) szedett össze??????"

Az annyira gyönyörű, amikor ezért is a Szadeszt szidja mindenki... Az SZDSZ ötlete NEM ez volt, ez csak egy kompromisszum, amibe a szocik belekényszerítették őket. Talán nem kellett volna ennyire feladniuk magukat, és már korábban ki kellett volna lépniük, az lehet, de hogy ezt ők találták volna ki... Szóval az eredeti ötlet az lett volna, hogy megmarad az egy állami egészségbiztosító, és mellette alakulhattak volna magánbiztosítók is, ahova az lép be, aki akar, nem lett volna kötelező a váltás. De ez a szociknak nem felelet meg, a Fidesz is támadta, és én máig nem értem, hogy mi lett volna ezzel a gond...

HA5NX-1 2008.06.06. 11:02:24

Az, hogy a munkahely pszeudo van nem, hogy van mit csinálni vagy nem, az nem a munkvaállaló, hanem a munkaadó felelőssége.

Bejön a főnököd és azt mondja:
A múlt héten nem tudtunk neked munkát adni, csak ültél a széken, ezért fizut sem kapsz.
Mit szólnál?

Egyébként is az egész nagyon furcsa, mert a 300-400ezer bruttót - amiért itt megy a cirkusz - egy jobb multinál megkeres egy középvezető.

Szóval nagyon nem tudom milyen kaliberú emberek voltak ezek a "vezérigazgatók"

Fucksee 2008.06.06. 11:06:56

Ha aláírták a szerződést, akkor jogosan jár nekik az összeg. Nem is olyan sok az a nettó 150-170ezer forint, voltak már nagyobb baklövési is az államnak. És ha beleszámítjuk azt is, hogy kiléptek emiatt az előző munkahelyükről, vagy nem fogadtak el más állást útközben, akkor nem enyhén basztak rá az igazgató-várományosok...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.06.06. 11:15:46

Aki nem tudta előre, hogy ez az egész egészségpénztárasdi ingoványos talajon áll (lásd beígért népszavazás, fideszes nyilatkozatok arról, hogy visszacsinálják az egészet), és a pénztárigazgatásért más zsíros állást hagyott ott, az kurvára magára vessen ezért, már bocsánat.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 11:16:28

Fedor olvassál csak utánna! Ez bizony a szadesz műve! Ők kényszerítették bele a féleszü mszpseket ebbe a játszmába!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.06. 11:16:30

Fucksee

Persze, de szerintem nem a rendes (teljes) fizetésük volt, azt csak 2009. jan. 1-től kaptak volna.

Amúgy mintha úton- útfélen azt szajkózzák mostanába, hogy munkáért munkabér jár.

Itt hol volt munka?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 11:18:56

Egyébiránt volt valahol ezekre a posztokra pályázat???
Vagy csak úgy szóltunk a haveroknak. Baszki itt egy zsíros meló no munka!

molekula 2008.06.06. 11:19:53

"Képzeljük el, mi lett volna, ha ténylegesen el is kezdenek dolgozni!
22 Audi A6-os,
22 titkárnő,
22 iroda,
22 iroda tele irodistákkal,
22 13. havi fizetés,
22 jutalom és így tovább és így tovább ... tényleg, ez új rendszer megfogta volna a pénzt"

44 vezérigazgató helyettes
22 gazdasági igazgató/osztályvezető
22 informatikai igazgató/osztályvezető
22 pénzügyi/gazdasági igazgató/osztályvezető
22 személyzeti vezető
ezekhez még 132 titkárnő
2-3 informatikus
20-100 egyéb dolgozó
irodabérletbérlet
takarítás
gépparkbeszerzés

és már be is indulhat a tökéletesen felesleges papírhegyek gyártása

Dorian 2008.06.06. 11:22:10

Nagyjából már leírtátok a gondolataimat:

Nem a munkavállaló felelőssége, hogy a munkáltató felvette, aztán nem adott neki feladatot, teljesen jogosan jár a pénz.
Amúgy meg br. 300ezer nagyon kevés egy igazgatói állásban, úgyhogy ezen sem kell felhördülni. Egyébként kíváncsi lennék ezekre az emberekre... Én több, mint a kétszeresét kapom, aztán semmilyen igazgató nem vagyok.

Szokol 2008.06.06. 11:31:10

Ezek a helyek szépen le lettek osztva a parlamenti pártok közt, nem csoda, hogy nem reklamált miattuk senki

Noname Cowboy 2008.06.06. 11:16:28
Inkább Te olvass egy kicsit utána, az SZDSZ teljesen mást akart mint az MSZP, ebből lett ez az idióta kompromisszum.
A bruttó 300.000 pedig nem sok, még vezetőnek sem kell hozzá lenni, elég egy az átlagosnál kereset.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.06. 11:34:05

Dorian

Igen, nem sok a pénz, csakhogy az adónkból kapták a semmiért?

Te is adónkból kapod a fizudat? De megdolgozol érte, remélem ...xD

okostojgli (törölt) 2008.06.06. 11:36:20

Ennyi mérhetetlen demagógiát amit képesek vagytok itt leírni... Különösen ez a 22 Audi kezdetű.

Az állami dolgoknak pont ez a baja. Mindenki belepofázik, osztja az észt, mintha ott lenne bárkinél is a bölcsek köve. És itt a bölcsek kövén van a hangsúly. Nézd meg, a MÁV biztosító taggyűlésén - ahova több százezer tag hivatalos - hányan lesznek ott, és hányan fognak a 10.000,- Ft-os tagdíjbefizetés mellet dönteni. Na ott lehet majd az észt osztani. Magán cég, csődbe megy, sikaszt, börtön. Nem lenne ezért a privatizácó mégiscsak hasznos dolog? Mer' akkó' a büdös tolvaj komcsi bandát felelősségre lehetne vonni. Most ez meg így törvényes. De ha nektek az állami kell, szívjatok.

Tassadar 2008.06.06. 11:37:01

Dorian, de te jobb esettben megdolgoztál érte, (Fedor a naivitás mintaképe, egymás nélkül nem tudták volna megszavazni, viszont, ha nem értenek 1et vele akkkor NEM szavazzák meg) én itt azon háborodok fel, hogy megint sikerült egy ügyes lépéssel pénzt költeni, de úgy hogy közbe nem csináltak semmit.

Dorian 2008.06.06. 11:40:34

zero,

Ok, hogy a mi adónkból és semmiért, de ezért nem ők a felelősek, hanem azok, akik miatt nem lett a pénztárakból semmi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.06. 11:45:25

index.hu/politika/belfold/egpn3446/

Korábban Simon Mihály a Békés Megyei Egészségbiztosítási Pénztár vezérigazgatója a Békés Megyei Hírlapnak azt mondta: április 17-én írta alá a szerződést. Munkája abból állt, hogy hetente egyszer-kétszer Budapestre kellett utaznia, hiszen mind a 22 pénztárvezető irodája az országos egészségpénztár székházában van. A volt békéscsabai címzetes főjegyzőnek elmondása szerint sokat kellett telefonálnia, leveleznie, s eddig ezt saját zsebből fizették mindnyájan.

Csákány György Mátyás, a Csongrád megyei pénztár vezetője korábban úgy nyilatkozott: nem kapott pénzt, és valószínűleg már nem is fog; ugyanakkor úgy vélte, hogy nem is jár nekik a pénz.

Tassadar 2008.06.06. 11:46:04

nem azzal van a gond hogy állami, hanem a munkamorál a 0án áll, és az olyan haverokat nevezik ki az igazgatói székbe akik hülyék ahhoz, hogy egy vállalathoz bekerüljenek, és ha még ehhez is hülye akkor kirugják majd berakják egy másik bársonyszékbe, és Mo-n az a probléma, hogy ezt törvényesen és büntetlenül lehet megcsinálni
(sőt egyesek szerint még etikus is...)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.06. 11:47:58

okostojgli

Mi a bajod? Szerinted nem kapott volna szolgálati autót ???

Ne viccelj, kérlek ...

"Az állami dolgoknak pont ez a baja. Mindenki belepofázik, osztja az észt"

Mivel az ÉN FIZETÉSEMBŐL kapja a pénzt, igenis JOGOM VAN belepofázni ... nem veszed észre, hogy a Pannon Gsm vagy a "Meleg Kakóscsiga" kft. ügyeibe nem pofázunk bele ??? Mert ahhoz semmi közünk, ott hogyan szórják el a sját profitjukat ....

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 11:54:45

A 22 pénztáras ügy tényleg az MSZP ötlete lett végül (ebben megkövetem magam rosszul emlékeztem).
De az SZDSZ féle is hasonlóan rossz megoldás lett volna.
Legyenek biztosítók. De had én válasszak azok közül amelyik nekem szimpatikus. De nem ám mindenféle leopárd minta meg puma vagy mi a faszom. Ha én akarok akkor lehessek államiban. Minden biztosító legyen egyenrangú.
Egyébként valaha is volt egésszégbiztosítási pénztár.
De ez megint nem biztosító. Csak egy szimpla kassza.
Amit most még az APEH végez ha jól emlékszem. Javítsatok ki ha nem így van.

úrilány 2008.06.06. 11:55:26

ez most nadddon demagóg cikk
ennek mértékét az jelzi, milyen hamar lövik el egy szövegben az Audi A6-os kifejezést

Dr Kangörény 2008.06.06. 12:03:12

Szerintem a helyzet a következő:
1. Szerződésük volt, az MT előírja, hogy bért kell fizetni, akkor is, ha nem tudna a munkáltató munkával ellátni.
2. Szemét dolog közpénzből úgy alkalmazni valakit, hogy azért nem kell munkát végezni.
3. Szerintetek, most hány megyében van egészségbiztosítással foglalkozó hivatal? Megmondom: mindegyikben! Tehát a 22 pénztár (bár faszság volt ennyire felduzzasztani a számukat, hiszen az eredeti elképzelések szerint közel nem lett volna ennyi) a most is meglévő pénztárak helyét vette volna át. Tehát egyszerűsítve a helyzetet: 22 pénztár helyett lett volna 22 másik pénztár. Hol itt a gond?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 12:09:48

De miért kellett létrhozni egy olyan szervezetet ami már létezett. Vezetőkkel alkalmazottakkal stb...

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.06.06. 12:13:08

A 22 jómunkásembernek ki kell fizetni a pénzt, az orvosoknak nem kell pótolni a vizitdíjjal kieső bevételeket.
Aki mást mond, a Refomok ellensége, gátolja a haladást, populista demagóg.

Úrilány, akkor mit szólsz az én posztomhoz?
torzskocsma.blog.hu/2008/06/04/penzszoras_terepjarora
Az egész egy nagy audizás.

Baszkurátor 2008.06.06. 12:17:57

Őszintén szeretném megkérdezni és tényleg szeretnék választ kapni.
Tehát miért lepődtök meg ezen egy olyan országban ahol a mélyről tisztelt képviselő urak és úrhölgyek bemondásra kapnak költségtérítést!!??!!

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.06.06. 12:27:25

zero: Ahogy masok is mondtak volt egy ervenyes szerzodesuk, arra meg fizetni kell. Pont. Ha nem kert erte munkat cserebe az allam, az az o felelossege. Nem mintha brutto 300 000Ft olyan nagy penz lenne (mivel az alam fizeti ki, ezert siman lehet csak a nettot szamolni, az adok atkerulnek a 2008-asbol a 2009-es zsebebe, akkor meg kb. 170 000).

Ha azon haborognal, hogy minek szerzodtek meg azelott, hogy szukseg lett volna ezekre az emberekre, annak lenne ertelme. (Persze akkor meg azon kene elgondolkodni, hogy ha egy uj rendszert akarsz beinditani, akkor az eles indulas elott nehany honappal mar meg kell-e hogy legyenek a vezetoid. Valoszinuleg igen. Erre ellenerv lenne, hogy veguls megsem csinaltak meg semmit.) Esetleg ha azon, hogy osszevissza rangatjak a kormanykereket (kell 22 biztosito, hopp, megsem)... mar csak azert is, mert azon kivul, hogy hulyen nez ki, penzbe is kerul, mint a mellekelt abra is mutatja.

Nem kell ezt nagyon ragozni, szerzodes volt, azt meg be kell tartani meg az allamnak is. Sot, neki kell igazan, kulonben lelkesen fognak mutogatni a tobbiek, hogy lam az allam sem, akkor ok miert. De abba is erdemes am belegondolni, hogy ugyan nem dolgoztak kvazi semmit ezek az emberek (a sajat bevallasuk szerint), ugyanakkor felmondtak a korabbi munkahelyuket (ha volt), nem kotelezhettek el magukat ez alatt az ido alatt mashova, fenn kellett tartaniuk az idejuket (elerhetoseg) ezen munkaado szamara, tehat mashol sem dolgozhattak. Ezert meg penzt kernek mindenutt a versenyszferaban is.

Probalj mar meg ugy pl. rendszergazdat berelni, hogy nem fizetsz neki semmit csak akkor, ha hiba van, de akkor majd pattan azonnal. Mondhatnek akar titkanrot is, de rendszerkarbantartast pont vegeznek igy kiszervezve, es fizetsz a keszenletert. Mert az ertek, es mert az penzbe kerul a keszenletben allonak (nem mondhatja egyszerre 100 cegnek egy db. rendszergazda, hogy ott lesz akar csak 1 napon belul is).

Edömér 2008.06.06. 13:00:10

Ezt most nem értem. Március 9.-én volt a népszavazás. Azért biztos ami biztos alapon április 17.-én aláírták a szerződést, hogy legyen mire kifizetni a pénzt?!

Edömér 2008.06.06. 13:04:31

Szóval április 17-én már mindenki tudta, hogy nem lesz 22 biztosító. Akkor miért kötötték meg a szerződést?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 13:09:56

Edömér éppen ezt a kérdést akartam én is firtatni.
Azért innentől már kezd büdös lenni az ügy!
Ezt eléggé nehéz kimagyarázni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.06. 13:15:37

Edömér

Március 9-én a vizitdíjról meg a tandíjról szavaztunk ... szó sem esett a 22 biztosítóról ...xDDD

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 13:20:02

De előrevetítette a biztosítók létét.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.06. 13:59:05

Persze, akinek egy csöpp esze volt az tudta hogy 1-nél több pénztár nem lesz ...:-)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.06. 14:15:56

Ennek fényében felelőtlenség volt a kinevezés.
Tehát hűtlen kezelés vádja is közel áll. A kinevezők részéről.

deviáns 2008.06.06. 15:41:54

Fájdalmas!A beteg megmegnyuszik ugye?Nncs itt gond,a bőr legyen vastagKi a fenétérdekel,hogy a Marinéni éhenhal.Van itt pénz dögivel.Szemetek.

Vidéki 2008.06.07. 11:05:16

Régen a királyok is juttattak kegyenceiknek olyan hivatalokat, amit latinul úgy hívtak, hogy „sine cura”. Ez egy olyan állást jelentett, ami nem járt gonddal (vagyis munkával).
Horváth Ágnes miniszter asszony egyik utolsó ténykedése volt ennek a nemes hagyománynak a feltámasztása és ennek megfelelően kedvenceit ilyen állásokba helyezte el.
Ezt is „az egészségügyi reform” részének tekinthetjük, amelyért, mint tudjuk élt-halt az SZDSZ!
A pofátlanság teteje, hogy mind a 22 pénztárvezető irodája Budapesten, az OEP székházban van. Ezt merik „reformnak” keresztelni, ami majd megváltást hoz az ország problémáira!
Jól jellemzi ezt a gondolkodást a kormányfő két eredeti szóösszetétele: „reformdüh” és „reformblabla”!

grupi 2008.06.08. 12:11:09

Gratula az írásért.

A többit nem tudom szavakba önteni.

Trágárkodni pedig nem akarok.

Borzalom ami itt van.

süti beállítások módosítása