Már javában voltam a posztnak arról, hogy uborkalopás közben agyonbaszott 2 részeget a kerítésbe vezetett 220, mikor is nagyobb hal akadt a horgomra(pardon a darumra). Eddig ismeretlen tettesek, fogták és ellopták a...wait for it... a kisvasutat wazze. A végén még igaza lesz zeronak és a Szabadság szobor következik.
A hónap elején már az összes helyiséget, raktárat irodát feltörték, ajtókat berugdalták, lakatokat levágták. Akkor, szerencsére, aránylag kis kárt okoztak, főként szerszámkészletet és vízhűtőket vittek el. Vasárnap hajnalban 5 db C50-es ütközőt loptak el, a tetteseket már elfogták, a felvásárló vastalapet is megtalálták, ám az ütközők megsemmisültek, összevágták valamennyit.
Ám a minap, már nem is lopás, hanem szabályos gépesített rablótámadás történt: világos nappal délután fél négy és este nyolc között egy darus autóval ellopták a C50 5723 mozdony alvázát, az alatta lévő mesztegnyői eredetű forgóvázakkal, négy Bak sorozatú kocsi forgóvázat, négy Bak kerékpár tengelyt.
Az 1990-es évek elején felvetődött Balatonfenyvesen, hogy a vonatokat légfékkel kellene fékezni (a C50-es mozdonyokon eredendően nincs légfék csak kézifék). A választás az 5723-as mozdonyra esett, a felújítás is megkezdődött Dombóváron (a vezetőfülke és a géptér elkészítése, illetve a légfék berendezéseinek előkészítése). Mivel 2002-ben a kisvasút vonalainak nagy részén üzemszünetet rendeltek el, így a projekt is leállt, a jármű alváza a fenyvesi fűtőház mellett várta sorsa jobbra fordulását. Egészen június 25-ig, amikor ellopták.
forrás, kép: kisvasut.hu