Nézzük a nagy nyári hóbortot a multiknál: fizess még külön, ha csekken szeretnél fizetni!
A UPC kezdte a táncot:
Az elektronikus számlázás tömeges elterjesztésének elősegítése érdekében a vállalat július elsejétől a papír alapú számlák kiállításáért és postázásáért bruttó 96 forintos díjat vezetett be. Persze az senkit sem érdekelt, hogy az elektronikus számlázás és fizetés annyira elterjedt Magyarországon, mint a netes bankkártyás fizetés...
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnél (OFE) - nagyon helyesen - felnyomták a UPC-t, és az OEP levélben kérte a UPC-t ennek visszavonására, mivel
"egyesületünk álláspontja szerint minden olyan többletdíj, amely többletszolgáltatást nem tartalmaz, és olyan tevékenységhez kapcsolódik, amely a szolgáltatás elengedhetetlen részét képezi, tisztességtelen szerződési feltétel."
Nagyon helyesen az UPC-nél újra átgondolták a dolgokat és visszavonták ezt rendelkezést, mivel
a visszavonás legfontosabb oka, hogy a tapasztalatok azt mutatják, az elektronikus számlafogadás és -fizetés ma még sok fogyasztó számára nehézségekbe ütközik. A UPC véleménye az: a tömeges áttérésre Magyarországon jelenleg még nem érett meg a helyzet.
Ezt mondjuk már előre is lehetett tudni. Amúgy meg a szolgáltatás része, hogy erről havonta számlát és csekket kapsz, amit befizetsz. Ezért külön pénzt elkérni különösen pofátlan dolog. Mintha a Burger Kingben a számláért külön egy 100-ast kérnének ...Vagy a moziban a mozijegyért, mert drága, fényes papírra nyomtatják ...
De futassunk le egy rövid eszmefuttatást: A UPC-nél dolgozunk. Hogyan vegyünk rá az kedves ügyefeleinket - akiket meg szeretnénk tartani -, hogy a számunkra olcsóbb elektronikus számlázást válasszák?:
a, aki papíron kapja a számlát, vágjuk le egy 100-asra, büdös bunkók, most megtanulják! Vagy áttérnek vagy fizetnek. Ha fizetnek, ez nekünk csak jó, még több profit.
b, különböző kedvezményekkel, ajándékokkal átcsábítjuk a kedves ügyfeleinket az elektronikus számlázásra. Ez nekünk veszteséget termel, mert a kedvezmények, ajándékok pénzbe kerülnek.
A köcsögstafétabotot a Pannon vette át, ahogy a Homár megírta, ők nem a számlakiállításért kérnek pénzt, hanem a csekkes befizetőktől, vagy az ügyfélszolgálaton az ügyfélszolgálatosokat befizetéssel terhelőktől, akik ott helyben készpénzzel vagy kártyával fizetik be számlájukat, de a Pannon már 120 forintot kér.
No, és milyen levél landolt tegnap a postaládámban az internetszolgáltatómtól? (rákattintva megnyílik nagyban):
A szemét kapitalistákat! Persze, a Magyar Posta sem ingyen szedi be a csekkeket, de ennek az ára benne van a havi előfizetési díjban. Miért fizessek még egy 100-ast pluszban, hogy befizethessem a sárga csekket? 5 csekknél az már 500 forint, az 1 évben már 6000 forint! A csoportos beszedési megbízás nem érdekel, mert akkor akarom befizetni, amikor én akarom. Illetve szeretem elrakni a feladóvevényeket, mivel évekig meg kell őrizni, pont a köcsög magatartásuk miatt.
(rákattintva megnyílik nagyban):
Szóval kissé tele van a hócípőm a hazai "szolgáltató cégek" ügyfélpolitikáján. Vagy nincs is olyan nekik? Esetleg megírhatjátok, hogy a más országban ez hogy működik, mert itthon nagyon úgy érzem, szarnak ránk, pedig a mi havidíjunkból kapják ők is a fizetésüket. Viszont hiába van verseny, 1 vagy 2 évig nem hagyhatod ott őket, a hűségnyilatkozat miatt. Más cégnél pedig ugyanez a helyzet, szóval nem is igazán tudsz hova átmenni. Akiknek nyűg szolgáltatni, meg ügyfelekkel kapcsolatot tartani, az keressen más munkát ...