A II. kerületi Gábor Áron utca lakosi nem kérnek a meghosszabbított útvonalú 91-es buszból.
A lakosok nem értenek egyet a BKV döntésével, mert a járathosszabbítás által okozott zaj- és légszennyezettség a már eleve aránytalanul terhelt környéken a lakók életminőségét vállalhatatlan mértékben rontaná, másrészt az érintett szakaszon lévő ingatlanok forgalmi értéke a tulajdonosok számára elfogadhatatlan mértékben csökkenne.
Budafokon szintén tiltakoznak 7 utca lakói, hogy ne épüljön buszmegálló az utcájukban, és ne járjon arra a busz. Sőt, még egy saját blogot is készítettek, az új 150-es busz elleni tiltakozásul.
"Ma a Dévényi – Lévai sarkon a buszmegálló földmunkáit sajnos elkezdték, de még időben meg tudtuk akadályozni a teljes kivitelezést. Az utcákban lakó három 70-80 éves bácsival a szervezők a tervezett buszmegálló helyszínét helyre állították, majd virágokat ültettek. Egyikük azt mondta, hogy tudja ezzel az unokáinak tesz jót, hogy megőrzi ilyennek a környéket. "
Szerintük növekszik a buszjárattal a zajszint és legalább 10%-kal csökken az ingatlanok értéke ... Nehezményezik, hogy semmilyen egyeztetés nem történt a helyi lakosokkal a tervezett buszvonalakról, és erről írtak egy nyílt levelet az alpolgármester részére. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a BKV-nak kötelessége kikérni a lakosokat, hogy merre menjen s hol álljon meg a busz? Vagy legalább illene? A II. kerületi polgármester szerint az úvonalkérdésben nem a kerülte dönt, hanem a BKV, illetve a főváros. "A busz útvonalát a szakértőknek kell kijelölniük" - tette hozzá. De hozzátette, hogy a "paraméterkönyv megszerkesztése, illetve bevezetése, az egész folyamata nem demokratikusan, szakszerűen történt. Az érdemi egyeztetések mindvégig elmaradtak az érintettekkel".
Budafokon a BKV szerint amúgy a buszok 20 percenként közlekednének, este és hétvégén pedig 30 percenként ...
Nos, úgy néz ki a "proli-kerületek" örülnek a tömegközlekedés fejlesztésének, a gazdag II. kerület és Budafok pedig nem. Ha van a családban 2 autó, hozzák-viszik az gyerekeiket iskolába, óvodába, azzal járnak dolgozni, akkor minek nekik BKV? Ha van pénz teletankolni az autót, majd állni a dugóba ...
A "70-80 éves bácsik" pedig gyalogoljanak majd jó sokat hóban-sárban-esőben az első buszmegállóig, ha mennének majd az orvoshoz. Esetleg ha a gyerek ha jön haza edzésről, ők is gyalogoljanak majd haza este, a sötét utcákban. Vagy menjen érta az apuka vagy az anyuka autóval. Tiszta "proli", ha a ház mellett tenné le őket a BKV, nem?
Az pedig, hogy csökken az ingatlan értéke, ha van tömegközlekedés az utcában: ha lakást keresek, az első amit teszek, hogy az utcakereso.hu-n benyomom, hogy "BKV be", és ha nincs BKV legalább a környéken, máris tárgytalan az ingatlan. A tömegközlekedés megléte mindenhol növeli az ingatlan értékét - szerintem.
Az ingatlanszakértő szerint: "A kertvárosi, családi házas övezetekben érezhető egy vonulat, amelynek az a lényege, hogy az adott csendes utcába a lakókon kívül senki, még a BKV se menjen be. Lényegében az az elv érvényesül, hogy lehet busz a környéken, csak ne a ház előtt közlekedjen." Erre itt is a példa: "Természetesen nem azért küzdünk, hogy ne kapjanak buszt a Háros utcaiak. Azt viszont nem tudjuk elfogadni, hogy ezt a mi utcáinkon keresztül tervezik megoldani!"
Vagyis az lenne a legjobb, ha a BKV busz odateleportálna, felszedné az utasokat, majd visszateleportálna a végállomásra, nem?
A szokásos magyaros virtus az egész: tiltakozom, nehogymár előttem álljon meg a busz. De azért két háznál messzebb se kerüljön a megálló.
Gyuri remekül összefoglalta 4 mondatban a lényeget a Törzskocsma blog idevágó posztjában:
Szeretnénk buszt, de nem a mi utcánkban!
Szeretnénk buszmegállót, de nem a mi ablakunk előtt!
vs.
Mocskos BKV, miért nem közlekedtet erre járatokat!
Mocskos BKV, miért nem csinál több megállót!
Nos, ha nem kérnek a BKV-ból, akkor nem kérnek. Nem erőszak ez. A felszabaduló kapacitást el lehet vinni máshova ... ha 1 év múlva meg mégis sírnak, hogy sokat kell gyalogolni és nincs tömegközlekedés a környéken, elő lehet szépen venni ezeket a tiltakozó petíciókat és leveleket ...