Skip to content


       Szűrés lista

Köszönjük, nem kérjük a tömegközlekedést!

A II. kerületi Gábor Áron utca lakosi nem kérnek a meghosszabbított útvonalú 91-es buszból.
A lakosok nem értenek egyet a BKV döntésével, mert a járathosszabbítás által okozott zaj- és légszennyezettség a már eleve aránytalanul terhelt környéken a lakók életminőségét vállalhatatlan mértékben rontaná, másrészt az érintett szakaszon lévő ingatlanok forgalmi értéke a tulajdonosok számára elfogadhatatlan mértékben csökkenne.

Budafokon szintén tiltakoznak 7 utca lakói, hogy ne épüljön buszmegálló az utcájukban, és ne járjon arra a busz. Sőt, még egy saját blogot is készítettek, az új 150-es busz elleni tiltakozásul.
"Ma a Dévényi – Lévai sarkon a buszmegálló földmunkáit sajnos elkezdték, de még időben meg tudtuk akadályozni a teljes kivitelezést. Az utcákban lakó három 70-80 éves bácsival a szervezők a tervezett buszmegálló helyszínét helyre állították, majd virágokat ültettek. Egyikük azt mondta, hogy tudja ezzel az unokáinak tesz jót, hogy megőrzi ilyennek a környéket. "

Szerintük növekszik a buszjárattal a zajszint és legalább 10%-kal csökken az ingatlanok értéke ... Nehezményezik, hogy semmilyen egyeztetés nem történt a helyi lakosokkal a tervezett buszvonalakról, és erről írtak egy nyílt levelet az alpolgármester részére. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a BKV-nak kötelessége kikérni a lakosokat, hogy merre menjen s hol álljon meg a  busz? Vagy legalább illene? A II. kerületi polgármester szerint az úvonalkérdésben nem a kerülte dönt, hanem a BKV, illetve a főváros. "
A busz útvonalát a szakértőknek kell kijelölniük" - tette hozzá. De hozzátette, hogy a "paraméterkönyv megszerkesztése, illetve bevezetése, az egész folyamata nem demokratikusan, szakszerűen történt. Az érdemi egyeztetések mindvégig elmaradtak az érintettekkel".



Budafokon a BKV szerint amúgy a  buszok 20 percenként közlekednének, este és hétvégén pedig 30 percenként ...

Nos, úgy néz ki a "proli-kerületek" örülnek a tömegközlekedés fejlesztésének, a gazdag II. kerület és Budafok pedig nem. Ha van a családban 2 autó, hozzák-viszik az gyerekeiket iskolába, óvodába, azzal járnak dolgozni, akkor minek nekik BKV? Ha van pénz teletankolni az autót, majd állni a dugóba ...
A "70-80 éves bácsik" pedig gyalogoljanak majd jó sokat hóban-sárban-esőben az első buszmegállóig, ha mennének majd az orvoshoz. Esetleg ha a gyerek ha jön haza edzésről, ők is gyalogoljanak majd haza este, a sötét utcákban. Vagy menjen érta az apuka vagy az anyuka autóval. Tiszta "proli", ha a ház mellett tenné le őket a BKV, nem?

Az pedig, hogy csökken az ingatlan értéke, ha van tömegközlekedés az utcában: ha lakást keresek, az első amit teszek, hogy az utcakereso.hu-n benyomom, hogy "BKV be", és ha nincs BKV legalább a környéken, máris tárgytalan az ingatlan. A tömegközlekedés megléte mindenhol növeli az ingatlan értékét - szerintem.

Az ingatlanszakértő szerint: "A kertvárosi, családi házas övezetekben érezhető egy vonulat, amelynek az a lényege, hogy az adott csendes utcába a lakókon kívül senki, még a BKV se menjen be. Lényegében az az elv érvényesül, hogy lehet busz a környéken, csak ne a ház előtt közlekedjen." Erre itt is a példa: "Természetesen nem azért küzdünk, hogy ne kapjanak buszt a Háros utcaiak. Azt viszont nem tudjuk elfogadni, hogy ezt a mi utcáinkon keresztül tervezik megoldani!"

Vagyis az lenne a legjobb, ha a BKV busz odateleportálna, felszedné az utasokat, majd visszateleportálna a végállomásra, nem?

A szokásos magyaros virtus az egész: tiltakozom, nehogymár előttem álljon meg a busz. De azért két háznál messzebb se kerüljön a megálló.

Gyuri remekül összefoglalta 4 mondatban a lényeget a Törzskocsma blog idevágó posztjában:

Szeretnénk buszt, de nem a mi utcánkban!
Szeretnénk buszmegállót, de nem a mi ablakunk előtt!

vs.

Mocskos BKV, miért nem közlekedtet erre járatokat!
Mocskos BKV, miért nem csinál több megállót!


Nos, ha nem kérnek a BKV-ból, akkor nem kérnek. Nem erőszak ez. A felszabaduló kapacitást el lehet vinni máshova ... ha 1 év múlva meg mégis sírnak, hogy sokat kell gyalogolni és nincs tömegközlekedés a környéken, elő lehet szépen venni ezeket a tiltakozó petíciókat és leveleket ...

Címkék: bkv abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr10633332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.08.28. 08:36:57

Hm... látszik a magyar mentalitás az egész történetben. Én kifejezetten örülök, hogy a Füredin kb 3-4 perc sétára van a troli-megálló, amivel 5 perc az Örs, és a metró. Hajlok arra, hogy a tiltakozók nagy része nem "törzsutas" a bkv-n.
Amikor ilyen történeteket olvasok, mindig eszembe jut a "szoktassuk át az embereket a tömegközlekedésre az autó helyett" c. blikkfang. Aha, persze. Sok sikert ehhez...

Geza 2008.08.28. 09:10:06

Azért ennyire ne sarkítsuk a dolgot!
Épeszű helyen úgy van megoldva a közlekedés, hogy az adott lakóterület _nagy forgalmú_ útszakaszain jár a busz, aztán az onnan hátralévő fél/egy kilométert meg lesétálja az ember, és így elvágva sincs semmitől, viszont nem is érzi úgy, mintha egy járdaszigeten sátrazna.
Nagyon jó példa erre Budakeszi: a főúton végigmegy a busz, viszont onnan három utcányira (gyalog öt perc) már ki lehet ülni a kertbe madárcsicsergést hallgatni.
Egyébiránt az út szélessége elég jól jelzi az ottani közlekedés sűrűségét, tehát még túlbonyolítani sem kéne, hanem sima egysávos úton per definitio nem vinni buszjáratot, kétsávoson max. óránként, többsávoson meg tetszés szerint.
Elhiszem én, hogy a pesti ember már elfelejtett járni és budira is kisdologhoz busszal, nagyhoz metróval menne, de valljuk be, öt perc gyaloglásba (fél kilométer) nem illenék belehalni, no pláne ha ezt nem a közlekedési zsúfolat okozta szmogban kell megtenni.
Ami meg a BKV-nek a helyiekkel való egyeztetési készségét illeti, erre ment rá anno a BME optikai laboratóriuma az F épület pincéjében: gyönyörű rezgésmentes környezet volt, amíg valami agyalágyult 'paraméterkönyvelőnek' eszébe nem jutott a 86-os buszt ráterelni egy másfél sávos útra (Budafoki u.) az épület előtt.

A 'magyar mentalitás'-sal kapcsolatban meg: egyrészt az agymosott proli rövidlátó hozzáállása nem 'magyar mentalitás', mert itt sem általános és másutt is előfordul, másrészt pedig itt nem erről van szó, hanem inkább 'vidéki' vagy 'külvárosi' mentalitásról beszélhetnénk, ami szerint nem olyan jaj de jó dolog a nyüzsgő városi élet, ahol az időt fél percekben mérjük és mindig legalább öten vannak könyöktávolságnál közelebb az emberhez, hanem inkább osztjuk a napot a (hajnal, reggel, délelőtt, dél, délután, este, éjszaka) skála szerint, ha látunk valakit, annak köszönünk, mert ha a környéken lakik, akkor ismerős, illetve a gyerek nyugodtan jöhet haza egyedül az edzésről, mert nincs az utca elárasztva mindenféle oda nem tartozó jöttmenttel. Így is lehet ugyanis.

Szóval szerintem ez a cikk egy kicsit a félviagrásra sikeredett fikapótló esete...

denx 2008.08.28. 09:15:25

Egy kollégám Dunaharaszti új részén lakik, ahol pont ugyanez játszódott le, csak még a megállók kijelölése előtt. "Sokan szerették volna, hogy járjon arra busz, de senki nem akarta, hogy a saját háza előtt legyen a megálló, ahogy én sem. Inkább nem lett buszjárat arrafelé és mindenki jár szépen kocsival."

Ezt szerintem utólag nehéz feloldani, új építésű városrészeknél a megoldás, hogy hamarabb kell kijelölni a buszmegállót, mint hogy a telkeket eladnák, így utólag nem lehet reklamálni.

Meglévő városrészeknél maximum annyit lehet tenni, hogy rendőrrel menni megállót csinálni és aki akadályozza, azt mindenféle "közcélú üzem megzavarása" és hasonló vádakkal szépen bevinni. Utólag lehet pereskedni, meg kártérítést kérni, de nehogy már 10 lakó miatt több háztömbbe ne juthasson el a tömegközlekedés.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.28. 09:31:58

Geza 2008.08.28. 09:10:06

Miért lenne fika?

Ez a gazdag külvárosi mentalitás ...

Akkor ne is fejlesszük a tömegközlekedést Budafokon? Járjon csak Budafok Városközpontig a villamos, oszt' csókolom. Onnan mehet mindenki gyalog, kerékpárral vagy autóval ...

Igazából az utcában lakóknak JOGILAG sok közük nincs, hogy megy-e BKV az utcájukban vagy sem ....

öööö...izé 2008.08.28. 09:54:48

Jogilag a déli határ mentén lévő falvak lakosainak sincs köze hozzá, hogy fél európányi 20-30 tonnás fosomlás cirkál a házuk előtt naponta több száz alkalommal, de mégis tiltakozhatnak és erőltethetik a megoldást, ha már elegük van abból, hogy a kerti WC fala nagydolog közben rájuk omlik...

Az azért vicces, hogy valaki azt hiszi, hogy a tömegközlekedés csökkenti az ingatlan értékét...hehe...10%-kal...hehe...poén:)

Ettől függetlenül a BKV azért még mindig egy nagy kalap izzadságszagú, büdös, mocskos, hajléktalanáltalülésrehugyozós, indokolatlanul drága faeces.

Az ellenőr kérte egy ismerősömtől a bérletet, mire ő: "Csak nem képzeli, hogy ilyen drága holmit magammal hordok???!!!"

IdomitottFoka 2008.08.28. 10:03:20

Annyira jó, hogy a kül-, kis-, elővárosiak elkezdenek nyavalyogni a busz miatt. De iskolába, dolgozóba azért beülnek a verdába és bebumliznak a zsúfolt zajos belvárosba, köszi. Ha meglesz a busz, majd kijárok én is a küszöbre szarni.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.08.28. 10:08:12

Teljesen egyetértek a poszttal.

Így is az autosoké a világ, és nem a BKV miatt nem lehet a városban közlekedni, hanem a sok önző, szemellenzős, kocsijában egyedül ülő emberé.

Miért van az, hogy a fejlesztéseket is azonnal meg akarják torpedózni?

A lényeg: not in my backyard!

DArchAngel 2008.08.28. 10:13:50

Ez a jó magyar mentalitás.

-Fejleszteni kéne az országot, Pesta bátyám!
-Jóvan fijam, akkó majd építtetök egy biogáz üzemet a istálló mellé...
-Néhogymán, hát arra járok horgászni, hát elállnád az utamat? Épíccsé máshová, fejlesszé mást!

Sajnos mindenki csak szájkaratés.

acel 2008.08.28. 10:33:03

Eccerű, ki kell fizetni az ingatlan-ár változást a lakóknak. Ha valakinek kárt okozol,illik kártalanítani. Ha valakinek pénzt adsz(a nem buszos utcában lakók, akiknek no ay ingetlen erteke a megkozeelithetőség miatt), akkor annak semmit sem kell tennie. megköszöni szépen. Ha eyek után nem éri meg megépíteni az útat, buszvonalat, akkor sajna úgy marad.

Geza 2008.08.28. 11:06:51

Zero: csak azért érzem fikának a postot, mert leszólod az ottaniakat azért, mert véleményük van a dologról és azt nem ássák el a hátsó kertben.
Ha jól olvastam, nem uszítottak kuvaszt a munkásokra, nem verték agyon a munkavezetőt, stb., hanem kultúráltan, normálisan, a polgármesterüknek írt levélben jelezték, hogy ez szerintük nem jó.
Hogy joguk van-e arra, hogy beleszóljanak az előttük menő forgalomba? Persze hogy van: a polgármesterükön keresztül, a képviseleti demokratúra szabályai szerint, ugye, egyébként ahogy csinálják is.
(Megjegyzem, ha nem lenne, akkor mi se nagyon cirmogjunk az M6 meg az M4 miatt, mert ugye mi közünk hozzá...)

Abban persze igazad van, hogy ha valaki később meg amiatt rinyál, hogy nincs busz, akkor szembesíteni kell a ténnyel, miszerint ők akarták így, de azért hadd ne akarjuk már rájuk tukmálni azt, amiből nem kérnek.
Valamit valamiért: vagy gyalogolni kell kicsit és normális a környék, vagy a közelben áll meg a busz, de az meg zajjal és forgalommal jár.
Úgy néz ki, hogy a budafokiak az ő környékükön az elsőt választották. Kinek és miért fáj ez annyira?

Apropo, érdekes lenne megnézni, hogy van-e korreláció az esetről alkotott vélemények és aközött, hogy a vélemény gazdája milyen környéken lakik. Én ugye a budafokiakkal értek egyet és nyugodt környéken lakok. (Ja, kocsim nincs, gyalogjáró vagyok.)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.28. 12:03:25

Számomra a szavazás értelmetlen, tekintve a 3 villamosjáratot és két buszjáratot, melyek megállója a háztól kb 20 méterre vannak, és kurvára örülök, hogy nem kell messzebb mennem :)

randomuser1 2008.08.28. 12:29:37

én meg direkt kiköltöztem a város végére hogy ne lássam azt a sok mocskot körülöttem amivé az utóbbi 20 éveben butapest lett, és szerintem kurvára ritkítani kéne a megállókat, meg a járatok számát, ezzel együtt csökkentve a megmaradtak követési intevallumát(hogy azért a szállítási kapacitása egészében véve ne csökkenjen), aki meg nem tud legyalogolni 500 métert a lakás és a megálló közt, az költözzön szépen az elfekvőbe. És ennek irtóra semmi köze ahhoz h valaki kocsival jár, azok az idők elmúltak mikor egy autó megléte státusszimbólum volt, és hagyjuk a "egy autóban egy ember" dumát, azért SZEMÉLYgépjármű, lehet h előzőleg a csóka kirakta a 2db kölykét a suli elött és feleségét a melónál. tényleg prolik vagytok, ne költözzetek ki a kertvárosba, nem élveznétek:)

Perillustris 2008.08.28. 19:39:11

"elmúltak mikor egy autó megléte státusszimbólum volt"

Ezen jót nevettem az évi min. 50 ezer hitelezők által visszavett autó országában.

Perillustris 2008.08.28. 19:41:37

"hagyjuk a "egy autóban egy ember" dumát, azért SZEMÉLYgépjármű, lehet h előzőleg a csóka kirakta a 2db kölykét a suli elött és feleségét a melónál"

Lehet. De nem ez a többség. Tudom, a többiek két mázsa csempét visznek, meg nem izzadhatnak meg.

Előbb-utóbb be kell látni: az egyéni motorizált közlekedés evolúciós zsákutca.

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.08.28. 21:06:59

Bocs, Rézmálban lakom a II. kerületben, nem panaszkodom, hogy nem telik betevő falatra, és mégis 99%-ban BKV-val közlekedem, mint itt sokan mások is. Az ingatlan értékét kertes területeken tényleg rontja az, ha közvetlen BKV járat van előtte, ami - tetszik, nem tetszik -, kurva zajos és büdös. Persze jó, ha van a környéken járat, de az próbáljon meg az utcák jellegéhez is idomulni. Ez azt jelenti, hogy igyekezzenek az amúgy is frekventált utcákra szorítani a járatokat, mint például a Bimbó útnál vagy a Törökvész útnál.

Tulazon 2008.08.28. 23:24:49

Geza:

"leszólod az ottaniakat azért, mert véleményük van a dologról és azt nem ássák el a hátsó kertben."

Szerintem nem azért szólta le őket, mert van , hanem azért, mert EZ a véleményük.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.29. 00:00:56

Így van, kicsit furcsállom hogy valahol tiltakoznak egy fejlesztés ellene ...

Geza 2008.08.29. 08:58:40

zero: Az új dolgok létesítése nem mindig és nem mindenki számára számít fejlesztésnek.

Képzeld el, hogy békésen éldegélsz a kis kertes házadban, az 1.7 m magas kerítéseden senki sem ugrik át hogy uborkát lopjon tőled, a reggeli kávédat az udvarra kiülve hörpölgeted madárcsicsergés közepette, a sarki sörözőben mindenkit ismersz, stb.
Aztán jön a BKV és 'éljen a fejlesztés' jelszóval közvetlen járatot létesít felétek, hogy a Blaha aluljárójából és a Kökiről és a hasonló zsiványfertőzött területekről bárki tizenkét perc és négy lépés (kettő fel a buszra, kettő le róla) árán odajusson a házad elé. Persze ez most is szíve joga, csak most tennie is kell érte, és jelenleg lusta hozzá. Viszont ha lesz buszjárat, akkor lesz telehányt/vizelt járda a házad előtt, kertedbe bedobált szemét, az udvarodról csak azt nem lopják majd el, ami legalább vörösen izzik, a kedvenc söröződből lepukkant köpködő lesz, a kertedből panorámás rálátásod lesz az út szélén üldögélő megélhetési alkesz koldusokra, egyszóval abban a megható 8., 9. kerületben érezheted magad, ami elől (nem kis munka árán) kiköltöztél.
És akkor a forgalmat, a zajt, a benzinfüstöt, mint 'mellékes' dolgokat még nem is említettem.

Ha az egyik szomszédodban hajléktalanszállót építenének, a másikban halfeldolgozó üzemet, a harmadikban meg mondjuk nukleáris hulladék-ülepítőt építenek, akkor az bár szédületes fejlesztés lenne, mégsem örülnél neki annyira, nemde?

randomuser1 2008.08.29. 11:43:33

Perillustris: miről beszélünk már? ja, hogy aki konzumidióta és túlvállalja magát, mert 2 mérettel többet akar mint amire telik neki? ennek nem sok köze van ahhoz h 2 havi fizu egy használható állapotú 10éves suzka, és lehet vele állni a dugóban, miközben kevesebbet fogyaszt mint egy mai középkategóriás folyamatos autópályaüzemben.....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.29. 11:48:57

Geza 2008.08.29. 08:58:40

Azért mert Budafokon abban az utcában 20 percenként elmegy majd egy busz, ne vízionáld Budafok és a kertváros halálát :-))

Amúgy meg ha demokrácia, legyen demokrácia.

Hányan tiltakoznak? 50-en? 100-an?

Hányan laknak azon a környéken? 4000-en?

Kérdezzenek meg mindenkit, az eredmény meg legyen mérvadó ...

Nem szeretem, ha egy agresszív hangos kisebbség mindenki nevében hőbörög ...

randomuser1 2008.08.29. 12:17:36

a másik meg, a tömegközlekedés enyhén szólva alacsony presztízsű,normális ember kerüli, mint a leprást, kb annyira illik a kertvárosi szociális milliőbe mint egy hajléktalanszálló a hotel egyik szárnyába....

Geza 2008.08.29. 13:14:21

"Kérdezzenek meg mindenkit, az eredmény meg legyen mérvadó"
Pontosan, ennyi lenne az egész. Csak ugye ezt nem a leszakadt lépcsőjű pincében lévő klozetbe rejtett kisszekrény ajtajának belső felére kéne kiírni (felirat: Vigyázz, a leopárd harap), hanem nagybetűvel tenni közzé abban az amúgy közérdekű hírek miatt létező kerületi kisokosban, amit alanyi jogon beraknak minden postaládába (és amúgy postafiókba is).

Amúgy a mindenki nevében való hőbörgés mellett szintén unszimpatikus dolog a "csendes többség"-re való hivatkozás is - ugyanis csendes többség nem létezik, legfeljebb nemtörődöm birka, aki sehová sem szavaz, mert neki mindegy. (Hogy garantáltan illetékességi körön kívülről mondjak példát: az ausztrál állampolgároknak a szavazás a helyi államügyekben _kötelező_. Lehet szándékosan üresen/érvénytelenül szavazni, de távol maradni büntetés terhe mellett tilos: a polgárnak nem csak jogai, hanem kötelességei is vannak.)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.29. 13:18:57

Geza

na igen, a kérdezzenek meg mindenkit ....sajnos a Rákóczi úton nem lehet megkérdezni az lakóktól, hogy szeretnék ha arra járjon a piros hetes ...ha lehetek egy csöppet demagóg ...

amúgy me csenden többség nem biztos nemtörődöm birka, csak nem olyan hülyék, hogy egész nap tiltakozzanak meg tüntessenek hogy szerintük meg LEGYEN arra busz .... mondjuk mert dolgoznak

Geza 2008.08.29. 14:10:57

zero: Értem. Ha tiltakozik, akkor miért tiltakozik, ennyi ideje van a burzsuj kuláknak. Ha nem tiltakozik, akkor meg honnan tudhattuk volna, hogy ez nem tetszik neki, ha egyszer nem szólt, pedig mi aztán úgy, de úgy figyelembe vettük volna...
A vége mindkét esetben az, hogy úgy a helyes, ahogy mi gondoltuk (és azért így a jó, mert mi így gondoltuk,) és ha neki nem tetszik, akkor ő a hibás. Hmm... tippelhetek? Szadesz vonal?
Ennyi erővel azt is lehetne mondani, hogy hagyjuk már a csudába ezeket a négyévenkénti választásokat meg népszavazásokat, maradjon csak a feri/vitya hiszen már mindenki (=="csendes többség") így gondolja, (de legalábbis mi tutira), csak épp nem ér rá ezen véleményét ki is nyilatkozni.
Szerintem maradjunk annyiban, hogy a "csendes többség"-nek nevéből adódóan legyen kuss a'la kibic, de akinek van véleménye, az meg mondhassa el, de legalábbis képviseltethesse valakivel.
Apropo képviseltetés: elvileg a polgármester/önkormányzó azért van, hogy képviselje a kerületében lakó emberek többségi véleményét, azaz ha ő azt mondja, hogy kell a piros hetes a Rákóczi útra, akkor lehet, ha meg azt, hogy nem megy a csendes ultira, kell a fenének, akkor nem lehet.
Aztán ha ezzel mégsem találja el a kerületének a többségi véleményét, akkor aki ráér, az tiltakozik nála.

Hozzáteszem, ha a Rákóczi útért felelős polgármester kitalálná, hogy márpedig felcsákányoztatja az egészet és spániel-tenyésztelepet létesít a helyén, mindezt a polgárokkal való egyeztetés nélkül, majd bele is vágna, hát hidd el, az egész nap dolgozó proletariátus színe java ott hemzsegne nála, buzgón tiltakozva a Kiváló Dolgozó emlékkitűzőikkel egyetemben - már csak hogy én is legyek demagóg egy kicsit :).

(Egyébként offtopic, de szerinted miért van az, hogy ha munkanap közepén véletlenül a körútra vet a rossz sorsom, azt látom, hogy tele van ráérősen sétálgató, amúgy jól szituált és munkaképes korú és állapotú járókelőkkel? Mikor anno idekerültem Szutyok-Dugó-Poliszba, azt hittem, itt ünnepnap van, mert vidéken ennyi ember csak szabadnapon van az utcákon.)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.29. 14:21:31

Geza

xDDD

azt én sem értem, Budapesten munkaidőben hömpölyög a tömeg, de menni sem lehet.

Akkor ki a fene dolgozik ?!

Horizont 2008.08.29. 15:04:20

Én sem értek egyet azzal hogy az utcánkon áthaladó főutvonalat a sok barom állat autós,kamionos,buszos (tisztelet a kivételnek) úgy használja mintha a Hungaroringen lenne élete nagy gyorsulási versenyén.
(plusz rossz az út is )
Velem együtt többszázan háborognak.ÉS AKKOR MI VAN??
Ennek ellenére szerintem sokan félreértelmezik a demokráciát.Mindenre nem lehet megoldás a népszavazás,blokád.

Geza 2008.08.29. 15:48:41

Optimista: "És akkor mi van?" -> baj.
Méghozzá ott, hogy erre fel lehetne vetni, hogy ha én meg acélsünt telepítek az útra az autósoknak, nyakmagassában feszített sodronyt a motorosoknak, a gyalogosoknak meg rakok le gereblyéket foggal felfelé, sok embernek nem fog tetszeni, biztos több százan háboroknak, amire én azt mondom, hogy "és akkor mi van", akkor most el is van intézve a dolog?
Nincs, mert mivel közösségben élünk, valamelyes engedményeket kell tennünk, azaz bizonyos korlátok között viselnünk kell egymás rigolyáit még akkor is, ha azokkal nem értünk egyet. Ennek a mikéntje és hogyanja adja egyébként a társadalom jellegét:
Ha van egyvalaki, akiknek mindent szabad (max. azt mondja, hogy "na és?"), a többinek meg coki, akkor ezt egyeduralomnak, autokráciának hívjuk.
Ha egyesek döntenek, a többinek szintén nincs beleszólása, akkor kevesek uralma, oligarchia a neve.
Ha a nép ill. annak nagy része határozhat, akkor népuralom, demokrácia a forma.

Visszatérve a mi esetünkhöz, a demokráciában az érintettek többsége illetékes a döntés meghozatalában, azaz ha van mód a főutatokon menő forgalom valami módon való kiváltására és emellett többen vagytok, mint ellene, akkor márpediglen ez a követendő út. Ha mégsem ez történi, hanem valakik azt mondják, hogy "és akkor mi van?", akkor a döntés az ő érdekük szerint történik, azaz ők azon kevesek, akik irányítanak (==oligarcha), ami működhet, csak épp nem demokrácia, márpedig itt elvileg az van.
Természetesen a demokráciában is el kell viszont tudni dönteni, hogy vagytok-e elegen egy eseti döntéshozatalhoz, és ennek mikéntjéről koptattuk itt a billentyűzetet.
Amúgy igaz, nem a népszavazás meg a blokád (acélsün, sodrony, gereblye, kuvasz) az egyedüli megoldás, ott van még a képviseleti döntéshozatal is, de ezt már írtuk.

No persze természetesen bele is lehet nyugodni, amúgy "Úgy se tudom megváltoztatni, ennyi erővel akár szerethetem is, úgyhogy hip-hip-hurrá, éljen hát soká!"-módra, mondván az elv is olyan, mint a fing: tartja az ember amíg bírja, de aztán elengedi, csak után gondok vannak a tükörbe nézéssel...

Horizont 2008.08.29. 17:00:55

Geza
Óh olyan szép leírva minden.De más a gyakorlat és az élet.
Ez egy falu.Mindenki tudja mi a baj,jeleztük százszor,még egy zebra felfestését se sikerült összehozni.Sopron környékén minden falunál lassító sziget van,szuper találmány.
De úgy magunk között szólva lassító sziget és minden nélkül nem lehetne 50-nel átmenni a falun?Nem lehet arra gondolni,hogy itt is emberek élnek?Nem,dögöljenk meg,rátaposok a gázra inkább, hogy előbb átérjek a falun!Itt már annyi kutya,macska,tyúk halál volt és sajnos emberhalál is!Semmi nem számít.És semmit nem lehet tenni.Tudjuk mi fejben hogyan működik a demokrácia.
De ez Magyarország!

Geza 2008.08.29. 23:09:54

Optimista: Hmmm. Arra már gondoltatok, hogy szépen kikevertek a szomszéddal két tejesláda jó cementes betont, aztán egy hosszú hétvége második napjának éjszakáján suttyomban a falu határában annak rendje s módja szerint csináltok fekvőrendőrt?
Egyrészt magától nem tűnik el onnan, másrészt meg aki cirmog és intézkedik az eltakarításáról, na az lesz a ti emberetek, mert az ő asztala az utak rendezése.
Ha a végképp nem áll kötélnek, az sem baj, mert ha helyiek túlnyomó része helyesli az "akciótokat", akkor rövidesen vissza fog kerülni az a kis bukkanó :).
Ártani nem ártotok senkinek, úgyhogy még a lelkiismeretetek is tiszta marad. Szólni is szóltatok épp elégszer, úgyhogy meg is próbáltatok minden más utat. A többség is így akarja, azaz nem is önkényeskedtek. Hmm?

Horizont 2008.08.30. 08:09:51

Geza
Na ehhez kellene az összefogás!
Na ez nem működik lent és fent!
Amúgy igazad van!
De azért én még mindig azt hajtogatom,hogy miért nem lehet betartani a szabályokat mindenkinek, mindenhol.
Az 50 az 50 !!!Kellene, hogy legyen.

2008.09.04. 15:05:49

Geza

"csak épp nem demokrácia, márpedig itt elvileg az van"

A hangsúly az "elvileg"-en van: az hogy négyévente szavazhatunk arról, hogy kikből álljon a szavazógép a parlamentben, nem demokrácia.

A fusiban készülő fekvőrendőrről pedig annyit, hogy lehet, hogy megállítja majd a száguldozókat, de enyhén szólva balesetveszélyes. Nem látok semmi különbséget aközött, ha egy sebességtúllépő elgázol egy kisgyereket, vagy ha egy autóban halnak meg kisgyerekek, mert a privát fekvőrendőröd miatt felborult vagy fának ment.

süti beállítások módosítása