Skip to content


       Szűrés lista

Korán kell elkezdeni a pályázatírást

Állandón sírnak, hogy az ország nagyon-nagyon keveset költ kutatás+fejlesztésre, és ez kihat a gazdaságra is. A 2003-es statisztikai adatok azt mutatják, hogy Magyarország nemzeti jövedelmének alig egy százalékát költi kutatás-fejlesztésre, Izrael csaknem öt, Svédország 4,27, Finnország 3,5, Japán három, Németország 2,5 százalékát. Az Európai Unióhoz újonnan csatlakozottak közül Szlovénia a maga 1,57 százalékával, Csehország pedig az 1,3-mal is megelőz bennünket. Nálunk a kutatásra fordított pénz jó részét az állam állja, itthon 2003-ban 176 milliárd forintot fordítottak k+f-re, ami a bruttó hazai össztermék 0,95 százaléka volt. Ebből az összegből 102 milliárdot az állam adott, 54 milliárdot a cégek teremtettek elő, egymilliárd egyéb hazai forrásból érkezett, további 19 milliárd forinthoz pedig nemzetközi forrásokból jutottunk. Nos 2004-ben ezt is sikerült alulmúlni, akkor már csak 0,88%.ost fordítottunk erre a területre.

Ezért is örvendetes, hogy az Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok (OTKA) Bizottsága idén is pályázatot hirdet alapkutatások támogatására PhD fokozattal (oklevéllel) és magyarországi kutatóhelyhez rendelkező pályázók számára.

A beérkezett pályázatokat az OTKA testületek a következő főbb szempontok szerint értékelik: a pályázati program alapkutatás jellege, tudományos jelentősége, újszerűsége, a várható eredmények, tudományos és társadalmi hasznosításuk, a kutatás személyi feltételei, garanciái, a kutatás intézményi, tárgyi, módszertani feltételei, a kért támogatás pénzügyi indokoltsága és realitása, a tervezett kutatói munkaidő ráfordítás, az eddigi tudományos eredmények (közlemények, hivatkozások), az utóbbi 5 évben lezárult vagy folyamatban lévő OTKA kutatások során elért eredmények.

Nos, akkor fussuk át együtt a ELTE Bölcsészettudmányi Karának 2008-as OTKA pályázati témáit. Figyelem! Megkérnék mindenkit, hogy legyen olyan kedves, és legalább próbáljon meg a "tudományos és társadalmi hasznosításra" fókuszálni ....
 

Témavezető

Típus

Témacím

Támogatás
( Ft)

Steiger Kornél

OTKA

Morálpszichológia és etika az antikvitásban és a középkorban

10 960 000

Orosz Magdolna

OTKA

Az identitás terei. Kulturális topográfiák az Osztrák-Magyar Monarchia német nyelvű kultúrájában

8 160 000

Bíró Ferenc

OTKA

A nyelvkérdés a XIX. század első két évtizedében (Kazinczy Ferenc)

1 030 000

Tolcsvai Nagy Gábor

OTKA

Funkcionális kognitív nyelvészeti kutatás

10 010 000

Bolonyai Gábor

OTKA

Corvina Graeca

18 200 000

Zólyomi Gábor

OTKA

A sumer ige történeti morfológiája

12 470 000

Szabó Gábor

OTKA

Bronzkincsek, deponálási szokások a késő bronzkorban.

13 630 000

Nagy József

OTKA

Giambattista Vico életműve a XVIII századi olasz irodalom kontextusában

14 250 000

Scholz László

OTKA

A spanyol nyelvterület avantgárd irányzatai

4 510 000

 

Segítek: 93 millió 220 ezer forint. Népies szófordulattal élve: 2 Zuschlag.

Mivel az olvasóim széles látókörrel és hatalmas tudásbázissal rendelkeznek, vajon ki vágja kapásból, hogy ki volt Giambattista Vico? Wikipedia ás Google nem ér! És ki szeretné 14 millióért kikutatni? :-)

Hardcore olvasóimnak felkínálom, hogy rápillantsanak a 2006-os listára, ami vagy ötször ilyen hosszú ....

És teljesen biztos vagyok benne, hogy már az első 20 komment egyikében meg lesz magyarázva, hogy én látom rosszul, ez teljesen rendben van, ez így a legolcsóbb vagy a Zorbán idejében ennél sokat többek költöttek ... kíváncsian és enyhe gyomorgörccsel várom a jobbnál-jobb magyarázatokat!

Én azért örülök, jut itt pénz mindenre, fejlődünk, gyarapodunk.
"Gyerünk Barátaim, tegyük a dolgainkat!" - idézet a Vezetőnktől.

(köszönet ashnur-nak a tippért amivel  phaidros blogjához vezetett)

Címkék: közélet pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr95645519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.09.04. 11:38:15

Szerintem ez nem K+F, szimpla kutatás. Azonban elég nagy összegek mennek el. 2006-ban Dezső Tamás nagyon jól járt a közel 92 milliós támogatással.

Geza 2008.09.04. 11:39:17

"Amit nem lehet megírni C-ben, azt meg lehet írni assemblyben. Amit nem lehet megírni asm-ben, azt meg lehet írni pályázatban"

Giambattista Vico életrajza 14 milláért - hát bmeg, az "A lánchídépítés története az ógörögöktől Mária Teréziág" mennyit érne meg?!

Ha ezt a sok nyomorult ballaszt bölcsészmérnököt ki lehetne zavarni a krumpliföldekre, vodkába fojthatnánk egész Eurázsiát!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 11:46:18

Mivel ezek közpénzből készültek, így nyilvánosnak kell lenniük, nem?
Ha bemegyek az ELTE-re, elolvashatom őket? :-))

INkvizítor 2008.09.04. 11:52:31

"Mivel ezek közpénzből készültek, így nyilvánosnak kell lenniük, nem?
Ha bemegyek az ELTE-re, elolvashatom őket? :-)) "

:)) igen elolvashatod, de ha rám hallgatsz nem teszed, mert e 12-ik oldal után az örlő fogaiddal téped ki a nyaki ütőeredet.

Természet tudományi k+f-nek van értelme, ennek nincs. (tudom most én vagyok a maradi bunkó) Valszeg az adott tanszékeken kívül ezeket senki sem fogja olvasni.
De azt is el tudom képzelni a témák hallatán, hogy ezek személyre szabott pályázatok voltak. (korábbi szakdolgozatok, a haver gyerekének, aki a kampányunkat is támogatta, stb...)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 11:56:15

INkvizítor

Pedig már jobban ráizgultam a "A sumer ige történeti morfológiája" -ra mint a pornóra ... xD

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.09.04. 12:01:39

Nem az a baj, hogy ezekre adnak pénzt, hanem hogy másra, esetleg tényleg K+F-re nem.
A határt sosem lehet pontosan meghúzni, mi az ami komoly, mi az ami nem. (A Monthy Python is csak baromság volt, aztán kiderült, hogy művészet.)
Ezzel az erővel a fizikusok is nyomhatnák, hogy a matematikusok ne kapjanak pénzt a kutatásra, mert az csak elmélet. Dehát a neutrínók kutatásának milyen gyakorlati haszna van? Most, a jövő héten, jövőre stb. Persze majd 20 év múlva.

Müszijő Csirke 2008.09.04. 12:03:30

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 11:56:15
és ezektől a tanulmányoktól hová fog fejlődni az ország?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.09.04. 12:04:34

Géza // Na pont az ovis rajz az, ami igenis kell. Ilyen mindig is volt. Ez legalább eddig nem esett a teljesítmény érték arány mindenható törvényének forintosított áldozatává.
Ha majd a te gyereked ovis rajzversenyt nyer, gondolj rá egyszer!

spájdernecc 2008.09.04. 12:04:35

Nem vitatom a témák fontosságát, biztos egy csomót lehet hasznosítani a bronzkori deponálás tapasztalataiból, de hogy a Funkcionális kognitív nyelvészeti kutatás mi módon lendíti fel a gazdaság határvidékét, egyelőre rejtély...
Viszont megfelelő összegért / 6-8 millára gondoltam, mert szerény vagyok / hajlandó vagyok megkutatni a területet

INkvizítor 2008.09.04. 12:05:08

Itt valami félre értés van! Ez csak "k", :)) nem "k+f"...
abból is a bölcsész fajta.
Mégis mi a francot fejleszt ezzel??? (a saját önéletrajzán, és bankszámláján kívül???)

movhu 2008.09.04. 12:06:06

Nincs péhádém, ez baj, de szeretnék pályázni a következő ötlettel:

"A hízott liba- és kacsamáj társadalmi szerepe a Kárpát-medencében a XII. századtól napjainkig és hatáselemzése a magyar irodalom nagy alakjaira"

Várhatóan 25 millióból megoldom, amiben benne van egy eszeveszett nagy libamáj parti a Mezőgazdasági Múzeum kertjében :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 12:07:16

vero 2008.09.04. 12:01:39

Ez egy sima diplomamunka címek, minek kell rá 14 millió ? Erre lennék kíváncsi ...:-)

Én is megírtam a diplomámat : "Horty utolsó miniszterelnöke: Lakatos Géza 6 hete "

kaptam rá egy 5-öst ...és? kértem volna rá pár milliót?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 12:08:18

INkvizítor 2008.09.04. 12:05:08

A "kutatás+fejlesztés" egy összetartozó szókapcsolat, azért írtam így egybe.

Persze, ez csak a kutatási része :)

spájdernecc 2008.09.04. 12:08:45

ajánlott irodalom József Attila: De szeretnék gazdag lenni című verse
a vágy határozza meg a tudatit:)

Müszijő Csirke 2008.09.04. 12:15:31

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 12:07:16
Pontosan ez fogalmazódott meg bennem.

INkvizítor 2008.09.04. 12:16:26

Én is ki akarom adni a diploma munkámat!! (bár kicsit náci lett). " A totaliárius rendszerek összehasonlító elemzése, fasizmus, kommunizmus." ez most nem vicc, tényleg erről írtam, és 5-ös lett (ki is emelték :))

Az egyik rokonom valami unokatesó féle, folyamatosan sír, hogy nincs pénze, és itthon nem fizetik meg a tudását!! (részben igaza van a bruttó 125 egyetemen oktatóként tényleg nem túl sok), de kérem mihez is ért!: "a késő XVI-ik századi észak német fejedelemségek polgári, és gazdasági viszonyai" erre specializálta magát! (gratula, idehaza tuti a nagy karrier)...+1 bölcsész....

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.09.04. 12:19:12

Zero // Valóban sok pínz, ezt nem is vitattam. Az arányokat kifogásolom én is.

Ha nem kaptál segílykét a szakdolidra, akkor bizony elcseszted - a fentiek alapján nyugodtan kijelenthetjük (sajnos én is).
Legközelebb talán próbálkozz valamilyen nem arab közel keleti témával. Az sanszosabb.

Geza 2008.09.04. 12:19:41

Vero: Igen, ovis rajz igenis kell, volt is, van is, reméljük hogy lesz is. De az ehhez kapcsolódó 'pályázati' adminisztráció, 'neves szakértőkből álló zsűri', stb. csak fölösleges papírszaporítás, iktatnivaló a benne résztvevőknek.
Mármost lehet, hogy csak én vagyok ilyen Isten háta mögött felnőtt vén kövület, de az én időmben az óvodai (ill. ált.isk. alsó tagozatos) rajzversenyek úgy voltak szervezve, hogy szülői értekezleten a 'rajztantónéni' feldobta, hogy kéne ilyen, a szülők hoztak pár tortát, sütit, ilyesmit, aztán azok voltak a díjak, amiket persze a nyertes természetesen megosztott a többiekkel, úgyhogy kb. a dicsőség volt a tét ill. a torta szétosztásának a lehetősége.
Papír nulla, pályázati kiírás, levelezés, szervezés, iktatás, MFFPPTI, Apáczai Könyvkiadó nulla.

Későbbiekben voltak város-szintű tanulmányi versenyek is, amiket hol az egyik, hol a másik iskola rendezett (nevezhetett bármely, a város sulijaiba járó emberke), szintén nem hivatalosan, nulla papírozással.

Szóval nem az óvodások rajzpályázatával van a gond, hanem azzal, hogy a legegyszerűbb, legnyilvánvalóbb dolgot is úgy agyonszervezik, akkora feneket kerítenek neki, hogy a járulékos szenvedés miatt az egésztől elmegy az ember kedve.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.09.04. 12:27:01

Geza // Igen ez igaz. Ha jóindulatú vagyok (és én az vagyok) akkor azt feltételezem, hogy ugyanazok qrták szét az egyéni/helyi kezdeményezésekre való hajlandóságot, önállóságot, akik ma aezeket a pályázatokat kiírják.
A társadalom atomizálása magával hozza, hogy a legalapvetőbb funkcióit sem tudja működtetni. Pl. egy saját szervezésű ovis rajzversenyt. Ez csak feltételezés, de más szegmensekben tényleg így működik ill. nem működik. Miért az ovi lenne kivétel?

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2008.09.04. 12:27:15

Tolcsvai Nagy Gábor
OTKA
Funkcionális kognitív nyelvészeti kutatás
10 010 000


:loooooooool:
Nah, már van miből piálnia! :DDDD

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2008.09.04. 12:35:53

Btw k+f pályázatot én a BTK-n meg sem hirdetnék. Elszállt elméleti entellektüell f4szverés faltól-falig.

Vagyis... lennének azért ott is értelmes kutatási területek BŐVEN, pl. a nyelvészet, filozófia stb. területén (a pedagógiát és a pszichológiát csak azért nem írtam, mert azokat "kiszervezték" pár éve egy külön karba (PPK)).

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.04. 12:41:15

"Több, mint ezer éves a sportigazgatás" c. 2002-es (aktuális) - amúgy 5-ös - diplomamunkámért én megelégednék 5 misivel is (nincsenek igényeim, no...), szeretném tovább kutatni-fejleszteni a témát:-)))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.04. 12:44:52

De miért ásunk mi Egyiptomban?
Most komolyan.Tudja valaki?

spájdernecc 2008.09.04. 12:49:16

mert Kákosy prof komolyanvehető egyiptológusként komolyanvehető utánpótlást nevelt ki, és mert az egyiptomi kormány sokakkal ellentétben engedélyezi

more 2008.09.04. 12:54:36

nem sedux, ezert sokkal tobbet fogsz kapni: a sportkozvetites-ugyi miniszteriumot:)))

egyebirant parat ismerek kozuluk, tanitottak az ELTE-n, de azert a pofam leesett rendesen. itt megint haveri penzosztasrol lehetett szo, foleg ELTE-s berkeken belul, jo a kapcsolat a tarcaval...

en egyebkent nem mondtanam, h egy normalis tarsadalomban mi szukseg van latszolag felesleges temak kutatasaval, nem minden temanak kell a gazdasagot fellenditeni, mert ugye nem csak kenyerrel el az ember....es minel muveltebb emberfokbol all a nemzet stbstb blababla...

DE: asszem addig amig mondjuk korhazak, vagy eppen ott folyo kutatasokra meg muszerekre nincs penz, addig a sumer igei morfologiara ugyan ne basszunk mar el x millat!!!

Müszijő Csirke 2008.09.04. 12:54:49

Zólyomi Gábor
OTKA
A sumer ige történeti morfológiája
12 470 000
nálam ez baszta ki a biztit.mi haszna van/lesz ebből az elszállt bölcsészfosból hazánknak?

xstranger 2008.09.04. 13:02:04

A bolcseszek nem ertik meg hogy a muszaki K+F penzt igenyel muszerekre es nem csak teremberles es villanyszamla van. (Vagy ertik ok nagyon jol csak nem akarnak penzrol lemondani).

Igy aztan ilyen bolcseszugyekre koltunk extra penzt ahelyett hogy az ossz elkoltheto penzbol tobbet adnank a mernokoknek annyival amennyivel fajlagosan dragabb egy K+F program.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.04. 13:07:10

Te látod rosszul, ez teljesen rendben van, ez így a legolcsóbb vagy a Zorbán idejében ennél sokat többek költöttek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.04. 13:09:46

spájdernecc · nyolclab-csapda.blog.hu 2008.09.04. 12:49:16

És ez miért jó? Ha meg itthon találnak valamit,nem tudják kiásni,mert nincs rá pénz. (lásd most a napokban mammut ) Vagy azt majd kiássák az egyiptomiak?

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2008.09.04. 13:26:08

Orosz Magdolna
OTKA
Az identitás terei. Kulturális topográfiák az Osztrák-Magyar Monarchia német nyelvű kultúrájában
8 160 000


Bíró Ferenc
OTKA
A nyelvkérdés a XIX. század első két évtizedében (Kazinczy Ferenc)
1 030 000


ezeknek talán még értelme is lehet. jellemző, hogy ezek kapták a legkevesebb dellát. bezzeg a Corvina Graeca, meg Giambattista Vico életműve, az aztán hűdekurvafontos! :DDD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 13:28:20

vero 2008.09.04. 12:23:21
zero // akor ez maegvan, gondolom: www.wildboar.net/multilingual/easterneuropean/hungarian/irodalom/konyvek/ahogyanenlattam/ahogyanenlattam.html

Jaj, vagy 5 éve nem láttam .... mennyit olvsgattam, te jó ég!

Ziebi 2008.09.04. 13:28:57

Üdv :)

Lehet hogy valamit rosszul értettem, de azt írtátok:

"Bizottsága idén is pályázatot hirdet alapkutatások támogatására PhD fokozattal (oklevéllel) és magyarországi kutatóhelyhez rendelkező pályázók számára."

Ezek szerint ezek nem diplomamunkák, hanem témák, amin dolgoznak a jó emberek. Ettől még értem a problémátokat, de szerintem nem ez a legnagyobb probléma a támogatási rendszerrel.

Bemásolok ide egy részletet az akcióspotenciál blogon megjelent írásból:

"Az egyes tudományágak művelésének költségei és költségeloszlása erősen különbözik, ami közös, hogy ezekhez a forrásokhoz valamiképp hozzá kell jutni, ha az ember "tudományt akar művelni". A források, mint azt a bejegyzés elején írtam, állami- vagy magánjellegűek lehetnek. Mindkét esetben megbízásos vagy pályázati úton lehet a pénzhez hozzájutni. A megbízásos eset az, amikor pl. felkérnek egy ismert írót, hogy egy konkrét témában írjon egy könyvet és ezért pénzt kap, vagy amikor egy adott mérési módszerben jártas labornak fizet egy vegyipari cég, hogy végezzen el nekik a szerződésben meghatározott összegért egy méréssorozatot.

A pályázás lényege, hogy a pénzt adományozó megmondja mire-kinek adna mennyi pénzt majd ezután kiválasztja a jelentkezők közül azt vagy azokat akik végül megkapják ezt a pénzt. Legalábbis ez az elv. Pályázatokat írnak ki minisztériumok, minisztériumok által megbízott cégek (mint a MAG), cégek, alapítványok vagy akár magánemberek is. Magyarországon - de Európa nagyobb részén is - a kutatásra fordított pénz nagy részét az állam adja, míg a magánszektorból érkező források nagyobb hányada USA-ra jellemző. Ami ma Európában és Magyarországon a tudományos kutatás egyik komoly kerékkötője az a pályázati pénzek folyósításának és kezelésének módja.

Egyrészt egy pályázat megírása, majd a pályázati jelentések írása rengeteg időt és energiát elvesz a kutatótól mifelénk. Ha plusz pénz nélkül szeretnék a döntéshozók a tudományos kutatásokat előmozdítani, elég lenne lecsökkenteni a pályázatok méretét és egyszerűsíteni őket annyira, hogy ne kelljen az embernek minden pályázathoz pár száz oldalnyi dokumentációt elolvasni, kódszavakat tanulni, és főleg ne kelljen egy hétnél több időt eltölteni egy pályázat megírásával. Több idő maradna arra amiért fizetnek: a kutatásra.

Másrészt nagyon hosszú idő telik el a pályázatok leadási határideje és a döntés között, hogy ki nyerte el a pályázatot, majd ezután egy még sokkal hosszabb várakozás következik amíg megérkezik a pénz. Ez jellemzően 1 éves szintű várakozást jelent és ekkor is általában a pályázaton elnyert pénznek egy részét kapja meg a sikeres pályázó "előleg"-ként. A vicces az, amikor addigra már két jelentést kellett leadni, hogy mire ment el a pénz és hogyan hasznosult. Milyen pénz?! A pályázati pénzek nálunk jellemzően utófinanszírozást tesznek csak lehetővé, vagyis az embernek valahonnét már rendelkeznie kell a teljes kutatáshoz szükséges pénzzel. Azonban ez teljesen lehetetlen, ha csak pályázatokból származó pénzzel rendelkezünk. A pályázatok többségénél ugyanis számlákkal kell bizonyítani, hogy mire ment el mennyi pénz és amit az ember nem költött el, az elveszik.

A rendszer mégis működik valahogy, mivel vannak nem pályázatokon keresztül juttatott pénzek (például az MTA-nak adott állami pénz egy része az MTA intézeteibe kerül azok működtetésére), van sok cselezés és vannak megértő cégek akik megelőlegezik a műszerek és egyebek árát az ideiglenesen fizetésképtelen kutatónak. Nekem valahogy mégis elképesztően egészségtelennek és illogikusnak tűnik ez a rendszer, amit nem a pályázatok neveinek és rendszerének, vagy a pályázatelosztó-szervező rendszer hangolásával (kiszervezés-beszervezés-összevonás stb), hanem az alapok átgondolásával és átszervezésével kellene jobbá tenni"

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2008.09.04. 13:29:37

agyam eldobom!!!!

keressetek rá idézőjelben arra, hogy "Corvina Graeca".

a google 5 találatot ad ki rá a neten, abból az egyik a Vastagbőr! :lol:

hát egy ilyen fontos téma nem ér meg nektek 18 millát? :DDD

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.04. 13:30:59

more: ja, tényleg.
tudtomon kívül predesztináltam magam a sportközvetítés-ügyi tárca élére:-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 13:32:29

Mint ELTE BTK-án végzett ember, így teljes joggal kijelenthetem: az egész BTK be kellene zárni, mert több millió adóforintból nevelnek ki diplomás munkanélkülieket vagy pályaelhagyókat.

Lásd: én

És hab a tortán az ilyen pályázatok!

reKorrekt 2008.09.04. 13:35:23

"Iván Goncsarov regényeinek műfaji sajátosságai - 12 milla"

Ez mennyivel fontosabb mint mondjuk a szegedi vagy pécsi rákkutató központokat támogatni?

Imádom ezt az oldalt, megspórolja a kávé vérnyomásnövelő hatását :) a kurva életbe

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 13:39:19

Ziebi

nem írtuk hogy ezek diplomamunkák!

azt írtuk, hogy ezek diplomamunka címek is LEHETNÉNEK akár!

Geza 2008.09.04. 13:44:41

LasPalmas: jaja, csak aztán el ne felejtsünk szólni az itt ásó egyiptomi régészeknek, hogy ne érje őket felkészületlenül a löszös talaj :)

Ami meg az elte pedo/pszicho tanszék(let)et érinti, Mérő kivételével egy okoskodó gittegylet az egész. A PePszi szigorlati tematikában volt egy olyan tétel, amiben egymásnak homlokegyenest ellentmondó dolgot tanítottak a két tárgy során, úgyhogy ha ezt húztad a szigoron, akkor aszerint, hogy melyik szerintit mondtad, a másik tárgyhoz tartozó bizottsági tag hajított ki.
A BTK-ra inkább nem írok semmit, azok max. azt bizonyítják, hogy a száj az agyhalál beállta után is jár tovább.
(De hogy ne legyünk igazságtalanok, pont ugyanez van a biológusoknál etológia címén, a vegyészeknél a matek siralmas, az infón elméleti szakemberek próbálnak assemblyt tanítani, a fizikusoknál került az anyagba pár olyan elmélet, aminek már a wikin is kinn van a cáfolata, de nem baj, szobatudósnak jó ez így is.)

Tisztelet a kivételnek, de ami ott megy, az önkiszolgáló masszázsszalon.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 13:45:46

No, legyünk korrektek:

Társadalomtudományok , OTKA 2008 Pályázatok:
www.otka.hu/index.php?akt_menu=3788#top

Műszaki- és Természettudományok OTKA 2008 Pályázatok:
www.otka.hu/index.php?akt_menu=3789#top

Élettudományok, OTKA 2008 Pályázatok:
www.otka.hu/index.php?akt_menu=3790#top

Ziebi 2008.09.04. 13:47:38

Bocsi, most ébredtem, ilyenkor nehezebben megy a szövegértés :D

randomuser1 2008.09.04. 13:51:13

egyébként alig pár ember kap ekkora összeget, de bölcsészből elég sok van, talán több száz is, akiknek igenis nem telik a napi betevő fröccsre, szal ne irigykedjetek.Az h nem fizetnek+ az egyetemen az egy dolog, az h a kollegáid segghülyék, de kénytelen vagy jóban lenni velük h nem úsztassák el a te gyenge lábakon álló tudományos munkádat(GY.I.K: puha tudomány, minden igaz és az ellekezője is), az egy másik, de a folyamatos reménytelen alibitémákkal pályázgatás minden alapítványnál vagy akár a minisztériumnál-hát, az auchan koldusa büszkébb ember ennél. ne irigyeljétek őket, nem tudják mit tesznek.Egyetlen megoldás a a BTK-t elbontani, felszántani, sóval behinteni,a tehetségesek diákokat átkergetni a tanárképző fősulira, legalább a pedák végzettséget kapják meg..

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 13:57:51

Geza

nem 100 000 hallgatót kellene egyetemre felvenni, hanem 30 000-et, de akkor mind a 30 000 el tudjon helyezkedni a diplomájával ..

Kissé átestünk a ló túloldalára, már a recepciósnak is diplomája van ...

more 2008.09.04. 14:10:43

miert nem csinaljuk azt amit svajcban van? (jovanjovan koltoi kerdes volt, ne rohanjatok le!!!! tudom miert nem)

ott a cegek finanszirozzak a felsooktatast, nem minden esetben az allam, es kizarolag annyi embert vesznek fel kulonbozo egyetemek kulonboso szakjaira, amennyire az adott cegnek szuksege van. es ami nagyon fontos: a VALODI SZAKMAT oktatjak felso fokon, ami alatt azt ertem, h nem a kemiatanarbol lesz termekminoseg-vizsgalo, hanem a termekmimnoseg-vizsgalo szakon vegzett 20 emberbol lesz termekminoseg-vizsgalo annal a 10-en x cegnel, ahol szukseg van rajuk.

INkvizítor 2008.09.04. 14:12:18

Bocsi, de ez nekem képzavar (biztos mert bunkó vagyok): "A sumer ige történeti morfológiája"

azt hittem hogy a "sumer" az főnév. valaki mondja meg hogy kell "sumerolni" mert én azt nem tudom.
Nem voltam soha bölcsész, és nyelvtant is utoljára gimiben tanultam, így lehet, hogy most csak a saját tudatlanságomat adom írásba...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 14:34:13

Sumer (Akkádul: Šumeru; Sumerül: KI-EN-GIR, "Fényúr országa" az ókori Mezopotámiának az Eufrátesz, a Tigris folyó és a Perzsa-öböl által határolt területe, mely a mai Irak déli részén és Kuvaitban található. Nevét lakóiról, a sumerokról kapta.

hu.wikipedia.org/wiki/Sumer

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 14:35:45

INkvizítor

vagyis ennek a nyelvnek a kutatása kb, a "túrós lófasz" kategória.

Geza 2008.09.04. 14:38:26

Hmm. Olvastam valahol egy egész jónak tűnő ötletet:

Egy felsőoktatási intézmény aszerint kapja a hallgatói után a támogatást, hogy az előző éven végzettek milyen átlagos fizetést kapnak az életben (végzettek szumma fizetése / a _felvettek_ száma), ezzel motiváljuk az intézményt arra, hogy
- olyan képzést adjon, amire igény is van
- olyan embert vegyen fel, akit képezni is lehet

A középiskolák hasonlóan kapják a támogatást, csak itt a továbbtanulóknál fizetés helyett azt az összeget használjuk, amit az őt továbbképző felsőoktatási suli kap a fentiek szerint. (És a középiskolába is felvételizni kelljen!)

Az általános iskoláknál -a tankötelezettség miatt- alap normatíva van, amire csak rájön a fentiek szerint a középiskolai normatíva, így a képzés anyagi okok miatt nem lehetetlenedik el, viszont a minőségre való ösztönző hatás megmarad.

INkvizítor 2008.09.04. 14:39:21

Tehát főnév, nem ige! vagy ige, mint az úrhoz szóló fohász, könyörgés, himnusz? vagy ige mint cselekvést, történést kifejező szó? mert ha ez utóbbi akkor tudni akarom hogy kell "sumerolni" :)))

INkvizítor 2008.09.04. 14:41:49

Azt vágtam hogy kik voltak a sumérok (olvastam Badinyit :)))).
Csak a "sumér igével" van bajom. Sumér nyelvű igék kutatása esetleg.
jó tovább nem pörgök a faszságon....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 14:53:44

Ja, sumér igék :)
Mintha valaki a magyar igéket kutatná:)

more 2008.09.04. 14:54:52

igenam geza, ez telleg jo, de ez is kb ugyanolyan otlet, mint a svajci pelda. a multkoraban kommenteltem ugyanitt h sztem az egesz magyar gazdasagi szerkezet el van cseszve, mert senki nem vette a faradsagot, h atalakitsa, es csak gorgetjuk a szart a felszoci-felkapitalista modellel, meg az ertelmetlen urambatyam privatizacioval.

akkor valamelyik okos kozgazdasz lehurrogott, h ez igenis fasza igy, mert mittomenmiert, semmi baj nincs ezzel...

en viszont tovabbra is tartom, h el van baszirgalva, es nem lehet a dolgokat kulon kezelni, minden osszefugg mindennel, igy az oktatasi rendszer is a gazdasaggal, ti. ha eros, hazai vagy akar kulfoldi cegek lennenek magyarorszagon, es nem atutazo, kizarolag az olcso, kepzetlen munkaerore alapozo cipofuzopocok-gyarak, akkor esetleg az oktatast is ezek igenyeihez lehetne igazitani. es minden szintu kepzest, szakkepzest a BIZTOS, sokfele teruletet lefedo cegek, vallalkozasok igenyeivel lehetne ujraszervezni.

jelenleg ugye mindenfele bufeologia-gardrobologia balettszakokon vegzett idiotak omlesztik el a nemletezo felvevopiacot, es igy lesz meg a portas is (frusztralt) diplomas, es egy vizveteekszerelonek 15rugo a kiszallasi dija, mert annyira nincs ilyen szakember. de ugye ehhez ido, penz, agy kellene barmelyik vetezestol, es egyszerubb mutyizgatni, meg atmeneti tuzoltasokkal mentegetni a dolgokat

Müszijő Csirke 2008.09.04. 14:55:39

INkvizítor 2008.09.04. 14:41:49
megkérdeztem a nyelvész értékesítő kollégát.szerinte ilyen nincs:D

Carnivora (törölt) 2008.09.04. 15:30:17

Lehet szégyen én bölcsészkaron végeztem, de az életben nem hallottam erről a Giambattista Vico nevezetű egyénről ... de nem hinném olyan jelentős figura lett volna, akinek munkásságát 14.25 milkáért kellene kutatnia a magyar államnak ... -

xstranger 2008.09.04. 15:31:15

more: az elmult ket evtizedben a multik altal befektetett toke altal termelt profitot magasabb szakkepzettseget igenylo iparok tamogatasara kellett volna hasznalni, na ez nem tortent meg hanem ki lett osztva segelynek (meg minden masnak). Ugyanugy ahogy a privatizacio bevetelei is ugyanerre lettek elkoltve. (Infrastruktura epites helyett (multiknak))

xstranger 2008.09.04. 15:32:30

Giambattista Vico: Fenyo Janos uzlettarsa

(bocs)

more 2008.09.04. 15:35:34

xstranger: pontosan igy van koszonom

spájdernecc 2008.09.04. 15:55:14

laspalmas 2008.09.04. 13:09:
archeozoológiában úgy látsik gyengék vagyunk :)
de az egyiptomi ásatások költsgeit is javarészt mindenféle szponzoroktól kaparásszák össze...
nem vagyok szakember, ha érdekel a dolog, kérdezd meg a sírásó blogon

Detlef · http://www.gazdapiac.com 2008.09.04. 16:22:32

Nincs itt semmi gond. Arányosan 14 milla jár a Vico-ért, mert az egy bölcsész téma, és csak áttételesen kapcsolódik a jelenhez. Ha a Műegyetemen meg 140 millát adnak a szerves félvezetők vagy az újfajta napelemek vagy hasonlók kutatásáért, akkor az arányok is rendben vannak.

INkvizítor 2008.09.04. 16:30:33

"Ha a Műegyetemen meg 140 millát adnak a szerves félvezetők vagy az újfajta napelemek vagy hasonlók kutatásáért, akkor az arányok is rendben vannak. "
Ja! de az arányok nincsenek rendben. és ez itt a qrva nagy gáz. Sztem az egész mutyi! javaslom szavazzunk, ki hiszi el hogy ilyenre komolyan költenek, vagy ki gondolja úgy hogy ez mutyi, és a kampánytámogatást kell megelőlegezni, vagy tényleg teljesen hülye mindenki odafönt.... vagy a bölcsészek irányítják az országot??? (kezdek megkattani...)

xstranger 2008.09.04. 16:42:51

A nagy lo**** van rendben az arany.

Egy muegyetemi kutatasi program par oktatot, tobb doktoranduszt es rengeteg hallgatot szolgal ki evekig ne hasonlitsuk mar ossze egy megha nagy lelegzetvetelu dokumentum megirasaval (max 2-3 ember). inkabb 1:100 arany lenne jo.

INKvizitor: igen, bolcseszek iranyitjak az orszagot, ellenorizd le a vezetoknek az eletrajzat.

INkvizítor 2008.09.04. 16:57:25

"igen, bolcseszek iranyitjak az orszagot,"

több kérdésem nincs, asszem mindent értek, megvilágosodtam mint Budha.
Hirtelen minden kitisztult, és látom a miértekre a választ!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.04. 17:30:05

INkvizítor 2008.09.04. 16:57:25

No, még egy kis adalék.

Ki lett az EU K+F központjának vezetője?

Nos ki?

Magyar Bálint akii az ELTE BTK-án végzett magyar tanár....


Összeállt a mozaik?

A következő generáció magyarbálintjai gyakorolják hogyan kell közpénzből pályázatokat írni ...

Liberté__73 2008.09.04. 17:32:45

No legyünk igazságosak, a műszaki k+f sem jobb. Tegyetek egy túrát az NKTH vizeire és megy az a pumpa feljebb is. !

Carnivora (törölt) 2008.09.04. 18:57:45

Az országos rendőrfőkapitány bruttó ötmillió forint nyomravezetői díjat ajánlott fel annak, aki segít kézrekeríteni a Szilvásy-nyaraló megrongálóit.

-

Ez is üt. Egy gyilkosságra nem tűznek ki ilyen rövid idő alatt ennyi pénzt. Ráadásul, ha a te nyaralódat rabolják ki, gyújtják fel max. legyint egyet a hatóság ...

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.09.04. 20:14:34

Carnivora, jahh de nekünk max a Lyukó-völgyben futná saját nyaralóra :D
Oda meg könnyűpáncélos-támogatással sem mernek bemenni a fakabátok, mert: -Há 'dik má', mennyi vázs! -felkiáltással széthordanák alóluk a hulladék(és nem lebetonozott, őrzött) fémkereskedelmben érdekelt nemzettársaink.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.09.04. 20:16:18

Magyar Bálintot csúnyán kiröhögtük anno '95-ben mikor osztotta a faszságait nekünk az érettségiről. Gondolom azóta se lett több esze.

more 2008.09.04. 22:28:25

muahahahhamahuhahahahhahahmuhahahaha
az itthoni gepemen amin skype is van, a tablazatban a szoveg elejen a sok millios teteleket atalakitotta a rendszer telefonszamokka:))))))

lehet rajukcsorgok es ezek az emberek veszik fel, szal zero lehet felreertetted a hiradast es nem forint, csak matav-reklam:))))

pekkka 2008.09.04. 22:53:37

A k+f nagy része itt egy mondvacsinált faszság műszaki területen is. Jó, nemcsak itt, az eu-ban is, csak kicsit kisebb arányban. A 60-as professzor-generáció már nem olyan, mint a 10-20 évvel idősebb, már nem a tudás átadása, utánpótlás nevelése a fontos, hanem hogy a volt hallgatók gondoljanak rájuk, ha valami jó kis pályázathoz hozzáértő konzorciumi tag is kéne. Aztán ugyanazt a 10 éve megírt anyagukat sütik el mindenhol, mert megtehetik.

"Az egyik rokonom valami unokatesó féle, folyamatosan sír, hogy nincs pénze, és itthon nem fizetik meg a tudását!! (részben igaza van a bruttó 125 egyetemen oktatóként tényleg nem túl sok), de kérem mihez is ért!: "a késő XVI-ik századi észak német fejedelemségek polgári, és gazdasági viszonyai" erre specializálta magát! (gratula, idehaza tuti a nagy karrier)...+1 bölcsész...."

Hát ilyen meg bizony vastagon előfordul műszakiaknál is. Köztisztviselő így is-úgy is.

reKorrekt 2008.09.05. 07:03:59

"Ki lett az EU K+F központjának vezetője?
Nos ki?"

Ne stresszelj az ilyen felvezetésekkel zero, már azt hittem Mohácsi! xD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.05. 07:46:42

" spájdernecc · nyolclab-csapda.blog.hu 2008.09.04. 15:55:14 "

Annyira nem izgat,mindössze szemetszúrtak az összegek.Nekem úgy lenne logikus,hogy először kiássuk, ami itthon van, aztán ha marad pénz, megyünk Egyiptomba. Bár biztos én látom rosszul,hiába nem vagyok bölcsész. :)

reKorrekt 2008.09.05. 10:33:51

Nah, bővítettem pár itteni gyöngyszemmel a "Mire költik el a 40 év alatt befizetett adóm..." listámat.

macskafaraok 2008.09.06. 01:06:22

a temavezetok gondolom, nagy haverok egymassal,

Paszternak 2009.03.11. 16:11:43

Ne legyetek elfogultak.Ezek az emberek ügyes bölcsészek. Ők tudnak lenyúlni pénzeket, ellentétben a lúzerekkel, akik úgy bölcsészkednek havi nettó 120-140 ezerért, hogy nem fizeti meg a társadalom.

Amúgy nem értem: mi a bajotok 100 milkával? Pántlika a lófasz végén. Van ettől nagyobb gáz is, nem?

;o)

Üdv,

P.

picur3ka 2009.03.11. 18:40:04

@INkvizítor:

Igen, suketsegen porogsz, felreertheto, ha akarom, szoval viccnek jo, de ez egy teljesen normalis nyelvi funkcio: egyes szam az osszessegere a dolognak, mint pl a magyar rendor ilyen meg olyan, nem egyre gondolsz, ugye?

Es igen, mind bolcsesz, csak a legtobb se nem bolcs, meg se nem tul eszes, hanem inkabb csak dorzsolt.

Na en meg arrol olvasnek erdeklodessel egy posztot, hogy mennyibe kerul a roma kutatas, meg a romologia tanszek es mit csinalnak a vegzosei, ki jar oda s minek, etc. Mit kutatnak, mer asni nem asnak, cigany nyelveket nem beszelnek, irasos emlek nincsen, etc.

süti beállítások módosítása