Skip to content


       Szűrés lista

Ez az igazságos közteherviselés?

Az RTL-nél a Vacsoracsata 470 ezer forintot hoz a szereplők konyhájára, míg a Hal a tortánban csak 220 ezret tejelnek a résztvevőknek. Ja, és még kapnak 40 000 forintot hogy bevásároljanak a főzés előtt, ami 5 személyre történik.

A kommentelők alapján a szereplők EKHÓ-znak, és 15% közteherrel megfizetnek minden adót, járulékot. Kangörény kollega szerint:

Művészek, újságírók, tv-sek, stb. az a kör aki ekho-t választhat. Ezek a szereplők "művészek", tehát ekho-zhatnak. Mivel nem ez a főállásuk, így miután ott megfizetik a minimálbér után a normál közterheket, a tv-nél megszerzett zsuga után 15% befizetésével letudták az összes közterhet. Ha ez lenne a főállásuk, akkor is csak 69 ezer után fizetnének normál közterheket, a maradék után megint a 15% a közteher. Itt nincs elvárt jövedelem, meg minimálbér duplája utáni tb járulék-fizetési kötelezettség.

Itt olvasható kik választhatják az EKHÓ-t ...

Nem vagyok adószakértő, így lehet hiba az okfejtésemben ... majd javítsatok ki.

Dolgozok rendes munkahelyen   EKHÓ-zok
4 hét, heti 40 óra, havi 160 óra Havi 1 Vacsoracsata, napi 2 óra, 1 hét, havi 10 óra
470 000 forint bruttó fizetés 470 000 forint fizetés
Munkavállalói eü-i járulék: 
28 200

Magánnygudíjpénztári/TB-s nyugdíjjárulék:
37 600
 4% egyéni nyugdíjjárulékok: 18 800
Munkavállalói járulék: 7 050  
adó: 143 700  11%-kal a jövedelemadó: 51 700
   
Nettó munkabér: 246 400 Kézhez kap: 399 500
A munkaadó összes költsége: 629 400 A kifizetőnek 20%-ot kell fizetni, (11% egészségbiztosítási járulékot, és a 9% nyugdíj-biztosítási járulékot) így az összes költsége:
560 000



Ha nem hibádzik a levezetés, akkor itt valami nagyon nem kóser ... illetve ez teljesen törvényes, de igazságos-e?

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr91657127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prophet 2008.09.10. 14:24:46

Számold hozzá az ügyvédi költségeket is, mert szegények kénytelenek fellépni az ilyen offenzív, sértő, igaztalan fejtegetések ellen! Megfizetik százszorosan, pl irigységadó! Állandó stressz... sokat kell tanulni ám, hogy celeb legyél!

acel 2008.09.10. 14:25:36

Az állam bevétele ekho előtt:
470eHUF bevétel, számlával igazolva, 470eHUF kiadás vásárolt számlával.
Adóvbevétel 0.
A vállalkozó nettó bevétele 470-
50eHUF kiadás a a számláért.
EKHO után a 70eHUF a veszteség költség, viszont nem kell a lebukástól félni. Mindenki jól járt, kivétel a számlát árusító cég.

rivera 2008.09.10. 14:27:23

zero nezz ki a google hirdetesekre amit az oldalad dobal fel. Offshore ceg inditas, cegalapitas Szlovakiaban, csak a ket felsot olvastam. A kozteherviseles egy vicc, akinek van penze legalisan megoldja a dolgokat, "adot optimalizal". Akinek nincs, az 4 hét, heti 40 óra, havi 160 óra.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.10. 14:28:53

acel 2008.09.10. 14:25:36

Értem, hogy az állam jól jár, mert 0 ft helyett folyik be valami kis pénz nekik, de velem és a bérből és fizetésből élőkkel ez kibaszás ..

Ha mindenki legalább egy rendes 25%-ot adózna, de tényleg MINDENKI, akkor lehetne csökkenteni a 36%-os SZJA-t meg a többi adót ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.10. 14:29:33

rivera

Oké, dolgozok tovább .....:-(
A havi 160 óra ketyeg itt is ...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.10. 15:10:11

A Hal a tortánban volt a Bangó meg ez ELELdzsunijor is nem? Csak mert itt még senki nem Norvégozott :)

acel 2008.09.10. 15:18:25

A kibaszás a költségoldal. Vannak kevésbevétel-kevéssztolgáltatás helyek. Vannak sokbevétel-sokszolgáltatás megoldások is. Mi a Sokbevétel-kevésszolgáltatás modellt használjuk.
Ha azt látom hogy ay oep-nél 6 emberből 3 dolgozik, de rájuk sokat kell várni (1 főnök nem dolgozik + 2 ügzfélszolgálatosnak keveés dolga kad mert csak ritkán előforduló feladata van). Vagy ha zt látom hogy az állami röntgenre 1 hónapot kell várni mert csak 4 óra per nap dolgozik de a szintén oep által fizetett de magán gép napi 14 órában üzemel.
Akkor azt gondolom hogy az állam rohat gazdag és pazarló a mi pénzünkből.
És tényleg, a ÁFA maradhatna, de a munkabérhez tapadó költségeket csökkenteni kell, mert itt kialakult a verseny. Ma már ott adózik az ember ahol olcsóbb.

movhu 2008.09.10. 15:37:31

Gépekről jut eszembe. A fizetős egészségügy marha nagy biznisz. Csak egy példa:
A korszerű ún. 4D ultrahangos babanézőkben egy körért elkérnek 10 ezer forintot, és hülyére keresik magukat vele. Az miért nem lehet, hogy az állami kórházban van ilyen, és ott kicsengeti a delikvens a 10.000 forintot, és ebből keresztfinanszírozzák a fejlesztéseket. Vagy láttam már olyan gyógyszertárat, ahol van vércukormérés.

more 2008.09.10. 15:46:42

nem tudom mi a baj ezzel a rendszerrel, a kormany szemszogebol sztem teljesen igazsagos, h kevesebb adozassal jutalmazza a szocsoveit. ha belegondolunk, igazabol ma magyarorszagon mar evek ota a media szereploi vegzik a piszkosmunkat es tisztogatjak az agyakat, tolcseren toltogetve bele, h mit gondoljunk. ez megeri az echot, nem?

acel 2008.09.10. 16:22:04

Állami kórházban a berendezés a dokik alapítványainak a kezében van. Nem az államéban.
Mivel a napnak csak egy részében használják, ezért mindig nagy sor van, plusz munkát vállalni vele nem lehet. A tb meg alulfinanszírozza a kezeléseket, mert mindenki lop. És mindenkinek lopni mert a TB alulfinanszírozza a kezeléseket. A sokat lopókat meg nem lehet elkapni mert mindenki lop.

négerbirka 2008.09.10. 16:36:58

tekintve h te nem tudod beleírni a nagypéldányszámú újságodba h a kormány mekkora egy geciláda, neked nem jár az ekho.

ez már csak így van.

Kenguru 2008.09.10. 16:38:08

Nagyon rosszul szamolsz.
Eloszor is a "brutto ber" nevu szammisztikat el kell felejteni.
Ami fontos, az a brutto munkaberkoltseg es a netto.

A brutto munkaberkoltseget plusz a munkahelyteremtes egyeb koltesegeit kell a dolgozonak havonta MINIUM megtermelni, mert ennyibe kerul a munkaadojank ot foglalkoztatni

Ezek igy alakulnak:
netto/brutto munakaberkoltseg
41 500 / 67 800
103 215 / 202 200
122 215 / 268 950 (!)
166 500 / 402 450 (!)
213 500 / 535 950 (!!)
260 500 / 669 450 (!!!)
406 292 / 909 750

Vagyis ha pl 260 000 forintot szeretnel hazavinni(az 500 000 brutto a szammisztikat kedvelok kedveert) ahhoz a munkahelyednek MEG 409 000 forintot kell kifizteni.
Azaz tobb mint amit te kezhez kapsz.

A 409 000 forintban van
154 000 Szemelyi jovedelemado(netto fizetesed tobb mint a fele)
167 000 nyugdijjarulek
57 000 egeszsegugyi hozzajarulas, es EHO.
31 000 egyeb tarsadalombiztositasi celu elvonas.

Ebbol latszik hogy az amit adokent szoktak emlegetni, az elvonasok felet sem teszi ki.
A legtobb(ez esetben havi 167 000) az nyugdijjraulek.

Nomost szamoljuk ki. Mondjuk negyven evig dolgozol, ez alatt befizetsz 40 x 12 x 167 forintot.
Hatvannyolc evesen nyugdijba mesz, es elsz meg nyolcvannyolc eves korodig. Ami azert idehaz eleg ritka, plane a ferfioak kozt.
Akkor husz evig kapsz nyugdijat. Mennyit is?

Hat jelen helyzetben a fizetesed kb 50% varhato addigra, ami kb 130 000.

40 x 12 x 167 vs 20 x 12 x 130
Valaki itt nagyon at van baszva.
Es akkor meg nem is mondtam, ha ezt a penzt(167 000) havonta adozas helyet szepen befektetned kb 3%-os inflacio folotti hozammal negyven evre, nyudijas korodra mai erteken 253 MILLIO FORINTOT KAPNAL, egy osszegben.

Tehat jeleleg egy atlagfiztes HATVAN szazalekt veszi el az allam, es a tobbi marad a tied.
Ebbol a hatvan szazlekbol oregkorodra majd kapsz:
-minimmalis nyugdijat
-reszben fizetos egeszsegugyet
-gyerekeidnek fizetos egyetemet.

Nem erzed maged atbaszva?

Es azt ne mondja senki, hogyha mindeki rendesen adozna nem kellenenek ekkora elvonasok.
Amig 3.9 millio aktiv korubol 2.5 millio dolgozik, es az 7.5 milliot + volgyhidat + 4-es metrot stb tart el, addig a dolgozok semmekora lerablasa sem lesz eleg.

Ez egy pilotajatek.
Tovabbi jo becsuletes adozast.

négerbirka 2008.09.10. 16:38:35

ja és a legjobb h ezt az egészet sose fogják megírni az újságok, muhaha!

SumQuiSum 2008.09.10. 17:01:10

Azért azt ne felejtsük el, hogy akikről Te írtál, azok a "Művészek", de vannak Művészek, akik olyan zenészek pl, akik igazi hangszeren játszanak és nem sztárok.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.10. 17:12:31

Akik Ekhó választására jogosultak

Az Ekhó-ról szóló törvény tételesen felsorolja azokat a foglalkozási ágakat, amelyeknek művelői az Ekhót választhatják adózási formaként; ezek az alábbiak:
- 2615 Könyv- és lapkiadó szerkesztője
- 2616 Újságíró
- 2617 Rádióműsor-, televízióműsor-szerkesztő
- 2619 Egyéb magasabb képzettséget igénylő kulturális foglalkozások
- 2621 Író (újságíró nélkül)
- 2622 Műfordító
- 2623 Képzőművész
- 2624 iparművész
- 2625 Zeneszerző
- 2626 Rendező
- 2627 Operatőr, fotóművész
- 2629 Egyéb alkotóművész foglalkozások (díszlettervező, jelmeztervező, dramaturg)
- 2631 Színész, előadóművész, bábművész
- 2632 Zenész, énekes
- 2633 Koreográfus, táncművész
- 3714 Rádióműsor-, televízióműsor-szerkesztő munkatárs
- 3715 Könyv- és lapkiadó-szerkesztő munkatárs
- 3721 Segédszínész
- 3722 Segédrendező
- 3723 Népzenész
- 3725 Cirkuszművész
- 3729 Egyéb művészeti foglalkozások
- 5341 Fényképész, fotó- és mozgófilmlaboráns
- 5342 Világosító és egyéb filmgyártási foglalkozású
- 5349 Egyéb kulturális, sport-, szórakoztatás, szolgáltatási foglalkozások, feltéve, hogy azok a mű elkészítésének folyamatában alkotó jelleggel, attól elválaszthatatlan módon vesznek részt. Ilyen foglalkozás különösen a fotóriporter, a korrektor, a designer, képszerkesztő, művészeti vezető, a hangmérnök.


Úgy látom, az értelmiségi elit így lett lekenyerezve, a szemünk előtt .... szégyellem magam, hogy csak most olvastam végig ez az EKHÓ mit is jelent, és annyit mondhatok: vérlázítónak találom!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.10. 17:13:17

Kenguru 2008.09.10. 16:38:08

benne van a táblázatban a legvégén:
A munkaadó összes költsége: 629 400

Spielberg 2008.09.10. 17:32:39

na, azér nem minden művész geci... meg nem minden médiamunkás szócső.
meg egy jó részük nincs is bejelentve, és jó ideig kényszervállalkozó volt (pl. a ZMTV-nél)
a tolvaj geci politikusok 18 milliója jobban fáj, meg a cigányokra elbaszott milliárdok!

ja, cigányok.

OTP, valahol vidéken (de BP.-n ue a helyzet)
Jön az ügyvéd, bocs ő nem is jön, az ügynököt küldi. jönnek a cigánynak felvenni a (bármilyen) hitelt. hohó, de a cigánynak van munkáltatói igazolása (by ügyvéd). azt se tudja hol dolgozik, sebaj. ügyintéző beveszi a kérelmet, látja, hogy fals, továbbít. beépített OTP-s középvezető láttamoz, jön a hitel, mindenki boldog. hogy fizetni fogja-e valaki a részleteket? persze. ja, van hamis bankszámla kivonat is by printer

Lohengrin 2008.09.10. 17:33:07

SumQuiSum 2008.09.10. 17:01:10
Azért azt ne felejtsük el, hogy akikről Te írtál, azok a "Művészek", de vannak Művészek, akik olyan zenészek pl, akik igazi hangszeren játszanak és nem sztárok.

Van aki esztergapadon játszik és van aki ütvefúrón. A sarokcsíszolók Paganinije miért nem evázhat?

Lohengrin 2008.09.10. 17:36:30

Spielberg - ez egy kicsit nomen est omen.:)
Engedd meg, hogy kételkedjek benne, hogy 4-5 ember bevállal egy ekkora kockázatot, amikor sokkal egyszerübben is lehet törvénytelenül pénzt szerezni kisebb rizikóval.

Lohengrin 2008.09.10. 17:44:50

ekho persze es nem eva ... túl sok a variációs lehetőség. Bocs..

Avatar 2008.09.10. 18:08:33

Na, gyerekek, holnaptól fotóművész is leszek. Elvégzem majd ugyanazt a munkát, amit most, de akkor majd már minimálbérért, valamint havonta eladok egy-két fotóműremeket a munkaadómnak, sok pénzért, de becsületesen leEKHOzva...
Vagy esetleg legyek inkább énekes, és minden hó végén tartsak egy-egy koncertet a munkaadómnál?
NEM, megvan a tuti ötlet! Sínész leszek, és eljátszom, hogy ugyanazt a munkát végzem, mint eddig! Nagyon hiteles lesz az alakításom, sok pént fog érni a munkaadómnak...

Avatar 2008.09.10. 18:10:10

Bazz... nem tudok már gépelni sem...
Sínész = Színész
pént = pénzt

négerbirka 2008.09.10. 18:15:04

az ekhónak azért van olyan hátránya is mint a kamu-minimálbérnek: nevezetesen nyugdíjra nem nagyon számíthat az alany. hogy ne csak az előnyökről beszéljünk.

(ettől persze pláne az intézményes korrupció fogalomkörébe tartozik)

reKorrekt 2008.09.10. 18:25:59

*négerbirka 2008.09.10. 18:15:04

Épp a múltkor került szóba rokonod, a romaló. Olvass csak vissza!
vastagbor.blog.hu/2008/09/05/karacsonyi_ajandekotlet

Spielberg 2008.09.10. 18:42:55

Lohengrin
nem kell elhinni.
folyik a belső vizsgálat
szerintem rövidesen beindul a PSZÁF is...
nem 4-5 ember, több száz...
ez van

Corry 2008.09.10. 19:20:15

Gyakorlatilag látható, hogy az összes "művelt ember" könnyítetten adózik, nekem még az irodalomkritikus és a művészettörténész hiányzik, de lehet, hogy őket is be lehet suvasztani valahova.
A reálgazdaság meg adózzon rendesen, végülis az állam ingyenélő részét (beleértve az előbbi foglalkozások érdemtelen űzőit is) el kell tartani valahogy...

Corry 2008.09.10. 19:22:27

Mondjuk mentségükre szolgáljon, hogy ezen szakmák jó része csak hazai kontextusban működik, a mérnök meg el tud menni máshová is dolgozni.
Ha ez nekünk jó így...

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.09.10. 19:25:16

De csak 25 milláig ám. A nyugdíjuk meg 38 ezer lesz ám. =)

Kodomo 2008.09.10. 21:08:25

Akkor ezért éri meg idejönni filmet csinálni!

Horizont 2008.09.10. 22:50:09

Mostmár érthető hogy miért vállalnak el minden szart a TV-ben olyanok is akikről kicsit többet gondolt az ember.Eddig.
Megérteném hogy "alászállnak" ha havonta 80 ezret keresnének és egyszer az életben ekkora lehetőség jönne 5 estéért 470 ezer!
Tényleg úgy van akinek sok van még többet akar!És eladják a "lelküket" pénzért!
Pont olyanok mint a politikusok!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.09.11. 00:28:53

Én is jogosult vagyok ekhóra. Nem igazságos. :/

Corry 2008.09.11. 09:05:11

Nekem mindegy, hogy ki jogosult, személy szerint. Itt az a baj, hogy pozitívan diszkriminálunk bizonyos tevékenységi köröket, és azt nem látom be, hogy ennek mi az alapja azon felül, hogy ez a réteg jobban képviseltetik a médiában ebből következően nagyobb a hangja, tehát ha ugyanúgy sír, mint sokan ebben az országban, akkor az jobban hallatszik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.12. 11:58:16

TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2008.09.11. 00:28:53

Ezzel az EKHÓ-val akkor most megvett a kormány? :))

Amúgy meg kit érdekel hogy nem lesz nyugdíjuk?
Miért, megéljük?
Miért, nem omlik össze az egész nyugdíjrendszer?

Nzoltan 2008.09.13. 23:33:47

Az az igazság, hogy aki ekhozik, az úgy kapja, hogy leviszik a bruttóját annyira, hogy ugyanannyit kapjon mint bejelenve annakelőtt.

Nzoltan 2008.09.13. 23:35:12

Amúgy meg kb az lenne a reális adózás mindenkinek, ami az ekho és az eva. Legalábbis azzért a szolgáltatásért amit az állam nyújt, nem kellene többet fizetni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.14. 09:57:14

Nzoltan 2008.09.13. 23:35:12

Igazad van, de miért csak ez a 17 szakma ekhózhat ??

Corry 2008.09.14. 16:06:32

Zero,

szerintem a médiajelenlét miatt, de lehet, hogy tévedek.

phaidros 2008.09.15. 09:10:07

Nem egyszerű ez a dolog. Az informatikusok nagy része meg EVA-s. Miért? Mert költsége egy szál sem, és általában projektfüggő az alkalmazása. De ennél kicsit többet fizet, mint a "visszhangosok" ( :) )

Egyszerűség kedvéért 500+ÁFA = 600 bruttó - IPA,EVA = 444 nettó, minusz a dupla minimálbér adója (asszem 60.000)

Ráadásul bármikor ráhúzhatják a kényszervállalkozás vádját - igaz, ezzel mostanában már leálltak.

süti beállítások módosítása