Skip to content


       Szűrés lista

Addig tart felújítani a Szabadság hidat, mint megépíteni 110 évvel ezelőtt

Egy kis történelem óra:

"A híd építése 1894-ben kezdődött, az alapok építése légnyomásos módszerrel történt. A pillérek és a hídfők 1895 decemberére készültek el. A híd vasszerkezetét a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyára szállította. A szerkezet gyártását 1895 februárjában kezdték, a szerelést ugyanezen év júliusában, végül 1896 augusztusában fejezték be. A hidat Ferenc József jelenlétében - aki az utolsó szegecset maga verte be - 1896. október 4-én adták át" - wikipedia

A Ferenc József híd mederpilléreinek alapozása 1895 júniusában.
























1895 karácsonyára elkészültek a parti nyílások és a jégzajlás megindulása elött, felszedték az állványzatot.










1896 júliusában helyére kerül a középső befüggesztett szakasz is.
 

A Szabadság-híd felújítása 2007. augusztus 21-én kezdődött, és a tervek szerint 2009 májusában indulhatott volna meg a forgalom a felújított hídon, de mivel az éjszakai és hétvégi munkálatokat erősen korlátozták (a kivitelezők nem is gondolták, hogy az éjjeli és a hétvégi munkához külön engedély kell), még nem tudják hogy mennyit fog csúszni az átadás ...

2 évig épült, 2 évig újítják fel? Végül is eltelt 110 év ... Biztos az lehet a magyarázat, hogy 110 évvel ezelőtt nem laktak még a környéken, és tudtak éjjel-nappal dolgozni.

FdrGbr: Szabadság-híd 1


A Szabadság-híd története erre.

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/659888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.12. 10:37:30

zero: ugyan nem vagyok építészmérnök, de miből gondolod, hogy gyorsabban megy valami újat építeni, mint egy már meglévőt felújítani?
Pláne, ha a Szabadság-hídról van szó, amely kapcsán még a laikus is gondolhatja azt, hogy "ezt már csak a gondviselés tartja egyben", mert annyira elhanyagolták az elmúlt évtizedekben. (Megjegyzem ez a fővárosi hidak nagy részére igaz).
Szóval a magam részéről én azt gondolom, hogy inkább tartson 1 évvel tovább, mint a tervezett, de csinálják meg JÓL! Ezt meg ugye még nem tudjuk...

Szűrés

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.12. 10:56:20

Főleg úgy hogy a színesfémkereskedők is bizniszeltek egy keveset a híd bizonyos részeivel.

Szűrés

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.12. 11:01:14

Így van ahogy Seduxen mondja, nem feltétlenül lesz gyorsabb valami egy meglévő szerkezeten. Pláne úgy, hogy sok-sok dolog hátráltatja.
Mellesleg zikkhájl mindenkinek :D

Szűrés

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.12. 11:04:44

"Mellesleg zikkhájl mindenkinek :D"
Hüjjje :)
Én szeretnék elhatárolódni, mielőtt a blog tiszteletbeli és örökös lelkiismerete felhánytorgatja. Szóval: Pfúúúj Jancsibohóc!!

Combi: áá, ez már csak amolyan magyaros mellékszál... :)
Amúgy a "szakik" azt nyilatkozták, hogy amiatt nem fog késni az átadás, majd gyorsan korrigált: "Nem amitt fog késni...".
Én személy szerint örülni fogok, amikor elkészül, és remélem szépen újul meg, mert nekem ez az egyik kedvenc hidam. (a másik a Lánchíd.)
/Nem, nem az oroszlánok miatt, fene a fasiszta fajtámat :) /

Szűrés

Geza 2008.09.12. 11:06:56

Anno sokkal kevesebb céget kellett összehangolni, gondolom az adminisztratúra is kisebb volt ("Kell ide egy híd!" -> "Igenis, felség!"), meg aztán lássuk be, valamit lebontani és felépíteni per definitio több idő, mint csak felépíteni.
Amúgy lehet, hogy ha anno Ferenc Jóska helyett Demszkáj lett volna, akkor a szerencsétlen híd talán kb. mostanra készült volna el, bár igaz, hogy hosszában szelné át a folyót :).


Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.12. 11:55:57

Seduxen

Nálad egy új ház felépítése alapozástól rövidebb idő, mint 10 év múlva felújítani? :))

Neked a 4-es metró építésén lenne a helyed !



Szűrés

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.12. 11:58:04

Egy házat azért ne hasonlítsunk már egy hídhoz könyörgöm :D


Szűrés

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.12. 11:58:22

zero: "10 év múlva felújítani?"
Nem, pont ezt magyarázom. Ha 10 évente fel lennének újítva a fővárosi hidak, akkor nem lenne velük ekkora meló.
És ismétlem, én nem vagyok építész, de azt gondolom, hogy egy új hídnál könnyebb az elemeket a parton összerakni, és "egybeúsztatni", mint a már meglévő hídon matatni. De lehet, hogy tévedek?

Szűrés

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.12. 12:06:56

Seduxen nem tévedsz.Egy híd felújításánál van rengeteg mérési/számítási feladat. A rossz elemeket sem mindegy hogyan veszik ki. Ez a híd ha jól emlékszem szegecselt szerkezet, azok pótlása sem egyszerű feladat. A pályaszerkezeti részek cseréje sem az. Egy házat kiglettelni, majd kikenni diszperzittel...na nem is mondom tovább.

Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.12. 12:11:07

Jancsibohóc 2008.09.12. 12:06:56

Mindennap 2x megyek át azon a hídon, pontosan 2007. július 1 óta , és mondom: semmilyen elemet nem vettek ki!

Szűrés

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.12. 12:11:12

Halkan jegyzem meg, hogy kíváncsian várom a Margit-híd felújítását, mert az állítólag még gatyább állapotban van, mint a Szabadság-híd, de eddig húzták-halasztották, illetve a Szabadsággal együtt szerencsére nem merték...
Na egy kis demagógia: a 4-es metró költségeiből mennyi hidat lehetne felújítani? :-))))

Szűrés

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.12. 12:15:39

zero, én hiszek neked. Ettől még nem vagy mélyépítő szakember, és nem tudhatod pontosan milyen munkálatok zajlanak. Tehát inkább csöcsörésszük Annácskát én azt mondom.

Szűrés

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.12. 12:17:21

Jancsibohóc: pedig a "mélyépítő" szaktudás (vagy inkább a "mélyfúró"?) hasznosítható lenne Kannácskánál :-)))

Szűrés

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.09.12. 12:24:38

Annácskában már annyi csúnyafiú volt, hogy megközelítését én szigorúan védősisakban és vegyvédelmi ruhában javaslom!

Szűrés

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.12. 12:26:38

"védősisak"? Az mi? Mert a vegyvédelmet még értem (kotton), de esetleg a fejemre is húzzak gumit? :-))

Szűrés

reKorrekt 2008.09.12. 12:28:26

Sedux: nem láttad a csupasz pisztolyt? :)

Szűrés

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.12. 12:58:32

korrekt: de, sajnos...
ezért is kérdeztem. (Gondolom a Nielsen - Prézli "szexjelenetre" gondolsz, amikor emberméretű gumi van rajtuk a "biztonságos szex" érdekében?!)

Szűrés

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.09.12. 13:02:29

Én is rendszeresen keresztülhaladok rajta.
Nekem is megfordult a fejemben, hogy sokkal gyorsabb lett volna újra felépíteni.
Ez olyan mintha egy autó motorját a kipufogó rendszeren kesresztül javítanának.
Báár hasonló példa a Golden Gate híd. azt viszont úgy tették födrengésbiztossá, hogy egy percre sem zárták le. Hanem on the fly cserberéltek rajta szegecseket tettek gumibakokat stb...

Szűrés

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.12. 13:10:24

"Én is rendszeresen keresztülhaladok rajta."
Ja, basszus, én meg azt hittem, hogy ez megint Kannácskára vonatkozik, már épp' akartam kérdezni a tapasztalatokról :)

Szűrés

-Tomi- 2008.09.12. 13:13:23

Szvsz a több bürokrácia és a javítás körülményessége maximum kompenzálja azt az előnyt, amit a technológiai haladás hozott. Azért az elmúlt évszázadban picit bővült az emberiség tudásanyaga, szerintem csupán ezt is szarul csinálják.

Üdv,
Egy olvasó :-)

Szűrés

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.09.12. 13:30:14

Azért a történelmi körülményekre is figyeljünk oda! 1896-ra kellett, hogy kész legyen a híd, hiszen az egy jeles dátum. A felújításoknak pedig valamikorra a választások előttre kell meglenniük. Ez így teljesen rendben is van, hazánkban minden megaprojekt ezek alapján képes lesz megépülni 4 év alatt.:)

Szűrés

Denim 2008.09.12. 14:14:37

Geza:
"Amúgy lehet, hogy ha anno Ferenc Jóska helyett Demszkáj lett volna, akkor a szerencsétlen híd talán kb. mostanra készült volna el, bár igaz, hogy hosszában szelné át a folyót :). "

De vedd figyelembe ,hogy akkor még nem volt ennyi náci fasiszta rasszista gárdista.Az azért sokat lassít az ilyen építéseken.Látod,a 4.-es metró építést is a Náci Orbán megfúrta ezért lett ilyen drága.És ezért késik ennyit.

Szűrés

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2008.09.12. 14:25:31

Ha megkérdeznénk Kolompár Orbánt, ő elmagyarázná, hogy itt alapvetően a hivatalokba beépült gárdaszellemről van szó, amely bomlaszt és hátráltat...

Szűrés

sebee 2008.09.12. 19:22:10

b@sszameg, ilyen a magyar nép. Elmondja h mekkora lehúzós majom az összes politikus, aztán megy vissza a dolgára. Metró, híd, még sorolhatnám az undorító lehuzásokat. De miért nem lép senki semmit?? Föl kéne akasztani az összes mocskot!

Szűrés

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2008.09.12. 21:34:35

sebee 2008.09.12. 19:22:10

Világ proletárjai!!! Menjetek haza!
;DDD

A civilizált megoldások híve vagyok. Az viszont tény, hogy rohadtul kéne már valami. Tüntetés, petíció, szamizdat, adófizetői büszkeség napja, akármi!


Szűrés

Nzoltan 2008.09.13. 11:26:08

Egyszerűen bénák a mai "szakemberek". Tudásuk töredéke a régiekhez képest.
A másik a logisztika. Nem hiszem el, hogy az elővett tervek alapján nem lehet legyártani előre azokat a darabokat, amiket már előre átvizsgáltak, és hibásnak bizonyultak. A másik az, hogy fődarabokat nem cseréltek ki. Különben alá kellene támasztani az egészet. Csak le van takarítva a régi festék és újra fújva. Még az ecsettel se kell vesződni. Az útpálya meg csak útpálya. Nem kell hozzá gödröt ásni a duna mélyére.

Ma már nincs meg aza atudás ami régen ennyi. A mostani mérnökök tudása vicces a régiekhez képest. És ez még bőven fog lejebb süllyedni. Még a környék forgalmának átalakításával is úgy bebuktak, hogy csak na.

De lesznek még keservesebb péjdák is: Metro4, M6, és a körgyűrű budai oldala majd egyszer.

Szűrés

sebee 2008.09.15. 11:01:10

Jah. Mit lehetett elérni tüntetéssel az elmult pár évben? Mégjobban meg van lehetetlenítve az életünk...

Szűrés

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.15. 11:07:05

"adófizetői büszkeség napja"
Periwinkle: asszem ezen a felvonuláson kevesebben lennénk, mint akár a melegfelvonuláson, akár a 20-i banzájon :-)))
Tényleg: vajon ilyen idő lesz szombaton is? Szurkolok, hogy NE :-))

Szűrés

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal


süti beállítások módosítása