Egy kis történelem óra:
"A híd építése 1894-ben kezdődött, az alapok építése légnyomásos módszerrel történt. A pillérek és a hídfők 1895 decemberére készültek el. A híd vasszerkezetét a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyára szállította. A szerkezet gyártását 1895 februárjában kezdték, a szerelést ugyanezen év júliusában, végül 1896 augusztusában fejezték be. A hidat Ferenc József jelenlétében - aki az utolsó szegecset maga verte be - 1896. október 4-én adták át" - wikipedia
A Ferenc József híd mederpilléreinek alapozása 1895 júniusában.
1895 karácsonyára elkészültek a parti nyílások és a jégzajlás megindulása elött, felszedték az állványzatot.
1896 júliusában helyére kerül a középső befüggesztett szakasz is.
A Szabadság-híd felújítása 2007. augusztus 21-én kezdődött, és a tervek szerint 2009 májusában indulhatott volna meg a forgalom a felújított hídon, de mivel az éjszakai és hétvégi munkálatokat erősen korlátozták (a kivitelezők nem is gondolták, hogy az éjjeli és a hétvégi munkához külön engedély kell), még nem tudják hogy mennyit fog csúszni az átadás ...
2 évig épült, 2 évig újítják fel? Végül is eltelt 110 év ... Biztos az lehet a magyarázat, hogy 110 évvel ezelőtt nem laktak még a környéken, és tudtak éjjel-nappal dolgozni.
A Szabadság-híd története erre.