A 4-es metró építése csak most indul be újra, de a világ "legviccesebben" épülő metrója még ilyenkor is generál híreket....
"A Budapesti Műszaki Egyetem épülete több mint öt centit süllyedt, kritikus állapotban van."
Kíváncsian várom, hogy mi lesz, ha az alagút átér a lazább szerkezetű pesti földbe...
Amelyre már előre azt írják, hogy "ráadásul szakértők szerint a pesti talaj még számtalan nem várt lassító meglepetést tartogathat az alagútfúrók számára, ami még tovább növelheti a késlekedést." Egy precízen előkészített projektről van szó, mivel 2002 és 2004 között semmi más nem történt, csak talajmintákat vettek mindenhonnan, hogy ne érje majd őket meglepetés ....
"A Gellért téri állomás éppen a vegyi kar alá épül. Az épület most több mint 5 és fél centivel van lejjebb, mint amikor a metró állomását építeni kezdték. A szakemberek szerint nem lenne ez a kritikus süllyedés, ha megépült volna az a 30 centis betontámasz az épület alá, amit a DBR metró előzetes statikai jelentése javasolt. Ez egymilliárd forintba került volna, és nem készült el. Ahogy az épület tartópilléreit sem erősítették meg. Hogy miért nem, azzal kapcsolatban a DBR Metro jövő hétre ígért tájékoztatást."
Ilyen ország tényleg nincs! Maguk a beruházók, a DBR javasolta, hogy erősítsék meg az épületet, de senki sem csinálta meg? Gondolom, az 1 milliárdos tétel miatt valami irodakukac hivatalnok lehúzta. A vegyi kar meg szív ... és 100%, hogy meg lesz magyarázva, hogy minden a legnagyobb rendben, ez a természetes velejárója az építkezésnek, felesleges beruházás lett volna az épület megerősítése ....
Vicces komment a BKVfigyelő eme tárgyú posztjából, bár sok kedvem nem volt nevetni:
"A Szent Gellért tér következik. Átszállhatnak a 47-es, 49-es villamosra, 7-es expresszbuszra, valamint közvetlenül a 102-es előadóba."
"A BME Vegyészmérnöki Karának dékánja szerint abból is baj lehet, ha elkészül az állomás, és elindítják a szerelvényeket. Az épületben ugyanis érzékeny mérőműszerek vannak, mint például a mágneses rezonancia spektométer. "Ezek nagyon érzékenyek az elektromágneses terekre és a rezonanciára is" - mondta Pokol György. A több száz millió forintos berendezések költöztetése 40-50 millió forintba kerül majd. És ebben nincs benne az új termek és a helyreállítás költsége."
Keves Dékán Úr! Az első rezonanciára még várni kell vagy 3-4-X évet, amíg az első metró végigfut az alagútban ... szóval nem kell pánikolni! Rosszabb hír: addig még vagy 23x összedőlhet a vegyi kar épülete ...
A végére pedig egy friss találós kérdés: ha minden fél évben félévet csúszik a metró építése, vajon mikor fogunk először utazni a metrón? A megfejtéseket a info@metro4.hu emailcímre várják az építők, akik még töretlen lelkesedéssel és nagy adag kincstári optimizmussal felvértezve küzdenek-harcolnak-csípnek-harapnak a MI metrónk miatt:
"A szakemberek hónapok óta dolgoznak az ütemterv finomhangolásán, a kialakult nehézségek megoldásával, és a pajzsok - remélhetőleg néhány héten belüli - újraindulásával hamarosan lehetőség nyílik az összehangolt ütemterv bemutatására, ami már tartalmazni fogja azt is, hogy a kialakult műszaki nehézségek hatnak-e, és ha igen, hogyan az első szakasz kivitelezésének véghatáridejére, ami különösen fontos, hiszen időközben már a második szakasz vasúthatósági engedélye is megszületett."
És nem hiába dolgoznak éjt-nappallá téve, hiszen a legfrissebb felmérésből (vajon ki fizette a számlát?) kiderül, hogy a ZEMBEREK bizony megértik és elfogadják, hogy voltak, vannak és lesznek is nehézségek:
"Az eredmények alapján a fővárosiak egyre tájékozottabbak a metróépítéssel kapcsolatos kérdésekben, megértik és elfogadják, hogy a hasonló beruházások esetében, ahogy külföldön, úgy itthon is adódhatnak előre nem látható műszaki nehézségek, és a problémák ellenére is fontos és szükséges a metróberuházás.
A megkérdezettek túlnyomó többsége érti, hogy egy ekkora beruházásnál szükségszerűen adódhatnak problémák. A budapestiek egyre tájékozottabbak, egyre több emberhez jutnak el a 4-es metróval kapcsolatos információk, és egyre többen látják, hogy a projektnek mennyi pozitív hatása van Budapest közlekedésre, hogy a felszíni közlekedés javulni fog, Budapest levegője tisztább lesz.
A lakosság kezdi elfogadni, hogy bonyolult, sokszereplős beruházás a metróépítés, így a közvélemény egyre kevésbé hajlamos bűnbakokra hárítani a felelősséget."
A szöveget nem, ISMÉTLEM nem Rákosi elvtárs diktálta! Ez egy teljesen korrekt Marketing Centrum felmérés ...