Skip to content


       Szűrés lista

BME vegyi kara nem a 4-es metró barátja

 A 4-es metró építése csak most indul be újra, de a világ "legviccesebben" épülő metrója még ilyenkor is generál híreket....

"A Budapesti Műszaki Egyetem épülete több mint öt centit süllyedt, kritikus állapotban van."

Kíváncsian várom, hogy mi lesz, ha az alagút átér a lazább szerkezetű pesti földbe...
Amelyre már előre azt írják, hogy "ráadásul szakértők szerint a pesti talaj még számtalan nem várt lassító meglepetést tartogathat az alagútfúrók számára, ami még tovább növelheti a késlekedést."  Egy precízen előkészített projektről van szó, mivel 2002 és 2004 között semmi más nem történt, csak talajmintákat vettek mindenhonnan, hogy ne érje majd őket meglepetés ....

"A Gellért téri állomás éppen a vegyi kar alá épül. Az épület most több mint 5 és fél centivel van lejjebb, mint amikor a metró állomását építeni kezdték. A szakemberek szerint nem lenne ez a kritikus süllyedés, ha megépült volna az a 30 centis betontámasz az épület alá, amit a DBR metró előzetes statikai jelentése javasolt. Ez egymilliárd forintba került volna, és nem készült el. Ahogy az épület tartópilléreit sem erősítették meg. Hogy miért nem, azzal kapcsolatban a DBR Metro jövő hétre ígért tájékoztatást."

Ilyen ország tényleg nincs! Maguk a beruházók, a DBR javasolta, hogy erősítsék meg az épületet, de senki sem csinálta meg? Gondolom, az 1 milliárdos tétel miatt valami irodakukac hivatalnok lehúzta. A vegyi kar meg szív ... és 100%, hogy meg lesz magyarázva, hogy minden a legnagyobb rendben, ez a természetes velejárója az építkezésnek, felesleges beruházás lett volna az épület megerősítése ....

Vicces komment a BKVfigyelő eme tárgyú posztjából, bár sok kedvem nem volt nevetni:
"A Szent Gellért tér következik. Átszállhatnak a 47-es, 49-es villamosra, 7-es expresszbuszra, valamint közvetlenül a 102-es előadóba."

"A BME Vegyészmérnöki Karának dékánja szerint abból is baj lehet, ha elkészül az állomás, és elindítják a szerelvényeket. Az épületben ugyanis érzékeny mérőműszerek vannak, mint például a mágneses rezonancia spektométer. "Ezek nagyon érzékenyek az elektromágneses terekre és a rezonanciára is" - mondta Pokol György. A több száz millió forintos berendezések költöztetése 40-50 millió forintba kerül majd. És ebben nincs benne az új termek és a helyreállítás költsége."

Keves Dékán Úr! Az első rezonanciára még várni kell vagy 3-4-X évet, amíg az első metró végigfut az alagútban ... szóval nem kell pánikolni! Rosszabb hír: addig még vagy 23x összedőlhet a vegyi kar épülete ...

A végére pedig egy friss találós kérdés: ha minden fél évben félévet csúszik a metró építése, vajon mikor fogunk először utazni a metrón? A megfejtéseket a info@metro4.hu emailcímre várják az építők, akik még töretlen lelkesedéssel és  nagy adag kincstári optimizmussal felvértezve küzdenek-harcolnak-csípnek-harapnak a MI metrónk miatt:

"A szakemberek hónapok óta dolgoznak az ütemterv finomhangolásán, a kialakult nehézségek megoldásával, és a pajzsok - remélhetőleg néhány héten belüli - újraindulásával hamarosan lehetőség nyílik az összehangolt ütemterv bemutatására, ami már tartalmazni fogja azt is, hogy a kialakult műszaki nehézségek hatnak-e, és ha igen, hogyan az első szakasz kivitelezésének véghatáridejére, ami különösen fontos, hiszen időközben már a második szakasz vasúthatósági engedélye is megszületett."

És nem hiába dolgoznak éjt-nappallá téve, hiszen a legfrissebb felmérésből (vajon ki fizette a számlát?) kiderül, hogy a ZEMBEREK bizony megértik és elfogadják, hogy voltak, vannak és lesznek is nehézségek:

"Az eredmények alapján a fővárosiak egyre tájékozottabbak a metróépítéssel kapcsolatos kérdésekben, megértik és elfogadják, hogy a hasonló beruházások esetében, ahogy külföldön, úgy itthon is adódhatnak előre nem látható műszaki nehézségek, és a problémák ellenére is fontos és szükséges a metróberuházás.

A megkérdezettek túlnyomó többsége érti, hogy egy ekkora beruházásnál szükségszerűen adódhatnak problémák. A budapestiek egyre tájékozottabbak, egyre több emberhez jutnak el a 4-es metróval kapcsolatos információk, és egyre többen látják, hogy a projektnek mennyi pozitív hatása van Budapest közlekedésre, hogy a felszíni közlekedés javulni fog, Budapest levegője tisztább lesz.

A lakosság kezdi elfogadni, hogy bonyolult, sokszereplős beruházás a metróépítés, így a közvélemény egyre kevésbé hajlamos bűnbakokra hárítani a felelősséget."

A szöveget nem, ISMÉTLEM nem Rákosi elvtárs diktálta! Ez egy teljesen korrekt Marketing Centrum felmérés ...

Címkék: bkv metró abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr14697664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carnivora (törölt) 2008.10.07. 08:59:26

index.hu/velemeny/jegyzet/bruhuhu/ ez tényleg ütött látta v.ki tegnap a hírekben Ferenc új perfomansze műsorát?
nagyon ütött :D

Lithium78 2008.10.07. 09:09:18

Nem értem én a pestieket. Ennyire nem ismernék a magyar irodalmat? Kőműves Kelemen? Na? Mond ez nektek valamit? Be kell ásni Demszkyt a metróba, és minden működni fog csodálatosan.

Carnivora (törölt) 2008.10.07. 09:11:01

Ez a 4-es metró meg sosem lesz kész ez egy nagy fekete lyuk, amelybe lehet önteni a milliárdokat ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.07. 09:15:01

Carnivora 2008.10.07. 08:59:26

Ferenc performanszáról a videó 11:01-kor "jelenik meg" :-)

br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.10.07. 09:29:44

4-es metró:

Büntetőjogi felelősség mikor kerül megállapításra?

A következő kormánytól illetve az új főpolgármestertől elvárom, hogy borítson a bilin.

Lopni van pénz, bezzeg amire költeni kellene, arra nincs...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.07. 09:51:50

A 4es metro alagútrendszere lehetne majd Demszki Mauzóleum.
Olyan titokzatos lesz az utókornak mint a Nazca-vonalak.

GatyaPityu 2008.10.07. 10:00:04

OFF
Zero, megoldható lenne úgy linkelni, hogy a link új ablakban jelenjen meg? Köszi.

A Marketing Centrum engem nem kérdezett meg. Kíváncsi lennék, megkérdeztek-e egyáltalán valakit a felmérésükkel Demszky-n és az építtetőkön kívül, hogy mi a véleményük a beruházásról?
A jelenleg várt átadási határidő most 2011, ha jól tudom. Papírforma szerint. Én - bár nem vagyok metróépítő szakember, - de az eddigi események kapcsán úgy vélem, hogy 2013, esetleg 2012 vége felé utazhatunk rajta. Persze ha minden jól megy - ellentétben az eddigiekkel. :-) Pesszimistább jóslatom az, hogy valamikor a magyar Euróval együtt vehetjük igénybe az új metrót 2018 tájékán...

GatyaPityu 2008.10.07. 10:01:24

Ja, még egy kis off: Zero, lennél olyan kedves megmondani annak az oldalnak a címét, amivel más weboldalakról JPG file-ba screenshot-ot lehet készíteni? Köszi. :-)

br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.10.07. 10:08:25

A legnagyobb probléma az, hogy nem AKAROK utazni rajta azért amennyibe kerül és amennyi pénzt elvisz a többi fejlesztéstől.

Nem szabadna megépíteni ilyen áron.

Lithium78 2008.10.07. 10:16:40

Atro: print screen gomb :)

reKorrekt 2008.10.07. 10:24:22

off

Egy klassz kis hír:
- www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20080930-elengedjuk-etiopia-adossagat.html
-

Ja, és Gergely Zsófia és haverjai: továbbra is a jó kurva anyátokat!

Geza 2008.10.07. 10:37:11

korrekt 2008.10.07. 10:24:22:
Nem meglepő, Irak adósságának is elengedtük jó részét (38 mrd Ft, 2006 nyara):
ma.hu/tart/rcikk/c/0/148859/1
Végülis, a világ negyedik legnagyobb olajhatalma, mi meg már akkor sem tudjuk hová tenni a rengeteg pénzünkek, szóval teljesen érthető volt...

Lithium78 2008.10.07. 10:39:40

Etiópia az adósság elengedésének fejében vállalja, h befogad magyarországi cigány családokat, akit itthon a fasisztáktól rettegnek. na :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.07. 10:49:12

Atro · keresemaparom.freeweb.hu 2008.10.07. 10:00:04
OFF
Zero, megoldható lenne úgy linkelni, hogy a link új ablakban jelenjen meg? Köszi.


Megoldható :-)

Vagy jobb katt -> megnyitás új lapon :)

reKorrekt 2008.10.07. 10:50:54

Vagy klikk a linken a görgővel ;)

Konegafi (törölt) 2008.10.07. 10:52:40

Na speciel ezt a Marketingcentrumos felmérést kifogtam így tudom, hogy a kérdések 70%-a erősen manipulatív volt és, hogy is mondjam, jelentős része ezen túlmenően, na, hogy mondjam finoman: nem volt tényszerű.
(A leggusztustalanabb az utolsó kérdés volt, ahol a pártpreferenciára kérdeztek rá.)

more 2008.10.07. 10:54:57

zero, csinajjjaaaaa siro-gyurcsanyos posztot!!!! mikor volt ez a ripacskodas, amit a carnivora belinkelt? mostanaban? ez az ember tenyleg kezelesre szorul....2 masodpercig azt hihette a vilag, h valoban felelossegteljes orszag vagyunk, fejek hullanak a legkisebb tevesztesneL, nem lehet packazni a min.elnokkel.....
szereny velemenyem: MUHAHAHHAHAHHAHAHHAHA

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.07. 11:05:03

Atro // firefoban ctrl-t nyomsz és úgy kattintasz. IE-ben asszem ctrl+shift. kattintás.

Bezuhov. 2008.10.07. 11:05:10

mert külföldon minden rendben szokott zajlani, mint tudjuk! XD

MUHAHA

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.07. 11:10:29

Konegafi 2008.10.07. 10:52:40

A kérdés: ki volt a megrendelő, ki fizette?
Ha a DBR, akkor annyit is ér az egész ...

Haloperidol 2008.10.07. 14:37:46

Nagyon klassz lehet mostanában Bp-n közlekedni. Igazán irigyelem azokat akik ott élnek :-)

Különösen azután, hogy már mióta be van ígérve a 4-es Metro... Utána jön, h megépül ugyan, de nem lesz hasznos... Utána jön, hogy késik az építés... Utána jön, hogy beomlik a fél város építés közben... Kíváncsi vagyok, milyen ínyencségek várnak még a 4-es metróval kapcsolatban Bp-i honfitársainkra:-)

Geza 2008.10.07. 14:56:41

LION_heart 2008.10.07. 14:37:46:
Az M4-es mizéria onnan indult, hogy amikor az oroszok kivonultak, akkor az államadósságuk egy részéből megcsinálták volna, csak akkor ez demszkájnak nem kellett...

Johnson Doe 2008.10.07. 14:59:38

Összeesküvést szaglok. Nem metrót akarnak építeni Pestnek, az snassz, az mindenhol van. Az csak álca. Valójában szeretnék, ha fővárosunk lenne az első föld alatti település! addig ásnak, amíg az egész el nem süllyed, majd rálapátolnak egy kis homokot, és voilá!

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.07. 15:06:50

Johnson Doe: esetleg rángednek pár liter vizet, és voilá Atlantisz 2.0 :-))

Johnson Doe 2008.10.07. 15:10:48

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.10.07. 15:06:50
De a lakosoknak nem adnak oxigénmaszkot, az már túl drága a projekthez. :-D

reKorrekt 2008.10.07. 15:10:52

Azért ne legyünk enniyre hiúk: Atlantisz 1.01 ;)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.07. 15:13:28

Johnson Doe: majd 'néha' feljövünk levegőt venni :-))

korrekt: má'mijjé? 'Merjünk nagyot álmodni' :-)))
illetve ha sikerül a projekt, akkor 'Van mire büszkének lennünk!' :-)))

Johnson Doe 2008.10.07. 15:14:49

Esetleg: jobban úszunk mint 4 éve!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.07. 15:19:23

" jobban úszunk mint 4 éve!!! "

Ez lehetne a 2012-es Olimpiára készülő úszó-csapat mottója is :-)))

Geza 2008.10.07. 15:21:57

Seduxen · 2008.10.07. 15:06:50:
"esetleg rángednek pár liter vizet, és voilá Atlantisz 2.0"
Na jó, de víz alatt a maszk meg a légzőkészülék miatt hatástalan a klónok könnygáza, úgyhogy akkor oda lenne az orrdugulás-megszüntető tömegrendezvények hangulata :) !

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.07. 15:24:01

Geza: ááá, központilag bele lenne keverve a könnygáz hatóanyaga az oxigénpalackba :-)))

Tudod: 'trükkök százai, amikről nektek nem kell tudnotok' :-)))

Geza 2008.10.07. 15:35:31

Seduxen · 2008.10.07. 15:24:01:
"ááá, központilag bele lenne keverve a könnygáz hatóanyaga az oxigénpalackba"
... amiket a tüntetés helyszínén érvényes "Garázda Igazolvány" felmutatásával lehet igényelni, akik pedig nem érzik magukat garázdának, azoknak a ríkató gáz beszerzéséről maguknak kell gondoskodniuk, ugye :) ?

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.07. 15:56:44

Geza: nem. MINDENKI garázda, nem tudtad?? Ergo, mindenkinek "alanyi jogon" járna az értékes nedű:-))

Corry 2008.10.07. 21:51:11

Találtam valamit, a svájci metró végére is beraktam, most berakom ide is:

vbn.aau.dk/fbspretrieve/14076659/Comparison_of_Capital_Costs.pdf

naggyon hasznos lektűr, a metróépítések költségeit hasonlítja, ebből ha számoltam találtam egy kivételt, amely még a pesti metrónál is drágább, ez a londoni metró, persze a számolásom hevenyészett volt, lehet, hogy tévedtem...

bazs1 2008.10.07. 22:57:21

Akkor esélyes, hogy ugyanez nálunk a Corvinuson is para lesz, nem? :D

Spiritmonger 2008.10.08. 09:09:13

szeretett főpolgármesterünk anno 1990 körül, amikor az oroszok az államadósság egy részének rendezése fejében megépítették volna a budaörs-rákospalota metróvonalat akkori áron 80 milliárd forintért, szóval akkor Gáborunk büszkén kijelentette, hogy amíg ő Budapest főpolgármesttere, addig nem lesz négyes metró!

persze, hiszen a szadeszos hazaáruló tolvajbanda így teljesen kimaradt volna az üzletből, budapest meg élhetőbb város lenne manapság
azért a metrós ígéretét be is tartotta, immáron 18 éve

süti beállítások módosítása