Skip to content


       Szűrés lista

Jó étvágyat kívánunk!

Csak egy érdekes olvasói levél:

"Sziasztok!

Ha azt gondoljátok, hogy milyen fincsi és egészséges a meleg friss kenyér vagy a süti, akkor íme, az alkotóelemek:


Szilveszteri lúdláb torta:

Összetevők:
krém[cukor,zsírkeverék(növényi olajok és zsírok,hidrogénezett olaj és zsír),
kakaópor, víz,emulgeálószer: szójalecitin, E471,étkezési sav(E260,E330),
só, tartósítószer(E202), aroma, színezék:E160ii],
margarin[zsírkeverékek (növényi olajok, növényi zsírok, hidrogénezett növényi olajok és zsírok), víz, só, étkezési sav:E330,színezék:E160ii,aroma],
piskóta[búzaliszt, teljes tojáslé (teljes tojás, étkezési sav:E330),
cukor, víz, jilk(emulgeálószer:E471,E475,stabilizátorE420,E339ii,aroma,víz,etilalkohol),
kakaópor,sütőpor(térfogatnövelőszer:E500ii,keményítő,stabilizátor:450i),
aroma (víz,hordozó:E1520,aroma)], marcipán (cukor,mandulabél,
glükózszirup, tartósítószer(E202), invertáz , mandula aroma,
színezék (tatrazin,kinolinsárga,narancssárga S,azorubin),
meggy,étlap(cukor,hidrogénezett növényi zsírok, kakaópor, emulgeálószer:szójalecitin,
glükóz szirup,fényezőanyag(E904),aroma),víz,
tortazselé (cukor,zselésítőanyag:E407,E508,sűrítő:E410,stabilizátor:E332ii,E331ii),
cukor,rum,étolaj.


Kenyér:

Összetevők: Búzakenyérliszt félfehér BL-112, búzakenyérliszt fehér BL-80, ivóvíz,
kenyéradalék: (étkezési só, búzaliszt, glutin, emulgeálószer E471, dextróz,
malátázott búzaliszt, enzimek [amiláz, xilanáz], antioxidáns E300, szójaliszt,
tejsavópor, savanyúságot szabályozó anyag E270, extrudált búzaliszt),
élesztő,
ipari kovász: (természetes kovász: [rozsliszt, ivóvíz, kovászmag],
savanyúságot szabályozó anyagok: [tejsav, ecetsav], búzakorpa, rozsliszt, só,
emulgeálószer: szójalecitin, maláta kivonat: [árpamaláta, ivóvíz], fűszerek).


Kakaós fonott formakalács 500g:

Összetevők: Búzaliszt, ivóvíz,
Kalács keverék: (cukor, búzaliszt, tejpor, édes savópor, konyhasó,
Kukoricaliszt, tojáspor, emulgeálószer E472f, hordozó liszt, dextróz,
lisztkezelőszer E341, csomósodást gátló E170, antioxidáns E300, amiláz enzim),
sütőmargarin: (különböző zsírkeverékek: [állati olajok, növényi olajok],
hidrogénezett növényi olajok, ivóvíz, só,
emulgeálószerek: [szójalecitin, E471], savanyúságot szabályozó E330,
színezék: béta-karotin, aroma),  élesztő, kristálycukor,
kakaó 20-22%-os,kalácsfény (tejfehérje koncentrátum, tejcukor,
stabilizátor (E 452), dextróz, sűrítő anyag (E 412),
emulgeátor E 322 (szójalecitin), színezék (E 160))."

És csodálkozunk, miért van annyi rákos? A múlt században miért volt ismeretlen a  rák? Mert akkor nem rakták tele méreggel meg minden szarral a kenyeret?

Lehet csemegézni az 1600 E-szám közül, melyik mit takar...

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr96775328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rolika 2008.11.18. 13:41:48

négy éve van kenyérsütőnk, azóta csak röhögök az ilyesmin. most egy házi malom ( www.ketezeregy.hu ) beszerzésén gondolkodom, mivel növekvő üldözési mániám nem engedi meg többet, hogy megbízzam a bolti lisztben :-))

Delcon / corpuscular chiroptera 2008.11.18. 13:50:26

"hmm, már majdnem az igazi. tudom mi hiányzik, egy kis E330".

Mertcsak 2008.11.18. 13:50:58

Nálunk van olyan pék,aki nem használ adalékokat!
Sorban állnak nála a vevők.

Geza 2008.11.18. 13:52:31

Az igazság kedvéért azért hozzátenném, hogy a XIX. században a rák (ha volt, akkor) a 'valamilyen nyavalya' gyűjtőfogalom részét képezte a cukorbetegséggel, a lyme-kórral és pár azóta azonosított egyéb betegséggel együtt.
Mindemellett persze messzemenőkig egyetértek a cikkel, nekem is tele van a harci hócipőm azzal a sok fölösleges szutyokkal, amit etetnek velünk közvetlenül a mi kajánkba keverve, ill. közvetetten a kajánk alapanyagául szolgáló dudvákba és dögökbe juttatva.
Sík fölösleges pl. egy málnaszörpbe mesterséges színezéket meg viszkozitásnövelő anyagot (xantán- és guargumi) keverni, inkább megvenném halványpirosan és folyósan, mint így műanyagvörösen és sűrűn, tudva, hogy több köze van a laboratóriumhoz, mint a málnáshoz.

Lithium78 2008.11.18. 13:54:00

jó étvágyat!
a kenyeret én is sütöm, úgy a legjobb :)
házimalom... nos úgy lenne az igazi, ha saját termésű búzából készítenéd a lisztet. függetlenné válni az állambácsitól.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 13:55:47

"És csodálkozunk, miért van annyi rákos? A múlt században miért volt ismeretlen a rák? Mert akkor nem rakták tele méreggel meg minden szarral a kenyeret?"

Kicsit nézz utána a dolgoknak szerintem, (főleg ez a múlt századi baromság lóg ki a sorból) és nem feltétlenül a kenyértől lehet rákos az ember :)
Hippokratésznak is voltak leírásai már a rákos daganatokkal kapcsolatban, és íme néhány évszám:

Egyes foglalkozásoknál típusosan előforduló rákok:

1775 Hererák Kéményseprő (korommal való érintkezés)
1820 Bőrrák Barnaszénbányász (szurokkal való érintkezés)
1879 Tüdőrák Bányászok (szénpor belégzése)
1894 Bőrrák Matrózok (szurkos vitorlavászonnal, pallókkal való érintkezés)
1895 Húgyhólyagrák fukszinnal érintkező munkások
1902 Bőrrák Röntgen-személyzet
1912 Tüdőrák krómmal való érintkezés
1922 Here- és bőrrák Palával való érintkezés
1928 Leukémia Benzollal való érintkezés
1933 Felső légút- és tüdőrák Nikkellel való érintkezés
1933 Tüdőrák azbeszttel való érintkezés
1938 Pleurális mesothelioma azbeszttel való érintkezés
1954 Peritoneális mesothelioma azbeszttel való érintkezés
1972 Tüdőrák éterrel való érintkezés
1974 Máj angioszarkómája Vinilkloriddal való kapcsolat

Meg aztán az orvostudomány fejlődése, a médiahiszti is hozzájárul ahhoz, hogy ennyi megbetegedésről tudunk.

..és attól, hogy nem veszed meg a péktől a kenyeret, vagy a fonott kalácsot, még ugyanúgy megeszed a mekis kaját, eszel ketchup-ot, rendelsz pizzát, és hadd ne soroljam amiben benne vannak ez E-betűs szarok. Köszi-puszi

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.18. 13:57:25

Kenyeret nem sütök (még egy darabig), de sütit sose eszünk boltit. De tökmindegy, mert már a levegő, meg a víz is csak mocsok.

rolika 2008.11.18. 13:57:31

lithium, a búzát csekkolom. a családban vannak bérbeadott földek, ahol búzát is termelnek, kérdés, hogy étkezési, vagy takarmánybúza. majd kiderül.

W Joe 2008.11.18. 14:05:43

Még szerencse, hogy a borban nincs ennyi E-gazság.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 14:08:15

Jancsibohóc 2008.11.18. 13:55:47

lehetséges hogy igazad van, nem nyálaztam át az orvosi lexikonokat ... de szerintem akkor is szoros összefüggés van a rákos betegek ugrásszerű növekedése és az között, amit megeszünk..

Végül is hogy a dohányzás káros, azt is vagy 25 évbe telt bebizonyítani ...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 14:14:38

Ez így van, de ne felejtsük el, hogy nagyon sok olyan dologra is próbálják/próbálták ráfogni azt hogy rákot okoz.

Nagyon sok dologban benne vannak ezek a dolgok, és attól hogy majd mindenki elkezd otthon kenyeret sütni, még nem biztos hogy nem lesz rákos. A kenyérből hiányzó E-betűket pótolják a kólából, a jégkrémből, a hamburgerből und so weiter...

Aztán ugye tudunk olyanról is, aki egész életében láncdohányos volt, mégsem volt semmi baja, és tudunk olyanról is aki nem gyújtott rá soha, és mégis tüdőrákos lett.

InteriorLulu 2008.11.18. 14:15:06

Köszönjük a kedves beíró olvasónak, hogy felnyitotta a szemünket.
Hogy mik vannak! Ennyiféle szörnyű e betű!

A rákkal kapcsolatos sületlenségre fentebb már érkeztek reakciók, én csak annyiban egészíteném ki, hogy mindig is több összetevője volt a rák kialakulásának. Környezeti, életviteli, lelki, táplálkozási, és nem utolsósorban örökletes. Napjainkban pedig a táplálékláncba bejutó növényvédőszerek alkalmazása messze fontosabb a kialakulásban, mint az e betűk.

Amúgy pedig a rendszeresség a lényeg. Amit eszel, azzá leszel - ez így igaz, de pontosabban megfogalmazva még inkább igaz: amit rendszeresen eszel, azzá leszel...

Lithium78 2008.11.18. 14:15:16

"Végül is hogy a dohányzás káros, azt is vagy 25 évbe telt bebizonyítani ... " -> én nem hiszek nekik ;D

különben is. a nikotin, meg az alkohol megölik a káros baktériumokat, szóval mondhatni egészséges vagyok ;D

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 14:15:32

wehhh össze-vissza ment a szöveg, ahogy visszaolvasom, de nem fogalmazom át, a lényeg érthető így is :)

bz249 2008.11.18. 14:17:55

Mondjuk azért attól, hogy valami természetes még nem feltétlen jó... aki nem hiszi az kipróbálhatja a gyilkos galócát.

Mondjuk az E számok közül nekem ez volt a legmegdöbbentőbb:

'E175 arany (színanyag)'

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 14:18:11

InteriorLulu

"Napjainkban pedig a táplálékláncba bejutó növényvédőszerek alkalmazása messze fontosabb a kialakulásban, mint az e betűk."

Pont.

Na de ilyet nem szabad ide írni, mert a múltkoriban a bio-gazdaságok le lettek ám csúnyán hurrogva!!!

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.11.18. 14:19:17

a rák valóban ismeretlen volt 100 évvel ezelőtt, de az nem jelenti, hogy nem volt... nagy a különbség.

mellette meg hozzátenném, hogy ezért nem nézem meg mi van benne, csak rosszabbul lennék. egyébként asszem a sima cukrot meg ilyeneket is felírnak E-betűvel, mindenki kapkod, hogy mi lesz, úristen, mert ezzel lehet rémisztgetni a népet.

Grafithuszar 2008.11.18. 14:23:22

Hát már én is régóta gondolkodom egy kenyérsütőgép beszerzésén... Ugyanakkor szerintem fölösleges, ilyet mondani, hogy miért tömnek minket ilyennel. Te megvennéd azt a kenyeret ami 200 Ft-al drágább? Jójó persze, te igen meg én is valszeg, de a tömeg úgyis a tesco-ban venné a cuccot. Az a pék meg aki rendes kenyeret sütne csődbe menne mert olyan kevesen vennék az árúját...bár lehet hogy tévedek, és ha jó marketinget kapna akkor többen is áttérnének a rendes kenyérre....

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.11.18. 14:25:57

A füstölés ősi tartósítási eljárás. Én ezzel védem ki az e és az egyéb ártalmakat. Beeeeee!!!!
;)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 14:26:46

A levél beküldője bizonyára hallva ezt a sok EEEEEEEEE-s bégetést azonnal áttért a kenyérsütőre, saját maga készíti a málnaszörpöt.

Írok neki egy levelet majd a mobiltelefonok káros hatásairól, és remélem visszakötteti a tárcsás vonalas telefonját, és egy szép kábeldobbal a hátán fogja járni a várost :)

2008.11.18. 14:27:51

Már az ivóvíz sem a régi, állítólag teli van H2O-val. Most gondolkozom egy házi biorezonanciás víztisztító berendezés beszerzésén.

Denimm 2008.11.18. 14:28:48

mmmmhhh....a nyál is összecsordult a számban.

Tilinko 2008.11.18. 14:30:32

rolika meg a többi pék: vizet honnét tesztek bele, mert szerintem egy csepp tiszta víz nincs már ebben az országban (Földön). Plusz levegőt se vettetek remélem az elmúlt harminc évben, mert az sem tesz jót...
De legalább valaki szénné keresi magát a bio kajákon meg a házi malmokon...

Lehet visszamenni falura, önellátó gazdálkodást folytatni, de nem olyan gyönyör szerintem az se...
Nem véletlen, hogy kb 30 év volt pár száz éve a várható élettartam. Ez van a kurva sok dologgal, amikkel könnyebbé, hosszabbá tettük az életünket termeltünk egy valag mellékterméket, amik viszont behoztak ilyen kockázati tényezőket. Ez van...

"A múlt században miért volt ismeretlen a rák?"
Egyrészt nem volt ;)
en.wikipedia.org/wiki/Cancer - History
Másrészt, hogy miért haltak meg kevesebben benne, egyrészt nem tudhatjuk, hogy kevesebben haltak-e meg benne, mert eleinte fel sem ismerték, ráadásul a boncolás sem volt bevett gyakorlat, meghalt meghalt...
Harmadrészt az emberek meg sem élték azt a kort, amikor a rák valószínűsége rohamosan növekszik:
en.wikipedia.org/wiki/Image:Cancer_rate.gif
Tessék meghalni rendesen 30 éves korban, mint a XIX században, és majd és majd nem lesz ennyi rákos...
mek.oszk.hu/02100/02185/html/img/2_5_18g.jpg

Én inkább azt a kérdést tenném fel, hogy mi a kurva annyukért nem gyógyítanak meg minket, és attól félek a valódi válasz nem az, hogy nem tudnak, hanem az , hogy nem éri meg... Mert ha meggyógyítanak X pénzért, abból kevesebb a hasznuk, mintha 5 évig szedetik veled a gyógyszert évente X/2 pénzér. Ez persze minden betegségre igaz, hogy van az, hogy Magic Johnson már vagy 15 éve képtelen meghalni AIDS-ben, Lance Armstrong rákban vagy Michael J Fox, meg Mohamed Ali Parkinsonban? Attól tartok azért, mert van gyógymód, vagy legalább módszer szintentartásra, csak nem kevésbe kerül, meg kussolni kell róla szépen, mert a végén még mindenkit meg kéne gyógyítani, és akkor hova lenne a biznisz???

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 14:33:30

Jancsibohóc 2008.11.18. 14:14:38

Igaz, mindenre van példa, meg annak az ellenkezőjére is.

De ha 30 éve eszem mindennap ezt a szart, szerinted mennyi "anyag" gyűlt össze bennem?

De akkor mit egyen az ember? Nem fogok nekiállni sütni ...

Nincs erre egy hivatal akinek a dolga lenne ezzel foglalkozni, már elnézést ....???

2008.11.18. 14:35:22

Ez tényleg túlzás, azonban hozzátenném, hogy mindennek van E száma. még a sónak is. Továbbá ha egyáltalán nem lennének E-betűsek, akkor mire te a polcról levennéd, egy szottyadt, összeaszott penészes valamit tennél a kosaradba, de még ha nem is lenne romlott, az állaga ritka undorító lenne. Csak azért írom, hogy valahol meg kellene találni a középutat.
Más: a leginkább rákkeltőnek kikiáltott dolgok a tartósítók és a szinezékek. Én ezeket igyekszem kerülni.

Kanda 2008.11.18. 14:35:41

A rákkal kapcsolatban:
1. nem tudták, mi az; nem azonosították egy betegségként a különböző tipusokat.
2. a várható élettartam nem 70 volt hanem 50, márpedig a rák legtöbb fajtája tipikusan öregkori betegség

A levél írójától meg megkérdezném, hogy tudja-e, hogy pl a az E410 konkrétan micsoda, és milyen élettani hatása van, vagy csak a kurva tudományos nevétől szarta össze magát.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.11.18. 14:36:37

Fényt kell enni kérem, abban nincs sok E

_alesi_ (törölt) 2008.11.18. 14:39:20

Ne csak a tartósítószereket hibáztassuk a rákra való hajlamért! Hulladék génkészletből a legtermészetesebb alapanyagok felhasználása mellett se megyünk messzire...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 14:40:17

ifsz

100 -200 éve nem tettek bele ilyen anyagokat, mégis tudtak rendes kenyeret sütni.

Akkor most miért kell?

Egy szó: a profitért!
Minél olcsóbban ki kell hozni, hogy meglegyen a profit.
Ezért tolják tele ennyi mesterséges anyaggal, mert ezek olcsó anyagok ..


Tudjátok mennyi 1 db zsemle önköltségi ára? 4 forint.
És 12-18 forint a boltban...

scv 2008.11.18. 14:40:47

"Mert akkor nem rakták tele méreggel meg minden szarral a kenyeret?"
Ezzel kicsit vitakoznék. Kb. A mikroszkóp megjelenéséig, abban a korban őrölt csontokat, meszet, homokat, fűrészport, és még sokmindent sütöttek a kenyérbe. És a többit már nem is sorolom.
Az e számokkal mindig a sötétzöldek dobálóznak; parasztvakításnak tökéletes.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 14:42:10

E904 fényezőanyag:

"A sellak egy természetes polimer, nagyon hasonlít a mai hőre lágyuló műanyagokra, műgyantákra. Felhasználása is részben ennek megfelelő volt, pl. hanglemezt, apróbb dísztárgyakat, bizsut készítettek belőle. Elektromos szigetelőképessége, dielektrikus tulajdonságai kiválóak, ezért régebben az elektromos ipar is nagy mennyiségben használta fel. A sellak a pecsétviasz, „spanyolviasz” legfontosabb összetevője. Bóraxos oldatával nemezkalapokat, bőrt kezeltek, tettek vízhatlanná, papírt lakkoztak.

Mivel a sellak ehető, emészthető, az egészségre nem ártalmas (bár arra érzékenyeknél allergiát okozhat), az élelmiszeriparban is használatos, édességeken és egyéb élelmiszereken fényes bevonatot képez. Ez az E904-es E-számú élelmiszeradalék."

Ez tényleg kell a sütibe? Enélkül nem süti a süti?

Ne vicceljetek már ...

Johnson Doe 2008.11.18. 14:42:32

Én még mindig ott tartok (boldogok a lelki szegények :-)), hogy NEM érdekel, mi van abban amit eszek. Szerintem az ég egyadta világon már minden fertőz valamivel, komolyan lassan már a szomszéd macskája is radioaktívan sugároz, így inkább nem is foglalkozom a hozzávalókkal. Ha ízlik, akkor jó, ha nem , akkor többé hozzá sem nyúlok.
A cigivel is így vagyok. Rengetegen éltek úgy kilencven évet, hogy "talpas", füstszűrőt életében nem látott cigarettát szívtak, míg mások elpatkoltak. Szerintem teljesen mindegy.
Mindenki tegye/egye ami jólesik, és még nem törvénytelen (annyira). :-)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 14:43:25

Coleman :)))

zero, szerintem nagyon sok ember attól lesz beteg, mert ilyen hülyeségeken rágódik:

"De ha 30 éve eszem mindennap ezt a szart, szerinted mennyi "anyag" gyűlt össze bennem?"

Szerintem mindenki nyugodtan egye a kenyeret, meg a kalácsot.

Ha félős vagy, van egy csomó médiamajom fitness-köcsög akik rendelkeznek különböző listákkal.

Én soha nem foglalkoztam azzal milyen szart eszek meg, a transzplantációs klinikán ugyan óvva intenek bizonyos ételektől, de nem feltétlenül az EEEEEEEEEE miatt. Majd akkor fogok ezen aggodalmaskodni, ha beüt a gebasz, de erre a félelemkeltésre semmi szükség. A levél beküldője kicsit paranoiás.

Kilgore Trout 2008.11.18. 14:43:26

Az E-számmal kapcsolatban csak annyi, hogy ezeket azért találták ki nemzetközileg, hogy egységesítsék, és valaki ne azt írja a cimkére, hogy ascorbin-acid, vagy esetleg aszkorbin sav, vagy egyszerűbben, hogy C-vitamin, hanem azt, hogy E-220. És akkor mindenhol tudják, hogy miről van szó. (a 220 nem biztos, csak mondtam egy számot, mielőtt ebbe valaki beleköt). Amúgy egyen mindenki bio kaját, kevés zsírral, stb., szép sovány halott lesz belőle. Aztán meg, elvileg bármi lehet karcinogén (rákkeltő), az a kérdés, ki mennyire tolerálja az adott anyagot. Akár pl. az eper is lehet rákkeltő, ha valakinek a szervezete nem tolerálja, csak nyilván kevésbbé agresszív, mint mondjuk a toluol.

Quicksilver 2008.11.18. 14:45:22

No igen, én is a középút híve lennék... tehát kerülöm, ahol tehetem (és nem csak a kenyérben/süteményben) a legkárosabbnak tartott és a legfeleslegesebb adalékanyagokat (pl. barnakenyeret nemárhogy festékanyaggal csináljon a pék, tegye bele a rozst, zabot, árpát, b+), kerülöm a bp-i szmogot is ha tehetem, de azért még nem megyek el remetének sem (bár hajlam az lenne rá). Mértékletesség mindenben, ahol és amikor lehet.

Kilgore Trout 2008.11.18. 14:46:18

Ja, és patologusok mondják, hogy manapság a halottak hűtés nélkül is jobban elállnak, mint régebben, a rengeteg megevett tartósítószer miatt. Na, látjátok, hogy van hasznos hatása is?

leveliro1 2008.11.18. 14:46:25

A múlt században (1901-2000) ismeretlen volt a rák?

Viccet félretéve (tudom, hogy az elmúlt-elmúlt századról van szó), tényleg kevesebb volt a rák? Jó lenne valami forrást találni ez ügyben.

2008.11.18. 14:47:49

valóban nem egészséges a sok mesterséges anyag, de az emberi butaság is van olyan kártékony, ami azt se tudja, mi az az e-szám

akkor nézük a kenyér e-számait:

emulgeálószer E471= Zsírsavak monogliceridjei ( ártalmatlan)
antioxidáns E300 =aszkorbinsav (másnéven c-vitamin
savanyúságot szabályozó anyag E270 =tejsav (természetes, bár a baktériumok termelik ugye, huhu)

no komment....

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 14:48:48

leveliro1 már fentebb belinkelték az általad kért "forrást".

görget -> olvas-> értelmez-> kattint-> olvas-> értelmez

Ő követte el, és ekkor:

Tilinko 2008.11.18. 14:30:32

Lchef (törölt) · http://kajaltunk.blog.hu 2008.11.18. 14:48:52

A Lipóti pékségben is úgy néz ki jó a kenyér. Budapesten van több boltjuk. Aztán lehet, hogy azt is telepakolták mindenfélével...

Kilgore Trout 2008.11.18. 14:48:59

Csak kevesebb felmérés készült, jóval kevesebb ember élt, de valószínűleg arányaiban akkor sem volt kevesebb. Meg nem volt internet, hogy sok hüle sok marhaságot leírhasson, és azt sokan el is olvassák :).

bolomba (törölt) 2008.11.18. 14:49:22

zero,

itt egy masik olvasata a E904-nek
www.tudatosvasarlo.hu/eszam/mutat/291

ideznek:
"A sellakk egy pajzstetű faj (Kerria lacca) nőstényeinek gyantaszerű váladéka. A pajzstetvek egész testfelületükön választják ezt az anyagot ki, hogy megvédjék vele ivadékeikat, és bevonják vele a fák ágait, gallyait is, amelyeken élnek."

Sofian 2008.11.18. 14:51:20

Mondjuk kicsit túl is van spilázva a dolog...mert egy csomó természetes anyagnak van E száma...például E948 nélkül meghalnánk.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.11.18. 14:52:21

lehet, hogy a rák kialakulásának több összetevője is van, de azért csak ideírnám: Csernobil '86

Kilgore Trout 2008.11.18. 14:52:25

Na, erről beszéltem, nyuszómuszó.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 14:52:30

Na megyek veszek rákkeltő kenyeret, rákkeltő fonott kalácsot (meghoztátok a kedvem), és mivel itt már megy a Christkindlmarkt, tolok pár EEEE betűvel dúsított puncsot is az egészségetekre. További jó rettegést :)

Kilgore Trout 2008.11.18. 14:53:36

Von Perez. Én jobbat írok: Hiroshima 1945.!

Tilinko 2008.11.18. 14:54:17

"Tudjátok mennyi 1 db zsemle önköltségi ára? 4 forint.
És 12-18 forint a boltban..."

A 4 forintban mi van benn? liszt víz?
Vagy pékek bére a sütöde teljes rezsije, bérleti díja, szállító munkadíja, szállítás költségei, Kenyérboltos óradíja, kenyérbolt rezsije, bérleti díja? Az el nem adott zsemlék veszteségének fedezete?

Szerintem a pékáru tipikusan az, aminek rengeteg hozzáadott költsége van. Ráadásul nem tartós, árához képest nagy helyet foglal, stb.

scv 2008.11.18. 14:54:18

Ha az atombomba kísérleteket említetted volna, talán jobb lenne. Amit mondtál az inkább helyi,

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.11.18. 14:55:46

Kilgore!

1945.07.16. Alomogordo. Az első kísérlet. Én nyertem, előbb nem volt!:))

leveliro1 2008.11.18. 14:56:09

Régebben tényleg sokkal rövidebb volt az emberek élettartama. A kérdés csak az, hogy milyen régen?

1. Hunok a pusztában, ahol minden kaja megvolt, kicsi volt a népsűrűség, ezért a fertőző betegségek is ritkák voltak.
2. 1700-as évek: minden gyerek fele ,meghalt 1 éves koráig, a maradék fele 18 éves koráig. Zsúfolt városok, bányák, stb.

Kilgore Trout 2008.11.18. 14:56:46

Jajj, dehogynem! Madam Curie!

Barrera 2008.11.18. 14:57:33

zero-bolomba

A shellak a gyakorlatban egy gyantaféle, amit pelyhesítve kilós csomagban lehet kapni. Nálam is, 5500/kiló áron. Igaz, nem élelmiszer, hanem festékboltot viszek. Ugyanis ezt leginkább a profi asztalosok keresik, és denaturált szeszben oldva antik, főleg intarziás bútorok felújítására (politúrozásra) használják. Azt a legkevésbé sem értem, kajában mit keres...

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.11.18. 14:59:31

Ha már házimalom van, már csak balkonládában termeszthető búza kellene, mégiscsak az az igazi :)

Kilgore Trout 2008.11.18. 14:59:43

Méhviasszal keverve bevonják vele a kiszáradásra érzékeny gyümölcsöket, viszont akkor rá is kell írni, hogy viasszal kezelve. Kenyérbe nem sütik bele. A gyümölcsöt meg kell mosni, oszt' jónapot. Akkor is, ha nincs sellakkal kezelve.

Kilgore Trout 2008.11.18. 15:00:51

Aki mániás, a banánt is megmoshatja, de még hámozás előtt!

kvarcman 2008.11.18. 15:01:03

Kedves Szerző!

Gratulálok! Ebből is látszik hogy fogalmad sincs a témáról.
Az E szám azt jelenti hogy az adott adalékanyag rengeteg vizsgálaton ment keresztül, meghatározták milyen "veszélyekkel" jár a használatuk, ha egyáltalán és mik a max. használható dózisok. Gondolom a Magyar Élelmiszerkönyvről nem is hallottál és a többi és a többi.
Na de nézzünk néhány példát az általad "rákkeltő" anyagoknak beállítottak közül:
E260-ecetsav hmmm
E330-citromsav: javaslom a szervezetednek, hogy állítsa le az ATP termelést, mert ugye ott a citromsav ciklus, ergo az emberi test napi 1-2 kg citromsavat is megtermel, ami ugye rákkeltő mert te azt mondod
E500-Na-karbonát vagy szóda. a szóda is rákkeltő azért lehet kapni a boltban, hogy mindenki rákot kapjon
E270-tejsav. hát igen, most már biztosan tudjuk hogy aki tejet iszik az tuti rákos lesz
E300-aszkorbinsav avagy C-vitamin. Ez a legkárosabb dolgok egyike!!!! Ez a c-vitamin baromi egy veszélyes anyag. Mondják is a patikusok hogy influenza idején ezt kell szedni de hazudnak mert csak vegyvédelmi öltözékben merik kiadni.
Meg ugye az összes élelmiszergyártó abban érdekelt, hogy a zemberek megbetegedjenek és meghaljanak a kajától, mert nem szeretnének ám több élelmiszert eladni. Nekik az a céljuk hogy mindenki beteg legyen és ne vegyse a termékeiket. Ők kivételek a kapitalizmus alól.

krtek 2008.11.18. 15:03:54

Rettegőknek:
Csak kint kell felejteni az asztalon a gyors-látvány-lófasz pékségben beszerzett színes-szagos moslékot az asztalon 1-2 napig, oszt gyönyörködni.

... majd odaszarni a bolt elé...
:)

Más:
A retkes-büdös-ótvaros belvárosban biohülyeként élő, versus dohányzó, rendesen kajáló vidéki közül melyik a veszélyeztetebb?

2008.11.18. 15:04:14

@zero:

"100 -200 éve nem tettek bele ilyen anyagokat, mégis tudtak rendes kenyeret sütni.
Akkor most miért kell?"

Szerintem, ha eléd tennének egy 100-200 éves recept szerint készített kenyeret, nem biztos, hogy tetszene, amit látsz, szagolsz és ízlelsz.

A profit egyébként jó válasz. Ugyanaz a motiváció, amiért az "alternatív egészségbiznisznek" érdekében áll félinformációkat terjeszteni az élelmiszer adalékanyagokról, az egyes kémiai anyagok hatásáról, meg egyáltalán a természetes alapanyagokat úgy beállítani, mintha azok használata lenne a kulcs az örök élethez.

Kilgore Trout 2008.11.18. 15:08:14

Krtek: természetesen a vidéki, mert a kocsma előtt megszúrhatják!:)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.18. 15:11:05

Zero szúszááá. Igyál sok sört, cigizz, kávézz, melóban meg nem kell stresszelni :)
Engem nem érdekel mennyi E izét eszek.

Zeze 2008.11.18. 15:16:00

Én próbáltam kicsit elfogulatlanabbul körüljárni E témát, de a lényeg a lényeg marad: Olcsó húsnak híg a leve! arnyekharcosokklubja.hu/test/fekete-lista

rolika 2008.11.18. 15:20:32

Tilinko 2008.11.18. 14:30:32
"rolika meg a többi pék"

hehe, ez jó :-)

és tényleg nem lehet teljesen függetlenné válni, de azért próbálkozik az ember

krtek 2008.11.18. 15:31:11

Kilgore Trout 2008.11.18. 15:08:14

Miért?
Kocsma előtti HMCS-k versus pl.a Váci utca környékén tevékenykedő arab és egyéb furcsa színű és szagú adófizetők? (Tudod akiktől összefossák a rendőrők magukat, és inkább mennek bravúrosan büntetni a zöldkártya lejárást elkövető megrögzött bűnözöket, akik adójából mellesleg bohóckodnak)

Az első bicikli-sudzuki-halef kombóval a második Armani-600asMerga-Beretta mixel?

Akkor most mi van?

musi 2008.11.18. 15:31:16

Csak megsúgom, hogy nem az E betűs dolgok a gázak... alapból, hogy valami ennyire fel van dolgozva mint a liszt (szarrá van őrölve a gabona) innentől kezdve tökmindegy mi van még mellette, így is úgyis szar. Nézzetek utána mi az a glikémiás index, meg a cukorbetegség, elhízás stb.

derelyegrádi szellem 2008.11.18. 15:38:56

kvarcman

Csúsztatsz.

Az E-k között nem csak aszkorbinsav van ám. Hanem meseterséges színezékek (festék), tartósítószer, meg ilyesmik. Csak ezek - szigorúan hivatalosan és jelenlegi ismereteink szerint - nem károsak az egészségre. Csak tudod régen pl a DDT sem volt káros az egészségre, simán lehetett vele "növényvédeni". Most meg már betiltották, mert mégiscsak az, sőt a génállományt is károsítja, így örökletes mutációkat okoz. A sor nagyon hosszan folytatható.

"Meg ugye az összes élelmiszergyártó abban érdekelt, hogy a zemberek megbetegedjenek és meghaljanak a kajától, mert nem szeretnének ám több élelmiszert eladni. Nekik az a céljuk hogy mindenki beteg legyen és ne vegyse a termékeiket. Ők kivételek a kapitalizmus alól."

Ez pedig legnagyobb ostobaság amit írni tudó embertől eddig életemben olvastam.

A "kapitalista" élelmiszergyártó a minél magasabb haszonban érdekelt. Tehát ha azt úgy tudja elérni, hogy mesterséges (esetleg veszélyes, vagy kimondottan káros) adalékanyaggal, vegyszerrel stb üti fel az élelmet, akkor azt simán meg fogja tenni. Ha ez nem így lenne, akkor arra az általad olyan jól ismert Élelmiszerkönyvre sem lenne szükség, meg élelmiszerbiztonsági szabályokra sem. De igazad van: a lejárt szavatosságú kaják átcsomagolásakor is azt kellett volna mondani, hát a kapitalistának nem érdeke, hogy lejárt szavatosságú élelemmel megmérgezze a vásárlót,mert az akkor nem vásárol többet, ugye? A vlaóság némileg mást mutat.

Hogy te is fel tudd fogni: Nem CÉLJA megmérgezésed az élelmiszergyártónak, de ha ebből haszna van (a mesterséges adalék legyen az bármi olcsóbb) akkor simán megteszi.

Aki pedig szeretne KENYERET enni, az menjen el a Nagycsarnokba és vegyen egy veknit a Lipóti pékségben. Az kenyér, a postban szereplő nem az.

Neked kvarc meg azt kívánom, egyél egész életedben E-ket.

Lithium78 2008.11.18. 15:41:14

itt egy lista az nem túl kellemes e számokról, csak h jó legyen:

www.freeweb.hu/hmika/Lexikon/Html/Eanyag.htm

Lithium78 2008.11.18. 15:43:19

itt egy lista az nem túl kellemes e számokról, csak h jó legyen:

www.freeweb.hu/hmika/Lexikon/Html/Eanyag.htm

azért van pár cucc, amit tömnek belénk, de más országokban már jó ideje betiltották.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.18. 15:48:50

Én úgy evolválódtam az idők során, hogy E cuccok nélkül már nem vagyok képes életben maradni :o)

Most arra gyúrok, hogy kései leszármazottaimnak már ne kelljen E-n kívül semmi szutykot magukba tömniük. Nem kell búzát termeszteni, nem kell legyilkolni az állatokat, csak tisztán színezékeken és viszkozitásnövelő anyagokon eléldegélnek majd egészségben, békességben :-P

irrelevant 2008.11.18. 15:48:59

Engem az idegesít, hogy telenyomják a péksüteményeket puffasztószerekkel, hogy minél kevesebb lisztből jöjjön ki a cucc. Az eredmény: a zsömle nem más, mint egy keményre sült kéreg, ami belül szinte üres. És nem kettőt kell belőle megenned, hogy jóllakj, hanem hatot...

derelyegrádi szellem 2008.11.18. 15:51:19

otvospeter

te sem érted a kapitalistákat, bammeg. :)

irrelevant 2008.11.18. 15:52:27

Igen, ez a szellemiség eléggé távol áll tőlem. :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 15:57:23

Tilinko 2008.11.18. 14:54:17

Az önköltségi ár, mint a neve is mutatja, a termék önköltsége. Vagyis minden költség benne van.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 16:01:47

kvarcman 2008.11.18. 15:01:03

te hülye vagy ... nem írtam hogy mindegyiktől rákos lesz a világ, te szerencsétlen.

"Meg ugye az összes élelmiszergyártó abban érdekelt, hogy a zemberek megbetegedjenek és meghaljanak a kajától, mert nem szeretnének ám több élelmiszert eladni. Nekik az a céljuk hogy mindenki beteg legyen és ne vegyse a termékeiket."

nem, nekik az a céljuk, hogy minél nagyobb legyen a profit. És a drága, de természetes alapanyagokat ki lehet cserélni olcsőbb, de mesterséges anyagokra, akkor simán kicserélik.

Kilgore Trout 2008.11.18. 16:02:41

Az lenne a fasza, hogy ha nem ennénk E-ket, akkor örökké élnénk. De sajnos nem így van, valamibe bele kell dögleni előbb vagy utóbb. Ha szerencsés a génállományod, akkor utóbb, ha nem szerencsés, akkor meg előbb, és ezen múlik minden. Aztán meg lehetsz akármilyen szerencsés génállományú, ha kiméssz az utcára, gyakorlatilag azonnal életveszélyben vagy.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 16:05:26

Srácok, nem kell túlspilázni ... én is fasza melegszendvicset fogok vacsorázni KENYÉRBŐL, de vajon hányan láttátok így egyben leírva, hogy PONTOSAN mi van a kenyérben, kalácsban?

Csak olvassátok el miből áll, gondolkozzatok el rajta, és lehet vacsorázni ...ennyi!

Kilgore Trout 2008.11.18. 16:08:10

Ne bosszancsá már. Megnéztem, elolvastam, és akkor mostantól koplaljak, vagy mi a fasz? Nálunk csak Tesó van, ott is gondolom milyen fasza dolgokat raknak bele a kenyérbe. A rozscipót is melasszal, vagy mi a szarral szinezik. Úgy kell csinálni, mint az Indul a bakterházban, amikor is Bendegúz azt mondja: "Hunnyuk be a szemünket, azt falatozzunk".

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.11.18. 16:10:18

Ígyvan - mézesvajasfonottkalács foreva

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.18. 16:10:46

Ez az e-rettegés viccesebb mint az állandó fasisztaveszély, meg hivatásos rettegők :)

derelyegrádi szellem 2008.11.18. 16:12:04

zero "én is fasza melegszendvicset fogok vacsorázni KENYÉRBŐL,"

A recept kenyér része világos, de a kilátásban helyezett feltétet miyen formában rakod rá? :)

Mindenesetre kvarcmant meghívhatnád rá. ....

Geza 2008.11.18. 16:18:32

Úgy látom, már megint előkerült a "Minek próbáljak vigyázni, úgyis eszek szarokat másból"-érv, nem is egy példányban. Aki tényleg így gondolja, az nyugodtan egye meg a zöldmolyhosra rohadt rántotthúst is, elvégre miért is dobná ki? Igaz ugyan, hogy kicsit sok benne a hullaméreg, de hát Istenem, máshonnan is annyi mindent összeeszik az ember, ez már igazán nem számíthat. A 'sok kicsi sokra megy' elve meg ugyanolyan hülyeség, mint a kockázati faktor fogalma, ugye.
Igazából minden szükségtelen szutyok adalék fogyasztása elkerülhető, csak ennek természetesen ára van, hol pénzt, hol időráfordítást, hol látszatról, kényelemről való lemondást igényel.
El lehet költözni Belső-Mongóliába, ahol friss a levegő, permetezés híján garantáltan bio-kölesből sült lepénnyel eheti az ember a garantáltan bio birkahúst, leöblítheti eredeti kancatejből erjesztett kumisszal (amúgy finom :)...), csak hát ezért le kell mondani a zinternetről, a központi fűtésről meg az ülőmunkáról, és ki kell menni kölest vetni meg birkát terelni meg kancát fejni a némiképp szeles Mongóliába. Ez az egyik véglet.
Aztán lehet tojni az egészre, falni a két és félszeresre felfújt tacskós kenyeret két pofára, enni hozzá a két hét alatt sem fonnyadóra vegyszerezett gyümölcsöt a tojást soha sem látott majonézzel ill. a 10%-os hústartalom mellett is szeletelhető állagú 'gazdaságos' felvágottat, csak akkor meg nem kell panaszkodni a szétvágott immunrendszer, a rejtélyesen sztochasztikus betegségek meg a rövidülő élettartam miatt.

Kinek mire van módja és mi éri meg neki?

Nekem nem éri meg elköltözni Belső-Mongóliába, magamnak termeszteni a búzát, hanem a boltban veszem a lisztet (a műtrágyákból jövő vegyi szennyezéssel együtt), nem importálom az Alpokból a vizet, hanem a csapból iszom (a klórral és a szennyezőanyagokkal együtt).

Viszont megéri heti két órát rászánnom, hogy magam csináljam a kenyeret, megéri útba ejteni a kis hentesboltot, ahol tudom, hogy friss és rendes húst kapok (pl. magyart, amit nem kellett telenyomni tartósítóval, hogy kibírja az utat Argentínától idáig), a piacot zöldségért és tojásért (szintúgy).
No pláne, hogy útálom, ha át akarnak vágni, azaz ha gyümölcsszörpöt akarok inni, akkor abban legyen gyümölcs meg méz meg víz, mert ez a szörp, viszont ne legyen benne négy észterkomponensig összerakott 'természetazonos aroma' meg ízazonos mesterséges édesítő, mert az nem szörp, hanem katyvasz. Ha túl drága, akkor inkább iszok kevesebbet, mint sok selejtet. Inkább eszek egy szelet rendes borjúbécsit egy hónapban, mint fél kiló 'parizert' naponta. (Tudom: 'Méghogy kultúrsznob? Moi?')

Nem olvasgatom rettegve az összetevők listáját semmin, de _egyszer_ elgondolkoztam, hogy mi teszi ki a heti/havi fogyasztás 90%-át, azokból mi mennyire egészséges és mit engedhetek meg magamnak, azt hol kaphatom meg, és ismétlem: _egyszer_ megterveztem a nagybevásárlások menetét.
Innentől íven sz@rok az 'akciós' cuccokra a tacskóban meg az agyonreklámozott csillogó körítéses selejtekre, és merem állítani, hogy olcsóbban, kevesebb fáradsággal és jobbra hozom ki a fogyasztásunk 90%-át, mint aki nap végén bódul be a boltba és azt veszi, amit szemmagasságban tesznek elé.

Persze mindenkinek a maga dolga, akinek jó a fényesre csomagolt szemét is kaja gyanánt, hát nosza rajta.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.11.18. 16:26:10

Voltam pék egy darabig, még 95-ben, zsemlét és kenyeret csináltam - láttam, hogy készülnek. A héten kaptam egy képet, ahol a titkos összetevő is fel van tüntetve; egy egy adalékanyag, amitől nagyobb, púposabb, de belül lyukas lesz a termék. A neve Tigris. A másik ilyen Tornádó névre hallgatott. 100kiló tésztába 1 kiló elég volt.
m.blog.hu/ci/cigi/file/titkos_%C3%B6s...jpg

Geza 2008.11.18. 16:26:50

derelyegrádi szellem 2008.11.18. 16:12:04
"A recept kenyér része világos, de a kilátásban helyezett feltétet miyen formában rakod rá? :)"
Példának okáért a Fehérvári úti piaccsarnokban állandó standja van egy kis tejgazdaságnak, akik csinálnak vajat és sajtot is, na pl. az nem áll el ugyan egy hónapig, viszont cserébe nincs benne (annyi) vegyszer és szerintem finomabb is.
A húsnemű cuccok közül a kolbász meg a sonka meg a szalonna két padsorral arrébb ugyanott, szintén a termelőtől.
Ennél biztosabbat már tényleg csak úgy érhetsz el, ha magad termesztesz/tenyésztesz minden hozzávalót, ill. ha ismerős termelőtől veszed.

A Nádipocok 2008.11.18. 16:32:21

Ez mind nagyon szép...a kérdés csak az, hogy a napi 10-12 óra meló után búzálkodhatok, őrölhetek, kenyeretsüthetek e...? Állatot nevelhetek, sajáttermesztett takarmányból e? Zöldségeskertemet gondozhatom e?
A Biopiacokon 3x (de min dupla áron) bioélelmet vehetek e?
Ebben a ki...ot, stresszes, rohanó, rabszolgavilágban megtehetem e?
És mindez az évi soksoksokmiliárdos bevételt termelő gyógyszercégeknek vajon érdeke e?!

derelyegrádi szellem 2008.11.18. 16:35:40

geza

Az általad nevezett helyen minden szombaton fellelhető vagyok (mint vásárló) Mi tecsónál, meg ilyen helyeken csak mosóport veszünk. Élelmet semmiképp és semmit.

110/800 2008.11.18. 16:36:11

nemtom, már leírta-e valaki, de nem kell fosni annyira a sok E-től. Rengeteg pl teljesen ártalmatlan anyagokat takar, mint E300=C-vitamin, E508=konyhasó. Egy élelmiszermérnök haverom mondta, hogy a legveszélyesebb anyagok az E250-299ig terjedők ,de nemvok ebben már biztos.

kardinálispinty 2008.11.18. 16:43:18

a kedvenc hozzászólásom a "füstölés ősi tartósítási eljárás"... hát baszki, az... és, tegyük hozzá, ellentétben a citromsavval (E301, azt hiszem), az BIZTOS, hogy rákkeltő (karragén, benzpirén, antracén, stb.)... pedig de természetes... ahogy a vizeleted is, mégsem egészséges (leszámítva egypár hülye szerint)... Na hagyjuk ezt... maradjatok a magyarnál mega törinél, az való nektek, a természettudományhoz meg tanulni kell, nem nézelődni... Üdv: András

A Nádipocok 2008.11.18. 16:46:40

Amúgy meg...Bp-en laktunk nagyon sokáig. A Tecsóba, Ósünbe jártünk bevásárolni. Egyszerűen nem vol píz és idő másra..(komolyan).
Aztán kiköltöztünk Gyömrőre.....olyan hús van a hentesnél, hogy úúúúáááááá...csorog még belőle a vér, olyan fress...és igazi magyar, házitermék...a kenyér u.a., meg a tojgli meg a zőcség/gyümi....nem beszélve a levegőről.Ez másfél éve volt (akkor költöztünk el a város egyik legszennyezettebb pontjáról).
Nem tudom van é összefüggés...eddig nem kerestem, de azóta (lekopogom) tán, ha 1x voltam beteg....azelőtt meg évente 6-7x biztosan...
Úgyhogy Géza bácsinak teljes mértékben igazat tudok adni....

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 16:53:27

"Úgy látom, már megint előkerült a "Minek próbáljak vigyázni, úgyis eszek szarokat másból"-érv, nem is egy példányban. Aki tényleg így gondolja, az nyugodtan egye meg a zöldmolyhosra rohadt rántotthúst is, elvégre miért is dobná ki? Igaz ugyan, hogy kicsit sok benne a hullaméreg, de hát Istenem, máshonnan is annyi mindent összeeszik az ember, ez már igazán nem számíthat."

Látod gejza már megint kevered a szezont a faszommal. Miért is? Mert az itt lévők többsége nem nézi meg mi minden mesterséges dolog van egy adott élelmiszerben, akkor az a te olvasatodban megeszi a zsart is. Igen nagy ostobaság.
Aztán vegyük tovább:
Mongóliában ehetsz tiszta húst, meg ihatsz tiszta tejet. Ez tök jó. De tudod az aki dolgozik mondjuk egy nap 12 órát kötve hiszem hogy neki fog állni állatokat tenyészteni, meg búzát vetni és hadd ne soroljam...és igen nincs más választásuk, mennek a Tesco-ba kenyeret venni, meg a többi alapvető élelmiszert.
Az hogy te nekiállsz kenyeret sütni ez tök szép dolog, de ki nem szarja le? Ráérős ember vagy, csináljad. Ezért a többi embert leugatni ismételten ostobaság. Nekünk anno volt kenyérsütőnk, párszor ettem is olyan kenyeret, majd valahogy mégis úgy találtam hogy a bolti finomabb, és egyszerűbb is a dolog. Béke

A Nádipocok 2008.11.18. 16:55:31

..szerintem itt is van egy arany középút....

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 17:06:07

Mai vacsorám egyik tartozéka:

Anker-es fehér kenyér amiben ezek vannak (csupa halálos dolog):

Búzaliszt, víz, élesztő, étkezési só, növényi olaj, kovász, rozsliszt, cukor, búzakorpaliszt, szója-lecitin, ecetsav.

gonnaburninflames 2008.11.18. 17:06:52

" zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 16:05:26
Srácok, nem kell túlspilázni ... én is fasza melegszendvicset fogok vacsorázni KENYÉRBŐL, de vajon hányan láttátok így egyben leírva, hogy PONTOSAN mi van a kenyérben, kalácsban?

Csak olvassátok el miből áll, gondolkozzatok el rajta, és lehet vacsorázni ...ennyi!"

Koszonjuk, hogy felnyitottad a szemunket. :)

Johet a kovetkezo post: "Tudjatok mibol keszul a parizsi?"

:)

Horizont 2008.11.18. 17:09:12

Aki ezen a témán humorizál vagy gúnyolódik az egészséges.Még...
Nem élhetünk úgy hogy minden terméket nagyítóval olvasunk el.Nem kell parázni sem.Csak egy kicsit oda kell figyelni és használni a józan paraszti eszünket.Már akinek van.
Persze régen is haltak meg betegségben,lehet rákban.De nem ennyien!!! És igen is van egy csomó betegség ami nem volt.Pl. allergia.
Régen kb. 30 éve a pékségekben lisztet, vizet és ÉLESZTŐT használtak.Még illata is volt a pékárunak.Aztán jött a szárított élesztő, aztán jöttek a mindenféle adalékanyagok, hogy rövidebb legyen a kelesztési idő, nagyobb térfogatú legyen kevesebb anyagból (jött a nagy zsemle felfújva, belül üres), a rozskenyerek sem csak rozslisztből sültek mert azok adalékanyag nélkül olyan laposak voltak hogy nem kellett senkinek.
Sajnos a világ a gyors nagy nyereség felé mozdult el és ez alól az élelmiszer sem maradhatott ki.
Meggyógyításunk?
Na az még egy külön szám.
Nálunk nem egészségügy van,hanem betegségügy. Kérdezzük meg a gyógyszergyárakat szeretnék-e hogy meggyógyuljunk?
Sajnos teljes egészében nem tudjuk magunkat kivonni az egészségkárosító hatások alól, de legalább önként nem kéne még rádobni egy lapáttal.
Hozzáteszem amíg az ember fiatal és egészséges mindent másképp lát! Én még egészséges vagyok, de már nem fiatal.Meg is mosolyogtam 1-2 kommentet:)
Geza-nak teljesen igazat adok!!!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.18. 17:19:24

Nagyon szép, hogy valaki maga süti a kenyeret, de mit rak rá? Vajat/margarint, parizert/szalámit/gépsonkát, majonézt/kecsapot, sajtot? Iszik utána tejet/teát/üditőt/vizet? Desszertnek lecsúszik egy kis joghurt/csoki/puding? Ha tetszik, ha nem, nem tudjuk kikerülni a méreganyagokat. Falusi termelő? Nálunk például a zöldségesember a kertbe szivattyúzza ki hetente kétszer a pöcegödör tartalmát. A tejesnél uralkodó higiénés állapotokról meg nem szeretnék mesélni így vacsoraidőhöz közeledve.

gonnaburninflames 2008.11.18. 17:20:26

Optimista 2008.11.18. 17:09:12
"Persze régen is haltak meg betegségben,lehet rákban.De nem ennyien!!!"

Mennyi a' annyi? Ossze tudod hasonlitani? Tudsz hiteles szamot produkalni?

Felejtsuk mar el ezt a "regi szep idok" marhasagot. Nyilvan az ido mindent megszepit, de akkor is haltak meg emberek. Nem ettol, hanem attol.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 17:21:40

laspalmas toljad nyugodtan :) Legalább addig sem ezt látom hogy: "blablablablablabla Gézának adok igazat!!!!!"

bz249 2008.11.18. 17:29:40

Amúgy azok után, hogy egy rendkívül agresszív oxidálószert (O2 erről lett elnevezve) fogyasztunk tízköbméteres tételben naponta... ez ugyanis biztosan lehasználja az emberi szervezetet és nemigazán lehet kivédeni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.18. 17:30:30

Na, kérlek. Anti bácsit 7 éve ismerem, azóta ugyanaz a ruha és gumicsizma van rajta. A réten, a tejhordó ladában, a boltban és az orvosnál is. A restinél kihelyezett konténerből szokták kibányászni az üres műanyagflakonokat, amikben aztán a tejet viszik. A lakás annyiban különbözik a tehénistállótól, hogy bútorok vannak benne vályúk helyett, a szag és az állapot ugyanaz. Szóval inkább a halál (dobozos tej), mint a bocitej! :))

Tilcsák Bea (törölt) 2008.11.18. 17:35:16

az én kenyeremben bl-80-as liszt van, víz, élesztő, cukor, só, citromlé, osztcsókolom.
de a házimalom valóban elgondolkodtató ötlet:)

Johnson Doe 2008.11.18. 17:37:44

Én tényleg nem fogom, miért kell még ezen is szétmarni egymást, nem beszélve az olyan kommentekről, ahol kígyót békát vetnek... Eszünk amit eszünk, ha hulladékot, hát istenem, nem kötelező tudni miből készült, amíg tele a gyomor, jól érzi magát az ember. Ha meg bekopog a betegség, akkor sem azon fogunk gondolkozni, hogy mitől kaphattuk el, mert oka ezer + 1 lehet, éljünk annyira jól, és mindenekelőtt, (ha már ételről van szó:)) jóízűen, amennyire megengedhetjük magunknak, amíg megengedhetjük magunknak.:) Ez csak az én véleményem....

Haloperidol 2008.11.18. 17:37:51

@Tilinko

Igaz, "már az ókorban is" :-) tudtak a rákos betegségekről. Mondjuk nem mindenről tudták, h rák... pl a gyerekkori leukémiák a leggyakoribb gyerekkori daganatos betegségek közé tartoznak. 150 éve kb. annyit vettek észre, hogy a gyerek sápatag, aztán meg nem gyógyul ki a megfázásból. Magyarul egy banálisabb fertőzés elvitte...

@gonnaburniflames

Igaz, régen az emberek egyszerüen nem éltek elég ideig ahhoz, hogy szívinfarktusban vagy rákban haljanak meg, vagy pedig fertőzésekben halnak meg. Akkor még nem voltak antibiotikumok, meg védőoltások.

Érdekes egyébként, hogy ma is nagyon sokan halnak meg fertőzésben (pl. a KÓRHÁZI halálozások nagyon nagy részét ma is fertőzések adják.) A kórházi bacik már nagyon klassz kis mutáns törzsek, gyk alig lehet őket vmivel kiirtani.
Ha anyósod legyengül, nem muszáj hazavinni, bennt az intenzíven jó eséllyel elviszi valami baci...
:D

derelyegrádi szellem 2008.11.18. 17:37:55

Jancsibohóc

Nincs igazad, és csúsztatsz is. geza nem azt mondta, menjen mindenki Mongóliába tiszta húst enni. Meg aztán a farm létesítés és tesoban vásárlás között még van egy-két grádics. Pl egy piacon is ugyanúgy (ugyanannyi idő alatt, nekem ez kb 1 órát vesz igénybe szombat délelőttönként) be lehet vásárolni, mint a tesoban. És akkor olvasgatnod sem kell, miben mi van, az almának, paradicsomnak, krumplinak van íze, a paprika nem rohad meg 3 nap alatt. A foghagyma nem ízetlen kínai, hanem "valódi".

Egyébként én pl a (tőke)húsárut úgy oldom meg, hogy veszek egy disznót (ismerőstől, aki nem mindenféle szarral eteti, meg hormozza), ez egy évben egyszer 2 nap ráfordítást igényel.

Én meglehetősen elfoglalt ember vagyok, de belefér. Meg aztán kb 50-60 rugóból megvan a disznóhús majdnem egy évre, pedig elég nagy család vagyunk, gyakori vendégjárással. Ha lehetőségem van szoktam venni egyéb lábasjószágot is, pl bárány, csirke, pulyka. Mindet termelőtől, de jó hentestől is akadálymentesen beszerezhetők. Egyszer próbáld meg. Ha van érzéked az ételekhez meg fogod látni mi különbség van egy ilyen húsból ekészített étel, és egy tesós valamiből sütött között. (ami szabad szemmel is látszik: nem sül össze a húsdarab a felére)

Röviden: akinek nincs biofarmja az vásároljon piacon, vágasson disznót, vagy vásároljon olyan hentestől akiben megbízik. Nagyon minimális szervezéssel, odafigyeléssel megoldható elfoglalt emberek számára is. Nem fosni, meg számolgatni kell az E-ket, hanem kerülni amiben van. Minél kevesebb műélelmiszert fogyasztani.

gonnaburninflames 2008.11.18. 17:41:24

"A foghagyma nem ízetlen kínai, hanem "valódi". "

Minden ironia nelkul: a foghagyma a vampirok ellen jo. A fokhagyma amit megeszunk.

derelyegrádi szellem 2008.11.18. 17:48:51

Ja a kenyeret elfelejtettem bohóc. Egyszer vegyél egyet próbaként a Vámház körúti nagycsarnokban (szerintem közelebb mint a teso, és BKV-val is megközelíthető, +mingyá kész a 4-es metró :)) ) a Lipóti pékségben, meg egyet a tesoban. Aztán modjuk 3 nap múlva vedd elő és kóstóld meg mindkettőt. Nem kell magadnak sütni, amíg árulnak jót is, és nincs kedved ezzel szarozni.

Tejhez nem tudok hozzászólni, mert én nem iszom olyat, és ahogy olvasom nem Anti bácsiéra fogok rászokni. :)

reKorrekt 2008.11.18. 17:52:00

Szerintem 3 féle ember létezik (előttem kommentelők szóhasználata nyomán):

- sötétzöld: elutasít mindent, ami nem terem meg egy fán, bokron vagy tőgyön. Ezáltal betegesen fél a műanyag dolgoktól (1 faktor).
- lelki szegények: magasról leszarja mit eszik (1f).
- sötétzöld lelki szegények: tudatosították benne, hogy nem jó amit eszik és folyamatosan szorong is emiatt (2f).

Hagy ne mondjam hogy a 3. csoportból kerül ki a legtöbb rákos. Környezeti + az emiatti streesz faktor egyszerre. Akibe beledumálják hogy beteg lesz és el is hiszi, az előbb-utóbb meg is betegszik. Többek közt ezért is dögöljön meg a az nyomorult hóhér aki undorító, halálra felhívó feliratokkal firkáltatta tele a cigisdobozokat.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 17:52:29

"Egyszer próbáld meg. Ha van érzéked az ételekhez meg fogod látni mi különbség van egy ilyen húsból ekészített étel, és egy tesós valamiből sütött között. (ami szabad szemmel is látszik: nem sül össze a húsdarab a felére)"

Nincs érzékem az ételekhez, dehogy is, Tesco-s szatyrokat szoktam kifőzni, mesterséges színezékkel.

"Nincs igazad, és csúsztatsz is. geza nem azt mondta, menjen mindenki Mongóliába tiszta húst enni. "

Ezt senki nem is állította, olvasd el figyelmesebben a hozzászólásomat. Fő felháborodásom ez:

"Látod gejza már megint kevered a szezont a faszommal. Miért is? Mert az itt lévők többsége nem nézi meg mi minden mesterséges dolog van egy adott élelmiszerben, akkor az a te olvasatodban megeszi a szart is."

Na de azért mesélek is, hátha átmegy.

Édesapám szokott venni disznót, amit levágnak és elég a hús valameddig...Aztán van egy hentes ismerősünk, ahonnan a húst szoktuk venni, megbízható, és elég szép húsaik vannak. Aztán a piacra is ki szoktunk menni olykor, de ez ritka.

Aztán mivel én labancföldön is éldegélek, és itt igen érzékenyek az emberek a rossz dolgokra, így itt akárhol veszem a húst az gyönyörű, és valóban HÚS. Amit otthon kitesz a hentes, azt itt még kutyaeledelnek sem....
A kenyér: nos itt igen menő dolog a biogazdi, így a kenyérben nincs is annyi adalékanyag, viszont nem is olyan finom mint a jó magyar E-vel dúsított kenyér. És ha nekem ez ízlik, magasról leszarom ki mit csinál otthon, megveszem a parasztkenyeret otthon akármelyik pékségben.
Aztán itt kint is szoktam piacra járni, bár oly mindegy hova megyek, a zöldségespultokat is meg lehet nézni...és már anno meséltem róla, mindegy hogy bio vagy nem bio cuccot veszel, elmondták itteni szakértők hogy szinte semmi különbség nincs köztük.

..és a mondatod ismét ami megnevettett:

"Ha van érzéked az ételekhez meg fogod látni mi különbség van egy ilyen húsból ekészített étel, és egy tesós valamiből sütött között."

Majd a párommal össze rottyantunk neked valami ehetőt, meg leviszlek azokra a helyekre kajálni, ahova szoktunk, és majd rájössz :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.18. 17:53:27

Hogy is van az a mondás:
Ami finom, az vagy egészségtelen vagy hizlal. Nekem valami ilyesmi rémlik.

Gyalogtank666 2008.11.18. 17:57:55

Száz éve azért volt ismeretlen a rák, mert:

1. Fel sem ismerték.
-Mibe halt meg az ura?
-Vízkórba.

2. Egyszerűen hamarabb meghaltak valamilyen fertőzésben, mint hogy megélték volna a rákot.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 17:59:17

laspalmas pszt! hülye vagy, rettegj!!!!

korrekt pszt! hülye vagy, rettegj!!!!

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.18. 18:01:45

Ó, ami szép ebben az életben,
Az hizlal, vagy rákot okozhat, vagy erkölcstelen!
Ó, ami jó a földi életben,
Azt megadóztatják, vagy betiltják, mert törvénytelen!

derelyegrádi szellem 2008.11.18. 18:07:24

Super Jancsi akkor megnyugdotam, csak akkor viszont eztt nem értem

"...és igen nincs más választásuk, mennek a Tesco-ba kenyeret venni, meg a többi alapvető élelmiszert."

Akkor egy megoldás van: mások ügyét vetted magadra, és nem a magadé. Te a bécsi piacon vásárolsz. Honnan tudtam volna, bár én nem "ki nem szarja le"-zem.

"Majd a párommal össze rottyantunk neked valami ehetőt, meg leviszlek azokra a helyekre kajálni, ahova szoktunk, és majd rájössz :)"

Biztos jó lenne, meg jót is főztök, meg jó helyekre is jártok, de kösz nem. Majd rájössz miért.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.18. 18:11:10

Eszem ágában sincs rettegéssel tölteni az életemet. Odafigyelek arra, amire tudok, aztán ennyi. Ha bebeszélem magamnak, hogy meg fogok halni negyvenévesen, mert egészségtelenül élek, akkor tömhetem magam akármilyen biocuccal, valószínűleg feldobom a talpam, ha másnem szívinfarktusban. Hiszek abban, hogy fejben dől el minden. Korrekt nagyon jól megfogalmazta. Azt ugye tudjátok, hogy van már olyan betegség, hogy egészségmánia?

Horizont 2008.11.18. 18:17:00

gonnaburninflames 17:20
Csak neked,csak itt, csak most:)

"Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint a világon Magyarországon növekedett a legnagyobb mértékben a daganatos megbetegedések miatti halálozás aránya a XX. század második felében."

Hintamester · http://www.hinta.hu 2008.11.18. 18:17:03

Egészségmánia ? Leszarom. De nem szeretnék mégegyszer írni a rákról. www.hinta.hu

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 18:17:35

A Tesco-ban is szoktam otthon vásárolni, semmi bajom nincs a tesco-s fehér kenyérrel, így nem feltétlenül a mások ügyét vettem a vállamra. :)

Arra meg nem fogok rájönni hogy miért nem vendégelhetnélek meg. Bocs, én ilyen buta vagyok....

Lithium78 2008.11.18. 18:28:49

laspalmas 2008.11.18. 17:53:27
"Hogy is van az a mondás:
Ami finom, az vagy egészségtelen vagy hizlal. Nekem valami ilyesmi rémlik."

minden ami jó az életben, erkölcstelen, vagy hízlal ;D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.18. 18:33:56

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.18. 18:01:45

Lehagytad a következő, igen fontos sort:
Ha nincs munka, lopni kell - a fene egye meg.

Lithium, köszi a pontosítást.

derelyegrádi szellem 2008.11.18. 18:45:56

"Arra meg nem fogok rájönni hogy miért nem vendégelhetnélek meg. Bocs, én ilyen buta vagyok..."

Megpróbálok segíteni:

Inkább majd gyertek ti át hozzánk, aztán kaptok valami ehetőt, vagy leviszünk valami olyan helyre is enni ahova mi járunk, azt majd tátjátok szátokat mint borjú az újkapura, meg rá is jössz kistesóm Mikor jöttök? :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 18:56:39

muhhahaha...amint lesz rá idő, bármikor behajtom a meghívást ;)

Lithium78 2008.11.18. 19:20:31

leguán: igazságod vagyon ;)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.18. 19:25:54

korrekt, ha van még ilyen képed, rakd fel őket :) Anno a vasműben akartam lefényképezni az olyan táblákat mint: "Ami ma siker, az holnap kötelesség"
weheh

reKorrekt 2008.11.18. 19:45:29

Ezt a nyaralónk kinti budijában lőttem. És még sok mást is, de azok nem plakátok voltak.
Amúgy ez hibátlan állapotban volt úgy 4 hónappal ezelőttig, mígnem valamelyik fasz részegen fejjel neki nem dőlt :-/

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 19:46:40

gonnaburninflames 2008.11.18. 17:06:52

Soha, de SOHA nem szeretném megtudni, hogy mi van a párizsiban !!!

reKorrekt 2008.11.18. 20:12:25

Óóóó hogy az a jó büdös k#@&"":>$Ł#@&

index.hu/politika/belfold/okm5414/

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.18. 21:25:45

Korrekt
Nyugi, nyugi, nem ér meg egy agyvérzést.

Horizont 2008.11.18. 22:09:42

Akkor most szelektálunk? Van akinek begyűrűzött, van akinek nem?
Gy.F. azt mondta hogy nem hagyja magára a devizahiteleseket.Bementem a bankba és magasról, nagyívben leszartak!
Egyik helyen fosztogatunk, másik helyen osztogatunk? Szociális juttatásokat? Na ezért nem fogunk soha kikecmeregni, mert mindig ott a kiskapu.Már akinek...
Zabáljuk csak nyugodtan az
E-betűseket.
Mindenhonnan mérgezve vagyunk....

bloodhound v2.0 2008.11.19. 08:51:04

úúúúú, mennyi életveszélyes e-anyag, béta-karotin, citromsav (mint antioxidáns), gratula, sikerült olyasmiről posztolni, amiről löketed sincs...
de legalább az emberek egy részének megspóroljátok a napi blikk árát, nem kell megvenniük, ellátogatnak ide, ha bulvárt akarnak olvasni.

derelyegrádi szellem 2008.11.19. 09:59:06

Jancsibohóc

2008.11.18. 18:56:39

"muhhahaha...amint lesz rá idő, bármikor behajtom a meghívást ;)"

Oké, csak szólj időben hogy legyen időnk elmenni a tescoba. A mélyfagyasztott pulykatallérból a sajtosat, vagy a simát szerted jobban? Gyártó mindegy, vagy van favoritod? :))

reKorrekt 2008.11.19. 10:27:49

Természetesen, Hungerit.

Horizont 2008.11.19. 11:10:18

bloodhound v2.0 08:51
Akkor nagyon örülj hogy csupa egészséges ételt eszel:)

gonnaburninflames 2008.11.19. 13:42:51

"zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.18. 19:46:40
gonnaburninflames 2008.11.18. 17:06:52
Soha, de SOHA nem szeretném megtudni, hogy mi van a párizsiban !!!"

Helyes. :)

Santos35 2008.11.19. 13:50:10

ez nemsokára a mozikba kerül Franciaországban pont ideillik: nosenfantsnousaccuseront-lefilm.com/bande-annonce.html

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.19. 14:56:06

szellem, mondom teszkós szatyor, és mesterséges színezék. E-betűs betűtésztával...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.12.16. 14:52:42

Marhaság. Attól, hogy jegyzékbe veszünk egy adalékot nem lesz károsabb.

"A múlt században miért volt ismeretlen a rák?"
Nem volt ismeretlen. Akkor is gyakori volt, csak viszonylag kevesen érték meg, hogy abban haljanak meg.
Mellesleg a rákot már a görögök is ismerték, sőt innen az elnevezés. Bizonyos tumorfajták valamiért a rákra emlékeztették őket.

süti beállítások módosítása