Skip to content


       Szűrés lista

Kultúra, történelem, hagyományőrzés - Kávé helyett IX.

Két idézet és egy videó a kultúra, történelem, hagyományőrzés témakörből. Egészségetekre!

"A konkrét helyzet a kormány által meghirdetett Roma Integráció Évtizede Program (RIÉP) kétéves akciótervéhez kapcsolódott, amely szerint fel kell építeni egy vadonatúj, országos cigány művészeti központot. (...)
A művészeti központ azt a politikai üzenetet hordozná egy hihetetlenül tönkretett és kiszorított kisebbség felé, hogy léteznek, van kultúrájuk, és eszközt, lehetőséget kapnak, hogy azt újrafogalmazzák, modernizálják. Az a nép, amelyik nem tud a saját jogán magas szintű kulturális értékeket felmutatni, vesztésre van ítélve." - Zsigó Jenő, a Roma Parlament elnöke


"Ragaszkodunk hozzá, hogy a Kormány a jelenleginél intenzívebben, "A nemzeti kisebbségek védelméről szóló keretegyezményben" vállalt kötelezettségének megfelelően átfogóan karolja fel az ország legnagyobb kisebbségének identitásához tartozó roma kultúra értékeinek megőrzését, szervezze annak széles körben való ismertetését, teremtse meg a roma nyelveknek, történelemnek, kultúrának -a többi önálló kultúrtörténeti irányzattal azonosan támogatott - felső fokú oktatását, a mindezzel kapcsolatos tudományos kutatómunka feltételeit. Ezzel és más - e tekintetben elvárható – intézkedésekkel kell előmozdítani a roma kisebbség integrálódásának folyamatát, a lakosság körében tapasztalható hátrányos előítéletek megszűntetését.
Ennek megfelelően kérjük az oktatási kormányzat intézkedését arról, hogy
a./ a roma nyelvek, a romák történelme és kultúrája megfelelő módon szerepeljen a közoktatási intézmények tanrendjében;
b./ a tudomány-egyetemek bölcsész-, illetve társadalomtudományi karain - hasonlóan, mint a Pécsi Tudományegyetemen - létesüljön Romológia tanszék a romák nyelvét, történetét, kultúráját oktató tanárok, illetve tudományos kutatók képzésére, a kapcsolódó tudományos kutatás feltételeinek megteremtésére, az Európai Uniós elvárásoknak megfelelően." - Magyarországi Kisebbségek Pártja, Magyarországi Nemzeti,- Etnikai Kisebbségek Érdekvédelmi Egyesülete, az ATTAC Magyarország és a Magyar Antifasiszta Liga (MAL) petíciója Hiller István miniszternek. (a teljes petíció pdf-ben erre)

Kultúra? Integrálás? Tessék, itt a kultúra... Egy hiánypótló videó, végre láthatjuk, hogy milyen egy hamisítatlan romabál belülről (Dunaújváros), ahol a helyi kisebbségi önkormányzat vezetője, mint műsorvezető, külön megkéri az egybegyűlteket, hogy most mutassák meg, hogy jól érzik magukat balhé nélkül. Megmutatták:

 

Címkék: kávé helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr56822510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Corry 2008.12.15. 13:07:46

Rögtön támadt 1 ötletem, nem szokásom a napközbeni kommentolás, de most nem bírom ki. Vegyük meg nekik ezt a házat:

vastagbor.blog.hu/2008/10/17/ezen_a_lakotelepen_is_euroval_fognak_fizetni

Hosszúlépés 2008.12.15. 13:27:25

Van romológia szak a Pécsi Tudományegyetemen. Az államilag támogatott helyre 191 a ponthatár. Lehet, hogy ez a baj? :D

Amúgy meg pont ez hiányzik, pont most, pont nekünk...olyan jó, nem?

Kövér_Agár 2008.12.15. 13:29:34

Én kérek elnézést. Ezek a szövegösszefüggésükből kiragadott, tendenciózusan gyűlöletkeltőn, torzítva bemutatott, aljas rasszista indítékból összemontírozott részek, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal, valamint a jelenlévők magánemberként tett megnyilvánulásai, és csakis a Gárda környéken folytatott masírozására adott kétségbeesett, de adekvát válasz részei. Zsoltiiiiii!

spájdernecc 2008.12.15. 13:32:15

Hiánypótló
valaki szólna ezeknek a szerencsétleneknek, hogy sem nyelvében, sem kulturájában nem homogén a cigányság?
vagy van aki romább?

martonx 2008.12.15. 13:32:39

Ez kultúra? Félreértés ne essék nem vagyok rasszista, de a cigányoknak nincs kultúrájuk. Nyelvük van, de olyan primitív, hogy nincs mit elemezni rajta.
Van cigány barátom, nem akarok általánosítani, de nem véletlen, hogy még ha akarnának sem tudnak tisztán a saját nyelvükön beszélni.
Jók a zenében, és ennyi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.15. 13:35:13

Zsoooooolti !!!!

"amennyiben a dunaújvárosiakat megszégyenesíti"

ROFL! :-)

Kövér_Agár 2008.12.15. 13:37:34

Ezek még nem tudják, hogy nem a színükkel van baj, hanem a viselkedésükkel (beleértve a fehéreket is)?

molaris 2008.12.15. 13:44:50

Mondjuk a rendezők magasszínvonalú munkája is megér egy misét. Amikor a fazont kiszámolták akkor mentek oda bámészkodni.

Nanehogymá 2008.12.15. 13:48:09

Bekaki.....

Mindenki más tudja ápolni a saját kultúráját csak ők nem!? Nekik még azt is mi ápoljuik???? böf.....
Azért áljon mág meg a menet!

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.15. 13:49:09

Mondjuk én se állnék oda 15-20 egymást taposó cigó közé asszem:D

franco provolone 2008.12.15. 14:00:16

Azért ezt a két hírt összekötni elég demagóg.

derelyegrádi szellem 2008.12.15. 14:02:09

a szpíkernő nagyon fáintos:

"minél később megyünk bele az időbe, annál jobb a hangulat" . :-)

"azért, mert bőröm színe fekete, azért azt mondja cigány" :-))

"Zsaauuutiiii!" :-)))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.15. 14:10:12

franco provolone 2008.12.15. 14:00:16
Azért ezt a két hírt összekötni elég demagóg.


Persze hogy az, nem is véletlen. Ha abszurd , legyen kövér!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.15. 14:11:42

Szellem!

A szpíkernő Nagy Veronika, a Dunaújvárosi Cigány Kisebbségi Önkormányzat vezetője.

rolika 2008.12.15. 14:18:23

jó buli lehetett :-)
kíváncsi vagyok, tudatában voltak-e annak, hogy kamerázzák őket...

elnéztem a hétvégén a közelemben lakó cigányokat... hát basszus, szerencsétlenek... vágják a fát az esőben, de motorfűrészre nem telik (szerencsére, mert azért már kiverné a többség a balhét), kézi fűrésszel egy egész délelőttbe telik, míg a talicska fa összejön a vékonyából, ami ráadásul nagyon hamar leég...
(de miért nem nyáron csinálták, ahogy mindenki más, pl. én is? mert akkor meleg van? ezek mindig akkor kapnak észbe, amikor már leesett az első hó... mi lenne, ha jönne egy igazi, kutyakemény tél, mínusz 15-20 fokkal pár hétig?)

gyerekek, én nem tudom mi lesz ebből, csak nagyon rosszat sejtek

ide nem felsőoktatás kell, hanem valami azonnal ható intézkedés. itt van a sok szoci(ológus), csak többet tudnak nálam, az egyszeri náczinál, mert nekem csak a példás és könyörtelen szigor jut mindig eszembe

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.15. 14:23:21

Jó ez így, írtsák, csak egymást.

Borzasztóan veszélyes fegyver ez! Nem tudom mi lesz ennek a vége, ugyanis félelmetesen elszemtelenedtek! Hétvégén voltunk WestEndben nagybevásárolni, a nyugatinál lévő bejáratot alul, ne nagyon közelítsétek meg, ha jót akartok! Ott van egyébként a romologiai tanszék. B@zmeg ezek tényleg nem látják, hogy állatok módjára viselkednek? Jah és bármikor több pénz van nálunk, mint amennyit én összesen láttam életemben... Annyira, de annyira elbeszélgetnék, az utolsó sorokban felsorolt szervezetek vezetőível egy általam kijelült heyen, mondjuk egy ilyen romabálon...

Float 2008.12.15. 14:30:03

Már egy ideje vártam h kisebbségi alapon mikor harcolják ki maguknak a rájuk szabott oktatást.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.15. 14:30:07

Koffeines cukorka még így a kávé mellé:

index.hu/gazdasag/magyar/noluxado0812/

Hátradölhetnek a haverok, nem érdekes honnan van a 1,5 milliárdos házacska, de az sem érdekes, hogy nem is adózol utána.

DArchAngel 2008.12.15. 14:30:27

rolika, ne aggódj, én is így vagyok ezzel. Pedig én nem vagyok náczi:)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.12.15. 14:32:23

jÓL érzem, hogy az antifasiszták újabb frontot nyitnak és előretolt csapataikkal (mely nem saját harcosaikból, hanem kizárólag roma zsoldosokból és néhány regenátból áll) újabb támadást indítanak az ostromlott vár ellen?

broafka 2008.12.15. 14:32:32

Micsoda ékes mondatok :), nem csoda, hogy beindult a tömeg egy ilyen érzelmeket felkorbácsoló szónoklattól :).
Amúgy meg több ilyen bulit kellene szervezni, hátha elintézik egymást helyettünk.
És gond letudva, anélkül, hogy bárkit lecigányelleneseznének.

molaris 2008.12.15. 15:04:02

Hány elnéptelenedett falunk van? Boltot egy évre feltölteni, gazdálkodáshoz eszközöket, tanácsadót biztosítani és ott tartani őket.Lássuk mire mennek ha dolgozni kell.:)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.12.15. 15:07:41

Skandináv konyha, német humor, cigány kultúra.

Narrátor (törölt) 2008.12.15. 15:08:44

Elképzelem a történelemkönyvet:
"Sorstársaink elvándoroltak Indiából (...) és vándorolnak a mai napig. Amikor kifosztanak egy területet, továbbállnak"

[Ez a szomorú valóság]

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.15. 15:14:49

Vizibusz 2008.12.15. 15:07:41
:DDDDDDDD

molaris 2008.12.15. 15:04:02
Francokat boltot feltölteni :) Max vizesárkot feltölteni, elektromos kerítést beizzítani, aknamező stb. Aztán odalehet költöztetni összeset :)
Zikkalj!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 15:16:59

"ide nem felsőoktatás kell, hanem valami azonnal ható intézkedés. itt van a sok szoci(ológus), csak többet tudnak nálam, az egyszeri náczinál, mert nekem csak a példás és könyörtelen szigor jut mindig eszembe"

Hát kedves Rolika, a szociológusok nem hiszem, hogy pont ilyen helyekre mennének "terepgyakorlatra".:-/ Szepessy Zsolttal (a monoki polgármesterrel) beszélgetve érdekes volt például hallanom, hogy ugyan volt olyan szociológus, aki lement Monokra, ki is esett a szeme a meglepődéstől cigányügyben, viszont amikor visszamentek, utána nem jelentkeztek. Vajon miért, csak nem a fejükre koppintottak fentről, hogy nem lesz jó pattogni, mert ez már politikai ügy? Pedig szerintem alsó szinten kéne a leghathatósabb segítség. Mert fölülről tarthatnak fent évi 900 millióból roma integrációs gittegyletet, csak ugye milyen eredményeket is tudnak felmutatni az integráció terén? Jakérem, hogy felsőoktatás? Majd akkor szabad bölcsészeten belül romológia minort is fel lehet venni? Ez igen! Majd biztos csökkenni fog ettől a cigánysor mellett lakó kirabolt nénik, megkéselt srácok és megerőszakolt kislányok elégedetlensége. Csak el kell nekik magyarázni az egyetemen, hogy milyen érdekesek és követhetetlen fonalúak a roma népmesék, és hogy a hagyományos cigány foglalkozások mindig érzékenyen és gyorsan reagáltak az ipari fejlődésre. Mert akkor majd nem lesz rásszizmus, és minden cigány és magyar boldogan él egymás mellett. Gratulálok hozzá, mint (töri szakos) bölcsész. Már csak azt nem tudom, hogy így mi lesz ennek a vége. De lehetőleg nem is szeretném megtudni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 15:17:48

"Lássuk mire mennek ha dolgozni kell.:)"

Tönkre.

rolika 2008.12.15. 15:26:00

mj
"Már csak azt nem tudom, hogy így mi lesz ennek a vége. De lehetőleg nem is szeretném megtudni."

elég közel lakom hozzájuk, látótávolságra. elsők között fogok értesülni róla, mi lesz a vége...
már csak ezért is "keresem a megoldást" (még ha ez így hülyén hangzik is)

INkvizitor 2008.12.15. 15:27:18

"Csak el kell nekik magyarázni az egyetemen, hogy milyen érdekesek és követhetetlen fonalúak a roma népmesék"

:)))) bírósági jegyzőkönyvekre, esetleg tanúvallomásokra gondolsz??? mert azok tényleg azok. :)))))

mind2 (törölt) 2008.12.15. 15:33:13

molaris 2008.12.15. 15:04:02
Van már ilyen, csak a nevét nem tudom a falunak, valahol az Ormánságban. Állnak ( ? ) a házak, körülöttük gaz. Egy másik helyen a vetőkrumplit megették, mielőtt a földbe rakták volna. Pedig nem kéne olyan nagyon sok munka és sok pénz. Egy gyümölcsfa : kb. 600 - 700 Ft, ahhoz kell egy gödör , meg az iszapoláshoz 10 liter víz. A cseresznyefát még metszeni se kell. Tehát kell egy ásó, egy kapa, egy gereblye, pár csomag vetőmag ( borsó, répa, stb ) a többi emberi erő.
A klozetthoz is csak ásó kell, meg férfimunka. Az ablakpucoláshoz kicsi ecet, víz, meg újságpapír ha más nincs.A szemetet el lehet égetni, miután összegereblyéztük. Mosni is lehet mosószappannal, hogy ne egyen meg bennünket a retek. És ha mindezen tennivalókkal végeztünk, el lehet küldeni a gyereket iskolába, hogy egyszer eljusson az egyetemre a romológia szakra b.....a meg.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.15. 15:39:38

'napot nácziakok :)

mi lehetne szebb egy ilyen postban, mint egy kiadósat... öhöm, izé... na szóval mindenki gondoljon, amit akar :)))

index.hu/politika/belfold/elettars0812/

Bár a tisztelt találós (ööö, pardon: taláros) testület indokolása kapcsán kívánom nekik így a közeledve a szeretet ünnepéhez, hogy SZARJATOOOK SÜÜÜÜNT :)))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.15. 15:43:18

Ne viccelj mind2, nem emlékszel, mikor Havas kiakadt élő adásban, mert valamelyik cigó faluban, vérhas vagy mifene ütötte fel a fejét mert ide-oda szartak. Persze, felháborodás, mert nem a cigányok miatt van, mert azok tistták!!! Aztán kiderült, hogy mégis, na ekkor hívta be Henrik a térségi romamittoménmit, aki azt mondta, hogy azért nem ástak maguknak gödröt, meg csináltak budit, mert nem adott rá segélyt az önkormányzat!!!! Henrikünk majd' lefordult a székről, de velősen meg is mondta a véleményét a dologról. Seperc alatt náczi lett!

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.15. 15:49:28

Nem értem mi bajod van Seduxen, szerintem teljesen korrekt volt az AB

mumli 2008.12.15. 15:49:50

"fel kell építeni egy vadonatúj, országos cigány művészeti központot. (...)" az adófizetők pénzéből kéne, mi? hát a lónak a f****t!!!!!!!!! közben meg sorra szűnnek meg a kézműves szakkörök, meg most jelentették be, hogy jövőre feleannyi filmvetítés lesz a műv. kp-ban, mert nem kaptak rá elég pénzt (ezekre lenne is igény). Szerintetek mennyien látogatnának el a központba? A legtöbbjük le se szarná, hogy létesült egy ilyen objektum.
Persze lesz kivétel is (egy mindenképp, őt ismerem is, integrálódott :P egy népzenei együttesbe és tényleg nagyon ügyes, szóval akik próbálkoznak, azok központ nélkül is simán megtalálják a számításukat).
egyelőre én érzem magam vesztésre velük szemben, hadd ne sajnáljam már őket.

Feketedisznóvágás1 2008.12.15. 15:51:39

Sziasztok.

Itt pécsen tényleg van ez a romológia tanszék. Van egy barátosnőm akinek a töri mellett az a másik szakja. Kérdeztem tőle hogy ezt most hogy?
azt mondta -végülis tök igaza van- hogyha a törivel csak éhenhalni tud. Romológusként meg megpályázhat minden szar kisebbségfejlesztési,védelmi, szegregáció mentesítési pályázatot amivel szarrá-fossá keresheti magát az állambá meg az eu pénzén. Végülis igaza van.

Nameg külön posztot megérni a szociológus és szocmunkás hallgatók cigányszeretete. Ezt nap mint nap tapasztalom, ugyanis egy épületbe vagyok velük zárva :)

Egyébként most első vizsgák után jól jött ez a poszt. Elolvastam a petíciót is. Hát az beszarás. Ezek melyik országban élnek?
TGM-et egyszer valami keménylegény-tőlem lehet gárdista is- fogja már meg és tegye be egy hétre vmi cigányputriba. Tanuljon ott kultúrát, ha tud, :)

mumli 2008.12.15. 15:54:02

hepatitis volt, és kétszer tért vissza ugyanarra a környékre a járvány.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.15. 16:00:16

Combi: olvasd el az indokolást. Kettős -e mérce -e?? Heterok esetében "sérti a házasság Alkotmányban védett intézményét" kontra "homok emberi méltósághoz való jogát biztosítja"....

WTF???

kill004 2008.12.15. 16:01:24

Egy-két liberális-szociológus-jogvédő magyart behajígáltam volna a sűrűjébe. Csak, hogy szokják.

INkvizitor 2008.12.15. 16:05:14

""fel kell építeni egy vadonatúj, országos cigány művészeti központot. (...)" az adófizetők pénzéből kéne, mi? " a roma adófizetők pénzéből!!! :)))) felajálhatnának 5-10%-ot az általuk befizetett pénzből!

kb. olyan lenne, mint Füles háza a Micimackóban. :))))

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.12.15. 16:08:36

roma tortenelmet. LOOOOOL.

Ismeritek a roma tortenelemkonyvet? atkuldjem egy smsben?

bazz.

a magyarokat miert nem vedik ebben a kibasoztt orrszagban...

kill004 2008.12.15. 16:13:19

Jó ez a blog, csak elmenekült innen az összes ballib. Most kivel vitázzunk???!!!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 16:25:04

"elég közel lakom hozzájuk, látótávolságra. elsők között fogok értesülni róla, mi lesz a vége...
már csak ezért is "keresem a megoldást" (még ha ez így hülyén hangzik is)"

Rolika, szerintem amikor értesülsz, már késő lesz.:-/

":)))) bírósági jegyzőkönyvekre, esetleg tanúvallomásokra gondolsz??? mert azok tényleg azok. :)))))"

Nem, INkvizitor.:) Speciel arra a mesére gondoltam, amikor fölkerekedik a kis Kalányos, szembetalálkozik a vén banyával, aki jól elveri, aztán szembejön velük a medve, aki mindkettejüket elveri, a következő pillanatban pedig megtalál egy kincsesládát, amit a vén banya ükunokája rejtett el az őt bántalmazó nagyapja elől, és egy hét múlva már mind föléli a pénzt. Aztán megnősül, és itt a vége, fuss el véle!

"fel kell építeni egy vadonatúj, országos cigány művészeti központot. (...)" az adófizetők pénzéből kéne, mi? hát a lónak a f****t!!!!!!!!! közben meg sorra szűnnek meg a kézműves szakkörök, meg most jelentették be, hogy jövőre feleannyi filmvetítés lesz a műv. kp-ban, mert nem kaptak rá elég pénzt (ezekre lenne is igény)."

A legtöbb normális cigánygyerek - igen, vannak ilyenek is - például kifejezetten szereti a kézműves foglalkozásokat. Nem véletlen, hogy a hagyományos foglalkozásaik is ezekre a készségekre épültek. Úgyhogy ehhez meg külön gratulálok a kedves "szakértőknek".

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 16:26:12

"Jó ez a blog, csak elmenekült innen az összes ballib. Most kivel vitázzunk???!!!"

Ilyenkor kell egy kis partizáninfo, gyurcsányblog, vagy pride.hu.;-)

jonnglenn 2008.12.15. 16:29:14

akkor, az eltén a markecolást, a dotén a gagyizást, meg a leütéses rablást, a men a szinterezést, a műjegyetemen meg a szinesfémkereskedelmet, ókíttyák majd !

hol lessz a szimpla gyilkosok és a kajaqrók tanszéke ?

cigánykúltúra hö ? egy tőlem sokkal műveltebb és relevánsabb ember mondta még a berúgás előtt, hogy a cigányoknak NINCS kultúrája , legfeljebb jelrendszere, amit ők nyelvnek neveznek.

a büdösistenfaszátmár !

jonnglenn 2008.12.15. 16:30:19

- minden más, amit ők kulturának mondanak, azt lopták !

Grafithuszar 2008.12.15. 16:32:33

VonPerez · tokfa.blog.hu/ 2008.12.15. 15:43:18:
Jaja, én is pont ezt akartam mondani. Ezért sajnálom hogy nincs már Henrik. Lehet hogy akkor az agója hogy alig fér be a tévébe, de ő legalább _mindenkit_ elküldött a k__va anyjába ha hülyeséget beszélt

jonnglenn 2008.12.15. 16:32:37

B+ ez tényleg jobb mint a kávé !

toxikus 2008.12.15. 16:33:56

Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci 2008.12.15. 15:49:28
nem volt korrekt

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.15. 16:46:02

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.12.15. 16:00:16
Azért mert a homik nem házasodhatnak össze, akkor sem ha sünt szarnak :)

jozicsenko 2008.12.15. 17:05:48

hi!

ATV-n múlthéten volt beszélgetés:
monoki polgmester, kklacházai polgmester

vs
romajogvédő (idősebb fickó)

és Daróczi Ágnes: romamegmondóasszony

huhhhh, azt a tömény uszítást, amit az a nő müvelt!!!

csak néztem, utána elkapcsoltam: olyan tömény magyargyülöletre Fico, Slota és egy tálca Beherovka együtt nem lenne képes, bakker!

kill004 2008.12.15. 17:08:24

Mj
"Ilyenkor kell egy kis partizáninfo, gyurcsányblog, vagy pride.hu.;-) "

Ezekre nem merek.... :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 17:18:45

Elismerem, hogy elvileg létezik roma kultúra. Ezzel csak az a baj, hogy nemcsak mi nem ismerjük, hanem a romák többsége sem. Előbb nekik kéne megtanítani például, hogy a "roma kultúra" része az, hogy ha redvás a nyakam és retkes a fülem, akkor megmosom finom száppányos vízzel. Ha pízt és kaját akarok, akkor fölemelem a szottyadt, Győüzike-sáutól eltespedt ülepem, és legalább keresek munkát. Mert a munkának van becsülete, nem a segélynek. Ja, hogy a nyolc általános is három első osztályból, egy másodikból és egy harmadikból jön össze? Nem baj, van kétkezi is!Csak a lapátot meg a talicskát használni kell, nem pedig eladni, aztán egy hét alatt elpiálni/elnyelőgépezni az egész lóvét. A "roma kultúra" kifejezetten megbecsüli a gyerekeket, nosza rajta, ha már a hagyományok szerint 14 évesen, szűzen férjhez adják a csajt, vigyázzon már a purdéjára, hogy melyik gyorsforgalmin háromkerekűzik. Nem mellesleg pedig el lehet küldeni iskolába, hogy többre vigye, mint a segílykéből tengődő ápuci. Nagy hagyománya van a bicskának, meg egyéb szúró-vágó eszközöknek? Tessenek hegedűt meg népies fakalányt készíteni vele, a kasza is alkalmas az eredeti funkció ellátására. Az elégedetlenségünknek pedig nem úgy adunk hangot felelős szülőként a tanárnőnek, hogy "básszádmeg az egyesedet, kibelezlek, te kis kurva". De minek is írom le, aki döntéshelyzetben van, az úgyis leszarja, vagy még óbégat is, aki nincs döntéshelyzetben, az meg az egész elszenvedője.

AsgardV 2008.12.15. 17:19:45

Az lehet a gaz, hogy 'ketfele ciganysagot' latunk, de ugyan ugy hivjuk. Mert a rozsadombrol mi latszik? Tehetseges ciganyzeneszek, ehezo, aranyos ciganygyerekek, szivszaggato tortenetek elnyomott ciganyokrol a fokuszban. A hetkoznapi ember meg csak azt latja, hogy az ertekeit, eletet feltenie kell toluk. Nem csoda hogy nincs kozos halmaza a velemenyeknek. Itt csak az ismeretterjesztes segitene, foleg a 'bolcs vezerek' meg a 'liberalisok' reszere.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 17:22:10

Jozicsenko, én láttam a műsort.:) (Civil a pályán amúgy.) Az OCÖ-től külön "konfliktuskezelő" jött el, Daróczi Ágnes "kisebbségkutató" viszont nem engedte szóhoz jutni a nyílt pályás letámadás közepette.:) Szepessy Zsolt magánmegnyilatkozásait ismerve egyébként hihetetlen önuralomra lehetett szüksége a polgármesternek, amit nem is csodálok...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 17:28:22

"Mert a rozsadombrol mi latszik? Tehetseges ciganyzeneszek, ehezo, aranyos ciganygyerekek, szivszaggato tortenetek elnyomott ciganyokrol a fokuszban."

Én itt ülök a Rózsadombtól nem messze - ez mondjuk egyáltalán nem tükröződik a szociális és anyagi helyzetemen -, és nehogy azt hidd, hogy a 4-6-oson vagy lomtalanítások alkalmával csak kultúrközeggel találkozhatsz. Múltkor a Margit-híd budai hídfőjénél, miután teleszemetelték kajamaradékkal a villamost - közben számolgatták az ezreseket, kétezreseket -, leszállva már vette is elő a bránert, és az első ház falára pisilt a 4 fős csoport egyik tagja, fényes nappal. (Egyébként egy élelmiszerbolt mellett.) Engem az sem érdekelne, ha Von Stauffenbergnek hívnák, szőke hajú és kék szemű lenne. Én csak annyit várok el, hogy szocializálódjon az átlag bunkómagyar szintjére legalább. (Igen, tudom, sosem a gyerek, hanem a szülő a hibás, akit szintén szülők nem neveltek.)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.15. 17:36:41

Talán akkor kéne továbblépni, ha az általános emberi kultúra megy már nekik...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 18:01:43

Meleg-fronthoz kapcsolódik:

pride.hu/article.php?sid=2855

18:30-kor gyülekeznek a Batthyány téren, hogy tiltakozzanak - vajon hány rohamrendőrt vezényelnek ki, egyáltalán hányan lesznek a karácsonyi vásár forgatagában?:) -, úgyhogy megnézem magamnak őket vásárlás előtt.:) Egyébként boldog Karácsonyt nekik.;-)

leonov 2008.12.15. 18:03:41

Az azgard kollegának igaza van. csak hiányosan fogalmazott.
A cigányok ugyanolyan szavazattal bírnak , mint a romák és mindenki más. Ezért a fajvédelem és a rasszizmusmentesítés álarca mögé bújva mondják felülről az okosat. Az meg egyenesen felháborító hogy szlotáznak, meg ficóznak, mikor a baj itt van. Egy centit sem kell menniük és nézniük másfelé.

Véleményem szerint , innen csak egy kijárat van. Az amin a folyamatosan lefikázott szlovákok nagyon ügyesen és hatásosan simán, három nap alatt átmentek.
Egyre inkább érzem, már a zsigereimben is, hogy ezt itt nálunk direkt így csinálják. Egyre inkább látok több un összeesküvéselméletet valósággá válni.
Zseniális dolog ez, mert amíg szlovákozol, addig nem cigányozol, amíg cigányozol, addig nem zsidózol !

leonov 2008.12.15. 18:04:58

Rossz volt a sorrend , csak most látom. Kihagytam a ratyipedofilbuzikat !

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 18:20:55

Kedves Leonov!

Szerintem meg önmagában véve semmit sem old meg sem a cigányozás, sem a zsidózás, sem a ratyizás, sem a szlovákozás. Ezek csak mindenre ráhúzható gumifogalmak. Én a valós problémákkal szeretnék foglalkozni, és nem azzal, hogy kinek milyen a bőrszíne, hogy kinek mennyire görbül az orra, hogy ki melyik bejáratot szereti, vagy hogy Tóth-e a vezetékneve. Gondolom te sem. A származás, vagy a poligénesen örökölhető, hormonális zavarra is visszavezethető abnormális - mert az, hiszen nem származik belőle utód - szexuális szokások önmagukban nem döntő tényezők. Engem is antiszemitáztak le úgy, hogy táborban volt a nagyanyám, és nekem sincs bajom egy meleggel, ha meghagyja a dolgait a hálószobának. Akkor most miért kell ..."-ozni"?

Horizont 2008.12.15. 18:21:00

Feláldoztam az életemből 7 perc 15 másodpercet, és végignéztem. Kár volt. Bebizonyították, hogy maguk között se tudnak normálisan viselkedni. Akkor miről is beszélünk???
"A szpíkernő Nagy Veronika, a Dunaújvárosi Cigány Kisebbségi Önkormányzat vezetője."
Úristen! Na ettől elaléltam:))))
Ezért IS tartanak ott ahol tartanak.
Egy újabb díszpéldány!


a Kormány "teremtse meg a roma nyelveknek, történelemnek, kultúrának felső fokú oktatását"
Felsőfokú???
A kormány inkább teremtse meg annak a feltételét, hogy megkövetelhesse, hogy a roma gyerekek kötelezően iskolába járjanak, tanuljanak meg írni, olvasni, ne analfabétaként éljék le az életüket. Talán valamerre kikecmeregnének ha tanulnának.Talán elhajtanák a francba a vezetőiket.Talán...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 18:23:07

"Mj
>>Ilyenkor kell egy kis partizáninfo, gyurcsányblog, vagy pride.hu.;-)

leonov 2008.12.15. 18:25:01

Kedves MJ !

Hibátlanulfogalmad sincs arról, amit írtam.
Egyébként teljesen igazad van.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 18:25:04

Talán?...:( Mi sem hajtjuk el a barom vezetőinket, pedig túl sokan is tanulnak a felsőoktatásban.:-/
Optimista, asszem most igazoltad, hogy miért ez a nicked.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 18:26:31

"Kedves MJ !

Hibátlanulfogalmad sincs arról, amit írtam.
Egyébként teljesen igazad van."

Kedves Leonov!

Akkor bocsánat. Ezek után vagy lezárjuk a témát, és szomorúan elkullogok melegeket nézni, vagy elmagyarázod, hogy miről nincs fogalmam.;-) (Na jó, így is, úgy is elmegyek ratyiparádéra, tehát időd, mint a tenger.:))

Horizont 2008.12.15. 18:31:39

Azért optimizmus ide vagy oda (mindig megkapom) mégsem hasonlítanám a roma vezetőket a mi vezetőinkhez.A mieink se jók, de azért mégis...Én teljesen másra gondoltam mint te.
Semmit nem igazolok és nem is akarok a nickemmel:))) Maradok optimista.

EdeB 2008.12.15. 18:35:44

leonov 2008.12.15. 18:03:41

Ami mögött tőke áll, az nem összeesküvés-elmélet, hanem ki nem mondott köztény :-P

leonov 2008.12.15. 18:35:50

Elég szar lehet neked , ha hétfő esti programod a ratyifelvonulás lesz.

Engem egy kedves feleség, aki reggeltől dolgozott, egy , remélem józan egyetemista gyerek , egy "élet munkájából" felépített, még fűtött otthon és egy ötvenkilós rotvejler várt itthon.


A valós probléma az országgal és a rendszerváltás óta folyó rablással, kizsigereléssel van.Azzal van, hogy felettünk folyamatosan lebeg a hatóságok kardja, minden pillanatban feljelenthetnek stb.

Igaza van azoknak, akik azt mondják : MARHÁK vagyunk !

Roxvox 2008.12.15. 19:30:37

Ki kellene nekik jelölni egy területet, valahol a Szaharában, hogy ott önálló államot alapíthassanak, kormánnyal, munkaügyi minisztériummal(vicc) stb....
Zöld szamár, zsidó bányász, cigány kultúra NINCS!!!

xantana 2008.12.15. 19:43:49

Sajnálom, de nekem a roma történelem az értelmezhetetlen. Szerintem történelme csak országot alkotó népnek, nemzetnek van. A romák eddig mindig vmilyen népen élősködtek, először az indiai népen (ahol még a kasztrendszerben a megvetett paria is magasabb szinten volt mint a cigányok), majd kirajzottak és gazdatestként használtak népeket. Pl. sok más ország népei között minket is, hogy élősködjenek rajtunk. Ennyi. Nincs történelmük, csak történetük. Óriási a különbség!

Dr. Stein (törölt) 2008.12.15. 19:47:09

Nálatok nincs szétesve ennek a blognak a sablonja? A jobb oldali léc letolta a post+kommentmezőt az aljára.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 20:10:58

"Mj
>>Ilyenkor kell egy kis partizáninfo, gyurcsányblog, vagy pride.hu.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 20:11:39

"Én teljesen másra gondoltam mint te.
Semmit nem igazolok és nem is akarok a nickemmel:))) Maradok optimista."

Ok, akkor maradjunk ennyiben.:)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.15. 20:13:12

Dr. Stein · futoblog.wordpress.com/ 2008.12.15. 19:47:09
Nálatok nincs szétesve ennek a blognak a sablonja? A jobb oldali léc letolta a post+kommentmezőt az aljára.


Nincs.
IE6
FF 3.0.4. tökéletesen bejön.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 20:22:04

"Elég szar lehet neked , ha hétfő esti programod a ratyifelvonulás lesz."

Tessék?! Ja, annyira nincs hétfő esti programom, hogy a Batthyány térre mentem kenyeret és tejet venni, és összekötöttem a kellemeset a hasznossal. Mindössze 5 percet szántam arra, hogy megszámoljam, 53-an vannak András de genere, illetve degenerált Lédererrel együtt. De látom, neked az a hétfő esti jó program, ha egy ismeretlenbe belekötsz. Úriember. A lényeges hétfő esti programom pedig teljes mértékben a magánügyem, azt hiszem.

"Engem egy kedves feleség, aki reggeltől dolgozott, egy , remélem józan egyetemista gyerek , egy "élet munkájából" felépített, még fűtött otthon és egy ötvenkilós rotvejler várt itthon."

Engem meg a barátom, akivel 5 és fél éve vagyok együtt, egy sógorjelölt, egy majdnem száz éves házikó, egy tizenöt-húszkilós magyar vizsla és a megfőzendő vacsora várt. Csak azt nem értem még mindig, hogy hogy jön ide a te vagy az én magánéletem.

"A valós probléma az országgal és a rendszerváltás óta folyó rablással, kizsigereléssel van.Azzal van, hogy felettünk folyamatosan lebeg a hatóságok kardja, minden pillanatban feljelenthetnek stb.

Igaza van azoknak, akik azt mondják : MARHÁK vagyunk !"

Bizonyára. Attól még nem tudom jobban csinálni azt, amit úgy hívnak, hogy élet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 20:24:48

"Szerintem történelme csak országot alkotó népnek, nemzetnek van."

Szerintem pedig szextörténelemtől focitörténelemig mindennek és mindenkinek van története és történelme is, ugyanis a történelem nem szimpla állam- és politikatörténetből áll. Ha a kecsuák sosem voltak államalkotó nemzet, akkor nincs történelmük vagy kultúrájuk? Fura lenne.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2008.12.15. 20:28:46

"majd kirajzottak és gazdatestként használtak népeket. Pl. sok más ország népei között minket is, hogy élősködjenek rajtunk"

hát ez kész a Goa'uld csak létezik :D

xantana 2008.12.15. 22:10:37

Talán mégsem kellene visszamenni az Inka birodalomig.
A lényeg, hogy miután engem kétszer próbáltak meglopni (és hála néhány segítőkész embernek! ez nem sikerült), én már tartok a roma gyerekektől is. Pontosan az ilyen emberekkel van problémán, akik a videón is vannak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 23:30:02

Ok, megértem, de ennek szerintem nincs köze a történelemhez. Mert történelme mindennek és mindenkinek van.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.15. 23:32:21

Mellesleg mondjuk 100-150 éve kb. ugyanolyanok voltak a fazekas vagy kosárfonó cigányok, mint a drótos vagy üveges tótok. Csak amíg az ő társadalmuk megroppant onnantól kezdve, hogy nem folytathatták hagyományaikat, a tótoknak államuk is lett.

Johnny336 2008.12.16. 00:26:29

Ha a böcsületes szakmájukat szeretnék folytatni, gyakorolni, akkor hajrá. De jelen pillanatban csak gyerekgyártás, segélyértkuncsorgás, rasszistázás, többségi társadalom tagjainak kirablása van terítéken náluk. Ez így nem hagyomány. Ha odaszarnék a Hősök terére mondván, hogy ez ősi hagyomány nálam, akkor páros lábbal rugdosnátok végig a Felvonulási téren. Teljesen jogosan. De őket nem lehet.

jozicsenko 2008.12.16. 07:10:11

reggelt!

Mj · www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.15. 17:22:10

köszönöm a pontosítást!

Johnny: nem, ha bebizonyítod, hogy olyan védendő kisebbség tagja vagy, akiknek a tagjai már évszázadok óta a hősök terére szarnak

ha szerencséd van, az SzDSz is melléd (mögéd) áll...

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.16. 08:08:35

Elgázosítós szép reggelt náczi barátaim.

Nzoltan 2008.12.16. 08:29:25

Nem tudom ki hogy van vele, de a családomat folyamatosan meglopták, apámat majdnem meglincselték, már kétszr majdnem oda lett az házunk, sőt, a fele oda is lett (illegális lakásfoglalókként nem tudtuk kitenni őket még Kádár alatt), a gyerekeiket rendszeresen küldték hozzánk lopni, ezek után senki ne mondja nekem, hogy fogadjam el őket mint egyenlő embert.

Én nem tervezek a cigányság ellen semmit, de ha mind lágerben végzi egyszer, nem fogom megsiratni őket.

Kultúra? Ugyanmár.
Egy normális népnek van irodalma, építészete, képzőművészete. Ezek hiányában milyen kultúrát akarnak közvetíteni felénk a mi pénzünkből?

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.16. 09:14:11

'reggelt nácziakok!

Combi: rosszul tudod, az AB éppen a melegek (de szépen fogalmaztam) élettársi kapcsolatában nem látott kivetnivalót, az átment volna, csak a jogalkotó nem tett különbséget az ellentétes, és az azonos neműek élettársi kapcsolata között, ezért kaszálták el az egészet...

Jól -e mondom -e kedves paczolay-elvtárs... az egész testületednek a sünszarós k.anyját...

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.16. 09:22:14

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.12.16. 09:14:11
This sucks :)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.16. 09:22:53

Amúgy meg vegyed el a zasszonyt és akkor nem kell az élettársi hülyeségre várni :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.16. 09:32:56

Combi: igen, ez stimmt, csak ha a demokrácia kurva nagy vívmányairól beszélnek, akkor ugyan hadd döntsem már el, hogy akarok -e házasságot kötni, vagy pusztán családjogi és/vagy polgári jogi értelemben szeretném biztonságban tudni a szeretteimet. Engem megint csak a kettős mérce zavar. Ha "nekik" lehet, "nekünk" miért nem??

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.16. 09:34:08

Felhívnám a figyelmed hogy a homik nem házasodhatnak :) Ha "nekünk" lehet, "nekik" miért nem? :)
Kettős mérce-e? :)

derelyegrádi szellem 2008.12.16. 09:58:21

Ismét lecsapott a Gárda szellemisége:

"Súlyos fejsérülésekkel szállították kórházba, majd megműtötték Szabó Attilát, a vecsési Jobbik és a Magyar Gárda egyik vezető személyiségét. A vecsési radikális jobboldal vezéregyéniségére tegnap hajnalban cigány férfiak törték rá az ajtót, Szabó Attila fejét betörték, a FELESÉGÉRE és a KISLÁNYÁRA pedig fegyvert fogtak, és a falhoz állították őket, miközben a család értékeit elrabolták."

A társadalom leggyengébb, legkiszolgáltatottabb rétege ismét hallatott magáról.Mérhetelen rettegésük közepette a helyi gárda vezetőjének családjára törik rá az ajtót, nőre és gyerekre fegyvert fogva, és őket falhoz állítva. Annyira kell rettegjenek a gárdától, hogy ez jogos és érthető megelőző csapásként értékelendő.

Jól mondom, Kállai Úr?

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2008.12.16. 10:08:51

"Jó ez a blog, csak elmenekült innen az összes ballib. Most kivel >>> vitázzunk

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.16. 10:23:37

Combi: még... Pár évig még kormánypárton (jajj, akarom mondani "ellenzékben") lesz a szadesz, és csodaszép eszméi méginkább úgy fognak szétterjedni az országban, mint a pestis... Tegnap már jelezte az Új Degeneráció (vagy mijjafasz a nevük az ifjú "szakállas-bácsik gyülekezetének), hogy újra beterjesztik a megfelelően módosított törvényjavaslatot...

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.16. 10:27:16

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.12.16. 10:23:37
Nincs gond a homikkal szerintem. Azt csinálnak amit akarnak. A hülye buzikkal van a baj akik a seggüket mutogatják a felvonulásokon.
Szal továbbra is fennáll a kérdésem, hogy kettős mérce-e? :)

derelyegrádi szellem 2008.12.16. 10:30:09

...és nyilván akként, hogy a heterokat kihagyják belőle, és "lex homosex" néven terjesztik elő.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.16. 10:48:56

tox - renegát · negymancs.blog.hu 2008.12.16. 10:41:59

Olvassátok el a kommenteket is a videó alatt, némelyik sirvaröhögős kategória :)

derelyegrádi szellem 2008.12.16. 10:52:06

tox

Ezt a degenerált nyomorékot. Egészen valószínűtlen az egész "produkció".

GatyaPityu 2008.12.16. 10:57:51

Ez a csatolt videó eléggé ütős... Jó megmutatja a hazai romatársadalom sajátosságait.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.16. 11:58:42

Combi: ha a szellem által vizionált módosított verziót terjesztik a T.Ház elé akkor szerintem igen...
Kíváncsian várom az "új" törvényjavaslatot, esetleg veszem majd a fáradtságot egy AB beadványra, hadd dolgozzanak 2 sünszarás között...

molaris 2008.12.16. 12:45:39

"mind2"- csak nem szabad elengedni onnan őket. Ha mocsok lennék, még egy feliratot is javasolnék a berjárat fölé, de az nem lenne PC. Az viszont nem lehet véletlen, hogy a nyugati kultúrák más megnevezést használnak a bennszülött dakotáikra, mint a bevándorlókra. Úgy tűnik, hogy már elég rendesen gatyába rázták őket. Persze akkor még nem volt ilyen toleráns a társadalom egy igen idióta része. Zéró tolerancia, lopás/ugrik a keze. 2 év és rend honol, mert kéz nélkül lopni nehéz. A többiről ne is szóljunk.

Anno Spanyolország, Franciaország sokat szenvedett tőlük. Irgalmatlanul irtották a bűnt elkövetőket, és kötelezték őket, hogy letelepedjenek. Persze nem 65 kg-os fiúcskák járták a putrisorokat. Nálunk is rend volt, amíg a vidék rendjére a csendőrség vigyázott. Szóval a jó módszereket kár kidobálni. Az meg nem véletlen, hogy az SZDSZ, nem a szegedi Cserepes sorra tette az ottani székhelyét.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.16. 16:07:56

Megfigyeltétek a videón, hogy fölül maradtak csövek a fal mentén? Egész igényes helyszín.
"Tanulj tőlem, én vagyok az állat." "Já." Ez kész...:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.16. 16:12:17

"Tegnap már jelezte az Új Degeneráció (vagy mijjafasz a nevük az ifjú "szakállas-bácsik gyülekezetének), hogy újra beterjesztik a megfelelően módosított törvényjavaslatot..."

Léderer András tegnap ott sétálgatott tőlem 5 méterre, 5 rendőr társaságában (ebből 2 civil). Csak kár, hogy Cusihoz hasonlóan nem valamelyik BV intézetbe kísérték.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.16. 16:15:45

"Egy normális népnek van irodalma, építészete, képzőművészete. Ezek hiányában milyen kultúrát akarnak közvetíteni felénk a mi pénzünkből?"

Nekem az is elég, ha csak zenélnek, táncolnak, korongoznak és farigcsálnak, néha pedig cigány költők verseit olvassák fel a művházakban. Mondjuk késelgetés, viperázgatás, rabolgatás, megerőszakolás helyett.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.16. 16:18:05

"jozicsenko 2008.12.16. 07:10:11"

Nincs mit, múltkor Kállai Ernőt Erdős Miklós faggatta rásszizmus kapcsán, igen tanulságos volt, ahogy Kállai még a legalapabb kettős mércék fölvetése kapcsán is tagadott/felhördült.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.12.16. 18:24:34

Ha külön művészeti központot kapnak, az most akkor mitől is integráció?

Hány százalékuk beszéli rendesen azokat a minden egyetem bölcsészkarán oktatandó nyelveket?

Volt egy egy cigánylány gimiben, aki eggyel alattunk járt,szerintem értfogy volt, ne tudom, hogy jutott el az érettségiig, elsőben töriórán keverte Ménészt és Minószt, viszont amikor utoljára hallottam róla, épp romológia szakra készült felvételizni.

Tassadar 2008.12.16. 18:35:54

Kicsit OFF
Akár ebből is lehet egy topic:
kuruc.info/r/1/32125/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.16. 19:12:58

"elsőben töriórán keverte Ménészt és Minószt, viszont amikor utoljára hallottam róla, épp romológia szakra készült felvételizni."

Szinte már örülök a hírnek, ha belegondolok, hogy nem az a legnagyobb baj töriórán, ha valaki két hasonló nevet összekever, hanem az, hogy be sem jár/bejár, és a többi gyereket terrorizálja. (Mondom ezt leendő öngyilkosjelölt töritanárként.:-/) Egyébként hallottam már olyat is, hogy ókortörtis szeminárium ZH közben megkérdezte egy csaj, hogy mikor volt a szalamiszi csata. Mellette ülő haverom segít: 480. Csaj: Jó, de Kr. e. vagy után?! (És ekkor még volt szóbeli felvételi.)

Horizont 2008.12.16. 21:03:50

A bíróság feloszlatta a Magyar Gárda Egyesületet. Többek között azért is , mert működése a cigány népcsoport szabadságának és jogainak sérelmével jár.
Na ne má....

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.16. 21:06:18

Itt konkrétan Tatárszentgyörgyre hivatkoztak. Egyébként az ítélet nem jogerős, és a mozgalommal nem történt semmi.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.12.17. 19:06:59

OFF

"Egyébként hallottam már olyat is, hogy ókortörtis szeminárium ZH közben megkérdezte egy csaj, hogy mikor volt a szalamiszi csata. Mellette ülő haverom segít: 480. Csaj: Jó, de Kr. e. vagy után?! (És ekkor még volt szóbeli felvételi.)"

Mj, nekem volt olyan (magyar!) szobatársam, aki második szakként fölvette a finn-ugort, majd fél éven belül leadta, mégpedig azért, mert őt ott a tanár mélységesen megsértette: azt mondta ugyanis, hogy aki nem tudja, mikor volt a Rákóczi-féle szabadságharc, annak semmi keresnivalója egyetemen. (sztem középiskolában sem, amúgy, de az más, én náci vagyok). Hogy mondhat ilyet, hogy nem gondol bele, hogy ezzel kit hogy bánt meg! Mert náluk olyan szar volt a töri gimiben (nálunk is, csezemg). Végül kijelentette, örülnélnek inkább, hogy valaki érdeklődik a tyúkszaros szakjuk iránt. :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.18. 17:57:57

Erre csak azt tudom mondani, hogy b+.

Johnny336 2008.12.18. 18:06:11

Az, hogy nem tudja egy magyar mikor volt pontosan az amerikai alkotmány, elnézhető.
De a magyar történelmet (pontosabban a főbb időszakokat, azokon belül a sorsdöntő eseményeket) illik ismernie, legalább hallomásból, hogy el tudja helyezni valahova.

És ez nem a diplomák és nyelvvizsgák számától függ, hanem általános műveltség kérdése...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.18. 20:49:48

"És ez nem a diplomák és nyelvvizsgák számától függ, hanem általános műveltség kérdése..."

Én is csak azért tudtam már 8 éves koromban, hogy mikor volt a Rákóczi-szabadságharc, mert harmadikban mesélt róla a tanítónéni. Később meg magamtól kezdett érdekelni a téma, főleg azért is, mert volt olyan családi hátterem, hogy mondjuk a Csák Máté tartományúri hatalma című monográfiát le tudtam és le is akartam emelni a polcról. Akinek leszarják a szülei, hogy a gyerekük milyen műveltséget, egyáltalán, milyen identitást szív magába, plusz a tanára is csapnivaló, attól én nem sokat várok. Hozzáállás tekintetében meg pláne nem. (Ezért is szeretnék idealista módon történelmet tanítani.)

süti beállítások módosítása