Skip to content


       Szűrés lista

Origo vs. képviselők

November 26-án az Országgyűlés egyhangúlag megszavazta a képviselők költségtérítésének 15%-os megadóztatását, amely februártól lép életbe. A hon anyái és atyái azt hitték, fellélegezhetnek, az önfeláldozó áldozat után békén hagyják őket. Főleg, hogy már remek nyilatkozatokat is elejtettek a témában. De nem. Az [origo] nem tudott nyugton maradni. Képes volt levelet írni a Tisztelt Ház tagjainak! Ezekben a nehéz időkben, mikor szegény képviselőfeleségek nem győznek inget mosni. Hiába, nincs szívük az origosoknak. Mind a 386 díszpintyet az országgyűlési e-mail címén keresték meg ezzel a kérdőívvel:

Tisztelt Képviselő Úr/Asszony!

A képviselői költségátalány (költségtérítés) megadóztatásával kapcsolatban szeretnénk önnek néhány kérdést feltenni. Az alábbi kérdőívet minden parlamenti képviselőhöz eljuttatjuk; kérjük, ön is segítse munkánkat válaszaival!

A képviselői költségátalányt a parlament teljes egyetértésben 15 százalékos jövedelemadóval sújtotta, ezt a név szerinti szavazáson ön is megszavazta. A döntéssel egyidejűleg elhárították azt a lehetőséget, hogy a képviselői munkával kapcsolatos költségeket számlás elszámolással kelljen igazolni. Tény az is, hogy a magyar adórendszerben a képviselőkön kívül mindenkinek számlákkal kell igazolnia a felvett költségtérítés jogosságát, illetve hogy a képviselői költségátalányra kivetett adó a legkisebb jövedelem jellegű adó Magyarországon.

A fentiek ismeretében szeretnénk megtudni a következőket:
(Kérjük, az eldöntendő kérdésekre igennel vagy nemmel válaszoljon!)

1. Ön személy szerint egyetért-e azzal, hogy a képviselőknek a költségátalány után ne kelljen semmilyen módon elszámolni, a kiadásokat ne kelljen számlákkal igazolni?

Igen/Nem

2. Ön egyetért-e azzal, hogy a képviselő a munkája során felmerülő költségekre kapott átalányt ellenőrzés nélkül bármire költhesse?

Igen/Nem

3. Ön a felhasználás során megkülönbözteti-e azt a pénzt, amit a tiszteletdíjából, illetve amit a költségtérítéséből költ? Tudja-e, hogy az adott kiadást éppen melyik keretből fizeti?

Igen/Nem

4. Ön szerint indokolt-e külön fenntartani egy jövedelemadó-jellegű rendszerben adóztatott, szabadon elkölthető, de a tiszteletdíjtól elválasztott költségtérítést a képviselőknek?

Igen/Nem

Miért?

5. Ön szerint összesen (tiszteletdíjjal, költségtérítéssel együtt) mekkora szabadon elkölthető összeget kellene biztosítani egy képviselőnek a munkája alapján, bizottsági tisztségekért járó kiegészítések nélkül, illetve azokkal együtt? Mennyi lenne az a szabadon elkölthető összeg, amit ön megfelelőnek tartana az ön saját képviselői munkájának ellátásához?

6. Ön szerint kiterjednek-e a képviselői munkához kötődő feladatok egyes szavazók személyes támogatására, alkalmi megvendégelésére, ajándékok, adományok juttatására?

Igen/Nem

7. Említsen pár olyan, munkájával összefüggő költséget, amelyet költségtérítéséből fedezett! Mi volt a legszokatlanabb kiadás, amelyet költségtérítéséből állt?

Tisztelettel kérjük, hogy válaszait egy héten belül, december 16. kedd délig juttassa el az [origo]-hoz!

Köszönettel:
[origo]

 

Mondanom sem kell, nem árasztották el az origót a válaszok. 40 levél kapásból visszajött, mert a címzett postaládája megtelt(!). Ebbe most inkább nem megyek bele, nézzük a fennmaradó 346 főt.

Nos, ebből összesen kilencen válaszoltak.

FIDESZ (5 fő): Balog Zoltán, Bagi Béla, Demeter Ervin, Pelczné Gáll Ildikó és Rogán Antal a párt sajtóosztályához irányította az origot. Rogán Antal szóvivője ezt azzal indokolta, hogy a fideszeseket "köti a frakciófegyelem".

MDF (1 fő): Pettkó András válasza normális, ötlete szimpatikus. 

"Véleményem szerint  - írja Pettkó - minden képviselőnek egységesen bruttó 1 millió forint fizetést kéne kapnia, ezzel párhuzamosan minden más pótlék, költségtérítés megszűnne, kivétel a bizottsági elnöki, ház elnöki, házalelnöki, jegyzői pótlék... Az országgyűlési képviselői béreket közelíteni kellene a versenyszféra vezetői béreihez, kezdetben csak a középvezetőkéhez, így a képviselő bruttó 1 millió forintot, a bizottsági elnök bruttó 1,3 millió forintot, a házelnök bruttó 2 millió forintot, a házalelnök bruttó 1,6 millió forintot, a jegyző bruttó 1,3 millió forintot kaphatna."

KDNP, függetlenek: 0 fő

MSZP (1 fő): Géczi József Alajos mellékelt néhány táblázatot arról, mennyit keresnek más európai országok képviselői.

SZDSZ (2 fő):  Egyikük Pető Iván, aki meglehetősen homályosan fogalmazott.

"nem igaz, hogy csak a képviselőknek nem kell számlával igazolniuk aköltségtérítés jogosságát", ezt azonban nem fejti ki részletesebben, nem ír semmit arról, hogy pontosan mire gondol és ennek mi köze a képviselői költségtérítéshez.

"Adott esetben kifejtem nézeteimet az Ön által vizsgált témában, de természetesen nem eldöntendő kérdésekre adott igen/nem válasszal és nem önkényesen kijelölt határidővel" - írja levelében Pető, aki megjegyzi azt is, hogy "ami a 15 százalékos adót illeti,: nem értettem vele egyet, de ha a szavazáskor nemmel szavazok, abba a látszatba keveredem, mintha ezt soknak tartanám... a demagóg 15 százalék kitalálói olyan helyzetet teremtettek, hogy az eldöntendő kérdésre nem lehetett jó választ adni" - zárja levelét Pető.

A másik bátor válaszadó pedig ki más is lehetne, mint Eörsi "Hazafi" Mátyás?

"Nincs a világon olyan, költségátalányt kapó ember, aki - teszem fel - egy külföldi kiküldetés során meg tudná mondani, hogy a napidíjából ebédel-e, vagy a saját pénzéből" - állítja válaszában az SZDSZ-es Eörsi Mátyás. Eörsi - aki valós problémának nevezi a képviselői költségtérítések ügyét - azt írja: "a probléma lényege egyébként abban van, hogy az 1990 óta létező rendszer eleinte senkit sem zavart... Rendkívül károsnak tartom ezt a kampányt a költségtérítések ellen. Az SZDSZ-en belül azon az állásponton voltam, hogy ezt a 15%-ot ne szavazzuk meg, két okból is. Az első, hogy ez a 15% nem old meg semmit, csak a képviselők rossz lelkiismeretére adott válasznak fogják tekinteni, és ez be is igazolódott. A második, hogy a képviselői juttatásokhoz csak azok teljességében érdemes/szabad hozzányúlni."

Persze, hogy károsnak tartja a költségtérítés-ügy nagy nyilvánosságát, hisz sok embernek csak most nyílt fel a szeme, és most jött rá, mennyi pénz folyik ki ellenőrizetlenül az államkasszából. Káros ez, egyértelmű.

Külön ínyencség a "képviselők rossz lelkiismerete" szókapcsolat. Én nem mertem volna ilyet írni, de ha ő mondja, biztos igaz...

Ám a java most jön, Eörsi ugyanis:

"válaszai alapján egyetért azzal, hogy a képviselők olyan költségátalányt kapjanak, amivel nem kell elszámolniuk és amelyet a szállásköltség kivételével nem kell számlával igazolniuk. Egyetért azzal is, hogy a költségkeretet a képviselők bármire költhessék, és elismeri, hogy nem tartja számon, mely kiadásait fedezi költségkeretéből és melyeket fizeti képviselői tiszteletdíjából. Elfogadható mértékű képviselői juttatásnak a közép-európai átlagot tartaná, azt azonban nem jelezte, hogy mekkora összeget ért ezen. Eörsi szerint helyénvaló az is, ha a képviselők egyes szavazókat személyesen támogatnak, megvendégelnek, megajándékoznak."

Erre már tényleg nem lehet mit mondani. Eörsi úgy döntött, majd ő jófej lesz, és válaszol? Ráadásul őszintén? Vagy inkább pofátlanul?

Hihetetlen egy faszi. Azt hiszem, kijelenthetjük róla, hogy maga a megtestesült szdsz: szemtelen dilettáns szarka. 

Címkék: politika pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr12830531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hullócsillag születik 2008.12.23. 09:06:48

Na ez egy tökéletes reggeli vérnyomásemelő post. :)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.12.23. 09:18:44

Pető "megmagyarázom" Iván.
drámai.

vernon 2008.12.23. 09:20:37

Nos, akkor akik nem válaszoltak azoknak egy fekete pont. 3 fekete pont, és a ugrik 1 havi fizu. 10fekete pont után automatikus visszahívás.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2008.12.23. 09:24:58

de iriylem a rohadékokat. nem tudja elválasztani, hogy miből költ.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.23. 09:26:24

Én egyetértek a bruttó 1millával ha 50% szja lenne rajta :)

Girhes macska 2008.12.23. 09:37:52

Nagyon jó tanítványai Orwellnek mindannyian!
Bezzeg nekem külön kell választanom, hogy a napidíjamból ebédelek vagy a magánpénzemből! Próbálnék én ebédet elszámolni és a költségeimet visszaigényelni a cégtől, vazze! Kiröhögnének.
Na, őket tartjuk el az adóforintjainkból! úgy tűnik, mintha elfelejtették volna. Mikor is lesznek választások?
Bár aki újonnan fog beülni a parlamentbe, annak még üres lesz a zsebe...

k9 2008.12.23. 09:49:23

Kedves választópolgár!

Újra fellángolt a vita a költségtérítés jogosságáról. Nagyon fontosnak tartom, hogy tisztázzuk a kérdést, mert számunkra a tisztelt választópolgár véleménye a legfontosabb. Mi a magyar nép alkalmazottai vagyunk. (Mekkora egy barmok ezek, simán benyelik.)
Képviselői munkánk során számos esetben találkozunk azzal a problémával, hogy a felmerülő költségek arányainak szétosztása során nem tudjuk elkülöníteni a munkával összefüggő és a magánköltségeket. (Meg ne kérdezd, hogy miért. Természetesen el tudom különíteni, te nagyon hülye, csak megtehetem, hogy ne különítsem el. Miért: hmm… mondjuk úgy: csak úgy. Elég ennyi, lúzerkém?)
Gondoljanak csak bele abba, hogy hetente hat inget használok el. Bizonyára megértik, hogy az Ország Házában (milyen hiteles vagyok így, nagybetűkkel, beszarás..) nem jelenhetek meg - a választók bizalmának hordozójaként - problémás ruházatban.
Ezenfelül a gépkocsim üzemanyag fogyasztása is igen jelentős teher. (Meg ne kérdezd, miért nem járok vonattal, ülj fel egyre, és meglátod. Tudom, hogy nagyon fontos a kisebbség támogatása és tisztelete, de engedelmeddel nem utazom velük egy helyen. Az a te posztod, vesztes..)
Sajnálatos módon nem budapesti lakos vagyok, így a szálláshely bérleti díjára is költenem kell. (Tudom, hogy tudod: azóta nem vagyok itteni, mióta képviselő lettem. Akkor jelentkeztem be vidékre. Tulajdonképpen a saját lakásomban lakom, csak papíron nem. Miért? CSAK!)
Biztos vagyok benne, hogy egyre inkább átérzik azt a szerteágazó költség-elszámolási folyamatot, ami a képviselői munka szerves velejárója. Sajnos nem tehetem meg, hogy a választóm szolgálata helyett időm jelentős részét csip-csup költségtérítési papírmunkára fecséreljem. Engedelmükkel ez helyett inkább az ország rendbetételén dolgozom. (Oppsz, egy kisebb darab plafon rám szakadt. Egy kicsit visszaveszek, mert az egész rám omlik.)

Kérdéseikre természetesen a továbbiakban is szívesen válaszolok.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2008.12.23. 09:52:05

Erdekes, mindenki mas tudja, hogy az APEH mit enged meg költsegkent, hany inget, hany öltönyt, mennyi repit, hany kavet, talan meg kellene tölük kerdezni a kedves kepviselö uraknak

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.12.23. 09:53:48

Ezen túl pedig mindegyik képviselőnek van még másik állása is. Mint pl. polgármester, megyei közgyűlés elnöke ésatöbbi. Ezekhet is jár költségtérítés. Így azért elég jól lehet így keresni.

Alfredd 2008.12.23. 10:14:46

Igen, Petkó válasza meglepően (mondhatni politikustól eltérően) normális. Ez havi bruttó 1 millió azt jelenti, hogy havi kb 530-550 nettót visz haza, illetve a foglalkoztatás teljes költsége olyan 1.3 millió körül van. Éves szinten a 386 naplopóval számolva 3.7 milliárd adóbevételt jelent.

Amin viszont nagyon felk*rom mindig az agyam, ez az undorító képmutató duma, hogy öltönyre meg ingre mennyit költenek. Hát basszák meg, mit hisznek ezek, hogy Magyarországon csak ők járnak öltönyben??? Ki az aki elhiszi nekik, hogy ha háromszor felveszik a 120ezres öltönyüket utána már megy a kukába, mert teljesen elhasználódott, meg a heti 6 ing, nevetséges...

A versenyszektorban is egy rengeteg helyen követelmény, a minimum ing zakó öltözet a munkahelyen, amit nem a többtízmilliós költségtérítésből kell kigazdálkodni, hanem 100-200 ezres fizetésekből...

De ha maradunk a közigazgatásnál, ott van poziciótól függően évi kb 60-80ezer (lehet sokat mondok) Ft ruhapénz, amiből azért ha valaki akar fel tud öltözni.

karosultak · http://www.help.try.hu 2008.12.23. 10:18:00

Kár, hogy nem előbb olvastam ezt az origós akciót. Én marha - közügyben - irtam egy rakat képviselőnek, abban a reményben, hogy talán segitséget kapok tőlük. Nem hogy segitséget nem adtak, egyetlen egy sem válaszolt.

Szóval ha "senki" vagy, ne is próbálkozz politikusnál!

Baltaarcuapu 2008.12.23. 10:20:08

Ha nem lehetne mpcskosul sokat keresni, néhány bepipázott zöld hippin kívül senki nem menne képviselőnek.
Ezt értjük.
De miért kell ezt ilyen pofátlanul? Kapjanak havi hatmilliót (leszarom) de nem menjen már ez a trükközés-szagú baromság. Ennyit kap, oszt kész. Ebből tankol, ebből utazik, ebből vacsoráltatja meg a száztagú OCÖ-t. Még mindig nem értik ezek a bunkók, hogy nem a pénz konkrét összege a gond (kapjanak is sokat, ne lehessen megvesztegetni őket túl könnyen) hanem a SZÁMLA NÉLKÜLISÉÉÉÉÉG! Hahó! Tessék számlát kérni. Nem olyan kurvára nehéz, ki lehet próbálni.
Ja, hogy a nyugdíjasklub bingóestjén nem adnak számlát? Szavazatot vásárolj a saját pénzedből, köcsög.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.23. 10:26:50

cikkhájl minden náczinak!

én azon röhögöm könnyesre magam, amikor a versenyszférás jövedelmekkel jönnek... muhahaha. az ő fajtájukat (=féldroid majom) azzal a teljesítménnyel, amit a kupolás kuplerájban mutatnak kb a próbaidő első HETÉN kibasznák bármelyik versenyszférás állásból...

ááá, hagyom is a faszba, így közeledve a szeretet ünnepéhez, ezek nem érnek ennyit...

inkább megkeresem a zaktív tegnapi műsorát, kedvenc simogatós-blogger-miniszterelnökünk felcsapott cukrásznak, de sajna lemaradtam a műsorról, így nem tudom, hogy mit sütött kedves kis családjának... ja, meg mentek "jótékonykodni" a Mikulás-gyárba (persze kamerák nélkül, magánemberként ezt SEM sikerült intéznie a nemzet színészének...)

Zep 2008.12.23. 10:43:03

Hiába na, kutyából nem lesz szalonna.

reKorrekt 2008.12.23. 10:44:54

Ez senkinek nem szúrt szemet?

"Elfogadható mértékű képviselői juttatásnak a közép-európai átlagot tartaná"

Nos. Majd ha a tanár, a pék, a programozó, a traktoros és valahány név a naptárban közép-európai átlagot kap, na majd akkor kaphattok ti is olyat te szarláda!!!

Eszem megáll baszki.

irrelevant 2008.12.23. 10:46:39

Pont karácsonykor kellett az Origónak meglépnie ezt a pszichikai terrorista akciót. A politikusfeleségek már így is padlón vannak az uraikat ért támadások miatt, és most még a személyes levelesládát is teletömi a proletariátus mindenféle kérdésekkel. Sírós lesz a karácsony/hanuka.

Alfredd 2008.12.23. 10:49:57

Baltaarcuapu 2008.12.23. 10:20:08

Amíg egy Pest melletti településről bejáró képviselő felvesz havi 197115 Ft költségtérítés átalányt + 115950 Ft szállásköltség térítést, ezek mellett elmegy nyaralni Seychellesre 2 hétre több mint 2millió Ft-ért , addig senkinek nincs kétsége afelől mire is megy a pénz (nyugdíjas klub tombola, mosópor, ing... igen persze természetesen)

AsgardV 2008.12.23. 11:06:30

Kovezzetek meg, de en azon lepodtem meg legjobban, hogy ennyien tudnak e-mailt irni kozuluk.

Maximio 2008.12.23. 11:07:35

Petőnek mekkora arca van, aztaqrva. Neki aztán senki ne tegyen fel eldöntendő kérdéseket. Bocsánatot is kérek az Origo nevében, Méltóságos Képviselő Úr.
Eörsivel egyetértek,hogy a képviselői juttatásokhoz csak azok teljességében érdemes/szabad hozzányúlni. Tehát ne kapjanak egy kanyi vasat sem, kíváncsi lennék, hány csúszómászó maradna a parlamentben. Kábé jogos is lenne egy ilyen intézkedés, ha elvégzett munkájuk minőségére gondolok. Egyébként az adócsökkentés pártja számára szörnyű lehet, hogy az etatizmus megint tort ül, megadóztatják a költségtérítést is, kemény 15 %-kal.

Undorító, szarházi, gusztustalan férgek.

reKorrekt 2008.12.23. 11:07:55

Tévedsz. 40 még olvasni sem...

AsgardV 2008.12.23. 11:08:48

Sedux, azt vilagos, hogy a kepviselok versenyszferaban nulla esellyel indulnanak. De azt nem ertem, hogy a versenyszferabol a normalisabb, tehetsegesebb emberek miert nem 'szivarognak at' a politikaba?

Bar ez inkabb koltoi kerdes volt.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.23. 11:15:09

AsgardV: magad válaszoltad meg a kérdést: NORMÁLISABB, TEHETSÉGESEBB EMBEREK...

DArchAngel 2008.12.23. 11:16:18

Azokkal értek egyet, akik nem sajnálnának egy rendes fizetést, HA megdolgoznának érte. De arra a teljesítményre, amit összehoznak, kábé egy minimálbért adnék. Olyan pontossággal, mint ők, egy beidomított csimpánzt is lehetne a padokba ültetni. A két főidomár emelné a kezét, hogy melyik gombot kell megnyomni, a majmok meg szavaznának. Jobban meggondolva, ez most is így van, csak a csimpánzok napi pár kiló kajával beérnék, és sokkal emberibb arcuk van.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.12.23. 11:24:48

tehát a képviselő urak továbbra is támogatják a feketegazdaságot. gratulálok.

reKorrekt 2008.12.23. 11:26:22

A szavazásról jut eszembe. Angel tök igazad van. Csak két példa:
- www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_irom.irom_adat?p_ckl=38&p_izon=6423
- www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_iromany.irom_lekerd_egysz?P_CKL=38&P_TIP=NULL&P_IZON_TOL=5705&P_FOTIP=null

Nézzétek meg ki szavazott igennel és nemmel (klikk a számra). Mondjuk az eredmény már önmagában ciki és további kérdéseket vethet fel, mármint az interpellációk tárgyát tekintve...

Alfredd 2008.12.23. 11:27:32

"A két főidomár emelné a kezét, hogy melyik gombot kell megnyomni, a majmok meg szavaznának. Jobban meggondolva, ez most is így van, csak a csimpánzok napi pár kiló kajával beérnék, és sokkal emberibb arcuk van. "

És talán kevesebb lenne a félreszavazás, azzal az indokkal hogy bocsika elnéztem... :D Napi 2 kiló banánért cserébe még a Viktor is pótolható lenne :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.12.23. 11:27:55

40 képviselő akinek betelet a postafiókja

a, nem is használja ezt az emailcímet
b, nem tudja hogy mi az a "tárhely" és hogy az betelik

Milyen ember az ilyen aki a saját emailjét sem tudja karbantartani?!

reKorrekt 2008.12.23. 11:32:44

Na hogy még valami érdekeset mutizzak.

Parlamenti választási térképek:
- 2002: www.visionconsulting.hu/uploaded/adatbazis/terkepek/2002parlevk1ford.png
- 2006: www.visionconsulting.hu/uploaded/adatbazis/terkepek/2006parlevkgy.png

Ha nem lenne címe és jelmagyarázata a térképeknek, akár egy "A kisebbségek Magyarországi népsűrűsége" térképre is gyanakodhatnánk.

reKorrekt 2008.12.23. 11:38:23

Itt egy cigányos térkép is, csak az összehasonlítás végett:
kepfeltoltes.hu/081223/romakok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

reKorrekt 2008.12.23. 11:41:33

És egy a munkanélküliekről:
kepfeltoltes.hu/081223/naplopok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezek után kérdés még hogy kik a komcsik fix szavazóbázisa?

eeepunk 2008.12.23. 11:44:31

Engem is leginkább a "képviselők rossz lelkiismerete" szókapcsolat fogott meg. Ezt hogyan magyarázná ki vajon? EM: "ÖÖÖ. Természetesen vannak olyan politikusok, akik rosszul alszanak, de nem az SZDSZ színeiben, ja ez a múltkori balhé az ingatlanokkal, az a kivétel..."
A karácsonyi ajándékok is el lesznek vajh számolva? :)

Horizont 2008.12.23. 11:56:22

laspalmas ez már lórúgásnak is elmenne így ünnep előtt.
Úgy gondolnám én butuska, hogy az lenne a minimum, hogy válaszoljon egy képviselő!
Végre egy normális politikusi megszólalás.Ez Pettkó András.
Szerintem ezek a képviselők nemhogy a versenyszférába nem tudnának dolgozni, egy normál állásinterjún elbuknának az első fordulón. Képviselő csak diplomás lehetne és amikor megválasztják arra a 4 évre minden más munkájáról le kéne mondani. Mindenki tudja, hogy ez a költségtérítés csak egy fedő sztori, a fizetésüket nem akarták ilyen tempóban emelni, és annyira magabiztosak voltak, azt hitték erre nem jön rá a hülye nép. Bezavartunk nekik:)) Nem eléggé!
Senki nem gondolja, hogy egy képviselő annyit keressen mint egy mezei átlagember. (óh) Legyen kiemelkedő fizetésük, de legyen kiemelkedő munka is mögötte.Meg ilyen nagy szavak mint:becsület, tisztesség, szerénység stb. Aki pedig nem tudja megállni a helyét azt haza lehessen küldeni. Végkielégítés nélkül!!
Megint pofánröhögtek minket...

reKorrekt 2008.12.23. 11:57:54

"A karácsonyi ajándékok is el lesznek vajh számolva?"

A repi-, lobbi-, stb. tevékenységekből asszem annyi cuccuk összejön hogy én szégyelném magam.

De hogy kérdésedre válaszoljak: természetesen :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.12.23. 12:20:17

Na nem olvasom végig ezt a sok marhaságot, de pl. laspalmas lehetne kérni egy post-ot tomketbéláék, meg az mdf-ék, meg a miép-ék kizárásáról? :) Tegnap hazafele jövet ment a rádióban, hogy nyomtatták a kopogtatócédulákat :D

XSun (törölt) 2008.12.23. 12:20:56

forint.blog.hu/2008/12/22/meg_hogy_arokasas
Még hogy árokásás? Ha mutyiról van szó, rögtön feláll a nagykoalíció
Ezt nézzétek, ehhez semmit nem kell hozzátenni.
Kávé helyett jó.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.23. 12:22:55

JancsiNETbohóc: mondjuk "Karácsonyi csokor" - a Tomcat-féle nyomdától Fletó süteményééig címmel? :))))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.23. 12:24:06

Egy sima BT. 5000e Forintot költhet repire. Az is meg van határozva mi számít annak. Ergo, ha mondjuk egy céglogós bort akarsz ajándékozni, úgy megadóztatják mint a szart! Sebaj, biztos Eörsinek is jutott a 150k-s szivarból. Minden szdsz-es közül Eörsitől szorul ökölbe a talpam leginkább! Lenne pénzem utánamásznék és élete végéig perelném, hűtlen kezelésért, hazaárulásért, stb. Senki nem tud úgy felidegelni mint ő, senki nem nézi le úgy az embereket mint ő.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.12.23. 12:25:23

SeduxenNETbohóc bizony. Kicsit le vagyok maradva, de nincs kedvem se a cikkeket végigolvasni, se a kommenteket. Berlinben kitisztult a fejem, és így most jó ;)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.12.23. 12:28:44

Jah, arról nem is beszélve, hogy a VII. kerületi testület megszavazta, hogy ne kerüljenek nyilvánosságra az ingatlaneladásokról készült szerződések. Mi ez, ha nem a beismerés maga? Hunwaldot is tudnám ütni, míg mozog...(elhatárolódik...)

System failure. :) 2008.12.23. 13:26:57

Ilyenkor nem tudom sajnálni azt a politikust, akit megvertek.
Az összeset kivétel nélkül meg kellene agyalni.
Hazaárulásért, sikkasztásért, lopásért, stb...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 14:00:32

"Itt egy cigányos térkép is, csak az összehasonlítás végett:
kepfeltoltes.hu/081223/romakok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"

És még mondják egyesek, hogy a Rózsadombról nézve nincs is cigánykérdés.:P Fél Budát belakták már...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 14:05:31

@Jancsibohóc:

Szerintem ott a Jobbik által delegált bizottsági tagként "csalózó" Novák Előd volt a leggusztustalanabb, mondjuk nem csalódtam benne. Egyébként fénymásolni tényleg lehet a kopogtatókat, nem azzal van a gond. Hanem azzal, hogy már megint alja módszerekkel fúrják egymást a (rad)jobbosok, hogy kiiktassák az azonos oldali konkurrenciát.

Roxvox 2008.12.23. 15:20:30

Géczi úr táblázatában szerepel az albán képviselők fizetése is?
Tipikus magyar mentalitás, ez az állandó nyavajgás, hogy a külföldi képviselők, focisták stb, mennyit keresnek, de könyörgöm talán valamit tenni is kellene érte.
Igen az egy más dimenzió, anyagilag és erkölcsileg egyaránt.
Sok sóvárgó, naplopó fasz.

more 2008.12.23. 15:39:22

minden nácinak jónapot!! van ékezetem, ha!:))
a poszthoz annyit, h én is úgy gondolom, h havi egy milla bruttó fasza lenne nekem is, aztán semmi egyéb extramoney a munkaadótól nem kell....
egy dolgot nem értek: miért gondolják azt a 'honatyák', h ők vmi olyan bődületesen értékes melót csinálnak, amit milliókkal kell honorálni...egy: senki nem az ORSZÁG ügyeit intézi, hanem kisebb regionális ügyeket vagy magánbizniszeket. kettő: tökéletesen követhetetlen, h a 386 képviselő mit csinál az év 365 napján.
ha vki meg meri kérdezni, kapunk egy petőivános választ, h őt ne zaklassák, neki senki ne szabjon határidőket, meg a nem nyilatkozom, és a feljelentem a kérdezőt rágalmazásért.

gondolkoztam azon, h én is megjátszom ezt a főnökömmel, bocs, de semmi közöd hozzá, micsinálok, ha szólni mersz, feljelentelek, nekem te ne szabjááá határidőket, még a válaszadásban sem. gyönyörű...

megjöttem szerda éjjel, csütörtök este egy híradó végignézése után felment a vérnyomásom, aztán jött egy házonkívül, amin még magasabbra, aztán egy baráti társaságban lenáciztak, pedig nem is mondtam semmit (tényleg nem), és megtudhattam, h a pesti ifjú értelmiség még mindig a náciktól fél a legjobban, akik zsidóírtásra készülnek....

welcome home

gnu 2008.12.23. 15:54:48

Azt nem tudja valaki, hogy a négy év végeztével hány havi fizetésüknek megfelelő "búcsúajándékot" kapnak szeretett képviselőink? Mert kapnak, arra tisztán emlékszem. De hogy miért?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 15:55:12

@zero:

Szerintem simán szarnak rá. Ennyi.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 15:58:01

Jancsibohóc 2008.12.23. 12:20:17

Rám ne számíts, nagyüzem van itthon, tudod, holnap jön a Jézuska! :)
Amúgy meg marhára nem is érdekel ez a Tomcat gyerek...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 15:59:29

more 2008.12.23. 15:39:22

"aztán egy baráti társaságban lenáciztak, pedig nem is mondtam semmit (tényleg nem), "

Na, tudod, ki hiszi ezt el! :))

more 2008.12.23. 16:04:17

@laspalmas: az van, h elég, h ismernek:))) nem kell mondanom semmit

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 16:06:27

Ja, kb erre tippeltem... :))

Már te is sárga vagy? Mi van itt? :)

szmoker (Homo Trollicus) 2008.12.23. 16:11:01

@VonPerez:

Nem perelni kéne az Eörsit, azzal úgysem mész semmire. Neki úgyis több pénze és befolyása van. Ha más nem, a második hazája úgyis kiáll érte, mert őt antiszemitálják, és hújajj, és Magyarországot elítéli az egész világ, merthogy itten kérem ordas eszmék vannak és üldözik a Fajt.

Nem, az ilyenektől sajnos egyetlen módon lehet megszabadítani az országot, de az ugyebár alkotmányellenes és náczifaszista.

Azért kíváncsi lennék, ha indítanának ellene egy hazaárulási pert, mi lenne az eredmény
- Mo-n, Eörsi lévén az ami
- Mo-n, úgy hogy Eörsi nem SZDSZ-tag illetve védett
és ugyanez a kettő normálisabb országban is.

Persze a fentiektől elhatárolódom, nem is én írtam, csak bejött a macska és végigsétált a billentyűzeten :)

more 2008.12.23. 16:12:22

én fehér vagyok hehehehe

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 16:16:41

more

Erről eszembe jut egy régi beszólás itt a blogon (már nem tudom, ki írta, valami alkalmi látogató volt):

"Ne mondja nekem, hogy nem rasszista az, akinek a neve fehér főnök!"

Szegény Főnöknek a szava is elakadt. :))

Roxvox 2008.12.23. 16:19:41

Én meg cigó, zsidó, komcsi, náci, vagy aminek hisznek.

more 2008.12.23. 16:23:52

persze, mondom, semmit nem kell mondani, az elhivatottak ránézésre megmondják:))) imádok itthon lenni!!!
én megkértem a kedves beszólót, h töltsön el londonban egy olyan jó hónapot, ahol 10 km2-en 183 különböző nép él, aztán visszatérhetünk a ki a nagyobb toleráns c. vitára. aszonta ez nem érv, megsértődött és elment...sztem ez érv

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.12.23. 16:31:00

"Az országgyűlési képviselői béreket közelíteni kellene a versenyszféra vezetői béreihez..."

Háhá! Háhá!
És erről megkérdezték Herényit is? Vajon mennyit keres egy versenyszférabeli rágcsáló- és rovarírtó főmufti? Meg a többi 4 faiskolát végzett majom mennyi fizetést kapna az ún. versenyszférában?
Ha értenének valamihez a gombnyomáson (némelyik ahhoz sem) kívül, már mind a versenyszférában dolgozna.
Mondjuk ezek az arcok a versenyszférán általában a haver cégét, a pártközeli vagy állami befolyás alatti vállalatokat értik.

Elküldeném mindent a... külföldre szerencsét próbálni, mint a népmesékben, amelyik viszi valamire, az hazajöhet politizálni.

A másik zorallgyerek meg példálózik az EU-s politikusok béreivel. Politikusoknak nyugati bérek, mindenki másnak meg balkáni lófasz, szép elképzelés a magyar ugaron.

Csinálni kellene egy filmet a hon "atyáiról" és "anyáiról", és lehetne ez a címe:
i39.tinypic.com/4r9jly.jpg

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 17:07:53

@more:

Bármit mondtok is, számomra az volt az überelhetetlen, amikor a zsidó származású (egyébként református) nagyanyámról beszéltem, és ezt meghallva leantiszemitázott egy új degenerációs gyerek.:) Mert a zsidó szót hallotta, de a nagymama szót már nem.:P

ermi50xn6j2 (törölt) 2008.12.23. 17:22:10

Az olajbizottság vezetője, a békési fószer,anakidején minden reggel vonattal utazott Budapestre.Számtalanszor találkoztam vele az étkezőkocsiban. Csak ott utazott. Külömben is minden képviselő ingyen utazhat belfödön, bármilyen közlekedési eszközön. A képviselő urambátyám, azért fevette a közlekedési átalányt. Mi lesz itt, ha összegyűlik a megfelelő számú aláírás, a népszavazáshoz? Bár ezek lehet, hogy valami ürüggyel azt is elsumákolják.

Horizont!

Köszönöm a jókívánságaidat, én is Boldog Ünnepet Kívánok Neked és Kedves Családodnak!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 17:43:36

@more:

Tippelhetek: Mohácsi? Vagy Bezu? ;)

more 2008.12.23. 18:09:29

az a vicc laspalmas, h egyik se! egy átlag, bp-i, magát értelmiséginek mondó, nem zsidó származású ifjonc. én nem értem mi folyik pesten az agyakban, de vmi nincs rendben...vannak ilyen hívószavak, amikre mint a dögkeselyű rácsapnak, és az életben nem magyarázod meg, h nem, te sosem öltél meg egy zsidót és cigányt és indiánt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 18:50:18

"én nem értem mi folyik pesten az agyakban"

Van egy tippem: hígfos?

jozicsenko 2008.12.23. 18:51:18

gnu 2008.12.23. 15:54:48

azt hiszem félévi pénzüket kapják meg

nincs itt véletlenül egy munkaügyi jogász (vagy akárcsak egy sima bérszámfejtő?)

mert ugy emlékszem, hogy határozott idejű szerződés után nincs végkielégítés

vagy meghosszabodik a szerződés, vagy alászolgája

akkor ezek miért is kapnak plusz pénzt?

vagy náluk ez már nem törvénytelen? :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.12.23. 18:54:06

"Hihetetlen egy faszi. Azt hiszem, kijelenthetjük róla, hogy maga a megtestesült szdsz: szemtelen dilettáns szarka. "

Bemutatsz itt két SZDSZ-es véleményt. Az egyik azt mondja, hogy csak több adó kellene, és szigorúbb elszámolás, a másik meg hogy nem kell elszámolás. És te melyikből vonsz általánosítást? Naná, hogy a negatívból. De miért nem a másikból? Honnan veszed, hogy pl. az SZDSZ-ben nem az az általános vélemény? Nem biztos persze, de ennyi erővel...

Amúgy meg:

fedor.blog.hu/2008/12/23/unnepek_unnepe

jozicsenko 2008.12.23. 18:55:45

more 2008.12.23. 15:39:22

közös élmény a rettegés, ami összetart...

98 után nem tudtam megmagyarázni idősebb ismerőseimnek, hogy most nem fog jönni a zorbán fekete kocsin értük

fixa idea volt, hogy ezek nácikok

azóta is visszatérő ötlet, hogy amint hatalomra jutnak, azonnal kiirtanak minden másképp gondolkozót...

is 2008.12.23. 18:58:58

néhány megjegyzés:

- Pettkó javaslata a legszimpatikusabb, de szerintem Eörsi detto ugyanazt mondta: nincs különbség a tiszteletdíj, és a költségtérítés között. Egybe kellene vonni őket, egy megnevezés alá, és slussz. Mulatságos, hogy ez a két ember ugyanazt mondja, más szavakkal, és az egyiket szimpatikusnak mondod, a másikat meg lehazaárulózod. felmerül a gyanú, hogy nem is gondolod át, csak belengették a vörös posztót, és ugrasz, mint a bika.

- a magyar bruttó átlagkereset ugyanannyi, mint a szlovák. a szlovák azért kap ebből többet nettóban, mert privát egészségügy és vizitdíj van (ez utóbbit idén eltörölték), és a nyugdíjak harmadával kevesebbek. ha tehát a képviselő azt mondja, közép-európai átlagot neki is, akkor hőzöngeni lehet, meg nem érdemlést felhozni lehet, de a számadaton vitatkozni nem kellene, mert égő

- ha 2010-ben akármelyik nagy pártra szavazol, fenn fogod tartani ezt a rendszert. meglátjuk, hogy csak most nagy a szád, vagy 2010-ben a szavazóhelyiségben is lesz merszed mindkét nagynak bemutatni, vagy majd megint beszopod az egyik dumáját

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 19:10:16

"ha 2010-ben akármelyik nagy pártra szavazol, fenn fogod tartani ezt a rendszert."

Akkor mondj egy javaslatot, hogy hogy nem lehet fenntartani ezt a rendszert. Szavazzon mindenki a Szadeszra?:)

Dr. Stein (törölt) 2008.12.23. 19:19:38

Tisztelt Politikus!
Újra fellángolt a vita annak jogosságáról, hogy az ellenőrizetlenül zsebüket tömő élősködőket pofánbasszuk-e egy moslékosvödörrel. A közvélemény megosztott a tekintetben, hogy ezt a vizeshordóba fojtásuk után, vagy pont ellenkezőleg, előtte tegyük meg 132 alkalommal.

Netuddki. 2008.12.23. 19:34:22

"Nincs a világon olyan, költségátalányt kapó ember, aki - teszem fel - egy külföldi kiküldetés során meg tudná mondani, hogy a napidíjából ebédel-e, vagy a saját pénzéből"

Hát a pofám leszakad. Külföldi kiküldetésre nem napidíjat kapnak ezek a gennyládák?
Különben is ki beszélt itt külföldi kiküldetésről? A 4 év alatti rendszeres, belföldi költségekről van szó elsősorban.

Mindegyiknek hagynám a fizetését ahogy van. Emellé csak számlával igazoltan adnék nekik csak plusz pénzt. Az albérletre meg ugyanúgy beszedném az adót tőlük, ahogy mindenkitől beszedik.
Több évük volt, hogy rendezzék a saját fizetésüket, még erre sem volttak képesek. Hát akkor így jártak.

Netuddki. 2008.12.23. 19:37:30

Mj · www.szajtepo.blogspot.com 2008.12.23. 19:10:16
Nem, qrva gyorsan kell egy új párt, amelyik olyan emberekből áll akik nem a saját zsebüket tömik, helyette rendbeteszik ezt a szemétdombot.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.23. 20:01:58

A képviselői bérezés marha egyszerű: induljunk el nulláról (tiszteletdíj nélkül végzett társadalmi munka), és addig emeljük a díjazást, amíg meg nem telik a ház. Ha túljelentkezés lenne, akkor ott a határ :-).

nigel 2008.12.23. 20:04:20

Amennyiben valakit bosszant a "tisztelt" képviselő urak és hölgyek hozzáállása (a kommentekből következtetve eléggé sokakat bosszant) azoknak javaslom, hogy látogassanak el a www.seresmaria.hu oldalra és támogassák aláírásukkal a népszavazási kezdeményezést, mert még eléggé karcsú az állás és február 7. hamar eljön.

szmoker (Homo Trollicus) 2008.12.23. 20:15:32

@kovi1970:

MKKP? :)
Érdekes, hogy a Kupa-féle Centrumot milyen pikk-pakk kinyírták.
Marad a Jobbik :(

Roxvox 2008.12.23. 20:21:13

@is:

Tényleg 2010-ben lesz a választás?
Nekem a Viktor azt ígérte, hogy hamarabb.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 20:22:05

@kovi1970

Amíg megéri korruptnak lenni, addig nem lesz ilyen nagypárt. Kicsiben működik ebből 5000 gittegylet, nyugodtan rájuk szavazhatsz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 20:23:08

@Roxvox

Választás lesz 2009-ben is, csak az EU-s. Egyébként bármikor adódhat úgy elvileg a helyzet, hogy előrehozott lesz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 20:25:07

@nigel

Ezt már réges-rég aláírtam, még a szlovák nagykövetség előtti demonstrációkor.

dakota69 2008.12.23. 20:27:04

becsületes képviselők kellenének fele annyian havi brutto 2 millióért, ugyanúgy adózva mint a többi polgár. És aki csal, mutyizik súlyos börtön.Annyi pénzért már lehetne normálisakat lalálni talán.
Egyébként ez semmi ahhoz a sok 10 milliárdhoz képest amit ellopnak....................

Roxvox 2008.12.23. 20:27:44

@Mj:
Tudom, csak megpróbálom nem elhinni, hogy ez a kormány kihúzza addig.

Horizont 2008.12.23. 20:33:24

laspalmas
Index főoldal? Bravó:)))

Reklamátor · http://reklamator.blog.hu/ 2008.12.23. 20:34:46

Azt felejti el mindenki, hogy a 15%-ot miből fizeti be egy becsületes képviselő? (Tételezzük fel, hogy van ilyen) Aki tényleg csak a költségeit akarja elszámolni? Eddig volt 100E forint kiadása, és ennyit kért az államtól. Számlát nem adott be (mert nem kellett), csak kérte a költségét. Eddig megkapta. Eztán nem kap ennyit. Hogy legyen ezután becsületes???

reklamator.blog.hu/2008/12/17/tiszta_matematika

yanchi345 2008.12.23. 20:40:38

Kiemelsz egy szadeszest, de a baj nem azzal van, hogy egy hibahatár alatti párt akár összes képviselője is hasonló elveket vall, hanem hogy a kormányt leváltani akár valamennyiünk élete és anyagi biztonsága árán is kész ellenzék is pont ugyanígy áll hozzá (tisztelet a statisztikában meg sem látszó kevés kivételnek). Azt hiszed, ha felheccelnek ilyeneken, és majd rájuk szavazol, jobb lesz? Nekik biztos, de nekünk...

Roxvox 2008.12.23. 20:57:27

@Reklamátor:
Ezután sem lesz becsületes, csak 15%-kal többet fog kérni és kapni.

Avraham NetJézus (törölt) · http://tinyurl.com/a-zsido-valosag 2008.12.23. 21:28:27

Ettől a moslék kaftános galutzsidó bandától kb. ezt vártam.

doktorúr 2008.12.23. 21:36:20

Nem jól látjátok a dolgot! Szerintem egy ország vezetőit illik jól megfizetni. A baj az, hogy ez a sz*r bagázs nem méltó arra, hogy ezt az országot vezesse!

nyekk 2008.12.23. 21:38:11

Ezek a képviselők, (és az egész magyar elit) menthetetlenül, és végérvényesen morális nullává vált erkölcstelen, jellemtelen, pofátlan, önző gátlástalan kabzsi férgek. Ezeken már csak a lámpavassal lehet (és kell) változtatni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 21:39:00

Fedor · fedor.blog.hu/ 2008.12.23. 18:54:06

Pető egy szóval sem írta, hogy több adót akar, a szigorúbb elszámolást pedig végképp nem említi. Szerintem fusd át mégegyszer.

"De miért nem a másikból? Honnan veszed, hogy pl. az SZDSZ-ben nem az az általános vélemény?"

Jaj, ne nevettess már! Ezt Te sem gondolhatod komolyan.

tompus 2008.12.23. 21:39:33

@Roxvox: A nagy sz@rt. A költségtérítés eddig is bemondásra ment. Ezután mindenki 20%-kal többet kér, abból leadózza a 15-öt és marad ugyanannyi mint eddig.

Roxvox 2008.12.23. 21:42:57

@doktorúr:
Nem illik, hanem kell, ha jól végzi a dolgát.
Ha nem, visszahívni, elszámoltatni.

Roxvox 2008.12.23. 21:49:45

@tompus:
Én is így gondoltam, csak nem írtam le ilyen részletesen.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 21:52:58

is 2008.12.23. 18:58:58

1, Ha ennyire szent ember szerinted ez az Eörsi, miért nem harcol foggal-körömmel a ktg.-rendszer átalakítása ellen? Na?
Amúgy biztos, hogy az egész róla szóló részt elolvastad?

2, Majd ha mindenki közép-európai átlagot kap, majd akkor ők is. Akkor tartsák a markukat, ha rendbetették az országot.

3, Megnyugodhatsz, a Körzeti Macskapártot szoktam beikszelni.

DEGEC 2008.12.23. 21:53:43

a románok mivel kezdték a költségmegtakarításokat???????
szabad a gazda...?????

lassan én fogok menni romániába állampolgárságért...

de azé kíváncsi lennék az itt kommentelők közül hányan szavaztak rájuk???? mert valaki csak megválasztotta ezeket !!!

Az hogy ennyi embert hülyének néznak akik mindent bevesznek kb olyan megalázó mint a teszkós mandarin..

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 21:55:53

Horizont 2008.12.23. 20:33:24

Azért nagyon remélem, hogy holnap a Jézuska jön, nem az NBH......

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 22:01:47

yanchi345 2008.12.23. 20:40:38

Tudom nagyon jól, hogy ők se különbek, DE legalább kussban vannak, nem hergelik ilyen Eörsi-féle szöveggel az embereket.
Arról már rég letettem, hogy a Fideszre szavazok. Nagyon megakadt náluk a lemez.

Roxvox 2008.12.23. 22:04:55

@DEGEC:
Pont ez a jó ebben a blogban, hogy bárki összeírkálhat bármit, mégha nem is az a meggyőződése. Ha meg valaki direkt mást ír, azt meg úgyis kikezdik (lásd Bezu), de ez ettől szép és érdekes.

Roxvox 2008.12.23. 22:17:12

Minden kedves és kedvetlen kommentelőnek, valamint családjuknak, nagyon békés és boldog Karácsonyt kívánok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.23. 22:32:49

Hátez kurva jó, még ők vannak felháborodva amikor a mi adóforintjainkat költik...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 22:35:17

@doktorúr

Ezzel még egyet is tudok érteni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 22:38:10

@Roxvox

Ezek már mindent túléltek. Miért épp ez a 1,5-2 év kottyanna meg nekik, amikor azt is megtehették, hogy 1,5-2 évig úgy csináltak, mintha kormányoztak volna?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 22:40:09

@laspalmas

Akkor már inkább az APEH jönne, sokkal kifinomultabb módszereik vannak.:) Én is beszóltam már a sötét utcán Veres Jánosnak - elküldtem, ahová való -, mégsem csöngettek be másnap hozzám, pedig csak egy utcasarkot kellett volna menni a "beszólás helyszínétől".:)

tlac 2008.12.23. 22:51:21

Eörsi egy jellem. Pető egyszer már "megbukott" egy Szokai (Tocsik) ügybe. Megin itt van. Sulinet, Express, Strabag, MÁV Cargo, Metro4, közművek, Demszkij Trockij.

Roxvox 2008.12.23. 23:10:26

@Mj:
Még nem mindent éltek túl.
Szekeres szerint 2010-ben nyerni fognak, na az lesz az igazi túlélés.
MSZP forever, egy nagy párt diadalmenete. Nyuggerek, cigók elő azokkal a kopogtatócédulákkal, aztán egy szót se. UNDORÍTÓ.

huta9020 2008.12.23. 23:32:39

A politikusok az ország új kiváltságos rétege. Nekik törvényesen lehet olyat, amit másoknak nem, ha pedig törvénytelent tesznek, azért nem büntetik meg őket (kivéve, ha más, nagyobb hatalmú politikusokat károsítottak meg vele). Így volt ez évszázadok óta, így van ez ma is. Sem az ember, sem a világ nem változik.

Roxvox 2008.12.23. 23:38:40

@huta9020:
Akkor ez már hagyomány és a hagyományokat illik ápolni.
Meg a hagyományosokat, fa testápolóval.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.24. 00:11:38

@Roxvox

A kijelentésem múlt idejű volt. Az, hogy mi lesz 2010-ben, senki sem tudja. Aki mást mond, vagy blöfföl, vagy hazudik.
Egyébként meg 100 éve is ment a "korteskedés" ezerrel, csak akkor jobb volt a korfánk, és nem csak nyuggereket hülyítettek. Amúgy ha láttál már közelről Fidesz-gyűlést - és oda valószínűleg szinte csak biztos szavazók mennek -, tudhatod, hogy ott is Dunát lehet rekeszteni akciónyuggerrel. A cigányokat meg az veszi meg a körzetben, aki akarja. Minél rosszabbul él valaki, és minél kevesebb norma határozza meg az életét, annál inkább megvehető. Éljen a műveltségi cenzusos választás! Én már holnap bevezetném.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.12.24. 02:05:56

Nem blöffölök, nem hazudok, elmondom.

Elmondom, mi mindenre használható a szavazólap 2010-ben (vagy, ha úgy adódik, akkor előbb, mindegy).

Lehet rá rajzolni kalapos elefántot, kancsal tigrist, ijedt orrszarvút, tangóharmonikával muzsikáló tücsköt, verkliző vagy zongorázó, lejárt szavatosságú habcsókot, megroggyant toronyórát, üzekedő tonhalakat, pislákoló galagonyát, trapézon ücsörgő csőrös kamiont, szánkózó papucsállatkát, továbbá gőzrepülőgépet és propelleres mozdonyt, esetleg traktoros birkát, esernyővel és bokszkesztyűvel stb., a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen.

Aki nem akar rajzolni, írhat rá haikut, szonettet, ódát, esszét, karcolatot, Örkény utánérzésként egypercest, de akár tudományos értekezést vagy akadémiai székfoglalót is rittyenthet, téma lehet egy csomóra kötött szivárvány, egy kanál korianderes méz vagy akár egy töredezett végű, lilára festett hajkorona is, de a hónalj- és pinaszőr göndörödésének statisztikai összehasonlítása, vagy akár a bálnaháj felhasználás szépítészeti iparban való kiteljesedésének analízise sem lehetetlen szavazólapnyi terjedelemben. Ha valakinek úgy tetszik, használhatja a szavazólapot kottafüzetnek, az igazán ügyesek bordalt, nótát, esetleg többszólamú, kakofón kórusművet komponálhatnak (utóbbinál figyelni kell, halk legyen a metronóm, mert a bizottság még azt hiszi, bombát vitt magával a kedves szavazó a függönyös helyiségbe).

Figyelem! A kreatívabbak origamizhatnak is! Nem csupán repülő, de csákó vagy hajó is hajtogatható egy szavazólapból, sőt, darumadár.

Példa az ideálisan kitöltött szavazólapra: Alulra rókákat és pumákat rajzoljunk vegyesen, plusz egy öltönyös, lornyonos rozmárt. A rókák énekeljenek, a pumák citerázzanak vagy balalajkázzanak, a rozmár pedig kezelje a triangulumot. Felülre jegyezzük le a tűzvédelmi rendet, amit még az iskola folyosóján láttunk befelé jövet (ha iskolaépületben kell szavaznunk), ezt a sajátos rigmust énekeljék a vidám rókák. A tűzvédelmi rend sorai közé jegyezzük le a dallamot is, túlzottan ne művészieskedjünk, de azért néha átsatírozhatjuk, javíthatjuk a kottát, legyen nyoma, hogy dolgoztunk vele. Miután mindezzel készen vagyunk, hajtogassunk belőle madarat, és kész is!

Egyre azonban ügyeljünk! Ikszet (gyk.: X) vagy keresztet (gyk.: +) csakis akkor tegyünk szavazólapra, ha méla unalmunkban, mintegy véletlenül kezdtünk amőbázni egymagunkban.

Ha végképp tehetetlennek bizonyulnánk mitévőségünkben, zsebre is vághatjuk azt a mihaszna szavazólapot (helyette dobjunk a ládába valami leárazást vagy végkiárusítást hirdető, meggyűrt cetlit, annak talán hasznát veszi a bizottság, ha dobozbontás után rátalál). Na, otthon aztán kitörölhetjük vele.

molaris 2008.12.24. 02:43:14

Recsket nem lehetne üzembe helyezni a számukra? Kérdezni, álmodozni csak szabad?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.24. 03:07:22

@molaris

Recsk akkor is elfogadhatatlan, ha Rákosiék üzemeltették, és akkor is az marad, ha Gyurcsányok kerülnek bele. Az emberiség mocska, szép szóval nevezhetjük haláltábornak is. Ajánlom a több mint 3 órás Recsk-filmet. Utána talán nem kérdezel ilyeneket.

reKorrekt 2008.12.24. 08:38:43

@Roxvox: hibás érvelés. bezuhov más téma. sokat mondok azzal ha úgy 2-3 alkalommal mondta el a véleményét valamiről s támasztotta alá érvekkel is. fő profilja a személyeskedés illetve a közösség bomlasztása.
Ezt csak azért írtam le mert sokan félreértelmezitek a szerepét; merthogy egyébként utálok másokat a hátuk mögött kibeszélni.

Perillustris 2008.12.24. 13:00:32

Tegnap vettem néhány zsemlét és fél kg párizsit a környékünk valóban szegény utcalakójának.

Leírhatom az adómból?

Mouth Hero 2008.12.24. 13:10:34

"Recsk akkor is elfogadhatatlan"

Ha egy nagy, vastag tűvel megszúrnak, esetleg egy éles késsel megvágnak, úgy, hogy az mély sebet ejt, az nem kellemes. Nem kellemes, de - valószínűleg - előbb-utóbb fel fogsz épülni.

Jobb-e, ha mindez kisebb, vékonyabb tűvel, késsel történik, ám minden nap, elérve ezzel azt, hogy esélye se legyen a sebnek begyógyulnia?

A mai aktív politikusi gárda (hú, ha ezt írom, akár fel is oszlathatják őket?) utóbbit teszi az állampolgárok tisztességes, kisebbségben lévő részével.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.12.24. 14:45:15

Karácsony alkalmából másínengevert kívánnék a politikus uraknak... meg a hölgyeknek is.

molaris 2008.12.25. 12:32:26

@Mj: nem tudom.
40 évig szívták a vérünk, most 6 éve meg rájuk tört a nosztalgia és megint ott vagyunk mint 89 végén. Ha most újra rendszert akarunk váltani- végre igazán-, akkor nem szabad azt a hibát megismételni. És mint tudjuk a börtönök dugig vannak.
Gyurcsányéknak még az a mentségük sincs, mint Gáléknak; ezek a mocskok lövettek is.
Szóval nem szabad kesztyűs kézzel bánni velük. Hetedizig.

Horizont 2008.12.25. 13:47:29

@molaris:
"Ha most újra rendszert akarunk váltani- végre igazán-, akkor nem szabad azt a hibát megismételni."

Nem akarlak elkeseríteni de azt a rendszert se az átlagember váltotta le.:( Beleszólásunk se sok volt.)
Nem akarlak mégjobban elkeseríteni, de a rendszerváltás megvolt (magyar módra) mégegy már nem lesz!! Ugyan mi lenne a neve a következő rendszernek?
Csak más a papír és más az élet:)

40 évig szívták a vérünk? Ezen lehetne vitatkozni. Hány éves vagy molaris, hatvan?

Horizont 2008.12.27. 10:32:35

@molaris: Meglepődtem.
(Nekem eggyel több van)

Akkor neked csak 33 évig szívták a véredet :)
Nagyon vérszegény lehetsz! :)))

fokabacsi 2008.12.27. 18:37:50

A moderátortól ( cenzor ) kérdezem, hol a tegnapi beírásom?

fokabacsi 2008.12.27. 18:43:15

A mai másik kérdésem:( 5 pontos) Melyik az a párt amelyik a 6 osztályos általános iskolát akarja bevezetni ? Melyik akarja, a fizika kémia stb tárgyakat kivenni a tanrendből? Köszönet!

fokabacsi 2008.12.27. 18:48:57

@Perillustris: A 20 %-adót az adományod után feladtad-e Veres - Vörinek ??

fokabacsi 2008.12.27. 18:57:13

@ColT: Az rendben hogy azt költik, de úgy gondolom,mivel az én és a TE adódból fizetik őket azért a mi alkalmazottaink! Mi az hogy kérdünk tőlük és nem válaszolnak? Benne van a nevében,hogy "képviselő". Mit is képviselnek ezek??

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.27. 19:06:43

@Mouth Hero

Bocsánat, de én nem tartom bűnnel lemoshatónak a bűnt. És a cél sem szentesíti nálam az eszközt. Építsünk börtönöket, és ítélje el őket független bíróság, hogy ott rohadjanak meg. Nekem ez is tökéletesen elég. A haláltáborok meg soha többé ne legyenek sehol rendszeresítve, mert az én családtagjaim még megtapasztalták, hogy milyenek voltak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.27. 19:08:41

@molaris

Akkor engem is lőjenek főbe, kommunista volt az egyik nagyapám. De legalább azzal az ávóssal együtt halnék meg, aki miatt meghalt a dédapám.;-) Egyébként meg mint írtam, építsünk börtönöket, kevés van belőlük, ahogy a bírákból is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.27. 19:10:22

@fokabacsi:

Magyar Bálint a történelmet is ki akarta venni az érettségi tárgyai közül. Hogy is szólt? "A múltat végképp eltörölni"?

fokabacsi 2008.12.27. 20:14:19

@Mj: egyik kérdés adja a másikat: kinek áll érdekében? Mint a krimiben a főfelügyelő .Egyébként annyira meglehet ismerni ki a politikus a kommentekben is .Az egyik ismérv: tényre nem ténnyel vitázik hanem minősít:Pl demagóg, fasiszta szélsőséges stb.Most is az internacionálét éneklik.Kik is a szélsőségesek? Kik végezték ki a 16 éves Manszfeld Pétert ??.

Roxvox 2008.12.27. 20:34:22

@Mj:
A jelenben élő múltat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.27. 21:00:10

@fokabacsi

Már bocsánat, de ehhez hogy jön Mansfeld Péter? (S-sel írva, de sz-nek ejtve.) Teljesen igazat adok neked az utolsó két mondat előtti részben. De ad 1, Mansfeld Pétert 16 évesen is ki lehetett végezni a hatályos törvények alapján. Ad 2, 18 éves volt, amikor kivégezték, és semmifajta jelentősége nem volt annak, hogy mikor töltötte be a 18-at. Másodfokon halálra ítélték, és még aznap ki is végezték. (Szegény Wittner Mária is eltévesztette még 2006. október 23-iki beszédében.) Az ügyről itt egy igen világos és pontos írás, olvasd egészséggel:
Bencsik Péter: A Mansfeld-ügy jogi háttere
www.geocities.com/bencsikp/mansfeld.pdf

Egyébként te is jelzővel kérdezel vissza.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.27. 21:06:32

@Roxvox

A múlt mindig a jelenben él, hiszen egyetlen korszakot sem lehet egy csapásra elvágni. (Az évszámokkal meghatározott korszakhatárok is kronológiai szükségmegoldások.) Itt élnek bennünk, 10 millió magyarban a kádári beidegződések, a cinkos hazugságok és a mutyizások is. A probléma pedig valószínűleg csak kihalás, fokozatos mentalitásváltoztatás útján oldható meg.

Roxvox 2008.12.27. 21:38:54

@Mj:
A felelősség egyértelműen azoké, akiknek példát kellene mutatniuk, mind politikai, mind gazdasági, mind erkölcsi téren. Amig a magyar közélet ilyen züllött, addig ne várjunk gyors mentalitásváltozást. Többek között ez az egyre nagyobb lemaradásunk fő oka szerintem.

fokabacsi 2008.12.27. 21:51:39

@Mj: Megbocsátok és úgy jön ide, hogy azok akik a Pétert kivégezték,(1957 34 trv.)ahelyett , hogy megkegyelmeztek volna Neki azok és utódaik hirdetik most az igazságot lehet,hogy abból a villából amelyiket zsidó ,német stb.tulajdonosától elvettek.Én személy szerint nem tudok nagyobb abszurditást elképzelni , hogy volt komcsi koszorúz a 301-es parcellában.Képzelj el egy SS- tiszt a zsidó temetőben.

fokabacsi 2008.12.27. 22:00:31

Tudom javasolni a bibliát.Mózes 40 évig vezetgette a pusztában a zsidókat a példabeszéd szerint,hogy az a nemzedék amelyik rabszolgaként élt Egyiptomban,kipusztuljon, mert nem tud szabad emberként élni .Az ígéret földjét az új nemzedék fogja birtokba venni .(Ha teljesen el nem hülyítik.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.28. 00:28:39

@Roxvox

Ebben csak egyetérteni tudok.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.28. 00:50:29

@fokabacsi

Az ítéleteket pártutasításra hozták, nem sokkal később maga Kádár sajnálkozott, hogy novemberben 1600 fasisztát lehetett volna fellógatni.
Ha elolvastad volna a tanulmányt, nem idézted volna rosszul a törvényt, ugyanis: "1952-ben, a BHÖ összeállításakor önkényesen
úgy döntött a pártállami vezetés, hogy a 16–18 éves korosztály tagjait, akik ellen addig
csak háborús és népellenes ügyben lehetett halálos ítéletet kiszabni, ettől kezdve
a "népi demokratikus államrend vagy népköztársaság megdöntése" (vagy annak kísérlete)
miatt is akasztófa alá lehessen hurcolni. Erre a de facto törvénymódosításra
sem az országgyűlés, sem az Elnöki Tanács nem adott felhatalmazást… Mint ismeretes,
az 1956 utáni megtorlás mártírjai ellen az egyik leggyakoribb vád épp a BHÖ
1. pont (1) bekezdése volt. Ezért a bőncselekményért pedig tehát 1952 óta ki lehetett
végezni 16 éves fiatalokat is!"
Egyébként mint mondtam, az egyik nagyapám kommunista volt, amiről nem tehetek. Akkor én nem hirdethetek igazságot, vagy nem lehetek antikommunista? Más kérdés viszont az, hogy aki maga is bevallottan kommunista elv(telenség)eket követett, az ne váltogasson köpönyeget, és ne tetszelegjen "européer, progresszív, haladó szociáldemokrata" szerepében, mert gusztustalan. Konkrétan Gyurcsány Ferenc is az. Nem azért, mert börtöntöltelék és alkoholista az apja, hanem azért, amit ő követett el felelősen - vagy inkább felelőtlenül - az életében.
SS-tiszt nyugodtan lehet tőlem zsidó temetőben is, csak kellő alázattal és kegyelettel viseltessen az áldozatok iránt. Ahogy egy ávós is elmehet nyugodtan a 301-es parcellához, és megbánhatja a bűneit, ha elkövetett olyanokat. (Egyébként a recski államvédelmi őrök közül elég sok tönkrement idegileg, vagy alkoholista lett, nem véletlen.)
A bibliai példázathoz: a XIV. századi krónikakompozíció másolója - amit a nem történelem szakos végzettségűek nagyjából Képes Krónikaként ismernek - is azt írta, hogy Álmos fejedelem nem mehetett be Pannónia földjére, és Erdélyben meghalt. Ahogy Mózes, Álmos sem láthatta meg az "Ígéret földjét", de népét elvezethette oda. Én egyelőre még azt sem látom, hogy az a fény az alagút végén a Napé, vagy éppen egy vonat robog szembe velem.:-/

fokabacsi 2008.12.31. 12:37:19

Az újévi kívánságaim:
1.Pártlisták megszüntetése.
2. jelöltek elmeorvosi vizsgálata.(A vadászoknak előírják pedig csak a barátját lőheti s---be.)
3.képviselők javadalmazása a mindenkori magyar átlagbér és adózási feltételek szerint.(A képviselőség megtiszteltetés)
4.azonnali visszahívás ha nem a választási ígéretek szerint dolgozik.(benne van a nevében :képvisel.
5.pártállami múlttal senki ne legye döntési jogkörben.

fokabacsi 2008.12.31. 20:01:02

Még annyit: Csak az lehessen választópolgár, aki adót fizet,és legalább a nyolc osztálya meg van !!

Roxvox 2009.01.01. 19:23:22

@fokabacsi:
Ez mind nagyon szép, de sajnos csak utópia.
Ki fogja ezeket a döntéseket meghozni, az általunk beválasztott képviselők?
Nem is utópia, vicc.

fokabacsi 2009.01.02. 21:50:36

@Roxvox: Látod ez a szomorú hogy ebben az országban ez a "politika".Törvényt hoznak a sípfújásról , a 4 év alatt kb:36 000 000 Ft számla nélkül felvéve,ez teljesen noóoóoórmális dolog.?!
Ez ellen nem kellene törvényt hozni -e , nemelehetne-e esetleg -e ????Az ország népének hülyére vétele nem fasisztoid vonás -e ?Nenyomjuk a vészcsengőt? Nekünk nincs okunk rá?!

süti beállítások módosítása