Skip to content


       Szűrés lista

Kifigurázott Európa

David Černý egy hatalmas arc. Bemutatott egész Európának, és ezért még fizetést is kapott. Ugye most a csehek az Unió elnökei, gondolták hát, megajándékozzák a tagállamokat egy gyönyörű képzőművészeti alkotással, egy-egy "személyre szabott" installációval, amit a brüsszeli EU-központban állítanak ki. Megbízták David Cerny-t, hogy a többi 26 tagállam egy-egy művészével együttműködve készítse el a kiállítás anyagát. Cerny nem kért fel senkit más országokból, saját kis csapatával hajtotta végre a megbízást, és gyártották le a 8 tonnás mozaikot. Szépen leadott 26 nevet, erről utólag azt mondta, hogy "a hamis identitás kialakítása a kortárs művészet egyik stratégiája". A cseh kormány célja egyébként az lett volna, hogy az egyes országokról kialakult sztereotípiákat finoman kifigurázzák, az egyes művészek lerántsák a leplet a hazájukkal szemben az emberekben élő negatív beidegződésekről, és így még jobban összekovácsolódjon Európa. Nos, a kifigurázás sikerült, az Entrópa kiállítás hatalmas vihart kavart. "Tudtuk, hogy ki fog derülni az igazság, de kíváncsiak voltunk arra, hogy Európa eléggé felnőtt-e már ahhoz, hogy kinevesse saját magát"-nyilatkozta Cerny. Nézzük a jobbakat, galéria erre.

Magyarország:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Svédország:                                        Dánia:



Hollandia:



















Lengyelország
(Lengyel papok szabadítják ki a szivárványszínű zászlót):

Belgium:

Románia:

Bulgária:

A bolgárok persze rettenetesen megsértődtek, az ő országukat jelképező művet fekete lepellel le is kellett takarni. Ezt megírták a lapok, bemondták a tévében.

Viszont, amiről teljes médiakuss volt és van itthon, az az, hogy Szlovákia is rettenetesen tiltakozott. Ugyanis őket piros-fehér-zöld trikolórral átkötött sonkaként (?) (kiderült: kecskesajt) ábrázolta Cerny. És a magyar színek bizony kicsapták Pozsonyban a biztosítékot. Aztán végül megbékéltek: "Szlovákia tudomásul vette, hogy Alexandr Vondra cseh kormányfő-helyettes csütörtökön Brüsszelben elhatárolódott az Entropa műalkotástól, és elnézést kért mindenkitől, aki az Entropa által esetleg sértve érzi magát. Pozsony ezért a maga részéről az ügyet lezártnak tekinti, és már nem fogja azt követelni Prágától, hogy a Szlovákia-makettet távolítsa el a műalkotásról - jelentette be pénteken Ján Skoda, a szlovák külügyminisztérium szóvivője."

Így néz ki a mozaik:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: politika eu poén pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr84904836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2009.01.27. 13:42:08

Köszönöm a felhomályosítást! Látszik, hogy még nem jártam szláv kultúrkörben.

Drakula szerintem román, Erdély széli a kastélya. Ráadásul még a törökök is rettegtek tőle, mint Hunyadi Mátyástól.

jpmjpm 2009.01.27. 13:43:56

Szerintem is jópofa :), majd ha lesz időm a többit is végignézem.

Egyébként az ilyenekből mindig sértődés van vki. részéről.

mind2 (törölt) 2009.01.27. 13:43:57

Bulgária azért kemény, meg kell hagyni ::))

serrath 2009.01.27. 13:49:52

panki83
Igazad lehet, ennyire nem vagyok járatos a dologban, de több köze van Magyarországhoz, mint romániához, szerintem legalábbis.
Egyébként szerintem jobb is, hogy magyar művészt nem vettek be a munkába, kifigurázni a magyar emberek negatív érzéseit, azt hiszem, hogy minden beleférjen, hatalmas alkotás kellett volna.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.01.27. 13:50:55

Aranyos és pontos, s ezt mi sem jelzi jobban, mint a szlovák és bolgár hiszti.

Rejtett a Szám 2009.01.27. 13:53:17

Nagyon furcsa, hogy nem dobták az egészet a kukába. Művészi értéke vetekszik a fröccsöntött kínai gagyival.

emzperx 2009.01.27. 13:56:31

Művészetnek nem nevezném, poénnak viszont jó. Kis hazánkról nekem a "Magyar atom" ugrott be és jót röhögtem.

panki83 2009.01.27. 14:02:05

Kíváncsi lennék azért mit szólnának, ha valaki olyan ábrázolást csinálna népéről, hogy egy nagy kampós orrú ember palesztin kisgyerekeket gyilkol, miközben hátulról uncle sam pakolja a dollárokat a zsebébe...

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.27. 14:09:58

Lol ez hatalmas, ez a dinnye szalámi kompozíció nagyon ott van :)

Plutonic 2009.01.27. 14:10:34

Ááááááá!!!!!!!!!!!!!! :))))))))))
Muszáj volt röhögni a szlovák fricskán! :DDDDD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.27. 14:16:03

@mind2:

Rotterdamban azt hiszem most lett muzulmám polgármester, és épülnek sorban a mecsetek ...

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.27. 14:16:25

@panki83: Lehet megváltozna a véleményed ha egyszer megnéznéd és nem a kuruc.info lenne a fő hírforrásod. Balfasz

sala 2009.01.27. 14:21:21

OK, most mi röhögünk ezen, mert a téliszalámi meg a dinnye nem túl ciki, de azért ugye mindenki el tud képzelni rengeteg rettentően sértő (szomorúan teszem gyakran jogos) sztereotip marhaságot Magyarországról. Kétlem hogy akkor is ilyen viccesnek tűnne.

panki83 2009.01.27. 14:22:10

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: kuruc.infot nem nézek viszont már fél hónapja utánanéztem a fiatalembernek mert érdekelt, hogy kiez/miez.
Mellesleg a dinnye engem például rohadtul nem zavar, de értem, hogy miért zavarja a bolgárokat/szlovákokat amit csinált.
A művész úr korábbi műveinek értéke pedig konvergál a nullához.

2itailor 2009.01.27. 14:22:49

Azért Romániáról valami eredetibbet is összehozhatott volna. Úgy látszik az idegbeteg Vlad Tepesről a XXI. században is lehet bőrt lenyúzni.

A múltévi multik vs dinnyetermesztők vircsaft messzire elhallatszott :)) De ha Magyarországról van szó a legjobb: fából vaskarika :(

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.27. 14:23:28

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Igen, mert akkor lenne polkorrekt, ha bombával teletűzdelt mellénnyes kisgyerekeket gyilkolna, miközben, pont, hogy fordítva lenne a pénzpakolás...:)))))

Geza 2009.01.27. 14:29:43

A tótok morgása valahol jól esik ugyan, de ezt annyira nem tartom művészetnek, hogy inkább lemondanék a ficóhergelésről ennek a förmedvénynek a kihagyásáért.

Az a baj ezekkel a 'lázadó' művészekkel, hogy általában tök mindegy nekik, hogy mi ellen, csak valami _ellen_ lázadhassanak, és igazából pozitív érték ('valami_ért_') nincs bennük.
Mint a kóbor kutya, amelyik megharapta a haragosomat: örülhetnék ugyan neki, de mivel teljesen kiszámíthatatlan, legközelebb minket akar majd megharapni.

davidcserni monnyonle!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.27. 14:31:58

Szerintem hiába vakaróznak, ebben vastagon benne volt a cseh kormány. Ha nem akartak volna balhét, eleve nem Cerny-t bízzák meg. Ha már őt sikerült, miért nem néztek a körmére? Ugyan. :)

mind2 (törölt) 2009.01.27. 14:36:21

@zero: tegyék...., ha szabad..., Európa túlzásba vitt liberalizmusa nem progresszió, hanem öngyilkosság. Egyébként Boszniában megdöbbentő volt a látvány...mert Európa ugye mégiscsak Európa, keresztény kultúrkörrel.... és iszonyú sok mecsetet láttam a bosnyákoknál. Na akkor azért megindul benned a keresztény dac....

panki83 2009.01.27. 14:36:40

@laspalmas: Hááááát, nem ismerem a cseh kormány hozzáértését, de a magyarból kinézném azért, hogy odaadják olyannak a munkát, aki még egész életében nem csinált semmi kreatívnak tűnő dolgot.
Mellesleg náluk is igen érdekes pályázati elbírálás lehet, az alapján, amit a cikkben írnak.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.27. 14:39:42

A csehek bohókásak ám! Ráadásul talán még jobban szeretik a szlovákokat, mint mi!:))))

mind2 (törölt) 2009.01.27. 14:40:55

@panki83: az kreativítás, ha összekötöztem volna a feketepákót kiszeltündével és kiaggatom arra rácsozatra ?;)

Marcellusca 2009.01.27. 14:42:40

Ennyi, műalkotásnak beállított förmedvényt rég nem láttam.
Lehet, hogy polgárpukkasztásnak szánta, de értelmetlen. Hollandia, mint a mecsetek országa. Nekem nem ez jutna eszembe. Talán a szélmalom, a sajt vagy a tulipán. Azért, mert egy városának a polgármestere muszlim, ilyen következtetést levonni? Mint ahogy mind2 észrevételezte, a sok mecset inkább Bosznia-ra jellemző. Igaz, ők nem tagok (még).

mind2 (törölt) 2009.01.27. 14:43:50

A románoknak meg kölcsönadhatnánk genorazzó vagy milyen máriát, tudjátok azt szilikonszájú heppibörszdé bányarémet, mutatna az is úgy mint Drakula...

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.27. 14:46:46

@mind2: Tényleg Obama beiktatására nem küldött valami hello miszter prezident videót? :D

panki83 2009.01.27. 14:47:43

@mind2: abban az esetben, ha kiszel tünci szemöldökével végzed el a kötözést.

panki83 2009.01.27. 14:49:04

a mária blogolhatna akár a vastagszaj.blog.hu címen is:D

Marcellusca 2009.01.27. 14:49:06

@mind2: Nem tudom, Te mikor jártál arra.
Nekem volt szerencsém '96-ban ott "szétnézni". A falu/város szétlőve, a házak romokban, de a mecset felújítva, gyönyörű sárgaréz tetővel. Nem két DM volt, az biztos.
Ja, és nem volt bennem semmilyen keresztény dac, csak csodálat/csodálkozás, hogy milyen hamar sikerült helyreállítani.

mind2 (törölt) 2009.01.27. 14:51:16

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: nem, úgy hallom, 2010 -re gyúr, meg valami magyar miniszterelnökre, ::)))

mind2 (törölt) 2009.01.27. 14:53:08

@panki83: ja ez jó, és körberaknám a rácsozatot donatellácska naptárjaival, meg feketepákó cédékkel...:)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.27. 14:53:33

Németországot megnéztétek? Nekem az a legneccesebb.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.27. 14:55:13

@Marcellusca:

Azért ismerd el, hogy a svéd pl. telitalálat és jó poén.
Hollandiáról nekem speciel legelőször a kávézók, meg az ablakban álló nénik ugranak be. :)

mind2 (törölt) 2009.01.27. 14:56:07

@Marcellusca: Most nyáron. Egy pici faluban nem csak 1 db van, hanem 2 sőt három.Mindenhol szemét, szegénység, de a mecset / minaret csilivili. Furcsa kontraszt volt, meg kell hagyni. Szarajevóban totál ledöbbentem : tiszta muszlim lett. És iszonyú lepusztult a valaha szép város :(

Egy nyugdíjas(2) 2009.01.27. 14:56:54

Látom még mindig folytatják ezt az undorító orbánista ömlengést. Nacionalista disznók.

rolika 2009.01.27. 14:58:08

most mégis, mit vártak cerny-től?
azt hitték, megjavul a nagy feladattól?

nekem tetszik, csak az nem, hogy míg bulgária vécékről szól, addig németország autópályákról, olaszország meg fociról... vagy mindenki kapja a fricskát (szerintem a magyar is túl enyhe), vagy senki

de az a szlovák kecskesajt... az nagyon betalált :-)))

mind2 (törölt) 2009.01.27. 14:58:33

@Egy nyugdíjas: megvolt az ebéd utáni alvás mucika ?

Egy nyugdíjas(2) 2009.01.27. 15:01:08

@mind2: Kikérem magamnak.


Ha szeretnének kitörni ebből az undorító orbánizmusból akkor ezt olvasnák:kapcsolat.hu/blog/a_valsagkezeles_menetrendje

Minden szava egy kincs.

Marcellusca 2009.01.27. 15:02:32

@laspalmas: Jájjj! Pont Neked jutottak szedbe a "nénik"? Lol!

@mind2: '98 óta nem jártam arra, de ezek szerint nem javult a helyzet.
Él még a "Lökd a kocsit a patakba!' társasjáték? :D

mind2 (törölt) 2009.01.27. 15:03:11

@Egy nyugdíjas: prosztata rendben, fogsor vissza mucika ?

Marcellusca 2009.01.27. 15:03:35

@Egy nyugdíjas: Csókolom!
Most a gyógyszert vagy a szemüveget nem tetszik találni? :D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.27. 15:03:46

@rolika:

Nézd meg jobban azt az autópálya-hálózatot...

mind2 (törölt) 2009.01.27. 15:05:31

@Marcellusca: nemcsak kocsit, hanem mosógépet, biciklit, meg amit el tudsz képzelni :::)))

derelyegrádi szellem 2009.01.27. 15:07:19

@serrath:

Kapcsold ki kérlek az RTL Klubot, Dracula soha nem volt magyar (kivéve Hollywoodban, mert ott egy Lugosi Béla nevű faszi alakította draculát az első ilyen filmben).

Dracula eredeti neve Vlad Tepes (ejtsd: Cepesz). Ő Havasalföld és Morvaország vajdája volt (ennek Erdélyhez semmi köze), Mátyás (az egyértelműség kedvéért: Hunyadi Mátyás, ő valóban magyar volt) korában.

Az RTL Klubon azt is állították, hogy "Sam Broker" írta a könyvet, ami a film alapjául szolgált, ezzel szemben a valóság az, hogy a szerzőt Bram Stokernek hívják.

Marcellusca 2009.01.27. 15:07:27

@mind2: Hát, igen. Azóta eltelt több, mint tíz év.
A háború után sikerült mosógépet és egyebeket beszerezni, de már azok felett is elszállt az idő. :D

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.27. 15:09:46

@laspalmas: Nemá hogy bannoltad, nem lehetsz ilyen getzy :)

szmoker (Homo Trollicus) 2009.01.27. 15:10:47

Fujj gonosz náczikok, hogy kiutáltátok innen szegény nyuggert :)

derelyegrádi szellem 2009.01.27. 15:11:02

@derelyegrádi szellem:

Na már én is meghülyültem: Molda nem Morvaország.

Cassandra Gemini 2009.01.27. 15:11:35

A művészetről (különösen a modernről)
ha nem tetszik, ne nézd
ha nem nézted meg, ne bíráld
ha netán bírálni akarnád, fogd be
az alkotó nagyon ritka esetekben kíváncsi a közönség véleményére
vagy megnézik, vagy nem
a miért mellékes.

(én se kérdem meg koncerten a hallgatókat h "öreg, jól fogom az akkordot? szerinted így kell? nem túl zajos?")

Marcellusca 2009.01.27. 15:12:07

@laspalmas: Most télleg letiltottad?
Most kit fogunk szidni?
Jó az Neked, ha rajtad köszörüljük a nyelvünket? :D
Te kis mazopista. :D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.27. 15:12:30

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Öreg má' szegény (főleg fejben), ráfér a szabi. :)

Plutonic 2009.01.27. 15:14:26

@laspalmas: Mi?????
Én férek rá? :))))
Inkább ne, kérlek..... :)

Elipszilon 2009.01.27. 15:14:45

Mi a fasznak kellett kitiltani? Laspalmas nem lehet olyan retardált meg senki, hogy elhittétek, hogy egy igazi kommunista nyugdíjas vagyok. Amit írtam az csupán humor volt de úgy látom van akinek nem jött át sajnos ez a valaki érthetetlen módon adminjogot is kapott.

mind2 (törölt) 2009.01.27. 15:15:02

@Cassandra Gemini: áááá, én már feladtam, a magyar filmek 80 %-hoz sem tudtam még felnőni intellektuálisan...Jancsó filmek alatt viszont tök jókat csókolóztunk :::))) Csillagosok/katonák:::::)))))

mind2 (törölt) 2009.01.27. 15:16:46

@Elipszilon: hogyne tudtuk volna mucuska, jókat derültünk rajtad..... találj ki helyette mást légyszi ::))

Hosszúlépés 2009.01.27. 15:17:43

@laspalmas: Nézd meg jobban azt az autópálya-hálózatot...


Azt hittem, már én ferdültem el annyira, hogy mindenben azt látom :D

Marcellusca 2009.01.27. 15:18:11

@Cassandra Gemini: "ha netán bírálni akarnád, fogd be"
Ezt hogyan is gondoltad? Nem lehet véleményem egy nekem szóló alkotásról? Mert ugye a "művész" nem saját magának készítette. Ha meg igen, akkor ne mutogassa, nézegesse otthon a fészerben.
Azért, mert nem vagyok művész, még lehet véleményem egy alkotásról.

szamócaábris (törölt) 2009.01.27. 15:19:34

nem ertem a bolgarokat:
a guggolos wc igenis jo es praktikus, valmint higienikus

mert az ami es nem akar többnak latszani mint a rendeltetese, hiaban van europa masik felen wc kagylo, ha arra amugy sem lehet raülni (kiveve persze a otthon)

megjegyzem Bulgariaban meg ott sincs a hazban bennt a wc, ahol egyebkent gyönyörü fürdöszoba van, viz, szenyviz, stb.- ennel higenikusabbat el sem lehet kepzelni - telen ott nincsenek olyan fagyok, ami miatt ez mar kenyelmetlen lenne.

tehat meg büszkenek is kellene lenniük ra mint valodi bulgarikumra

Elipszilon 2009.01.27. 15:22:50

@mind2: Úgy nem megy ha egy túlbuzgó hivatalnok folyton cenzúráz.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.27. 15:24:02

@Elipszilon:

Nagyon vicces volt, átjött a humor, de azért ez nem a chat.hu, illik (legalább néha) témába illő hozzászólást is írni.

Nincs harag, ugye? :)

Elipszilon 2009.01.27. 15:27:07

@laspalmas: Alapvetően nincs. Old fel a nyugger tiltását én pedig a témához kommentelek.

Véraláfutás 2009.01.27. 15:57:07

@Noname Cowboy:

"Mondjuk mindg azt hittem Magyarországot a csikós,gyulyás,tokaji vonal népszerűsíti. Pont a dinnye???"

Mivel az EU legnagyobb dinnyebeszállítói voltunk (azt is igyekeznek tönkretenni), megelőzve a Görögöket! :))

@VonPerez:
" Egyébként ott nem kiszabadítják a papok a zászlót, hanem az amcsik Iwo-Jima elfoglalása után híressé vált zászlókitűzését figurázza ki..."
Ja, de tegyük hozzá, hogy a szivárványos zászló ami (polkorrekten kifejezve) a melegek szimbóluma, elég pejoratív a papok által a sárból a magasba emelve, de keményen találó is (a Lengyeleknél sok botrány volt annó az egyház berkeiben). :D

Kenguru 2009.01.27. 15:57:18

Ciprust nem ertem.
Mit akartak azokkal a szerszamokkal?

phaidros 2009.01.27. 16:04:17

Nem egészen kiszabadítás az a lengyeleknél.

grundaktiv.hu/wp-content/uploads/2007/05/iwo-jima-flag.jpg

A szivárvány zászló meg a homoszexualitás zászlaja nem?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.27. 16:09:34

@serrath:

Erdélyi vajda volt, de a román Aldea nemzetségből származott, ráadásul a keresztneve (Vlad) is román volt. (Egyébként akkoriban teljesen lényegtelen volt a nemzetiség, csak a polgári nemzettudat kialakulásával lett fontos.) Hadd legyenek csak büszkék a karóbahúzójukra, nekem nem kell.:P

Geza 2009.01.27. 16:11:18

@Cassandra Gemini:
Két elvont művész beszélget a bemutató utáni banketten:
- Te, szerintem ha most odamennék a zongorához és felégubbaszkodva egyszerűen beleszarnék, ezek még akkor is megtapsolnának.
- Az lehet, de kötve hiszem, hogy megértenék a dologban rejlő művészetet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.27. 16:17:20

@Marcellusca:

A szüleim - akikkel anno a délszláv háború alatt is elmentünk a déli szomszédokhoz meg a bosnyákokhoz is, ahol hihetetlen pusztításokat láttunk - tavaly nyáron mentek Székelyföldről Boszniába, ég és föld volt, a bosnyákok javára. Hihetetlen gazdag termőterületeik vannak például.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.27. 16:18:48

@Egy nyugdíjas:

Jaj, nemrég ebédeltem, most inkább ne.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.27. 16:22:42

@derelyegrádi szellem:

Azért ehhez annyi kiegészítést tennék, hogy Cepesnek kell ejteni - ami karóbahúzót jelentő ragadványnév -, és erdélyi vajda is volt Báthory Istvánnal (aki nem a 100 évvel későbbi erdélyi fejedelem) közösen. A Dracul név valóban sárkányost jelent, és valóban az apjára utal, de ez is ragadványnév. Az eredeti nemzetségnév azonban a már általam említett Aldea volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.27. 16:24:03

@Elipszilon:

Én sajnálom, tőlem igazán folytathatnád.:)

Marcellusca 2009.01.27. 16:31:32

@Mj: Az egész volt Jugoszlávia gyönyörű. Jópár helyen megfordultam és csak hüledeztem, hogy szétb@szták azt a csodálatos országot.
De, mint hírlik a horvátok összeszedték magukat.
Ezek szerint, ahogy írod, a bosnyákok is.

Roxvox 2009.01.27. 17:06:35

Mi a bajuk, a szlovákoknak az olaszokkal ( zöld-fehér-piros ) ;)))))

Thulsa Doom (törölt) 2009.01.27. 18:04:41

@Mj:

"Hihetetlen gazdag termőterületeik vannak például."
Szerintem te elnézted a házszámot. Véletlenül nem a Vajdaságot vélted Boszniának?:))))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.27. 18:08:27

@reconquistador:

Azért hülyének talán nem kellene nézni, bármennyi ":)"-t is raktál utána. A Vajdaságból származom, úgyhogy nem. Ráadásul a szüleim a Bánátból (csak szerb mintára Vajdaság) mentek Bosznia felé, ezért is áradozhattak nekem elkerekedett szemmel, hogy hihetetlen változást tapasztaltak a bosnyákoknál.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2009.01.27. 19:24:30

@serrath: Jártál már a románoknál? Elég komoly hangsúlyt kap a karóbahúzó, amolyan standard turistalátványosság: Drakula-park, Drakula-étterem, Drakula-panzió, kulcstartók, bögrék, hűtőmágnesek rogyásig. Sztem ennek fényében tényleg jellemző rájuk, mármint a sztereotípiák szintjén. :)


Nekem tetszik az alkotás, szellemes és van benne ötlet. A dinnyén mondjuk meglepődtem, de érdekes tudni, hogy odakint "dinnyés" népnek látnak minket a szalámink mellett. :D

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2009.01.27. 23:56:39

@Mj: Egy kis helyreigazítás: a Dracul-t könnyű összetéveszteni a latin eredetű Draco-val, ami tényleg sárkány. A Dracul románul (régiesen) 1xűen annyit jelent: ördög.

báró Leopold 2009.01.28. 00:18:15

Azért tényleg a német a legcinkesebb...meglep, hogy ilyen kevés embernek tűnik fel a motívum...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.28. 00:19:51

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja):

Nekem a dinnyéről meg a szalámiról Dinnyés Lajos kriptokommunista miniszterelnök - kívül zöld, belül piros;-) - és a szalámitaktika jut eszembe.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.28. 00:32:30

@Eltiron72:

A Dracul tényleg sárkányosat vagy sárkányt jelent, a Sárkány-rend miatt, aminek Vlad hasonnevű apja volt a tagja. A mai román nyelvben valóban jelent ördögöt is, elvégre mind a kettő sátáni fenevad.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.28. 00:35:20

@báró Leopold:

Most, hogy megnéztem a galériát, nekem azonnal lejött a motívum meg az autópályák közötti összefüggés. Viszont a spanyolt nem értem.:-/

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.01.28. 06:25:24

Kérem szépen, így kell ezt csinálni.
@Mj:
Spanyolhon régen erdővel borított terület volt. aztán kivágták a fákat, nem maradt semmi. Azt a semmit meg lebetonozzák most. :)

SzZsoel 2009.01.28. 14:01:24

Én isten bizony nem értem a bolgárt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.28. 21:53:48

@misikeh:

Ja hogy az beton!:) Így már stimmel, köszönöm.:) Egyébként a mi Alföldünk is ártér meg erdő volt, volt, hogy áradáskor nem lehetett száraz lábbal átmenni a Duna-Tisza-közén.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.28. 21:54:20

@SzZsoel:

Mit nem értesz a guggolós wc-n?:)

neozsivany 2009.01.29. 00:36:20

"Erdélyi vajda volt, de a román Aldea nemzetségből származott, ráadásul a keresztneve (Vlad) is román volt."

Ez nekem nincs meg. Az, hogy Havasalföldi fejedelem, az ok. Az, hogy Báthory-val közösen törnek be Havasalföldre Basarab ellen az is oké. De, hogy erdélyi vajda? Most lehet, hogy nagyon hülye vagyok, de olyan igen ritkán fordult elő a történelmünkben(már ha előfordult), hogy megosztották a vajdai méltóságot. Pláne, hogy idegen kezébe adni, azt Mátyás már egyszer eljátszotta Ellerbach Bertold esetében aki cserébe jól fel is lázadt ellene...

A Dracul témához meg annyit, hogy hívhatták Draculea-nak, ami azt hiszem annyit tesz, hogy sárkányfi...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.29. 01:06:33

@neozsivany:

Jé, nem számítottam volna rá, hogy éppen te fogsz nekem válaszolni.:) (Amúgy a könyvért már majdnem máglyára küldtek otthon - kiderült, hogy nem is apámé, hanem a sógoromé, aki hónapok óta követeli vissza -, úgyhogy remélem, el tudsz jönni Náci napra.:))
Meg kéne néznem valamelyik archontológiában, ugyanis gyerekkori emlékem, hogy erdélyi vajda lett volna. Az Aldea nemzetségnév említése pedig, ha jól emlékszem Kulcsár Katalin Középkori rejtélyek és botrányok című könyvében volt benne, de a könyvet kb. 10 éve elvesztettem.
Ez a Basarab név azért érdekes, mert éppen I. Károlyt győzte le egy hasonnevű 150 évvel korábban, akinek Vlad Dracul az egyik leszármazottja volt. A riválisa viszont egy másik családból való Basarab volt.:)
Ami Mátyás idegen kézbe adott tisztségeit illeti, ott volt például Beckensloer János, aki a fő- és titkos kancellári címmel együtt Vitéz János halála után esztergomi érsek lehetett - az ország legmagasabb rangú főméltósága lett tehát -, de neki nem volt elég, úgyhogy inkább elment Frigyes császárhoz a salzburgi egyházkormányzatért, és úgy kellett a pápának megfosztani 1484-ben esztergomi érseki hivatalától. Ez tehát Mátyástól rossz döntés volt. Viszont ez egyáltalán nem igazolja azt a régi emlékemet, amit gyerekként ellenőrizhetetlen forrásból szereztem, úgyhogy az információt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom még.:-/

neozsivany 2009.01.29. 01:50:34

@Mj: Mikor lesz náci nap? Bár nem ígérek semmit, mert rocksztárkodom és bármikor jöhet egy fellépés:)
Viszont, ha nagyon fontos olyat tehetünk, hogy egy Pestre induló buszsofőrnek odaadom a könyvet, te meg a Népligetben átveszed. Jobb most nem jut az eszembe... Ennek az erdélyi vajda témának meg nézzünk utánna, mert tényleg érdekel a téma. Beckensloer esete más volt, illetve én kifejezetten az erdélyi vajdai cím idegenkézbe való letételéről beszéltem. Egyébként meg Beckensloer helyett meg inkább érdemes megemlíteni Estei Hippolitot, aki 7 éves létére lett esztergomi érsek, mint Beatrix másodunokaöccse. Szóval mitagadás azért Mátyásnak voltak érdekes húzásai...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.29. 02:00:45

@neozsivany:

Bálint-napon, azaz február 14-én.:) (Szombati nap amúgy.) Ha aznap nem tudnánk ütközni, akkor utána esetleg megoldhatjuk így is, de remélem, inkább személyesen tőled kapom meg pár sör/fröccs/feles mellett.:)
Estei Hippolit legalább magyarázható a rokonsággal, különben őt is beírtam volna.;-) Mátyás pedig nagyon úgy tűnik, hogy csakis a valamilyen fokú rokonság miatt kedvezett állandóan a Szapolyaiaknak - Kubinyi Andrásnak volt egy olyan privát sejtése, hogy talán a papa, Hunyadi János lett volna a közös nevező közte és a Szapolyai testvérek között -, akik többször ellene fordultak, mégis mindig megúszták.:)

Bell & Sebastian 2009.01.29. 23:56:20

Egy nagy kacajt megért. (a svasztika)

Egy kissé belterjes ez a blog, talán. Jár ide normális is? Pl. nyugger?

süti beállítások módosítása