Szabadság híd felújítása elkúrva, pipa.
A 4,5 milliárdos felújítás olyan jól sikerül, hogy a Fővám téri megálló és a híd között kis szakaszon összeérnek a villamosok. De egy csak picit, nem kell aggódni. És csak a hátsó tükrök. De az szerencsésen behajtható. Így a villamosvezető, mielőtt elindul a végállomásról, szépen hátraballag, behajtja a tükröt, visszaballag és elindul ... 2009, Abszurdisztán.
És ez a "csapat" épít nekünk 4-es metrót. Még szerencse hogy azok külön alagútban futnak, különben lehet, hogy ott is lenne egy kis "összeérés" ...
Még szerencse, hogy a közelben lakok, így reggel megnéztem mi is a tényállás, és csináltam pár fotót is ...
A kis tervezési malőrnek az az oka, hogy a régi, szélsőperonos megállót átépítették középperonosra. Emiatt ugyanis nem kell kettő aluljáró a 2-es villamoshoz, hanem csak egy. Viszont ez az aluljáró túlságosan közel van a híd kezdetéhez, és nincs elég távolság, hogy szép lassan egymás mellé vezessék a 2 sínpárt. Ja, ezt természetesen nem vallják be, hanem jön a jó magyaros ködösítés! Nem mi hibáztunk, a híd a hibás!
A Főmterv Zrt. amúgy szinte minden budapesti vagy országos építkezésben benne van (itt a lista), Keszthelyi Tibor közlekedéstervezési igazgató elmondta, hogy a pályát valóban nem a szabvány szerint(!) építették át, mégpedig azért mert ilyen a híd adottsága(!).
Keszthelyi hozzátette, hogy ha a szabvány szerinti szélességeket vették volna alapul, akkor 50-80 centivel meg kellett volna szélesíteni a hidat, ami egy műemlék esetében nagyon sokáig tartott volna, és nagyon sok pénzbe került volna, ha egyáltalán kapnak rá engedélyt örökségvédelmi hivataltól.
Pofátlan egy magyarázat ... 60 éve jár villamos a Szabadság hídon, és csak azóta van ez a "probléma", mióta átépítettétek a megállót, Keszthelyi ...
Nem is ragozom tovább.
Ilyen volt az átépítés előtt:
És ilyen a hídfelújítás után:
47-es villamos, tükör nincs behajtva
49-es villamos, tükör szépen behajtva: