Skip to content


       Szűrés lista

Bezárhat a sarkadi Tesco

Sarkad egy mindössze tízezer lakosú város. Itt üzemelteti 1000 nm2-es kis szupermarketét - több más áruházlánc mellett - a Tesco. Összehasonlításként a budaörsi Tesco áruház (a legnagyobb) 15 ezer négyzetméter alapterületű. Ha nem normalizálódik a helyzet Sarkadon, bezárják, felszámolják a városban a Tescót — ismételte meg a tulajdonosok felhatalmazásával a sarkadi testület ülésén Bai Zsolt, a Tesco Global Áruházak Zrt. regionális biztonsági vezetője. Azt is hozzátette: ennek semmi köze a gazdasági válsághoz. Az ok egyedibb, de nem ritka...

Az sarkadi üzletben mindennaposak a bolti lopások és többször előfordult már, hogy dolgozót, pénztárost testileg bántalmaztak, mert szóvá mert tenni egy-egy bűncselekményt.


"Na mit loptatok a csórelási központbú...?” — ordították a hipermarketből kitérő ismerőseik felé, a Szalontai utca irányából a posta felé tartó, fiatalokból álló csapat tagjai pénteken este. Ilyen és hasonló tartalmú párbeszédnek sajnos mindennap fültanúi az arra járók s a dolgozók elmondása szerint ritka az olyan nap, hogy a már-már rendszeresen visszatérő bolti szarkák ne dézsmálnák meg az árukészletet. 

2008. január 16-án 13 óra körül egy pénztárost ütött meg az alig 15 éves Gy. L., nem sokkal 18 óra után pedig a hipermarket vezetőjét ütötte arcon egy felháborodott asszonyság."

A kisközértben 5 kassza működik melyekhez már 5 (!) biztonsági őr is tartozik műszakonként(!). Közülük 1 kutyás őr ki a parkolóban járőrözik. Azonban nekik semmilyen jogkörük sincs az visszatartani az elkövetőket. A rendőrség viszont egyenlőre tehetetlen. 

Kesztyűs Gyöngyi, a sarkadi Tesco vezetője azt is elmondta, hogy a szupermarket 2007 októberében történt megnyitásakor 200 bevásárlókosárral rendelkeztek, ma mindösszesen 20 van meg belőle.

Tavaly nyáron kapták el szintén a sarkadi Tesco-ban a matematikából kissé gyenge 23 éves R.Szilviát, aki hét alatt négyszer bukott le - lopás miatt. Az első két alakommal elengedték, mert "csak" 20 000 forint érték alatt lopott, ami "csak" szabálysértés. A 3. alkalommal a kiérkező rendőröknek bizonygatta, hogy "nem létezik, hogy meghaladná a 20 ezer forintot az eltulajdonított termékek értéke."
A Tesco összeadta a szajrét: "a Nivea babaolaj, a négy darab tejcsoki, a négy darab Axe dezodor, az összesen tizenhat, különböző fajtájú Rexona stift, megfejelve hat Axe tusfürdővel, egy Johnson's bébisamponnal és négy darab Boci epercsokival, bizony pontosan 21 ezer 884 forintra rúgott."
Hat nap múlva megint "elszámolta" magát lopás közben, akkor 24 960 forintra jött ki a végösszeg, ekkor már a Sarkadi Rendőrkapitányság bűnügyi osztálya R. Szilvia ellen üzletszerűen elkövetett lopás bűntett megalapozott gyanúja miatt indított eljárást.

Ha belegondolunk, hogy mekkora lehet a lebukási arány (1:10?), akkor napi szinten akár 150-200 ezer forintnyi értéket lophatnak el 1(!) boltból. Az havonta már több millió forint. Ez hol szabálysértés, mondjuk a bolt szempontjából?!

Egri Csaba az angol cég 1K-s boltjainak igazgatója panasz levelet írt az önkormányzatnak és segítséget kért:

„.... Az elmúlt év végén olyan negatív folyamatok indultak el az üzletben, amelyek károsak mind vásárlóink, mind az ott dolgozó munkatársaink számára. Egy bizonyos jól körülhatárolható helyi csoport (kb. 40-50 fő) napról napra olyan szándékkal keresi fel áruházunkat, hogy:

— eltulajdonítson fizetés nélkül árucikkeket,
— kárt okozzon,
— zavarja a tisztességes szándékkal érkező vásárlóinkat,
— inzultálja, több esetben tettlegesen is bántalmazza munkatársainkat.
... Meg kell említenünk, hogy a helyi rendőrkapitányság szakemberei korrekt módon, a lehetőségeket maximálisan kihasználva nyújtanak segítséget az esetek kezelésében, feltárásában, a dolgozóink védelmében.
Sajnos ma már ott tartunk, hogy:
— az állandó vásárlóink egy része félelemmel vagy egyáltalán nem keresi fel az üzletet,
— nem tudjuk az állományi létszámot feltölteni az extrém munkakörülmények miatt,
— a bolti vezetőink, dolgozóink nem képesek azokat a sztenderdeket fenntartani, amelyeket minden Tesco üzletben a vásárlóink részére biztosítanunk kell.
Az önkormányzat és a rendőrkapitányság vezetőivel 2009. január 16-án lefolytatott megbeszélésünkön meggyőződtünk arról, hogy önöknek is fontos ennek a helyzetnek a hosszútávú megoldása.
Továbbra is szeretnénk minden tisztességes szándékú vásárlónk számára nagyszerű üzleti környezetet, a Tescótól megszokott szolgáltatásokat nyújtani. Ezt viszont csak abban az esetben tehetjük meg, ha biztosítható dolgozóink, vásárlóink és tárgyi eszközeink megfelelő védelme és biztonsága. Ellenkező esetben döntést kell hoznunk az egység bezárásáról, felszámolásáról...”

A testületi ülésen részt vett még a sarkadi Penny Market és a Reál Élelmiszerbolt (Nagy ABC) vezetője, képviselője is részt vett. Szabó Béláné, a Penny Market képviselője úgy nyilatkozott, hogy náluk is előfordulnak sajnos hasonló esetek. Krajcsikné Fehér Erzsébet, a Nagy ABC vezetője a határozott fellépés fontosságát hangsúlyozta.

(forrás: beol.hu itt és itt és itt)

Az eset sajnos nem egyedi, és nem csak a Tesco-ra korlátozódik. Ha így megy tovább, vidéken bevezetik újra a pultos-ablakos módszert, megmondod mi kell, és kihozzák neked a pulthoz hátulról, vásárló nem mehet az áruk közelébe ...

Vasárnap este egy kicsinyke család érkezett meg a kaposvári Tesco-ba vásárolni.
Apuka, anyuka, 6 éves kisgyermekük, 7 éves kisgyermekük, a 13 éves és 8 éves unokatestvéreik.
Apuka és az anyuka eltolta a bevásárlókocsit az egyik irányba, a 4 gyermek pedig elcsatangolt a másik irányba. A "csatangolás" olyan jól sikerült, hogy a 6 éves kölök egy rágót "csent" el, a 7 éves pedig egy dezodort. A kedves unokatesók profi módon a drágább cuccokra utaztak: a 13 éves egy asztali DVD-lejátszót akart lopni, a 8 éves pedig pelenkát. De a biztonsági őrök lekapcsolták őket. 4 gyerek = 4 lopás, klassz kis család. A szülők azt vallották, ők nem tudták, mit csinálnak a lurkók. Teljes hihető, csak  a gyerekek saját a célra loptak dezodort, pelenkát és DVD-lejásztót, mondjuk csoki helyett. Milyen figyelmesek ezek a mai gyerekek! Természetes nem utolsó szempont, hogy mivel mind a 4 gyerek 14 éven aluli, így nem büntethetőek. Szabadon hazamehettek.

"Dél-Somogyban futótűzként terjed a híre, ha gyanús alakok indulnak üzleti beszerzőkörútra. A csurgói és környékbeli árusok megfutamítottak már népesebb zalai csapatot, s magányos tolvajokat is elzavartak. Csaknem duplájára nőtt az a kár, amit a bolti szarkák számlájára írhatunk – jegyezte meg Gulyás Árpád, a Csurgó Coop Zrt. vezérigazgatója. A zrt.-nél úgy számolnak: 2008-ban csaknem félmillió forintot veszteségük keletkezett. Tavalyelőtt nagyjából 250 ezer forintot buktak el."

Csak egy kérdés: 20 000 forint alatti bolti lopás miért csak szabálysértés? Lopás=lopás, teljesen mindegy, hogy 100 forint vagy 100 000 forint.

(forrás: sonline.hu)

Címkék: rendőrség botrány pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr68918015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2009.02.04. 13:08:54

Hát cigányozni nem akarok, a többinek meg nincs értelme....
Talán annyit, hogy a büntethetőség korhatárát 8 évre leszállítani, és a bolti lopást irgalmatlan szigorú bűncselekménnyé sorolni.
B verzió: A Tesco valahogy kivisz a cégbóől néhány százezret, ezt odadja valakiknek, akik önbíráskodva rendet tesznek Sarkadon.

r.yeti 2009.02.04. 13:10:30

A tolvajok származására lenne egy tippem, de inkább megtartom magamnak, mert még rasszista leszek!

moRtiZ 2009.02.04. 13:15:19

Erre a sok liberális majd rászajkózza hogy: Megélhetési bűnözés. Nonszensz ami itt megy. Persze ha a bolt tulajdonosa nem engedi be őket a boltjába, akkor rasszizmus van. Amíg az állam nem kap észbe, hogy annyira megvédték a cigányokat, hogy már bármit megtehetnek (és meg is tesznek), addig ez lesz. Persze hogy basszák a 4-10 gyereket, ingyenből könnyű eltartani őket, úgy hogy ráadásul még fizet is nekik az állam, amiből szórakozhatnak.

Komolyan sajnálom azt a pár romát akik szopnak a maradék 80% miatt. Nekik nem lehet könnyű, de esküszöm rezervátum / gettot kéne csinálni. Ennél már csak embertelenebb megoldások jutnak eszembe.

spájdernecc 2009.02.04. 13:16:26

r.yeti 2009.02.04. 13:10:30
már a feltételezéstől is rasszista vagy, de ez itt szinte elvárás :)
másrészt, halmozni kéne a "szabálysértések" összegeit, aztán ha összejön /vélhetően igen hamar/ a büntethetés határa szummázni a dolgot
mint fejlettebb demokráciákban a parkolócédulát :)

moRtiZ 2009.02.04. 13:17:21

@movhu: És mire büntetnék őket? És ahova elzárják őket annak a helynek fenntartását ki fizeti? :(

Tapmancs 2009.02.04. 13:17:50

Ez még nem volt itt téma? Vagy máshol olvastam?

Szerintetek mi kell hogy történjen ahhoz hogy a büntethetőséget levigyék mondjuk 8 évre, és eltöröljék azt hogy 20k alatt szabálysértés?

eszkep 2009.02.04. 13:19:27

beol-on olvasom:

"Egy, a sorban álló fiatalabb nő leköpte a feladatát teljesítő pénztárost."

Egy kérdés: febr. 1-től két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő az aki papírgalacsint, tojást dobál, valakit LEKÖP.
Ez mindenkire vonatkozik, vagy csak a "politikaiakra"???
Úgy látom 2009-ben Magyarországon, az Európai Unióban ismét aktuális ez a kérdés...

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 13:19:52

Ez annyira nem egyedi, hogy szüleimnél ugyanerről beszélnek más áruházzal kapcsolatban. Szintén jól körülhatárolható csoport. Szintén gyerekekkel csinálják.

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 13:25:13

@moR10: én egy belső-kínai bányát tartanék ideálisnak, ahova mint "vendégmunkásokat" ;) küldenénk őket, annyi időre amennyit kapott.Rögtön lenne visszatartó ereje egy két éves büntinek is. Ne a börtönben hepizzen, meg amúgy sincs elég börtönünk.

Paragon85 2009.02.04. 13:27:22

De hogy ezek a svédek már mit meg nem engednek maguknak..

panki83 2009.02.04. 13:30:37

Rohadt svédek múltkor rászálltak a libákra, most meg idejárnak lopni? Hát milyen banda ez?

vernon 2009.02.04. 13:32:39

5 pénztárnál 5 biztonsági őr. Hmm.. És nem kapják el őket?!
Simán megmotozni minden norvégot. Ennyi. Egy idő után leszoknak róla.

molaris 2009.02.04. 13:34:21

Azért lenne megoldás. Néhány új feketeöves, ártatlan kinézetű dolgozó felvétele, szép stikában. Aztán, amikor a lopós kommandóért kiszáll az OMSZ, megnövekszik a környékbeli virágosok forgalma.:)
Természetesen én is elhatárolodom magamtól.

molaris 2009.02.04. 13:36:36

@molaris:
Nincs nevelőbb hatású foglalkozás, mint lábadozni a traumatológián.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 13:38:14

Szerintem a tecsó jobban járna, ha a "kintlévőségkezelésben" járatos Szergej end Iván BT-re bízná az "ojjektumőrzést". mindegyiknél egy-egy oldalfegyver, és kézben tartott AK47-es. Na ha annak nem lenne elrettentő ereje, akkor semminek... (onnantól már tényleg csak az MG42 marad, de az ugye mégse' járja...) határolódok is elfele...

Horizont 2009.02.04. 13:38:30

Nem csak a sarkadi tescót kéne bezárni hanem Magyarországot!!! Nem működik táblát kiakasztani! Vagy felakasztani:)

Akkor most nem szabad kimondani, hogy cigányok JÁRNAK rendszeres lopni? De ha egyszer cigányok és nem bantu négerek? Tényleg sajnálom a rendes cigányokat (mert vannak) de ez már annyira felháborító, hogy a saját hazánkban FÉLNI kell tőlük. Mit lép erre a Mohácsi familia meg a többi jogvédő naplopó? Jó tudom bankba lopni meg a magyarok járnak, de nem is zárják be a bankot!
Megy a szönyeg alá söprés cigányügyben, egyszer aztán (hamarosan) nem fér több majd a szőnyeg alá...És akkor mi lesz?

S.O.A. 2009.02.04. 13:39:01

Nincs cigánybűnözés! Ezt szeretném leszögezni, ezt a fogalmat nem ismeri a Btk!
De lesz hamarosan "balliberális politikai erők által félrekezelt és agyonhallgatott társadalmi problémákon alapuló, a tisztességes társadalmi rétegek kárára elkövetett csoportos bűnözési forma", és lesz sok sok önbíráskodás is ezzel egyedidőben... és akkor majd el lehet gondolkodni, hogy talán mégis jobb lett volna jogi kategóriaként kezelni a cigánybűnözést!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.02.04. 13:40:17

@A_Harlem_Fekete_Führere: Meg nehogy ott képezze tovább a bűnözöi tudását!!! Faszom!! RECSK!!!! Az kellene.

Maximio 2009.02.04. 13:43:54

A DVD-lejátszó és a dezodor a megélhetés nélkülözhetetlen kelléke.

Passzivista 2009.02.04. 13:44:59

Nem bank vagy benzinkut, szoval nem magyarok voltak. Ez nem is kerdes. Az viszont igen, hogy miert tamogatja torvenyekkel az allam oket ebben a mokaban??? A gyerek tenyleg ne legyen buntetheto! De ha a purde lop, basszak meg a szulot. Hiszen o a felelos a kolkeert, ha mar legyartotta. A buntetes meg ne borton legyen, mert az draga. Mint a regi szep idokben, a foteren par tiz botutest nekik.

panki83 2009.02.04. 13:44:59

bezzeg a fasisztaveszélyt ismeri az a rohadt btk:)

Hosszúlépés 2009.02.04. 13:46:20

Azért nem szeretném én azt megélni, hogy amikor beugrok a boltba kifliért meg tejért AK-s bizt. őrök vigyázzák a lépteimet. Mi lenne ha a lopott áru értékének kiszámítása véletlenül nem 3 perc, hanem fél-1 nap lenne?
Vagy Tent City. Lehetne belőle látványosság is, és felárért a túristák zsebébe tömködött játékpénzt ellopnák az őslakók. Na?

SirBors · http://kisby.blog.hu/ 2009.02.04. 13:46:42

@vernon: Az a baj hogy két lehetőség van. Vagy mindenkit megmotoznak, ami egyrészt hosszú idő lenne, másrészt gondolom te se örülnél neki mint becsületes ember hogy minden vásárlás után át kell élned a dolgot.
A másik lehetőség az hogy csak azt a "jól körülhatárolható helyi csoport"-ot motozzák meg. Akkor viszont rögtön rásszizmusért fog kiáltani az összes fajvédő, És amilyen állapotok ma az országban uralkodnak simán el tudom képzelni hogy még a Tescot büntetnék meg.

Itt az egyetlen út a büntethetőségi korhatár csökkentése(Minimum 8éves kor), és a 20 000forintos hülyeség eltörlése.

Horizont 2009.02.04. 13:47:56

Statárium:rögtönítélő eljárás: kivételes bűntetőeljárás az államra, a népre legveszélyesebb bűncselekményektől való elrettentésre az általános közrend veszélyeztetettsége esetén.

Na ez kéne, talán ezzel lenne eredmény, de még ez sem biztos!
Hűha már nagyon eltorzult gondolataim támadnak!
Kihozzák az emberből az állatot:)

thegunn 2009.02.04. 13:50:56

A poszt -mint mindig- nagyon jó és olvasmányos, azonban a számos elütés, stilisztikai és helyesírási hiba már nagy mértékben ront az élményen. Ezzel valamit kezdeni kellene.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.02.04. 13:53:50

@SirBors: Nem a büntethetőségi korhatárt kell levinni, hanem minden ilyen esetben automatikusan ki kell szállnia a gyerekvédelemnek (vagy tököm tudja hogy hívják) az adott családhoz környezettanulmányra, azt elvenni tőlük a purdét.

Ha alkalmatlan a szülő a jogkövető magatartás megtanítására, akkor nevelőszülők vagy intézet. Bazeg' állami pénzből ne nevelhessenek már bűnözőket!

Visszatartó ereje is lenne, mert gyerek nélkül 'sajnos' éhenhalnak.

Jim Raynor 2009.02.04. 13:56:17

ki kellene rakni egy táblát a következő felirattal: "Felhívjuk tisztelt vásárlóink figyelmét, hogy üzletünk területén Hammurapi törvénykönyve van hatályban, ennek megfelelően a tettenért tolvajok kezét a helyszínen levágjuk. Szíves megértésüket köszönve, kellemes vásárlást kívánunk!"

a tábla mellé meg odaállítani egy nagydarab csuklyás fószert egy véres baltával a kezében.......

moRtiZ 2009.02.04. 13:58:37

@A_Harlem_Fekete_Führere: A bányáinkat bezárták, vagy magánosították. Igen, ideje lenne megnyitni őket újra, szerintem is. Vagy más termelőágazatot kitalálni. Börtönbüntetés alatt legalább megtanulná mi a munka, az állam visszanyerné a ráköltött pénz egy részét. Tényleg jó lenne.


@r.yeti: Tent City nem megvalósítható Mo.-n, lévén megfagynának benne a népek, ami engem nem zavarna, de azért nem túl humánus megoldás.

Kampfer 2009.02.04. 14:00:05

Hehe, ez jó! Épp a teszkó... Vicces! Biboldóék most legalább láthatják, mi vár rájuk, ha "áldásos" ténykedésük során már csak a "rokonyság" marad nekik, mert a magyar vagy kihal, vagy lelép innen! Hát, ezt adta a gép...
Egyébként meg tényleg szánalmas és jó lenne már ezesetben is hasonló hatáskört és politikai támogatást biztosítani a rendőrségnek, mint az Árpád-sáv ellen! Tudom, utópia és hülye vagyok! Sajnálom...
Kampfer

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.04. 14:06:07

Gyermekkoromban, ha bement egy cigus vagy purdé a helyi ABC-be, akkor egyből kapott egy boltost kísérőnek. Ez kéne itt is. Bár ha negyven jön be egyszerre, akkor bajos.

Geza 2009.02.04. 14:13:33

@Hosszúlépés:
"Azért nem szeretném én azt megélni, hogy amikor beugrok a boltba kifliért meg tejért AK-s bizt. őrök vigyázzák a lépteimet."
Ha bemégy egy bankba, fegyveres őr vigyázza a lépteidet. Zavar? Ugye, hogy nem. Itt se lenne semmi baj vele.

"Vagy Tent City."
Lehetőleg egy külszíni kőfejtő kráterében, a peremen meg befele hajló szögesdrót, azon kívül 2m-re másik kerítés, a kettő között 10-20 dobermann, plusz 20 méterenként őrtorony, MG42-vel. Kaja csak akkor, ha a futószalag felhozott a nap során fejenként 1 köbméter aprószemű murvát. Ha nem, akkor senki se kap.
Na, _ennek_ lenne elrettentő ereje!

"...túristák..."
Rövid 'u'! Én is írtam már hosszúval, ne tudd meg, mit kaptam érte :) !

Véraláfutás 2009.02.04. 14:14:28

Gyerekek, ha nem kissebbségiek csinálnák ezt, akkor annak milyen hozománya lenne? - Csoportosan (nem megélhetésből) elkövetett lopás, fenyegetés, garázdaság...

Galacsindobálás politikusokra, videjózás moziban: börtön. Ellenben, lásd fentiek, max egy ejnyebejnye, ha sikkasztasz százmilliókat, vagy cégeket csinálsz és nem fizeted ki a bedolgozókat, de csinálsz több tucat hasonló céget, akkor vagy felfüggesztett esetleg egy kis pénzmegvonás, vagy semmi.... Jogállam??? viccelünk?

Denimm 2009.02.04. 14:15:50

hát, ha 1,5 év múlva kiesik az SZDSZ a mókuskerékből akkor talán valami előrelépés lehet majd az ügyben. Remélem nem szavazzák meg őket megint a külföldön élő kettős állampolgárok.
Meg elkelne oda a jobbik is.Legalább nyilvánosságot kapna az ország minden baja.Meglátjuk,hogy a tartóink engedik e bejutni őket meg kiesni az SZDSZ-t.

Egaesz Homo 2009.02.04. 14:18:23

Szerintem ez a gúnyolódáson kívül is megélhetési bűnözés.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 14:18:24

@Geza: jó, van benne igazság, az AK47-es sokakban rossz emlékeket ébreszt. ez esetben javasolnám a HK cég remek MP5-ös jelzésű termékét...

Petrow 2009.02.04. 14:19:17

Azt nem tudom, hogyha a tecsó ott bezárja a boltot, és mondjuk a Penny meg a többi követi a példáját, az a jó pár tucat ember, aki nap mint nap tartotta a frontot, hova tud majd elhelyezkedni?

@Horizont: nem mi félünk a cigányoktól, hanem a szemétnáczi megnyilvánulásunk tölti el őket rettegéssel :)
És mohácsiék szótárában nincs czigánybűnözés, csak "roma áldozatok".

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 14:20:38

@Egaesz Homo: mert az ugye fel sem merült a megélhetési bűnelkövetőkben, hogy adott esetben a tecsóba más szándékkal is lehet érkezni. btw: nem hiszem, hogy árufeltöltői munkakörhöz 2 diploma, meg nyelvvizsga kellene...
De tény, ez az egyszerűbb megoldás, és a felelősségrevonás esélye is NULLA....

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 14:24:21

@Egaesz Homo: nem tudom jártál el tecsóban!? ez esetben tudnád a választ... Én ugyanis jó pár pesti és vidéki boltjukban megfordultam, és bizony találkoztam nem egy - nem két romával, az árufeltöltőtől kezdve húspoltoson át a pénztárosig...

De ha meg sem próbálja...

Geza 2009.02.04. 14:26:07

@Egaesz Homo:
Természetesen fel, hiszen jogállamban élünk! Miért ne vennék fel? Ha _bármi_ ilyesmit tapasztal, nyugodtan forduljon feljelentéssel a bíróságokhoz, a magyar jogrend mellé fog állni, itt ugyanis _mindennemű_ megalapozatlan előítélet tilos ugyebár.
Még az olyasmik is, hogy 'úgysem vennék fel a rasszisták, merthogy cigány a drága'...

Jim Raynor 2009.02.04. 14:26:47

@Egaesz Homo:

egy dvd lejátszóból vagy rexona stiftből milyen ennivalót lehet készíteni?

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 14:27:03

@moR10: jaja, meló az kellene nekik, energia az van bőven. Csak sajnos nekem úgy tűnik, hogy itthon még ha el is ítélik az olyan neki, mint amikor te lemégy a nyaralódba. Lóf*sz meg esti fény. Kína ellenben kellemesen messze van, nem nagyon vannak ott tesók, nem szívbajosak a rendőreik. Ideális hely büntetés végrehajtásra. Ja, és költeni se kell rá, majd ők ledolgoztatják vele a rizs árát. Happy End.

Jim Raynor 2009.02.04. 14:28:57

@A_Harlem_Fekete_Führere:

ja, és Kínában esélyük sem lenne rá, hogy túlszaporodják a helyieket...:D

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 14:30:42

@Jim Raynor: ezzel nem számoltam, de zseniális meglátás :)

Rwindx 2009.02.04. 14:30:45

Azt nem értem, ha egy nem büntethető korú bűncselekményt végrehajtó valakit elkapnak, akkor miért nem veszik elő a törvényes gyámját, gondozóját, satöbbi? Ellopott x ezer Ft értékben a 4 gyerek? Akkor szépen mintha a szülője tette volna eljárást indítani ellene, legközelebb ráüt a kezére az átkozott kölöknek.
A 20 ezer Ft-s értékhatár meg nonszensz, aki kitalálta annak kívánom fosszák ki 20 ezer forintonként, a teljes vagyonából.

ork (törölt) 2009.02.04. 14:35:18

Azért ez mekkora:
Kisgyermekes család vasárnap délután, valahol "svéd"országban:
- Bendzsike, Leonszióka, Dzseniferke... gyertek, elmegyünk egy jót lopni! :DD

Lithium78 2009.02.04. 14:37:04

mit mondhatnék erre? azt hiszem párszor elmondtam a véleményemet az ehhez hasonló cikkel kapcsán, és pár előttem szóló is leírtam, amit gondolok. tent city, kézlevágás, munkáért kaja, ha nem éhen döglenek, a fajvédőknek meg f@szkorbács és beköltekezni mindet egy cigánytelep közepére.
az viszont elgondolkodtató, h a tuskó vezetősége mit szól mindehhez? kapják magyarországi híreket, "bezárjuk a boltot, mert a helyi cigányok lerabolják" mit gondolhatnak erre?
amúgy meg árulja el valaki, mit kezd a cigány olyanokkal, mint dezodor, tusfürdő, sampon?

Egaesz Homo 2009.02.04. 14:37:36

@Seduxen: Sokan próbálják mégis a munkaadók többsége eléggé rasszista ilyen szempontból.

@Geza: Ugyan már, ezt te sem gondolod komolyan.

Jim Raynor 2009.02.04. 14:38:52

@Rwindx: főleg úgy, hogy van a Btk-ban egy ilyen:

Kiskorú veszélyeztetése
195. § (1)˙ A kiskorú nevelésére, felügyeletére vagy gondozására köteles személy, aki e feladatából folyó kötelességét súlyosan megszegi, és ezzel a kiskorú testi, értelmi vagy erkölcsi fejlődését veszélyezteti, bűntettet követ el, és egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.


namost ha lopni viszi a gyereket, azzal azért masszívan megvalósítja a T. szülő a tényállást.....
(azon lehet vitatkozni, hogy cigány nemzettársainknál az értelmi és erkölcsi fejlődés nem fogalmilag kizárt-e :D)

Hosszúlépés 2009.02.04. 14:39:58

@Geza:
Nem tudom, ez kicsit olyan ágyúval galambra dolog. Tudod, hogy a vadállatot is felajza, hogy:" Nééézd, mennyire fél tőlem". Nem akarok nekik örömet okozni. Nekem elég lenne, ha pár órán át étlen szomjan ott állnának egy üvegkalitkában (biztonsági iroda) és a fizető vásárlók ujjal mutogathatnának rájuk :D

Igen, igen, én is vaciláltam, hogy hogyan írjuk, de aztán nem bírtam ellenállni a hosszú ú-nak :D

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.02.04. 14:41:42

@Egaesz Homo: Persze, ezért van rengeteg olyan falu, ahol meg kellett szűntetni a közmunkát, mert egy darab jelentkező sem volt rá... amikor meg ahhoz kötötték a segélyt, akkor ment a ráásszistázás. Miután megszűnt, megint lehet sírni, hogy de hát már közmunka sincseeen... Jövőre, amikor ismét lesz közmunka, akkor megint pangás lesz.

Biztos a rásszista munkahelyek hibásak mindenért!

Petrow 2009.02.04. 14:42:15

@Rwindx: Hogy miért 20000?
1.)így sorra b@szkodhatják le a jegyzőnek, "intézkedésre" -> nem romlik a statisztika
2.) 20000 alatt még elég sok mindent találsz a boltban, amit el tudsz lopni
3.) A 2010-es inflációt alapul véve így értékkövető :)

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 14:42:59

@Jim Raynor: Jim, nem dobunk össze egy kis pénzt és veszünk belőle egy-egy példányt a törvénykönyvekből Draskovicsnak, meg Ferinek? Te kihúzhatnád neonzöld kiemelővel az érdekesebb részeket nekik, nehogy túlterheljük őket. :)

Geza 2009.02.04. 14:43:28

@Egaesz Homo:
Dehogynem, komolyan gondolom. Miért, neked vannak ellenirányú tapasztalataid?

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.02.04. 14:44:28

@Egaesz Homo:

Megélhetési tetlegesség, megélhetési köpködés, megélhetési fenyegetés, megélhetési inzultálás... meg a fszom, az!
Akinek a megélhetése veszélyben van, az egyedül a tescos alkalmazott.

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 14:51:08

@Jim Raynor:

De úgy ám, ráadásul ott van még az a fránya közvetett tettesség, ami azt jelenti, hogy ha gyerekkel lopatsz, az olyan mintha te lopnál. (csak ven mellé még egy kiskorú veszélyeztetése is halmazatban, így meg már bőven beülős.Kettőt hármat leültetének 2-3 évre egy ilyen kis bolti akció után szerintem rend lenne.

meg aztán egy jószemű ügyész egy-kettőre találna olyan szituációt amire simán ráhúzza, hogy rablás, hisz az is rablás, ha a tettenért tolvaj a lopott dolog megtartása végett alkalmaz erőszakot, vagy élet és testi épség elleni fenyegetést. Az meg 2-8-ig megy, arról nem is beszélve, hogy csoportosan már 5-10 ig. Ahhoz elég 3-an lenni.

Az ilyesmi mindig akarat kérdése. A jogszabályok rendelkezésre állnak. Alkalmazni kell. A szükséghez képest. Azért alkottuk.

Jim Raynor 2009.02.04. 14:53:13

@A_Harlem_Fekete_Führere:

kiváló ötlet :) a gond ott kezdődne, hogy olvasás - szövegértés....

szerintem csináljunk egy könnyen érthető, képes összefoglalót, mint az uzsoranaptár BAZ megyében.....

vagy vannak gyerekeknek szóló jogi könyvek is (jogtudorka vagy mi a rosseb pölö)

rolika 2009.02.04. 14:55:02

a legjobb részt kihagytad, eric: amikor a népes család bemegy a tesco-ba, és ott bent megebédelnek/vacsoráznak. szanaszétdobálják a csomagolást, meg a maradékot. tök jó lehet.

nekem csak egy apró kérdésem van:
MIÉRT IS TEHETETLEN A RENDŐRSÉG??!!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 14:56:57

@Félkupica_Fehér_Főnök: lenne egy kérdésem irányodba!
T.Szerkesztőség, bocs, MEGAOFF lesz, de a barátom (gugli) baszik segíteni...

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 14:58:09

@Jim Raynor:

Így van, le kell nekik rajzolni, mint a Kanalaséknak az uszorásbácsit (c.r. by Seduxen; ezen egy hétig röhögtem).

A veres miatt a költségvetést már úgyis átfordítják képregényes verzióba, hogy felfogja, ezt nem lehet gond drazsé elvtárs estében sem a Btk-val.

bauer 2009.02.04. 15:02:58

@Jim Raynor: ezt hívják félkarú rablónak? Abban is otthon vannak szegín romákok.

S.O.A. 2009.02.04. 15:04:11

Annyira tele vannak a börtönök, hogy a joggyakorlatban már el sem jut odáig az ügy, hogy ezeket lestitteljék kiskorú veszélyeztetése meg stb. miatt. Ha nyerek a lottón, börtönt építek... és ezzel nagyobbat jótékonykodok, mint akármelyik felzárkózató programmal bohóckodó rásszistázó majomarcú!

Egaesz Homo 2009.02.04. 15:04:16

@Geza: Nézd azok az esetek amikre a média reflektál az csak egy töredéke a valóságnak, mint ahogy azok a romák is akiket felkap valamiféle befolyásos közszereplő. Ők a kirakat romák. De egy átlag cigányra oda se bagóznak így gyakran történnek diszkriminatív megkülönböztetések. De, hogy a kérdésedre is válaszoljak, igen vannak személyes tapasztalataim ezzel kapcsolatban több ismerősöm és mondhatni barátom által.

Petrow 2009.02.04. 15:05:06

@rolika: Mert egyrészt a "jogszabályok" gúzsba kötik őket, másrészt a frusztráltság, a szakmai hozzá nem értés és az elhivatottság hiánya a válasz a kérdésedre. 2 történet ennek kiegészítésére:

Géplakatos műhelyből ellopták az egyik szerelő szerszámládáját, benne vagy 50000 Ft-nyi cuccal. Sejtették, ki lehetett a tettes, másnap a házkutatáson meg is találták a holmit, amibe bele volt gravírozva a szerelő neve és címe. Mi volt a "romaáldozat" válasza? Persze, ő vitte el, mert az árokparton találta eldobva, és vissza akarta adni a tulajdonosának...

Másik: Nyáron asszonynak a munkahelyén, munkaidőben, az irodájuk melletti parkolóból csórták el a kocsiból a táskáját, kb. 60000 Ft-nyi irattal és egyéb cuccal. A tettest is látták, hogy merre futott. a yard 1 óra múlva jött ki, közben 2X elmentek intézkedni, 4 óra volt, mire elkészült a jegyzőkönyv. A tizedes már ott megmondta, hogy csak a vakszerencsén múlik, hogy előkerül-e az irat, a táskára meg keresztet is vethet.
Ezek után tökmindegy, hogy 1000 Ft, vagy 20000 Ft a határ, ha a szerv uúgy szarik az egésznek a közepébe.

Jim Raynor 2009.02.04. 15:05:50

@derelyegrádi szellem:

veres és drazsé......a Btk képregényes verziójában egy párszor találkoznának példaként a saját arcképükkel..........

rolika: nekem egy jóbarátom mesélte, amikor még egy budapesti (!) obi-ban dolgozott, hogy a cigányasszony in concreto helyet foglalt az eladótérbe kirakott mintadarab Wc csészén, és lendületből tele is szarta........az milyen már, vazze.....

Maximio 2009.02.04. 15:14:15

@Egaesz Homo:
A digitv is azért kell, hogy megéljenek. Létszükséglet.

Egaesz Homo 2009.02.04. 15:22:14

@Maximio: Nem LÉT szükséglet de ezek egyszerű emberek rettentő körülmények között. Honnan tudnának bánni a pénzzel?

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 15:22:33

@Maximio:

Így van, meg a 2-3 parabolaantenna is. Meg a golfütő is amivel - több más hasonló eszköz mellett - legutóbb lincselni akartak. Meg megélhetési alapeszköz még a napi több doboz cigi, kávé, illetve a szeszesital is.

Az otthonülés/tévézés monotóniáját - ami depressziót, alacsony vérnyomást is okozhat - oldja a játékgépezés, ami így az alapvető egészségvédelem része, ennek okán nem is érthető igazán, hogy erre külön miért nincs még segély.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.02.04. 15:24:00

@Seduxen: Hát kérdezz, de hogy jön ide a gúgli? :o)

moRtiZ 2009.02.04. 15:26:43

@Egaesz Homo: Ez nem megélhetési bűnözés sajnos, hanem luxusbűnözés. Becsületesen és szegényen lehetne élni. Nekik lopkodni kell. Én NEM HISZEK a megélhetési bűnözésben. Ilyen nem létezik. De legalábbis senki ne mondja nekem, hogy dvd lejátszó meg a kozmetikai cuccok azok "megélhetéshez kellenek".

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 15:27:28

@Félkupica_Fehér_Főnök: háát ööö, szóval zinformatikai-szerű kérdésem lenne, egészen pontosan az msn és egy webkamera intim viszonyáról szólna a kérdés... :)))

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.02.04. 15:27:30

@Seduxen: Vagy privátban kérdeznél?

Mert akkor bökj rá a nevemre, azután küldhetsz e-mailt. Mondanám a kapcsolatot is, de onnan megint ki vagyok tiltva még egy napig, más oldalon pedig nem használom a fff álnevet, gúgli nem fog segíteni a beazonosításban :o)

Egaesz Homo 2009.02.04. 15:31:18

@moR10: Nem de a pénz amit azokért kapnak valószínűleg igen.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.02.04. 15:31:44

@Egaesz Homo: Kedves EH. Az, hogy a cigányok egy része sáskaként viselkedik, és letarol mindent, minden értelemben, nem megengedhető. A "megélhetési bűnözés" vég nélküli károgása semmire nem jó, ellenben egyrész konzerválja a helyzetük, másrészt még több ellenszenvet szül ellenük.

Azon gondolkozz el, hogy hány becsületes, kitörni akaró romával basztok ki, amikor egy kalap alá veszitek a "megélhetési bűnözökkel".

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 15:32:09

@Egaesz Homo:

értem bazmeg. Ha ők nem tudnak a pénzzel bánni, csupán ezért én (meg minden adófizető)köteles vagyok számolatlanul önteni beléjük. Ha ezt is elverte, akkor meg tűrni a megélhetési bűnözését.

Téged orvos látott már?

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.02.04. 15:35:04

És ha véletlenül 20ezernél többet lopott? Akkor mit kap? Pénzbírságot amit nem fizet be?

A BTK-t kéne módosítani már végre:
loptál? Börtön, letöltendő.

Talpra magyar, ................

Egaesz Homo 2009.02.04. 15:37:52

@KennyOMG: Nem megengedhető, de ettől függetlenül létező jelenség a megélhetési bűnözés.

@derelyegrádi szellem: Épp ez a baj, hogy a pénz nem érkezik célba. Egyébként bizonyos szempontból igen köteles vagy segíteni a honfitársaidon.

Geza 2009.02.04. 15:38:16

@Egaesz Homo:
"Nézd azok az esetek amikre a média reflektál az csak egy töredéke a valóságnak,"
Mellébeszéd, tények nélkül, azaz azt ragozod, hogy te hogyan képzeled el a világot magad körül.

"De egy átlag cigányra oda se bagóznak így gyakran történnek diszkriminatív megkülönböztetések."
Megintcsak: mondod te, és várod el, hogy ezt bárki is elhiggye neked.

"De, hogy a kérdésedre is válaszoljak, igen vannak személyes tapasztalataim ezzel kapcsolatban több ismerősöm és mondhatni barátom által."
Ó, most odáig vagyok meg kétszer vissza. Nekem is vannak személyes tapasztalataim (begyógyult mind egy szálig, legalábbis ami engem ért :)...) ill. ismerőseim, mondhatni barátaim, akiknek a tapasztalatai szerint az általunk ezen fizikai világban leledző cigányok legalább 90%-a undorító kötekedő tolvaj naplopó, aki habozás nélkül kést vág a hátadba, ha ebből haszna származik.

Eddig pont ott tartunk, mint amit te csinálsz/mondasz, csak az előjel más.

De azért én/mi fogadjam/juk el a te véleményedet igaznak, mert hát azt te mondod személyesen, és neked, mint liberális gondolkodónak, csak igazad lehet, ugye.

Maximio 2009.02.04. 15:40:48

@Egaesz Homo:
Lehetséges, hogy nem tudnak bánni a pénzzel, ez esetben sem az a megoldás, hogy akkor elmegyünk dezodort, tusfürdőt meg stiftet lopni a teszkóba. Még ha kaját lopnának, de nem. Kapjanak kenyérjegyet, lisztjegyet, cukorjegyet, csak ezzel meg az a gond, hogy ezt már ki is próbálták pár helyen, és nem működött, mert pillanatok alatt eladták az összes élelmiszerutalványt.

A bevásárlókocsik eltűnése is arra vezethető vissza, hogy rettentő körülmények között élnek, és nem tudnak bánni a pénzzel?

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 15:41:25

@Egaesz Homo:

rajtad segítek elsőnek: megadom egy elmeorvos számát.

Egaesz Homo 2009.02.04. 15:43:12

@Geza: Soha nem írtam, hogy nekem csak igazam lehet sőt korábban írtam is, hogy bizonyos fokig megértem az álláspontotokat.

@Maximio: Ételt hogyan lopjon szerinted? Azért lop drágább dolgokat, hogy azt eladva pénzhez juthasson.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 15:43:17

@Félkupica_Fehér_Főnök: na kűűűdtem privátot, köszi, ha válaszolsz :)

Maximio 2009.02.04. 15:43:22

@Egaesz Homo:
Ha nem tudnak bánni a pénzzel, adjanak nekik élelmiszerjegyet. Csakhát ugye az nem jó a játékgépbe, ezért aztán rövid úton pénzzé teszik.

A bevásárlókocsik eltűnése is összefüggésben áll azzal, hogy rettentő körülmények között élnek, és nem tudnak bánni a pénzzel?

Maximio 2009.02.04. 15:44:29

Hopp, a második válasz semmisnek tekinthető, csak elsőre nem jelent meg a komment.

jozicsenko 2009.02.04. 15:45:23

@Egaesz Homo:

a megélhetésiek miatt lesz:
családi pótlék adóköteles
szoc segély minden mennyiségben
pénz, pénz, pénz ömlesztve
szoc. segélyből hitel, abból lakás
a lakásokhoz majd most szoc alapú kormánygarancia (nem fizetik a lakás részleteteit, tehát átvállalja az állam)
un védett fogyasztók

persze mindezeket TE fizeted, mint adófizető

mond: te is segélyből élsz (és akkor ne szövegelj bele a nagyok dolgába, kérlek), vagy
fizetsz adót (ami a béred kb 40%-a, a többit Feriék viszik el, ugyám, komám!)

ha fizetsz adót: boldogan, lelkesen, mosolyogva teszed, mint az úttörő a vasgyűjtésnél? (mert akkor beteg vagy, és ezt majd itt alátámasztják)
vagy inkább kinnal, keservvel, a mosoly inkább vigyorgás kínodban? mert nekem sajnos az: lehetne az adóm töredéke, csak ezeket a #@ -okat kellene elzavarni

mindenki mástól én kérek elnézést, sőt elhatárolódok, mert mocskosnácziadófizető vagyok

jozicsenko 2009.02.04. 15:46:52

ui, képzavar: a nettód az össz rád szánt bérköltség 40%-a, 60%-át viszi el a megélhetésiek támogatására Ferike, miközben Gusztosék azt szajkózzák, tessék öngondoskodónak lenni

Nanehogymá 2009.02.04. 15:47:32

@Egaesz Homo: Mindjár sírva fakadok szegény megélhetési bünözőkön....
Tudod ha a segélyt nem innák el vagy játékgépeznék el akkor talán jutna is kenyérre.
Rengeteg nyugdíjas van aki 40-év után sokkal kevesebbet kap mint a megélhetési bünözőid. És láss csodát mégsem mennek be lopni.

Tudod vannak olyan furcsa eszközök amiket nem csak verekedésekben lehet használni pl.: Ásó-kapa.
Ha ezeket megfelelően használják csodás dolgok teremnek a földből......

Maximio 2009.02.04. 15:49:25

@Egaesz Homo:
Száraztészta, cukor, liszt, ilyesmi. Nem lenne szabad azt sem, de sokat elárul, hogy mégsem ezeket találták meg náluk.

Egyébként meg vidéken, ahol a legtöbb cigány lakik, nyugodtan lehetne zöldséget termeszteni, baromfit tartani, máris könnyebb lenne a megélhetés. Valamiért mégsem teszik ezt.

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 15:49:55

@Egaesz Homo: figyelj elárulok egy titkot, hátha jól jön egyszer: ételt nem lopni kell, hanem venni. Úgy tudod megvenni, hogy dolgozol. Úgy tudsz dolgozni, hogy tanulsz. Úgy tudod rávenni a gyereked, hogy tanuljon (aki nem nagyon akar majd az esetek többségében,mert játszani sokkal jobb), hogy ha kell nyakon vágod, és ott ülsz vele az asztalnál amíg meg nem tanulta. Kikérdezed őt.
Látsz itt olyat, hogy lopás? Ja igen úgy is lehet. Csak akkor viseld a következményeit, ne szánalmas kifogások mögé bújj.

Calogero 2009.02.04. 15:50:18

Kemény sztori, amit reagálnék, azt inkább önként kimoderálom. Csak azt nem értem, hogy mi az, hogy a rendőrség tehetetlen?!

Egaesz Homo 2009.02.04. 15:51:12

@jozicsenko: Igen fizetek adót, nem segélyből élek. Ilyen szempontból szerencsém van mivel jó az anyagi hátterem de nem hiszem, hogy ez a vitához kapcsolódna.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.02.04. 15:51:15

@Egaesz Homo: "Nem megengedhető, de ettől függetlenül létező jelenség a megélhetési bűnözés"

Ad hominem a saskajárás nem megengedhető, de mivel létezik megélhetési bűnözés, ezért minden cigányok által elkövetett bűncselekmény (ill. a sáskajárás maga) elnézhető/elnézendő. Vagy rosszul értelmeztelek? Ad hominem, mivel a cigányok között vannak hihetetlen szar körülmények között élők, ezért minden cigánynak el kell nézni mindent, mi több, még beszélni is tilos róla?


"De egy átlag cigányra oda se bagóznak így gyakran történnek diszkriminatív megkülönböztetések."

Az átlagmagyart borzalmas megkülönböztetések érik Spanyolországban, ahol románként vagyunk kezelve, "káeurópai-káeurópai, mind olyan". Ez ugye többszörösen fájdalmas, pláne amikor mondjuk híd alatt alvás veszélye fenyeget, de erre nem az a megoldás a spanyolok részéről, hogy mostantól elnéznek a románoknak is mindent, mert van egy káeurópai csoport, aki nem románként bűnözik az országukban. (hú, elhatárolódtam!)

Biztos vagyok benne, hogy valóban létezik _valódi_ megélhetési bűnözés (ami számomra továbbra is elfogadhatatlan határmezsgyéjén tanyázik), és abban is biztos vagyok, hogy a jogvédők által világgá sikított "megélhetési bűnözéses" esetek min. 95%-a nem az. Csak egyszerűbb annak hívni, mint szembenézni azzal, hogy a politikájuk, hozzáállásuk mára kitermelte azt a bizonyos réteget.

Hmm, tudod mi a megélhetési bűnözés? Említettem már itt is egy doksifilmet, amiben a perui vagy chilei családnak nem volt vezetékes folyóvize (a száraz hegységben, tehát kutat sem tudtak volna ásni), és meglékelték az utcában lévő csatornát. AZ megélhetési, a DVD-játékos meg kábeltévé meg áram meg dezodor meg faszomtudja, pláne erőszakkal nem az.

Maximio 2009.02.04. 15:53:11

@derelyegrádi szellem:
Ez a golfütő amúgy komoly? Nemá...:)

Jim Raynor 2009.02.04. 15:54:58

@Egaesz Homo:

öööö bassza meg, mondjuk takarításhoz Domestost miért nem lopnak egyszer se, hm?

Egaesz Homo 2009.02.04. 15:55:01

@A_Harlem_Fekete_Führere: De ha az adott közösségben ez nem jelent értéket? Mármint a munka vagy a tanulás. Ez esetben a mikrokörnyezethez fog idomulni a világképe és azt fogja csinálni amit mindenki más a környezetében.

Bit Rot 2009.02.04. 15:56:47

Azért megkérdezném, hogy ha én mondjuk vállalkozó lennék, és 20 ezer Forint alatti tételről nem adnék se nyugtát, se számlát, akkor azt is elnéznék, mint egy "apró szabálysértést"?

Vagy engem megbüntetnének keményen?

Egaesz Homo 2009.02.04. 15:57:23

@KennyOMG: Nem megengedhető a bűnözés semmilyen formája. A romáknak nem lehet ezt elnézni de jelenleg sok esetben nincs más választásuk.

Geza 2009.02.04. 15:58:11

Kicsit eltér a témától, de nem látom értelmét azon rugózni, hogy ki hány normális ill. gazember cigányt látott, mert az úgyis szubjektív, hogy ki kinek mit hisz el.

Viszont az talán egy jó kiindulópont, hogy egy demokráciában (hehe) a többség akarata a mérvadó. Azaz pl. ha a többség zsigerből gyűlöli a cigányokat (akár okkal, akár ok nélkül), akkor a maradéknak ez bár nem tetszik, de kötelessége elfogadni a többség akaratát.

Feltéve persze, hogy nincs valamiféle 'felsőbb hatalom' vagy 'mindenkinél egyenlőbb réteg', aki olyasmit mond, hogy "demokrácia van, de ezt meg azt azért mégsem", azaz aki cenzúrázza a közakaratot. Ha ugyanis van ilyen, akkor ez nem más, mint oligarchia, 'kevesek uralma', ugyanis a neki tetsző dolgokat hangoztatja (=innentől része a közakaratnak, még ha csak kis részben is), az ellenvéleményt kicenzúrázza ("ezt még akkor sem szabad"), így a saját véleményét állítja be úgy, mint a közakarat 'elfogadható' része.

TFH itt most demokrácia van. Ekkor két eset lehetséges: vagy a többségnek kivan a töke a kokérók többségével, vagy sem.
Ha kivan, akkor ez a többségi akarat, kéretik elfogadni, és nem próbálni kimagyarázni a kimagyarázhatatlant.
Ha a többség elfogadó a drappokkal szemben, akkor meg mire fel ez a nagy cirmogás itt összevissza?

Az alternatív eset az, hogy itt most nincs demokrácia. Akkor meg mire fel írja elő nekünk elnyomottaknak bárki is, hogy mindenen túl alá kéne nyalnunk a minket zaklató gazembereknek? Egyetlen ilyen 'mire fel'-t találok: akik ezt előírnák, azok a hatalom tényleges birtokosai, vagy azok szeretnének lenni. Ez is szép téma, de messzire vezetne.

Nos?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.04. 15:59:12

@Egaesz Homo:

Kérem azt a jogszabályt, törvényt, rendeletet belinkelni, ami definiálja a "megélhetési bűnözés" fogalmát.

Ha nem tudsz, többet ne gyere ezzel a hülyeséggel, rendben?

Egyszer és mindenkorra kattanj le erről.


Más:
A bolti lopás büntetendő, és posztba nincs benne hogy kik követték el, mert ez teljesen lényegtelen.

Lopás=lopás, nem szabálysértésm az lekövető lehet bárki, nem érdekel!

Jim Raynor 2009.02.04. 16:01:26

@Egaesz Homo: ha már adó, én szívem szerint azt csinálnám, hogy a szociális ellátások rendszerét tekintve elkülöníteném a cigányokat, és a nem cigányokat (az egyszerűség kedvéért "magyarokat")

namost a két külön rendszer önálló költségvetéssel működne, azaz a cigány rendszer csak cigányoknak teljesítene kifizetést (segíly, nyugdíj, orvosi ellátás stb), de csak a cigányok által befizetett járulékokból gazdálkodhatna, a "magyarok" rendszere ugyanígy működne.

jósolsz, hogy melyik omlana össze előbb?

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 16:01:38

@Bit Rot: szerintem az olyan 200.000 Ft lenne neked.

sgabes 2009.02.04. 16:01:51

most miért vagytok ilyenek? ez csak megélhetési bűnözés, csak azért mert az ilyen emberek mint ti akik dolgoznak és adót fizetnek azt hiszik van joguk szegregálni :)

majd szólok mohácsi néninek és jól megaztmondja nektek bele az arcotokba hogy rasszisták vagytok
:)

Egaesz Homo 2009.02.04. 16:01:52

@Geza: Ugyan, a többség nem foglalkozna a kérdéssel ha nem lennének olyanok akik hergelik az indulatokat azzal a céllal, hogy azokat meglovagolják.

Egaesz Homo 2009.02.04. 16:03:35

@Jim Raynor: Faji alapon akarnál megkülönböztetni embereket? Egyáltalán, hogy igazolnád valakiről, hogy cigány? Magyarul mi a cigány a definíciója?

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.02.04. 16:05:33

@Egaesz Homo: Ohh értem, tehát azt is el kell fogadnunk, hogy alkalmasint embertelen mértékű kárt okoznak az országnak. Mint pl erdők letarolása, kábelek kivágása, vagy netán egy 150-200 MILLIÓ forintos trafó leégetése, amikor lángvágóval akarták megfúrni az olajtartalyt vagy mit.

Két esetben tudom elképzelni, hogy elnézőnek kell lennie a többségi társadalomnak.

1) A cigányok (mint brancs) gyengeelméjűek. Elhatárolódtam!

2) A cigányok úgy vannak kezelve, mint a ygerekek. Ebben az esetben a többségi társadalom felelősége, hogy megtanítsa arra, hogy kell együttélni a többséggel. És ez nem fakultatív képzés, kötelező, akárcsak a diplomázás belőle. Rasszista-e vagyok?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.04. 16:06:37

@Egaesz Homo:

Bocs, de mi abban a hergelés, hogy naponta kilopják a Tesco-ot? Én nincs mit tenni ellene? Szerinted ez így okés, rendben van?

Mi lenne, ha mondjuk mindennap kirabolnák a lakásodat, de csak 19 000 ft értékben, NAPONTA?

Mit szólnál? De komolyan?

Olyan emberek csinálják ezt, akik nem dolgoznak, de a mi általunk befizetett adóból élnek.

Te fizetsz adót? mennyit?

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 16:07:15

@Egaesz Homo: és? Akkor azt a közösséget meg kell szüntetni. Ennyi. Semmiképp sem rászoktatni arra amit ők "értéknek" tartanak (gádzsók le/ki/meg/el-rablása).

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.02.04. 16:09:13

miert csak a sarkadit? az összes teszkot be kellene zarni.

egyebkent meg annyira szar hogy feher ember nem jar a teszkoba vasarolni - pedig ök talan meg fizetnenek is

hat nem szakad meg a szivem a teszkoert

Az EREDETI 2009.02.04. 16:10:02

Pofán kell veregetni a tolvaj gyereket, ennyi. Ha ejnyebejnye mit csináltál aztán mehet is akkor le se szarja.

Jim Raynor 2009.02.04. 16:10:19

@Egaesz Homo:

aki annak vallja magát. Én nem akarok senkit megkülönböztetni, de nem is én verem magam, hogy én szegény elnyomott kisebbség vagyok, és aki egy rossz szót mer rám szólni, az rasszista.

Ők kivételek? Legyen. Nem akarnak együtt élni a többséggel? Legyen. Nem tartják be a többség normáit? Legyen. De akkor tartsák is el magukat, ne a többségtől várják el.....

Egaesz Homo 2009.02.04. 16:10:58

@KennyOMG: Rendben van amit írsz viszont ennyi erővel lehetne mondani, hogy a graffitizők, többnyire a kábítószer árusok, adócsalók többséget magyar ezt mégsem hívod magyar bűnözésnek.
A kettes pontban kifejtettekkel egyet értek, tényleg a mi feladatunk felzárkóztatni őket.

Véraláfutás 2009.02.04. 16:12:05

@Maximio:

"Kapjanak kenyérjegyet, lisztjegyet, cukorjegyet, csak ezzel meg az a gond, hogy ezt már ki is próbálták pár helyen, és nem működött, mert pillanatok alatt eladták az összes élelmiszerutalványt."

Ezért jobb helyeken nincs utalvány, hanem fizikai mivoltában osszák ki a rászorulóknak a napi betevőt. Ha loptál valahol, ki vagy tiltva.
DE
ha valaki munkaképes, és vidéken él, ott van a föld, meg lehet művelni. Persze sáskák között egy hangya nem sokra megy, de ezt felülről nem lehet megoldani.
A cigányvezetőknek kéne felébredni és hatni rájuk. Ha nem szervezik maguk, akkor nem lesz változás, vagy csak fájdalmas. A politikusaik meg olyanok, mint a többi politikus: HITELTELEN

Geza 2009.02.04. 16:13:20

@Egaesz Homo:
"a többség nem foglalkozna a kérdéssel ha nem lennének olyanok akik hergelik az indulatokat azzal a céllal, hogy azokat meglovagolják."
Azt hiszem, megtaláltuk azt a feltételt, amire az érvelésed épül. Ha ez igaz lenne, akkor akkor minden, amit mondtál, patent módon megállná a helyét.
A baj ott van, hogy sajna ez nem igaz. A többség ugyanis különösebb hergelés nélkül is elég indulatos olyasmikből kifolyólag, hogy:
- dolgozik naphosszat, aztán látja, hogy a kohány csak szotyizik és mégis megél
- anyagi okokból nem tud két gyereket vállalni úgy, hogy _tisztességgel felnevelhesse_, és látja, hogy a buckalakó évente szül egyet
- alig él meg a fizetéséből, és látja, hogy a sok-sok cigánypurdé után is ő fizeti a gyerektartást
- a kertjéből sorra eltűnik a termény, de még a kinn hagyott fémtárgyak is
- a gyerekét verik a cigány osztálytársai, és törvényesen semmit sem tehet ennek a megakadályozására
- a szomszéd falujban brutálisan kivégzik az öreg nénit, és bár mindenki tudja, hogy ki volt az elkövető, mégsem történik semmi

Hidd el, ez nem csak médiahisztéria. De ha már a magyar médiának nem hiszel és magad sem jársz utána, higgy a külföldi sajtónak, azoknak semmi érdekük hazudni ebben az ügyben.

Szóval szerintem ezen a ponton van a kutya elásva...

Egaesz Homo 2009.02.04. 16:14:59

@Geza: Igen de az emberek az elkeseredettségüket miért azon vezetik le akik még náluk is nagyobb nyomorban élnek?

Geza 2009.02.04. 16:21:20

@Egaesz Homo:
Azért, ezek a 'nálunk nagyobb nyomorban élők' okoznak a mi nyomoraink közül számosat!
Ha a cigány mászik be a kertembe, kit vágjak pofán, a rátóti péket?
Ha a cigány hugyozik a házam előtt a virágágyásba, ki alól rúgjam ki a lábát, a sváb alól?
Ha a cigány lopja az árut a boltból, kit kell felképelni, az őrt talán?

Geza 2009.02.04. 16:23:15

@Egaesz Homo:
A retorzió az elkövetéshez tartozik, nem a szociális helyzethez! Az bűnhődjön, aki elkövette, akár nyomorog, akár nem, valamint ne az állja a helyreállítás költségeit, aki vétlen, pusztán azért, mert 'neki lenne miből'.
Ilyen egyszerű a dolog, ezt hívják 'igazság'-nak.

Véraláfutás 2009.02.04. 16:24:16

@Egaesz Homo:

A graffitizők nem kapnak segélyt és pozitív megkülönböztetést politikai okokból, és nem rasszistáznak, ha valaki számonkéri a tevékenységüket....

Egyébként még az is elég idegesítő, mikor cigányozáson megy a csepürágás, miközben egyes csoportok, emberek devianciáját nem komálja a többség (legyen az fehér, hupilila, rozsaszínpárduc, stb.), az hogy történetesen a cigányság köreiben túl nagy az arányszám, az egy dolog, a valóság része, bárhogy is próbálják kendőzni. De vegyük már észre, hogy egy jogállamban a "törvény előtt mindenki egyenlő" elvének teljesen szembe megy a napi politika oltárán a megkülönböztetett bánásmód. ÉS MIÉRT? Mert visszaáélnek vele sokan, módszeresen, és ezzel van már tele a puttony sokaknak.

Nem beszélve a milliárdokról, amikről most úggy beszélnek, hogy nem hoztak számottevő eredményeket.......

Egaesz Homo 2009.02.04. 16:24:18

@Geza: Szerintem alapvetően a társadalom nagy részében ez még nem keltene akkor intoleranciát mint most hiszen aki nem személyesen érintett (bántalmazták etc.) nem foglalkozna vele igazából.

A nép pedig nagyon könnyen megvezethető, gondolj bele, hogy megszavazták az MSZP-t is, ráadásul
kétszer.

Alapvetően ha nem menne a gyűlöletkeltés a cigányok ellen az átlagpolgár le sem szarná, hogy vannak-e vagy nem.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.02.04. 16:27:48

@Egaesz Homo: Nem hívom magyarbűnözésnek, mert a "magyar" annyi eltérő szarságot csinál, hogy nem lehet mindet ugyanúgy hívni. Szép is lenne, ha mondjuk a drogkereskedelemnek meg a korrupciós ügyeknek ugyanaz lenne a megnevezése. Vannak helyette szép szavak, pl fehérgalléros bűnözés. Szerintem semmivel nem sértőbb vagy predesztinálóbb a fehérgallérosokra nézve, mint a cigánybűnözés a cigányokra nézve.

Sajnálatos módon a cigányság (hogy kinek/minek a hathatós segítségével, az egy külön vita*) kitermelte magából azt a réteget, amelyikre igenis ráhúzható a cigánybűnözés. A hisztériakeltés ott kezdődik, hogy egyesek ennek hallatán automatikusan marhavagonokat vizualizálnak, ezért ennek a problémának még a létét is tagadják.

És ha a nevelésre kényszerítéssel egyetértesz, akkor rasszista-e vagy?


*A birkák bégetése közben a lovak felfigyeltek a disznók röfögésére, ezért határozatban mától a kecskék is egyenlőbbek, figyeljenek csak a lovak a mekegésre. A rekaciós tyúkokat már ugyis kivégeztük, a lovaknak sincs már sok hátra.

franco provolone 2009.02.04. 16:28:00

@Egaesz Homo: És ki kelti a gyűlöletet?
A gárda, vagy a Mohácsi?

Jim Raynor 2009.02.04. 16:28:29

@Egaesz Homo:

"Alapvetően ha nem menne a gyűlöletkeltés a cigányok ellen az átlagpolgár le sem szarná, hogy vannak-e vagy nem."

már bocsánat, de a karimangós lónak a faszát. Az az átlagpolgár utálja őket, aki valamilyen szinten maga is kapcsolatba került velük, és tapasztalta viselkedésüket. Ennek bizonyítéka pl. az, hogy a rózsadombon lakó zsi..öö liberális hülyegyerekek nem utálják őket, mert nincs róluk empirikus tapasztalatuk.

Nanehogymá 2009.02.04. 16:32:08

@Egaesz Homo:
"Alapvetően ha nem menne a gyűlöletkeltés a cigányok ellen az átlagpolgár le sem szarná, hogy vannak-e vagy nem."
Hát addig amig bejárnak lopni vagy levernek az utcán igen is érdekel hogy vannak-e. Ha úgy viselkednének mint más kisebbség pl.: kinai vagy szlovák akkor igen leszarom, hogy minek valja magát.
De sajnos nem úgy viselkednek, hogy nem lehet őket észrevenni.....

Geza 2009.02.04. 16:32:09

@Egaesz Homo:
"...a társadalom nagy részében ez még nem keltene akkor intoleranciát mint most hiszen aki nem személyesen érintett (bántalmazták etc.) nem foglalkozna vele igazából."
Sajnos valamilyen szinten nagyon sokan érintve vagyunk személyesen is. Akár csak olyan szinten is, hogy akkor most menjek-e ki a nejem elé a cégéhez, ha esti műszakból jön haza, vagy majdcsak elnavigál valahogy az utcán lődörgő _cigányok_ beszólongásai közepette.

"A nép pedig nagyon könnyen megvezethető, gondolj bele, hogy megszavazták az MSZP-t is, ráadásul kétszer."
Igen, megvezethető, de ez hogy jön ide? Szerintem épp ezzel a tolerancia-maszlaggal akarják megvezetni, de valószínűtlennek tartom, hogy te erre gondoltál volna.

"Alapvetően ha nem menne a gyűlöletkeltés a cigányok ellen az átlagpolgár le sem szarná, hogy vannak-e vagy nem."
Megintcsak: így gondolod te, és ebből vezetsz le mindent. Ha már nincs személyes tapasztalatod, akkor megpróbáltad már akár csak gondolatkísérletképp feltételezni az ellenkezőjét, és azzal indokolni a tapasztalt jelenségeket?

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 16:47:20

@Maximio:

de bazmeg. Akkor volt, amikor a beálló autóba beleruhant a 16 éves jogosítvány nélkül motorozó grönlandi-izlandi kettősállampolgár bálnavadász (ja igen a robogó is megélhetési alapcikk!), és a mögötte ülő szintén grönlandi lány meghalt.

Ekkor elősereglett a halászfalu többi grönlandija, és elkezdték lincselni az autóst, meg a segítségére érkező kamasz fiát, a felesége meg a lánya pedig rettegve nézték mi lesz. Na ekkor volt, amikor az egyik görnlandi egy GOLF ÜTŐvel ütlegelte az autóst.

Nyilván valami srenkből származtott, gondolta jó lezs valamire, pl lincselni. És jól érezte, mert talán jobban ismerte saját magukat, mint E. Homo.

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 16:57:20

@Geza:

nem tudom hogg vagy vele, de pl én ebben benne vagyok: "az átlagpolgár le sem szarná, hogy vannak-e vagy nem."

Le se szarom, hogy vannak vagy sem. Legelőször annál a részénél, amikor a segélyükre kell adó formájában összeadnom a pénzt. Nem adom, és le szarom, hogy vannak-e vagy sem.

Az estelegs reklamálókat majd E.. Homohoz kell küldeni. Szerintem tanulságos "dikurzus" lesz ott. :)

jozicsenko 2009.02.04. 17:02:31

@Egaesz Homo: tévedsz,nagyon szoros a kapcsolat, öröm hogy nem akarod felismerni, de nagyon is sok közöd (közünk) van hozzá!!!

10 millió magyarból 3,9 millió dolgozik/van bejelentve, ebből kb 700e közalkalmazott, másfél millió minimálbéres, tehát kb 2 millió ember keres és adózik Szja-t (áfát származékosan ugyan, de fizet mindenki)

van viszont 800.000 rokkantnyugdíjas, 3 millió nyugdíjas, rengeteg a korengedményes, stb
a cigányok ezeregy módon kapnak pénzt (olvasd vissza, miket írtak itt korábban, a lustaság nem elfogadható érv!)

ezt a rengeteg embert TE tartod el

ha adófizető vagy (azt írtad az vagy), tehát nagyon-nagyon szorosan kapcsolódik a témához a dolog!!!
(ne beszélj mellé, ha neked jó hogy 32% TBjárulékot fizet a főnököd /=a rádszánt bérkeretet helyből csökkenti ezzel/, majd tőled vonnak 16% járulékot, sőt, ÁTLAGbérrel már a magasabb adósávban vagy, miközben
-csökken az adójóváírásod, sőt bukod, 1200.000 felett
-az össz adókedvezményed már csak 100 e Ft)

és ezek után te még mellkasverve mondod, hogy boldogan fizetsz adót, akkor gyere be a munkahelyemre, sok pszichiáterrel dolgozok együtt, valaki biztosan meghallgat

mert normális ember ilyenkor legalább dühöng
(vagy lelép innen és fizet sokkal-sokkal kevesebbet)

ui: most mondják a hirekben, hogy végre áthelyezik a hangsúlyt a pénzbeli segélyekről a természetbeniekre - s akkor majd jön az szdsz meg a többiek, hogy jogukban áll a pénzt elverni olyan játékgépbe, amibe akarják

az én adómból fizetett segélyeket

Egaesz Homo 2009.02.04. 17:03:40

@Geza: Amit a megvezethetőségről írtam azt úgy értettem, hogy sok esetben az átlag embereket hergelik a romák ellen. Az egy dolog, hogy alapesetben is ellenszenvesnek tartanák őket csak sajnos azt látom, hogy egyre többször szabadulnak el az indulatok és akkor köteleket meg maschingewehrt és lámpavasakat emlegetnek. Na most ilyen dolgokat megoldásnak tartani már egy egész torz világképre vall.

Egaesz Homo 2009.02.04. 17:09:32

@jozicsenko: Nézd én a rászoruló embereknek szívesen adózom úgy gondolom a romák rászorulnak a segélyre. A baj az, hogy a segélyezés nincs megfelelően megoldva sok esetben nem jut el megfelelően annak akinek valóban jár és olyanok is kapnak akik igazából nincsenek rászorulva vagy nem érdemlik meg. De egy átlagos roma család miért ne érdemelné meg? Igen az esetek X százalékában valóban elissza/elgépezi de akkor sem vonhatod meg tőle hiszen akkor az összestől meg kéne ami szintén nem vezetne sehová. Az pedig szerintem durva sztereotípia, hogy mindannyian elverik olyanra amire nem kéne.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.02.04. 17:10:12

R. Szilvia =? Rostás Szilvia
Hajajajjj, az a pár katona meg BTR, ami megmaradt (pár éve valami főgenya tábornok több mint 600(!) százötvenvalahány mm-es löveget vágatott szét a cigányokkal hulladékvasnak [ekkora tűzerőre már offenzívát lehet alapozni].), külföldön védi a hazát. Fasza.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.02.04. 17:16:42

@Egaesz Homo:
Így van. Elfogyott a türelem meg a jóindulat, valamint ideigelenes készlethiány van toleranciából.

jozicsenko 2009.02.04. 17:16:43

@Egaesz Homo:

jó baleknek lenni? mert az vagy ! (én is, sajnos)

ismered a szlovák modellt?

mert az müködő képes, s ott is a cigányság volt a "szenvedő alany"

csak épp a megélhetési jogvédőket elküldték a fenébe (mármint a modellt megvalósító Mikulas Dzurinda)

hogy értsd:
3 gyerekig családipótlék, utána az adódból kapod vissza
minimális szoctám
van 27ezer (!) rokkantnyugdíjas

cserébe az adó elkulcsos, 16-19%os (korábban minden, az áfa, a TB, a Társasági Adó, az Szja, minden azonos volt, eltelt pár év, széthúzodtak a kulcsok, de mind alacsonyabb, mint nálunk)

a cigányok éhséglázadásukban kifosztották a kassai boltokat: vitték a szeszt meg a cigit -a tej ottmaradt, szoval sejtheted mennyire voltak éhesek


de eltelt pár hónap és elmentek dolgozni

mostanra van kocsijuk, lakásuk, nem vesznek fel annyi szoc.segélyt, mint elötte, csókolom: a modell müködik

elárulom, itthon is megoldható lenne (az informatikai rendszer van annyira fejlett), hogy adószám alapján pl az összes számfejtett/elutalt pénzt nyilvántarthassák, hisz csak az államtól kapnak pénzt - de nincs, mert valakinek nem érdeke, vagy egyszeruen a jómagyar trehány belesz@rok mentalitás lengi be

megteheti, hogy kér pénzt három helyről? igen, sőt meg is teszi

te meg boldogan fizeted (én kevésbé)

Véraláfutás 2009.02.04. 17:17:56

@Egaesz Homo:
Az indulatok indukálása naon eccerű:
- végy egy lábost (állam),
- tőccsed meg vízzel (pógájok)
- majd rakj alá tüzet (azon pógájok akik mások munkáiból élnek, teng-lengenek),
- aztán az egészre tegyé fedőt (kurmány, média, politika, és agymosottak),
- és csapj annak a kezéje, aki a gázcsaphoz akar nyúni, mer rasszistanáci,

kész is a jecept az indulat generáláshoz... jó fogyasztást

Tilcsák Bea (törölt) 2009.02.04. 17:21:04

a teszkónak megélhetési célokból jól el kéne ezeket agyabugyáltatni.
ha visszamennek mégis, meg lehet kérdezni, mint a medve a vadásztól: "vadász, vadász, te szopni jársz ide?"

Véraláfutás 2009.02.04. 17:24:59

@Egaesz Homo:

A segélyezés nem motivál. Az baj, hogy kishazánkban sikerült a motivációs erőtereket kioltani. Generációk nőttek fel, szocializálódtak a munkakerülés művészetében (jobban jár ha segélyezett, mintha dolgozna). Ez itt a fő baj, és az, hogy nincs tényleges akarat és cselekvés, abban, hogy a megfelelő pályára tereljék ezeket a tömegeket (és itt nem csak cigányokról van szó).

Ergo a jelenlegi helyzet nem jó és nem is vezet sehova, max ülnek tovább a lingyilangyi-tenglengben.

Cornelius Sulla 2009.02.04. 17:30:54

Nem értem az áruházvezetőket,miért nem ,,vesznek" fel verőlegényeket és suba alatt megoldódna a probléma.
Rendőrség szart sem ér.

Maximio 2009.02.04. 17:47:11

@derelyegrádi szellem:
Elképzelhető, hogy minigolfpályát üzemeltetett az említett grönlandi. Aztán a fasiszta autós tettén felháborodva az első keze ügyébe eső eszközt ragadta meg.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.02.04. 17:49:52

@misikeh: Valójában elbasztam, a tyúkokat nem kivégezték, hanem kivándoroltak, megfogadva Napoleon tanácsát.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.02.04. 17:52:18

@Véraláfutás: "Ez itt a fő baj, és az, hogy nincs tényleges akarat és cselekvés, abban, hogy a megfelelő pályára tereljék ezeket a tömegeket "

Miről beszélsz? Mi az olcsóbb, a 16. havi nyugdíjra 17. havit igérni, vagy kiküldeni településenként 1-2 kamion lejárt kaját meg "lepotyogott" dvd-játékost a teszkósanból? Pontosan "megfelelő" pályán van az ország jó része.

jozicsenko 2009.02.04. 17:53:41

@Cornelius Sulla:

1. mert félnek az szdsztől
2. otthon nem értik mi van, angliában még azt hiszik, az utolsó élő nácik földje vagyunk (mondjuk az szdsz szerint már ma is ez van, dehát kit érdekel)
3. nem adnak számlát a verőlegények
4. ez új helyzet, még nem tudják, hogy reagálják le (lehet a következő már fogalmazzák is a hirdetést: nem akarsz egy ütőképes csapat tagja lenni?)
5. nincsenek hentesek/pékek a sarkadi tescoban (lsd: Tesco-konyv, szépen leírja a szerző, hogy baj esetén a komplett hentes brigád ment segíteni az őröknek, iszonyat daraboló bárdokkal és késekkel)

Kálmán 2009.02.04. 17:57:13

A sok kretén liberálisnak, aki fajgyűlöletet, meg rasszizmust, meg szegény népcsoportot kiabál felhívnám a figyelmét arra, hogy:

még soha nem olvastam olyat, hogy svábok, palócok, tótok, kínaiak, vietnámiak, stb 40-50-en, avagy kiscsaládostól mennek lopni áruházba, vagy hogy agyonvernek egy tanárt.

Ez biztos marha véletlen. Velük miért nincs gond? Nem lehet ennek valami oka?

A másik, a megoldás nagyon egyszerű:

1. A büntetési tételek emelése, mindegy, hogy mi a lopás értéke, hogy 10 Ft, vagy 100 ezer, lényegtelen. Lopás. Egy nyugdíjast is agyonütnek az utcán az 500 Ft-jáért. Annak a szegény csóró nyugdíjasnak mennyivel többet jelent 500 Ft, mint mondjuk egy jól keresőnek? Több év börtön lopásaért, rablásért.

2. Aki bűntetett előéletű, az soha többet a büdös életbe nem kap semmiféle segélyt, szociális juttatást, még a gyerekei után sem, akkor sem, ha 6 van neki, csak ha van erkölcsi bizonyítványa!

2. A börtönrendszert átalakítani. Hogyan? Nagyon egyszerű. Nem egész napos láblógatás a jó melegben, TV nézéssel, meg napi 3-szori meleg kajával a cellákban. Hanem. Na, b9rt9nviseltek. Reggel fél ötkor ébredés, hideg élelem, 10-15 km-es gyaloglás a falu szélére, a gátra, az utak mellé, csatornák mellé, bányába, stb, ott lapát, ásó osztás és lehet nekiállni. Aztán délután 6-kor szépen séta vissza, ott vacsora és lehet aludni. Ne legyen senkiben se kérdés, ha valakimondjuk 5 éven keresztül heti 7 nap ezt csinálná napon, esőben, hóban, 28-szor meggondolná, hogy elkövessen-e bármilyen bűncselekményt. Ez lenne a legnagyobb visszatartó erő! Dolgozni a börtönben évekig, csak kajáért, meg szállásért? Biztos vagyok benne, hogy negyedére esnének vissza fél év alatt a bűncselekmények számai.

Hannibal22 2009.02.04. 18:12:22

A klubrádióban meghallgatható orosz józsi és dancs mihály(valami borsodi főroma) beszélgetése az avasi helyzetről...hát hozzájuk képest Munk Vera habzó szájú náci..dancs nem érti ezt az egész "hisztéria keltést" hisz az avason eddig is voltak és ezután is lesznek rablások(!!!) ,nem kell ezért a "feje tetejére állítani" a világot!Azt sem érti ez a derék roma ember,hogy miért baj az ha a cigányok a lépcsőházak előtt,játszótereken összegyülnek,hiszen évekkel ezelőtt a magyarok is ezt tették! Kész téboly ez a riport,igazi vérnyomás emelő!

Müszijő Csirke 2009.02.04. 18:25:31

Egaesz Homo...
Te ezeket ugye direkt, provokáció céljából írod,amiket írsz?Szörnyű vagy.Az átlag,dolgozó,güriző,válságban szopó,rettegő polgárt nem félted, jogait nem véded.Bezzeg a heréét.

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 18:31:36

@hannibal22:

hát ha még azt is megtudod ki ez a jó dancs miska....

Dancs Mihányt csak ne "valami borsodi főromázzuk" mert ő többet érdemel.

Ő az ÖCO elnökhelyettese (a fővezér maga a nagy Kolompár Orbán büntetett előélettel és két folyamatban lévő büntetőeljárással), aki nemrég kapott elsőfokon 3 év letöltendőt egy szocpol csalássorozatért. Így aztán az avas ügyben (ott fészekrakóval trökköznek) sikerült egy autentikus személyt megszólaltatni a jó szovjetjózsinak.

Szóval a dancs misi ilyen srác, igazi hiteles romavezető.

Hannibal22 2009.02.04. 18:45:35

@derelyegrádi szellem: miért nem lep meg ez engem?
"Rohad ez a k. ország,b+"Tim Roth (Az utolsó belövés)

GrindDragon 2009.02.04. 19:19:45

Ha jól tudom jövőre lesz népszámlálás (kötelező EU miatt). Lámpavas vajon mennyi van az országban? Én is elhatárolódom magamtól.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.04. 19:29:13

@hannibal22:

MIkor volt pontosan?
Leszedem a honlapjukról az adást mp3-ban, kivágom a részt és feltolom a Youtube-ra :)

Hannibal22 2009.02.04. 19:36:26

A nyomozók szerint pár utcával arrébb útját állta két kamasz. A fiúk a buszmegálló mögé bújva várták, majd hírtelen elé léptek és pénzt követeltek. Péter azonban nem akart nekik adni, ezért elővették a kést és azonnal támadtak. Annyiszor döftek a középkorú, jó fizikumú férfiba, hogy az életét már nem lehetett megmenteni, a helyszínen meghalt.A rendőrök elfogták a 13 és 16 éves fiúkat, akiket a gyilkossággal gyanúsítanak. Információink szerint a két gyereknek elég rossz híre volt a kerületben, fiatal koruk ellenére valósággal rettegésben tartották a környéket. Pétert két gyermeke és élettársa, Erika gyászolja. A Bors telefonon érte utol az asszonyt. - A fájdalom az idő elteltével sem múlik, még nem tudok bővebben beszélni a történtekről. Felfoghatatlan, hogy miért pont Pétert támadták meg - zárta le a beszélgetést elcsukló hangon Erika. Az elkövetők beismerték a tettüket, a 16 éves fiút pedig előzetes letartóztatásba helyezték, társa - életkora miatt - nem büntethető.
Vajon ez a pokolfajzat a 20 születésnapját szabadlábon ünnepli e? Fog e még gyilkolni? Cigányok e? Bocs,honnan tudjuk, szinte 100%biztosan,hogy cigányok voltak? Költői kérdések persze..

Hannibal22 2009.02.04. 19:43:18

@zero: www.klubradio.hu/index.php?id=35
A február másodikai adásban volt,azt hiszem a harmadik részben(előtte a libabotrányról beszélnek)

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.02.04. 20:44:46

Csak ennyit szeretnék mondani:
www.metacafe.com/watch/2123225/

és tudod Egaesz Homo ezt a keltetőprogramot _mi_adónkból finanszírozzák.
Maschinengewehr és lámpavas.

fokabacsi 2009.02.04. 20:54:26

Nekiláttam lottózni.Ha esetleg nyerek, ezek mellé a főfő rasszistázó mellé odatelepítek jobbról balról egy -egy ilyen népes familiát.Aztán elkezdem filmezni a történéseket! Na miket látnánk?? Biztos jobb lenne a műsor.

Roxvox 2009.02.04. 21:32:33

@Egaesz Homo:
Ételt nem lop mert bemegy és családostól megkajál, aztán lop egy-két DVD lejátszót, aminek az árát behajigálja a játékgépbe. Nem dezodort, meg stifftet kéne lopni, hanem vizet meg szappant!

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.02.04. 21:44:37

napirajz.hu/archives/2009/01/21/PAPAJASBA/
A képen az egyik szereplő egy megélhetési-multikulti-jogvédő.
(félreértések elkerülése végett: _van_(félig)indián barátom.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.05. 02:27:23

Egaesz Homoval már volt egy köröm, kár, hogy erről lemaradtam.:-/

esef 2009.02.05. 06:53:29

@ A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 13:25:13

Lóf@szt. Észak-koreai átnevelő táborba velük!

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2009.02.05. 07:13:06

@eszkep:

A nagy kacsaúsztató túloldalán így bánnak a "töptödőkkel": www.reuters.com/article/oddlyEnoughNews/idUSN0727718920070308

Komolyan mondom, ezek nácziak! Ha értene gusztos angolul, biztos felszólalna ez ellen a súlyos emberjogi igazságtalanság ellen.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2009.02.05. 07:17:25

@Egaesz Homo:

Homo, te kevés vagy ide, értesítsd gyorsan a rózsamisi akciócsoport többi tagját, hogy alulmaradtál, küldjenek erősítést, mert így nem győzedelmeskedhet a liberális ideológiátok, és a világ sem fog megmenekülni. Siess!

jozicsenko 2009.02.05. 08:16:13

reggelt!

Egaesz Homo: örülök hogy örömmel fizetsz adót, mert jó tudni, hogy élnek itt még ilyen naiv és öntudatos emberek

én pénzügyet/adót tanultam és sajnos kellett régen segélyt kérnem

látom, hogy számukra sokkal fontosabb a segély és támogatás, mint a munka - mert ugyanazt vagy többet kapnak, mint munkával

innentől kezdve pedig abszolút nem érdekük dolgozni

a dolgok pedig csak akkor fognak megváltozni, ha rákényszerítik őket a munkára

csak ehhez Borsodba kell vinni a teljes Rebiszt és minden nyugdíjas mellé oda kell kötni egy liberálist, hogy lássák közelről mit jelent a cigányság mellett élni

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.02.05. 09:14:25

Megint ciganyok vertek tanart...

boon.hu -n ott a cikk....
persze kommentelni nem lehet..

picur3ka 2009.02.07. 07:33:22

Nem semmi. Az ilyen enyhebb megelhetesi buncselekmenyek nagyban hozzajarulhatnak a kulfoldi toke bearamlasanak felgyorsulasahoz is.

Megbuktatni a Tescot nem pitianer, en latok itt lehetoseget az uzleti es piaci versengesben valo alkalmazasukra.

picur3ka 2009.02.07. 20:53:08

Most tudtam meg egy ismerosomtol, hogy Londonnak abban a reszeben , ahol o el, roma ki van tiltva sok boltbol.

angie095 2009.02.08. 16:25:04

Sajna én is itt lakok és már elegem van ebből a lopásokból!
A Tescóba már félve mentünk be a testvéremmel!
ELEGEM VAN A ROMÁKBÓL!!!!!

picur3ka 2009.02.09. 17:18:29

@laspalmas: Koszi. Jol elkalandozott persze...

Reactor 2013.02.07. 03:35:15

Nem tudom eldönteni, ez az Eagesz Homo komolyan hiszi is ezt a sok bullshittet amit leírt, vagy csak trollkodik...

Az is roppantmód érdekes, hogy van vagy 500 különböző kisebbség kishazánkban (na jó, nyugat-szamoai és pápua még nincs), mégis ez az egyetlen népcsoport, akikkel nap mint nap folyamatosan baj van. Élősködnek, bűnöznek, teli torokból nacciznak, fasisztáznak, rasszistáznak, trappistáznak, és tök jól megélnek belőle. Mert ezt valakik megengedik nekik. A közmédia meg valamikor kitalálta ezt az überkreténséget, hogy a bőrszínük miatt utáljuk a szegínromákokat. Hát persze, már amennyiben a krumplibogarat is azért utáljuk, mert csíkos, nempedig mert káros. Halál a csíkos bogarakra!!!

A külföldiekről meg annyit, hogy egyetlen másik nemzet sincs olyan ostoba, hogy ezeket a férgeket eltartsa, főleg nem úgy, hogy jobban megélnek mint becsületes munkával. Franciaországban le sem telepedhetnek sehol - hatóságilag 90 napig tartózkodhatnak egy helyütt a rétinégerek, aztán tovább kell állniuk. Aki ezt nem teszi meg, semmi gond, kivonul pár szakasz katona, jól elrépázzák őket puskatussal, és viszik a hűvösre a germók közé. És mégse hallani-olvasni sehol ilyet hogy csúnyarossz náci rasszista fasiszta masiniszta franciák...

Kálmán javaslatával értek egyet: ejnyebejnye-ilyettöbbetnecsinálj-buksisimi helyett szépen megfogni őket, beutalni munkatáborba, és dolgozzanak csak napi 25 órát. Akinek nem akaródzik, nye problemá, nem kap ételt és italt, üldögéljen csak korgó gyomorral. Ha 675 évig ezzel a módszerrel dolgoztatnák őket, akkor éppen csak hogy egyenesbe jönnénk az eddig elherdált pénzt illetően.
Ha meg az nem tetszik nekik hogy itt jogállam van ,törvények vannak, akkor sincs probléma: Lehet csomagolni és kotródjanak haza Indiába, sikkasszák ott az édesburgonyát.

kifordított nagyanyó 2013.02.09. 20:10:04

Nahát egy cigányos poszt ,és akkor nem szóltam hozzá?
Pedig emlékeztem is erre az írásra.

0gábor 2014.12.04. 09:40:37

5 év eltelt, de még mindig lopnak a cigányok Sarkadon...

süti beállítások módosítása