Skip to content


       Szűrés lista

A Roma Polgárjogi Alapítvány tényfeltárása - Kávé helyett XX.

A Pásztor-ügyre nagy nehezen sikerült feltuszkolni a koronát, amit nem sikerült Gusztosnak, Fodornak, a Népszavának, Népszabadságnak, azt Horváth Aladár és kicsiny "tényfeltáró" csoportja lazán, könnyedén, csuklóból megcsinálta. Hiába, a Mester lép legutoljára.
A "válságkezelő csoport" tagjai:  Horváth Aladár, Hell István, Iványi Gábor, Ladányi János, Tóth Balázs.

Ők bizony Miskolcra utaztak, hogy a saját szemükkel lássák, mi az igazság.















Íme

Az RPA sajtóközleménye

Az RPA (Roma Polgárjogi Alapítványválságkezelő csoportja áttekintette a miskolci üggyelkapcsolatban elérhető statisztikákat és egyéb dokumentumokat, valamint a város vezetőinekaz utóbbi hónapokban tett nyilatkozatait. Ezen túlmenően munkánk elsősorban az érintett roma és nem roma lakosság helyzetének és véleményének megismerésére irányult.

Mindezek alapján arra a következtetésre jutottunk, hogy – a város vezetőitől származó nyilatkozatokban hivatkozott adatokat beszámítva – semmi jel nem mutat arra, hogy indokolt lenne az a hiszterizált, a miskolci roma és nem roma szegények elleni szélsőséges indulatok gerjesztésére alkalmas hangulatkeltés, ami az utóbbi időszakban nagymértékben felerősödött a városban. Az elmélyülő szociális krízis ellenére az azzal kapcsolatba hozható bűnesetek száma nem ugrott meg Miskolcon, a nyilatkozatokban gyakran emlegetett Avasi lakótelepen pedig úgy tűnik, hogy ebben a vonatkozásban még valamelyest javult is a helyzet. Az utcai rablásokatlakástámogatásokkal kapcsolatos visszaéléseket elkövetők száma más, hasonló helyzetű településen megfigyelhetőnél számottevően nem magasabb, a probléma hagyományos bűnüldözési módszerekkel kezelhető és kezelendő.

Ugyanakkor azt is megállapítottuk, hogy Miskolc egyes városrészeiben, mindenekelőtt a szegény és cigány népességet a legnagyobb mértékben koncentráló telepeken, illetve azok máig megmaradt részein (pl: József Attila és Szondi telepBábonyibérc, „Számos utcák”), valamint az újonnan létrejövő „vadtelepeken” (pl: Lyukóvölgye, egykor hétvégi házas telkei) – nem utolsó sorban a város vezetőinek az utóbbi évtizedekben követett szakszerűtlen és hanyag tevékenysége következtében - mára igen súlyos szociális válsághelyzet alakult ki. Az elmélyülő szociális problémák, különösen akkor, ha azokat a város vezetése hisztéria és gyűlölet keltésére alkalmas, felelőtlen megnyilatkozásokkal igyekszik „kezelni”, könnyen olyan, vagy ahhoz hasonló helyzetbe csaphatnak át, amellyel „önbeteljesítő próféciává” váló apokaliptikus jóslataikban a város „felelős vezetői” ma fenyegetőznek.

Az önsorsrontás szabályainak megfelelően, húsz évvel ezelőtt, az akkori válság kezdetén, pontosan ilyen nyilatkozatok, pontosan ilyen cigányellenes hangulatkeltés folyt Miskolcon, és akkor sem az egymással a cigányellenességen kívül semmi másban egyetérteni nem képeshelyi vezetőkön múlt, hogy a város elkerülte a súlyosetnikai jellegű összetűzések kialakulását. Figyelemre méltó, hogy Miskolcon ma újra különböző ellenőrizhetetlen rémhírek terjednek arról, hogy a város vezetői a város szélén felépítendő gettóba készülnek kitelepíteni a „deviáns családokat”.

Figyelemre méltó az is, hogy jelenleg, az állam erőszakszervezeteken (rendőrség és készenléti rendőrség) kívül még legalább négy paramilitáris alakulat: az őrző-védő cégek mindenhol jelen levő fegyveresei, a városőrség, a polgárőrség és a „gárda” emberei vannak jelen Miskolcon és – mint ez a múlt hétvégén történt – vesznek/vehetnek részt olyan demonstráción, amit pártállásra való tekintet nélkül, a város helyi és országos politikusainak jelentős része is megtisztel részvételével!

Javasoljuk, hogy szülessen helyi szociális válságkezelési program, melynek részeként döntsön a miskolci önkormányzat az említett nyomortelepekzárványok sorsáról: melyeket indokolt megszüntetni, és melyeket érdemes felújítani. Ezúttal is javasoljuk az értékes telkek eladásából származó bevételekből - illetve egyéb állami és európai uniós forrásokból - szociális bérlakásoképítését, és a telepeken élők könnyen fenntartható, emberi lakókörnyezetbe való elhelyezését.

Kérjük a megyei jogú város közgyűlését, hogy szüntesse meg az intézkedésre egyébként sem jogosult őrző-védő cégek megbízását a közrend helyreállításában, és azt, hogy a rájuk fordított összeget csoportosítsák át oktatási és munkahelyteremtési célokra, valamint a rendőrség támogatására.

Javasoljuk, hogy a városi rendőrkapitányPásztor Albert ezredes kérje más munkakörbe helyezését, esetleg a nyugdíjazását. Megítélésünk szerint a gyanúja sem merülhet fel annak, hogy a Magyar Köztársaság rendőrségének parancsnoki állományban lévő tisztjei különbséget tesznek a különböző származású bűnelkövetők között.

Javasoljuk, hogy a város és megye készítsen terveket a munkahelyek megtartására, a foglalkoztatás új formáinak a kialakítására, az állami (önkormányzati) költségvetésből finanszírozott szociális szövetkezetek, civil szervezetek segítségével, szoros pénzügyi felügyelet mellett. A szociális szövetkezetek, kisvállalkozások munkahelyteremtésének legfőbb szempontja az alacsony iskolai végzettségű népesség foglalkoztatása legyen.

Végül: felhívjuk a Kormány és az ellenzék figyelmét is, hogy hihetetlen felelősséget viselnek ma, a gazdasági válság idején: ha a cigányellenességben teremtik meg a nemzeti konszenzust, és nem a cigányok és a többség társadalmi együvétartozásában:, beleroppan Magyarország történetének legsúlyosabb válságába.

Budapest, 2009. február 5.

MESTERMUNKA! Így, csupa nagybetűvel ...

Nézzük:

"Az elmélyülő szociális krízis ellenére az azzal kapcsolatba hozható bűnesetek száma nem ugrott meg Miskolcon"
Milyen kapcsolatnak is kellene lennie a szociális krízisnek és az utcai rablótámadások között? Nem kenyeret loptak, hanem mobiltelefonokat meg táskákat. Természetes magyar emberet nem érint az "elmélyülő szociális krízis", így ők ezért nem mennek ki az utcára rabolni. Csak a bankokat. Biztos felosztották egymás között a piacot. Tied az utca, enyém a bank.

"Az utcai rablásokatlakástámogatásokkal kapcsolatos visszaéléseket elkövetők száma más, hasonló helyzetű településen megfigyelhetőnél számottevően nem magasabb."
Ezért kár volt odautazni. Nem olvasták az Indexen? Most robbant ki a legnagyobb Fészekrakó-csalássorozat, kb. 100 lakással, mit ad isten, Avason...

"nem utolsó sorban a város vezetőinek az utóbbi évtizedekben követett szakszerűtlen és hanyag tevékenysége következtében - mára igen súlyos szociális válsághelyzet alakult ki"
Nem kell finomkodni, páros lábbal belerúgni a polgármesterbe. Mellesleg mi köze a polgármesternek a szociális válsághelyzethez? 

"Miskolcon ma újra különböző ellenőrizhetetlen rémhírek terjednek arról, hogy a város vezetői a város szélén felépítendő gettóba készülnek kitelepíteni a „deviáns családokat"
Ilyen egy felelős tényfeltárás, csak a kőkemény tényekre szorítkozik.

"négy paramilitáris alakulat: az őrző-védő cégek mindenhol jelen levő fegyveresei, a városőrség, a polgárőrség és a „gárda” emberei vannak jelen Miskolcon"
Újabb hazugság, hol is van a "Gárda" Miskolcon? mesteri módon mossák össze a Gárdát a Városőrséggel és Polgárőrséggel, simán elhiszik a Zemberek, hogy a Gárda együtt járörőzik a Városőrséggel. Mellesleg nincs is fegyverük. De olyan jól hangzik ez a szó a mondatban, nem?

"javasoljuk az értékes telkek eladásából származó bevételekből - illetve egyéb állami és európai uniós forrásokból - szociális bérlakásoképítését"
Miért mindig ez a javaslat? Építsünk állami pénzből lakásokat a romáknak? Autó ne járjon a lakás mellé, esetleg? Mondjuk egy új Suzuki. Csak mert megérdemlik. Természetesen mindezt az adónkból ...

"szüntesse meg az intézkedésre egyébként sem jogosult őrző-védő cégek megbízását a közrend helyreállításában"
Ez igen! Nem kell Városőrség, nem kell Polgárőrség. Hiába, hogy az egész város meg van velük elégedve, mint civil biztonsági szolgálatattal. Megszüntetni mindet!

"az állami (önkormányzati) költségvetésből finanszírozott szociális szövetkezetek, civil szervezetek segítségével, szoros pénzügyi felügyelet mellett"
Kolompár Orbán is megpróbálkozott mint civil szervezet a romák munkához jutattásával, és mi lett belőle? Szegény Kolompár elcsábult, és elsikkasztott 15 milliót! De adjunk még több állami pénzt, ugye? Pont most, amikor dolgozó magyarok tízezrei veszítik el a munkahelyeiket? Eszem megáll ... 

"A szociális szövetkezetek, kisvállalkozások munkahelyteremtésének legfőbb szempontja az alacsony iskolai végzettségű népesség foglalkoztatása legyen."
Most már tuti, hogy ők 5-en idegenek, és csak emberi az álcájuk. Milyen "kisvállalkozás" tud foglalkozatni "alacsony végzettségűeket"? Miért kell ordasan hazudni? Ha kapnának munkát, akkor sem mennének el dolgozni, mert 4-5 ezer forinttal többért nem fog minden nap 4-5 órakkor kelni, hogy "dolgozhasson". Ha mégis megpróbálják, csak 1-2 napig bírják, mert nincsenek hozzászokva a rendszeres munkához, hogy fel kell kelni, hogy rendszer van az életükbe, hogy 2-3 műszakban kell(ene) dolgozni ...Csak akkor fognak dolgozni, ha rákényszerülnek. Ha nem fognak megélni abból, amit a postás hoz minden hónapban.

Akkor foglaljuk össze röviden: mindenki hibás Miskolcon, a romák kivételével! Ők 100% áldozatok, minden az önhibájukon kívül történt!

Hibásak a miskolci lakosok.
Hibás a város vezetése.
Hibás a Városőrség.
Hibás a Polgárőrség.
Hibásak az erőszakszervezetek.
Hibás Pásztor Albert.
Hibás a kormány.
Hibás az ellenzék.

És ami kell: még több pénz, még több pénz, még több pénz ....

Update:
Forrongó indulatok Miskolcon - Házon kívül, RTL Klub


 

Címkék: kávé helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr7924791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DArchAngel 2009.02.06. 10:35:25

@zero: Nem, de jó nagy verést, azt kapnál. Persze te lennél az agresszor (innen kezdődik a médiavisszhang), a szegény, sőt!, mélyszegény cigók pedig az áldozatok.
A végére pedig mág rásszistá-náci-fásisztá is lennél te, s utódaid hetedíziglen is.

Így működik a magyar média nagy kamumalma.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.02.06. 10:36:22

@zero: Meg akarsz szabadulni tőlünk? Mert ezt egyszerűbben és fájdalommentesebben is a tudtunkra adhatod... a Miskolci benzinpénzt is megspórolhatnád, továbbá magadat sem kell kitenend közvetlen életveszélynek, amikor megállsz a kocsival, míg minket kilökdösől az AVAS-on. :o)

Mr. Acid 2009.02.06. 10:37:05

Friss hír:
index.hu/politika/bulvar/fatolvaj7789/
Gondolom a roma polgárjogi vezetők szerint Szolnokon is minden rendben van...

Carnivora (törölt) 2009.02.06. 10:39:43

Végülis 120 milliárdnak már nyomaveszett biztos Alinak is jutott belőle csak már elfogyott így kell míg pínz ...

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2009.02.06. 10:40:40

Tegnap este a házon kívülben volt egy riport Aladárral, a stáb ott kísérgette az avasi utcán tényfeltárás közben.

A tényfeltárás kb. annyiból állt - legalábbis, amit a kamerák is mutattak -, hogy Aladár megkérdezte a szembejövő embereket: "Hogy érzi, rosszabbodott a közbiztonság?" Így kell szakszerű statisztikát készíteni, gondolom, Lyukóvölgyben, a Szondi telepen, és a többi említett városrészben is hasonlóan járt el.

Egyébként a megkérdezett cigányok azt válaszolták, hogy "á, dehogy", de két nyuggert is meginterjúvoltak, ők a mindennapos betörésekről hadováltak valamit, de mint tudjuk, félrebeszélhettek, mert Aladár megmondta, hogy ilyesmi ott nem történik.

Érdekes volt, hogy egyszercsak egy random csóka odalépett Aladárhoz, és egy "ó, téged is látni" közepette összepuszilkoztak. Ki érti ezt. A retek klub honlapján biztos fenn van valahol a felvétel.

panki83 2009.02.06. 10:40:49

@belzebubó: és akkor még hol van a január, mert én csak újabb bezárásokról meg 4 napos munkahetekről olvasok azóta is, sehol egy olyan hír, hogy valahol megugrott volna a termelés.
Szerintem simán visszaesünk a 2000 körüli szintre, ami szerintem akkora hiányt fog szülni, amit nem tudnak majd mivel betömni, azért a kölcsönök sem végtelenek és ha 2010-ben neki kell állni őket visszafizetni a még nagyobb hiánnyal, akkor Aladár és bandája nem hogy ajándék házat, de még segélyt sem fog látni

Higany 2009.02.06. 10:42:27

Egy elgondolkodtató videó: www.metacafe.com/watch/2123225/ Mindenesetre sajnos nincs kedvem rohanni utódokat nemzeni tucatjával...

"az állami erőszakszervezeteken (rendőrség és készenléti rendőrség) " OMG!

Kálmán 2009.02.06. 10:42:28

Ilyenkor az jut eszembe, hogy Kondorosi ÚJ Rend kormánybiztos ebben a témában miért nem mond okosakat?

Az autóutakon zéró tolerancia, meg még az embereknek elveszik a kocsiját is, ha részgeen vezet, meg stb ilyen tervek.

Máshol, más területen miért nincs zéró tolerancia?

Miért van az, hogy csak itt, nálunk, nincs védve a magántulajdon? Direkt, vagy mi?

Ha 35 cigány rádmozdul, mégis mi a faszt kellene tenned? Meghívni őket egy marhapörköltre? Vagy csak átmentek bratyizni 35-en a szomszédhoz?

A nagy megfejtő jogvédőkre is ráküldenék 35 cigányt, a lakásukba, házukba, na megnézném mit alakítanának olyan helyzetben! Röhej ami itt van.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.02.06. 10:43:01

@belzebubó: A nyugdíjasokat nem zavarja ha pár semmirekellő jobboldalit kirúgnak munkahelyről ameddig ők megkapják a nyugdíjat meg Feri lehazudja nekik a csillagos eget a blogon. Majd ha lesz szép államcsőd és nem lesz nyugdíj meg víz meg áram na majd akkor TALÁN elgondolkodnak hogy itt valami nagyon el van kúrva. De arra is ott lesz majd a sablonválasz, hogy biztos a Zorbán :)

Projectelf 2009.02.06. 10:44:14

Felesleges volt az egész nyilatkozatot belerakni kb 1 bekezdésből kiderül a lényeg...Tvben is volt, hogy megkérdezték a cigányt, mondta áá nem kell ide városőrség minden tök jó itt...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.02.06. 10:44:57

@DArchAngel:
"Az internetről ismert, radikális/gyűlöletkeltő vastagbor.blog.hu olvasói közönsége masírozott Miskolcon. Az említett honlapon naponta hangzanak el c.gyűlölő, erőszakra buzdító felszólítások.
A gyerekeiket féltő és rettegő helyiek önvédelemből agyonverték, benzinnel lelocsolták és felgyújtották a rasszista provokátorokat. A lángoló náczik próbáltak megszabadulni a benzinnel átitatott ruháiktól, de már csak a pénztárcáikat és telefonjaikat sikerült eldobálniuk... ezt a becsületes helyiek próbálták visszaszolgáltatni nekik, de (füstölgő) tulajdonosaik többszöri kérésre sem válaszoltak, így végül megtartották az értékeket.
Kolompár Orbán szolidaritási tüntetést szervez és követeli, hogy a rendőrség függessze fel a vizsgálatot, aminek egyedüli célja a helyi roma közösség zaklatása, megfélemlítése. Horváth Aladár eközben újra lemondásra szólította fel Pásztort[..]"

Spielberg 2009.02.06. 10:47:28

@zero: Hell István az MTV alkalmazottja.
H.Aladár (neked szarik a madár) Miskolcon volt tanító, valamikor a 80-as években. Az egyik onnan elszármazott haveromat tanította. Egyébkén volt ott egy egyetemi tanár (meghalt pár éve autóbalesetben), Loss Sánodor nevű cociológus, meg Aladár meg sokan mások voltak azok, akik megpuccsolták az ún. gettóépítést a Sajó-parton (anno a városi tanács kitalálta, hogy kipakolják az összes dzsipót a város szélére, a Sajó mellé épített önk. lakásokba. A dzsipók maradtak a belvárosban, a lakások nem épültek meg...)
Hisz ezeknek a geciknek még valaki???

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.06. 10:55:25

nem sikerül lekattani a enm létező "megélhetési bűnöző" fogalomról

"A szegénység nyomorulttá tesz, ahol pedig ez koncentrálódik, ott sokkal több a normasértés – mondta Gyurcsány Ferenc. Teljesen világos, hogy bizonyos vagyonellenes bűncselekmények ott történnek rendszeresen, ahol pokoli nehéz az élet, és az sem kérdés, hogy Magyarországon a roma lakosságot az elmúlt két évtizedben jobban sújtja a szegénység, mint bárki mást – jelentette ki a miniszterelnök."

www.zoom.hu/belfold/gyurcsany-is-beszolt-a-ciganyozo-kapitanynak-38752.html

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2009.02.06. 11:00:20

@zero:

tagek a zoom.hu-s cikknél: "Címkék: Gyurcsány Ferenc roma cigány cigánybűnözés Pásztor Albert"

Ki milyen mondatokat tud összerakni a felsorolt szavakból?

Tessék, itt van egy: Gyurcsány Albert cigánypásztor. :D

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.06. 11:03:51

@pina_csaba: mindegyiket fel kell használni? :)))

rolika 2009.02.06. 11:04:36

@zero: akár így is folytathatná:

"... de a kormány mindent elkövet annak érdekében, hogy a többségi társadalommal is megismertessük a mélyszegénységet"

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.06. 11:05:16

wehehehe:

"Igentisztelt Miniszterelnok úr! Kedves Ferenc!

Teljessen jogos ezzen blogod és felháborodásod.De éppen ezért kellene már végre megalkotni a GYÜLŐLET BESZÉD ről szoló törvény. Éppen ezért kéne 3 X os Nemet mondani a szélső jobbos tüntetésekre. és Éppen ezért kéne határozottan fellépni a Morvai félékkel.

Maradok továbbra is hü tisztelője. Slomó Kohen "

spájdernecc 2009.02.06. 11:07:02

@Spielberg:
Hell egy egészen jótollú újságírónak indult, de elcsábította az erő sötét oldala. a 90-es évek közepétől leginkább hivatásos üldözött, kormányoktól és kurzusoktól függetlenül
bejött neki

Carnivora (törölt) 2009.02.06. 11:07:20

@panki83:

Jóval a 2000 előtti szintre esünk vissza az államcsőd egyre közelebb jön ... a multik sem nagyon jelentik be mostanság a tömeges elbocsátásokat nálunk is 250 embert jelentett be egyszer a Bosch , de minnenap küldik el a népet tucatjával ... biztos a szocik megkérték őket ne rontsák a morált. -

belzebubó 2009.02.06. 11:09:04

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: nem hiszem el,hogy nem tudják vagy nem értik meg azt,hogy a nyugdijakat a most dolgozók termeleik meg.

Ha nix termelés akkor nix nyugdij.Ez nem olyan qrva komplikált.Vagy ezek azt hiszik Svájcban élnek vagy Szingapúrban ahol nem ez a rendszer?Ott visszakapod a nyugdijra befizetett pénzed csodás kimutatással,ha elhagyod az országot.

Carnivora (törölt) 2009.02.06. 11:14:05

@belzebubó:

Pedig elhiheted nem értik, merthogy azt megtermelték, és az jár ! meg ők még dolgoztak ma meg nem dolgozik senki!

DArchAngel 2009.02.06. 11:22:19

@zero: Gyurcsány bácsi biztosan még nem látott szegénységben élő, sokgyermekes nem roma családot, pedig az is van szép számmal. A különbség "csak" annyi, hogy közülük sokkal kisebb százalék lop!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.06. 11:25:55

Beletettem a posztba tegnapi Házon kívül részt!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.06. 11:29:59

Kis összefoglaló:) egy erős fekete.....

Spielberg 2009.02.06. 11:36:02

@spájdernecc: jahh a sötétek erő oldala...

Spielberg 2009.02.06. 11:39:17

@zero: csak ez nem szól semmiről. tipikus retekklub.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.06. 11:48:21

@Spielberg:

De láthatjuk a tényfeltárást "éőben" :-)))

Carnivora (törölt) 2009.02.06. 11:53:09

Hogy törtenhet hogy 35 cigany fatolvaj megtamad egy 79 eves embert?

Harmincöt fatolvaj kergette a mezítláb menekülő csőszt.

index.hu/politika/bulvar/fatolvaj7789/

Ali nem nyilatkozik ezügyben?

wlakos 2009.02.06. 11:53:21

@öööö...izé: A rasszista rendőrség provokációja lesz ez az ártatlan jóravaló cigó vezető ellen!

__ 2009.02.06. 11:54:29

Csak hogy a megoldásokat is keressük...
3 rövid oldal.

74.125.77.132/search?q=cache:iDdkeiWRXI0J:www.baranyi.hu/demom.pdf+baranyi+károly+adóvisszatérítés&hl=hu&ct=clnk&cd=1&gl=hu

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.06. 11:54:34

@öööö...izé: Az a vicc hogy ez a fazs nem lenne sokkal de sokkal kevesebben emlegetnék eme kisebbség nevét.
Bárcsak ő válna már légüres térré..

Sztyopabá 2009.02.06. 11:55:33

Szerintem mindenfajta magyarázkodó és gyáva álláspont csak olaj a tűzre. Bátorítás arra, hogy ocsmány szélsőjobboldali eszmék törjenek utat maguknak" - fogalmazott a kormányfő.
A kurva anyád, az. Nőttél volna fel Érden bazdmeg, ahol biciklivel mentél el otthonról és gyalog mehettél haza. Ahol amint meghal egy ember, betörnek a házba, mert biztos előszedik az örökösök a sok szétosztanivalót. Ahol e kertedben nem hagyhatsz éjszakára ruhát száradni, mert reggelre ellopják. Gebedj meg, Feri, az összes cimboráddal együtt.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.02.06. 12:00:04

OFF
Elkapták a kis Kolort? :-)
kábszerügyben?
ON

Maximio 2009.02.06. 12:06:37

Ali baba bokáig a homokban, olyan mélyre dugta a fejét.

Tíz év alatt elment 120 milliárd különféle felzárkóztató programokra, mellette az állam segély, csp-t, kutyafaszát folyósított szegény megtagadott polgártársainknak, azt hiszem, az eredmény magáért beszél. Mikor és ki fogja belátni, hogy ez a politika végérvényesen megbukott?

Kampfer 2009.02.06. 12:08:10

Üdv Mindenkinek! Szevasz Zero! Seduxen! :)

Noname Cowboyhoz csatlakozva az első gondolatom ezek után engem is a dunapartra vezetnek. A munkverával lezajló nagyon rövid randevút követnie kellene néhány többinek is...! Ezt a tetves rpa meg a többi hasonszőrű bagázst szó nélkül a Dunába kéne géppuskázni! Szerintem a Hadtörténetiben tuti vannak működő MG42-es. De Kar98-asok tuti!
De vissza a témához! Mi a fasz kéne még ezeknek? Újabb program a semmire, gondolom újabb pénzekkel...
Te horváthcigány! Mit old meg bármilyen pénz egy olyan büdöscigány esetében, aki szó nélül rabol, üt és rúg az utcán bárkit? A qrva anyádat! Mocskos féreg cigány!
Kemény és konzekvens fellépés kell ide, nem újabb elbaszott pénzek a cigányetető projektekre!
Csak egy gondolat... Tegnap átvett fizetési papírom alapján a cég egy hónapban kifizet a munkámért X összeget. Ebből 62%-ot adók, járulékok és egyebek formájában én és a cég az államkasszába fizetünk (értsd: a gusztostalannak, feldmájernek, fodorgabriellának, zoltainak, fletónak, kókának és a cigányoknak), a maradék 38%-ot magam belátása szerint elkölthetem. Számlára, kajára, benyára kurvákra, tökmindegy. Na ennek is kb. 15-20%-a elmegy jövedéki és forgalmi adóra szintén a fent említett penészvirágoknak. Hehe... A szép új világ!
A horváthcigány és a gusztostalan meg fulladjanak meg egymás keresztben lenyelt farkától! Szarháziak...
Kampfer

Plutonic 2009.02.06. 12:09:01

Elmennek a faszomba... Lakatos Attila szerintem nem írt volna semmi ilyet.

Maximio 2009.02.06. 12:09:50

Fletónak nincs fontosabb dolga megint? Rohadt életbe már. Zuhanórepülésben az ország, minden szinten, de neki az ügyészség döntéseit kell kommentálni.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.06. 12:13:19

@Petrow: Igen, az önvédelmi arányossági-elmélkedések vége mindig az, hogy gyakrolatilag akkor jár az ember a lejgobban, ha helyszínen kivégzi a támadót, és akkor nincs vita.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.06. 12:16:20

@Maximio: háát gyanús, hogy hamarosan "földet érünk", a nagyobb baj az, hogy nekünk nincs olyan pilótánk, mint a hádzöni-hős :)))
Mi nem fogunk olyan simán "leszállni", mint az Airbus...

Kampfer 2009.02.06. 12:40:06

Kálmán!!!

Az autóutakon azért van zéró tolerancia, mert ott olyan embereken verik el a port, akik:

1. teljes mértékben nyomon követhetők, beazonosíthatóak (ha nem, akkor a papíron lévő emberke fizet), szinte nulla nyomozással, nulla befektetéssel,
2. mivel autózik, nyilván van tulajdona, egzisztenciája, esetleg ha azzal dolgozik is, nemcsak a libákat pakolja vele a sarkokra, így megfogható, el lehet verni rajta a port az egzisztenciális függése és az érdekeltsége miatt,
3. mivel ez egy folyamatos cselekmény (mindig fognak autózni, ki ezért, ki azért), és a szabályozások is folyamatosan változnak, valamint mindig lesznek szabálysértések, így folyamatos a bevétel is.

Nos Kálmán! A kondorosi "ojjektívfelelősség" ferike azért nem jártatja ezügyben azt a nagyokos tetves pofáját, mer egy nyomorult tanulatlan tetves cigánytól nincs mit elvenni. A segílykét nem fogják. A szabadságát talán, legföljebb majd kigyúrja magát a fácánosban!
Továbbá azért sem, mert qrvára leszarja az embereket és a társadalmat is. Ez az alábbiak miatt állítom:

Megrendülve mondja, hogy a mamát és unokát elgázolta valami idióta a zebrán. Mellékesen megjegyezve a tagnak már előtte is be volt vonva a jogsija. Ennyit ért...
De azok persze nem zaklatják fel a buzi lelkivilágát, mikor a cigányok vidéken már tizes nagyságrendben ölnek meg védteleneket...

A ferikével azonos politikai oldalon lévő bárándy banda középső férge még kegyelmet is kért anno az ír faszinak, aki Leányfalun kinyírt két kisgyereket. Biztos a bárándyt is qrvára érdekelték a magyar választócsemeték!
De a cigányozásra ez a féreg is elkezdi jártatni azt a maceszevő pofáját! A fiacskájáról ne is beszéljünk!
És akkor ott van ferike, a fletó, aki mindig meg tudja mondani az okosat! Csak arra nem figyel, hogy az ő kis szimulált világában nem ugyanúgy hangzik az ő kis igazsága, mint a "való villában"! Ez a kis buzi még életében nem látott megélhetési bűnözőt. Az úgy néz ki, hogy egy bácsi betol egy zsömit meg egy tejfölt a teszkóban, majd utána olajoz kifelé, szépen halkan szégyenben. Láttam ilyet sparban Kispesten!
Aki az utcán üt, rúg, öl, rabol, az nem megélhetési bűnöző, hanem egy közönséges köztörvényes bűnöző! Kultúrtársadalmakban az ilyet szegregálják, elítélik, számonkérik. Kissé konzervatívabb társadalmakban lelövik! Nos, ez a társadalom sem nem konzervatív, sem nem kultúr...
Üdv!
Kampfer
(munkvera dögöljön meg!)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.06. 12:45:08

@Kampfer:

Autós példához annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a napokban kezdeményeztek ellenünk szabálysértési eljárást, mert tíz egész percet füves területen parkoltunk egy megyeszékhelyen, mivel az általunk látogatott hivatal parkolóját épp átépítik. Abszurdisztán.

Roxvox 2009.02.06. 12:45:23

Tuti választásnyerési recept: A nyuggereket telenyomni pénzzel, a cigókat megszopatni.
Szavazatok:
+ az összes nyugger
+ a cigók szívatásának örvendő magyarok nagy tömege
+ a saját szavazók
- kb. 5-600000 cigó szavazat
Szinte biztos 2/3-os körüli győzelem, így koalíciót sem kell kötni senkivel.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.02.06. 12:54:56

@Roxvox: Aztán magyarázni az államcsődöt a megemelt nyugdíjak miatt.

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.06. 12:59:33

@Roxvox: ez csak attól függ, ki számolja meg a szavazatokat, mint tudjuk.... :( Sajnos így is bukhatsz. Nálunk legutoljára addig számolták, amíg az MSZP-s tag lett a nyerő.... Hogy, hogynem találtak elég érvénytelent, ami mind az ellenfélre volt leadva...

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.06. 13:02:59

Nyugdíja sztori: nagymamát kérdezik kire fog szavazni.
-Hát a Gyurcsányra!
- Miért , mama?
- Mert ígért nyugdíjemelést.
-De azt az Orbán (Patásördög, etc) is ígért....
- Na de a Gyurcsány már ideadta!
Hát ennyi. Meg egy bambi. És ez pont az az eszköz, ami a mindenkori kormány kezében van. Elég pesszimista vagyok.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.06. 13:04:06

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

No, majd amikor nem vuszi ki a postás a nyugdíjakatt meg a segélyeket, mert nincs miből, akkor fogok hangosan hahotázni .... :-(

És természetesen indulok a Tesco-ba az összes babkonzevert felvásárolni ...

kopaszfarkas 2009.02.06. 13:05:03

@parizervitéz: ""Adófizető Állampolgár Polgárjogi Jogvédő Alapítványt" alapítani?" Ez egész jó ötlet. Bár az NJA valami ilyesmiért (is) jött volna létre, csak még nagyon el van foglalva a 2006 októberi események pereivel.

Ha valaki elkezdene igazat beszélni a politikában és tényleg kiállna az adófizetők mellett elég nagy szavazóbázist építhetne ki. Persze lehet lelőnék, mielőtt odáig jutna, hogy kihasználhatná....

Geza 2009.02.06. 13:06:25

@Roxvox:
Még tutibb:
A nyuggereket telenyomni pénzzel (nyögdíjemelés), a cigókat telenyomni pénzzel (segély), a közalkalmazottakat telenyomni pénzzel (13.havi), a versenyszférában dolgozókat telenyomni pénzzel (-6 Ft benzinárcsökkentés).

Aztán a választások után a benzin megint mehet felfelé, a 13.havi adóztatható, a nyögdíj szintén, teljesen mindegy, mert ezek az emberek a retorziós szándékaikat max. a másra szavazással fejezik ki, így elég lesz a köv. választás előtt egy-két hónappal osztogatni megint egy kicsit.
A kohányokhoz nem szabad nyúlni, mert ők tartják sakkban a magyarokat.

Emellett indítani kell a kúrmányt öt ízváltozatban (maszop, fityisz, szadesz, mdf meg kdnp), hogy hadd higgye a jómunkásember, hogy választhat, ezzel sikerül kb. 90%-os győzelmet aratni, a maradék pedig kevés lesz ahhoz, hogy kipróbálhassa, hogy hány db villanyoszlopra akasztott hazaáruló patkányt lehet átlőni egy db MG42-be való tölténnyel.

Mindezt persze természetesen nem szabad komolyan venni. Az MG42-vel ugyanis nem lehet egyes lövést leadni, a legrövidebb sorozat is 3-5 hosszú. Csak a többi stimmel...

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.06. 13:09:28

@zero: vinni mindig fog valamit, csak vásárlóértéke nem lesz. Azt tudjátok, hogy ebben világrekorderek vagyunk, ugye? Mármint hiperinflációban. Feri simán beállít majd egy új rekordot nekünk.

panki83 2009.02.06. 13:09:46

@Kampfer: Na elárulom, hogy engem tanított.
Azért órán mert beszélni arról, hogy létezik cigánybűnözés, és azt mondta, hogy ezt így órai keretek között mondhatja, de ha nyílvános helyen hangzana el, akkor kapásból karóba húzás jár érte.
Egyúttal kitért rá, hogy ezen a szemléleten jó lenne változtatni, és tisztázni kellene a dolgokat.

Véraláfutás 2009.02.06. 13:17:51

Direkt nem olvastam el az írást és a hozzászólásokat, mert péntek van és normális a vérnyomásom, nem akarom elrontani ezt a napot :)

derelyegrádi szellem 2009.02.06. 13:35:09

Úgy hallom szegény Kolompár Orbánt már több irányból is betámadták, azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy ellehetetlenítsék és eltántorítsák a rasszizmus elleni igazságos harcában.

Jól mondom Kolompár úr?

Roxvox 2009.02.06. 13:39:17

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:
Hogy utána mi lesz az a lőtéri kutyát sem érdekli, választást kell nyerni mindenáron :(

derelyegrádi szellem 2009.02.06. 13:44:07

Ja és a kép alapján a következő párbeszéd hangozhatott el:

Sapkás melegítős ember:
- Há á gádzsó áll itten, így odalépek aztán emígy-e megtámsztom kétlodalrú, osz befejelek neki egyet-e, hogy szokaresz há vágom szájába
Aladár:
- hát tényleg? Biztos egy rásszista volt, itt a béke szigetén..
Sapkás, kockás
-Ahhhát, ín is láttam, még a telefonja nízzed-e, az is fekete volt.
Szakállas háttérből:
-Igen így vót, bár az is lehet hogy én ott sem vótam

eszkep 2009.02.06. 14:06:44

"Akkor foglaljuk össze röviden: mindenki hibás Miskolcon, a romák kivételével! Ők 100% áldozatok, minden az önhibájukon kívül történt!"

Egy újabb példa eme liberális-szocialista szemléletre::

"www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=159605"

Én már nem is tudom, hol élünk???

Adamow (törölt) 2009.02.06. 15:47:03

Azért nincs ojjektum őrzés és lesz helyette köztér őrzés mert már nincs ojjektum amit lehetne őrizni :-)

derelyegrádi szellem 2009.02.06. 15:50:19

@eszkep:

Én is ezt kéredezem, ha a rendőrség nem tudott eljárni a tettenért "fitalkorúak" ellen. A fiatalkorú ugyanis büntetőjogi feleősséggel tartozik tetteiért. Ő ugyanis büntethető, szemben gyermekkorúval, aki valóban nem.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.06. 16:00:10

Csak kérdezem, hogy mondjuk valaha is olvastál-e akár egyetlen egy sort is például Ladányitól vagy tudod-e ki az az Iványi Gábor?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.06. 17:09:06

@calam:

Én?

Ladányi a szociológus, aki több könyvet is írt, Iványi Gábor pedig lelkész.

De ez hogy jön ide?

Tökmindegy hogy kicsodák, ha a nevüket adták ehhez a "tényfeltáráshoz" ...

Neked mi a véleményed Calam a
sajtóközleményről? Érdekelne....
Lehet hogy én (mi) olvastunk/értettünk valamit félre ....

Maximio 2009.02.06. 19:45:12

@Seduxen:
Látom, nem bízol Feriben, ő majd landol az országgal. Most ugyan azzal foglalkozik, hogy mit főzzön szombaton, meg ez a kurva ügyészség, nade ha egyszer a kezébe veszi a dolgokat, kő kövön nem marad....

picur3ka 2009.02.06. 20:00:49

@derelyegrádi szellem:

En nem tudom, hogy mit csinal a Kolomp pereputtya, de ez nyugodtan lehet resze egy szemelyiseg elleni kampanynak, mert ahogy latom, minden ciganyt el kell lehetetleniteni, aki egyet mer erteni a tobbsegi velemennyel. Rendorsegi spicli...

Kampfer 2009.02.07. 07:23:48

@Seduxen:

Faszt fog ez landolni velünk...! Épp most tette ki a féklapot, tol még a gázkarokon és már csatolják rá az ernyőt a majombérencei... 600-on ugrik, mi meg csak lesünk, hogy qrvára megyünk lefelé, de se a kiengedést jelző futóműzaj, se Vecsés az ablakból... Aztán az a kis fény a távolban nem a doki vizsgálólámpája lesz...
Üdv!
Kampfer
(munkvera dögöljön meg!)

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.02.07. 19:58:27

Na idefigyeljetek roxvox,és geza! A jó édes felmenőiteket nevezzétek nyuggereknek, tejfelesszáju faszok! Mit tettetek ezért az országért? Az én 56000 ft nyugdíjamat irígyled? Csak jártaTJÁTOK A LEPCSES POFÁTOKAT, KÖZBEN MEG LEHET , HOGY NECSINÁLTOK SEMMIT! Nem szoktam így kifakadni, de elegem van belőle, hogy egyesek szemében a nyugdíjasok feleslege emberek. Ha majd ti is ledolgoztok 40 évet, akkor jogod lesz lihegni, de addig fojátok be buzilók!!!!!

Horizont 2009.02.07. 20:28:14

Még itt a Vastagbőrön is bekövetkezik aminek a hatalom nagyon örül, amikor a nép egyszerű gyermekei egymásnak esnek, egymást hibáztatják!.Addig se velük foglalkoznak. Ti meg belesétáltok ebbe a csapdába.
Valóban nem szép dolog ez a nyuggerezés! Ha fiatal vagy már csak azért se mert vagy a szüleid vagy a nagyszüleid nyugdíjasok.Ráadásul (jobbik esetben) mindenki megöregszik egyszer. A nyugdíjasok és a cigányok esetében is nagy hiba általánosítani.Azért vannak rendes romák és tisztességes, életüket végig dolgozó nyugdíjasok is. Viszont aki nyugdíjas nem kell azt hangoztatni, hogy mennyit dolgozott.Ettől nem szoktak elájulni az emberek.Dicső dolog- önmagunknak, családunknak.
Én még nem vagyok nyugdíjas és már 35 éve dolgozom.És még mennyit kell!És lehet nyugdíjam se lesz. Ez van.
Nem kell egymást szidni, szívunk itt egyformán.
Nekünk idősebbeknek legalább volt egy pár jó évünk:)

picur3ka 2009.02.07. 21:00:34

Az en edesanyam nyugdijas es tobbet kap, mint nemely dolgozo csaladtagok es akarmennyire is szeretem, teljesen sotet azt illetoen, hogy mi folyik itt, politika es egyaltalan.

Volt egy jopofa nagynenem, meghalt nem reg, sajnos. O ugy volt vele, engem nem erdekel, nekem mar mindegy, en megvagyok igy is ugy is, en csak a fiatalokra es a jovore szavazok.

picur3ka 2009.02.07. 21:03:59

@picur3ka:
Ezt ugy is le lehet forditani, hogy ha a munkakepes fiatalsag boldogulni tud, mindenki jol lesz, ha nem, mindenki szarba lesz.

Roxvox 2009.02.07. 21:10:24

@ermi50xn6j2:
Kedves Nyugdíjas Úr (Hölgy)!
Az én felmenőim is nyuggerek, ketten együtt 86 évet dolgoztak le és sajnos ők is leragadtak a múlt rendszer imádatánál. A nemcsinálásról pedig csak annyit, hogy 31 éve termelem a nyugdíjat elég szép havi %-os arányban és remélhetőleg még sokáig fogom de nem vagyok meggyőződve róla, hogy nekem valaha lesz állami nyugdíjam, mert nem lesz aki kitermeli.
A véleményemet továbbra is fenntartom, hogy a nyugdíjasok és a cigányok döntő %-a megvehető szavazóbázis. Igen ez általánosítás, de aki magára veszi az így járt. Én nyugger koromban át fogom látni a saját helyzetemet, tudni fogom hol a helyem a társadalomban, nem leszek ilyen piszkosul büszke és sértődékeny.
Tisztelettel egy nyugdíjtermelő! :(((((((

Carnivora (törölt) 2009.02.07. 21:38:32

Soltész Bálint r. százados tájékoztatása szerint délelőtt tíz óra tájban egy ismeretlen nő telefonált a Hevesi Rendőrkapitányságra, hogy a városban a Dankó Pista utcában tömegverekedés zajlik. A járőrök a helyszínre érkezve semmilyen jogsértő cselekményt nem észleltek. Negyedóra elteltével ugyanaz a nő ismét bejelentette a verekedést. A zsaruk megint kimentek, s ekkor az utca közepén, hirtelen egy 20-30 fős, botokkal, kerti szerszámokkal felfegyverkezett tömeg körbeállta szolgálati gépkocsijukat. A társaság egyik tagja odalépett a jármű vezetőoldali ablakához és megakadályozta a rendőrt az ablak felhúzásában. A férfi kérdőre vonta a bent ültő két rendőrt, egy pár nappal korábbi intézkedést sérelmeztek, amikor is körözött személyeket kerestek az egyenruhások a városban. A tömeg életveszélyesen megfenyegette a rendőröket, majd öklükkel verték a kocsit, továbbá egy lapáttal is a jármű szélvédője felé ütöttek. Ekkor a járőrök segítséget kértek. A kiérkező "megerősített rendőri erők" a bűncselekmény elkövetőit elfogták, 8 embert állítottak elő a rendőrkapitányságra, ellenük - őrizetbe vételük mellett - csoportosan, felfegyverkezve elkövetett garázdaság megalapozott gyanúja miatt indult eljárás. A hivatalos személy elleni erőszak bűncselekmény elkövetése miatt az eljárást a Heves Megyei Nyomozó Ügyészég fogja lefolytatni. Az elkövetők felkutatása során egy kilencedik gyanúsított kilétére is fényt derült, az idős asszonyt egészségi állapota miatt nem állították elő, azonban az eljárást vele szemben is megindította a rendőrség. Érdekesség, hogy ezúttal elfogták azt a férfit is, akit korábban a "sérelmezett rendőri akció során" kerestek. Ellene letöltendő börtönbüntetés miatt volt érvényben elfogatóparancs. Heves város közbiztonságának megerősítése érdekében a város rendőrkapitánya - a rendőrségi törvényben biztosított jogkörénél fogva - fokozott rendőri ellenőrzést rendelt el, mely során gépjármű és ruházat átvizsgálásra is lehet számítani.

-

Magyarország 2009

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.07. 23:00:57

@Carnivora:

Galacsindobásért 2 év letöltendő, ne feledkezz meg róla .....!!!!

Geza 2009.02.07. 23:47:52

@ermi50xn6j2:
"A jó édes felmenőiteket nevezzétek nyuggereknek, tejfelesszáju faszok!"
Felmenőim emlegetését abbahagyod, szótárban az 'irónia' szót megnézed, magadba szállsz, pofád súlyba teszed.

"Mit tettetek ezért az országért? Az én 56000 ft nyugdíjamat irígyled?"
Többek között én dobtam össze.

"Csak jártaTJÁTOK A LEPCSES POFÁTOKAT, KÖZBEN MEG LEHET , HOGY NECSINÁLTOK SEMMIT!"
Ha majd nem csinálok semmit, azt onnan fogod megtudni, hogy nem kapsz több nyugdíjat.

És amíg a fajtádat meg lehet vezetni olyannal, hogy az év 12 hónapjában 8.3%-kal kevesebb nyugdíjat kaptok a ténylegesnél, majd a különbözetet az év végén visszakapjátok (13. havi, tudod) 'ajándékba', (különösen hogy szerintetek 'a feritől' vagy 'a viktortól' kapjátok,) és erre hivatkozva aztán olvatag mosollyal megszavazzátok az aktuális bálványt, kicseszve ezzel mindenkivel, akinek nem csak azért van feje, hogy összetartsa valami a füleit, addig inkább gondolkozz el azon, hogy miért kéne a szavazást a munkaviszonyhoz kötni.

"Nem szoktam így kifakadni, de elegem van belőle, hogy egyesek szemében a nyugdíjasok feleslege emberek."
Nyugodj meg, nem vagy felesleges. Bőven megdolgoztatok a nyugodt öregkorért, senki sem vitatja.
Csak épp észre kéne venni, hogy ahogy _az átlagos nyugdíjas_ a 100 métert se annyira gyorsan futja, mint legénykorában, úgy az esze se fog annyira.
No pláne, hogy mivel a napi nyűglődésből nyugalomba vonult, kizárólag a tévéből meg a storymagazinból szerzi az információit, ezért aztán még a legjobb szándékkal is akkora baromságokat tud megszavazni, amekkorát a műsorszerkesztők nem szégyellnek bebeszélni neki.

"Ha majd ti is ledolgoztok 40 évet, akkor jogod lesz lihegni"
Nem te mondod meg, hogy mire van jogom és mire nincs. Öreg vagy, és ahogy fiatal korodban te teremtetted elő az előtted álló kenyerét, úgy most én teremtem elő a tiédet. Ez így helyes, de ne köpdösd azt a kezet, amelyik a kását önti a tányérodba. Ha elvárod a tiszteletet, akkor te se ugass le senkit csak azért, mert több levegőt szívtál eddig.

"de addig fojátok be buzilók!!!!!"
A ló többesszáma 'lovak'. Amúgy meg kuss.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.02.08. 02:57:09

tetszetteka hozzászólások :DDD

Horizont 2009.02.08. 09:58:20

@Geza: Azért ez egy kicsit erősre sikeredett, ahogy ermi-é is!
Azért ostorozni a nyugdíjasokat mert most mi termeljük ki a nyugdíjra valót nem helyén való! Ha te odakerülsz majd 40 (vagy 50?) ledolgozott év és rendesen befizetett járulékok után, neked hogy esne ha állandóan ezt hallanád a fiatalabb generációtól? Mi tehetünk róla átlagemberek, hogy rossz a rendszer?

Mindenki arra szavaz akire akar.
Nem ez a demokrácia? Más kérdés, hogy a környezetünkben élő időseket fel kell világosítani és meggyőzni.
Nem bántani akarlak sok mindenben igazad van,ahogy erminek is. Valahol középúton van az igazság. Vagy kitudja hol? De egymáson leverni a port nem helyes.Szerintem.

picur3ka 2009.02.08. 10:07:24

Itt van aladareknak egy kis tenyfeltaras, ni, roma tuntetes roma vezetok ellen, mert a gondolkodo romakoknak is eppugy tele van a tokuk, mint barki masnak, csak nem tul hangosak ugye:

www.romnet.hu/hirek/hir09020706.html

Roxvox 2009.02.08. 14:14:23

@Geza:
Én nem voltam ilyen bőbeszédű :)

Geza 2009.02.08. 15:35:32

@Horizont:
"Azért ez egy kicsit erősre sikeredett,"
Arra is szántam.

"Azért ostorozni a nyugdíjasokat mert most mi termeljük ki a nyugdíjra valót nem helyén való!"
Nem azért ostorozom, ez csak következmény. A gond szerintem ott van, hogy a nyugdíjasok jó része azt hiszi, hogy a kora érdem, és nem csak állapot.
Igen, végigdolgozta az életét, teljes joggal tart igényt a nyugodt öregkorra, hogy visszavonulhasson végre pihenni. De akkor könyörgöm, _vonuljon vissza_, a közélettől is! Amikor ők voltak munkaképesek, ők irányították a dolgaikat, helyesen, de most már mi vagyunk az aktív korúak, ez most már a mi korunk, úgyhogy az ő maximális tiszteletben tartásukkal is rohadtul ideje lenne, hogy a saját életünkkel kapcsolatban mi mondjuk meg, hogy mit szeretnénk kihozni belőle, és ne blokkolja ki a 2.5 millió aktív dolgozó ember szándékait 3 millió nyugdíjas.

Minden tiszteletem az övék a végigdolgozott életükért, de a világnézetük, látásmódjuk az ő korukban alakult ki, azaz 30-40 éve. Ők abban a korban mást tartottak helyesnek és más céljaik voltak, mint nekünk vannak most.
Rohadtul abszurd dolognak tartanám pl., ha felnőtt ember létemre a nagyanyám mondaná meg nekem, hogy mit csináljak, milyen ruhát vegyek fel, mire mennyit költsek, kit vegyek el feleségül, mikor legyen gyerekem és mi legyen a neve. Na, ország-szinten most ugyanez megy: a három millió nyugger beszavazza a szocikat, 'mert olyan fess fiú ez a feri a propellernyakkendőjével'. Helyesnek tartja a mértéktelen hitelfelvételt, 'mert akkor fussa majd nyugdíjemelésre, amit megérdemlünk, a kölcsön visszafizetésével meg azért vannak gondjaink, mert ezek a mai fiatalok nem dolgoznak'. Beválasztják főpolgármesternek demszkit, 'mert olyan szépeket ígér, és ilyen úriember biztos nem hazudik'. Beszavazzák az oktatás lazítását 'mert akkor a kisunokámat is simán felveszik az egyetemre', és nem látja, hogy a kisunokája a diplomájával kitörölheti majd, mert nullára értéktelenedik. Kimegy az utcára köpködni a tüntetőket, 'mert ilyet nem illik csinálni', de -bár neki is tele van a töke az egésszel- jobbat mondani nem tud, valamit szerinte is kéne csinálni, hogy mit, azt ugyan nem tudja, 'de ilyet akkor sem illik'...

"Ha te odakerülsz majd 40 (vagy 50?) ledolgozott év és rendesen befizetett járulékok után, neked hogy esne ha állandóan ezt hallanád a fiatalabb generációtól?"
Tudod, én öregkoromra azt szeretném, ha békésen éldegélhetnék a nyugdíjamból, nyesegetném a rózsabokrokat a kertecskémben, tenyésztenék spánielt, ultiznék a hozzám hasonló vén faszokkal egy pohár fröccs mellett, és ívesen szarhatnék a politikára meg a gazdaságra tokkal-vonóval. Mondhatni: én már végigdolgoztam az életemet, helyretettem a rendszert az én időmben, hát kedves fiatalok: b.sszátok meg, most már vegyétek át ti, én ugyanis mostantól lazítok.

"Mi tehetünk róla átlagemberek, hogy rossz a rendszer?"
1., Nem szavazunk hazug emberre.
2., Nem szavazunk csaló emberre.
3., Nem szavazunk tolvaj emberre.
4., Nem járatjuk bele a szánkat abba, amihez nem értünk.
5., Ha tévedünk nem szégyelljük kimondani azt, hogy 'neked volt igazad'.
6., Nem hisszük magunkat eleve előbbre valónak csak azért, mert öregebbek/fiatalabbak, magasabbak/alacsonyabbak, X/O-lábúabbak vagyunk.

"Mindenki arra szavaz akire akar. Nem ez a demokrácia?"
Mindenki, _akinek szavazati joga van_, arra szavaz, akire akar.
Miért nincs szavazati joga a gyámság alá helyezett szellemi fogyatékosoknak? Mert nincs elég szellemi képességük a helyes döntések meghozatalához.
Miért nincs szavazati joga a kiskorúaknak? Mert _még_ nincs elég teljes és részletes képük a világról, ami alapján akár éles elmével is helyes döntéseket hozhatnának.
Miért nincs épeszű országokban szavazati joga az országban épp nem tartózkodó állampolgároknak? Mert _épp_ nincs rendes képük a hazai viszonyokról.

Nos, szerinted a 75 évesnél idősebb _átlagos_ magyar állampolgároknak, akik túlnyomórészt csak és kizárólag a köztudomásúan részrehajló és érdek-vezérelt médiából tájékozódnak, van-e helytálló és elég részletes tudomásuk a jelen belpolitikai és gazdasági viszonyokról?
Szerinted a 75 évesnél idősebb _átlagos_ magyar állampolgárok vannak-e szellemileg _még_ elég frissek ahhoz, hogy az ország sorsát eldöntő kérdésekbe beleszóljanak?

Szerinted a 8 általánost a tanköteles kor végére talán kijáróknak van-e elég részletes ismeretük a világról, annak összefüggéseiről, ill. van-e elég éles gondolkozásuk, hogy dönthessenek az ország sorsáról? Gondolok itt azokra, akik képesek pl. felvenni a provident-kölcsönt, akik 'megélhetési bűnözők', ill. akik kiveszik a gyereküket az iskolából, merthogy minek az...

"Más kérdés, hogy a környezetünkben élő időseket fel kell világosítani és meggyőzni."
Győzködje a kaszás hóhér, én se szeretném öregkoromra, hogy mindenféle újmódi huncutságokkal fárasszanak :) ! Ők már megtették az ő teendőiket, innentől már a mi dolgunk, mi vesszük át, mármint ha hagyják.

"Valahol középúton van az igazság."
Ez így van. Vannak ugyanis igencsak friss agyú és jól tájékozott (=bölcs) öregek is, akik nagyon sokat tudnának még tenni. Ennek tudatában menj ki az utcára, a postára, a boltba, és figyeld az öregeket.
Hány olyat találsz, akit visszahúznál/engednél a döntésekhez a megérdemelt pihenéséből? Százból egyet? Nos, a demokráciában minden szavazat egyenlő értékű, és a külön tisztelnivalóan bölcs öreg egy szem helyes szavazatát a latrinába söpri a 99 másik, aki azért teszi/mondja azt, amit, 'mert az Icuka is megmondta az Anyátok Közt-ben', illetve 'a címlapon volt a nők lapjában'.

"De egymáson leverni a port nem helyes.Szerintem."
Az tényleg nem lenne az, a vita viszont szerintem nem olyan hiábavaló. Mondjuk a vita és az anyázás az két külön dolog, de hát amilyen a mosdó, olyan a törölköző, ki bottal köszön, annak husánggal felelnek :).

öööö...izé 2009.02.08. 18:00:48

hozzászólva: gusztustalan volt, mikor a választások voltak, épp háziorvosi ügyeletben betettem a lábamat egy nyugdíjas otthonba, ahol százával voltak a látogatók. Egyébként elvétve sem, aznap százával. Megkérdeztem az egyik nénit, hogy most szavaz-e ő is? Erre mondta, hogy persze, a lánya mondta, kire kell, az EMESZKÉRE.

Hát ennyit adalékul...nem mind ilyen, de sok...túl sok...

Horizont 2009.02.08. 18:28:28

@Geza: na ez egy remekbe szabott vitairat, kösz. Azt is hogy nem döngöltél a földbe:)
Nagyon sok mindenben igazad van és persze egy csomó mindenben nincs. Végül azt nem tudtam meg hány éves vagy. Én 54 éves nő, 3 gyerekkel, 0 unokával (még) és 35 év munkaviszonnyal(eddig).
Igen sok a nyugdíjas, nagyon sok. Az elöregedés nemcsak hazai jelenség. De az általánosítás igen. Amikor itt szidjátok a "nyuggereket" abba mindenkit belevesztek. Azt is aki úgy éli a nyugdíjas életét ahogy te szeretnéd majd.És nagy ívben tesz a politikára.Szerinted honnan alakult volna ki másmilyen világképe egy most 70 évesnek?Mint kisember annyit tud, hogy a régi rendszerben nyugalomban, kiszámíthatóan élt? Hogy ezt kölcsönök felvételével érték el? Senki nem tudott róla. És most mi van az utóbbi 20 évben az úgynevezett rendszerváltás óta? Lehet nagy szavakat írni: demokrácia, szabadság, szólás,- és írásszabadság, kitárult a nagyvilág stb.(nem is jut más az eszembe) de a kisembert a "kisélete" érdekli és az bizony rosszabb lett erkölcsileg, anyagilag. Egy idős ember józanul felméri kb. hány normális éve lehet még, és mivel már semmire sincs lehetősége (pénzkeresetre) ezért a legfontosabb a nyugdíja.
Én azért azt el tudom fogadni, hogy az egyik nyugdíjasnak Gy.F. a szimpatikus a másiknak meg O.V. Vagy lehet, hogy nem szimpatikus Gy.F. de inkább ő mint O.V., vagy fordítva. Ahogy te írod akkor törvénybe kell foglalni hogy nem szavazhatnak a nyuggerek, a 8 általánost nem elvégzők, a cigányok, a segélyt kapó nem cigányok és egyáltalán nem szavazhatnak azok akik az MSZP-re és Gyurcsányra szavaznak.
Azt mondod nem kell a meggyőzés? Szerintem meg igen. Ha már szavazati joguk van, tájékozódási lehetőségük meg minimális.Nagyon sok vitám van Édesanyámmal aki 72 éves.Bár Apukámmal is vitázhatnék még, de ő sajnos 1 éve elment örökre.
Tudjuk, hogy a tényleges "igazi" nyugdíjasok nagyon kevesen vannak a 3 millióból.Az ő tiszteletük miatt se beszéljünk általánosítva róluk.Tudom nagyon sok minden nagyon rosszul működik, de nem biztos, hogy a kisember hibájából.Én azóta lettem "felvilágosultabb" amióta Vastagbőr olvasó lettem. Bár az is igaz, hogy a 36 évemet amit az előző rendszerben éltem nem tudom kidobni magamból. Én csak azt kívánom neked (magamnak és mindenkinek), hogy egészségben megéljük a nyugdíjkorhatárt (bármeddig tolják is ki) és megkapjuk jól megérdemelt nyugdíjunkat, és a gyermekeink, unokáink olyan rendezett körülmények között éljenek, hogy soha ne kapjunk szemrehányást majd semmiért tőlük:)

belzebubó 2009.02.08. 18:38:22

@Geza: ez majdnem olyan lett mint a libás poszt alatt.Még ilyeneket,hogy valami vidám is legyen.

belzebubó 2009.02.08. 18:51:55

@Horizont: "és megkapjuk jól megérdemelt nyugdíjunkat," azért ha biztosra akarsz menni a helyedben félretennék.Én csak 33 vagyok és ezt csinálom.Lehet,hogy ez Mo-on furcsa de a világ nagyrészén nem.És ebben is előbb-utóbb fel kellene zárkózni.Tudom,hogy eltérőek a körülmények és a fizetések amiből félre tudsz tenni,de ha mégis ezt kapnád 2020 körül,hogy nincs miből,hát én előre szóltam...

Horizont 2009.02.08. 18:59:42

@belzebubó: csak vágyálom volt amiről írtam! De azért kösz, hogy szóltál:))
A munkáltatóm a járulékom egy részét az Életút nyugdíjpénztárba teszi.Minden évben eddig szép hozama volt. Az egy dolog, hogy nem volt hozama 2008-ban, az ugye 0 növekedés lenne.
De mínusz 55 ezerrel csökkent a tőke! Szép új világ.....vár ránk odaát:)

belzebubó 2009.02.08. 19:05:14

@Horizont: igen mindegyik nyugdijpénztár igy járt,ha jól tudom.Egyszer mintha azt mondták volna 2016-ban nem lesz már erre pénz. De a te korosztályod különösen gyülölt korosztály a jelenlegi vezetés szemében.Sokan vannak,Ratkó-korszak,stb.biztos ismered a mantrát.De lehet,mire ez a korosztály odaér úgy felemelik,hogy sokan azt el sem érik.Bár, szerintem nekik ez a cél.

Geza 2009.02.08. 19:20:24

@Horizont:
"Végül azt nem tudtam meg hány éves vagy."
35 körül, férfi, család alakulófélben, szülők, nagyszülők már nem élnek, eddigi munkaviszony kb. 15 év.

"Az elöregedés nemcsak hazai jelenség. De az általánosítás igen."
Szerintem az sem, legfeljebb mi mást általánosítunk, mint a világ többi része.

'Amikor itt szidjátok a "nyuggereket" abba mindenkit belevesztek. Azt is aki úgy éli a nyugdíjas életét ahogy te szeretnéd majd.'
Igen, ezért valóban némiképp hamis az általánosítás. Viszont ha emiatt visszafogjuk magunkat, akkor semminemű csoportról nem mondhatunk semmit, hiszen van kitűnően iskolázott cigány is, van több nyelven beszélő rendőr, van absztinens vasutas, stb., de ennek ellenére általánosságban nem ez a jellemző. Akkor most mi legyen?
Ahhoz, hogy iskolázni lehessen a cigányokat, nyelvtanulásra ösztönözni a zsarukat, mértékletességre a baktert, először fel és el kell ismerni a tényeket, a nyilvánvalóan létező kivételek ellenére is.

"Szerinted honnan alakult volna ki másmilyen világképe egy most 70 évesnek?"
Sehonnan, ezt meg is értem. Láttam komplett idegösszeomlásos eseteket '90-ben, amikor megszűntek a nagy cégekből lett kis kft-k, és az emberek, akik addig napról napra ugyanúgy jártak dolgozni, hirtelen az arcukba kapták, hogy 'fölöslegesek'. Itt idegösszeomlás alatt nyugtatózott, ágyhoz szíjazott, ideggyógyászati kezelésre kerülő embereket értek, akik egész egyszerűen elvesztették a kapcsolatukat a világgal. Ekkora hatással lehet az emberre az, hogy az eddigi látásmódja már nem illik a környezetére!
Ez ronda dolog, de az is elég sajnálatos, ha valaki hasonló (bár enyhébb) disszonáns állapotban akar fontos döntéseket hozni.

"Lehet nagy szavakat írni: demokrácia, szabadság, szólás,- és írásszabadság, kitárult a nagyvilág stb.(nem is jut más az eszembe) de a kisembert a 'kisélete' érdekli és az bizony rosszabb lett erkölcsileg, anyagilag."
Ez így van, tényleg rosszabb lett. Amit nem említettél, de még ennél is rosszabb, az viszont az emberek belső morális tartásának a szétzilálása volt. Anno a '60-as évektől egész a '80-as évek közepéig az volt az emberek _átlagának_ a hozzáállása, hogy 'lehet, hogy én csak egy tróger vagyok, aki ingázva 14 órát húz le naponta, de a fiam majd tanuljon, és _neki_ legyen jobb élete, ne _nekem_'. Aztán jött a gengszterváltás, ahonnan a nagy szabadságban mindenkibe azt súlykolta a tévé, az újságok, a hírek, hogy 'légy önmagad, valósítsd meg magad, tiéd a világ, mert te megérdemled, stb.', azaz szépen suttyomban az emberek elkezdtek _magukért és csak magukért_ élni.

"Egy idős ember józanul felméri kb. hány normális éve lehet még, és mivel már semmire sincs lehetősége (pénzkeresetre) ezért a legfontosabb a nyugdíja."
Na EZ AZ! A nyugdíja a legfontosabb, nem az unokája! Képes eladni az unokája életéből 15 évet plusz a dédunokáinak a felét (mert az unokái feleannyi gyereket fognak tudni vállalni) azért, hogy a következő két évben 400 Ft-tal több nyugdíjat kapjon ő.
Ezt teszi a társadalom atomizáltsága. Ismételten mondom: nem mindenki, csak sajnos a többség.

"Ahogy te írod akkor törvénybe kell foglalni hogy nem szavazhatnak a ... akik az MSZP-re és Gyurcsányra szavaznak."
Szerintem azt kéne törvénybe foglalni, hogy csak azok szavazhatnak, akik egy vizsgán kvalifikálják magukat, miszerint értik és felfogják azt, amiről döntenek a szavazatukkal.
Könyörgöm, ha egy nyomorult sufnit nem húzhatok fel a kertemben anélkül, hogy statikus jóvá ne hagyná, ha egy motorbiciklit nem vezethetek anélkül, hogy vizsgán tanúsítanám az erre való alkalmasságomat, ha egy nyomorult kocsmai pultos munkához vendéglátóipari jártasságot kell igazolnom, akkor mi a fenéért engedünk az ország dolgaiba beleszólni olyanokat, akik képtelenek kiszámolni egy kamatos kamatot, nem tudják, hogy a jelöltnek, akire szavaznának, mi a programja (méghozzá pontosan!), valamint nulla-közeli ismerettel rendelkeznek Magyarország gazdasági helyzetéről?
Te hagynád, hogy ha beteg vagy, akkor az átlag szavazópolgárok szavazzák meg, hogy milyen gyógyszert szedj ill. milyen kezelést kapj? Vagy inkább csak azokat hagynál szavazni, akiknek orvosi, de legalábbis ápolói tapasztalata van?
Ha ez utóbbi, akkor az ország esetében miért ne követelnéd meg a hozzáértést?

"Azt mondod nem kell a meggyőzés? Szerintem meg igen. Ha már szavazati joguk van,"
Hát ez az. Én azt csinálnám, hogy
- a szavazás munkaviszonyhoz lenne kötve, azaz addig szólj bele az ország dolgaiba, amíg minden tekintetben aktív vagy
- aki szavazásra jogosult, annak az kötelező is
- a szavazás előtt vizsga
- a szavazatod a vizsgaeredményed súlyával esik a latba
(Persze gyenge pontja a dolognak, hogy ki hagyja jóvá a vizsgakérdéseket és értékeli ki a válaszokat. A jóváhagyás még lehetne az előző évi szavazás része, a másik viszont tényleg problémás.)

"Nagyon sok vitám van Édesanyámmal aki 72 éves."
Ha érdemben vitázni szoktál vele, az azt jelenti, hogy ő azon szerencsések között van, aki idős korára is szellemileg friss maradt. Sajnos ez nem mindenkinél van így. Anno nagyon sok idősnél láttam, hogy egész egyszerűen inkább hittek az újságnak, mint a saját szemüknek, na ezzel viszont nem tudtam mit kezdeni.
Amikor valaki váltig állítja, hogy emelkedett a nyugdíja (mert azt mondta a tévé is), ugyanakkor ha elé téve az az évi meg az előző évi nyugdíjszelvényét ill. az élelmiszerárakat látszik, hogy akkor kevesebbre futotta, mint előtte, arra csak annyit mond, hogy 'de akkor is emelkedett', na ezzel mit kezdjek? 2 + 2 = 5. Nem. De. Nem. De. (hallgatás) Jó, akkor jövőre majd jövök megint. De miért?

"Bár Apukámmal is vitázhatnék még, de ő sajnos 1 éve elment örökre."
Fogadd részvétem.

'Az ő tiszteletük miatt se beszéljünk általánosítva róluk.'
Istenem, hogy mondjam másképp? Attól, hogy tisztelem a kivételeket, még az _általános_ jellemzőket fel kell ismernem! Amúgy tisztelni a többit is kell - csak nem szabadna hagyni, hogy akár jóindulattal is, de kárt csináljanak.

"Én csak azt kívánom neked (magamnak és mindenkinek), hogy egészségben megéljük a nyugdíjkorhatárt (bármeddig tolják is ki) és megkapjuk jól megérdemelt nyugdíjunkat, és a gyermekeink, unokáink olyan rendezett körülmények között éljenek, hogy soha ne kapjunk szemrehányást majd semmiért tőlük:)"
Ezzel egyetértek, ez tényleg szép lenne :) !

Horizont 2009.02.08. 20:50:53

@Geza: Meggyőztél.Köszönöm.
Az utolsó bekezdésre sajnos nem sok reményünk van.
Azért én maradok optimista:)

Kartal 2009.02.11. 16:01:58

Ööö... én nem értelek titeket. Harvát Áládár megkérdezte a romákat Miskolcon, milyen a közbiztonság. Azt mondták jó. Nem félnek az utcán se nappal se éjjel. Senki nem bántja a romákat Miskolcon, ami a híresztelések szerint az egyik legrosszabb közbiztonságú város. Na most akkor HOL VAN A FASISZTAVESZÉLY??? Milyen kollektív büntetésről nyervákol a mohácsi? Hisz a cigányok maguk nyilatkoztak: Miskolcon nem bántja őket senki, a közbiztonság jó, nem félnek...
Köszönet Aladárnak, aki bebizonyította, hogy nincs cigányüldözés Magyarországon.
Szóval ne halljak több nácizást!

Perillustris 2009.02.12. 20:20:24

"Figyelemre méltó az is, hogy jelenleg, az állam erőszakszervezeteken (rendőrség és készenléti rendőrség) kívül még legalább négy paramilitáris alakulat: az őrző-védő cégek mindenhol jelen levő fegyveresei, a városőrség, a polgárőrség és a „gárda” emberei vannak jelen Miskolcon."

Nem figyelemre méltó ez, hanem KÖVETENDŐ!

picur3ka 2009.02.12. 20:46:21

@Perillustris:

Borsod lehet a legfejlettebb megye hamarosan.

Szerintem egyebkent az egyetlen megoldas az lehet, hogy a Garda az orszag megmentese celjabol, nap mint nap kezenfogva elvezesse a cigany gyerekeket az iskolaba, mert ha ez a sok felno ugy ahogy eddig, akkor itten cudar nagy baj lesz.

ALF88 2009.04.05. 00:29:23

Miért kéne lenyugdíjaztatni a miskolci rendörkapitányt? Roma szervezetek, roma zászló, roma kisebbségi önkormányzat az igen?? Származási beazonosítás az tilos a LIB-BIB-KOM tipusu democsokráciában?? És kit zavarnak az örzö-védö szervezetek? Talán ök nem lejmolnak cigarettát, nem
törnek fel lakásokat és autókat és nem lincselnek
ez zavar?? Ha 500 évig nem tudtatok beilleszkedni a
magyar társadalomba akkor most 2-3 éven belül menni fog??? Rasszizmus az, ha valaki körzövel fejméreteket és géneket vizsgál. Ha valakit vagy valakiket nem szeretek az még messze nem
rasszizmus!!!

süti beállítások módosítása