Skip to content


       Szűrés lista

Alázásból csillagos ötös

Ilyet megint csak Velünk, magyarokkal lehet megcsinálni ... Most Románia alázott minket, a Magyar Kormány és  Külügyminisztérium hathatós közreműködésével. Göncz Kinga, ne május elején mondj le, hanem most!

A tavalyi novemberi dunaszerdahelyi szurkoló attack után Fico oktatott bennünket az alázás és a diplomácia mesterfogásaiból, a Göncz & Gyurcsány duó csak kapkodta a fejét. De legalább jegyzetelhettek volna, hogyan is kell(ene) ezt profin csinálni. De nem tanultak semmit. Szlovákiában persze nagy siker volt, ahogy felmosták velünk a padlót, a felmosórongy most Romániában landolt ...

A tervek szerint március 15-én, a reggeli zászlófelvonás után indult volna el Erdélybe Sólyom László repülőgéppel, Nyergestetőn és Csíkszeredán mondott volna ünnepi beszédet.

Március 11-én délben Füzes Oszkár bukaresti nagykövet megkapta levélben, hogy a román illetékes hatóságok eltanácsolták március 15-re tervezett erdélyi látogatásától Sólyom Lászlót. Már ekkor le kellett volna csapni az asztalra, hogy semmi közük, hogy hol, hogyan és mikor ünnepel a Magyar Köztársaság Elnöke...

A román fél a március 11-én megadott marosvásárhelyi leszállási engedélyt március 12-i jegyzékükben indoklás nélkül vissza vonta. Pénteken, március 13-án azt nyilatkozta a Külügyminisztérium, hogy bekéretik a román nagykövetet - de csak a jövő héten. Az ünnep után. Merész, tökös, karakán....

Sólyom László programját átszervezték, és szombaton, március 14-én autóval indult el Nyergestetőre. Az elnöki konvojt a borsi határátkelőnél feltartóztatták, az összes autót egyesével ellenőrizték, és a küldöttség minden tagjától, beleértve a Köztársasági Elnöktől is egyesével kérték el az útlevelet ellenőrzésre. EU-s országból EU-s országba, ráadásul az ország legfőbb méltóságáról van szó ...  Gondolom, amikor itt járt Bush, tőle is kérték az útlevelet Ferihegyen a tökös határőrök.


(Markó Béla, Sólyom László, Tőkés László, Füzes Oszkár)


Szombat délután
végre megszólalt a külügyminiszter asszony, Göncz Kinga is:

"Információim szerint csak a szokásos gyorsított ellenőrzésen esett át a magyar-román határon szombaton délelőtt az Erdélybe tartó elnöki konvoj. Semmi nem volt azon a teljesen normális meneten kívül, ami az, hogy a határnál mindenki odaadta az útlevelét, majd visszaadták azokat. Két perc alatt átjutottak." 

Hazudjunk egy orbitálisat Göncz, szép volt! Nehogy MI rontsunk a kiváló jószomszédi viszonyon ...

Március 17-én kedden a Külügyminisztérium kiadott egy nyilatkozatot:


"A Magyar Köztársaság Külügyminisztériuma örömmel állapítja meg, hogy 2009. március 14-én méltóságteljesen, ünnepi hangulatban, rendzavarás nélkül zajlott le a romániai magyarság Sólyom Lászlónak, a Magyar Köztársaság elnökének részvételével rendezett megemlékezése az 1848-49-es forradalom és szabadságharc évfordulójáról. 

Az eredetileg március 15-ére tervezett látogatás megszervezését azonban veszélyeztette, hogy a román fél érvénytelenítette a korábban kiadott berepülési engedélyt, dacára annak, hogy a látogatásra vonatkozó hivatalos értesítést a magyar fél időben és a megfelelő formában átadta a román Külügyminisztériumban, technikai együttműködést kérve a román féltől. A Külügyminisztérium ugyanakkor nyugtázza, hogy a román rendőrség végül közreműködött az elnöki gépkocsisor akadálytalan haladásának biztosításában. (...) 

Összekötnek minket a Magyarországon élő románok és a Romániában élő magyarok közösségei is. A kisebbségi jogok érvényesítésére az európai és a nemzetközi jogban többféle megközelítés és gyakorlat létezik, ugyanakkor tudatában vagyunk annak, hogy közös érdekünk az e jogokat a legmagasabb szinten érvényesítő megoldásokat alkalmazni, hozzájárulva a kölcsönös megértés és bizalom légkörének kialakításához és megerősítéséhez a többség és kisebbség, illetve a szomszédos államok között.  

E törekvéseket segítette Sólyom László köztársasági elnök részvétele a Hargita megyei és a csíkkozmási helyhatóság 2009. március 14-i nyerges-tetői ünnepségén csakúgy, mint a magyar miniszterelnök határon túli magyarokhoz intézett üzenete, valamint a román államfő és a román miniszterelnök által a magyarokhoz intézett ünnepi köszöntő levelek. Kapcsolatainkat, együttműködésünket ebben a szellemben kívánjuk folytatni."

Köszönjük szépen a román rendőrség munkáját! Ha nem a Külügyminisztérium honlapján lenne, valami médiahackre gyanakodnék ...

Ez aztán a kemény hangú nyilatkozat a példátlan diplomácia botrány után. Képzeljük csak el, hogy Angela Merkel német kancellár egy német nemzeti ünnep alkalmával szeretné meglátogatni a szudéta németeket Csehországban, de a leszállási engedélyt Prága visszavonja, majd a határon baszakodnak vele ... majd a németek megköszönik!

Na, de térjünk vissza kedves román szomszédunkhoz. Akik kedden, március 17-én végre elárulták, hogy miért szívóztak Sólyommal: 

A magyar fél március 9-én jelentette be Romániának Sólyom látogatását. Ebben a dokumentumba szó szerint fordították le a Hargita megyei önkormányzat nevét (autoguvernare), a hivatalos megnevezés ugyanakkor az tanács (consiliul). A diplomáciai dokumentumokban és a megnyilatkozásokban pontosan kell megnevezni a helyhatósági intézményeket, elfogadhatatlanok a hibák, pontatlanságok vagy félreérthető információk.

A románok találtak valamit, amibe bele lehet kötni, bele is kötöttek, szépen lecsapták a labdát.

A sőt, a románok folytatták az oktatás-alázás sajátságos jószomszédi egyvelegét, amikor közölték, hogy "a partneri országokból érkező, Románia területén akár magánlátogatások alkalmával megnyilvánuló hivatalos személyeknek Románia alkotmányát tiszteletben kell tartaniuk, ugyanúgy, ahogyan ezt a külföldre magánlátogatásra utazó román hivatalos személyek teszik a felkeresett országok alkotmányának vonatkozásában."

Ezt annak kapcsán voltak olyan szívesek elárulni, hogy Füzes Oszkár bukaresti magyar nagykövet kedden délelőtt átadta a magyar külügyminisztérium jegyzékét a román külügyminisztériumban Bogdan Mazuru államtitkárnak. A hivatalos álláspont szerint "a nagykövet és az államtitkár megbeszélése nyitott és baráti légkörben zajlott, ami lehetővé tette az összes érintett kérdés tisztázását."

Füzes Oszkár a volt Népszabis újságíró, nem az a "vörösre verem az asztalt az ország érdekében" típusú ember ... Szerintem legalább ötször kért elnézést, de egy kis seggnyalást is kinézek belőle. Ezekben a forró napokban gondolom kettőzött nyelvcsapás-számmal dolgozik a két ország remek, példamutatóan kiváló kapcsolatán.

És még nem ért véget, ám a külügyminiszteri szintről kettőt feljebb lépve folytatódik a sztori.
Traian Basescu román elnök szerint "Magyarország szövetséges állam, amelynek elnöke gyakran látogat Romániába, s amelynek elnöke, kijelentéseivel, gyakran megsérti Románia alkotmányát". Februárban keményen megmondta Sólyomnak, hogy Romániában szó sem lehet autonómiáról, soha, semmikor, és "akkor válaszképpen a budapesti tárgyalásokra és teljes mértékben alkotmányos ottani magatartásomra, átrepülési engedélyt kérnek tőlünk, marosvásárhelyi landolással, hogy a magyar államfő részt vehessen "a hargitai önkormányzatban" rendezett eseményeken."

Sőt! Szerinte a román hatóságok korrektül reagáltak, mert így elkerülték az "incidenseket". Amit természetesen a magyarok követtek el, vagyis minden a mi hibánk, szerencsére az éber és okos román hatóságok finoman segítettek rajtunk, hogy nehogy MI okozzunk diplomácia botrányt MAGUNKNAK. Hát ez a levezetés hatalmas, csak ámulok és bámulok.

Eszem magáll, de el kell ismernem, a román diplomácia (is) fényévekkel előzi meg a magyart, profin és könyörtelenül nyomják. Ezt így kell csinálni, ha román lennék, egész nap tapsikolnék, hogy ej-haj-csuhaj, de helyretettük a magyarokat!

Basescu sajnos nem állt meg itt, pedig már ennyi is bőven elég volt a totális K.O.-hoz. Gondolom, feltódultak az emlékek a régi szép kis-antanti időkből, mert folytatta:


"A magyar államfő katonai repülőgéppel és katonai helikopterrel érkezett volna Romániába, miközben a román elnöki repülőgép kereskedelmileg bejegyzett, s így senkinek nem okoz izgalmat. 

Jöhettek volna tíz helikopterrel, de tudniuk kellett volna, hova jönnek. Nem jöhettek "a Hargita önkormányzathoz", csak a Hargita megyei tanácshoz, a magyar fél  túl későn javították ki a kérelmüket, az átrepülési engedélyt már visszavonták. Senki nem kapkodott. Az incidens visszafogására törekedtünk, azért nem adtunk magyarázatot. Sajnos, Budapesten voltak nyilatkozatok és állásfoglalások, amelyek nyomán a külügyminisztériumnak ismertetnie kellett álláspontját. 

Tárt karokkal fogadunk, magánlátogatásra is, valamennyi államfőt, valamennyi magyar tisztségviselőt, azzal a határozott kéréssel, hogy senki ne tegyen a román állam alkotmányával ellentétes nyilatkozatokat. Ez a kérdés nem képezheti alku tárgyát a Magyarországgal való kiváló viszonyunk közepette."



Ez az autonómia-kérdés tényleg példátlan, EU-ellenes dolog lehet, nem is értem egyáltalán hogy merülhet fel, hogy akár elméleti szinten is  beszéljünk az Erdélyben élő 1 millió 400 ezer magyar nemzetiségű honfitársunk helyzetéről. Eleve nem kellett volna Románia EU-s csatlakozását megszavazni, amíg nem rendeződik megnyugtatóan az erdélyi magyarok helyzete. Ha ehhez autonómia kell, ahogy számos Európai országban van,  működik (és nem egy 1 milliós kisebbségre!), akkor legyen autonómia. Ahogy most Szlovénia intett be a horvát csatlakozásnak, pedig ott "csak" a szokásos határvonal-vita zajlik ...

Mivel már Basescu-szinten, vagyis elnöki szintre jutott a nyiltakozatháború, muszáj lesz Gyurcsánynak és Sólyomnak is megszólalnia. Göncz KInga inkább kussoljon.

Bocsánatkérés, pironkodás és seggnyalás lesz ennek a vége, meglátjátok ... Természetesen a mi részünkről. 

Mikor is nyertünk utoljára diplomáciában egy ütközetet? Soha ...? 

Címkék: politika botrány

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr31008817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kill004 2009.03.18. 13:30:30

Tegnap láttam a TV2-n a tudósítást az esetről. A halálmadár csaj aszondta: Sólyom azt nehezményezte, hogy nem repülővel, hanem csak autóval tudott Erdélybe utazni.

Éljen a független, pártatlan tájékoztatás!

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.03.18. 13:42:24

de tényleg, sólyom miért akart katonai géppel utazni? nincsen rendes plüssbelsős elnöki különgépünk? vagy csak ejtőernyőzni akart?
nem értem...

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2009.03.18. 13:43:26

A románok Sólymot madárnak nézték, az meg tud repülni gép nélkül is, és engedély sem kell hozzá.

Vajon ki volt az az okos a minisztériumban, aki románra így ferdítette le a kapott magyar szöveget? Szerintem neki járna egy soronkívüli felszállási engedély.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 13:43:37

Diplomácia? Magyarországnak külpolitikája sincs...:-/

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.03.18. 13:48:52

@Lecso5-vegyifegyver:

Mivel elnöki gép, így "katonai" gépnek minősül, a védettséget illetően. természetesen nem egy Gripennel ment volna ki .

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 13:50:05

A magyar diplomácia és külpolitika Teleki Pállal együtt öngyilkos lett 1941 április 3án...

Én kíváncsi vagyok Ukrajna mikor fog elkezdeni alázni minket?

@Lecso5-vegyifegyver: A közt elnök gépe általában az adott ország katonaságához tartozik. Nincs ebben semmi rendkívüli.

Carnivora (törölt) 2009.03.18. 13:50:59

Ez a Göncz Kinga eleve egy közröhej ... lehetett nem szeretni pufajkás gyulust, de kb. ő volt az utolsó külügyminiszterünk akit jegyeztek bárhol ... -

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 13:51:50

Egyébként csak szerintem lenne alap a székely autonómia követelése? Vagy már megint soviniszta náczi vagyok?

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2009.03.18. 13:54:27

@TaTa86.: Már megtörtént többször is. Például a minap leöntötték Petőfi Sándor szobrát fehér festékkel ukrán nacionalisták.

Geza 2009.03.18. 13:57:45

@TaTa86.:
"Én kíváncsi vagyok Ukrajna mikor fog elkezdeni alázni minket?"
Ukrajna? Szerintem ezek után derogálna nekik a tótok meg a hegyifranciák mögé beállni a sorba.
Max. talán Zimbabwe felől számíthatunk erre...

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 14:08:45

A mai "magyaroknak" ez nem égő, mert bemagyarázzák maguknak, hogy ez a románoknak az, és hogy ezt a külföldi is tudja (hogy nekik égő), meg hogy a románok ezt azért csinálják, mert frusztráltak, hogy Erdélyben megszállók, nem pedig "jogos" területük.

Ezt így, személy szerint én láttam, hogy leírták, magyar blogon, a szomszédban. Innentől kezdve no comment.

Tapmancs 2009.03.18. 14:11:23

Wass Albert világosan leírja mi a különbség a nép és a nemzet között. Nos, a magyar Nemzetnek jelenleg csak csírája van meg az országban, a nemzeti öntudat pedig, ami szükséges lenne az ilyen esetekben hogy kiálljunk magunkért, teljes mértékben hiányzik a politikai elitből. Ez csak a Jobbikban van meg (zero bármennyire is hülyének nézed őket :)), és addig nem is fog semmi változni amíg ők nem jutnak olyan pozíciókba amivel ezen érdemi változásokat tudnának elérni. Ha valakiben ma nemzeti öntudat van, akkor az náci, fasiszta, irredenta, meg a f*szom tudja mi...
Az egészséges nacionalizmus az, ami nagyon hiányzik. A szocializmus ezt szépen kiölte a tudatból és büszke nemzetből alázatos nép lett a magyar.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 14:11:50

@Szakaly Gyorgy:

A vereckei emlékmű ismételt összetöréséről ne is beszéljünk.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 14:12:09

@Geza: Én azért reménykedem, hogy egy Albániára még jók vagyunk.

@zero: Nana, a helyzet teljesen más. A svédek nem utolsó náczi csatlósok mi meg igen. Tirolban meg az ősfasiszta olaszokkal akartak kitolni. Vissza is csatolták volna, de rájöttek, hogy Hitler osztrák volt...

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 14:13:43

@Tarackos Sül:

Ja, meg amikor vita indul a "nagy magyarságunkról", akkor rögtön jön, hogy ie 150-ben már isonzónál vertük az orkokat és tündéket, meg micsoda katonai sikereink voltak, miközben a szomszéd két ország semmit nem tudott saját katonai erejével elérni.

De ennek ellenére egészen faszán elvannak, nem? Mi mit értünk el? Harmadolást? :D

rolika 2009.03.18. 14:23:21

reakcio.blog.hu/2009/03/14/a_magyar_tortenelem_thermopulai_csataja

nekem fogalmam sem volt, miért egy nyergestető nevű helyen mond beszédet sólyom. pedig szeretem a magyar történelmet, de erről még nem hallottam

Potyoló 2009.03.18. 14:29:32

Én azon szoktam megdöbbenni, amikor amúgy értelmes emberek olyat mondanak, hogy minek ment oda, meg minek provokált, mert bele kéne törődni végre, hogy az már Románia, s elnyomtuk a nemzetiségeket a múltban és ezért azt kapjuk, amit megérdemeltünk... Semmit sem tudnak a határon túli magyarságról, s meglepődnek, ha egy erdélyi magyarul beszél. Mert azt hiszik, ott csak románok vannak.
A lakosság jó részéből sikeresen kiírtották a nemzeti érzést az elmúlt 50 évben...

Mourinho már nem a király 2009.03.18. 14:31:16

Posztolok ide is egy linket, a román sajtó véleményéről
A cikk címe:

NEKIK IS KÍNOS
A román sajtó is a hatóságokat bírálja a Sólyom-látogatás kapcsán

itthon.transindex.ro/?cikk=9169

Mourinho már nem a király 2009.03.18. 14:32:56

Az Antena 3 tévéadó élőben közvetítette a Nyergestetőn folyó ünnepséget, majd a hírkommentár-műsorban is erről a témáról kérdezték a szakértőket. Egyikük, Mugur Ciuvică szerint Basescu szavazatszerzési intenciói állnak a háttérben; az őszi választásokkor a Nagy-Románia Párt egykori szavazóira hajt talán.

A műsorban feltett kérdésre, miszerint Basescu megalázta a magyar államfőt - vagy Sólyom László alázta meg Romániát?, a szakértők a második verzió mellett is érveltek; kiemelték, amilyen szépen és méltóságteljesen ünnepeltek a magyarok, a románok tanulhatnának tőlük; azt is hangsúlyozták, a mostoha időjárási viszonyok ellenére milyen sokan voltak az ünnepségen.

Plutonic 2009.03.18. 14:33:15

Szánalmas....
Lábtörlője vagyunk mi már mindenkinek.
Kezdve a saját kormányunkkal.

derelyegrádi szellem 2009.03.18. 14:37:26

Szerintem egyszerű esetről van szó, a megfejtés is egyszerű:

Mszpéék utálják Sólyom Lászlót, így a lelkük mélyén örülnek is, hogy a románok alázgatják. Azt meg, hogy ugyan nem szeretjük, de a Magyar Köztársaság elnöke nem ismerik. Ez a régi bolseviki neveltetésükből és attitűdjeikből fakad.

Horizont 2009.03.18. 14:38:27

@rolika: De szép az a Kányádi vers!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.18. 14:40:47

Attól félek, valamelyik szomszédunk előbb-utóbb lerohanja az országot, és mi nem tehetünk semmit.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.18. 14:41:12

Mégis mire számítottatok, mindenki tudja, hogy a miniszterelnök egy seggfej, már elég régen nyilván való.

volt egy türelmi idő, amíg arra vártak, hogy hátha a magyarok elhajtják a francban, de nem, ugylátszik a magyaroknak jó.

tudják, hogy a padlón vagyunk, régóta várták már ezt a pillanatot, mert valljuk meg őszintén mindig elég arrogánsak voltunk a szomszédainkkal, na hát most elkezdenek törleszteni - fordult a kocka.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 14:42:07

@rolika:

Remélem, taníthatom még a jövőben...

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 14:43:06

@laspalmas:

Ha jönnek, kenyérrel és sóval fogadom őket.

Elnyomva is jobban élnénk, mint saját irányítás alatt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 14:43:21

@laspalmas:

Ez NATO-tag országok esetén igen érdekes lenne, de hát ugye sose lehet tudni.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 14:44:30

@Tarackos Sül:

Szerintem most is éppen eléggé el vagyunk nyomva.

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 14:46:27

@Mj:

Ez a Nyergestetőn vívott csata az Árpád-vonal koncepciójára emlékeztet (Kárpátok védelme).

Virág et. 2009.03.18. 14:47:19

@derelyegrádi szellem: Az MSZP csak magának köszönheti Sólyom Lászlót. A bénázás csúcsa volt, amit akkor csináltak.

Ezzel kapcsolatban meg nincs új a nap alatt. Emlékeztek még a Grósz - Ceausescu találkozóra? Azóta semmi sem változott.

Geza 2009.03.18. 14:50:23

@Tarackos Sül:
"Ha jönnek, kenyérrel és sóval fogadom őket."
Ha jönnek, akkor a lányod és a húgod szétfeszegetett lábaival fogadod őket, és ha ez nem tetszik, akkor csak a gerinced törik el puskatussal, hogy még élj és végig is nézhesd. Ahogy ez történt Erdély és a Délvidék lerohanásánál is.
Hát így várd őket.

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 14:54:38

@Geza:

Kicsit bővebben:

Én a te lábaid feszíteném szét, sőt, nemhogy engem bántanának, zenét is szolgáltatnék hozzá.
Mert megérdemled :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 14:54:50

@Tarackos Sül:

Amióta világ a világ, mindig kihasználja az ember a természet adta lehetőségeket a csatában (is), konkrétan átkelőket, vagy hegycsúcsok és völgyszorosok előnyeit. Így volt ez Thermopülainál, és így volt ez Nyerges-tetőnél is.

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 14:55:18

@Tarackos Sül:

Természetesen a románoknak, nem saját magamnak, nem vagyok homo. De te utána szopránt énekelnél . . .

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 14:56:04

@Tarackos Sül:

Ti miről vitatkoztok?:D Semelyik megszálló csapat nem fog velünk úriemberként bánni. Minek is tennék?

Geza 2009.03.18. 14:56:22

@Tarackos Sül:
Először olvass légyszi utána, hogy a kisantant országok hogyan viselkedtek az általuk megszállt területeken, másrészt napjainkban az amerikaiak hogyan viselkednek, aztán ezekből vond le a következtetést, hogy mivel is járna, ha mostanában minket lerohanna valamelyik szomszédunk.
Sajnos nem én vagyok hülye, hanem egész pontosan ilyesmik történnek egy megszállás során. Mondom: ne nekem higgy, olvass utána magad.

Geza 2009.03.18. 14:58:17

@Tarackos Sül:
Na ez most kissé ködös lett. Ha be akarsz szólni, akkor túlcizelláltad, ha meg poén akart lenni, akkor meg csak egyszerűen nem értem.

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 14:58:36

@Geza:

Nem hiszem, hogy ma az amerikai haderő azzal tölti az idejét, hogy arab asszonyokat erőszakol meg brutális kegyetlenséggel, mint ahogy azt régen tették kevésbé "civilizált" bajtársaik. (tudom, mi volt a "szokás", az oroszok kapcsán eleget hallottam).
Elmúltak azok az idők . . .

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.18. 14:59:02

@Mj:

Szerintem a Nyugat kicsit tárogatná a kezét sajnálkozva, aztán kész.

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 15:01:08

@Mj:

Légy reális. Szerinted jönnének segíteni? Ne gondolkozz, "ösztönösen" döntsd el!

NEM.

Vagy ha igen, talán hónapok múlva, akkor meg már . .

rolika 2009.03.18. 15:03:21

@laspalmas: ugyan, mit akarnának itt? nem maradt semmink

Virág et. 2009.03.18. 15:04:36

@rolika: Ez így van. Mo-nak nincsenek ásványi kincsei, sem értékes tengerpartja, sem stratégiailag fontos fekvése.

Egyszerűen nem érné meg senkinek a vesződséget. Ez van.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.18. 15:05:34

@rolika:

Szép fekvésű ország ez, amit már csak a múltban gyökerező zsigeri gyűlöletből is szívesen elfoglalnának akár a szlovákok, akár a románok. Ha másért nem, csak a dicsőség kedvéért. Szerintem.

Plutonic 2009.03.18. 15:09:07

@rolika: A föld.... Az pont elég.
Szerinted hányan mondanák, hogy kell a francnak ez a darab föld?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 15:10:25

@laspalmas:

Szerintem inkább maradjunk annyiban, hogy sose derüljön ki mi lett volna, ha megszállnak minket.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 15:11:56

@Virág et.:

Viszont mezőgazdasági adottságok, geotermikus energia és ivóvíz terén elég jól állunk, épp most mondunk le ezekről is.

DArchAngel 2009.03.18. 15:12:21

Romániában is kezd kicsit szarabbra fordulni a gazdasági helyzet, meg talán választások is lesznek, valamivel ott is kell hülyíteni a népet. Ám mivel ott a cigókat mindenki leszarja, ezért elő kell venni a "gecimagyar" forgatókönyvet.

Virág et. 2009.03.18. 15:13:38

A háború nem érzelmi, hanem racionális döntés eredménye. Racionálisan a nyerhető dolgok (föld?, víz?) egy lapon sincsenek az egészen biztosan elveszítendő dolgokkal (gazdasági embargó, diplomáciai elszigeteltség, befektetők kivonulása stb.).

Feltételezve persze, hogy a NATO szerződést felrúgnák a többi tagállamok és nem segítenének.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.03.18. 15:14:00

@Tarackos Sül: Koma, nem amerikaiakról van szó, hanem a szomszédságról. Nézz utána, mi történt a kilencvenes években a határunktól pár kilométerre délre, amikor elszabadították a szerb martalócokat.

Többek között horvátországi magyar falvakkal.

Passzivista 2009.03.18. 15:15:20

Remelem lesznek olyan tokosek, es behivjak egy testureg-motozasra a roman allamfot is, mikor legkozelebb Mo-ra jon.

Geza 2009.03.18. 15:19:09

@Tarackos Sül:
"Elmúltak azok az idők"
Temerin, Dunaszerdahely, Sarmaság, nem túl régi esetek, de egyértelműen mutatják, hogy még mindig gyűlölnek minket magyarokat, és készek ezt gyakorlatba is átültetni, ha a legkisebb mód van rá.

A dicső "the free and the brave" amerikaiak iraki viselkedését pedig ne csak a CNN alapján mérjük, ha lehet. Az alapján, ahogy a hadifoglyaikkal bánnak, simán hihetőnek tartom azokat, amiket a gugli az 'american rape iraq GI' keresőszavakra kiad.

Hiszel abban, hogy most már mindenki emberséges? Mennyire hiszel benne? Feltennéd-e tétnek a családod sorsát, a fentiek fényében? Nem érzed-e, hogy ilyen horderejű dolgoknál felelőtlenség nem megnézni a másik oldalt is, már csak a teljesség kedvéért is?

Félreértés ne essék, nem akarlak szapulni ezzel, de az, hogy "bár lerohannának minket", ez még viccnek is durva, ha viszont elég sokszor elég sok helyen felvetődik, előbb-utóbb lesznek, akik tényleg így is gondolják, és sajnos a mi családjaink sorsa is fog múlni ezen emberek hozzáállásán is. Ezért tartok én azoktól is, akiknek 'kúl' a vöröscsillagos póló, stb.

Szóval bár csak annyi lenne, hogy én lennék a hülye, én örülnék neki a legjobban.

rolika 2009.03.18. 15:21:10

@laspalmas: @Plutonic: és mit csinálnának tízmillió izgága magyarral? amikor se a székelyekkel, se a felvidéki magyarokkal nem bírnak? idegen elnyomás alatt iszonyatosan megmakacsolná magát a magyar :-)))
na jó, viccnek egy kicsit durva...

derelyegrádi szellem 2009.03.18. 15:21:30

@Geza:

én inkább Bostwanára tippelnék, mert ők felfigyeltek ránk, amikor megelőztek minket (ez most volt) a versenyképességi ranglistán Jordánia társaságában.

Stoney Hill Billy 2009.03.18. 15:21:47

ez a kormány lassan Rejtői magasságokba emelkedik;
bárki lehet bármilyen miniszter, lényeg hogy köze ne legyen az adott területhez. ugye nem kell a példákat sorolnom...

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 15:21:59

@Geza:

"Bár lerohannának minket"

Nem ebben a formában írtam, hanem:

"Kenyérrel és sóval fogadnám őket"

Utalás arra, hogy a német csapatokat az oroszok/urkánok hogyan fogadták a II. VH-ban.

Plutonic 2009.03.18. 15:22:11

@kill004: :))) A termálvíz volt a másik, ami eszembe jutott. :)

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 15:24:15

@Tarackos Sül:

De ha ennyire szívetekre veszitek, ám legyen.

Én kenyérrel és sóval fogadom a páncélosokat, miközben Te, Mj, meg a többiek az utcasarokról megrpgzitek őket.

derelyegrádi szellem 2009.03.18. 15:25:48

@Stoney Hill Billy:

nem kell sorolnod, de azért megemlíteném, hogy ezek közül egyiknek sincs köze semmihez se, ennélfogva a kikötés felesleges. Emiatt bárki lehet bármi, olyan "összeférhetlenség", hogy épp pont ehhez ért, véletlenül sem merülhet fel.

Potyoló 2009.03.18. 15:26:00

@Prinzessin Erbsen: "valljuk meg őszintén mindig elég arrogánsak voltunk a szomszédainkkal"

Kicsit fordítva ülsz a lovon. A magyar külügy 45-óta mindig hajlongva ápolja az utódállamok kis lelkét, akiknek rosszul esik, ha valaki felveti Trianon igazgságtalanságát, vagy ha nem örül teljes szívvel a december 6-ának. A mélypont az volt, mikor Megyó együtt örült a románokkal ezügyben.

Geza 2009.03.18. 15:27:39

@Tarackos Sül:
"Utalás arra, hogy a német csapatokat az oroszok/urkánok hogyan fogadták a II. VH-ban."
Ja, így tényleg igazad van, bocsi.
(Mentségemre légyen mondva, hogy 'szomszédainkról' lévén szó, alapból a tüskés paranoiáról indultam ki :)...)

Plutonic 2009.03.18. 15:27:51

@rolika: Sajna nem mind magyar. Náczi vagyok vagy sem, de a bodzás nekem nem magyar.
Csak az integrálódott.
Talán egyszer megtanulnánk, hogy - az öregek szavaival élve -, "Nem elég teli torokból énekelni a Talpra magyart, először a négyről két lábra kellene állni".... :(((
Aki meg nem tűri az elnyomást, az elmegy, ahogyan én is tenni fogom.
Szar dolog, de szerintem kábé ennyi.... :(((

derelyegrádi szellem 2009.03.18. 15:29:44

@Potyoló:

igen, abból a határtalan ostobaságukból vonták le azt a következtetést, hogy ezekkel felmossák a folyosót. És következtetésük helyesnek bizonyult sajnos.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 15:31:51

@rolika:

Inkább megmakacsolta. A mai átlagmagyarnak elég, ha megvan a napi betevő tévé - találóbb nevén villany-pásztor -, ahol birka módra moshatja a tekervényeit. Ne adja Isten, hogy valaha is megszálljon minket akármelyik szomszédos ország.

reKorrekt 2009.03.18. 15:33:03

Az egészet akár jelenlegi nagyon szar helyzetünk is indukálhatta, miszerint "Vérszagra gyűl az éji vad..." (jelen esetben ugyan dögkeselyű, de a metafora a lényeg)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 15:33:56

@Tarackos Sül:

Inkább a házból, valami jól kialakított géppuskafészekből tenném, mint szimpla utcasarokról.:P (Már most tudnék használni gumilövedéket, ha nagyon szükség lenne rá.:-/)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 15:36:27

@Potyoló:

Bocsánat, de december 6-ika tudtommal csak a Mikulás miatt fontos.:P Ha Erdély "csatlakozására" gondolsz, az december 1.;-)

Potyoló 2009.03.18. 15:40:22

@Mj: Igaz, elgépeltem, bocsánat. Szóval dec 1. Amúgy jobb volna, ha a Mikulás lenne a legnagyobb ünnepük . :-)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.03.18. 15:52:32

Senki nem fog lerohanni, senkit. Ne hülyéskedjetek már!

Amúgy, hogy van az SZDSZ-es plakát? 200001 szavazó, akik szerint az ország teljesítményét nem a területe határozza meg, vagy, hogy is van ez?

Egyébként ebben a témában a legautentikusabb Eörsi Mátyás lehetne. Ő már csak tudja. Nah, hogy az ő anyjának az apja szétdfeszegette, ahelyett, hogy focit nézett volna, azt sajnálhatjátok csak igazán.

Tarackos Sül (törölt) 2009.03.18. 15:53:48

@Mj:

Harckocsi ellen gumilövedék? :S :D

Lehet, hogy hatásos lenne, mert fuldokolnának a röhögéstől. De legalább fain F2000-eseink lennének, mert a csecse 1 milkás AK-ban nem bízok . . .

reKorrekt 2009.03.18. 15:55:53

@Tarackos Sül: télleg, az AK-s mókából mi lett végül? Mert ha továbbment akkor nálunk tényleg mindent meg lehet csinálni..

Tündér_Lala 2009.03.18. 16:00:48

Azért ha a szomszédaink "csak" annyira lennének nacionalisták, mint ahogy mi voltunk velük, semmi gondunk nem lenne.(Családom anyai ágon felvidékről származik.Nagyanyám német iskolába,ketten szlovák iskolába,egy magyar iskolába járt.Soha semmi problémáról nem hallottam.)Ami ma van náluk, főleg vezetői szinten az inkább sovinizmus.Tudod ez is a neolibsi agymosás , hogy mi milyen csúnyán viselkedtünk akkor.Mint ahogy nálunk film készült a délvidéki bevonulás áldozatairól, a szerbek pedig a mai napig nem ismerték el a 40e magyar lemészárlását. Természetesen az emlékük sem ápolható, pedig ez sokszorosa az elöbbinek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 16:09:00

@Tarackos Sül:

Betörő ellen tartom, hülye vagy?:D Egyébként a mostani időszakban édes mindegy, hogy mivel védekezik megszálló hadsereg ellen az átlagpolgár.

Horizont 2009.03.18. 16:16:29

A Külügyminisztérium nyilatkozott:
"olyan stratégia jelentőségű partner Románia, hogy túl kell lépni ezen a diplomáciai félreértésen."
Ezen túl kell lépni!??!!

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.18. 16:44:44

@Potyoló: ennek ellenére szarba sem néztük a kedves szomszédokat.

most járnak át a szlovákok az €-jukkal, és meg veszik az északi falvakat kilóra, mert amit nem tudtak tőlünk erőszakkal elvenni, azt most megycsinálják pénnzel, és akkor még örülhetnek a kereskedők, hogy van vásárlójuk

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 16:55:37

@Prinzessin Erbsen:

Mármint mikor? Nekünk volt az egyik legliberálisabb nemzetiségi törvényünk - a Lex Apponyi is teljesen reális volt a korban -, aztán a nagyhatalmak bonyolult politikai sakkjátszmája kellett ahhoz, hogy egyáltalán felbomoljon a monarchia.
Az északi falvakat meg hogy lehet megvenni kilóra? A szlovákok sem dúskálnak csak azért, mert eurójuk lett, ráadásul emiatt minden drágább lett náluk. Az északi falvakban viszont nemhogy a szlovákok nem vásárolnak, még a helyiek se nagyon, mert alig van mit a kisboltokban. A Kemencétől északra lévő szlovák falvak is elég lepukkantak - az utak lassan székelyföldi "színvonalúak" -, hiszen már a gazdagságot jelentő határ is megszűnt gyakorlatilag.

Redcap 2009.03.18. 18:31:29

Fenjük a szablyákat mostmár én azt mondom.

SzZsoel 2009.03.18. 21:20:20

És ezeket szavaztuk mi be az Unióba. :( Kezd az az érzésem lenni, hogy mégiscsak hiába halt meg szegény Cozma...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.18. 22:41:39

@SzZsoel:

Én ugyan nem szavaztam be őket sehova. Gyurcsányt sem én választottam meg, ne is kérjék rajtam számon az idiótaságait. Cozma nem hiába halt meg, sokan fölébredtek a halála után, és sokan nem is "büdös románoznak" miatta.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2009.03.18. 22:51:59

@Horizont: A Fekete Lovag kiegyezett Arthurral döntetlenben...

eszkep 2009.03.19. 07:35:13

A kommunistáknál (bocsánat... a BBC és CNN szóhasználatával érve ex-kommunistáknál) a külügy gyenge lábakon áll (ha van egyáltalán...), mert még mindíg a Varsói szerződésben hiszik magukat.

Én vagyok 2009.03.19. 09:01:44

Azért azt megnézném, mit csinálna a sok turbómagyar, ha mondjuk az osztrák köztársasági elnök átjönne Magyarországra úgymond magánemberként és Buda várának német ajkú ősi népét kezdené el fűtögetni. Vajon akkor is a fűtögető pártját fognák?

Geza 2009.03.19. 10:17:10

@Én vagyok:
Nem jó a hasonlatod, ui. Buda soha sem volt német, Erdély viszont az utolsó ezeregyszáz évből kb. ezer évig magyar volt.

De hogy mondjunk egy találóbb analógiát: Te mit szólnál, ha egyszer csak kimenvén az utcára, az újonnan jött szomszéd azzal fogadna, hogy leszel szíves az ő szabályai szerint lépkedni, merthogy a járda is az övé, és amúgy ha nem tudnád, valójában ő az apád, nem pedig az édesanyád férje, ahogyan azt eddig neked mondták?

derelyegrádi szellem 2009.03.19. 11:02:51

@Én vagyok:

te tényleg teljesen hülye vagy. Így röviden.

Tündér_Lala 2009.03.19. 12:08:57

@derelyegrádi szellem: Ő nem elsősorban hülye,hanem provokátor.Át kell ugrani a hozzászólásait.

derelyegrádi szellem 2009.03.19. 12:47:08

@Tündér_Lala:

Vannak egyébként sima hülyék is, nem csak provokátorok. Gondolj a választásokra, az szdzsre is több mint 5 %-nyi szavazott leutóbb 2006.-ban. Miközben minden épeszű látja, hogy nekik pl. a liberalizmushoz kb annyi közük van, mint Idi Amin Dadának, vagy Papa Doc-nak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.19. 14:14:29

@Én vagyok:

Buda várában már nem élnek németek (osztrákok pláne nem), maximum a Hilton szállóban. Egyébként sem voltak nemzetiségi ellentéteink a német polgárokkal és kereskedőkkel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.19. 14:21:31

@Geza:

Buda egyébként valóban szinte teljesen német volt, kb. 1244-től egészen a 19. század végéig. (A Mária Magdolna templom környékén éltek a magyarok, a Nagyboldogasszony templom viszont a németek temploma volt.) A böszörmények Tatárjárás utáni eltűnése után pedig színnémet volt Pest. Németek éltek még az eredetileg magyar Sopronban, Pozsonyban - a 19. század végén is 90% volt az arányuk -, Kassán, Bártfán, Eperjesen és Késmárkon (már a neve is sajtpiacot jelent németül), és Nagyszombatban is elég jelentős volt a számuk. A szász városokról és Kolozsvár német feléről ne is beszéljünk. (Voltak színmagyar városok/mezővárosok is azonban, pl. Szeged vagy Debrecen.) Nem ezzel van a gond, hanem azzal, hogy Én vagyok hülyeségeket beszél. Ha valaki kíváncsi amúgy a középkori városokra, ajánlom Szűcs Jenő Városok és kézművesség a XV. századi Magyarországon című könyvét, ami 1955 óta mérvadó. Csak a kötelező marxista fogalmakat kell átugrani.

süti beállítások módosítása