Skip to content


       Szűrés lista

Népszavazás 5 millióért vagy 5 milliárdért?

Szorul a hurok a parlamenti semmittevő népség körül, Damoklész kardjaként lebeg a fejük felett a népszavazás, miszerint "Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési képviselőknek csak a bizonylattal alátámasztott elszámolható kiadásai után járhat költségtérítés?". Persze szeretnék minél jobban elodázni, és ezért nem sajnálnak kidobni 4.995.000.000, azaz négymilliárd-kilenszázkilencvenötmillió forintot sem az államkasszából.

A népszavazás kezdeményezője, Seres Mária ugyanis azzal a kérésel fordult Szili Katalinhoz, és rajta keresztül az országgyűléshez, hogy legyenek olyan kedvesek megszavazni a Választási Törvény módosítását (a módosításhoz vagy egy frakció, vagy egy képviselő indítványa szükséges, elfogadásához pedig kétharmados többség), ezzel lehetővé téve, hogy a költségtérítésről szóló népszavazás egy napon legyen az EP-választással.

Ha összekötik az EP-választással, a népszavazás költsége: 5 millió HUF

Ha külön kell megtartani, akkor a népszavazás költsége: 5 milliárd HUF

5 millió vs. 5 milliárd....Azt hihetnénk, egyszerű a döntés. Azt hihetnénk, hogy a politikusok a nép és az ország érdekeit szem előtt tartva az olcsóbb megoldást választják, főleg így válság idején, mikor mindenen spórolni kell. Szóval erre gondolhatnánk, ha nem Abszurdisztánban élnénk.

Itt ugyanis a Házbizottság élből elutasította a spórolást célzó kezdeményezést.

Házbizottság tagjai
Képviselő Tisztség Tól
Dr. Szili Katalin (MSZP) az Országgyűlés elnöke 2006.05.16.
Dr. Áder János (Fidesz) az Országgyűlés alelnöke 2006.05.16.
Harrach Péter (KDNP) az Országgyűlés alelnöke 2006.06.08.
Lezsák Sándor (Fidesz) az Országgyűlés alelnöke 2006.06.08.
Mandur László (MSZP) az Országgyűlés alelnöke 2006.06.08.
Dr. Világosi Gábor (SZDSZ) az Országgyűlés alelnöke 2006.05.16.
Dr. Kóka János (SZDSZ) frakcióvezető 2007.12.05.
Lendvai Ildikó (MSZP) frakcióvezető 2006.05.16.
Dr. Navracsics Tibor (Fidesz) frakcióvezető 2006.05.16.
Dr. Semjén Zsolt (KDNP) frakcióvezető 2006.05.16.

 

Az indok pedig? Nem fogjátok elhinni, de a mi érdekünkben tették! Azt írták vissza Seresnek, hogy: "fontosnak tartják, hogy más megfontolás ne befolyásolja a választópolgárt döntésének kialakításában". Vagyis a választókat megzavarná, ha többféle dologról kellene egyszerre szavazniuk.

Ugye milyen rendes emberek ezek? Nemtől, kortól, pártállástól függetlenül mind az összes miattunk, szegény, csökkent értelmű, túlterhelt, koncentrálni képtelen állampolgárok miatt hozta ezt a nehéz döntést. Hogy egyem a kis szívüket...

zero: a Fidesznek és a KDNP-nek van bőr a pofájukon ilyet írni, mikor ők követelték a leghangosabban, hogy az EP választás napján legyen az előrehozott országgyűlési választás. Havi pár százezer forintért képesek közösen, nagykoalícióban hülyét csinálni magukból. Mindezt csak és kizárólag a pénzért! Okosan arra játszanak, hogy ha lesz népszavazás, nem lesz meg a 2 millió igen, ami kell az érvényességhez és mehet minden tovább. De még mindig nem értem, miért csinálják ezt, mikor nem arról lenne szó, hogy a költségtérítés szűnne meg, csak annyi, hogy számlával kell igazolni. Lehet, egy forinttal sem kapnának kevesebbet ... tényleg ideje lenne egy kiadós vérfrissítés a Parlamentre, mert nagyon elszaladtak a pacik a képviselőkkel.

Ők tényleg a javunkat akarják. A baj az, hogy szó szerint.

Seres nem adja fel, mind a négy parlamenti frakció vezetőjét levélben keresi meg, remélve, hogy valamelyikük az ésszerűséget választja az önzés helyett.

A harc tehát folytatódik, borítékolható, hogy nem lesz egyszerű.

Viszont rövid sem, mert egyik kérdést követi a másik. Ez a legújabb:

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési képviselői tisztség összeférhetetlen legyen a polgármesteri tisztséggel?"

Egyet bizony, és azt hiszem, nem vagyok ezzel egyedül.

A nyíregyházi építész persze nem fogyott még ki az ötletekből, Alkotmánymódosítást is szeretne, hogy újabb és újabb kérdéseket vigyen népszavazásra:

 

Le a kalappal ekkora elszántság előtt. Sok erőt, jó egészséget, és kitartást kívánunk Seres Máriának. A képviselők meg bekaphatják.

Címkék: pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr521042604

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kifordított ország 2009.04.03. 09:27:35

Bréking Nyúz! Egyetértésben az összes párt!Nem csodálom, ha felkapod a fejed, kedves Olvasó, de a hír igaz, van amiben egyet tudnak érteni minden oldal képviselői. A házbizottság Szili Katalin vezetésével elvetette azt a "badarságot", hogy egy n…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

monstress 2009.04.03. 08:49:00

Igen, és az is fontos, hogy mondjuk július közepén legyen, amikor a kutyát sem fog érdekelni a népszavazás. Hogy a feketepákó nézne rájuk...
Ugyanez apróbban: Csepelen másfél éve húzzák a helyi népszavazási kezdeményezést, ami annak az eredménye, hoy 3 fontos ügyben a fideszesek civil összefogás nõtt ki a kerületben. Fideszes beadvány, a szocik mindig leszavazták, bíróság mindig továbbengedte. Most közel az EP-választáshoz is mindig meglõtte egy "civil". Mikor lesz népszavazás? Júliusban? Augusztusban? Ki fog elmenni?

monstress 2009.04.03. 08:50:00

@monstress:
Ja igen, elfelejtettem hozzátenni: a tét itt 10 milla vagy kb. 0 ft.

Marcellusca 2009.04.03. 08:51:50

Miért nem vagyok meglepődve?
Miből gondolják ezek csökött agyúak, hogy mi is olyan idióták vagyunk, mint ők?
Ezek alapján sosem kellene semmiről szavaznunk, mert mi csak kis hülyegyerekek vagyunk.
Le sem tudom írni, hogy most mi kavarog a fejemben.

Seres Máriának meg sok sikert és kitartást az aláírásgyűjtéshez a többi kérdésre!
De szép is lenne, ha sikerrel járna!

Matfu 2009.04.03. 08:52:19

www.neplap.net/hir/seres-maria-avagy-a-nagy-atveres-2
ha jól tévedek, a Zöld Párt elnökének a felesége.
(Tudom, attól még...)

Kartal 2009.04.03. 08:53:02

"Hogy egyem a kis szívüket..." gyorsan átsütve, még véresen kérem! Ezzel mindent el is mondtam... :P

Jim Raynor 2009.04.03. 08:53:10

1. azért ez szégyen, hogy egy állampolgárnak kell megpróbálnia rendet vágni......

2. a házbizottsági tagok baszódjanak meg a kurva anyjukkal együtt.

reKorrekt 2009.04.03. 08:55:23

Az alkotmány módosító javaslatból az első a legizgalmasabb. Pofátlanság hogy mi fizetünk pl a szadesznak is hogy cigánybuzibárba járhassanak...

btw. a pápai szerződés (vagy mi a tököm) is érdekes, miszerint évente (ha jól emlékszem) 23 Mrd-ot kell adnunk az egyháznak. WTF?

A tököm tele van a herdálással és a pofátlan újraelosztással.

reKorrekt 2009.04.03. 08:58:01

Ja, a posthoz: arról nem is beszélve hogy ezek a szarháziak mi a faszért engedik egyáltalán hogy szavazásig eljusson??? Fél millió aláírás után csípőből le kéne mondaniuk róla, nem szavaztatni, pláne nem 5 milliárdért! A kurva anyjukat.

reKorrekt 2009.04.03. 08:59:31

@Lukrécia Bögre: és mi az összefüggés a demokrácia és a vallás támogatása közt?

2009.04.03. 08:59:50

" A képviselök meg bekaphatják"-irtad. Az enyémet is! Nincs sem körbekeritve és nem örzi rendör sem! De igaza van Seres M.-nak, a sok léhütö már dolgozhatna is egy kicsit. Mert -mint látjuk egész jól el vannak, mint a beföttek a spájzban, szépen egymás mellett!

Marcellusca 2009.04.03. 08:59:57

@Matfu: És még, ha igaz is, ki nem sz@rja le?! Ahogy írod: "Tudom, attól még..." , és lehet naív vagyok, de a cél, a szándék jó!

@[Korrekt]: Ezt is nyugodtan bele vehette volna!
Minden párt, egyház és alapítvány, szerezet éljen meg a tagdíjakból, felajánlásokból és (az adómentes) jótékonykodásból!

Marcellusca 2009.04.03. 09:03:33

@Lukrécia Bögre: A kettő hogy kapcsolódik össze?
Igen, demokrácia van, ami azt jelenti, hogy szabadon gyakorolhatod a vallásod. Miért kellene nekem támogatnom akármelyik egyházat? Ha hívő, templomba járó ember vagy és ennek szükségességét is érzed, akkor támogasd magad!

monstress 2009.04.03. 09:03:35

@[Korrekt]:
Na hát errõl volna szó. De szerintem nem tekintenek minket felnõttnek, azt hiszik, gyámkodásra szorulunk, és a viselkedésünk enyhén szólva alátámasztja ezt. Mindenki csak várja, hogy történjen valami, és nézünk nagyokat, amikor a türelmetlenek az utcán borongatják a kukákat.
Úgy bánnak velünk, ahogy mi viselkedünk. Nekünk kell meghazudtolni õket!

szmoker (Homo Trollicus) 2009.04.03. 09:03:55

Ez sem piskóta:

index.hu/gazdasag/magyar/2009/04/03/beindult_a_vegrehajtasi_henger_az_apeh-nel/

Végülis most, hogy mindenki szarban van, ki kell irtani még a maradékot is.

Például van egy barátom, neki egy barátosnéja, 2 gyerek, most született egy harmadik, és persze hogy 2 évig zárolva volt a számlájuk. Nem tudom a részleteket, de kb. két hetente ígérte meg nekik az APEH hogy jövő héten leveszi a zárolást. Ez ment 2 évig.

A gyereket meg etesse ahogy tudja, mi?

Persze a nagy embereknek Svájcban meg a Seychelle-szigeteken van a sok-sok tíz, száz milliárdos számlája, azt nem lehet inkasszálni, inkább a kicsiket kell megtaposni.

Mocskos szemét rohadt gané banda, a 16 milliárdos jutalmukkal együtt.

naCp 2009.04.03. 09:04:02

valahol olvastam régebben:
"ha a választás igazi változást hozna , akkor illegális lenne"
(lehet hogy nem pontos idézet)

Kisangyal 2009.04.03. 09:10:44

@monstress:
"De szerintem nem tekintenek minket felnõttnek, azt hiszik, gyámkodásra szorulunk, és a viselkedésünk enyhén szólva alátámasztja ezt. Mindenki csak várja, hogy történjen valami, és nézünk nagyokat, amikor a türelmetlenek az utcán borongatják a kukákat.
Úgy bánnak velünk, ahogy mi viselkedünk. Nekünk kell meghazudtolni õket!"

Nagy igazságot írtál le!
Azért "gyámkodnak" felettünk, mert megtehetik. Mert hagyjuk...

eldiablomismo 2009.04.03. 09:17:43

Hozzátenném még a pártlistás szavazás eltörlését is, mert illegitim.
Abban viszont nem látok rációt, hogy a képviselőség és a polgármesterség kizárja egymást. Nincs elég naplopó már így is?

Marcellusca 2009.04.03. 09:21:05

@eldiablomismo: A probléma ezzel - szvsz - ,hogy mindkét státusz egész embert kívan, (kicsit fellengzősen) a nap 24 órájában. Már ha tisztességgel akarja végezni.

reKorrekt 2009.04.03. 09:24:08

@szmoker: 16 Mrd?! Hol élsz Te? :D 60.000.000.000!!! Hogy száradt volna el a keze az összesnek amelyik kapott..

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.04.03. 09:28:31

Úgy látom, nem csak nálam baszta ez ki a biztosítékot :D (1 rugóra ;) )

eldiablomismo 2009.04.03. 09:28:35

@Marcellusca: Ezt én értem, csak a parlament csökkentése nélkül feleslegesen duzzasztja a piócák számát.
Arról nem is szólva, hogy aki nem csinál semmit, annak mindegy, hogy hány beosztásban nem csinál semmit, nem? :)

reKorrekt 2009.04.03. 09:33:39

Úgy látom abban egyetértünk hogy az ilyen szir-szar párt-egyház-alapítvány-szerezet támogatása ugyanolyan herdálás mint egy völgyhíd a repceföld alá.
Vajh mennyi megy el erre évente? Egy 100-as? Ha ehhez hozzávesszük még az apeh 60 Mrd-os szörprájszt, már fog(hat)tak volna 160-at. Ez pl. havi +9000 nettó a 1,5 milla eltartónak...
Aztán ott van még a több ezer!! bizottsági tagság, meg kb még 1000 olyan dolog amiről mi nem is tudunk.
Sőt van amiről ők sem, mivel bevallottan a költségvetés 10%-áról nem tudják pontosan hová megy...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.04.03. 09:35:05

Eh, nem értitek, ez azért van, mert most, a nagy országmentés, válságkezelés közben melyik képviselő ér rá ily csip-csup dologgal foglalkozni, mint számlaadás, vagy nem adás...megmondta gordonka is, nincs idő semmire, azonnal meg kell menteni az országot. Ezért jövőre már neki is látnak.
Amit még írnék, azt úgyis tudjátok már:(((

Petrow 2009.04.03. 09:41:10

Maximálisan egyetértek a többi kezdeményezéssel is, mindössze azt nem értem hogy "a nemzetközi szerződésekben vállalt kötelezettségek felmondása" mit is jelent?

Ha kétmillió Marinéni meg Józsibácsi összefog, akkor ki kell lépnünk a NATO-ból, vagy az Unióból? Vagy visszautasítjuk az IMF hitel fizetését? Magyarázza már el valaki, pls.

reKorrekt 2009.04.03. 09:53:13

@Petrow: igen ez így furán hangzik és sztem botorság is. Merthogy Mari néninek és Józsi bácsinak lila fingja nincs a pontos körülményekről, hatásokról, stb. mivel nem szakértők. Az más kérdés hogy a 386-ok sem azok...

feriboy 2009.04.03. 09:54:49

Petrow: lehet hogy kilépnénk a new yorki mittomén milyen szerződésből és megint lennének bordélyházak :D

Jim Raynor 2009.04.03. 09:55:47

@Petrow: hatályos nemzetközi szerződésekből eredő kötelezettségekről, illetőleg e kötelezettségeket tartalmazó törvények tartalmáról NEM lehet népszavazást tartani.

Float 2009.04.03. 09:58:00

Hasonlóképpen látom én is. Ha egy cseppnyi gerinc/belátás lenne ezekben a nyomorékokban, akkor ezek után egyszerű parlamenti többséggel meg kellene szavazniuk a számlás elszámolást, nemhogy 5mrd-ért még télleg megkérdezik.

Egyébként az új kérdések felvetésével egyetértek, egyedül a nemzetközi szerződéses részt érzem neccesnek.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.04.03. 10:00:46

@Float: de nincs gerinc ez a szomorú :( Készüljünk fel, megszorítás ide vagy oda, minimum egy év további rablás következik...

Kartal 2009.04.03. 10:04:25

Javaslom ezeknek a ret... ööö politikusoknak, hogy ezentúl csak egy gomb legyen a szavazógépükön, mivel a kedves képviselők BIZONYÍTOTTAN megzavarodnak, ha két lehetőség közül kell választani. ÉS akkor még ott a "tartózkodom" gomb is az IGEN és a NEM mellett. Hogy is volt az, amikor Orbán tízszer szavazott együtt az mszpvel, mert "eltévesztette" a gombot???
Áhá, megvan! Ezek magukból indulnak ki, az itt a baj!

Higany 2009.04.03. 10:07:45

Nekem az is megfelelne, ha az előrehozott választással lenne egyidőben... :)

monstress 2009.04.03. 10:08:10

emberek, KI KELL MENNI A HÕSÖK TERÉRE!!!!
Nem vagyok naiv, nem hiszem, hogy az mindent megold, de ha még arra sem vagyunk képesek, hogy megmutassuk, mennyien vagyunk, akik nem úgy gondoljuk, akkor tényleg: kötél v. ciántabletta...

Marcellusca 2009.04.03. 10:10:42

@feriboy: Támogatom az ötletet! :D

ErEr 2009.04.03. 10:12:50

Egyetért-e azzal hogy a képviselőknek kötelezően meg kellene jelenni a parlamentben és bent kellene lenni minden ülésnap kezdetétől a végéig?
Munkahely ez vagy mi, nem büfé ahova ha kedvünk szottyan épp néha benézünk!

Fekete Pákó 2009.04.03. 10:19:11

a nemzetköti szerződéses kérdéssel és a minimálbér ötszörösével nem értek egyet (8-10-szerese reálisabb lenne, ha bruttóban számolunk), a többire rámondanám az igent, főleg a 176 képviselőre és a visszahívhatóságra.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.04.03. 10:21:05

ilyenkor kéne fölkötni mindet!
nem is írok semmi mást: felkötni az összes képviselőt.

buckafej 2009.04.03. 10:21:30

Igen, ha lenyúlásról van szó, mindjárt megvan a nagykoalíció.
Ajánlom figyelmetekbe a következőt, kedvencünk Lengyel Zoltán osztja az észt:

www.stop.hu/articles/article.php?id=474300
Van benne 1-2 vastagbőr gyanús duma.

szamócaábris (törölt) 2009.04.03. 10:31:33

Amikor a törvényt meghozták már akkor is erre volt kitalálva, már hogy ne leshessen érvényes a népszavazás.

Utóljára a 4 igenes népszavazás volt érvényes, de az is csak azért mert előtt 40 évig nem volt semmilyen szabad választás.

(megjegyzem a szadi nagy ötlete volt a semmire, hogy előkampányoljanak magunknak a választásokra, de így sem jött be)

luchador 2009.04.03. 10:38:36

A visszahívhatóságnál nem kevés a 25 %? Mert szerintem elég sok olyan körzet van/lesz ahol a két nagy párt jelöltjei közel 50%-ban osztoznak a szavazatokon, majd a vesztes bármikor beindíthat némi demagóg kampányt és akkor egy ciklusban 10x kell újra választani? :) Mert szerintem 25% összeszedése egy ilyen kérdsre sosem lenne probléme :)

Másrészt szerintem a képviselőket inkább fizessék meg, Úgyhogy itt egyet kell értenem Fekete Pákóval.

Nem vagyok jogász szóval, ha hülyeséget kérdeztem bocsánat!

L

rolika 2009.04.03. 10:39:03

milyen jó kérdések!

mindennel egyetértek, főleg a bejegyzés utolsó mondatával :-)

gidabiga 2009.04.03. 10:48:30

én gyanítom, ha egy időben lenne a népszavazás az EP választással, akkor nem lehetne folyamatosan azt hangoztatni, hogy milyen geciség népszavazást kezdeményezni, amikor az ilyen sokba kerül.

@feriboy:
azt én is megszavaznám.

@Higany:
annak meg még inkább örülnék.

martonx 2009.04.03. 10:54:56

Úgy látom a Fidesz mégse akar 2/3-ot a legközelebbi választásokon.
Hihetetlen, undorító mocskos szemét politikusok!

Plutonic 2009.04.03. 10:56:56

Seres Máriának kitartást!
Ezzel asszem el is mondtam a véleményemet mindenről.

OFF

Zero! Tudtad, hogy olvasnak a RémHír Tv-nél is?
Tegnap idéztek is a Bőrről az éjszakai média műsorukban. :)
Bár a Lánchíd Rádió után ez nem megdöbbentő, de érdekes volt a Vastagbőr nevet olvasni a tévében. :)))

ON

gidabiga 2009.04.03. 10:59:44

@Plutonic:
múltkor Csermely Péter is szerintem innen idézett.
legalábbis nagyon ismerős volt a mondat és mondta is, hogy egy blogon olvasta.

monstress 2009.04.03. 11:03:33

@gidabiga: @Plutonic:
Vannak valami linkek esetleg?

gidabiga 2009.04.03. 11:14:34

@monstress:

jó kérdés.
a hírtévén volt, tán péntek8.
de nem biztos.
amikor máshol nézhetetlen műsorok vannak, az megy nálunk háttérzajnak.

gidabiga 2009.04.03. 11:17:05

tán ebben, de most nincs időm végignézni és nem tudom előretekerni

www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=7827

DArchAngel 2009.04.03. 11:18:33

Ilyen szinten szarik ránk az összes. Meg sem lepődöm, sőt azon sem fogok meglepődni, amikor valami kurva jól megmagyarázott indokkal elhalasztják az egészet a picsába...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.03. 11:23:26

az nem'tom volt -e már (túl "beteg" vagyok végigolvasni az összes kommentet, hogy legyen átkozott a neve annak, aki "kitalálta" az alkoholt...), de én már azt is szomorúnak tartom, hogy népszavazás lett a dolog vége.

Ha egy cseppet normálisak lennének "azok" ott 386-an, legalább akkor újraszabályozzák ezt MAGUKTÓL, amikor összejött a majd' 600.000 aláírás.

És akkor nem azon menne a huzavona, hogy 5 milliárd, vagy 5 millió. Hanem az OGY saját maga rendezte a helyzetet... Álom-álom...

Kodomo 2009.04.03. 11:26:50

A számlás költségtérítés azért veszélyes, mert a számlát utólag ellenőrizni lehet. Al Capone-t is az adóhatóság dugta börtönbe.

monstress 2009.04.03. 11:27:53

@Seduxen:
"túl "beteg" vagyok" Már megint?? :-P
Legközelebb igyék sok vizet (is) :-D

Plutonic 2009.04.03. 11:32:25

@gidabiga: @monstress: Itt most ki is volt írva a forrás. :))) Linket nem tudok adni, mert tegnap élőben láttam, de asszem Médiaműhely volt a műsor címe. Vagy valami hasonló. :))

@Seduxen: :)))) Szia Sedux! Akkor tényleg zülleni mentél tegnap? :))))
Igyál sok vizet, mert kell a pótlás és bármit, ami méregtelenít. :))

okostojgli (törölt) 2009.04.03. 11:40:58

Seres a francér' nem megy országgyűlési képviselőnek? Mert akkor elszámolhatná költségként az aláírásgyűjtő önkénteseknek vett szendvicseket és üdítőt (reklámtollat, szórólapot, miegymást potom 1-2-5-10-20 millió forintért.)

Ha lehetek őszinte, engem baromira nem érdekel -mert ugye a költségelszámolás nyilvános kell(ene) legyen-, hogy Gipsz képviselő mit csinált az üzemanyagszámláján szereplő óvszerrel. Váljék egészségére, de engem ez nem érdekel.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.03. 11:41:36

@monstress: @Plutonic: dulvááán beteg vagyok, pedig tegnap éjjel a "nagy fehér telefonkagylón" hívtam a Jó Istent is, az általában segít :)))

Lehet, hogy az "én koromban" maradni kellene a megszokott dolgoknál (sör), és nem kezdeni holmi koktélokkal, csak mert akciósak... mondjuk annyi haszna volt, hogy miután "bátorra itta magát a társaság", kurva jót karaokéztunk :)))) /a leendő megasztárok.../

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.04.03. 11:45:24

"A nyíregyházi építész persze nem fogyott még ki az ötletekből, Alkotmánymódosítást is szeretne, hogy újabb és újabb kérdéseket vigyen népszavazásra:"

No ebben az új projectjében azért akadnak erős túlzások és baromságok is. Pl. hogy ogy.képviselő semmiféle társadalmi, közéleti tisztséget ne tölthessen be, az bizonyára ütközne az alkotmány egyéb, nem módosítandó részeivel, mert ugye prioritások az alkotmányos jogokon belül is vannak.

Arra is kíváncsi lennék, hogy havi bruttó 350-ért ki akarna képviselő lenni. Én mondjuk biztos nem.

Arra meg végképp kíváncsi lennék, hogy a pártok állami támogatás híján miből működnének. Lopjanak még többet? Oszoljanak fel?

Szerintem kicsit elszaladt a paci a nénivel, a költségtérítéses alapkérdése viszont jó volt.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.04.03. 11:49:02

Ebből is látszik, hogy a Fidesz által oly sokszor hangoztatott "Erkölcsi megújulás" mekkora kamu. Nem jobbak ők se a Deákné vásznánál...

Az extra kérdésekről pedig:
-"Az állam költségvetéséből a pártok ne részesülhessenek semmilyen támogatásban": +egyházak, +civil szervezetek, ugyanakkor az 1% legyen 5%!
-"A Parlamentbe csak egyéni képviselők jussanak be": én azért a töredékszavazatokért járó helyeket is megtartanám, mert így akár az is előfordulhat, hogy a szavazók 40%-ának a szavazata egyszerűen semmissé válik.
-"Az OGY képviselők a körzetükben élők 25%-ának indítványára visszahívhatók legyenek": Ha ez azt jelenti, hogy a 25% szavazást kezdeményezhet, a képviselőről, valamint évente max. egyet lehet tartani, akkor OK. Ez csak azért, mert hatalmas pénzkidobás lenne, ha a vesztes nagypárt folyamatosan nyújtogatná be a 25% aláírást.
-"A nemzetközi szerződésekben...": értsd: lehessen népszavazni a nemzetközi szerződésekről? Ezt nem támogatom, bebaszna a megítélésünknek, sokkal nagyobb befektetési kockázattal járna. Inkább az legyen, hogy a nagy horderejű nemzetközi szerződésekről kötelező legyen népszavazást kiírni a megkötésük előtt.
-OGY képviselők összeférhetetlensége: ez attól függ, hogy lesz definiálva a "társadalmi, közéleti, vagy gazdasági tisztség". Ha egy cégben részesedés is gazdasági tisztségnek számít, akkor nem OK... kövezzetek meg, de a képviselőket is megilleti a magántulajdon szabadsága. Ha valaki vezérigazgató, vagy ilyesmi, akkor persze ne lehessen képviselő.
-Ülések 2/3-a: inkább legyen 4/5-e, minél kevesebbet kelljen kifizetni :-)
-Minimálbér ötszöröse: inkább a GDP-hez kötni a plafont: ha a GDP 5%-kal emelkedik, akkor a fizetésük is... de ha 7%-kal csökken, akkor is kövesse!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.03. 11:51:06

@dark future: "a pártok állami támogatás híján miből működnének"

tagdíj? szimpatizánsok adományai? ha meg ez nincs, akkor kereshetnének a képviselő hölgyek-urak valami tisztességes foglalkozást :))

különben meg: jó, ne a minimálbér 5X-ben állapítsuk meg a tiszteletdíjat, legyen mondjuk bruttó 600.000. Aki ennyiért nem akar képviselősködni, nem kötelező...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.03. 11:54:30

@[Korrekt]: btw. a pápai szerződés (vagy mi a tököm) is érdekes, miszerint évente (ha jól emlékszem) 23 Mrd-ot kell adnunk az egyháznak. WTF?

Az egyházaknak. Ebből kell Mo. összes templomát, oltárát stb megóvniuk, vagy ebből kell felújítaniuka Mátyás templomot is. Pl. Netán a Bazilikát. Hogy "korrekt" legyek a zsinagógát is, vagy a debreceni refrmátus nagytemplomot.

Így is elvennéd?

Én megértem az egyház és vallásellenességet is, de húzzuk meg hol a határ.

Mert egy nagyváros templomjának fenntartását az egyház nem tudja megoldani önerőböl. Az egyhát vagyona valóba felbecsülhetetlen, de készpénzben nem méthető. A festmények, iratok, oltárok, ingatlanok valóban félelmetesen sokat érnek, de ezeknek álagát meg is kell őrizni.

Azért az nem járja, hogy a Bazilika fenntartását fizesse csak a sok szentfazék, de ha jön külföldi ismerős, akkor félkemény farokkal mutogatod neki, hogy nekünk iylen is van ám!!!

monstress 2009.04.03. 11:56:31

@Seduxen:
Hát erre nem mûxik a jól bevált receptem :-P, csak egy orvosság van: víz, víz, víz :-D
@gidabiga:
Hallgatom az adást, érdekes, hogy Szíjjártó azt mondja, hogy törvényjavaslatot adtak be, hogy 72 nap helyett 42 napra lehessen kiírni a választásokat, így még beleférne az EP-választásba egy elõrehozott OGY is, de a mai napon meg leszavazzák, hogy a népszavazás is ezen a napon legyen.
Micsoda féreg egy mentalitás ez is!!!

Plutonic 2009.04.03. 11:59:26

@Seduxen: Csórikám... :DDDDDD
Egy tanács. ha koktélt nyomsz, akkor ajánlom a Zombie-t, mert az nem keverék, hanem csak rumból áll. :)))
Igaz, abból is be lehet durván seggelni, de 3 féllliteres kiszereléstől nem voltam beteg. :))
De józan se.... ;))))))

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.04.03. 12:03:50

Legszanalmasabb az egeszben, hogy ezzel aztan a latszatot is ledobjak, hogy ok a nepert vannak. [es ennek ellenere van par felbolond idiota aki varja a fideszt, mint megmentot. pedig itt megmutattak a foguk feheret ok is.]

Hiszen ha lenne bennuk egy kicsi becsulet, akkor latvan az osszehozott alariasmennyiseget onkent kellene lemondani errol a privilegiumrol. Nem elkurni ra akar 5 millio, akar 5 milliard forintot.

Igazabol ezt a 386 gecit kellene megolni. ezek okozzak a legtobb bajt. es meg a latszatra sem adnak.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.03. 12:06:03

@Plutonic: Irish string (vagy mijjafasz), utána 3 Speed, majd "leöblítettem" 3 Edelweissel. Szerinted?? grrrr, még most is kavarog a gyomrom, ha rágondolok...

Ilyenkor mindig megfogadom, hogy "Ennyit többé nem iszok..." (igaz, kevesebbet se' :))) ).

@monstress: igen, én is ezt alkalmazom. Rehidratálódni kell :)))

Mike36 2009.04.03. 12:07:12

itta vastagbőrben nem egyszer bizonyították a posztolók, hogy messziről ugatják a matematikát, innentől kezdve, ha a itt valaki számokkal dobálozik, magasivből leszarom

gidabiga 2009.04.03. 12:15:59

@monstress:
az.
pedig ezekre szoktam szavazni :)))

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.03. 12:18:02

" tényleg ideje lenne egy kiadós vérfrissítés a Parlamentre, mert nagyon elszaladtak a pacik a képviselőkkel."

Egy kis kiegészítéssel örülnék neki.. Egy kötél a fejre, egy a lábra. Akkor mehet a két paci.

Spielberg 2009.04.03. 12:18:59

persze, hogy képviselőknek nem fontos. de akkor nekünk kell életben tartani az ügyet!

ciprián 2009.04.03. 12:19:26

én az egészet nem értem.
nem PONT AZÉRT volt oly sürgető a februári leadási határidőre összegyűjteni a minimum 200e aláírást, mert akkor NINCS AKADÁLY az EP-választás napján lebonyolítani a népszavazást is??

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.03. 12:19:52

Ezt is alá fogom írni. Ha sokáig ellenkezik a sok "képviselő" akkor szépen lehet menni egyesével agyonverni őket.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.04.03. 12:23:16

@Seduxen:

Ahhoz teljes alkotmányos reform kellene: jelenleg a pártok a "politikacsinálás" alkotmányos letéteményesei (mint a világ fejlett részén általánosan), központi támogatásuk megszűntetése egyrészt a korrupció melegágya, másrészt sérülne az állampolgárok egyenlősége azáltal, hogy csak a vagyonosabbaknak lenne lehetőségük politizálni.

Szerintem épphogy emelni kellene a pártok állami támogatását, viszont levágni a kezüket, ha azon túl még lopnak is. Meg persze minden egyes állami Ft elköltését számlával igazolni, nyilvánosan, online adatbázisban. Ha nem számolnak el tisztességesen, akkor felfüggeszteni a támogatást.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.04.03. 12:28:03

@dark future: mondjuk itt osztom az ellenvetéseidet, de az alapkérdés jó volt, meg szerintem a polgármasterséggel se összeférhető, ha valaki komolyan képvisel. A többi gyanús azonban.
Én a pártfinanszírozást úgy oldanám meg, hogy MINDENKINEK KÖTELEZŐ lenne (havi módosítási joggal) nyilatkozni, hogy melyik pártot támogatja, mondjuk 1%-kal. Az elég sok pénz, osszák be, nyilvános gazdálkodás mellett, elvégre közpénz.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.03. 12:29:51

@dark future: mondjuk ez igaz. egyrészt. másrészről: jelenleg is a "gazdagabbja" politizál, legalább is az "első vonalasok" nem a földeken dolgozó jómunkásemberek közül kerülnek ki...

megjegyzem szép, amit leírtál, igazából "csak" azoknak nem fűződik érdeke hozzá, akikről az egész szól: a pártok.

reKorrekt 2009.04.03. 12:37:23

@Mike36: húú de szar lett most nekünk..

Plutonic 2009.04.03. 12:41:59

@Seduxen: Jézusom..... XDDDDDD
Mixelni a pohárban kell és nem a gyomrodban! :))))
És koktélra sört.... :)))))
De lehet, hogy már én vagyok öreg és tapaszatalt. :)))))

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.04.03. 12:42:34

Nem hiszem, hogy az emberek nem mennek el ha külön lesz a népszavazás. Magam részéről 12 év után újra az urnához járulok. (de szép kifejezés. Persze ha ebben az urnában a képviselők hamvai lennének az jobb lenne :) )

Itt már valódi, egyszerű és eldöntendő kérdések vannak, amit bárki meg tud válaszolni, még strandidőben is ! El fognak menni, hogy kitoljanak ezzel a sok vérszívóval. Ugyanis ez lenne az első eset, hogy megtehessük. Csak ilyen módon lehet kisöpörni őket, mármint demokratikusan.
Nem tudom ki ez a Seres Máris, de köszönjük meg neki !

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.04.03. 12:45:25

@peetmaster:

"az alapkérdés jó volt, meg szerintem a polgármasterséggel se összeférhető, ha valaki komolyan képvisel"

én is ezt mondom :-)

fenntartásaim a szkennelt anyaggal kapcsolatban voltak, azt még alaposan át kellene gondolni, szinte minden pontja problémás

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.04.03. 12:50:02

@peetmaster:

az 1% ebben az esetben ismét alkotmányos problémákat vet fel, hiszen így kiesnének az inaktívak (egyetemi hallgatók, kismamák, nyuggerek, önhibájukon kívül munkanélküliek stb.), ami torzítaná a rendszert

az a baj, hogy szerintem igazából jó és demokratikus megoldás nincs is rá (a választási joghoz hasonlóan), rengeteg féle érdek és ellenérdek feszül egymásnak

monstress 2009.04.03. 12:52:37

@dark future:
"Ahhoz teljes alkotmányos reform kellene..."
Szerintem jelenleg ott tartunk, hogy az országnak nem túl nagy része zárkózna el ez elõl!!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.03. 12:55:42

@Plutonic: gyanús, hogy a sör az igazi tettes. na de akihüjjehaljonmeg jeligére megérdemlem. az egyetlen vígasz, hogy nem csak az én munkám "áll", az iroda egyik fele jobbra, a másik balra kornyadozik :))) mindenki "be van lassulva"...

safranek 2009.04.03. 12:56:57

Csak az a szavazat lesz érvényes, ami mellé a szavazó tesz még egy 5000Ft-ost is :o)

Marcellusca 2009.04.03. 12:58:18

@Seduxen: Nofene! Táncsak nem szív beteg? :)
Tegnap beszívtál, ma meg beteg. :D

Päm 2009.04.03. 13:01:54

Korrekttel értek egyet. Népszavazás? Ha egy szikrányi becsület lenne bennük, csak egy csepp, ami megmaradt, akkor maguktól mondanák, hogy rendben, nép, igazatok van, basszus, szégyellem magam, hogy eddig elfogadtam. De nem.
Aláírtam a Seres Mária aláírásgyűjtését, mert hittem benne, hogy végre, van valami, ahol kinyilváníthatjuk véleményünket, és egy icipici dolog jobb lesz. De látom, ideákat kergetek. Nem hittem, hogy ez a megspórolt pénz menti meg az országot, de hittem abban, hogy demokrácia van, és ha valami már iszonyatosan büdös, akkor azt ki lehet önteni a csatornába.
Hittem olyan ideákban, hogy legalább néhány ember azért lesz képviselő, mert szeretne valamit tenni, hogy jobb legyen. Azt nem vártam, hogy nem gondolja végig, hogy milyen hasznai lesznek, ezt elfogadom, mindenki megnézi, hogy milyen haszonnal jár, ha valamibe belefog. Dehát eredetileg az lenne a munkakörük célja, hogy az országon segítsenek. De az a helyzet, hogy van pár száz ember, akinek tízmillió másik a kezébe helyezte a sorsát, és ez a pár száz le se sz*rja a többi tízmilliót. Nem tudom, csak aljas, lelkiismeretlen emberek mennek képviselőnek, vagy hihetetlen gyorsan végbemegy ott az elk*rvulás??? De miért bántsam a k*rvákat, az legalább mindkét félnek jó valamiért....
Tavasz van, tavasz van, de jó futkosni a szabadban, ilyennek kéne lenni, de legszívesebben magamra öltenék egy fekete ruhát, és kolomppal a kezemben járnám az utcákat: emberek, véglegesen dobjátok el azt az ideát, hogy itt valaki jót akar nekünk, de nagyon-nagyon véglegesen, mert egy tiszta lelkű ember nincs már ott fenn.

Feketedisznóvágás1 2009.04.03. 13:02:44

Ennyit a szánalmas Fideszről. Tegyük fel, ha az Mszp-t fosnak tekintjük, a Fidesz hozzá képest maximum szar.

Undorító parlamenti bagázs. El vele!

Plutonic 2009.04.03. 13:16:28

@Seduxen: :)))) Ezt ismerem! Egy elferdült éjszaka után elég viccesen ment itt is a tájékoztatás. XDDDDD

matkó 2009.04.03. 13:18:58

Mi itt a probléma? seresmária elv- és párttársai kifizetik azt pár szaros milliárdot. Nekik biztos megér ennyit, hogy forog a nevük a médiában, és ha az EP-választáson nem is, de 2010-ben már remélhetik, hogy ők is tömhetik a zsebüket a parlamentnek kinevezett giccses trágyadombon...

reKorrekt 2009.04.03. 13:19:44

@Päm: leszarnám hogy megbánták-e vagy sem, hogy elnézést kérnek-e vagy sem, csak gondolkodjanak már épeszűen és ne dobjanak már ki még 5 ezer milliót az ablakon az annyukpicsáját! Ennyi szarházit egy rakáson, komolyan... na ezért fogok én a Jobbikra szavazni. Már rég le lenne üvöltve a haja a sok fasznak, de legalábbis a média tele lenne ezzel (persze csak a kevésbé cion külföldi)...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.03. 13:23:48

@Marcellusca: valami ilyesmiről van szó... nagy vonalakban :)))

@Plutonic: vitzes, hogy az veszi fel a telefont, ha a főnök hííííí minket, aki érez magában annyi erőt, hogy legalább 2 összefüggő mondatot ki tud préselni magából... ez a mai nap megy a levesbe, sajna ma nem túl hatékony a dzsíjdípí-termelés, pedig hány éhes szájat kell etetni...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.03. 13:42:18

@Plutonic:

Melyik műsor? Mikor volt? :))))

nem tudtam amúgy .... Népszavában még nem írtak a weimarizálódó VB-ről? :))

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.03. 13:44:11

a nép tényleg hülye, de a fenti lista tényleg a magyar politikusok egyik legaljasabb húzása.

riportereket a házukhoz, rákérdezni, arcukra nagytotál, élőben, had égjenek.

monstress 2009.04.03. 13:44:17

@Pásztortáska:
Bár mondanivalód második felétõl nem határolódok el, azt azért jó volna tudni, hogy jutottál arra az eredményre, hogy éppen ezek fizessenek? Miért ne a parlamenti csinovnyikok? Vagy mi többi 570.000 aláíró? Vagy a pápa?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.03. 13:45:25

@Ludas Matyi Online:

Ebben az országban 9% azt hiszi hogy a Fidesz kormányoz.

Hogy lenne már meg a 2 millió igen? Sehogy ...

is 2009.04.03. 13:53:55

a poszttal általában egyetértek, igen, faszok a kéviselők pártállástól függetlenül. egyik kutya, másik eb, jó lenne, ha mindkettő nagy jól megbukna.

az alkotmányos részhez azért van néhány megjegyzésem:
- igen, hagyjuk Mari néninek, meg Józsi bácsinak, hogy visszavezesse a halálbüntetést, hogy ki keljen emiatt lénünk az EU-ból, hogy kiléptessenek bennünket a NATO-ból, hogy valami olyat döntsenek, hogy még az ENSZ-ből is ki kelljen lépnünk. gyerünk, gyerünk, a tavaly márciusi hülyenépszavazás, amellyel az egész világ előtt bolonddá tettük magunkat, még nem elég!
- csak egyéni képviselő: nagyon népszerű ez, de teljes információhiányról tanúskodik. a képviselők megválasztáának módja azon kell, hogy alapuljon, hogy az emberek érdekei képviselve legyenek. az egyéni körzet azt mondja, hogy az embereknek CSAK a lakóhelyükhöz kapcsolódó érdekei vannak, Pécs vs. Debrecen, szeged vs. Győr, mindenki vs. Budapest.. a tisztán listás azt mondja, hogy az embereknek CSAK politikai alapú érdekei vannak, és ezt a pártok jelenítik meg jól. a második kamara azt mondja, hogy az embereknek a politikai érdekeiken túl vannak civil érdekei is (kerékpárosok, egyházak, kulturális érdekek stb.), és ezt a második kamara képviseli. pont ma Magyarországon annyira pártalapon kívánja mindenki az érdekeit kifejezni, hogy fájóan CSAK listás választás kell (se lokálpatriotizmus, se civil érdekek), ha le akarjuk képezni. minden más szándékos torzítás. na de hát nem kell tudni ilyesmiket ahhoz, hogy akár 85%-ban hülyeségre szavazzon valaki, ugye. lásd a nemzetközi szerződésest.
- az állam költségvetéséből a pártok ne kapjanak: OK, megszűnek a pártok, mert tagdíjat senki nem fizet, ha odaadnák az adójába, inkább még egyszer műkörmöshöz meg sörözni menne belőle. értem, hogy sokan kikérik maguknak a kiskorúnak nézést, de lásd nemzetközi szerződés. érdekes lenne a 21. században egy ország pártok nélkül, megint mindenki rajtunk röhögne.
- képvislő semmilyen más tisztság + max. ötszöös minimálbér: hát csak tessék, Te is meg tudod mondani, hogy ezek után ki lesz képviselő, hiszen közben a pártok is megszűntek, meg már EU tagok sem vagyunk. már ma is az a baj, hogy értelmes ember nem piszkálja bottal sem ezt a csürhét. ezek után mégis ki vállalná?

Petrow 2009.04.03. 13:56:17

@/murci: Ééégjenek... persze. El tudod képzelni, hogy egy Áder, egy Kóka vagy egy Lendvai ne tudna az ágyából kikelve instant sajtótájékoztatót tartani, hogy miért jó neked, hogy nem zavarják össze a kis buksidat mindenféle buta kérdésekkel?

Parajpuding 2009.04.03. 13:56:21

Itt egy dologról szól minden parlamenti képviselőnek az egész. A saját zsebéről. Tökmindegy, hogy melyik párthoz tartozik. Csak akkor lesz esély ennek felszámolására, ha a mostaniak, vagy akik valaha eddig tették, többé nem tehetnék be a lábukat oda.

És akkor a leghumánusabb javaslatot tettem, hogy mit kellene velük csinálni.

Parajpuding 2009.04.03. 13:57:18

És még: támogatom Seres Mária minden kezdeményezését. És erőt kívánok neki!

Plutonic 2009.04.03. 14:01:20

@zero: Tegnap éjfél előtt. :))
El fogunk híresülni. :)))
Asszem az Ókovács Szilveszter vezette a műsort és nem vagyok benne biztos, de mintha a Reakciótól lett volna ott valaki vendég. :DDDD

@Seduxen: Néha van ilyen is. Azért nagy lelkifurid ne legyen! :)))
ha mindenkinél csak ennyi lenne, akkor nem rezzenne meg a népgazdaság. XDDDD

reKorrekt 2009.04.03. 14:05:13

@is: a pártok nem kapnak tagdíjat? Oké, akkor kapjanak lóvét, de a külső kampánypénzeket és az egyéb a korrupció melegágyát jelentő kibebaszott lobbipénzeket tiltsák be. Hánynom kell a gondolattól hogy valaki azért nem nyer egy pályázaton vagy beruházáson, mert nem támogatta pl. a szadeszt 20 millával.

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2009.04.03. 14:05:34

Ritka kontraszelektíven hatnának az utolsó ötletek a képviselőkre. Amennyiben egyáltalán nem kapnak állami támogatást a pártok, akkor majd lopnak maguknak, esetleg különböző gazdasági érdekeltségek fogják pénzelni őket, amiknek cserébe az érdekeit kell szolgálni. A mai megoldás sem sokkal jobb. Én több milliárdban határoznám meg a parlamenti pártok támogatását, aki pedig ezt megpróbálja megkerülni, azt szívlapáttal verném agyon. Fejlettebb demokráciákban nagyon jól működik ez a rendszer, kivéve a szívlapátos részt. Persze ez egy baromi népszerűtlen intézkedés lenne, amit senki sem mer felvállalni.

Amennyiben lenyomjuk a képviselők fizetését a béka segge alá, és csak olyan emberek lehetnek, akik "semmilyen társadalmi, közéleti vagy gazdasági tisztséget nem tölthetnek be", annyiban majd még mi sírunk, hogy 176 Gusztost kell néznünk a tv-ben.

Ami a nemzetközi szerződéses részt illeti, az a rész éppen csak a "szerződés" mint jogi fogalom lényegét nem találja el. A szerződésnek szerintem éppen az lenne a lényege, hogy a kettő vagy több fél megállapodik valamiben, amit aztán teljesíteniük kell. Ha bármelyik csak úgy felmondhatja egyoldalúan, akkor aztán qrva sok értelme lesz Magyarországgal szerződni. Amúgy melyik szerződéssel van probléma?

A képviselők legyenek visszahívhatóak? Egyetértek! Kicsit mozgalmasabb lenne a politikai életünk, de hát az kit érdekel.

Ne legyen listás szavazás? Nem értek egyet. Gáz lenne abból a szempontból, hogy akár a választópolgárok fele - 176 fő képviselet nélkül maradna, ami egyáltalán nem tükrözné a társadalom politikai összetételét. Egy direkt abszurd példával megvilágítva: ha Zorbánnak a népszerűsége a béka segge alatt lenne, és a társadalom 60 százaléka az MSZP-re szavazna, a maradékből meg 30 a Fideszre, 10 a Jobbikra, akkor szinte az összes listás helyet a komcsik vinnék el. Tehát 60%-os támogatottságuk ellenére a parlamenti helyeknek kb. a 98%-a az övéké lenne, ami egyáltalán nem reprezentálná a társadalmi akaratot, így nem felelne meg a népképviselet elvének sem.

A képviselők ne legyenek polgármeseterek, és csak akkor kapjanak pénzt, ha bent is ülnek a Parlamentben? Egyetértek! Kár, hogy nagyon erős a Parlamentben a polgármesteri lobbi ebből a szempontból, éppen a nevezett ok miatt.

Tudom, hogy nem leszek szimpatikus ezekkel a megállapításokkal, de ez van.

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2009.04.03. 14:05:45

Ejj, emberek, de sok alkotmányjogász lett itt egyszerre.

Csak 176 egyéni képviselő? A választási rendszert kellene hozzá átalakítani. Szerintem nem lenne jó. Gondoljanak bele azok a kedves kommentelők, akik jövőre a jobbikra akarnak szavazni, hogy ebben az esetben hány jobbik képviselő lenne a parlamentben. Na ugye? Két párt lenne, harmadik erőnek esélye sincs beleszólni.
Az állami költségvetésből ne részesülhessenek a pártok: Ez jó duma, de rettenetesen demagóg. Akkor miből tartsák fenn magukat? Elhiszem, h a pártokat utálni menő, de azért nekik is kell valamiből működniük, nem?
Országgyűlési képviselők visszahívhatóak? Ez egy akkor marhaság. Gondoljon bele a kedves kommentelő, hogy gyakorlatilag semmilyen kormányzati intézkedést nem lehetne megtenni, mert azonnal jönne a visszahívás. + mindig van pár ellenzéki, akinek ez jól jönne. Nem véletlenül négyévente vannak a választások, és nem mondjuk félévente. (Így is minden kormány csak négy évben gondolkozik.)
Nemzetközi szerződések felmondása. Jó, erről úgy sem lehet népszavazni, mert alkotmányba ütközik, de ez még az előzőnél is nagyobb hülyeség. Csak mindenki gondolja át egy kicsit. Persze, jönne az, hogy mondjuk fel az IMF hitelt, mert nem akarom én azt kifizetni, azután hipp csődbe megy az ország. (Csak emlékeztetek mindenkit a "Milyen jó lenne ha nem kellene visszavizetni a Provident kölcsönt, az állami fizesse ki helyettünk" mentalitásra.)
Az országgyűlési képviselők semmilyen gazdasági tisztséget ne tölthessenek be. Miért, mit fáj az neked, ha mellette, egyetemei tanár, vagy cége van, vagy akármi más. Kevesebb országggyűlési képviselő kell, és kész. Ja, hogy a képviselők sokat keresnek, többet mint te? El kellene felejteni a "Keressen annyit az a szemét képviselő is, mint én!" szöveget. Az ogy képviselő az állam vezetője, mindig többet fog keresni, mint a vasúti fékező. Nincs egyelősdi. Pont.
Csak az kaphasson fizetést, aki az ülések 2/3-án ott van. Nem abból kell kiindulni, hogy a T. kommentelők nagy része munka helyett a vastagbőrön kommetnel, és nyűgnek érzi, hogy bent kell ülnie a munkahelyén. Mi a csudának üljenek benn az egészségügyi szakpolitikusok a médiatörvény, vagy az erdészeti törvény általános vitáján. Az őket a). nem érinti b). nem értenek hozzá. Mit csináljanak addig? Fejtsenek rejtvényt? Olvassanak Blikket? És akkor mindenki boldog lesz? Kevesebb képviselő kéne és jó napot.
Minimálbér ötszöröse. Felejtsük el, jó. Az ogy képviselőnek rendes fizetés kell. Ha te is akarsz kapni, menj el képviselőnek.
Egyházak támogatása. Na ez egy jó szdszeses duma. Ne gondolja mindenki azt hogy az egyházak számolatlanul kapják a pénzt. Amit kapnak az egyrészt az 1%-ok, azután a történelmi egyházak kapnak évente egy összeget az államosított ingatlanjaik után, tudjátok az olyan mint a kárpótlási jegy. Utána az egyház még kap támogatást az egyházi iskolákra valamint egyházi közintézményekre, ugyanazt a támogatást, amit az államiak is megkapnak. Ez azt jelenti, hogyha a nagyit beviszed a szt. akármilyen kórházba, ott is fogják kezelni, annak ellenére, hogy nem katolikus. És ezért az állam támogatja a kórház fenntartását, mert ott mindenkit meggyógyítanak, még a tisztelt kommentelőket is.
(Mellesleg az egyházi iskolák támogatása két részből tevődik össze. 1.alaptámogatás 2. kiegészítő támogatás. Az alaptámogatást az állam adja, mivel az egyházi iskolákba magyar állampolgárok járnak, és őket oktatják. Ez helyes. Van viszont a kiegészítő támogatás, amit az állam ad, szintén. Miért is? Mert az önkormányzati iskolák az önkormányzattól kapnak pénzt, amit az egyházi sulik nem. Ez kell? Szerintem nem. Ha az egyháznak kell saját suli, akkor tartsa fenn saját maga. Ha meg nem akarja, akkor gondolkozzon el, hogy tényleg kell-e. Mielőtt bárki bármivel megvádolna, hívő református vagyok, egyházi suliba jártam, és tudom mennyi köze van egy egyházi sulinak a valláshoz,)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.03. 14:08:07

@Petrow:

Lendvai kizárva. Smink nélkül sehova, ebben biztos lehetsz. De a szöveget el tudná darálni, az 100%.

Petrow 2009.04.03. 14:21:33

@laspalmas: rádióinterjúra simán jó lenne. Amúgy szerintem tetovált smink, gondolj bele: 2 közgyűlés, 3 kampány, meg 8 óra parlamentben tartózkodás (direkt nem munkát írtam!) között hol lenne napi 12 órája sminkelésre? :)

reKorrekt 2009.04.03. 14:30:02

@orangeman: több ezer éve léteznek egyházak és mindig is csak vitték és elvették a pénzt. Már amikor épp nem magamfajtát sütögettek máglyán vagy kínoztak halálra. Ja, hogy van 2 millliárd keresztény? Nabumm, ugyanaennyien szeretik a (meggyeeet) focit...

Persze ettől elfogadom hogy vannak hivő emberek és bajom sincs velük, csak az egyház 'intézménye' szálka a szememben...

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2009.04.03. 14:38:59

@[Korrekt]: Miért Korrekt? A támogatás melyik részével van bajod?
Az 1%? Az nem a te pénzed. Azt te is odaadod, ahova akarod.
A kárpótlás, amit kapnak az elvett ingatlanjaik után? Az mindenkinek kijár. Azt az egyszerű ember is megkapta.
A kórházak fenntartása. Ott mindenkit gyógyítanak téged is. Ha zavar, hogy a falakon kereszt van, akkor tedd túl magad rajta.

Ha téged zavar az egyház, az a te dolgod. Ha a hívő emberek - köztük én is - szeretik arra költeni a pénzüket, az meg legyen a mi dolgunk.
MI a problémád?

(Ha rosszul írtam a támogatásokat, akkor javítsatok ki. Köszi.)

reKorrekt 2009.04.03. 14:43:14

@orangeman: "a T. kommentelők nagy része munka helyett a vastagbőrön kommetnel"

Tévedes. Itt csak és kizárólag munkanélküli, bérkommentelő, nyugdíjas vagy parlamenti képviselő írogat.
Amúgymeg pöppet más a fajsúlya a két munkakörnek, csak hogy a demamógiát én is megemlítsem...

reKorrekt 2009.04.03. 14:47:08

@orangeman: lehet kezdesz meggyőzni az igazadról. Legalábbis ami a pénzügyeket illeti.. de a 36 Mrd-ot mindezen felül kapján, a közös kondérból, nemde?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.03. 14:49:39

@orangeman: "Gondoljanak bele azok a kedves kommentelők, akik jövőre a jobbikra akarnak szavazni, hogy ebben az esetben hány jobbik képviselő lenne a parlamentben. Na ugye? "

Nem. Ha jelenlegi választási rendszerből indulunk ki. Ha - hasracsapok - 300.000 ember a Jobbikra szavaz, és mondjuk egyéni képviselőjük nem jut be, listáról még juthat be X számú.

"Az állami költségvetésből ne részesülhessenek a pártok: Ez jó duma, de rettenetesen demagóg. Akkor miből tartsák fenn magukat? " Ebben egyet is lehet érteni, részesüljenek, persze. Csak sokkal szigorúbban ellenőrzött módon, mint eddig.

"Országgyűlési képviselők visszahívhatóak? Ez egy akkor marhaság."

Miért? Ha te szarul végzed a munkádat, a munkáltatód vár 4 évet, mielőtt kirúg? Ugye, hogy nem... Csak jól kell szabályozni. A 25%-a a választópolgároknak az tényleg kevés. Szerintem az 50% + 1 szavazó ha vissza akar hívni valakit, az már jelenthet valamit... (de tőlem lehetne 55, 60, 65% is, a lényeg az ELV lenne...)

"Nemzetközi szerződések felmondása. Jó, erről úgy sem lehet népszavazni, mert alkotmányba ütközik, de ez még az előzőnél is nagyobb hülyeség." Nem olvastál figyelmesen. Éppen azt szeretné, hogy az Alkotmányt úgy módosítsák, hogy LEHESSEN szavazni. Mert momentán az alkotmányjogi "fék" miatt nem lehet.

Tény, hogy vannak olyan szegmensek a nemzetközi szerződésekben, amiről nem biztos, hogy a választópolgárokat egyesével kellene megkérdezni, mert kb hajdú és a harangöntés...

"Az országgyűlési képviselők semmilyen gazdasági tisztséget ne tölthessenek be. Miért, mit fáj az neked, ha mellette, egyetemei tanár, vagy cége van, vagy akármi más. Kevesebb országggyűlési képviselő kell, és kész. Ja, hogy a képviselők sokat keresnek, többet mint te? El kellene felejteni a "Keressen annyit az a szemét képviselő is, mint én!" szöveget. Az ogy képviselő az állam vezetője, mindig többet fog keresni, mint a vasúti fékező. Nincs egyelősdi. Pont."

Nem erről van szó. De ha a "magánvállalkozásaiba" több energiát fordít, mint a képviselősködésbe, akkor hajrá, csinálja előbbit. De CSAK az előbbit. Szerinted ha valaki 3 cégben cégvezető, 2 felsőoktatási intézményben oktat, és ezen kívül mondjuk 2 felügyelőbizottságnak tagja, akkor az milyen hatékony képviselői munkát fog végezni!? Szerintem a képviselőknek is csak 24 órából áll egy nap...

A fizetésük evidens, hogy legyen magasabb, mint az utcaseprőé, DE:
1: akkor kapja csak, ha meg is dolgozik érte (és ne azért, mert egyszer megválasztották, és akkor ez 4 éves biankó bérlet a húsosfazékhoz)
2: ellenőrizhető legyen. értem ez alatt, hogy ne bemondásra vegyen fel EGYSZERRE szállás-költség térítést, ÉS benzinköltség térítést, mert ott "kicsit" kilóg a lóláb...

Szerintem...

Röviden: sok igazság van abban, amit írtál, de azért tényleg jó lenne, ha 20 évvel a módszerváltás után valamennyire elszámoltathatóak lennének "becses" politikusaink is (politikailag, és számvitelileg is, ha már büntetőjogilag csak a legritkább esetben lehet...)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.03. 14:54:14

@[Korrekt]: azt elfelejtetted megemlíteni, hogy anyukánk tart el minket, és a munka szó hallatán teljesen összeomlunk. Mert orangeman tudja.

Meg különben is, mindenki tök hülye.

gixer 2009.04.03. 14:55:27

én csak két dolgot szeretnék hozzáfűzni:
1. hol lehet az új ívet aláírni
2. ha valaki lámpavasra gyűjt szóljon, adok bele...

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2009.04.03. 14:56:12

@[Korrekt]: Persze, bocsi az lehet, hogy kissé paraszt beszólás volt. Annak ellenére fenntartom, hogy a képviselőket meg kell fizetni.

36 milliárd? Az Om honlapjáról:
II. Egyházak támogatása

Az egyház-finanszírozásról alapvetően az 1997. évi CXXIV. törvény rendelkezik. A támogatás összegeit az éves költségvetési törvények tartalmazzák.

1. Az egyházak közhasznú tevékenységét az állam közvetlenül támogatja:

* az egyházi iskolák normatív - a tanuló létszámot figyelembe vevő - és kiegészítő támogatást is kapnak az államtól olyan mértékig, amilyen mértékig állami feladatot vállalnak át;
* támogatja az állam az egyházi felsőoktatást is (működés, beruházás, felújítás);
* ugyancsak támogatja az állami költségvetés az egyházak szociális, egészségügyi és kulturális (lényegében közfeladatot ellátó) intézményeit is;
* az egyházi épületek rekonstrukcióját, valamint új egyházi épületek létesítését is támogatja az állami költségvetés (részben külön költségvetési jogcímként, másrészt pedig időről-időre címzetten az állami költségvetés külön is támogat egy-egy egyházi nagy rekonstrukciós beruházást, jelenleg pl. a Mátyás-templom felújítását.

Ezek a pontok, amiket tkp én is említettem, igaz?

2. Az egyházak hitéleti jellegű tevékenységét az állam a következő módokon támogatja:

* az állampolgárok rendelkezhetnek a személyi jövedelemadójuk (Szja) 1 %-áról az általuk megjelölt egyház javára. A befolyt összeget a központi költségvetés az összes befolyt Szja 0,9 %-áig egészíti ki a különböző egyházak javára rendelkezők számát figyelembe véve;
* az erre jogosult egyházak ingatlanjáradékot igényelhettek volt ingatlanaik egy része után hitéleti és közcélokra, amelyet évente folyamatosan, valorizálva kapnak a költségvetéstől;
* az állam anyagilag támogatja az egyházi hitoktatást a mindenkori átlagos pedagógus óradíj figyelembe vételével;
* költségvetési támogatást biztosít az egyházak nemzetközi tevékenységéhez is;
* közvetett támogatásnak minősíthető, hogy a törvényesen bejegyzett egyházak közcélú adomány utáni adókedvezmény igénybevételére jogosító igazolást adhatnak az adományozónak, amelyet az adóhatóság köteles elfogadni;
* az egyházak teljes személyes illetékmentességben részesülnek;
* adómentes az egyház, ha az előző adóévben folytatott vállalkozási tevékenységéből származó jövedelme után nem keletkezett a központi költségvetés felé bevételi kötelezettsége;
* az egyházi személyek törvény hatályánál fogva biztosítottnak minősülnek, utánuk az egyház a minimálbér után fizet járulékot;
* a kistelepüléseken szolgálatot teljesítő lelkészek jövedelmét az állam az egyházakkal való megállapodás alapján kiegészíti;
* külön támogatja az állam a zsidó temetők fenntartását (ez gyakorlatilag a kistelepülési lelkészek jövedelempótló támogatását váltja ki a zsidó felekezet esetében).

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.03. 14:56:37

@[Korrekt]: így kapásból: TE vagy a képviselő, mi?

Aki a MI vérünket szívja, úgyhogy kurva gyorsan húzzá' vissza nyomkodni a kibebaszott gombokat TEEEE :))))

Ja, az egyik nagy halmazt kihagytad, aki még ide kommentel: az nbh-s tisztek :)))

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2009.04.03. 14:58:18

* az állampolgárok rendelkezhetnek a személyi jövedelemadójuk (Szja) 1 %-áról az általuk megjelölt egyház javára. A befolyt összeget a központi költségvetés az összes befolyt Szja 0,9 %-áig egészíti ki a különböző egyházak javára rendelkezők számát figyelembe véve;

* az állam anyagilag támogatja az egyházi hitoktatást a mindenkori átlagos pedagógus óradíj figyelembe vételével;

* az egyházi személyek törvény hatályánál fogva biztosítottnak minősülnek, utánuk az egyház a minimálbér után fizet járulékot;

Ezeket a pontokat én eltörölném.

reKorrekt 2009.04.03. 14:59:14

Ja amúgy tudjátok hogy többek közt ki volt polgámester-ogy.képviselő 2006 előtt (egyszerre)?
Igeeen, a kommentelők kedvenc elvtársa... :)

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2009.04.03. 15:01:24

@orangeman:
* az egyházi iskolák normatív - a tanuló létszámot figyelembe vevő - és kiegészítő támogatást is kapnak az államtól olyan mértékig, amilyen mértékig állami feladatot vállalnak át;
* támogatja az állam az egyházi felsőoktatást is (működés, beruházás, felújítás);

Ja meg ezeket is.

És akkor ne offoljunk tovább, részemről ezt lezártam.

Horizont 2009.04.03. 15:02:29

Házbizottságban 5 baloldali és 5 jobboldali van.
Csak nem összefogtak?

reKorrekt 2009.04.03. 15:06:59

@orangeman: hmmm. Amit én látok kis városomban: a belvárosban, a legjobb helyen van egy nagy kör-tömb, telis-tele üzletekkel. Az egész tömb az egyházé (és a főutca jó része is), ergo porrá keresik magukat csak az ingatlanok bérleti díjából... persze ez nyilván egyedi példa, ezért csak azért nem törlöm mert már leírtam :)

@Seduxen: én egy nyugalmazott képviselő vagyok, aki ráérős idejében bértollnokoskodni kényszerül, mivel patásördögZorbán még az alig 200k-s nyugdíjamat is csökenteni akarja.

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2009.04.03. 15:11:11

@orangeman: Mármint persze csak az 1% kiegészítését. Az 1% mehet. De azért belátod, összesen nem olyan nagy összegek is. A 36 milliárd sztem úgy jön ki, hogy abba mindent beleszámolnak.

Jannni 2009.04.03. 15:15:53

Kedves kommentelők! A legnagyobb baj ott leledzik, hogy a többség támogatja Seres Mária kezdeményezését, kevesebben bírálják, de az igazi lényeg az: SENKI NEM ÍRJA, HOGY AKTÍVAN IS SEGÍTI. Lehet lelkendezni, lehet háborogni, de a szemlélés az majdnem semmi. Semmi ! Semmi !!!
Igen, én is úgy látom, hogy ettől a politikai garnitúrától csak kényszerrel lehet olyan eredményt elérni, ami az átlagembernek szemet szúr és kettős mérce alapján működik. Megjegyzem, nem csodálkozom azon, hogy foggal-körömmel ragaszkodnak a privilégiumokhoz, hiszen ez az ember tulajdonsága. Senki nem örülne annak, ha holnaptól csökkenne a fizetése, csökkenne a nyugdíja, a 13. havi fizetés, új adók kerülnének bevezetésre , tényleg kifehéredne a gazdaság –annál aki ebből él meg, stb. A hatalom is megszédíti ám az embert, arról lemondani sem egyszerű. Mert a hatalom is kenegeti ám az ember máját, hiszen azt csinálják mások, amit ő kitalál.
Bizony, ez a politikusi és képviselői kiváltság, ellenőrizetlen és felelősség nélküli kiváltság, az 1989 -es rendszerváltás hiányossága. A jó és a legközelebbi választásig történő aranyéletből visszalépni rizikós. Ezért bizony azok az emberek felelősek, akik ennek részesei voltak – azaz mi mindannyian.
Igen kulturálatlan módja lenne a rendrakásnak az 1989 –ben be nem fejezett változások folytatása, az akkori alkalom elszállt. Igen, tudomásul kell venni, hogy demokráciát kiépíteni már csak az uralkodóvá kinevelt és kinevelődött politikai (és gazdasági) réteg kényszerítésével lehet. Demokratikus úton, aminek útja a szavazás. Azon nem kell csodálkozni, hogy a hatalom csúcsa mindent megtesz ennek megakadályozására, hiszen személyes és kollektív, ezért az összefogással és akár ideológiával megerősített kiemelt személyes érdeke is.
A demokratikus kényszerítés pedig pénzbe kerül. Mert a korlátok és kerítések állnak, éppen azokon múlik, akik ragaszkodnak hozzá. A szavazás pedig pénzbe kerül (papír, nyomtatvány, stáb stb). Ne sajnáld rá, ha változtatni akarsz. Mert amire irányul, az érintettnek nem érdeke és mindent megtesz annak megakadályozására. Meg nagyon sok időbe is telik, mert az ellenkező elszigetelt. Mint most is: Seres Mária, aki kezdeményez és ki tudja mennyi időt fordít rá. ÉS KI SEGÍT NEKI TEVŐLEGESEN?

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2009.04.03. 15:21:55

@[Korrekt]: Figyelj Korrekt, ha az egyház összegyűjtött annyi pénzt, hogy megvegye azokat az ingatlanokat, az ő dolga. És ha kiadja, az is az övé.

Én egyébként ezt tartom helyes megoldásnak. Az egyház létezzen a jövedelméből, meg a hívek adományaiból.
A legtöbb gyülekezet egyébként a jövedelméből meg a hívek adományaiból tartja fenn magát. Ez így is van jól.

reKorrekt 2009.04.03. 15:23:38

@Jannni: szerinted mi nem szignóztunk vagy küldtünk aláírásgyűjtő ívet neki? Mit gondolsz honnan jött össze 600k aláírás? Segítek: nem a nyugdíjasotthonokból

reKorrekt 2009.04.03. 15:25:53

Na jók legyetek, megyek ha.. őőő, boltba.

monstress 2009.04.03. 15:27:09

@is:
"márciusi hülyenépszavazás"
Azért annak ettõl jóval távolabbra mutató célja volt, és szerintem ezt az emberek nagy része meg is értette, még akkor is, ha közvetlenül csak a pénztárcájukról szavazhattak. És lám, meg is bukott a grandiózus gyurcsanyi terv a kórházprivatizálásokról.
Nem olvastam olyan híreket külföldön (=4 ország sajtója), ami arról számolt volna be, hogy röhögségesek vagyunk.

tudi 2009.04.03. 15:50:04

Ahol ezt alá lehet írni én aláírom és támogatom, ha ezzel az ország javát szolgálom, szerény véleményem szerint azt.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.04.03. 16:23:51

Abszolút elfogadható követelések, az egész ország nyugodtabb lenne. Úgyse engedik majd át, mert mindegyik párt félti a sazaros pénzét.

is 2009.04.03. 16:30:29

@monstress: úgy látszik kihagytad a csehet, ami még az index is visszaidézett ott utána pár héttel. de most a múlt héten volt valamelyik angol lapnak a cikke, szintén az indexen visszafordítva, az utolsó 3 évben bizony ott is benne van a népszavazás. meg hát a politikában mindenki kedves és udvarias.

lám, meg is bukott, de hogy micsoda, arról lehetünk árnyaltabbak is: megbukott a kormány, megbukott a tandíj, megbukott az állampolgári felelősség, és maradt az etatista állam, megbukott a kapitalizmus gondolata, és maradt a szocializmus ábrándja (lásd Pető Iván mondását), megbukott a tandíj is, és az nem kórházprivatizáció, és megbukott mindenki, aki azt mondta, hogy hülyék vagyunk, bezzeg a szlovákok. mert bezzeg a szlovákoknál magán TB van, bezzeg a szlovákoknál volt vizitdíj, és az húzta őket ki, a la Dzurinda. szóval úgy 85%-ban megbukott a magyar egy kb. ötödikes szintű vizsgán arról, hogy merre van előre Magyarországnak. 85% a szakadék felé fordította az ország szekerét. ha erre gondoltál messzebb mutató célnak, akkor egyetértünk, de akkor sajnálatos, hogy csak 15% olyan magyar van, akinek az ország érdeke fontosabb.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 16:33:00

@[Korrekt]:

Ezt hívják kárpótlásnak, ugyanis 1945 után elég rendesen kifosztotta őket az állam.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.04.03. 16:36:23

@orangeman:
"Országgyűlési képviselők visszahívhatóak? Ez egy akkor marhaság. Gondoljon bele a kedves kommentelő, hogy gyakorlatilag semmilyen kormányzati intézkedést nem lehetne megtenni, mert azonnal jönne a visszahívás."

És ez a kormány meglépte azt, hogy a jegyzőt próbaidővel választják meg az képviselők!!!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 16:40:40

@eldiablomismo:

Nem mintha a pártlistát akarnám védeni, de a pártlista útján az amúgy elvesző, de igen nagy számú töredékszavazatokat is képviselik - ami elméletben demokratikusabb, mintha csak 60%-nyi választót képviselnek -, plusz egyfajta kiegyensúlyozó szerepe is van emiatt. (Nem lesznek pl. 4/5-ös kormányok.) Nem véletlenül akarja az MSZP, hogy csak listás választások legyenek, hiszen így kevésbé látványos a bukásuk, és több helyet őrizhetnek meg. (Az egyéni választókerületek mellett fölöslegesnek tartom az érvelést, azt meghagyom Seres Máriának.:P)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 16:43:20

@monstress:

Én kint leszek, de ezt már úgyis tudod.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 16:46:01

@gidabiga:

"amikor máshol nézhetetlen műsorok vannak, az megy nálunk háttérzajnak."

Ezt sosem értettem. Miért nem kapcsolod ki, ha úgyis csak háttérzaj?:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 16:48:34

@dark future:

Gyakorlatilag az összes kérdését ízekre lehetne szedni, de most nincs kedvem, meg lusta is vagyok.:-/ Inkább iszom egy sört, hangolok az estére.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 16:54:43

@Plutonic:

Én a hard day's night-ot ajánlom, 4 féle feles (Bacardi fehér rum, tequila silver, bármilyen vodka és pálinka), narancslé, curacao, koktélmeggy. Isteni, és kellemesen bezsibbadsz, ha megiszol hármat.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 16:56:31

@ciprián:

Nem, minden aláírásgyűjtésnek van határideje, ennek ekkor volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 16:58:46

@Plutonic:

Én meg fiatal, úgyhogy nekem mindegy a sorrend, csak egyek előtte.:) (Amúgy hála Istennek sosem voltam még másnapos.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 17:03:36

@Päm:

De, van még tiszta lelkű ember - én is ismerek egyet -, csak az ilyenekről senki se hall. Így meg persze, hogy kollektíve akasztani akarnak egyesek olyanokat, akikről fingjuk sincs, hogy mennyire meg van kötve a kezük már így is azáltal, hogy csak egy-két szakterülethez értenek. (Amúgy megértem az indulatokat, de valószínűleg soha nem fogok egyetérteni velük.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 17:04:53

@[Korrekt]:

Idealista vagy, és ezt azért mondom, mert régóta ismerem a jobbikosokat.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 17:14:56

@orangeman:

(Na, de jó, hogy nem kezdtem el elemezni a kérdéseket, fölösleges lett volna.:))
Speciel én a Pázmányon vagyok ötödéves, és vicces, amikor megkérdezik egy tanáromtól, hogy mit csinál a dupla fizetéséből, ugyanis egyesek azt hiszik, hogy az egyháztól és az államtól is jár fizu.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 17:18:47

@[Korrekt]:

Ennyi erővel el kellett volna venni tőlük a pénzt, és most alig lenne turisztikai forgalmunk, mert egy épkézláb templomot nem építettek volna, ráadásul alig lennének könyvtáraink és műkincseink, mert viszik a pénzt.:P Nem is értem minek rabolták a pénzt egy Bazilikára, egy Mátyás-templomra, egy Szent Koronára, vagy egy Szent István-palástra.:)

monstress 2009.04.03. 17:23:26

@is:
Szerintem csak nem értünk egyet abban, merre van az elõre.
20 év egy skandináv országban engem meggyõzött arról, hogy az ún. kapitalizmus már rég túlhaladott eszme, és a legolcsóbb és legigazságosabb, ha az állam gondoskodik az oktatásról, az egészségügyi és a szociális ellátásról. Ez szocializmus? Szerintem csak jóléti demokrácia. De ez csak az én személyes meggyõzõdésem.
Az persze hozzátartozik, hogy ehhez a közélet felnõtt gondolkodású szereplõi szükségesek, és igen, ez nemcsak a parlamenti 386-ra vonatkozik...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 17:28:03

@Jannni:

Gyűjtöttem aláírásokat olyan kérdésben, amit helyeseltem. A számlás költségtérítés szerintem nem old meg semmit, de azt is aláírtam. Ezeket viszont valószínűleg nem fogom, mert nagy részük hülyeség.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 17:29:28

@Agyalapi:

Ez nem a pártokon, hanem az OVB-n és esetleg az AB-n múlik.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 17:33:01

@is:

Mert szerinted az az ország érdeke, hogy az orvosoktól kieső bevételeket a vizitdíj pótolja? Az az ország érdeke, hogy aki napi 500 forintból él, az ne tudjon elmenni orvoshoz, ha mondjuk középfülgyulladása van a gyerekének? (Így is imádkozhat, hogy elég legyen a pénz a gyógyszerre.) A felsőoktatás ráadásul ugyanúgy nem ingyenes, mint az egészségügy, ha pedig reformálni akarunk, akkor nem ágydíjon, vizitdíjon meg tandíjon áll vagy bukik a dolog.

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2009.04.03. 17:50:49

@Seduxen: seduxen, olvasd el figyelmesen mit javasolt Seress Mária.
Csak 176 választókerületben megválasztott egyéni képviselő juthasson be. Tehát, ha 300.000 ember szavaz a jobbikra, de nem nyernek képviselői helyet, akkor az a javasolt rendszer szerint 0 azaz nulla képviselő.

Szerintem nem véletlen, hogy az alkotmányban benne van, hogy nem lehet a nemzetközi szerződésekről szavazni. Ez persze elvnek jól hangzik, de akkor nehéz lenne meghatározni, hogy miről lehet és miről nem.

Az a baj, a visszahívhatósággal, hogy felveti a következő kérdéseket.

Hány százaléktól lehet? 50%+1? Szerintem túl kevés. 90%? szerintem soha senkit nem hívnának vissza.
Továbbra is fenntartom azt, hogy az itt a legnagyobb baj, hogy minden kormány 4 években gondolkozik. Gondolj bele, hogyha az lenne, hogy folyamatosan ott lebegne mindenki fölött a visszahívás veszélye.

Továbbá szerintem a parlament döntéseinek nagy része nem egy területet érint. Ha csökken a nyugdíj, akkor nem Borsod 2vk.ban csökken, hanem az egész országban. És ez akkor sem változik, ha csak egyéni területek lesznek. Mert persze az helyi ügy, hogy merre megy az autopálya,de azért ebből nincs sok.

Persze, jó lett volna, ha a 2006-os események után vissza lehetett volna hívni Gyurcsányt, de ez egy korrekt, de népszerűtlen gazdaságpolitikát folytató kormány esetében súlyosan kétélű fegyver lehet, amellett, hogy szinte folyamatos politikai bizonytalanságot eredményez

A többiben igazad van. Legyen csak ellenőrizhető az a költségtérítés.

@BálnaUhr: A jegyző jogállásával eddig is voltak gondok, minden rendszerben vannak hibák.

Horizont 2009.04.03. 17:59:04

@Mj:
Elment több mint 3 millió ember szavazni mert nem akart 300 ft. -ot fizetni. Oké.
Most hányszor 300 ft.-ot fogunk fizetni?
És erről már szavazni sem lehet....
Igazad van nem ezeken áll vagy bukik a dolog.
De el is buktunk!

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.04.03. 17:59:59

@orangeman: Párhuzamként említettem meg a képviselő visszahívással.
Gondolom tudod, hogy mi is ezzel a probléma.

Egyébként meg jól mondod.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 18:09:00

@Horizont:

A népszavazás nem csak arról szólt, hogy akarunk-e 300 forintot fizetni, mert ebben az esetben nem kapott volna szinte ugyanannyit a tandíj kérdése. Engem pl. semmiképpen sem érintett a tandíj, pedig akkor is már rég egyetemista voltam, mégis igennel szavaztam, mert van bennem némi szolidaritás azok iránt a tehetséges, de szegény vidékiek iránt, akik emiatt nem járhatnának egyetemre. (Tudom, a saját bőrömön is érzem, hogy milyen pénzügyi tehertételt jelent az "ingyenes" felsőoktatás úgy is, hogy jeles az átlagom.) Ráadásul ezek egyáltalán nem reformintézkedések, mert gyakorlatilag semmiféle szerkezeti átalakítással nem járnak, csak a legszegényebb 3 millió embertől vették volna el a lehetőséget. És ennek köze nincs ahhoz, hogy most milyen megszorítások kellenek - ami szintén nem reform -, mert az államháztartási hiány és a gazdasági válság begyűrűzésének kezelése nem függ össze a felsőoktatással és az elavult rendszerű egészségüggyel. (Azokat már évekkel ezelőtt kellett volna átalakítani.)
A népszavazást pedig nem buktuk el, mert 3 évig biztosan nem lehet hozzányúlni ezekhez a kérdésekhez, a szerencsétlen Hordágy Ági meg elmehetett a fenébe.

Marcellusca 2009.04.03. 18:20:26

@Mj:

Úgy gondolom, hogy rosszul álltak a kérdéshez. Ráadásul nem is tudták megfelelően kommunikálni. (Bár a semmit és a hülyeséget nehéz jól eladni.)
A 300 Ft-okkal együtt reformokat is kellett volna végrehajtani. Úgy lett volna értelme. De feneketlen vödörbe hiába öntök mégtöbb vizet nem fog megtelni. Előbb (vagy vele egyidőben) be kellett volna foltozni azt a vödröt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 18:37:39

@Marcellusca:

Pontosan arról van szó, hogy a korrupció és átláthatatlanság miatt feneketlen vödör befoltozásához egyáltalán nem szükségeltetik 300 forintos díjszabás. (Amit ráadásul bőven kellene fedeznie a TB-nek, ha végre szélesíteni tudnák az adó- és járulékfizető réteget.) Mert akinek nincs pénze rá, az nem tud elmenni orvoshoz, és így még betegebb lesz, ami az államnak sem érdeke, másrészt édeskevés ahhoz, hogy egy rendszert megreformálhassunk, maximum az orvosoktól eleve elvett összegeket (amiket szintén nem reformra fordítottak) pótolja ki valamennyire. (És most nem is beszélek arról, hogy hosszú távon mennyire kifizetődő, ha valaki megelőző szűrésekre járhat, így több ideig tud dolgozni is.)

Kodomo 2009.04.03. 18:54:39

Hát nem tudom, de nekem sem most, sem korábban nem volt ingyen a vizit. Fizetem a tb-t.
Azzal kampányoltak, hogy 'eddig ingyen vót', persze hogy megszavaztam a megszüntetést január 1-től. Erre a következő hónap elsejétől megszüntetik.

Ebben a kérdésben lehet, hogy hülyén szavaztam, de a kormány még mindig többször volt hülye.

Horizont 2009.04.03. 18:59:29

@Mj:
Nem a népszavazásra értettem az elbukást. Úgy általában mindenre!
Nem reform volt tudom. Én nem járok orvoshoz (még) hála jó istennek, bár most influenzával voltam táppénzen kb. 20 év után először.Elég is volt a tapasztalat újabb 20 évre.
Voltál te már falun egy háziorvosi rendelőben? Na én ez miatt másképp láttam ezt a 300 ft.-os kérdést.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 19:04:25

@Kodomo:

Nem értem, hogy itt mi a hülyeség. Te megszavaztad, hogy ne legyen vizitdíj, kórházi napidíj, esetleg tandíj, és mivel a népszavazás nemcsak ügydöntő, hanem érvényes és eredményes is volt, a kormánynak végre kellett hajtani az állampolgárok közvetlen demokratikus eszközzel kifejezett akaratát. 3 évig pedig kötelesek ehhez tartani magukat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 19:17:23

@Horizont:

Az általában minden éppen ott dől meg, hogy népszavazással elérhettük, hogy a kormány máshogy döntsön.;-) Jobban kéne bízni magunkban, mert így tényleg bármit megtehetnek velünk. Ma is azt válaszolta egy bácsi a 15 percet késő BKV-s buszjáraton, hogy minek szólok, velünk bármit megcsinálhatnak. Na így tényleg.
Én is csak fogamzásgátlóért megyek orvoshoz, ami az elmúlt hetekben egy ezressel drágult, úgyhogy ez már önmagában sok megterhelés.
Nem értem a kérdésedet, hogy hogy függ össze a 300 forinttal. Elég sokszor vagyok falun, de vagy nincs már orvosi rendelő, vagy nem kell igénybe vennem. Viszont ahova lovagolni járok, ott már vágta el úgy a térdét az egyik haverom, hogy varrni kellett, és igen jól jött volna, ha a faluban van rendelő, és nem csak 20 km-rel arrébb, Esztergomban.:-/ Persze onnantól kezdve, hogy a vidéket kihalasztják, megszűnik a busz- és vasúthálózat, a posta, a gyógyszertár, a bölcsőde, az óvoda és az iskola, miért pont a kihalásos alapon működő rendelők maradnának meg?:(

gidabiga 2009.04.03. 20:03:59

@Mj:
én kikapcsolom.
de a zuram, amikor itthon van, mindig hallgat valamit.
gyakran megy a tévé és rádió is együtt.
ha neki ez a mániája, hát legyen.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.03. 20:22:03

@gidabiga:

Én nem bírnám pénztárcával, meg minek, így is zúgatják eleget a fejem.:-/

gidabiga 2009.04.03. 20:37:31

@Mj:
gyerekkora óta ilyen.
akkor még minden helyiségben bekapcsolt valami zajkeltőt.
nálunk csak a nappaliban van :)
amikor egyedül vagyok, sosem szól semmi.
én is csöndre vágyom.

Marcellusca 2009.04.03. 20:43:41

@gidabiga: Hé, Annyuk! Te vagy az? xD

Én meg meghülyülnék a síri csendben. :)
Valami zajládának szólnia kell! :D
Mondjuk egyszerre nem szól kettő. Vagy ez vagy az.
Úgyhogy mégsenem Te vagyol az én nejem, mer' nem rólam szólt, hogy egyszerre van bekapcolva.

gidabiga 2009.04.03. 21:02:34

@Marcellusca:
te pasi vagy?
most meglepődtem :)))


én bírom a síri csendet.
ritkán jutok hozzá.
munkahelyen is mindig szólnia kell valami zajládának, itthon is, amikor egyedül vagyok kihasználom :D

Marcellusca 2009.04.03. 21:16:03

@gidabiga: "te pasi vagy? " - legalábbis (többen) azt mondják. :)))

gidabiga 2009.04.03. 23:07:25

@Marcellusca:
hát, ha azt mondják, akkor biztos :)

Marcellusca 2009.04.03. 23:28:24

@gidabiga:
Időnként bizonytalan vagyok. :)
Van néhány feminim vonásom: mosok, főzök, mosogatok, vasalok, porszívózok és majdnem mindig én viszem le a szemetet is. :)
Ja, és A Főnököt is rám lehet bízni, már pár napos kora óta.
Ezek után csodálkozol, ha össze vagyok zavarodva? :D

Horizont 2009.04.03. 23:46:35

@Mj:
A 300 ft.-os vizitdíj úgy függ össze az orvosi rendelővel, hogy a 2500 lakosú faluban egyetlenegy háziorvosi rendelő van. Én nem járok de anyukám rendszeresen tehát képben vagyok. Most 3-szor kellett mennem az influenza miatt. Minden alkalommal 3 -4 órámba került. Be lehet jelentkezni időpontra, az meg simán 3 órámba került. Itt falun beszélgetni (is) járnak az orvoshoz.Mert nincs kivel az időseknek. A postást is e célból "lenyúlják". Amikor vizitdíj volt igencsak megcsappant az orvosi rendelőben lelki életet élők létszáma. Nagyon sajnálom őket, de ha én ötévenként egyszer tényleg beteg vagyok akkor ne kelljen már fél napot ott töltenem miattuk.Hagyjuk már ezt, hogy azért nem ment orvoshoz mert nem volt 300 ft.-ja.Mindenféle barom gyógyszerekre több ezret is kifizetnek.Nem mindenkire értem egyformán, de a többség így van. Na ezt értettem az alatt amit írtam.

kulalak 2009.04.04. 04:44:24

Visszaterve az eredeti felveteshez meg a kommentekhez nehany eszrevetel.

Ezek a kerdesek lehet, hogy demagogok vagy egyszerusitenek de valamerre el kell indulnunk.

A listas valasztas eltorlesevel KEVESEBB lenne a parlamenti kepviselo. Teruletunk ketharmadat elvesztettuk de a kepviseloink szamahoz ragaszkodunk? Ingyenelo lehuto partkatona stb. Csak ezzel a modszerrel lehetne egyszeruen felezni a kepviseloket. Aztan vissza lehet allitani a listast mar 176 osszletszammal.

Nemzetkozi szerzodeseket mas orszagokban nepszavazassal erositenek meg (Irorszag, anybody?). Nalunk alkotmanyozo nemzetgyules kellett volna, hogy uj alapokra helyezodjunk 1990-ben de a szadesz inkabb taxisblokadot csinalt aztan 94-ben 'be a koalicioba'.

Az osszeferhetetlenseg jogos keres.

Mas orszagokban NINCS TVs ogy, el kene torolni, nem az a fontos, hogy ott ulnek, hanem hogy tortenik-e valami. NEM ERDEKEL SENKI SZUZBESZEDE.

Kartal 2009.04.04. 09:14:27

Az mszp legalább következetes. Pártelnöknek lehet választani a Lendvait.
Vagy?...
Miféle vagy? Ha lenne még egy jelölt, a szavazók csak összezavarodnának. Egyébként is ördögtől (vagyis a zorbántól) való a több jelöltes szavazás!

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.04.04. 10:04:57

off:
index.hu/belfold/2009/04/03/szabo_mate_visszavonta_ciganybunozos_nyilatkozatat/

Hát milyen kifordult, a normálist deviánsnak tartó, a deviáns, destruktív magatartást piedesztálra helyező országban élünk?
Egyébként az Iránban meghirdetett pozícióra pályázok :)
on.

eldiablomismo 2009.04.04. 14:45:09

@Mj: Nem is lenne ezzel baj, ha nem arra használnák, hogy minden szempontból elfogadhatatlan embereket nyomnak be képviselői posztba, ami viszont a legkevésbé sem demokratikus, sőt elfogadhatatlan. Főleg, hogy így azt a látszatot keltik, hogy a választói akarat juttatta őket vezető pozícióba, pedig lófaszt. 20 év után kimondatjuk, hogy a listás szavazás rossz, a töredékszavazatokért agódás nem a szavazók, hanem a pártok érdekét szolgálja, mi minden szempontból csak a kárát látjuk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.04. 23:53:08

@gidabiga:

Akkor talán a szülők hibája, rám mindig rögtön rámszóltak, ha akár csak a villanyt is égve hagytam, plusz ha beszélgetünk anyáméknál a konyhában, ahol anyám mindig rádiót hallgat, akkor apám rögtön lekapcsolja, mert csak zavaró zajforrás. Engem is jobban idegesít a zaj, mint a pihentető csönd, az biztos.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.05. 00:12:14

@Horizont:

Az orvos a lélek orvosa is - mindenki jobban gyógyul, vagy akár tovább is élhet, ha rendben van a lelke -, és én soha nem irigyeltem az időt attól, aki öreg korára magára maradt, és az orvosnak önti ki a lelkét. Ha pedig nem hagyják, hogy az orvosnak öntse ki, akkor majd talál más módot arra, hogy foglalkozzanak vele, és ugyanúgy vigye az idődet, mondjuk az okmányirodában. Ráadásul nem azért lettek rövidebbek a sorok sem, mert pont ezek a magányos idős nénik fogytak el - nem törvényszerű, hogy nekik ne legyen erre pénzük, a többi embernek meg igen -, hanem azok nem tudtak eljönni, akiknek 300 forintból jön ki a napi kaja. Mert aki ki tudta fizetni, az korlátlanul mehetett, akármi is volt az oka, sőt, 20 alkalom után vissza is igényelhette, aki viszont bármilyen célból nem tudta kifizetni, annál még a rászorultság sem volt mentesítő tényező. Akkor inkább tudjon elmenni 9 magányos öreg és 1 szegény rászoruló, minthogy a tízből egy se jusson el az orvoshoz. Egyszerűen nonszensznek tartom, hogy rászorultság helyett az döntsön, hogy jól élsz-e vagy sem, akár élet-halál kérdésében. Ezért tartom én igazságtalannak a vizitdíjat 3 millió létminimum közelében vagy alatt élő ember országában (ebből rengeteg a kisgyerek), még akkor is, ha én személy szerint szívok rajta.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.05. 00:14:02

@kulalak:

"A listas valasztas eltorlesevel KEVESEBB lenne a parlamenti kepviselo. Teruletunk ketharmadat elvesztettuk de a kepviseloink szamahoz ragaszkodunk? Ingyenelo lehuto partkatona stb. Csak ezzel a modszerrel lehetne egyszeruen felezni a kepviseloket. Aztan vissza lehet allitani a listast mar 176 osszletszammal."

De miért ez az egyetlen módja annak, hogy kevesebb legyen a képviselőnk?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.05. 00:18:18

@eldiablomismo:

A listás választásnak pont az a lényege, hogy te a pártra szavazol, azon belül pedig teljesen mindegy, hogy kire, mert úgyis a pártod érdekeit fogja képviselni. A pártod pedig szerződést köt veled, hogy téged képvisel, ha igent mondasz a programjára. Magyarország-szinten kulturálatlan országban ebben ugyannyi kiskapu rejlik, mint csak egyéni választókerületek esetében, tehát önmagában a forma nem dönt el semmit.:-/

Kodomo 2009.04.05. 18:44:51

(@Mj: "Nem értem, hogy itt mi a hülyeség...."
-Nem a költségvetésbe tervezték be, ezért lehetett egyáltalán népszavazni róla.
-Rosszul kommunikálták, pedig a kommunikációra külön pénzt fecsérelnek.
-Rosszul vezették be. Pl. lehetett volna havi 1 alkalom ingyenes, vagy x alkalom ingyenes a havi járulék befizetőknek vagy valami hasonló gesztus az aktív keresőknek.
-Szavazás 2009.jan.1-től szólt. Azonnal visszavonták sértődésből(?). Az orvosoktól elvett beszerzési támogatást persze nem adták vissza.
Stb.)

Vidéki 2009.04.05. 21:01:53

Seres Mária aláírás gyüjtő íve primitív baromságokkal van tele.
Ha ilyen feltételekkel jöhetne létre a parlament, többnyire feladatukra alkalmatlan emberek vállalnák a parlamenti képviselői munkát.
Büszkélkedhetnénk azzal is, hogy mi vagyunk az az ország, ahol a legtöbb primitív hülye üldögél olcsó pénzért a parlamentben.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.05. 21:16:35

(@Kodomo:

Oké, így már világosabb, csak nem értettem, hogy mire írtad konkrétan.)

Horizont 2009.04.06. 08:54:26

@Vidéki:
Miért most milyen képviselők üldögélnek a parlamentben????

Vidéki 2009.04.06. 11:42:47

@Horizont:
Ha a mennyországi angyalok kórusának legjobbjaiból válogathatnánk ki képviselőinket, a politikai propaganda akkor is képes lenne őket gonosz patás ördögökként bemutatni.
Ezért inkább hagyatkozz a józan eszedre, mint a propagandisták interpretációjára.
Szerintem lehetséges, hogy képviselőink között vannak „fekete bárányok” de ennek alapján irracionális lenne azt állítani, hogy az egész nyáj fekete.
Gondold e mi lenne, ha Seres Mária javaslatait addig „finomítanánk”, hogy azokat, akiket érdekeink képviseletével bízunk meg, kenyéren és vízen kell tartani, sőt naponta megkorbácsolni.
Ebben az estben az őrültek házából is csak a mazochisták közül lehetne jelentkezőket találni.
Nekünk viszont érdekeink képviseletében nem ilyen emberekre, hanem tehetséges, jól képzett, feladatra alkalmas képviselőkre van szükségünk, mert ezek jó, vagy rossz munkája sokunk sorsát befolyásolhatja.

fokabacsi 2009.04.06. 17:49:12

Rendben van .Legyen a képviselői mandátum megtiszteltetés. Kapjon 3x-os átlagbért.De addig amíg családok élnek havi 170 000 Ft-ból addig egy hazug idióta se csípjen fel havi cca1 000 000.Mennyivel vagyunk most előbbre? A legfontosabb tennivalójuk a tojástörvény meghozatala volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.06. 18:24:43

@fokabacsi:

Ezzel csak az a probléma, hogy ha kevesellik a fizetésüket, akkor majd "nem hivatalosan" fogják kiegészíteni, esetleg sokkal többől. Pártfinanszírozásnál meg szintén.

Tündér_Lala 2009.04.06. 20:37:49

@Horizont: @Mj: A népszavazás nem elsősorban a 300 Ft-okról szólt, bár elismerem vannak sokan akiknek ez is komoly megterhelést jeletett.
Fletóék az egészségügyet egyszerűen megpróbálták átjátszani a finánc tőke kezébe.A duma hozzá néphülyítés volt. Ezt megértették az emberek és leszavazták.
Ennek az alábbi következményei lettek volna:
1.Az egészségügy finanszírozása drágább lett volna,a jelenlegi szinten is.(A profittal)
2.A társadalom további szétszakadását eredményezte volna.Ugyanis több díjcsomagot kínáltak volna, amiben az olcsóbbak nem tartalmazták volna a komolyabb műtéteket.
A gazdagabbak követelték volna a jobb ellátást a pénzükért, az ellátások minősége végletesen szét szakadt volna.(Egy szív műtét 10M-kban mérhető,egy rákos gyerek szintén.)Egy ilyen biztosítás árát, amely erre is szól csak nagyon kevesen tudnák fizetni,ha nem az egész társadalom viseli szolidaritási alapon a költségeket.
3.Mi történt volna a jelenlegi pénzügyi válságban?Súlyos visszavágás, mert pénz nincs , a profit pedig szent és sérthetetlen. Súlyosabb minta jelenlegi , pedig fletóék bosszúból nagyon sok pénzt elvontak.Mondván :Ha ez kelett...
-Senki ne mondja, hogy a tervezet nem ezt tartalmazta.10 év alatt oda fejlődött volna.Nem felejtem el, amikor az állami biztosítót privatizálták azt mondták minden marad a régiben.Azután a folyó mellett lakókkal nem kötöttek árvíz biztosítást a kockázat miatt.Mert ott volt kockázat.Amikor pedig reklamáltak, széttárták a kezüket: Ezek magán biztosítók, nem kényszeríthetők semmire.
Összességében a kényelmetlen ellátás is ellátás és biztos vagyok benne, hogy az emberek döntő többsége (80%) rosszabul járt volna, ha megbetegszik komolyan, miközben többet fizettek volna.

Horizont 2009.04.06. 21:30:21

@Tündér_Lala:
Valószínű igazad van.
De ebben nincs:
"Ezt megértették az emberek és leszavazták"
Igen leszavazták, de a döntő többség nem azért amire te gondolsz. Egy nagy része azért mert utálta Gyurcsányékat, és vele az SZDSZ-t, egy másik része (a nagyobb) pedig egész egyszerűen nem akart 300 ft.-ot fizetni.Egy másik részénél pedig mind a kettő ok volt.
Én változatlanul fenntartom azt a véleményem, hogy ami célt elért az alatt a rövid idő alatt ( itt testközelben) az jó volt. A kivitelezése persze nem volt jó tudom. De az lenne jó ha az emberek vizitdíj nélkül is helyén kezelnék az orvoshoz járást és a mértéktelen gyógyszerzabálást.(amiről az orvosok is tehetnek). Na de ne is szaladjunk bele az egészségügybe orvos és beteg nézetből mert reggelig írhatnám.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.06. 21:40:59

@Tündér_Lala:

Az amerikai vagy holland rendszerű egészségbiztosítási rendszert direkt bele sem vettem, ugyanis szűkebben véve erről nem népszavazhattunk, csakis az ágydíjról és a vizitdíjról. Közvetve természetesen így is üzenhettünk nekik, hogy már az üzlet alapú szemléletet is elutasítjuk ott, ahol az egészségmegőrzés és a betegellátás együtt, nem pedig kizárólag a profit a legfontosabb. (Értelemszerű, hogy ahol profitot kell termelni, onnan kiszórják a több ellátást igénylő, kisebb pénzű embereket, ergo gazdag- és szegénykórházak jönnek majd létre, a társadalmi szolidaritási alapot teljesen nélkülözve.)

süti beállítások módosítása