Skip to content


       Szűrés lista

Egy picit drágább lesz a Margit híd felújítása

Két ajánlat közül az olcsóbb, az áfa nélkül több mint 20 milliárd forintos ajánlat nyerte a Margit híd rekonstrukciójának tenderét - állítja az MTI meg nem nevezett városházi forrásokra hivatkozva. A főváros eredetileg 13 milliárdos költséggel számolt, amiből az EU 6 milliárdot adna.

Sőt!

A nyertes ajánlat nem tartalmazza az uniós beruházásoknál szükséges tízszázalékos tartalékot, és nincs benne a szobrok 650 millió forintra becsült felújítási költsége, az ideiglenes villamosvágány-építés 675 millió forintja és a díszkivilágítás 150 millió forintja sem. Ezek a "kimaradó" tételek: 0,6+0,65+0,675+0,15 = 2 milliárd. Vagyis összesen már most 22 milliárdnál járunk ....

Demszky Gábor főpolgármester a hídfelújításról tartott szerdai tájékoztatóján azt mondta, akkor is szerződést kötnek a pályázat nyertesével, ha ajánlata drágább a tervezettnél, és előteremtik a különbözetet. A rekonstrukció a főváros tervei szerint júliusban kezdődik, forgalomkorlátozással járó munkálatok azonban csak augusztustól lesznek. A tervek szerint 2010. augusztus végén indulhat újra a gépkocsiforgalom a hídon.

















Nos.
Az átadáshoz adjunk hozzá nyugodtan 6-10 hónapot. Érthető szegény Demszky igyekezete, ha már nem tudja átadni a zembereknek az édes-szörnyszülöttét, a 4-es metrót, legalább az önkormányzati választási kampányban átvághasson egy szalagot, de sajnos ez sem fog neki összejönni.

20 milliárdba pedig számoljuk bele azt a 20%-os korrupciót, ami minden közbeszerzésnél jelen van. Eleve miért csak kettő pályázat van? Nem kell a biztos, 1,5 éves munka, így a válság közepén? Mi van, ha összejátszott a két cég?
"Te pályázol 25-tel, én 20-al, én leszek a "legolcsóbb", 20%-ot visszacsorgatok, 10 milliárdból kihozom az egészet, a következő tenderen meg fordítva csináljuk, benne vagy?" 

Demszkyland birodalmában minden elképzelhető, és annak ellenkezője is. Elvégre az SZDSZ-nél tudják, a 8 bő esztendő 2010 tavaszán megszakad, a fővárosban is elesnek a liberális csapatok 2010 őszén az önkormányzati választásokon, egy parlamenten kívüli pártocska pedig nem tudja elintézni, hogy a 13 milliárdos felújítás 20 milliárdba kerüljön, azzal indokolva, hogy felment az acél világpiaci ár, drágábbak a hitelek, nő az ÁFA és meg az infláció ....

Amúgy az acél ára akkorát zuhant tavaly, hogy még most sem érte el a két évvel ezelőtti szintet. Az 5%-os ÁFA-emelés pedig az eredeti 13 milliárdot a kegyetlenül nagy 650 milliós tétellel drágította volna. Akkor csak a drága hitel lehet az oka. Igaz, az euró már nem 317 forint, hanem csak 285, a svájci frank is csak 188 forint...

Köszönjük diggernek! Az acél árának "zuhanása" :

2007-ben a hengerelt acél 500EUR, tavaly ilyenkor 750EUR, most meg 375 EUR.

A drágulas indoklásában elmondták még, hogy mivel "sietős" a munka, ezért télen is kell dolgozni, "költségesebb technológiával". Steiner Pál (MSZP) még hozzátette, hogy "olyan plusz anyagfelhasználási és kivitelezési elképzelések kerültek be a tervekbe, amelyeket ezen az áron tudnak kivitelezni."




Azt ugye vágjátok, hogy 20 milliárdért akár egy új hidat is lehetne építeni?


Magyarország legdrágább hídja, a Megyeri híd. Hossza 1861 méter és 63 milliárd forintba, tehát méterenként 34 millió forintért épül.

A Margit híd hossza: 607 méter.

Ha a Megyeri híd 34 millió / méteres árával számolunk, akkor 18,2 milliárdba kerülne egy új Margit híd.

A Szabadság híd felújítás amúgy 5,6 milliárdba került. Pedig azt is csak 4,7 milliárdra tervezték. Igaz, csak 333 méter hosszú. A felújítás amúgy 2 évig tartott.

Ja, amúgy ez milyen tárgyalási alap, hogy akkor is szerződést kötünk, ha drágább annál, mint amire mi kiszámoltuk? Most a nyertes cég szívja a fogát, hogy miért nem 25 milliárdot kért a felújításért ...

Végszó:
Németország leghosszabb hídját avatták fel 2007-ben, ami az észak-német Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze az idegenforgalmáról nevezetes, Balti-tengeri Rügen-szigetével.

Tény #1: A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861 méter, a Margit híd pedig 660 méter hosszú.

Tény #2: A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt építették meg, a Margit hidat pedig a tervek szerint 14 hónap alatt újítják fel.

Tény #3: A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd 63 milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd forintba fog kerülni.

Tény #4: A németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hidnál ez 33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel. Nem 20%-kal drágábban, hanem 400%-kal drágábban. A Margit felújítása pedig 30 millióba fog kerülni méterenként.

Vagyis a németek negyedannyiért építettek egy vadonatúj hidat, mint amennyiért itthon építenek vagy felújítanak egyet ....

Lehetséges, hogy ezért szeret az osztrák Strabag inkább nálunk építgetni? (A Megyeri hidat az M0 Északi Duna-híd konzorcium végezte, amelyben a Hídépítő Zrt.-nek 60%-os, a Strabag Építő Zrt.-nek 40%-os részesedése volt).

Tiszta izgalom, hogy vajon ki nyerte a hídfelújítást? Jövő héten kiderül ...

Egyre szemtelenebbül lopnak a liberális és szocialista barátaink. Hiába, ketyeg az óra, még 10 hónapjuk van ...

Lehet, ez lesz az "Utolós Nagy Lopás".

Címkék: budapest demszky

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr621149218

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Havi Fricska 2009.05.29. 11:34:31

Súlyalapra helyezné az ingatlanadót a Bajnai-kormányTovább folytatódik az ötletelés az ingatlanadóval kapcsolatban. A Havi Fricska értesülései szerint Bajnai Gordon most az épületek tömegével arányosan fizettetne a lakossággal.Gordon a sarkára állt - nyil…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.05.29. 11:21:51

@Noname Cowboy: Ez esetben akasztás előtt még faszkorbácsot is nekik! Egy lámpa ott, ráadásul olyan igazi magyaros (olvasd: szar) beállításokkal... mégiscsak meglesz az a mesterséges dugó?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.29. 11:22:35

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
Azért kell a zebra állítólag, hogy babkocsival is be lehessen menni a szigetre. Eddig is megoldottuk, leszálltunk a pesti hídfőnél, ott van végig rámpa a hídra. Nem haltunk bele egy kis gyaloglásba.

__ 2009.05.29. 11:22:48

Olcsó húsnak híg a leve: a képen látszik, hogy a német hídról lecsúsznak az emberek, úgyhogy ne szídjuk alaptalanul Gabi bácsit.

z666 2009.05.29. 11:26:09

Ha a sok lámpavas miatt lesz ilyen drága, azt talán megbocsátanám... :)

Combi a ballibes Ferkófan 2009.05.29. 11:29:38

@__: Ja, meg egy elbaszott létrát állítottak a közepébe :)

One Bad Habit 2009.05.29. 11:32:32

@Spielberg: Egész jól összefoglaltad az elmúlt 19 évet. :)

Azért az elkeserítő hogy Zero minden nap talál valamit amiről írhat. Sőt rosszabb napokon több post is megjelenik. :(

Személy szerint nem hiszek abban, hogy itt bármi is megváltozna 20 éven belül.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.29. 11:44:29

Nah, hát így kell ezt elvtársak...

http://index.hu/kultur/pol/2009/05/29/sajat_portaljat_tamogatja_az_nka/

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2009.05.29. 11:45:11

@Spielberg: Végigolvastam és azt hittem, hogy én vagyok Spielberg : )))

digger 2009.05.29. 11:59:53

@zero: igen látom. ez persze hengerelt acél, hogy pontosan mi kell a hídépítéshez azt NEM TUDOM, de gondolom ha a hengerelt félkész acéláru ára ennyire csökken, akkor más típusú félkész acéláru ára nem emelkedik. Plusz annyi info még hogy ez egy index, emellett az acélt határidőre veszik, de akkor is valszeg hazudtak akkor amikor az acél árának emelkedésével indokoltak.
Ha meg ennek ellenére tényleg drágábban vettek acélt mint 2007-ben, akkor meg szimplán csőbe húzták őket.

ErEr 2009.05.29. 12:00:47

Na ez tényleg nagyon durva, a pofátlanság teteje.
Aztán jön a parlementből a sírás hogy "nincspénzndrágszíjjathúzdmégmégmertjajjdebajlesz".
Még több adó az egyik oldalon és kilátástalanság, még több luxusautó a másik oldalon.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.29. 12:04:40

@digger:

Mivel most derül ki melyik cég nyerte a munkát, így ezek után fogják megvenni az acélt :))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.29. 12:04:53

@digger: Mi csak acéláruval dolgozunk. Idén már 2 lépcsőben csökkent az ára.

Mivel az autógyártóknak nem kellenek sem az acéltekercsek meg az aluminium sem, a tavaly őszi árakhoz képest 20-30%-al olcsóbb minden.

Egyébként a műanyag is drasztikusan zuhant.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.29. 12:12:34

@Inner Circle: Ez kész, már kezdett elborulni az agyam már, de végül csak kitört belőlem a röhögés. xD

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.05.29. 12:13:07

"kezdett elborulni az agyam mára" oO

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.29. 12:22:54

zero, te akkora gé vagy, minden nap a szívroham és a röhögőgörcs között vacillálok, miközben olvasom a posztjaidat. :D
tegnap beültem meló után a kocsiba, benyomtam az infórédiót és ez a hír ment. és jött a magyarázat, hogy felment az acél világpiaci ára. na ekkor egy hangos kurvanyád csusszant ki belőlem, letekret ablak mellett, a mellettem álló autós majdnem magára vette, úgy kellett megmagyaráznom neki.

phaidros 2009.05.29. 12:26:19

A Fidesz valamiért nem csapkodja ezeket a magas labdákat, észrevettétek?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.29. 12:28:14

"Demszkyland birodalmában minden elképzelhető, és annak ellenkezője is. "

Ezek szerintem Budapest Demszky művelettel csoportot alkot! XD

phaidros 2009.05.29. 12:32:44

Ilyesmi ellen miért nincs tüntetés, felzúdulás?
Hol az LMP?

Cato 2009.05.29. 12:34:01

@eszkep:
Ugyan már, hegybe vágni alagutat az nem kunszt.
a 10 méteres domb alatt alagutat fúrni az a kunszt!!!

digger 2009.05.29. 12:36:57

@zero: akkor viszont lehet hogy a fővárosi vezetők a jövőbe látnak acél-ügyileg, el kéne gondolkodni fiúk-lányok nagy mennyiségű brutál tőkeáttételes acél call opciók nyitásáról. mit szóltok?

Cato 2009.05.29. 12:44:28

Amugy meg hülyék ezek a németek. Nem tudnak ezek semmit!
Ilyen olcsón megépíteni egy hidat...
Biztos buktak rajta egy csomót...
Ezért tart ott az az ország ahol...

Örülök hogy egy ilyen országban élhetek, ahol ennyi kiváló szakember, ügyes közgazdász, velejéig becsületes politikus építi nekünk ezt a csodát... szinte a semmiből...

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.05.29. 12:55:22

Szombaton átadják a forgalomnak Horvátországban a két leghosszabb autópálya-alagutat, amely jelentősen csökkenti a nyári szezonban az Adria irányába és visszafelé kialakult torlódásokat - tájékoztatta pénteken az MTI-t a horvát Tengerügyi, Közlekedési és infrastrukturális Minisztérium szóvivője.

Az egyenként közel hat kilométer hosszú Sveti Rok és Mala Kapela alagutakon az elmúlt években csak egy-egy vágaton közlekedhettek a járművek, ami a nyári hétvégéken jelentős fennakadásokat okozott. Az A1-es, Zágráb-Split-Dubrovnik autópálya két új vágatát nettó 787,5 millió kuna (mintegy 30 milliárd forint) költséggel építették meg - közölte Marina Haluzan.
A horvátnál szigorúbb osztrák biztonsági és építési előírások szerint készült járatok építése 1993-ban kezdődött, és összesen nettó 2,3 milliárd kunába (mintegy 80 milliárd forintba) kerültek. A Mala Kapela első alagútjában 2005-ben, a Sveti Rok alagútnál 2003-ban indult el a forgalom. A szombati átadást követően azonban már nem lesznek szembe jövők a vágatokban, amelyekben 100 kilométeres sebességgel haladhatnak a járművek.
A horvát közlekedési tárca szóvivője hozzátette, az A1-es, Dalmáciába vezető autósztrádán a nyári hónapokban zajlik a teljes éves forgalom 40 százaléka, naponta 28-30 ezer jármű veszi igénybe ezt az utat. Az építés és a működtetés során Európa egyik legmodernebb biztonsági rendszerét építették ki, 24 órán keresztül működő videorendszert és segélyhívót állítottak üzembe, az alagutakban pedig a rádiók és a mobil telefonok működéséhez szükséges rendszert is megvalósították.

One Bad Habit 2009.05.29. 12:56:45

Tegnapi hír:
"Csalással gyanújával előzetes letartóztatásba helyezték az MSZP környezetvédelmi tagozatának elnökségi tagját..."

Azért ebben az országban nagyon hüjének kell lennie egy politikusnak ahhoz hogy csalásért lecsukják.

Perillustris 2009.05.29. 13:03:18

@Őrnagy Őrnagy: "Azért kell a zebra állítólag, hogy babkocsival is be lehessen menni a szigetre. Eddig is megoldottuk, leszálltunk a pesti hídfőnél, ott van végig rámpa a hídra. Nem haltunk bele egy kis gyaloglásba."

Először is, nem feltétlenül érdemes azon a szakaszon (sem) - közvetlenül a négy sávon robogó autóforgalom mellett - babakocsiban tolni a gyermeket, másrészt ha egy gyalogostól elvárod, hogy megtegye ezt a szívességet, akkor gondolom egy láblevétel a gázról igazán belefér mindenkinek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.29. 13:12:24

Friss hír, Demszky Bajnaival tárgyalt. A megbeszélés után nyilatkozott:

"Elmondta azt is, hogy a Margit híd felújításának többletköltségeit - amely mintegy 8-9 milliárd forintot tesz ki - a kivitelezés határidejének kitolásával, vagy más fővárosi projektek elhagyásával, illetve átcsoportosításával próbálják csökkenteni. Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerül a Margit híd felújítása, üzleti titokra hivatkozva nem kívánt válaszolni."

Üzleti titok! Gratulálok főpolgármester úr!

digger 2009.05.29. 13:13:30

@Perillustris: jól beszélsz. Teszem azért azt hozzá, hogy remélem nyomogatós lesz a lámpa, azaz csak akkor vált az autósok számára pirosra, ha vki tényleg álldogál ott a híd közepén.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.29. 13:24:17

@Perillustris: Úgy látom kurvára nem vágjátok, hogy eleve rengeteg ott a lámpa és valószínűleg belefért volna az aluljáró babakocsibarát átalakítása is....

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.29. 13:25:17

@digger: Úgy van, tehát mondjuk adott esetben egy zöldhullámba még nyomkodjon bele a gyalogos...

Azért van itt egy-két Hagyó kvalitású ember mitagadás...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.29. 13:28:08

@phaidros:

Sajnos észre ...mive nagy mínuszban van a pártkassza, nem elképzelhetetlen egy szupertitkos Várkonyi-Puch-Kóka(?) megállapodás.
A Fidesz is kap már milliárdot, csak kussoljon.

Perillustris 2009.05.29. 13:29:33

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": A híd szerkezete nem teszi lehetővé az aluljáró babakocsibarát kialakítását. Az aluljárók amúgy sem biztonságosak, s előbb-utóbb nyilvános wc-vé válnak.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.29. 13:30:04

@laspalmas:

Milyen üzleti titok???

Ez nem egy magáncég, bakker, hanem a Főváros!

digger 2009.05.29. 13:50:33

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
jaj ne már...
lámpa alapból igy működik: 1:40 hosszan zöld (zöldhullám), utána 0:20 ideig piros (kismamák elkészülni vigyáz rajt). ha belepattintanak egy nyomógombot:
1) kismama megnyomja a gombot a zöldhullám közepén: a lámpa VÁR a zöldhullám végéig, majd 0:20 időtartamra átvált pirosra, kismama átsétálhat
1) kismama NEM nyomja meg a gombot:
a lámpa a zöldhullám végeztével (1:40) ZÖLD MARAD egészen addig, míg 1)-es pont nem lép életbe.

Perillustris 2009.05.29. 13:51:41

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Sajnálom, hogy eddig nem találkoztál értelmesen beállított nyomógombos lámpával.

bonobong 2009.05.29. 14:07:58

okés h itton lopnak mindent amitcsak lehet...azviszont dilettantizmus h 1gyaloghidat(korszerű, XXI.sz-i technológia, kevesebb anyag, jobb szerkezet) hasonlítgatunk a margithíddal...nekemse teccik ami ittfolyik deazért faszságokat nemírnékle...véletlenül építészvagyok...tisztában vagyok vele, ha az acél (hidegalakított, korszerű cuccok) olcsóbbak, mint valaha...ti meg legyetek tisztában azzal h néha egy műemlék-híd felújítása igenis drágább mint egy új modern gyaloghíd építése...demszkínek vascső mindenképp, de nem ezért...azabaj h annyira vakokvagytok h ugattok mindenre...jaés addig örüljetek amíg épít itton a strabag mert sajna hazai cég már nemmaradt...magyarépítőzrt csőd, arcadom csődközel, demjánunk trigránitja is stand-by-ra kapcsolt, miafasztvártok? hogymajd csabakirályfi lejön a tejútból és hoz ide új tiszta magyar korrupciómentes gazdaságot/ipart/életet? ja, hogy nem Csaba királyfi, hanem a Vona mega spanjai? nagyon elkeseredettek lehettek haezt beszopjátok...

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2009.05.29. 14:12:24

gyurcsány fegyenc, demszky fegyenc, bajnai fegyenc

digger 2009.05.29. 14:23:48

@bonobong:
"...véletlenül építészvagyok..."
efelől nincs kétségem. mármint hogy "véletlenül"

bonobong 2009.05.29. 14:27:26

@digger: nanefogdvisszamagad, értelmes érvekkel szívesen vitatkoznék...olyat énis tudnék mondani h mongóliában negyedannyiér' építenek autópályát...kritizálni lehet,sőt kell is, de nem csukott szemmel, ész nélkül, mindent...sajnos itt tartunk...

digger 2009.05.29. 14:38:03

@bonobong: ok.
új híd vs felújítás: azt mondod új hidat építeni olcsóbb mint egy régi műemlékit felujítani. Lehet. de nem 4X drágább az tuti. Nem mellesleg az új hídba bele kell hordani MINDEN anyagot, a Margit híd esetében meg csak az újat. Mert gondolom nem az lesz, hogy a teljes hidat lebontják aztán az egészet újra felhúzzák.
Munkabérre sem kell annyit költeni, mert a német hidat 2 évig gyúrták ezt meg 14 hónapig.
Mellesleg a német híddal való példálózás csak egyfajta utóirat volt. A lényeg a kb 100%-os költségemelkedés volt, megannyi csúsztatással spékelve. Ha mondjuk konkrétan megírta volna a városvezetés hogy mi mennyibe kerül a hídon, miért mennyit fizetnek, talán elejét vették volna a találgatásoknak. De nem ezt tették. vajon miért nem?

Liberté__73 2009.05.29. 14:52:42

@Alkibiadész:

fu ez nagyon szellemes :)

az megvolt már, hogy pisi-kaki-kuki-punci?

wáháháá!

bonobong 2009.05.29. 15:04:27

@digger: nemvédem én a városvezetést, sőt...és abban amit írtál, teljes mértékben igazadvan...1ikünknek sincs birtokában annyi info, hogy megmondjuk, a 2híd közül melyik kerülhet többe...aztmeg biztosra vehetjük, h itthon komolypénzeket nyultak le mindig is...csak a csukottszemmel ugatástól ijedtem meg, sy...
azabaj, h a döntéshozók sosem mérnökök...tervezőként a leggyorsabban arrajöttem rá, h a nagyberuházások kivitelezői/beruházói oldala köztörvényes bűnözésről szól...talán nemvéletlen h a soxorosát teszik zsebre mint a tervező, akinek törvény rögzíti a bérét, és a felelősségét is...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.29. 15:07:20

@digger:

Azt nem értem, és ebben segíthetnétek, hogy nem mindent számlával kell igazolni?

Tehát nem csaphat a cég a hasára, és nem mondhatja azt, hogy ez 20 milliárd lesz. Részletes bontsa szét mi mennyibe kerül, majd nyújtson be minden számlát!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.29. 15:11:47

@bonobong:

Tegyük fel, van 100 méter hosszú kerítésem, amit le szeretnék festetni.

Jelentkezik Festő kft, hogy ő megcsinálja 1 millióért és Kerítés kft, hogy ő meg 1,5 millióból.

Festő kft. nyer, mint az az olcsóbb.

Kérem, hogy minden kiadásról a számlát nyújtsa be.

Elvégzi a munkát, és benyújtja a számlákat:
2 ember 1 heti bére = 200 000 ft
4 vödör festék: 40 000
8 ecset: 10 000
4 munkaruha: 40 000
Üzemanyag, szállítás, benzin: 50 000

Ez 340 000 forint. Akkor miért fizessek neki ki 1 milliót? Amiben 660 ezer lenne a profit?

bonobong 2009.05.29. 15:17:52

@zero: sajnos nemígy műxik...egy ilyen beruházást először megtendereztetnek(ha tényleg:))a már ilyenkor előforduló turpisságokra most nem térnék ki...szóval a vállalkozók a tender-tervek birtokában adnak egy ajánlatot...a megbízó ezen ajánlatok közül kiválasztja a neki leginkább kedvezőt(nemfeltétlenül azt, amelyik legjobban megéri), és elindulhat az építkezés, immár az elkészült kiviteli tervek alapján. A vállalkozó a tender- és kiviteli tervek közti különbségek valamint az építés közben felmerült pótmunkák alapján számlázhat ki a szerződésben nem rögzített tételeket. Így épülnek fel építésvezetők/műszaki vezetők villái eltévedt mixerkocsik és "véletlenül" megrendelt szerkezeti elemek révén. később meg mehet a vitatkozás/megegyezés/lezsírozás...sajna ezvan...,ajdha végre itthon is elutunk oda, - főleg állami beruházásoknál, a komolyabb külföldi cuccoknál már kezdik alkalmazni - hogy akár virtuális kivitelezést, akár a bim-et(building information modeling) használva már a tervezés fázisában köbmm-re pontos árazatlan költségvetés készül a kviteli tervek alapján, akkor nemmutsizhatnának a vállalkozók, sem a beruházó...hoppá, kinek az érdeke is ez? se nem a beruházóé(állam), se nem a kivitelezőé(kormányközelicég), tehát senkié:) ezvan, mutyiland

digger 2009.05.29. 15:27:24

@zero: fogalmam nincs róla, világ életemben magáncégnél dolgoztam, és sosem vettünk részt pályázaton, közbeszerzésen, vagy ahogy egy szellemes ismerősöm mondaná: közbeszarozáson

K.Jani 2009.05.29. 15:27:56

UNDORÍTÓ!! UNDORÍTÓ!!! UNDORÍTÓ!!!!!

K.Jani 2009.05.29. 15:56:12

az ország mai nem túl fényes (megszorítás kell emberek) állapotát figyelembe véve, ezek a mutyi pénzek( milliárdok!!!!!!) kifelyezetten bűncselekmények!

Az EREDETI 2009.05.29. 15:59:52

Ezektől a tényektől leszakad az arcom is az állammal együtt.

Liberté__73 2009.05.29. 16:22:05

@K.Jani:

"kifelyezetten bűncselekmények"

jáájj , én ezt is odasorolnám

tudi 2009.05.29. 16:22:50

Pofátlanság, és nagyon nagy vastagbőr és méghogy itt tartunk azon csodálkozunk ezek utánn.

K.Jani 2009.05.29. 16:38:00

szép magyar jelen:
"Kedden a Kossuth téren, serpenyővel koldult az a vállalkozó, aki egy lánctartozás, valamint az elvégzett, ám ki nem fizetett munkája után keletkezett áfafizetési kötelezettség miatt került szorult helyzetbe. A rendőrség nagy erőkkel vonult ki a helyszínre.
"Fölháborító, hogy úgy fél tőlem az állam, mint egy terroristától" - fakad ki Szűcs László, siklósi vállalkozó, akinek egyszemélyes demonstrációját - állítása szerint - kilenc-tíz, rendőrökkel teli kisbusz "felügyelte". A lánctartozás miatt szorult helyzetbe került vállalkozó napok óta sétával demonstrált - gyalogosan érkezett Siklósról Budapestre"

kovego 2009.05.29. 16:56:20

és akkor a legújabb:

http://index.hu/belfold/budapest/2009/05
/29/foghijas_lett_a_szabadsag_hid_diszvilagitasa/

mit is mond gabi itt? azért csúszott az átadás, mert a "tendereztetés..." nem rég még azt mondta, hogy az "engedélyeztetés..."
ja, és még most sem tudja, hogy mi lett volna a határidő, pedig kb. 1 hete már megmutatta neki az index a bögréjét

kacsa! 2009.05.29. 17:41:56

@Inner Circle: "Azért ennyi, mert bakancstaszító bevonat lesz rajta (2,2mrd), hogy ne lehessen masírozni rajta" ROFLMAO

jozicsenko 2009.05.29. 17:57:06

@zero: tisztes piaci állapotoknál (Gabon, Zimbabwe, Kambodzsa, csak hogy nálunk fejlettebb országokat emlitsek) ilyenkor kérnek egy tervet, hogy kb miért kér majd 1m Ft-ot

te meg, ha láttál már ilyet, akkor alkudozol és a végén talán elfogadod 500.e Ftért, hisz azon is van haszon (mert ingyen csak a szoc-ban dolgoztak a vietnámi szombatokon, meghagyhatsz neki ennyit)

minálunk ez úgy müködik egy fővárosi önkormányzatnál, demszkylandban, hogy megbízzuk a drágábbikat, aki az olcsóbbikkal, fele áron lefesteti a kerítést...

:-SSS

Spielberg 2009.05.29. 18:07:15

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": az, pedig én is "olyan" vagyok. :D (mint a kristálypohár=metszett :D:D:D)
nem látom a jobbat, nem látom a végét...
basszus a fidesz azt hiszi, hogy népszavazás az Ep-választás? a faszt. semmi sem változik. 22 barom kimegy a zsíros állásba, viszik a sleppet, mi meg maradunk. hidak, utak, csatornázás, PANELPROGRAM (de az legalább valamennyire nekünk is jó), sorban-sorban jönnek a hullák.
ugyan nézze már meg valaki az áramszámlát, miket fizet ki a DÉMÁSZ-ÉMÁSZ-ELMÜ,stb. elszámolásban???
és közben az olaszliszkai cigányok fellebbeznek.
mit mondtak a Függetlenség Napjában?
"Atomot nekik.Atomot a bestiáknak!"

kulalak 2009.05.30. 02:01:50

Szerintetek mikor jonnek ra ezek a elaggott seggfejek, hogy van egy uj nyilvanossag. A neten meg egyebkent is SEMMI NEM MARAD TITOKBAN! Hozzaferheto az osszehasonlitas es hatalmasat szol a nyilvanossag elott. Szerintem ezek csak hapognak, hogy ez hogy lehet.
A focistaknal is nezem, hogy miert nem erti, hogy EZER KAMERA veszi oket korul es minden szogbol folvetel keszul. Nem lehet elbujni. Viszont lehet jatszani es kuzdeni es nyerni es veszteni. Az MU nem kisebb csapat most csak elvesztett egy meccset.
A legrosszabb, hogy bornirtan (vastagborrel !:)) varjak, hogy NEKUNK kell bizonyitani ok hazudtak. Micsoda pofatlansag.

Jervis 2009.05.31. 01:25:56

@bonobong: nem gyaloghíd, hanem normál 2*2 sávos

"addig örüljetek amíg épít itton a strabag mert sajna hazai cég már nemmaradt" ...Te nem látsz összefüggéseket lángész??

zsákzoli 2009.05.31. 10:37:26

NEM BONYOLÍTOK.KÍNÁBAN TAVALY ÁTADTAK EGY SZIGETEKET ÖSSZEKÖTŐ 23! KILÓMÉTERS HIDAT.100 MILLIÓ EURÓBA KERÜLT,VAGYIS AKKORI ÁRON 25 MILLIÁRDBA.MÁRMINT FORINTBAN.MÁR A MEGYERI HÍDNÁL IS CSODÁLKOZTAM,MI A TÚRÓ VOLT RAJTA 63 MILLIÁRD...ÉS AZ ALVÁLLALKOZÓKAT KI SEM FIZETTÉK...MÁR TUDOM MOBŐL VANNAK AZ ÚJGAZDAGOK VILLÁI MEG A HUMMER TEREPJÁRÓK...

Roxvox 2009.05.31. 15:09:50

Esetleg egy Bécset, Budapesttel összekötő Dunahíd?
Abból mennyit lehetne lenyúlni?

zsákzoli 2009.05.31. 16:57:37

NOS ITT A BAJ...JÓL LÁTJUK A GAZEMBEREKET.SOKAN TUDJÁK IS HOGY KIK EZEK.NÉV SZERINT.MÉGIS SÍRI CSÖND...A FÉLELEM.AZÉRT,MERT EZEKBEN A KORRUPCIÓKBAN,MINGENKI BENNE VAN.POLITIKUS RENDŐR BÍRÓ ÜGYÉSZ.EZ A VÉLEMÉNYEM MIELŐTT RÁMRONTANA EGY KOMMANDÓ.ABSZURDISZTÁNIA..

zsákzoli 2009.05.31. 16:59:11

ÉS MONDJUK A MAGUNKÉT,MINEK????????

szabogyula 2009.05.31. 17:51:07

Ezt nem hiszem el . Ez igaz ?
Vagy csak junius 1.-i tréfa ?
Talán ez nem fog elévülni.

szabogyula 2009.05.31. 18:03:47

Egyébiránt azért látogattam ide , hogy megkérdezzek valami hozzáértőt , vajon az a szlovák napilapok is nap mint nap tele vannak-e korrupciós ügyekkel ?
Igen , a szlovákok, akik rosszab rajtkőröl indulva / láss csodát/ 2009-ben bevezették az eurót ?
Vagy ott nincs " Szabad Demoraták Pártja "?

zsákzoli 2009.06.01. 12:36:29

ASSZEM KÍNÁBAN A KORRUPT ÁLLAMI TISZTVISELŐKET TARKÓLÖVÉSRE ÍTÉLIK.SZERINTEM JÓ MÓDSZER.....

Roxvox 2009.06.01. 14:37:14

Kinában nincs korrupció, nincs cigány, nincs zsidó, nincs szadesz, akkó mi van? Dögunalom.

szabogyula 2009.06.01. 16:24:14

Bár már lerágott csont, de olyan jó és örökké érvényes, hogy be kellett másolnom :
Részlet a Függetlenségi Nyilatkozatból :
Magától értetődőnek tartjuk azokat az igazságokat, hogy minden ember egyenlőként teremtetett, az embert teremtője olyan elidegeníthetetlen Jogokkal ruházta fel, amelyekről le nem mondhat, s ezek közé a jogok közé tartozik a jog az Élethez és a Szabadsághoz, valamint a jog a Boldogságra való törekvésre. Ezeknek a jogoknak a biztosítására az Emberek Kormányzatokat létesítenek, amelyeknek törvényes hatalma a kormányzottak beleegyezésén nyugszik. Ha bármikor, bármely Kormányforma alkalmatlanná válik e célok megvalósítására, a nép Joga, hogy az ilyen kormányzatot megváltoztassa vagy eltörölje, és új Kormányzatot létesítsen, olyan elvekre alapítva és hatalmát olyan módon szervezve, amely jobban védi Biztonságát, és jobban elősegíti Boldogulását. A józan ész azt kívánja, hogy a jól bevált Kormányzatot ne változtassuk meg jelentéktelen és múló nehézségek miatt; és valóban a tapasztalat azt mutatja, hogy az emberiség inkább szenved mindaddig, amíg a rossz nem válik elviselhetetlenné, mintsem hogy kivívja jogait, és eltörölje a megszokott formákat. Ha azonban a visszaélések és bitorlások hosszú sora mindig ugyanazt a Célt szem előtt tartva azt bizonyítja, hogy a népet teljes zsarnokságba kívánják hajtani, a nép joga és a nép kötelessége, hogy az ilyen Kormányzat igáját levesse, és jövő biztonsága érdekében új Védelmezőkről gondoskodjék. - Ilyenek voltak e Gyarmatok türelemmel elviselt szenvedései, és ilyen immár a szükségesség, amely arra kényszeríti őket, hogy megváltoztassák előbbeni Kormányzati Rendszerüket. Nagybritánnia jelenlegi Királyának a története nem egyéb, mint ismételt jogtalanságok és bitorlások sorozata, amelynek határozott célja a teljes zsarnokság érvényesítése Államaink felett. Mindezeknek a bizonyítására engedtessék meg nekünk, hogy Tényeket terjesszünk a pártatlan világ elé
vmek.niif.hu/02200/02256/02256.htm

vomit 2009.06.02. 10:42:40

@ostoba 8o: ezt akkor hozza. bar nem tortenelmi, de kurvajo
A Declaration of Separation
http://fau.anarplex.net/?p=10
We no longer see any benefit in working through the world’s systems. At some point, working within a system becomes cowardly and immoral; for us, that point has arrived.
Regardless of the parties in power, their governments have continued to restrict, restrain and punish us. We hereby reject them all. We hereby withdraw from them all. We hold the ruling states of this world and all that appertains to them to be self-serving and opposed to humanity.

Lalikiraly 2009.06.02. 13:31:00

Hát majd ha elhúz a strabag akkor érdekes módon tudna alakulni hazai cég. Mérnökünk hála az Orbán kormánynak annyi van mint égen a csillag. És mind meló nélkül jelzem.. Kétkezi munkás hála a patkányoknak annyi van mint szemét. Mert hogy legalább 3 millió a száraz munkanélküli + cigány.. Tehát legalább 4-5 millió ember akinek lehetne melót adni...

is 2009.06.02. 13:49:05

@zero: "Tegyük fel, van 100 méter hosszú kerítésem, amit le szeretnék festetni.

Jelentkezik Festő kft, hogy ő megcsinálja 1 millióért és Kerítés kft, hogy ő meg 1,5 millióból.

Festő kft. nyer, mint az az olcsóbb.

Kérem, hogy minden kiadásról a számlát nyújtsa be."

Ennél még jobb is a közbeszerzés, mert a számla előtt még teljesítésigazolás is van. Csak arról nyújthat be számlát, amit valaki, a megrendelő megbízásából elfogadott, mint teljesítést. Építkezéseknél ezt az embert "ellenőrző mérnök"-nek, vagy egyszerűen Mérnöknek hívják. Vannak független mérnökirodák, akik csak ezzel foglalkoznak, hogy a megrendelő megbízásából más vállalkozók munkáját ellenőrzik, teljesítésüket elfogadják (fika indulhat: biztosan geci csalók azok is, bármit elfogadnak, ha megkenik őket)

Viszont az ajánlatban benne lesz, hogy 1 munkaóra mennyibe kerül, valamit az is, hogy hány munkaórát kíván a vállalkozó ezzel eltölteni. a 20 milliárd nem egy db. szám, hanem tételes számítások végeredménye.

a közbeszerzést ki lehetne értékelni úgy is, hogy megnézem, hogy mennyi munkaóra alatt, mennyi garanciával, mennyi anyagot beépítve, milyen szakmai képesítésű munkatársakat felvonultatva végzi el valaki a munkát, ezt hívják összességében legjobb ajánlatnak. sajnos a tömegfélretájékoztatás és a blogoszféra többéves hathatós munkájának eredményeként, mindenki fél ettől, mert hátha nem a legolcsóbb nyer, és akkor országos felháborodás. úgyhogy visszamentek a primitív "legolcsóbb fog nyerni" tenderekhez, mert a tisztelt bulvár nép minden mást csak fikázni tetszett méltóztatni az elmúlt években.

a teljesítésnél a mérnök által aláírt munkákat lehet leszámlázni, ezért a végösszeg sosem pont annyi Ft, mint amire az ajánlat szólt. viszont menet közben derülhetnek ki problémák, szükség lehet még valamit csinálni (pl. megbontanak egy falat és lám, belül találnak valami gikszert, amit előre nem lehetett látni, hiszen be volt falazva), ezért a végösszeg mehet felfelé is, nem csak lefelé.

a korrupció egyszerűen annyi, hogy a munkásokra megállapított munkabér magasabb lesz, vagy több munkaórát számolnak el egy tevékenységre. ki mondja meg, hogy 10 szegecs meghúzása az 3 óra vagy 5 óra munka? a vállalkozó kap 5 órányi pénzt, kifizeti a 3 órát a melósoknak (ha kifizeti...), a 2-vel meg szabadon rendelkezik, leginkább kulturális és sportalapítványokat támogat, így társadalmilag felelős hozzáállást mutat fel.

BTW. a korrupció nagy része nem lopás. vidéki városok összes sportklubja úgy üzemel, hogy közvetlenül a város nem támogathat, ezért az ilyen beruházásokban a vállalkozónak megmondják, hogy a sporegyesület alapítványára tessék már 20 millát átutalni (a kosarasok, focisták kézisek, kajakosok stb. bére, költsége), és azt a vállalkozási összeghez hozzáírni. ki tudja, hogy a felesleges 7 milliárdból hány megy ilyen célokra?

2009.06.02. 13:57:32

A hidak átalág árát nem kellene inkább
Ft/négyzetméter vagy inkább Ft/köbméterben számolni? hiszen 3D-s kiterjedésűek, úgy kellet bele az anyag!

Ninfus Corporation · http://fesztivaljunkie.blog.hu/ 2009.06.02. 15:09:55

@is: "BTW. a korrupció nagy része nem lopás. vidéki városok összes sportklubja úgy üzemel, hogy közvetlenül a város nem támogathat, ezért az ilyen beruházásokban a vállalkozónak megmondják, hogy a sporegyesület alapítványára tessék már 20 millát átutalni (a kosarasok, focisták kézisek, kajakosok stb. bére, költsége), és azt a vállalkozási összeghez hozzáírni"
De, lopás csak a sportklubb lop, illetve a város a sportklubbnak. Csinálják normálisan, átláthatóan.

Ninfus Corporation · http://fesztivaljunkie.blog.hu/ 2009.06.02. 15:14:17

"így társadalmilag felelős hozzáállást mutat fel" LOL. Ha utólag állapít meg többet, az csalás. Ha eredetileg terveztek több munkaórát egy szegecs meghúzására, és kevesebbe került, adja vissza a pénzt, bakker, vagy levonják a következő ütemnél felmerülő költségekből.

xenuka 2009.06.02. 16:49:32

Nekem tetszik!
Minden jól van így ahogy van.

Horizont 2009.06.06. 07:05:22

Már több mint 28 milliárdba fog kerülni:(

molaris 2009.06.06. 08:32:05

@Horizont:
Na azért ne húzzuk még alá az összeadást. Korai lenne.
Tudod: többre, többre .....!
Kevésből nem lehet sokat lopni.::))

ibasc 2009.06.06. 11:11:50

és gondolom a németek kifizették az alvállalkozókat...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.06. 17:28:30

@Horizont:

Ha 28-ast SACCOLNAK előtte, szinte biztos vagyok benne hogy mindent összeadva 40 milliárd felett lesz!

Roxvox 2009.06.06. 18:11:47

Emlékezzünk a 4-es metróra, mennyiről indult és hol tart most.:(((((
Demszkáj is számolni fog, előszőr le, aztán el.

Horizont 2009.06.06. 18:48:22

@Roxvox:
Leszámolni lefog az biztos, de az elszámolásba már nem vagyok biztos, sajnos....

Az eredeti nem tartalmazta többek között a "100 millió forintos PR-költséget, valamint a 75 millió forintos műszaki ellenőrzési költséget sem."
Milyen tételek ezek? Megáll az eszem!

kacsa! 2009.06.06. 19:02:11

@zero: Már agyrém az egész és még hozzá sem fogtak... Holnap ikszeljetek ügyesen!

Alex3000 2009.06.09. 13:35:39

ÉS MÉG AGGODNAK A JOBBIK MIATT, AKÁR HOGY IS NÉZZÜK, TÖBB KÁRT MÉG A JOBBIK LEGRADIKÁLISABB LÉPÉSE SE TENNE ENNEK AZ ORSZÁGNAK MINT EZEK MOST.

-.-.-.-.- 2009.06.09. 15:03:16

Egyre szemtelenebbül lopnak a liberális és szocialista barátaink. Hiába, ketyeg az óra, még 10 hónapjuk van ...

Lehet, ez lesz az "Utolós Nagy Lopás".

Az Ő részükről jó időre ez lesz az utlsó...de magyarország és a mutyizás kereke forog tovább, mint ahogy 1998-2002 között is :)

molaris 2009.06.09. 15:16:02

Kicsiiiiiiit?? Duplája!!
Kötél!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.09. 15:36:18

@rolika:

Olvastam és mocskosul fel vagyok háborodva ....:-((

Hogy én leszarom a forrásmegjeleölést az egy dolog, de hogy egy a Népszabadság is?


A jó hír: Olvasnak minket Ők is xD

eldiablomismo 2009.06.09. 15:50:54

Nem a sutyerákok védelmében, pusztán a tényszerűség kedvéért: egy új hidat építeni mindig olcsóbb, mint egy régit felújítani. Mint ahogy egy új autó is olcsóbb, mint egy leharcolt ócskavasat új állapotba hozni.
Gyanítom egyébként, hogy ha elbontanák és a helyére valami olcsóbb, modern hidat húznának fel, akkor meg az lenne a baj.

molaris 2009.06.09. 16:08:59

@eldiablomismo:
Nálunk minden drágább, mint az eklatáns példa is mutatja.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.07.03. 14:50:16

Az faszom beleverem, egyébként nem lehet ezeket valahogy feljelenteni? Komolyan.

Plutonic 2009.07.03. 15:19:58

@zero: Lassan tele lesz a net Veled! XDDDD
És ez kábé olyan, mint amikor a hivatalos dvd-kre a feliratokat a porálokról szedik le és még a helyesírási hibákat is benne hagyják.
Lehet, kellene verni egy picit a palávert.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.07.03. 15:34:10

@rolika:
Ez mekkora már zerotól lopik a népszabi .)

Rókakígyó 2010.04.16. 12:29:16

A felújítás is kerül annyiba, mint egy új építése. Ez tényleg így van.

süti beállítások módosítása