Skip to content


       Szűrés lista

Egy remek, objektív riport Hétesről. Grat az Indexnek!

Munk Vera után most Miklósi Gábor írt egy remek Index főcikket, "A Hétesen a purdék is a gárdáról álmodnak" címmel.

Miklósi Gábor:


"1970-ben születtem Budapesten, polgári értelmiségi családban. (..) 1997 óta dolgozom a Roma Sajtóközpontban (RSK). 2001 vége óta heti rendszerességgel jelennek meg az írásaim, interjúim a Magyar Narancsban: a roma riportok mellett más kisebbségekről, belpolitikáról, szociális ügyekről, kultúráról. Lehet, hogy sokan a roma emancipáció egyik botcsinálta gádzsó prókátorának tartanak, de ez szerintem csak azért lehet így, mert maga a közeg – amiben e diskurzus zajlik – torzít még mindig. Az írásaimban arra törekszem, hogy a konfliktusokról, politikai fejleményekről pátosz és fölösleges indulatok nélkül, kiegyensúlyozottan tájékoztassak, lehetőleg feltárva probléma gyökereit is."



A vasárnapi választási eredmény után az ember azt gondolta volna, hogy helyszíni riport keretében azt nyomozzák ki, hogy miért kapott a Jobbik Borsodban (42 011, 22,88%) és Miskolcon (10 445,  20,86%) ilyen sok szavazatot, hogy tudták az MSZP-t is megverni? Miért szavazott ennyi ember a Jobbikra? Mitől fél a többségi társadalom, az a több tízezer ember, aki a Jobbikra szavazott.

De nem, az Index hozta a régi formáját ... ők a "rettegő" 400 roma bemutatását választották.

"Az én életem nem számít, de ha a gyerekeim veszélybe kerülnek, ölni fogok" – mondja elszánt arccal a negyvenes éveiben járó Zoltán. Akad, aki szerint ehhez az is elég, ha valaki hívatlanul sétál éjjel a házak között." 

Vagyis bárki odatéved erre a telepre azt megölik és elássák? És adjunk megfelelő publicitást ennek?

"Az elzártság, a rettenetes lepusztultság, a kosz, a leépülés, a szenvedélybetegségek és a bűnözés egyvelege a legtöbb kívülálló számára ijesztő, etnikai színezetű problémahalmazként jelenik meg."

A cikk azzal kezdődik, hogy "negyven szociális bérlakásban ma közel négyszázan laknak. Két idős ember kivételével mindenki cigány." Ja, a probléma ijesztő és etnikai, kedves Miklósi Gábor, mert ha a 400 cigányt lecserélnénk 400 mélyszegény magyarra, akkor lehet nem lenne akkora kosz, leépülés meg bűnözés. A szemét összeszedése meg a takarítás ugyanis kurvára független a bőrszíntől ...

"A felszíni durvaság, a kötőszóként használt szitokszavak az Index benyomása alapján leginkább csak a kiszolgáltatottságot és a sebezhetőséget leplezik."

Tehét a bunkó, kötekedő, agresszív viselkedés valójában megsebzett, szelíd lelket takar. Csernus doktort azonnal Hétesre! Hátha a felszínre tudja hozni a valódi, galamblelkű énjüket.

"Azért csináltam ezt a szerszámot, mert ha bejönnek a szobába, a kaszával nem tudnék megfordulni" – mutat Zoltán az általa ütőszerszámnak nevezett éles, hosszúnyelű vasbárdra. Ilyen szerszám, valamint folyamatosan élesített kard a hétesiek szerint minden lakásban van."

Kapát meg ásót nem készítenek, nem fognak kézbe, nem csinálnak maguknak veteményest, nem művelik a földet, de baszott nagy kardot azt készítenek.

 




 

 

 

 

 

 

 


Gratulálok a remek, pártatlan és kiegyensúlyozott helyszíni riporthoz!

Talán azt is meg kellett volna kérdezni, hogy vajon a fürdés hiánya, a kosz, a szemét is a Rettenetes Gárda aknamunkája? Hogy honnan van a mobiltelefon? Hogy miből élnek? Hogy mégis mit gondolnak, koszoson, büdösen, bunkón, priusszal majd kapkodni fognak utánuk a cégek, hogy kedves hétesi romák, hozzánk gyertek dolgozni?

És a szokásos tárgy az ilyen roppant szegény és nincstelen emberekről készült fotókról:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Frrissítés:

Miklósi Gábor levelet írt nekünk:

"kedves zero,
azon, hogy ki mit és miért pont azt olvas ki egy cikkből, lehet vitatkozni, de nem érdemes. csak annyit szeretnék, ha legalább annyira gondosan olvasnál, hogy a nevemet utána pontosan írod le.
köszi
mg"

 Igaza van, elnézést kérek, a nevét javítottuk. A véleményünk marad.

Címkék: társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr191176178

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: kék fény 2010.02.15. 20:48:51

Mivel az indexről nem rémlik a hír (éppen nem is csodálom, hiszen nem egy roma-sajnáltató programjuk pont az érintett telep köré épül), most ide kiteszem. Elöljáróban annyit, hogy ahogy a szélsőliberális, úgy a szélsőjobbos sajtót is olvasom, a kurucon...

Trackback: Kifordított ország 2009.06.12. 15:31:59

Nincs nyugalom Olaszliszkán...Úgy látszik az olaszliszkai bodzaszedők csak keddig tudtak nyugton maradni. Ugyanis csoportosan támadtak rendőrökre(!) még kedden, ám erről csak pénteken tájékoztatta az ügyészség az MTI-t.  Verekedéshez riasztották a…

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.06.11. 07:23:12

Cigány jövőAz utóbbi időben előtérbe került a cigány probléma Magyarországon. Egyre több az önjelölt szakértő, a megoldásai javaslataik azonban sablonosak és felszínesek. Nem nyújtanak megoldást a mélyen gyökerező problémákra, ezért alkalmatlanok is. …

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tokmányos 2009.06.11. 13:28:56

Cigány a szomszédom! bocsi korrigálok cigányok a szomszédaim!!!!!!!!!!!!!!Már 11 éve. Miklósi Gábor verd a faszod a cigányaidba! Nem értem fehér ember létedre ,hogy tudsz a Roma Sajtó Központba egyáltalán az ajtón belépni vaze. Nem hogy még ott dolgozni? Értelmiségi cigány az igen, de magyar fehér ember öcsém?????????? Te vagy zsidó bérenc vagy ,vagy" megélhetési "ujságíró , vagy egyszerűen hülye.A látszólagos sértő szavakat vállalom,nem a sértegetés volt a célom inkább a figyelemedbe ajánlanám,hogy másik ajtón nyiss be. Ne az RSK-án.Ha bárkit érdekel a cigány gyűlöletem oka szívesen sztorizok.Ígérem olvasmányosan ,olykor cinikusan,ironikusan,de ígérem tényfeltáróan,sok tanulsággal válaszolk.

picur3ka 2009.06.11. 14:48:52

@derelyegrádi szellem:

Muhaha, nagyon jot rohogtem.
Sajnos, lehet, hogy meg ala is ertekeli. A rendorseg koroz vagy 40000 szemelyt es egy millio targyat, van vagy 40000 rendor.

@tokmányos:

Nekem most utott ez szemet : 'polgari, ertelmisegi csaladbol' szarmazik, 1970-ben.

Liberté__73 2009.06.11. 14:57:08

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

"'polgari, ertelmisegi csaladbol' szarmazik, 1970-ben."

miért ? ezt nem értem mi a baj vele?

Solmenir 2009.06.11. 15:08:28

Ezt a cikket én is olvastam, amikor kijött, tényleg bicskanyitogató. De szerintem az index csak magát járatja le ilyennel.

tokmányos 2009.06.11. 15:44:47

@tokmányos: @Liberté__73: Talán a "polgári" kifejezés 1970-ből!!!Liberté nye baski hát nem tucccc olvasi a sorok között?

Liberté__73 2009.06.11. 15:51:01

@tokmányos:

ja hogy szerinted a polgári szót a fidesz fedezte fel?

ezt a mondatot nem 1970-ben írta (bár én akkor sem látnék benne kivetnivalót), hanem mostanság és nem tudom miért ne értékelhetné a saját családját polgárinak

picur3ka 2009.06.11. 15:55:09

@tokmányos:

Nem erdemes liberten beidegelni. Pukkasztani van itt.

Egyebkent reszvetem, ha a lakhatasi korulmenyeid rosszak. Onkormanyzat is segit, gondolom.

Liberté__73 2009.06.11. 16:00:48

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

"Onkormanyzat is segit"

hát persze, hogy segít, összedobjuk neked adókban a rávalót, hogy nagyobb hangon tudj zsidózni amikor tényfeltáróan felbuknak a cigányok által ellened elkövetett rémtettek.

tokmányos 2009.06.11. 16:09:06

@Liberté__73: Persze hogy nem 1970- írta ,de akkor született és akkor még a Jani bácsiék vannak hatalmon.Természetesen élhettek emberek a polgári értékrend szerint akkor is.

tokmányos 2009.06.11. 16:13:00

@Liberté__73: Te egy barom vagy,aki csak kötözködni tud.Inkább gondolkodj.

Liberté__73 2009.06.11. 16:18:21

@tokmányos:

"Természetesen élhettek emberek a polgári értékrend szerint akkor is. "

akkor mit írtam hülyeséget??
és mér vagyok barom??

tokmányos 2009.06.11. 16:40:51

@picur3ka (Beindultunk: 10%: Köszi a részvételt.Budapest egyik kertvárosi részében lakom .1998-ig csendes nyugodt hely volt. Igen ,az önkormányzat tényleg segített.A szomszédjogon való fellebezésemre,(amit egy hatályban lévő tűzvédelmi törvény,indokolt). összeült az építési osztály és megváltoztatta.TALÁLÓS kérdés :melyik kerületben lakhatok?Igen komoly presszúrát gyakoroltak a családommal szemben a cigók(verőemberek megjelenése -beszélgetések).Gondolom az önkormányzat építési osztálya sem véletlenül ,módosította a tűzvédelmi rendelet 6m-ét 4m-re!!Azért a cigány utálatom nem ilyen közeli időpontra datálódik.

tokmányos 2009.06.11. 16:57:52

@Liberté__73: Amennyiben a "73" a szül.évedet jelenti akkor a gyerekem lehetnél.Így érthető,hogy nem érted,hogy mi volt a bajom a -polgári -kifejezéssel abban a szövegkörnyezetben. A zsidózásról? Hát igen ezzel a kifejezéssel tényleg óvatosan kell bánni!Vajon mi az oka,hogy megnőtt a Jobbik támogatottsága? 20 éve még én sem tudtam,hogy KUN BÉLA is zsidó volt.És ki volt Kun Béla? Liberté?

Roxvox 2009.06.11. 17:08:42

A kiscigók a Gárdáról álmodnak.......
" Könnyű álmot hozzon az éj"

picur3ka 2009.06.11. 17:35:12

@Liberté__73:

Beragtal vegre edesem, helyes. De pont ezen, konyorgom.

Eloszor is a magamfajtanak, aki benne elt es Hofin nott fel, ez a mondat mosolyogtato, csakugy, mint a 'kommunista armanykodas a cigany asszonyok meddositesere' cimu emberjogi panasz, pelda 1 db 2003-bol.

Masodszor pedig, hogy jott neked ebbol a zsido, megmondanad? Esetleg olvastad Kadar Janos: Egyhaz, nyilasok, csendorok, magan vallalkozasok; avagy a polgari ertekrend atorokitese a szocializmusban cimu kiskatejat? Mer en nem, en csak egy kis helyen eltem, ahol mindenki ismert mindenkit es nagyanyam 1900-ban szuletett es sokat tudott meselni. Es mi Weiss bacsi boltjaban vettuk a cukorkat iskolabol hazafele es mindenki tudta, hogy az iskolaigazgato partitkar csendori-nyilasi csaladi multtal rendelkezett, etc. Ahogy Hofi mondta volt: 'o beirta ocsem kommunista, en beirtam batyam nyilas'.

Mondd, o mondd meg, mert nem lehet errol meg mindig beszelni? Koltoi. Ne valaszolj, ha lehet.

picur3ka 2009.06.11. 17:42:59

@tokmányos:

Eszem megall, megvaltoztattak a rendeletet?

Szerintem Liberte szivesen cserelne veled lakst. he-he-he, csak elkepzelnem, milyen jol kijonnenek a nagy toleranciaja, meg kulturalt vitakepessege megoldana a helyzetet, tuti.

Liberté__73 2009.06.11. 18:18:14

@tokmányos:

"És ki volt Kun Béla? Liberté? "

nem hiszem. szerintem kun béla sosem volt liberté.

Liberté__73 2009.06.11. 18:22:10

@tokmányos:

"KUN BÉLA is zsidó volt"

ubazmeg. dekomoly. télleg??

Göring, Hess sőt Hitler is katolikus voltak

és?

tokmányos 2009.06.11. 19:29:19

@Liberté__73: Láss,ne csak nézz!A Béla bácsit nem azért meséltem,hogy cinikus megjegyzést tegyél. Mondhattam volna Lenin nevét is.Zsidó származása természetesen nem zárja ki,hogy hithű kommunista legyen.De miért Kun ,Lenin néven? Miért nem koon, vagy grüne? Miért nem vállalta az eredeti nevét? Ja ,mert a paraszt gyerek lehet ,hogy elgondolkodott volna:kik ezek?? Végső konklúzió:A kommunizmus eszméét a zsidóság találta ki.Na nem azért,hogy a a NÉP,a MUNKÁSOK a PARASZTOK stb... emberhez méltó életet éljenek.

Liberté__73 2009.06.11. 19:34:08

@tokmányos:
"Miért nem koon, vagy grüne?"

vagy mert évszázadok óta ment az üldözésük? hol innen hol onnan? azért nem lehet?

"eszméét" - külön grat

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.11. 19:35:07

@tokmányos:

Akkor Sztálin miért nem Dzsugasvili néven uralkodott, ha grúz volt?:P Azért ez a fekete-fehér kép egy csöppet nagyon sántít.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.11. 19:35:49

@Liberté__73:

Na nem mintha nem Kohn lenne a helyes írásmód, de ez már tényleg kötekedés.

Liberté__73 2009.06.11. 19:39:19

@Mj:
márminthogy a részedről (csak hogy jól értem-e)

én csak az eszméét-en akadtam fenn

Liberté__73 2009.06.11. 19:48:37

@Mj:
csak mert vannak Koon-ok is szép számmal

tokmányos 2009.06.11. 19:54:58

@picur3ka (Beindultunk: 10%: Hát mi valahol egykorúak lehetünk.A válaszom arra,hogy" tényleg megváltoztatták"? Az utcában baloldali építkezés volt-ha szembe állsz a bejárattal a telek bal oldalára építhetsz-.Ezek a telkek 10 méter szélesek.Az én házamat ezelőtt vagy 80 éve a jobb oldalra építették!!A cigónak én balra esek ráadásul a házam homlokzata az utca fronton van-a másik szomszédnak( a cigónakjobbra) a házhomlokzata az utcafronttól 5 méterre beljebb van.2 cigány család megkapta a TÁRSASHÁZI BESOROLÁST!!!!20méter hosszú az épület.( ez a max.) A jobboldali szomszédom beleegyezett ,hogy aközös tűzfaluk legyen?????

tokmányos 2009.06.11. 20:09:09

@Mj: "egy csöppet NAGYON sántít ".Hát azért ez nem semmi!!!!!Kicsit nagyon sántítva -adok egy mankót és nem sántikálsz annyira!Örülök ,hogy csak a grün bácsiba tudtál belekötni.Írhattam volna-A KOMMUNISTA ESZMÉT-Boldog vagyok ,hogy gondolkodásra késztettelek benneteket.Azért az esetleges stilisztikai hibák még nem a sorok közötti olvasást jelentik.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.11. 21:28:45

@Liberté__73:

A hagyományos a Kohn vagy Kohen írásmód, de nyilván van pár Koon is, ahogy nálunk is van Kovách.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.11. 21:31:32

@tokmányos:

Szerinted komolyan írtam a "csöppet nagyon"-t?:P

"Azért az esetleges stilisztikai hibák még nem a sorok közötti olvasást jelentik."

Vannak olyan sorok, amelyek között nem is érdemes olvasni, és azért, mert közöttük csak a fehér lap textúrája van.

tokmányos 2009.06.11. 21:56:11

@Mj: jav: stilisztikai hibák felismerése

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.11. 22:15:50

@tokmányos:

Fölösleges, így is megértettem, hogy szerinted a kommunizmus zsidó származású vezetői azért változtatták meg a nevüket, hogy ne tudják meg róluk, hogy zsidók - mert akkor rájönnének valami egészen eltitkolni való dologra is -, a nem zsidó származású névváltoztatók meg véletlenül nem illenek a képbe.

Liberté__73 2009.06.11. 22:41:14

@Mj:
"a nem zsidó származású névváltoztatók meg véletlenül nem illenek a képbe"

nem véletlenül! ők ezzel az ócska trükkel erősítik a szabályt

tokmányos 2009.06.11. 22:44:46

@Mj: Elugrottam közben a" szájtépő" blogra.Tudsz meglepetést okozni.A képeket szmenával csináltad?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.11. 22:50:10

@Liberté__73:

Nézzenek oda, még egyet is tudunk érteni.:)
Rajk László is eredetileg Reich lett volna, mivel apai ágon nemcsak székely, hanem szász származású is volt, ráadásul a tizenegy testvér közül csak ő lett kommunista. (Egyik bátyja nyilas államtitkár is volt, aki megmentette az életét.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.11. 22:51:40

@tokmányos:

Nem kell mindjárt beskatulyázni.:) Régen voltam már a saját blogomon, de ha a cigány portréimra gondolsz, azokat Fuji Finepix-szel csináltam.

Liberté__73 2009.06.11. 23:03:01

@Mj:
"Nézzenek oda, még egyet is tudunk érteni.:)"

de mi ebben a csoda?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.11. 23:11:31

@Liberté__73:

Nem csoda, csak a mai eszmecserék után nem feltétlenül logikus folytatás.:)

Liberté__73 2009.06.11. 23:22:42

@Mj:
én csak egy dolgot utálok, ha valakik meg akarják nekem magyarázni, hogy csak az az egy gondolat helyes, ami felvillant a kis agyukban
ha megpiszkálom a mások oldalát az érmének, akkor kiderül, hogy lufi az egész és ebből jönnek a sértődések-sértegetések meg a balfasz hozzászólások
én szívesen vitatkozom, mert szeretem megismerni más emberek véleményét, de ne az legyen az ellenérv, hogy buzikommunistazsidóbérencmagyarelleneslibsi,
mert az kevés.
Valszeg a töriszak miatt te is zseretsz sarkosan kinyilatkoztatni, ugyanakkor értékelem, hogy magasabbról is tudsz tekinteni a jelenségekre és képes vagy meglátni mésik odalt is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.11. 23:42:19

@Liberté__73:

Az ember már csak olyan önimádó és hiú lény, hogy utálja belátni, ha az igazság - mert van olyan - és az ő véleménye nem egy és ugyanaz, tehát a szava nem kinyilatkoztatás.
A magam részéről utálom és unom is már a fekete-fehér ellentétpárokra lefektetett lózungokat, amikkel a nagy számok törvénye alapján ez a blog is tele van. Ezért sem örültem ennek a sötét középkoros elképzelésnek, mert erősen erre a felosztásra emlékeztetett, és ebben nyilván az is benne van, hogy nem szereted az egyházat, és valamiféle agymosásnak tartod a kereszténységet. És számomra ez ugyanolyan empátiahiányos sarkítás, mint a kommunista szabadkőműves világkormányos zsidózás. Viszont a te magyarázatod legalább életszagúbb és egyszerűbb, ami az emberek ismeretéből indul ki, lásd: kegyetlenség felsőbbrendű dolgokkal való magyarázata, pénzsóvárság, a politikai konkurencia semlegesítésének vágya, álszentség, és még sorolhatnám. Tehát elfogadom, hogy ez a véleményed, viszont az elsajátított tárgyi tudás fényében pontosan tudom, hogy a mai középkorkutatás szerint ez a nézet nem releváns.:)

Liberté__73 2009.06.12. 00:05:10

@Mj:
hát ezt kiveséztük :)

akkor kard ki kard, en garde: győzz meg! (nehogymár te is bekerülj Géza proxy-jába paraméternek)

Az én állításom, hogy történelmi távlatból tekintve a katolikus egyház (vatikán) kommunizmus (a "létezett") fasizmus, náci eszmék (XX.sz) szinte semmilyen lényeges vonásban nem térnek el egymástól, ezért aki bőszen kommunistázik, az ugyanilyen bőszen katolikusozhat is vagy nácizhat is, ha már jobb dolga nincs.

A másik feloldhatatlan ellenmondás nálam ez a "Szt.István országa maszlag". Ő miért nem nemzetáruló? Aki idegen hadakkal ráerőltetett egy idegen vallást a magyarokra, aki idegen főuraknak osztotta fel az ország nagy részét.
Hány ember halálát okozta közvetlenül, hányét közvetve és mégis hősként jön át.
(Nyilván tisztában vagyok egy csomó kül- és geopolitikai ténnyel abból az időből, de akkor miért nem azt mondják ról a a turbók, hogy volt itt egyy szakállas faszi, aki erővel az arcunkba tolta a pápai maszlagot, mi meg benyeltük és beálltunk az akkori európai trendbe. Ha lett volna akkor egy népszavazás, szted hány %-ot vittek volna az "antikatolikusok"?)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 01:20:16

@Liberté__73:

Ne haragudj, ha regény lesz, de talán így jobban meg tudom veled értetni magam.
Az első kérdéskörben valószínűleg nem foglak tudni meggyőzni, mert ahhoz szükség van egy sok-sok tárgyi tudásból leszűrt empatikus képességre is, amit már a másik topicban fejtegettem. De azért megpróbálom, egy kicsit egzaktabban.:)
A kereszténységnek az volt a világos célja, ami Krisztus üzenete: a szeretet, és ezáltal az emberek üdvözítése. Nyilvánvaló, hogy egyeseknek még az is nehezen ment, hogy a Tízparancsolatot betartsák, de a cél rendületlenül ugyanaz maradt. Ettől nyilvánvalóan különbözik a Pápai Állam - 1929-től Vatikán - politikája, hiszen világi érdekek alapján kellett vezetni, és ezért természetes is, hogy bőven lehet kritizálni. Melyik államot vagy uralkodót nem?
A kommunizmus, ahogy a fasizmus és a nemzeti szocializmus is, a marxi ideológiából gyökerezik. A kommunizmusban ütközik ki a legsarkalatosabban az emberközpontúság és az ember boldogulási vágyának teljes hiánya vagy negligálása. Olyan rendszer létrehozását tűzte ki célul, amely nem törődik az emberek különböző igényeivel, amely egymás gyűlöletének fokozására épít - osztályharc -, amely mindenfajta hagyományos közösség szétbomlasztására törekszik - nemzetköziség, családi nevelés helyett állami bölcsőde, óvoda és iskola a megfelelő ideológiai képzés érdekében -, és egy nem létrehozható végeredménnyel, a teljes egyenlőséggel és az elhaló állammal kecsegtet. Olyan izzadságszagú tákolmány, amely mindenfajta gazdasági és társadalmi szabályt igyekszik dualizálni, és eközben éppen az emberről feledkezik meg. Istent is próbálja pótolni a maga módján, hiszen ezen a világon képzel el tökéletes berendezkedést, és kikerülhetetlen szükségszerűségeket állapít meg. A dialektika alapján pedig a párt vezetőjének érdekei szerint ugyanazt és annak ellenkezőjét is meg lehet állapítani. Az igazság nem fontos, az ideológiai következetesség nem fontos, a párttársak nem fontosak, csak az számít, hogy a pillanatnyi érdekeket lehessen érvényesíteni. Még azt sem lehet mondani, hogy gyönyörű cél, csak a megvalósításba csúszott hiba, mert a cél is borzasztó és emberellenes.
A nemzeti szocializmus is ugyanolyan totalitárius berendezkedésre törekedett, ugyanúgy bűnbakokat képzett, csak éppen életképes gazdasági rendszert működtetett, és nemhogy megtartotta a nemzet és család közösségét, de még ki is sarkította a fajelméletet. Politikai konkurenciájától pedig ugyanúgy szabadult meg, mint azt Rapallo óta szövetségese, a Szovjetunió tette.
A fasizmus az etióp konfliktusig a három totalitárius, marxi gyökerű diktatúra közül talán még a legkonszolidáltabb volt. Meghagyta a korábbi államformát, nem bántotta az egyházat, a csak 1861 óta egységes Olaszország népeit nemzetté akarta kovácsolni, nem voltak antiszemita felhangjai - csak a Hitlerhez való közeledés után került be az ideológiába -, ráadásul igen hatékony munkásvédő intézkedéseket hozott a korporációs rendszer formájában. Természetesen antidemokratikus, konkrétan egypártrendszeren alapuló diktatúra volt, mivel Mussolini szerint a többpártrendszer csak bizonyos csoportok érdekeit tudná képviselni, nemzeti érdekeket nem. Viszont sosem sikerült totalitáriussá tenni, hiszen 1943-ban úgy leváltották Benitót, hogy a lába sem érte a földet.
Ezekből a jellemzésekből is látszik, hogy utóbbi izmusok elsősorban politikai alakzatokban öltöttek testet, a kereszténység viszont univerzális, nem nemzetekben, nem államokban, nem osztályokban és nem fajokban gondolkodó vallás. Bár így is sikerült kirekeszteniük - más vallásúakat vagy eretnekeket -, mivel mindannyian kegyetlenek és gyarlók vagyunk, de a vallás üzenete akkor is az emberiség boldoggá tétele, akár lemondások és önsanyargatás árán is, és a szeretet.

Szent István ugyanúgy keresztény volt, ahogy Géza, Sarolt, vagy Koppány, ráadásul a nagy egyházszakadás is csak 1054-ben következett be. Nem tudjuk, hogy Gizella kíséretében hány bajor lovag jött, de Szent István akkor is tehetséges hadvezérnek bizonyult, amikor például a bolgárok vagy éppen II. Konrád német-római császár ugyanolyan nehézpáncélos lovagjai ellen harcolt. Az Árpádoknál pedig semmifajta trónöröklési rend nem bizonyítható, hiába hegyezi ki a gimis tananyag a primogenitura-senioratus ellentétet, ebből egy szó sem igaz. Az került trónra ugyanis, aki legyőzte a gyengébbet. Azért hívjuk Árpád-háznak is az eredetileg "szent királyok nemzetségének" hívott családot, mert Árpád elintézte, hogy a testvérei és nagybátyjai ne kerülhessenek trónra. És ez egészen 1301-ig így ment, ha akarod, mind a 23 esetet felsorolom tételesen, évszámmal együtt.
Szóval az idegen hadak arányáról fogalmunk sincs, mindenesetre az biztos, hogy Szent István sohasem vesztett el csatát, és igen tehetséges hadvezér volt.
Az idegen vallás problémakörnél meg az a bibi, amit korábban a névadós topicban is írtam:

"A kereszténység felvételével kapcsolatban az az érdekes, hogy az Etelközből behozott tiszabezdédi tarsolylemezen, iráni eredetű griffekkel együtt ábrázolt egyenlő szárú bizánci kereszt éppen arról árulkodik, hogy már jóval Szent István előtt ismertük és el is fogadtuk a keresztény vallást. A Metód-legenda szerint 895 körül, az egyik Al-Dunánál táborozó honfoglaló vezér pedig találkozott Metóddal, és arra kérte őt, hogy emlékezzen meg róla imáiban."

Ráadásul a befogadó, nem csekély számú szláv, gepida, griffes-indás lakosság körében teljesen elterjedt volt a kereszténység, Zalavár közelében Nagy Károly-kori templomot is feltártak, Szombathelyen pedig igazoltan római kontinuus keresztény polgárság élt. Az, hogy a vallás felvétele mégsem volt teljesen sima, valóban mutatja az 1046-os és az 1063-as pogánylázadás, de itt sem tudjuk, hogy mennyi volt a résztvevő. (Az MTV-nél is országos balhé volt 2006-ban, mégsem mondanád azt, hogy egy nemzet csinálta.)
Szent Istvántól egyetlen hiteles oklevél sem maradt ránk - legkorábbi oklevelünk egy 1109-es Könyves Kálmán-kori átírás -, tehát azt sem tudjuk, hogy kiknek tett birtokadományokat. Nyilvánvaló, hogy a Vecellin-féle bajor lovagok, akik segítettek az egész Kárpát-medencére kiterjeszteni az uralmát, birtokadományokban részesültek, az országrésznyi Somogy népe pedig megszívta, amiért támogatta urát, Koppányt, de ezen kívül mindazoknak kellett birtokokat kapniuk, akik István oldalán harcoltak. Ráadásul a Kézai által emlegetett 108 úri nemzetség, pl. Ákosok vagy Csákok, ősidőktől fogva mindig kiemelkedő országos tisztségeket viselt az advena, azaz jövevény nemzetségekkel szemben, és valószínűnek tartom, hogy ez Szent István alatt sem lehetett másként. Na így is rettentő hosszúra nyúlt az irományom, úgyhogy a továbbiakban inkább várom a kérdéseket.

Hannibal22 2009.06.12. 01:27:04

@Mj: Hát ezt nem hiszem el:)) Mármint nem azt amiről írtál hanem ezt az egész vitát:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 01:53:24

@hannibal22(A másságért a diszkrimináció ellen):

Bocsánat, mondtam már, hogy egy állat vagyok?:) (Nem is tudom miért nem alszom még...)

Hannibal22 2009.06.12. 02:02:27

@Mj: kizárt,hogy állat legyél:) Valaki nemrég emlegetett valami Mj fanklubot,na ott tag leszek:))

Hannibal22 2009.06.12. 02:06:09

Nem tudom melyik poszt alatt volt,de valaki megjegyezte,hogy csak miattad jár ide akkor alapitották hirtelenjében:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 02:08:27

@hannibal22(A másságért a diszkrimináció ellen):

Mintha Kartal lett volna, nem?:) (Rá kéne kattintani valahol a nickjére, és akkor kisebb nyomozás után kiderülhetne.:)) Az biztos, hogy tesz-vesz nem lehetett, mert ő gonoszkodik velem.:P

Hannibal22 2009.06.12. 02:13:28

Nem emlékszem,hogy ki volt de ha lesz időm utánajárok:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 02:15:25

@hannibal22(A másságért a diszkrimináció ellen):

Végülis most van időm - nem vagyok álmos -, úgyhogy megnézhetem.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 02:18:57

@Mj:

Nem Kartal volt, legalábbis a Ctrl F Mj-re nem dobott ki hasonló tartalmú kommentet.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 02:32:00

@hannibal22(A másságért a diszkrimináció ellen):

Na ő biztos nem, ugyanis szurkálódni jár ide.:) Viszont a barátom már kezd türelmetlen lenni, úgyhogy elteszem magam holnapra, izé, reggelre.:) Jó éjt!

Zetek 2009.06.12. 05:32:10

A rendőrség beavatkozott? Elkobozta ezeket a tárgyakat?

tokmányos 2009.06.12. 09:24:37

Jó reggelt éjszakai baglyok! (Liberté, és MJ.)Sajnálom ,hogy nem tudtam már fenn maradni.Még kaptam pár akupunktúrás kezelést,főleg a Libertétől,de nagyon kulturáltan nyomtad öcsém.Sokat tanulhattál az MJ-tő l(mesterjelőlt)-a sakkban az mj ezt jelenti.-De azért nem kell hasra esni történész nénitől,mert Ő is csak az évszázadokkal ezelőtti írásos emlékekre,esetleg bizonyos régészeti leletekre hivatkozva sztorizhat! Mi a biztosíték arra nézve ,hogy az akkori valóságot hűen tükrözik-e? Csak a megértés kedvéért-1956-ot is többféleképpen magyarázták drága ,okos történészeink,és magyarázzák most is,pedig ez az esemény nem több évszázaddal ezelőtt történt,mint István apánk kereszténység felvétele.Mindannyian olvashattunk tudatos történelem hamisításokról,de itt csak arra utalok amikor az előző korban élt történész hivatkozik a még korábbi időben élt szerzőre és, máshová kerülnek a súlypontok más értelmezést nyernek bizonyos szöveg részekstb...

Liberté__73 2009.06.12. 10:12:07

@Mj:

szép, hoszú fejtegetés, teli izgalmas fordulatokkal (rspct!), de a tézist nem cáfolja.

"de a vallás üzenete akkor is az emberiség boldoggá tétele, akár lemondások és önsanyargatás árán is, és a szeretet."
ezt vesd össze Kommunisták jelszavaival és meglátod mire gondolok.

vagy a másik:
"és egy nem létrehozható végeredménnyel, a teljes egyenlőséggel és az elhaló állammal kecsegtet"
vs ...a lelki üdvvel és mennyországgal kecsegtet.

"Olyan izzadságszagú tákolmány, amely mindenfajta gazdasági és társadalmi szabályt igyekszik dualizálni, " ez egy az egyben áll az egyházra is

Szt Istvánnal kapcsolatban sem érzem, hogy megrendítő érvet adtál volna. Hatalmat akart, megcsinálta magának még annak az árán is, hogy "idegen csapatokat hívott be" az országba, majd az ország területének jelentős részét idegen kézbe adta. A magyar lakosságot terrorizálta (templomépítések, pogánypogromok, stb), és erőszakkal terjesztette az ideológiáját.
Miben más, mint Rákosi vagy Kádár? (főleg, hogy hiteles leiratok csincsenek róla)

Az meg hogy tarsolylemezen keresztnek látszó bármi van, jelenthet sokmindent (én pl cinikusan értelmezhetem úgy is, hogy felvésték rá maguknak örök emlékeztetőül. hogy kikkek kell vigyázniuk, milyen jeleket kell figyelni idegen csapatok zászlóin, ha tudni akarjuk, hogy ellenségesek.)

"Az MTV-nél is országos balhé volt 2006-ban, mégsem mondanád azt, hogy egy nemzet csinálta." - én nem mondanám, de szép számmal vannak akik még mindig ezt hiszik :)
Itt a blogon is ha huszan egyetértenek valamiben, az már a NÉP szava nekik :)

Tündér_Lala 2009.06.12. 10:21:26

@Mj: Gratula, írásod minden részével egyet értek.
Azt tenném csak hozzá, hogy Jézus (akár isten gyerek, akár nem) egy erkölcsi zseni volt. Az ő törvényei alapján - amelyek egy ideált képviselnek - élhetne boldogan az emberiség. A kereszténységet támadó ideológiák alapján pedig, mint ahogyan azt néhány példán bemutattad, nem.

Tündér_Lala 2009.06.12. 10:28:28

@Tündér_Lala: Az ideált pedig úgy értem, hogy a törvények, kívánalmak bizonyos részei, a mai viágban tökéletesen nem tarthatók, (abortusz tilalom pld.), de erkölcsileg kívánatos és törekedni kell a betartására. Itt a jóra való TÖREKEDÉS a lényeg.

Liberté__73 2009.06.12. 10:31:20

@Tündér_Lala:
"Itt a jóra való TÖREKEDÉS a lényeg. "
ahhoz nincs szükség semmilyen egyházra

hacsak azért nem hogy megmondja mi a "jó" :(
de ezt a részt már ismerjük

Tündér_Lala 2009.06.12. 10:53:07

@Liberté__73: Számomra a jó az emberek egyéni és közösségi boldogulása a "jó" és a kívánatos cél. A vallás célja pedig az olyan emberi tulajdonságok korlátozása, visszaszorítása mint az önzés, hiúság, kevélység (beképzelt), stb.stb. Ezzel szemben támogatja a közösségi gondolkodást, a szolidaritást. Az írott törvények mellett egyfajta belső morált képez és képvisel.
Igen azt gondolom mind az egyén mind a közösség sokkal jobban jár ha a keresztényi elvek alapján él és ezért van szükség az egyházra.

Liberté__73 2009.06.12. 10:56:29

@Tündér_Lala:
szíved jogya így látni, csak ne legyen kötelező ...

Tündér_Lala 2009.06.12. 11:02:45

@Liberté__73: Nem kötelező, de érvekkel és személyes példamutatással (törekedek rá, hogy sikerüljön) megpróbálom embertársaimat ebbe az irányba terelni.

Liberté__73 2009.06.12. 11:05:09

@Tündér_Lala:
Ez szép, sok sikert hozzá!

csak ehhez megint nem szükséges az egyház

tokmányos 2009.06.12. 12:08:49

@Liberté__73: Egyre szimpatikusabb leszel.Már szégyenlem a lebarmozásodat.Eleinte oly provokatív volt a stílusod.Ez már megtörtént:Fletó szavaival élve ezt jól elkúrtuk kár.

Liberté__73 2009.06.12. 12:13:26

@tokmányos:
:D
már foglalt a szívem, bocs :)

de ha visszaolvasol, nem én kezdem a provokációt, ha csak az ellenvélemény kifejtése nem számít annak
mondjuk nem is ijedek meg egy kis vitától, ha úgy alakul
velem normális hangnemben mindenről lehet beszélgetni szerintem

tokmányos 2009.06.12. 12:39:43

@Liberté__73: Nagyon tetszett az MJ-nek adott reggeli válaszod, frappánsak az érveid-mintha én írtam volna ! Pedig tiszta szívemből mondom csípem a" törtészhölgyet", óriási lexikális tudása van,igyekszik globálisan nézni,és értékelni bármilyen témakőrben az eseményeket.Nekem túl tudományos a legtöbb esetben az érvelése .Viszont sugárzik a soraiból a kedvesség a jóindulat-lehet,hogy ezt lehetne KERESZTÉNYI kisugárzásnak hívni?Én nem vagyok istenhívő,ateista pista vagyok.

Mo21 2009.06.12. 14:47:27

Én is írtam egy kiegészítést ehhez az index íráshoz. Itt található.
magyarorszag21.blog.hu/2009/06/11/index_99

Mo21 2009.06.12. 14:49:37

Ja még csak annyit, én nem bíbelődtem a szerző nevével én egyszerűen MIki Gabinak hívom. Valószínűleg ezért nem írt nekem levelet, pedig én neki, mint példaképemnek ajánlottam az írásomat. Valaki tudja hány éves Mikink?

pógárjenő 2009.06.12. 14:51:54

@Liberté__73: le tudnád nekem írni a bűrkepaprikás receptjét efftás?

Mo21 2009.06.12. 15:36:32

Bocs, csak kipróbálom, hogy lesz-e trackback, mert beállítottam.

Liberté__73 2009.06.12. 15:48:55

@pógárjenő:
bocs, nem vagyok szakács

de kb úgy készülhet, mint a csirkepaprikás, csak csirke helyett bűrkét teszel bele

jóétvágyat hozzá!


(eftásad meg akkor leszek, amikor magadra szedsz valami liberális minimumot)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 15:56:50

@tokmányos:

'56-ról közel sem lehet annyira objektívan nyilatkozni, mint Szent Istvánról, egyszerűen azért, mert aktuálpolitikai téma. Csak annyit tudunk természetesen, amiről van forrásunk, és nyilvánvaló, hogy amíg nem kerül elő újabb adalék, addig bizonyos keretek között fog mozogni a kor megítélése. A középkori scriptorokról viszont teljes anakronizmus feltételezni, hogy a birtokösszeírásokon túl bármiben is hamisítottak volna, képtelenség is lett volna összehangolni, hiszen akkor sem telefon, sem e-mail nem volt, az okleveleket pedig akár naponta is körmölni kellett Vasvártól Brassóig.
Az Mj egyébként a monogrammomat jelenti.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 16:33:53

@Liberté__73:

"ezt vesd össze Kommunisták jelszavaival és meglátod mire gondolok."

Tudni vélem, hogy mire gondolsz, ezt írtam le a valláspótló, földi paradicsomot elhozni akaró jellemzésben, hiszen ők is valamiféle mennyországra vágytak. A céljaik - a kizsákmányolók legyőzése, osztály nélküli társadalom, egyenlőség, elhaló állam - azonban tökéletesen rosszak voltak, amiket antihumánus eszközökkel, terror árán akartak elérni. És ez a lényeg.

"és egy nem létrehozható végeredménnyel, a teljes egyenlőséggel és az elhaló állammal kecsegtet"
"vs ...a lelki üdvvel és mennyországgal kecsegtet."

Csakhogy az egyik dolog itt, a világon biztos, hogy nem megvalósítható, a másik dolog meg transzcendentális, és racionálisan senki sem tudta sem bizonyítani, sem cáfolni. És míg az előbbi tökéletes erkölcs nélküliségre buzdít - gyűlölj, ölj, vegyél el mástól, tegyél tönkre másokat -, addig utóbbi lelkiismeretet ad, hiszen ha tudod, hogy ha rosszat teszel, azért el kell számolnod, akkor inkább nem teszed azt a rosszat.

"Olyan izzadságszagú tákolmány, amely mindenfajta gazdasági és társadalmi szabályt igyekszik dualizálni, " "ez egy az egyben áll az egyházra is"

Nem, az egyház nem akart sem osztálynélküli társadalmat, sem osztályharcot, sem nemzet nélküliséget - így is épp eléggé univerzális -, mindig meg is hagyta az adott kor társadalmát, legyen az népvándorláskori gót, római kontinuus polgárság, vagy kapitalista világrend. Ha már kommunizmus és kereszténység által elképzelt társadalomkép a párhuzam, nézd csak meg az 1891-es Rerum Novarumot.;-)

"Hatalmat akart, megcsinálta magának még annak az árán is, hogy "idegen csapatokat hívott be" az országba, majd az ország területének jelentős részét idegen kézbe adta."

Ugyan melyik Árpád-leszármazott nem akart magának hatalmat? Egy fejedelem fia volt, naná, hogy ő is fejedelem akart lenni, aztán Európa egyik lerangosabb uralkodójává vált, hiszen az olajjal fölszentelés és a német-római császári családdal való házasság csak a legelőkelőbb királyoknak járt. Az ország jelentős (kb. 90%) területei kizárólag a király kezében összpontosultak, ezt hívjuk patrimoniális királyságnak. Ezen kívül csekély területeket kaphattak mindazok, akik segítettek neki területegyesítő harcaiban, teljesen függetlenül attól, hogy honnan származtak, tehát nem igaz az, hogy az ország jelentős területeit idegenek kezébe adta. (Ez inkább II. Andrásra áll.) Egyébként ellenfeleivel kapcsolatban sem olyan rossz az arány: Koppányt felnégyeltette - ő például bizánci segédcsapatokkal is jöhetett, ami ugyanúgy idegen hatalom -, Ajtony csatában halt meg, Vazul, aki meg akarta gyilkolni, ólmot kapott a fülébe - akkoriban kegyes dolognak számított csonkítás, tehát uralkodásra alkalmatlanná tétel árán megkímélni valakinek az életét -, az erdélyi gyulát pedig csak eltávolította a hatalomból, és fiait sem bántotta.

"A magyar lakosságot terrorizálta (templomépítések, pogánypogromok, stb), és erőszakkal terjesztette az ideológiáját."

Arra milyen adat van, hogy a magyarok utálták a kereszténységet, és terrorizálni kellett a lakosságot, ha már korábban elkezdték őket téríteni?

"Miben más, mint Rákosi vagy Kádár? (főleg, hogy hiteles leiratok csincsenek róla)"

Szent István esetében szó sincs puccsról vagy csalásról, hiszen tehetségesebb hadvezérként legyőzte Koppányt - nem volt trónöröklési rend -, és ehhez nem lett volna elég néhány száz bajor lovag. Ha elég lett volna, ki kellett volna kapnia II. Konrádtól 1030-ban. Rákosi és Kádár esetébe most nem mennék bele, mert nagyon hosszú lenne.

"Az meg hogy tarsolylemezen keresztnek látszó bármi van, jelenthet sokmindent (én pl cinikusan értelmezhetem úgy is, hogy felvésték rá maguknak örök emlékeztetőül. hogy kikkek kell vigyázniuk, milyen jeleket kell figyelni idegen csapatok zászlóin, ha tudni akarjuk, hogy ellenségesek.)"

Azt mindenképpen jelenti, hogy ismertük a kereszténységet, és díszitőmotívumként felhasználtuk a jelképüket. Itt a kép egyébként: vmek.niif.hu/01900/01992/html/cd1m/kepek/c0293l88055.jpg
A Metóddal találkozó vezér pedig kifejezetten toleráns álláspontot képviselt. Géza fejedelem ráadásul már István születése körül térítőket hívott be az országba, tehát igen hosszú átmenetről beszélhetünk a kereszténység felvétele kapcsán. Természetesen így is volt egy ismeretlen számú csoport, amelyik nem fogadta el a kereszténységet, fellázadt, és le kellett győzni őket, tehát világos, hogy a dolog nem mindenkinél ment simán. De ebből káros lenne azt a nagyon sarkított következtetést levonni, hogy senki sem akart keresztény lenni. Egyelőre annyit tudunk, hogy régóta térítették őket, plusz a befogadó lakosság is keresztény volt, ezen kívül pedig volt két darab pogánylázadás.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 16:37:13

@Tündér_Lala:

Pedig eléggé fáradt voltam már, és most talán jobban össze bírnám szedni. Szeretet és gyűlölet alapján is lehet egyébként élni, csak míg előbbi nemesít és másoknak is ad, addig utóbbi alapján csak pusztítani lehet, pl. a "kizsákmányolókat", "zsidókat", "elhajlókat", akit csak tetszik.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.12. 16:42:17

@tokmányos:

Világéletemben jóakaratú voltam, mert ilyennek neveltek, és mert ilyen a lelki alkatom. (Egy legyet sem szívesen csapnék agyon.) Az, hogy végül katolikusok körébe sodrott a gondviselés, csak erősíti a dolgot. (Édesapám családja katolikus, édesanyámé meg inkább ateista.)
Nyilván azért is tudományosak a válaszaim, mert tudományos szakirodalomból merítettem őket. Válaszolnék még hosszabban is, csak 6-ig le kell rajzolnom egy kettős portrét, és még sehol sem tartok.

Tündér_Lala 2009.06.12. 16:46:45

@Mj: Fennt leírtam a véleményem, én a szeretet pártján állok. Ez azonben nem jelentheti azt, hogy ne védjük közös értékeinket, érdekeinket, közösségünket és benne az embereket.

derelyegrádi szellem 2009.06.12. 17:04:00

@pógárjenő:

Szerintem úgy kezdődik, végy két Kuncze-tabit...:-)

Liberté__73 2009.06.12. 17:57:57

@derelyegrádi szellem:

télleg igazad van!

jenő! az egészet kezdd 2 ciántablettával, onnantól ugyanaz mint a csirepöri ...
jóétvágyat!

derelyegrádi szellem 2009.06.12. 18:06:55

@Liberté__73:

Látod bazmeg igazat kell írni, nem hazudozni!

A "bőrkepörkölt" másik elkészítési módja, különös nyomatékkal az alapanyag beszerzésére J. Heller Isten tudja című könyvéből olvasható ki! :-)

De én is kérdeznék valamit. A "csirepöri" hogyan, de főleg miből készül nálatok?

Liberté__73 2009.06.12. 18:12:23

@derelyegrádi szellem:
megmondtam, hogy nem vagyok szakács

A csirepöri csiréből (fiatal tyú) készül

többes száma: csirkepöri

derelyegrádi szellem 2009.06.12. 18:16:38

@Liberté__73:

Tőled különösen nem szép, hogy a fiatal kakasokat kirekeszted, de megszoktuk már.

Liberté__73 2009.06.12. 19:34:05

@derelyegrádi szellem:

te rekeszted ki
én csak leírtam, hogy nálunk miből készül :)


te tényleg ennyire alulbútorozott vagy odafent?
mondjuk jogász ... igaz ....

picur3ka 2009.06.13. 09:52:00

Ezen mosolyogtam ma reggel:

"Péntekre virradó éjjel vették észre a Fejér megyei város határában lévő zárt katonai objektum őrei a két tolvajt, akik egy ötméteres kommunikációs vezetéket vágtak el, s ástak ki éppen a földből. "

Masok is blogoztak errol a hetesi cikkrol:

'Ma több szavazatot hoznak a Hódok a Jobbiknak, mint Vona Gábor. Neki csak ülni kell az irodájában, és Ti elvégzitek helyette a munkát.'

magyarorszag21.blog.hu/2009/06/11/index_99

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.14. 00:03:38

"Jó lenne kulturáltan megbeszélni ezt Miklósi Gáborral ... komolyan érdekelne mégis miért, hogyan meg egyebek .."

kulturáltan!!?? jah-jah!! MUHAHA, Kac-kac és MegaLOL ;))))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.14. 11:32:02

@Pierre (Bezuhov):

Most ezzel azt sugallod, hogy VAGY én VAGY Miklósi Gábor VAGY egyikünk sem kulturáltan beszélgetni egy témáról?

Mert mindegyik variáció sértő ... :-(

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.06.14. 11:43:25

Valahogy, ki tudja miért, de heveny fiziológiás rosszullét fog el az olyan emberektől, akik monogrammal -ráadásul kicsivel- írnak alá levelet.
Valamint - most megszólal belőlem a náczi - szép szemita arcuk, valamint erősen magyarosítottnak tűnő nevük van.

Kentetsu 2009.06.14. 12:02:43

Remélem még senki nem írta le,mert szűkös az időm és nem bírtam végigolvasni a kommenteket.
Szóval...pár évvel ezelőtt pont a hétesben néhány mélyszegény,mozdonyszőke elem elhordta a vasútállomást.
Igen a teljes állomást mindenestől és még a síneket is felszedték....akkor most akkor kik is a társadalom elnyomotjai?Ózdon éltem 14 évig.Szerintem az mindent elmond az ottani körülményekről,hogy napi szinten - 10-13évesen - 15-16 éves CIGÁNY csapatokkal kellett "megküzdenem" azért,hogy békében sétálhassak az utcán.Kicsit megkeményíti az embert és a véleményét a kérdésről...
Igenis szükség van a "szegény" CIGÁNYOK megregulázására...Ha a jobbik kell hozzá,akkor legyen.Bár nem vagyok boldog tőle...

picur3ka 2009.06.14. 12:49:38

@Kentetsu:

'elem elhordta a vasútállomást.
Igen a teljes állomást mindenestől és még a síneket is felszedték...'

Szegregaltak. Mi a csudanak megy oda vonat? Nem kell nekik.

Roxvox 2009.06.14. 15:33:39

@Kentetsu:
Lehet, hogy azért vitték el az egészet, mert egy másik helyen, ahol jobban szükség van a vasútra, újra fel akarták építeni. Ez nem lopás, csak szegények végre jót akartak cselekedni és persze társadalmi munkában :)))))))

Roxvox 2009.06.14. 15:35:58

@Roxvox:
Jééé tudok én a Kolompár fejével is gondolkodni :):(:):(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.14. 17:32:01

@misikeh:

Nekem a monogrammom a nickem.:) Bár minden e-mailben kiírom a teljes nevemet, ami nem magyarosított, hanem köznemesi.:)

Hannibal22 2009.06.14. 17:46:49

@picur3ka (Beindultunk: 10%: Vagy csak rossz emlékeket idézett fel bennük,vasút,vagonok,deportálás,gázkamrák

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.14. 21:43:09

@misikeh:

Értem én, csak gyakran rám tör a szófosás.:)

KószaFeri 2009.06.17. 14:07:58

"Hogy honnan van a mobiltelefon" - Afrikában majdnem mindenkinek van mobiltelefonja, pedig ott tényleg napi 1 dollárból él az emberek jó része.
Csak egy gondolat.

A műholdas tévéről pedig: Pár éve Németországban 30 euróért vettem műholdvevőt, lavór nélkül. Gondolom, ez utóbbi se kerülhet sokkal többe.
Csak egy újabb gondolat. Se pro, se kontra.

--- Feri

jozicsenko 2010.02.22. 16:41:08

hi!

nem akartam máshol offolni

borsonline.hu/news.php?op&hid=27498

Hétes, agyonvert 90 éves áldozat, 3 gyerek tette (bár mivel máshol nem láttam, egy forrás meg nem forrás, szóval ki tudja)

vajon Mohácsi Viktória megy szónokolni?

Kartal (rezervált) 2010.02.22. 17:57:29

@jozicsenko: a kurucon több cikk is volt róla, elég sokkoló fényképekkel. tényleg meghalt a néni, és tényleg cigány kölykök verték meg ennyire. lassan egyébként mindennaposak az efféle esetek.

süti beállítások módosítása