Hagyó Miklós pontonhidas ötletén ugye mindenki remekül szórakozott? (Poszt itt és itt.)
Nos, most fagy le a mosoly az arcunkról: ugyanis nagyon úgy néz ki, hogy tényleg megcsinálják.
Máskor hónapokig meg sem moccan az állami gépezet, de most az "isteni szikra" után 2 héttel már meg is volt a helyszíni szemle... Kár, hogy lemaradtunk róla.
A Honvédelmi Minisztérium és a fővárosi önkormányzat szakemberei egész délelőtt különböző műszerekkel vizsgálták a tervezett pontonhíd helyszínét, amely a Kossuth tér déli oldalán lenne. A színjáték résztvevői: Nyers József mérnök ezredesnek, a szentesi MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Zászlóalj parancsnoka,d r. Szeredi Péter, a Honvédelmi Minisztérium kabinetfőnöke, Topor István alezredes, megbízott hadműveleti főnök, és a fővárosi önkormányzat szakemberei.
Íme:
(Jaj, rossz helyen távcsövezik a szaki, ne a cipőknél legyen a híd, nehogy ott legyen!)
No, húzzuk be azt a hidat ... mondjuk ide ... igen, itt jó lesz!
"A szemrevételezés után Nyers József ezredes elmondta, a honvédség képes a pontonhidat megépíteni a Dunán, ehhez megvan a technikai felszereltsége és tapasztalata."
Ehhez szemrevételezni kellett a Dunát?
"– Háromszázhatvannégy méter – jelenti a Duna szélességét az egyik tiszt Nyers ezredesnek, a lézeres távmérés után. (Plusz-mínusz 10 centi: ennyit tévedhet a műszer)."
Kurva jó ezt tudni ...
És most jön a java:
"A szentesi műszaki zászlóalj parancsnoka szerint a pontonhídon csak egyirányú forgalom valósulhatna meg és a közvilágítás hiánya miatt csak nappal lehetne használni. A hídon egy óra alatt egy irányba mintegy 600-800 autó kelhetne át. A szerkezeten legfeljebb 30 kilométer per órával lehetne áthajtani, 20-30 méteres követési távolsággal.
A híd teljes szélessége mintegy 8 méter, amiből a pályaszélesség 6,5 méter, a hossza 360 méter és 60 tonna a teherbírása
A híd működtetésénél számos veszéllyel is számolni kell, ilyen például áradáskor a hordalék, vagy a télen a jégzajlás, de a vízszint változása is problémás lehet például a le- és felhajtó miatt. Ezzel kapcsolatban az ezredes elmondta, hogy az eddigi tapasztalatok szerint a hidat időnként meg kell nyitni, hogy a hordalékot elengedjék, a le- és felhajtót pedig úgy oldanák meg, hogy nem közvetlenül, hanem egy uszályról építenék ki a hídra vezető rámpát. A hajók átkelésekor a hidat 1-1 órára zárnák le, vagyis 1 órába kerül, amíg megnyitják, s újabb 1 órába, amíg összecsukják."
Egyéb problém is akadtak:
"Az egyik önkormányzati szakember szerint el kell dönteni, hogy az alsó rakpartok zavartalan forgalmát biztosítják, vagy a Dunán való átjutást segítik. A kettő együtt nem megy. A pontonhídon való átkelésre várakozó járművek akár kilométeres sorban is állhatnak, hiszen az áthaladás egyszerre csak egy irányban lehetséges."
És az órási megfejtés, ezért volt hasznos a helyszíni szemle, szintén a HM honlapjáról:
"Mint a parton mindenki számára kiderült – ami egyébként is nyilvánvaló volt – a hadihidat nem ilyen célra találták ki. A hadihíd olyan műtárgy, amelynek rendeltetése hadiutak akadály feletti átvezetése hadi körülmények között, ideiglenes jelleggel. A fő hangsúly itt az ideiglenes szón van."
A legnagyobb arc kétségkívül Becker László fővárosi főmérnök volt, aki kifogásolta az újságírók jelenlétét a helyszíni szemlén, mivel ő szakmai egyeztetésre jött s nem sajtótájékoztatóra, majd a honvédelem szakembereit a saját irodájába invitálta, és távozott a helyszínről. Mégis mi a faszomat gondolt, mi fog történni a Duna-parton? De előtte a sajtó kérdésére válaszolva közölte, hogy "az egyeztetések már megkezdődtek, a tárgyalások pedig hamarosan kezdődnek az összes illetékes bevonásával. Az ötlet alig két hete vetődött fel, így még sok idő kell a kérdés alapos vizsgálatára, a döntés előtt, mert nem kis ügyről van szó."
"Sok idő kell az alapos vizsgálatra" ... idő az rengeteg van, hiszen pontosan 5 hét múlva lezárják a Margit hidat.
Tehát egy nap maximum kb. 12 óráig lenne nyitva a híd, csak egy irányba mennének az autók, és óránként maximum 800 autó. Hány hajó megy el a Parlament előtt naponta? Ha egy hajó miatt 2 óráig nem lesz használható a híd, számolgathatunk, 1 nap kb. hány óráig lesz használható a Miki-híd (jaj, én már el is neveztem!).
Most a Margit hídon ÓRÁNKÉNT 1600-2000 autó halad át. Vagyis naponta 50 000.
Ha egész nap nem nyitják-zárják a hidat, akkor át tud menni a hídon maximum 12*800 = 9600 autó EGY IRÁNYBA, mindezt napi 20 millió forintért. Az autónként min. 2083 forintba fog nekünk kerülni. Hülyének is megéri ....
A komp Vácnál 1300 forintba kerül.
És mindezt 1 éven keresztül, összesen 7,5 milliárdért.
Igen Hagyó, megcsináljátok ...ó igen, igen igen!
(A TV2-n megvan a vágatlan sajtótájékoztató, egymástól kérdezgetik a fejesek, hogy most akkor mit és hogyan ... kész ... ilyen ország nincs!)
A kabinetfőnök a bal oldali hippi:
Ezt az EU csatlakozásra felhúzott pontonhidat akarják újra felhúzni, 7,5 milliárdért:
Óránként 800 autó .. ezen ... :-)
Bátraké a szerencse ...illetve a sikeres átkelés!
És akkor egy kis ötletelés:
A 4-es metró alagútját 207,4 millió euróért építi meg a Bamco. Az alagút 10,5 kilométer hosszú. Vagyis 1 méter alagutat 5,3 millió forintért építenek meg. És két (!) alagutat fúrnak.
Hány méter széles a Duna?
360 méter széles.
360*5,3 millió = 1,9 milliárd forintba kerülne és lenne egy ÁLLANDÓ alagút (2x2 sávos, két külön alagútban) a gépjárműveknek Buda és Pest között, napi 24 órás használatra.
Lehet szétszedni az ötletet ...
PL.
Lincoln alagút, ami a Hudson folyó alatt összeköti New Yorkot New Jersey-vel. Videó.