Skip to content


       Szűrés lista

Szabó Imre miniszter becsavart két izzót!

Avagy újabb kis kampány az árammal az extraprofit visszaosztása után.

Július elején a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium "Egy mozdulat" elnevezésű környezettudatos energiatakarékossági szemléletformáló programot indított, hogy felhívja a lakosság figyelmét: az áram-, hulladék és víztakarékos életmóddal nem csak a környezetet védik, de kiadásaik is jelentősen csökkenthetők.

"A zöldtárca az „Egy mozdulat” program részeként környezettudatos szemléletformáló road show-t indít a nyári fesztiválokon, hogy az odalátogató fiataloknak energiatakarékossági és egyéb környezetvédelmi tippeket nyújtva segítsen megóvni a bolygót és a pénztárcájukat. Kilenc fesztiválon jelentkezik az „Egy mozdulat” szlogent viselő interaktív zöld stand, ahol egy látványos bemutató eszközökkel felszerelt lakásbelsőben 15 pazarló pontot kell megtalálniuk a játékosoknak Hol egy bedugva felejtett telefontöltővel, hol egy csöpögő csappal folyik el feleslegesen az energia. A road show első állomása a budapesti Gyereksziget, majd további, nagy tömegeket vonzó rendezvényekhez csatlakozik. Szeptember végéig több százezer ember találkozhat az „Egy mozdulat” standdal, mely a Gyereksziget után jelen lesz a Balatonsoundon, a Hegyalja, Bánki és Sziget Fesztiválokon, a Szegedi Ifjúsági Napokon, a Székesfehérvári Zenei Napokon, valamint csatlakozik az augusztus 20-i budapesti rendezvényhez és a szeptemberi Autómentes Naphoz is."

Ez eddig szép és jó, de bejött a képbe az elmaradhatatlan osztogatás:

"Az „Egy mozdulat” energiatakarékossági program keretében elindul a zöldtárca és az ELMÜ közös kibocsátás-csökkentési akciója is: kísérleti jelleggel 40 ezer darab csúcsminőségű, 6 éves élettartamú égőt kapnak a Közép-Magyarországi Régió egyes településeinek rászoruló nyugdíjasai – jelentette be Szabó Imre környezetvédelmi miniszter a program budapesti bemutatóján. Az izzócserével éves szinten háztartásonként akár 15 ezer forint megtakarítás is elérhető, az izzók teljes élettartama alatt pedig összesen akár másfél-kétmilliárd forintnyi összeggel lehet kisebb a villanyszámla, és közel 4 millió kilogrammal csökkenhet az érintett háztartások éves szén-dioxid kibocsátása.

A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium finanszírozásában és a Budapesti Elektromos Művek (ELMÜ) együttműködésével megvalósuló programban azon 65 év feletti lakosok kapnak ingyenesen 2-2 darab energiatakarékos izzót, akiknek átlagos havi áramszámlája 2009 első hónapjaiban nem haladta meg az 5 ezer forintot."

Vagyis a két támogatotti körből kettő kipipálva! A mélyszegényeknek visszakötik az áramot, a kisnyugdíjasok PR-körtét kapnak.

Az akció meg is kezdődött, a miniszter úr személyesen cserélte ki Kis Pálné szentendrei nyugdíjas négy izzóját. Igen, négyet. A sajtó kedvéért megduplázták az adagot, hisz hülyén mutatott volna a nappali négyágú csillárja két ilyen, két olyan égővel. Kis Pálné először meglepődött, mikor megjelent nála egy miniszter, három sajtós, négy kameraman, öt technikus, négy fotós és négy újságíró, de gyorsan felengedett, és azt mondta: "kaptam az alkalmon, úgysem kaptam még soha semmit sem az életben ingyen"

Nos, Kisnének innen üzenem, hogy ez sem volt ingyen: mi álljuk a cechet. Mi, akik hónapról hónapra rendesen befizetjük (többek között) a villanyszámlát, és soha semmilyen kedvezményt, ajándékot, jóváírást nem kapunk.

De ez úgyse érdekli se őt, se Szabó Imrét.

Címkék: kampány mszp pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr101248955

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyorshírek 2009.07.17. 10:22:49

STORY.HU - Kamilla: "Mondj le, János!"Már kedvese szerint is le kellene mondania a frakcióvezetői posztról Kóka Jánosnak - osztotta meg lapunkkal aggodalmait Kamilla (28). "Egyre idegesebb, frusztráltabb a rá nehezedő nyomás miatt. Miutá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.07.16. 15:39:14

Hány magyar miniszter kell, hogy betekerje.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.07.16. 15:41:31

Tisztára mint egy Rákosi-kor beli hír: ):
Szörnyű.


De az Orbánnak meg kezet csókoltak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.16. 15:46:26

Múlt hónapban 4901 Ft volt a villanyszámlámon az "Energiadíj" tétel és 2998 Ft a "Rendszerhasználati díjak összesen" tétel.

Van miből osztogatni. Hogy az a bánatos........

Bohóc János 2009.07.16. 15:46:52

Hej Laspalmas, nem irigyellek, jó megkeseredett életed lehet :)
Elég demagódra sikeredett ez az írásod is.

Abban remélem nincs vita, hogy az energiahatékonyságra ösztönzés fontos és támogatásra méltó dolog. Hogy emögé a kormányzat odaáll, az csak annyiban zavarhat téged, gondolom, hogy pont "ezek" teszik, akik nemcsak illegitimek, de kommerek és tolvajok is, ugye.

Miért kis elektromosenergia-fogyasztású nyugdíjasok? Mert a világítás költsége nem sokkal tér el egy villában mnt egy lakótelepi lakásban, az el. energiafogyasztás erősebb összetevői a további fogyasztók (plazma/LCD Tv, hifi, pc, szauna, szivattyúk, jacuzzi, klíma stb), azaz joggal feltételezhető, hogy ennél a fogyasztótípusnál (ahol a fentiek hiánya miatt teljes energiafogyasztásból értelemszerűen magasabb arányt képvisel a világítás) még kimutatható költségcsökkentést hoz a hagyományos izzók lecserélése.

Az elmaradhatatlan osztogatás is csak addig fáj, amíg nem neked osztogatnak.

További szép napot!

derelyegrádi szellem 2009.07.16. 15:54:51

Nagyon szépen megkérlek Las Palmas, hogy több ilyen "demagódot" ne írj, mert az nagyon basztassa a bohóc jános szemét. :-)

Geza 2009.07.16. 15:57:36

Az energiatakarékos izzóikat tolják szépen fel maguknak. (Ezzel még az is igazzá válik, hogy az ő alfelükből árad a fény.)

Nem tudom, nézte-e már valamelyikőtök spektrográffal ezeknek a hulladékoknak a spektrumát? Kb. 3-4 vonal, szemben a természetes napfény és az izzók folytonos spektrumával. Minden totál más színben látszik ezeknél a vackoknál, mint a hagyományosnál.
Az UV-tartományt nem mértem, de ha még az is van benne, az lenne a nonpluszultra.

Plusz, ezek a vackok 100Hz-en villognak, amit direkt ránézve alaphelyzetben nem lát meg az ember, de ha pl. a perifériális látótérben van egy ilyen vacak, vagy mondjuk egy 95Hz-en menő monitorra világít (akár oldalról is), akkor pár órán belül igencsak tud fejfájást okozni.

Szóval véleményem szerint nem azon kéne energiát spórolni, hogy a szemünket tesszük tönkre pár wattért, hanem mondjuk inkább ott, hogy nem gyártatunk háromévente új kocsit (a fémmegmunkálás energiát fogyaszt), nem a világ másik feléből hozatjuk a krumplit meg a zoknit (a szállítás energiát fogyaszt) vagy például nem ásatunk alagutat Zala megye alá (a fúróberendezések energiát fogyasztanak).

Szóval menjenek a sápadt kutyaszar-színű fényű lámpáikkal a fenébe.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.16. 15:57:47

külnben sem kettőt csavart be az az áldott jóember!
Hanem négyet.

Bohóc János 2009.07.16. 15:59:08

@derelyegrádi szellem:

Helyesen "állapítotad" meg, hogy félreütöttem egy betűt. Gratulálok! Nyereményed egy hangszóró.
Tudsz a témához is szólni?

Plutonic 2009.07.16. 16:01:06

Nem az öregektől sajnálom.
És mi a faszért nem kaphat más is?
Vagy senki?
Mert ez nem jóindulat, hanem megint egy sunyi politikai fogás!
Ja, nincs lámpavasazás.
És betoncsizmázni szabad????
Mert az is kapnának tőlem.
Gyűlölöm az ilyen nem is bújtatott manipulálást!
Politikusok... pfejj.....

Rwindx 2009.07.16. 16:02:39

@Bohóc János: Energetikai szempontból teljesen mindegy hogy nyugdíjasoknak adják-e vagy sem. 40000x100W*3óra/nap ugyanakkora energiamegtakarítást és így széndioxid kibocsátáscsökkenést eredményez nyugdíjaséknál is mint a Kóka féléknél.
Az energia szociálisan érzéketlen, így jobboldali, tehát fasiszta. :)

A fenti gondolatmenetből adódóan, energetikai és környezetvédelmi szempontból értelme nincs kifejezetten a nyugdíjasoknak osztogatni.

Vajon mi más értelme lehetett vajon az akciónak, ha nem energetikai és nem környezetvédelmi, és a maszop hagyományos szavazóbázisa felé irányul?

A helyes megfejtők vehetnek maguknak egy energiatakarékos izzót, amit Szabó Imre nem csavar be a helyére.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.16. 16:02:48

@Plutonic: Ez bassza az én csőrömet is. Megint a Norvégok meg a nyugdíjasok!
Ja választások közelednek???

Bohóc János 2009.07.16. 16:03:03

@Plutonic:

Kaphatsz.
Bemész a boltba, megveszed és ha jó helyre tekered, akkor 2 év alatt visszajön az ára, onnan meg "ingyen van".

Bohóc János 2009.07.16. 16:05:28

@Rwindx:

Makroszinten igazad van. Az egyén szintjén viszont nagyon nem mindegy, hogy a 4000 Ft-os villanyszámláján spórol 600 ft-ot vagy a 40.000 ft-oson. (15% vs 1,5%).
Másrész a Kóka-félék (de sztem te is) megengedhetik maguknak, hogy beszerezzenek energiahatékony eszközöket.

Bohóc János 2009.07.16. 16:06:28

@Noname Cowboy:
Elvileg 8-10 év a gyártó által garantált üzemidő. (Átlagos használat mellett, merthogy üzemórában van megadva.)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.16. 16:06:58

@Bohóc János: Csak elfelejtődik, hogy ez ilyen izzó mennyibe is fáj! hagyományom :kb 200Ft Takarékos: kb 2000 Nos? Mennyi a megtérülés lehet számolgatni!

Plutonic 2009.07.16. 16:11:26

@Bohóc János: wehehe..... Kissé erőltetve jött most ez ki.
Ha nem tűnt volna fel, nem ezen volt a hangsúly....
Dehát könnyebb szőrszálhasogatni. :P
De csak a Te kedvedért: ne kapjon senki és gyűlölöm a sunyi politikai manipulációkat!
Így már remélem jobban megy a szövegértés.
Neked is szép mapot.

@Noname Cowboy: Annyira nyilvánvaló, hogy idegesítő.
Pedig nem sajnáom senkitől, de rühellem, amikor felhasználnak egy csoportot vagy egyedet a "nagyobb célok" eléréséhez!
Szóval a pesti vascipellőktől dobálnám ezeket a Dunába a csecse kis betonkockákkal a lábukon!

Grafithuszar 2009.07.16. 16:11:36

Nem az a gond hogy környezettudatosságra nevel, hanem az hogy megint szavazatszerzés csak a cél. Nem azt mondták hogy "aki 5000 alá viszi az áramszámlát az kap két izzót", hanem azt hogy "minden nyugdíjas kap 2 izzót".
Ráadásul ennek semmi köze a környezettudatossághoz, ugyanis nem azért kevés a számlája mert kihúzza a telótöltőt, hanem mert nincs is annyi fogyasztó a lakásban.
Én szelektíven gyűjtöm a szemetet, az régi, rossz műszaki cikkeket nem a kukába dobom, hanem leadom a Saturn/MM vevőszolgálaton. Ezerszer környezettudatosabb vagyok mint a nyugdíjasok mégse kapok még egy szemeteszsákot se :(

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.16. 16:11:47

"A közbeszerzési eljárás keretében beszerzett magyar gyártmányú izzókhoz a zöldtárca a bolti ár mintegy 50 százalékáért jut hozzá."

Az RTL szerint 50 milliót költenek az izzókra.

50.000.000 / 40.000 = 1.250,-Ft

Nem tűnik valami akciósnak...

Bohóc János 2009.07.16. 16:15:27

@Noname Cowboy:
Nem felejtődik el. Most kb 1100 Ft (bruttó) áron lehet már kapni, de legyen 2000, nehogy ideges legyél. Árdiffi= 1800 Ft (valóságban ~1000)
A 100W-os hagymányos égőt kiváltónak a felvett teljesítménye 11Watt, azaz óránként megtakarítasz 89Wattot.
1 kWh ára cca 50Ft, azaz óránként 4,45 Ft a megtakarításod, az 1800 Ft-ot (valóságban 1000) letudod 404 óra alatt (valóságban 225), ami egy izzó esetében (napi átlag 1 óra használat mellett) 404 nap (valóságban 225 nap) alatt megtérül.

A két évvel még túl is lőttem a célon, és még nem is beszéltunk arról, hogy egy hagyományos izzót gyakrabban kell cserélni is.

Rwindx 2009.07.16. 16:16:47

@Bohóc János:
Nyilván makro szinten közelítettem meg, mert a ( valóban 2 fontos szempont szerint) ténylegesen ott mutathatók ki az előnyök, márpedig Szabó Imre erre hivatkozott és nem arra hogy osztogatunk mert választások jönnek.

Én úgy gondolom nem izzót kellene osztogatni (nem nem még nekem se), hanem normális jogszabályi és adó környezetet biztosítani a jelenlegi technológiákhoz képest hatékonyabb, környezet barátabb eszközök használatát támogatandó. Mindezt diszkrimináció mentesen. Ugyanis Kóka is és én is megengedhetjük magunknak (persze mi ketten azért nem vagyunk egy anyagi súlycsoportban), de van számos ismerősöm akinek anyagi helyzete révén szintén problémát jelentene ilyen beszerzés. De mivel 40 év alattiak, ezért ők úgy tűnik ők megszopták, pedig megfelelnek a relativizált "kitételnek", és jelentkezne mondjuk x (legyen 15) %-os áramszámla megtakarítás náluk is.

Mivel a kritériumokat nem így határozták meg, ezért nyilván nem is ebben gondolkodtak. A kérdésem (és a felajánlott nyeremény) ezért változatlan.

Bohóc János 2009.07.16. 16:17:51

@Rwindx:
Persze igazad van, egy 300-as óriásplakát-kampány sokkal hatékonyabb lett volna.

Bohóc János 2009.07.16. 16:22:45

@Rwindx:

Persze abban mélyen egyetértünk (már ha te is így gondolod) hogy a "többiek" energiahatékonyság-javulásához erősen hozzá kellene járulnia az államnak épeszű lakossági pályázatokon keresztül kiosztott EUs pénzekkel. (alternatív fűtés, szigetelés, nyílászáró-csere, stb)

Rwindx 2009.07.16. 16:23:38

@Bohóc János:
Egy apró javítás a tényekben:
"A 100W-os hagymányos égőt kiváltónak a felvett teljesítménye 11Watt, azaz óránként megtakarítasz 89Wattot." Helyesen 11W helyett 20-22W a minőségtől is függően.
Az energiatakarékos izzók élettartamánál nagyon sokat számít az is hogy az adott helyen mennyit kapcsolgatják fel-le. Az ugyanis nagyon le tudja rontani az élettartamot.

De hogy ne tűnjön úgy energiatakarékos izzó ellenes vagyok, csak mondom: az én lakásom még nem látott hagyományos izzót, és az utóbbi években a LED-es eszközök fejlődését nézem, mikor lehetne arra váltani. Természetesen nem állami vagy egyéb csöcsön lógva, hanem saját zsebből.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.16. 16:25:27

@Bohóc János: Nem vagyok ideges :-)
Azért mindettől elvonatkoztatva itt a lényeg megint a politikai részre helyeződik.

Bohóc János 2009.07.16. 16:26:36

@Rwindx:

"Helyesen 11W helyett 20-22W a minőségtől is függően."

Igazad lesz, utánanéztem, rosszul volt a fejemben. Na így jön ki akkor a 2 év, ami viszont jól volt a fejemben.

sorokinV 2009.07.16. 16:27:45

A LED világítástechnika sokkalta jobb ennél. Jobb fényt ad, tehát akár dolgozni is lehet alatta, valamint egy 100W-os hagyományos teljesítményt 2-3 W-ből kihozza. Foglalattal együtt 3 rúgó. Persze lehetne kevesebb is, csak ugye Kínában gyártódnak ezek a dolgok...
Valamelyik hidat is ezzel világították be, de ott evidens módon milliárdokba került mindez.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.16. 16:28:35

@Bohóc János: Neeeee támogatással! A támogatósdi mindig alapja a mutyinak! Teremtsenek egyenlő feltételeket. Mindenki aki energiatakarékos terméket vásárol kapjon belőle kedvezményt (pl áfamentes stb...)

Rwindx 2009.07.16. 16:28:49

@Bohóc János:
Nos egyetértünk, de én nem "többiekben" gondolkodok hanem általánosságban. A nyugdíjas állapotnak nem kellene tényezőnek lennie.
A megfelelő környezeten: ÁFA és egyéb adókedvezményt értek a kérdéskörbe tartozó eszközök vásárlás, telepítése esetén, megfelelő felvilágosítást, környezettudatosságra nevelést. A fenti eset nem éppen az a kategória.

reKorrekt 2009.07.16. 16:29:57

"azon 65 év feletti lakosok kapnak ingyenesen 2-2 darab energiatakarékos izzót, akiknek átlagos havi áramszámlája 2009 első hónapjaiban nem haladta meg az 5 ezer forintot"

Hát aztán mostmár tényleg elmennek a jó büdös osztogatós kurva annyukpicsájába!!
Hány nyugdíjas lehet ez, röpke 3 millió?


Kis Pálnéhoz a riport után meg simán visszamentek a +2 izzóért.

reKorrekt 2009.07.16. 16:31:09

@Korrekt (Cum Deo pro Patria et Libertate): "Hány nyugdíjas lehet ez, röpke 3 millió?"

Ja, el kellett volna olvasni a cikket. Csak már nem látok az idegtől. Attól még a k..........t

Rwindx 2009.07.16. 16:32:08

@sorokinV: Sajnos a LED-es még nem teljesen jó. Nem tud olyan szórt fényt adni mint az energiatakarékos, illetve hagyományos izzók. Ezért egyelőre és jobbára spot megvilágításra használják
És azért még nagyon nem olcsó.

sorokinV 2009.07.16. 16:32:11

@Noname Cowboy:

Köszi! Igen, azt LED-ezték be. A cimborám, aki ezzel foglalkozik (ha valaki komolyan akar ilyesmit, priviben megadhatom az elérhetőségét) nem tudott rájönni, hogy mi került annyiba a Szabi hidnál. Kábé 1000%-os haszon(lopó)kulcs figyelt be ott szerinte.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.07.16. 16:32:36

@Korrekt (Cum Deo pro Patria et Libertate): azok sem jártak rosszul, akiknek átalánya van villanyszámla tekintetében, és az 5 ropi alatti :)))

@Rwindx: ez igen életképes ötlet lenne. mondjuk energiatakarékos-izzó esetében is létezhetne kedvezményes áfa-kulcs. ne legyen 0, de mondjuk lehetne 5%. Jelképes...

tudi 2009.07.16. 16:35:19

Kisnyuggerek, ingyenélők fontos támogatandó csoportok, mivel sokat tesznek hozzá az ország gyarapodásához (na jó a nyugdíjasok tettek).
Szavazatszerzés végülis nyugger, meg ingyenélő több van az országban, mint dolgozó GDP termelő.

sorokinV 2009.07.16. 16:35:45

Jut eszembe:
Ha valakit komolyan érdekel ez a LED technika és BP lakos, akkor valamelyik este sétáljon el a Dohány utca végében lévő romkocsmába (nevét nem tom'). Ott ezzel van bévilágítva a pult. Egy sör mellett meg lehet tekinteni in process ;)

Engem meggyőzött anno.

derelyegrádi szellem 2009.07.16. 16:37:23

@Bohóc János:

"Tudsz a témához is szólni?"

Nem, egy, bocs két izzó becsavarása, mint megtárgyalandó szakkérdés, az a te asztalod. Hajrá! :-)

sorokinV 2009.07.16. 16:37:26

Öröm az ürömben, hogy az Ecserin majd olcsóért lehet alig használt energiatakarékos izzókat venni a norvég árusoktól a következő hónapokban!
:D

derelyegrádi szellem 2009.07.16. 16:38:10

@sorokinV:

Tíz sör után engem is meggyőzött volna! :-)

Mighty 2009.07.16. 16:42:30

"és még nem is beszéltunk arról, hogy egy hagyományos izzót gyakrabban kell cserélni is."

6 éve költöztem a lakásomba, az előszobai lámpába egy hagyományos 60W-os izzó került. Még nem kellett cserélni. :)

Ellenben a halogén (tudom, nem energiatakarékos) izzós 50W-os égők átlag 3 havonta égtek ki. Le is lett cserélve mind, hagyományos E27-es ill. E14-es foglalatú lámpákra. Vegyesen van energiatakarékos ill. hagyományos izzó.

Akkor lesz az igazi, ha felkapcsoláskor egyből leadja a maximum fényerőt egy ilyen takarékos izzó. Valamint várom a LED-es izzók fejletteb és olcsóbb változatát.

sorokinV 2009.07.16. 16:43:18

@derelyegrádi szellem:

10 sörnél már nem illik ilyesmivel foglalkozni. Olyankor egy tiszteséges ember már magában dünnyögve szidja a kommunistákat :)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.16. 16:44:24

Háát 10 sör után inkább hangosan szidom.

martonx 2009.07.16. 16:47:13

Vicces ez az egész. Nekem senki ne mondja, hogy Kis Pálnénak nem a dupla fagyasztóládája, meg a 24 órában működő TV-je fogyaszt sok áramot.

Ha nagymamámból indulok ki, a nappaliban a csillárt csak akkor kapcsolta fel, ha este vendégek voltak nála. De a fagyasztó és a hűtő ment éjjel-nappal.

Számításaim szerint a nyuggerek néhány tucat Ft-ot spórolnak ezzel az akcióval. Bezzeg ha ingyen fagyasztó ládákat osztogatnának! Annak rögtön meglenne a látszatja a villanyszámlákon.

:-DDD

Jim Raynor 2009.07.16. 16:47:39

van a posztban egy hiányos mondat:

"azon 65 év feletti lakosok kapnak ingyenesen 2-2 darab energiatakarékos izzót, akiknek átlagos havi áramszámlája 2009 első hónapjaiban nem haladta meg az 5 ezer forintot, és akik baloldali elkötelezettségüket párttagkönyvvel vagy érdemi internetes propagandatevékenységgel (kapcsolat.hu) igazolták"

lesz még itt farhát osztogatás is a választások előtt.............

Rwindx 2009.07.16. 16:47:40

@Noname Cowboy: Múltkor szerintem már az első sör közben hangosan szidtuk őket :)

sorokinV 2009.07.16. 16:49:45

@martonx:

Hehe!
Nagymutternek vannak olyan konyhai robotgépei (cirill betű, miegymás), ami úgy megcsavarja megkapcskor a fogyasztásmérőt, mintha minimum Iron Man töltené a páncélját egy komolyabb csata után.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.16. 16:54:51

@Rwindx: Háát igen! Szerintem lassan sör sem kell a hangoskodáshoz! :D

derelyegrádi szellem 2009.07.16. 16:57:12

@Jim Raynor:

"lesz még itt farhát osztogatás is a választások előtt............."

Ha végül az szdsz is indul (de minek?) akkor feltétlenül. Mármint a far része. :-)

Jim Raynor 2009.07.16. 17:07:53

@derelyegrádi szellem:

hát, remélem az szdsz-es farokat max. a börtönben a cigók osztogatják majd egymás között.... :D

derelyegrádi szellem 2009.07.16. 17:15:45

@sorokinV:

:-)

Nekem a szovjet termékekben az tetszett legjobban, hogy a fémből készült tárgyakba már a gyárban belekovácsolták hány kopekbe kerül a félreértések elkerülése végett. :-)

derelyegrádi szellem 2009.07.16. 17:18:11

@Jim Raynor:

Hát igen. Akkor megmuttahatnák mennyire toleránsaka buzikkal meg a cigókkal. Tú in van. :-)

Bohóc János 2009.07.16. 17:20:22

@derelyegrádi szellem:

"két izzó becsavarása, mint megtárgyalandó szakkérdés"

:D hehe
Laspalmas meg egy egész posztot ír róla ...

Jim Raynor 2009.07.16. 17:22:11

@derelyegrádi szellem:

"nem perverzek, társak..." :D :D :D

derelyegrádi szellem 2009.07.16. 17:25:31

@Jim Raynor:

ez erre fog módosulni, " ők nem perverzek, a cellatársak" :-)

derelyegrádi szellem 2009.07.16. 17:28:39

@Bohóc János:

Ja, te meg elégedetlenkedtél, hogy egy ilyen fontos, egész életművedet betöltő kérdésről, egy ilyen csapnivaló demagóg posztot mert írni....

Nem csoda, hogy ki vagy...

Jim Raynor 2009.07.16. 17:29:16

@derelyegrádi szellem:

azaz... :D "nem bűnözők, Árpi, Lali......"

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.07.16. 17:31:52

@Bohóc János:

ne osztogasson a kormány senkinek se, baszod ....

(mellesleg csodálatos pár nap volt a kommentjeid nélkül, kár hogy vége ....)

Bohóc János 2009.07.16. 17:34:03

@zero:

Jóvan, baszod, akkor ne osztogasson :)

(sic transit gloria mundi)

Az EREDETI 2009.07.16. 17:34:35

Talán a nyugdíjasok égetik a legkevesebbet a lámpát, ez aztán qrvára megéri nekik.

jozicsenko 2009.07.16. 17:37:23

@Bohóc János: örülök hogy a TE köreidben az áltag adófizető plazma/LCD Tvre, hifire, pcre, szaunára, szivattyúkra, jacuzzira, klímára költik a megkeresett pénzt

nálunk, mezei átlag adófizetőnél ez pár sört, max egy itthoni hétvégét jelent (nyaralásnak hazudva)

demagógiát akarsz? haljon éhen aki nem dolgozik

elegem van abból, hogy az OECD országok legnagyobb visszaosztási arányaiból nekem csak a kötelezettség jut, s aranyáron vesz a kormány magának szavazatot

vágjon vissza 10%pontot a kormány, s hagyjon több pénzt nálunk - hidd el, ha lenne pénzem, anyám izzóit magam is kicserélném, mert tudom hogy jobb mint a mostani

(bár valami azt súgja, hogy egy olyan budai libe'álissal mint, te hiába vitázok a problémáimról / problémáinkról, leírtad neked mi jelent bajt: a jacuzzi, a hifi, stb...)

Jim Raynor 2009.07.16. 17:40:27

@zero:

LOL, hát akkor bannold ki ezt a bohócot a faszra, vagy beírassalak egy Lendvai Ildi-féle OKJ-s cenzortanfolyamra, hogy megtanuld a fortélyokat???? :D :D

picur3ka 2009.07.16. 17:43:07

@Jim Raynor:

Igy bizony, megkoszontek szavazoiknak a szavazatot, mivel azonban negy even at szivattak oket, ezt fajdalomdijnak is lehetne nevezni, kaptak egy villanykortet, de lehetett volna gyufa is. Vagy tojas.

@Az EREDETI:

Bizony. De ok annyira ismerik a szavazoikat, hogy csuda.

Plutonic 2009.07.16. 17:43:43

@derelyegrádi szellem: "Hát igen. Akkor megmuttahatnák mennyire toleránsaka buzikkal meg a cigókkal. Tú in van. :-)"

LOL!!!! XDDDDDDDDDDDDDD

@zero: Szintén XDDDDDDDDDDDDDDDD

Bohóc János 2009.07.16. 17:48:30

@jozicsenko:

Neked megártott a hőség... egy példálózó felsorolás a nagyfogyasztású eszközökről kiverte a biztosítékodat. (Előtte a Kóka-félékről volt szó, ha megnézed.)

"budai liberális" - te mekkorát tévedsz, ha tudnád! :D

na idd meg a sörödet hátha lehiggadsz tőle

Plutonic 2009.07.16. 17:49:59

@picur3ka (a barna szar ellepi az orszagot: Tojásért már büntetnek! :))
Képzeld el, hogy amikor meg yez aszerencsétlen az öregekhez, a Transformerek leteperik a belakatolják! :DDDDDD

Plutonic 2009.07.16. 17:51:51

@Plutonic: "megy ez a szerencsétlen" :)

Bicskas 2009.07.16. 17:59:25

a cikkben 6 év szerepel mint az izzó várható élettartamma, magyarországon a várható átlagéletkor férfiaknál 68 nőknél 76 év (2004es adat), ezek az izzók simán túlélik az ajándékozottak nagy részét.
meg azért azt mondhatták volna szegény nyugdíjasoknak, hogy ezeknek az izzóknak az élettartamát a föl/le kapcsolgatás erősebben befolyásolja mint a világító órák száma.
erről nincs szó a postban de remélem hazai gyártású izzókat osztogatnak, az legalább fölpörgetné a gyártást is kicsit, talán pár munkahelyet is jelentene

picur3ka 2009.07.16. 17:59:46

@Plutonic:

Hat en arra gondoltam, hogy a tojast az onerzetesebb nyugdijasok mindjart a kepukbe is vaghatnak. Hogy is szoktak mondani, alkotmanyos, allampolgari jog, hogy mire koltik. Tessek adni nekik rendes nyugdijat, aztan ok majd eldontik, hogy milyen egot vesznek.

Plutonic 2009.07.16. 18:07:15

@picur3ka (a barna szar ellepi az orszagot: Az első eset után már sajna nem lenne több. :)))
Többet nem mennének osztogatni ezek a fajankók! :DDDD
Ez a logikus megoldás lenne, de abból ugyan miféle haszon származna????
Mármint nekik....
Szeretném megélni azt a pillanatot, amikor ezeknek a teveknek nem lenne se kajájuk, se italuk és látnám, hogy a sok átkozott bankót hogyan próbálják meg jó étvággyal elfogyasztani!
Fémpénzek étkezése esetén perselynek hívnám őket! :)))

derelyegrádi szellem 2009.07.16. 18:14:05

@Bohóc János:

""budai liberális" - te mekkorát tévedsz, ha tudnád! :D"


pesti nyilas vagy?

Plutonic 2009.07.16. 18:40:51

XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Tündér_Lala 2009.07.16. 18:48:46

Maradjunk annyiban, hogy egyéni (háztartás) szinten túrót lehet vele spórolni (talán 100 Ft-ot), amit elvisz az, hogy az eszköz drágább. Egy háztartásban a fogyasztás legkissebb hányada a világítás, a nagy fogyasztók a hűtő és hőfejlesztő berendezések. Macro szinten van értelme a dolognak és tényleg káros anyag kibocsátást lehet megtakarítani.
A miniszter "ajándéka" pedig ocska PR akció nyilvánvalóan.

jozicsenko 2009.07.16. 19:02:31

@derelyegrádi szellem:@Bohóc János: rózsadombit akartam írni, de nagyon fáradt vagyok - munka, sajnos nem sör...

de most!

megyek sörözni!

(talán két óra és el is jutok oda...)

na bye,

C(_)

egy korsó sör mindegykinek!

Pollo 2009.07.16. 19:06:45

@Tündér_Lala: Arról nem is beszélve, hogy szinte biztos vagyok benne, hogy néhány nap után az szinte az összes nagymama meg fogja kérni a kisunokát, hogy ugyan cserélje már vissza a régi izót. Azon okokból amit már Geza is említett. No meg. Számtalan olyan idős embert ismerek, aki mai napig fél órát kotorászik a táskájában a kulcsok után, mert nem akarja használni a kaputelefont. Komolyan elvárják az ilyen emberektől, hogy megszokják, hogy ezentúl kéken világít a lámpa, és csak fél perc után ad értékelhető fényerőt. Nonszensz.

Tündér_Lala 2009.07.16. 19:11:41

@Pollo: Így van. Az meg hogy meg akarják szüntetni a hagyományos körte árúsítását baromság. A spájzba körte kell, a konyhában lehet használni az új fényforrást.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.16. 19:23:11

@Bicskas:

Nem tudunk róla semmit, még nincs benne a minisztérium Üvegzsebében a vonatkozó szerződés.

sebien 2009.07.16. 19:58:45

@Bohóc János: gondolom te sem abba a csoportba tartozol, akinek a pénzéből jótékonykodnak... így persze nem nehéz megértőnek lenni:(

Lodogi Pascal (törölt) 2009.07.16. 20:01:11

@Jim Raynor:
Ugyan ugyan ez nem a Kapcsolat.hu :D
Azon röhögök hogy a kapcsolaton rettegnek és féltik a demokárciát meg a sajtószabadságot meg a franc se tudja még mit, ugyanakkor olyan szépen kicenzúrázzák a legyenyhébb kritikákat is mint a szar.

kispista2 2009.07.16. 20:44:37

Az audi, amivel a miniszter elvtárs a pr akcióra ment, mennyi CO2-t bocsájt ki km-enként? És ez mennyi hagyományos izzó okozta kibocsájtásával egyenlő?

jozicsenko 2009.07.16. 21:02:20

@Lodogi Pascal: látod-látod hova vezetett négy év fasizmus, rettegni kell a kertek alatt lopakodó horthy pribékek bosszújától

jaj-jajj, jönnek a fekete autok!

(mondanám, hogy vicc, de 98ban ismertem mamát, aki tényleg ezt gondolta, várta Orbán fekete kocsiját ami elviszi elszámolni...)

Noname Watanabe 2009.07.16. 21:05:11

Vazze, az a legszomorúbb, hogy a nyanyákat meg is lehet vásárolni két retkes izzóval, meg hogy a "minisztör úr" kiment hozzájuk píárkodni.

Noname Watanabe 2009.07.16. 21:08:07

@Bohóc János: Most már tuti,te az MSZP virtuálkommandós-náczivadászós alosztályának Vastagbőr-ügyes rezidense vagy. Mennyit fizetnek Libajnaiék ezért a propagandadumáért?

Bohóc János 2009.07.16. 22:35:30

@sebien:
Nem tudom. Hogy lehet megtudni? Annyit tudok, hogy havi 34ezer Ft a villanyszámla-általányunk.

@Wilbur Nárcisz-11 Swain:
"a nyanyákat " neked van nagymamád? anyukád? vagy legalább az egyik árvaházi nevelőnő szeretett?

Bohóc János 2009.07.16. 22:43:49

@Tündér_Lala:
"Maradjunk annyiban, hogy egyéni (háztartás) szinten túrót lehet vele spórolni (talán 100 Ft-ot), "

a fentebb olvasható levezetésem ezt élből cáfolja, (de persze az csak ócska kommunista trükk - mint a szakértelem)
Ne hagyd, hogy a tények megzavarjanak a tisztán látásban!

Bohóc János 2009.07.16. 22:45:25

@ostoba 8o:
Itt is van néhány neccess kommentelő ezügyben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.17. 01:10:50

@laspalmas: főleg, hogy a Teszkaú-ban 600-ért dobálják utánad a Tungsramot... Akcióban 300 volt az ára.

Szeretném amúgy felhívni a figyelmet erre az energiatakarékossági mizériára, ugyanis egy nem túl rejtett, de mégis elhallgatott dologról van szó.

Szóval, szép és jó, hogy keveset fogyaszt, DE!

De ez csak egy megelőző dolog ahhoz, hogy kibaszott nagy áremelés legyen pár év alatt. Ugye nemsokára nem lehet kapni majd hagyományos izzót, így kb. 2-3 év alatt teljesen átáll a nagy többség az energiatakarékos fénycsőre (ami mellesleg minimum 3-szor drágább és ez akciós...).

Csak ha te kevesebb energiát használsz, akkor drágábban kell adni ám, hogy a profit megmaradjon ugye. Mert az a lényeg, nem a kibaszott környezettudatosság. Szóval szinte bármiben fogadnék, hogy hiába lesz a napi energiafelhasználásod mondjuk 5kW helyett 1.8kW, a számlád érdekes módon forintra ugyanennyi, ha nem több lesz.

De ne legyen igazam...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.17. 01:17:05

@KuKori: hjah, és nem mellesleg így a kisebb terhelés miatt basznak majd fejleszteni és karbantartani az elektromos hálózatot, így az a pénz is a megfelelő "üvegzsebbe" vándorol. A "veszteséget" -gy.k.:
-színesbőrűek által lopott áram,
-elavult csatlakozásokon hővé alakuló áram,
-energiaipari dolgozóknak biztosított "ingyen" vagy "kedvezményes" áram
-kártérítések (erre esélyed szinte alig van)-
eddig is velünk fizettették ki és ezután is így fogják. Mi spórolunk NEKIK. Köszönjük.

jozicsenko 2009.07.17. 08:15:20

@KuKori: reggelt!

a nemzetközi árampiacon most esett a felére

azt mondják, azért nem lesz olcsobb, mert a piaci és a fogyasztói ár között volt 30% különbség és most le kell dolgozni (gondolom az Eon-tól nyulták a kifogást)

namármost:

ha idáig 100 ft volt, de ő 130at fizetett, ami most 65 lett, akkor simán nyer rajta 35Ft-ot, vagyis ha 95-re levinné, még akkor is meglenne a követelt hiány, amiből késöbb (ha ledolgozzuk), lehet(ne) 65-re csökkenteni

vagyis amit irtál már most megvan: a világpiaci ár leesett, a tőzsdén sokkal olcsóbban lehet venni

csak épp TE (én és többiek) nem érzed/érezzük

remélem jön valami okos, aki kijavítja a hibáimat, de nagyjából ez a lényeg (nem, nem a balliba Bohocra gondolok, kivéve ha igazolja hogy az áramkereskedelmben görnyedt 5 évig...) :-))

Insp. GrossSkin 2009.07.17. 08:23:17

"Nos, Kisnének innen üzenem, hogy ez sem volt ingyen: mi álljuk a cechet...."
@laspalmas:
Ha nagyon rosszmaju akarnek lenni akkor viszont en meg azt uzenem, hogy a GYED-et es a GYES-t es mi alljuk am akik tenyleg dolgozunk es nem a gyereket nevelgetjuk otthon. Most tenyleg az oreg nyugdijas volt a legjobb pelda arra, hogy mar megint milyen aljas huzast kovetett el a kormanyt? Szvsz nem azokat kene megint megtalalni akik egy elet munkajaval felepitetttek az orszagot es most a szemuk lattara hordjak szet a 'szakerto' 29 eves szakallamtitkar palantak es a haverjaik azt. De mielott megkapnam erzesem szerint ez sem volt DEMAGÓD-abb hozzaszolas mint tied.

martonx 2009.07.17. 08:27:56

@Bohóc János: Figyi itt a kalkulációm, ami a te kalkulációdon alapul. Pontosítottam az áram árát (DÉMÁSZ-nál ez bruttó 44,9Ft/kWh, az áramszámla többi díja figy költség)

(100-22)*30/1000*44,9=105 Ft izzónként. Azaz valóban az ingyen kapott izzóval durván 100Ft-ot lehet spórolni, napi egy órás használattal.

Két izzót kapnak, az havi 200 Ft!!! Ez ám a nagy segítség a nyuggereknek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.17. 08:31:43

A vellanyszámlát a néni is befizeti... Szóval nem volt ingyen :(

martonx 2009.07.17. 08:34:39

@Insp. GrossSkin: Egy apró pontosítás. GYES-t az kap, akinek előtte megvolt a munkaviszonya. Azaz dolgozott előtte, majd utána is megy vissza dolgozni. Tehét kvázi a saját befizetésének egy részét kapja vissza.
A nyuggerekkel nem az a baj, hogy nem dolgoztak meg a nyugdíjukért (bár elnézve a nyugdíjak valahogy mindig a reálbér növekedés felett növekedtek), hanem hogy annak ellenére, hogy azt a pénzt, amiért ők dolgoztak, a komcsik hazalopták 89 előtt. Azaz egy most 80 éves nyugger nem abból a pénzből kap nyugdíjat, amiért ő megdolgozott, mert azt pont a kedvenc komcsijai ellopták. Remélem érthető a különbség egy jelenlegi nyugdíjas és egy GYES-en lévő kismama között. A nyugdíjas a mi befizetésünkből kap nyugdíjat. Amit pedig azért fizetünk be, hogy egyszer mi is nyugdíjasok lehessünk. Sajnos ezzel a népesedés csökkenéssel, mi már sosem leszünk nyugdíjasok.

Insp. GrossSkin 2009.07.17. 09:18:01

@martonx: Termeszetesen ertheto. De ugye azt te sem varod el, hogy egy nyugdijast erdekeljen (engem es teged sem fog, remelem megeljuk), hogy O most a nyugdijat mibol es kinek a befizetett penzebol kapja. O megtette amit ez a tarsadadalom elvart tole es joggal varja el, hogy az a tarsdadalom oreg koraban gondoskodjon rola. Abban azt hiszem szinten egyeterthetunk, hogy nem tul sokaig elne egyetlen nyugdijas sem ha a nyugdijai merteke meg az o befizetett 'hozzajarulasai' alapjan szamitodna ki. A GYED es a GYES lehet nem volt a legjobb pelda, de szamtalan mas segelyezesi format irhattam volna. Arra mindenkeppen jo volt, hogy par olvasot picit felhaboritson. Mellekesen megjegyeznem, hogy nyugdijat is az kap aki mar megdolgozott erte, tehat az is felfoghato egyfajta GYED-kent vagyis inkabb nevezzuk NYED(nyugdij ellatasi dij)-nak megpedig olyan specialis formaban hogy az ellatas nem nehany evig jar bizonyos ledolgozott ev utan, hanem elete vegeig de egy jelentos mennyisegu ledolgozott ev utan.

Bohóc János 2009.07.17. 09:36:04

@jozicsenko:
Nem görnyedtem 5 évig a áramkereskedelemben, de odáig józan ésszel eljutok, hogy megnézem pl laspalmas keseredett szélű villanyszámláját:
("4901 Ft volt a villanyszámlámon az "Energiadíj" tétel és 2998 Ft a "Rendszerhasználati díjak összesen")
és a homlokomra csapok: jé! az energiaár csak 62%-ban befolyásolja a fogyasztói árat, azaz hiába esik 50% ot a világpiaci ár, te nem fogod azt az 50%ot érezni sehogyse.
Ezzel párhuzamosan a másik kezemmel is a homlokomra csapok: bazger! július 1-től 25%ra emelkedett az ÁFA, tuti, hogy ennek is lesz köze a villanyszámlához.
Hát így.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.17. 10:10:43

@Insp. GrossSkin:

Ez kicsit mellé ment.
Eltekintve attól, amit magad is észrevettél (GYED-et is az kap, aki előtte dolgozott, kvázi ebből a szempontból olyan, mint a nyugdíj), van még két fontos dolog:

- aki gyereket nevel otthon, az épp úgy építi az országot, mint azok, akik "tényleg dolgoznak". Lehet, hogy nem olyan gyors és látványos a folyamat, de attól még így van. Ugyanis a mostani kisgyerek később szintén "tényleg dolgozni" fog, beletesz a közösbe, hogy a mostani "tényleg dolgozók" kaphassanak mondjuk nyugdíjat. Legalábbis az én gyerekem biztos, mert nem egy lusta ingyenélőnek nevelem. Ne sajnáld hát tőle ezt a "luxust", hogy az anyjával van. Meg majd annak idején a saját csemetédtől se.

- nem sajnálom a nénitől a nyugdíjat, "tényleg megdolgozott" érte (mint én a gyedért), sőt a PR-körtéket sem, amikért viszont nem "dolgozott tényleg", mert azok egy plusz forrásból mennek. Nem sajnálom, tényleg nem. Csak nagyon gusztustalan, hogy ilyesmivel kenyerezik le a nyugdíjasokat, akik (sajnos) már egy kiló cukornak is örülnek. És mindig van, aki ezt kihasználja. Többnyire ugyanazok.

Noname Watanabe 2009.07.17. 10:38:27

@Bohóc János: Nem azért, de aki ez után a hét év után az mszp-re szavaz, az nekem nyanya. Még ha nagymuterom is.
(Te nem. Te egyszerűen a maszop agitprop. ügyosztályának élharcosa vagy.)

Bohóc János 2009.07.17. 10:50:53

@Wilbur Nárcisz-11 Swain:

Na és akkor mi van?
Nem lehet mindenki BKV ellenőr.

Insp. GrossSkin 2009.07.17. 11:50:04

@laspalmas: Egyaltalan nem ment mele. Pontosan azt erte el amire szantam. Ugyanannyira, nah szepszoval megprobalom, irritalo celozgatas volt a reszemrol mint a te reszedrol. En ugy erzem, hogy sokszor mar a szogbe is belekottok es nagyon nehez csinalnia 'draga' komanyunknak valamit anelkul, hogy a jo szandekot is lassuk benne. Egy picit ez az ami zavar ENGEM! De hogy teged is zavarjon meg egy picit valami, azt megkerdeznem halkan, hogy a kedves borsodi 10 gyermekes kisebbsegi csaladok sokasaga is egy jobb elet remenyeben nemzi a a csemeteit. Tehat ok 10x annyit tesznek az orszagert mint mondjuk egy gyermeket otthon nevelgeto anyuka, csalad? Szoval lehet a szavakkal jatszani a vegtelensegig.

picur3ka 2009.07.17. 13:00:39

@Insp. GrossSkin:

'nagyon nehez csinalnia 'draga' komanyunknak valamit anelkul, hogy a jo szandekot is lassuk benne.'

Ez talan nem veletlen.

'a kedves borsodi 10 gyermekes kisebbsegi csaladok sokasaga is egy jobb elet remenyeben nemzi a a csemeteit. Tehat ok 10x annyit tesznek az orszagert mint mondjuk egy gyermeket otthon nevelgeto anyuka, csalad?'

Mivel? A remenykedessel? Tudom, az orszag gazdasaga osszeomlana nelkuluk. Hogy szivnank!
Ok hol nevelik a gyerekuket?

Kulonben, tudja valaki, hogy hatranyos helyzetueknek tenyleg 10 evig jar a gyes, vagy valami hasonlo, vagy ez egy mende-monda?

Bohóc János 2009.07.17. 13:36:08

@laspalmas:
Figyelj gyesenlevő!
Engem az zavart baromira, amikor bevezették az államilag támogatott lakáshitelt, és kiszámoltam, hogy nekem mennyibe kerül az, hogy másoknak új/nagyobb/másik lakása legyen. Főleg második meg harmadik lakása.
Szeritned kiket akartak ezzel lekenyerezni?
(Azt most hagyjuk is hogy kik.)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.17. 13:44:28

@Insp. GrossSkin:

"nagyon nehez csinalnia 'draga' komanyunknak valamit anelkul, hogy a jo szandekot is lassuk benne"
Ki tehet róla? Nem születtünk bizalmatlannak, de azok a csúnya tapasztalatok.....

"a kedves borsodi 10 gyermekes kisebbsegi csaladok sokasaga is egy jobb elet remenyeben nemzi a a csemeteit."

Igen, ám nem a gyerekek, hanem a saját jobb életük reményében. Az, hogy leszarják a gyerekeket, látszik a mocskos lakáson, retkes ruhákon, koszos gyerektesteken.

"Tehat ok 10x annyit tesznek az orszagert mint mondjuk egy gyermeket otthon nevelgeto anyuka, csalad?"

Nem, nem, mert 10 újabb nem "tényleg dolgozót" nevelnek ki.
Ez nem játék a szavakkal, sajnos ez tény. Fura, hogy neked nem tűnt fel.

Rwindx 2009.07.17. 14:07:32

@Insp. GrossSkin:
A. Ha már a nyugdíjasokról van szó:
1. a legtöbb mostani nyugdíjas jó esetben 55 éves korában ment nyugdíjba, nagyon sokan fiatalabban, kevesebben később.
2. Akik most mennek majd nyugdíjba, azok 62 éves korukban tehetik meg ugyanezt.
3. Azok akik ide irogatnak átlagban, majd kb 70-72 éves korukban mehetnek nyugdíjba, ha elélnek addig.
Tehát ennyit arról ki mit hogyan épített.

B. Mi köze az izzóknak a nyugdíjhoz???

martonx 2009.07.17. 14:47:22

@Bohóc János: Bárcsak most is ez lenne a legnagyobb "problémánk".

Bárcsak egy olyan kormányunk lenne, akik a dolgozó embereket akarják "lekenyerezni".

Seduxen (már NEM dr.) 2009.07.17. 14:48:45

@Rwindx: " a legtöbb mostani nyugdíjas jó esetben 55 éves korában ment nyugdíjba, nagyon sokan fiatalabban, kevesebben később."

nem szoktam veled szívózni, de ez karcolta a csúsztatást.

Az 55 éves ELŐREHOZOTT ÖREGSÉGI nyugdíjkorhatár egy ÁTMENETI IDŐSZAK volt, amikor a jelenlegi nyugdíj tv. 1997. évi LXXXI. hatálybalépett. Alapszabály szerint az ELŐREHOZOTT korhatár (aminem KURVA SZIGORÚ EGYÉB feltételei vannak - pl a 38 év szolgálati idő, de minimum 33, ebben az esetben ca 20%-al CSÖKKENTETT összegben kapja az apanázst -) 57 NŐKNÉL, és 60 FÉRFIAKNÁL.

Természetesen a hivatásosok nyugdíjáról, meg a "rokiról" most nem beszélve.

Nem gecizés, csak lássunk már tisztán...

na ennyit a jogszabályismertetésről...

jozicsenko 2009.07.17. 15:16:18

@Bohóc János: jahhjjj

fogtak egy rakás költséget, amihez forrást kellett találni

nevezzük ezt fix költségnek, mert a fogyasztott áramtól függetlenül kell a karbantartás, stb

az a baj, hogy egyre több ilyen "rendszerhasználati díj" lesz, és esély nincs hogy visszaellenőrizd, tényleg az-e a költség, vagy apu új mercijére kell a pénz (mekkora itt az áramszolgálatatók nyeresége évről-évre? egyre nagyobb, tehát lehetne visszább vágni a dolgokat, mindegy)

no: ha a 100Ft-os számlát nézed, akkor az áfa emelés 4,16 Ft áremelést jelent (100/1,2*1,25)

maradjunk a fentebb írt 62-38%os aránynál, ebből a 104,16 Ftnak akkor 39,5Ft a 38%-a, legyen ennyi a fix költség, vagyis a maradék64,66Ft esett a felére az áramtőzsdén: ez 32,66 Ft

2,66Ftot a fentebb vázolt +30%os hazugsághoz képest még engedhető (HA: ismétlem: HA van ilyen 30%os eltérés a hazai áramár és a korábbi piaci ár között)

ha nincs- és ez a hihetőbb- akkor 32,66 Ft simán elengedhető

persze értem, az össz ár 30%át csak nem kéne visszaadni, még néznének ki a fejükből az adófizetők, ha visszább esne az ár (szegény Laspalmasnál ez helyből kb 2400 Ftos esést jelentene) - nálam éves szinten 20-25e Ft megtakarítást hozna...

s a legszebb, hogy az SzDSz által óhajtott liberális piacokon ez természetes, hisz verseny van, ha esik a piaci ár, a fogyasztóknál is esnie kellene az áramszámlának, vagy mennek a riválishoz - vajon a piacpárti libe'álisok eddig miért nem verték az asztalt egy ilyen alap dologért annál az két itthon is megjelent áramcégnél, akiket brüsszel most büntetett 1,1 MRD (1.100.000.000) Eurora?
:-S

picur3ka 2009.07.17. 15:37:01

@Seduxen:

Ja, de a nok nyugdijkorhatara 2003-ig 55 ev volt.

Egyen gondolkodom, Szabolcs: legmagasabb az 58 ev alatti nyugdijasok aranya - 36% (ok: keves munkalehetoseg), oregsegi nyugdijasok 33% alatt. Korhatar alatti rokkantnyugdijasok legmagasabb aranyban az orszagban 20%. Mindenki rokkant errefele?

legkevesebb oregkoru, uitt: 17 %

legtobb gyermekkoru, uitt: 22%

Jack da' Clown 2009.07.17. 16:12:16

@martonx:
a dolgozó emberek egy részét
a másik része meg fizeti az adójából a kamattámogatásodat, je??

Jack da' Clown 2009.07.17. 16:27:00

@martonx:
"Bárcsak most is ez lenne a legnagyobb "problémánk"."

Jelzem ez az egyik legnagyobb problémánk, sokszázmilliárd folyt el rá és még mindig folyik.

Rwindx 2009.07.17. 16:33:30

@Seduxen: nem vettem szívózásnak :)
Viszont:
Azok akik akkor nyugdíjba mentek, azoknak nagyjából a fele ment tényleges öregségi nyugdíj keretében nyugdíjba, a másik fele élt az általad említett kedvezménnyel, és akkor még szóba sem jött a 800.000 rokkantnyugdíjas, sem pedig az egyes szakmák után járó szolgálati nyugdíjkedvezmény.

Ha minden jól megy linkelek is pár infót.

2009.07.17. 16:49:06

Szentendrén? A szomszéd nénije volt, és megígérte, hogy elintézi??? Miért nem ment Olaszliszkára...??? Milyen hülye a PR-sa, úrsiten..:///

jozicsenko 2009.07.17. 16:55:51

fél off:

Kossuth rádió, londoni tudósító bejelentkezik:

angol áramszolgáltatók kiírt pályázaton energiatakarékos cuccok népszerűsítésére kaptak pénzt

amiből a leggagyibb, legrosszabb takarékos izzókat küldték szét - a java helyből ment a kukába, iszonyat pazarlás

elégedetlenség, morgás mindenhol a fogyasztóknál (4-6 izzót kaptak)

mit csinál a kormány? majd csak januártól állítja le az egészet, mert van szolgáltató, aki még nem tudott résztvenni az akcióban...

bakker, ez a Gordon B. elkapott valamit a mi Gordonunktól???

Rwindx 2009.07.17. 16:55:55

@Seduxen:
Hát nem könnyű tényszerű adatot találni, pedig elég sok találat van a témában. Talán pont ezért.
De itt egy: docs.google.com/gview?a=v&q=cache:-s2eJZ-t4EUJ:www.econ.core.hu/file/download/ktik10/ktik10_4_nyugdij.pdf+nyugd%C3%ADjba+vonul%C3%A1s+%C3%A9letkor&hl=hu&gl=hu

Kiemelnék egy mondatot 2005-ről amikor is ugye már bőven lecsengett 89-97-ig tartó átmeneti időszak:

"A rokkantsági nyugdíjasokkal együtt a nyugdíjba
vonuló férfiak átlagos életkora ugyanebben az évben 56,1 év, a nőké 55,2 év." - 2005-ben!!!
És ha jól olvastam 2000-2005-ig ez kb 2 évet javult (emelkedett).

Rögtön alatta van egy nyugdíjasba menők életkordiagramja is.
Elég hosszú anyag, sok minden van benne, én sem nyálaztam végig. Ha vitatkozunk még olvasgatom kicsit :) Ez természetesen nem cáfolja meg amit te írtál, csak éppen nem közvetlen a kapcsolat.

picur3ka 2009.07.17. 18:26:34

@jozicsenko:

Hat ezt en egy kicsit maskepp tudom. Hm, a kormany energia takarekos programjainak se szeri se szama, torvenyesen eloirott a tamogatasuk az energia cegek altal, pl. haz dupla extra ilyen-olyan szigetelese, napelemek, etc allamilag tamogatott, azaz X% kedvezmenyes aron akarki megcsinaltathatja.

Na most, a furfangos cegek ebbol kivaltottak valami reszt ezzel a suket izzo akcioval, ami asszem Januar ota folyik, mindenki kritizalja es most a kormany megfogja szuntetni, elveve ezt a lehetoseget.

Egyes helyi onkormanyzatok szerint a fogyasztok kb evi 3 fontot sporolnak ezzel, mar ahol hasznaljak, vagy hasznalni tudjak, ugye.

En igy tudom, nagy kulonbseg.

Tündér_Lala 2009.07.18. 13:27:39

@Bohóc János:
"a fentebb olvasható levezetésem ezt élből cáfolja, (de persze az csak ócska kommunista trükk - mint a szakértelem)
Ne hagyd, hogy a tények megzavarjanak a tisztán látásban! "

Drága "szakértő" barátom !
Villamosmérnök vagyok és egy mérnök elösször mér és csak azután számol. Tedd meg, hogy egy napra kihúzod a hűtöt, fagyasztót, számítógépet, TV-t, hifi-t és nem főzöl kávét, nem melegítesz vizet (bojler stb).
Meg fogsz lepődni: nyáron 6-8% télen a 10-12% -ot sem éri el a teljes fogyasztásból a világítás. Normális fogyasztói szokásokat feltételezve.
Ez azt jelenti, 5000Ft-ból 500Ft a világítás. Amit érdemes az új világító eszközre cserélni az a konyhai és az olvasó lámpák. A hangulat világítás, Tv háttér világítás, kamra, WC marad a hagyományos. (Led lehetne, de ma még horibilis ára van.) Ennek megfelelően a 100 Ft-os becslésem nagyonis megfelelő.
Ha kérhetném szállj le a magas lóról.

Jack da' Clown 2009.07.18. 13:40:38

@Tündér_Lala:
Drága lovas barátom, magam is villamosmérnök vagyok, ráadásul 4 éve energiahatékonyság-növelő projekteken dolgozom (kb 1500 intézményi felhasználónál).
Tisztában vagyok az általads leírtakka, ugyanakkor a számításom helyes.

Lovon nem járok.

jozicsenko 2009.07.18. 13:56:30

@picur3ka (a barna szar ellepi az orszagot:

köszönöm a pontosítást

a lényeg, ami a rádió interjúbol megmaradt, hgoy januárral szüntetik az akciót - s csak azért, mert vannak cégek, akik ezt még nem tudták meglépni

ami annyiban emlékeztet a balkáni abszurdra, hogy a fogyasztók jelzik, baj van, de az esélyegyenlőség miatt meghagyják, hogy a többi cég is lophasson :-)

ami angliától furcsa, inkább jellemző az északbalkáni magyar kösssztársaságra

Jack da' Clown 2009.07.18. 13:58:28

@misikeh:
Azt tudod, hogy az a különbség az építész meg az építészmérnök között, ami a villamos és a villamosmérnök között?

Tündér_Lala 2009.07.18. 14:04:15

@Jack da' Clown: Akkor meg mit kötözködsz, tökéletesen helytálló amit leírtam.

jozicsenko 2009.07.19. 10:56:13

@Jack da' Clown: vegyész/vegyészmérnökkel ismertem :-))

süti beállítások módosítása