Skip to content


       Szűrés lista

A jéghegy csúcsa

Nos, idáig ennyi minden derült ki. 

Persze, mindenkit megillet az ártatlanság védelme ... benne van a pakliban, hogy ez csak a fideszes Központi Nyomozó Főügyészség, a fideszes nemzeti Nyomozó Iroda, a fideszes Osztrák Államügyészség, a fideszes Fővárosi Ügyészség, a fideszes VPOP, a fideszes Bács-Kiskun Megyei Bíróság támadása a haladó baloldal és a szárnyaló liberálisok ellen ..

Ugye, mindig azt szajkózzák, ha bűncselekményről van bárkinek tudomása, tegyen feljelentést. Nos, lehet hogy erre már nem lesz szükség:
(kattintva nagyobb)


2010-ben nem is kell nagyon kampányolni, ezt a képet felbaszni az óriásplakátokra és kész.

A lista remek, és az a gondolat motoszkál bennem, hogy ha ennyi minden kiderült ciklus közben, a kormányzásuk alatt, akkor vajon mi jöhet még? Mi lesz itt kormányváltás utána? Milyen csontvázak lehetnek a szekrényben? És mennyi? 

(Kép: Heti Válasz)

Címkék: politika mszp szdsz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr821260445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meggyes a hibás · http://meggyesahibas.blog.hu 2009.07.22. 11:04:53

Szerintem árnyaltabb lesz ez a kép egy picivel hamarosan.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.22. 11:08:10

ez olyan tipikus "baloldali hagyomány": az elvtársak a régi jó bevált modszer szerint egymást nyirják ki, ehhez nem kell az ellenzék segítsége. Van a baloldalon most tülekedés rendesen, hiszen várhatóan nagy bukta lesz, kellenek a maradék helyek, az eszközökben pedig az elvtársak sosem voltak túl finnyásak

Aradebil 2009.07.22. 11:10:28

ha ezeknek az ügyeknekcsak a harmadában elmarasztaló ítélet születne,én felállva tapsolnék esküszöm

belzebubó 2009.07.22. 11:12:49

Ezek mikor derültek ki emlékszik valaki? Mert mintha Lomniczi távozása óta valóban nőtt volna az ilyen ügyekben az eljárások száma.

freehckr 2009.07.22. 11:13:39

Megnéznék egy "árlistát" is, hogy az állam mennyit bukott az elvtársakon az ilyen ügyek miatt.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.07.22. 11:16:15

Úgy lenne igazán ütős a táblázat, ha lenne egy minimum - maximum összeg is, hogy mennyit loptak/csaltak el az adott ügyben. Érdekes számok jönnének ki, imádnám az olyan demagóg (-nak beállított) összehasonlításokat, hogy a 13. nyugdíj / vagyonadó / cafetéria hány csalásból jött volna ki :o)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.07.22. 11:17:45

@freehckr:

Csak a Strabag tendergyőzelmei több tízmilliárd.

JOBB, ha nincsenek árak ..hidd el ...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.07.22. 11:20:33

@Félkupica_Fehér_Főnök: Esetleg át lehet még számolni lélegeztetőgépbe, és államadósságba. :)

martonx 2009.07.22. 11:23:29

Ráadásul mi van azokkal az ügyekkel, ahol bűncselekmény (eddig) nem merült fel, de mindenki tudja, hogy a pénz hazatalicskázására használták?

Pl. M6-os alagutak az alföldön, Völgyhíd a dombok között, 4-es metró

Vajon mennyi pénzt bukhatott Magyarország a komcsik miatt?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.07.22. 11:25:35

@martonx:

"Most mért fáj Önnek az az 50 milliárd, Martonx úr?"

Aradebil 2009.07.22. 11:26:03

@martonx: azért az alagutak nem az Alföldön vannak,de tényleg feleslegesek :)

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.07.22. 11:26:46

@zero: Jobb lenne, ha lennének összegek. Az átlag választó már csak legyint a milliós, millárdos csalásokra, olyan gyakorisággal, olyan magas számok röpködnek a számok, hogy már fel sem fogja az ember, illetve a nagy többség tényleg nem tudja elképzlni azt, hogy mit jelent teszem azt 300 millió foirnt.

Ha ott lenne, hogy strabag ügy vesztesége = 13. nyugdííjból származó megtakarítás, akkor azon sokan elgondolkodnának.

picur3ka 2009.07.22. 11:33:10

Az a sok ismeretlen tettes...

freehckr 2009.07.22. 11:33:33

@zero:
Csak összehasonlításképp, hogy mire lenne elég. Egy kisebb, vagy nagyobb mértékű adócsökkentés első évi fedezetére, ami ugye a második évtől akár többletbevételt is eredményezhetne?! Esetleg a TB ellenőrző rendszer működőképessé tételére? Útfelújítások? Lélegeztetőgépek? :)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.22. 11:37:16

@Félkupica_Fehér_Főnök: Igen igen. Mert a mezei választó különben nem tudja leképezni. Ha volna fogozkodó akkor tudná, hogy lófaszt a kurva anyjukba. Látná, hogy a megszorítások meg a többi humbug ezek miatt a szarfaszu gecik miatt van.

Beer Ninja 2009.07.22. 11:37:39

@martonx: Ne szúrja már a szemedet gyönyörű völgyhídunk! Sok mindent megvesz az ember, amire nincs szüksége, ez kell a lelkének, gyönyörködik benne (milyen szép völgyhidunk van, hogy mekkora stb.)...

A hosszú listát még brutálisan lehetne bővíteni sajnos. A HM laktanyáinak őrzése, pécsi buszok stb...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.22. 11:38:41

@picur3ka: Ezekt én sem értem. Vannak szerződések, aláírók. Lehetne sorban a Gyorskocsiba hívni! Aztán mehet az énekszó!

Asidotus 2009.07.22. 11:39:04

Azért remélem, senki sem hiszi azt, hogy csak a "baloldali"politika sajátsága lopás, hogy az önkormányzatok többségét uraló fideszesek ártatlanok mindenben. Erős a gyanúm, hogy a zömmel jobbos beállítottságú ügyészségek és bíróságok miatt ilyen egyoldalú a kép.

synthesizer 2009.07.22. 11:41:05

zero: Ártatlanság _vélelme_

http://hu.wikipedia.org/wiki/Az_ártatlanság_vélelme

érdektelen 2009.07.22. 11:41:38

"2010-ben nem is kell nagyon kampányolni, ezt a képet felbaszni az óriásplakátokra és kész."

A Mónika-show közönségének (akik a választást eldöntik) ez nem mond semmit. Sok furcsa és zavaros ügy, minden politikus lop, menjenek a fenébe.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.22. 11:42:46

@Nűnű: Persze, hogy nem hiszi senki. Csak érdekes módon a lenagyobb értékű balhék mint az elvtársakhoz köthetők.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.22. 11:43:17

"zömmel jobbos beállítottságú ügyészségek és bíróságok"

vazz ... ez no kommnent.

Necro 2009.07.22. 11:44:44

Szerintem az elvtársak már csomagolnak olyan országokba, amikkel Magyarországnak nincs kiadatási egyezménye... ;)

Grafithuszar 2009.07.22. 11:47:21

@Nűnű: Jaja a post elejében is benne van mindenki fideszes még az Osztrák Államügyészség is.

Horizont 2009.07.22. 11:51:49

Azt hittem hosszabb a lista. Valóban át kéne számolni a veszteséget hétköznapi szintre és hétköznapi agyra. Bár sokan úgyse értik meg. De ha mondjuk azt hallaná, hogy konkrétan pl. a Bábolna Rt. magánosítása miatt bekövetkezett veszteségért nem kap segélyt , családi pótlékot, vagy 13. havi nyugdíjat és ezért konkrétan XY tehet aki MSZP-s,és kormánytag, na talán akkor nem szavazna rájuk.
Ennyi ismeretlen tettes? Ez jó!

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.07.22. 11:52:04

@synthesizer: GRAFONÁÁÁÁCI!!!!

Amúgy zero szándékosan írta védelmének, ezért is a dőlt betű. Mivel Budai Bernadett kormányszóvívő folyamatosan ártatlanság védelmét emleget, ezért átvette a helyi folklór is :o)

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2009.07.22. 11:57:02

olé, olé, olé
a fehérgalléros bűnözés létezik, olé

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.07.22. 11:57:45

@synthesizer:

Budai Betti szerint "védelme" ... ezért azóta mi is így használjuk xDDD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.07.22. 11:58:21

@Horizont:

ez csak az a lista, ahol a nyomozás MÁR elindult !

Mourinho már nem a király 2009.07.22. 12:05:03

index.hu/belfold/2009/07/22/szili_magunk_alatt_szappanozuk_a_lejtot/

Na Szili kipakolt, ez nem semmi. Vajon ezek után őt is kipakolják vagy mi lesz?

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.07.22. 12:20:22

@Anthony - awkward silence:

Azért szerintem mindketten tudjuk, hogy pont az történik most is, amit Szily kifogásol a belinkelt írásban: Helyezkezdik. :o)

Régi, bár visszatérő álma, hogy egyszer ő legyen Magyarország első női miniszterelnöke, amikor azt mondta, hogy elfogadható miniszterelnök-jelöltre van szükség, akkor természtesen magára gondolt.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.07.22. 12:25:27

@Félkupica_Fehér_Főnök: Abban azért igaza van, hogy néhányaknak a pártból le kellett volna vonni a konzekveniát és szépen felállni. De hát mivel tudjuk, hogy kommunistából vannak ezt nem teszik meg. Gazdáik nem engedték!

Geza 2009.07.22. 12:34:53

Hmm. Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy mi van a függöny mögött, azaz miről terelődik el épp a figyelem ezzel a nagyszabású tüzijátékkal?

Abban ui. nem hiszek, hogy aki eddig ilyen ügyesen lopott/sikkasztott/csalt és ennek megfelelően vesztegette/zsarolta/fenyegette az őt leleplezni hivatott szervek illetékeseit, az most hirtelen fostos birkaként erőtlenül csuklik össze és a közismerten pártfüggetlen és példás szakmai elkötelezettséggel bíró nyomozó szarvezetek nagytételes diszkont-leleplezéscsomaggal kedveskednek nekünk hirtelen.

Valami irgalmatlanul nagy bunda megy a háttérben, ami annyira nagyot merít a húsosfazékból, hogy még ennyi pártcimbit is meg lehet rajta venni, hogy játssza végig ezt a cirkuszt.

Nomármost, mekkora lopás lehet az, amihez képest a fenti lista is csak elterelő hadművelet?!

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.07.22. 12:36:52

@Noname Cowboy: Oké, tökéltesen igaz, viszont amikor már ekkora gáz van, akkor mindennek tűnik az interjú, csak hitelesnek nem. :o)

Szili belekapaszkodott az EU választásokba, de már évekkel előtte pontosan felmérhető volt a kormány támogatottsága, ha akkor nem volt számára fontos, akkor most csak és kizárólag a jövő évi választásnak szól a dolog, legalábbis én csak így tudom értelmezni.

Visszatérve: Persze, igaza van. :o)

Noname Watanabe 2009.07.22. 12:37:23

@Nűnű: Azok a "jobbos beálítottságú ügyészek" zömmel még az átkosban nyalták be magukat az (i)gazságszolgáltatásba. (MSZMP-káderlap stb.) Ha VALÓBAN független ügyészésgünk, bíróságunk lenne, még több eljárás indulna.

Noname Watanabe 2009.07.22. 12:38:34

Persze ezért is a Zorbán Szauron a hibás, a Sötétség hercege... Megfenyegette a zosztrákokat is, hogy indítsanak eljárást szegény válságkezelő szocialistáink ellen. Nyehehe.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.07.22. 12:38:50

@Geza: Világhatalmi törekvések, mi más?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.07.22. 12:53:49

@Geza: Ott a válasz pár hozzászólással feljebb: a kommerek épp most írtják ki egymást a bennmaradásért. Régi komcsi beidegződés ez, lásd Sztálin elftárs ténykedését.
A fentiek közül talán egyedül Cusi az, aki lebukott, a többieket bőszen fűrészelik az utódjelöltjeik.

jozicsenko 2009.07.22. 12:55:21

olé, olé, olléééééé, nincs mszp bünözés!

olé, olél, ollééééé, nincs mszp bünözés!

olé, olé....

Meggyes a hibás · http://meggyesahibas.blog.hu 2009.07.22. 12:56:15

@zero: Hamarosan elindul a kampányidőszak, és tutira be fog dőlni néhány jóember (sztem köztük a miénk is) jobbról.

jozicsenko 2009.07.22. 13:00:19

@Noname Cowboy: igeeeeen, csak az OPNI után azt hiszem a Gyorskocsi utcát is bezárták

tudnak ezek a srácok, nagyon ott vannak...

TristanSXT 2009.07.22. 13:01:18

Hihetetlen vicces, amikor tépik egymást. És hogy mennyire elrugaszkodnak a valóságtól:

Nemén: "Nem kéne az APEH-nek vagyonosodási vizsgálatot indítania Boldvai ellen? Végülis 500eFt-os kereset mellett 100 milliós villát épített, ami összeg ekkora fizetésből 16 év alatt jön össze, ha semmi másra nem költ, ha pedig kölcsönből építteti a kamattörlesztés havonta 1mFt-t emészt fel."

Volt EP-s MSZP-s képviselő: "Ne aggódj, Orbánék indítanak majd, te meg tapsolhatsz a fasisztáknak"

Nemén: *köpés és nyelés erőltetése sikertelenül*

Szóval ha őket kérdezitek, ti mind fasiszták vagytok, az említett Heti Válasz cikk egy fasiszta lap egyik legfasisztább cikke, valamint 2010-ben pedig nem fog győzni a demokrácia, mert mind tudjuk, hogy azt az MSZP-vel keverik.

Jurganov 2009.07.22. 13:02:33

@Geza:

talán az ivóvizünk :) vagy a teljes ország..

Jurganov 2009.07.22. 13:05:17

meg vagytok áldva ezzel a kommerek, kommunisták meg hasonló hülyeséggel :)
ők POLITIKUSOK, nincsenek elveik ( abban a pártban vannak ahol az ismik) és ennyi a lényeg. akár bal akár jobb oldaliak.

37_'etrebiL 2009.07.22. 13:30:10

@Jurganov:

Ők politikusok, de őket sem ismeri a póógár fel fényképről:

Aranyköpések a választópolgároktól fényképrek mutogatására:
– Most rúgták ki a vagyonkezelőtől, nem? (Ficsor Ádám, titkosszolgálatokért felelős tárca nélküli miniszter)
– Sosem láttam (Molnár Csaba, kancellária miniszter)
– A faszi a Twin Peaks-sorozatból! (Székely Tamás, egészségügyi miniszter)
– Láttam már valahol. Nem vizilabda edző? (Szekeres Imre, honvédelmi miniszter)
– Az RTL-en vagy a TV2-őn műsorvezető (Molnár Csaba, kancelláriaminiszter)
– Biztos, hogy filmrendező (Draskovics Tibor, rendészeti miniszter)
– Valami művészféle (Oszkó Péter, pénzügyminiszter)
– Ismerem! Futball edző, de azt nem tudom, hol. (Ficsor Ádám, titokminiszter)
– Ez az az MDF-es, a Herényi! (Balázs Péter, külügyminiszter)
– Bankár (Molnár Csaba)
– Ő a szocik vezetője. (Hiller István, oktatási miniszter)
– A cseh kormányfő (Balázs Péter, külügyminiszter)
– Bírósági ember (Dr. Herczog László, szociális miniszter)
– Valamelyik ellenzéki politikus (Varga Zoltán, önkormányzati miniszter)
– Színész. Talán Vígszínház? (Varga István, gazdasági miniszter)
– Jé, hát ő az évfolyamtársam volt. Valamilyen Peti. (Hónig Péter, közlekedési miniszter)
– A Talma menedzsere. Vagy nem? (Szabó Imre környezetvédelmi miniszter)
(www.borsonline.hu/news.php?hid=22524)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.22. 13:45:41

@37_'etrebiL: Nyeheheh! Nos, igen. Ez is jól mutatja a részvételi arány okát az EP szavazáson. Szerintem 2010-ben a parlamentin is alacsony lesz.

Jurganov 2009.07.22. 14:05:41

@37_'etrebiL: ezzel most mire célzol? ne haragudj, de ennek így nem sok értelmét látom :) leírtál valamit ami nem bizonyít semmi, bár mókás.

wladyslawsky (törölt) 2009.07.22. 14:21:54

@Nűnű: igen, csak ők már egyszer bebizonyították, hogy lehet úgy is lopni, hogy közben azért maradjon is :))

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.07.22. 14:26:51

@37_'etrebiL: Jól is van ez így. Egy politikus nem filmszínész. Akkor végzi jól a dolgát, ha észre sem veszed.
A fejlett nyugaton (na jó, USÁban) senkit nem érdekelnek a politikusok, itt meg ők a fő showmanek. Talán pont ezért tartunk itt.
Ha mindenki lesz*rná őket (a személyüket, nem a hivatalukat) talán nem akarnának annyit szerepelni a tévében, és nem hinnék azt magukról, hogy őket nem anya szülte, hanem alászálltak pórnép közibe.
Lsd: pöcsfej nagyarcú színészek.

wladyslawsky (törölt) 2009.07.22. 14:30:44

@Jurganov: "kommunisták" = az MSZ(M)P és emberei, akik az ország rombolását végzik immár 60 éve - függetlenül attól, hogy milyen ideológiai köpönyegben vannak

senki nem az értelmező szótár szerinti jelentését érti a "kommunista" alatt

wladyslawsky (törölt) 2009.07.22. 14:34:54

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: de ugye nem azt akarod mondani ezzel, hogy azért nem ismeri fel senki ezeket, mert olyan jól végzik a dolgukat, hogy észre sem vesszük őket :))

wladyslawsky (törölt) 2009.07.22. 14:36:31

@37_'etrebiL: hát a felsoroltak jó felét én sem ismerném fel fényképről

martonx 2009.07.22. 14:45:46

@Nűnű: Sajnos ez nem hit kérdés, mert a tények makacs dolgok.

Amúgy a Fideszesek is loptak, csak nem ennyit.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.07.22. 14:51:08

@37_'etrebiL: "– Valami művészféle (Oszkó Péter, pénzügyminiszter)"

na ez a válaszoló nem is volt olyan hülye, mint azt hinnénk :)))

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.07.22. 15:48:00

@wladyslawsky: Persze, mert ez az új, válságkezelő (mely válságot ők, illetve elődeik okozták) kormány! :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.07.22. 16:00:51

"ezt a képet felbaszni az óriásplakátokra és kész."

én is ezt tenném, de szerintem az ELÉG! megint jobban tetszik majd nekik....

K.Jani 2009.07.22. 16:06:01

akkora pénzekről van szó hogy mi még felfogni sem tudjuk. minden kommentelő és becses családja királyként élhetne hetedíziglen! a jövönket lopják el tőlünk és mi csak birka módjára tűrjük!
túl sok a birka és kevés a jó pásztor!!!!

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.07.22. 16:06:07

@Geza: @K.Jani: Én is pont attól félek, hogy mielőtt ez a szemét banda eltűnik jövőre, még leakaszt magának valamit. Valami nagyot. Hisz ők is tudják nagyon jól, hogy jó ideig nem jutnak majd a húsos fazék közelébe...

szabogyula 2009.07.22. 16:08:42

A listán nicsenek rajta a jogilag rendben lévő , de etikailag kifogásolható esetek.
Nálam az MTV székház verte ki legjobban a biztositékot.
Évi 4 Mrd , negyven évig . Jogilag bebetonozva.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.07.22. 16:11:07

@ostoba 8o: Na az sem semmi, de nálam a No1 az egész rohadt 4-es metró 500 milliárdért!!! ÁÁÁ Üvölteni tudnék tőle :D

szabogyula 2009.07.22. 16:15:31

@turner:
De remélem , hogy a digitális táblákkal megrakott teherautók is elindultak már az iskolák felé ...
csak útközben megállnak szétosztani a BKV-s formaruhákat, és befizetik a csekket a Centrumos Ferrarira...

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.07.22. 16:31:04

@ostoba 8o: ...tényleg, a digitális táblák :D Erről a baromságról már meg is feledkeztem :D

K.Jani 2009.07.22. 16:31:40

@ostoba 8o:
hát igen az mtv-s székház. bennem is felfor az agyvíz mikor rá gondolok. ez az ügy kitűnően szimbolizálja azt hogy hova jutottunk. kolumbia!!!
(és a metrón át sajnos még nagyon hosszú a lista)

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.07.22. 16:45:18

Hogy lesz-e elszámoltatás, ha a Fidesz kerül hatalomra? nekem többek között egy ügy nagyon a begyemben van. Amikor a 2004-es választás kampánya folyt, Orbán többek között kijelentette, hogy a külföldiek által törvényellenesen , szebszerződésekkel megvett földek eladását felülvizsgálják, s a törvényt kijátszókat megbüntetik, az eladott földeket visszaveszik. Nos ebből nem lett semmi, hisz ők is nagyban benne voltak ebben a mutyiban. Gondoljátok, most másképpen lesz? A fenét, hisz mindent tudnak egymásról!

szabogyula 2009.07.22. 16:53:35

@Geza:
Egy nagyon gonosz és rosszindulatu ismerősöm , képzeld, azt állitja erről a táblázatról :
finance.yahoo.com/q/bc?s=EURHUF=X&t=2y&l=on&z=m&q=l&c=
/ Forint - euró árfolyam 2 éves viszonylatban /,
hogy ez is direkt volt . Megvenni az eurót 230-ért, és eladni 315-ért, cirka 9 hónapon belül, tisztán, adómentesen, legálisan...
Durván bedobsz a gépbe 200-at, kijön 300.
....És akkor mondtam az ismerősömnek, hogy ez egy csúnya, rosszindulatu, minden alapot nélkülözö feltételezés, a magyarországra begyürüző gatdasági válság ......

Kartal (rezervált) 2009.07.22. 17:37:40

olvasgassátok ezt is:
www.k-monitor.hu/

de sűrűn ám...

szabogyula 2009.07.22. 18:04:49

@Kartal (reloaded):
Itt lehetne találni pár száz milliárdot....
de akkor mi lesz a Kanári szigeteki büfésekkel februárban , ki a l@fasz fog ott vásárolni ?

Tündér_Lala 2009.07.22. 18:23:36

Az a fura helyzet, hogy ezeket az összegeket egy átlag ember nem érzékeli. 500 Md csak egy szám,
hogy az 500 ezer millió az felfoghatatlan.
De hogy a szőlőbányász patás 1/10 tulajdon részre kapott 20/10 azaz 2 Millió állami támogatást az érzékelhető. A disznó kapott egy autót ingyen. (Szentiványi családja több Md értékben kapott szőlő telepítési támogatást (úgy emlékszem), az megint nem érzékelhető)
Az érzékelhető összeg megmarad (kellő média segítséggel) az emberek fejében a fiktív értelmezhetetlen számokkal ellentétben.
Ebből származik a vélekedés "a fityesz is lop" és ott is voltak tisztátalan pénzek. De a váltószám ezer vagy 10ezer és én jobban szeretem ha 100 Ft-ot lopnak tőlem és nem 100 eFT-ot.
Hogy a 0 lenne ideális, hát persze. De a realitás talaján állva az ember a veszteség optimalizálására törekszik.

cooper (törölt) 2009.07.23. 00:16:45

Fideszes szavazó = Mszp-s szavazó
Orbán mániás = Gyurcsány mániás
fidesz alatt jobb lesz? neeeeeem
bocs zero, de skizo helyzetbe kerültetek, szal azért nincs itt normale igszolg, mert maszopos vagy fideszes a fent felsorolt sokminden? már bocs, de ugy emlékszem maga orbán hagyta kisétálni az princz világraszart gábort az ajtón csak úgy és most 3milla büntetéssel megússssssssza, de bocs, az igszolg nem független?
hát kurvára nem
fideszt akartok? akkor le kell írni!
de én kurvára nem, mert ugyan olyan szarnak tartom, mint az mszpszdszt
vaze

szabogyula 2009.07.23. 08:43:17

Itt van ez a sukorói King city ügy is .
Mostmár hogy sokminden napvilágra került , egyértelmü az egész.
1. Értéktelen szántóföldeket felértékelnek , és elcserélnek stratégiai helyen lévő , papiron külterületi , velencei-tó melletti nyilván potenciálisan értékes földterületre , mivel ez a "Magyar Állam számára előnyös ".
2. Legjobb tudomásom szerint autópálya kisajátitásnál egy kb. 80 méter széles földterületet sajátitanak ki az autópálya leendő nyomvonalán , nem egybefüggő kocka alaku hektárokat .
3. A csere után a velencei-tavi 70 hektárt más övezeti besorolásba teszik , miáltal épithető rá szálloda, étterem ,kiszolgáló létesitmények, stb, stb, nem pedig lóistálló, karám, és egy odu ahova a pásztor beteszi a gúnyát, furulyát, mag a maradék szalonnáját.
Ettől a terület megint kapásból tizszeresét éri.
És hab a tortán : / fogódzkodjatok meg !!/
A Magyar Állam 10 Mrd forinttal támogatta volna a kiemelt projektet, munkahelyteremtés, stb, stb.
Mi a hűtlen kezelés ha nem ez ?

Horizont 2009.07.23. 09:06:35

@cooper:
Valamelyik akkor is hatalomra kerül!
Ha tetszik, ha nem...

37_'etrebiL 2009.07.23. 09:49:12

Kikérem magamnak, hogy az ügyészség Fidesz irányítás alatt állna:
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=282155

Geza 2009.07.23. 10:01:51

@ostoba 8o:
Még vagy 6-8 éve hallottam ennek a kispályás változatát egy tőzsdésztől: két brókercég két kis alkalmazottja (X és Y) összebeszél munka után a kedvenc pub-jukban, aztán másnap X elkezdi venni a megbízóinak a pénzén a totál inaktív Hajdúhúszszáz Kontrabetli MgTSz részvényeit (egy kötés nem volt rájuk az elmúlt hónapban), amiket mit ad Isten pont Y kezd épp akkor kínálni, persze a névérték fölött 15%-kal.
Irgalmatlan veszteségee van, de Y-nak meg nyeresége, és ebből szép jutaléka is persze. Aztán másnap ugyanezt eljátsszák visszafelé.
Az eredmény: a részvények maradtak ahonnan indultak, ellenben a 'befektetők' (==balek) pénzéből a nyerési fázis jutaléka átkerült a két broki zsebébe.

Az EUR/Ft árfolyammal ugyanez mehetett:
egy nyugat-európai befektető (legyen mondjuk Grün) a 230 Ft/EUR helyzetben felvett 230 millió Ft hitelt (mondjuk félévi 10% kamatra, azaz vissza már 263 millát kell fizetnie), ezt átváltotta euróra (1 millió EUR), azonnal betette a bankba (mondjuk félévi 5% kamatra, azaz vissza 1 millió 50 ezer EUR-t fog kapni), aztán a 310 Ft/EUR helyzetben ebből az 1M50e-ből visszavált 850e EUR-t forintra, gálánsan kifizeti a hitelét, a zsebében meg ott maradt 200ezer EUR. (És még a bankok is nyereségesek voltak!)
Aztán a vissza-irány:
A 310 Ft/EUR ponton fogja a megmaradt 200e euróját, átváltja forintra (62 milla), amit betesz a bankba fél évre 5%-ra (65.1 milla vissza), amit fél év múlva, amikor az árfolyam visszaesik 230 Ft/EUR-ra kivesz, és visszavált euróra: 280e EUR.

Mivel csak számlapénz mozog, a váltási veszteség 2-3% körül mozog, úgyhogy az emberkénk keresett valamivel több mint havi 20e EUR-t azzal, hogy
a., volt fedezete egy 230 millió Ft-os hitelhez
b., volt információja arról, hogy hogyan fog mozdulni az árfolyam

Nomármost, gondolom, ez a gonosz és rosszindulatú ismerősöd is tisztában van vele, hogy a leggazdagabb 20 magyar állampolgárnak egyrészt 230 milla zsebpénznek is apró, másrészt meg nem kukkolni, de irányítani tudják a Forint árfolyamát, azaz ez a fenti játék pár nagyságrenddel nagyobb léptékben zajlódhatott le...

Érdekes lenne összeszedni a bankok jelentéseiből, hogy hogyan alakultak a kihelyezett hitelek és a berakott betétek a '08 júl-szept ill. a '09 feb-ápr viszonylatban a korábbi évek azonos időszakaihoz képest :)...

Aztán ez még csak a kezdet, ugye. Mert hát ez a temérdek érték valahonnan odakerül a nyertesekhez, méghozzá az ellenkező irányban manőverező ügyfelektől (aki az alacsony Ft pontján EUR-ban adósodik el, magas Ft pontján pánikol és veszi az EUR-t amikor visszaestünk 310-ről 290-re, stb.). Nomármost, ezeken a szegényeken persze szorul a nadrágszíj, veszik fel a hiteleket (kitől?, milyen pénznemben?) ill. adják el az ingatlanaikat.
Ezzel megintcsak 'szépeket' lehet alkotni: magas forint/eur aránynál kinn euró-kölcsönt felvenni, kiadni forint-hitelbe az embereknek, ill. felvásárolni az ingatlanokat és kiadni bérbe - vagy a régi tulajnak, vagy egy másik sorstársának.

És ami a legszebb: ha bank vagy, még adóznod se kell, ugyanis a helyi kirendeltség hitelt vesz fel az anyacégtől, persze 'veszít' rajta, így nincs nyeresége, tehát adózni sem adózik, a haszon viszont közvetlenül kinn csapódik le.

Mit mondhatnék még? Egyrészt ugyanez ment 2001-ben Argentínában, másrészt azóta is ez megy, harmadrészt nálunk is régóta megy ez csak nem ennyire pofátlanul nyilvánvalóan, negyedszer meg minden pénz, ami a megtermelőjének a szándéka ellenére kerül birtokosához nem más, mint vagy lopás, vagy rablás.

Persze nevezhetjük nemzetközi kapitalizmusnak is, ami valami furcsa okból pont a nemzeti szocializmus szöges ellentéte :).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.24. 03:52:54

@Aradebil: Vagy inkább egyáltalán ítélet, nem csak időhúzás.

Idiotic police 2009.07.24. 23:24:23

Tudom, tudom, ne okoskodjál már, búú, stb., de az nem ártatlanság védelme hanem vélelme. Nem véletlenül de hadd ne magyarázzam.
Bocsi ^^'

süti beállítások módosítása