Ilyen már tényleg nincs.....
Mi a logikus lépés egy rossz, kátyus út esetén? Befoltozni, hogy évekig rá se kelljen nézni, ugye? Vagy túl naív vagyok?
Az biztos, hogy hiányzik valami "szakértelmem", mert a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tamási üzemmérnöksége teljesen másképp csinálja:
"Járhatatlanná vált az út a múlt heti kánikulában a Gyulajt Kurddal összekötő szakaszon. A harminc fok feletti hőség már az országútnak is sok volt, olvadni kezdett. – Ha végignéztünk az úton, úgy látszott, mintha tócsákban állt volna a megolvadt aszfalt – emlékezett vissza Selmeczi László, alpolgármester. – A megolvadt bitumenen szinte lehetetlen volt autóval közlekedni, mert ráragadt a kerekekre és csúszott rajta a kocsi.
Egyik magyarázat:
"Az alpolgármester hozzáértőkkel konzultált és megtudta, hogy az út alsó rétege engedett a hőségnek és változtatta járhatatlanná a szakaszt. Ez ugyanis egy olyan speciális anyagból készült, amelynek megkötéséhez 2-3 év is szükséges."
Tehát tavaly javították az út felső rétegét, most mégis az alsó ment tönkre, ami olyannyira speciális, hogy 2-3 év kell a megkötéséhez. Milyen lehet az? Van ilyen egyáltalán? Nem inkább kispóroltak belőle valamit?
"A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez több bejelentés is érkezett. Lukács József, a Zrt. Tamási üzemmérnökségének vezetője elmondta, hogy a gyulaji eset nem egyedülálló. Nagykónyi, Koppányszántó, Nagyszokoly, Magyarkeszi és Felsőnyék térségében is találkoztak vele. Magyarázata, hogy tavaly az út azon szakaszaira, ahol az aszfalt nagyon össze volt töredezve, egy higított bitumenes felület került. Ezzel szerették volna megelőzni a kátyúsodást. De a technológia velejárója, hogy 30 fok felett az út elkezd puhulni, az autók kerekei a rászórt zúzalék közül felszippantják a bitumenréteget."
Most akkor mégiscsak a felső réteg ment tönkre? Érti ezt valaki? Meg úgy egyáltalán. Javítanak, de olyan technikával, amiről tudják, hogy nem jó, nem fogja kibírni a nyarat?! Hogy szívni fognak miatta az autósok? Foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés nem áll fenn esetleg?
Természetesen a közútkezelőnek van a problémához egy jó kis mekkmesteres megoldása:
"Ezért a cég naponta kétszer utókezelést végzett az említett szakaszokon. Ilyenkor a megfelelő méretű zúzalékkal szórták újra a szakaszokat. Lukács József hangsúlyozta, hogy az utolsó, szombati utókezelés fehér rétege még a következő hét elején is látható volt az országúton. Elmondta azt is, hogy a közútkezelő felkészült egy újabb kánikulára, ebben az esetben a munkatársaik és a gépek munkaidőn túl is menetre készek, hogy az utakat járhatóvá tegyék."
Tavaly átaszfaltozták az utat. Idén, nem egyszer a mostani hőségben, naponta kétszer leszórják murvával. Nem lett volna egyszerűbb rögtön elsőre rendesen megcsinálni???