Skip to content


       Szűrés lista

Fatboy Slim a világ vicce

Ha nem látom a saját szememmel, nem hiszem el ...
Nagyszínpad, este 21:30, a "Nap Sztárja", Fatboy Slim, vagyis Norman Cook, egy 46 éves angol csávó.

Kijön a faszi a Nagyszínpadra, felmegy egy összetákolt emelvényre, beteszi a CD-t, amit kb. idefele a saját magánrepülőjén írt meg, megnyomja a play gombot ... és .... ennyi.
Integet a tömegnek, miközben a saját, 10 éves slágereit játssza, meg a Kris Kross-tól a Jump-ot (egyenesen 1992-ből), meg a Love is in the air-t ...


Ezt akár még Császár Előd is meg tudta volna csinálni ...

A csúcs, hogy a faszi ezért 250 000 eurót kapott. Istenverte egy zseni, hogy ezt a szart ennyiért tudja eladni.
És a Sziget után ment is vissza Angliába a magánrepcsijén, mert Mr.Cook a saját ágyában szeret aludni. És mert megteheti.

És tudjátok, hogy mi a szomorú? Az, hogy kibebaszott telt ház volt, így Gerendaiékat kurvára nem zavarja, hogy az eddigi két nap legrosszabb osztályzatát kapta ez a "koncert" a Quarton (D).
Komolyan, teljesen felesleges normális, aktuális, színvonalas bandát meghívni a Szigetre, mert ha így is, úgy is telt ház van ...

Ahogy a reklámban van, senkiháziak kezében van a fesztiválszervezés ...

Na, kb. ez volt tegnap. Ivott, integetett, mosolygott, meg lejátszott egy All Saints slágert:


ui: Láttam Bródy "Artisjus" Jánost a VIP Szeparéban, de sajnos még nem ittam annyit, hogy megkérdezzem tőle, hogy kedves János, ugyan mennyi jogdíj érkezett májusban a bankszámládra az Artisjustól?

Címkék: sziget abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr121309134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa! 2009.08.15. 21:26:35

ahh, hétvége, nincs új poszt :(

Pollo 2009.08.16. 04:51:39

@Laibach:
A king's cityről már volt poszt. Azt nem tudtam kibogozni, hogy ez most akkor egy másik mutyi vagy ugyanaz. Remélem ugyanaz, és csak én nem tudok olvasni. Már csak az hiányzik, hogy az épitkezéshez a gránitot is a velencei hegységből akarják bányászni. És akkor tényleg el is lehet felejteni a velencei tó környékét.

Liberté__73 2009.08.16. 13:16:46

@misikeh:

mint a "kurvaélet"?
ejha, de elszomorodtam most
főleg, hogy egy ilyen nagytudású maschinengewehr-lovag osztott ki
megyek is sírdogálni

Marcellusca 2009.08.16. 13:42:00

OFF

Hogy ezt mé' nem láttam! Pedig biztos jót röhögtem volna. :)

www.stop.hu/articles/article.php?id=531212

De megnyugodhatunk. Otthonról is dolgozni fog.
Pedig többet érne, ha nem tenné!

Aradebil 2009.08.16. 13:56:35

@Tapmancs: diákoknak félárú volt idén,enni / inni auchanban kell:)

f.m.j. 2009.08.16. 14:49:47

@Liberté__73:

A kép a neved mellett az agyi kapacitásodat jelzi? Egy egyenes, és két görbe vonal homloktájékon, vagy az csak a külsőség, bent még ennyi barázda sincs?

Kiscsillag, ez telitalálat a javából :)

(Csak azért kötekszem, mert én tehozzád úgyse érek fel, meg mert tudom, hogy ettől lészen jó a napod)

Liberté__73 2009.08.16. 15:13:13

@fmj:

Ismét jót nevettünk a népnemzeti-konzervatív-jobbos humor gyögyszemén.
Bogyófül! Ennél nagyobb telitalálatod az életedben sose legyen! Élvezd ki.

A kötekedéssel vigyázz, nehogy zero banoljon, tudod, itt nem szabad kötekedni.

Horizont 2009.08.16. 15:20:27

@Marcellusca:
Hagyó félrelépett! Ezen röhögök percek óta. Témához vágó ( ki se kaphatunk) mivel a Szigeten történt ez a nagy esemény! Mivel ducika a szentem biztos döngött a föld alatta :) Nem szép más baján röhögni, de most muszáj! A BKV ügy nem tudta megroggyantani! Piszok dög vagyok de ez a hét vicce, ahogy látom lelki szemeim előtt. Hátha valaki megápolgatja és a magánya is megoldódik.:)) Amúgy szegényke, sietnie kell vissza, mert a Margit híd az ő asztala.(képzavar)
Azon már nem röhögtem, hogy ő választhatott, hogy megműtik és 2 hét, vagy gipsz és 6-8 hét! Földi halandó örül ha ellátják, kívánságműsor meg a tv-ben van:)

A Sziget életkor kérdése (is). Akármilyen is a Sziget, jó vagy rossz, így 50 felett már csak azt mondhatom: hej ha köztetek lehetnék:))))

Marcellusca 2009.08.16. 15:34:37

@Horizont: Én is így voltam vele. :)))
Nem szép dolog más baján/balesetén nevetni, de előttem is megjelent a kép, amint az a nagy test megremegteti a földet és a fájdalomtól jajong a nagy tokája felett kifelé az óriási fejéből. :)
És, igen. Én bezzeg örülhetek, ha a gipsz mellé kapok (kölcsönbe) egy pár mankót, nemhogy választhatnám a műtétet is.

A Sziget nekem nem hiányzik, pedig nem is vagyok olyan "öreg", mint Te. :D

Liberté__73 2009.08.16. 15:40:48

@Horizont: @Marcellusca:

"Hagyó félrelépett!"
Hülyék! Én meg aszittem, hogy valami nőre repült rá sutyiban.

loop80 2009.08.16. 15:49:10

Ha jó koncertre szeretnétek menni, irány ma este, 19:45-kor a Világzenei Színpad! Tiken Jah Fakoly!!! Elefántcsontparti reggae, nagyon jó!

Fatboy Slim: tavaly "megvolt", a Balaton Soundon - a legszarabb fellépés volt, amit valaha is láttam (pedig van már mögöttem 12 Sziget, zsinórban), műfajtól függetlenül. (Mondom ezt úgy, hogy a kilencvenes évek végén ő volt az "istenem".) Ott is így zajlott: CD be, integetés, ugribugri, pörgette a kezében a fülest és közben szólt a háttérből "Lagzi Lajcsi", kábé. A legnagyobb baj nem is az, hogy játszott egy csomó régi számot, hanem az, hogy kivagyi hakni volt az egész. (Tavaly/tavalyelőtt láttam az A38-on egy A-Skillz nevű DJ fellépését, 80%-ban régi számokat játszott - Pink Floyd, Michael Jackson, stb. -, de úgy, hogy lúdbőrözött mindenki!!!)

A Chemical Brothers Szigetes fellépése viszont csillagos ötös volt, kikérem magamnak a kritikákat! :D

Marcellusca 2009.08.16. 15:54:16

@Liberté__73: Ugyanmán! Én egyből sejtettem, hogy erről szó nem lehet. :)))
Főleg a magyar bulvár "újságírást" ismerve. :)

f.m.j. 2009.08.16. 15:58:25

@Liberté__73:

Istenem, ezek a kategóriák..., dobozolni, belepréselni mindent valami érthetőbe... igen, a a 3 vonal is erre utal, pont erről írtam...

@Horizont:

Link nincs? :)

és egyáltalán mit keresett ott a Szigeten?
Így aztán tényleg minden alternatív jellegét elveszíti ez a rendezvény, ha a hatalom képviselői beteszik oda a lábukat, bár ha taknyolnak egy jó nagyot, azt nem bánom :)

Marcellusca 2009.08.16. 16:02:07

@fmj: Hahóóó! Itten @Marcellusca: linkesgettem. :D

f.m.j. 2009.08.16. 16:06:04

@Marcellusca:

kösz:)

annak nem örülök, hogy így is aktív a főváros életében, maradhatna 6 hétig vasban...

Marcellusca 2009.08.16. 16:08:40

@fmj:
És teljesen elvágva a külvilágtól!

Úgy többet érnénk vele.

Horizont 2009.08.16. 16:09:50

@Marcellusca:
"A Sziget nekem nem hiányzik"
Majd fog hiányozni "édes kisfiam" 50 felett:))))
Hajaj! Ha még lesz akkor is Vastagbőr és én is leszek majd megkérdezlek:))))

Horizont 2009.08.16. 16:11:34

@fmj:
"maradhatna 6 hétig vasban... "
Csak 6 hétig???:))

Liberté__73 2009.08.16. 16:14:54

@fmj:

"Így aztán tényleg minden alternatív jellegét elveszíti ez a rendezvény"
Azt már nagyon nehezen tudja, hiszen kb 12-15 évvel ezelőtt már teljesen elvesztette.

"ha a hatalom képviselői beteszik oda a lábukat, "
a "hatalom" is régóta odajár már. ilyen jeles emberek tették ott tiszteletüket a hatalom nevében, mint torgyánjózsi, medgyesipí, dojcs-akkormégnemfűr-tomi, schamschula-emötös-gyuri, hogy csak néhányat említsek, akiket fácse-to-fácse láttam anno annakidején.

f.m.j. 2009.08.16. 16:17:19

@Horizont:

Érdekes, hogy ezt mondod, mert én sem sajnálom, hogy kimaradt, és mostmár ki is fog, igaz, hogy sosem voltam nagy koncertre járó, bulisgyerek, kamaszkoromban apukám úgy zavart otthonról, hogy menjek már valamerre :):):)

De ez a sziget, meg ami mutyi körülötte van, mostmár jópár éve, nem tetszik, mióta a pénzről, meg a profitról szól, azóta elveszett valami.

Én, ha fesztivált szerveznék, olyan előadókat hívnék, akik hajlandóak ingyen fellépni, örömmel, lelkesültségből jönnének (ha ebből él, akkor is megteheti, hogy egyszer nem pénzért mutatja meg mit tud)

f.m.j. 2009.08.16. 16:21:07

@Liberté__73:

értem, és ezegyszer egyet is értek veled.

Hazug, álfüggetlenkedés, alternatívkodás (magyarkodás mintájára:))

Marcellusca 2009.08.16. 16:26:02

@Horizont: Nem félek én attól, hogy hiányozni fog.
Mint írtam, sosem éreztem hiányát, hogy még nem voltam kint.
fmj-vel értek egyet. Sokkal jobb koncerteket, rendezvényeket lehet találni (főleg Nagyfaluban), minthogy oda menjek az igénytelenségbe, részegek és drogosok közé, a sárba/porba dagonyázni.

@Liberté__73: Mert nem hagyhatják ki.
Népszerűség hajhászás miatt. :)

Horizont 2009.08.16. 16:45:17

@fmj:
Ma már- tudod - nincs ingyen ebéd:))
A lelkesedést már régen elvesztették! Minden a pénzről, profitról szól! Ez már csak egy ilyen világ! Szigetre azért vágynék, mert az én időmben nem volt ugye, és azért is mert a Sziget az én olvasatomban egyenlő a fiatalsággal.
És ebből én már ki vagyok rekesztve:)))
És az élő koncert nagy élmény!!! Jó pár éve élőben hallottam a siófoki Beach House-on (ott nem ciki az életkor, üdülés, ugye) a Ladánybenét és azóta szeretem a reggae zenét.

Marcellusca 2009.08.16. 16:49:57

@Horizont:

"És ebből én már ki vagyok rekesztve:)))" - akkor vond kérdőre a gyerekeket! :)
Elvégre úgy is reklámozták régebben, hogy "Hozd ki Anyádat is!" (Vagy valahogy így.) :D

Marcellusca 2009.08.16. 16:53:32

@Horizont: Ja, és a viccet ismered?
Mit kérdeznek a jamaikaiak, mikor végleg elfogy a "szer"?

- Mi ez a sz@r zene? :D

Horizont 2009.08.16. 17:04:01

@Marcellusca: :)))
Hozd ki anyádat is:)) Inkább, hagyd otthon anyádat:))
Na annak idején én is rosszul lettem volna ha anyám eljön velem az Ifi-parkba, vagy a Mini klubba:)))

Marcellusca 2009.08.16. 17:07:52

@Horizont: Húúú, én meg aszittem, hogy Te még abban a korban jártál szórakozni, amikor "kötelező" volt a gardedám, és 10 tojás volt a belépő. xD

Horizont 2009.08.16. 17:18:29

@Marcellusca:
Na b...d meg:))) Kész, mára ki is ütöttem magam, és röhögőgörcsben fetrengek! Nem volt elég Hagyó??

Marcellusca 2009.08.16. 17:20:58

@Horizont:
Akkor már megérte felkelnem. :D

Horizont 2009.08.16. 17:26:30

@Marcellusca:
Nekem is érdemes volt, mert rájöttem, hogy nem is vagyok ezek szerint még annyira öreg:))) Gardedám:)) Olyan jó kedvem lett, most már röhögve megyek vasalni:)))

moRtiZ 2009.08.16. 20:28:53

Cserebe a Pendulum nagyon durva volt. Ok odatettek magukat. Full elektronikus zenet olyan laza live kontosbe pakoltak ki, orom volt hallgatni oket. Metallica poen meg aztan plane ult nekunk, akik azert metalt is hallgattak volna szigeten :P

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.16. 21:13:16

Nos, látom ismét sikerült itt égbekiáltó faszságokat irkálni. Ami nem baj. A nagyobb baj az, hogy a cikk írói meg a kommentelők is elhiszik és jönnek ide közösen lázongani.

"Kijön a faszi a Nagyszínpadra, felmegy egy összetákolt emelvényre, beteszi a CD-t, amit kb. idefele a saját magánrepülőjén írt meg, megnyomja a play gombot ... és .... ennyi."

Bizony zero, Cook kimegy a színpadra betolja a CD-t és ugrál örömében.
Na de másszunk bele mélyebben:
Fatboy Slim egy ideje azoknak a táborát gyarapítja akik Ableton Live-ot használnak. Ahogy a program neve is mutatja elég sok a live act, erre is van. Senki nem mondta neked sem meg a többi baromnak sem, hogy Fatboy Slim a szigeten a saját számait fogja elpengetni gordonkán.
A műsort ő teszi össze, szerintem megfelelő profizmussal. Tessék utánaolvasni a fenti programnak és azoknak az embereknek akik úgyszintén ezt használják (pl.: Paul van Dyk) és megnézni pár jutúbos videót, ezek a winampos kommentelők meg ugorjanak a Dunába.
Gyanítom hogy a fenti programon egy track-et nem tudnátok elindítani :ASD

Szerintem Fatboy Slim-től nincs olyan, hogy szar. Az lehet, hogy neked nem tetszik. Egyéni szociális probléma :)

Meg azért a saját zenéit és zenei munkásságát odabasznám valahova az élvonalba.

"Ezt akár még Császár Előd is meg tudta volna csinálni ..."

Na most majdnem beletrafáltál, mert Shane 54 néven ő is Abletonozik, de ilyen szinten sajnos soha nem lesz mint a Slim.

Na ma is jót szórakoztam...

Kartal (rezervált) 2009.08.16. 21:28:21

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: erre gondolsz?
www.ableton.hu/
engem hidegen hagy, én hangszeres zenét hallgatok, pontosan olyat, ahol még pöngetni kell. azt tudom becsülni valamire, ezt nem. én a zenéről hangszerre asszociálok, és nem programra.
és legyen itt egy kis jutubi az én kedvencemről is:
www.youtube.com/watch?v=ks4DR60PA0s&feature=related

nem muszáj szeretni, elég ha nekem tetszik amit művelnek :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.16. 21:36:08

@Kartal (a morc): ja például.
Én a zenéről sok mindenre tudok asszociálni.
Leszarom mit tudsz becsülni, és azt is hogy mi tetszik és mi nem. :D Viszont véleményezni nem kell úgy ezeket az embereket, hogy ha gőzöd/gőzötök sincs róla mit mivel csinál, és hogyan.

Most nem menőzök be több linket ;)

moRtiZ 2009.08.16. 22:20:58

Jancsibohoc, senki nem vitatja hogy jo zeneket kever Fatboy Slim, de mi a fasznak kirakni !Szinpadra! ? Azert hogy integessen? WTF? Nem ad elo semmit. Ha fent van egy DJ pultba, az emberek pendulnek ra, remek, onnan is tud integetni, sot egy egesz satornyi fenytechnikaja van. Rendben van minden, es jo is a buli. Ha mar sziget, akkor pl. Party arena ahogy Paul Oakenfold, vagy Armin Van Buuren is odakerult. Pedig ok is pontosan annyira jo DJ-k.

De szinpadra pl. ugy menjen fel mint teszemazt a [url=http://www.youtube.com/watch?v=nzc0Ea_XKqY]Faithless[/url]

Vagy szinten szigetrol: Prodigy / Pendulum.

Remelem vagod hogy miert haborgunk.

Emlekszem anno Panjabi MC felment a nagyszinpadra, egy szal lemezjatszoval, mert nem hozta el magaval a bandajat, delutan a feljozan kozonseg lazan megdobalta.

moRtiZ 2009.08.16. 22:29:25

Bar belegondolva eleg keves 50+ ezer emberes sator van ^^.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.16. 22:40:13

@moR10: nos, szerintem Fatboy Slim-nek nem egy kis sátorban van a helye. Ahogy te is írtad, nem is igen van kis hazánkban akkora sátor ahova annyi ember beférne aki kíváncsi rá a Szigeten.

Nem értem a hőbörgés tárgyát, de vágom miért háborogtok.
Főképpen azért, mert Fatboy Slim-ről nem tudtok semmit. :D

Hogy nem ad elő semmit? Erre szerintem folyamatosan rácáfol az úriember. Bármilyen szart is játszik a közönségnek tetszik. tudja mi a recept, és ez a lényeg. Miattam aztán magnódeck-ről is zenélhetne, kurvára leszarnám :D

+ Armin van Buuren és Paul Oakenfold sehol nem volt egy kategória Fatboy Slim-el. Tehát őket ne keverjük ide.

Van egy korábbi komment, az előbb tűnt fel. Ajánlom minden szakértőnek:

" kangep 2009.08.14. 21:01:36
gyerekek, azt kéne felfogni, hogy az elektronikus zenében nem az a teljesítmény, hogy gecigyorsan jár a kezünk valami hangszeren. fat boy slim tipikusan stúdióban üldögélős, kotyvasztós arc, aki legalább annyit szarakodott egy-egy számával, mint amennyit más, elő zenét játszó együttesek próbálnak két album között.

nála nem az volt a nagy szám, hogy legitározta vait a színpadról, hanem az, hogy filléres hangszerekkel és felszereléssel tudott egy olyan hangzást hozni, amit a nyugati világ megkajált, és a mai napig ül.

hogy konkrétan ez a 'koncert' most szar volt? hát istenem, jól csinálja. bezzeg az átlag magyar fikázó mennyivel pengébb, hogy szarabb melóval kevesebb pénzt keres. :D "


A végszó pedig legyen az hogy:
"szaszaszaszaszaszaszasza szabó szilvi szabó szilvi"

Jesse III 2009.08.17. 06:06:11

Ha feltétlenül Fat Boy Slim, és Pendulum közt kell választani, én nanáhogy biztossan nem agyalnék egy pillanatot se.

(Ha netán még vki nem látta)
www.youtube.com/watch?v=Qir9s1dpN6g

Viccet félretéve pedig:

www.youtube.com/watch?v=Ch_5_x1IUA8

Kokodzsambo is volt?

redriot77 2009.08.17. 08:58:22

@zero: "szerintem a a Quart kritikái teljesen korrektek."

Ez azért minden csak nem korrekt:

www.quart.hu/cikk.php?id=2741

Gyakran előfordul a zindexen és a kvarton, hogy kritika címszó alatt az adott együttesről/műfajról nulla ismerettel bíró emberkék primkó firkálmányait közlik le.

ASPauly 2009.08.17. 09:30:43

"nála nem az volt a nagy szám, hogy legitározta vait a színpadról, hanem az, hogy filléres hangszerekkel és felszereléssel tudott egy olyan hangzást hozni, amit a nyugati világ megkajált, és a mai napig ül."

Tehát akkor el kéne dönteni, hogy FBS most zenész (mondjuk hangszeres játék nélkül ez qrva nehéz lenne szegénynek, még tönkremenne egérnyomogatásra edződött művészkezecskéje), vagy hangmérnök? Most az a jó benne, hogy milyen hangzást talált ki? Istenem, ha tudnátok, hogy a hangzásért alapvetően mi a felelős főleg kint a szigeten, akkor ezt ki lehetett volna hagyni.

"fat boy slim tipikusan stúdióban üldögélős, kotyvasztós arc, aki legalább annyit szarakodott egy-egy számával, mint amennyit más, elő zenét játszó együttesek próbálnak két album között."

Nagyon gratulálunk neki. Hans Zimmer is sokat szarakodik, meg minden, csak neki nincs pofája kiállni ableton live-el arcon okádni lelkes közönségét a sztárgázsiért. Meg lehet nézni, hogy Zimmer és JN Howard a Dark Knight elektronikus témáit is ÉLŐBEN, hangszerrel nyomatják, zenekarral, Zimmer hol szintizik, hol gitározik. Miről beszélünk?

"Viszont véleményezni nem kell úgy ezeket az embereket, hogy ha gőzöd/gőzötök sincs róla mit mivel csinál, és hogyan."

De full nyilvánvaló, hogy mit csinál! Kint a szigeten SEMMIT, SEMMIVEL(na jó, laptop, startmenü, tálca, ikon,tuddooood). Most az ableton szted mennyivel jobb, mint a winamp EFFEKTÍVE. Hogy ő cserélgeti a wavokat benne élőben? Fúúú, ez egy zseni!

"Senki nem mondta neked sem meg a többi baromnak sem, hogy Fatboy Slim a szigeten a saját számait fogja elpengetni gordonkán.
A műsort ő teszi össze, szerintem megfelelő profizmussal. Tessék utánaolvasni a fenti programnak és azoknak az embereknek akik úgyszintén ezt használják (pl.: Paul van Dyk) és megnézni pár jutúbos videót, ezek a winampos kommentelők meg ugorjanak a Dunába.
Gyanítom hogy a fenti programon egy track-et nem tudnátok elindítani :ASD"

Milyen profizmus kellhet ahhoz, hogy ősszetegyünk egy műsort? Ez pont olyan, mintha egy élőzenét játszó zenekarnak az lenne a legnagyobb érdeme, hogy ügyesen döntik el, hogy melyik számukat játszák aznap és hol lesz a szóló, improvizáció. A fenti programot, évek óta ismerem, de én nem tudok mit kezdeni vele, ugyanis én tudok hangszeren játszani, nincs szükségem laptopra meg egérre(sic!) a koncerten. Most attól ájultál be, hogy az abletonnal lehet loop-okat váltogatni élőben kattintgatással? Kurva nagy tehetség kell ám hozzá! Amúgy miért kell lenézni azt aki egy tracket sem tud elindítani a kib.szott laptopon? Az olyan nagy szám, meg szükséges? FBS meg nem bírja élőben előadni a saját szarát 250ezer euróért. Melyik nagyobb égés?

"Fatboy Slim titka, hogy úgy pörgeti fel a közönséget, hogy megőrülnek az emberek, mindegy, hogy mit játszik és mit-mivel kever."
Ha a sok tápos droid attól is elélvez, ha az otthon levő cd-t a szigeten is meghallgatja miközben FBS integet neki, akkor lehet, hogy nem FBS zsenialitása lesz itt a megfejtés! Bár ezen a hozzászóláson is látszik a gondolkodás, 2mp alatt kellett volna rájönni, hogy be se kéne írni. Nekem is az a titkom, hogy tök mindegy mit csinálok, megőrülnek értem. Én egy zseni vagyok :)

"Ami kevesebb embernek tetszik, az a jobb, igazad van. Így van a nőknél is.
Szerencsétlen. :D "
Hát ja. Akkor egyél SZART. Több milliárd légy nem tévedhet.

Emberek, ez észbontó és elszomorító. Nem ismertem FBS munkásságát, de mielőtt ugattam volna sok youtube-os cuccát megnéztem. Az se érdekel, hogy a számai egytől egyig monoton változatlan agyzsugorító, a rájthírrájtnáó (uramisten ezzel mit akar mondani?) szerkezetére hajazó "művek". Engem az basz föl, hogy eljön "fellépni" és ezeket a full primitív (gy.k. zene technikai szempontból, azaz eljátszhatóság) számokat nem képes eljátszani mondjuk egy dob-basszusgitár-szinti-szinti-FBS(szinti) felállásban. Ez a zene szétalázása, mikor élőben is stúdióban felvett loopokat nyomnak, akármilyen hangzatos nevük van (live act, "ő nem hangszeren játszik, ő set-et játszik le" fúúú). És az összes ilyenre értem. Senki ne magyarázza már be, hogy 3szintivel nem lehetne élőben lejátszani (az összesen 6kéz) az összes elektronikus zenét. A megoldás nagyon egyszerű, ezeknek lövésük nincs az élő játékhoz, rgo ahhoz a dologhoz, ami a zenélésben a LÉNYEG.

Felnőtt egy olyan generáció, aki droidként ilyen cédés, laptopos hakniszarokat istenít, hogy mekora fílínget adnak "koncerten", lövésük nincs az igazi élő zenélés mibenlétéről, csak pia, táp, rájthírrájtnáó, meg fankszólbradershekitátnáó oszt jóvan. Oszt ne fikázd, mer nem tudnál kattintani az eblötonlájvban, a mester is ezt használja :D

Félelmetes gyorsasággal zuhan lefelé a színvonal, de sajnos mindenben. Az Idiocracy film nem mond hülyeséget.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.17. 09:56:44

"Felnőtt egy olyan generáció, aki droidként ilyen cédés, laptopos hakniszarokat istenít, hogy mekora fílínget adnak "koncerten", lövésük nincs az igazi élő zenélés mibenlétéről, csak pia, táp, rájthírrájtnáó, meg fankszólbradershekitátnáó oszt jóvan"

Az a lényeg hogy te értesz a zenéhez :D
Még jó hogy nem te vagy a Sziget ezen belül a Fatboy Slim célközönsége. Az a sok-sok ember meg szerintem rajtad és a hozzád hasonlókon jót derül akik ott voltak és kurva jól érezték magukat.
Lefogadom egyszer nem voltál még a Szigeten, sőt továbbmegyek, napfény sem igen ért a pubertáskorod óta.

De azért dicséretes hogy megnéztél pár fogalmat, mint pl a Loop. Gondolom gőzöd nincs róla mit jelent, de most elégedetten dörzsölgetheted a fitymaszagú tenyered hogy mekkorát mondtál :D
Továbbá érdekelne, hogy a macbook-on hol van a start menü. :ASD:ASD:ASD:

..és a droidgeneráció nevében mondhatom, köszönjük szépen megvagyunk, és nem a net mögül váltjuk meg a világot orbitális baromságokat gépelve, hanem bizony el-el járunk a világ számos pontjára "abletonos winamphuszárokra csápolni"

De szar is nekünk :ASD:ASD:ASD

krtek 2009.08.17. 10:54:28

Hogy a farokba tudtok ilyen vehemenciával ilyen faszságokat összehordani. Van zenész, van DJ és van ennek keveréke. Minden típusból akad profi, normál és lószar kategória is.

A kommersz középszar kategóriánk volt mindig is a legnagyobb közönsége. A lényeg, ha nem bírok egy arcot akkor nem megyek el a haknira csak azért hogy...

Nem vagyok pl. DJ Köcsög rajongó, (a Slájm 54 buzigyereket meg felrúgnám legszívesebben), de (mint minden stílusban) volt-van pár nóta ami bejön ebben a kategóriában.

Az hogy a kistököm se menne el csápolni és főleg pénzt nem adnék érte, az meg csak az én véleményem. Van akinek erre van igénye...

Davyd · http://wordsofmusic.blog.hu/ 2009.08.17. 11:00:12

Azért jókat derültem, amíg olvasgattam az írást, és a kommenteket.

Kedvenceim azok, akik ott sem voltak, de simán elhisznek mindent. Nekik üzenem, hogy egy orvosi szaklapban írták a ciánról, hogy sok mindenre kiváló gyógyszer.
Illetve a szemellenzős "csakazazene" hívek. Szegény Jean Michel Jarre, sohasem gordonkázott, mégis vitte valamire.

Marcellusca 2009.08.17. 11:16:34

@Davyd: Na, vazze, ez komoly hozzászólás volt. :)

Azért mert nem tudok zenélni el tudom dönteni, hogy mi tetszik és mi nem.

Ízlésekről vitatkozni? Áááááááááá!

Azért Jean Michel Jarr-t egy lapon említeni ezekkel a lemezpörgető dídzsékkel, ne is haragudj, de ...
JMJ egymaga 6-8 szintin nyomatja a műsort. Koncerten, élőben is. És nem csak benyom egy előre elkészített lemezt a lejátszóba.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.17. 11:20:25

@Marcellusca: Jean Michel az általad leugatott elektronikus zene atyja.
Aztán Jean azon nagy dobozokkal zenél, amik a mostani Samplerek és egyéb csodakütyük ősei. :D
Meg ha Fatboy Slim-nél maradunk, én nem hiszem hogy lemezpörgetésekből tette össze azokat a kultzenéket, amiket szeretünk. Tudom te nem.

Davyd · http://wordsofmusic.blog.hu/ 2009.08.17. 11:22:45

@Marcellusca: ahogy érzed, de korántsem arról van szó, amit te írtál :D

Jancsibohóc valamiért megértette a dolgot...

ASPauly 2009.08.17. 11:31:43

Ó igen, semmit sem értek a zenéhez. Csak azért mert be mertem szólni?

Itt voltam szintis, a jelenlegi zkarom még nincs bemutatkozásra alkalmas állapotban (még nem vettünk abletont):
www.youtube.com/watch?v=XaJNVJNvXIk&feature=related

Nálam az élő zene itt kezdődik (ne magát a zenét nézzétek, nem biztos, hogy tetszik, hanem keresse mindenki az abletont -vigyázat, beugratós kérdés!!!):
www.youtube.com/watch?v=xgZhiYff7nM
www.youtube.com/watch?v=tVuP1BjbhAg&feature=fvst

És egy ilyennel nyomom:
www.kurzweilmusicsystems.com/Product.php?product=42

A loop meg nem más, mint egységnyi zenei objektum (ütem, téma, hullámforma) végtelenítése. Pl. fel van véve 1 ütemnyi dobtéma, droidoknál persze ez szigorúan dobgépből (nehogy kelljen tudni játszani is, vagy dobos után kajtatni) és ezt annyiszor tesszük egymás után (laptopon), ahányszor szükség van rá. De ez lehet egy szám 1 énektémája is, amit aztán tápos rendezvényen százszor egymás után lehet adagolni az agyba, lényeg: ne kelljen énekes, aki jön velünk és mindig el is énekli 100x. Ezeket a loopokat aztán olyan csodaszoftverekkel, mint az ableton live lehet szerkeszteni, többet egyidejűleg lejátszani, de a lényeg nem változik: előre felvett hangzóanyag gép általi lejátszása sűrű kattintások közepette. Ezeket a progikat lehet vezérelni direkt ilyen célra fejlesztett csavargatós pultokkal (midi controller), hogy ne kelljen kattintani se.

Nagyon jól látod, egyszer sem voltam szigeten, 99ben voltam EFOTT-on, de elég is volt az 1hetes igénytelen faszságból(pia, fű, drog, koszos fetrengő emberek). Én kizárólag adott együttesek nagykoncertjeire szoktam járni, minden évben minimum 4re plusz megnézem a környékbeli amatőr zenekarokat is.

De a lényeget úgy látom itt Te nem értetted meg. Elsősorban nem a zenét szaroztam attól függetlenül, hogy a szememben az. Hanem azt az igénytelenséget, hogy egy ilyen előadó eljön laptopozni (egyébként a macbookon is lehet startmenü, meg a windózban is lehet tiger skin, látom a lényegre koncentrálsz, ez qrva fontos része volt az előző post-omnak) ahelyett, hogy élőben adná elő. A mai szintikkel simán élőben is elő tudná adni még a samplingelt cuccait is, csak hozzáállás kérdése lenne. Legjobb példa Jean-Michel Jarre, ő is abletonozhatna, ő is full elektro, de ő nem live act szarakodik, visz magával 3szintist, rakat szintit, gitárost és úgy nyomja. De lehet, hogy ő sem ért hozzá.

Az hogy a közönség jól érezte magát megint hogy jön ide, meg kit érdekel hogy Ti milyen messzire jártok wavokat hallgatni? Attól ugyanolyan faszság a haknizás. Élőben általában a zenészt és nem a loopokat szokták hallgatni.


Egyébként mi volt a postomban orbitális baromság, meg világmegváltás? Az hogy utálom az igénytelen fos előadást, meg ha hülyének néznek másokat maguktól elszállt sztárok?

Marcellusca 2009.08.17. 11:41:02

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Én tudom, hogy ki ő, de akkor sem lehet összehasonlítani a kettőt!
JMJ kitalált, megalkotott valamit. Egy ikon.
Az általatok említett figurák meg számítógépen "csinálják" a zenét.

Vagy legalábbis, amit annak hívnak a dium-disum rajongók. :)))

De, szvsz, kár ízléseken vitatkozni! :)

Davyd · http://wordsofmusic.blog.hu/ 2009.08.17. 11:45:44

@ASPauly: Jézusom... Azt szokták mondani, "akinek nem inge..." Úgy tűnik magadra vetted, innentől kezdve én nem tudok vele mit kezdeni.

Ezen kívül én egy szóval nem mondtam, hogy nem értesz hozzá, de ha ezt megtalálod valamelyik hozzászólásomban, jelezheted.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.17. 11:56:45

@ASPauly: na egyszerű leszek és tömör.
Ahogy leszarod a mi világunkat, mi is leszarjuk melyik lagzin haknizol a nagyon raj szintiddel. Teljesen egál.

Aztán sem érdekel senkit, mit honnan guglizol ki.

Jöttél itt példával, hogy Jean nem használja az abletont. Szerintem már öreg hozzá hogy belekezdjen, vagy egyszerűen nem érdekli, de az is lehet hogy használja. Ennyire mélyen nem követen nyomon a mindennapjait. meg hagyjuk is ezt az abletonos témát. Gondolom azért ilyen vörös posztó nálad, mert analfabéta vagy hozzá.

Viszont tudok is neked hamar jó ellenpéldát mondani. A Kraftwerk. Ők is elkezdek mindenféle saját maguk épített csodakütyün zenélni. aztán ahogy haladt a technika, a rádiócsőről átmentek tranzisztorra, a szintiről meg laptopra. Ettől ők ugyanúgy a Kraftwerk, ugyanúgy meg fogom őket hallgatni, és ugyanúgy továbbra is kinevetlek a többi nagy zeneértővel együtt.

Véleményt nyilvánítani persze lehet, ezt nem tiltja neked senki. Csak ha nem voltál ott, esetleg nem értesz valamihez nem kell ekkora elánnal tenni.

Erre még reagálok:

"Egyébként mi volt a postomban orbitális baromság, meg világmegváltás? Az hogy utálom az igénytelen fos előadást, meg ha hülyének néznek másokat maguktól elszállt sztárok?

Hogy mi volt orbitális baromság? Úgy amblokk az egész.
Hogy hülyének néznek bárkit is a sztárok? Nem hinném..és ismét elmondom:NEM_TE_VAGY_A_CÉLKÖZÖNSÉG.

písz

krtek 2009.08.17. 11:58:23

A múltkor hallottam egy droidról, aki sok-sok kilómétert utazott egy Fásy produkcióért, hogy élőben lássa a Bunyós pityut. Akkor Ő is nagyon ért a zenéhez? (Esetleg injkább egy igénytelen ...?)

Valahol, nálam van párhuzam a Fásy mester telitenyérrel tapsoló közönzése és egy laptopra gerjedő dijung-disung hülyegyerekek agyi világa között..

Az menő hogy egy sima balfaszságnak adunk egy baró angol nevet, aztán verjük magunkat rá. Nem azt mondod, hogy ugyan azt a primkó dallamot ismétlem szarásig, hanem lúúúpolok. Fasza. :-)

Na goingoljatok a csába...

ASPauly 2009.08.17. 12:14:54

"Aztán sem érdekel senkit, mit honnan guglizol ki."

Látom már bent van a mai adag és hat is. rájthír...


"Gondolom azért ilyen vörös posztó nálad, mert analfabéta vagy hozzá."

Igen, biztos ez a probléma gyökere. Egy kurzweil-ben elnavigálok, főleg a szintézisrendszerében, de egy menu-driven full felhasználóbarát hülyebiztos grafikus felületű alap progiban nem. Nem is tudom, hogy lett infós diplomám (nem menőzésből írom, csak a kontraszt miatt). Tudod, nem mindenki zsigerből hülye abletonokat megtanulni. Az összes stúdiós szoftver megtanulható max. 1 hét alatt. Persze nem a negatívagyúaknak.

"na egyszerű leszek és tömör.
Ahogy leszarod a mi világunkat, mi is leszarjuk melyik lagzin haknizol a nagyon raj szintiddel. Teljesen egál."

Tudod a lagziban a boldog nagymamák nem prog-rockra gerjednek :) Gy.k.: szintivel nem csak lagzi-haknizni lehet, főleg nem erre találták ki az enyémet. Ebben nincs olyan baromság, hogy stílus, a szinti nem ott kezdődik. Na itt látszik az, hogy lassan a nyúdzsenerésönnek lökése sincs pl. a hangszerekről se. És még engem oktatnak ki :D

A hozzáértést ezennel hagyjuk is.

Sekinátnáó :D

mind2 (törölt) 2009.08.17. 12:27:55

@Marcellusca: SZINTIBOY FOREVER !!!!!!!!
Amióta meghallottam, nekem se a Mike Oldfield, se Vangelis, se Jarre nem jelent már semmit többé.....
Egy őstehetség !!!!!!! Neked nem ?????
:DDDD
www.youtube.com/watch?v=iS33PYufz18

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.17. 12:32:47

Szintiboy-nál kezd elszakadni a cérna, már személyeskedik:

"Látom már bent van a mai adag és hat is. rájthír..."

"Tudod a lagziban a boldog nagymamák nem prog-rockra gerjednek :) Gy.k.: szintivel nem csak lagzi-haknizni lehet, főleg nem erre találták ki az enyémet."

..és ez kizárja, hogy ott pötyögtesd a bocibocitarkát :D értem.

"A hozzáértést ezennel hagyjuk is."

Akartalak is kérni. Ezért teljesen felesleges volt ide beregisztrálnod. Azaz annyira nem. Davyd barátommal sírunk a röhögéstől.

ASPauly 2009.08.17. 12:43:54

"..és ez kizárja, hogy ott pötyögtesd a bocibocitarkát :D értem."

Ki hát! Haknin nem pötyögtetnek semmit :D

Marcellusca 2009.08.17. 12:55:03

@mind2: Most nem tudom megnézni, de tudom kiről/miről van szó.

megaLOL!

moRtiZ 2009.08.17. 13:03:07

Jancsi, így kívülállóként megjegyzem, hogy valahol már te korábban elkezdted a stílust, mert valaki felvilágosított róla, hogy az ableton nem egy hangszer. A vita felesleges, már régen, hiszen ahhoz kellenek érvek is, nálad meg elfogyott az abletonnál :).

Maradjunk annyiban, hogy !sokan! (nyilván nem a hétvégi diszkósok) úgy gondolják hogy a szinpad a ZENÉSZEK ELŐADÁSÁÉRT van, és 250k-ért nem egy CD-t kéne lepörgetni. Hát ennyi.

És így utoljára még: bár már kb. 40 kommentedben leírtad hogy "lefosod" hogy más mit gondol, és FBS az atyaúristen, és integessen a szinpadról, mert megérdemli meg ableton, de azért aztán csak besír a szád hogy mások meg "lefossák" hogy szerinted így van, és bíz elmondják a véleményüket.

mind2 (törölt) 2009.08.17. 13:14:14

Szájába veszi a cigit, kimegy a színpadra....
.... én imádok rá ablakot pucolni ( a szomszédok is rég megszokták ;)
:))))))

www.youtube.com/watch?v=zB_DOA2AL7Q&feature=related

ASPauly 2009.08.17. 13:16:19

@moR10: csak akkor hőbörögj, ha le tudsz játszani egy loop-ot és ha nem a google-n nézed meg, hogy hogyan kell, haha :D (bár nem is értem, hogy a Juilliard-on miért nem okítják)

Zagyva T-Bor, majd most megmutatom én a világnak :D

lolperec 2009.08.17. 13:19:54

hát pajtik..
kicsit utánalestem és úgy tűnik, csont ugyanaz a CD pörgött, mint a Paleo festivalon júli 24én..
nagy bohóc ez az ember :)
a világ legjobban kereső bohóca.. :D

ettől függetlenül jópofa mix, itt a link, írjátok ki CDre és ti is eljátszhatjátok, hogy sztárdídzsék vagytok: rapidshare.com/files/260271124/20090724-rsr-paleo-fatboy-slim.mp3 :)

moRtiZ 2009.08.17. 13:28:17

@ASPauly: Sajnos én már rég rájöttem hogy nem én leszek a következő Tiesto. :P

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.17. 13:31:27

@moR10: szerintem nem fogytak el az érveim az abletonnál ellenben fel lett hozva sok-sok előadó aki szintén ugyanígy keresi a kenyerét.
Hogy sírna a szám? :D FBS lenne az atyaúristen? Lehet azt a drogot amit a szintiboy gyerek haluzott be rám te szippantottad fel. Ki tudja.

..olyanok mondják el a véleményüket, akik nem voltak ott, akiknek derogál kussban maradni olyan témákban amikhez gőzük sincsen.

Szintiboy agyába égett bele az ableton.

(Azt megsúgom, hogy én bakelites suttyó vagyok, több pénzem van zenében és zenei eszközökben mint gondolnád (nem, nem anyu vette nekem a menő szintit), és picit értek a fent sokszor emlegetett programhoz is.

"Maradjunk annyiban, hogy !sokan! (nyilván nem a hétvégi diszkósok) úgy gondolják hogy a szinpad a ZENÉSZEK ELŐADÁSÁÉRT van, és 250k-ért nem egy CD-t kéne lepörgetni. Hát ennyi."

Az a rengeteg ember aki kint volt -nem tudom hol pörgetett egyetlen egy cd-t -is biztosan így gondolja. Az a köcsög fatboy slim, aki halad a korral inkább a toitoi budi tetején kellett volna játsszon. Kéccázötvenezerééé.
Szerencse hogy ez nem így van, és vannak hozzám hasonlóan nagy suttyók akik azért tudnak örülni fatboy slim szettjének is. :D

Marcellusca 2009.08.17. 13:41:27

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
Nem akarok nagyon kötöszködni, kedves, NETbohóc (:D), de ez: "Az a rengeteg ember aki kint volt" érvelés kicsit gyengus. :)
Ilyen alapon azt is mondhatnákn, hogy "Az a rengeteg, mégtöbb ember, aki kint SEM volt, illetve ki sem akart menni ..." :D

mind2 (törölt) 2009.08.17. 13:45:34

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: nekem olyan szettem van, hogy csak na. Van mixelőm is, nemrég vettem 5.990,-ért a Mediamarktban, botmixer, és penge hangja van. A régi mixerem megadta magát lekvárfőzés közben...először hörögni kezdett, aztán folyni kezdett belőle az olaj, a végén meg már le is égett :(
Szerintem ha kiállok vele a nagyszínpadra, legalább akkora sikerem lett volna mint Uhrin Benedek / Korda+ Balázs meg hasonlók.... :DD

mind2 (törölt) 2009.08.17. 13:48:19

@Marcellusca: ne is kötözködjél vele, MERT itthon van, és ilyenkor mindig zabos. Jobban tudom hogy hol van éppen, mint az NNI
:DD

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.17. 13:50:58

@mind2: ha már szétOFFoljuk a postot: remélem nem phili... ööö, szóval nem egy "holland cég" terméke!!?!??!?

mert nekünk olyan van rúdmixerben, május elején vettük, és ma viszem szakszervízbe, nem bírta a barackot. vagy a szilvát. vagy a brokkolit :)))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.17. 13:51:36

@Marcellusca: jó akkor hagyjuk :D igazad van. Akik otthon maradtak az a sok millió magyar, az mind csalódottságában nem ment ki Slim-re :D

Belinkelek ide pár számítógépes "köcsögöt":

(Paul van Dyk)
www.youtube.com/watch?v=gAKy_R1XUBI

(Kraftwerk)
www.youtube.com/watch?v=68C-r9kSLNE

Carl Cox
www.youtube.com/watch?v=YEmxu-0FSak

Davyd · http://wordsofmusic.blog.hu/ 2009.08.17. 13:52:32

@Marcellusca:

"Ilyen alapon azt is mondhatnákn, hogy "Az a rengeteg, mégtöbb ember, aki kint SEM volt, illetve ki sem akart menni ..." :D"

Sőt, ha ezen a vonalon megyünk tovább, Fatboy itt sem járt, elvégre a földi lakosság elenyésző része állítja csak, hogy ő zenélt. Akkor törölhető a bejegyzés. :D

De, a Földön sem élnek emberek, mert a Naprendszerben NEM élő emberek száma jóval meghaladja a földi 6 milliárdot! Hamar eljött a vég... :S

Marcellusca 2009.08.17. 13:56:09

@mind2: LOL!

Millen parasztlyány vagyol, Te, ha még asztat senem tudod, hogy a lekvárot nem mixerrel, hanem jónagy fakanállal, ne adj' Isten, erre a célra kialakított spec keverővel kő kavargatnyi?! :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.17. 13:58:49

@Marcellusca: @Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: azért szépen "elbaszogatjátok" itt egymást :)))

én csak csendben figyelek, és jól szórakozok :))

hozzászólnom nem sok értelme lenne, mert ehhez a zenei irányzathoz annyit értek, mint hajdú a harangöntéshez :)))

mind2 (törölt) 2009.08.17. 14:02:27

@Marcellusca: hát kész.... batyod, nem azzal kevertem TEEEE.. jóhogynem hajszárítóval....
millylen parasztgyerek vagy te :DDDDDD

@Davyd: ki a tököm az fetboj ??????

Marcellusca 2009.08.17. 14:04:36

@mind2:
@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
OK, OK! (Majd otthon megnézem, hogy mit linkeskettél (:D), mer' csak az első kettőt ösmerem.)

@Davyd: Lehet kicsavarni és lovagolni a szavakon. :)

Akkor mégegyszer a gyengébbek kedvéért:
ÍZLÉSEK ÉS POFONOK ...

Ezen kár vitatkozni! Ami tetszik Neked/Nektek, nem biztos, hogy tetszik nekem is.
Mi ezzel a probléma?
Miért kell fenemód bizonygatni, hogy az a jó, ami Nektek tetszik?
Hallgassátok, csápoljatok rá, engem hidegen hagy.
Én sem akarok senkit meggyőzni, hogy azért mert nekem tetszik az Art Of Noise, Army Of Lovers, vagy Szécsi Pál, akkor csak és kizárólag az a jó, és akinek nem tetszik az bekaphassa! :D

Marcellusca 2009.08.17. 14:05:39

Hééééé, megint eltűnt a kommentem!

mind2 (törölt) 2009.08.17. 14:08:32

@Marcellusca: úgy kell csinálni, hogy ráböksz a komment küldése gombra. Én Sedux-tól tanultam :DDDDDD

Marcellusca 2009.08.17. 14:09:11

Vagy mégsem? :)

@Seduxen: Úgy szép az élet, ha zajlik. :)))

@mind2: Millen, millen? Ollan, aki kölök korában a Nagyannyával még főzött szilvalekvárot künn a tanyán. :)

Marcellusca 2009.08.17. 14:09:57

@mind2: Na, vazze, csak most szósz? :)))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.17. 14:10:23

@Marcellusca: de pontosan arról van szó, hogy mindenkire legyen rábízva mi az amit szeret. miről szól a cikk? Szar a fatboy slim, mert laptop-ról zenél.
Utána mik voltak a kommentek? Szar a fatboy slim, meg szar vagyok én meg a davyd meg a többi akinek tetszik.
Mindenki nagy műértő, és az elektronikus zene szar. Meg szar, hogy vannak akik nem cígelnek magukkal komplett zenekart a fellépéseikhez.
Jött szintiboy megmondta a tutit, minden szar és pont.

Szerintem nem szar, neki ez nem tetszik, még pár hétig itt el fog lovagolni szavakon.

Army of Lovers meg nagy zene :ASD:ASD:ASD

mind2 (törölt) 2009.08.17. 14:14:12

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
jó kis banda, hallgasd meg, fiatalok...
A dobosra meg elsőre felfigyeltem :)
www.youtube.com/watch?v=kqJEGIaQwP8

Marcellusca 2009.08.17. 14:37:35

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:

"Army of Lovers meg nagy zene :ASD:ASD:ASD
" - na, ugyi, csak van ollan, ami mindkettőnknek teccik. :D

Úgyhogy, akkó mindenki bekaphassa! xD

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.17. 14:38:17

@mind2: jó kis banda, hallgasd meg, fiatalok...
A dobosra itt is egyből fel fogsz figyelni. A billentyűs gyerek meg a csúcs:D

www.youtube.com/watch?v=Xsc-QpwfAlo

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.17. 14:45:01

@Marcellusca: nos, mielőtt elektronyos zenéket kezdtem el hallgatni, volt mindenféle zene amit szerettem, az Iron Maiden-től az Akelán át, a Dr.Albánig mindent. Van sok-sok retro zene amit csípek a mai napig.

Íme egy példa:

www.youtube.com/watch?v=QCvE8NNaHGE

pár hónappal ezelőtt megvettem bakeliten is :)

Marcellusca 2009.08.17. 15:18:37

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Na, vazze, most ráhibáztál. :)
Amikor először hallottam erről a Slim gyerekről, egyből az ugrott be, hogy csak nem a Fat Boys egyik tagja? De nem. :)))

pitaa 2009.08.17. 16:03:39

szeretem fatboy slim számait és mindenem az elektronikus zene, de már az is vérlázító volt, amit a balaton soundon tolt. amit pedig a szigeten művelt ez a marha, egyszerűen tragédia.

leszarom, hogy abletonnal nyomja. (aztakurva öcsém milyen bennfentes infókkal rendelkezel, más nyilván sose hallott még róla!) csinálhatná kávédarálóval is, mert semmivel se tud keverni. sose tudott. random berak minden szart, ami részegen bekokózva eszébe jut, abból a 10 számból, amit évek óta nyom.

de az a legnagyobb vicc, hogy igazából ő is azon röhög, hogy halálra keresi magát rajtatok, és bármit tol, ti kajáljátok. akár a dj pultra is odaszarhatna, akkor is ováció lenne. ha valami noname dj adná elő pont ugyanezt a produkciót, kiröhögnék vagy meglincselnék. itt a név a lényeg és nem a műsor. ez itt a probléma gyermekeim.

a love is in the air meg a végén olyan, amikor a trenszdídzsék berakják a nirvanát. először vicces, aztán meg inkább kínos.

utazzatok mindenhova és szopjátok a sztárdídzsék faszát :D

moRtiZ 2009.08.17. 18:31:58

Amugy ha mar a loopolasnal tartunk...

Ezt az arcot kernem a nagyszinpadra az osszes loopolassal operalo arc kozul.

www.youtube.com/watch?v=WhBoR_tgXCI

Egyszeruen mindent ut ez a faszi.

ASPauly 2009.08.17. 19:00:36

@moR10: Ez a két arc tényleg nagy. 3gitárprocival mekora műsor. Ja és a fúvós srác milyen imprót nyom! Na ez igen, ez nekem is tetszik. A sok poti-csavargatós szupersztár mér nem mutat ilyen szintű produkciót? Érdekes, hogy a loop csak a beatboxhoz kell, annak is a felét live nyomta fel, lehet ám élőben is zenélni. Na, de abbahagyom, én csak hülye műértő vagyok, lehet sírva röhögni :)

Zsámo...zsámozsá...:D

Liberté__73 2009.08.17. 22:22:39

@Marcellusca:
"Amikor először hallottam erről a Slim gyerekről"

Én meg amikor először olvastam így leírva, aszittem, hogy a Sóbertnórbert USA piacra szánt művészneve: FatBoy -->Slim.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.18. 07:11:53

de sajnos még nem ittam annyit, hogy megkérdezzem tőle, hogy kedves János, ugyan mennyi jogdíj érkezett májusban a bankszámládra az Artisjustól?"

pedig akkor lettél volna nagyon menő a neten :)
bródí biztos lenácizott volna, hát ő ingyen is kimenne a rasszista-szigtre propagálni, hát még ha fizetnek érte

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.18. 12:32:26

Beszarok bazmeg ezeken a kommenteken néhol. Zenész, producer, hangmérnök, mindenkit sikerül megsérteni bennük a hülyeséggel. Amikor jazzt játszottam azt mondták rá bárzene, a rock túl vad, a dobolásra az jön, hogy ne zörömbölj, amikor DJ voltam azt kaptam hogy csak lemezeket kell feltenni, számítógépen 20 éve csinálok zenét, azt meg állítólag minden hülye tud. Utóbbi véleményen lévők elmennek a faszba. Komolyan mondom nem lehet olyat csinálni, hogy az jó legyen.

Norman Cook gecire alap, nagyon jó producer, a legkülönbözőbb neveken kajáltuk meg a soundját, Beats International, Freak Power, Fatboy Slim eleve. És az elektronikus zenében kurva sok szarakodás, tapasztalat és munka van, mire jó lesz. Pont úgy, mint ahogy elmész a tök jól összepróbált zenéddel stúdióba, és órákig a kurva anyjáért nem akar úgy szólni a hangszóróból, ahogy a fejedben hallod.

Igaz nem alapfeltétele a jó zenei alapok, elektronikus zenék készítésének a jó hangszeres tudás, sőt, fordítva is igaz, hiába jó billentyűs, dobos vagy gitáros vagy bármi az, aki próbál kikeverni egy zenét, nem biztos, hogy elkapja a fonalat. NAGYON NEHÉZ, kurvára összetett, pont annyira, mint kiállni a színpadra gitárokkal és úgy eljátszani egy ütős számot, hogy közben mozogsz, énekelsz, figyelsz, hogy azt mindenki élvezze.

Ettől függetlenül nekem úgy tűnt, hogy a kurva híres ember, aki lemezeket tesz be, az party aréna, és a nagyszínpadon nem ez megy. JÓL megbecsülték, hogy mekkora tömeget fog érdekelni, de lehet, hogy ha mégis berakják egy 5-6000 fős sátorba, senki nem panaszkodik, hogy nem fért be a Fatboy Slimre, mert ugyanúgy a nagyszínpadon van a BÁRMI MÁSON, és élvezi.

Az Ableton Live meg mindentől függetlenül az elektronikus zenélés olyan úttörője, mint a könnyűzenében a dobfelszerelés kifejlődése, a jelentőségét kábé az Excellel tudom összemérni. Change the world kategória. Több mint 10 év konzervatívabb hangszerelő program (Cubase, Cakewalk) használat után hónapokig tartott átállni az Ableton gondolkodására, de most már azt kell mondjam, előtte a csehkettest néztem. Abból nem lehet kiindulni, hogy ez nem zene. Nekem minden zene, és egy részét ilyen programokon rakják össze, ezzel viszont elő is lehet adni, komplett zenekarral, minden eddigi szintimet és idióta hangmodulomat elrúgnám a holdig, akkora királyság Abletonban dolgozni.

Kíváncsi volnék, TÉNYLEG mennyiért jött Fatboy Slim, mert azért attól függetlenül, hogy az jobban felbasz, hogy mindenkinek van olyan zene létrehozásáról is véleménye, amit még életében nem művelt, ez a gázsi + CD rakosgatás dolog is felbaszott. Még ilyet...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.18. 12:37:54

Izé, javítom magam. Véleménye lehet bárkinek, meg kiröhögheti a másik zenéjét. De TUDÁSA az ne legyen, ha nem próbálta, csak véleménye. Dolgoznak ezek a szerencsétlen zenészek, hogy nekünk legyen mit ordíttatni, és van egy vastag réteg, aki átszakértősködik oda, ahol nem érzi jól magát, csak hogy odaszarjon a küszöbre. Semmi szükség rá, közben kaphatott volna az általad nagyra tartott előadó tőled még egy e-mailt, hogy "kurva jó a zenéd, kúrnálak". Na annak van értelme. Írok is asszem Lolának.

ASPauly 2009.08.19. 09:02:09

nosferato: amit írsz fullosan igaz, de amiről te írsz az HANGMÉRNÖK és PRODUCER.

A stúdióban lévő ZENÉSZEK azzal, hogy megírták, tök jól összepróbálták és profin feljátszották a dalokat, na onnantól kezdve ők kimerítették a zenész műfajt, mert zenésznek lenni ennyit jelent. Onnan a stúdón van a hangsúly, ahol hangmérnökök nyomulnak, meg ezek után jön a mastering.

Koncerten meg pláne így van, mert ha nincs mit keverni élőben, lehet geci alap akármilyen über-producer, mit kever ki? Sztem pl.Loreena McKennit nem azon fog görcsölni, hogy hogyan csavargassa ki a keverőpultot,efx rack szekrényeket meg a lemezjátszóját, ő játszik, a hangtechnikus meg pöcsöl, meg csavargat. És ez a rendszer így van kitalálva és Loreenát sem azért szeretik, mert jól csavar, hanem mert ha még szarul is szólna egy lyukban hallgatva is jó lenne a muzsikája. Na ez a kettő dolog között a különbség. A zenésznek technikája, dalai, hangszerei vannak, a producernek, hangmérnönkek, stúdiónak van soundja. FSB-vel kapcsolatbn eddig csak "sound", "set", "ableton" elnevezésű fogalmak merültek fel, sztem itt megy félre a dolog.

A fő vonulata a topiknak az élőzenei teljesítmény, amire érdekes módon még az elektronikus táborból nem jött állásfoglalás Jancsibohóc egyébként nagyon jó(tanulságos) youtube-os linkjein kívül, rgo Paul van Dyk és a Kraftwerk a szemünk láttára adta elő full élőben a dolgait, miközben a negró srác nem csinált semmit, csak integetett. De biztos jó volt a "sound"-ja. Nem beszélve a két utcazenész gyerekről, akik meg bealáztak minden laptopos lusta szart, pedig mondhatták volna, hogy francba a szaxoval, szoftverrel is elő lehet adni.

Mindneki csak felháborodik, hogy jaj a szegény elektronikus zenészeket mindenki szapulja, pedig ők mekkora ászok. Na igen, de miben? Megy ez a látszat félreértés meg sértődés. Kit érdekel, hogy mennyi pöcsölés van a stúdióban, qrvára nem erről van szó. Hanem arról, hogy FSB mit csinált most a szigeten, meg a sok integetős negró a pult mögül mi a rákot csinál, mert nem zenél az fix, max élőben kever, effektez. FSB lehet hogy geci alap hangmérnök, meg producer, de tud e zenélni(költői)? Még a laptoppal se lenne gond, ha midibillentyűzettel vst-ket küldene, de még annyira se futi nála, meg sok másnál sem. De integetni tudnak, hát igen, valamit valamiért.

Mi is szgéppel, helyesebben mondva azon rendszerezzük, írjuk a dalokat, mert sokkal jobban átlátható így egy epikus hosszúságú dal, de előtte megírjuk hangszeren az alapokat, wav-midi be bekerül gépre, és tudunk tovább agyalni a szerkezeten, stb, ez pl. egy 20+ perces számnál kell is, van amikor 6 A4es lapot írunk tele a szám szerkezetével, hogy is néz ki. De eszünkbe nem jutna ezeket Abletonnal lejátszatni élőben és közben elhitetni magunkkal, hogy most mi ezt hú-de-mennyire előadtuk, sőt, a hangszereinket is a pokolba küldenénk, mert az olyan lenne, mintha gyertyapózban a saját szánkba fosnánk. Bár mondjuk én is többet tudnék integetni meg inni közben, az fix, megérné :D

Én csak azt nem értem, hogy a laptopos-lemezjátszósok miért nem értik meg azt, hogy egy zenét előadni mit jelent. Zenész hozzáállás az, mikor többre tartunk egy szgpet egy zenekarnál, meg inkább eladom a hangszeremet, mert a szoftver jobb? Az sohasem lesz előadás mikor wav-midi szeleteket játszatok le a szgéppel, ha tetszik, ha nem. Az prezentálás. Nincs akció. Az előadásban mindent az ember csinál, előadja. Zenében ez azt jelenti, hogy minden zenei hang mögött egy emberi mozdulat van. És ezzel a kijelentéssel nem az elektro zenét fikázza senki sem, ezek tények.

Nagyjából látni, hogy hol beszélünk el egymás mellett?

Énu-tcu-énu-tcu-énu-tcu-zsáku-zsá'

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.19. 19:32:49

@ASPauly: adom, így hallgatok élő zenét, de sokszor óriási zenékben a producer = dalszerző, és a szintetizátorokkal színezett zenékben (elmúlt 30 év, és különösen 80-as évek popzene) sok múlik akár azon is, hogy egy billentyűs mit kever ki hangnak, amit aztán később élőben szólaltat meg, de nemcsak az eljátszástól olyan a szám, hogy a közönség összehugyozza magát az örömtől, hogy végre élőben hallhatja. A színész sincs ott a moziban, de egyszer eljátszotta, a táncdalfesztiválok dalszerzői sem mind játszottak a kísérő zenekarban, mégis megbecsüljük a nevüket. Azok a zenekarok, akik mindent lehoznak élőben, de rátolnak harddiszkről vagy gépről még egy ütőhangszeres sávot, vagy egy vonóst, még ugyanott vannak, vajon hol a határ? Engem (!) jobban zavar, amikor +1 szintis áll ott egy három és fél méter széles billentyűvel, és 1 órán keresztül háromszólamú akkordokat nyomogat hegedű hangszínen, és rázza rá a fejét. De nem csinálják meg, hogy helyettesítik, mert ahogy te mondod, elveszne az akció. A Queen is hordja a billentyűsét 25 éve, és a rajongókon kívül senki nem tudja a nevét.

Képzeld el, hogy eljön Michael Jackson a Szigetre mondjuk 2008-ban, és előadja a Beat It című számot, ami 15 hétig vezette 83-ban a US R&B listát. Amögött a szám mögött ott van Eddie Van Halen, aki felvázolta a gitárszólót, illetve Steve Lukather, aki végül feljátszotta a finomított véglegeset. Mekkora nevek már? Ugyanakkor ott van mögötte Quincy Jones is, sőt, szinte csak ő van, aki nélkül minden idők legnagyobb példányszámban eladott albuma (Thriller) nem lett volna az, ami. Azt nem tudom, hogy ő eljárt-e MJ koncerjeire a háttérbe egy szalagos magnóval parádézni, amin csak a play gombot nyomta meg, de kurvára ott van a szeren mint zenész anélkül is. Társszerző, producer, nevek, átfedések, de ugyanazt csinálta, mint ezek a laptopos figurák, egy 4x3-as szobában felbillentyűzte az összes sávot és geci jó lett.

ASPauly 2009.08.20. 10:38:36

@nosferato: Nem teljesen értem a kommentedet, de ez most az én hibám sztem. Én azt boncolgattam az enyémben, hogy azok csókák, akik csak integetnek, azok mért nem csinálnak értelmes dolgokat is élőben, ha már akkora zenésznek tartjuk őket...

Abban fullosan egyetértünk, hogy a szintiseknek jó hangokat is kell csinálniuk, és abban is, hogy vannak sokan, akik saját maguk producerei, ez is oké. De nem értem hogy van mindez kapcsolatban azzal, hogy mi történik élőben? Az pedig , hogy egy szőnyegező szintis miért megy ki a 7oktávos szintivel, az az ő balf.sága, az is igaz, vagy az is lehet, hogy az az egy szál hangszere van, és a zongorázás miatt a kalapácsmechanikás 7oktávosat vette meg, de ez fullosan lényegtelen is.

Az, hogy egy banda nem lel pl. olyan srácot, aki élőben hozná a dobtémát, és lenyomják hd-ről, az még elmegy (igényesebb közönség húzza is érte a száját), de amikor vannak csilliárdjaim és nem vagyok képes zenészeket szerődtetni, na az már nem. Nekem ez akkor is fontos volt, mikor még nem zenéltem, sosem értettem a gombnyomogatós előadásokt, hogy na akkor ez most mitől olyan nagy szám?

A Michael Jacksonos dolgot nem értem. Most ezzel mit akartál mondani? Mért itt még mindig arról van szó, hogy Lukatherék faszául feljátszották a stúdióban a cuccot, és nagy nevek(ami nem jelent semmit, mindig az a lényeg, hogy a nagy név mekkora teljesítméyt nyújt, mert ha a nagy név csak szarik, attól az ugyanolyan szar lesz, mint pl. az enyém) na oké, de a Beat It-et hogyan adta elő MJ? Ha lejátszották plébekkről Lukathert, meg Jonest, akkor az a teljesítmény ugyanolyan nulla. Mert ez megint CD hallgatás, vagy ha MJ élőben tolja, akkor karaoke, akárhogy is szépítjük. Abba a hibába meg ne essünk, hogy elhisszük, nem tudnának olyan szintű gityóst szerződtetni, aki csípőből lenyomja Lukather, vagy Eddie témáit. Chopin is mekkora ász, de több százan/ezren simán eljátszák a témáit.

Ismerek olyan bandát, akik samplerről tolják a szintit, de csak azért, mert szerencsétlenek nem találnak olyan normális billentyűst, aki el is tudná játszani azt, amit megírtak, de játszanának élőben, mert egyébként óriási zenészek.

Ez az egész sok rétű dolog. Az emberek nagy részének show kell, mert a tévében azt látják, erre vannak rászoktatva. A sok videóklipben mit látnak, folyamatosan pörög minden, villognak a fények, stb. Nagy részük azt se tudja mi fán terem a zenélés, "koncerten" csak az a lényeg, hogy a tévében látott nagy nevűvé marketingelt valaki jelen van, rgo teljes az élvezet. Az már nem is számít, hogy az a valaki nem csinál semmit, de jó sok fény van,meg kivetítő és ha felemeli a kezét, egyszerre ordít mindenki. Na nálam ez a DROID kategória. Mikor nem számít, hogy MJ mellett gitáros sincs, de hallani a füstölő gitárszólót és fel se tűnik. Na ez az egyik véglet, ezt a csoportot ebből a szempontból ha akarom sem tudom értelmesnek nevezni és ez nem azért van mert MJ-t hallgat, mielőtt félreértenénk.

Meg van a másik kategória, mikor tök mindegy hogy ki, mivel, de jó zenét csinál 2 kézzel, hangszerrel. Amikor elmegy az ember csak azért egy szórakozóhelyre, mert este élő zene lesz, és nem is nagyon érdekli, ki játszik, de hiányzik az hogy élő, ott a helyszinen létrejövő valamit halljon, mert nem a felhajtást, meg a sztárt szereti, hanem tényleg a zenét, és az se érdekli, hogy volt e neves producer, vagy nem. És az ilyen ha meglátna egy laptopot köszönné szépen és elhúzna, akármennyire sírna a gitár...wavban :D

Sokan azt hiszik, hogy az a réteg, amibe én is beletartozok, sima sznobságból nézi le a laptopos bandát, pedig nem. Csak nem értik meg, hogy egy szint alatt nem hajlandóak értékelni valamit élőzene kategóriában.

Mert most komolyan. Mindenki lenézi és kineveti az egyszál gagyiszinti(amiben stílus van, sic!) és midiről megy a lagzi szintet. Csak vegyük észre,
hogy effektíve élőben MJ / FBS / integetős negrósrác is ezt produkálja, ha nincs mellette zenészgárda ha tetszik, ha nem. És ez aztán nagyon szívmelengető dolog, nem? Floppyról megy az este. Ez aztán a teljesítmény. :D

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.08.21. 00:11:36

@ASPauly: semmi kivetnivalót nem találok abban, amit írsz. Új megközelítés: mondjuk írok egy világslágert a nappaliban, de elektronikus zene. Nincs előttem zenekar, aki helyettem majomkodjon (Boney M...), de a bankszámlán kívül jól esne az a visszajelzés is, hogy látom megőrülni az embereket. Lehet, hogy elmegyek akkor majomkodni én magam. Ha olyan a zene, amit egy dobszerkóval és basszusgitárral el lehet nyomni, akkor csakazért is összerakok egy zenekart, de ha vki ezt nem teszi, attól még megértem, miért megy oda. Mindenkinek más a határ, pl. a Kraftwerk négy laptopos egy helyben állásán én is ki vagyok akadva, hogy az mi.

Emellett szerintem gyakran nem írják ki világosan, hogy ha van 10 nagy név, akkor melyik 6 jön zenélni, és melyik 4 készül DJ szettel. Már persze olyanoknál, ahol mindkettő szóba jöhet :)

Kapcsolódó videók:
www.youtube.com/watch?v=bjP7YVxXxio (Paul Kalkbrenner Ableton)
www.youtube.com/watch?v=Rq4PqNiG5pU (Prince a Batman felvételeinél)
www.youtube.com/watch?v=vHdZU0llNsU (David Gilmour stúdióhajó)
www.youtube.com/watch?v=51FWh-XTXaY (Harold Faltermeyer, ez borzasztó!:)

süti beállítások módosítása