Skip to content


       Szűrés lista

Az elmúlt egy év népszavazási kezdeményezései

A kutyaevős postnál jöttek olyan kommentek, hogy márpedig az OVB ne döntse el, hogy melyik kérdés normális, és melyik debil, mert ez súlyosan antidemokratikus. A frászt! A diliházban is van ápoló, nem véletlenül....

Seduxen ráérő idejében kiválogatta nekünk a Közlönyökből az általa legfurcsábbnak/ legidiótábbnak talált népszavazási kezdeményezéseket az elmúlt egy évből. Vannak köztük azért elég jó, értelmes kérdések is, egy-kettőről talán érdemes is lenne szavazást tartani, ha már Seres Máriáén túllennénk, és lenne egy csomó kidobandó adóforintunk, de a többség tömény baromság. Stábunk 3+1 díjazottja kiemelten látható, lehet csemegézni és saját listát felállítani:

"350/2009. (VIII. 14.) OVB határozat

"Kezdeményezzük a választási eljárásról szóló törvény módosítását úgy, hogy a választási eljárásban a választók szavazataikat papír helyett sms-ben adják le."

 

335/2009. (VII. 22.) OVB határozat

"Akarja-e Ön, hogy a Magyarország államformája Királyság legyen?"

 

329/2009. (VII. 22.) OVB határozat

"Kezdeményezzük az Alkotmány és a vonatkozó jogszabályok módosítását úgy, hogy a továbbiakban ne legyenek kisebbségi önkormányzatok."

 

325/2009. (VII. 22.) OVB határozat

"Kezdeményezzük az Alkotmány és a vonatkozó jogszabályok módosítását úgy, hogy szűnjön meg a sztrájkhoz való jog, a munkavállalók érdekeiket bírósági eljárásban érvényesíthessék."

 

307/2009. (VI. 24.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy gyógyszertárban csak gyógyszereket lehessen árusítani?"

 

175/2009. (V. 20.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy Magyarországon senkit ne lehessen kilakoltatni, jogszerűen elfoglalt, egyetlen otthonából?"

 

174/2009. (V. 20.) OVB határozat

"Új kormányváltásra van szükség"

 

90/2009. (III. 20.) OVB határozat

"Akarja-e Ön, hogy a 13. havi nyugdíj a rendes nyugdíjba kerüljön beépítésre?"

 

82/2009. (III. 20.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az új alkotmányt közvetlenül a választópolgárok népszavazás keretében fogadják el?"

 

81/2009. (III. 20.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a Magyar Köztársaságnak új alkotmánya legyen?"

 

69/2009. (II. 27.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy jelen népszavazást követő év január 1-jétől az országgyűlés teremtsen forrást a távhőszolgáltatással fűtött, 1994 előtt épült lakások egyedi hőfogyasztás-mérése kialakításának teljes körű finanszírozására?"

 

45/2009. (II. 6.) OVB határozat

"Akarja Ön, hogy a Főváros kerületeinek Önkormányzatai - a helyi okmányirodák megtartása mellett - megszűnjenek? "

 

26/2009. (I. 30.) OVB határozat

"Egyet ért-e Ön azzal, hogy a nyugdíjemeléseknél minden nyugdíjas nyugdíját - nyugdíjának összegétől függetlenül- egységesen, egyenlő (azonos) összegben emeljék?"

 

15/2009. (I. 9.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési választásokon mandátumhoz jusson a pártlista, ha az azt állító párt területi listái elérik a választópolgárok által valamennyi területi pártlistára leadott és országosan összesített érvényes szavazatok 1 százalékát."

 

11/2009. (I. 9.) OVB határozat

"Népszavazási kérdés, sorsdöntő - Akarja-e ön hogy a Magyar Köztársaság államforma Magyar Demokratikus Királyság államformára változzék és ezáltal tagja legyen a Szentkirály Népközösségének, elfogadja-e ön Magyarország demokratikus királyának és Szentkirály Népközössége demokratikus királyának Svoren Pétert és a XVI. Dalai Lámát?"

 

5/2009. (I. 9.) OVB határozat

"Akarja-e Ön, hogy a Magyarországon folyósított hitelek kamata kötelezően foglalja magába a kezelési költséget?"

 

367/2008. (XII. 12.) OVB határozat

"Egyet ért-e Ön azzal, hogy az évi rendszeres nyugdíjemelések az alacsony és a magas összegű nyugdíjasoknál, a nyugdíjösszegek nagyságredjétől függetlenül minden nyugdíjas és rokkant nyugdíjas az átlag nyugdíjösszeg után kiszámított átlag összeget, azaz átlag egyforma nyugdíjösszeg legyen?"

 

357/2008. (XII. 12.) OVB határozat

"EGYETÉRT-E ÖN AZZAL, HOGY MINDEN EGYES CIGARETTÁSDOBOZ MELLÉ EGY OLYAN KÖNYVECSKÉT KELL CSOMAGOLNIA A DOHÁNYÁRÚ FORGALMAZÓJÁNAK AMELY A DOHÁNYZÁS LESZOKTATÁSI MÓDSZEREKET MUTAT BE?"

 

348/2008. (XI. 14.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a Magyarországon székhellyel rendelkező rádió és televízió műsorszolgáltatók számára kötelező legyen a Magyar Köztársaság hivatalos nemzeti ünnepein, valamint húsvétkor, pünkösdkor, a halottak napján és karácsonykor a rádiózásról és televíziózásról szóló, 1996. évi I. törvény szerinti főműsoridőben ünnepi megemlékezés vagy olyan film, illetve hanganyag szolgáltatása, melyben az ünnep megjelenik?"

 

344/2008. (XI. 14.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a Magyar Köztársaságban hivatalos nemzeti gyásznap legyen október 6-a, az aradi vértanúk napja ?"


341/2008. (XI. 14.) OVB határozat

"EGYETÉRT-E ÖN AZZAL, HOGY A KÖZÉPISKOLÁKBAN MINIMUM HETI EGY TANÓRÁBAN KÖTELEZŐEN TANÍTSÁK A TOLERANCIÁT?"

 

340/2008. (XI. 14.) OVB határozat

"EGYETÉRT-E ÖN AZZAL, HOGY A BUDAPESTI SZABADSÁG TÉREN EGY-EGY EMLÉKMŰVET KELL ÁLLÍTANI A KERESZTÉNY, A ZSIDÓ, AZ ISZLÁM, A HINDÚ, A BUDHISTA VALLÁS, ILLETVE GEORGE WASHINGTON ÉS KONFUCIUS TISZTELETÉRE? "

 

325/2008. (X. 30.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy Magyarország kilépjen az Európai Unióból?"

 

321/2008. (X. 30.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a segély ne járjon alanyi jogon?"

 

319/2008. (X. 30.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a települések dönthessenek arról, hogy emberek a településről kitilthatóak legyenek?"

 

318/2008. (X. 30.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az önkényes lakásfoglalás esetében a kilakoltatás 0-60 napról 0-15 évre módosuljon."

 

317/2008. (X. 30.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a 20000 Ft-os szabálysértési összeghatár 0 Ft-ra módosuljon?"

 

315/2008. (X. 30.) OVB határozat

"- Egyetért-e Ön azzal, hogy az Internet használata ingyenes legyen a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-től?"

 

306/2008. (X. 3.) OVB határozat

"Egyetért-e ÖN azzal, hogy a Magyar Köztársaságban ne legyen választójoga annak, aki a születéskor érvényes oktatási törvényben kötelezően előírt iskolai végzettséget a választás kezdetéig nem szerezte meg."

 

303/2008. (X. 3.) OVB határozat

"Egyetért-e ÖN azzal, hogy a Magyar Köztársaságban is élő, többes állampolgársággal rendelkezőnek csak akkor legyen szavazati joga, ha a választást megelőzően, bizonyítottan legalább öt évig hazánk adófizetője volt."

 

285/2008. (IX. 26.) OVB határozat

"Egyet-ért-e Ön azzal, hogy mindenkinek egyenlő joga és kötelessége legyen, és szűnjön meg a pozitív diszkrimináció mindenféle intézményével együtt?"

 

284/2008. (IX. 26.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a közösségből kitilthatók legyenek azok a gyerekek, akik járványt, betegséget vihetnek be a közösségbe az otthonukban hiányzó higiénia miatt?"

 

283/2008. (IX. 26.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az iskolaigazgatóknak joguk és kötelességük legyen a beilleszkedni képtelen gyerekeket eltávolítani a tanulni akaró gyerekek közül?"

 

282/2008. (IX. 26.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a segély ne járjon alanyi jogon, hanem legyen adható, és lehessen feltételekhez szabni?"

 

280/2008. (IX. 26.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a szabályokat, törvényeket be nem tartók esetében a segély és mindenféle támogatás megvonása kötelező legyen?"

 

279/2008. (IX. 26.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy családi pótlék pénzben ne legyen kifizethető, csak adójóváírás és adókedvezmény formájában járjon?"

 

278/2008. (IX. 26.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az állam csak azokat a szülőanyákat támogassa, akik már betöltötték 18. életévüket?"

 

277/2008. (IX. 26.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a 16 év alatti szexuális kapcsolat minősüljön erőszakos nemi közösülésnek?"

 

271/2008. (IX. 26.) OVB határozat

"Egyetért-e Ön azzal, hogy csak a minimum 8 általános iskolát végzett adófizető állampolgárok szavazhassanak?"

 

260/2008. (VIII. 27.) OVB határozat

"Egyet ért-e Ön azzal, hogy a Magyar Köztársaságban egy új Alkotmányt hozzanak, amely az ország érdekét szolgálják és a kiskeresetű emberek tisztességes megélhetését is jobban biztosítja és az emberi méltóságot tartja tiszteletben."

 

259/2008. (VIII. 27.) OVB határozat

"Egyet ért-e Ön azzal, hogy a Magyar Köztársaságban előrehozott választás legyen, a jelenlegi MSZP-SZDSZ-es koalíciós kormányzásnál az államadósság növekszik, a FIDESZ-es kormányzás idején az EU-s országokba belépettek közül az élről az utolsó előtti helyre kerültünk."

 

247/2008. (VIII. 1.) OVB határozat

"Egyet ért-e Ön azzal, hogy a Magyar Köztársaságban az előrehozott választással." "

 

No? Ugye milyen jó, hogy szűr az OVB?

 

Címkék: társadalom abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr471336260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2009.08.25. 11:18:38

@Liberté....73: jajjj, rádkerestem, kár volt. Te ilyen liberális tyúkszart csöpögtetsz igaz tesvír? Társadalmi igazság, meg elfogadás, meg béke meg szeretet? Te vagy az, aki deszegregál(akár az én gyerekem kárára is, a kurva anyátokat), aki nekem meséli be, hogy bűnös vagyok, mert szeretnék valamit kapni a befizetett 40%adómért? Aki elítél, mert elegem van a C-ből? Akkor tudod mit? Menj a .................................

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2009.08.25. 11:20:20

@Liberté....73: ahhhh, kis liberté... kinyomozod ki vagyok és majd jól elnáspángolsz?
erre van egy nagyon szép mondatom, amit ma reggel hallottam. Legyen oidipuszod.

krtek 2009.08.25. 11:21:16

Ez a nácis balfaszkodás kezd unalmas lenni....

Egyébként simán rend lehetne a fejekben:

Aki tanul és nem dolgozik, nyugdíjas, azt eltartják: Köszönje meg szépen, szavazati jog nincs
Aki tanul és dolgozik (adót fizet): jog ok
Aki dolgozik (adózik): egyértelmű ok.
Aki nem dolgozik (mondjuk 3 éve, nem képes, beteg, stb.) azt el kell tartani, segíteni kell: szavazati jog felejtős

Ilyen egyszerű.
Viszon nem PC, mert az átlátható, egyértelmű szabályok minden rohadt politikus rémálma. Nincs zavaros, nincs kiskapú, nincs mutyi, stb.

Ez van...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.25. 11:22:23

@Rwindx:

Áh, ezt pofonegyszerűen meg lehet oldani.

Begyújtod a kérdésedet az OVB-hez és letétbe helyezel mondjuk 5 millió forintot.

Az OVB dönt, a határozattal együtt visszakapod a letétet.

Ennyi!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2009.08.25. 11:22:28

Nézzük csak...

Az alkotmányra, államformára, EU-ra és előrehozott választásra vonatkozó kuncsorgás mind populizmus...

A cenzusos szavazás és a szociális támogatások feltételhez kötése ellenben jó gondolat... meg a pozitív diszkrimináció eltörlése is.

sms-szavazás... elképzelem, ahogy stohl este óbégat, hogy VIKI, VAGY FERI?! VIKI VAGY FERI?!...

kisebbségi önkormányzat megszüntetése nem hülyeség, a pesti kerületeket viszont nem kéne felszámolni, inkább össze kéne vonni néhányat... (XI.+XXII., XVIII.+XXIII., XIX.+XX., VI.+VII., VIII.+IX.) - máshol meg a kerülethatárokat kéne módosítani (pl. az Újlipótváros megint mehetne az V. kerülethez, I. kerületet a szomszédok között felosztani)

A sztrájktörvényre meg valóban ráférne a módosítás, hogy Faszkó és csapata ne baszakodhasson többet.

Gyógyszertárban csak gyógyszert? Most menjek a rottymannba leukoplasztért? :-)))

A bankhiteles meg a távhős kérdés pedig olyan, amit ha az OVB vissza is dob, azért továbbítani kéne a megfelelő ogy. bizottság elé, mert kellenek az ilyen alulról jövő építő gondolatok...

Az ünnepi műsor és a nemzeti gyásznap bevezetése ellenben nem jó, rühellem, ha az emberekre rá akarják kényszeríteni a gondolkodásmódot. Akinek ez fontos, az amúgy is úgy alakítja az életét, akinek meg nem (és nem feltétlenül azért, mert míveletlen prosztó), azt hagyják vele békén.

(Valahol ugyanott van nálam a szabad szex korhatára is...)

Aki meg nem tudja megtanulni a toleranciát, azt kirekesztik?! :-))))

Liberté....73 2009.08.25. 11:22:29

@aiKohJahn5:
jaja én vagyok az:

- tokaj szőlüvesszein liberális tyúxart csepegtetek
- ráérő negyedóráimban deszegregálok egy kicsit
- kétnaponta bemesélem neked, hogy bűnös vagy
- elítéllak, mert eleged van a C-ből (te B-s vagy? ált isk?)

gyorsan levetted a lényeget, grat!

Marcellusca 2009.08.25. 11:23:51

@aiKohJahn5: Azért az is látszik, hogy Te még új vagy, mert nem tudod, hogy liberós-gyerekkel nem szabad szóba állni!
A törzsgárda (hehe) már szóra sem méltatja a böfögéseit. A rutinosabbak pedig "faszkalap-szűrőt" alkalmaznak. :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.25. 11:23:55

@Liberté....73:

Ha UPC-s vagy, akkor a köcsög UPV lassítja a p2p adatforgalmat este... na, ez tuti nem törvényes!

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2009.08.25. 11:29:00

@Marcellusca: nincs kedvem firefost rakni, eddig read-only voltam, csak vastagbőrék kezdenek olyan dolgokat feszegetni, amivel szinten tele a tök :D

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.25. 11:34:22

@no-night: "Az ünnepi műsor és a nemzeti gyásznap bevezetése ellenben nem jó, rühellem, ha az emberekre rá akarják kényszeríteni a gondolkodásmódot. Akinek ez fontos, az amúgy is úgy alakítja az életét, akinek meg nem (és nem feltétlenül azért, mert míveletlen prosztó), azt hagyják vele békén."

Ebben nincs igazad. Attól még, hogy nemzeti gyásznap, nem kell egész nap ájvékolnod és, nem egész napos TV műsort nézned, csak mondjuk legyen főműsoridőhöz közeli időpontban, vm. megemlékezés, hogy miről is van szó. Senki nem mondja, hogy nézd, vagy vegyél részt az ünnepségen, de azért lehessen tudni miafax.

Ráadásul a gondolatod ott sántít, hogy akkor a gyerekeknek se legyen Márc. 15 megemlékezés a suliban, mert nem szabad rákényszeríteni?

Hmm?

Plutonic 2009.08.25. 11:35:55

Hát Sedux, ehhez ideg is és gyomor is kellhetett. :)))
És remélem nem kaptál gyomorideget! :)))

Liberté....73 2009.08.25. 11:37:10

@aiKohJahn5:

áhh, kicsi kohjan! eddig kettőnk közül te voltál az aki nyomozgattál utánam, ez feltűnt?

Plutonic 2009.08.25. 11:37:49

@aiKohJahn5: Egy próbát azért megér, hogy láss egy LÉNYEGTELEN feliratot. :DDDDDDDDDD

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 11:38:38

@Plutonic: ellentétben "tanult netkollégánk" véleményével az egész kiválogatása kb 10 percbe telt. Csak a hatályos joganyagok gyűjteménye kiadványban a "kibocsátó és típus" szerint kellett keresgetni, ott megnyitottam az OVB határozatok "mappát", és kimazsoláztam ezeket. Majd egy word-be beillesztve küldés 'palmasnak...

ennyi :)))

Liberté....73 2009.08.25. 12:01:29

@aiKohJahn5:
Ha megtaláltad és felraktad, akkor ezt az id-t tedd bele:314739.
Utcára mindenképp tedd fel te is a szemellenződet, kezedbe legyen a MN, füledbe meg a Lánchíd Rádió szóljon.
Így lesz kerek a világ.

:D

Plutonic 2009.08.25. 12:01:44

@aiKohJahn5: userscripts.org/scripts/show/55919 Ehun van! :DDDDD

@Seduxen: Na igen, az évek és a rutin! XDDDDDD

Charybdis 2009.08.25. 12:05:33

Ez pedig jó:
"Egyetért-e Ön azzal, hogy csak a minimum 8 általános iskolát végzett adófizető állampolgárok szavazhassanak?"

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 12:08:02

@Plutonic: kössz, ez kb úgy hangzott, mintha egy masszív alkesz alkoholfogyasztási szokásait jellemezted volna:)))

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2009.08.25. 12:08:19

@Liberté....73:
nincs szerencséd. Jelenleg Budapest Bár szól. KezembeN egér lesz, habár lehet népszabit kellene fognom...

mind2 (törölt) 2009.08.25. 12:14:46

@csodagyerek: nagyon büdös nekem ez az egész, egy srác állapotos feleséggel, ááá egy férfi sincs, aki nem akarná látni a születendő gyerekét és börtönben rohadni a cék miatt... nekem nem áll össze...

Plutonic 2009.08.25. 12:15:16

@Seduxen: XDDDDDDD Mondjuk az sem az én számból hangzott el, hogy amiből lekvárt lehet főzni, abból pálinkát is! :DDDDDDDDDDDDD
De én ilyet nem mondok Rád, véleményem szerint Te egy rutinos keresgélő és tisztességes családapa vagy! :)))))

Roxvox 2009.08.25. 12:17:10

Alszik a bannführer?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 12:17:40

@Plutonic: a családapa státusz, meg a pálinkázás nem zárja ki egymást... Sőt! Néhány extrém helyzetben épp' ellenkezőleg: erősíti azt :))))

"amiből lekvárt lehet főzni, abból pálinkát is! "

na ez viszont olyan tény, mint hogy a nap keleten kel, és nyugaton nyugszik :))))

Plutonic 2009.08.25. 12:20:08

@Seduxen: Lásd: pálinkás kenyér. XDDDDDD
Például! :))))))
Ha belegondolok, pálinkát szinte mindenből lehet főzni, de tény, hogy a gyümi a tuti! :)))))
Azt hiszem ezt hívják életbölcsességnek! XDDDDD

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 12:23:24

@Plutonic: "Azt hiszem ezt hívják életbölcsességnek!"

Életbölcsesség; lásd kannásbor, vagy vbk :)))

Taktikai Atompingvin 2009.08.25. 12:28:03

Na ha már alkohol és népszavazás: az ingyen sörös kezdeményezés viszi a prímet

Plutonic 2009.08.25. 12:29:39

@Seduxen: Neeeeeemmmmmm!!!!!! :))))
Az tini és punk bölcsesség! :DDDDDDDDDDDDDDDDD

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.08.25. 12:30:39

Továbbra is az a véleményem, hogy aki össze tud gyűjteni 200e aláírást egy országos népszavazás kiírásához, akármilyen kérdésben, annak engedjék.

Plutonic 2009.08.25. 12:31:03

@csodagyerek: Látom Te is megtaláltad a tutit! :)))))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 12:32:27

@Plutonic: @csodagyerek: de tudtam, hogy ezt valaki megleli :))

Különben meg az életbölcsességet arra értettem, hogy kannásbor, és vbk MÁR nem játszik :)))

eszkep 2009.08.25. 12:35:59

„No? Ugye milyen jó, hogy szűr az OVB?”
Laspalmas, jelen formában egyáltalán nem jó, hogy „szűr” az OVB! Nem tudom, figyelemmel kísérted-e, hogy a FIDESZ népszavazási kezdeményezéseit az OVB hogy szabotálta,m ég az Alkotmánybírósággal szemben is!!! Egyszerűen túl széles a mérlegelési lehetősége. Kérdésedre válaszolva: az OVB-nek az Alkotmányba ütköző kérdéseket kellene csak megszűrnie. A nyilvánvalóan hülye kérdésekre (lásd kutyaevés) meg gyűjtse össze a szükséges aláírást, aki tudja, fordítson rá időt, energiát… Hajrá! (tiszteljük embertársaink hülyeségét…)
Az idézett kérdések egyébként miért „idióták”, így (összességében)???

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a Magyar Köztársaságnak új alkotmánya legyen?"
Bár a kérdés tág, így tényleg nincs értelme, de új Alkotmányra „igény” éppen lenne…

„"Akarja Ön, hogy a Főváros kerületeinek Önkormányzatai - a helyi okmányirodák megtartása mellett - megszűnjenek? "
Ez egyébként Zero vesszőparipája, bár én nem támogatnám.

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési választásokon mandátumhoz jusson a pártlista, ha az azt állító párt területi listái elérik a választópolgárok által valamennyi területi pártlistára leadott és országosan összesített érvényes szavazatok 1 százalékát."
Teljesen korrekt kérdés lenne, bár én nem támogatnám.

„"Egyetért-e Ön azzal, hogy a Magyarországon székhellyel rendelkező rádió és televízió műsorszolgáltatók számára kötelező legyen a Magyar Köztársaság hivatalos nemzeti ünnepein, valamint húsvétkor, pünkösdkor, a halottak napján és karácsonykor a rádiózásról és televíziózásról szóló, 1996. évi I. törvény szerinti főműsoridőben ünnepi megemlékezés vagy olyan film, illetve hanganyag szolgáltatása, melyben az ünnep megjelenik?"”
Teljesen korrekt kérdés, én támogatnám!

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a Magyar Köztársaságban hivatalos nemzeti gyásznap legyen október 6-a, az aradi vértanúk napja ?"
Teljesen korrekt kérdés, én támogatnám!

"Egyetért-e Ön azzal, hogy Magyarország kilépjen az Európai Unióból?"
Nem vagyok benne biztos, van-e alkotmányos kerete ennek a népszavazási kérdésnek, de én támogatnám!

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a segély ne járjon alanyi jogon?"
A kérdés így önmagában értelmetlen, de a Jobbik programjában pl. van erre utaló, ,kdolgozott elképzelés.
Én támogatnám!

„"Egyetért-e Ön azzal, hogy a 20000 Ft-os szabálysértési összeghatár 0 Ft-ra módosuljon?"”
Teljesen korrekt kérdés, én támogatnám!

"Egyetért-e ÖN azzal, hogy a Magyar Köztársaságban ne legyen választójoga annak, aki a születéskor érvényes oktatási törvényben kötelezően előírt iskolai végzettséget a választás kezdetéig nem szerezte meg."
Nem tudom, van-e erre jogi lehetőség, de én támogatnám! Aki nem tud 8 általánost elvégezni (minden évfolyamból egyet-egyet…), az mit akar???

"Egyetért-e ÖN azzal, hogy a Magyar Köztársaságban is élő, többes állampolgársággal rendelkezőnek csak akkor legyen szavazati joga, ha a választást megelőzően, bizonyítottan legalább öt évig hazánk adófizetője volt."
Teljesen korrekt kérdés, én támogatnám!

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a közösségből kitilthatók legyenek azok a gyerekek, akik járványt, betegséget vihetnek be a közösségbe az otthonukban hiányzó higiénia miatt?"
Teljesen korrekt kérdés, én támogatnám! Remélem, annak a gyereke fog elkapni egy HEPATITIS-C-t és meghal májelégtelenségben 50 év múlva, aki nem támogatja, és nem egy tisztességes emberé!

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az iskolaigazgatóknak joguk és kötelességük legyen a beilleszkedni képtelen gyerekeket eltávolítani a tanulni akaró gyerekek közül?"
Az én időmben bárkit ki lehetett rúgni, ált. iskolából is… Mondjuk akkor nem is ilyen állapotok voltak az iskolákban!

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a segély ne járjon alanyi jogon, hanem legyen adható, és lehessen feltételekhez szabni?"
Kidolgozatlan, de az ötlet támogatható (lásd Jobbik programja).

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a szabályokat, törvényeket be nem tartók esetében a segély és mindenféle támogatás megvonása kötelező legyen?"
Teljesen korrekt kérdés, én támogatnám!


"Egyetért-e Ön azzal, hogy családi pótlék pénzben ne legyen kifizethető, csak adójóváírás és adókedvezmény formájában járjon?"
Így persze nem, csak egy bizonyos összeg felett!

globocnick 2009.08.25. 12:39:05

@Seduxen:
Le a kalappal. Akkor most jöhet a Határozatok Tára... Hahahahaha.

Egyébként egy kérdés motoszkál bennem: egyetért-e ön azzal, hogy minden felesleges népszavazási kérdés benyújtója 25 botütést kap?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.25. 12:39:30

@laspalmas: nincs igazad. ha 100.e aláírást össze tud valaki szedni egy kérdéshez, akkor az már nem hülyeség. vagy fontos hülyeség.

Plutonic 2009.08.25. 12:40:22

@Seduxen: De most őszintén: nem azért raktad bele? XDDDDDDD
Kihagyhatatlan lett volna ez a kezdeményezés! :))))

Akkor ISMÉT van egy jópontod nálam! :)))
Persze lehet, hogy ez a családapasággal is összefüggésben van. :DDDDD

Rwindx 2009.08.25. 12:41:32

@zero: szerintem te nem nekem akartál válaszolni :) de legalábbis nem látom be hogy mit old meg az 5 millós letét azon hogy az OVB szűrjön vagy sem.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.25. 12:41:34

ja, és ahhoz még egy érvényes népszavazás is kell, hogy ne csak 100. e. ember konszenzusos ötlete maradjon.

veled elhitették szdsz-mszp-ék, hogy csak az a népakarat jó, ami az ő szűrőjükön keresztül megy.

Taktikai Atompingvin 2009.08.25. 12:44:35

@eszkep: Október 6. már nemzeti gyásznap. Ez volt benne a röhej.

globocnick 2009.08.25. 12:49:15

majd elfelejtettem: Dalai Láma for president!

globocnick 2009.08.25. 12:53:23

@eszkep:
237/2001. (XII. 10.) Korm. rendelet

a nemzeti gyászról

A Kormány a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 41. §-a (1) bekezdésének f) és h) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § E rendelet alkalmazásában

nemzeti gyász: a társadalom egészét, illetve annak jelentős részét érintő - a nemzet érdekében végzett munkássága, közéleti tevékenysége okán kiemelkedő személy halála miatt vagy a társadalmat mélyen megrázó katasztrófában elhunytak iránt érzett - megrendülés és az ezt kifejező kegyeleti megemlékezés.

2. § (1) A nemzeti gyász lehet eseti vagy visszatérő jellegű.

(2) A Kormány október 6-át nemzeti gyásznappá nyilvánítja.

(3) A nemzeti gyászt a Kormány rendeletben hirdeti ki. Kivételesen indokolt esetben a nemzeti gyász több naptári napot is felölelhet.

3. § Nemzeti gyász meghirdetése esetén:

a) a Magyar Köztársaság lobogóját ünnepélyes keretek között, katonai tiszteletadással az Országház előtt fel kell vonni, majd félárbocra kell ereszteni,

b) a Magyar Köztársaság nemzeti jelképeinek és a Magyar Köztársaságra utaló elnevezésnek a használatáról szóló 1995. évi LXXXIII. törvény 5/A. § (1) bekezdésében meghatározott középületekre zászlóhasználat esetén gyászlobogót kell kifüggeszteni, lobogóhasználat esetén a Magyar Köztársaság lobogóját és az európai lobogót félárbocra kell ereszteni,

c) az iskolákban [a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 20. § (1) bekezdés b)-e) pontok] tanóra, vagy külön diákrendezvény keretében méltó módon megemlékezést kell tartani,

d) a nyilvános szórakozóhelyeken a zene- és műsorszolgáltatás - a nemzeti gyászt kihirdető rendeletben foglaltak szerint - korlátozható.

4. § Ha a nemzeti gyászhoz temetés vagy egyéb nyilvános szertartás kapcsolódik, a Kormány a szervezés és a lebonyolítás céljából a nemzeti kulturális örökség minisztere vezetésével eseti bizottságot hozhat létre. A bizottságban biztosítani kell a Nemzeti Emlékhely és Kegyeleti Bizottság és az Állami Protokoll képviseletét.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

6-9. §

globocnick 2009.08.25. 12:59:57

Kicsit régi, de az egyik nagy kedvencem:
11/1999. (IV. 28.) OVB határozat - a Magyar Királyság Pártja kérelmére
"...A Magyar Királyság Párt képviseletében 1999. április 7-én R. E. elnök aláírásgyűjtő ív mintapéldányát nyújtotta be az Országos Választási Bizottsághoz. A kérelmező országos népszavazást kíván kezdeményezni a következő négy kérdésben:

"Akarja-e Ön, hogy Magyarország államformája Királyság legyen?"

"Akarja-e Ön, hogy a Királyt népszavazás útján válasszák meg?"

"Akarja-e Ön, hogy a Király megválasztásáig a Magyar Királyság Párt által kijelölt kormányzó vezesse az országot?"

"Akarja-e Ön, hogy a koronázási ékszerek kezelője a Király megválasztásáig a Magyar Királyság Párt legyen?" "...
forrás: www.election.hu/hu/ovb/hatarozatok/1999/1999-486.html

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.25. 13:02:49

@globocnick: ebben semmi gáz nincs. mikor a köztársaságot vezették be, senkit sem kérdeztek meg.ű
ebből is látszik, hogy a legitimisták úriemberek. ellenben a felforgatókkal.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.25. 13:06:28

@globocnick: kíváncsi lennék milyen indokkal utasították el?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.25. 13:08:13

@globocnick: ja, hogy az aláírásgyűjtő ívek nem feleltek meg a formai követelményeknek. akkor rendben.
kezdhetünk gyűjteni.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.25. 13:11:00

@globocnick: Haggyad má, az OVB-nek is kell dolgoznia vm.-t "holtidőben"....

globocnick 2009.08.25. 13:13:57

@vero:
Azért kiváncsi lennék, hogy hányan lehettek a Magyar Királyság Párt tagjai? Bár, így látatlanban megkockáztatom, hogy talán nema saját zsebükbe akarták rakni a koronázási ékszereket....

globocnick 2009.08.25. 13:16:41

2007-ben az alábbi kérdés sorozattal bombázta meg Z. Zs. J. S. magánszemély az OVB-t:
„1. Ön, Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Hogy a jelenlegi Alkotmányunk, mely felett rég eljárt az idő, helyette egy új Alkotmányt alkossunk!”
„2. Ön, Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Hogy a jelenlegi Parlament létszáma: 384-ről 192-re csökkenjen a következő választási ciklusban, vagyis: 2010-ben!”
„3. Ön Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Hogy a mindenkori kormányt megválasztása után két éven belül leválthassa az államfő, ha nem váltja be a hozzá fűzött reményeket!”
„4. Ön, Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Hogy a fegyveres testületek, bírósági bírók, ügyészek és egyebek tagjai idő előtt ne mehessenek nyugdíjba, hanem a munkaterületen valóban eltöltött harmincöt év felett, mint a veszélyes munkakört betöltő munkás!”
„5. Ön, Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Hogy Magyarországon tíz százalék legyen a parlamenti küszöb! És tíz párt legyen engedélyezett Magyarországon szakértői vezetéssel!”
„6. Ön Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Az adminisztratív létszám drasztikusan csökkenjen Magyarországon, és vegyük fel e szinten a nyugati modellt, és a termelő létszámnak a látványos fizetés emelését fokozatosan tegyük lehetővé!”
„7. Ön, Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? A jelenlegi Himnuszunk szövegének, dallamának megváltoztatásával, mert több ponton ellentmond a mai kor igényének!”
„8. Ön, Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Hogy országgyűlési képviselő több rostán átesve lehet, főiskolát végezve, idegen nyelvtudással felvértezve, s csak két cikluson át! Alsó korhatár: harminc év, a felső hetven! Azonkivül miniszterelnök, államfő és egyéb poziciókban is csak nyolc év lehetne a betöltött idő, ezzel is egyetért-e?”
„9. Ön, Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Hogy az érdemtelenül felvett milliós fizetéseket, végkielégítéseket, megszüntessük!”
„10.Ön, Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Hogy igazi Rendszerváltás legyen Magyarországon az 1990-essel ellentétben!”
„11.Ezért Kedves Állampolgár! Egyetért-e azzal? Hogy a bíróságok, ügyészségek, és a magyar rendőrség, csak népfelügyelet mellett üzemelhessen!”
501-511/2007. (XII. 18.) sz. OVB határozatok alapján.
forrás: www.election.hu/hu/ovb/hatarozatok/hatarozatok2007.html

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 13:19:55

@eszkep: pont ez a lényeg, hogy a népszavazási kezdeményezések jelentős része pont, hogy az Alkotmány miatt nem mehetne referendumra.

Azon lehet vitatkozni persze, hogy ez helyes -e így, de "alapító atyáink" (sponsored by A nemzet aranya) így alkották meg azt a remek Alkotmányt.

Az ilyen, és ehhez hasonló kérdéseket csak azért csaptam hozzá a "hülye kérdések" listájához, mert:
1: minden évben vagy 10X megereszt valaki tartalmában UGYANOLYAN kérdést
2: szerintem elvárható lenne egy népszavazási kezdeményezés benyújtójától némi ismeret arra vonatkozóan, hogy mit is lehet népszavaztatni, és mit nem.

Egy naptári évben van ca 400-450 OVB határozat népszavazásról. Ennek ha 10%-a "értelmes" sokat mondtam.

@globocnick: te kis "butus", Határozatok Tára önállóan már nincs! A Magyar Közlöny mellékleteként jelenik meg :)))))

globocnick 2009.08.25. 13:26:07

@Seduxen:
Bocsi. Akkor most mi legyen? :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 13:27:15

@globocnick: Belügyi Közlöny :))) Abban vannak még "finomságok" :)))

... vagy az új post? :))) az is van...

globocnick 2009.08.25. 13:29:48

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
Szó, ami szó, választási esztendőkben kicsit több feladatuk van, de azért akkor sem rokkannak bele a munkába...

globocnick 2009.08.25. 13:31:41

@Seduxen:
Azért ez a Vastagbőr dolog egész embert kívánó mulatság, az már biztos... Új poszt? Mindjárt nézem. A Belügyi Közlöny pedig egyáltalán nem rossz ötlet, sőt...

cotti 2009.08.25. 13:35:31

Azért a sok hülyeség mellett voltak szerintem jó kezdeményezések is, pl egy új alkotmány létrehozására vonatkozó kérdések vagy a családi pótlékkal kapcsolatosak...még ha sajnos ezen szavazások megvalósítása sajnos nem is életszerű.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.25. 13:43:59

@vero:

Szerintem pedig a nyilvánvaló idiótaságokat igenis ki kell vágni az ablakon. Mit szólnál például, ha lépten-nyomon megállítanának, mert minden hülye vérszemet kapna, és sorozatban gyűjtené a szignókat mindenféle baromsághoz?

mry314 2009.08.25. 13:47:34

@Seduxen:

Bocs, hogy belevau, de ha jól tudom a hatályos alkotmányunk az 1949?-es (ez nem biztos) szovjet alkotmányból "készült". Persze többször módosítva, stb.

globocnick 2009.08.25. 13:56:04

@mry314:
Igen, a jelenlegi alkotmány a többszörösen módosított 1949. évi XX. törvény, ami az 1936-os szovjet alkotmány mintájára készült. Az hiszem, hogy az 1949-es eredetihez képest már csak egy paragrafus egyezik a mai nap hatályos alkotmányban, mégpedig ez: "74. § A Magyar Köztársaság fővárosa Budapest." (bár a paragrafus sorszáma lehet, hogy változott...)
net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=94900020.TV

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.08.25. 13:59:15

@laspalmas: nem írnám alá.
a krisnásokkal, meg a scientológusokkal sem beszélgetek, hiába szólítanak meg.

nem értem mi ezzel a baj. 3 szoros szűrő van beépítve, mire döntés születhetne. a formai feltételeken túl (alapbiztosíték)
- megfelelő számú támogató
- törvényi rendelkezések, mit lehet, mit nem (már ez is gáz)
- érvényes és eredményes népszavazás.

folyamatosan az azérzésem, hogy vannak, akik félnek a közvetlen népakarat gyakorlásától. az ovb kiüreíti alahatőségét is.
+ sokan vannak akik ezt helyeslik. a célszerűség nem lehet érv a többségi népakarat demokratikus gyakorlását tekintve. ki az, aki meghatározta ezt a célszerűséget? milyen konkrét felhatalmazás és indokok alapján.?

hogy érthetsz egyet vele, ha ezekre nincs kielégítő válasz?

mry314 2009.08.25. 14:01:30

@globocnick:

Kösz, akkor jól emlékeztem (nem tegnap olvastam :) ).
Szóval, csak azt akartam ezzel mondani, hogy "alapító atyáink" annak idején nem voltak azért olyan nehéz helyzetben, mert ugye sok minden le volt már fektetve... Ami persze nem jelenti azt, hogy "pártatlan" is volt. Ezért lenne már időszerű egy FRISS ALKOTMÁNY!!!! Ha nem tévedek '90 után azt mondták, max 2 ciklus és meglesz...
Na, ez meg már NO COMMENT...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 14:01:30

@mry314: nem belevau, így van. a szovjet alkotmány a '49. évi huszas. De az akkorira csak a száma emlékeztet, ezért bátorkodtam azt írni, hogy "alkotmányt alkottak"...

bár ha jobban belegondolok...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 14:03:24

@globocnick: "74. § A Magyar Köztársaság fővárosa Budapest."

igen, a 74. § az. bár pontosabb lenne úgy, hogy:

""74. § Az Abszurdisztán Banana Zrt. fővárosa Budapest."

globocnick 2009.08.25. 14:07:06

@Seduxen:
Jogos, bár akkor még néhány paragrafus szövegén lenne mit csiszolni... Az a legjobb, hogy rákosiék alatt még a minisztériumok felsorolása is benne volt az alkotmányban, így nem csak azért vigyáztak a kormányváltásokkal, mert népi demokraták voltak, hanem mert alkotmányt is kellett módosítaniuk.... Bruhahahaha, persze az is rohadtul érdekelte őket, mert mindegyik alkotmányjogász is volt...

Inner Circle 2009.08.25. 14:12:09

Egyszer olvastam egy újságcikkben, hogy az OVB egy olyan kezdeményezésről is döntött, hogy a miniszterelnök szolgálati autó helyett szolgálati rollerrel járjon-e.
Persze az "örökélet, ingyen sör és adócsökkentés" mindent visz.

mry314 2009.08.25. 14:13:41

@globocnick: Meg ugye akkoriban simán megvolt a 2/3-is... :)

globocnick 2009.08.25. 14:18:00

@mry314:
Attól függött az is, hogy éppen hányan voltak az Andrássy út 60-ban...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 14:24:10

@globocnick: bazz, tudod hányszor kellene ezeknek Alkotmányt módosítani? :)))

Mindig jön valami oltári nagy reformer (megyó, böszman, libajnai), és a semmiből születnek az új minisztériumok (na jó, a libás nem kreált újabbakat, csak a "szakértők" lettek a tárcavezetők :))) ).

@mry314: sőt, 100%-uk volt :))))

globocnick 2009.08.25. 14:33:06

@Seduxen:
Kiváncsi lennék, hogy mi történne egy, minimum 4 párti koaliciós kormány esetén? Vajon hány minisztérium lenne Magyarországon? Hű, az lenne csak az igazi kaffetéria paradicsom a Vastagbőr számára is... :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 14:45:40

@globocnick: "Kiváncsi lennék, hogy mi történne egy, minimum 4 párti koaliciós kormány esetén?"

megmondom én neked: ugyanaz, mint egy parlamenti bizottságban, ahol a "nagyrabecsült" maszop-fityesz a kibebaszott NAPIRENDEN nem tud megegyezni, és a kamerák kereszttüzében szidják egymást, és vonulgatnak kifele...

szerintem a jelenlegi - sokszorosan leszerepelt - politikai "elitünk" kb ennyire lenne képes...

globocnick 2009.08.25. 14:53:16

@Seduxen:
Azt gondolom ezt az egészet örökre bebetonozta a jelenlegi választási rendszer. Egyszerű kis matek. 386 képviselői hely, ebből 210 listás, 176 egyéni, ebből 32 Budapest. Aki elviszi Budapestet, az igen döntően beleugathat mindenbe. Ennyi. Ehhez a büdös életbe nem fog nyúlni egyetlen, jelenleg parlamentben ülő párt sem. És az ezután beülők sem, akármit is igérgetnek...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 15:08:32

@globocnick: sajna jogos. max akkor lenne némi esély erre, ha olyan párt kerülne túlsúlyba, amelyik NEM Budapesten nyeri meg a választásokat, és a bázisa inkább vidék, mintsem kis hazánk "vízfeje".

bár asszem a választási törvény is 2/3-os, tehát veszett fejsze nyele...

globocnick 2009.08.25. 15:18:30

@Seduxen:
Pontosan. Abba meg aztán bele se menjünk, hogy mit is jelentenek a 2/3-os törvények, mik azok, kik határozták meg... Azt gondolom, hogy az 1989/90-es folyamat nem rendszerváltozás/változtatás meg ilyen jelzőkkel ellátott folyamat volt, hanem egy egyszerű alkotmányjogi trükk, ami az egypárti szocializmusból egy többpárti szocializmust csinált... Méghogy demoktarikus jogállamot... Bruhahahahaha.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 15:22:36

@globocnick: most én mondom, hogy pontosan.

szoktam volt mondani (nem saját "találmány"), hogy ami ebben az országban van, az NEM demokrácia, hanem 4 éves diktatúrák egymást követő rendszere.

globocnick 2009.08.25. 15:31:18

@Seduxen:
Minden ugyanúgy megy. Nézd meg a mai másik posztot. BKV. Semmi nem változott. 89 előtti modell: állami vállalat, lopunk belőle. Ha elfogy a pénz, állam elvtárs a másik zsebéből áttesz hozzánk megint, a többinek kusspofabe! 89 utáni modell: önkormányzati tulajdonú cég, lopunk belőle. Ha elfogy a pénz, állam bácsi a másik zsebéből áttesz hozzánk megint, az ellenzéknek, izé, a felebarátaimnak dobok egy kis morzsát, a többinek kusspofabe! Látszik a különbség?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 15:50:03

@globocnick: igen, mintha az efftásak görcsösen igazolni akarnák kuncze "strabag" "ciántabletta" gábor tézisét. (az állam rossz gazda).

azért az "előző" ('89 előtti) brancsnak valamivel több esze volt, mert ők legalább arra ügyeltek (valamennyire), hogy a plebsz pofáját is betömjék valamivel...

ezek meg... a pofánkba röhögnek csak. (vagy leveretnek a sün!dőrséggel...)

Homeoffice 2009.08.25. 15:50:36

Egyébként nem tökmindegy ki mit akar? Ott van 300x képviselő elvtárs aztán ha vaalmi átmegy, gyorsan módosjtják az adott törvényt úgy, hogy semmi értelme ne lehessen a népsavazásnak. (Mert savazásnak tekintik az "elvtársak" ezeket a botor próbálkozásokat)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.25. 15:51:18

az internet nem volt olyan nagy hülyeség ám

Liberté....73 2009.08.25. 15:52:13

@mry314:
Na és? A jogrendszerünk pedig a 2200 évvel ezelőtti római jogra épül.

@Seduxen:
A 2/3 os törvényeket pedig éppen az akkori ellenzék erőltette, mert annyira féltek a komenisták visszatértétől.

globocnick 2009.08.25. 15:59:40

@Seduxen:
Szerintem pont rájöttek arra az elvtársak, hogy a 89 előtti pofabetömést el lehet intézni azzal, hogy kussoljál már, demokratikus jogállamban élsz, négy évente választhatsz, és a te döntésed befolyásolja az ország műkődését. És rengetegen ezt még el is hiszik mind a mai mapig, nem veszik észre, hogy pont ugyanúgy ők fizetnek mindnet és mindenért, ahogy 89 előtt volt... Ezt hívják szemfényvesztésnek.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 16:07:17

@Liberté....73: mondjuk az eltelt 4.5 ciklus azért szolgáltatott volna némi időt a jogalkotás ezirányú módosítására IS.

Nem is olyan régen (sokpárti konszenzussal) sikerült néhány nap leforgása alatt módosítani az Alkotmány 20. § (4) bekezdését. (az AB utólagos beleegyezésével, ezáltal elhelyezve egy méteres kékerest a választópolgárok ánuszában).

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.25. 16:21:56

@globocnick: jó kis választási lehetőségeink vannak, mit ne mondjak...

kb a szar, és a fos közül (ennek különböző állagait nem akarnám felsorolni) :)

na jól van, irány haza, még hangulatba kell kerülni estére :))))

legjobbakat mindegykinek :)

Plutonic 2009.08.25. 16:41:43

@Seduxen: Cikkálj és 88 és dikkshalom! :DDDDDDDDDDD

tudi 2009.08.25. 17:08:08

Vannak itt jó ötletek, persze vannak eszementek is. Az a baj kis hazánkban, hogy azoknak a népszavazásoknak van sikerük, melyek mögött áll egy párt. Példa rá a eü, oktatásról tartott népszavazás 2007-ben asszem, melyet a fidesz támogatott. De pl a Seres Mária álltal kezeményezett egyből elbukott a pártokon.

civilkontrol 2009.08.25. 17:11:07

11/2009. (I. 9.) OVB határozat

Személyes jóbarátom a srác :o)))
Nagyon jó ember, csak kicsit meg van borulva szegénykém

Marcellusca 2009.08.25. 17:26:39

@globocnick: @Seduxen:

A legszebb az egészben, hogy (időnként) nézve a Rendszerváltó portré című műsort, mindenki (Demszky, Kövér, Fodor, stb.) azt mondta, hogy anno ők "csak" reformot akartak.

És, tessék, mi lett belőle!

Nem rendszer-, hanem "módszer"-váltás.

globocnick 2009.08.25. 19:23:37

@Marcellusca:
Nagyon örülök, hogy eddig nem néztem egy ilyen Rendszerváltó portét sem, mert így megmaradt a tévém, igaz lassan rajzfilmeken kivül mást nem nagyon nézhetek... Azonkivül elmehet mindegyik a pokolnak a megfelelő bugyrába, hogy csak reformokat akartak. Pontosan ez látszik szűk 20 esztendővel később mindenen. Na mentem meccsre, pá.

Marcellusca 2009.08.25. 19:34:57

@globocnick: Pontosan.

És Hajrá, Loki!!!!

Ms. Mazsola · http://msmazsola.blog.hu/ 2009.08.25. 22:46:01

Váháhá, a nagy részén sírva röhögtem... Egy részük ismerős volt alkjog vizsgáról, azt hittem, ott csak kitaláltakkal szívatnak minket :-D
Ezek többsége alkotmánymódosítást igényel, más része meg taxative ki van zárva a népszavazásra bocsátható kérdések köréből, nem hiszem el, hogy akik ezeket benyújtották, nem olvasták el az alkotmányt. Oké-oké, egyet tudok érteni némelyik új alkotmányt követelővel, de ennek nem a népszavazás a megfelelő útja, hiszen akkor csak alkotmánysértéssel lehetne létrehozni az új alkotmányt, ami erősen aláásná az egész tekintélyét. De tudom, nem ez a célja a posztnak, az egyik szemem nevetett, a másik sírt.

spinneli 2009.08.26. 01:34:29

áh, a kutyaevős legalább vicces volt, ezeknek a nagyrésze csak szimpla baromság.

(ingyen sört és örök életet? :)

snorbi 2009.08.26. 10:14:02

@zero: Pont erről van szó, hogy nem kormányoznak, az állampolgári kezdeményezéseket meg az OVB visszadobja. Nagyon sok embernek aprónak tűnő problémák okoznak sok idegeskedést, amikkel a kormány egyébként sosem foglalkozna.

snorbi 2009.08.26. 10:19:26

Seduxen-t nem ismerem, de ezek szerint vagy túlzottan liberális, vagy egyszerűen nem vettétek a fáradtságot, hogy megkülönböztessétek egymástól a tényleg idióta kérdéseket azoktól, amik egyébként jók és aktuálisak, de a rendszer hibájából/merevségéből kifolyólag nem lehet változtatni rajtuk.

Csak kiragadott példaként:
- "Egyetért-e Ön azzal, hogy a 20000 Ft-os szabálysértési összeghatár 0 Ft-ra módosuljon?"
- "Egyetért-e Ön azzal, hogy az iskolaigazgatóknak joguk és kötelességük legyen a beilleszkedni képtelen gyerekeket eltávolítani a tanulni akaró gyerekek közül?"
- "Egyetért-e Ön azzal, hogy a segély ne járjon alanyi jogon, hanem legyen adható, és lehessen feltételekhez szabni?"
- "Egyetért-e Ön azzal, hogy a szabályokat, törvényeket be nem tartók esetében a segély és mindenféle támogatás megvonása kötelező legyen?"
- "Egyetért-e Ön azzal, hogy csak a minimum 8 általános iskolát végzett adófizető állampolgárok szavazhassanak?"

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.26. 10:34:49

@snorbi: "vagy túlzottan liberális"

ezt ki kell kérjem magamnak :))))

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a 20000 Ft-os szabálysértési összeghatár 0 Ft-ra módosuljon?"

0 Ft-ra hogyan lehet bárminemű szabálysértést elkövetni? Ez egy igen bugyuta kérdés innentől kezdve...

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az iskolaigazgatóknak joguk és kötelességük legyen a beilleszkedni képtelen gyerekeket eltávolítani a tanulni akaró gyerekek közül?"

Általános tankötelezettség 16 éves korig. Abban igazad lehet, hogy ezen lehetne változtatni. Hogy hasznos lenne -e? Azt nem tudom...

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a segély ne járjon alanyi jogon, hanem legyen adható, és lehessen feltételekhez szabni?"

"Populizmus", most sem "alanyi jogon" jár. Ez esetben ugyanis Te, én, meg kb MIND A 10 MILLIÓAN kapnánk. Feltételekhez van kötve most is.

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a szabályokat, törvényeket be nem tartók esetében a segély és mindenféle támogatás megvonása kötelező legyen?"

"Mindenféle támogatás". Kicsit tág fogalom. Vonjuk meg a családi pótlékot is, amit a gyerekre kap (még ha nem is rá fordítja), mert apu/anyu lopott? Mi számítana "támogatásnak"?

"Egyetért-e Ön azzal, hogy csak a minimum 8 általános iskolát végzett adófizető állampolgárok szavazhassanak?"

Ez különösen a "szüntessük meg a diszkrimináció minden formáját" kezdeményezés után mókás. Mondjuk egy egyetemista miért ne szavazhasson? Egy középiskolát frissen elvégzett fiatalember miért ne? Egy tisztességben megőszült (40 évig adózó) nyugdíjas miért ne szavazhasson?

Sajnos egyetértve liberté-vel: miképp' definiálnánk az 'adófizetést'? melyik adónemekre vonatkozna? Ha én egy évben 'csak' 1.5 misi SZJA-t fizetek az ér? Vagy 4 millió alatt lófax nekem?


Ezeket a kérdéseket azért vettem egy kalap alá, mert szerintem elvárható lenne egy népszavazás kezdeményezőjétől, hogy alapvető dolgokkal legyen tisztában. Ha már egy - szerintem - elég komoly dekomratikus eszközt akar "használni".

Szélpörgő 2009.08.31. 13:00:16

"- Egyetért-e Ön azzal, hogy az Internet használata ingyenes legyen a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-től?"

IGEN! Ingyen netet és pinát mindenkinek!

süti beállítások módosítása