Skip to content


       Szűrés lista

"Dicséret és jutalom" - ez ugye csak vicc? (Kávé helyett 39.)

Ízlelgessük, fussuk át párszor ...:

"A Fővárosi Tűzoltóparancsnokság Parancsnoka dicséretben és jutalomban részesítette az Allee Újbudai Városközpont épület együttesének használatbavételi eljárásával kapcsolatos feladatok elvégzése során nyújtott kiemelkedő szakmai munkája elismeréséül Badonszki Csaba tűzoltó alezredest." -  olvasható a tűzoltóság honlapján.

Jobbról az alezredes úr:



És az a 22 ember, aki nyelte a kipufogófüstöt, mint kacsa a nokedlit, az mi volt? Rendszerhiba? Tévedés? Velejárója egy nyitásnak?

Az alezredes úr nem egy egész óvodát mentett ki egymaga a lángok közül, papírmunkáért mióta jár jutalom? Ráadásul pont az Allee papírjaiért?! Hát, ez kegyetlen ...

Mert az hagyján, hogy Badonszki alezredes urat megkente a bevásárlóközpont az engedélyért, a dolgok már csak így működnek ki hazánkban, de hogy ezért, meg a 22 füstmérgezett után még jutalmat meg dicséretet is kapjon ... 

Címkék: abszurd pofátlan kávé helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr741605980

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grafithuszar 2009.12.18. 09:09:11

@zero: Muhahaha. Az első képet látjátok amikor kutyát sétáltat? Egy házon 4 DIGI TV antenna...

Grafithuszar 2009.12.18. 09:10:14

@zero: Most látom hoyg amásodik kép is odabasz... ott már meg sem tudtam számolni a DIGI TV antennákat.... :)

Krikri 2009.12.18. 09:11:17

@hatesz: neked nem elég bizonyíték a füstmérgezés? Hogy a parkolóba nyílik közvetlen a bolt bejárata? Akkor esetleg felül kellett volna vizsgálni a szellőző rendszert, hogy elégséges e? de nem, mert a cél az volt, hogy a szezon előtt megnyíljon a bevásárlóközpont.. Köszi, ma megspórolom a kávét!!

szmoker (Homo Trollicus) 2009.12.18. 09:13:30

Eddig úgy voltam hogy tűzoltóra és mentősre felnézek, mert szent emberek.

Megingott a hitem :(

ZioN 2009.12.18. 09:15:03

Most legalább tudjuk miért volt olyan nézett a gőzeke só....

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.12.18. 09:19:19

@Grafithuszar: Inkább a kiskorú leányzó, aki séta közben szoptat, na az bax oda csak igazán...

drkovax 2009.12.18. 09:20:26

@szmoker: Ne inogjon meg. Ez se nem tűzoltó se nem mentős. Csak onnan lop.

alibi6 2009.12.18. 09:22:08

@Aullah:
Ez már nekem is az eszembe jutott! Bakker, ébredezik a skynet... :)

Potyoló 2009.12.18. 09:23:01

@Tapmancs:
Sőt. Az a két magyar gyerek, akik adtak egy-egy pofot a két cigány ribancnak, több év letöltendő börtönt kaptott! Könnyű testi sértésért! ez a féreg meg különös ekegyetlenséggel elkövetett emberölésére egy év felfüggesztettet.
Azt hiszem, a bíró szerzett több tízezer új szavazatot a Jobbiknak.

Tarackos Sül (törölt) 2009.12.18. 09:23:22

Én aztat szeretném kérdezni a fenséges tisztességekektűl, hogy adóemelés az miko' lesz? Itt lenn kezdjük magunkat kényelmetlenül érezni ám . . .

Potyoló 2009.12.18. 09:24:37

@Potyoló:
Na, már irni sem tudok, úgy felhúztam magam. :-)
Szóval: "Ez a féreg meg különös kegyetlenséggel elkövetett emberölésért kapott egy év felfüggesztettet."

Jobbágy 2009.12.18. 09:26:42

@szmoker: Ez nem tűzoltó, hanem egy aktatologató kukac

minimalista 2009.12.18. 09:27:08

@Potyoló:
OFF

Nem nevezném megélhetési elnyomottnak, mivel élsportoló, ráadásul boxoló. Ebből nyilvánvalóan nem következtethetünk az életkörülményeire, arra azonban biztosan, hogy mint boxoló, tisztában kell lennie azzal, hogy "halálos fegyver" az ökle és azzal bármikor kárt okozhat.
Ebből következően fokozott a felelőssége embertársaival szemben, még ha nyilvánvalóan nem is gyilkossági szándékkal kezdte a bántalmazást.
Ezt a körülményt a bírúság nem kellően vette figyelembe, ráadásul ő támadot ami szintén súlyosbítja tettét.
Az ítélet akkor lenne helyénvaló - szerintem - ha önvédelem esete állna fenn.
Így viszont, az a 4 év felfüggesztett letöltendőként simán járna.

Tarackos Sül (törölt) 2009.12.18. 09:27:41

@Potyoló:

Ne várj semmit. Én sem várok, így nem lepődök meg, nem háborodok fel, rátudok, hogy így van, és kész. Szar országban nem várhatjuk, hogy bármi jobbra fordulna. Nagy a baj, nagyon nagy.

hatesz 2009.12.18. 09:28:30

@Krikri: az egy dolog hogy hogy zajlott le az engedélyeztetés, de itt egy konkrét vád hangzott el, ami bizonyíték hiányában rágalmzás. Vagy van videófelvételed a pénzátadásról?
@zero: Könnyen lehet hogy többet mint Te... És tudom hogy müködik a rendszer, csak mondom vigyázzunk az ilyen kijelentésekkel, mert könynen jöhet egy becsületsértési/rágalmazási per...

Marcellusca 2009.12.18. 09:28:48

Asszem ezen a híren behalok! Hova van még lejjebb? Van még ennél is vastagabb bőr?

@Potyoló: Hát, ezen a híren is felb@sztam az agyam. Úgy rendesen.
Ha meg fekete sapkában, kabátban, nadrágban és bakancsban mászkálok ebben a qrwa hidegben, szintén kaphatok majd egy évet?
Hogy nem b@sznák meg a .....!!!!!
A bíró is!
Kíváncsi lennék, hogy milyen ítéletet hozna/hozatna, ha az ő gyerekét "pofozták" volna meg!

minimalista 2009.12.18. 09:29:36

@Potyoló:
nem emberölés hanem halált okozó testi sértés, hiszen nem emberölési szándékkal kezdte a bántalmazást, nyilván "csak" torolni akart, csak hát rosszul sült el...

Tarackos Sül (törölt) 2009.12.18. 09:32:02

@Marcellusca:

Hú vazze, én is tök feketében járok . . . . akkor azért nézett olyan furcsán az a két rendőr reggel. Ki tudja, ha elkiáltom magam, hogy szebb jövőt, még meg is b@sznak. . .

Marcellusca 2009.12.18. 09:36:33

@zero: El merjem olvasni ezt a cikket?
Vagy csak akkor, ha nem félek a szélütéstől?

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Az, beh szép, b@szod!

Az EREDETI 2009.12.18. 09:36:52

@Jobbágy: nevezzük inkább féregnek.

Marcellusca 2009.12.18. 09:38:15

@Tarackos Sül: Ugye, ugye!
Legalább egy rózsaszín sálat tekerj a nyakad köré! :)
Hátha, akkor tényleg meg.... :DDDD

Tarackos Sül (törölt) 2009.12.18. 09:41:14

OFF:

Érdekes cikk itt az indexen:
index.hu/belfold/2009/12/18/lesz_3-4_megye_ahol_egyaltalan_nem_nyer_mszp-s/

Merjünk nagyot álmodni . . . hátha a nagyobbakból is sikerül! Rajta, csináljuk meg!

redriot77 2009.12.18. 10:02:43

@Potyoló: lehet hogy a bíró urat meg úgy kéne fejbe baszni az utcán, hogy a seggén repüljön ki az ádámcsutkája. Azért is egy év felfüggesztettet kapnék?

A nyílt utcán agyonvert egy embert a gyilkos cigány. Tényleg semmi esély nincs rá, hogy mégegyszer megteszi, ha vki csúnyán néz ré, vagy csak elmegy mellette a járdán? Az egy év felfüggesztett majd visszatartja. Remélem legközelebb a szarevő patkány bíró kölykét veri agyon.

Jobbágy 2009.12.18. 10:05:25

@minimalista: Csak felhívnám rá a figyelmet, hogy amikor a magyar bokszoló srácot verték meg az osztályteremben – vették videóra telefonnal –, akkor ő nem ütött vissza, mert állítólag örökre eltilthatják a sporttól. kíváncsi vagyok, hogy ez megtörtént-e.

eszkep 2009.12.18. 10:11:46

Zero, ez a sztori nagyon egyszerű okból kifolyólag lehetséges:
Ez az ember a 30-as éveiben járhat, tételezzük, fel, hogy az első felében. A szolgálati út betartásával viszont lehetetlen, hogy már alezredes legyen, így több mint valószínű, hogy erős hátszele van.

kuki123 2009.12.18. 10:13:14

@hatesz: mint friss dipis épület automatikás beszólok: nem kaphatott volna engedélyt...ha pedig ilyen súlyos hiba történik, akkor bezárják addig amíg ki nem vizsgálják az ügyet majd megtörténnek a változtatások és utána az ellenőrzést követően kaphatott volna újra engedélyt nyitásra.
Úgy sejtem:
Valahol a számítások megbicsaklottak a tervezés folyamán...korrigáltak: a szellőzőnek közel 100%-kon kell menni vagy az egész épületet át kell tervezni engedélyeztetni (gondolhatjátok melyiket választották)
na most egy szellőző berendezés működtetése (100%-on) nem olyan olcsó dolog -főleg aki nyerészkedni akar- így gondolom levették 20-30%...ami nem volt elégséges

Rwindx 2009.12.18. 10:20:27

Ez is érdekes:
index.hu/bulvar/2009/12/18/leszereltek_a_romaveressel_gyanusitott_rendoroket/
2006 októbere után mintha nem lett volna ennyire gyors és "hatékony" a rendőrség belső felderítése.

hatesz 2009.12.18. 10:21:41

@volánrulz: na még egyszer elmondom: nekem azzal van bajom, hogy egy KONKRÉT VÁD HANGZOTT EL!!! Vagyishogy fent említett le lett fizetve. Még annyi sincs ott, hogy valószínüleg.
Mondtam én olyat, hogy rendben volt az engedély? Olvass már mielött beszzólsz te "frissdiplis"

"Badonszki alezredes urat megkente a bevásárlóközpont az engedélyért" Kérem a bizonyító video/hangfelvétel linkjét...

kuki123 2009.12.18. 10:28:03

OFF:

index.hu/gazdasag/magyar/2009/12/18/megsem_volt_olyan_jo_otlet_a_ppp/

"évi 100 milliárd forintos költségvetési kiadást jelent."
na ezért képzünk közgazdászokat

fasza

ON:

kuki123 2009.12.18. 10:31:44

@hatesz: én meg azért mondtam hogy szabályosan nem kaphatott engedélyt...egyértelmű hogy le lett fizetve..jó tudom a jog másképpen értelmezi....de én nem vagyok jogász :D

egyébként nem a te problémád majd Zero fog a bíróságra járkálni becsületsértés miatt

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.12.18. 10:33:59

@redriot77: Szétoffoljuk a postot. mindenestre, a bírót ne bántsd. A magyar törvénykezés, nem olyan mint az amerikai, kérdezd szellemet, ha esetleg erre jár. Vannak a tények, van az arra kiszabható büntetés és a bírónak csak egy minimális mozgástere van a max és a min. kiszabhatón belül. Mivel a kiskorúakra ott van az a szar ENSZ rendelkezés, plusz beismerő vallomást tett, plusz kiskorú, sokat nem tud tenni. Honnan tudod, hogy magában amúgy nem rakta volna egyből életfogyra...?

kuki123 2009.12.18. 10:40:25

@Jobbágy: ezek a cigányok most egyszer jót is tettek XD

minimalista 2009.12.18. 10:41:16

@Jobbágy:
Önvédelemből, az őt ért támadást, annak mértékével arányosan elháríthatja, ez a jogos védelem és mindenkit megillet, a hivatásos bokszolót is.

Ahogy írtam is, épp az itt a probléma, hogy támadott, erőfölénye és harcművészeti képzettsége biztos tudatában így ez biztosan nem enyhíti tettét, sőt...

És nagyon remélem hogy kibasszák és megkapja a neki járó 3-6 év letöltendőt.

spájdernecc 2009.12.18. 10:45:08

Egyszer volt egy nagy csoda,
Neve: birka-iskola.
Ki nem szólt, csak bégetett,
Az kapott dicséretet.

Ki oda se ballagott,
Még jutalmat is kapott,
Így hát egy se ment oda,
Meg is szûnt a iskola.

minimalista 2009.12.18. 10:45:12

@volánrulz:
OFF-ra:

"A állami- és a magánszféra gyümölcsöző együttműködése" - na hogyne...
Vajon merre csörög a dió???

minimalista 2009.12.18. 10:46:13

@spájdernecc:
Hehehe, az nagyon aranyos! :D

spájdernecc 2009.12.18. 10:48:20

@minimalista:
az élet nagy kérdéseire a gyerekversek adnak választ :)

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.12.18. 10:51:07

Bazz. Belegondolok, hogy ha tényleg kiemelkedő munkát nyújtott, akkor mekkora szar lehetett ott eredetlieg?

2009.12.18. 10:58:22

@hatesz: menjél inkább dobj be egy palack kőbambit. vagy kettőt, ha úgy jobban el bírod viselni magadat.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.12.18. 11:24:11

@Jobbágy: Ez mocskos zsidózás!

"Elvileg nem volt nehéz dolguk, de tudniuk kellett, miként volt a jelmondat a helyére erősítve - fűzte hozzá."

z666 2009.12.18. 11:38:51

@volánrulz:
"index.hu/gazdasag/magyar/2009/12/18/megsem_volt_olyan_jo_otlet_a_ppp/
"évi 100 milliárd forintos költségvetési kiadást jelent.""

De hát ezt tudtuk előre a legelső ilyen beruházásnál...de hát én nem vagyok közgazdász, csak néha gondolkodom...

Grafithuszar 2009.12.18. 12:25:35

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Na, ahogy látom már le is vették a képeket.... kár hogy nem mentettem le...

szabogyula 2009.12.18. 12:53:19

Ebédhez egy kis humor , remélem még nem volt .
Sziget reklám : szivlapat.blog.hu/2009/12/18/sanya_rohaggya_ki

hatesz 2009.12.18. 13:07:29

@volánrulz: és ha a tervezö hibázott? Vagy a kivitelezö? A tüzoltónak nem hinném hogy a teljes tervdokumentációt át kell vizsgálnia, ö a tüz és robbanásveszély-kezelés és elhárítás tervezésében és végrehajtásában vesz inkább részt. Vagy ismernie kell szerinted a szellöztetö rendszert müködtetö szoftvert is? Ami pl ebben az esetben átkapcsolt elszívásból befúvásra? Akkor nem a telepítö/üzemeltetö a hibásabb?
Amugy azért persze pofátlanság ez a kitüntetés...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.12.18. 13:09:16

Hofi Géza után, szabadon: Ezek egymást basszák?
Amúgy,ez sose volt tűzoltó, ez csak egy gyökér irodista, egy tábortűztől összeszarná magát.

kuki123 2009.12.18. 13:18:06

@z666: nyugi ők is gondolkodtak....a saját zsebükre egészen biztosan :D

Tűzoltó___ 2009.12.18. 13:20:49

@szmoker: Nos, szent emberek sose voltunk, de azért bízz bennünk! Elárulok neked valamit: aki a tűzoltóságnál századosnál magasabb rendfokozatot ér el, majdnem mind patkány. A rendszer emberei. A melót a tiszthelyettesek és zászlósok végzik.

Marcellusca 2009.12.18. 14:56:40

Mosmiva? :)
Megen ki lett szúrva a szemünk egy poszttal? :)))
Már unom a NOL-os kommentek olvasását is. :)
Ott sem mondanak mást, csak amit mi is.

kuki123 2009.12.18. 15:12:55

OFF: vastagbőr
kuruc.info/r/39/52385/

segélyszállítmány eladó
ON

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.18. 15:28:02

@Marcellusca:

Jan 4-ig ez lesz ...vagy még ennyi sem ... a blogger is ember, neki is karácsony a karácsony.

De bízom benne, erős, kemény ember vagy, túl fogod élni....

reKorrekt 2009.12.18. 15:31:17

@Rwindx: kuruc.info/r/35/52301/
@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": A cigánykurvát felképelő magyar fiúk is kiskorúak voltak és beismerő vallomást tettek, mégis letöltendőt kaptak. Még érettségizni sem engedték ki őket.

ZioN 2009.12.18. 15:31:27

@hatesz:
Ha véletlen mégsem feladata ezek,akkor is te úgy érzed teljesen jogos,hogy kitüntetjük miközben többen meg"sérültek" az ő szignójával ellátott épületben?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.12.18. 15:38:58

@reKorrekt: de ők mocskosfasiszták..., ha nem tudnád...és ott etnikai indíttatás volt, itt meg nem! akkor még drazsé volt az IM, most meg már nem...ajjaj, hova jutunk...

z666 2009.12.18. 15:59:32

@Tűzoltó:
"aki a tűzoltóságnál századosnál magasabb rendfokozatot ér el, majdnem mind patkány. A rendszer emberei."

Tudtommal az ÁVH-nál is így van...
Saját tapasztalatom is megerősíti ezt.

z666 2009.12.18. 16:15:02

OFF:
kuruc.info/r/34/52386/
"Ha az elmúlt 20 évben 386 kutya ült volna a parlamentben, és mancsaikkal véletlenszerűen nyomogatták volna a gombokat, higgye el, Magyarország sokkal jobb állapotban lenne ma."
:)))))))

Kartal (rezervált) 2009.12.18. 16:15:16

@zero:
OFF
Mindenesetre gratulálok a Népszabadság(!) újságírójának, aki már az első mondatban sem tudta az egyes szám - többes szám egyeztetést elvégezni. Olvassuk csak:
"Sűrű szabálysértési bírságokkal tartják sakkban a rendőrség az ózdi Hétes-telep cigány lakóit."
Ez még a 70 éves(!) anyósomnak is szemet szúrt :DDD

ON
Semmi meglepő, jön a karácsony, kellett egy kis plusz...

tudi 2009.12.18. 16:35:36

Eszem-faszom, én már mást nem is tudok mondani, illetve tudnék, de az még ennél is durvább lenne.
@zero: A képeket elnézve a szegény cigányoknál azért tellik digi tv-re, bár nálam az váltott ki döbbent arckifejezést, mikor a nő elmondta, hogy a 16 éves fia még mindíg általános iskola 3.-ba jár.

Pinabajusz 2009.12.18. 16:41:26

Amikor az infoparkban a ketezres evek eleje, kozepe korul epultek az irodak, mar akkor "csak" "deep pocket"-nek beceztek Badonszkit. Megerne egy oknyomozo riportot, hogy hany "kulfoldi tanulmanyuton" is jart mar csapataval. Persze erdekes fejtegetes, mert a XI. kerulti parancsnoksag is meg lett tamogatva kozvetlenul, vagy kozvetve sokmindennek, amibol vegul a koz is profitalt, de azert nem nyilvanos csatornakon is jutott ide-oda

Kartal (rezervált) 2009.12.18. 16:52:09

@z666: ...fenét! A patkány gerinces. Ezek között mutass csak egyet is!...

Marcellusca 2009.12.18. 16:58:57

@zero: Karácsony. Hun van az még? :)))
Már bebizonyosodott, hogy Abszurdisztánban nincs uborkaszezon. :D

De valahogy majd csak túlélem. :DDDD

sebien 2009.12.18. 17:01:35

@hatesz: na pontosan ezért utálom a magadfajta szar alakokat (ügyvéd/jogász). mert SZERINTEM fontosabb nektek az a kurva jogszabály (amit egyébként szándékosan úgy állítotok össze, hogy a magatokfajta megússzon mindent felelősségre vonás nélkül + hogy ti, a hozzáértők megtaláljátok benne a kiskapukat, míg egy átlag ember csak kamillázzon, ha ilyet olvas), mint az igazság.

és csak a te kedvedért odatettem a SZERINTEM szót, hogy nehogy rágalmazásnak tekintsd a fenti mondatomat - mert videó felvételem nincs - így ez csak egy vélemény, nem több...

sebien 2009.12.18. 17:11:52

@minimalista: "Önvédelemből, az őt ért támadást, annak mértékével arányosan elháríthatja, ez a jogos védelem és mindenkit megillet..."

ha megtámad valaki késsel, de nálam csak egy pisztoly van, akkor nem védhetem meg magam, hanem le kell tennem a fegyvert és hagynom, hogy lebökjenek? ezt így gondolja minden köcsög ügyvéd/jogász/bíró/jogvédő barom? mert akkor kívánok nekik sok hasonló helyzetet, amikor meglenne a lehetőségük az önvédelemre, de a hülye szabályaik miatt nem tudják azt használni. eszem-faszom megáll az ilyen hülyeségektől, hogy az életemre törnek, és még én mérlegeljek, hogy nehogy baja essen a támadónak. az összes elmebajost - aki az arányos elhárításra hivatkozik - börtönbe csuknám bűnpártolásért! amennyiben így nevezik azt, ha valaki segédkezik egy bűncselekmény elkövetésében.

Horizont 2009.12.18. 17:13:19

Dr. Bende Péter tűzoltó vezérőrnagy úrnak és Badonszki Csaba tűzoltó alezredes úrnak innen küldök egy versrészletet. Emlékeztetni szeretném őket, hogy miről is szól tűzoltónak lenni, mitől dicsőséges! Úgy gondolom ezt ők elfelejthették, vagy soha nem is tudták!

’Hé’ tűzoltó, harcolj a tűzzel!
S a győztes mindig te leszel.
’Hé’ tűzoltó, harcolj a tűzzel!
Hisz’ jól tudod, ebben hinned kell.

Téged hívnak, ha pusztít az ár,
Te ott is helyt állsz.
És te mész a városban, te mész,
Ha két autó az árokban áll.
Soha nem érzed a félelmet,
Soha nem érzed, hogyha fáj.
Hisz’ annyi mindent megéltél már,
És meg is fogsz talán.

Fulib 2009.12.18. 17:21:28

Azért utánanézhetett volna az index vagy bármelyik vádaskodó a jogszabályi háttérnek, még mielőtt a tűzoltóságnak kell kiadnia közleményt.
index.hu/belfold/2009/12/18/a_kipufogogaz-elvezetest_nem_a_tuzoltosag_felugyelte_az_allee-ben/
Az Országos Tűzvédelmi Szabályzat a legjobb tudomásom szerint sem rendelkezik a kipufogóház elvezetéssel, a tűzoltóknak pedig azt kell betartatniuk.

Horizont 2009.12.18. 17:33:49

@Fulib:
Tehát a Kipufogógáz-elvezető tervező Osztály kipufogógáz szakemberei nem álltak a helyzet magaslatán vagy a mélységén! Ejnye-bejnye!

Azért most ezt a jutalmazást kihagyhatták volna ha már ilyen nagy cirkusz nyomán a fél világ odafigyelt és 22 ember mégiscsak rosszul lett. Önmérséklet beindulhatott volna náluk.
Nem is értem, hogy a kipufogógáz miért nincs kapcsolatban a tűzoltósággal?
Biztos csak én vagyok ilyen földhözragadt

Fulib 2009.12.18. 17:42:04

@Horizont:
Ha jól csinálta a dolgát, ami a feladatkörében le van írva, mért ne tüntethetnék ki?
(Bár számomra is rejtély, hogy egy műszaki átvételt hogy lehet jól és rosszul csinálni.)

Az a helyzet, hogy az ellenőrzési feladatok fel vannak osztva. Végül is ellenőrizhetne mindent a tűzoltóság a klímától kezdve a nyílászárókon keresztül a (tényleg feladatát jelentő) tűzvédelmi rendszerig, csak nem biztos, hogy van rá kapacitásuk/szakértelmük.
Össze lehetne vonni az összes ellenőrző hatóságot, csak az kérdéses, hogy van-e értelme.

Horizont 2009.12.18. 17:57:14

@Fulib: Mit tudott ehhez pluszban hozzátenni amiért jutalom járt? A rendesen elvégzett munkáért kapjuk a fizetést, a jutalom pedig valami nagyszerű pluszért. Tehát ezért a munkáért jár a jutalom, és a mezei tűzoltónak aki az első vonalban KÜZD és jól végzi a munkáját, vajon annak is jár jutalom? Nem az ő feladatkörük oké, nem ők a felelősök ezért oké, de ha ez a 22 ember meghalt volna akkor ott, akkor is járt volna a jutalom? Hiszen ami rájuk tartozott azt elvégezték "jól" !

Fulib 2009.12.18. 18:05:02

@Horizont:
A jutalmat - mint írtam -, azon szempontból én sem értem, hogy mért tűnt ezzel ki a kollégái közül. Ez viszont nem csak itt van így.
Ellenben nem tudom mért kellene felelősséggel vagy bármivel tartoznia azért, ami nem az ő dolga.

Granca 2009.12.18. 18:06:27

Öhm, nagyon szeretem ezt a honlapot, rendszeresen olvasom, de ez most kicsit "mellélövés" ... csak a pontos tájékoztatás végett:

"a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság tűzvédelmi szakhatóságként járt el. A használatbavétel során a tűzoltóság a tűzvédelmi berendezések működését vizsgálta, melyek tűz esetén működnek. A kipufogógáz, illetve szénmonoxid érzékelésére és elvezetésére kiépített rendszer, az épületet használók egészségvédelmét szolgáló, és nem tűzvédelmi berendezés."

Továbbá: "A szakhatósági munkánk során a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően csak a saját – tűzvédelmi – szakterületünknek megfelelő kérdésekben jártunk el, más szakhatóság feladat- és hatáskörébe nem folytunk és nem is folyhatunk bele. "

Idézet a sajtóközleményből.

Szóval mielőtt nekimennénk, meg vádolnánk bárkit is, a "pénzzel megkenéses" dolgoról nem is szólva, kicsit többet kellene tájékozódni, ki, miért is felelős, mi is történt ...

Az oldalt egyébként továbbra is kedvelem, tévedni emberi dolog. :-)

Horizont 2009.12.18. 18:39:27

@Fulib: Oké nem tartozik felelősséggel azért ami nem rá tartozik. Ha én lettem volna a jutalmat adó eszembe jutott volna, hogy az emberek esetleg mégis összemossák a kipufogógáz mérgezést a tűzvédelmi akármikkel (lásd: Vastagbőr is) és egy akkora cirkusz után ami volt, pláne, hogy másnap is ugyanaz volt, meg a 22 ember, meg úgy egyáltalán, és akkor én (:DDD) úgy döntöttem volna, hogy bármilyen ügyi fiú is volt ez a Csaba gyerek most nem adok neki jutalmat, majd legközelebb. Fiatalember még, biztos lesz legközelebb, ami csendes és jól sikerült lesz minden oldalról! Ez nincs lefektetve egyetlenegy jogszabályban rendeletben sem, csak úgy józan paraszti ésszel gondolkozva.

Marcellusca 2009.12.18. 19:01:13

@Horizont: Teljes mértékben egyetértek Veled.
IGAZAD VAN! (Feltétlen mutasd meg Apjukodnak! :DDDD)

Miért ér jutalmat az, ha valaki a munkáját végzi? Jutalom annak jár, aki plusz munkát végez.
(Járni, jár. De nem jut! :DDDD)
Szerintem a dolgozók többsége még a plusz melóért sem kap jutalmat (túlóráról ne is beszéljünk!), max. örülhet, hogy még van munkahelye.

És, igen. A nyitás körüli herce-hurca is negatívan befolyásolja az egészet.
Még akkor is, ha nem az ő "fennhatósága" alá tartozik a probléma.

Horizont 2009.12.18. 19:26:40

@Marcellusca:
Kösz, de már nem dicsekszem itthon, mert a férjuram szerint már így is nagyon rá vagyok kattanva a Vastagbőrre:))) Bevallom szeretem -a Vastagbőrt:)) Még jó,hogy nem vagyok már menyecske.:))

Rossz olvasni, ha valaki félreért mindent. Olyan rossz, hogy nálunk mindenbe belefér minden. Az átlagembernek is. Lehet jutalmat adni, ahol 22 szerencsétlen dolgozó majdnem beledöglött, lehet hazudni az államnak, hogy ne zárjon be iskolát, lehet a paraolimpikonoknak bóvli ajándékot adni, lehet olyan ítéleteket hozni, hogy csak les az ember, lehet a parlamenti dolgozószobában fejelni, mert olyan jól állunk, az iszonyatos ügyekkel megspékelt BKV-nál lehet tarifát emelni és sorolhatnám vég nélkül. Mindent lehet ez a lehetőségek országa:((( Ezért is nem lesz itt soha népharag ami kisöpörne minden szart innen.

kamasuka 2009.12.18. 19:27:29

index.hu/belfold/2009/12/18/felmentettek_a_kepviseloverest_tetlenul_szemlelo_rendoroket/

Váltáskor felfüggeszteni az egész állományt, mármint aki ott volt okt. 23-án, és addig fenntartani ezt az állapotot, amíg el nem kezdenek emlékezni.

Kiváncsi leszek, hogy miként kezdenek el azonnal emlékezni, ha a nyugdíj és a munkájuk jövője kerül terítékre ...

kuki123 2009.12.18. 20:33:50

@kamasuka: akkor már minek emlékeznének?
tudják hogy ha bebizonyosodik hogy sárosak az ügyben akkor az lesz a legkisebb gondjuk hogy felfüggesztették őket

kuki123 2009.12.18. 22:44:02

@zero: barikad.hu/node/43115
olvastad már???
ez posztot kíván
Reggel elítélték, este állami kitüntetést kapott a cigányvezető

VAStagbőr de rendesen

xamer 2009.12.19. 08:33:09

először nagyon indulatos lettem... nem a cikk, miatt, hanem a hozzászólásokon, és a hozzáállásotokon. valaki kitalál valami baromságot és 95% birkaként követi.
én is egy vagyok az általatok említett hülye aktatologató "nemtűzoltó" tűzoltók közül és talán picit megvédeném a becsületünket.
1. az egészségvédelemmel egy másik szakhatóság foglalkozik, tűzoltóságnak semmi köze hozzá. nem tűz volt és füst, hogy a beépített tűzvédelmi berendezések dolgoztak volna...
2. jutalmazás: aki irodában dolgozik, az ne kapjon mert nem érdemli meg???? igenis vannak kiemelt és rendkívüli dolgok, amiért még akár mi is kiérdemelhetjük. bár ti biztos mind kemény éltementő munkát végeztek (azt sugalltátok, hogy csak az érdemli meg) és ezért kaptok jutalmat, prémiumot és hasonló nyalánkságokat. bocsánat az iróniáért.

Horizont 2009.12.19. 09:21:47

@xamer:
A te szemszögedből biztos igazad van, mindenki elfogult saját magával egy ici-picit (vagy nagyon). Szükség van mindenhol az "aktatologatókra" is. Csak az egyensúlyt meg kell találni közöttük és a "sűrűjében" lévők között!
Ne általánosíts! Én vállalom amit írtam, tehát ahol akkora nagy volt a cirkusz és riadalom ott kihagytam volna most a látványos jutalmazást, pont azok miatt az indokok miatt amiket itt felróttál nekünk. Megsúgom mellesleg, hogy nagyon sok munkahelyen nemhogy jutalom, meg 13.havi nem volt, hanem béremelés se volt, sőt munkaidő csökkentés és bércsökkentés volt. Persze azokhoz képest akik munkanélkülivé váltak ez semmi.

xamer 2009.12.19. 09:45:43

@Horizont:
örülök, hogy nem torkonharaptál.
biztos elfogult vagyok picit, de talán nem nagyon. mi tűzMEGELŐZŐSÖK vagyunk, nem konkrétan tűz !OLTÓK!, de ez a szakterület ugyanúgy része a szakmának. és nem szeretem, mikor aktatologatónak hívnak, mert azért van néhány dolog, amiben mások vagyunk a "szimpla" hivatalnokoknál (mellesleg náluk se szeretnék általánosítani). én igenis büszke vagyok arra, hogy hordhatom az egyenruhát, mint azok a bátor emberek, akik konkrétan tűzOLTÓK, nyilván ebből a szempontból "kevesebb" vagyok náluk, de a gép ezt dobta, nekem itt van a helyem.
ja, 13. havink nekünk sincs, a fizetésem kevesebb lett az utóbbi években (nemcsak a reálértéke...) jutalmat meg évek óta nem kaptam... de örülök, hogy van munkám és ezzel talán hozzátehetek énis valamit az élet nagy dolgaihoz.
a jutalmat tekintve van igazság abban amit mondasz, hogy rossz az időzítés, mert ha pont nem is a tűzoltóság hibájából, de azért volt baj...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.19. 10:00:21

@Granca:

ez egy késő délutáni sajtóközlemény, amit a tűzoltóság adott ki az ügy kirobbanása után....

és már csak egy kérdés:
A kipufogógáz, illetve szénmonoxid érzékelésére és elvezetésére kiépített rendszert ki a tököm engedélyezi? Ki adja rá a pecsétet? Marika néni?

Horizont 2009.12.19. 10:08:44

@xamer: Örülök, hogy örülsz! Azt gondolom nem lehet osztályozni az embereket a munkájuk fontossága, hasznossága szerint. De az szerint igenis kéne, hogyan végzi a munkáját. Nálunk semmi se úgy működik ahogy kéne. Az általánosítás mindennek a rákfenéje.
Ha már szakmabeli vagy, akkor megkérdeznélek, hogy ennek az alezredes úrnak miért járt a jutalom? Tényleg érdekelne? Mindenki aki elvégzi a munkáját, akár ilyen nagy áruházban is annak jár a jutalom? Érthetetlen. Amúgy meg nem kéne azért hibáztatni az átlagembereket amiért a tűzoltáshoz kapcsolja magában ezt a kipufogógáz dolgot. A parancsnok ismertné a magyar vizsonyokat, és gondolkozhatott volna előtte.
Jó munkát neked a TŰZMEGELŐZÉSHEZ !! 100%-os teljesítést kérünk:DDDDDDD

Tündér_Lala 2009.12.19. 15:51:45

@xamer: Nem kell megsértődni, hanem ismerni kell a világot. A munkád fontos és gondos lelkiismeretes végzése ugyanúgy emberéleteket és anyagi értréket óvhat meg, mint azoké akik fecskendővel, személyes kockázatot vállalva oltják a tüzet.
Az akta tologatás egyébként régi vád minden irodai dolgozóval szemben (néhányan ki is érdemlik nagyképű, ostoba magtartásukkal) pedig be lehetne látni, hogy mindenkinek meg van a gépezetben a maga szerepe (a vezérigazgatótól a takarítónőig) ha jól végzi a dolgát. A különbség legfeljebb annyi, hogy bizonyos munkakörökben a gondatlan rossz munkavégzés eredménye nagyobb anyagi kár lehet.

Horizont 2009.12.19. 19:30:39

Hihetetlen az Őrs Vezér téri Ikea áruházban is ugyanez volt a baj!A kipufogógáz.

Granca 2009.12.20. 12:52:32

@zero:

:-D Lehet, hogy pont Marika néninek hívják ...

Az a helyzet, hogy fogalmam sincs, nem értek ehhez, nem foglalkoztam még ezzel, nem tudom, melyik szakhatóság pontosan mire ad engedélyt.
Gondolom, az önkormányzat viszont tudja. Esetleg ők tudnak erre válaszolni.

Igen, késő délutáni, mivel valószínüleg kicsit feldühítette őket, hogy fals infók jelennek meg, ezt senki nem szereti. (... főként, ha a vélt megkenésről van szó, de ezt szerencsére nem vették észre ...)

Én csak azért másoltam ide, hogy jelezzem, a tűzoltóságnak ehhez semmi köze.

És mert egyébként megszoktam, hogy a Vbőr többnyire jó pontosan utánajár dolgoknak, és több oldalról is gyakran bemutat ezt-azt, mindenféle infót összegyűjt.
Ezért is szeretem olvasni. :-)
Most viszont nem így volt ...

Tényleg nem támadásnak írtam, tévedni lehet, meg hibázni is.
De az ugye nem baj, ha valaki szól, hogy bocs, most tévedsz ...? :-)

Roxvox 2009.12.20. 13:37:05

@Horizont:
Esetleg ugyanaz a kivizelező és ugyanaz a hatóság?

Horizont 2009.12.20. 14:03:20

@Roxvox: Erről nem szóltak, de a tűzoltóságot hívták ki és ők intézkedtek. Érdekes, hogy megépítik ezeket az áruházi parkírozókat és nem számolnak azzal, hogy X db. autónak mennyi lehet a kipufogógáz "űrtartalma"? És mi lesz akkor ha megáll a levegő, vagy akkor ha telt ház lesz a kocsikból? Vagy mit tudom én, mikre kéne még gondolniuk, nem vagyok szakember csak ilyenek jutnak eszembe. Igaz a Csalagútban se gondoltak arra, hogyha kint nagyon hideg lesz, bent meg meleg akkor leáll majd minden és benn reked 2000 ember, és sokukon pánikroham tör ki miután 14 órát töltöttek bent. Brrrrr. A technika vívmányai!
Lehet visszasírjuk még a letűnt korokat:))) Technikailag!

hatesz 2009.12.21. 08:51:56

@ZioN: Nem csak ö adta az aláírását hozzá. A többit is elö kéne venni.

@sebien: "látom Te is tisztában vagy az engedélyeztetési eljárással. Szar alak? Elöbb tájékozódj köcsög

index.hu/belfold/2009/12/18/a_kipufogogaz-elvezetest_nem_a_tuzoltosag_felugyelte_az_allee-ben/

hatesz 2009.12.21. 09:04:34

@zero: Remélem Badonszki Csaba tűzoltó alezredes beperel rágalmazásért. Biztos ami biztos elküldöm neki a linket. Eddig rendszeres olvasója voltam a blognak, de ezzel be is fejeztem.
"hidd el, pontosan tudom, hogy megy ez ... " kicsit most túl okosnak képzelted magad...
Értem én, hogy mindenki ki van akadva a gázmérgezés miatt, de elöbb meg kellene találni a felelösöket és csak utána vagdalkozni.
Adios

sebien 2009.12.21. 22:45:24

@hatesz: engem nem érdekel hogy működik az engedélyeztetési eljárás. nem is arra írtam, amit. hanem arra a megnyilvánulásodra, hogy van-e videó a csalásról? mert ha nincs, akkor nem is történt meg, ugye? jelen esetben tényleg neked volt igazad, de ez csak a kevés kivételek egyike.

hapcika 2009.12.26. 13:52:14

Az elszívók, klimák ellenőrzése nem a tűzoltóság feladatköre. Ezért csak azt tudom írni, figyelmetlen, felkészületlen, rosszindulatú a poszt írója. Miért nem azokat szidja akik hibáztak? Ja, persze ezek egyenruhásak!
Mi lenne, ha azért emelnénk fel a szavunkat, hogy kiküszöbölődjenek ezek a hibák és nem csak a szart kavarjuk! Emeljünk szót azért, hogy a tűzoltóság ellenőrízzen minden ilyen létesítményt, átadás előtt.

snorbi 2009.12.28. 08:45:06

@turner: kirúgni te se mernéd, mi? :)

snorbi 2009.12.28. 09:25:24

A háttérben meg ott feszít a sok gimp :)

süti beállítások módosítása