2009. december 16 szerda, BKV sajtóközlemény:
"BKV: biztonságos, balesetmentes közösségi közlekedés
A BKV felkészült a téli időszakra
A BKV még a tél beállta előtt felkészítette járműveit a megváltozott időjárási viszonyokra, járművezetőit pedig a csúszós utakon való helytállásra, mivel a biztonságos, balesetmentes közösségi közlekedés továbbra is a legfontosabb elvárás, bárhogyan is alakulnak az időjárási körülmények. A Társaság előzetesen megtette a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a jelentkező utazási igényeket az elvárt színvonalon kielégítse, bár a téli közlekedési körülmények ezt jelentősen megnehezítik.
Még az ősz folyamán kezdte meg munkáját a Téli Operatív Bizottság, ami a BKV által üzemeltetett 5 ágazat (autóbusz, trolibusz, villamos, metró, HÉV) téli felkészülésével kapcsolatos előkészületi munkák koordinálását kapta feladatául, emellett elkészültek a szükséges felkészülési és riasztási tervek. Téli időszakban különösen szoros az együttműködésünk a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. szakembereivel, munkatársaival, a közlekedési útvonalak járhatósága, a telephelyek, végállomások megközelíthetősége érdekében.
Amennyiben az időjárás úgy kívánja, a metró felszíni részein, a HÉV, a villamos és a trolibuszvonalakon törető menetek indulnak üzemszünetekben, emellett rendszeresen ellenőrizzük a váltók működését. Felülvizsgáltuk a műhelycsarnokok, a szolgálati helyek, a vezetőfülkék, valamint az utasterek fűtőberendezéseit is. A buszoknál folyamatosan ellenőrizzük a fagyálló- és hűtőfolyadékot, illetve az ablaktörlőket és az akkumulátorokat is.
Társaságunk mindent megtesz annak érdekében, hogy Utasaink a téli, fokozottan balesetveszélyes időszakban is biztonságosan utazhassanak járatainkon. Reméljük, ezzel is hozzájárulhatunk a közösségi közlekedés vonzóbbá tételéhez. A biztonságos közlekedést az is segítené, ha a megváltozott időjárási körülményekre való tekintettel az útra kelők inkább a közösségi közlekedési eszközöket vennék igénybe, és ezzel a választásukkal csökkentenék a közutak terheltségét."
December 17 csütörtök:
"Összesen 374 busz hibásodott meg délután háromnegyed 4-ig Budapesten- mondta a Független Hírügynökségnek Héri József, a BKV műszaki üzemeltetési igazgatója."
Azóta minden nap ez a helyzet.
Hétfő reggel 7 óráig 350 busz robbant le / nem tudott elindulni. Nagy probléma nincs, legfeljebb 20-30 percet kell várni megállókban ... hát, én kiállítanám öltönyben az egyik megállóba a teljes BKV vezérkart Demszky vezetésével röpke 30 percre. És megnézzük, hogy tetszik nekik a szituáció.
Demszky Gábor vajon összehívta már a budapesti Védelmi Bizottságot? Mert mi a katasztrófahelyzet, ha nem ez?
Minden normális cégnél ilyenkor napi 24 órában dolgozik a válságstáb a helyzet normalizálásán, és ha a helyzet egy picit javul, gőzerővel elkezdeni dolgozni a "next stepeken", hogy kinek milyen feladata lesz, hogy máskor ne következzen be az az esemény?
A BKV és a tulajdonosa, a Főváros milyen akcióterveket gyártott?
Ki hagyta jóvá, és miért nem vizsgálták felül Antall Atilla idióta rendelkezését, hogy "tartalék alkatrész nem lehet raktáron, azokat meghibásodáskor kell megrendelni." A 17 éves átlagéletkorú, 1100 buszból álló flottát évek óta raktárkészlet nélkül szervizelnek?!
Hogy lehet az, hogy a BKV buszainak 10%-át üzemelő alvállalkozóknál NULLA busz romlott el?
"Az alvállalkozók ugyanis erősen érdekeltek abban, hogy a járatok elinduljanak, hiszen nem csak a bevételkiesést, de a kimaradás esetén a BKV-nak fizetendő büntetést is megsínylené költségvetésük. Az alvállalkozók ezért szigorú rendben, rendszeresen karbantartják a buszokat, hogy azok el tudjanak indulni hideg motorral és hideg légrendszerrel is."
Vagyis van egy megrendelő (BKV), és van egy teljesítő (alvállalkozó). Ha nem teljesít, nem kap pénzt, és még büntetést is fizethet.
Ezt a rendszert miért nem lehet bevezetni az egész BKV-ra? A Főváros a megrendelő, a BKV pedig teljesíti azt ... ha pedig nem, akkor kevesebb támogatást kap.
Vajon kinek lett volna a feladata az új buszok beszerzése? Ki a BKV tulajdonosa?
A Főváros.
Ki vezeti a fővárost? Demszky Gábor. 19 éve.
"Az elmúlt 41 évben hat olyan esztendő volt, amikor egyetlen új autóbusz sem érkezett a BKV-hoz (1990., 1996., 1997., 1998., 2002., 2003.). Ebből a szomorú hat évből öt köthető Demszky nevéhez, és egy év, az 1990-es, zűrzavaros, átalakulásos év Bielek Józseféhez." - írta az Index már 2005-ben.
Tessék, itt van a Nagy Városvezető teljesítménye:
Év | Szóló | Csuklós | Összesen | Városvezető |
1991 | 90 | 4 | 94 | Demszky |
1992 | 139 | 29 | 168 | Demszky |
1993 | 41 | 26 | 67 | Demszky |
1994 | 15 | 90 | 105 | Demszky |
1995 | 92 | 80 | 172 | Demszky |
1996 | 0 | 0 | 0 | Demszky |
1997 | 0 | 0 | 0 | Demszky |
1998 | 0 | 0 | 0 | Demszky |
1999 | 60 | 0 | 60 | Demszky |
2000 | 5 | 0 | 5 | Demszky |
2001 | 50 | 0 | 50 | Demszky |
2002 | 0 | 0 | 0 | Demszky |
2003 | 0 | 0 | 0 | Demszky |
2004 | 0 | 50 | 50 | Demszky |
2005 | 0 | 50 | 50 | Demszky |
Nézzük tovább, mit írt 2005-ben az Index:
"Budapesten, autóbuszügyben a Demszky-féle pangásnak remélhetőleg vége lesz. A városvezetés, ha nem is akarja látni, ha inkább nem is néz oda, egy-két éven belül akkor is szembesül azzal, hogy nemcsak baj van, hanem nagy baj van. A városnak évente kb. 60 új szóló és 60 új csuklós buszra van szüksége. Ez összesen 120. Az elmúlt tizenöt évben mutatott 55 új autóbusz/év átlagteljesítménnyel Demszky még a felét sem teljesítette annak, ami egy főpolgármestertől elvárható. Emiatt, behozni az elmaradást, 2010-ig bizony évi 100 új szóló és 100 új csuklós buszra lesz szükség.
(...)
Az Index által megkérdezett szakértők szerint könnyen előfordulhat az a rendkívüli állapot, hogy az öreg Ikarus 200-as autóbuszok tömeges leállása időben egybeesik a kevesebbet bíró 400-asok tömeges leállásával. Ez 2007-2009-re prognosztizálható. Itt üt vissza az, hogy a Demszky-korszakban nem vettünk elég buszt."
Akkor gratulálunk a szakértőknek: bekövetkezett.
És eltelt 4 év, hol is van az évi 200 új busz???
"Demszky 1990-ben 1850 fővárosi kék autóbuszt vett át, most van 1430 darab. Tizenöt éves országlása alatt lemorzsolt 400 pesti kék buszt, többet, mint amennyi egy átlagos megyében összesen fut." - írták 2005-ben.
2009-ben már csak 1170 buszról beszélünk.
Részlet Demszky Gábor 2006-os választási programjából. Még 10 hónapja van a ciklusból. (Amúgy bassza meg, az anyag ott van Demszky honlapján, ki lehet nyomtatni és leülni Demszkyvel, hogy "mi a faszt csináltál ebben a ciklusban, Gábor?" A magyar újságírók mind pöcsök. Annyi ziccert adnak a politikusok, hogy azzal világbajnokságot lehetne nyerni.)
"A közlekedésfejlesztési program legfontosabb területei a következôk:
• a folyamatban lévô közlekedési nagyberuházások befejezése (4-es metró, M0-s út- és hídépítés, 2-es metró felújítása, nagykörúti villamosprogram, autóbusz- és trolicsere stb.),
• a közösségi közlekedés elônyben részesítése (buszsávok, villamosvonalak építése és meghosszabbítása, elôvárosi vasút),
• belvárosi forgalomcsillapítás,
• egységes parkolás,
• a kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása,
• úthálózat-fejlesztések (a fôutak után a mellékútvonalakon is).
A ciklus folyamán e fejlesztések nagyrészt beteljesülnek: 2007-re a nagykörúti villamosok teljes állománya megújul (OK), 2008-ban forgalomba állnak a 2-es metróvonalon az új metrókocsik (NEM), a 4-es metró befejezése 2010-re várható (NEM). A további, uniós támogatásra esélyes, elsôsorban a kötöttpályás közlekedés fejlesztését szolgáló beruházásokkal (gyorsvasúti és városi villamoshálózati projektekkel) a fôváros várhatóan leköti a fejlesztési eszközök döntô részét.
A fôváros eltökélt célja, hogy az elkövetkezô négy év során az 1-es villamost átvezesse Dél-Budára (NEM), a 3-as villamost meghosszabbítsa a ráckevei HÉV vonaláig (NEM), létrehozza a budai rakparti villamosvonalat a 17-es és a 19/41-es összekötésével (NEM), és az Infoparkig tartó leágazás megépítésével összefüggô budai villamostengelyt alakítson ki (NEM). További cél a Budapest Szíve Programhoz kapcsolódva a villamosközlekedés visszaállítása a Bajcsy-Zsilinszky úton a 14-es és a 47-es villamosok összekapcsolásáva (NEM).
Mindezek mellett elô kell készíteni további projekteket is, így a szentendrei és a ráckevei HÉV összekötésével kialakítható észak-déli regionális gyorsvasutat („5-ös metró”) (NEM), amelybôl a szentendrei HÉV felújítása már ebben a ciklusban megvalósítható."
Demszky Gábor, köszönjük, hogy világvárost építesz, fáradhatatlanul, 19 éve!
Köszönjük!
"Lapzárta után":
"Várhatóan szerdán írja alá a kormány és a főváros azt a megállapodást, amely rögzíti, hogy 2011-től 18 milliárd, az azt követő években pedig 20 milliárd forintot fordítanak a BKV eszközállományának cseréjére. Ez azt jelenti, hogy megteremtjük annak a tendernek a fedezetét, amelynek a keretében több száz buszt a BKV lecserélhet.
Az időjárás-változásnak a BKV sajnos ki van téve, a jelenleg rendelkezésre álló buszparkkal kell a szolgáltatást nyújtani" - jelentette be Demszky Gábor főpolgármester hétfőn újságírók előtt Budapesten.
Van itt vastagbőr, kérem szépen.
Demszky Gábor, aki NEM LESZ már főpolgármester 2011-ben, aláír egy megállapodást Bajnai Gordonnal, aki szintén NEM LESZ már miniszterelnök 2011-ben, hogy valaki, valahonnan majd adni fog a BKV-nak 18 milliárdot új buszokra. 2011-ben. Miért egyből 2020-ben? A csepeli olimpiára?
Vajon az elmúlt 19 év erre kevés volt Demszky?
Hölgyeim és uraim!
Más faszát verni a csalánnal tipikus esete forog fent, avagy hogyan szopassuk meg Orbán Viktort meg az új főpolgármestert!
Mert ha nem adják oda ezt a 18 milliárdot 2011-ben, Demszky Gábor habzó szájjal fogja harsogni, hogy "dehát alá vagyon írva, és tessék, újra és újra, megint és megint bebizonyosodik, hogy a Zorbán Budapest-elllenes".
De vajon honnan lesz erre pénz? Akkor Szeged, Debrecen, Miskolc, Győr, Pécs is kérhet pénzt új buszokra?