Skip to content


       Szűrés lista

Áldott, békés Karácsonyt

Már hallani az angyalszárnyak surrogását.

A sütik megsültek, a húsok előkészítve, a lakás ünnepi díszben, a fenyő már mocorogva várja a csillogó díszeket, és mindenhol érezhető a gyerekek csodaváró izgatottsága.

Ez az ünnep igazi szépsége. A készülődés, várakozás, a magunkba és szeretteinkhez való fordulás, lassítás a rohanó hétköznapok után, pihenés a meleg szobában, nevetés és szeretet.

Áldott, békés Karácsonyt kíván a Vastagbőr stábja mindenkinek ezzel a szívhezszóló, elgondolkodtató írással. Köszönjük szépen Mókusfüles bukósisaknak, hogy elküldte.

 

 

Címkék: blog karácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr491617543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabogyula 2009.12.24. 09:21:28

Boldog Karácsonyt Mindenkinek !

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.12.24. 09:25:31

... és a füled érjen bokááááááááig! XD

Horizont 2009.12.24. 09:28:21

Nem tagadom meghatódtam!
Mindenkinek sok szépet és jót, gondtalanságot és sok sok szeretet kívánok.

nyugatioldal 2009.12.24. 09:34:58

Én is boldog, meghitt, békés inkább kávés Karácsonyt kívánok mindenkinek. Érdekel esetleg vkit Bajnai Gordon karácsonyi üdvözlet linkje?

Hetfield 2009.12.24. 09:37:06

Boldog Karácsonyt!! :-))

Tündér_Lala 2009.12.24. 09:49:17

Sok szeretettel kívánok minyájatoknak békés, boldog Karácsonyt !

ketroot 2009.12.24. 09:59:00

Boldok Karácsonyt!

Fényhajú 2009.12.24. 10:18:37

Bár én utálom a Karácsonyt,de aki élvezi annak Boldogat!

2009.12.24. 10:27:03

"a húsok előkészítve"
De hát Karácsonykor nem is eszünk húst, csak halat. Na jó, Boldog Karácsonyt!

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.24. 10:30:05

@Bermuda: Nemigaz, főtt házikolbász nélkül nekem nem karácsonyos a Karácsony :)

Taktikai Atompingvin 2009.12.24. 10:35:27

Kellemes ünnepeket mindenkinek!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.12.24. 10:56:06

Boldog Békés Karácsonyt minden náczifaschistának
és a nyomozóktól való félelmet minden liberálbolsevista kutyának!

nyugatioldal 2009.12.24. 11:50:11

@Noname Cowboy: Nem merted leírni, hogy fehér karácsonyt mi? Bár a barna eső elmosta...

dr.justice 2009.12.24. 11:52:14

Boldog Karácsonyt Kívánok Mindenkinek ! És persze Rock 'n' Roll .

www.youtube.com/watch?v=k1lfx7cxVPc

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.12.24. 11:56:39

Áldott és Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!

Az EREDETI 2009.12.24. 12:12:17

Már a régi dolgok se olyanok mint régen. :)
Kellemes ünnepeket mindenkinek!

@Talon Karrde: Halkolbász :)

Winston007 2009.12.24. 12:40:50

Az egesz Vastagbor stabnak es az olvasoknak is Kellemes Unnepeket!

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.12.24. 12:46:15

Boldog és Békés Karácsonyt kívánok mindenkinek!
Még egy kis ejtőzés és megyek ajándékokat csomagolni.. :-)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.12.24. 13:19:18

Na akkor egy kis faschista rákkendroll:
www.youtube.com/watch?v=MyKlvVPpxo8
Ezt hallgassátok náczikok!
Bár nem éppen karátschonyi nóta

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.12.24. 13:27:14

S hát az öregnek épp ma van a születésnapja!
Happy birthday Lemmy!

hoplita 2009.12.24. 13:34:41

Békés, boldog Karácsonyt a blog minden írójának, kommentelőjének, olvasójának!

tudi 2009.12.24. 13:43:10

Na akkor én is csatlakozom az elöttem szólókhoz és én is Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.12.24. 13:49:08

Boldog Karácsonyt kedves Mindannyiótoknak!

2009.12.24. 14:02:15

Békés Boldog és Szeretetteljes Karácsonyt a Blog szerkesztöinek és irójának, olvasójának!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.12.24. 14:13:45

Habár ez a rasszista náczi ünnep nem lehet teljes,mert nem lesz FEHÉR karácsony,azér' boldog karácsonyt mindenkinek!:))

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2009.12.24. 14:13:52

Békés, Boldog karácsonyi ünnepeket kívánok minden idejáró náczifajzatnak.

vagy ahogy a Zuluk mondják: Sinifesela Ukhisimusi Omuhle Nonyaka Omusha Onempumelelo

Safiye 2009.12.24. 14:15:30

Boldog és Békés Karácsonyt Mindenkinek!

navera 2009.12.24. 14:38:30

@The Man Who Laughs: mi bajod a náczikkal?

Békés, meghitt karácsonyt nektek, az országnak (beleértve a zsidóságot, cigányságot, tótokat, szászokat...etc)!
Kívánok a blog tulajainak, a csalóknak, s mindenkinek egy szép estét, melyet a szeretteivel tölthet!
és kívánok mindenkinek egy egy szebb, igazabb életet, melyben a gyermekeink fontosabbak, mint ez a blog!

Meghitt, békés karácsonyt belétek!

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.12.24. 15:03:39

Békés, boldog, emberi ünnepet kívánok mindenkinek, pártállástól , és bőrszíntől függetlenül:)
Boldog karácsonyt.

Beer Ninja 2009.12.24. 15:42:12

Bádog karácsonyt kívánok én is minden politikusunknak! :)

negymadar 2009.12.24. 16:09:22

Békés, nyugodt karácsonyt, vastagbőrt,madarat, aztán hajrá!
negymadar.blog.hu/2009/12/24/karacsony_2466
Üdv NÉGYmadár

Corry 2009.12.24. 16:31:20

Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok!

kacsa! 2009.12.24. 17:02:06

Boldog karácsonyt mindenkinek.

kill004 2009.12.24. 18:06:57

Boldog karácsonyt mindenkinek!

Homeoffice 2009.12.24. 18:54:42

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.24. 20:00:36

Istentől megáldott, békés, boldog karácsonyt kívánok mindőtöknek, valamint szeretteiteknek!

Én a karácsonfátok alá egy Sík Sándor verset teszek és egy vidámabb hangulatú éneket, John Lennon The War is over - Merry Christmas and a Happy Ney Year:

SÍK SÁNDOR:
Karácsonyi álom

Magyar karácsony fekete-fakója
És minden, ami mostani, múljon,
Száz pici gyertya gyújtatlan gyúljon,
Csillagos álom pelyhes takarója.
Álom, álom karácsonyi álom! –
Álom, álom… Betlehemben
Kicsike Jézus megszületett.
Szép Szűz Mária, egek ékessége,
Mi bűnös lelkünk egy édessége
Csókkal hajol a jászolka tövébe,
Kicsi Jézuskára rájanevet.
Édes kicsi Jézus, mindenlátó Jézus,
Ügyefogyott népre, ránk mosolyog
Csilló levegő-égben, boldog fényességben
Nekünk dalolnak angyali karok.
„Dicsőség, dicsőség mennyben az Istennek,
Békesség, békesség földön az embernek!”
Álom, álom… Kegyes kicsi Jézus,
Panaszkodjunk-e teneked?
Okos kicsi Jézus, igazlátó Jézus,
Hiszen te jól tudsz mindeneket!
S te, fényes szép angyalsereg,
A békességet is ismered!
A békesség – te jól tudod, – meleg cipő:
És édesanyja a bánsági búza.
A békesség a nagy hegyek nyugalma:
És homlokukat a Tátra koszorúzza.
A békesség egy csendes kicsi napsugár talán,
Amely a mély komoly vizek tükrén remeg:
De máshol még nem látják szegény magyar szemek,
Csak Pozsony ős Dunáján és Szent Anna taván,
A békesség a kassai harangszó,
S a székely falukon a pásztorok miséje
Kétszerte szent!…
Dicsőség a magasban… Kicsi Jézus,
Tedd, hogy legyen békesség idelent!
Dicsőség, dicsőség a magasságoknak,
Békesség a földön, békesség, békesség
Szegény magyaroknak.

www.youtube.com/watch?v=ZdlXUJ0Ls10&feature=related

Legyen áldás mindannyiunkon és segítsen mindőnket a Magyarok Úristene! Ránk fér...

nate (törölt) 2009.12.24. 21:14:58

Áldott, békés karácsonyt
kívánok mindenkinek!

és töménytelen mennyiségű mákos gubát :))))

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.12.24. 21:51:10

nekem fmj (mókusf bukó) azt monda h nem tud írni.
erre tessék!
ezt kapom :)

bk

molaris 2009.12.25. 07:31:56

Túrmezei Erzsébet : KRISZTUSRA VÁRUNK

Nem tudjuk, mi jön: titok a holnap.
Némák a titkok. Nem válaszolnak.
Rejtõ ködükbe szemünk nem láthat…
De elültetjük kis almafánkat,
Bízva, hogy kihajt, gyümölcsöt terem.
Titok a jövõ. Sürget a jelen.

Nem tudjuk, mi jön: titok a holnap.
Némák a titkok. Nem válaszolnak.
De a ma int, hogy híven szolgáljunk,
Mert tudjuk, Ki jön:
Krisztusra várunk.
Ha hirtelen jön, ha észrevétlen,
Munkában leljen, ne resten, tétlen!
Testvérek terhét vállalja vállunk!
Mert tudjuk, ki jön:
Krisztusra várunk.

Áldott ünnepet mindenkinek!

Hurkabácsi 2009.12.25. 09:50:35

Békés, Boldog Karácsonyt Kívánok Mindenkinek!

gidabiga 2009.12.25. 22:34:16

boldog karácsonyt mindannyiótoknak!

Marcellusca 2009.12.26. 08:07:20

Kösz, Mókuska!

És további békés ünnepelgetést, Mindenkinek!

@Doña ¡Cara(mba)!:
@molaris:
Nektek is köszi!
Bár én túl realista vagyok és nem értem a verseket. :D

reKorrekt 2009.12.26. 10:56:05

Szétszórt, vihar szaggatta nemzetem: nyissátok meg szíveteket ezen a karácsonyestén mindenütt, ahol csak vagytok. Hadd jelezzék a kicsike lángok, hogy hol mindenfelé élnek magyarok ezen a megveszekedett Földön. S hadd fonódjanak végre egybe ezek a szétszórt kis lángocskák egyetlen nagy tábortűzzé, melyet lélekben körülállva a távolságon át is meglelhessük egymás kezét, s indulhassunk együtt, egymás szeretetében s az Úrjézus áldásával egy karácsonyos szép újjászületés, egy valóban Új Esztendő felé!

Wass Albert: Karácsonyi üzenetek című könyvéből

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.26. 12:10:16

@reKorrekt: Köszönöm a magam és családom nevében, reKorrekt!
Mindezeket kívánom neked is és minden magyarnak e földön, bárhova is vette a sors!
Üdv.:
Donna

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.26. 12:21:19

@Talon Karrde: Szívből köszönöm, Talon!
Hiányzik Erdély, Partium! Szerettem volna szülőfalumban elmenni egy istentiszteletre,abba a faluba és templomba mely ott van, nem messze Érdmindszenttől...Egy domb tetejére visz fel sok-sok lépcső, télen zörgő organabokrok szegélyezik a felfele vezető utat, és ott van az a régi templom, érckakassal a tetején.
A lépcsősor fából van, nagyon régi az is, sok sok fiatal és öreg, fázós talp tappodhatott ott felfelé régtől fogva, a karácsony megszentelésére várva. Gyerekként sokat tappodtam én is felfele és lefele azt a lépcsősort. Ma már ritkán, nagyon ritkán...
Vagy Nagyváradon, kálvinista létemre elmentem volna a ma már Bazilikává avatott Székesegyházba éjféli misére, másnap meg a vasút közelében lévő szép, újjávarázsolt református templomba.
A szívem, lelkem, fel van osztva: első helyet már a saját családom folgalja el, mely "óhazabéli, itteni", a fennmaradó többi hely viszont Erdélyé és Partiumé:)

Köszönöm Adyt, és további ünnepteljes szép napot Neked!
Donna

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.26. 12:23:37

@Marcellusca: Meghat, hogy "racionalista és anti-költészetes" létedre elolvastad, és megköszönted a verseket.

Kívánok Neked és kedves családodnak, cirmos szemű fiadnak békés, boldog napot, együtt mindannyian, akik szeretitek egymást!
Üdv.:
Donna

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.26. 12:26:47

@molaris: Neked is nagyon boldog, békés, szép napot kívánok innen, Pécsről.

A vers gyönyörű, nem ismertem a költőnőt sem, a verset sem.
Isten áldása kísérje utadat, minden léptedet.

Donna

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.26. 12:32:14

Végül Mókusfül, Neked:
Köszönöm a tiszta szívből és szívbeli bölcsességből írt bilblikus parafrázisodat. Egyszerűen feledhetetlen, elteszem egy külön fáljba, mert ez az írás megérdemli.
Te írás nélkül is azt érdemelted eddig is, hogy az ember elhelyezzen a szívében, fantasztikus kis csaj lehetsz.
Most, ha eddig nem tudtuk volna, amióta ez az írás néz ránk minden reggel a blogról, most már tudjuk, nálad nélkül nagyon szegények lennénk.
Ugye, mindig velünk maradsz?

Istentől megáldott nagyon szép napot kívánok Neked, és szeretteidnek! Boldogok, akik Veled élhetnek.

Szívbéli üdvözlettel:
Donna

Horizont 2009.12.26. 14:11:55

@Doña ¡Cara(mba)!:
Annyi sok szépet, meghatót írtál, hogy csak ámulok ........

Marcellusca 2009.12.26. 14:26:10

@Doña ¡Cara(mba)!: Elolvasni elolvasom. Csak az értelmezéshez túlságosan földhözragadt vagyok. :)

Nem akarok ünneprontó lenni, de asszem épp tennap vagy tennapelőtt volt a NatGeo-n Jézusról műsor.
Na, ők pontosan megerősítettek abban, hogy miért nem vagyok hívő. :D

abandi 2009.12.26. 21:49:26

Máma is biztos loptak/raboltak/öltek.
Majd a holnapi újságok is beszámolnak róla a jövő hónapban.
Csing-ling-ling...
Asszonyok, ne legyetek kis lányok!

kacsa! 2009.12.26. 23:05:46

Gecibe, még mindig karácsony van?!? ÚJ POSZTOT! :D :D

Horizont 2009.12.27. 10:12:21

@kacsa!: Az első szó nélkül is érthető lett volna a mondatod. Így meg szégyellheted magad:(((

f.m.j. 2009.12.27. 10:13:04

@Doña ¡Cara(mba)!:
@tesz-vesz:

és persze Kedves Mindenki Más is!

A becsület úgy kívánja, hogy leírjam, a fenti sorokat sajnos nem én találtam ki, én is úgy kaptam, és Laspalmasnak elküldtem, meg még néhány hölgynek a kommentelők közül, karácsonyi jókívánság gyanánt :)
Amúgy minden más úgy igaz, amit Dona (az n fölött helyes kis hullámkával, amit én nem tudok :)) írt rólam :) de komolyra fordítva a szót: tesz-vesz, én tudok írni, csak nem merek...

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.27. 10:14:02

@kacsa!: Nekünk még talán ma is karácsony van.
Mér', neked Hanuka van vagy sátoros ünnep?
Vagy Május elseje?
Akko' tartsad meg azokat. Mindenki a magáét. Ez így illendő:-D

f.m.j. 2009.12.27. 10:15:59

Ja! És a legfontosabbat kihagytam: boldogabb, bizakodóbb, reménytelibb új évet kívánok Mindannyiótoknak, és nem a földiekre gondolok (az is fontos, de annál még fontosabbra)

Horizont 2009.12.27. 10:25:37

@mókusfüles bukósisak:
Lehet, hogy nem te írtad, de szép és illik hozzád ezért hittük, hogy te írtad:)))
Köszönjük.
És tessék merni írni!!! :DDD

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.27. 10:43:52

@mókusfüles bukósisak: Most, hogy elárultad, írni is tudsz (amitől nekem egy szem kétségem nincs, mert olvastam a kommetjeidet, és szépen fogalmazottan, jól érthetően írsz), ezután vedd részemről komoly felszólításnak, hogy: írj, kérlek írj, ne gondolj rosszul értelmezett szerénységre. Nehéz akadály legyőzni a merészség hiányát, de ajánlom: egyszerűen ugorj fejest az írásba, és ne gondolkodj semmi más felől. (Mit szólsz hozzá: én is alig merem néha leírni a gondolataimat, amikor meg visszareplikáznak nem éppen hízelgően, elszontyolodok. De aztán neki,neki: itt nincs knock-out. Kell a merészség - ami nem egyenlő bátorsággal. Én speciel gyáva vagyok, így ismerem magam, nem is örülök ennek, de ez van:(((((

Tehát ha van időd ránk, írj. Ha van időd úgy általában az írásra, írj!

Üdv. Donna

A kis "helyes hullám" az n felett ez a spanyol helyesírásból van, nem tudom miért így írják, a felkiáltójel náluk szerepel a mondat elején és végén is, az elején fejjel lefele. Ez nekünk szokatlan. Nem tudom, hogyan ejtik, sztem ők is donnának. Szóval jó nekem, ha Donnát írsz:-)))))))

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.27. 10:45:38

@Horizont: Szia, Horizont!
De egyszerre "lépünk"! És ugyanazt írjuk:-DDDDD (hogy igenis merjen írni Mókusfül, mert mi várjuk az írásait, kommetjeit).

Horizont 2009.12.27. 11:47:00

@Doña ¡Cara(mba)!: Szia!
Olyan jó ünnep utáni hangulatom van,tán nem kapunk ki ha ez most egy beszélgetős
poszt lesz !
Remélem mindenkinek feltöltődős, szeretetes karácsony volt. Én katolikus vagyok, de nem gyakorlom a vallásom, de akkor is imádom a karácsonyt. Összejövünk, és az is jó, hogy nem a teraszon hanem bent a jó meleg szobában, az ablakokon, karácsonyfán fények, meg csupa ilyen szirupos dolgok és ez olyan jó. Végignézek a családomon és olyan szerencsésnek és boldognak érzem magam. Hogy vannak.....A szívem másik fele meg összefacsarodik azokért akik már nem lehetnek velünk és hiányoznak! Amúgy velünk vannak persze!
Na ez volt a felemelkedett része. A másik? Nem akarom hallani se egy darabig, a mák és dió szavakat, annyit zabáltam plusz 3 kiló tuti.Most megy a punnyadás:DDDD Egyik nap 11 embernek főztem hagyományosan, húslevest több fogást! (nincs mosogatógépem) Annyira jó volt amúgy mert átvettem nagymamám szerepét:))) Céloztam a gyerkőceimnek, hogy akár egy eljegyzést is le tudnék bonyolítani, de semmi reagálás:))) Ma már kiadtam, hogy a lában nem teszem be a konyhába, önkiszolgálós nap van! Erre tudod miit főzök? Főzeléket, mert már hús csömöröm van.
Szóval mindentől függetlenül jó volt egy kicsit máshogy lenni:)))
Ja azért már hiányzott a Vastagbőr:))

törökszultán 2009.12.27. 14:27:10

Áldott, boldog karácsonyt Nektek!

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.27. 15:37:01

@Horizont: Valahogy én is így vagyok:-DDDD
Én is a hagyományos, sokfogásos karácsonyi asztal mellett döntöttem, mert itt van most nálunk özvegy anyám, jött a fiam meg a barátnője (mi ennyien vagyunk a "nagycsalád, egyelőre...)
Képzeld, nekiálltam beiglit sütni:-DDDD Világéletemben utáltam, most meg nekivágtam: És tudod mi sikerült a legjobban? Nem fogod elhinni: a beigli. Recepttel azért már nem nagyon karok offolni, de azért elárulom újításomat a mákos-diós beilgik vonalán: a diót a cukron kívűl kevés fahéjjal trükköztem ki, és lehetett kapni kész, cukorozott narancshéj-darabkákat, abból is raktam bele jó bőven és persze egy picit leöntöm tejjel, párolom, de csak annyira, hogy kellemesen megdagadjon a töltelék és ne legyen száraz. Nem sajnáltam a tölteléket se, bővében legyünk mindennek:-D A mákost a vanília mellett mazsolával és cukrozott, kockára vágott citrommal huncutkodtam össze. Mmmm....Nem sok napot ért meg, mondanom se kell:-D
Nálunk is 24-én halászlé (ez a setét-somogyi eredetű :-D férjemuramnál kötelező. Volt jó alapom, a férjem harcsát vett bele. A maradék szeletek ropogósan, hagyományosan paprikás lisztbe forgatva, kisütve...
Első nap én is húleves á la nagymama, aranyszínű, anyós házi tyúkjából...házi cérnametélttel (nem én csináltam a metéltet:-D )
Ropogós, fűszeres disznó combból pecsenye (ez is falusi, egyik ismerőstől kaptuk még disznóvágáskor kóstolóba, azt a gyönyörű, nagy comb-darabot (a szokásos kóstolónál sokkal többet kaptunk, mert kisegítettük őket egy fontos dologban).
Ja, mivel én ötövözöm már a somogyi konyhát a szilágyságival Meg sdokszor a nemzetközivel is), ezért volt töltött káposzta is, mert nálunk. Partiumban és Székelyföldön meg az az egyik nélkülözhetetlen eleme a karácsonyi menünek.
És még ezek tetejébe képes voltam sk. sütni egy krémes-bélest...(A fenti sorok komoly dicsekvést rejtenének, de nem tudják rejteni:-))))))

Nos, ezek után azt mondtam, ÉN MA BE NEM TESZEM a lábam a KONYHÁBA!!!!!!!!!!!!!!!

És mi történik? Szomorúan konstatáltam reggel, kifogytam mindenből. Viszont a mélyhűtőmben volt egy darab vaddisznó-karaj plusz kis oldalas része is hozzá (ezt is kaptuk egy jóbarátunktól), és egy hatlamas házi jérce melle (ez anyóstól). És most mit csinálok? A család csavarog, én pácolom estére a vaddisznót, kisütöttem a megspékelt (saját fűszerkeveréket csinálok ilyenkor) csirke mellett, kevés szárított vargányával (amit mi szedtünk és aszaltunk), sárgarépa karikával, egy piciny saját kerti rozmaring-ággal, saját száraz borban. Na, erről ennyit...
Anyám meg már arra célzott, hogy vegyem elő holnap a mélyhűtőmben lévő házi csirkeaprólékomat és készítsek holnap egy jó kis ragulevest.

Szóval én is úgy voltam, mint te: én voltam saját nagymamám:-)

Az is igaz, alapvetően a házi teendők közül a sütés-főzés áll a szívemhez legközelebb, ha már választani lehet(ne).

A vallásosságomról később eresztek egy kis világnézeti-összefoglalót, nehogy már valami fanatikusnak gondoljatok. És azért ne feledd (ne feledjék a többiek se, én protestáns vallású vagyok, annak is a vastag nyakú fajtájából való: azaz kálvinista. Nálunk nagyon eltérőek a rítusok, ez egy alapvetően jó értelemben liberális, megértő vallás, és nem akar senkit tűzzel-vassal téríteni. Majd írok erről is, mert nekem ez fontos, hogy tisztázzam. Én kételkedő vagyok, hitemhez a panteizmus áll legközelebb, amikor egyszer a lelkészünk volt vizitában nálunk, mert a fiam konfirmált, szépen megitta a bort, anekdotázott, elmeséltem, én miképpen hiszek, és nem háborodott fel, vitáztunk, nem utasított rendre, elmeséltem, hogy rengeteg kételyem van, nem oktatott ki, amin meg nevetni lehetett, azon nevettünk. Nagyon emberi vallás, hidd el).

Na, megnézem a pácban a vaddisznót, valszeg meg kell forgatni.

f.m.j. 2009.12.27. 15:55:37

@Horizont:
@Doña ¡Cara(mba)!:

Titeket meg szintén jó olvasni, összefut a nyál az ember szájában, ilyen főztök majdnem receptjei láttán, kicsit sokat hagytatok a képzelő erőnek, és én nagyon fincsiket éreztem :)

Horizont 2009.12.27. 18:23:35

@Doña ¡Cara(mba)!: @mókusfüles bukósisak:
Érdekes dolgok vannak ezzel a főzéssel, sütéssel. Mint a családi regényekben.Amíg nagymamám élt, mi soha nem sütöttünk beiglit, mert ő olyat tudott, hogy na.. Ráadásul ilyen "családösszeterelős" volt, egy akkora asztala volt amit körülülhette az egész nagy család. 1917-ben született és 2000-ben halt meg. Anyukám akkor átvette a beigli sütést tőle 64 évesen (először sírva), és én még soha nem sütöttem életemben, de majd egyszer nekem is át kell vennem (remélem soká). Viszont anyukám kimaradt egy lépcsőfokból és én főzöm a nagy családi ebédeket, mert én hasonlítok teljesen a nagymamámra.Sajnos már fogyunk a családi asztal körül, ez a 3. karácsonyunk apukám nélkül, de már megalakult az új család is, a gyerekek párjaival (hárman párban) és majd még teljesebb lesz, ha lesznek unokáink! Semmi nincs fontosabb a családnál. Csak a jó egészség. Imádom a nagy családi ebédeket, még ha félájultan rogyok is le a székre, mert az a fixa ideám, hogy a gyerekeim párjai csak így ismerhetnek meg és szerethetnek meg bennünket, és mi is őket. Különben hogyan másképp? Mikor? Rohannak, dolgoznak. Én meg szeretném ha szeretnének! Szoktam különlegességeket főzni, de biztonsági tartaléknak mindig ott van a jó kis rántott hús, hátha nem jön be az újítás.:)) Higgyétek el, sokkal könnyebb az élet amíg kicsik a gyerekek. Üzenem a Törpeterrorista, és A Főnök apukájának is, és neked is Mókuska és persze Laspalmasnak is.:DDDD Most volt nem is olyan rég, hogy mi jártunk Nagymamámhoz,anyóshoz a kicsi gyerekeinkkel és tessék már hozzám jönnek az anyós jelölthöz.:(( Már 2010 jön! Hihetetlen. Bocsánat ezért a hosszú írásért, csak azt akartam jelezni nektek fiataloknak, hogy élvezzetek minden másodpercet és szeressetek élni, mert hipp-hopp elszáll! És sok Vastagbőrös kisbabát kérünk, hogy örvendezhessünk.
Donna vaddisznó oké??

celbrion 2009.12.27. 18:53:41

Boldog, Békés Karácsonyt Mindenkinek így utólag... Már elnézést, de kissé elaludtam, azt álmodtam, hogy egy nooormális Magyarországban élek ahol a Vastagbőrre sincs is szükség. Így érthető, hogy kissé nehezen ébredtem... Nem mintha nem szeretném a Vastagbőrt...
Üdv,
C.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.27. 20:14:23

@Horizont: A vaddisznó végül még pácban maradt! Cserben és pácban hagytam:-DDD
A mama-féle csirkét készítettem el tűzdelve, hozzá krumplipürét és párolt ceruzababot tálaltam. Nem maradt egy morzsa se belőle!
Nem ezért-vagy azért, de a család totál odavolt, azt mondták a szaftomra, hogy pompás, hiba nélküli, és felszólítottak, hogy soha többet ilyet ne készítsek, mert elhízunk:-DDDD
Anyukám, aki nem gombapárti, de ez annyira ízlett neki a szaftban, mert jól bevette a bor és a fűszerek zamatát.

Na, marad megint holnapra is a konyha, csirkeaprólék-levesnek való kivéve a mélyhűtőből:((((

Horizont 2009.12.27. 20:39:57

@Doña ¡Cara(mba)!:
Hát a vaddisznó megvár, sőt jól is jársz ha pácban vár :DDDDD
Meg kellett néznem holnap milyen nap lesz, mert bekavarodtam itt a nagy ünneprohamokban:)))
Szabadságon vagyok ugye, így nem is izgat, ez az igazi jó érzés! Majd holnap "találkozunk"!!!
Ja vaddisznó, csirke oké, de ez a @kacsa!: megfeküdte a gyomrom:(

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.27. 21:55:43

@Horizont: Hát, @kacsa! nekem is megfeküdte a gyomrom! Rosszat álmodok tőle, attól tartok:-D
Nem tom,mi baja volt! Nem kénytelen erre a lapra járni, van száz másik! Hogy mégis miért pont idejön, az számomra rejtély!
Mindegy, az ő dolga, végül is tényleg mindenki úgy ünnepel ahogy akar. Vagy ahogy tud:-D

Holnap majd megint kitárgyaljuk, milyen jó is az a kis semmittevés az ünnepek alatt-után!
(Ja, ingázás konyha meg Vbőr között újfent:))))

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.27. 21:59:27

@Horizont: Már nem írom le még egyszer a kommentemet, elnyelte az NBH:-DDDD
Inkább jó éjszakát kívánok!

Marcellusca 2009.12.28. 11:03:11

HÉÉÉÉÉÉ!!!!!
Mán rég elmúlottak a zünnepek! :)
És mán munkanap is vagyon. :)

Úgyhogy ideje lenne posztyot kiraknyi! :)
Vagy legalább valami jó kis czigányozószsidózós s(z)avazósdit. :D

Horizont 2009.12.28. 11:08:07

@Marcellusca: Lehet, hogy beigli mérgezést kaptak bloggereink?:))) Síri csend van!

hoplita 2009.12.28. 11:18:17

@Marcellusca:
Millyen munkanap...?
Haggyál mán....dógozzon aki szegíny!:))

Marcellusca 2009.12.28. 11:35:27

@Horizont: Az könnyen lehet. :)
Émmán nem is ünnepi kaját eszem. Megcsömörlöttem. :D

@hoplita: Bakker, akkó én nagyon szegíny vagyok. Íccakára menek maj' dógoznyi. :D

Horizont 2009.12.28. 11:38:19

@Marcellusca: @hoplita:
Akkor én piszok gazdag vagyok, csak 2010. jan. 4-én megyek dolgozni:))) Így kell ezt csinálni kérem:)) Jó tudom sok helyen muszáj dolgozni, nem áll meg az élet (csak félig)!

Marcellusca 2009.12.28. 11:42:30

@Horizont: Szomszédom is "panaszkodott" még az ünnepek előtt, hogy az idén már nem dolgozik. :)
Elküldték szabira. :D

hoplita 2009.12.28. 11:58:53

@Horizont:
Nekem a legideálisabb esetben is csak majd március elején lesz melóm....addig sajna kénytelen vagyok itthon vegetálni.:(
Lesz olyan egy-két napi látszatmunkám, némi előkészület a tavaszi induláshoz, árajánlatok, mifene....de semmi olyan, amiért pénzt tudnék behúzni.
Annyi öröm az ürömben, hogy legalább biztos megrendeléseim vannak tavasztól, két komolyabb munka, amivel ellehetek pár hónapig és a financiális oldala is bíztató.
Addig sűrűn látott vendég leszek errefelé..:DD

Horizont 2009.12.28. 12:04:17

@Marcellusca:
Nálunk is kötelező volt az 5 nap én megtoldottam 3- nappal és két hét lett belőle.)) Egy kis előny a bérből élőknek. Itthon rohan az idő!:DDD Az internet előtt meg pláne. A francba.:DDDD
Na A Fönök örült a karácsonynak??

snorbi 2009.12.28. 12:06:55

Stílusosabb jókívánságokat vártam :)

Horizont 2009.12.28. 12:09:42

@hoplita: Na de ez szörnyű!!! És bevétel? Megélhetés? Persze a férjem is egyéni vállalkozó, ha nincs munka nincs pénz. Mégis jobb nekem, most már úgy gondolom. Azt kívánom neked, hogy rogyásig legyen munkád!! Csak annyi időd maradjon, hogy pihizz, család és egy kis Vastagbőr. Vagy így nem jó?

hoplita 2009.12.28. 12:39:20

@Horizont:
Addig abból kell kihúznom, ami őszről maradt.....az pedig nem sok, mondhatni semmi.:D
És megpróbálom behajtani a kinnlevőségeimet...nos, ez sem egyszerű dolog, és bizonytalan is, mint a kutya vacsorája lámpaoltás után.:DDD
Pedig ha most a zsebemben lenne csak a fele, a fejem sem fájna....
Ez vállalkozó-sors.....és ehhez még számold hozzá, hogy még építőipar is.

Horizont 2009.12.28. 13:08:14

@hoplita:
Nem lehet "kiverni" belőlük a tartozást?:))) Megőrülnék attól, hogy elvégeztem egy munkát és nem fizetik ki. Megalázó (is)! Akkor hoplita (nem) derűsen várja az új évet. :(( Ha mélyen szántón filózok akkor nagyon elkeserítő, hogy milyen ez a világ. Ha meg körbe nézek, hogy egyesek meg milyenek, akkor meg magamba is zuhanok lelkileg. Nem kell luxus, nem kell milliók csak egy normális emberi megélhetés idegeskedés nélkül. Anyagilag csak kínlódik az ember. Azt hittem régen majd milyen könnyebbség jön ha kirepül a 3 gyerek. Könnyebbség sehol! Sőt.

Marcellusca 2009.12.28. 14:07:26

@Horizont: De még hogy! :)
Főleg úgy, hogy két helyen is jött a Jézuska. :)))
Nagy lelkesedéssel díszítette a karácsonyfát. Majd megállapította, hogy a mienk a legszebb és a legnagyobb karácsonyfa. :D

hoplita 2009.12.28. 14:11:53

@Horizont:
Az én türelmem is kezdi a végét járni, elhiheted.
A január a behajtásról fog szólni.....bírósággal nem foglalkozom, mert az öngól és zsákutca, az egyéb módszereket pedig ésszel kell használni, mert könnyen a vádlottak padján találhatod magad....az pedig az én esetemben most kellemetlen véget érhetne, lévén van egy kis saram.:DD

Horizont 2009.12.28. 14:53:24

@Marcellusca:
Milyen jó ahol kisgyerek van még:DDDD
Most irigykedve mondtam, csak nincs olyan jelem!

Horizont 2009.12.28. 14:55:58

@hoplita:
Csak ésszel, hogy a látlelet ne mutasson ki semmit. :)))
Na jó csak viccelni akartam, de belátom ez béna dolog, mert annyira szomorú, hogy nem is passzol mellé a humor!
A "sárral" meg vigyázni kell:(((

süti beállítások módosítása